Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Épül a gépem ::: Keri gépe
Egy gépépítés képről-képre.

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © VTamás2013. márc. 30. 13:59 | Válasz | #458 
Egy garnitúra(3db) 5fázisú Vexta vezérlőm/motorom nekem is van.Bár ezek picikék,de ügyes kis cuccnak tűnnek.Majd egyszer valami kis gravírozó géphez talán felhasználom ezeket...

Kíváncsi leszek a léptetős főorsóra.Nekem nem tűnik hétköznapi megoldásnak.Csak legyen jó...
A mostanival mi a baj,gyenge?

 © keri2013. márc. 30. 13:43 | Válasz | #457 
Végül is a síbertű is ilyen, csak a méretei mások.

Régi böszme 5fázisú BergerLahr ipari vezérlőm van, selejtezésből szinte kilós áron megkaptam Svejktől...illetve a közvetítésével.

Mivel ugye 5 fázisu motorok, ezért motoronként 10 vezeték megy a tekercsekre, meg még van egy mágnesfék is rajtuk, szóval 12 vezeték megy rá, és a motor indexjelét még be sem kötöttem, az még 3 zsinór lenne.

Főorsómotorom 400W inverteres DC motor, de le akarom cserélni azt is léptetőmotorra, hogy tudjak menetet is meg más spéci dolgot is csinálni a géppel. Van egy ránézésre kW-os teljesítményű 5 fázisú léptetőm is, azt szántam oda. Legfeljebb lekorlátozom az áramát, hogy ne csavarja szét a gépet :)

 © VTamás2013. márc. 30. 13:30 | Válasz | #456 
Megesküdtem volna,hogy síbertű,de ha nem,hát nem :)Lényeg,hogy szépen elkészült.
Milyen vezérlőt használtál fel hozzá tulajdonképpen?Csak annyit tudok róla,hogy léptetőmotorokat hajt...
Mekkora is a főorsódat hajtó motor?

 © keri2013. márc. 30. 13:20 | Válasz | #455 
Azt hittem az lesz a kifogás, hogy benyúltam a forgó tokmány alá :)

A rézforgácsot elég macerás letakarítani, ezért van ott a rongy.

 © PSoft2013. márc. 30. 13:17 | Válasz | #454 
Jó,...Jó!

De,...én azért azt az ide-oda gyűrődő rongyot levettem volna az ágyról,mielőtt megforgatom az orsót.:))

 © keri2013. márc. 30. 13:14 | Válasz | #453 
Ez most a saját vezérlőjéhez való, ipari csatlakozó érintkezőtüske. Elképesztő árakon adják ezeket a tüskéket. Szerintem tömör aranyból gyártják, mert többe kerül mint a súlya aranyban

Viszont jól látod, karburátor alkatrészek, sőt tuning hengerfej is fog készülni.

 © VTamás2013. márc. 30. 13:09 | Válasz | #452 
Karbihoz lesz?Ügyes!
Jöhetsz hozzám is gépet építeni. :))

 © keri2013. márc. 30. 13:04 | Válasz | #451 
CNC-re alakított kínai esztergámelső munkája

 © keri2013. márc. 21. 15:52 | Válasz | #450 
Egy speciális ívelt formát akarok esztergálni, ezért felraktam a kézikerék helyére egy léptetőt.
Annyira egyszerű, nem is tudom miért tekergettem eddig kézzel.





Na megyek vissza. A vonóorsóra is ráteszek egy motort még...meg talán a főorsóra is.

 © keri2013. márc. 02. 17:24 | Válasz | #449 
Pál és LZ is felajánlották hogy igénybe vehetem a CNC marójukat, de úgy vagyok vele, hogy így érdekesebb a kiívás.

 © BRobi2013. márc. 02. 16:16 | Válasz | #448 
Csak ámulok és bámulok, hogy miket meg lehet oldani esztergagépen. :D Én meg maró nélkül meghalnék. :D

 © keri2013. márc. 02. 07:08 | Válasz | #447 
Állítható a kocsin.
Eredetileg úgy terveztem, ahogy te mondod, de sajnos az már nem fér be az esztergámba, meg a furat esztergálásomhoz az eszközök is korlátozottak, így túl hosszú furatot nem tudok pontosan esztergálni.

