HÍREK!!!!Sajnos 2010 Jan. 1 megszűnt a cég.
Figyelem!Azt az értesítést kaptam, hogy az sgforum.hu 2016 szeptembertől megszűnik!Sajnálattal búcsúzunk. .Karburátorszakműhely

Jótanács vezetéshez: Csak olyan gyorsan vezess, amilyen gyorsan repül az őrangyalod!

KARBURÁTOR-ÚJPEST

Nyitva Tartás

ZÁRVA

Telefon: MEGSZÜNT

ZÖLDKÁRTYA ÚJPEST

Címünk:Budapest 1041 Kiss János U 4/a VOLT

Karburátor Szakműhely Újpest   >>   Fórum   >>   Fogyasztás csökkentés
Információk

Listázás időrendben


 © Karburátor2016. aug. 21. 16:53 | Válasz | #360 
Elnézést a késésért, most jöttem vissza külföldről.
Sajnos a robogó sem az Én világom.
Igen át kell tudni fújni, de lehet, hogy rá kell tenni a gyújtást mert különben lezár egy mágnesszelep.Valami benzincsapnak kellene lennie és gondolom automatizálták, hogy ne kelljen miníg kézzel matatni.

 © Karburátor2016. aug. 21. 16:49 | Válasz | #359 
Elnézést a késésért, most jöttem vissza külföldről.
Sajnos a fűnyíró karbi egy másik világ.
Talán ilyen helyen kellene megpróbálni:
http://gyep-mester.hu/szerviz.html

 Czincz István2016. aug. 20. 12:41 | Válasz | #358 
T Karburátor!
Gilera Runner benzinbefolyócsonknál valószinű dugulás mert nem tudom átfujni ott szabadon kell hogy át tudjam fújni vagy valaminek nyitva kell lenni?

 horváth jános2016. aug. 13. 00:12 | Válasz | #357 
oleó mac sparta 25 fűnyíró karburátor beállítása ha húzom a gázt,visszaesik a fordulat köszönöm válaszát

 © Karburátor2016. júl. 13. 09:44 | Válasz | #356 
Ez egy 5-ös Renault egy Solex 32 DIS karburátorral?
2 csavart kellene megtalálni.
Az egyikkel az alapjárati fordulatszámot lehet beállítani, ez ütközteti a fojtószelepet.
Ezt ki lehet találni mert ahogy a gázt elengedem erre a csavarra támaszkodik fel.Befelé tekerve emelkedik a fordulat.
Bármelyik csavart lehet tekerni befelé egy kört,-üzemmeleg motornál alapjáraton- ha nem válik be /nem emeli az alapjáratot / akkor egy kört vissza.

A másik a keverékállító a karburátor talpában egy vízszintesen álló csavar.Ha kifelé tekerem akkor dúsul az üresjárati keverék, befelé tekerve szegényedik.
Ezt a csavart kell utoljára állítani úgy, hogy a lehető legmagasabb alapjárati fordulatot érjük el.
Ha mindegy a fordulat szempontjából -van egy érzéketlen rész-akkor inkább befelé legyen tekerve.

Most lehetne ezzel a keverék állító csavarral kezdeni a beállítást
-üzemmeleg motornál kikeresni a legmagasabb alapjáratot-
/Bátran tekergetni akár egy két kört is-ha az egyik irányban csökken az alapjárat akkor inkább a másik irányba kell tekerni-/
Ha túlságosan magas lesz az alapjárat akkor a fojtószelep ütköztetővel beállítani egy normál fordulatszámot és utána a keverékállítóval újra kikeresni az ideális keveréket.
Minden fojtószelep állásnál máshová kell állítani a keverék szabályozó csavart.
Ezért mindig ezt állítjuk utoljára is.

 Csaba2016. júl. 12. 20:35 | Válasz | #355 
Tisztelt "Karburátor"!
1986 Renault gt turbo solex egytorkú karburátoros.Az a problémám ,hogy magas volt az alapjáratom és a gázbovden feszességen engedtem vissza,így viszont melegen nehezen indul.Meg tudná mondani melyik rajta az alapjárati állító csavar?!Köszönettel Csaba

 © Karburátor2016. júl. 07. 22:20 | Válasz | #354 
Ha valóban túlfolyik akkor mikor leáll a motor, a fehér füst megjelenése előtt, lehet látni ahogyan a torok közepébe becsepeg a benzin.

 Tamás2016. júl. 07. 08:25 | Válasz | #353 
Solex pierburg 31 pict 7 karbi van a motoron. Sajnos tűszelepet nem tudtam még újat keríteni hozzá, ami a felújítókészletben volt nem olyan, mint ami a karbin van. A benzinszintre majd ránézek, köszönöm a segítséget!

 © Karburátor2016. júl. 06. 13:48 | Válasz | #352 
Mi a motorkódja a szerkezetnek?
Nélküle sajnos nem tudom, hogy melyik Pierburg karbi van rajta.
" a karbitorokból fehér füst/gőz száll fel"-olyankor szokott előfordulni mikor túlfolyik a karbi.
Benzinszint, tűszelep, úszó iránt érdemes érdeklődni.

 Tamás2016. júl. 04. 13:59 | Válasz | #351 
Elírtam, nem alapjárat állítással, hanem gyújtás állítással kezdem a beállítást.

 Tamás2016. júl. 04. 13:53 | Válasz | #350 
Üdv!
Kis segítséget szeretnék kérni. Már olvasgattam fórumot, vannak is ötleteim, de hátha lenne más is. Nemrég vettem egy 85-ös vw polot, a trabant motorosat. Pierburg karbis. Mikor vettem bizonytalan volt az alapjárat, nem igazán lehetett beállítani, hol magas hol alacsony volt. Szét is kaptam a karbit, a karbitalp annyira szét volt repedve, hogy be lehetett látni a szívótorokba, 2 hónap volt mire sikerült újat szerezni. Szétszedtem a karbit, a mágnesszelep be volt szorulva, azt megtakarítottam jól működik, karbit kitakarítottam, de egy járat annyira el van tömődve, egy kis rézcső a vezetőfülke fele, hogy nem tudtam kitisztítani. Membránokat kicseréltem, de a gyorsítószelep nem az igazi, kicsit lazább, mint ami benne volt. Most semmi alapjárat és gázadásra kicsit lomha a motor, de beindul és kis szivatóval el lehet járni vele, de erősebb fékezéskor azonnal leáll. Ami még fura, de lehet normális, hogy levett légszűrővel ha leálla motor a karbitorokból fehér füst/gőz száll fel. Egyenlőre amit tervezek alapjárat állítás, majd megint megpróbálom kitakarítani, bár elképzelésem nincs hogy fogom. Nézek egy benzinszintet is, esetleg AC pumpa és benzinszűrő és benzincső, vákumcsövek cseréje biztos ami biztos. Jó úton járok?

