FIGYELEM !!!!

Az sgforum (ez a hely) megszűnése után a
http://forum.hobbycnc.hu
címen találjátok meg a fórumot változatlan tartalommal!
Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   LED világítás
Több fény kevesebb fogyasztással...

Ez a téma le van zárva!

Listázás időrendben


 © Varsányi Péter2010. jún. 08. 22:10 | Válasz | #686 
... A fényszennyező :)

 © Farkas Ádám (Sopron)2010. jún. 08. 22:08 | Válasz | #685 

 © Farkas Ádám (Sopron)2010. jún. 08. 22:02 | Válasz | #684 
sőt a googléba is a műholdképen kisült Sopron

 © Varsányi Péter2010. jún. 08. 22:00 | Válasz | #683 
Ne viccelj? Innét légvonalban kb 3 Km-re(?) lehetett látni mit csinálok? Ez komoly?

 © Varsányi Péter2010. jún. 08. 21:59 | Válasz | #682 
Kicsit durva lett :) A fényképezőgép azt sem mondta "bikficc" :) Semmi állvány :) 18db 1w-os led...(meleg fehér az új típusból)
Holnap bekapcsolom a falon azt a 150W-os refit... nem sokat fog zavarni :)






 © Farkas Ádám (Sopron)2010. jún. 08. 21:59 | Válasz | #681 
Az előbb kinéztem az ablakon és láttam egy fénycsóvát. Batman-nak jeleztél? :)

 © Varsányi Péter2010. jún. 08. 21:30 | Válasz | #680 
Nem megyek erre a talira... azt hiszem...
Egyébként ez... így nagyon sok fény egy helyről... talán túlzás... mint egy refi... de optikák nélkül holnap bepróbálom a cégnél a egy mélysugárzóba...
Kisebbeket is kell terveznem.... 6-12 led körül... végül is ilyeneket láttam a gyakorlatban... azaz úgy gondolom... jobb több helyről...
Nemhiába (másik véglet:) vannak olyan rendszerek ahol pl. "1db lámpatestben" csak 1W van... de a mennyezeten annyi mind az égen csillag :) Ezt is ki kell majd próbálni... érdekes lehet...

 © vbodi2010. jún. 08. 21:21 | Válasz | #679 
Varsa! Emelem kalapom! Remélem a talira hozol mutatóba!?

 © Varsányi Péter2010. jún. 08. 21:12 | Válasz | #678 
Egy órája megy... azt az alu bugát még langyosítani sem bírta eddig... ahogy szokott... arányosan... normális... kezelhető...

 © Devecz Miklós2010. jún. 08. 20:53 | Válasz | #677 
Melegedés?

 © Varsányi Péter2010. jún. 08. 20:20 | Válasz | #676 
"Fény ágyú" :) Kicsit más optikákkal... ilyenek a 60 fokosak... 18x1W LED...
Nem tudom miért csináltam 12V-osra... Ezt már 24V-osra egyszerűbb lett volna... na mindegy ennek is megvan a Gcodja :)




 © Varsányi Péter2010. jún. 08. 13:58 | Válasz | #675 
Kb. egy 150W-os refinek fog megfelelni a fénye... sajnos "hőtermelésben" azaz fűtéstechnikára nem jó nem lesz olyan jó :) De most nyáron ez jól is jön :)

 © lovas gyula2010. jún. 08. 12:13 | Válasz | #674 
Radiátorként is müködik! fény és hősugárzó. Valmi hangeffektet nyomjál már oda neki

 © vbodi2010. jún. 08. 10:46 | Válasz | #673 
Micsoda projekteid vannak Barátom!
Szerintem Te már ledekkel álmodsz.

 © Varsányi Péter2010. jún. 07. 22:01 | Válasz | #672 
18 LED-es "fényerőmű terv" ... 3 x PT4115 meghajtó... kör: 120mm... Vak is azt mondta: meglássuk :)


 © Varsányi Péter2010. jún. 06. 20:33 | Válasz | #671 
Hú pár levelet kaptam... megnéztem mennyiből tudom pótolni az 1W-os zseblámpákat... 800Ft-ból... azaz ha kell valakinek ennyi...("gyári adat" 3W de megmértem pont 1W:)
Sajnos a dollár most erős... a forint meg gyenge mint a harmat :)... a fene egye meg :(

 © mambablack20092010. jún. 06. 17:16 | Válasz | #670 
igen péter az épités öröme meg fizethetetlen!

 © mambablack20092010. jún. 06. 17:15 | Válasz | #669 
ime a fény tezst
a ketö fénykép ugyan azal a gépbeálitásal készültek!


És még hová fog fejlödni ez a led technika!

 © Varsányi Péter2010. jún. 06. 17:03 | Válasz | #668 
Szuper :)
Persze ez semmi :) Nálam lehet venni ilyet komplett...1W-os, vízálló, aluház, step-up konverter bent, 1 ceruza elem kell hozzá... 600Ft (elem nélkül persze mert az drága :)
Neked nem küldtem? Na majd holnap postázok egy bemutató darabot :) Van itthon még 20-30db... Nade a hobby élmény elmarad...