Majd a kész maróval, ez a feladat is jóval egyszerűbb lesz remélem.

 © Szalai György2013. márc. 02. 06:47 | Válasz | #446 
Így, egyszerre megmunkálva, biztosan párhuzamos lesz a két sin.
A rudakon közlekedő kocsin, a lin. csapágyak helyét, be tudod majd pontosan lőni, vagy az állíthatóra van kitalálva? Egyszerűbbnek tűnik azt is ezekkel együtt készíteni?
Persze csak nekem, kívülállónak, szájtátónak.

 © keri2013. márc. 01. 22:02 | Válasz | #445 
Apránként alakul a Z




 © keri2013. márc. 01. 09:35 | Válasz | #444 
És persze a lényeg, hogy a lin. tengely is tökéletesen belecuppan.


 © keri2013. márc. 01. 09:34 | Válasz | #443 
A függőleges Z tengely befogói készülnek.
A középső lyukba jön a szervomotor az orsóval, a két szélsőbe pedig a lineáris tengelyek.
Mivel a H.Ü. (hasamra ütök) szabvány szerinti "szuperpontos" megmunkálásra van szükség, ezért esztergában kell kifúrni ezeket a lyukakat.
A szélső furatok esetén ez okoz egy kis gondot. Egyrészt a pontos befogás sem egyszerű, másrészt nem tud elfordulni a gépágytól. Ezért kellet a sarkát kicsit lekerekíteni a munkadarabnak. Az excentricitás miatt pedig csak nagyon alacsony fordulaton lehet dolgozni, így ezzel a három lyukkal el is ment az egész napom.


Mivel a tengelyeknek párhuzamosnak kell lennie, ezért az utolsó fél mm átmérőt már egyben esztergálom. Így ha a lyukak pozícióját nem is tudom szuper pontosan beállítani, de garantáltan egybe fognak esni és valójában csak ez számít.


Na erre gondoltam:

 © keri2013. feb. 22. 13:56 | Válasz | #442 
Úgy lesz
Most csak annyira szedtem le, hogy ne vágja el a kezem, tudjak vele kényelmesen dolgozni.
De le lesz dugózva, meg szépen le lesz festve munkagép sárgára, mert az van itthon pár literrel :)

 © zozo2013. feb. 22. 13:25 | Válasz | #441 
Bár a barátom azt szokta volt mondani:
-aki az én munkámban hibát talál, nyalja ki a seggem :)
-Így aztán nem volt benne hiba sosem...:)

 © zozo2013. feb. 22. 13:19 | Válasz | #440 
Gratu, szépen alakul a dolog. Azt a 2 század backlash-t próbaüzem idejére szoftveresen is ki tudod venni, ez semmi. Olajtól nem fog kicsit még duzzadni?-lehet, akkor jó is lesz.
A zártszelvény végeit azért reszelővel is kéne csinosítani, nem csak flexszel :) -ha már minden ilyen szépen és precízen készül... Lehet kapni műa. végdugót bele, és akkor még csinosabb lesz.

 © keri2013. feb. 22. 13:01 | Válasz | #439 
Hát igen, én is csak most vettem, mert eddig megvoltam nélküle, de itt most, elég jól ki lehet használni, és enni meg nem kér, máskor is hasznos lesz még.

 © VTamás2013. feb. 22. 12:30 | Válasz | #438 
Azt hiszem,egyenlőre megleszek enélkül a fúró nélkül... :(
Nagyon ritkán kell,nem érdemes beruháznom rá ennyit...

Én hosszában el szoktam vágni az ilyen műanyag anyát.Általában kap egy szorítócsavar,meg két hernyót ellenfeszíteni,aztán már készen is van.

 © keri2013. feb. 22. 11:43 | Válasz | #437 
Még annyi eszembe jutott, a Fairtoolnál (de a Faborinál is van) acélhoz is jó bimetál HSS körkiszúró fűrés. Nettó ~1500 a fej egy méretre, és ~2500körül volt a hozzávaló szár. A léptető befogásához még kell egy 36-os lyuk, arra ilyet vettem.