 © Karburátor2016. jún. 24. 16:46 | Válasz | #349 
Sajnos nem ismerős a szerkezetet.Autókarburátorok másképpen néznek ki.
Talán ilyen helyeken lenne érdemes utána érdeklődni:
http://www.kalauz.hu/cimke/f%C5%B1kasza%7Cszerviz

 narcselo2016. jún. 24. 11:43 | Válasz | #348 
Jó napot!
Az nièrt van hogy amikkor a fűkaszának huzom a gázt akkor fulad? Többen is aszt mondták hogy a fuvokát kell beálitani. Csak sajnos nen tudjuk hogy hol vannak a fuvokának a csavarjai amivel lehet álitani. Egy oleo-mac sparta 25 röl lenne szó. Elöre is köszönöm a válaszát.

 © Karburátor2016. jún. 12. 10:18 | Válasz | #347 
Szívesen máskor is.

 Molnár B.2016. jún. 11. 11:21 | Válasz | #346 
Tisztelt Karburátor!

Köszönöm hogy foglalkozott az esetemmel!

üdv. Molnár B.

 © Karburátor2016. jún. 10. 09:56 | Válasz | #345 
Ha semmi megoldás nincsen akkor nyugtassuk a lelkünket azzal, hogy egy benzinjáratnál meg van repedve a karburátor.
Sajnálom, hogy nem igazán elérhető a megfejtés.

 Molnár B.2016. jún. 09. 16:00 | Válasz | #344 
Tisztelt Karburátor!

Köszönöm a gyors válaszát!

Megtaláltam már korábban is ezen a linken levő leírást és végig is jártam ezeket a próbákat, a 340-es üzenetben említettem is, végül is ekkor adtam fel. Az említett golyós szelep ekkor is jól zárt. Igaz , nem írtam, de ennél a vizsgálatnál az alatta levő kis düznit eltömítettem, a memebrán nyomócspját lecsíptem, a rugót kivettem,a kicsi rézcső hossza megfelelő, a membránt fedő részben a kis vákuumjárati lyukat gumidugócskával eltömítettem, de nem lett változás. A tankba visszaáramló benzin szelepét is leellenőriztem hátha mégis agyon nyomja az AC a karbit, annak ellenére hogy a benziszintem a szokásos helyen, / régebben megjelölt szint az úszóházban / 1,8 mm-es úszó helyzetnek megfelelő volt. A gyártáskor behelyezett járati dugók jól zárnak.A levegőszűrő kivétele sem mutatott semmi változást. Ami feltünt hogy hideg motor indításakor egy kicsit kisebb szivatózárás kell neki. Amit nagyon nem értek, hogy ha kiveszem az alapjárati szelepet, miért tud tovább járni a motor, úgy hogy menni is lehet a kocsival és ugyanúgy produkálja a ''szilveszteri pirózást,,? Nem tudom elképzelni hogy egy ilyen hibának nincs látható jele!!! A türelmemet már ''csak a szépre emlékezem,, alapozva őrzöm.

üdv. Molnár B.

 © Karburátor2016. jún. 09. 00:40 | Válasz | #343 
Induljunk ki abból, hogy a karbi sok benzint szállít.
http://www.zsiguli.hu/public/cikk/79
A képen 22 -vel jelölt alkatrész egy golyósszelep ami ha nem zár akkor mindegy mit csinál a membrán, dől a benzin.
Ha a membrán nem kap vákumot akkor folyamatosan nyitva tartja a golyósszelepet, az eredmény ugyan az.
Amíg a motor nem jár addig nyitva kell lenni a golyósszelepnek, mikor a motor elindul a vákum rugó ellenében visszahúzza a membránt és majd csak hirtelen gyorsításkor, vagy padlógáznál fog a vákum annyira leesni, hogy a golyósszelep kinyisson és ezen keresztül + benzin érkezzen a motorba.

ellenőrzés:Egy dohányos egy gumicsövön keresztül cigaretta füstöt fúj az úszóházban látható furatba /ami a 3 szögletű membránhoz megy/és valaki nézi, hogy a torokban megjelenik a fojtószelep alatt a füst.
Membrán leszerel és hasonló módon ellenőrzi, hogy most már zárva van a golyósszelep.

Alapeset: levett karbinál a membrán mögötti rugó nyomja a membránt és ennek tüskéje nyitva tartja a golyósszelepet.
Kísérlet képen a membránt le lehet cserélni egy sima karton papírra ami fog tömíteni, de nem tudja kinyitni a szelepet.
Ha ettől megjavul akkor a membrán vagy a vákumhiány a gyanús.

 Molnár B.2016. jún. 08. 15:53 | Válasz | #342 
Tisztelt Karburátor!

A minap bontóból sikerült vennem egy karburátort amin ugyan látszottak sérülésnyomok, de arra nem számítottam hogy ki van belezve. Üzemképes közeli állapotba hoztam, és a próba sikerrel járt, elmaradtak a robbanások. Sajnos olyan rossz állapotban van ez a karbi, hogy nem lehet komolyan használni, de próbának jó volt. Most már a gond velem van, mert a vén fejemmel nem tudom megérteni hogy egy szétkopott, törött karburátorral miért működik, a 44000 km-t futott eredetivel meg nem lehet használni, /ennyi van az autóban is /, pedig nem látszik rajta és benne sem semmi hiba! Nagyon nehéz 40000 Ft-ot kiadni egy utángyártott alkatrészért, amikor nem igazolódott a réginél hogy mi a hiba, és hogy nem javítható. Tudom, ha használni akarom nem lesz más megoldás, venni kell, de akkor is :) nyitott kérdés, kudarc marad. A tippekre továbbra is nyitott vagyok!

köszönettel! Molnár B.

 © Karburátor2016. jún. 06. 16:58 | Válasz | #341 
Végül mi lett az eredmény?
Másik karbit sikerült találni,

 Molnár B.2016. máj. 22. 22:31 | Válasz | #340 
Tisztelt Karburátor!

Köszönöm hogy elfoglaltsága ellenére is figyelemmel kíséri a problémámat! Az ajánlott próbát még pár nappal ezelőtt elvégeztem mégpedig annak indíttatása miatt, mivel egy újabb érthetetlen jelenség utánajárása után arra a következtetésre jutottam hogy csak az körül lehet a gond. A tünet az volt, hogy mikor kissé fellazítottam az alapjárati szelepet, arra lévén kíváncsi hogy változik-e a motor fordulatszáma, vagy a viselkedése, és mivel semmi nem változott mérgemben kicsavartam egészen, és jött a döbbenet! A motor tovább működött, igaz nagyon alacsony rángatós üzemmódban, de leállás nélkül tovább járt. Ekkor arra gondoltam, hogy csak a zárt pillantószelep alatti vákum által érintett benzines járat jöhet szóba. Egy ilyet találtam, a takarék membránját rugó ellenében megszívó járatot, ahol ha a membrán nem zár, direkt benzin kerülhet a szívócsonkba. Mivel nem találtam hibát feladtam, és felhívtam egy közeli régi autószerelőt hogy elvihetném- e hozzá az autót. Az igen választ adása után megkérdezte mi a gond, elmondásom után felszólított, hogy hagyjam békén az ökörséggel, mert ez a jelenség nem lehetséges!
Amikor meg akartam neki mutatni azt mondta hogy nem kíváncsi semmilyen trükközésre! Most várom, hátha sikerül egy próba porlasztóval reményt éleszteni. Ilyen állapotban nem használom, nem kínzom.