 © mambablack20092010. jún. 06. 16:43 | Válasz | #667 
képek 1w zseblámpion!



 © mambablack20092010. jún. 06. 16:37 | Válasz | #666 
sziasztok!
10db 5mmm fehér zseblámpa átklonozása 1w power ledre:)
persze a végeredmény magálrt beszél 2x nagyobb fény van az 1w lednek 15fokos optikába mind a 10db fehérled kötegnek!

 © Varsányi Péter2010. jún. 06. 12:17 | Válasz | #665 
Persze! Ez nem egy "lámpa" ez csak egy "égő" :) azaz valamire fel kell szerelni ami szépen elviszi a hőt...(hogy éppen elmegy 60 C-ig az asztalon az csak egy "mázli" :)
Nálam a cégnél van vagy 20-30db un. mélysugárzó ... ezekbe 2x18W energiatakarékos... ezekbe akarom elsőként tesztelni... van fémváz amit fel kell tudni használni a hűtésre...
... Vagy + hűtőborda... pénz és macera... meglássuk... de valójában jobb lenne még több fény... azaz gondolkodok egy pl. 18W-os modul tervezésén is... (160mm hely van)
Egyébként ha jól meg van tervezve hőtechnikailag akkor le kell tudni hűteni az alu lapon... Ha zárt elől ... ha nem... Ott kell elmennie a hőnek...

 © LZ2010. jún. 06. 11:30 | Válasz | #664 
Inkább a bedobozolásra gondoltam, hogy problémás lesz.
A nyákos 7 LEDes verziónál a panel belseje kb 60 fok körül volt , majd rátettem egy plexit az elejére (mégiscsak kültéri lesz) és felment 80 fokra. Szóval ezért mondtam, hogy tesztelni kell bedobozolva is. Ha alu lámpatestbe rakod, valahogy kapcsolatba kellene hozni a lámpatesttel. Akkor biztos jó lehet.

 © Varsányi Péter2010. jún. 06. 11:21 | Válasz | #663 
Már írtam... fejjel lefelé nagyon (azaz jobban) melegszik... ezt tudom... valahol logikus is...
24mm átmérőre van kialakítva... a 15 és 30 fokos csak 22mm-es de a 60 fokos már 24mm... minden tized számít - sajnos :)

 © Varsányi Péter2010. jún. 06. 11:17 | Válasz | #662 
Ezt az alu + papír + réz ragasztást felejtsétek el :) az epoxi totál nem köt a vörösrézhez :)... nem járható...

 © LZ2010. jún. 06. 10:17 | Válasz | #661 
Szia Zoli!

Ha csak 1-2-3 db LEDet akarsz hazsnálni tervezheted nyákra is, ha jól van kialakítva, el fogja vezetni a hőt.
Nézd meg az én tervem. Több mint egy éve mennek már hibátlanul.

 © LZ2010. jún. 06. 10:14 | Válasz | #660 
Péter! A Vectric fórumban kérdeztem valamit nem tod a választ?? NAgyon tecc a progi valószínű megveszem, csak előbb ismerkedek vele.

 © LZ2010. jún. 06. 10:12 | Válasz | #659 
Szép munka. :) Jó lett.
Azt próbáld majd ki velük, hogy berakod egy dobozba, vagyis lezárod. És fejjel lefelé, mert úgy lesz. Jól fel fog menni a hőmérséklet, ahhoz kell majd méretezni a bordát.
A 60°-os optikák ráférnek az alkatrészektől is?

 © Varsányi Péter2010. jún. 06. 09:32 | Válasz | #658 
Ezek jó kérdések... a legjobb ledekkel (ami még megfizethető) 3db kb. 20W-os a 4db a 35W-os helyére oké...
Későn kezdted olvasni a topikot:) még nincs nagy kupi itt.. nézd vissza...

 © Varsányi Péter2010. jún. 06. 09:29 | Válasz | #657 
Melyik ez az SMD power led? 5050-es a legnagyobb erejú SMD-ben... ha jól tudom...(persze a power led is SMD valahol...)
Egyébként sok típust ugyebár reflow kemencés forrasztáshoz gyártanak és ott azaz alul szépen a paszta ón lesz... hűtés megoldva...
Tegyél be egy képet... melyik típus ez... hány milli ampereresek ezek? Méret?

 © Kulcsar Zoltan2010. jún. 06. 07:56 | Válasz | #656 
Valamivel gyengébb a lumenje mint a Peti-é de 1db-al már egy 5m folyoson szépen világit ( jelzö fénynek ) A kissebb lenne a jobb mert az meleg fehér .
Kisérletezni kell vele .