 © keri2013. feb. 22. 11:41 | Válasz | #436 
Ja a lépcsős fúrót én is drágáért vettem.
20valamennyi volt, de sima HSS-t már kapsz 7-8ezer körül, de az gyorsan tönkrement nekem, meg nem vitte olyan jól az anyagot.

Viszont a Faborynál (ha jól emlékszem) láttam készletben 17ezerért is. Az ha HSS akkor is jobb mint amit a Praktikerben adnak, mert valahogy ott a HSS is puhább anyagból van :)

 © keri2013. feb. 22. 11:36 | Válasz | #435 
Valóban gyors és könnyű anyát gyártani ehhez, és tényleg valamit kezdeni kell majd az állíthatósággal, de a két anyás előfeszítés mechanikáját kicsit bonyolultnak képzelem el...bár aztán ki tudja, lehet hogy jön valaki egy jó ötlettel.

Egyenlőre Sz.Józsi szorítócsavaros megoldása szimpatikusabb, meg még van pár egyszerű ötletem az állíthatóságra, de mivel lefikáztak pár ötletem miatt, majd akkor mondom el ha működött :)

 © VTamás2013. feb. 22. 11:14 | Válasz | #434 
Nofene,belehúztál rendesen!
A lépcsősfúró hány pénz volt,ha megtudhatom?Szemezek effélével egy ideje,de mindig drágábbakat fogok ki... :(

Az anyához esetleg készíthetnél még pluszban 1db-ot.
Akkor a kettőt össze tudnád feszíteni.
A későbbiekben is meg volna oldva a kottyanásmentesítés.
Ráadásul ugyanannyi,vagy alig több meló,mint új anyát gyártani...

 © keri2013. feb. 22. 11:05 | Válasz | #433 
Készülnek az Y híd oszlopai is. Végül vettem egy cobaltos lépcsősfúrót, mert nagyon precízen tartja a kezdő furat pozícióját, és elég hatékony is ilyen nagy lukaknál.


Nem bonyolítom, és drágítom a szerkezetet befogókkal. A lin.vezetékek a végükbe fúrt menettel lesznek rácsavarozva a vázra. Pozíció beállítható a hosszával meg majd a precíz munka és a hézagoló lemezek foglalkoznak.


Orsócsapágy és a lin.tengely vége, szépen megbújik a vázban. Kicsit macerásabb szerelni, de nem kell sokszor hozzányúlni, ennyit megér az esztétika és a kompakt kialakítás nyújtotta előnyök.


Csak hirtelen összecsavaroztam, hogy lássam hogy áll össze az Y tengely. Meglepődtem, de minden állítgatás nélkül kapásból finoman működött, minden, de a ZX100-as orsó anyát, újra kell gyártani. Sajnos 0,02mm kottyanás mérhető a szerkezeten.

 © keri2013. feb. 14. 12:56 | Válasz | #432 
Nem párhuzamos a síkja, meg puhább anyagból van mint a precíziós hézagoló.
Én megpróbáltam leesztergálni, de túl macerás, egyszerűbb venni megfelelőt.

Kulcsár Zoli írta hogy írógép papír, vagy sörösdobozból kivágott alátét is megfelelő, ezek elég precízen síklapok, de lehetséges hogy túl vékony.

 © zozo2013. feb. 14. 11:35 | Válasz | #431 
Ilyen kis gépnél egyetlen axiális csapágy is elég az orsó végére, hisz a radiális terhelés nulla. Aztán rugós alátéttel/önzáró anyával összehúzni finoman és kész.


 © guliver832013. feb. 14. 11:26 | Válasz | #430 
Az én megoldásom az orsó csapágyazásra. Tettem egy sima csapágyat aztán egy Axális csapágyat ezzel meg tudom annyira feszíteni amennyire csak kell és később is tudok állítani rajta.

 © zozo2013. feb. 14. 11:25 | Válasz | #429 
Bármilyen széles távtartó jó, csak a hézagolót készen lehet kapni és nem kell csinálni. No meg ha hullámos is a hézagoló, akkor rugalmasan támaszt be.

 © pbalazs2013. feb. 14. 11:13 | Válasz | #428 
Én is épp a csapágyazással küzdök, de sajnos nem értek hozzá :(
Olvastam már több helyen, hogy spéci csapágy hézagoló lemez kell közéjük, aztán úgy összefeszíteni. Miért nem jó egy megfelelő méretű sima alátét? Igaz, hogy elvesz 2-3mm-t pár tized helyett, de ezen kívül van valami hátránya?

