Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   LED világítás
Több fény kevesebb fogyasztással...

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © mambablack20092010. jún. 05. 10:32 | Válasz | #628 
még préselni sem egyszerü ilyen köröket hogy sik legyenek általába lencse formályu lesznek azok meg mitsem érnek!

 © Teaway2010. jún. 05. 09:55 | Válasz | #627 
"Akinek nincs CNC-je..." ...az épít magának egyet.

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 08:55 | Válasz | #626 
Ez az "alukockás" megoldás teljesen oké... teljesen jól átvezeti a hőt...
Akinek nincs CNC-je... keressen valami 1,5mm-es alu vagy réz köröket (nekem nem sikerült találnom) aztán valahol egy (6-8-as) furat is elég a LED alá... azt meg sokféle módon lehet...

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 08:49 | Válasz | #625 
Sajnos ledeket csak dollárért adnak... (meg olajat és gáz is:)... Romba dönthetik az elképzeléseimet... Vagy exportálni kell a "végterméket" dollárért:)
Sajnos elképzelhető, hogy a dollár és euro parításba kerül... azaz majd 1/1-ben váltják... és a forint arányosan gyengül mindig ha a dollár erősödik...
Többször jártam az USA-ban.. és sajnos tudom, hogy ott a vásárlóereje (azaz mit-menyit kapni érte)... szóval nem csodálkoznék....de ne így legyen...

 © Varsányi Péter2010. jún. 05. 08:42 | Válasz | #624 
Van még egy vad ötletem...:) ... Mert miért ne lenne :)

0,2mm-es vörösrézlemezt kapható a helyi kereskedésben... 300mmx10m-es tekercs 25.000Ft.. jó drága sajnos... Ez 50x A4-es felület... (kb 5000Ft/kiló áron adják)
Talán lehetne olcsóbban szerezni ill. 0.1mm-es is bőven elég lenne... ha lenne valahol...

+ mondjuk 3mm-es alu közötte egy sima fénymásoló papír (kb. 0,15mm vastag) megkenve, átitatva lassan kötő epoxival egyenes felületen összepréselve...

Kész a szubstrát :)

Aztán a gravírtűnek hulla mindegy, hogy százados vastagságot vág a nyákokon vagy 0,2mm-es vörösrezet...
Sőt mivel nincs az üvegszál amiben a hegye jár:) azaz várhatóan az élettartama sokkal több lenne...
A marási "játékmezőnek" lesz gyakorlatilag lenne 0,15mm papír ami nem is papír hanem epoxi... mert átívódott...

Előnyök lennének egy darabból lehet kivágni a formát... nem kell alu kockák mivel 0,2réz + 0,2(papír epoxiréteg) = 0,4mmre süllyednének a ledek...
Több modul soroláskor a vastag rézvezetőnek köszönhetően jó (át)vezető képesség...

Hátrányok lennének.... drága, mert 500Ft csak a vörösrézlemez egy A4-eshez... epoxi költség (valamivel több kell mint a mások módszernél) .. alut nem számoljuk mert az mindenképp kell...

Ki kellene próbálnom... :)

 © mambablack20092010. jún. 04. 23:04 | Válasz | #623 
"De miért nem jó a Varsa féle megoldás? Lyuk a nyákon és hűtőfelület érintkezik az aluval."
sajnos nemindenkinek van cncje hogy kivitelezni tudja mind péter ilyen szépen is!

 © mambablack20092010. jún. 04. 23:00 | Válasz | #622 
persze ezt a ledes hütö forasztás minél gyorsaban kel megcsinálni hogy a led ne károsodjon vagy marad a hövezetö ragasztó!
paszta meg megbizhatatlan hosszab idö után az elözöekben leirtam hogy mért is!

 © mambablack20092010. jún. 04. 22:57 | Válasz | #621 
Ez van sajnos!

 © mambablack20092010. jún. 04. 22:56 | Válasz | #620 
nem vált be igazán ez a pc coleres megoldás!
itt a höelvonási tényezö számit nagyon amibe a réz jobb mind az alu!
kisebb és vékonyabb réz gyorsan elvezeti a höt a ledtöl a nanyobb felületü lomhább aluminium felületre!

 © LZ2010. jún. 04. 22:04 | Válasz | #619 
Ne is mondd, ha tudom, hogy ilyen sületlenségeket akarnak beszélni, akkor a házhitelemet pár nappal korábban fizetem. 5 rongyot tuti spórolok...

 © LZ2010. jún. 04. 22:02 | Válasz | #618 
Én má igen. De nem sok értelme van.

 © LZ2010. jún. 04. 22:01 | Válasz | #617 
Nem a hűtő vastagsága a lényeg hanem a felülete. Ezért írtam annak idején hogy egy nyákra rakott LED is jó lehet ha nagy a felület.
3db LEDnél eddig bevált...

 © Varsányi Péter2010. jún. 04. 21:41 | Válasz | #616 
Ment mail... sajnos USD/Ft... bármi lehet hétfőig is... sajnos... pár hete a 200Ft-os dollár hétfőre 250Ft is lehet...
Erős ütembe javítják most a magyar gazdaság export versenyképességét :)

 © Devecz Miklós2010. jún. 04. 21:31 | Válasz | #615 
Egyszerű a megoldás. A hűtőfelületet a ledek alatt szakaszolni kell. Ha már tudjuk, hogy egy led mekkora hűtőfelülettel követel magának, akkor az egyes hűtőfelületet hőhidakkal kell összekapcsolni. Ezzel azt akarom mondani, hogy kell csinálni egy közös hűtőfelületet az összes led alá, de az egyes felületeket szakaszolni kell. Csak egy vékony hid kapcsolja össze a hűtőfelületeket. Ezáltal a hőáralást le tudjuk csökkenteni, de a tartófelület is egybe marad.

