Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Fémöntés házilag
Fémöntés házilag - Kérdések-Válaszok

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © adren2014. júl. 28. 20:46 | Válasz | #3473 
fogsz egy vékony de erős cérnát. aztán apró gipsz pöttyökkel, amit sokatkevert gipszel csinálsz, hogy gyorsan kössön meg, az enyhén beolajozott kezed élére, és az ujjaid oldalára végig vezetsz. mint egy osztósíkot. aztán ha fent vana cérna, a csuklódtól végig a kézéleden az 5 ujjad között, az ujjbegyeiden végig a csuklód másik oldalára, akkor a kezed belemártod egy kikevert gipszmasszába, kiemeled, és ha kezd kötni a gipsz, gyorsan felpakolod kb 1,5 cm vastagon a kezedre mindenhol. ha már érzed, hogy húz a gipsz, már komolyabban köt, akkor szépen a cérnával, mint a macisajt kerek papírdobozát, felvágod húzva a cérnával a gipszet. ha kijött a cérna, akkor várzs a teljes kötésig, és leemeled finoman a két felet. amit kiszárítasz, aztán beecseteled trisós telített oldattal, vizes oldattal, csak nem szabad hogy a trisókristály hozzáérjen a gipszhez, mert akkor megmarja a felületet. 3x 4x beecseteled, és összecsukod a két felet. és beöntesz gipszet, ivójughurt sűrűségűt, forgatod körbe, hogy mindenhová jusson a pépből és aztán felöntöd teljesen. kötés után le kell a negativot pattogtatni róla óvatosan.

 © Lovi2014. júl. 28. 20:29 | Válasz | #3472 
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem van, hogy mivel tudnék egy alakról negatívat levenni (konkrétan a kezem) öntéshez úgy, hogy közben meg is formázom azt, majd kiöntöm.
Gipsz lenne a legjobb, de azt nem tudom hogy öntöm ki. A gyurma meg nem keményedett meg eléggé és szétment mikor leszedtem.
A gyertya visz még működhet, de inkább megkérdezlek titeket mielőtt megkínzom vele magam.

 © Berényi József2014. júl. 28. 14:28 | Válasz | #3471 
Köszönöm hogy megkérdezted az árakat.

A szakirodalom 5-10% agyagot ír, előbb inkább kevesebbet tegyél, és próbálgasd hogy olyan legyen az állaga, amilyennek adren írja "ha a markodba szorítod akkor megroppantva épp hogy összeáll, és a kézredőket szépen kiadja." Vízüveget nem kell bele rakni az agyag mellé, az egy másik technológia. Az agyagmentes homokhoz kavarnak vízüveget 2-4%, és széndioxidot fúvatnak rá, amitől megköt.

 © Ati2014. júl. 28. 13:06 | Válasz | #3470 
Szia!
Voltam a Kaolinkerámiánál, vettem homokot, csak egy fajta 01-1mm szemcseméretű van,1600ft/ mázsa.
A kaolinos mikróhomok 1400ft/mázsa, ebből is vettem 1 zsákkal.
A kerámiaagyag 1800ft/ mázsa, ebből, kaptam egy szatyorral.
Már csak az a kérdés mennyi agyag kell a homokba? Ha jól emlékszek vízüveg is kell bele, de mennyi?

 © adren2014. júl. 28. 11:13 | Válasz | #3469 
sima fakeretes szitát használok, először az 5x5 mm-esen megy át, aztán a 2x2 mm-esen, és a szitába rakok egy keményfa hasábot, 5x3x15 cm eset. az veri szét a göröngyöket. a homok akkor jó ha pihen 1 napot és megint átszitálod, és ha a markodba szorítod akkor megroppantva épp hogy összeáll, és a kézredőket szépen kiadja.

 © Schnitt2014. júl. 28. 06:22 | Válasz | #3468 
Köszi a válaszokat!
Az én csövem majdnem ilyen vastag. Szerintem ahhoz arányosítva fogom elkészíteni, kb 10%-ot leveszek a méretekből. A fúvókát először 0.7-re fúrom, aztán próba után tudom bővíteni 0.05 lépésekkel.

A homokra és az olvadékra vonatkozó infókat megjegyzem, legközelebb már jobban fog menni :)

 © Berényi József2014. júl. 28. 00:52 | Válasz | #3467 
Természetesen a gyakorlat teszi a mestert:)

A homokot én a tapasztalatomra hagyatkozva nedvesítem, inkább elsőre kevesebbet, mer ugye kivenni nem igazán lehet.A vizezéskor a porlasztás nem segít, mindenképp jól át kell kavarni. Először átkavarom, ha jónak ítélem, akkor keresztül nyomom egy 1x1cm-es rostán, ez finomítja a keverést( Ilyenkor nem árt pihentetni, hogy a nedvesség egyenlően el tudjon oszlani). Ezután én átengedem a "homokdarálón", ami az összetapadt homokot szétveri, és fellazítja az állagát. A "homokdaráló" egy függőlegesen álló nagy átmerőjű cső amiben négy penge forog egymás felett 25mm-re egymáshoz képest elforgatva, 2800-as fordulaton. A cső mindkét végén nyitott, felül lapátolom be a homokot, és alul hullik ki a fellazítva. Most festés alatt van a darálóm, de ha kész lesz teszek fel fotót. Daráló hiányában szúnyoghálóból készült szitán átdörzsölve lehet kellő finomságú homokot készíteni a mintázáshoz.

