Repülőorvos.hu   >>   Fórum   >>   kérdések a repülő-orvoshoz
A REPÜLŐORVOSI VIZSGÁLAT ELŐTT FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK-VÁLASZOK

Név:

E-mail cím:




 [ikonok]  [url]  [kép]
Hozzászólás:

Listázás fordított időrendi sorrendben


 © repülőorvos2009. márc. 04. 10:38 | Válasz | #1 
Naponta számos kérdést kapunk a repülő-orvosi vizsgálattal kapcsolatban: lehet-e szemüveggel repülni, színtévesztő tervezhet-e repülős karriert, mi a teendő betegség vady baleset után?

Tekintettel arra, hogy a kérdések gyakran ismétlődnek, a jövőben a válaszokat a fórumon tesszük közzé. Várjuk tehát a repülőorvosi vizsgálattal és véleményezéssel kapcsolatos kédéseket.


 Szita Károly2009. márc. 04. 22:57 | Válasz | #2 
Tisztelt Dr. Melles Imre!

Nemrég hallotam egy "új" lézeres látásjavító szemműtétről aminek a neve:
"IntraLASIK" és amiről azt olvastam, hogy külföldön eme szeműtét még akár
vadászpilótákon is nyugodtan elvégezhető.

Itthon is erre a reklámra hivatkozva hirdetik ezt a szemműtétet.

Én csupán érdeklődni szeretnék, hogy ez az úgynevezett "IntraLASIK"
látáskorrekciós műtét is kizáró oknak számít e az 1.es (azaz a legszigorúbb)
kategúriájú repülőalkalmassági vizsgálaton? Esetleg lehet arra számítani,
hogy ez, vagy másik beavatkozás később kivétel tárgyát fogja képezni?

Előre is köszönöm és várom válaszát!

Szita Károly

 Farkas Gábor2009. márc. 05. 08:09 | Válasz | #3 
Tisztelt Dr. Melles Imre!

Helikopter pilóta szeretnék lenni, először csak utasrepültetéssel szeretnék foglalkozni viszont a későbbiekben mentőhelikopter pilótaként szeretném folytatni repülésem. Azt szeretném megkérdezni hogy az egészségügyi vizsgálaton mennyire kell megfelelni vagy mire számíthatok?

A válaszát előre is köszönöm!

Farkas Gábor

 Palicz Erik2009. márc. 08. 11:34 | Válasz | #4 
Tisztelt Uram,
én egy ULA2 oktató vagyok Debrecenből és az alábbi kérdéssel fordulok Önhöz.
Leendő növendékeim érdekében kérdezem, hogy létezik-e jelenleg Magyarországon az UL-repülés (sport-hobbi repülésről van szó,szakszó nélkül) egészségügyi követelményeit meghatározó rendelet vagy direktíva.
Válaszát előre is köszönöm,
tisztelettel: Palicz Erik

 © repülőorvos2009. márc. 10. 10:06 | Válasz | #5 
A döntésedhez gratulálok, a hivatásos pilóták egészségi alkalmassági feltételeinek kell megfelelned. Részletek az Alkalmasság egészségi feltételei menüpont alatt találhatóak.

 Farkas Gábor2009. márc. 10. 18:54 | Válasz | #6 
Úgy hallottam hogy a mentőhelikopter pilótáknak az egészségügyi vizsgálaton majdnem annyira meg kell felelnie mint egy vadászgép pilótának. Azt szeretném még megkérdezni hogy ez valóban igaz vagy ez csak egy tévhit?

 © repülőorvos2009. márc. 12. 12:47 | Válasz | #7 
Kedves Szita Úr!
A lézeres szemműtétek - jó funkció mellett- önmagukban nem jelentenek alkalmatlan véleményt vagy kizáró okot. Fontos tudni azonban, hogy ilyen műtétek után min. 6 hónap a várakozási idő... Munkatársam, Dr Ungváry Lilla "Corneal refractive surgery among Hungarian pilots from 2001 to 2008" című előadásában 217 sikeres szemműtét tapasztalatait foglalta össze. Az előadás a honlapomon a Linkek / European Society of Aerospace Medicine/ dokumnetumai között olvasható. Dr Melles

 © repülőorvos2009. márc. 12. 13:06 | Válasz | #8 
Kedves Gábor!

Ez valóban téves információ! A polgári repülésben munkát vállalók egészségi alkalmasságának feltételeit az ALKALMASSÁGI menüben lehet tanulmányozni... Dr Melles

 Hetty2009. márc. 20. 23:50 | Válasz | #9 
Kedves Doktor úr!

Mostanában sokat gondolkodok azon, hogy kipróbáljam magam egy "légi-szakmában", mégpedig stewardess-ként. A kérdésem az lenne, hogy körülbelül 6-7 évvel ezelőtt volt összesen 2x epilepszia gyanús rohamon, amiből kifolyólag még gyógyszert szedek, de teljesen tünetmentes vagyok. Jelenleg fokozatosan vonják el tőlem a gyógyszert. Ez kizáró ok lehet ennél a szakmánál vagy eséllyel pályázhatok, esetleg orvosi beleegyezéssel és igazoló papírral??

