Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   RC Modellezés CNC szemmel nézve
Repülők, helikopterek, hajók, autók...

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Essmint Sándor2009. ápr. 29. 09:20 | Válasz | #343 
Ezzel csak egyet lehet érteni.
Biztosan butaság, de jártam már úgy, hogy saját, néhány éve írt forráskódomat kénytelen voltam félre tenni és elölről kezdeni, mert nem volt kommentezve és nem voltam képes felvenni a fonalat.

 © HobbyCNC2009. ápr. 29. 09:06 | Válasz | #342 
Megmondom őszintén, ha valaha is belefogok egy ilyen projectbe, akkor 0-ról indítom, mert nekem sokkal több idő és energia egy meglévő forráskód megértése, mint magamtól megírni valamit. Teljesen belekel érezni ilyenkor a szerző logikájába és ez néha lehetetlen (főleg hiányos kommentek esetén, nem azonos tudásszint mellett).

 © Essmint Sándor2009. ápr. 29. 08:59 | Válasz | #341 
Persze, hogy nem ingyenes.
Csak néha annak látszik, mert ha már úgyis megvan…
Az Office-t megveszi az ember, mert az mindig kellhet. Minden ami több, mint szövegszerkesztés, táblázatkezelésen felül van, már „ajándék”.

Valóban fából vaskarikának tűnik. Csak tippelni tudok, de szerintem úgy indulhatott a dolog, hogy eleinte csak számolásra használta az Excelt. Később rájött, hogy az adatokat „közvetlenebbül” is tudná hasznosítani. Aztán úgy megszokhatta, hogy neki már „így esik kézre”.
Egyáltalán nem biztos, hogy így volt.

Ahogy írtad, megvan a forráskód. Gondolom, azzal azt kezdesz, amit akarsz. Tovább tudod fejleszteni VB-ben is, ha úgy kedvezőbbnek látszik.

 © HobbyCNC2009. ápr. 29. 08:48 | Válasz | #340 
Igen. Szerencsére ismerem (valamilyen szinten) a VB-t (VB6-ban írok minde Win32-es alkalmazásaimat), ezért is inkább ebben gondolkodnék, mint wizárdban (melyett szintén VB-ben kell programozni).
De az Exeles "fejlesztői környezet" nekem akkor is fából-vaskarika (ez sem ingyenes, és nem erre lett optimalizálva).

 © Essmint Sándor2009. ápr. 29. 08:43 | Válasz | #339 
„Hát mitmondja? Ilyet még nem láttam!
Exel-el CNC-t vezérelni 2D+2D-ben?! „

Valójában semmi egetverő nincsen benne.
Ettől még az ötlet eredeti.
Az Excel makró nyelve a Visual Basic, mint az Autocad-é is és sok más alkalmazásé.
Annyi a szerepe az Excelnek, hogy az a fejlesztői környezet.
Az Excelt elhagyva, csak simán VB-ben kényelmesebb a dolog.
Persze, ízlések, pofonok …
Akinek sikerül levetkőznie a Basic iránti előítéleteket, meglepően tágas, szép, új világba léphet.
Ugyan úgy lehetne Pascal, vagy bármi is a makró nyelv, csak elhatározás kérdése.

Az Autocad-ban sem egy nagy mutatvány egy makró, ami kigyűjti a pontlistát. Esetleg egy G-kódú programot is generál hozzá. Ciklusokkal, meg mindenfélével.
Néha csinál magának az ember ilyet saját használatra. Ugyanis a belé fektetett munkát senki nem akarja megfizetni.

 © HobbyCNC2009. ápr. 29. 07:38 | Válasz | #338 
Esetleg, ha valaki tud, ismer free .dat bemenetű(modellező) CAD programot aminek van szabványos G-kód kimenete, az jelezhetné (így ezt használnánk és nem kezdenénk bele egy esetleges fejlesztésbe feleslegesen)!

 © HobbyCNC2009. ápr. 29. 07:12 | Válasz | #337 
Pontosan! Ez egy "primitív" és így jól adaptálható forma! Kár, hogy nincs közvetlen .dat-G-kód szerkesztő (illetve van a lentebb belinkelt CAD program, de az meg fizetős).

 © HobbyCNC2009. ápr. 29. 07:10 | Válasz | #336 
A lényege az lenne, hogy a modellezők által használt össze profil és törzs szerkesztő CAD program használható (file importálható) lenne a Mach3 részére (mivel a Mach3 motorkezelését és egyéb szolgáltatásait egyik modelvágó program még meg sem közelíti)!
Így kapcsolat lenne a modellezők .dat és egyéb file-jai és a Mach3 között (magyarul a JediCut felület és a Mach3 motorkezelés között)!

 © HobbyCNC2009. ápr. 29. 07:05 | Válasz | #335 
Húúúúúú! Messze túlkomplikálod!
Az eltérő sebességekkel (szárnytő és szárnyvég), minek foglakozól?! Ezt remekül megoldja a Mach lineáris interpolátora!
Pont az a lényege ezeknek az egyszerű technikáknak, hogy a két profil ponthalmaza számszerüleg megeggyezik, csak a profol mérete (vektor szorzói) változnak vagy/és a pontok helyei (profil alakja, helye). Ezért egy G-kódsorban leírható az összetartozó és időben egyszerre elérendő koordináták! A lényege, hogy a megadott pontba mindkét vége egyidőben érjen a vágószál (ezt végzi el a lineáris interpolátor). A G-kód sor elején F-el beállítod a vágási sebességet, S-el a PWM-es fűtés értékét (ha használod), oszt mehet a vágás G1-el!
Szerintem ez pofon egyszerű, itt inkább a két profil (X-Y és Z-A) grafikus megjelenítése gond (csak a Z-A), mert a Mach3 erre nincs alapból felkészítve (illetve ezeket máshogy értelmezi). Ezért most már inkább egy különálló VB programba gondolkozok, ahol én ábrázolom a grafikát és a program kimenete szabványos G-kód lenne (ezt a Mach3 csak végrahajtaná 4 tengelyen és kész)!
Ami plusz munka (de ez sem nagy durranás) a körítések megírása (belépő vágási magasság+hossz, törcs kezelés, sűlyesztékek vágása a profilba, stb.), ez már csak koordináta és file kezelés kérdése.