üdv. Molnár B.

 © Karburátor2016. máj. 21. 19:52 | Válasz | #339 
Sajnálom, hogy a kipufogós ötlet nem vált be, nagyon bíztam benne.

Az erős benzinszag ugyan attól is lehetne, hogy gyújtáskimaradása van és ezért nem ég el csak a kipufogóban a benzin és ott is rosszul.

Mivel azonban a keverékállító csavar be van tekerve ez azt sejteti, hogy a karburátor sok benzint szállít.

Ha a torokba nincsen becsepegés alapjáraton járó motornál akkor a benzinszint jó szokott lenni.= talán nem a tűszelep vagy lyukas, felakadó úszó okozza a gondot.

"takarékberendezés membránját kicseréltem"
Ami új az sajnos nem feltétlenül jó, ezért ha elfogytak az ötletek, azt ki lehet még-egyszer cserélni.Ha valóban ez a baj akkor utána a jó alapjárathoz kijjebb kellene tekerni a keverék csavart.

De még nem fogytak el az ötletek.
Ha az alapjárati mágnesszelep kilazult, az is okozhat ilyen tüneteket. Villáskulccsal kellene ellenőrizni finoman, hogy lehet-e még jobban meghúzni.

Elnézést a késői reagálásért de külföldön vagyok és ezért erősen esetleges a net.




 Molnár B.2016. máj. 18. 20:37 | Válasz | #338 
Tisztelt Karburátor!

A kipufogós munka el lett végezve, csak a hátsó dob alján, ahol volt egy furat a víz távozásának, amibe régebben csavartam egy 4-es csavart, az veszett el. Máshol nem találtunk kifújást, bár a motor nem állt le vagy 2 percig, tovább meg már a melegtől nem bírtuk tartani. Sajnos motorféknél az oltári robbanások megvannak,sőt egyre sűrűbben, annyira hogy már nem tudok vele közlekedni. Minden tünet megmaradt, csak a pillangószelep állítócsavarján kellett még tovább állítani hogy magasabb legyen a fordulata mert az alacsonyabb lett. A dúsító csavart kifele tekerve nem lehet üzemben tartani,ezért teljesen be van csavarva. Erősen benzinszagú a kipufogógáz is. Beletekintve a pillangószelepre nem látszik hogy benzin fröcskölne, pontosabban nem látszik rajta benzin. Hindegindítós módszerrel szoktam ellenőrizni és beállítani. Falsot nem szív, ellenben ez is dúsnak jelzi a keveréket. A ,, béke ,, még várat magára,ellenben haldoklik a remény.

üdv. Molnár B.

 © Karburátor2016. máj. 17. 15:28 | Válasz | #337 
Örülnék egy visszajelzésnek, a "béke időszakában" :-)

 Molnár B.2016. máj. 16. 21:51 | Válasz | #336 
Tisztelt Karburátor!

Köszönöm a gyors válaszát! Valóban az utóbbi napokban hallatszik hogy egy kissé szuszogós lett a hangja az autónak, de nem gondoltam arra hogy ez a hiba oka, azt hittem hogy ez már a következménye a petárda erősségű robbanásoknak. Leragadtam a mágnesszelepnél, mivel lehúzott vezetékkel is tovább működött. Elvégzem a javasolt javítást és bizalommal várom a ,,békét,,! :)

Köszönettel!
Molnár B.

 © Karburátor2016. máj. 15. 09:37 | Válasz | #335 
Az elmondás alapján lyukas kipufogó csővel állunk szemben.

A legegyszerűbb visszaellenőrzés:alapjáraton járó motornál /ha nem régóta jár akkor még nem forró a kipufogó / tenyérrel befogni a kipufogó cső végét, ilyenkor le kell állni a motornak.
Ha nem ezt teszi akkor valaki hajoljon a kocsi alá és hallgassa meg, hogy hol szuszog = kifúj = Lyukas a kipufogó.

Javítás után béke lesz.

 Molnár B.2016. máj. 14. 21:08 | Válasz | #334 
Tisztelt Karburátor!

1300-as Samarámnál jelentkezett hiba megoldásához kérném a segítségét! Motorfékezés közben folyamatosan erős durrogás,robbanás van. Arra gondoltam hogy az alapjárati mágnesszelep nem működik, de ez is és a meghajtó elektronika is jó. Ha lehúzom róla az elektromos vezetéket akkor is kisebb fordulatszám eséssel de tovább jár a motor.A takarékberendezés membránját kicseréltem, bár nem látszott hibásnak. A karburátor alapos átnézése és tisztítása, alapbeállítási értékek ellenőrzése után sem történt változás. Az üresjárati keverék összetételét szabályozó csavar teljesen betekert állapotában használható csak az autó, de a durrogás folyamatos. AC pumpa korábban cserélve lett mert olajszint ellenőrzésnél benzinszaga volt a mérőpálcának. Hibás is volt a membránja. Előgyújtás, és a rendszerén nem találtam hibát. Tanácstalan vagyok. Segítő válaszát előre is köszönettel várom.
üdv. Molnár B.

 © Karburátor2016. ápr. 06. 20:02 | Válasz | #333 
Örülök, hogy meg van a megfejtés, gratulálok.

 espleono2016. ápr. 06. 05:35 | Válasz | #332 
Köszönöm a részletes magyarázatot. Örömhír, hogy a talány megoldódni látszik. Igazad van a fals levegő a bűnös, de nem a karburátornál. Hiába fújogattam kicsike féktisztítót a karburátor talpához, amire nem vettem észre változást. Bár az előírt nyomatékkal lett meghúzva a szívócsonkot a blokkhoz rögzítő anya, kissé bővebb spriccellés csak a karburátor blokk felöli részénél mutatott olyan jelenséget, hogy jelentősen lecsökkent a fordulatszám. A másik talányhoz, a "tocsogó" benzin az első torok pillangó szelepén, is kiderült a bűnös a többszöri szét és összeszerelés közben. Működésfizikailag nem tudom a magyarázatot, de tény, hogy az alapjárati elektromágnes gumitömítése olyan mértékben elöregedett, hogy a szeleprész a teljes becsavarásnál beljebb került. Valósággal be is szorult, mert az egyik szétszereléskor a szelepházat úgy kellett külön kibányásznom.