Az olvadt alut jó alaposan meg kell tisztítani öntés előtt, le kell szedni a tetejéről laza szerkezetű pépes habot, mert annak jó része salak. Valószínű ez okozta a buborék bezáródását, és ez a salak látszik az oldalán is

 © Berényi József2014. júl. 27. 23:42 | Válasz | #3466 
Az én perzselő mérete: 60-as csőátmérő 180 hossz a paláston 3x9db 10mm-es furat van a talplemezen 6db 10mmes furat fúvóka 0,8mm







Ezt használtam a bemutatón.

 © Berényi József2014. júl. 27. 23:27 | Válasz | #3465 
Azért melegítettem, hogy ott dermedjen meg legutoljára, így onnan tudja pótolni a dermedéskor zsugorodó fémet, és nem képződik az öntvényben szívódási üreg.

 © jani3002014. júl. 27. 23:15 | Válasz | #3464 
Igen mindenképp csak szükségmegoldás .
Ékszíjtárcsák lettek belőle , nem volt kritikus a méret .
A disznó perzserőlőr sem gondoltam hogy elég a teljesítménye :( Addig míg itt nem írtad .

 © Schnitt2014. júl. 27. 23:15 | Válasz | #3463 
Figyelek rá, köszi.
A próbálkozásomnál nem okozott gondot, mert abba már nem jutott alu.
A találkozón megfigyeltem, hogy öntés után még kis gázégővel rámelegítettél a beöntőben lévő aluminiumra. Az emiatt volt?

 © Berényi József2014. júl. 27. 23:02 | Válasz | #3462 
Én is öntöttem hasonló módon, de úgy nem lehet irányítani a dermedést, és a méretet nem a szükséglet határozza meg hanem a doboz. Lesz egy jó adag + forgácsolás, és egy csomó alu hulladék amit nem igazán lehet újra hasznosítani.

 © Berényi József2014. júl. 27. 22:55 | Válasz | #3461 
Van még egy dolog. A beöntő nyílást rövidebbre és vastagabbra csináld, mert idő előtt megdermed benne a fém, és a felöntésből nem tudja pótolni a dermedő fém zsugorodását. A zárólap átmérője legyen nagyobb, és alacsonyabb. Figyelj rá hogy a zárólap elég nehéz legyen, mert a felhajtó erő felemelheti. Ha könnyű le kell súlyozni.

 © Schnitt2014. júl. 27. 22:53 | Válasz | #3460 
Berényi József: Köszi, kipróbálom.
Ásott homok, kertből, így az összetételéről, szemcseméretéről nincs infó. Az agyagtartalmáról már van: Túl magas :)

Jani300: Fémdobozon én is gondolkodtam, ami átmérőben jó lett volna, az alacsony volt, így a homokozás mellett döntöttem.
A cél az öntésnél, hogy minél jobban megközelítsük a késztermék dimenzióit, és keveset kelljen forgácsolni.
A pozitív forma egyébként egy üres borosüveg volt :)

Végül egy kérdés mindenkihez, akinek van disznóperzselője:
Az adatait meg tudnátok írni? (fúvókaméret, lángterelő átmérő, lyukak száma, elhelyezkedése, esetleg fotó róla.
Minden infót szívesen fogadok, szeretnék összerakni egy sajátot.
Lángterelő csőnek egy 50mm belső átmérőjű 2,5mm falvastagságú acélcsövet fogok használni, kb ehhez a mérethez lenne szükségem a többi adatra, hogy ne kormos sárga láng legyen a végeredmény.

 © jani3002014. júl. 27. 22:42 | Válasz | #3459 
Egyszerű hengeres tárgyakat én is öntögettem régebben , aluból. Homokformába soha nem próbáltam . Megfelelő méretű festékesdobozokba öntöttem , kicsit magasabban hogy a beszívódás leesztergálható legyen .Nem a homokforma ellen írom ,csak egy egyszerű megoldás henger öntésre .