 © Varsányi Péter2010. jún. 04. 21:18 | Válasz | #614 
Hát power ledet még "hűtőfelületen beforrasztva" nem láttam... sem "gyári" egységen sem... sem ajánlatban... sem a neten...

 © Varsányi Péter2010. jún. 04. 21:15 | Válasz | #613 
Csináltam én is egy tesztet... Valaki ajánlotta... nem tartottam rossznak... kipróbáltam...
Azaz egy 0,1mm-es vörösréz lemezt ... hogyis írjam : ... konturmartam a led két oldalán egy vágatatot...vissza hajtottam... egy LED-nél oké.. 9-nél már nem...

Egyébként úgy figyeltem meg ha a katód kivezetés hőmérséklete magasabb mint a hűtött felület akkor nagy gáz van:) Perecíziós szonda + hővezető zsírral ez megkenve...

 © LZ2010. jún. 04. 20:02 | Válasz | #611 
Mert a felső rézréteg melegszik és csak azon a pár ponton fogja átadni a hőt a túloldali rézrétegnek. De mondom 1-2-3 db lednél nem hiszem hogy gond lenne. Főleg ha szabadon van, mert akkor a felső réz tud disszipálni a környezettel, de ahogy bedobozolja az ember máris belűre fűt. Akkor lehetne ez szerintem jó, ha az egész panel tele lenne furatgalvánnal és az felfeküdne teljes felületén az alun, ebben az esetben el tudom képzelni, hogy rendes hőkapcsolatban vannak.
De miért nem jó a Varsa féle megoldás? Lyuk a nyákon és hűtőfelület érintkezik az aluval.
De bármelyiket is választja az ember a LEd közvetlen közelében ellenőrizni kell a tempet és az megmondja, hogy jó volt-e az elgondolás.
Egyébként forrasztható gond nélkül a LED hűtője.

 © h2o2010. jún. 04. 19:45 | Válasz | #610 
Miért is nem jó ez a megoldás?
Jómagam is hasonlóban gondolkodom. Vagyis forrasztanám (SMD pasztával) a LED hőátadó felületét (is) a réz fóliához és onnan vinném át az alu hűtőfelületre.
Bár mondjuk annyi szólhat ellene, hogy az alu nem igen szereti a réz társaságát, ha nedvesség is van a közelben.
A LED adatlapjában nem néztem... lehet valami akadálya a hűtőfelület forrasztásának?

 © LZ2010. jún. 04. 19:31 | Válasz | #609 
Nem volt jó az előző verziód? Ez nem biztos, hogy jobb, ráadásul (tapasztalataim szerint) sok ledet nem rakhatsz egy csokorba mert nem tudja jól átadni a hőt, egy-egy dbnál oké. Sajnos én is belebuktam, 3 LEDnél még nem volt gond de a hetes cskornál már problémásabb volt.
Én is csináltam közvetlen alura ültetést, a legjobb hővezetés ez, kétségtelen...

 © mambablack20092010. jún. 04. 15:52 | Válasz | #608 
sziasztok!
számtalan kivitelezési kisérlet után szép lasan megszületi a célszerü höelvezetés a power led hütö felületéröl!
kétöldalas nyákrol a felsö nyákfolia felületre ileszve a led hötö felülete!
réz vezetékel öszevezetve az also nyák foliára (gyári foraszem házilag) igy az also foliával érinkezve azrászeret allu lemezre átvezetve a hő!
ez igy nagyon jo höelosztást eredményez magában!
ezek szerin a gyári foraszem nem anyira képes hö átvezetésre maga on vagy olom roszabb hövezetési tényezöi miat réz huzalos átkötés jobbnak bozonyult!
edig egy lednek a minimális hötüfelületet méreteztem le menyi a minimális hütés amin az 1W led fütése normálisan eltud oszlani!
kisérlet:
prolight 1w led 25x25x1.5mm két oldalas nyákra szerelve.
25x25x1.5mm nyák 30x35x5mm alu lemez részerelve!
25c szobai hömérséglet indult a tesztelés 70perc után az egész 36c volt az 1w led hütésel 350mA hajtva!
Ez nagyon jo szerintem!
mindenféleképen a vékony réz felületnek köszönhetö a gyors hö leadás és elvezetés és a két oldalról levezetet hütő felület!


egyenlöre ez csak kisérlet kérlek ne nézétek a kivitelezési külalakot!
A végleges megoldásként a réznyák és a led hütö felületének ösze forasztása lesz tevbe véve lehet alacsony olvasás pontu forsztó pasztát kapni igy a led egy beforasztás ereéig kikel hogy birja a lágyforasztásnál egyszer felépö 150..200c hömérségletet 10..20s ig igy tökéletes lesz a höátvezetési kontaktus!
paszta:
ASNBIN/35 Forrasztópaszta. NC Sn42Bi58 35g
138 olvadási hömérséglet
Ötvözet tartalma Sn42Bi58
35g sok ledhez elég! :)

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 22:19 | Válasz | #607 
Hát igen... gyors, rugalmas és még környezet barát is... (nincs az a fontos és jó nyáklemez puculás sem :)
Ha ezt nekem 20 éve mondják, hogy CNC & Nyák... nagyot röhögtem volna... Annak is örültünk ha volt Positiv 20 a boltban:)

 © mambablack20092010. jún. 03. 22:02 | Válasz | #606 
kérdés!
hogy lehetne házila legegyszeröben galván furatot elö álitani az az ketö foliát öszekötni egy kettő oldalas nyákon hogy a szemeken a hö is át vezesen persze sikban lene mind a kétodalt a foraszem átkötése mind a gyári megoldásnál is!?

