HÍREK!!!!Sajnos 2010 Jan. 1 megszűnt a cég.
Nem részletezném a problémát de nagyban közrejátszik az új zöldkártyás rendelet.Mindenkinek köszönjük, hogy minket választott a FÓRUM TOVÁBB ÉL .Békés Boldog Karácsonyt és Sikerekben gazdag boldog új évet kívánunk mindenkinek.Karburátorszakműhely

Jótanács vezetéshez: Csak olyan gyorsan vezess, amilyen gyorsan repül az őrangyalod!

KARBURÁTOR-ÚJPEST

Nyitva Tartás

ZÁRVA

Telefon: MEGSZÜNT

ZÖLDKÁRTYA ÚJPEST

Címünk:Budapest 1041 Kiss János U 4/a VOLT

Karburátor Szakműhely Újpest   >>   Fórum   >>   Fogyasztás csökkentés
Információk

Név:

E-mail cím:




 [ikonok]  [kép]
Hozzászólás:

Listázás időrendben


 © Karburátor2015. aug. 04. 21:18 | Válasz | #304 
Azt a drótot ami a gombához megy a motor blokkhoz /testhez /kell érinteni.
Ilyenkor a hőmérséklet jelzésnek el kell menni a másik végállásba. /kell egy kis idő hozzá/-
Ha ez bekövetkezik akkor a gomba csere újra aktuális.
Ha nem moccan a hőmérséklet mutató, akkor vagy a vezeték a hibás, vagy a hőmérő kijelző része.
Kilométer órát kivéve /ha ott kapja meg a testet / kizárható a vezeték hiba.

 miklos2015. aug. 04. 15:31 | Válasz | #303 
tisztelt karburátor..az volna problémám,hogy a2108 szamarámon nemmüködik,vagyis nemmutatja viz hőmérsékletet az óra cserélve agomba jó.hol lehet a hiba?

 miklos2015. aug. 04. 15:27 | Válasz | #302 
tisztelt karburátor..az volna problémám,hogy a2108 szamarámon nemmüködik,vagyis nemmutatja viz hőmérsékletet az éra cserélve agomba jó.hol lehet a hiba?

 © Karburátor2015. júl. 25. 21:24 | Válasz | #301 
Sajnálom de számomra teljesen ismeretlen ez a szerkezet.Csak az autó karburátorok ismerősek.

 Sparta 252015. júl. 25. 18:17 | Válasz | #300 
Üdvözlöm!
Van egy Oleo Mac Sparta 25.
Elég nehéz már beindítani is, amikor meg kicsat nagyobb füvet vágok vele akkor meg le akar fulladni ha nem emelem fel!
Ön szerint mi lehet a probléma?
Dugulás vagy valami más?

 © Karburátor2015. máj. 24. 23:15 | Válasz | #299 
Tényleg olyan mintha nem kapna benzint.
Ez persze lehet dugulás is.Ha a tank aljáról szippantott akkor nem lehetetlen.
Ilyenkor sajnos le kell venni a karburátor fedelet és belenézni.
Hol a benzinszint, szabad-e a főfúvóka furata?
De ilyenkor már ha úgyis szét van szedve azt is érdemes megnézni, hogy a tűszelep képes-e kinyitni, az úszó nem szorul-e?
Belefújva mikor tűszelep nyitottnak látszik, átmegy a levegő?
Az AC pumpa szállít elég benzint?
Lehetne AC nyomást is mérni, de általában az a fontos, hogy egy üveg edényt gyorsan megtöltsön benzinnel.

 Golf 12015. máj. 24. 16:15 | Válasz | #298 
Szép napot. Gondom lenne.
G1 1.1 Karbis ördögfajzat nem akar indulni.Pieburg Solex Karburátor.
Ma mentem vele néhány kiló métert és mintha elfogyott volna a nafta rántott egy kettőt és leállt na mondom vigyorogtam hogy nehéz volt a láb hozattam benzint be is indult sokadjára játszadozva elmentem vele 300 métert kb és megint leállt dombnak felfelé.Hazahúzás következett.Itthon megint beindítottam vissza állt minden a rendes kerékvágásba naghy bizalommal elindultam és megint ugyanaz és lejtőn lefelé gurulva sem indult be .
Ha pumpálom a gázpedált indítózás előtt jó néhányszor akkor beindul nagy nehezen felpumpálom egy bizonyos fordulat számra és ott tartva egy helyben a pedált szépen ketyeg is de ahogy gázt adnék elkezd fulladni mintha nem kapna elég naftát.
Lehet kifogyott a benya reggel és benyelt valami dzsuvát?
Segítsen munkába járós autó:(

 © Karburátor2015. márc. 20. 08:46 | Válasz | #297 
Örülök, hogy sikerült.
Mail ment.

 kaalmi2015. márc. 19. 22:10 | Válasz | #296 
Tisztelt Karburátor!