Válaszát előre is köszönöm!

 © repülőorvos2009. márc. 22. 07:21 | Válasz | #10 
Kedves Hetty!
Javasolok egy (ingyesnes )konzultációt a Központban, ahol tisztázhatnánk: pontosan mi történt 6-7 évvel ezelőtt. A megbeszélésre a 06 30 2 46 76 46-os telefonon jelentkezhet. Másik lehetőség, hogy a zárójelentéseket elküldi 06 1 358 0 975-ös FAX-ra,és a véleményünkről tájékoztatjuk, miközben személyes adatait titkosan kezeljük.Dr. Melles

 Hetty2009. márc. 22. 11:07 | Válasz | #11 
Köszönöm szépen a gyors válaszát! Jelenleg külföldön tartózkodom, de május elején fel fogom keresni önt, addigra már a papírjaim is el lesznek kérve a mostani orvosomtól.

 Dalmann2009. márc. 23. 20:54 | Válasz | #12 
Tisztelt Doktor Úr!
Azt szeretném megtudni,hogy aki színtévesztő az lehet-e légiutaskísérő? Vagy esetleg ez kizáró ok lehet?

 reporvos2009. márc. 24. 13:34 | Válasz | #13 
KEDVES LÉGIUTAS-KÍSÉRŐ JELÖLT!

Jó hírem van, a Cabin Crew esetében a színtévesztés nem kizáró ok, a fedélzeti munkára alkalmas lehet! Dr M. I.

 Dalm2009. márc. 24. 15:24 | Válasz | #14 
Köszönöm Válaszát Dr Úr!

 © repülőorvos2009. márc. 31. 10:33 | Válasz | #15 
Tisztelt Dr. Melles Imre

Azt szeretném megkérdezni, hogy a színtévesztés kizáró oka annak, hogy valaki hivatásos pilóta legyen, vagy van-e lehetőség egyéni elbírálásra, illetve javítható-e?
Válaszát előre is köszönöm!
Mikulási Csaba

 © repülőorvos2009. márc. 31. 15:20 | Válasz | #16 
Kedves Csaba!

A színek látása és biztos megítélése feltétele a hivatásos repülésnek. Sajnos a színlátást javító szemüvegek használata a légi és vízi közlekedésben nem engedélyezett.
Precíz szem-és repülőszakorvosi vizsgálatokok után a színtévesztő privát pilóták "VFR flights by day only" korlátozássa ALKALMAS orvosi minősítést kaphatnak. Dr.M.I.


 Nagy-Baló András2009. ápr. 04. 18:29 | Válasz | #17 
Tisztelt Doktor Úr!

Idén jelentkeztem a Nyíregyházi főiskolára, és az után szeretnék érdeklődni, hogy ki hogy a tömött fog kizáró ok e az alkalmassági megszerzésére?

Előre is köszönöm:
Nagy-Baló András

 Zsolt2009. ápr. 14. 10:30 | Válasz | #18 
Tisztelt Doktor Ur!
Ezuton szeretnem segitseget kerni. Szeretnek jelentkezni az Eurocontrol altal meghirdetett legiforgalmi iranyito kepzesre. Kerdesem az lenne, hogy a szintevesztes kizaro oknak szamit-e ennel a munkakornel? Valaszat elore is koszonom, udvozlettel: zsolt.

 Renáta2009. ápr. 21. 12:50 | Válasz | #19 
Tisztelt Melles Főorvos Úr!

Érdeklődni szeretnék, ha egy privát légitársaságnál szeretnék dolgozni légiutas-kísérőként,milyen orvosi vizsgálatokra van lehetőség Önöknél ill. mi a menete az egész folyamatnak.Bizonyos cégek FAA míg más cégek JAA minősítést kérnek.Mindkettőre van lehetőség a Gyáli úton?
Válaszát előre is köszönöm, Tisztelettel Renáta

 © repülőorvos2009. ápr. 22. 16:49 | Válasz | #20 
Kedves András!

Szeretnélek megnyugtatni, hogy a - kérdésedben szereplő - "tömött fog" a repülőorvosi vizsgálaton nem alkalmatlansági ok.

 © repülőorvos2009. ápr. 22. 16:54 | Válasz | #21 
Kedves Zsolt!

Sajnos az első vizsgálat alkalmával nem alkalmas a vizsgált személy,amennyiben nem teljesen ép a színlátása. Dr M.I.

 Zsolt2009. ápr. 22. 17:38 | Válasz | #22 
Tisztelt Doktor Ur!

Koszonom szepen a valaszat! Tisztelettel: zsolt.

 Árpád2009. ápr. 27. 11:55 | Válasz | #23 
Tisztelt Doktor Úr!


Régóta foglalkoztat a repülés gondolata, de egy gyermekkori egészségügyi probléma miatt eddig nem fogtam bele . Az utóbbi időben több ismerősömtől is hallottam, hogy az előzetes orvosi vizsgálatok követelményrendszere nem annyira „szigorú”, mint volt 20-25 éve, ezért újra elővettem a dolgot. A repülés csak hobbi szinten érdekel, nem célom a kereskedelmi (CPL) minősítés megszerzése.