 © Berényi József2014. júl. 27. 22:28 | Válasz | #3458 
A kimosás pontosan úgy működik ahogy írod:)

 © Schnitt2014. júl. 27. 22:20 | Válasz | #3457 
az öbösödött az göbösödött akart lenni

 © Schnitt2014. júl. 27. 22:20 | Válasz | #3456 
Köszi a tippet, ez tényleg lehetséges, mert mikor túl nedves volt, akkor sem úgy viselkedett, mint a sima homok, hanem öbösödött, "hantosodott", csak a döngöléssel sikerült simítani.
A kimosás hogy működik? Beteszem egy vödörbe, felöntöm vízzel, és a homok leül, az agyag egy darabig kavarog, ezalatt leöntöm róla?

 © Schnitt2014. júl. 27. 22:16 | Válasz | #3455 
Így lehet tanulni belőle, nem igaz? :)

Kérdésem s van a témában:
Hogy lehet úgy nedvesíteni a homokot, hogy mindenhol egyenletesen legyen kicsit nyirkos?
Nekem az lett jó, hogy első alkalommal megnedvesítettem, de sok lett, és másnapra pont annyit száradt, hogy jó volt a formához, de ez csak egy szerencsés véletlen.
Ha nem akarok egy napot várni, és száraz homokom van, mit lehet tenni vele, hogy jó legyen?
Permetező? Söprűvel fröcskölés? A jelenlévő profik hogy állítják be a nedvességtartalmat?

A buborékosodást jól gondolom, hogy a kevés anyag, és a nem eléggé felolvadt állag miatt sikerült így? Ha jól sejtem, a buborékoknak normál esetben a beömlőcsatornában kellene felgyülemleni, amit úgysem használunk fel az öntvényhz.

 © vjanos2014. júl. 27. 22:14 | Válasz | #3454 
Minden kezdet nehéz - tartja a mondás :)
Gratula, és érdeklődve figyelek :)

 © Berényi József2014. júl. 27. 22:08 | Válasz | #3453 
Gratulálok az első kísérletedhez Nem tudtam kivenni a fotóról, de nekem úgy tűnik, mintha túl sok agyag lenne a homok hoz keverve. A sok agyag kitölti a homokszemek közötti teret , és így nem tudja elvezetni a képződő gőzt. A homok egy részéből ki kellene mosni az agyagot, és keveréssel beállítani az optimális agyagtartalmat.

 © svejk2014. júl. 27. 21:39 | Válasz | #3452 
Külön dicséretes dolog, hogy leírtad a problémákat!

 © Schnitt2014. júl. 27. 21:27 | Válasz | #3451 
Tegnap és ma megvolt az első 2 próbálkozásom aluöntés ügyben.
Egy saját építésű csiszológéphez kellett egy szalagfeszítő görgő. A CNC tali után felbátorodtam Berényi József bemutatóját látva, és elhatároztam, megpróbálom magam. Kiszámoltam, mennyi anyag kell, összeaprítottam egy wartburg hengerfejet, előkészítettem az olvasztótégelyt (leselejtezett konyhai lábas), beágyaztam egy lavórnyi fahamuba, és tettem rá egy téglát hőtükörnek.
Elkezdtem az olvasztást egy PB gázégővel ami jól indult, de aztán mikor már sok volt a képlékeny fém, nem tudtam vele az összeset olvadtan tartani. Apu kért a szomszédból egy disznóperzselőt, aztán folyékony állapotig melegítettük.
Az öntés kicsit hajmeresztőre sikerült, túl nedves volt a homokforma, és köpött egyet a beöntőn keresztül a gőzfejlődés miatt.
Senki nem sérőlt meg, de a gőz a folyamatosan jött, úgyhogy fedezékbe húzódtunk pr percre, amíg megálltak a veszélyes folyamatok. Hűtés után kivettük a formából, persze selejt lett, az alja 2 centire behorpadt, a felület rücskös, tüskés, buborékos.
Másnap újracsináltam a formát szárazabb homokkal, és elkezdtem az lvasztást a disznóperzselővel. Mikor már kezdett jó lenni az állag, elfogyott a gáz...
Mindenesetre beöntöttem a formába, de sajnos nem mindenhol volt eléggé folyékony, mert nem telt meg a forma teljesen. A beömlőben nem volt már aluminium. Az öntés során nem volt gőzfejlődés, tehát a homok nedvességet sikerült eltalálni.
A henger forma teteje emiatt kicsit gázos maradt, de szerencsére azt a részt úgyis lemunkálom, így elég marad a kiöntött rész.
Kezd összeállni a kép, hogy mire is kell majd figyelnem ilyen egyszerű formáknál is, aztán mire bonyolultabbak jönnek, már az alapok legalább valamennyire mennek.

És végezetül az elmondottak képekben:
Aluöntés 1-2

 © nebulo2014. júl. 27. 20:16 | Válasz | #3450 
Aluból kellene, egy nagyméretü ékszíjtárcsát. Az öntvény súlya kb 15 kg.

 © adren2014. júl. 27. 19:30 | Válasz | #3449 
mit? miből? :-)

 © nebulo2014. júl. 27. 18:05 | Válasz | #3448 
Üdv mindenkinek.
Érdelkődnék, hogy béröntést vállal-e valaki?