Mindent úgy csináltam,ahogy írta!
És úgy dúruzsol mint még soha!!!
Tökéletesen igaza volt,nagyon köszönöm a segítségét!!!!!!!
Ha esetleg valamikor gond adódna a karbikkal, kihez tudom elvinni javításra?Tud valakit ajánlani?(esetleg ön?)
Mégegyszer KÖSZÖNÖM!

Üdvözlettel, Kaalmi.

 © Karburátor2015. márc. 18. 08:35 | Válasz | #295 
Mind a két csavarral meg kellene keresni a legmagasabb alapjáratot.Ha ezek a keverék állító csavarok akkor simán megjavulhat.

Most kezdetben kifelé kell tekerni a csavarokat amíg emelkedik a fordulat, aztán befelé amíg kissé hanyatlik, kissé kifelé amíg szépen jár ezzel megkerestük az ideális helyét.
Ha magas az alapjárati fordulat, akkor fojtószelep ütközővel vissza a gyári fordulatszámra, aztán megint eljátszani a keverék állítókkal.

 kaalmi2015. márc. 16. 23:22 | Válasz | #294 
Tisztelt Karburátor!

Csak,hogy jól csináltam e.
Pici csavar besűllyesztve karbi alsó részén,kb.negyed ford.betekertem az egyiken, fordulatsz.visszaesett.ugyanez a másiknál is,ugyanugy ingadozik az alapjárat mint előtte,talán annyit javított,hogy a gázadás után,már nem esik le a fordulat nagyon(mintha le akarna fulladni).
Van esetleg még javaslat mit tegyek?esetleg a gyújtókábelek beleszólhatnak a hibába(régiek esetleg,csak gondolat).

üdv.Kaalmi

 © Karburátor2015. márc. 15. 21:13 | Válasz | #293 
Úgy tűnik, hogy sikerült eldúsítani az egyik hengerpárt a korábbi állapothoz képest,/most valami jobban tömít/és esetleg kicsit szegényíteni a másik hengerpáron.
Célszerű lenne egy sima alapjárat beállítással kezdeni.Lehet nem is kellene más.

 kaalmi2015. márc. 14. 21:15 | Válasz | #292 
Tisztelt Karburátor!

Segítségét kérem!
Honda Civic 1.4(1989),D14A.
Kehi Hin dual karbi.
Hengerfejtömítés csere volt,minden ment rendben,síkolás,szimering cserék,új gyertyák.stb.indítás azonnal indult.Viszont alpjáratom ingadozik, ami előtte nem volt,óramű szerint ment.Most meg,melegen, szívató vissza után,fordulatszám időnként(kb.3 másodp.ként)visszaesik és picit puffog,ránt a motor.Gyertya ki, és fehér az elektróda.A karbit nem piszkálták meg(nem engedtem).Viszont cserébe, mintha jobban menne,gázadásra jobban reagálna,korábban alacsonyabb fordulaton torpant.
Előre is nagyon köszönöm,megtisztelő válaszát.

 © Karburátor2013. dec. 12. 09:32 | Válasz | #291 
Ha nem az üresjárati mágnesszelep lazult ki,(ha kézzel kitekerhető akkor laza)
akkor a 3 szögletű membrán csere valószínűleg segíteni fog.

 Sunny652013. dec. 11. 12:33 | Válasz | #290 
Bocs, nem tudom mitől de érdekes karakterek lettek.
Röviden: Baromi dús a Szamara keverék.
Melegen nehezen indul, okozhatja-e az átszakadt, takarékberendezés háromszög membrán?

 Sunny652013. dec. 11. 12:18 | Válasz | #289 
Kedves Karburátor!

Egy öreg Szamara rendetlenkedik és a hiba előzetes feltárásához szeretném a segítséged kérni.
Indítási probléma a jelenség. Pontosan az, hogy "langyos" motor nehezebben indul, főként csak lenyomott gárpedállal. Nagyon dúsnak tűnik a keverék. Meleg motornál, leállás után azonnal indítva pöccre indul. De várakozás után az említett jelenség lép fel. Hidegen jól indul. Az alapjárati keverékcsavarra nem reagál, koppig betekerhetem akkor is kap bőven valahonnan.
***
Egyszer már volt,hogy cseréltem e takarék ( háromszög) membránt, mert a gumit feloldotta a benzin, akkor is nagyon dús volt, de már pontosan nem emlékszem, hogy akkor hogy indult.

Okozhat-e ilyen, az említett indítási problémát. Még annyit hozzátennék, hogy az alapjárati mágnesszelepet már évek óta direktbe vezérlem a gyujtással, ha van akkor nyit, ha nincs akkor zár. Ennyire nem takarékoskodok, mert megelégeltem az esetleges oxidációból és egyéb hibákból adódó és a legrosszabb helyen és időben történő motorleállást...

 © Karburátor2013. dec. 08. 19:43 | Válasz | #288 
Mintha nagy lenne az előgyújtás.
Esetleg falsot szívna.
Magától nem szokott elmászni az elektronikus gyújtás.
Nem valami motorbeállítás óta jelentkezik a probléma?
Alapjárat nem változott?

