Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Épül a gépem ::: Keri gépe
Egy gépépítés képről-képre.

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben

 © zozo2013. feb. 14. 11:25 | Válasz | #429 
Bármilyen széles távtartó jó, csak a hézagolót készen lehet kapni és nem kell csinálni. No meg ha hullámos is a hézagoló, akkor rugalmasan támaszt be.

 © pbalazs2013. feb. 14. 11:13 | Válasz | #428 
Én is épp a csapágyazással küzdök, de sajnos nem értek hozzá :(
Olvastam már több helyen, hogy spéci csapágy hézagoló lemez kell közéjük, aztán úgy összefeszíteni. Miért nem jó egy megfelelő méretű sima alátét? Igaz, hogy elvesz 2-3mm-t pár tized helyett, de ezen kívül van valami hátránya?

 © keri2013. feb. 14. 10:08 | Válasz | #427 
Na ez egy kicsit "Elektronosra" sikerült de azt hiszem értem mit mondasz.

Jó ötlet a menetrögzítő, fő erénye az egyszerűsége. Majd meglátom, lehet hogy ezt is kipróbálom, bár hajlok már a finomenetes kontra anyázás felé.

A csapágy külső gyűrűjének leszorítását úgy gondoltam, hogy ha már megvan a hézagoló lemez, akkor esztergálok annyit a csapágyházból, hogy kilógjon egy picit és kellően leszorítsa. Esetleg ha kapok akkor rugós alátéttel oldom meg, mert azért az mégiscsak jobb, ha a csapágyház is felfekszik a felületre.

Igen, átfúrom a peremet axiális irányba.

 © zozo2013. feb. 13. 23:07 | Válasz | #426 
Feltételezem, hogy pofával neki lesz csavarozva oldallapnak a csapágyház, tehát axiális irányban még átfúrod majd a csapágyházat

 © zozo2013. feb. 13. 23:04 | Válasz | #425 
Keri, a csapágyak külső gyűrűi köze tegyél pár tizedes távtartót, az imbuszcsavart pedig csavarrögzítővel addig húzzad, amíg nem kottyan, de még szalad könnyen. Nem fog kitekeredni, ha megkötött a csavarrögzítő.
Utána meg kell mérni pontosan, hogy a csapágy külső gyűrűje és a fal közé milyen távtartó kell. Inkább egy tizeddel szélesebbre csináld, mint gyengébbre és akkor tutira nem lesz kotty.

 © zozo2013. feb. 13. 22:50 | Válasz | #424 
Az orsód nem a féloldalas támasztás miatt hajlik.
1. laza rajta a persely vagy csapágy illesztés
2. ha esetleg csak egy csapágyat tettél, akkor annak billen ki a belső gyűrűje és engedi kiflisedni
3. ha két csapágy van és jól van illesztve minden, akkor megfogja rendesen az orsó "nyelét" és nem tud kihajolni akkor sem, ha féloldalt támaszkodik a persely/csapágy.
Ha ennek ellenére kihajlik, akkor gyenge az orsó a feladatra. Erősebb kell, vagy feszített megoldás, tehát a másik végén húzásra rögzíteni (nyom)csapággyal

 © keri2013. feb. 13. 22:48 | Válasz | #423 
Mondjuk ja. Ez a módszer sem rossz, a következőt így csinálom.

 © keri2013. feb. 13. 22:46 | Válasz | #422 
Sárgaréz. Ez volt kéznél és könnyen, gyorsan precízen megmunkálható.
Elsősorban távtartó, mert nem volt megfelelő méretű csapágyam. Másrészt ezeknek a hosszával akarom összecsiszolni a csapágyhézagot, mivel abban nem bízok hogy kapok pontosan megfelelő hézagoló lemezt.

Persze ez csak kísérletezés.