 © keri2013. feb. 14. 10:08 | Válasz | #427 
Na ez egy kicsit "Elektronosra" sikerült de azt hiszem értem mit mondasz.

Jó ötlet a menetrögzítő, fő erénye az egyszerűsége. Majd meglátom, lehet hogy ezt is kipróbálom, bár hajlok már a finomenetes kontra anyázás felé.

A csapágy külső gyűrűjének leszorítását úgy gondoltam, hogy ha már megvan a hézagoló lemez, akkor esztergálok annyit a csapágyházból, hogy kilógjon egy picit és kellően leszorítsa. Esetleg ha kapok akkor rugós alátéttel oldom meg, mert azért az mégiscsak jobb, ha a csapágyház is felfekszik a felületre.

Igen, átfúrom a peremet axiális irányba.

 © zozo2013. feb. 13. 23:07 | Válasz | #426 
Feltételezem, hogy pofával neki lesz csavarozva oldallapnak a csapágyház, tehát axiális irányban még átfúrod majd a csapágyházat

 © zozo2013. feb. 13. 23:04 | Válasz | #425 
Keri, a csapágyak külső gyűrűi köze tegyél pár tizedes távtartót, az imbuszcsavart pedig csavarrögzítővel addig húzzad, amíg nem kottyan, de még szalad könnyen. Nem fog kitekeredni, ha megkötött a csavarrögzítő.
Utána meg kell mérni pontosan, hogy a csapágy külső gyűrűje és a fal közé milyen távtartó kell. Inkább egy tizeddel szélesebbre csináld, mint gyengébbre és akkor tutira nem lesz kotty.

 © zozo2013. feb. 13. 22:50 | Válasz | #424 
Az orsód nem a féloldalas támasztás miatt hajlik.
1. laza rajta a persely vagy csapágy illesztés
2. ha esetleg csak egy csapágyat tettél, akkor annak billen ki a belső gyűrűje és engedi kiflisedni
3. ha két csapágy van és jól van illesztve minden, akkor megfogja rendesen az orsó "nyelét" és nem tud kihajolni akkor sem, ha féloldalt támaszkodik a persely/csapágy.
Ha ennek ellenére kihajlik, akkor gyenge az orsó a feladatra. Erősebb kell, vagy feszített megoldás, tehát a másik végén húzásra rögzíteni (nyom)csapággyal

 © keri2013. feb. 13. 22:48 | Válasz | #423 
Mondjuk ja. Ez a módszer sem rossz, a következőt így csinálom.

 © keri2013. feb. 13. 22:46 | Válasz | #422 
Sárgaréz. Ez volt kéznél és könnyen, gyorsan precízen megmunkálható.
Elsősorban távtartó, mert nem volt megfelelő méretű csapágyam. Másrészt ezeknek a hosszával akarom összecsiszolni a csapágyhézagot, mivel abban nem bízok hogy kapok pontosan megfelelő hézagoló lemezt.

Persze ez csak kísérletezés.

 © keri2013. feb. 13. 22:39 | Válasz | #421 
Lustaságból. Illeszteni nehezebb :)

 © keri2013. feb. 13. 22:38 | Válasz | #420 
A magméretnél egy picivel kisebbre van véve, a persely meg szorosan megy rá, így remélem nem feszül be. Bár ez a két rövid persely lehet hogy tényleg nem a legjobb megoldás.
Majd kiderül, ha nem jó akkor van egy jobb ötletem, amikor egy hosszú persely van, és finom menetes anyával állítom be a csapágyhézagot, és a tengelyre meg rámelegítem a perselyt.

 © Lovi2013. feb. 13. 22:03 | Válasz | #419 
Szia Keri!
Én meg a bronz(?) perselyről érdeklődök. Az csak távtartó mert nem volt megfelelő méretű csapágyad, vagy egyéb funkciója is van?
Üdv.

 © jani3002013. feb. 13. 21:30 | Válasz | #418 
Jó ez a fórum . Sok apró hiba felvetődik amire az ember nem is gondolna , csak egy csomó kínlódás után jönne rá , esetleg .