 Roli2013. dec. 08. 09:33 | Válasz | #287 
Tisztelt Karbi :)

van egy 1.3 as szamarám. Az lenne a problémám, hogy amint menet közben leveszem a lábam a gázpedálról az autó elkezd rángatni, kb úgy mintha alacsony sebességgel mennék nagy sebességfokozatban... illetve még egy hibajelenséget tapasztaltam, hogy melegen nehezebben indul el az autó. mit gondolsz?

 © Karburátor2013. dec. 06. 22:17 | Válasz | #286 
Mail ment.

 Szilágyi Sándor2013. dec. 06. 17:02 | Válasz | #285 
Tisztelt cim!
Kérem nekem szuksegem lenne 1dbkarburátor tömitésekre 1,1Trabant es egy arajanlatot kuldjenek

 Szilágyi Sándor2013. dec. 06. 16:59 | Válasz | #284 
Tisztelt cim!
Kérem nekem szuksegem lenne 1dbkarburátor tömitésekre 1,1Trabant es egy arajanlatot kuldjenek

 © Karburátor2013. dec. 03. 10:43 | Válasz | #283 
Sajnos nem sok ötletem van.
Egyik :A gyertyák hézaga kisebb mint kellene.
Ezt egy hézagmérővel könnyű visszaellenőrizni.
Másik:Ahogy kézbevette a gyertyakábelt a szaki eltört a vezető anyag a gyertyakábelen belül.
Ez inkább a Jappán autókra jellemző.
Kölcsön kábel csere = kipróbálni, javul-e?
Harmadik:Köze nincsen a szaki nézelődésének az eseményekhez.

 © Karburátor2013. dec. 03. 10:25 | Válasz | #282 
Valóban az alapjárat beállításra van hatással.
Az országúti fogyasztásra nem igen van hatása, csak egy fajta érdekesség, hogy az alapjárati csatornában országúti terhelésnél megfordul az áramlás iránya.

Ez azt jelenti hogy az alapjárati beállítás (ebbe értsük bele az alapjárati fúvóka mératét is) befolyásolja hogy mennyi levegőt fog kapni a főfúvóka rendszer az alapjárati csatornán keresztül.

Ugyanis eredetileg az alapjárati rendszer a főfúvókán keresztül kap üzemanyagot.
Zárt folytószelep mellett jön az üzemanyag a főfúvókán keresztül az alapjárati fúvókához, és az alapjárati csatornán keresztül érkezik a keverék állító csavarhoz, így annak beállítása dönti el, hogy mennyi üzemanyagot kap alapjáraton.

Padlógázon (és azért annál kisebb gázadásra is)megfordul a csatornában a keverék áramlása,és az üresjárati rendszer levegő fúvókáján keresztül érkezik a levegő az üresjárati csatornán keresztül a főfúvóka rendszerhez, és így kissé szegényíti a főfúvóka redszert.

Csak azért nincsen ennek különösebb hatása az országúti fogyasztásra, mert a főfúvóka rendszer sokszoros benzinszállításra képes az alapjárati rendszerhez képest.

A városi fogyasztással már más a helyzet.
Minden sebességváltásnál elmegyünk az alapjáratra és ami fontosabb oda vissza érintjük az átmeneti rendszert.
(ez a karburátor torokban az alapjárati csatornán néhány furat.Az a feladata, hogy enyhe gázadás esetén mikor az üresjárati rendszer kezd leállni, a főfúvóka rendszer még nem indult el, dúsítsa a keveréket.)
Az átmeneti rendszernek észrevehetően több a benzinszállítása mint az alapjárati rendszernek, de az alapjárat beállítása(elsősorban az alapjárati fúvóka mérete)befolyásolja az átmeneti rendszer benzinszállítását, és ezen keresztül elsősorban a városi fogyasztást.
CO mérővel mérhető, hogy mondjuk 3000-es fordulaton mikor már elkezdett dolgozni a főfúvóka rendszer az alapjárati benzinszállítás még nem állt le.
Olyan autókon ahol van üresjárati mágnesszelep, ha lehúzom az elektromos csatlakozót a mágnesszelepről megszűnik az alapjárti, és átmeneti benzinszállítás.
Ha ezt 3000-res fordulatnál teszem meg, akkor a CO erősen csökkenni fog, annak bizonyságára, hogy az alapjárati beállítás észrevehetően befolyásolja a városi fogyasztást.

 ilap2013. dec. 01. 11:11 | Válasz | #281 
Szia KarbiDoki! Az az esett tortent, hogy egy szakember kicserelte a gyertyakat (megnezte a levegoszurot stb.) es attol a pillanattol kezdve, ha hirtelen gazt adok az auto teljesitmenye hirtelen lecsokken. Ha nagyon lassan nyitom a szelepet (lassan nyomom a gazt, kb 5-10 masodpers), akkor fel tud porogni, dhe ha normalisan, akkor nem porog fel.

Inditasra egybol beindul, es alapjaraton szepen porog.

Ha lenne egy ket tanacs mit kellene megneznie annak nagyon orulnek.