 © mambablack20092010. jún. 03. 21:58 | Válasz | #605 
És még olcsobb is cncvel marni nyákot mint fotozni!
nagyon drága lett a vegyszer hála a környezeti adonak ezeknek a termékeknek az árukban!

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 21:54 | Válasz | #604 
Megy ez nekem... :) Gép bekapcsol... kivesz... upload... Ez a nyák gravírozás egy nagy "találmány" :)

 © mambablack20092010. jún. 03. 21:44 | Válasz | #603 
peter ez gyors volt!!!! Még fotozni sem lehet ilyen gyorsan ki!!

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 21:17 | Válasz | #602 
Végül is nem kellett volna erre... de nem árt... jobb ha univerzálisabb... a másikon is van... végül csak 2db mert iszonyatos merev lett a 3mm-es alu+ ragasztott nyák "kompozíció" ...

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 21:13 | Válasz | #601 
A szilikonos azaz sziló plasztként ragadó FUJIK nagyon jó lesz...
Teszteltem optikákkal... 0,5mm-i semmi sem kell... nem változik a fókuszálás... de nincs? vagy?
Egyébként létezik azaz a nyákgyártóknak van 0.2mm-es is! Ha tudsz valami olcsóbb forrást írjál...én nem találtam... még egyszerűbb lenne az élet :)

 © LZ2010. jún. 03. 21:06 | Válasz | #600 
Jóóó. Csavarral fogod rögzíteni az alura? Ha jol látom azok csavarhelyek a szélen.
Korábbi verziót is csavaroztad?

 © LZ2010. jún. 03. 21:05 | Válasz | #599 
Nem az egy anyag volt a lényeg, hanem me így tetszett, nem akartam kis vacak aludarabokkal szívni.
Amúgy 0.5mm nyák kellene, szilikon meg amúgy is kell a LED alá azt akkor aludarab se kellene.
Amit én használok szilikon az 0.3mm, de van vastagabb is. Amúgy meg 0.2mm lehet süllyeszteni a LEDen is...

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 20:47 | Válasz | #598 
Kész a v1.0-ás ver... egy összecsapott fotó róla... 10mm/sec-el 4 perc... egész megszeretem ezt a nyák gravírozást :)
Gyorsan CNC lekapcsol :) ... és persze a felette lévő világítás mert az többet fogyaszt ... mert még nem ledes:)


 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 20:46 | Válasz | #597 
Az felesleges idő... Minek? Én is marhatnák... gyors és erős a gépem... se perc... de minek? Mit számít, hogy egy anyagból van?
Egyébként a képed alapján az alu puha volt... majd legközelebb küldök egy élű marót hozzá :)

 © keri2010. jún. 03. 20:43 | Válasz | #596 
bocs, sneci féle. Itt van pár hozzászólással lejebb.

 © LZ2010. jún. 03. 20:41 | Válasz | #595 
Hűtőbordát marsz az aljára!! Engem meg lehurrogtál, mert marogattam egy kicsit a LEDek alatt.

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 20:36 | Válasz | #594 
Meglévő lámpatestekbe menne ez... ill. tartóval mint kis refi... azaz lehet, hogy itt a tartólemez nem 3-as alu lesz hanem 10-15-ös és marok hűtőbordát belőle azaz a hátuljára...
Nem nagy ügy egy gyors és erős géppel ami még láthatóan gravírozni is tud :) ... Corel aztán Vectric Cut2D...

 © LZ2010. jún. 03. 20:30 | Válasz | #593 
Ez jól néz ki. Milyen progival tervezel? Hogyan fogod dobozolni?

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 20:29 | Válasz | #592 
Senki nem figyel rám hol hibázok:) ... Lemaradt a körbevágás :)

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 19:55 | Válasz | #591 
Na ilyen lesz a 9 LED-es... Egy PT4115-ös vezérlővel! Kb. 1A-t kell adnia... (max 1,2A-et tudna) 9x9 mátrix... 90mm kör... Na indítom a gravírozást:)


 © LZ2010. jún. 03. 14:37 | Válasz | #590 
Igen, személyesen. Én csak ilyenekben gondolkodom. 3 vezetékes a vezérlő, ebből az egyik egy digit jel fogadására képes, tehát egymás után felfűzve őket minden félét lehet nekik mondani. :) Ezért kanyarodok mindig vissza a mikrokontrollerekhez, ha netán eltérülnék. :)