 © Berényi József2014. júl. 26. 22:45 | Válasz | #3447 
Én is erre gondoltam. Lehet hogy használható samottpor helyett,vagy bizonyos százalékban kiváltható vele. Egy próbát megér.

 © Ati2014. júl. 26. 22:26 | Válasz | #3446 
Ok megkérdezem. Nekem nem kaolinos mikrohomok kellene a hab bevonásékoz?


 © Berényi József2014. júl. 26. 21:49 | Válasz | #3445 
Hálásan köszönöm

 © adren2014. júl. 26. 17:59 | Válasz | #3444 
8093 Lovasberény, Park tér 10.
Telefon: 06/22/ 456-035, 06/22/ 456-095
Fax.: 06/22/ 456-091
e-mail: lovasbm@enternet.hu

 © Berényi József2014. júl. 26. 16:04 | Válasz | #3443 
Ha mész, kérdezd már meg légy szíves a kaolin, tűzálló kerámiai agyag, tűzálló öntödei homok, és a kaolinos mikrohomok árát is.

 © Berényi József2014. júl. 26. 15:11 | Válasz | #3442 
Ajánlanám ha ismerném, de eddig még nem hallottam róla Nem tudod a címüket, vagy telefonszámot amin el lehet őket érni? A Google elég szófukar velük kapcsolatban

 © Berényi József2014. júl. 26. 15:04 | Válasz | #3441 
Nem állt szándékomban lebeszélni, csak arra utaltam, hogy fel kell alaposan készülni rá, hisz nem egyszerű dolog amire készülsz:)

 © Ati2014. júl. 26. 08:24 | Válasz | #3440 
Köszi a választ! Sikerült lebeszélned ekkora asztal öntéséről, elsőre kisebb dolgokkal kellene próbálkoznom. A BP-i talin beszéltünk pár szót, említettem hogy van egy grafit tégelyem,(25 literes) ezt szeretném körbeépíteni kemencének, úgy hogy a tégely kiemelhető legyen, nagyobb öntvényeket közvetlen a tégelyből önteném. Bár ez elég veszélyes művelet, 60kg olvadt fémet lóbálni a levegőbe.
A Kaolinkerámia itt van 10-12km-re tőlem, azt hittem csak vakoló homokot árulnak. Hétfőn el is megyek hozzájuk.

 © adren2014. júl. 26. 07:06 | Válasz | #3439 
erre jó a Lovasberényi öntőhomok is, sőt európaszerte innen hordják az öntők. a Lovasberényi állami gazdaság, állattartó telepén lehet venni. Berényi úr legyél annyira névlokálpatrióta, :-) hogy ajánld ezt a helyet is!

 © Berényi József2014. júl. 25. 11:12 | Válasz | #3438 
Kaolinkeramia Kvarc ásvány Kft Vagy még rákereshetsz az öntödei homok kifejezésre.

A veszőhab mintás öntéshez bármilyen szemcseméretű homok megfelel, lényeg hogy száraz legyen. A formának zártnak kell lenni, mert csak úgy lehet megfelelő minőséget elérni.

A habanyagot nem kell előre kiégetni, azt megteszi öntéskor a fém.

"hogy kéne nekiállnom" elsőnek ezt tanulmányozd át

Számold ki a tervezett asztal méretét, És gondold át hogy azt a mennyiségű alut meg tudod e olvasztani. Nekem szűken számolva 64kg jött ki, erre még rájön a tápfej, tápcsatorna, felöntés, és a légzők. Összesen kell 80-90kg

Ha már minden összeállt, akkor megrajzolom neked, én hogy építeném fel a mintát.

 © Ati2014. júl. 25. 08:25 | Válasz | #3437 
Ja! hol lehet beszerezni ilyen öntőhomokot? jó lenne ez az asztalhoz is?

 © Ati2014. júl. 25. 08:22 | Válasz | #3436 
Szia!
Írtad hogy jövőre megpróbálkoznál egy t-nútos asztallat, ez piszkosul érdekel, én is megpróbálnám, de nincs időm 1 évet várni hogy megnézzem :). 1000x800mm lenne az asztalom, hogy kéne nekiállnom? Teljesen tárt formába, vagy esetleg az alsó része nyitott, és felöntöm szintig ? A habot ki kellene égetni a formából előtte, vagy ezt elvégzi a forró alu?
Előre is köszi a segítséget!

 © hostya2014. júl. 24. 22:38 | Válasz | #3435 
Akkor hajrá..!
Csak a közölt (virtuális) energián múlik a dolog.. :)

 © Berényi József2014. júl. 24. 21:56 | Válasz | #3434 
Én szívesen kiönteném, de csak a szaruját

 © elektron2014. júl. 24. 12:52 | Válasz | #3433 
Majd rajzolok egyet. :)

 © Berényi József2014. júl. 24. 09:45 | Válasz | #3432 
Ha az amire gondolok, akkor ki. Látni kellene, hogy te konkrétan mit szeretnél.

 © elektron2014. júl. 24. 00:06 | Válasz | #3431 
Nyákgravírozásnak gondoltam a csapágyház fortunát. :)

 © adren2014. júl. 23. 23:36 | Válasz | #3430 
miért kell neked fortuna szobor?

 © hostya2014. júl. 23. 23:19 | Válasz | #3429 
Ha ilyenre gondoltál, akkor szerintem lehet.. :)

 © Hunka Tibor2014. júl. 23. 23:09 | Válasz | #3428 
Ha megvan az öntőminta akkor igen .

 © elektron2014. júl. 23. 23:03 | Válasz | #3427 
Fortunát nem lehetne önteni alumíniumból ?

 © adren2014. júl. 23. 09:56 | Válasz | #3426 
köszi beszéltem is velük, már öntöttek szobrot...

 © kmajer2014. júl. 23. 08:12 | Válasz | #3425 
Magyarmet, Bicske.

 © pixel662014. júl. 23. 08:04 | Válasz | #3424 
Hát igen,egyből a nehezet választottam.Majd csak sikerül kiönteni egy jót is!Ha jó idő lesz,megpróbálom megint.Addig kiszárítom a magot,és akkor remélem jó lesz.Amúgy a szoknya és a belső része egészen jó lett.

 © adren2014. júl. 23. 06:14 | Válasz | #3423 
Üdv urak, esetleg valaki tud kipróbált saválló acél öntődét, akik kerámiahéjban öntenek? Köszi a tippeket!

 © Berényi József2014. júl. 22. 23:25 | Válasz | #3422 
Hát igen ragyogó ötlet! Kár hogy nekünk nincs tengerpartunk:)

 © vjanos2014. júl. 22. 23:12 | Válasz | #3421 

 © Berényi József2014. júl. 22. 22:20 | Válasz | #3420 
Kezdésnek lehetett volna választani valami egyszerűbbet, de azért nem lehetetlen. Mikor lesz a következő próba?

 © pixel662014. júl. 22. 20:53 | Válasz | #3419 
Ez egy fűkaszának a dugattyúja lenne.Van másik csak szeretném megpróbálni,hátha sikerül.És egy kis gyakorlás után megpróbálok pl. cnc-hez kisebb dolgokat önteni.

 © Berényi József2014. júl. 21. 19:39 | Válasz | #3418 
Milyen dugattyú a kísérlet tárgya?

 © pixel662014. júl. 21. 19:34 | Válasz | #3417 
Köszönöm a tanácsot,ki fogom próbálni.

 © Berényi József2014. júl. 20. 21:32 | Válasz | #3416 
Ha így sem boldogulsz, akkor még megoldás lehet, ha egy furatot készítesz a magból kiindulva a homokforma külsejéig, és ott porszívóval szívatod öntés közben.

 © Berényi József2014. júl. 20. 21:18 | Válasz | #3415 
Én a dugattyú magját ki szoktam szárítani, vagy homokszúró árral megszurkálom. Mivel a mag kicsi, és hamarabb túlhevül, hamarabb, mint ahogy a fém megdermed, ezért a képződő gőz elvezetését biztosítani kell.

 © pixel662014. júl. 20. 21:08 | Válasz | #3414 
Üdv Berényi úr!Csak köszönetet szeretnék mondani az öntő homokért.Igaz,korrepetálást kell adnod,mert ma sikerült 2db selejt dugattyút öntenem.:) .Pont a hajócsavar öntését nem láttam.Nekem öntésnél a gáz kinyomta a dugattyú tetejét.De majd még megpróbálom,hogy a dugattyú teteje lent legyen a szoknyája fent.Hátha úgy jó lesz.Már csak ez hiányzott!Még egy hobby!Ja és köszönet a bemutatóért,nagyon jó volt!

 © adren2014. júl. 14. 09:57 | Válasz | #3413 
imádlak benneteket!!!

 © Berényi József2014. júl. 13. 21:29 | Válasz | #3412 
Neked is

 © hostya2014. júl. 13. 21:28 | Válasz | #3411 
Jó éjszakát!

 © Berényi József2014. júl. 13. 21:22 | Válasz | #3410 
Hülyeség ellen nincs orvosság

 © Berényi József2014. júl. 13. 21:22 | Válasz | #3409 
Nézd most én vagyok kénytelen azt írni hogy okos enged

 © hostya2014. júl. 13. 21:20 | Válasz | #3408 
Rosszul gondolod... :)

 © hostya2014. júl. 13. 21:17 | Válasz | #3407 
Hát ez jóó...
Egyre bonyolultabbá teszitek ezt az egyszerű kérdést. :))

Akkor nézzük meg az az általad említett fogalmak mértékegységeit.