Valaszt elore is koszike

 Imre2013. nov. 29. 10:27 | Válasz | #280 
Tiszteletem!

Nekem egy olyan amatőr kérdésem lenne, hogy egy 4 ütemű Trabant karburátorán az alapjárati állító csavaroknak van-e köze a menet közbeni fogyasztási adatokhoz, vagy ténylegesen csak az alapjárati keverék, és fordulatszám beállítására vonatkoznak, és így csak az alapjárati értékeket befolyásolják, amik talán annyira nem befolyásolják a fogyasztást.

Köszönettel:

Imre

 © Karburátor2013. nov. 22. 18:06 | Válasz | #279 
Sajnos csak a személyautó karburátorok ismerősek.
Inkább ilyen helyeken lenne érdemes érdeklődni:
http://aranyoldalak.hu/portal/budapest/lancfuresz-javitas/index.mtt

 © Karburátor2013. nov. 22. 18:03 | Válasz | #278 
Mail ment.

 Balogh Ferenc2013. nov. 22. 16:21 | Válasz | #277 
Üdvözletem!
Lenne egy mtd gcs 50/45-ös láncfűrészem, hidegen nem indulgat, csak szivatóval, úgy viszont járogat aztán leáll, bemelegedés után, van is alapjárat de döcögős, aztán gáz adásra megfullad, hiába állítanám a karbit, ugyan az a probléma, mi lehet a gond?
Válaszokat előre is köszönöm!!

 Peti2013. nov. 21. 10:57 | Válasz | #276 
Helló!
Lenne egy olyan kérdésem kérésem, hogy van nekem egy 2t robogóm és nem tudom beállítani a karburátort. Be tudná nekem állítani valaki. Persze honorálnám. Peti

 © Karburátor2013. nov. 18. 13:31 | Válasz | #275 
Máskor is. :-)

 Magyar Tamás2013. nov. 18. 11:22 | Válasz | #274 
köszönöm a gyors választ.

 © Karburátor2013. nov. 18. 07:51 | Válasz | #273 
Mail ment.

 Magyar Tamás2013. nov. 17. 17:18 | Válasz | #272 
Helló,volna egy kérdésem,hol lehet renault 19 1,4-es weber karburátorhoz javító készletet vagy kisebb fúvókát venni,mert 12l-ert eszik sajna hosszú távon vagy ki foglalkozik felújjítással?.köszi a választ

 © Karburátor2013. nov. 15. 17:35 | Válasz | #271 
Az mit jelent, hogy:(nem a alapjárati mágnesszelepes) ?
Jó lenne azonosítani, hogy ugyanarról a karbiról beszeljünk.
Van egy nagy csavar a helyén?
Szamara karburátor?
Pont mint egy 1200-as?

 Krisssz2013. nov. 14. 22:45 | Válasz | #270 
Tisztelt uraim!
Nemrégiben vásároltam egy használt jó állapotba levő Lada 2107-es karburátort.(nem a alapjárati mágnesszelepes)
A jelenség: Üzem melegen 1000-es az alapjárat és kis mértékben a környéke,mert ingadozik.A CO csavarra nem reagál,jelenleg is koppig be van tekerve és így 1000-es az alapjárat,a levegőre is csak másfél-kér fordulatot reagál.Elinduláskor betorpan,de utána nagyon jó(mintha bekapcsolódna egy ötödik henger:) ). A reggeli indításkor egy pöccre indul,de egydöl felüvölt és négyezren van a fordulat. Van erre valami gyogy mód? "de ne azt,hogy bezsírozni és jó messzire...."Van ezeknek a karbiknak tipus hibályuk? Előre is köszönöm a választ.

 © Karburátor2013. okt. 30. 08:30 | Válasz | #269 
Sok sikert. :)

 Robi2013. okt. 29. 17:09 | Válasz | #268 
Köszönöm mesterfőnökprofesszor!:)

 © Karburátor2013. okt. 29. 08:40 | Válasz | #267 
Mail ment.

 Robi2013. okt. 28. 18:20 | Válasz | #266 
Szia karbidoki!
Nekem is ugyan az a problémám mint az előttem szóló Kóczián Attliának /#264/!
Egy segítő mailre nekem is szükségem lenne!
Előre is köszönöm!:)

 © Karburátor2013. aug. 18. 21:27 | Válasz | #265 
Mail ment.

 Kóczián Attila2013. aug. 18. 16:58 | Válasz | #264 
Szép napot! Van egy 1500-ös szamarám.Hosszú távon jól fogyaszt,de a városi fogyasztása olyan 12-13liter lehet,szerintem brutál.Volt egy 1.3 -om azzal nem volt ilyen gond.Ezt a problémát kellene megoldani hozzáértő embernek.Tisztelettel:Attila

 © Karburátor2013. júl. 26. 15:59 | Válasz | #263 
Üdv.
Talán valami ilyen helyen kellene érdeklődni:
http://www.oleomac.hu/index.php?menu=aru&todo=arureszlet&id=6384
Mi sajnos csak személyautó karburátorokkal foglalkoztunk,a többi elég idegen Nekünk.