 © SquirrelTech2009. ápr. 28. 21:48 | Válasz | #334 
És nem csak sárkány meg heli... Itt pislognak rám eléggé elanyátalondva pl. a csörlő alkatrészei is, hogy nagyon szeretnének már összeállni egy egységgé... :)

 © SquirrelTech2009. ápr. 28. 21:46 | Válasz | #333 
Szia Géza!

Az MHSZ-es újságokra céloztam én is a hozzászólásomban. Annyit volt módom látni, hogy milyen leépülés ment végbe a Cavalloniban - és ez csak az elmúlt másfél évtized. Benedek Gyuri bácsival soha egyetlen egyszer sem (!) sikerült összefutnom - és sajnos többé már nem is fogok...
NACA többszáz oldalas kiadványait beszkennelték és föltöltötték a netre, nagyon hasznos dokumentumok, de enyhén tömények is egyben.

Akinél ilyen aggyuram' mód kezdődik a modellezés, azoknál általában az első repítés követte első töréssel be is fejeződik ugyanilyen tempóban. De mondhatom erre, hogy ez rendjén is van így...?
HHH-n slusszba már le vannak tiltva a kibicek mert veszélyesnek minősítették őket a levegőben tartózkodókra. Sokszor valóban azok.

Én még anno IGRA építődobozokkal kezdtem.

 © Merkel Géza2009. ápr. 28. 21:23 | Válasz | #332 
Szia Tamás!
Pedig nagyon sok ilyen könyv van. Én csak tudom, mert már 50 éve modellezek. A régi profilok gyüjteményét a hajdani MHSZ kiadványaiban ill. könyveiben találhatod meg. ( itt szerepelnek a legendás magyar Benedek és egyéb külföldi pl. Jedelsky profilok). Sajna Ti újabb srácok már jóformán nem is tudjátok, hogy idehaza milyen pezsgő modellező élet folyt ill. folyik még ma is mindenféle támogatás nélkül és, hogy a magyarok a különféle világversenyeken milyen nagy sikerrel szerepeltek ill. szerepelnek még ma is, főleg az un. szabadonrepülő kategóriákban. Az új profilokat (NACA, EPPLER, Girsberger, Hepperle, stb.) pedig pl. a német MTB (Modelltechnik Berater) füzetek írják le. Azaz a modellezés nem ott kezdődik, hogy van egy rádióm amihez sárkány ill. heli kell amit megveszek, hanem ott, hogy van némi anyagom és abból modellt építek.....

 © SquirrelTech2009. ápr. 28. 21:10 | Válasz | #331 
Szíves s örömest forgatnék profillal foglalkozó könyveket a kezemben, de sajnos egy sincs, sőt még látásból se találkoztam itthon ilyennel.
A NACA pdf-jei fellelhetőek a neten, azokban már elég sokat kotorásztam, de esetleges hazai kiadású íráshoz (egy-két folyóiraton kívül) még nem volt szerencsém.

 © Balu2009. ápr. 28. 21:03 | Válasz | #330 
A .dat fájl szabvány a hagyományos szárnyprofil leírásból ered! Annak idején amikor még híre hamva sem volt a habvágó cnc-nek, ugyan ilyen számsor alapján szerkesztettük ki a profilt! A szárnyszelvény hosszának százalékában van megadva a felső és alsó ív! Ennyi az egész, ha megnézel egy profilkönyvet ott is így lesz leírva, így könnyen meg tudod csinálni bármely profilt akár dat fájlba.

 © SquirrelTech2009. ápr. 28. 20:21 | Válasz | #329 
Nem voltak azok fölöslegesek...

 © svejk2009. ápr. 28. 19:53 | Válasz | #328 
Ja,ha hobby akkor egy szót sem szóltam, azt is csak halkan :))
Ej de sok fölösleges dolgot összeforrasztottam már én is életemben... :(

 © SquirrelTech2009. ápr. 28. 19:34 | Válasz | #327 
Szoftveres szempontból? Miért kéne versenybe kelni egy olyan team-mel ahol jólfizetett programozók hivatásszerűen foglalkoznak ezzel? Magam részéről ezt játéknak tudom be, ahogy más a keresztrejtvéynfejtést.

 © SquirrelTech2009. ápr. 28. 19:32 | Válasz | #326 
Hát elsősorban a párszáz esetleg párezer dollár árkülönbséggel biztos hogy jobb lenne + az alkotás örömével.

 © svejk2009. ápr. 28. 19:26 | Válasz | #325 
Én a Ti beszélgetésetekből nem sokat értek, de ha 1-2 szóban elmondanátok konyhanyelven,hogy miért nem jó, vagy mivel lesz jobb a saját munkátok mint pl. a OneCNC-Wire huzalszikrája+Mach párosítás, azt megköszönném.


 © SquirrelTech2009. ápr. 28. 19:22 | Válasz | #324 
G01 X... Y... F1 Z... A... F2 sajna felejtős, nem komálja a mach3 semmilyen formában...

 © SquirrelTech2009. ápr. 28. 19:14 | Válasz | #323 
G01 X... Y... F1 Z... A... F2
Ezt akartam írni pontosítva.

 © SquirrelTech2009. ápr. 28. 19:12 | Válasz | #322 
Igen, van sok konstatálható dolog.

- Mindig a szárnytőnél mélyebb a szárny, vagyis ott hosszabb a profil. (Szárnyvég felé növelni a mélységet, elvi aerodinamikai okok miatt értelmetlen.) - ez kettőnél több részes szárnyakra is érvényes.