OLVADÁSHŐ: Az egységnyi anyagmennyiségre vonatkozó moláris olvadáshő mértékegysége a kJ/mol, a tömegegységre vonatkozó fajlagos olvadáshőé pedig kJ/kg. (forrás:http://hu.wikipedia.org/wiki/Olvad%C3%A1sh%C5%91)

ÉGÉSHŐ: Az égéshő (régebbi nevén égésmeleg) az a fajlagos hőmennyiség, amely egy kilogramm tüzelőanyagból összesen felszabadul, ha az égéstermékeket a kiindulási hőmérsékletre hűtjük vissza.

Mivel ez a végállapot ipari körülmények között a legritkább esetben valósul meg[1], a gyakorlatban a fűtőértéket szokás használni. Ugyanakkor, mivel laboratóriumi körülmények között ezt az értéket a legkönnyebb megmérni, a fűtőértéket általában ebből számítják.

Jellemző mértékegysége: kJ/kg.
(forrás:http://blog.wikimedia.org/2014/06/16/change-terms-of-use-requirements-for-disclosure/)

Én eddig CSAK az acetilén+oxigén, ill. a PB+oxigén gázkeverékekkel elérhető láng hőmérsékletekről beszéltem/írtam..
A hőmérséklet mértékegysége pedig: °K; °C; °F ..stb


 © Berényi József2014. júl. 13. 20:46 | Válasz | #3406 
Ezzel gondolom magadra gondoltál?

 © hostya2014. júl. 13. 20:40 | Válasz | #3405 
Az értetlenségről, meg a "kötjük az ebet a karóhoz"... :)

 © jani3002014. júl. 13. 20:19 | Válasz | #3404 
Ezért kerestem ennyit ? :(
Hostya is ezt linkelte , már rég :(
Akkor viszont nem is értem miről volt eddig szó .

 © jani3002014. júl. 13. 19:44 | Válasz | #3403 
Még a végén összevesztek ! :)
Elég régóta keresem :) Valami lángterjedési sebességről van szó :)Meg az se lehet mindegy hányszoros oxigén mennyiségre van szükség .hhttp://www.messer.hu/Hirek_sajtoinformacio/Szakmai_publikacio/Hegesztes_vagas/Acelszerkezetek_autogentechnikai_egogazok_a_gazdasagossag_szempontjabol.pdf

 © dcsaba2014. júl. 13. 19:12 | Válasz | #3402 
"hogy mivel állítjuk elő az olvadásponthoz szükséges hőmérsékletet, ha elérjük ill túllépjük, akkor győzelem..." A győzElemhez pedig az OLVADÁSHŐ, és az ÉGÉSHŐ elengedhetetlen dolog. Amivel általában nem számol az ember. Nézd már meg ezeket az adatokat a két gáz esetén!

 © adren2014. júl. 13. 19:03 | Válasz | #3401 
szerintem nincs oxigén rásegítése. de legközelebb megkérdem ha megyek hozzá. egy egészen egyszerű kis pisztollyal olvasztott.

 © Berényi József2014. júl. 13. 18:13 | Válasz | #3400 
"Most is azt vallom, hogy nem az elérhető láng hőmérséklet különbség (~350°C) a mérvadó,(pb<>acetilén +oxigén) mert mindkét hőmérséklet rendesen fölötte van"

Természetesen nem a 350°C-on múlik, hanem a láng által közölt energia mennyiségén. Ha az oldalt nem csak linkelnéd hanem el is olvasnád akkor látnád hogy a két láng között mi a különbség, energia termelés szempontjából! Másik: A hegesztési varratokkal szemben vannak alapvető elvárások, ha ezeknek nem felel meg, nem minősül hegesztési varratnak

 © hostya2014. júl. 13. 17:57 | Válasz | #3399 
" A munkahőmérséklet A láng által közölt energia, és a munkadarab által kisugárzott energia között létrejövő egyensúlyi állapot! Hiába 2800 fok a lánghőmérséklet akkor sem tud több energiát átadni, mint amit a fehér izzáson a fém kisugároz! "
===========
Az acetilén+oxigén lánghőmérséklete: 3160 °C a táblázat szerint, és kiválóan lehet vele hegeszteni a szerkezeti acélokat.
A Pb+oxigén lánghőmérséklete pedig: 2810°C és nem, vagy csak kompromisszumokkal lehet vele hegeszteni.
A fehér izzási hőmérséklet meg annyi-amennyi,(a kisugárzásával együtt) függetlenül attól hogy milyen lánggal melegítjük.