 © mambablack20092010. jún. 06. 00:05 | Válasz | #655 
dobhatnál fel fotot milyenek ezek a ledek is mert smdbe is van sok kivitel belöle!
sok led már egy hütöfelületen szépen tudnak füteni nem szabad sajnálni a hütést töluk
60c fölé ne enged öket met lényegesen rövidül az életük!
ezt kikel kisérletezni és tesztelni mi is lesz a jo megoldás!
minden gyártó ledje más paraméterekel füg azonos áramnál teljesitményél a leadot W/lm paramétereknél vagyis a hatásfok sokban eltéröek még hasonlo paraméterü ledeknél is!

 © tatai2010. jún. 06. 00:03 | Válasz | #654 
Szia.

Mekkora fényereje van ennek a cuccnak? Egy 20W-os halogén SPOT lámpázoz viszonyítva? nagyobb? kisebb?
És mennyibe kerül egy ilyen led? És a többi alkatrész kb összesn mennyiből áll meg?
Szeretnék egy konyhai pultvilágítást ledekkel, egyhosszú csík szerű világítótestként. szerinted ezek a ledek alkalmasak lennének rá? Mennyi kéne belőle? Mert ha túl sokból jönne ki akkor marad a hagyományos.

Kössz, TT.

 © Kulcsar Zoltan2010. jún. 05. 23:46 | Válasz | #653 
Szia

Ja azért nyákon volt hogy hüljön is kicsit ,csak olyan rossz hogy alul is van forhely és emiatt metudom feltenni valami hütöre .Azt hiszem a Hobbielektronika.hu -n van egy cikk ami egy szobai világitást csinál meg és ott sima nyákon vannak a leddek ( 1W-os ) de nagyon jol néz ki készen .

 © mambablack20092010. jún. 05. 23:36 | Válasz | #652 
Szia! Simán hütésnélkül még kis áramon se járasd mert megdöglenek!
smd ledleknél is szinte ez a ki alakitás majdnem ez a hütési modszer nálad is beválhat amit it a ledes topicba probálunk kifejleszteni vagy amit a hyrtok is alkalmaznak sok ötletet onan is lehet lesni!

 © Kulcsar Zoltan2010. jún. 05. 23:24 | Válasz | #651 
Sziasztok

SMD power leddel probáltatok már valamit ( hütés ) mert van vagy 900db 1 és 1.3W-os de csak odáig jutottam hogy hü de vakit és 10mp után kikapcsoltam mert meleg volt .

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 22:21 | Válasz | #650 
A gyári panel mindig ment nálam (1A-el és nagyobb méretű azaz áramú induktivitással)!!!... ezt tartotta bennem a lelket az újra tervezéshez...
Nagyon érzékeny a 3. láb! a PWM bemenet... 200K-os belső ellenállás... azaz belső fehúzó ellenállás... de nálam epoxival kiöntve is full oké...

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 22:16 | Válasz | #649 
Most sem nagyon megy ment 60C fölé egy óra után... lapjával lefelé... oldalt még jobb a helyzet... (fejjel lefelé nagyon rossz...)
De ez így ennyivel azért kevés... ha biztosra kell menni... minden szituban... ez csak egy alap...
Panel 90mm és alu felület 95x95mm... holnap körbevágom 90mm-re .... aztán tesztek...

 © mambablack20092010. jún. 05. 22:16 | Válasz | #648 
ilyen jelenség volt nálam is a gyári panelen a gyári panelt betelertem szigetölö szalagal hogy tesztelés alat nem érjen semihez és ilyeneket csinált elkezdet vibrálni gondolom valami gerjedés volt az oka hisz nem kiss frekin megy azért!

 © mambablack20092010. jún. 05. 22:13 | Válasz | #647 
teszt jo lene már enyi ledel egy kötegbe mit is produkál több orás üzem ora után menyi is lesz az üzemi hömérséglete!

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 22:09 | Válasz | #646 
Semmit nem kötöttem el... nem tudom miért nem ment tökéletesen... Elküldtem Svejknek a V1-es paneltervet... Ő biztos megmondja miért nem volt oké...
Amikor az IC elindult az egész begerjedt... azaz villogott... 12V-13V körül... felette, alatta oké volt... van valami halvány sejtésem miért... de most k. jó :)

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 22:04 | Válasz | #645 
Viszont a V2-es verzió nagyon jól megy...

Hihetetlen... A panelon lévő (kvázi ingyen:) induktivitás szépen bírja most... Nem is melegszik...
Pedig az alap MR16-os panelon nagyon melegedett - persze ott zsufiban vannak az alkatrészek... (na majd szerzek kicsit magasabbat oda... ami ott is bírni fogja :)
A PT IC is "nagyobb" felületet kapott a hűtésnek... + pár mm2-et :) ... nem kell sok neki... alig melegszik... jó a hatásfoka...

3x3-as mátrix... azaz három led sorba és három sor párhuzamba... 1db PT4115-ös hajtja az egészet...
Táp: 12V-tól 30V-ig... tökmindegy... a telj. felvétel azonos... azaz ahogy a feszt növelem úgy csökken a felvett áram...