Szeretnék jelentkezni PPL-A kategóriás képzésre, melynek előzménye egy orvosi alkalmassági vizsgálat az Önök intézményénél. Gyermekkorom óta nem hallok rendesen a bal fülemre, melyet műtöttek is, sajnos nem sok eredménnyel. Több helyen is azt olvastam, hogy „szinte akinek van jogosítványa, az alkalmas lehet a repülésre is”. Gondolom ennyire azért nem egyszerűsíthető le a dolog…

Válaszát előre is köszönöm!

Árpád

 © repülőorvos2009. ápr. 28. 10:34 | Válasz | #24 
Kedves Árpád!
Örülök, hogy újra foglalkoztatja a repülés gondolata.
A követelményrendszer szerint a privát pilótától is elvárás, hogy mindkét fülén külön-külön vizsgálva 100%-osan is értse a társalgási beszédet 2 méter távolságról, háttal fordulva a vizsgálónak. Tény, hogy egyéni elbírálással repül olyan pilóta, akinek hasonló halláskárosodása van. Javasolom, hogy az orvosi dokumentációval jelentkezzen a Központ orr-fül-gégész főorvosánál, várjuk a telefonját a 06-1-280-6809-es számon, ahol az (ingyenes) vizsgálatot megszervezzük.Dr.M.I

 Ádám2009. ápr. 28. 19:20 | Válasz | #25 
Tisztelt Doktor Úr!

Harmadikos gimnazista vagyok, foglalkoztat a repülés gondolata(pilótaként). Mit gondol, érdemes részt venni az orvosi alkalmassági vizsgálatokon?

Válaszát köszönöm!

 balazsj2009. máj. 08. 09:39 | Válasz | #26 
Tisztelt Doktor Úr!

55 éves korban szeretném elkezdeni a repülést motoros sárkányrepülővel. Ugyanakkor szemész orvosom véleménye szerint indokolt lenne szürkehályog miatt mindkét szemem műteni. Kérdésem az lenne, hogy ez a műtété nem kizáró ok e, illetve amennyiben nem, mennyi idő múlva van mód a repülőorvosi vizsgálatra?

Válaszát köszönöm!

 attila2009. máj. 08. 20:32 | Válasz | #27 
Tistelt Doktor Ur. 2,5 honaplya távolitották el a lépémet. Az lenne a kérdésem hogy repulogeppel utazhatok-e ennyi ido után.KOSZONOM

 Pistu2009. máj. 11. 13:43 | Válasz | #28 
Tisztelt Doktor Ur,

Jol veszem ki a kriteriumokbol, hogy ha inzulinnak kezelt cukorbeteg vagyok akkor alapbol alkalmatlannak minositenek a vitorlazorepules alol?

koszonom

 © repülőorvos2009. máj. 14. 08:49 | Válasz | #29 
Kedves Ádám!

Ha a repülés gondolata foglalkoztat, mindenképpen érdemes kipróbálni, milyen lehet vitorlázógéppel úgy szállni, mint a madarak.
Bíztalak, ne tétovázz, jelentkezzél a repülő-orvosi vizsgálatra! Dr. M.I.

 © repülőorvos2009. máj. 14. 08:53 | Válasz | #30 
Kedves Pistu!

Sajnos rossz hírem van: az inzulinnal kezelt cukorbeteg - a hatályos szabályozás szerint -
nem repülhet.

 © repülőorvos2009. máj. 14. 09:28 | Válasz | #31 
Kedves Balázs!
Örülök a döntésnek, mert a repülés szépségét megérezni soha nem késő.
A komplikációmentes"szürkehályog eltávolítás" utáni állapot a repülő-orvosi alkalmasságot nem kizáró ok, de a műtét után hat hét várakozási idő szükséges. A zárójelentést a repülő-orvosi vizsgálatra el kell hozni! Várom majd a Központban! Dr. M. I.

 Sámson Árpád2009. máj. 15. 16:50 | Válasz | #32 
Tisztelt Főorvosúr!
Infarktus és bypass mütét után van esélyem orvosi alkalmasságira,hogy folytassam a vitorlázórepülést
Köszönöm válaszát:
Sámson Árpád