- A rövidebb profilon (kisebbik szárnymélység) a huzalnak elvben lassabban kéne mennie. Vagyis
egy egy ilyesmi: G01 X... Y... F1 Z... A... F1 - vagy ennek bármilyen alternatívája.

- A .dat fájl szabányos!
Jó bonyolult :)
1. sor fejléc (String) (el kell szépen hagyni)
2. sortól x.xxxxxx y.yyyyyy
1-től 0-ig halad, majd innen megint 1-ig.
Nem merem biztosra állíani, hogy mindig minden esetben elmegy-e 0-ig, vagy 0.00xxx a belépőél utolsó legkisebb pontja.(?)
Lényeg, hogy a Legkisebb X érték a sorban,
a felső ív utolsó pontja, onnantól az alsó következik. Habvágás szempontjából fontos elkülöníteni a kettőt.
A kilépőéltől (1-től) kezdi el definiálni a profilt.

A fenti F1-F2 értékhez kapcsolódóna, már ha működőképes lenne, akkor simán lehetne csinálni egy olyasmit, hogy:
L1 = sqrt((P1x1 - P1x2)^2 / (P1y1 - P1y2)^2)
L2 = sqrt((P2x1 - P2x2)^2 / (P2y1 - P2y2)^2)
- Két "vektor" nagysága kell csak nekünk (a profilt alkotó egyenes-párokból)
A = 1 / (L2 / L1) (->azonos profilok esetén mindig A<1, ez egy arányt képez a két vektorunk hosszából)
- megnézzük hogyan aránylanak egymáshoz
F2 = F1 * A - Vagyis a kisebbik profilon arányosan levennénk a sebességet az előtolást a fentiek szerint...

És némi fejtörésre ad megint okot a dolog (kellene-e feleslegesen számolni minden vektort vagy elég lenne egyszer?):
Ha a kisebbik profil hossza N-ed része a nagynak, akkor szummázva a vektorainak átlaga is vajon N-ed része-e a hosszabbik vektorainak átlagával? Mert ekkor csak a két profil hosszát kéne osztani, és nem kellenek semmilyen vektorok...
Persze lehet, hogy ezzel feleslegesen messzire megyek...

 © HobbyCNC2009. ápr. 28. 18:15 | Válasz | #321 
Én is ezen agyalok...
A JediCut sem enged meg eltérő kulcspontú profilokat, itt is ragaszkodni kell a totál szinkronhoz!
Én úgy csinálnám, hogy a Mach3 X-Y lenne a törzszöz közelebbi profil, a Z-A lenne a szárnyvég és így a G-kódban totális szinkront lehet készíteni:
Pl: G1 X11.00 Y0.34 Z11.00 A0.22
Ez egyszerre írja le mindkét profil 1-1 kulcspontját. A .dat file úgylátom egy 0-1 közötti koordináta rendszer, melyet fel kell szorozni a kért profil méretre és a 0.000 0.000 tól jobra és balra írja le a felső és alsó profil ívek koordinátáját. Ez elég egyszerű nyelvezet, már csak fel kell cicomázni.

 © SquirrelTech2009. ápr. 28. 18:08 | Válasz | #320 
Nagyon töröm a fejem ezen a szárnyprofil-habvágó wizardon. Egész pontosan azon a részén, hogy két különböző profil a szárnyvégeken, trapéz szárny esetén.
Hát nagyon nincs ötletem. Vagyis konkrét, mert elgondolás az annyi van, hogy már kezdek belezavarodni...

Most épp azon gondolkozom, hogy legelső lépésként a két .dat fájl tartalmát egy ~600x4-es valós tömmbe töltöm, de még ez nem garantál semmilyen szinkronizációt, mivel koránt sem biztos, hogy két profilt pontosan ugyanannyi koordinátapár definiál.
(Először egy fájlba akartam mindentösszefésülni, de ezt egyelőre félretettem.)
És ugye két profillal szinkronban kéne dolgozni valahogy 1. prof. X-Y tengelyen, egyidőben ezzel a 2. prof. a Z-A tengelyen. (vegyük úgy, hogy most így vannak elrendezve a tengelyek).
Egy G01 egyszerre léptet XYZA tengelyt, de ezeknek paramétert kell adni.

Az elvet nagyon leegyszerűsítettem: A huzal két végének egyszerre kell be belépne a habanyagba és egyszerre is kell kilépnie abból, amikor kész. És ami a kettő között van, azt kéne valahogy feldolgozni...
Ott tartok, hogy még a globális változókkal is hadilábon áll a scriptelés. Márpedig az említett a tömbnek globálnak kéne lennie, mert már a két fájl betöltése is ezen bukhat, ha mindig csak egy gombhoz adhatok egy lokális scriptet...

(Túrom picit a külső makrók lehetőségével kapcsolatos infókat is, hátha az még ad valami pluszt.)

A profilgeometria tekintetében pedig a variációk száma épp, hogy csak nem a végtelen felé közelít... Nem mondom, hogy rossz ez a wizard dolog, de ekkora falathoz szerintem kissé korlátolt (vagy nagyon sokmidnent kell még benne fejtegetni), mert túldokumentálva sincsen.

Ötleteket, tippeket, elgondolásokat szívesen látok! Észrevételeket is.

 © HobbyCNC2009. ápr. 28. 16:41 | Válasz | #319 
Na ezek jó hírek! Köszi!
Új távlatokat nyithat fejlesztésekhez (4D habvágás)!!!
Én is le foghom tesztelni...

 © SquirrelTech2009. ápr. 28. 14:35 | Válasz | #318 
Hopppsz! Elkezdtem írni egy wizardot és eközben vagy a mach, vagy a screendesigner odavarázsolt egy set.def fájl. Hogy melyik és mikor azt meg nem tudom mondani, de nem is lényeg. Következésképp, ha szükségét érzi valamelyik program, akkor az létrehozza magától...