 Molnár Mikós2013. júl. 26. 10:39 | Válasz | #262 
Tisztelt uraim!
Van egy hatalmas problémám.
A Walbro WYL-205B-hez csak hiányos javittó készletet találok.Nincs bent az a müanyag szár amibe a sibeltű mozog.Kivan kopva az oldala és gázadásnál lefullad.Tuttok esetleg segiteni?A gép tipusa:Oleo Mac Sparta 25.Elöre is köszönöm.
Tisztelettel
Molnár Miklós

 © Karburátor2013. jún. 15. 08:37 | Válasz | #261 
Mail ment.

 szilárd2013. jún. 14. 18:10 | Válasz | #260 
Kedves Doki!
Vettem apámnak egy 4t kínai robogót(még bízom benne!!!,És persze benned! :-) ) egy hete nem tudom beállítani a karburátort. 50-es a szentem. Ráraktam egy teljesen új walbro karbit és csak akkor tudom felpörgetni, ha az alapjárati fúvókát 31-ről 36-ra cserélem a főfúvóka 70-es és az alapjárati csavart koppra becsavarom. Ilyenkor is torpan a gázadásra és betegesen pörög fel! Lehet hogy a benzinszintet kellene csökkentenem???? Nem nagyon lehet azt mondani hogy ez a karbi gyári ,mert ugye a kínai gépeknél minden szém szém bat diferent! Előre is köszi a segítséget

 © Karburátor2013. jún. 14. 08:11 | Válasz | #259 
Sofőrt kell cserélni. :)
Tényleg nem mindegy ki vezeti, és nincsen olyan,hogy 4 litert KELL fogyasztania.
Függ a körülményektől,az egyszerre megtett távolságoktól, stb.
Ha szeretnénk tudni,hogy van valami műszaki oka,akkor legalább egy gázelemző mérésre el kellene vinni valahová.
Alapjáraton és ha lehet különböző,de legalább egy emelt fordulaton amit mérni tudnak az kellene.
Ha megvannak az adatok,akkor szívesen ötletelek,hogy mi lehet,vagy egyáltalán lehet valami gond,akár karburátorral,akár gyújtás rendszerrel,akár a motor állapotával.

 Radnay Petos2013. jún. 12. 21:35 | Válasz | #258 
Kiváló az alapjárat,könyen indul hidegen is jó a gyorsulása is De nagyon magas a fogyasztása a 800-as marutinak,4,helyet,6,litert fogyaszt mi a megoldás?

 Radnay Petos2013. jún. 12. 21:26 | Válasz | #257 
Maruti 800-as 100km/8,litert eszik 70km/ó Eznagyonsok mitkell csinálnivele hogy csak 6,litert fogyaszon,kérek ötletet rá!

 © Karburátor2013. máj. 30. 08:37 | Válasz | #256 
Szívesen.

 robertkopasz2013. máj. 29. 07:06 | Válasz | #255 
Köszönöm mester!:)

 © Karburátor2013. máj. 26. 17:39 | Válasz | #254 
Akkor befelé kell tekerni.
A kézzel tekerhető alapjárat állító csavarra derékszögben áll.

 robertkopasz2013. máj. 22. 16:57 | Válasz | #253 
Az a membránom volt lukas (legalábbis amit észrevettem), amin egy "L" alaku rudacska van!
Nem igazából tudom hol hol keressem a keverékállító csavart, de átfésülöm azt a karburátort!:)

 © Karburátor2013. máj. 22. 11:54 | Válasz | #252 
:)

Kis szerencsével a 3 szegletű membránon voltak a kis pötty lyukak.
Ez esetben az történhetett,hogy ezeken a lyukakon keresztül kapott eddig benzint,ami most hiányzik.
Ilyenkor az alapjárati keveréket kell dúsítani
a keverék állító csavar / -a karburátor talpában, csőben- /
kifelé tekerésével.

 robertkopasz2013. máj. 21. 20:00 | Válasz | #251 
Az egyik ismerősöm tanácsára vettem javító készletet karbihoz, kicseréltem a membránokat, az egyik valóban lyukas is volt, sok nagyon apró lyuk volt rajt. Összeraktam, most elég szabálytalan az alapjárat gázadás után mikor vissza esik a fordulat mjdnem leáll. Elállíthattam valamit rajt?

 robertkopasz2013. máj. 20. 14:47 | Válasz | #250 
A mágnesszelepet meghúztam, talán egy kicsit laza volt, a csatlakozó saruját fogóval összenyomtam egy kicsit, szerintem itt lehetett kontakthiba, elég elhasználodott a saru. A lényeg, hogy ez volt a probléma, most tökéletesen működik, nagyon hálás vagyok tanácsaidért, hihetetlen, hogy egy ilyen kis apróság mennyi idegességet tud okozni.
Mégegyszer nagyon köszönöm!
SZERETLEK KARBIDOKI!:))))

 robertkopasz2013. máj. 20. 14:21 | Válasz | #249 
rendben megpróbálom köszönöm!