Melegedés normális... pedig most csak 1,5mm-es alu az alap...(ez volt :)

Azért ekkora a panel (átm 90mm), hogy akár a 60 fokos optikák is ráférjenek... (átm. ezeknek 24mm - míg a 15 és 30 fokos 22mm csak.)


 © mambablack20092010. jún. 05. 22:00 | Válasz | #644 
valamit el kötötél esetleg a pt4115 kapcsolásban a panelen?

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 21:56 | Válasz | #643 
9 LED (3x3-as mátrix) Verzió 1-es... Totál rossz lett ... hogy elsőre (panelterv) miért nem sikerül nekem semmi :)
Ne nézzétek milyen ... 10x bontott alkatrészekből... Ha nem lenne SMD hőlégfúvóm... nem is tudnám mi lenne :)
Egyébként szana szét "hűlégfúvóztam" ezt a szerencsétlen PT4115-ös IC-t és még mindig él :) Volt panelzárlat meg minden szegénynek... de szerencsére "hüle biztos" IC :)


 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 15:55 | Válasz | #642 
Tudom csak ugratlak :)

 © LZ2010. jún. 05. 14:43 | Válasz | #641 
500Khz, ennyit tud a belső PLLje, Nem akarok versenyezni egy meghajtóval sem. Mindössze a digitális meghajtás miatt csinálom procival, címezhetőség!!
A 18 LEdet meg nem 30Vra írtam hanem 12Vra, szerintem nálad sem lesz 30V. Nem mondom, hogy nem jó az a PT, csak nekem nem kell, más az elképzelés. Intelligensebbet lehet gyártani procival, ennyi. Anyagilag ez is ottankörül mint a tied.

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 14:14 | Válasz | #640 
Csak 500KHz? A PT4115 akár 1MHz-el is tud menni...Adatlap :)... 1,2A/30V akár 3x7LED = 21 db... 600Ft/21 = 28Ft/led...:) és komplett meghajtó nyákon...

 © LZ2010. jún. 05. 13:41 | Válasz | #639 
Hát nem rossz ötlet, de ez se kevés munka. Rá lehet egyáltalán úgy ragasztani, hogy ne válljon le?
Én meg megcsináltam a másik AVRrel a LED meghajtót. 500khz PWM :) Egész kis méretben kaptam hozzá 22uH/2A induktivitást. Úgyhogy ha meggyőzöm magam a párhuzamos kötésről, akkor akár 18 LED is. Reflektornál előnyös lehet...Majd ha tesztelek beszámolok.

 © elektron2010. jún. 05. 12:29 | Válasz | #638 
Hívjad Józsit az úthengerrel ! :)

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 12:29 | Válasz | #637 
Köszönöm az ötleteket! Nem is rosszak... :)
- A Vákumos lenyomás jó lenne csak az idő... azaz gyorsabb epoxi kellene mert pl. 50 db A4 nem kevés...
- Ismerem ezt a Rigips anyagot... ezen még filózok... mert végül is az epoxi is oké lenne csak valami távtartás kell.. de a papír egyenletesebb felület talán...
- Eloxált aluval egyszerű lenne... drága és ahogy írod a grav és kontur marásnál ciki lehet...
- Kifurkálás nem jó... nem tudom merre hogyan lesz a vezető réteg... talán ha jól el van találva a mennyiség kimegy oldalt az a kicsi...

 © svejk2010. jún. 05. 11:25 | Válasz | #636 
Nagyon elvileg, ha eloxált alut használán akkor szigetelő sem kellene mert az aluminium oxid igen jó szigetelő...Csak a gravírozásnál észen kellene lenni.

 © svejk2010. jún. 05. 11:23 | Válasz | #635 
Az alut vagy esetleg a rézfóliádat raszterbe furkáld ki, és akkor könnyebben el tud távozi a felesleges műgyantád.

 © svejk2010. jún. 05. 11:21 | Válasz | #634 
Papír helyett rakj közé Rigipsz hézagerősítő csíkokat. Ez olyan mint a géz, van több féle sűrűséggel és üvegszálas. Nehogymá' ne kopjon a gravírtűd hegye :)

 © Lampas2010. jún. 05. 11:04 | Válasz | #633 
Vakuumzacskoba kell tenni, negyzetcentinkent majd egy kilo nyomast lehet elerni jo vakuummal.

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 10:47 | Válasz | #632 
Összedobtam egy kísérlet... volt itthon 0.1-es vörösréz anyag...
Réz+papír+alu...de csak a 24órás epoxinak volt kicsi vízkozítása... a papír szépen átívodott... de sajnos azt hiszem túlzásba vittem az epoxi mennyiségét :) Meglássuk :)
Valami prés masina kellene...de 24 órás művelethez több szerkezet(?) .... mert a 25Kg-os acél darab ráhelyezéskor csúszkálni kezdett :) Meglássuk :)

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 10:44 | Válasz | #631 
Nem köröket préselnék... hanem pl. A4-es lapokat... azaz alapanyagot csinálnék... csak nyomás és alapsíkság kérdése az egész...