 © SquirrelTech2009. ápr. 28. 14:21 | Válasz | #317 
No végigcsináltam most egy tesztet.

- Machon belül Addon mappába, ha "mill" wizard lesz, TurnAddons mappába ha "lathe" wizard lesz (utóbbiba dolgoztam) új mappa pl. a wizardunk nevével.
- screendesigner3... Author - Desc Labelek + tettem egy exit gombot, mást nem.
- elmentettem az előbb létrehozott mappába.

mach indít, pick wizard, ott van a listában az én wizardom, az Author és a Desc cimkéből kiemelte, amiket beírtam, lefutott, visszatért a standard képernyőhöz...

def fájl miatt egy mukkot nem szólt...

Ezek szerint tényleg csak ennyi!

 © SquirrelTech2009. ápr. 28. 14:06 | Válasz | #316 
A def fájl kérdésére nem ad ez sem választ választ, de http://www.machsupport.com/docs/Mach2_6.11_Custom.pdf az 5. fejezet viszonylag hosszan fejtegeti.

A #299-ben tett feltételezésmrre ezt írja [5.3.1]:

"A wizard is simply a screen which is used for data entry by the user and has some buttons to start using data when it is complete. Most wizards generate G-code to be run after leaving the wizard screen. While it is possible for wizard to actually run G-code, this is an advanced use of wizard and it is not recommended for inexperienced wizard writers."

Vagyis egyéb híján screendesigner a "fejlesztői környezete".

Ami még kérdés volt számomra az is most derült ki ebből:

"The first thing to do is tell the program who wrote this wizard." ... Author és Desc kezdetű címkék kellenek - ezek nem fognak megjelenni a wizard ablakban... "they are only used for the wizard selector dialog."
Vagyis a pick wizard esetén ennek a két címkének a szövege kerül a wizardok listájába.


 © nyiszi2009. ápr. 28. 08:15 | Válasz | #315 
A kondival kapcsolatban az adok-veszek vagy privátban írjatok.Köszi.

 © HobbyCNC2009. ápr. 28. 07:04 | Válasz | #314 
Az Adok-Veszekbe jobb helyen lenne.

 © HobbyCNC2009. ápr. 28. 07:04 | Válasz | #313 
Ebben igazad van (forrás hozzáférhető az objektumoknál, de minden?)!
Csak azt az 1 file-t nem értem (pedig mindegyik wizárdban ott van)...
A neten nem találok leírást a wizárdkészítésről ( a Wikipédia is üres e témában).

 © gabeszosz2009. ápr. 27. 23:28 | Válasz | #312 
Ezek újak? Ha igen, 5db érdekel engem is kipróbálom...

 © gabeszosz2009. ápr. 27. 22:51 | Válasz | #311 
THX!

 © Lakatos2009. ápr. 27. 22:48 | Válasz | #310 
60g/db

 © gabeszosz2009. ápr. 27. 22:39 | Válasz | #309 
Szia,
súlyát esetleg tudod?

 © Lakatos2009. ápr. 27. 22:15 | Válasz | #308 
10db nekem is kellene.

 © Fehér Viktor2009. ápr. 27. 21:55 | Válasz | #307 
Hali, 12 db-ra vevő lennék.

 © nyiszi2009. ápr. 27. 21:32 | Válasz | #306 
Irányár! 500Ft/db

 © Fehér Viktor2009. ápr. 27. 21:30 | Válasz | #305 
Üdv.

Mi pénz?

 © nyiszi2009. ápr. 27. 21:21 | Válasz | #304 
Sziasztok!
Bocsi,hogy ide rakom de hátha csak titeket érdekel.Van belőle kb.50 db akkorák mint egy góliát elem.Iszonyatos nagy áramot képes tárolni.Mint egy aksi úgy viselkedik.


 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 21:12 | Válasz | #303 
bocsánat, ezt a #293-hoz akartam írni. :-/

 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 21:10 | Válasz | #302 
Nem szőrszálhasogatok, de sehol semmi nincs lefordítva - csak layout-olunk és scriptelünk (és a scriptek nincsenek sosem lefordítva, itt a machba épített, vagy egy a windowstól öröklődő interpreter futtatja)! Minden kizárólag forrás formában van tárolva a wizard fájlokban, de binárisan.

 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 20:44 | Válasz | #301 
Filozófiájában sajátos talán kicsit a dolog. Wizard esetén üres "vászonra" kell építkezni a mach által szolgáltatott elemekből. Kb. 10 ilyen elem van ugye (DRO, toolpath abalk, button, stb.)
Ebből kialakul egy célorientált alkalmazás, amit kétféleképp lehet betölteni: betölti a "load screen" menüpont, és betölti a "pick wizard" is.
Ugyanúgy fog funkciónálni mindkét esetben, de az utóbbi átállítja az elérési utakat is bitmap-ek és egyéb fájlok megjelenítése miatt, ezért ez a szerencsésebb választás...

Ha generálunk egy kódot a LoadTeach fájlunkba, azt mindvégig tárolni fogja a mach3, ameddig csak fut. Ha azzal a bizonyos call LoadStandardLayout() hívással visszatérünk az eredeti állapotokhoz, a generált G-kód ott lesz annak a listájában - globálisan tárolja a mach.
(egy xxx.tap fájlba írtuk még a wizardunkból, ami képernyőtől függetlenül betöltve maradt.)

Ha jó a wizardunk, jó a g-kód, akkor innetől mindegy hogy milyen ablakból fut a megmunkálás... De a cycle gombot a wizardunkba is elhelyezhetjük, akkor nem kell visszaugrani a "standardlayout"-hoz...

Nem tudom ezt máshogy körvonalazni...