 © guliver832013. feb. 13. 21:28 | Válasz | #417 
Egy megoldás! Miért nem úgy van megoldva, hogy a tengelyre rá van illesztve egy persely és aztán a csapágyra pontosan illeszteni.
Én így csináltam és rá is ragasztottam a perselyt és aztán esztergályoztam .

 © zotykó2013. feb. 13. 21:22 | Válasz | #416 
Hello

Kérdezni szeretnék valamit.
Látom nálad is akkorára lett esztergálva a tengely vég, mint az orsó magmérete. Ettől axiális irányban csak félkörben tartja a bronz perselyt a menet profilja. Nálam ettől meghajlott az orsó egy kicsit és néha szorul. Mivel oldottad meg ezt a feltámasztás dolgot?

 © keri2013. feb. 13. 15:32 | Válasz | #415 
Most már nem halogathatom sokáig a váz összerakását, mert lassan elfogynak az egyéb alkatrészek.

Még egy hézagoló alátét hiányzik a csapágyak közül.


A csapágyházról még a rögzítő furatok hiányoznak mivel azt a vázzal együtt fúrom ki a pontos illeszkedés miatt.


És a hajtáslánc egyben


 © keri2013. feb. 11. 20:31 | Válasz | #414 
Ja, így már értem.

 © keri2013. feb. 11. 20:30 | Válasz | #413 
Szép

 © mex2013. feb. 11. 20:23 | Válasz | #412 

 © SzatmáriGyörgy2013. feb. 11. 20:23 | Válasz | #411 
Hasonlóan mintha pontoznád a menet tetejét csak ezt éles vágóval fűrészfogszerűen,kis árkot is köszörülhetsz eléje.

 © keri2013. feb. 11. 20:17 | Válasz | #410 
Igen, nekem is, gyakorlatilag egy fordulatonként kellet üríteni, de összesen 3db anyát akartam gyártani.

 © keri2013. feb. 11. 20:16 | Válasz | #409 
Hogy gondoltad? Véssek reszelőbarázdákat a menet tetejére?

 © mex2013. feb. 11. 20:10 | Válasz | #408 
TR 10x2 orsóból gyártottam én is, de három forgácshoronnyal.Még így is vissza kellett hajtani,annyi forgács keletkezett.

 © SzatmáriGyörgy2013. feb. 11. 20:02 | Válasz | #407 
Az én ötletem nem felhegesztése a menet csúcsának hanem éles vágóval pár menet tetejét három sorban keresztben kicsit bevágni mintha faragnánk ,az oldalát a menetnek leszabályozni és ez a plusz anyag fogja a hézagot kimarni.

 © keri2013. feb. 11. 19:56 | Válasz | #406 
Igen, a termelékenység itt nem fontos.

 © mex2013. feb. 11. 19:54 | Válasz | #405 
Szia!
A "menetfúrón" csak egy vágóélet alakítottál ki?

 © keri2013. feb. 11. 19:43 | Válasz | #404 

 © PSoft2013. feb. 11. 19:39 | Válasz | #403 
Csak egy ötlet,...
Működik a gyakorlatban is.:)

A menetfúrónak használt orsóra "pöttyints" rá pár helyen,és köszörüld/munkáld le a kívánt +méretre az éleket a menetprofilnak megfelelően.
Persze,az anya már legyen tele a menetfúróval a megvezetés miatt,és csak utánna jöjjön a pár +méretes él.

 © Sz.József2013. feb. 11. 19:27 | Válasz | #402 
Igen, alul ok.
Felül sincsen "gond", csak egy kicsit nagyobb lesz a súrlódás.
De költséghatékony megoldás...

 © keri2013. feb. 11. 19:21 | Válasz | #401 
Kösz a tippet.
A magfuratot nagyobbra vettem pár tizeddel, szóval ott nem ér hozzá, csak az orsó menet tetejénél nincs hézag. Arra még kitalálok valamit.

 © Sz.József2013. feb. 11. 19:14 | Válasz | #400 
Ügyes, praktikus megoldás...
De majd kalkuláld be a megnövekedett súrlódási tényezőt
a képen jelzett hézag hiányába...