 © Karburátor2013. máj. 20. 13:44 | Válasz | #248 
Talán érdemes lenne ezzel kezdeni, csinálni rá egy alapjáratot.
Van rajta egy alapjárati mágnesszelep, ehhez megy egy szál elektromos vezeték.
Vagy nem kap áramot-ez ellenőrizhető,vagy egyszerűen kitekeredett.Kézzel meg lehet húzni.
Ha tekerni lehet a mágnesszelepet kézzel,akkor ez volt a baj.

 robertkopasz2013. máj. 19. 19:19 | Válasz | #247 
Melegen sincs alapjárat, sajnos.De nem csak hogy alapjárat nincs, de a gázadásra is lefullad.
Nem tudom pontosan a fordulatszámot teljes szivatónál, de szerintem 2000 körül lehet.

 © Karburátor2013. máj. 19. 17:42 | Válasz | #246 
Igazából hidegen így kell viselkednie,többé kevésbé.
Ha melegen sincsen alapjárat akkor annak meg kell keresni az okát.

"Teljes szívatónál pörög mint a golyó,"ez milyen fordulatszámot jelent?

 robertkopasz2013. máj. 18. 12:12 | Válasz | #245 
Tisztelt Karbi Doki!
A következő problémával találtam szermbe magam.
Van egy samara 21083 autóm, a hiba a következő:
Teljes szivatónál pörög mint a golyó, de ha vissza húzom a szívatót pár másodperc dadogás után leáll, a gázadásra késve reagál, csak akkor nem áll le, ha pumpálva adok gázt, ha csak simán gázt adok lefullad az autó. Én benzon ellátás problémára gyanakszok bár abszolut nem vagyok jártas az autók világában, az ac pumpám új, kérlek segíts!:))

 © Karburátor2013. márc. 01. 16:34 | Válasz | #244 
Szívesen máskor is.

 Bigyós2013. feb. 28. 21:05 | Válasz | #243 
Tisztelt Karbi Doki!
Köszönöm a gyors és meggyőző válaszát!

 © Karburátor2013. feb. 26. 22:22 | Válasz | #242 
Nem tudom.
Ugyanezt bővebben:
Elvileg lehetne emelni is és csökkenteni a benzinszintet.
A gyakorlatban csak csökkenteni lehet,tehát szegényedni fog a keverék.
Az alapjárati keverék is fog szegényedni egy kissé.
Ha tökéletesen ugyanolyan CO-t szeretnek a beavatkozás után, akkor kellene állítani az alapjáraton is.
Ámde.
Valószínűleg jó ötletnek tartom a keverék szegényítést,különben nem csinálnám.
Ez esetben pedig miért ne szegényedhetne az alapjárati keverék?Ha szegényedhet,akkor nem kell állítani.
DE.
Eredetileg sem szállítanak sok benzint ezek a karbik.Ha szegényítem a keveréket valószínűleg kissé torpanni fog alacsonyabb fordulaton,de legalább is álmosabb lesz.
Ha ilyenkor adnánk egy kis benzint alapjáraton,akkor szinte tünet mentes lehetne.
Igaz,hogy kissé lustább,talán kissé többet is fogyaszt de a miénk. :-)
Szóval csak azt szerettem volna mondani,hogy a gyári beállítás híve vagyok.

 Bigyós2013. feb. 26. 22:21 | Válasz | #241 
Pontosan írva a típus, Lada Samara 2108 :)

 Bigyós2013. feb. 26. 21:28 | Válasz | #240 
Tisztelt Karbi Doki!
Lada 2801-es Samara karburátorával kapcsolatban szeretnék egy kérdést feltenni.Azt szeretném tudni, hogy ha a benzinszintet változtatom, akkor a CO csavaron is kell-e majd valamerre utánaállítanom, vagy az alapjáratot nem fogja oly módon változtatni hogy korrigálni kelljen rajta?
Válaszát előre is köszönöm!

 © Karburátor2012. okt. 18. 00:21 | Válasz | #239 
Köszönöm.

 CYN2012. okt. 16. 09:44 | Válasz | #238 
Tisztelt Karbi Doki!
Válaszát köszönöm,megértettem.
A membrán nem volt átszakadva,de alapjárat valóban csak úgy volt, hogy a minőségcsavar koppra be volt csavarva.valóban dús volt a keverék, mivel a gyertyakép is ezt igazolta.A membrán csere után a minőségcsavart 6 teljes fordulattal kellett kicsavarni,hogy legyen alapjárat.Válaszából kitűnik,hogy Ön nagy tudású és nagy tapasztalatú SZAKEMBER.Bárki bizalommal fordulhat Önhöz tanácsért.
Maradok tisztelettel.Minden jót kívánok Önnek.

 © Karburátor2012. okt. 13. 11:37 | Válasz | #237 
VÉGDÚSÍTÓ,RÉSZTERHELÉS DÚSÍTÓ,TAKARÉKBERENDEZÉS MEMBRÁNNAK szoktuk hívni.Ahány ház annyi név. :-)
Úgy működik,hogy alapjáraton /-amint a motor beindult-/ a nagy szívócső vákum egy rugó ellenében végállásba állítja a membránt.
Ilyenkor a szelep-fúvóka- zárva van,nem jut + benzin a motorba.
Mikor hirtelen gázt adunk,a szívócsőben -/ahonnan a vákumos vezérlés történik/
-hirtelen leesik a vákum,és ezért a membrán mögötti rugó a membránt a másik végállásba tolja,minek hatására a főfúvókát megkerülve + benzin jut a motorba.
Kicsit úgy működik mint a gyorsító.
Gázadásra + benzin.
Részterhelésnél van szerepe,mert ahogyan nő a gázpedál nyomás,úgy esik a szívócső vákum,és úgy szállít egyre több benzint a szerkezet.
Végdúsító,mert padlógáznál alacsony a szívócső nyomás,és max. benzin érkezik a főfúvókát megkerülve.
Takarék berendezés mert,ha nem lenne,azonos padlógázas teljesítményhez,nagyobb főfúvóka kellene/ami minden fordulaton több benzint szállítana/
Érdekes,hogy az alapjárattal nem volt zűr,ugyanis az szokott lenni a probléma,hogy átszakad a membrán,ezért a vákumcsatornán az úszóházból folyamatosan áramlik a benzin a szívócsőbe,az üresjárati beállítást megkerülve.
Ilyenkor teljesen betekert keverék állító csavar mellett is dús a keverék.
Persze enyhe gázadásra ilyenkor is alaposan tovább dúsul a keverék az átmeneti furatokon keresztül.

 CYN2012. okt. 11. 11:44 | Válasz | #236 
Tisztelt Karbi Doki!/234/
Furdalt a kiváncsiság,ezért a szakirodalomban /net/utánna néztem,hogy mi is az az alkatrész ami álmatlan éjszakákat okozott nekem.
A neve:"Erőátviteli üzemállapot takarékberendezése" membránja. Nos ez a megnevezés az oroszból való fordítás miatt kissé "homályos". Szerintem ezt magyarul ugy hívják,hogy " átmeneti rendszer" membránja. Mivel az alkatrész cseréje előtt az alapjárat és a teljesitmény / nagy fordulat/ rendben üzemelt.Az alapjáratról a nagy fordulati teljesitmény elérése között torpant az autó. Elnézést a bőbeszédűségért,köszönöm a türelmét. További minden jót kívánok Önnek.

 © Karburátor2012. okt. 03. 14:23 | Válasz | #235 
Örülök hogy meg van a megfejtés,és köszönöm,hogy megosztotta velünk.

 CYN2012. okt. 03. 13:59 | Válasz | #234 
Tisztelt Karbi Doki! /228/
Alaplap csapágyat kicserélve nem lett jobb a helyzet.Mások okulása végett leírom, hogy
mi volt a probléma.
A szamara karbi tűzfal felőli oldalán van egy háromszögletű fedél.Ez alatt van egy membrán a közepén fémkoronggal azon egy kis tüske, ami a karbi belseje felé áll.Ez a tüske rugóerővel megnyom egy golyósszelepet, amin keresztül benzin áramlik a fedél mögé.Szintén található egy kisméretű fúvóka,ami ebből a benzinből "táplálkozik" Kiszerelve a membránon szemmel látható hibát nem fedeztünk fel, azért újra cseréltük.A fuvókát kicsavarva tisztának találtuk és visszatettük. Ezzel a torpanás megszünt, a gyertyakép egységesen őzbarnára változott.Az autó olyan mint régen volt:tökéletes.
Hálás köszönet áldozatos munkájáért.

 © Karburátor2012. szept. 27. 11:47 | Válasz | #233 
Csak akkor kellene ha valóban lóg.
Azért érdemes megnézni.
Az ellenőrzéshez elég egy zárásszögmérő.
Ha gázadásra változik a zárásszög,akkor érdemes a cserén gondolkozni.
Kézzel megmozgatva is érezhetőnek kell lenni a mozgásnak.

 © Karburátor2012. szept. 27. 11:42 | Válasz | #232 
Az eddigi tapasztalatok azt vetítik előre,hogy hirtelen II. torok nyitásra torpanni fog mint állat.
A II. torok nyitó membránhoz érkező vákum általában nem egy teljes keresztmetszetű csövön kapja a vákumot,hanem egy fúvókán keresztül.
A vákum is tudná viszonylag gyorsan nyitni a torkot,de ezt nem szeretnék, ezért fúvókázzák.
Ilyenkor a fúvóka mögötti térbe lassabban alakul ki a vákum,ezért lassabban nyílik.

Inkább a hőgomba áramkörével lehetne játszani.
Ha azt üzenem az elektronikának,hogy hideg van,akkor több benzint adna,ha azt, hogy meleg van akkor takarékoskodna.

 CYN2012. szept. 27. 07:52 | Válasz | #231 
Tisztelt Karbi Doki!
Köszönöm a tanácsot. Kicseréltetem.

 HPMaster2012. szept. 25. 22:53 | Válasz | #230 
SzeVWa Karburátor!