 drmelles2009. máj. 29. 00:37 | Válasz | #33 
Kedves Árpád! Esetedben a jogszabály ezt írja: d) Koszorúsér bypass műtét vagy angioplasztika/stenting után a minősítés mérlegelésének előfeltétele, hogy a vizsgált személy 1. tünetmentes, 2. sikeresen csökkentette rizikófaktorait, 3. legalább 6 hónap telt el a beavatkozás óta, 4. nem részesül antianginás kezelésben.
e) Koszorúsér bypass műtét vagy angioplasztika/stenting után a minősítésért folyamodónak a következő vizsgálati követelményeket kell teljesítenie:
1. Tünethatárolt 12 elvezetéses EKG (Bruce IV. fokozat vagy azzal egyenértékű terhelés), mely az AMS által elfogadott kardiológus véleménye szerint nem mutat isémiás eltérést. Kóros nyugalmi EKG esetén scintigráfia és/vagy terheléses echográfia indikálható.
2. A bal kamrai ejekciós frakció min. 0.50 nincs jelentős funkciózavar (diszkinézia, hipokinézia vagy akinézia) és a jobb kamrai ejekciós frakció sem kóros. 3. A 24 órás ambuláns EKG monitorozás során nem észlelhető jelentős vezetési zavar, komplex vagy sustain ritmuszavar, illetve szívizom isémia. 4. A koszorúsér angiográfia egyik nagy éren (vagy annak graftján) sem mutat 30%-nál nagyobb szűkületet. Továbbá az angioplasztika/stenting után az érintett éren sincs 30%-nál nagyobb szűkület. A szívizom egyik területén sincs kimutatható funkciózavar, kivéve az infarktusos területet. A bal kamrai ejekciós frakciónak 50% felett kell lennie. Többszörös angioplasztika/stenting ugyanazon vagy több éren nagyon szigorú megítélés alá esik, általában kizáró ok.
5. A későbbiekben évente szükséges kardiológiai felülvizsgálat, melyet az AMS által elfogadott kardiológus végezzen. 6. Koszorúsér angiográfia szükséges legkésőbb 5 évvel a fenti beavatkozás után, illetve 2 évvel a többszörös angioplasztika/stenting után.
Bíztatlak tehát, mert van esélyed, hogy folytassad a kedvenc sportodat. Felajánlok egy előzetes konzultációt, amikor a zárójelentések átnézése után pontosíthatjuk a tennivalókat. DR.M.I

 Megyeri Zoltán2009. máj. 30. 22:53 | Válasz | #34 
Tisztelt Doktor Úr!

Nagyon érdekel a repülés, imádok repülni, és szeretnék PPL jogosítványt szerezni, de kizárólag csak hobbi célból.

Az egyik problémám az, hogy évek óta folyamatosan magas a vérnyomásom. Ez eddig csak alkalmi mérések alapján derült ki, azonban néhány hónapja vettem egy automata vérnyomásmérőt, így most már naponta (akár többször is) mérem a vérnyomásomat. A legtöbb esetben 140/65 és 155/80 közötti értékeket mutat. Az első érték időnként lemegy 140 alá, de 130 alá szinte soha.

Emellett van még két további problémám is: kontaktlencsét (illetve szemüveget) viselek (bal: -4,5, jobb: -3,75), valamint vörös-zöld színtévesztő vagyok.

Önnek mi a véleménye, volna rá esélyem, hogy megszerezhessek legalább egy alap VFR jogosítványt? (Most vagyok 28 éves.)

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel,

Megyeri Zoltán

 László2009. jún. 02. 17:56 | Válasz | #35 
Tisztelt Doktor Úr!

A kérdésem az lenne, hogy WPW-szindrómával alkalmas minősítés szerezhető-e II. Egészségügyi Osztályban?

Válaszát előre is köszönöm:
László

 Sámson Árpád2009. jún. 02. 20:23 | Válasz | #36 
Tisztelt Főorvosúr!

Köszönöm a reménytkeltő választ. Szeretnék élni a konzultáció lehetőségével.
Előre is köszönöm.

Sámson Árpád



 © repülőorvos2009. jún. 03. 11:24 | Válasz | #37 
Kedves Zoltán!
Az Eü. szabályzat előírása szerint, nem alkalmas az a jelölt, akinek a vérnyomása ismételten meghaladja a 160/95 hgmmes értéket. Ilyen esetben a vérnyomást 24 óráig ellenőrizzük és a napi RR ingadozást ambulás vérnyomásmérő monitorral követjük. Ha a magas vérnyomás igazolódik,az életmód megváltoztatását és - szükség estén - terápiát javasolunk. A színtévesztő és szemüveges jelölt - korlátozással - alkalmas véleményt kaphat. Fentieket összefoglalva Önnek egy későbbi időpontban érdemes bejelentkezni a repülőorvosi vizsgálatra, addig pedig kérje háziorvosa segítségét a vérnyomás normalizálására.Dr M.I,

 © repülőorvos2009. jún. 05. 10:19 | Válasz | #38 
Kedves Renáta!
A Repülő-orvosi Központunkban minden légiutas-kísérő vizsgálatra lehetőség van. Tekintettel az USA repülőorvosi kinevezésemre, Federal Aviation Administration (FAA) lapokat is ki tudok állítani! Dr. M. I.

 Szecsi Akos2009. jún. 10. 12:44 | Válasz | #39 
Kedces Doktor ur

Legiforgalmi iranyito kepzesre jelentkeznek, melyhez szukseges az orvosi vizsgalat. Szeretnek informaciot kerni a szikseges egeszsegugyi parameterekrol. En 200cm magas vagyok, 120 kg. Vernyomasom normalis, cukorbetegsegem nincsen, vercukrom normalis, (30 napnal nem regebbi orvosi kivizsgalas eredmenye). Szemuveget hordok, (+1, +0,5). Oszinten szeretnem hallani velemenyet az esejeimrol.