 © LZ2010. jún. 03. 14:34 | Válasz | #589 
Tudom-tudom már számtalanszor kitárgyaltuk ezt a párhuzamos dolgot, de mivel volt egy szabad lába az AVRnek ezért gondoltam, hogy 4 passzív alkatrésszel több csak és máris dupla figyelés.
Emlékszem, hogy Te hogy csináltad, az is jó, de gondoltam így egy anyagból van, igaz több idő, de nem vészes az az 1-2 perc. Egyelőre nem úgy néz ki, hogy 100000 db kéne gyártanom.
A legjobbat még el sem mondtam a vezérlőről, ez az egyszerűbb olcsóbb fajta 40kHz PWM frekivel, de tudja azt ami sokszor elég. Ha viszont kicserélem rajta az AVRt egy nagyobbik tesóra (holnap jönnek, eddig még csak elmélet) akkor lesz ütős. Ugyanis van nekije PLLje, ami azt jelent hogy 64Mhz clk és így 500Khz PWM freki, tehát tekercs kisebb értékű, nagyobb ármú ugyanebben a méretben. Nem tartom kizártnak a 2-3A sem, dezt majd tényleg tezstelem.
Plussz még a chipen belül van hőmérő is, tehát az alura szerelve közvetlen a nyákot lehet saccolni. Akár még süllyeszthető is aluban az egész panel mert csak 5.5mm magas. :)
A U profilnál rendesen beindult a fantáziám, lehet átgondolom a terveket, mégse kör meg négyzet lesz a kinti lámpatest. :))

 © mambablack20092010. jún. 03. 14:21 | Válasz | #588 
ezt a verziot nem ismerem vagy nemtudom miröl is van szó? "svejk féle a legjobb" meg tudnád mutatni vagy link?

 © mambablack20092010. jún. 03. 14:14 | Válasz | #587 
Szia! Gondolm ezt is AVR végzi a szabályzás ?

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 14:13 | Válasz | #586 
Azonos szériából azonos ledeknél szinte nincs nyitófesz/áram eltérés... labortápról tesztelve és a 0,1R-es ell. mérve sem...
Tehát szerintem takarékos megoldás a párhuzamos hajtás... Pénz: mert kevesebb alkatrész... Idő: mert kevesebb a munka.

Az is egy megoldás (ha jól gondolom) ha azt csinálod, hogy a minden kört "figyelsz" és a legnagyobb áramú kör "győz" azaz arra áll be az áram...
De szerintem nem kell... tegyél be egy-egy soros kis ellenállást és "meg fogod győzni magadat" erről :)

Ez az alu... na én nem teljesen így csináltam... (erre is gondoltam de sok a gépidő ekkor :( ...

Pofon egyszerű nálam...
Vettem 25mm széles alu csíkokat a helyi vasboltban... 3mm vastag (van 5mm-es is)... 500Ft/méter (brutto és drága bolt:) azaz 100Ft/6ledes panelhoz :)
Kockákat martam... leírtam... nem találtam nyák vastagságú "valamiket"... hővezetőnek...

Most telefonáltak, hogy megjött a 30x30-as U profil.... 2mm-es falvastagság... azaz belül 26mm... a többit a fantáziádra bízom :)

 © keri2010. jún. 03. 14:05 | Válasz | #585 
A flyback konverter. Na az kell neked ha jó hatásfokra törekszel. Ha egyszerűségre akkor pedig a svejk féle a legjobb.

A többi az csak az előbbi kettő variálása, olyan esetkere ha extrém nagy feszültséget akarsz.
Pl. Van a CPI nevezetü lada gyújtás, az egy extrém módon elbonyolított konverter, de olyan bika szikrákat csinál, hogy ha kicsit is gyenge a gyertya minősége akkor a kerámián is áthúz :D

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 14:00 | Válasz | #584 
Vannak ... ilyenek vannak pl. az "1W-os" LED-es zseblámpákba... 1,5V-ról 300-350mA (3,5V)...
Mivel "ijesztegettek ":) Tesztelem a párhuzamos kapcsolást...

Azaz minden panelre rátervezek minden led sorhoz egy 0.1R-es ellenállást!
Sokat nem vesztek vele... P=U*I azaz 0,33A* 0,033V = 0.01W... és tudok mérni is rajtuk...
650mA-el hajtom (ez sem számít sokat, hogy nem 350mA*2)... eddig négy tesztpanelt raktam össze és a max eltérés 10-10mA volt... ez meg semmi...azaz 350mA alatt a körök...

Most olyan panelt tervezek ahol 3x3LED van... azaz egy PT4115 9db hajt... 3 sorba és 3 párhuzamosan. Mind a három körbe egy-egy 0.1R-es ellenállás...

Nem kell félni ettől :) A hőmérséklet emelkedésével sem változnak az áram viszonyok...
... és takarékos... 600Ft-ból 9led hajtása = 66Ft/led :) és ez már számít :) ... és a hatásfok...
Persze induktivitást rendeltem 1,2A-eseket... de tesztelem még a panelen lévőt is... de 50Ft az csak... és a régi is megmarad ami majd máshoz jó lesz:)

 © LZ2010. jún. 03. 13:59 | Válasz | #582 
Tegnap délután tervezgettem kicsit egy egyszerű vezérlőt. Ami akár több LEDet is le tud vezérelni de nincs benne egy halom alkatrész. Sikerült egy egész jót összehozni, méghozzá egy olyat amiben lehet párhuzamosan is kapcsolni a LEDeket mert figyeli külön is (2 ágat legalábbis)
De viszont bivaj is lesz mert, akár 1400mA is tud vinni, (lehet még többet is de ez majd teszt után). És természetesen hogy nekem is megfeleljen van digitális bemenete amin frankón vezérelhető. :)
A képen két különböző gyártmányú ledet hajtok vele, hibátlanul tudja a dolgát, a kisebb nyitófeszű győz és arra szabályoz.
Lehet én is CNCzek inkább alut meg nyákot a ledeknek külön, mint a képen látni is az első próbálkozásokat. Nem is olyan hüleség ez Varsa





 © keri2010. jún. 03. 13:59 | Válasz | #581 
őőő, hát ha jól tudom a step-up kapcsolás az az amikor induktivitáson folyó áramot szaggatod és ilyenkor egy pillanatra megugrik a feszültség a lekapcsolásidő, az áram és az induktivitás függvényében, és ezzel töltöd a kondit.(svejk féle IC is ezt csinálja)

A trafó esetén két induktívan csatolt tekercs menetszám aránya határozza meg a feszültség arányt. Ebben az esetben a frekvencia növelése arra jó hogy kisebb menetszám és vas keresztmetszet is elegendő azonos teljesítmény átviteléhez.