 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 20:31 | Válasz | #300 
Találgatás csak részemről, de szerintem az xx.set.def egy kicsi, rövid néhány kbájtos deszkriptor fájl lehet a mach számára...

 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 20:21 | Válasz | #299 
Az xx.set.def tartalma és funkciója a mai napig ismeretlen számomra... A (teljes) szükségességét én egyelőre megkérdőjelezném.

De és hacsak nem tévedek nagyot, a wizard maga a screenset!

Az előbb leírt hozzászólásomban viszont tényleg tévedtem. A screen3designer üres ablakkal indul, ami szerkeszthető / menthető - ez az új projekt létrehozásának egyetlen lehetősége ("new" menüpont nincs).

Képernyőt integrálni szerintem nem kell...
http://www.machsupport.com/MachCustomizeWiki alapján, ahogy én kivettem a mach egy screenset-jében 0..99 képernyő alapból adott. A 0 (vagy a designerben a toolbar-on a P gomb) a főképernyő, amit elsődlegesen inicalizál a mach betöltés után - erről lehet a továbbiakra navigálni.

Idézve a turning set főképernyőjén lévő exit gombhoz társított kódot:
CloseTeachFile
call LoadStandardLayout()

Vagyis zárja a fájlt, és visszatölti az alapértelmezés szerinti screensetet - vagyis azt ami a wizard előtt be volt töltve...

 © HobbyCNC2009. ápr. 27. 19:41 | Válasz | #298 
Ez csak (tudtommal) a xx.set -et állítja elő! A másikat ki állítja elő (xx.set.def)?!
Csináltam vagy 10 féle képernyőtmár, de sosem generált .set.def-et!!! És hogyan hozol létre egy új wizárdot, és hogyan integrálsz egy új képernyőt egy új wizárdba???

 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 19:30 | Válasz | #297 
Mach 3 Screen Version 2.7e
(c) 2003 Art Fenerty and John Prentice
(mach3screen.exe a machsupport oldaláról)

Itt is álljon egy példa:
- elindít
- c:\Mach3\TurnAddons\Turning\Turning.set megnyit
- Ugrás pl. a 3. screenre mindegy, hogy miaz...
- duplakatt a post code buttonon
A button properties-ben ott a VB kód!

Létrehozni kb. annyi mint a rendes VB IDE-jében .
Összerakni az elképzelt alkalmazást a komponensekből, majd pl. a buttonokhoz hozzárendelni a tevékenységet végző kódokat.

Nézem még azt is, hogy a screendesigner3-ban nincs "new" set lehetősége, a 4-esben viszont van... Amúgy nem csak ez a gáz velük. Bizonyos komponenseket csak az egyik designer ismer, bizonyos komponenseket meg csak a másik... (pl. slider). Az egyikkel lehet normálisan rendezett képernyőt szervezni, a másikkal nem...
Fapados nagyon, ugrálni kell a verziók között sajna...


 © HobbyCNC2009. ápr. 27. 19:28 | Válasz | #296 
Nem a VB-vel van bajom (azt "ismerem"), hanem a kérdezett file-t ki állítja elő?

 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 19:20 | Válasz | #295 
A wizard maga binárisan van tárolva a fájlokban, de megnyitja a screendesigner. És (nemsoká nézem melyik) még a kódhoz is enged hozzáférni. Van amelyik designer viszont nem...

 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 19:19 | Válasz | #294 
Belenéztem egy icipicit.
Szubjektív, de én ezt tartottam a legeslegalapvetőbbnek wizardolás szempontjából.
Nagyon vázlatosan:

Elöljáróban:
- Elhelyezzünk DRO-kat a screen-en, Buttont, toolpath ablakot. Ami kell.
- Saját OEM értéket adunk annak, amelyiknek saját kell (most nem tudom megmondani mikor melyiknek saját, melyiknek beépített)
- A buttonunkhoz hozzáadunk egy VB kódot:

Sub Main()

DoOEMButton (169) 'akkor fusson le mindez, ha megnyomjuk a 169-es OEM kódú "calculate" feliratú gombot pl.

valtozo = GetUserDRO(xxx1) 'xxx helyén egy olyan szám, ami nem fenntartott a mach3-ban. Kvázi editbox helyett: GetUserDRO
valtozo2 = Abs(GetUserDRO(xxx2)) 'mindjárt függvényt paraméterezve a DRO-val.

PI = 3.1415926535898 'hogy legyen egy konstansuk is
...

'pl. feltételek - vizsgálatok főprogrambéli ellenőrzések
if anyagatmero < 0 then setTicker 20, "hiabuzenet"
Exit Sub
EndIf

'saját függvények, eljárások VB - VBscript szerint
...

És akkor a lényeg:

OpenTeachFile "munkafajl.tap" 'nyitunk egy munkafájlt, amibe doglozni fogunk.

Code "G18 G40 G49 G90 G94 G80" '!!!!! Ez a parancs szépen beleírja amit szerenénk (jelen esetben az inicializáló paramétereket)
Régi basic-ben ez volt a "print file..." /nem tudom, hogy van a pontos szintaktika :)

Code "F" & Feed 'A $Feed változónk értékét írja...

ciklikusan irva a G-kódot:
Do
'Számolgatás, eljárás-, függvényhivás stb.
Code "G1 X" & szamolasokfuggvenyekvisszateroertekei...
Code "G1 X" & valtozovagyertek1 & " Z" & valtozovagyertek2
...
Loop

End Sub
Main

Gyorsan pötyögtem mindezt egy mach3 wizard scriptjét végigrohanva (lehet sikerült hülyeséget is írnom, remélem nem)...

 © HobbyCNC2009. ápr. 27. 19:06 | Válasz | #293 
Minden wizárban van egy lefordított file, amiben VB programok vannak: xxx.set.def. Na ezeket mivel készítik és hogyan?