 © keri2013. feb. 13. 22:39 | Válasz | #421 
Lustaságból. Illeszteni nehezebb :)

 © keri2013. feb. 13. 22:38 | Válasz | #420 
A magméretnél egy picivel kisebbre van véve, a persely meg szorosan megy rá, így remélem nem feszül be. Bár ez a két rövid persely lehet hogy tényleg nem a legjobb megoldás.
Majd kiderül, ha nem jó akkor van egy jobb ötletem, amikor egy hosszú persely van, és finom menetes anyával állítom be a csapágyhézagot, és a tengelyre meg rámelegítem a perselyt.

 © Lovi2013. feb. 13. 22:03 | Válasz | #419 
Szia Keri!
Én meg a bronz(?) perselyről érdeklődök. Az csak távtartó mert nem volt megfelelő méretű csapágyad, vagy egyéb funkciója is van?
Üdv.

 © jani3002013. feb. 13. 21:30 | Válasz | #418 
Jó ez a fórum . Sok apró hiba felvetődik amire az ember nem is gondolna , csak egy csomó kínlódás után jönne rá , esetleg .

 © guliver832013. feb. 13. 21:28 | Válasz | #417 
Egy megoldás! Miért nem úgy van megoldva, hogy a tengelyre rá van illesztve egy persely és aztán a csapágyra pontosan illeszteni.
Én így csináltam és rá is ragasztottam a perselyt és aztán esztergályoztam .

 © zotykó2013. feb. 13. 21:22 | Válasz | #416 
Hello

Kérdezni szeretnék valamit.
Látom nálad is akkorára lett esztergálva a tengely vég, mint az orsó magmérete. Ettől axiális irányban csak félkörben tartja a bronz perselyt a menet profilja. Nálam ettől meghajlott az orsó egy kicsit és néha szorul. Mivel oldottad meg ezt a feltámasztás dolgot?

 © keri2013. feb. 13. 15:32 | Válasz | #415 
Most már nem halogathatom sokáig a váz összerakását, mert lassan elfogynak az egyéb alkatrészek.

Még egy hézagoló alátét hiányzik a csapágyak közül.


A csapágyházról még a rögzítő furatok hiányoznak mivel azt a vázzal együtt fúrom ki a pontos illeszkedés miatt.


És a hajtáslánc egyben


 © keri2013. feb. 11. 20:31 | Válasz | #414 
Ja, így már értem.

 © keri2013. feb. 11. 20:30 | Válasz | #413 
Szép

 © mex2013. feb. 11. 20:23 | Válasz | #412 

 © SzatmáriGyörgy2013. feb. 11. 20:23 | Válasz | #411 
Hasonlóan mintha pontoznád a menet tetejét csak ezt éles vágóval fűrészfogszerűen,kis árkot is köszörülhetsz eléje.

 © keri2013. feb. 11. 20:17 | Válasz | #410 
Igen, nekem is, gyakorlatilag egy fordulatonként kellet üríteni, de összesen 3db anyát akartam gyártani.

 © keri2013. feb. 11. 20:16 | Válasz | #409 
Hogy gondoltad? Véssek reszelőbarázdákat a menet tetejére?

 © mex2013. feb. 11. 20:10 | Válasz | #408 
TR 10x2 orsóból gyártottam én is, de három forgácshoronnyal.Még így is vissza kellett hajtani,annyi forgács keletkezett.

 © SzatmáriGyörgy2013. feb. 11. 20:02 | Válasz | #407 
Az én ötletem nem felhegesztése a menet csúcsának hanem éles vágóval pár menet tetejét három sorban keresztben kicsit bevágni mintha faragnánk ,az oldalát a menetnek leszabályozni és ez a plusz anyag fogja a hézagot kimarni.

 © keri2013. feb. 11. 19:56 | Válasz | #406 
Igen, a termelékenység itt nem fontos.

 © mex2013. feb. 11. 19:54 | Válasz | #405 
Szia!
A "menetfúrón" csak egy vágóélet alakítottál ki?

 © keri2013. feb. 11. 19:43 | Válasz | #404 

 © PSoft2013. feb. 11. 19:39 | Válasz | #403 
Csak egy ötlet,...
Működik a gyakorlatban is.:)

A menetfúrónak használt orsóra "pöttyints" rá pár helyen,és köszörüld/munkáld le a kívánt +méretre az éleket a menetprofilnak megfelelően.
Persze,az anya már legyen tele a menetfúróval a megvezetés miatt,és csak utánna jöjjön a pár +méretes él.