 © elektron2013. feb. 11. 19:09 | Válasz | #399 
Én is kopizom a jó ötleteket ... :) Ez egy jó módszer sok mindenre használható, mint a svejk mángolró találmánya is az is hasonló elven működik.

 © keri2013. feb. 11. 18:47 | Válasz | #398 
Nem volt sok időm, de azért haladok.
Ma az orsóanya volt soron.

Elsőnek a trapézorsóból csináltam egy menetfúró szerszámot. Ehhez kúposra esztergáltam.


Vágóél kialakítása. Nem szép, de működik.


Menetfúrás ZX100-as műanyagba. Az eszterga csak a befogás miatt kellet, kézzel tekertem. Már csak azért is, mert a forgácsnak kevés helyet hagytam így gyakran kelet kitekerni az ürítéshez.


És a végeredmény. Nem tudom mennyire látszik de hibátlan lett a menet. Kicsit szorosan jár még, de azt hiszem ez nem hátrány.

 © keri2013. feb. 11. 18:34 | Válasz | #397 
Meglepő, de nem szorult, de azért ha elforog az esztergámban le akarom síkolni, mert úgy az igazi. Ha nem forog el, akkor vékony PVC lapot teszek be alá, és melegítve lehúzom, így kiegyenlíti a felület hibáit.
Köszi a biztatást, apránként, de haladok.

 © Lovi2013. feb. 11. 13:38 | Válasz | #396 
Szépre sikerült! Látom, hogy nincs síkba marva a zártszelvény. Amikor meghúztad rajta a csavarokat, nem szorult be a csapágy?
Hajrá a többi elemével is :)

 © keri2013. feb. 10. 19:21 | Válasz | #395 
Végre volt egy kis időm megint a játékomra.

Először a Z-vel kínlódtam, de a kici oco kínai esztegámban éppen nem fordul el a befogó, pedig ezt muszáj szuper precízen megcsinálni, tehát továbbléptem, amíg eszembe nem jut valami.

Zártszelvényből, megcsináltam az Y kocsi alapját és fel is szereltem a csapágyakat. Tűrésen belül minden hiba, frankón beállítható lesz ez a rész.

 © Tóth János2013. jan. 15. 18:24 | Válasz | #394 
Köszönöm az információt.

 © keri2013. jan. 15. 18:05 | Válasz | #393 
2000 forinttal többért adnak hozzá közdarabot.

 © Tóth János2013. jan. 14. 22:10 | Válasz | #392 
Keri! A fgőorsód is 100-as tokmányhoz való,vagy csináltál hozzá közdarabot. Nálam 80-as tokmányhoz van kialakítva a vége. Köszönöm a válaszod.

 © keri2013. jan. 14. 20:42 | Válasz | #391 
A Sieg-től vettem. Ez 100-as külön állítható.
Nem tudom milyen, de gyanítom kínai, viszont elég jó minőségű, legalább is az eredetihez képest.

 © Tóth János2013. jan. 14. 20:37 | Válasz | #390 
Üdv. Keri!A 4 pofás tokmányodat melyik cégnél vetted? Ez is 80-as mint a 3 pofás és külön állíthatóak a pofák? Ez is kínai mint az eszterga?

 © keri2013. jan. 03. 10:46 | Válasz | #389 
Pontosan ezt fogom csinálni én is.

 © keri2013. jan. 03. 10:42 | Válasz | #388 
Két dugattyúsom, van az csöndesebb :)

Szívás zaj csökkentőt tegyél rá. Nálam ez egy rossz, porszívócső.

 © PSoft2013. jan. 03. 10:30 | Válasz | #387 
Nagyon frankók,jók lettek a csapágyházaid.!

A fúrásról,....

Nem értem miért "bonyolítjátok" túl annak a pár furatnak az elkészítését.
Nem kell ahhoz CNC!

Ém,mindíg így csinálom:
A peremen tolómérővel "körbejelölöm" a furathelyeket,a kereszteknél pontozok,majd fúrás a csavarnak megfelelő fúróval,utána sorjázok ha kell,egy nagyobb fúróval.