 © Karburátor2016. ápr. 05. 09:30 | Válasz | #331 
Ha van egy beállított jó alapjárati keverék / stabil szépen jár a motor, finom és durva gázadásra jól reagál /
- a szívócsövön nyitok egy pici nyílást== fals levegőt engedek be== meg fog emelkedni az alapjárati fordulatszám, kissé a beérkező levegő miatt szegényedni fog az alapjárati keverék.
Igazából most nem is annyira ez az érdekes, hanem az, hogy csökkent a motor fojtása.
Az Ottó motorok fojtással szabályozzák a fordulatszámot.
A fojtószelepnek az a dolga, hogy ne engedjen be se alapjáraton se részterhelésnél a kívánatosnál több levegőt /és persze a vele keveredő benzint /.

Ami levegő megkerüli a fojtószelepet = bejut alá = az a fals = nem a gyárban betervezett = levegő.

Ha jó vagy enyhén dús keverékhez érkezik fals levegő, az emeli a fordulatot / lyuk befogva csökken a fordulat /
Ha szegény keverékhez érkezik a fals akkor csak bizonytalanítja az alapjáratot és ilyenkor nincs pozitív változás a lyuk befogására sem.
Ha nagyon dús alapjárati keverékhez érkezik a fals levegő, az nem tudja kis furaton keresztül érdemben befolyásolni az alapjárati keveréket ezért ezért nem érzékelhető hatás akkor sem ha a lyukat befogva ellenőrizzük a hatását.

Az UI. pont ilyen fals levegőt enged be.
Mivel nem nagy a lyuk mérete egy új autón jól dolgozhat az enyhe keverék szegényítés /fojtás csökkenés, a beáramló keverék örvénylésbe hozásával= jobb keveredésével/
és valóban, befogva kissé esni kell fordulatnak.

Ha máshonnan is szív falsot, akkor már nem jól működik az UI.

Ezért erőltettem a fals keresést.

Alapjáraton járó motornál a fékpedálra való egyszeri, többszöri rálépés, szapora pumpálás hatására, hogyan változik az alapjárat?
Változik?


 espleono2016. ápr. 05. 05:23 | Válasz | #330 
Én valamit nagyon elnéztem, mind a karburátor (SOLEX), mind az UIS leírásában, mert nem így értelmeztem a szabályozást. Végül is korábbi életében az UIS a karburátorral együtt tudta azt az állapotot, hogy befogva esett egy kicsit a fordulat. Most az a helyzet, hogy a keverékállító csavar bármely helyzeténél semmilyen változás nem tapasztalható fordulatszámban az UIS befogásakor. Végül is az UIS a fogyasztás csökkentésen túl, nekem arra is jó volt, hogy a CO-t műszer nélkül is betudtam állítani.

 © Karburátor2016. ápr. 02. 21:47 | Válasz | #329 
http://www.zsiguli.hu/images/cikk130_2-96.gif
Ezen a képen a 26-os csavar kifelé tekerése dúsítja az alapjárati keveréket.
Szegény keverék dúsítása egy darabig emelni szokta a fordulatszámot, szegény keverék szegényítése bizonytalanítja az alapjáratot de nem emeli.
Dús keverék szegényítése emelheti az alapjáratot, dúsítása nem emeli a fordulatot.

Mivel az alapjárati fordulat nem függ a főfúvóka rendszer bármely paraméterének változásától / hacsak nincs annyira nyitva a torok, hogy elinduljon a főfúvóka rendszer / ezért a levegő fúvóka méretének az alapjárat szempontjából nincsen jelentősége.

Csavar ami befelé tekerve dúsítja az alapjárati keveréket a Lada karburátoron található megkerülőlevegő csavar néven.
http://www.zsiguli.hu/images/cikk229_musz_porl1.JPG

 espleono2016. ápr. 02. 20:11 | Válasz | #328 
Az első torok pillangó szelepén megszűnt az üzemanyag "tocsogás" is, ezt az előbbi hozzászólásomban elfelejtettem írni.
A spray-val történő ellenőrzésen már túl vagyok. Konkrétan féktisztítót fújtam, de nem tapasztaltam változást. Az UIC-hoz tartozó beállítási leírás alapján én egészen másra gondoltam, nem szegény keverékre, hanem pont ellenkezőleg túl dúsra. Ugyanis ezen leírás szerint (és eddig így is volt) a minőség állító csavar befelé tekerésével dúsítani, kifelé tekerésével szegényíteni lehet a keveréket. Az UIS befogásakor tapasztalt jelenség, a beállítási leírás szerint, további kifelé tekerést igényelne, ami viszont emeli a fordulatszámot. Mivel a javító készletben nem volt féklevegő fúvóka, ezért a régi lett visszatéve, ami viszont valamikor ki lett cserélve kisebb számúra. 165-ös helyett 150-es van bent. Szemmel is látható, hogy ennek kisebbek a furatai. Esetleg ez nem okozhatja ezt a beállítási problémát.

 © Karburátor2016. ápr. 02. 09:14 | Válasz | #327 
Most szegénynek tűnik a keverék mert valahonnan kap levegőt ami nem gyári. Térjünk vissza a korábbi javaslatra:
"Érdemes ezenkívül egy hidegindító vagy más éghető anyagú spray-vel járó motornál odalőni minden fals gyanús helyre.
Ha megváltozik az alapjárat akkor meg kell keresni pontosan, hogy a szervónál, a sortömítésnél, a karbi talpa alatt, a folytószelep tengelynél, vagy hol szív falsot. "

 Espleono2016. ápr. 02. 06:42 | Válasz | #326 
Megérkezett a javító készlet, de csak felemás eredményt hozott. Kezdve azzal, hogy hiányos volt a készlet, nem volt minden benne, amit cserélni szerettem volna. Pl. gyorsító fúvóka, féklevegő fúvóka. A tűszelep meg egy utángyártott bóvlinak bizonyult, ezért az eredeti került vissza. Egy szó mint száz a fél siker annyiban áll, hogy van egyenletes alapjárat (783), ami meglepően stabil az előző életéhez képest, bár nem olyan mintha doxa óra járna. Az alap előgyújtás ezen az alapjáraton sztroboszkóppal mérve 1,5. Egyébként nem tudom, hogy a javító készletben kapott dolgok melyik cseréje eredményezte a javulást. Ami megmaradt hibaként az az, hogy nem lehet a CO-t beállítani. (Nem műszerrel, hanem az utánporlasztó UIC beállítási leírása alapján.) Kifelé kellene tekerni a minőség állító csavart de akkor nagyon magas az alapjárati fordulat, amit a fordulatszám szabályozóval már nem lehet csökkenteni vissza, mivel egy pont után már el sem éri a pillangószelep tengelyén lévő kart.

 © Karburátor2016. márc. 29. 10:38 | Válasz | #325 
Mail ment.