 © Sz.József2013. feb. 11. 19:27 | Válasz | #402 
Igen, alul ok.
Felül sincsen "gond", csak egy kicsit nagyobb lesz a súrlódás.
De költséghatékony megoldás...

 © keri2013. feb. 11. 19:21 | Válasz | #401 
Kösz a tippet.
A magfuratot nagyobbra vettem pár tizeddel, szóval ott nem ér hozzá, csak az orsó menet tetejénél nincs hézag. Arra még kitalálok valamit.

 © Sz.József2013. feb. 11. 19:14 | Válasz | #400 
Ügyes, praktikus megoldás...
De majd kalkuláld be a megnövekedett súrlódási tényezőt
a képen jelzett hézag hiányába...



 © elektron2013. feb. 11. 19:09 | Válasz | #399 
Én is kopizom a jó ötleteket ... :) Ez egy jó módszer sok mindenre használható, mint a svejk mángolró találmánya is az is hasonló elven működik.

 © keri2013. feb. 11. 18:47 | Válasz | #398 
Nem volt sok időm, de azért haladok.
Ma az orsóanya volt soron.

Elsőnek a trapézorsóból csináltam egy menetfúró szerszámot. Ehhez kúposra esztergáltam.


Vágóél kialakítása. Nem szép, de működik.


Menetfúrás ZX100-as műanyagba. Az eszterga csak a befogás miatt kellet, kézzel tekertem. Már csak azért is, mert a forgácsnak kevés helyet hagytam így gyakran kelet kitekerni az ürítéshez.


És a végeredmény. Nem tudom mennyire látszik de hibátlan lett a menet. Kicsit szorosan jár még, de azt hiszem ez nem hátrány.

 © keri2013. feb. 11. 18:34 | Válasz | #397 
Meglepő, de nem szorult, de azért ha elforog az esztergámban le akarom síkolni, mert úgy az igazi. Ha nem forog el, akkor vékony PVC lapot teszek be alá, és melegítve lehúzom, így kiegyenlíti a felület hibáit.
Köszi a biztatást, apránként, de haladok.

 © Lovi2013. feb. 11. 13:38 | Válasz | #396 
Szépre sikerült! Látom, hogy nincs síkba marva a zártszelvény. Amikor meghúztad rajta a csavarokat, nem szorult be a csapágy?
Hajrá a többi elemével is :)

 © keri2013. feb. 10. 19:21 | Válasz | #395 
Végre volt egy kis időm megint a játékomra.

Először a Z-vel kínlódtam, de a kici oco kínai esztegámban éppen nem fordul el a befogó, pedig ezt muszáj szuper precízen megcsinálni, tehát továbbléptem, amíg eszembe nem jut valami.

Zártszelvényből, megcsináltam az Y kocsi alapját és fel is szereltem a csapágyakat. Tűrésen belül minden hiba, frankón beállítható lesz ez a rész.

 © Tóth János2013. jan. 15. 18:24 | Válasz | #394 
Köszönöm az információt.

 © keri2013. jan. 15. 18:05 | Válasz | #393 
2000 forinttal többért adnak hozzá közdarabot.

 © Tóth János2013. jan. 14. 22:10 | Válasz | #392 
Keri! A fgőorsód is 100-as tokmányhoz való,vagy csináltál hozzá közdarabot. Nálam 80-as tokmányhoz van kialakítva a vége. Köszönöm a válaszod.

 © keri2013. jan. 14. 20:42 | Válasz | #391 
A Sieg-től vettem. Ez 100-as külön állítható.
Nem tudom milyen, de gyanítom kínai, viszont elég jó minőségű, legalább is az eredetihez képest.

 © Tóth János2013. jan. 14. 20:37 | Válasz | #390 
Üdv. Keri!A 4 pofás tokmányodat melyik cégnél vetted? Ez is 80-as mint a 3 pofás és külön állíthatóak a pofák? Ez is kínai mint az eszterga?