Tisztelettel: Szecsi Akos

 N.Tamás2009. jún. 11. 12:46 | Válasz | #40 
Kedves doktor úr!

Én nem készülök vadászrepülőnek,de érdekelne,hogy ön nem tartja e túlzásnak azokat a kritériumokat,amelyeket ma egy jelentkezővel szemben támasztanak?Illetve azt szeretném megkérdezni öntől,hogy ha egy napon eljönne az idő,amikor a jelentkezők közül senki nem lenne alkalmas pl.vadászrepülőnek..akkor mivel pótolnák őket....vagy meglehet,hogy enyhítenének a követelményrendszeren...Csak kiváncsi lennék mit gondol erről?

Tisztelettel: Németh Tamás

 N.Tamás2009. jún. 11. 12:55 | Válasz | #41 
Bevallom szívesen kipróbálnám vagyonos emberként...hogy működik egy ilyen repülőorvosi vizsgálat...mennyire lennék alkalmas arra,hogy vezessem a saját vásárlású vadászgépemet.....ha esetleg eljutok ide szívesen elmesélem majd önöknek hogyan szereztem a pilótajogosítványomat akár gerincferdüléssel is.

 Szeremlei Győző2009. jún. 15. 14:12 | Válasz | #42 
Tisztelt Doktor úr!

Kérdésem az lenne, hogy +4 (mindkét szemre) dioptriás szemüveggel megszerezhetem-e repülő-orvosi alkalmasságot, illetve, ha nem abban az esetben a ma "divatos" lézeres szemműtétek hozhatnak-e megoldást?

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel,

Szeremlei Győző

 © repülőorvos2009. jún. 30. 10:49 | Válasz | #43 
Kedves Győző!
Az 1-es Egészségügyi(hivatásos) Osztályban a fénytörési hiba nem lehet nagyobb mint +-3 dioptria.
A 2-es Egészségügyi(privát) Osztályban az első vizsgálat alkalmával a fénytörési hiba nem lehet nagyobb mint +-5 dioptria. A két szemes látóélesség legalább 1.0 legyen.
Kéredésére tehát az a válaszom, hogy alkalmas lehet a privát pilóta osztályban, amennyiben az olvasótáblán szemüveggel a legkisebb számot is látja.
A lézeres szemműtétekről munkatársam, Dr. Ungváry Lilla a vizsgálat alkalmával ad majd tájékoztatást. Várjuk tehát a Központban! Dr.M.I.

 © repülőorvos2009. júl. 02. 10:04 | Válasz | #44 
Kedves Ákos!

Tény, hogy a BMI (Testtömeg index)magas! Amennyiben azonban megszületik az elhatározás a rendszeres testmozgásra és a fogyásra, elképzelhető a légiforgalmi irányító karrier. Természetesen a végleges vélemény a repülőorvosi vizsgálat során fog kialakulni...!

 Zöld György2009. júl. 03. 10:15 | Válasz | #45 
Tisztelt Főorvos Úr!
Kérdésem, hogy veleszületett egy vesével alkalmas minősítést kaphat-e hivatásos repülőgépvezetői jogosítvány megszerzéséhez 19 éves fiam. (Egyébként ő válogatott evezős felnőtt versenyző)
Tisztelettel: Zöld György

 © repülőorvos2009. júl. 03. 11:57 | Válasz | #46 
Kedves Zöld Úr!

Az a véleményem, hogy érdemes a fiúnak a repülőorvosi vizsgálatra jelentkezni! Részleteket a 06 30 2467664-os telefonon. Dr. M.I

 László2009. júl. 06. 11:13 | Válasz | #47 
Tisztelt Doktor Úr!

A kérdésem az lenne, hogy WPW-szindrómával alkalmas minősítés szerezhető-e II. Egészségügyi Osztályban?

Válaszát előre is köszönöm:
László

 © ancsi792009. júl. 13. 12:19 | Válasz | #48 
Tisztelt Doktor Úr!

Laparoszkópiás műtétem után 3 héttel szeretnék repülővel utazni. Kérdésem az lenne, hogy fel- és leszálláskor előfordulhatnak-e rosszullétek, fájdalom, hányinger stb. ?
Válaszát előre is köszönöm:
T.A.

 Reznák Máté2009. júl. 14. 10:26 | Válasz | #49 
Tisztelt Doktor Úr!

Egy kérdéssel fordulnék Önhöz. 15 éves vagyok és minden álmom, hogy repülőgép pilóta legyek, sokat is foglalkozok vele az interneten. Sajnos inzulinnal kezelt cukorbeteg vagyok, de jól kezelt, rendben vannak a cukraim, és versenyszerűen sportolok.

Az lenne a kérdésem, hogy lehetek pilóta, esetleg valami megoldás?

Köszönöm előre is!

Üdvözlettel: Reznák Máté

 Levente2009. júl. 16. 10:54 | Válasz | #50 
Kedves Doktor Úr!

Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy amennyiben rendelkezem még lyukas foggal, de szándékozom megcsináltatni mihamarább érdemes e elmennem most reporvosi vizsgálatra, vagy csak miután minden fogam rendben van? Úgy hallottam hogy lyukas fog lehet kizáró ok.

 Tamás2009. júl. 18. 11:55 | Válasz | #51 
Tisztelt Doktor Úr!

Szeretném megkérdezni, hogy egy évekkel ezelőtt elvégzett lézeres látásjavító műtét jelenthet-e kizáró okot az I.repülőorvosi alkalmassági osztályban? A látásom a műtét óta nem romlott és semmilyen szemészeti panaszom nincs.

Megtisztelő válaszát köszönöm.
Tamás

 © repülőorvos2009. júl. 20. 06:43 | Válasz | #52 
Kedves Tamás!

Kérdésére NEM a válasz, amemmyiben jók a funkciók. Természetesen az "ALKALMAS" vélemény a repülőorvosi vizsgálaton fog megszületni ...! Dr M.I.

 © repülőorvos2009. júl. 20. 06:48 | Válasz | #53 
Kedves Levente!

A lyukas fogak sürgős ellátása (betömése)rendkívül fontos. A repülőorvosi vizsgálatra azonban be lehet jelentkezni... Dr. M.I.

 © repülőorvos2009. júl. 20. 06:53 | Válasz | #54 
Kedves Máté!

Sajnos rossz hírem van: az inzulinnal kezelt cukorbetegség - a hatályos szabályozás szerint - a légi és vízi közlekedésben dolgozó szakszemélyzetek esetében kízáró ok! Dr. M. I.

 © repülőorvos2009. júl. 20. 07:09 | Válasz | #55 
Kedves László!

A WPW szindróma esetében - sok és részletes vizsgálat elvégzése után - kardiológus véleményére alapozva - alkalmas vélemény (is) hozható. Dr. M.I.

 Sámson Árpád2009. júl. 31. 15:33 | Válasz | #56 
Tisztelt Főorvos Úr!
Mint már korábban is jeleztem,
az előzetes konzultáció lehetőségét szeretném igénybe venni. Köszönettel várom
Főorvosúr által megjelölt időpontot.
Sámson Árpád

 © Timea2009. aug. 03. 11:18 | Válasz | #57 
Kedves Doktor úr!

Segítségét szeretném kérni a következő problémámmal kapcsolatban:
Eddig 4 alkalommal repültem Ausztráliába, tüneteim az utolsó úton kezdtek el jelentkezni hazafelé jövet. Repülés közben a felszállás után nemsokkal szúró, csípő érzést ézek különböző pontokon a lábszáramban, combomban. A pontok váltakoznak néha itt, néha ott csíp egy pillanatra. Az érzés elég intenzív és a leszállás után is megvan de 1-2 nap alatt fokozatosan elmúlik. Ha nem repülök nincsenek ilyen panaszaim egyáltalán.

Legutoljára Észtországba utaztam ami egy lényegesen rövidebb út, de ott is éreztem ezt. Most szeptemberben megint mennem kell Ausztráliába (a férjem ausztrál) és már előre félek mi lesz, pedig nem vagyok egy hipohonder típus .

32 éves nő vagyok, semmilyen gyógyszert nem szedek, visszereim vannak, amiket megnézettem, de azt mondta az orvos hogy csak esztétikai probléma (nem tudott tanácsot adni a csípő érzéssel kapcsolatban), volt egy kis pajzsmirigy túlműködésem, ami magától rendeződött, egyedül az ATPO értékem magas még, de az is javul, amúgy a vérképem rendben van. A pajzsmirigy problémám a tünetek megjelenésekor még nem volt, ill. nem tudtam róla. Repüléskor gumiharisnyát hordok, gyakran felállok és mozok.

Szeretném megkérdezni, hogy mi okozhatja ezt az érzést (én a visszereimre gyanakszom), veszélyes lehet-e és mit tehetek ellene?
Szívesen elmegyek magukhoz egy kivizsgálásra, ha van erre lehetőség.
Nagyon köszönöm!
Tímea

 Marcell2009. aug. 06. 21:33 | Válasz | #58 
Kedves doktor úr!
Lenne egy rövid kérdésem:
Kisgyermek koromban epilepsziám volt de ez mára kezeléssel teljesen elmúlt , úgynevezett gyermekkori epilepszia volt. Szóval lehetek-e ettőlmég pilóta?

 © repülőorvos2009. aug. 07. 10:44 | Válasz | #59 
Kedves Árpád!
Kérem hívjon a 06-30-246-7646-os telefonon, hogy a konzultáció idejét megbeszélhessük. Kérem,hogy minden zárójelentést, kontroll eredményt hozzon magával. Dr.M.I.

 © repülőorvos2009. aug. 07. 10:47 | Válasz | #60 
Kedves Tímea!
Kérem hívjon a 06-30-246-7646-os telefonon és a konzultáció idejét pontosítjuk. Dr.M.I.