 Danti2016. márc. 29. 09:33 | Válasz | #324 
Köszönöm a választ és annyit kérdeznék még hogy 1.1 egyes samara átlag fogyasztása mennyinek kell legyen végül?? Karburátort viszont nem kapok hozzá mert nincs 1.1-es a samarámhoz mitévő legyek?? A karburátorom kuka tönkre ment és kétségbe vagyok esve ,kérek tanácsot segítséget. Hosszútávra szeretném megtartani . Köszönöm előre is válaszotokat.

 © Karburátor2016. márc. 26. 22:11 | Válasz | #323 
Ha meglesz a javítókészlet, csak kitaláljuk mi van vele.

 Espleono2016. márc. 25. 20:12 | Válasz | #322 
Köszi a tippet a cigaretta füsttel, bár én nem dohányzom, de megoldom. A második torok alapnyitását úgy módosítottam időközben, hogy figyeltem mikor kezd el ott is megjelenni a benzin. Na ettől a ponttól visszacsavartan egy teljes fordulatot. Lényegi változás nem történt, ezért az 1/4-1/2 javasolt fordulathoz fogok visszatérni, de csak miután meglesz a javító készlet. Jövő hétre ígérték. Csak infóként, a Hall-IC vezérelte gyújtáshoz készítettem egy ellenőrző elektronikát és azzal az előírtak alapján beállítottam az előgyújtást kézzel forgatott főtengelynél. Végül is a gyújtás szinte semmi jelentősebb után állítást nem igényelt.

 © Karburátor2016. márc. 24. 23:13 | Válasz | #321 
Nincsen jó ötletem.
Gyárilag indikátor órával és egy hozzávaló "indikátor tartó állvánnyal"állítják be.
Mivel ez nekünk sem volt, mi CO mérőt használtunk.
Ha túlságosan nyitva van akkor eldúsul / az átmeneti nyílás miatt /, ha túlságosan zárva akkor szintén dús.
Valahol érintéstől 1/4-1/2 ford között szokott jó lenni de ez karbiként változik.

Azért egy kis cigaretta füstöt fújnék az alapjárati fúvóka helyére / miután a mágnesszelepet kivettem /és kivéve a keverékállító csavart nézném, hogy ott jön -e füst.
Ha jön megnyugodnék, ha nem, -csak levenném újra a talpat és végignézném az üresjárati csatornát.


 Espleono2016. márc. 23. 14:31 | Válasz | #320 
Köszönöm a gyors választ. A kifolyó cső malőr miatt nem kell elnézést kérni. Velem is előfordul, hogy elkalandozik a gondolatom. Ami egyebeket írtál abban már van érdekes dolog. A alapjárati mágnes szelep kap feszültséget, megmértem műszerrel, és működik is, mert a csatlakozó kábel felhelyezésekor hallani egy kattanást. Sajnos a gyújtás csak úgy lett beállítva, ahogy szétszedéskor összejelöltem, mert az ingadozó alapjárat miatt stroboszkóppal nem lehet beállítani, és mivel nem megszakítós hanem Hal IC
vezérlésű, másként (én legalábbis) nem tudom. Elvileg minden járata, fúvóka kompresszorral át lett fúvatva. Ami viszont elkerülte a figyelmemet, az a második torok. A karburátor talpának elgörbülése miatt, mivel szétszedés előtt a tömítésnél kifolyási lerakódás volt látható, sík köszörűn ki lett javítva. Na ezen ok miatt a talpban lévő csavart, ami a második torok alaphelyzetét állítja be ki kellett venni. Ennél elkövettem azt a hibát, hogy nem mértem meg, mennyire van betekerve. Most csak úgy találomra. Ugyan olvastam egy leírásban egészen kicsi alaphelyzeti nyitást, de az bent a torokban és főleg azon a kis méreten nem tudom ellenőrizni. Konkrét méretre nem emlékszem. Most úgy van beállítva, hogy a csavar és a kar éppen érintkezéséhez viszonyítva egy 0,15-ös hézagmérőnyivel van megemelve. Lehet, hogy itt van a baj? Amatőr szinten, hogyan tudnám beállítani?

 © Karburátor2016. márc. 23. 09:21 | Válasz | #319 
Ne keresd tovább a túlfolyócsövet.Mikor azt írtad, hogy Samara én önkéntelenül hozzátettem, hogy Lada és ettől kezdve a Ladáról beszéltem.
Restellem, de a képen látható alsó kis csőről beszéltem:
http://www.zsiguli.hu/images/cikk229_musz_porl1.JPG

Az utóbbi leírás azt mutatja , hogy nagyon nyitva van az egyes torok.
Ha kicsi az előgyújtás, ha teljesen zárva van a kettes torok, ha nincsen alapjárat /dugult üresjárati fúvóka, nem kap áramot az alapjárati mágnesszelep / és hasonló esetekben fordul elő.

 Espleono2016. márc. 22. 16:56 | Válasz | #318 
Köszönöm a választ. Pillanatnyilag karburátor javító készletre várok, mivel az a tapasztalatom, hogy az első torokban alapjáraton tocsog a benzin a pillangószelepen. Ugyan nem tapasztalok az úszóházban túltöltést. (Légszűrő levételével felülről két furaton keresztül ez ellenőrizhető.) Ezen kívül az alapjárati mágnesszelepről ha lehúzom a kábelt nem áll le. Tehát biztosan más úton kap üzemanyagot. Maga a mágnesszelep ellenőrizve, sőt cserélve is lett. Az említett túlfolyó cső letörés feladta a leckét, mert ilyennel sem szereléskor, sem most utólag nem találkoztam. A szívócsonkon az ECON csatlakozó meg a fékrásegítő dobhoz menő csatlakozáson kívül mást nem találok. De helyét sem, amennyiben ki lenne törve. Csak ezért nem akarnám újfent szétszedni. Megpróbálok valami rajzot, vagy képet keresni róla. Az említett "tocsogás" az, ami nem tetszik. Úgy látom, hogy a torok közepén lévő fúvókából csöpög a benzin. A spray-vel való ellenőrzés nem mutatott fars beszívást sehol.

 © Karburátor2016. márc. 18. 07:40 | Válasz | #317 
Nem biztos, hogy a karbival.

Lehet, hogy szerelésnél letört a túlfolyócső ami a szívócsőből engedi ki a szabadba /szinte a kipufogó csonkra/ a belekerült feleslegesen sok benzint.Ennek végén van egy kalibrált furat ezért ha cső letörik a furat mérete / amin keresztül találkozik a szívócső belseje a külvilággal / megnő.

Érdemes ezenkívül egy hidegindító vagy más éghető anyagú spray-vel járó motornál odalőni minden fals gyanús helyre.
Ha megváltozik az alapjárat akkor meg kell keresni pontosan, hogy a szervónál, a sortömítésnél, a karbi talpa alatt, a folytószelep tengelynél, vagy hol szív falsot.

Mindezek előtt, az alapelőgyújtás nem lehet nagyobb a gyárinál.