 © keri2013. jan. 03. 10:46 | Válasz | #389 
Pontosan ezt fogom csinálni én is.

 © keri2013. jan. 03. 10:42 | Válasz | #388 
Két dugattyúsom, van az csöndesebb :)

Szívás zaj csökkentőt tegyél rá. Nálam ez egy rossz, porszívócső.

 © PSoft2013. jan. 03. 10:30 | Válasz | #387 
Nagyon frankók,jók lettek a csapágyházaid.!

A fúrásról,....

Nem értem miért "bonyolítjátok" túl annak a pár furatnak az elkészítését.
Nem kell ahhoz CNC!

Ém,mindíg így csinálom:
A peremen tolómérővel "körbejelölöm" a furathelyeket,a kereszteknél pontozok,majd fúrás a csavarnak megfelelő fúróval,utána sorjázok ha kell,egy nagyobb fúróval.

A helyére fúrásnál,...
A fúrókészletem minden darabjánál meg van a fúrók szára köszörülve pontozónak.(a tizedes készletem is)
A helyére teszem a kifúrt csapágyházat,vagy akármi mást,és egy pillanatszorítóval ideiglenesen rögzítem.
A furatokon keresztül,a beleillő fúrószár "pontozós" végével jelölöm át az ellendarabra a furathelyeket.

Igy sosem "másznak" el a furatok.:)
Persze,hogy a furat nem mászik el fúrás közben,abban nagy szerepe van a jól köszörült fúrónak is.:)

 © Szedlay Pál2013. jan. 03. 09:41 | Válasz | #386 
Nagyon szépek, jó nézni!

 © LZ2013. jan. 03. 09:33 | Válasz | #385 
Köszi. Már kaptam egyet a szomszédból próbára, de köszi a felajánlást.
Nem mondom jól eltakarította a forgácsot, de elviselhetetlen a hangja. Most ventilátoros megoldással próbálkozom.
Az a baj, hogy nincs helyem, már kicsit túlzsúfolt lett a műhely.

 © keri2013. jan. 03. 09:19 | Válasz | #384 
Köszi, tudom hogy számíthatok rád, de jó ez így. Egész gép a saját lehetőségeimre van kitalálva, így csak plusz macera lenne a CNC.

Kompresszorom nem kell? Örülnék ha nálad telelne, mert most fűtettlen, őrizetlen fészerben van ami egy rúgással nyitható.

Csak olajat kell cserélni benne, de azt is adok hozzá.

 © LZ2013. jan. 03. 09:03 | Válasz | #383 
Jól néznek ki a csapágyak.
Keri, ha gondolod nálam kifúrhatod CNC-n a felfogató furatokat és akkor ugyanoda kerül mind. :)

 © richy922013. jan. 03. 08:49 | Válasz | #382 
Bevallom a fotósorozat végét nem néztem,mert csak gyorsan átszoktam futni az egészet,ha van egy kicsivel több időm ami elég ritkán van akkor mélyedek el csak jobban a dolgokban,de így már látom,hogy mit is hoztál össze,tehát mégegyszer gratula hozzá.:-)

 © keri2013. jan. 03. 08:01 | Válasz | #381 
Az előző fotósorozat végén. Pedig még gratuláltál is :) csak gondolom nem foglalkoztál vele hogy mihez készülnek az alkatrészek.

 © keri2013. jan. 03. 07:59 | Válasz | #380 
Van rajta furat, ott a közepén az a nagy, oda kerül a tengely, de nem akarom rögzíteni, az a cél hogy csúszkáljon

Na de tudom mire gondolsz, csak magas labdát le kellet csapni. Azt majd a helyén fúrom. Mivel kézzel fúrom, komoly eltérések lehetnek ami szűkíti a tervezett állítási lehetőséget. Ha egyben fúrom ezt és amire felcsavarozom akkor ilyen gond nincs, csak arra kell figyelni, hogy mindig azonos helyre kerüljön.