 © repülőorvos2009. aug. 07. 10:54 | Válasz | #61 
Kedves Marcell!
Az epilepszia diagnózisa kizáró okot jelent!A gyermekkori beninus epilepszia azonban kivételt jelenthet, amennyiben a vizsgált személy legalább 10 éve roham-és gyógyszermentes. A jogszabály szerint több epilepsziás roham az 5.életév után kizáró okot jelent. Javasolok egy konzultációt csütörtök reggel 8.00 órakor a Központban (minden dokumentációt el kell hozni) Dr.M.I.

 Marcell2009. aug. 07. 12:28 | Válasz | #62 
Kedves Doktor Úr!
Köszönöm a válaszát, de ez a dolog hogy pilóta legyek még csak ötletelés, csak 16 éves vagyok és gondolkoztam a pályaválasztásom felől, csupán ezért kérdeztem meg önt. Ha ez a szándék komollyá válna írnák önnek. Még egyszer köszönöm a válaszát!

 FGábor2009. aug. 09. 19:17 | Válasz | #63 
Kedves Doktor Úr!
Szeretnék egy ejtoernyos tanfolyamon részt venni, de tudom ,hogy van egy kis gerinc ferdülésem. A kérdésem az, hogy ez kizáró ok-e?
Köszönöm válaszát!
Gábor

 Sámson Árpád2009. aug. 12. 23:31 | Válasz | #64 
Tisztelt Melles I. Főorvos Úr!

Köszönöm a konzultációra adott
lehetőséget, Kardiológus főorvosúrnak a vizsgálatot.

Sámson Árpád
Árpád

 © Kárpátiné2009. aug. 19. 20:50 | Válasz | #65 
Tisztelt Dr. Melles Imre!
Fiam, aki most lesz 11. osztályos (17 éves), és pilóta szeretne lenni. Ehhez
tudjuk, hogy komoly alkalmassági vizsgálaton kell megfelelni.
Érdeklődni szeretnék Öntől, hogy van-e lehetőség most elvégeztetni a
repülőorvosi vizsgálatot. Mivel, ha nem felel meg az elvárásoknak, most (a
tanév kezdete előtt) van az utolsó lehetőség, hogy a fakultáció választásán
módosítson.
Illetve az is érdekelne, hogy ha most megfelel, akkor ez némi biztosíték
arra, hogy 1,5 év múlva is így lesz ez, természetesen ha nem történik semmi
"baj" vele.
Kérem írja meg azt is, hogy ha lehetséges a vizsgálat elvégzése, mennyibe
kerül a vizsgálat.
Válaszát előre is köszönöm.
--
Üdvözlettel:
Kárpátiné Barna Henriette

 © repülőorvos2009. aug. 24. 12:36 | Válasz | #66 
Kedves Kárpátiné Barna Henriette!
Először is a fia döntéséhez gratulálok!
Javasolom, hogy jöjjön el Központunkba egy privát pilóta vizsgálatra, amelynek jogszabályban meghatározott díja 12.000.- forint.
Későbbiekben, kellő repülőgép-vezető elméleti és gyakorlati tudás birtokában a fiú már el fogja tudni dönteni, hogy a pilóta hivatást szeretné választani. Ebben az esetben egy 1-es eü. osztályú (hivatásos pilóta) vizsgálatra lesz szükség, amelynek ára 25.000.- forint.
Ha további kérdése van, hívhat a 06-30-246-7646 mobil telefonon. Dr.M.I.

 Csóka Z. Márk2009. aug. 25. 10:30 | Válasz | #67 
Tisztelt doktor Úr!

Utasként utazom és elviselhetetlen barotraumás panaszaim vannak leszállásnál, a fájdalmak csak kisgépek esetében lépnek fel,ha tengerentúlra utazom a tünetek csak kismérétékben vagy egyáltalán nem jelentkeznek. Tudna javasolni valamit, amivel a fájdalmak megszűntethetők, vagy legalább elviselhetővé válnának?
Sajnos allergiás időszakra esik az utazás, és ahogyan olvastam ez is nagyban közrejászik a fájdalmas tünetek kialakulásában. A hasító fájdalom a füleknél és a homloknál jelentkezik, illetve a szemek könnyezni kezdenek, valamint a nyak hátsó részénél lép fel hasító fájdalom.

Várom válaszát,

köszönettel:

Csóka Z. Márk

 István2009. szept. 02. 13:00 | Válasz | #68 
Tisztelt Doktor Úr,

Tudna nekem pontos tájékoztatást adni, mennyire akadályozhat színtévesztésem, hogy légiirányítónak jelentkezzek, esetleg közforgalmú (vagy akár cargo) pilóta legyek?

Előre is köszönettel,

B.István

 P. György2009. szept. 06. 20:30 | Válasz | #69 
Tisztelt Doktor úr,

Szemüveget viselek melyek erőssége +3 (bal) & +4 (jobb). Valós dioptriájuk azonban +5 & +6 (melyet szemizmaim még korrigálnak.
korom: 30 év

A fennt említettek jelenhetnek azonnali kizáró okot pilótai ambícióimat tekintve?