 Espleono2016. márc. 15. 05:36 | Válasz | #316 
Mi lett a karbival?
Samra hengerfej tömítés és szelepszár szimering csere, valamint szelephézag beszabályozás után az UIC utánporlasztó leírása szerint nem lehet a karbit (Solex) beszabályozni. Az alapjárat magas, és már nem csökkenthető a mennyiség csavarral. A keverék állító csavart is nem lehet tovább kitekerni, az UIC levegő csatlakozó befogásakor tapasztalt fordulatszám, de inkább semmilyen változás, alapján még tovább kellene.

 © Karburátor2016. feb. 19. 09:36 | Válasz | #315 
A magasabb fogyasztást nem csak a karburátor okozhatja.
Pl mikor volt szelephézag állítva?
Mekkora a kompresszió a hengerekben?
Nem szorul egy kicsit valamelyik kerék?
Nem eszi egy kicsit az olajat a motor ami végül a kipufogó eltömődésében jelentkezik?
Nyilván ilyenek fényében Neked is jut eszedbe számtalan szebbnél szebb gondolat.
Általában igaz, hogy a karbit kell utoljára hagyni.
Először a többivel kell foglalkozni, majd végül a karbival.
Ez csak akkor nem igaz, ha valaki kipufogó-gázelemzővel megméri alapjáraton és fordulaton és azt látja, hogy magas a CO.
Akkor érdemes beletúrni.
Nagyobb karburátort azért nem célszerű felrakni, mert ahhoz nem csak nagyobb üzemanyag fúvókák járnak, hanem nagyobb levegő torok is.
A nagyobb levegő torok azért baj mert ha az ember takarékosan vezet akkor nem igen nyomja a gázt.Ilyenkor az alacsonyabb levegősebesség miatt rosszabb a porlasztás, és ezzel romlik a hatékonyság és a fogyasztás is.

 Danti2016. feb. 18. 15:24 | Válasz | #314 
Most annyi a baja hogy sokat zabál a Samarám 1.1 es és eszik 8-10 litert mi lehet a baj?? Nem tudom hogy állítani hol kell rajta.

 Danti2016. feb. 18. 15:22 | Válasz | #313 
Szeretném tudni hogy 1.1 -es Samarámhoz jó e az 1.3 karbi?? Nem fog többet fogyasztani?? Kérem segtségeteket??

 © Karburátor2015. nov. 18. 19:21 | Válasz | #312 
Valóban okoz többletfogyasztást.Köszönöm a kiegészítést.

 miki2015. nov. 11. 19:14 | Válasz | #311 
Nekem is volt egyszer 10-15 l fogyasztásom és mint kiderűlt a gyújtásomon a vákumdob volt átszakadva!! Ez okozta a töblet fogyasztást

 © Karburátor2015. szept. 19. 07:41 | Válasz | #310 
Ha nem nagy az úszó változása,akkor nem az okoz alapjárati gondot.
Ha rendben van a mágnesszelep és a kényszer-üresjárati benzinmegtakarítás is, akkor keressük máshol.

Kívülről elérhető a háromszögletű membrán/3 csavar fogja/.
Meg kellene nézni nem lyukas-e, de legegyszerűbb cserélni.
Nem igen jól látszik, mikor a középen átmenő tengely mellett szivárog át a benzin.
Ám ha ez lyukas az okoz akár több literes túlfogyasztást, és alapjárati zűröket.
A membrán egyik oldalán ugyanis benzin van, a másik oldalon pedig a vákum /szakadás esetén/be tudja szívni a megjelenő benzint a szívócsövön keresztül a motorba.
Ha a membrán csere okoz változást a motor működésében /elsősorban alapjáratában/akkor a fogyasztás is javulni fog.

 csaba2015. szept. 17. 18:41 | Válasz | #309 
szia karburátor megnéztük a mágnes szelep az jó de volt egy olyan kis balesetem hogy szétszedtem a karbit és öszerakáskor egy kicsit elhajtottam az uszót és igy a csészikébe kisebb lett a benzin szint. ez okozhatja a jelenséget ? Meg még egy kérdés a fogyasztást hogyan tudnám csökkenteni?

 © Karburátor2015. szept. 13. 21:25 | Válasz | #308 
Meg kellene nézni/egy próbalámpával/, hogy gázelvételnél az üresjárati mágnesszelep mikor kap áramot.

Gyárilag amíg motorféken működik nem kell áramot kapnia, de amint eléri kb az 1500-as fordulatot meg kell jelenni az áramnak, hogy legyen ideje a mágnesszelepnek kinyílnia mire a fordulat leesik az alapjáratira.

A kényszerüresjárati benzinmegtakarítás úgy működik, hogy le lehet motorfékkel jönni a hegyről a völgyig, egy korty benzin nélkül.
Zárt fojtószelep mellett, 1800 fordulat felett az alapjárati mágnesszelep nem kap áramot és ezért lezárja az üresjárati benzin útját.
/A főfúvóka rendszer a zárt fojtószelep miatt nem szállít benzint./
Ha késón kapja vissza az áramot a mágnesszelep, akkor vagy leáll a motor, vagy bizonytalanná válik az alapjárat.
Van egy ezért felelős doboz a motortérben.
Ez viszont adatokból dolgozik. Érzékelnie kell a fordulatszámot, és azt, hogy a fojtószelep zárva van, vagy nyitva.
Hibásak lehetnek az infók, a doboz, a mágnesszelep.

 csaba2015. szept. 13. 18:48 | Válasz | #307 
szia azt szeretném kérdezni hogy van egy 1.3-as 90-es szamarám a fogyasztás 10 liter körül mozog. meg mikor felmelegszik a motor és menetközbe leveszem a gázról a lábam leáll a motor meg ingadozik az alapjárat de a leállást nem mindig csinálja .mit lehetne evvel a jelenséggel csinálni ?

 © Karburátor2015. szept. 10. 17:57 | Válasz | #306 
Csinálni szokta mikor az a háromszögletű membrán átszakad.Először azt nézném meg.

Akkor is csinálja, ha a mágnesszelep meghalt vagy nem kap áramot./sima próbalámpával ellenőrizhető./
Persze lehet első torok főfúvóka vagy üresjárati üzemanyag fúvóka dugulás is.

 Szűcs Gábor2015. szept. 08. 21:34 | Válasz | #305 
Tisztelt karburator!!!Van egy 1300as 90evjaratu lada szamaram!!Olyan gondom lenne vele hogy alapjarat nincsen,csak padlogazon jar a motor akarom mondani ordit amint elveszem a padlogazt dadogni kezd es leal!!Ac membran jo,benzin ott jon megy,porlaszto takaritva,egy egyszeruen nem jo!!!Ja ujj gyujtasfedel,rotor,gyertya!!!Valaszat eloreis koszonom!!