 © mambablack20092010. jún. 03. 13:55 | Válasz | #580 
keres gélve ezekröl dc_cd konverterekröl lehet sok leirást találni csak a megfelelö cél ict megtalálni melyik is dolgozik jo hatásfokal!
dcdc konverterek doksi

 © mambablack20092010. jún. 03. 13:42 | Válasz | #579 
ez is trafos megoldás csak kondit töltögetsz az indujtiv lökésel csak gyorsan!

 © mambablack20092010. jún. 03. 13:40 | Válasz | #578 
igen kis feszröl is akarok több ledet sorosan hajtani ere a megoldásra csak ez létezik ami jo hatásfokal lehet megoldani!
nem vagyok a párhuzamos kötés hive!

 © sneci2010. jún. 03. 13:35 | Válasz | #577 
De ócsó:)
Meg csak 100kHz-ig megy, ezért nagy induktivitás kell hozzá.

 © keri2010. jún. 03. 13:34 | Válasz | #576 
Úgy tudom a step-up áramkörök a feszültség különbség függvényében rosszabb hatásfokúak mint a step-down.
Ha nagy áramra kell akkor érdemesebb lehet trafóval feszültséget növelni.

 © mambablack20092010. jún. 03. 13:33 | Válasz | #575 
köszönöm "sneci" "LZ" a kapcsikat átnézem öket!

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 13:28 | Válasz | #574 
Egyébként miért akarsz feszt "felkonvertálni"?

 © Varsányi Péter2010. jún. 03. 10:54 | Válasz | #573 
Rossz hatásfokú... nem erre való... ósdi :) Szerintem...
Egyébként a step-up megoldás... pl. ledekhez... azonos jó hatásfokú lehet mint a step-down megoldás?

 © sneci2010. jún. 03. 10:04 | Válasz | #572 
Ez is egy lehetőség. Lomexnél nettó 39Ft.

 © LZ2010. jún. 03. 09:44 | Válasz | #571 
Ezzel régen építettem step/up konvertert. Nézd meg, jó régi IC és kapható is.

 © mambablack20092010. jún. 02. 17:12 | Válasz | #570 
Sziasztok! tud valaki jo hatásfoku 12v bol 24v hogy lehet csinálni valami cél ic lenne a jo ere a megoldásra amihet pár alkatrész kell csak!
Olyan ic ami itthoni alkatrész eladoknál is be szerezhetö lenne!
kiss helyen kelene elférjen! out 24v 500mA...1A közöt lene terhelve !

 © mambablack20092010. máj. 30. 12:06 | Válasz | #569 
Szép kis darabb hütésnek! Ezek szerint a nyákialakitás elnézve ez forszemek viszik át az felsö foliarétegröl ami a ledek csücsülnek az alsö nyák rétegre és onan az alu házra a höt!

 © LZ2010. máj. 30. 11:56 | Válasz | #568 
Sejtetem. :)) Nos nem egészen cső :)
Ez a kisebbik SPOTra való ház, de az elv ugyanez, a széleken 5mm széles gyűrű amin ül a nyák. Ez látszik is a nyákon mert ott nincs rajta lakk...


 © mambablack20092010. máj. 30. 11:51 | Válasz | #567 
válaszgomb lemarat!
"LZ" ez neked ment!

 © LZ2010. máj. 30. 11:50 | Válasz | #566 
Láttam már ezeket a videókat, valóban óriásiak. :) A zenével az összhang, király...

 © mambablack20092010. máj. 30. 11:49 | Válasz | #565 
allu csö szeletröl is tehetnél be képet nem látszik min is fekszik a panel fel?
valami belsö gyürün?
sokat számit hogyan érinkezik az aluház és a réznyák kettö felüleze!

 © mambablack20092010. máj. 30. 11:39 | Válasz | #564 
Érdekes hogy az 99% ezüst ára milyen kicsi 130ft/g ha ragasztoba keverve vagy más formában 500..1000ft/g jön ki már pedig az epoxi nem olyan drága hogy enyire meg dobbná az árát!

 © mambablack20092010. máj. 30. 11:33 | Válasz | #563 
Sajnos nemtudom olyan precizen mérni a höfokot mind peter hogy a led lábásn is tud mérni ilyesmi paramétert! A höfokot egy autos hömérövel tudtam megmérni a 4mm alu tárcsán amivel a ledek közvetlen felületen érinkeznek!

 © svejk2010. máj. 30. 11:29 | Válasz | #562 

 © svejk2010. máj. 30. 11:25 | Válasz | #561 

 © Varsányi Péter2010. máj. 30. 11:18 | Válasz | #560 
A pénzügyi veszteség átalakul tapasztalattá... tehát? :) Tapasztalatot meg nem lehet venni :) Max. kicsit kapni...:) ... Kína van és lesz... :) Meg kell szokni :)

 © Varsányi Péter2010. máj. 30. 11:11 | Válasz | #559 
Ha már ceramic :) ....ARCTIC SILVER CERAMIQUE THERMAL COMPOUND ...22gr-os... megfizethető... ha kell... szilikon mentes...