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 10:42 | Válasz | #630 
Rosszul írtam... helyesen így kellett volna: "akinek még nincs" ... mert ugyebár alapjában kétfajta ember van: 1. Van CNC-je 2. Lesz CNC-je :)

 © keri2010. jún. 05. 10:37 | Válasz | #629 
Utólag laposra lehet azt préselni.
De Varsa ötlete az alu-papír-réz laminátum szerintem optimális megoldás lehet.

 © mambablack20092010. jún. 05. 10:32 | Válasz | #628 
még préselni sem egyszerü ilyen köröket hogy sik legyenek általába lencse formályu lesznek azok meg mitsem érnek!

 © Teaway2010. jún. 05. 09:55 | Válasz | #627 
"Akinek nincs CNC-je..." ...az épít magának egyet.

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 08:55 | Válasz | #626 
Ez az "alukockás" megoldás teljesen oké... teljesen jól átvezeti a hőt...
Akinek nincs CNC-je... keressen valami 1,5mm-es alu vagy réz köröket (nekem nem sikerült találnom) aztán valahol egy (6-8-as) furat is elég a LED alá... azt meg sokféle módon lehet...

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 08:49 | Válasz | #625 
Sajnos ledeket csak dollárért adnak... (meg olajat és gáz is:)... Romba dönthetik az elképzeléseimet... Vagy exportálni kell a "végterméket" dollárért:)
Sajnos elképzelhető, hogy a dollár és euro parításba kerül... azaz majd 1/1-ben váltják... és a forint arányosan gyengül mindig ha a dollár erősödik...
Többször jártam az USA-ban.. és sajnos tudom, hogy ott a vásárlóereje (azaz mit-menyit kapni érte)... szóval nem csodálkoznék....de ne így legyen...

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 08:42 | Válasz | #624 
Van még egy vad ötletem...:) ... Mert miért ne lenne :)

0,2mm-es vörösrézlemezt kapható a helyi kereskedésben... 300mmx10m-es tekercs 25.000Ft.. jó drága sajnos... Ez 50x A4-es felület... (kb 5000Ft/kiló áron adják)
Talán lehetne olcsóbban szerezni ill. 0.1mm-es is bőven elég lenne... ha lenne valahol...

+ mondjuk 3mm-es alu közötte egy sima fénymásoló papír (kb. 0,15mm vastag) megkenve, átitatva lassan kötő epoxival egyenes felületen összepréselve...

Kész a szubstrát :)

Aztán a gravírtűnek hulla mindegy, hogy százados vastagságot vág a nyákokon vagy 0,2mm-es vörösrezet...
Sőt mivel nincs az üvegszál amiben a hegye jár:) azaz várhatóan az élettartama sokkal több lenne...
A marási "játékmezőnek" lesz gyakorlatilag lenne 0,15mm papír ami nem is papír hanem epoxi... mert átívódott...

Előnyök lennének egy darabból lehet kivágni a formát... nem kell alu kockák mivel 0,2réz + 0,2(papír epoxiréteg) = 0,4mmre süllyednének a ledek...
Több modul soroláskor a vastag rézvezetőnek köszönhetően jó (át)vezető képesség...

Hátrányok lennének.... drága, mert 500Ft csak a vörösrézlemez egy A4-eshez... epoxi költség (valamivel több kell mint a mások módszernél) .. alut nem számoljuk mert az mindenképp kell...

Ki kellene próbálnom... :)

 © mambablack20092010. jún. 04. 23:04 | Válasz | #623 
"De miért nem jó a Varsa féle megoldás? Lyuk a nyákon és hűtőfelület érintkezik az aluval."
sajnos nemindenkinek van cncje hogy kivitelezni tudja mind péter ilyen szépen is!

 © mambablack20092010. jún. 04. 23:00 | Válasz | #622 
persze ezt a ledes hütö forasztás minél gyorsaban kel megcsinálni hogy a led ne károsodjon vagy marad a hövezetö ragasztó!
paszta meg megbizhatatlan hosszab idö után az elözöekben leirtam hogy mért is!

 © mambablack20092010. jún. 04. 22:57 | Válasz | #621 
Ez van sajnos!

 © mambablack20092010. jún. 04. 22:56 | Válasz | #620 
nem vált be igazán ez a pc coleres megoldás!
itt a höelvonási tényezö számit nagyon amibe a réz jobb mind az alu!
kisebb és vékonyabb réz gyorsan elvezeti a höt a ledtöl a nanyobb felületü lomhább aluminium felületre!

 © LZ2010. jún. 04. 22:04 | Válasz | #619 
Ne is mondd, ha tudom, hogy ilyen sületlenségeket akarnak beszélni, akkor a házhitelemet pár nappal korábban fizetem. 5 rongyot tuti spórolok...