 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 18:58 | Válasz | #292 
A wizardkészítés mikéntjére nekem egy elég sajátos infóm van.

A mac3 lathe egyik vizardját megnyitottam az egyik screendesignerrel. Most meg nem mondom melyik kiadással, de utánajárok (és fontos, nem egyforma a tudásuk). Abban látszódnak a képernyőelemek is és a hozzájuk rendelt OEM kódok + VB scriptek is. Jó sok szöszöléssel ebből már lehet értelmezni, hogy miként működgél ill. épül fel szépen egy-egy wizard.

Nem mondom, hogy egyszerű a dolog, de azt sem hogy hajameresztől lenne. Inkább olyan is-is...

 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 18:52 | Válasz | #291 
Igen, az imént emlíett profili testvérprogramja. Az isiplot weblapján nagyon szép modell tervrajz gyűjtemény is van. Csak sajnos azok között is soknál ott van, hogy "maybe copyrighted"...

 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 18:50 | Válasz | #290 
Önmagában ez még nem is lenne nehezen megoldható dolog. De a pl. torziót levonni a kontúrból már egy picit húzósabb (metmatikailag). A .dat önmagában eléggé nyers.
ÉS egy vágáshoz két db. .dat is kellhet bele, mert általában manapság már más tőben is a profil meg szárnyvégen is (eltérő szárnymélység -> eltérő Reynolds-szám).

Más kérdés lehet még az is, hogy ne csak habvágni tudjon, hanem esetleg marni is balza v. rétegelt lemez bordákat a mach3 így kvázidirekte... Én személy szerint jobban vonzódom az épített gépekhez, mint a habhoz.

Ami miatt viszont egy picit előnyösebb egy szerkesztőproggi (pl. profili), az leginkább a módosítás lehetősége (íveltség, vastagság) és preview szerintem. Mert az oké, hogy beküldünk egy .dat fájlt a mach3-ba, esetleg valamilyen paraméterezés(eke)t is alkalmazunk rá. De ez csak a toolpath ablakban ellenőrizhető a munka megkezdése előtt. Egy (vagy két) vágandó szárnyprofil viszont kicsit összetettebb annál, hogy ennyivel be lehessen érni. Aztán lehet én vagyok tudatlanabb, és akad valami grafikus lehetőség a mach tárházában, hogy egy wizard ablakban is meg lehessen jeleníteni azt, amiről g-kódot szeretnénk generálni...(?)

Mindenesetre átgondolom ezt jobban és megnézem mi az ami adott lenne ehhez.

 © HobbyCNC2009. ápr. 27. 18:38 | Válasz | #289 
Ezt ismeritek?
IsiPlot


A Prof vferziója G-kód képes (generálni .dat-ból is)! Kár, hogy fizetős.

 © HobbyCNC2009. ápr. 27. 18:24 | Válasz | #288 
Én meg azon filózok, hogy a Mach3 Wizárdjaihoz kellene egy új Wizárdot írni, ami a .dat file-t konvertálná 4D (X, Y, Z, A) G-kóddá és így a Mach3 remek motorja vezérelhetné a habvágót!
Persze semmi infót nem találok a Wizárdkészítés mikéntjéről...

 © HobbyCNC2009. ápr. 27. 18:22 | Válasz | #287 
Köszi a kiegészítő infókat!

 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 17:30 | Válasz | #286 
Cut fájlt magával a programmal állíthatsz elő. Az a saját munkaformátuma.

.dat fájolokból tudja importálni a szárnyprofilok adatait.
http://www.ae.uiuc.edu/m-selig/ads/coord_database.html

Hogy mikor melyik profil választandó, esetleg módosítandó az már más tudomány, és több regény terjedelmű téma.

 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 16:59 | Válasz | #285 
És még valami!

http://www.codeproject.com/KB/vb/CNC_Viewer.aspx - szintén c#
Reisztráció után letölthető.

http://www.codeproject.com/KB/graphics/OpenS-CAD.aspx - C#

http://www.codeproject.com/KB/docview/cam_simulator.aspx Ez viszont már VC6

Szívesen listázom milyen finomságokat találtam még itt forráskódostól, csak az már topikba való azt hiszem.

 © Csaplar2009. ápr. 27. 16:51 | Válasz | #284 
Most már csak egy kérdésem van! Amatőrként hirtelen felbuzdultam, de most látom, hogy *.cut fájlokat tud kezelni.
Azt mivel lehet előállítani?

 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 16:50 | Válasz | #283 
Amúgy... Egy picit szőrszálthasogatva - nem szándékom hosszasan.

CS forrás szerkeszthető notepaddal is akár (de Context, PsPad szerkesztők is megteszik).
.NET SDK 1.0-2.0 letölt/telepít - ezek már tartalmazzák a fordítókat.
Parancssorból pedig fordítható a projekt.
Kvázi még a fejlesztőkörnyezet sem kell.

 © Csaplar2009. ápr. 27. 16:48 | Válasz | #282 
Na ez klassz!

 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 16:45 | Válasz | #281 
Ebben igazad van. Tényleg nem olcsó a visual stúdió, de van más helyette:
http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/

Fel van készítve VS projektek importálására, persze nem tökéletesen. Ezt a projektet megnyitotta nekem és probléma nélkül le is fordította.

Tamás

 © Csaplar2009. ápr. 27. 16:40 | Válasz | #280 
Bocs, hogy közbe szólok, de elsőre ránézésre nem ingyenes...
Az igaz, hogy a kódot C# -ban írták, amihez létezik ingyenes compiler is, de maga a projekt egy Visual Studio .Net projekt, ami közel sem ingyenes. Most nincs lehetőségem jobban belenézni, így nem tudom mekkora munka az ingyenes fordító tudásához igazítani a kódot.

De a magyarítás jó ötlet. Nekem megvan a Studio Student változata, így biztosan én is személyre fogom kicsit szabni, már csak azért is, hogy tanuljak belőle!