 © richy922013. jan. 03. 00:32 | Válasz | #379 
Aham,erre nem emlékeztem,pedig minden nap olvasom a fórumot...visszatekerni ezért meg nem igen szoktam.

 © elektron2013. jan. 03. 00:01 | Válasz | #378 
Ezekbe e csapágyházakba nem kell furat, vagy azt hogy rögzíted majd a tengelyhez ?

 © keri2013. jan. 02. 23:37 | Válasz | #377 
Igen.
Kicsit visszább tekersz, le is van fotózva hogy készült.

 © richy922013. jan. 02. 22:52 | Válasz | #376 
Két darabból áll a csapágyház és az van menettel összerakva ha jól értem?

 © richy922013. jan. 02. 22:52 | Válasz | #375 
Frankó,már nekem is itt kellene tartanom :-(.

 © keri2013. jan. 02. 21:38 | Válasz | #374 
Igen, ez menettel van összerakva.

Melóhelyem jobban fizet

 © elektron2013. jan. 02. 21:19 | Válasz | #373 
Ez a menetes ugye ? Jobb, ha otthagyod a munkahelyed és ezt csinálod ezerszámra olyan szépek.

 © keri2013. jan. 02. 21:11 | Válasz | #372 
Már csak 3 darab kell.

 © VighLajos2012. dec. 30. 10:19 | Válasz | #371 
Valószínű, hogy ez tette be az én Einhell marógépem fogaskerekének a kaput...
A fordulatonkénti két "koki".

 © Sz.József2012. dec. 30. 09:25 | Válasz | #370 
Inkább a fordulatonként a 4 "kokit" nem szívleli a műanyag kerék...
Persze ha van tartalék az más...

 © keri2012. dec. 30. 09:24 | Válasz | #369 
Én sem bírtam nézni hogy szenved, ezért inkább gyors menetben mm-es fogásokkal szedtem le. Csak úgy világítottak a forgácsok.

3centis vas, viszi mint a vajat. Jobban mint az alut, nem éri meg szüttyögni vele, amikor az alu leszúráskor sokkal durvább terheléssel kínlódik.

 © PSoft2012. dec. 30. 09:10 | Válasz | #368 
Hát,...én is lehegedültem volna azt a 4 sarkot,mielőtt a gépre teszem!

Pedíg,...az enyém kicsit komolyabb "ceruzahegyező".:))

 © keri2012. dec. 30. 09:01 | Válasz | #367 
Ez meg sem kottyan neki.
A leszúrástól döglik, de most van egy tartalék fogaskerekem :)

 © svejk2012. dec. 30. 08:48 | Válasz | #366 
B@szki, ha ilyen féltrapéz formájú 10-es kazánlemezt esztergálsz, ne csodálkozz ha nem bírja a műanyag fogaskerék. :(

 © keri2012. dec. 29. 23:58 | Válasz | #365 
Ezt úgy oldottam meg, hogy megmunkálom a hasábon a menet szabad végét, becsavartam a csövet, levettem megfelelő hosszúságra, majd utána szúrtam le. Az így felszínre került véget megint megmunkáltam megint becsavartam és leszúrtam.

kb 60mm a hasáb hossza ezt még gond nélkül megfogja a tokmány támasztás nélkül.

Így sorozatban négyet tudtam megcsinálni egy befogással és maradt egy ötödik amit még vékonyabbra kell majd esztergálni. Persze a hátulját mindegyiknek le kell még venni, de ahhoz tokmányt kell cserélni.

 © keri2012. dec. 29. 23:48 | Válasz | #364 
őőő ,mondjuk a rajzon valóban még a 45mm hosszú csapágyakkal szerepel, ezeket nem lehetne berakni, de közben kiderült hogy csak 42mm

 © keri2012. dec. 29. 23:46 | Válasz | #363 
Jogos a 3 pont...