A helyére fúrásnál,...
A fúrókészletem minden darabjánál meg van a fúrók szára köszörülve pontozónak.(a tizedes készletem is)
A helyére teszem a kifúrt csapágyházat,vagy akármi mást,és egy pillanatszorítóval ideiglenesen rögzítem.
A furatokon keresztül,a beleillő fúrószár "pontozós" végével jelölöm át az ellendarabra a furathelyeket.

Igy sosem "másznak" el a furatok.:)
Persze,hogy a furat nem mászik el fúrás közben,abban nagy szerepe van a jól köszörült fúrónak is.:)

 © Szedlay Pál2013. jan. 03. 09:41 | Válasz | #386 
Nagyon szépek, jó nézni!

 © LZ2013. jan. 03. 09:33 | Válasz | #385 
Köszi. Már kaptam egyet a szomszédból próbára, de köszi a felajánlást.
Nem mondom jól eltakarította a forgácsot, de elviselhetetlen a hangja. Most ventilátoros megoldással próbálkozom.
Az a baj, hogy nincs helyem, már kicsit túlzsúfolt lett a műhely.

 © keri2013. jan. 03. 09:19 | Válasz | #384 
Köszi, tudom hogy számíthatok rád, de jó ez így. Egész gép a saját lehetőségeimre van kitalálva, így csak plusz macera lenne a CNC.

Kompresszorom nem kell? Örülnék ha nálad telelne, mert most fűtettlen, őrizetlen fészerben van ami egy rúgással nyitható.

Csak olajat kell cserélni benne, de azt is adok hozzá.

 © LZ2013. jan. 03. 09:03 | Válasz | #383 
Jól néznek ki a csapágyak.
Keri, ha gondolod nálam kifúrhatod CNC-n a felfogató furatokat és akkor ugyanoda kerül mind. :)

 © richy922013. jan. 03. 08:49 | Válasz | #382 
Bevallom a fotósorozat végét nem néztem,mert csak gyorsan átszoktam futni az egészet,ha van egy kicsivel több időm ami elég ritkán van akkor mélyedek el csak jobban a dolgokban,de így már látom,hogy mit is hoztál össze,tehát mégegyszer gratula hozzá.:-)

 © keri2013. jan. 03. 08:01 | Válasz | #381 
Az előző fotósorozat végén. Pedig még gratuláltál is :) csak gondolom nem foglalkoztál vele hogy mihez készülnek az alkatrészek.

 © keri2013. jan. 03. 07:59 | Válasz | #380 
Van rajta furat, ott a közepén az a nagy, oda kerül a tengely, de nem akarom rögzíteni, az a cél hogy csúszkáljon

Na de tudom mire gondolsz, csak magas labdát le kellet csapni. Azt majd a helyén fúrom. Mivel kézzel fúrom, komoly eltérések lehetnek ami szűkíti a tervezett állítási lehetőséget. Ha egyben fúrom ezt és amire felcsavarozom akkor ilyen gond nincs, csak arra kell figyelni, hogy mindig azonos helyre kerüljön.

 © richy922013. jan. 03. 00:32 | Válasz | #379 
Aham,erre nem emlékeztem,pedig minden nap olvasom a fórumot...visszatekerni ezért meg nem igen szoktam.

 © elektron2013. jan. 03. 00:01 | Válasz | #378 
Ezekbe e csapágyházakba nem kell furat, vagy azt hogy rögzíted majd a tengelyhez ?

 © keri2013. jan. 02. 23:37 | Válasz | #377 
Igen.
Kicsit visszább tekersz, le is van fotózva hogy készült.

 © richy922013. jan. 02. 22:52 | Válasz | #376 
Két darabból áll a csapágyház és az van menettel összerakva ha jól értem?

 © richy922013. jan. 02. 22:52 | Válasz | #375 
Frankó,már nekem is itt kellene tartanom :-(.

 © keri2013. jan. 02. 21:38 | Válasz | #374 
Igen, ez menettel van összerakva.

Melóhelyem jobban fizet

 © elektron2013. jan. 02. 21:19 | Válasz | #373 
Ez a menetes ugye ? Jobb, ha otthagyod a munkahelyed és ezt csinálod ezerszámra olyan szépek.

 © keri2013. jan. 02. 21:11 | Válasz | #372 
Már csak 3 darab kell.