Azt soha nem állítottam hogy PB+oxigénnel tökéletesen lehet hegeszteni, csupán azt írtam hogy nekem már többször sikerült 1mm-es lemezt (a vegyes tüzelésű kazánom füstcsövét) hegeszteni.
Most is azt vallom, hogy nem az elérhető láng hőmérséklet különbség (~350°C) a mérvadó,(pb<>acetilén +oxigén) mert mindkét hőmérséklet rendesen fölötte van a szerkezeti acél olvadáspontjának,a fehér izzási hőmérséklet meg mindkét esetben ugyanannyi.

Ami a lényeg (szerintem):
- Acetilénnel, normál vagy redukáló lánggal tökéletes varrat készíthető.
- Szemben a pb-vel, ahol csak oxidáló lánggal érhető el a kívánt hőmérséklet, amivel készíthető "valamilyen" varrat.
-De ha acetilénnel is oxidáló lánggal próbálsz hegeszteni, akkor az eredmény: szintén a pb-hez hasonló "valamilyen" varrat lesz..

Nekem ez a "munkahőmérséklet" meghatározás(definíció) egy kicsit sántít..

Mivel ez a topik a fémöntésről szól,és a megolvasztani kívánt fémnek teljesen mindegy hogy mivel állítjuk elő az olvadásponthoz szükséges hőmérsékletet, ha elérjük ill túllépjük, akkor győzelem...
Azzal is tisztában vagyok hogy a hegesztés tulajdonképpen egy 'mikro-öntésnek' is tekinthető, de..
Egy hobby olvasztó kohóban olvasztani kell. (a láng összetétel semmit nem játszik..)






 © Berényi József2014. júl. 13. 15:44 | Válasz | #3398 
Csak nem azt akarod ezzel mondani, hogy én vagyok a hülyébb?

 © hostya2014. júl. 13. 15:43 | Válasz | #3397 
Ezen nem fogunk összeveszni... :)
Az okosabb enged..

 © Berényi József2014. júl. 13. 15:38 | Válasz | #3396 
Akár én is linkelhettem volna neked ezt a leírást:) a lánghőmérséklet egy dolog, a munkahőmérséklet pedig egy másik! A munkahőmérséklet A láng által közölt energia, és a munkadarab által kisugárzott energia között létrejövő egyensúlyi állapot! Hiába 2800 fok a lánghőmérséklet akkor sem tud több energiát átadni, mint amit a fehér izzáson a fém kisugároz!

 © Berényi József2014. júl. 13. 15:15 | Válasz | #3395 
Hát igen ha azt a fajta "hegesztést" te hegesztésnek nevezed akkor valóban lehet, de ennek minősége messze elmarad az acetilén+ oxigénétől:) Viszont PB+oxigén munkahője akkor sem éri el a vas olvadáspontját, hanem oxigéndús lángban elégő vas szolgáltatja az extra hőfokot, ami hatására megolvad a vas.

 © hostya2014. júl. 13. 14:52 | Válasz | #3394 
" a PB+ oxigén munkahője nem haladja meg az 1500°C, ezért nem lehet vele a szerkezeti acélt hegeszteni. "
==========
Ez a megállapítás ebben a formában nem igaz..!

Nekem már többször is sikerült PB+oxigénnel szerkezeti acélt (1mm-es lemez) hegeszteni.
Az igaz hogy nem olyan egyszerű mint oxigén+acetilénnel, (a nagyon oxidáló láng miatt) de lehet..
A láng hőmérsékletekről bővebben itt található némi információ.

 © Berényi József2014. júl. 13. 10:59 | Válasz | #3393 
Platinát is? a platina olvadáspontja 1768,3°C, a tiszta vasé 1538 °C, de nekem a vasat sem sikerült még megolvasztani PB+ oxigénnel. a PB+ oxigén munkahője nem haladja meg az 1500°C, ezért nem lehet vele a szerkezeti acélt hegeszteni.

 © Berényi József2014. júl. 13. 10:39 | Válasz | #3392 
Csak tiszta PB vagy PB+oxigén?

 © adren2014. júl. 13. 08:39 | Válasz | #3391 
az én ékszeröntőm pb-vel olvaszt platinát, aranyat ezüstöt. kicsi a tégelye, mint egy kávéscsésze, és vákuummal önt. és a pisztoly sincs 25 cm-nél nagyobb, a láng meg kint max 10 cm-es és kb 3 cm átm. és teljesen nyitott az olvasztókatlan, egy kis állványon van kb 150 cm magasan.

 © Berényi József2014. júl. 13. 01:22 | Válasz | #3390 
Minden égőnek megvan a maximális teljesítménye, ha ez meghaladja az olvasztó berendezés hőveszteségét, és a lánghőmérséklet meghaladja a fém olvadáspontját, akkor előbb vagy utóbb megolvad a fém. Viszont minél lassabban olvad a fém, minél tovább van olvadt állapotban, annál több problémád lesz a gázosodással.

A kemence falazata is felhevül a láng hőmérsékletére, és sugárzás formájában közvetíti a tégelynek.