 © LZ2010. jún. 04. 22:02 | Válasz | #618 
Én má igen. De nem sok értelme van.

 © LZ2010. jún. 04. 22:01 | Válasz | #617 
Nem a hűtő vastagsága a lényeg hanem a felülete. Ezért írtam annak idején hogy egy nyákra rakott LED is jó lehet ha nagy a felület.
3db LEDnél eddig bevált...

 © Varsányi Péter2010. jún. 04. 21:41 | Válasz | #616 
Ment mail... sajnos USD/Ft... bármi lehet hétfőig is... sajnos... pár hete a 200Ft-os dollár hétfőre 250Ft is lehet...
Erős ütembe javítják most a magyar gazdaság export versenyképességét :)

 © Devecz Miklós2010. jún. 04. 21:31 | Válasz | #615 
Egyszerű a megoldás. A hűtőfelületet a ledek alatt szakaszolni kell. Ha már tudjuk, hogy egy led mekkora hűtőfelülettel követel magának, akkor az egyes hűtőfelületet hőhidakkal kell összekapcsolni. Ezzel azt akarom mondani, hogy kell csinálni egy közös hűtőfelületet az összes led alá, de az egyes felületeket szakaszolni kell. Csak egy vékony hid kapcsolja össze a hűtőfelületeket. Ezáltal a hőáralást le tudjuk csökkenteni, de a tartófelület is egybe marad.

 © Varsányi Péter2010. jún. 04. 21:18 | Válasz | #614 
Hát power ledet még "hűtőfelületen beforrasztva" nem láttam... sem "gyári" egységen sem... sem ajánlatban... sem a neten...

 © Varsányi Péter2010. jún. 04. 21:15 | Válasz | #613 
Csináltam én is egy tesztet... Valaki ajánlotta... nem tartottam rossznak... kipróbáltam...
Azaz egy 0,1mm-es vörösréz lemezt ... hogyis írjam : ... konturmartam a led két oldalán egy vágatatot...vissza hajtottam... egy LED-nél oké.. 9-nél már nem...

Egyébként úgy figyeltem meg ha a katód kivezetés hőmérséklete magasabb mint a hűtött felület akkor nagy gáz van:) Perecíziós szonda + hővezető zsírral ez megkenve...

 © LZ2010. jún. 04. 20:02 | Válasz | #611 
Mert a felső rézréteg melegszik és csak azon a pár ponton fogja átadni a hőt a túloldali rézrétegnek. De mondom 1-2-3 db lednél nem hiszem hogy gond lenne. Főleg ha szabadon van, mert akkor a felső réz tud disszipálni a környezettel, de ahogy bedobozolja az ember máris belűre fűt. Akkor lehetne ez szerintem jó, ha az egész panel tele lenne furatgalvánnal és az felfeküdne teljes felületén az alun, ebben az esetben el tudom képzelni, hogy rendes hőkapcsolatban vannak.
De miért nem jó a Varsa féle megoldás? Lyuk a nyákon és hűtőfelület érintkezik az aluval.
De bármelyiket is választja az ember a LEd közvetlen közelében ellenőrizni kell a tempet és az megmondja, hogy jó volt-e az elgondolás.
Egyébként forrasztható gond nélkül a LED hűtője.

 © h2o2010. jún. 04. 19:45 | Válasz | #610 
Miért is nem jó ez a megoldás?
Jómagam is hasonlóban gondolkodom. Vagyis forrasztanám (SMD pasztával) a LED hőátadó felületét (is) a réz fóliához és onnan vinném át az alu hűtőfelületre.
Bár mondjuk annyi szólhat ellene, hogy az alu nem igen szereti a réz társaságát, ha nedvesség is van a közelben.
A LED adatlapjában nem néztem... lehet valami akadálya a hűtőfelület forrasztásának?

 © LZ2010. jún. 04. 19:31 | Válasz | #609 
Nem volt jó az előző verziód? Ez nem biztos, hogy jobb, ráadásul (tapasztalataim szerint) sok ledet nem rakhatsz egy csokorba mert nem tudja jól átadni a hőt, egy-egy dbnál oké. Sajnos én is belebuktam, 3 LEDnél még nem volt gond de a hetes cskornál már problémásabb volt.
Én is csináltam közvetlen alura ültetést, a legjobb hővezetés ez, kétségtelen...

 © mambablack20092010. jún. 04. 15:52 | Válasz | #608 
sziasztok!
számtalan kivitelezési kisérlet után szép lasan megszületi a célszerü höelvezetés a power led hütö felületéröl!
kétöldalas nyákrol a felsö nyákfolia felületre ileszve a led hötö felülete!
réz vezetékel öszevezetve az also nyák foliára (gyári foraszem házilag) igy az also foliával érinkezve azrászeret allu lemezre átvezetve a hő!
ez igy nagyon jo höelosztást eredményez magában!
ezek szerin a gyári foraszem nem anyira képes hö átvezetésre maga on vagy olom roszabb hövezetési tényezöi miat réz huzalos átkötés jobbnak bozonyult!
edig egy lednek a minimális hötüfelületet méreteztem le menyi a minimális hütés amin az 1W led fütése normálisan eltud oszlani!
kisérlet:
prolight 1w led 25x25x1.5mm két oldalas nyákra szerelve.
25x25x1.5mm nyák 30x35x5mm alu lemez részerelve!
25c szobai hömérséglet indult a tesztelés 70perc után az egész 36c volt az 1w led hütésel 350mA hajtva!
Ez nagyon jo szerintem!
mindenféleképen a vékony réz felületnek köszönhetö a gyors hö leadás és elvezetés és a két oldalról levezetet hütő felület!


egyenlöre ez csak kisérlet kérlek ne nézétek a kivitelezési külalakot!
A végleges megoldásként a réznyák és a led hütö felületének ösze forasztása lesz tevbe véve lehet alacsony olvasás pontu forsztó pasztát kapni igy a led egy beforasztás ereéig kikel hogy birja a lágyforasztásnál egyszer felépö 150..200c hömérségletet 10..20s ig igy tökéletes lesz a höátvezetési kontaktus!
paszta:
ASNBIN/35 Forrasztópaszta. NC Sn42Bi58 35g
138 olvadási hömérséglet
Ötvözet tartalma Sn42Bi58
35g sok ledhez elég! :)

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 22:19 | Válasz | #607 
Hát igen... gyors, rugalmas és még környezet barát is... (nincs az a fontos és jó nyáklemez puculás sem :)
Ha ezt nekem 20 éve mondják, hogy CNC & Nyák... nagyot röhögtem volna... Annak is örültünk ha volt Positiv 20 a boltban:)

 © mambablack20092010. jún. 03. 22:02 | Válasz | #606 
kérdés!
hogy lehetne házila legegyszeröben galván furatot elö álitani az az ketö foliát öszekötni egy kettő oldalas nyákon hogy a szemeken a hö is át vezesen persze sikban lene mind a kétodalt a foraszem átkötése mind a gyári megoldásnál is!?

 © mambablack20092010. jún. 03. 21:58 | Válasz | #605 
És még olcsobb is cncvel marni nyákot mint fotozni!
nagyon drága lett a vegyszer hála a környezeti adonak ezeknek a termékeknek az árukban!

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 21:54 | Válasz | #604 
Megy ez nekem... :) Gép bekapcsol... kivesz... upload... Ez a nyák gravírozás egy nagy "találmány" :)

 © mambablack20092010. jún. 03. 21:44 | Válasz | #603 
peter ez gyors volt!!!! Még fotozni sem lehet ilyen gyorsan ki!!

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 21:17 | Válasz | #602 
Végül is nem kellett volna erre... de nem árt... jobb ha univerzálisabb... a másikon is van... végül csak 2db mert iszonyatos merev lett a 3mm-es alu+ ragasztott nyák "kompozíció" ...

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 21:13 | Válasz | #601 
A szilikonos azaz sziló plasztként ragadó FUJIK nagyon jó lesz...
Teszteltem optikákkal... 0,5mm-i semmi sem kell... nem változik a fókuszálás... de nincs? vagy?
Egyébként létezik azaz a nyákgyártóknak van 0.2mm-es is! Ha tudsz valami olcsóbb forrást írjál...én nem találtam... még egyszerűbb lenne az élet :)

 © LZ2010. jún. 03. 21:06 | Válasz | #600 
Jóóó. Csavarral fogod rögzíteni az alura? Ha jol látom azok csavarhelyek a szélen.
Korábbi verziót is csavaroztad?

 © LZ2010. jún. 03. 21:05 | Válasz | #599 
Nem az egy anyag volt a lényeg, hanem me így tetszett, nem akartam kis vacak aludarabokkal szívni.
Amúgy 0.5mm nyák kellene, szilikon meg amúgy is kell a LED alá azt akkor aludarab se kellene.
Amit én használok szilikon az 0.3mm, de van vastagabb is. Amúgy meg 0.2mm lehet süllyeszteni a LEDen is...

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 20:47 | Válasz | #598 
Kész a v1.0-ás ver... egy összecsapott fotó róla... 10mm/sec-el 4 perc... egész megszeretem ezt a nyák gravírozást :)
Gyorsan CNC lekapcsol :) ... és persze a felette lévő világítás mert az többet fogyaszt ... mert még nem ledes:)


 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 20:46 | Válasz | #597 
Az felesleges idő... Minek? Én is marhatnák... gyors és erős a gépem... se perc... de minek? Mit számít, hogy egy anyagból van?
Egyébként a képed alapján az alu puha volt... majd legközelebb küldök egy élű marót hozzá :)

 © keri2010. jún. 03. 20:43 | Válasz | #596 
bocs, sneci féle. Itt van pár hozzászólással lejebb.

 © LZ2010. jún. 03. 20:41 | Válasz | #595 
Hűtőbordát marsz az aljára!! Engem meg lehurrogtál, mert marogattam egy kicsit a LEDek alatt.

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 20:36 | Válasz | #594 
Meglévő lámpatestekbe menne ez... ill. tartóval mint kis refi... azaz lehet, hogy itt a tartólemez nem 3-as alu lesz hanem 10-15-ös és marok hűtőbordát belőle azaz a hátuljára...
Nem nagy ügy egy gyors és erős géppel ami még láthatóan gravírozni is tud :) ... Corel aztán Vectric Cut2D...

 © LZ2010. jún. 03. 20:30 | Válasz | #593 
Ez jól néz ki. Milyen progival tervezel? Hogyan fogod dobozolni?

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 20:29 | Válasz | #592 
Senki nem figyel rám hol hibázok:) ... Lemaradt a körbevágás :)

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 19:55 | Válasz | #591 
Na ilyen lesz a 9 LED-es... Egy PT4115-ös vezérlővel! Kb. 1A-t kell adnia... (max 1,2A-et tudna) 9x9 mátrix... 90mm kör... Na indítom a gravírozást:)


 © LZ2010. jún. 03. 14:37 | Válasz | #590 
Igen, személyesen. Én csak ilyenekben gondolkodom. 3 vezetékes a vezérlő, ebből az egyik egy digit jel fogadására képes, tehát egymás után felfűzve őket minden félét lehet nekik mondani. :) Ezért kanyarodok mindig vissza a mikrokontrollerekhez, ha netán eltérülnék. :)

 © LZ2010. jún. 03. 14:34 | Válasz | #589 
Tudom-tudom már számtalanszor kitárgyaltuk ezt a párhuzamos dolgot, de mivel volt egy szabad lába az AVRnek ezért gondoltam, hogy 4 passzív alkatrésszel több csak és máris dupla figyelés.
Emlékszem, hogy Te hogy csináltad, az is jó, de gondoltam így egy anyagból van, igaz több idő, de nem vészes az az 1-2 perc. Egyelőre nem úgy néz ki, hogy 100000 db kéne gyártanom.
A legjobbat még el sem mondtam a vezérlőről, ez az egyszerűbb olcsóbb fajta 40kHz PWM frekivel, de tudja azt ami sokszor elég. Ha viszont kicserélem rajta az AVRt egy nagyobbik tesóra (holnap jönnek, eddig még csak elmélet) akkor lesz ütős. Ugyanis van nekije PLLje, ami azt jelent hogy 64Mhz clk és így 500Khz PWM freki, tehát tekercs kisebb értékű, nagyobb ármú ugyanebben a méretben. Nem tartom kizártnak a 2-3A sem, dezt majd tényleg tezstelem.
Plussz még a chipen belül van hőmérő is, tehát az alura szerelve közvetlen a nyákot lehet saccolni. Akár még süllyeszthető is aluban az egész panel mert csak 5.5mm magas. :)
A U profilnál rendesen beindult a fantáziám, lehet átgondolom a terveket, mégse kör meg négyzet lesz a kinti lámpatest. :))

 © mambablack20092010. jún. 03. 14:21 | Válasz | #588 
ezt a verziot nem ismerem vagy nemtudom miröl is van szó? "svejk féle a legjobb" meg tudnád mutatni vagy link?

 © mambablack20092010. jún. 03. 14:14 | Válasz | #587 
Szia! Gondolm ezt is AVR végzi a szabályzás ?

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 14:13 | Válasz | #586 
Azonos szériából azonos ledeknél szinte nincs nyitófesz/áram eltérés... labortápról tesztelve és a 0,1R-es ell. mérve sem...
Tehát szerintem takarékos megoldás a párhuzamos hajtás... Pénz: mert kevesebb alkatrész... Idő: mert kevesebb a munka.

Az is egy megoldás (ha jól gondolom) ha azt csinálod, hogy a minden kört "figyelsz" és a legnagyobb áramú kör "győz" azaz arra áll be az áram...
De szerintem nem kell... tegyél be egy-egy soros kis ellenállást és "meg fogod győzni magadat" erről :)

Ez az alu... na én nem teljesen így csináltam... (erre is gondoltam de sok a gépidő ekkor :( ...

Pofon egyszerű nálam...
Vettem 25mm széles alu csíkokat a helyi vasboltban... 3mm vastag (van 5mm-es is)... 500Ft/méter (brutto és drága bolt:) azaz 100Ft/6ledes panelhoz :)
Kockákat martam... leírtam... nem találtam nyák vastagságú "valamiket"... hővezetőnek...

Most telefonáltak, hogy megjött a 30x30-as U profil.... 2mm-es falvastagság... azaz belül 26mm... a többit a fantáziádra bízom :)


Első ... 24 25 26 [27] 28 29 30 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com