 © Karburátor2015. aug. 04. 21:18 | Válasz | #304 
Azt a drótot ami a gombához megy a motor blokkhoz /testhez /kell érinteni.
Ilyenkor a hőmérséklet jelzésnek el kell menni a másik végállásba. /kell egy kis idő hozzá/-
Ha ez bekövetkezik akkor a gomba csere újra aktuális.
Ha nem moccan a hőmérséklet mutató, akkor vagy a vezeték a hibás, vagy a hőmérő kijelző része.
Kilométer órát kivéve /ha ott kapja meg a testet / kizárható a vezeték hiba.

 miklos2015. aug. 04. 15:31 | Válasz | #303 
tisztelt karburátor..az volna problémám,hogy a2108 szamarámon nemmüködik,vagyis nemmutatja viz hőmérsékletet az óra cserélve agomba jó.hol lehet a hiba?

 miklos2015. aug. 04. 15:27 | Válasz | #302 
tisztelt karburátor..az volna problémám,hogy a2108 szamarámon nemmüködik,vagyis nemmutatja viz hőmérsékletet az éra cserélve agomba jó.hol lehet a hiba?

 © Karburátor2015. júl. 25. 21:24 | Válasz | #301 
Sajnálom de számomra teljesen ismeretlen ez a szerkezet.Csak az autó karburátorok ismerősek.

 Sparta 252015. júl. 25. 18:17 | Válasz | #300 
Üdvözlöm!
Van egy Oleo Mac Sparta 25.
Elég nehéz már beindítani is, amikor meg kicsat nagyobb füvet vágok vele akkor meg le akar fulladni ha nem emelem fel!
Ön szerint mi lehet a probléma?
Dugulás vagy valami más?

 © Karburátor2015. máj. 24. 23:15 | Válasz | #299 
Tényleg olyan mintha nem kapna benzint.
Ez persze lehet dugulás is.Ha a tank aljáról szippantott akkor nem lehetetlen.
Ilyenkor sajnos le kell venni a karburátor fedelet és belenézni.
Hol a benzinszint, szabad-e a főfúvóka furata?
De ilyenkor már ha úgyis szét van szedve azt is érdemes megnézni, hogy a tűszelep képes-e kinyitni, az úszó nem szorul-e?
Belefújva mikor tűszelep nyitottnak látszik, átmegy a levegő?
Az AC pumpa szállít elég benzint?
Lehetne AC nyomást is mérni, de általában az a fontos, hogy egy üveg edényt gyorsan megtöltsön benzinnel.

 Golf 12015. máj. 24. 16:15 | Válasz | #298 
Szép napot. Gondom lenne.
G1 1.1 Karbis ördögfajzat nem akar indulni.Pieburg Solex Karburátor.
Ma mentem vele néhány kiló métert és mintha elfogyott volna a nafta rántott egy kettőt és leállt na mondom vigyorogtam hogy nehéz volt a láb hozattam benzint be is indult sokadjára játszadozva elmentem vele 300 métert kb és megint leállt dombnak felfelé.Hazahúzás következett.Itthon megint beindítottam vissza állt minden a rendes kerékvágásba naghy bizalommal elindultam és megint ugyanaz és lejtőn lefelé gurulva sem indult be .
Ha pumpálom a gázpedált indítózás előtt jó néhányszor akkor beindul nagy nehezen felpumpálom egy bizonyos fordulat számra és ott tartva egy helyben a pedált szépen ketyeg is de ahogy gázt adnék elkezd fulladni mintha nem kapna elég naftát.
Lehet kifogyott a benya reggel és benyelt valami dzsuvát?
Segítsen munkába járós autó:(

 © Karburátor2015. márc. 20. 08:46 | Válasz | #297 
Örülök, hogy sikerült.
Mail ment.

 kaalmi2015. márc. 19. 22:10 | Válasz | #296 
Tisztelt Karburátor!

Mindent úgy csináltam,ahogy írta!
És úgy dúruzsol mint még soha!!!
Tökéletesen igaza volt,nagyon köszönöm a segítségét!!!!!!!
Ha esetleg valamikor gond adódna a karbikkal, kihez tudom elvinni javításra?Tud valakit ajánlani?(esetleg ön?)
Mégegyszer KÖSZÖNÖM!

Üdvözlettel, Kaalmi.

 © Karburátor2015. márc. 18. 08:35 | Válasz | #295 
Mind a két csavarral meg kellene keresni a legmagasabb alapjáratot.Ha ezek a keverék állító csavarok akkor simán megjavulhat.

Most kezdetben kifelé kell tekerni a csavarokat amíg emelkedik a fordulat, aztán befelé amíg kissé hanyatlik, kissé kifelé amíg szépen jár ezzel megkerestük az ideális helyét.
Ha magas az alapjárati fordulat, akkor fojtószelep ütközővel vissza a gyári fordulatszámra, aztán megint eljátszani a keverék állítókkal.

 kaalmi2015. márc. 16. 23:22 | Válasz | #294 
Tisztelt Karburátor!

Csak,hogy jól csináltam e.
Pici csavar besűllyesztve karbi alsó részén,kb.negyed ford.betekertem az egyiken, fordulatsz.visszaesett.ugyanez a másiknál is,ugyanugy ingadozik az alapjárat mint előtte,talán annyit javított,hogy a gázadás után,már nem esik le a fordulat nagyon(mintha le akarna fulladni).
Van esetleg még javaslat mit tegyek?esetleg a gyújtókábelek beleszólhatnak a hibába(régiek esetleg,csak gondolat).

üdv.Kaalmi

 © Karburátor2015. márc. 15. 21:13 | Válasz | #293 
Úgy tűnik, hogy sikerült eldúsítani az egyik hengerpárt a korábbi állapothoz képest,/most valami jobban tömít/és esetleg kicsit szegényíteni a másik hengerpáron.
Célszerű lenne egy sima alapjárat beállítással kezdeni.Lehet nem is kellene más.

 kaalmi2015. márc. 14. 21:15 | Válasz | #292 
Tisztelt Karburátor!

Segítségét kérem!
Honda Civic 1.4(1989),D14A.
Kehi Hin dual karbi.
Hengerfejtömítés csere volt,minden ment rendben,síkolás,szimering cserék,új gyertyák.stb.indítás azonnal indult.Viszont alpjáratom ingadozik, ami előtte nem volt,óramű szerint ment.Most meg,melegen, szívató vissza után,fordulatszám időnként(kb.3 másodp.ként)visszaesik és picit puffog,ránt a motor.Gyertya ki, és fehér az elektróda.A karbit nem piszkálták meg(nem engedtem).Viszont cserébe, mintha jobban menne,gázadásra jobban reagálna,korábban alacsonyabb fordulaton torpant.
Előre is nagyon köszönöm,megtisztelő válaszát.

 © Karburátor2013. dec. 12. 09:32 | Válasz | #291 
Ha nem az üresjárati mágnesszelep lazult ki,(ha kézzel kitekerhető akkor laza)
akkor a 3 szögletű membrán csere valószínűleg segíteni fog.