Van egy 1.6-os Jettám Pierburg 2EE karbival, aminek a javításához anno Tőled is kértem segítséget.
Miután kicseréltem az elektronika hőgombáját, meg is javult a melegen nehezen indul című probléma.

Kérdésem a következő:
Kieszeltem, hogy esetleg hogyan tudnám picit megpiszkálni a rendszert.
Van egy olyan elképzelésem, hogy a 2. torkot működtető vákuumdobot lecserélném valamilyen elektronikus mechanizmusra, amihez készítenék vezérlőt.
Lenne olyan beállítása, hogy takarékos, amikor a 2. torok egyáltalán nem nyitna.
Lenne olyan hogy sportos, amikor a 2. torok az elsővel szinkronban működne és lenne egy olyan, amikor pedig a jelenlegi módszer szerint működne, úgymond gyári beállítás szerint.

Kérdés, hogy ha a 2. torok szinkronban nyit az elsővel, akkor nem lesz-e problémám? Persze leszámítva a megnövekedett fogyasztást. (Valamit valamiért)
Nem fog fulladni? Elérem a kívánt "sportos" hatást?

Az alapvető ok, amiért csinálnám, hogy most ugyebár a vákuum nyitja a 2. torkot, tehát, ha netán ki akarok hirtelen gyorsítani, akkor sem tudok, hiába padlózok le, míg ki nem alakul akkora vákuum, ami rendesen ki nyitná a 2. torkot.
Ezt a késleltetést szeretném kiküszöbölni a rendszerből úgy, hogy kiveszem a direkt gátat és elektronikusra csinálom meg a nyitást.

Vélemény?

 © Karburátor2012. szept. 25. 18:07 | Válasz | #229 
Innen nézve úgy látszik :-) ,hogy billeg az alaplap csapágy a gyújtás elosztóban,és ezért változik a megszakítóhézag és ezzel az előgyújtás.
Mikor a vákumos előgyújtás szabályozó megmozdítja az alaplap csapágyat,elmászik a megszakító hézag.
A vákumcsövet levéve a gyújtás elosztóról és ledugózva,szerencsés esetben kissé javulhat a torpanás.
Ha így van, ki kellene cserélni a csapágyat.

 CYN2012. szept. 25. 11:26 | Válasz | #228 
Tisztelt Karbi Doki!
Tanácsát szeretném kérni. Autóm 2105,szamara karburátorral szerelve.Kb.fél éve jelentkezett a problémám. Normális gázadásnál "Lyuk" lett a gázpedálon. Enyhén ráhúzott szívatónál ez megszünt. Dugulásra gyanakodtam. A karbit leszereltem,mindent átmostam,átfújtam. Úszószint rendben.Nem változott semmi. Az elektromos vonalon a trafótól a gyertyákig mindent trafó,kondi,gyujtókábelek,rotor,elosztófedél,gyertyák / kicseréltem újra. Nincs változás.A karbin van egy alapjárati elektromágneses szelep.Ezt is kicseréltem. Helyzet változatlan. Ekkortájt észrevettem, hogy a gyertyakép feltünően változatos.Az első őzbarna,a második egy árnyalattal sötétebb.A harmadik barnás-fekete,a negyedik pedig fekete kormos. A gyertyák sorrendjét összekeverve a jelenség nem változott,tehát 1-4-ig fokozatosan kormosabbak. A 3,4 hengernél markánsabb az elváltozás. Lecseréltem a fékszervó gumicsövét,ami repedt volt a szívócsonki csatlakozásnál.
A torpadás enyhült,de nem múlt el.A gyertyakép nem változott. Adjon tanácsot mit tegyek még? Köszönöm válaszát!

 © Karburátor2012. aug. 18. 07:35 | Válasz | #227 
Általában vagy AC pumpa,vagy trafó okoz ilyen tüneteket.
Hogy a gyújtásnál már nincsen több keresni való,azt onnan lehet tudni,hogy ha ugratom a szikrát a gyertyakábelnél mikor a motor leállt és nem indul,akkor vidáman pattog a szikra.
AC esetében persze jó lenne tudni,hogy van e nyomás mikor leállt a motor,mert az melegedés hatására csökkenni szokott.Talán egy kölcsönkért nyomásmérő lehetne a megoldás.
Legalább 0.2 bar nyomást kellene látni indítózás közben.(járó motornál is)
Ha ez nem megoldható akkor egy befőttes üvegbe kellene belenyomatni benzint önindítózással,és megítélni,hogy jött elég?(a benzin gyúlékony)

 lorinczi 12012. aug. 17. 10:02 | Válasz | #226 
Az Alekom pár 10.km megtétele után le áll.1 óra pihenés után ujra indul és szintén pár km után ujból le áll.Már az egész gyujtás rendszert kicseéltem.De hiába. Tud e valaki segiteni?Köszönöm.

 © Karburátor2012. ápr. 02. 14:50 | Válasz | #225 
Mail ment.


[1] 2 3 4 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

http://karburatormuhely.extra.hu