 © LZ2010. máj. 30. 11:01 | Válasz | #558 
Köszi. Valóban viszi a hőt a réz, csak ebben az esetben kicsit kevéskes az alu úgy néz ki.
Apropó ötletes a proci hűtő nálad. Hol mérted az 50°C? Kivi lennék vajon a LED közvetlen közelében mennyi van...
Az alu nekem sem megy 47°C fölé.

 © LZ2010. máj. 30. 10:56 | Válasz | #557 
Sok meló = pénz. Ez igaz, de hát mia sok meló. Kb 20 perc beforrasztani a nyákot. Az sok? Lehet, de nem lehet mindent a végletekig leegyszerűsíteni. Kínával úgysem lehet ilyenben versenyezni.
Szerintem neked már így is jó nagy veszteséged van a sok próbálgatással. :)
Pontosan ezt a címzést valósítja meg ez a szpot. Karácsonykor akár díszkivilágításos villogásos, futófényes izét is lehet vele csinálni. Milyen jól néz ki a kert ha villog össze vissza :)) Biztos erre is lesz kereslet, sőt már van is...
RGBW? Az jó dolog, próbálkoztam már vele, ennél a lámpánál amit belinkeltem, az az elképzelés hogy az RGB mellé kap egy csupa fehéret aztán lehet színt keverni. ha kevés, addig lehet növelni a lápatest számát míg elégséges nem lesz.

 © mambablack20092010. máj. 30. 10:36 | Válasz | #556 
szia!
nagyon széplet ez a szivárvány szpotod profia gyákod!!!
allu és réz kombinácio a legjobb gyors hö elvezetésre ami meg fizethetö még!
nagyon bevát pc cpu colereknl a rézmagos alubordák ere a technikára mind a teljes vörös rézböl áló hütöborda rosszab tényezökel bir gyors höelvezetés és leadási szempontbol!
kerámia hövezetö tulajdonságait ugylátszik pasztákban is alkalmazák!
KERATHERM HŐVEZETŐ PASZTA

 © Varsányi Péter2010. máj. 30. 10:25 | Válasz | #555 
Sok meló = pénz... Én se jövök ki több mint 200Ft-os órabérre ha hobbyzok - pedig látod nagyon skótul bánok az alkatrészekkel és melóval :)

Az RGB vezérlések világszerte PWM kimenetűek... aztán jön a LED meghajtó... aztán a ledek... Szerintem filózz még rajta... egy RGB vezérlő "akármennyi" egységet így tud vezérelni...
Ha nagyon komplikált (minden lámpa másként) színvezérlést akarsz akkor ott a DMX512 szabvány... megcímzi az adott lámpát... de nem értek hozzá...)

Igen vannak 16Lm-es kék ledek is! Kimondottan RGB-hez gyártják (butított?:)... de amiket színeseket pl. küldtem azoknál a kék brutálisan domináns lenne...
Tehát több kék sok-sok zöld és ehhez megfelelő pirosak... van erre szabvány... de a legjobb egy teszt...

RGBW-vel nem kísérleteztél? Most a neten az a "sláger" :) azt írják, hogy a pasztell színeket sokkal jobban tudja... YouTube-n vannak videók...

 © LZ2010. máj. 30. 10:07 | Válasz | #554 
Igen, nem mondom, hogy egyszerű. :)
De ez a hüle RGB miatt kell az alkatrésztemető. Amúgy ne hidd, hogy olyan sokkal több, csak melóban..
Külön vezérlő, hát sokat gondolkodtam. Ez így illeszkedik a ház rendszerhez, frankón megy 12Vról. Könnyen lehet szekcionálni, nem kell külön kikábelezni, hogy külön tudd kapcsolgatni.
Ha sorba kötném a LEDeket és egy vezérlő, akkor már problémás lenne a 12V. Szóval sok indok szól ez mellett. Én is fogok tervezni egyszerű fehérrel mint Te, de annak is illeszkedni kell a rendszeremhez, szóval az sem lesz olyan egyszerű, és természetesen fényerőszabályzás. Éjjel csak halványan, helyzetjezőként... :)
Kék miért több? Nem tudom, az adatlap erre adta a legkisebb lument, ezé. De már látom, hogy nem jó az elgondolás. MAjd javítok. :))

 © Varsányi Péter2010. máj. 30. 09:53 | Válasz | #553 
Nem kell nekem az az alu nyák... :) Ez így nekem jó... gyors, rugalmas és olcsó...
... és érthetetlen módon ez is vezeti a hőt ... ahogy írtam... jó persze nem egy alu módjára ... de meg vagyok döbbenve ezen...
Ledeket persze nem lehet rátenni annyira nem... de az átvezető alu "kockák" szépen teszik azt amit akartam...

 © Varsányi Péter2010. máj. 30. 09:51 | Válasz | #552 
Ó anyám az a panel... nagyon-nagyon szép... de rengeteg alkatrész :) Ez megfizethetetlen - minden másra ott a MasterCard :)

Bent a színvezérlés is gondolom... Nem kellene egy külön RGB vezérlőt csinálni és a "lámpák" (több) csak egy PWM (vagy DC) adatot azaz DIM jeleket kapnának?