Üdv.:
Zoli
Üdv.:

 © SquirrelTech2009. ápr. 27. 16:20 | Válasz | #279 
"Ez is ingyenes, sőt még a forráskód is nyilvános! "

Sőt-sőt még a fejlesztőrendszer és a fordító is ingyen van hozzá (érdeklődés esetén kifejtem)! -> ezért a magyarítása már folyamatban is van.

Reményeim szerint sokmindennek fogja ez az alapját képezni nálam!

 © HobbyCNC2009. ápr. 27. 15:31 | Válasz | #278 
Itt az új "felfedezettem"!

Stealth Plane Works Foam Cutter (Free)!

Kicsit jobb (simább) a motorjárása mint a JediCut-é és ismeri a Ramp-ot! Helyből H2 kompadtibilis, de nem ismeri a PWM-es fűtősél vezérlést (talán nem is fontos, úgy is szinte mindenki kézzel állítja be).
A grafika és a szolgáltatások elmaradnak (kicsit), de a motorjárása és a Ramp egyértelműen jobb.
Ez is ingyenes, sőt még a forráskód is nyilvános!
Lehet válogatni!

 © HobbyCNC2009. ápr. 27. 13:41 | Válasz | #277 
Nem teszteltem (nem is fogom, nem szimpatikus az ilyen "fából-vaskarika" megoldás), most találtam csak.
Viszont találtam mást, azt már tesztelem és az is free!

 © elektron2009. ápr. 27. 13:06 | Válasz | #276 
Ennek milyen a léptetőjel generálása ? Pontos ? Nem hagy ki ?

 © HobbyCNC2009. ápr. 27. 12:55 | Válasz | #275 
Hát igen, de ez olyan fából vaskarika nekem!

 © elektron2009. ápr. 27. 12:41 | Válasz | #274 
Elég sok mindenben lehet programot írni, nem csoda, ha valakinek eszébe jut ez is, bár néha meglepődik az ember. Az új ötletek legtöbbször meglévő dolgok szokatlan párosításából születnek.

Régebben kitaláltam egy olyat, hogy egy véletlenszerű szókombinációkat generálni géppel, és abból először talán hülyeségnek tűnő új ötleteket meríteni.

 © HobbyCNC2009. ápr. 27. 12:30 | Válasz | #273 
Hát mitmondja? Ilyet még nem láttam!
Exel-el CNC-t vezérelni 2D+2D-ben?!
ExelCut (habvágóprogram)!




És még a forráskódja is elérhető!

 © HobbyCNC2009. feb. 14. 18:22 | Válasz | #272 
Van új topicja! Természetesen a fordítás nem "köbevésett", ezért ha mindenki szakmailag jónak látja, módosítva lesz és elküldve ismét!

 © airfoil62052009. feb. 14. 18:16 | Válasz | #271 
Azért bátorkodtam beleszólni a dologba mert ha most az elején rosszul rögzül, később már nehéz kijavítani, a legnagyobb általam tisztelt habvágómester (Styroman) környezetében is tucatjával látok aszimmetrikus profilú szárnyakat "V" állás nélkül beépítve és égnek áll a hajam ekkora butaságtól, de annyira rögzült már náluk a dolog, hogy inkább elméleteket gyártanak a saját igazukról minthogy belátnák a tévedést.

 © Szmutku Zoltán2009. feb. 14. 08:45 | Válasz | #270 
Na kitaláltam hogyan magyarázzam neki olyan szavakkal amiket ismerek... :-)
Remélem megérti.

 © HobbyCNC2009. feb. 14. 08:36 | Válasz | #269 
Kár, hogy senki nem gyárt itt kis méretben görgős anyát, az megoldaná ezt a gondot...

 © Szmutku Zoltán2009. feb. 14. 08:28 | Válasz | #268 
Természetesen igazad van megint...2 éve vettem a gépet (abszolút laikus voltam), a gyári trapézmenet+ bronzanya rettenetes 1 mm (!) körüli kottyanással működött.
Nem dolgoztam semmi olyat ahol a nagy pontosság követelmény lett volna , beállítottam a szoftverben és ment a dolog. (pici nyomot persze hagy a habon pl.)
Éppen pár hete jutott a dolog oda, hogy a gyári anya szétkopott és megszorult az X-en. Vettem új anyákat és mindet kicseréltem, a gyárihoz képest klasszisokal jobb (pár tized kottyanás) lett,de azért nem tökéletes.
Sajna az egész mechanika annyira pongyola, hogy sztem egy teljesen kottyanásmentes anyával talán meg is szorulna.
Készülök egy ideje építeni egy teljesen új mechanikát,de hát ezek a hobbi dolgok tudod hogy mennek... lehet hogy még 2 év múlva is csak terv lesz...

 © HobbyCNC2009. feb. 14. 08:27 | Válasz | #267 
Lehet, hogy érdemes lenne neki nyitni egy külön Topic-ot?

 © HobbyCNC2009. feb. 14. 08:13 | Válasz | #266 
Majd megvitatjuk és kicserélem! Most egybe vagy külön van az állásszög? Van egy fontos kritérium is: a feliratoknak fix mérethelyük van, nem lóghat ki, mert akkor csonkolódik! Sajnos most látom, hogy még így is én kilógatok 1-2 feliratot... ezt is javítani kellene, de érthetó megoldással.
Ha már a feliratok "rögzültek", tervezem a weblapon bemutatni és leírást is készíteni róla (jó lenne, ha a leírást nem kellene folyton módosítani, azért, hogy a szöveg és a képek szinkronba legyenek)!

 © HobbyCNC2009. feb. 14. 08:06 | Válasz | #265 
Pedig szerintem ez a jövője (azért azt sem lehet elvárni, hogy ingyen dolgozzon valaki ennyit, már így is használható)! Legfeljebb megálsz az utolsó free verziónál...