 Sunny652013. dec. 11. 12:33 | Válasz | #290 
Bocs, nem tudom mitől de érdekes karakterek lettek.
Röviden: Baromi dús a Szamara keverék.
Melegen nehezen indul, okozhatja-e az átszakadt, takarékberendezés háromszög membrán?

 Sunny652013. dec. 11. 12:18 | Válasz | #289 
Kedves Karburátor!

Egy öreg Szamara rendetlenkedik és a hiba előzetes feltárásához szeretném a segítséged kérni.
Indítási probléma a jelenség. Pontosan az, hogy "langyos" motor nehezebben indul, főként csak lenyomott gárpedállal. Nagyon dúsnak tűnik a keverék. Meleg motornál, leállás után azonnal indítva pöccre indul. De várakozás után az említett jelenség lép fel. Hidegen jól indul. Az alapjárati keverékcsavarra nem reagál, koppig betekerhetem akkor is kap bőven valahonnan.
***
Egyszer már volt,hogy cseréltem e takarék ( háromszög) membránt, mert a gumit feloldotta a benzin, akkor is nagyon dús volt, de már pontosan nem emlékszem, hogy akkor hogy indult.

Okozhat-e ilyen, az említett indítási problémát. Még annyit hozzátennék, hogy az alapjárati mágnesszelepet már évek óta direktbe vezérlem a gyujtással, ha van akkor nyit, ha nincs akkor zár. Ennyire nem takarékoskodok, mert megelégeltem az esetleges oxidációból és egyéb hibákból adódó és a legrosszabb helyen és időben történő motorleállást...

 © Karburátor2013. dec. 08. 19:43 | Válasz | #288 
Mintha nagy lenne az előgyújtás.
Esetleg falsot szívna.
Magától nem szokott elmászni az elektronikus gyújtás.
Nem valami motorbeállítás óta jelentkezik a probléma?
Alapjárat nem változott?

 Roli2013. dec. 08. 09:33 | Válasz | #287 
Tisztelt Karbi :)

van egy 1.3 as szamarám. Az lenne a problémám, hogy amint menet közben leveszem a lábam a gázpedálról az autó elkezd rángatni, kb úgy mintha alacsony sebességgel mennék nagy sebességfokozatban... illetve még egy hibajelenséget tapasztaltam, hogy melegen nehezebben indul el az autó. mit gondolsz?

 © Karburátor2013. dec. 06. 22:17 | Válasz | #286 
Mail ment.

 Szilágyi Sándor2013. dec. 06. 17:02 | Válasz | #285 
Tisztelt cim!
Kérem nekem szuksegem lenne 1dbkarburátor tömitésekre 1,1Trabant es egy arajanlatot kuldjenek

 Szilágyi Sándor2013. dec. 06. 16:59 | Válasz | #284 
Tisztelt cim!
Kérem nekem szuksegem lenne 1dbkarburátor tömitésekre 1,1Trabant es egy arajanlatot kuldjenek

 © Karburátor2013. dec. 03. 10:43 | Válasz | #283 
Sajnos nem sok ötletem van.
Egyik :A gyertyák hézaga kisebb mint kellene.
Ezt egy hézagmérővel könnyű visszaellenőrizni.
Másik:Ahogy kézbevette a gyertyakábelt a szaki eltört a vezető anyag a gyertyakábelen belül.
Ez inkább a Jappán autókra jellemző.
Kölcsön kábel csere = kipróbálni, javul-e?
Harmadik:Köze nincsen a szaki nézelődésének az eseményekhez.

 © Karburátor2013. dec. 03. 10:25 | Válasz | #282 
Valóban az alapjárat beállításra van hatással.
Az országúti fogyasztásra nem igen van hatása, csak egy fajta érdekesség, hogy az alapjárati csatornában országúti terhelésnél megfordul az áramlás iránya.

Ez azt jelenti hogy az alapjárati beállítás (ebbe értsük bele az alapjárati fúvóka mératét is) befolyásolja hogy mennyi levegőt fog kapni a főfúvóka rendszer az alapjárati csatornán keresztül.

Ugyanis eredetileg az alapjárati rendszer a főfúvókán keresztül kap üzemanyagot.
Zárt folytószelep mellett jön az üzemanyag a főfúvókán keresztül az alapjárati fúvókához, és az alapjárati csatornán keresztül érkezik a keverék állító csavarhoz, így annak beállítása dönti el, hogy mennyi üzemanyagot kap alapjáraton.

Padlógázon (és azért annál kisebb gázadásra is)megfordul a csatornában a keverék áramlása,és az üresjárati rendszer levegő fúvókáján keresztül érkezik a levegő az üresjárati csatornán keresztül a főfúvóka rendszerhez, és így kissé szegényíti a főfúvóka redszert.

Csak azért nincsen ennek különösebb hatása az országúti fogyasztásra, mert a főfúvóka rendszer sokszoros benzinszállításra képes az alapjárati rendszerhez képest.

A városi fogyasztással már más a helyzet.
Minden sebességváltásnál elmegyünk az alapjáratra és ami fontosabb oda vissza érintjük az átmeneti rendszert.
(ez a karburátor torokban az alapjárati csatornán néhány furat.Az a feladata, hogy enyhe gázadás esetén mikor az üresjárati rendszer kezd leállni, a főfúvóka rendszer még nem indult el, dúsítsa a keveréket.)
Az átmeneti rendszernek észrevehetően több a benzinszállítása mint az alapjárati rendszernek, de az alapjárat beállítása(elsősorban az alapjárati fúvóka mérete)befolyásolja az átmeneti rendszer benzinszállítását, és ezen keresztül elsősorban a városi fogyasztást.
CO mérővel mérhető, hogy mondjuk 3000-es fordulaton mikor már elkezdett dolgozni a főfúvóka rendszer az alapjárati benzinszállítás még nem állt le.
Olyan autókon ahol van üresjárati mágnesszelep, ha lehúzom az elektromos csatlakozót a mágnesszelepről megszűnik az alapjárti, és átmeneti benzinszállítás.
Ha ezt 3000-res fordulatnál teszem meg, akkor a CO erősen csökkenni fog, annak bizonyságára, hogy az alapjárati beállítás észrevehetően befolyásolja a városi fogyasztást.

 ilap2013. dec. 01. 11:11 | Válasz | #281 
Szia KarbiDoki! Az az esett tortent, hogy egy szakember kicserelte a gyertyakat (megnezte a levegoszurot stb.) es attol a pillanattol kezdve, ha hirtelen gazt adok az auto teljesitmenye hirtelen lecsokken. Ha nagyon lassan nyitom a szelepet (lassan nyomom a gazt, kb 5-10 masodpers), akkor fel tud porogni, dhe ha normalisan, akkor nem porog fel.

Inditasra egybol beindul, es alapjaraton szepen porog.

Ha lenne egy ket tanacs mit kellene megneznie annak nagyon orulnek.

Valaszt elore is koszike


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

http://karburatormuhely.extra.hu