1. De egyszerűbb. Viszont akkor hol marad a szórakozás és a tapasztalat?
2. 60mm-es zárt profil 4mm-es falvastagsággal. 52mm hely van belül. Csapágyház 42mm és ebből 9mm a perem. De ha nem férne el (mert ugye ezek azért nem precíziós profilok), másként is össze lehet rakni ugyan ezt a konfigurációt, csak az Y löket így pont annyi mint amennyit szeretnék, azért került belülre.
3.Ez a rész már egyben van, szóval elfér. Még régebben csináltam direkt a KRESS-hez.

 © KoLa2012. dec. 29. 23:29 | Válasz | #362 
Szia Keri!Gratulálok a munkáidhoz!
A belsőmenetes csatlakozásokba érdemes utólag belevágni a menetet! mer nincs hamarabb egybe!mivel utána vissza kell fogni, két oldalról letörni a belső menet szakadt sarkait!de hisz' tudud!

 © PSoft2012. dec. 29. 22:37 | Válasz | #361 
Ez így igaz!

 © Áts László2012. dec. 29. 22:35 | Válasz | #360 
De amit más árul az sohasem olyan mint amit a hobbista magának készít!

 © sanyi2012. dec. 29. 22:25 | Válasz | #359 
Két megjegyzésem lenne:
1: Többen árultak/árulnek ilyen lineáris csapágyházakat acélból. Nem lett volna egyszerűbb?
2: Az Y kocsi hásó csapágyháza érdekesen van megoldva... eléggé macerás lehet oda betenni ahogy a rajzon van...
3: A Z elég szorosra sikerült el fog férni az orsó a Z-hez?

 © keri2012. dec. 29. 21:56 | Válasz | #358 
Tudod hogy van?
Kis lépés ez az emberiségnek, de hatalmas lépés nekem.
Mindenki másnak meg egy hosszúlépés

 © keri2012. dec. 29. 21:51 | Válasz | #357 
Igen, sajnos kevés ehhez. :(

Igen, tudom hogy minimalizálni kell minden rugalmasságot. Még a szánokat is le szoktam szorítani amit nem használok, mert azzal is jobb lesz, de itt pontosan annyira volt kilógatva mint kell :)
Mint írtam a hasábba egyszerre vágtam végig a menetet és a végén szeleteltem fel a termelékenység érdekében. Ez a kilógás volt amit még elviselt ez a művelet, ez határozta meg a hasáb hosszát is.

 © elektron2012. dec. 29. 21:49 | Válasz | #356 
Szép haladás, sok képzelőerő kell, hogy lehet ezt véghez vinni, milyen türelemmel és energiával. :)

 © Áts László2012. dec. 29. 21:43 | Válasz | #355 
Nagyon kicsi az a "ceruzahegyező" ehhez.
(tudom mert nekem is van egy ilyenem)
Egy jó tanács,ha elfogadod, láttam azt a menetkést,nem szabad ennyire kilógatni. Csak annyit szabad kilógatni minden szerszámot amennyire muszáj. Ezt csak türelemmel lehet ezen a pici gépen,ezért minden elismerésem a tiéd!

 © keri2012. dec. 29. 21:29 | Válasz | #354 
Bocs a kép kettőzésért, nem maradtatok le semmiről.

 © richy922012. dec. 29. 21:25 | Válasz | #353 
Nagyon jó lesz,csak így tovább!

 © keri2012. dec. 29. 21:23 | Válasz | #352 
Most hogy összeraktam végre az esztergát foglalkozhattam a CNC építéssel is.

Ugye a tudomány mai állása szerint ezt a gépet akarom megépíteni:


Mivel az y kocsi elkészítéséhez maró kéne átterveztem esztergán elkészíthetőre:


Ebből a csapágyházból kell 8 darabot gyártani.


50*50-es aluhasáb a kiindulás:






Csapágy benne. Sajnos kicsit szorosra sikerült az illesztés. Házat melegítve, csapágyat fagyasztva, sikerült beleütnöm a helyére, de kihűlés után szorul a tengelyen.


Kiszedni persze nem sikerült, ezért kellet egy csapágykihúzót csinálni:






Ez illeszkedik a csapágy vékony peremére, a hüvelybe meg lazán.