Színek...? Hogy-hogy pont a kékből került bele a legtöbb?
Azt a kicsit amit játszadoztam RGB-vel... szóval a kék általában "levert" mindent...
1 kék aztán sok-sok zöld és valamennyi piros akkor lett azaz jött ki nálam a fehér...

 © LZ2010. máj. 30. 09:45 | Válasz | #551 
Ezért mondtam, hogy vastag vezetők kellenek 12Vra, vagy nagy lesz a veszteség. Az alu nyákot kérded? Nem vettem, csak beszélgettem róla a nyákosokkal.
Mondom, úgy képzeld el mint a sima üvegszálast csak alu van helyette. 1.5mm Alu + vékony kerámia + réz. A rezet lemarják és a led hűtője érintkezik a kerámiával, ami elvileg szépen átadja a hőt az alunak.

 © Varsányi Péter2010. máj. 30. 09:43 | Válasz | #550 
Az exponenciális fejlődést azért csak álmodják... :) Megnéztem a régi dukujaimat... az 5 évvel ezelőtti (W/Lm) előrejelzéseket pontosan hozták a gyártók...

Ez a "gyártó" meg "márka" is egy érdekes dolog... pár cég gyártja a lapkákat azaz a szeleteket...
Az sok-sok cég tokozza ezeket... Olyan mint a szolár cella... cellákat nem sokan de modulokat már "minden faluban" raknak össze :)

Talán csak a CREE jár más utat... lapka gyártás + tokozás... és nem ad el másoknak lapkákat... De a CREE mindig is így csinálta...

 © LZ2010. máj. 30. 09:37 | Válasz | #549 
Íme a 70mm átmérőjű LEDes fényforrásom. Fény úszatást még nem volt időm megcsinálni, egyelőre csak világítani tudnak különböző variációban.



 © Varsányi Péter2010. máj. 30. 09:36 | Válasz | #548 
Én meg most tervezek egy hővédelem nélküli változatot... Annyira alulmúlta a melegedési várakozásaimat :)

Most csináltam egy tesztet...
Felül és alul (a szélén) a panelen végig van a +/- vezetve a sorolhatóság miatt...(2x3mm-es felület azaz szélesség )
Arra voltam kíváncsi hányat lehet sorba kötni azaz mennyi a fesz esés és melegedés... azaz mit bír...

Labortáp... 10A... egy csík... 0,45V ekkor a fesz esés a nyákcsíkon (elég sok)...
P= 0,45x10A = 4,5W !!!
Na és mi történik... szépen melegszik az alu az alján? Azaz a nyák át vezeti a hőt?
Már tegnap is csodálkoztam ezen... ez egy tört fehér szürkés 1,5mm-es nyák... VR felirattal? Ez valami speciális? Vagy mindegyik ilyen?

 © svejk2010. máj. 30. 09:09 | Válasz | #547 
Azért azzal tisztában legyetek hogy ez a fajta LED technika most érkezett el ahhoz a ponthoz hogy exponenciálisan fejlődjön, tehát nincs értelme gyártókat összehasonlítani, hiszen ami most az egyik nagynevűnél jobb azt holnapra a noname simán lekörözi.
Az ár általában a fejlesztési költségeket tükrözi.

 © LZ2010. máj. 30. 08:57 | Válasz | #546 
Széép. Tényleg jó lett.
Hol méred a hőmérsékletet? Az alu lap másik oldalán?
Csak azért kérdem mert én is összepakoltam az RGB verziót a Prolight ledekkel, és kicsit furcsálom, hogy baromira fűt. A SAMSUNG ledeknél nem tapasztaltam ilyen mértékű melegedés. Baromi nagy alu tömbön van a panel és 47°C-ra felmelegszik az alu is, meg se lehet fogni. A LEDek közvetlen közelében pedig 70°C-ra is felmegy ha nem rakom rá még egy plussz hűtőbordára az alu dobozt. Mingyárt dobok fel képet is.

 © Varsányi Péter2010. máj. 30. 08:34 | Válasz | #545 
A teljes 650mA ... kb. 320mA + 330mA arányban oszlik meg... de már nekem is eszembe jutott, hogy nem 1%-osak (5%-os) "mérőellenállások" ...
Ma ezeket is megcserélem... :) Ill. rendelek 1%-oaokat erre a célra... mert azért jó ha ezek vannak... pár forintos dolog...

 © svejk2010. máj. 29. 23:25 | Válasz | #544 
Mekkora az eltérés? Amilyen szőrszálhasogató vagy lehet a két mérőellenállásod értékében van 2% eltérés :)

 © lovas gyula2010. máj. 29. 23:22 | Válasz | #543 
Ezüst gyurma. azt csinálsz belöle amit akarsz majd utána kiégeted. Gyürüket és karkötöket csinálnak igy. Amúgy meg jó drága mert nagy tisztaságú ezüst

 © mambablack20092010. máj. 29. 23:12 | Válasz | #542 
tudom sirius por hivják!

 © celophant2010. máj. 29. 22:57 | Válasz | #541 
Aluport lehet venni... festékbe szokták keverni. Régen a kályha ezüst címszó alatt ment…

 © mambablack20092010. máj. 29. 21:46 | Válasz | #540 
ékszerész kolegámná utána kérdezek ezust ügyben!
hogyis lene legegyszeröbb port csinálni belöle mugyantába keverve!
Arctic Silver Adhesive hövezetö ragaszto is epoxi alapu 7g 3E sok érte!
ezüst alap anyagként (929) 150...200ft/g

 © MoparMan2010. máj. 29. 21:30 | Válasz | #539 
van néhány proci hűtőm ha kell a led projekthez valakinek... link az adok-veszek-be...