 © VighLajos2012. dec. 30. 10:19 | Válasz | #371 
Valószínű, hogy ez tette be az én Einhell marógépem fogaskerekének a kaput...
A fordulatonkénti két "koki".

 © Sz.József2012. dec. 30. 09:25 | Válasz | #370 
Inkább a fordulatonként a 4 "kokit" nem szívleli a műanyag kerék...
Persze ha van tartalék az más...

 © keri2012. dec. 30. 09:24 | Válasz | #369 
Én sem bírtam nézni hogy szenved, ezért inkább gyors menetben mm-es fogásokkal szedtem le. Csak úgy világítottak a forgácsok.

3centis vas, viszi mint a vajat. Jobban mint az alut, nem éri meg szüttyögni vele, amikor az alu leszúráskor sokkal durvább terheléssel kínlódik.

 © PSoft2012. dec. 30. 09:10 | Válasz | #368 
Hát,...én is lehegedültem volna azt a 4 sarkot,mielőtt a gépre teszem!

Pedíg,...az enyém kicsit komolyabb "ceruzahegyező".:))

 © keri2012. dec. 30. 09:01 | Válasz | #367 
Ez meg sem kottyan neki.
A leszúrástól döglik, de most van egy tartalék fogaskerekem :)

 © svejk2012. dec. 30. 08:48 | Válasz | #366 
B@szki, ha ilyen féltrapéz formájú 10-es kazánlemezt esztergálsz, ne csodálkozz ha nem bírja a műanyag fogaskerék. :(

 © keri2012. dec. 29. 23:58 | Válasz | #365 
Ezt úgy oldottam meg, hogy megmunkálom a hasábon a menet szabad végét, becsavartam a csövet, levettem megfelelő hosszúságra, majd utána szúrtam le. Az így felszínre került véget megint megmunkáltam megint becsavartam és leszúrtam.

kb 60mm a hasáb hossza ezt még gond nélkül megfogja a tokmány támasztás nélkül.

Így sorozatban négyet tudtam megcsinálni egy befogással és maradt egy ötödik amit még vékonyabbra kell majd esztergálni. Persze a hátulját mindegyiknek le kell még venni, de ahhoz tokmányt kell cserélni.

 © keri2012. dec. 29. 23:48 | Válasz | #364 
őőő ,mondjuk a rajzon valóban még a 45mm hosszú csapágyakkal szerepel, ezeket nem lehetne berakni, de közben kiderült hogy csak 42mm

 © keri2012. dec. 29. 23:46 | Válasz | #363 
Jogos a 3 pont...

1. De egyszerűbb. Viszont akkor hol marad a szórakozás és a tapasztalat?
2. 60mm-es zárt profil 4mm-es falvastagsággal. 52mm hely van belül. Csapágyház 42mm és ebből 9mm a perem. De ha nem férne el (mert ugye ezek azért nem precíziós profilok), másként is össze lehet rakni ugyan ezt a konfigurációt, csak az Y löket így pont annyi mint amennyit szeretnék, azért került belülre.
3.Ez a rész már egyben van, szóval elfér. Még régebben csináltam direkt a KRESS-hez.

 © KoLa2012. dec. 29. 23:29 | Válasz | #362 
Szia Keri!Gratulálok a munkáidhoz!
A belsőmenetes csatlakozásokba érdemes utólag belevágni a menetet! mer nincs hamarabb egybe!mivel utána vissza kell fogni, két oldalról letörni a belső menet szakadt sarkait!de hisz' tudud!

 © PSoft2012. dec. 29. 22:37 | Válasz | #361 
Ez így igaz!

 © Áts László2012. dec. 29. 22:35 | Válasz | #360 
De amit más árul az sohasem olyan mint amit a hobbista magának készít!

 © sanyi2012. dec. 29. 22:25 | Válasz | #359 
Két megjegyzésem lenne:
1: Többen árultak/árulnek ilyen lineáris csapágyházakat acélból. Nem lett volna egyszerűbb?
2: Az Y kocsi hásó csapágyháza érdekesen van megoldva... eléggé macerás lehet oda betenni ahogy a rajzon van...
3: A Z elég szorosra sikerült el fog férni az orsó a Z-hez?


1 [2] 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com