Ebbe a harangba húzza majd be a csapágyat




Csapágykihúzó készlet. A használt golyóscsapágy a könnyebb tekerés miatt kell, illetve nem volt kedvem megesztergálni a másik felét a harangnak mivel ez pont illeszkedett.


Persze a 6-os menetes szárat eltéptem mintha ott sem lett volna, a csapágy meg nem mozdult. A 12-es száron a menet adta meg magát előbb. Jövőre 8.8-as finom menetes 12-es csavarral próbálkozok, de most nem volt nyitva csavarbolt.


Szóval visszatértem a csapágyház gyártáshoz.
Mivel macerás kézzel ennyi anyagot kiesztergálni, kitaláltam hogy két darabból csinálom, így minimális a forgácsolási igény.


Megfelelő hosszú csődarab, gyorsan leszúrható


Menet is hamar megvan.


Perem hozzá, persze azóta fejlődött a technológia. Most már a hasábot előbb kifúrom belevágom a menetet majd méretre leszeletelem a leszúró késsel. Így nem kell feleslegesen kínlódni a leszúrással amit amúgy is kifúrnám és a méretre esztergálást is megspórolom.




Nyilván a rossz menetillesztés miatt, de kivételesen ez direkt jó mert egybegyógyult a két anyag meghúzás után.


És másodikra már a csapágy illesztése is jól sikerült. Ezt már ki tudja húzni kényelmesen a csapágykihúzóm, de melegítve pont olyan szorosan tudtam összerakni ahogy szerettem volna.


Bár a képeken csak ronda prototípusok vannak, a sorozat gyártás megindult.
Ha megvan a 8darab újra jelentkezem, a folytatásos teleregényemmel

 © Alex632012. dec. 20. 01:47 | Válasz | #351 
A második ugyanaz, csak rossz helyre tettem bocs!

 © Alex632012. dec. 20. 01:46 | Válasz | #350 
Ezt a videót okvetlen nézzétek meg!
Fúrók alakítása

 © Alex632012. dec. 20. 01:43 | Válasz | #349 
Nézd csak mit hoztam neked!
A zzrass-tól kaptam a linket, legközelebb már így alakítsd a maróidat.
okos tipp!

 © Alex632012. dec. 19. 23:34 | Válasz | #348 
Tudom, hogy előbb vetted. Vigyázz mert minden lépésedet figyelem ám! ;D

 © keri2012. dec. 19. 21:36 | Válasz | #347 
OK, én csak úgy mondtam.
Egyébként előbb vettem, aztán gyártottam le kíváncsiságból, hogy képes vagyok e rá :D

 © Kristály Árpád2012. dec. 19. 18:21 | Válasz | #346 
Halihó Keri!

Profi munka!

Megint tanultam valamit....

 © Alex632012. dec. 19. 18:08 | Válasz | #345 
"egyszerűbb"

Ez tuti, de akkor meg minek van esztergám, adjam le a Méhbe? Te is gyártottál, mert b...szta a csőröd, hogy hogyan lehet, pedig megvenni neked is olcsóbb lett volna. Nem?
Szal, hogy kérdezhetsz ilyet. :D

 © Alex632012. dec. 19. 18:01 | Válasz | #344 
Az a gondom, hogy van ugyan egy, vagyis kettő magassági szánom, de nem stimmelnek a gépre. Ezért tetszik a te ötleted, viszont az anyag miatt lehet, hogy nem menne. Végül azt hiszem mégis alakítanom kell a szánokat. Ezt szerettem volna elkerülni, mert az egyik vadi új ezt arra tartogatom, hogy hátha találok hozzá egy gépet: D A másik meg ilyen maszek gyártmány, nem tudom, hogy érdemes-e kínlódni vele. Masszívnak tünik az is, de nem tudom, hogy mennyire pontos, mert nem fecskefarkas vezetékei vannak, hanem simán derékszögben van marva. Egy pici négykéses késtartót már martam vele, az sikerült, de ott ujjmarót használtam én is.