 © Varsányi Péter2010. máj. 29. 21:19 | Válasz | #538 
Persze... minél melegebb annál ... hogyis mondják ezt :) annál jobban adja le (Delta C).. szóval beáll...
Most rátettem a modult (pasztával) egy iszonyatos nagy alura... tesztnek... "Jég hideg" maradt... azaz oké a hőátadása az alapnak...

Hő átadásra csak fémet + hővezető pasztát alkalmazzál... szerintem... Na ja ... ha van egy két Kossuth Ezüst 5Ft-os az is jó :)
Egyébként az Euro 1 centes jó lenne - kicsit síkbamarva :) 2,8Ft/db :) de kicsit nagy a mérete és ugyebár olyan ciki :)

 © Varsányi Péter2010. máj. 29. 21:16 | Válasz | #537 
Túl vagyunk rajta... kockák vannak... gyártható... "Fém a fémen"... valamint "Motoros" fórumtársunk nyomat nekem ha elfogy az a pár ezer amit csináltam :)... (sajtolja)

 © elektron2010. máj. 29. 21:15 | Válasz | #536 
Germánium LED nincs, annak kisebb lenne a nyitó fesze, így a disszipációja ?

 © Varsányi Péter2010. máj. 29. 21:14 | Válasz | #535 
Ajánlanak olyanokat is maik aztán semmire sem jók... tesztelni kell mindent...
De azért ennek a bordának szép nagy hő leadó felülete van... kár, hogy drága... de majd csinálunk :)

 © mambablack20092010. máj. 29. 21:05 | Válasz | #534 
csak milyen höfokra gondol aki ajánja ezt a megoldást 80c..90c garantáltan rövidlesz led élete!]
50..60c a érzik jol magukat ezek a power ledek és az életük is ezen garantált a leghosszab!

 © celophant2010. máj. 29. 21:02 | Válasz | #533 

 © mambablack20092010. máj. 29. 21:00 | Válasz | #532 
nálam is kb 45..60 min kel hogy maximálisan eléri az üzemi höfokot 45..50c a ledek a bordával együt!
aztán megál a melegedés de kuszik tized fokokat felfelé de szerintem el enyészö!
mindenféleképen probélok egy keveréket epoxi gyantával allu poral elkeverve jo lehetne a höátadási tényetöje a mugyantának !
legjobb lene az ezüst pedig nemis olyan drága a nyers 929 tisztaságu ezüst nyers ára /g :)
csak ékszerként drága az ezüst ára !

 © celophant2010. máj. 29. 20:55 | Válasz | #531 
Szia Péter!
Az alukockák helyett miért nem próbálod ki, ami a plazma TV-en van. Olyan, mint egy gumi, ami vezeti a hőt. Régen volt a LOMEX-nek is, kiz zacskóban azt hiszem 200Ft volt. Rásimulna a ledre.

 © Devecz Miklós2010. máj. 29. 20:49 | Válasz | #530 
Nem értem a hűtést. Van olyan cég, amely ilyen kicsi hűtést javasol 3x3 W-hoz.

 © Varsányi Péter2010. máj. 29. 20:45 | Válasz | #529 
1 órája megy... és épp nem éri el a 60-at... Ha megfogom, fogatom akkor kicsit visszahűl :) Most letakartam...
Totál vezeti a hőt a nyák... teljes felületen szinte azonos... a PT4115-ös IC hűtőlába van 65 csak fokon... ami szintén nem sok...
Persze nagyok (azaz a maximálisak) lettek a nyákon a led kivezetéseinek a felületek...

Úgy vettem észre... Ha a hőátadás nem oké... az első panelen az átvezető alu kockákat epoxival ragasztottam az alapba...
Gondoltam totál felfekszik ... de tévedtem! Nem oké még vékonyan sem...
Szóval a Katód hőmérséklete volt ekkor a legmagasabb...

Csináltam egy levegőben 1W LED tesztet... 100mA-ról nem melegszik túl... nem semmi már ilyenkor is a fénye...(pl. zseblámpaégő alkalmazáshoz :)
150mA-nál... már elkezdett melegedni szépen... de a melegedés prímjét a hátsó hűtőfelület adta... de nem volt elhanyagolható a lábakon távozni akaró hő sem... érdekes...
De ha totál le van hűtve a a fém felülete a lednek... akkor már a lábak nem "játszanak"... de jó erre is gondolni... el vinni a hőt ahol csak lehet :)

 © mambablack20092010. máj. 29. 20:21 | Válasz | #528 
mekora üzemorával tesztelted hogy 60c megy csag fel?!
bár most csinálok én is egy hasonlot mind te egy 30cm hoszu 20x40mm isel szelvényre lesznek felcsavarizva 5x1w led kiváncsi leszek mit is fog produkálni üzemi höfökon!

 © Varsányi Péter2010. máj. 29. 20:14 | Válasz | #527 
Normális 1W-osok... ezek mind egyformát melegednek... igaz én csak kb. 320mA hajtom őket... mert két kör van... (azaz a két kört 650mA-el)
Azaz a netán a nagyobb áramigényű kör se menjen 350mA fölé...

De még várjuk meg a végét... én is nagyon csodálkozom ezen...
Talán a ragasztott szendvics szerkezet? Mindkét oldalán és mindenhol azonosan disszipál...


Első ... 24 25 26 [27] 28 29 30 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com