 © HobbyCNC2009. feb. 14. 08:05 | Válasz | #264 
Olvastam a hozzászólásod. Én még gyatrábban beszélek Angolul! Majd megpróbálom (de azt tudod, hogy bármilyen szoftveres kottymentesítés nem helyettesíti a jó mechanikát, inkább próbáldmeg mechanikusan megoldani)! Szerintem habvágásnál rosszabb a megoldási lehetőség, mert a kompenzálás időbe telik és a szál közben fűt (olvaszt), tehát a felületen szinte biztos, hogy nyomot hagyna.

 © airfoil62052009. feb. 13. 22:21 | Válasz | #263 
Igen és "geometriai elcsavarás"-nak nevezik, a szárnytő és a szárnyvég közötti állásszögkülönbséget jelenti. Beépített szárny esetén (kivétel ha a szárnytő állásszöge "0" ) szárnyvég állásszöge nem egyenlő a szárnyvég elcsavarásával, ezért ragaszkodnék az elcsavarási szög kifejezéshez a magam részéről.

 © rc2009. feb. 13. 22:10 | Válasz | #262 
Ja most jut eszembe, az öreg modellezők azt mondták amíg az asztalon van a szárny addig elcsavarás, de ha már a levegőben repül akkor már állás szöge van.

 © rc2009. feb. 13. 22:05 | Válasz | #261 
Mivel fokban szokás az értéket megadni jobban kifejezi szerintem az állás szög elnevezés, de különben kinek a pap kinek a papné.
A hivatkozott cikk is ezt fejtegeti:
"Az elcsavarás - negatív irányba - azt jelenti hogy a szárny a végeinél kisebb állásszöggel repül, mint a “középső” részén. A kisebb állásszög következtében kisebb a felhajtóerő, de kisebb az ellenállás is, a kettő együtt okozza az indukált ellenállás viszonylagos csökkenését."

 © Amatőr2009. feb. 13. 21:33 | Válasz | #260 
A lila szín a szárny törzs felőli keresztmetszetét a sárga a másik végét jelenti?

 © airfoil62052009. feb. 13. 21:18 | Válasz | #259 

 © airfoil62052009. feb. 13. 21:08 | Válasz | #258 
Amatőr ábráját nézegetve inkább azt mondanám "elcsavarás"

 © Szmutku Zoltán2009. feb. 13. 21:02 | Válasz | #257 
Hát a free verzió itt van a gépemen lezsírozva...
Azért nekem jó volna az a kottyanásmentesítés...

 © rc2009. feb. 13. 20:47 | Válasz | #256 
Csak nehogy az legyen a vége, hogy annyira fel lesz túrbózva a mindeféle igények kiszolgálásával és ezután már nem marad free.

 © Szmutku Zoltán2009. feb. 13. 20:43 | Válasz | #255 
Hello,

Írtam én is neki, hogy milyen jó lenne (pl. nekem) ha lenne benne kottyanásmentesítés, de nem tudja mit akarok a backslash szóval...
Gyatrán tok más nyelvet.
Esetleg ha el tudnád neki magyarázni egy alkalommal amikor értekezel vele...

 © rc2009. feb. 13. 20:38 | Válasz | #254 
Ez már több mint biztató!

 © HobbyCNC2009. feb. 13. 20:35 | Válasz | #253 
Válaszolt Jerome (a Forumán)! Benne lesz a Magyar a következő verzióba és még néhány kért dolog is! Mondtam neki, hogy támogatom a weblapomon és így talán jobban "alakítható" lesz a progi is!

 © HobbyCNC2009. feb. 13. 20:34 | Válasz | #252 
Ha megérdemli, úgy lesz!

 © rc2009. feb. 13. 20:30 | Válasz | #251 
Nekem is tetszik!
Igen hasznos egy ilyen free a hobbysoknak.
Az pedig ha Te is felkarolod nagyon jó az egynyelvű (sajna az is magyar) hobby-modellező cnc-seknek.

 © HobbyCNC2009. feb. 13. 20:12 | Válasz | #250 
Nem tudom nézegetted e a programot? Ha találsz ilyen fordítási pontatlanságot, kérlek jelezd és javítom. Ha már a hardvert sikerült illesztenem és elégedet vagyok a program mozgatási minőségével, akkor komolyabban fogom itt támogatni (majd akkor újra lehet vizsgálni a fordítást is)! Igéretesnek tűnik...
Azért hozzá kell tennem, hogy messze nem Mach3 tudás és minőség, de ingyenes és 2D+2D modellező szoftver! Nekem mindig is a szívem csücskében volt a repülő modellezés és már alig vártam, hogy a CNC oldalon is legyen valami használható megoldás...

 © rc2009. feb. 13. 19:53 | Válasz | #249 
Tehát szerintem vrillage=állás szög

 © rc2009. feb. 13. 19:47 | Válasz | #248 
A szárnytő és a szárnyvég nem csak méretben más, hanem nem mindig azonos profilú és állás szögű. Tehát e két profil áthatása a kivágandó test.

 © Amatőr2009. feb. 13. 18:32 | Válasz | #247 
Akkor nem szóltam...

 © HobbyCNC2009. feb. 13. 17:55 | Válasz | #246 
Köszi, de tudom mi a Vrillage (csűrés, csavarás, döntés), de nem lehet kicserélni a programba (bug)!

 © Amatőr2009. feb. 13. 17:35 | Válasz | #245 
István! Ez nem visz közelebb a megoldáshoz? (Vrillage)

Sajnos nagyon nem értek hozzá, talán a modellezők megfejtik mi ez. Itt találtam.

 © HobbyCNC2009. feb. 13. 10:41 | Válasz | #244 
Természetes (ott is írom), de nem szép így...


Első ... 6 7 8 [9] 10 11 12

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com