 © Alex632012. dec. 19. 17:52 | Válasz | #343 
Tényleg jó! Ezentúl látogatom is ezt a topikot, míg el nem hajt a topikgazdi. :)

 © Alex632012. dec. 19. 17:48 | Válasz | #342 
Esztet mostaa, nem értem, mondjuk nálam már Karácsony van, lehet azért nem :(

 © elektron2012. dec. 19. 15:23 | Válasz | #341 
Én is amit pár napja azt a lapot meg rá a másikat a keréktartómat is így lehetne el lehetne vele szórakozni, mondjuk egy kis ideig.

 © elektron2012. dec. 19. 15:20 | Válasz | #340 
Nem rossz módszer az sem, azt a lapot is ahogy kivágja.

 © vbodi2012. dec. 19. 14:34 | Válasz | #339 
Frankón megcsinálltad és a prezentáció is nagyon szemléletes!

 © Sz.József2012. dec. 19. 13:50 | Válasz | #338 
Ügyes, türelmes, kreatív...

 © Zozi2012. dec. 19. 13:37 | Válasz | #337 
Ezt is érdemes megnézni,lehet így is érdemes lenne próbálkozni.link

 © keri2012. dec. 19. 07:38 | Válasz | #336 
Inkább csak sokat dumálok, magabiztos vagyok és jól tudok fotózni

 © keri2012. dec. 19. 07:35 | Válasz | #335 
Azért annak is van előnye, mert neked, pl, nem kell pengető

 © keri2012. dec. 19. 07:32 | Válasz | #334 
6,8mm körül van a modul. Tudomtudom, ilyen nem létezik :) de ezt mértem.
Mélysége 5mm.

 © keri2012. dec. 19. 07:29 | Válasz | #333 
C45-öt viszi a HSS, de ilyen kicsi átmérőknél gyorsan elkopik.
Keményfém szerszám kellene, de annak a profilra köszörülését még én sem vállalnám be...bááár ha fizeted a gyámánt szerszámokat akkor az sem lehetetlen

Ide már mindenképpen tárcsamaró kellene, és B.Zoltán ötlete alapján, kézi lefejtő módszerrel csinálnám, 20fokos maróval.

A dolog annyiban bonyolódik, hogy vagy függőleges tengelyre kell raknod a fogaskereket marófeltéttel, vagy a tárcsa maró felső részét használva meg kell emelni a normál késhelyzethez képest a fogaskerék tengelyét.

Én ez utóbbit csinálnám ha nekem kellene megoldani a feladatot, mert a késtartó csavarját ki lehet cserélni hosszabbra, és a késtartó alá be tudok rakni anyagot...persze közben imádkoznék hogy még mindig elég stabil legyen a gagyi esztergám szánja, hogy tudjak marni mert ugye az eredeti kiépítéshez képest jóval nagyobb erőkarral terheljük ilyenkor a szánszerkezetet.

Ebből következik hogy nagyon óvatosan, kis fogásokkal kell kimélyíteni a fogak helyét. Itt már nem lehetne telibe menni, mint műanyag esetén, de már alunál sem próbálkoznék 0,5-1mm-nél nagyobb fogással.

De biztos csinálni akarsz?
Csináltatni lehet hogy egyszerűbb/olcsóbb ha az előkészületekre ráfordított munkaidőt is beleszámolod.

 © Alex632012. dec. 18. 23:17 | Válasz | #332 
Hát az én kezem sem makulátlan, azt a hülye agyammal a kitaláltam, hogy megtanulok gitározni. Szenvedek is eleget, mert elég sok vasat tapogattam én is az életem során. Mosmá' vigyázok az ujjaimra. ;)

 © richy922012. dec. 18. 22:55 | Válasz | #331 
Nagyon ügyes,kreatív megoldásaid vannak,látszik,hogy te is a fórum pár kiemelkedő tagja közé tartozol,csak így tovább!

 © B.Zoltán2012. dec. 18. 22:55 | Válasz | #330 
Hány modulos ez a fogaskerék,mennyi a fogmélysége?

1 [2] 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com