A levegő fúvatással nem tudsz teljesítmény növekedést elérni, mivel az oxigén koncentráció nem nagy, ezért leszakad a láng a pisztolyról.

A tégelyt nem kell megtámasztani normál talpazaton stabilan áll, nem borul fel.

 © Ferencsson2014. júl. 12. 23:23 | Válasz | #3389 
Köszönöm!
Az nem baj, hogyha nem 2 perc alatt olvad meg önthetőre, hanem 10, de az segíthet ha levegőt fúvatok a gázláng elé oxigén helyett?

Az égőfejet ha lehetne cserélni, akkor mindig a nagyobb keresztmetszetű lenne a jobb?

Gondolkodtam kőzetgyapoton is, az 1000 fokig bírja - gondolom olyan 700-800 körülre hevülne a környezet, csak a grafit tégely körül lenne magasabb, a kitámasztását kéne szilárdabb anyaggal, nehogy megbillenjen.

 © Berényi József2014. júl. 12. 22:47 | Válasz | #3388 
Üdvözöllek a fórumon Ferencsson.

Nekem elég kicsinek tűnik ez az égő, ha megy is vele nagyon határeset. Samott helyett használj valami tűzálló hőszigetelő anyagot.

 © sufnituning2014. júl. 12. 21:40 | Válasz | #3387 
Ja bocs evvel lehet, hogy menni fog, sima pb-re gondoltam.

 © sufnituning2014. júl. 12. 21:37 | Válasz | #3386 
szia! én már próbáltam, de nem jó, viszont egy oxigénnel pluszban már megy.(Keverőszárral, amit lánghegesztésnél használnak.)

 © Ferencsson2014. júl. 12. 12:53 | Válasz | #3385 
Lenne kedves valaki segíteni nekem?
Hulladék ezüstöt szeretnék olvasztani, és grafit negatívba önteni (huzal, lemez stb). Feltételezem, hogy az olvadáspontjuk az ón és réz adalékok miatt lehet több is és kevesebb is 961 °C-nál. Samott téglából szeretnék egy egy odalon nyitott kis kemencét készíteni, abba süllysztve a grafit tégelyt, benne az 1-2 uncia hulladék.

A kérdésem az lenne, hogy az elméletileg 1750-1850 °C lánghőmérsékletű pb gáz lámpák erre a célra gyakorlatilag alkalmasak lehetnek?
Pl. ilyesmire gondoltam: Oxyflex

 © Berényi József2014. jún. 28. 11:43 | Válasz | #3384 
Természetesen beszerezhető, a lentebb említett cég minden típusú nyersgumit kever, és forgalmaz. De ha nem nagy tétel kell, akkor kérek sógoromtól, és elviszem a pesti találkozóra. Feltéve ha most van neki olajállója, vagy 19-ig még megy a gumiüzembe:)

 © svejk2014. jún. 28. 10:46 | Válasz | #3383 
És ez a nyers, süthető gumi beszerezhető nálunk?

Nagyon sokszor jó lenne lineáris kocsik, golyósorsók porvédőit pótolni. Persze az is kérdés olajállóak-e valamilyen szinten ezek a kisütött gumik.

 © Berényi József2014. jún. 28. 10:07 | Válasz | #3382 
Elárulnád, hogy végül is mit szeretnél önteni? Persze csak ha publikus:)

 © Kristály Árpád2014. jún. 28. 09:04 | Válasz | #3381 
Halihóóóó....
Sufnituning!
Érdekel a dolog!

Magánban egyeztessünk!
Tel.: 20/361-4563

 © Berényi József2014. jún. 27. 15:17 | Válasz | #3380 
Nem is erre a fajta gumira gondoltam, hanem például amit itt vagy itt használnak. Csak maga a gumisütés, és a minta felvágása a lényeg.

 © sufnituning2014. jún. 27. 13:17 | Válasz | #3379 
Szia! Ebbe fémet nem tudsz önteni, a viaszhoz meg sokkal egyszerűbb a szilikon.

 © sufnituning2014. jún. 27. 13:15 | Válasz | #3378 
Halihó!
Nekem van egy centri öntőm, még lehet hogy el is adom.

 © Berényi József2014. jún. 26. 22:30 | Válasz | #3377 
Itt van egy videó a gumi öntőminta készítéséről, és itt pedig hogy hogyan kell profin felvágni:)

 © Kristály Árpád2014. jún. 26. 08:42 | Válasz | #3376 

 © Berényi József2014. jún. 25. 20:57 | Válasz | #3375 
Itt egy rugós, a kézi változatot fotóját a 3256-os hozzászólásban találod meg.

 © Kristály Árpád2014. jún. 25. 13:25 | Válasz | #3374 
Halihó Jankó!
Na ez lehet a megoldás!!!

Köszönöm!


Első ... 13 14 15 [16] 17 18 19 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com