Várom megtisztelő válaszát.
Tisztelettel,
P.György

 Jacko2009. szept. 06. 23:29 | Válasz | #70 
Tisztel dr úr!
A kérdésem az lenne hogy kizáró ok lehet e a magas pulzuszsám?(kardiológusnál voltam, semmilyen "problémát" nem talált)

 B. Mónika2009. szept. 08. 08:19 | Válasz | #71 
Tisztelt Főorvos Úr!
A fiam pilóta szeretne lenni. Az egészségi alkalmasság miatt aggódunk. Meg szeretném kérdezni, hogy kizáró ok lehet-e, hogy
- 4 éves korában tubus volt a fülében,
- 7 évesen gerincferdülést állapítottak meg, ami állítólag elmúlt,
- hosszabb autóuton időnként felkeveredik a gyomra (ez repülés közben nem fordul elő)
Ha fentiek problémát jelentenek, lehet-e ezeken javítani? Még csak az idén kezdte a gimnáziumot. Érdemes-e az alkalmassági vizsgálatot már most elvégeztetni?

Tisztelettel: B.Mónika

 Anna2009. szept. 09. 10:17 | Válasz | #72 
Tisztelt Doktor Úr!

Stewardess képzésre szeretnék jelentkezni, azonban jobbnak látom megkérdezni Önt egy problémámról, mielőtt belevágnék. Születésemkor szülési műhiba következtében alakult ki a 3. fokú AV Block-om, amivel idestova harminc éve együtt élek, és semmi bajom, rendszeresen sportolok, gyógyszert sem szedtem soha. Ezzel az állapottal lehet még belőlem stewardess? Várom válaszát! Köszönettel, Anna

 © repülőorvos2009. szept. 11. 13:59 | Válasz | #73 
Kedves István!

Sajnos rossz hírem van: a légiforgalmi irányítók és hivatásos pilóták esetében ép színlátást követelümk meg. Ha tehát Ön az Ishihara táblákat hibásan olvassa, ez megakadályozhatja a légiforgalmi irányító karriert. Dr M.I.

 © repülőorvos2009. szept. 11. 14:08 | Válasz | #74 
Kedves B. Mónika!

Gimnazista fia pilóta szeretne lenni,de problémák vannak az egészségével. Javasolom, hogy a fiú jelentkezzen be egy 2. osztályú repülőorvosi vizsgálatra, ahol a kérdéseikre választ fognak kapni. Tel: 06 1 280 6809
Dr M.I.

 István2009. szept. 12. 00:20 | Válasz | #75 
Tisztelt Doktor Úr!

Köszönöm a válaszát, lévén bármennyire elszomorító. Olvastam azonban, hogy létezik egy tanusítvány (Statement of Demonstrated Ability), mely a színtévesztőknek is esélyt adhat a repülésre. Lehet ilyen vizsgálatot Magyarországon kérni?

Köszönettel: B.István

 © repülőorvos2009. szept. 15. 09:42 | Válasz | #76 
Tisztelt Csóka Z.Márk!
Panaszai alapján sem a középfül sem a orrmelléküregek szellőzése nem megfelelő.
Utazás során orrcseppet vagy orrsprayt vigyen magával és a leszállás megkezdésekor használja, majd csukott szájjal orrot befogva levegőt préselje a fülkürtbe.
Allergiával orrduzzanat és váladékozás fokozódik, a fülkürt működése romlik.
Korrekt véleményt csak a Repülő-orvosi Központban végzett vizsgálat után lehet mondani. Dr. Pácz Zoltán

 © repülőorvos2009. szept. 15. 09:45 | Válasz | #77 
Kedves P.György!
Hivatásos pilótáknál a követelmény +-3 D az első vizsgálat alkalmával. Amennyiben nem hivatásos (kereskedelmi)pilóta vizsgálatra jelentkezik, alkalmasnak véleményezhető, mivel a D határ +-5 Dioptria.
Ha későbbiekben romlana a szeme sem fog kizáró okot jelenteni.Dr. Ungváry Lilla

 © repülőorvos2009. szept. 15. 09:56 | Válasz | #78 
Kedves Jacko jelige!
Kérem, hogy a Központ 358-0975-ös fax számára küldje el a kardiológus összefoglalóját és az EKG-t, véleményt utána megküldjük. Dr. Vaskó Péter

 © repülőorvos2009. szept. 15. 09:58 | Válasz | #79 
Kedves Anna!
Kérem, hogy a Központ 358-0975-ös fax számára küldje el az EKG-t, véleményt utána megküldjük. Dr. Vaskó Péter

 Éva2009. szept. 18. 12:56 | Válasz | #80 
Tisztelt Doktor Úr!
Fiam légiirányitó szeretne lenni, de szintévesztö... Tudom, hogy ez kizáró ok, de azt szeretném kérdezni, hogy ha használni fogja a szintévesztést korrigáló szemüveget, akkor lehetséges-e, hogy esetleg van esélye arra, hogy megfeleljen a vizsgán? Számit-e a szintévesztés mértéke? Ha az Ishihara táblán csak 1-et téveszt el, akkor már nem felel meg? És ha nem is fog szines monitorral dolgozni?


[1] 2 3

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől