HÍREK!!!!Sajnos 2010 Jan. 1 megszűnt a cég.
Nem részletezném a problémát de nagyban közrejátszik az új zöldkártyás rendelet.Mindenkinek köszönjük, hogy minket választott a FÓRUM TOVÁBB ÉL .Békés Boldog Karácsonyt és Sikerekben gazdag boldog új évet kívánunk mindenkinek.Karburátorszakműhely

Jótanács vezetéshez: Csak olyan gyorsan vezess, amilyen gyorsan repül az őrangyalod!

KARBURÁTOR-ÚJPEST

Nyitva Tartás

ZÁRVA

Telefon: MEGSZÜNT

ZÖLDKÁRTYA ÚJPEST

Címünk:Budapest 1041 Kiss János U 4/a VOLT

Karburátor Szakműhely Újpest   >>   Fórum   >>   Fogyasztás csökkentés
Információk

Név:

E-mail cím:




 [ikonok]  [url]  [kép]
Hozzászólás:

Listázás időrendben


 © Karburátor2016. ápr. 06. 20:02 | Válasz | #333 
Örülök, hogy meg van a megfejtés, gratulálok.

 espleono2016. ápr. 06. 05:35 | Válasz | #332 
Köszönöm a részletes magyarázatot. Örömhír, hogy a talány megoldódni látszik. Igazad van a fals levegő a bűnös, de nem a karburátornál. Hiába fújogattam kicsike féktisztítót a karburátor talpához, amire nem vettem észre változást. Bár az előírt nyomatékkal lett meghúzva a szívócsonkot a blokkhoz rögzítő anya, kissé bővebb spriccellés csak a karburátor blokk felöli részénél mutatott olyan jelenséget, hogy jelentősen lecsökkent a fordulatszám. A másik talányhoz, a "tocsogó" benzin az első torok pillangó szelepén, is kiderült a bűnös a többszöri szét és összeszerelés közben. Működésfizikailag nem tudom a magyarázatot, de tény, hogy az alapjárati elektromágnes gumitömítése olyan mértékben elöregedett, hogy a szeleprész a teljes becsavarásnál beljebb került. Valósággal be is szorult, mert az egyik szétszereléskor a szelepházat úgy kellett külön kibányásznom.

 © Karburátor2016. ápr. 05. 09:30 | Válasz | #331 
Ha van egy beállított jó alapjárati keverék / stabil szépen jár a motor, finom és durva gázadásra jól reagál /
- a szívócsövön nyitok egy pici nyílást== fals levegőt engedek be== meg fog emelkedni az alapjárati fordulatszám, kissé a beérkező levegő miatt szegényedni fog az alapjárati keverék.
Igazából most nem is annyira ez az érdekes, hanem az, hogy csökkent a motor fojtása.
Az Ottó motorok fojtással szabályozzák a fordulatszámot.
A fojtószelepnek az a dolga, hogy ne engedjen be se alapjáraton se részterhelésnél a kívánatosnál több levegőt /és persze a vele keveredő benzint /.

Ami levegő megkerüli a fojtószelepet = bejut alá = az a fals = nem a gyárban betervezett = levegő.

Ha jó vagy enyhén dús keverékhez érkezik fals levegő, az emeli a fordulatot / lyuk befogva csökken a fordulat /
Ha szegény keverékhez érkezik a fals akkor csak bizonytalanítja az alapjáratot és ilyenkor nincs pozitív változás a lyuk befogására sem.
Ha nagyon dús alapjárati keverékhez érkezik a fals levegő, az nem tudja kis furaton keresztül érdemben befolyásolni az alapjárati keveréket ezért ezért nem érzékelhető hatás akkor sem ha a lyukat befogva ellenőrizzük a hatását.

Az UI. pont ilyen fals levegőt enged be.
Mivel nem nagy a lyuk mérete egy új autón jól dolgozhat az enyhe keverék szegényítés /fojtás csökkenés, a beáramló keverék örvénylésbe hozásával= jobb keveredésével/
és valóban, befogva kissé esni kell fordulatnak.

Ha máshonnan is szív falsot, akkor már nem jól működik az UI.

Ezért erőltettem a fals keresést.

Alapjáraton járó motornál a fékpedálra való egyszeri, többszöri rálépés, szapora pumpálás hatására, hogyan változik az alapjárat?
Változik?


 espleono2016. ápr. 05. 05:23 | Válasz | #330 
Én valamit nagyon elnéztem, mind a karburátor (SOLEX), mind az UIS leírásában, mert nem így értelmeztem a szabályozást. Végül is korábbi életében az UIS a karburátorral együtt tudta azt az állapotot, hogy befogva esett egy kicsit a fordulat. Most az a helyzet, hogy a keverékállító csavar bármely helyzeténél semmilyen változás nem tapasztalható fordulatszámban az UIS befogásakor. Végül is az UIS a fogyasztás csökkentésen túl, nekem arra is jó volt, hogy a CO-t műszer nélkül is betudtam állítani.

 © Karburátor2016. ápr. 02. 21:47 | Válasz | #329 
http://www.zsiguli.hu/images/cikk130_2-96.gif
Ezen a képen a 26-os csavar kifelé tekerése dúsítja az alapjárati keveréket.
Szegény keverék dúsítása egy darabig emelni szokta a fordulatszámot, szegény keverék szegényítése bizonytalanítja az alapjáratot de nem emeli.
Dús keverék szegényítése emelheti az alapjáratot, dúsítása nem emeli a fordulatot.

Mivel az alapjárati fordulat nem függ a főfúvóka rendszer bármely paraméterének változásától / hacsak nincs annyira nyitva a torok, hogy elinduljon a főfúvóka rendszer / ezért a levegő fúvóka méretének az alapjárat szempontjából nincsen jelentősége.

Csavar ami befelé tekerve dúsítja az alapjárati keveréket a Lada karburátoron található megkerülőlevegő csavar néven.
http://www.zsiguli.hu/images/cikk229_musz_porl1.JPG

 espleono2016. ápr. 02. 20:11 | Válasz | #328 
Az első torok pillangó szelepén megszűnt az üzemanyag "tocsogás" is, ezt az előbbi hozzászólásomban elfelejtettem írni.
A spray-val történő ellenőrzésen már túl vagyok. Konkrétan féktisztítót fújtam, de nem tapasztaltam változást. Az UIC-hoz tartozó beállítási leírás alapján én egészen másra gondoltam, nem szegény keverékre, hanem pont ellenkezőleg túl dúsra. Ugyanis ezen leírás szerint (és eddig így is volt) a minőség állító csavar befelé tekerésével dúsítani, kifelé tekerésével szegényíteni lehet a keveréket. Az UIS befogásakor tapasztalt jelenség, a beállítási leírás szerint, további kifelé tekerést igényelne, ami viszont emeli a fordulatszámot. Mivel a javító készletben nem volt féklevegő fúvóka, ezért a régi lett visszatéve, ami viszont valamikor ki lett cserélve kisebb számúra. 165-ös helyett 150-es van bent. Szemmel is látható, hogy ennek kisebbek a furatai. Esetleg ez nem okozhatja ezt a beállítási problémát.

 © Karburátor2016. ápr. 02. 09:14 | Válasz | #327 
Most szegénynek tűnik a keverék mert valahonnan kap levegőt ami nem gyári. Térjünk vissza a korábbi javaslatra:
"Érdemes ezenkívül egy hidegindító vagy más éghető anyagú spray-vel járó motornál odalőni minden fals gyanús helyre.
Ha megváltozik az alapjárat akkor meg kell keresni pontosan, hogy a szervónál, a sortömítésnél, a karbi talpa alatt, a folytószelep tengelynél, vagy hol szív falsot. "

 Espleono2016. ápr. 02. 06:42 | Válasz | #326 
Megérkezett a javító készlet, de csak felemás eredményt hozott. Kezdve azzal, hogy hiányos volt a készlet, nem volt minden benne, amit cserélni szerettem volna. Pl. gyorsító fúvóka, féklevegő fúvóka. A tűszelep meg egy utángyártott bóvlinak bizonyult, ezért az eredeti került vissza. Egy szó mint száz a fél siker annyiban áll, hogy van egyenletes alapjárat (783), ami meglepően stabil az előző életéhez képest, bár nem olyan mintha doxa óra járna. Az alap előgyújtás ezen az alapjáraton sztroboszkóppal mérve 1,5. Egyébként nem tudom, hogy a javító készletben kapott dolgok melyik cseréje eredményezte a javulást. Ami megmaradt hibaként az az, hogy nem lehet a CO-t beállítani. (Nem műszerrel, hanem az utánporlasztó UIC beállítási leírása alapján.) Kifelé kellene tekerni a minőség állító csavart de akkor nagyon magas az alapjárati fordulat, amit a fordulatszám szabályozóval már nem lehet csökkenteni vissza, mivel egy pont után már el sem éri a pillangószelep tengelyén lévő kart.

 © Karburátor2016. márc. 29. 10:38 | Válasz | #325 
Mail ment.

 Danti2016. márc. 29. 09:33 | Válasz | #324 
Köszönöm a választ és annyit kérdeznék még hogy 1.1 egyes samara átlag fogyasztása mennyinek kell legyen végül?? Karburátort viszont nem kapok hozzá mert nincs 1.1-es a samarámhoz mitévő legyek?? A karburátorom kuka tönkre ment és kétségbe vagyok esve ,kérek tanácsot segítséget. Hosszútávra szeretném megtartani . Köszönöm előre is válaszotokat.

 © Karburátor2016. márc. 26. 22:11 | Válasz | #323 
Ha meglesz a javítókészlet, csak kitaláljuk mi van vele.

 Espleono2016. márc. 25. 20:12 | Válasz | #322 
Köszi a tippet a cigaretta füsttel, bár én nem dohányzom, de megoldom. A második torok alapnyitását úgy módosítottam időközben, hogy figyeltem mikor kezd el ott is megjelenni a benzin. Na ettől a ponttól visszacsavartan egy teljes fordulatot. Lényegi változás nem történt, ezért az 1/4-1/2 javasolt fordulathoz fogok visszatérni, de csak miután meglesz a javító készlet. Jövő hétre ígérték. Csak infóként, a Hall-IC vezérelte gyújtáshoz készítettem egy ellenőrző elektronikát és azzal az előírtak alapján beállítottam az előgyújtást kézzel forgatott főtengelynél. Végül is a gyújtás szinte semmi jelentősebb után állítást nem igényelt.

 © Karburátor2016. márc. 24. 23:13 | Válasz | #321 
Nincsen jó ötletem.
Gyárilag indikátor órával és egy hozzávaló "indikátor tartó állvánnyal"állítják be.
Mivel ez nekünk sem volt, mi CO mérőt használtunk.
Ha túlságosan nyitva van akkor eldúsul / az átmeneti nyílás miatt /, ha túlságosan zárva akkor szintén dús.
Valahol érintéstől 1/4-1/2 ford között szokott jó lenni de ez karbiként változik.

Azért egy kis cigaretta füstöt fújnék az alapjárati fúvóka helyére / miután a mágnesszelepet kivettem /és kivéve a keverékállító csavart nézném, hogy ott jön -e füst.
Ha jön megnyugodnék, ha nem, -csak levenném újra a talpat és végignézném az üresjárati csatornát.


 Espleono2016. márc. 23. 14:31 | Válasz | #320 
Köszönöm a gyors választ. A kifolyó cső malőr miatt nem kell elnézést kérni. Velem is előfordul, hogy elkalandozik a gondolatom. Ami egyebeket írtál abban már van érdekes dolog. A alapjárati mágnes szelep kap feszültséget, megmértem műszerrel, és működik is, mert a csatlakozó kábel felhelyezésekor hallani egy kattanást. Sajnos a gyújtás csak úgy lett beállítva, ahogy szétszedéskor összejelöltem, mert az ingadozó alapjárat miatt stroboszkóppal nem lehet beállítani, és mivel nem megszakítós hanem Hal IC
vezérlésű, másként (én legalábbis) nem tudom. Elvileg minden járata, fúvóka kompresszorral át lett fúvatva. Ami viszont elkerülte a figyelmemet, az a második torok. A karburátor talpának elgörbülése miatt, mivel szétszedés előtt a tömítésnél kifolyási lerakódás volt látható, sík köszörűn ki lett javítva. Na ezen ok miatt a talpban lévő csavart, ami a második torok alaphelyzetét állítja be ki kellett venni. Ennél elkövettem azt a hibát, hogy nem mértem meg, mennyire van betekerve. Most csak úgy találomra. Ugyan olvastam egy leírásban egészen kicsi alaphelyzeti nyitást, de az bent a torokban és főleg azon a kis méreten nem tudom ellenőrizni. Konkrét méretre nem emlékszem. Most úgy van beállítva, hogy a csavar és a kar éppen érintkezéséhez viszonyítva egy 0,15-ös hézagmérőnyivel van megemelve. Lehet, hogy itt van a baj? Amatőr szinten, hogyan tudnám beállítani?

 © Karburátor2016. márc. 23. 09:21 | Válasz | #319 
Ne keresd tovább a túlfolyócsövet.Mikor azt írtad, hogy Samara én önkéntelenül hozzátettem, hogy Lada és ettől kezdve a Ladáról beszéltem.
Restellem, de a képen látható alsó kis csőről beszéltem:
http://www.zsiguli.hu/images/cikk229_musz_porl1.JPG

Az utóbbi leírás azt mutatja , hogy nagyon nyitva van az egyes torok.
Ha kicsi az előgyújtás, ha teljesen zárva van a kettes torok, ha nincsen alapjárat /dugult üresjárati fúvóka, nem kap áramot az alapjárati mágnesszelep / és hasonló esetekben fordul elő.

 Espleono2016. márc. 22. 16:56 | Válasz | #318 
Köszönöm a választ. Pillanatnyilag karburátor javító készletre várok, mivel az a tapasztalatom, hogy az első torokban alapjáraton tocsog a benzin a pillangószelepen. Ugyan nem tapasztalok az úszóházban túltöltést. (Légszűrő levételével felülről két furaton keresztül ez ellenőrizhető.) Ezen kívül az alapjárati mágnesszelepről ha lehúzom a kábelt nem áll le. Tehát biztosan más úton kap üzemanyagot. Maga a mágnesszelep ellenőrizve, sőt cserélve is lett. Az említett túlfolyó cső letörés feladta a leckét, mert ilyennel sem szereléskor, sem most utólag nem találkoztam. A szívócsonkon az ECON csatlakozó meg a fékrásegítő dobhoz menő csatlakozáson kívül mást nem találok. De helyét sem, amennyiben ki lenne törve. Csak ezért nem akarnám újfent szétszedni. Megpróbálok valami rajzot, vagy képet keresni róla. Az említett "tocsogás" az, ami nem tetszik. Úgy látom, hogy a torok közepén lévő fúvókából csöpög a benzin. A spray-vel való ellenőrzés nem mutatott fars beszívást sehol.

 © Karburátor2016. márc. 18. 07:40 | Válasz | #317 
Nem biztos, hogy a karbival.

Lehet, hogy szerelésnél letört a túlfolyócső ami a szívócsőből engedi ki a szabadba /szinte a kipufogó csonkra/ a belekerült feleslegesen sok benzint.Ennek végén van egy kalibrált furat ezért ha cső letörik a furat mérete / amin keresztül találkozik a szívócső belseje a külvilággal / megnő.

Érdemes ezenkívül egy hidegindító vagy más éghető anyagú spray-vel járó motornál odalőni minden fals gyanús helyre.
Ha megváltozik az alapjárat akkor meg kell keresni pontosan, hogy a szervónál, a sortömítésnél, a karbi talpa alatt, a folytószelep tengelynél, vagy hol szív falsot.

Mindezek előtt, az alapelőgyújtás nem lehet nagyobb a gyárinál.

 Espleono2016. márc. 15. 05:36 | Válasz | #316 
Mi lett a karbival?
Samra hengerfej tömítés és szelepszár szimering csere, valamint szelephézag beszabályozás után az UIC utánporlasztó leírása szerint nem lehet a karbit (Solex) beszabályozni. Az alapjárat magas, és már nem csökkenthető a mennyiség csavarral. A keverék állító csavart is nem lehet tovább kitekerni, az UIC levegő csatlakozó befogásakor tapasztalt fordulatszám, de inkább semmilyen változás, alapján még tovább kellene.

 © Karburátor2016. feb. 19. 09:36 | Válasz | #315 
A magasabb fogyasztást nem csak a karburátor okozhatja.
Pl mikor volt szelephézag állítva?
Mekkora a kompresszió a hengerekben?
Nem szorul egy kicsit valamelyik kerék?
Nem eszi egy kicsit az olajat a motor ami végül a kipufogó eltömődésében jelentkezik?
Nyilván ilyenek fényében Neked is jut eszedbe számtalan szebbnél szebb gondolat.
Általában igaz, hogy a karbit kell utoljára hagyni.
Először a többivel kell foglalkozni, majd végül a karbival.
Ez csak akkor nem igaz, ha valaki kipufogó-gázelemzővel megméri alapjáraton és fordulaton és azt látja, hogy magas a CO.
Akkor érdemes beletúrni.
Nagyobb karburátort azért nem célszerű felrakni, mert ahhoz nem csak nagyobb üzemanyag fúvókák járnak, hanem nagyobb levegő torok is.
A nagyobb levegő torok azért baj mert ha az ember takarékosan vezet akkor nem igen nyomja a gázt.Ilyenkor az alacsonyabb levegősebesség miatt rosszabb a porlasztás, és ezzel romlik a hatékonyság és a fogyasztás is.

 Danti2016. feb. 18. 15:24 | Válasz | #314 
Most annyi a baja hogy sokat zabál a Samarám 1.1 es és eszik 8-10 litert mi lehet a baj?? Nem tudom hogy állítani hol kell rajta.

 Danti2016. feb. 18. 15:22 | Válasz | #313 
Szeretném tudni hogy 1.1 -es Samarámhoz jó e az 1.3 karbi?? Nem fog többet fogyasztani?? Kérem segtségeteket??

 © Karburátor2015. nov. 18. 19:21 | Válasz | #312 
Valóban okoz többletfogyasztást.Köszönöm a kiegészítést.

 miki2015. nov. 11. 19:14 | Válasz | #311 
Nekem is volt egyszer 10-15 l fogyasztásom és mint kiderűlt a gyújtásomon a vákumdob volt átszakadva!! Ez okozta a töblet fogyasztást

 © Karburátor2015. szept. 19. 07:41 | Válasz | #310 
Ha nem nagy az úszó változása,akkor nem az okoz alapjárati gondot.
Ha rendben van a mágnesszelep és a kényszer-üresjárati benzinmegtakarítás is, akkor keressük máshol.

Kívülről elérhető a háromszögletű membrán/3 csavar fogja/.
Meg kellene nézni nem lyukas-e, de legegyszerűbb cserélni.
Nem igen jól látszik, mikor a középen átmenő tengely mellett szivárog át a benzin.
Ám ha ez lyukas az okoz akár több literes túlfogyasztást, és alapjárati zűröket.
A membrán egyik oldalán ugyanis benzin van, a másik oldalon pedig a vákum /szakadás esetén/be tudja szívni a megjelenő benzint a szívócsövön keresztül a motorba.
Ha a membrán csere okoz változást a motor működésében /elsősorban alapjáratában/akkor a fogyasztás is javulni fog.

 csaba2015. szept. 17. 18:41 | Válasz | #309 
szia karburátor megnéztük a mágnes szelep az jó de volt egy olyan kis balesetem hogy szétszedtem a karbit és öszerakáskor egy kicsit elhajtottam az uszót és igy a csészikébe kisebb lett a benzin szint. ez okozhatja a jelenséget ? Meg még egy kérdés a fogyasztást hogyan tudnám csökkenteni?

 © Karburátor2015. szept. 13. 21:25 | Válasz | #308 
Meg kellene nézni/egy próbalámpával/, hogy gázelvételnél az üresjárati mágnesszelep mikor kap áramot.

Gyárilag amíg motorféken működik nem kell áramot kapnia, de amint eléri kb az 1500-as fordulatot meg kell jelenni az áramnak, hogy legyen ideje a mágnesszelepnek kinyílnia mire a fordulat leesik az alapjáratira.

A kényszerüresjárati benzinmegtakarítás úgy működik, hogy le lehet motorfékkel jönni a hegyről a völgyig, egy korty benzin nélkül.
Zárt fojtószelep mellett, 1800 fordulat felett az alapjárati mágnesszelep nem kap áramot és ezért lezárja az üresjárati benzin útját.
/A főfúvóka rendszer a zárt fojtószelep miatt nem szállít benzint./
Ha késón kapja vissza az áramot a mágnesszelep, akkor vagy leáll a motor, vagy bizonytalanná válik az alapjárat.
Van egy ezért felelős doboz a motortérben.
Ez viszont adatokból dolgozik. Érzékelnie kell a fordulatszámot, és azt, hogy a fojtószelep zárva van, vagy nyitva.
Hibásak lehetnek az infók, a doboz, a mágnesszelep.

 csaba2015. szept. 13. 18:48 | Válasz | #307 
szia azt szeretném kérdezni hogy van egy 1.3-as 90-es szamarám a fogyasztás 10 liter körül mozog. meg mikor felmelegszik a motor és menetközbe leveszem a gázról a lábam leáll a motor meg ingadozik az alapjárat de a leállást nem mindig csinálja .mit lehetne evvel a jelenséggel csinálni ?

 © Karburátor2015. szept. 10. 17:57 | Válasz | #306 
Csinálni szokta mikor az a háromszögletű membrán átszakad.Először azt nézném meg.

Akkor is csinálja, ha a mágnesszelep meghalt vagy nem kap áramot./sima próbalámpával ellenőrizhető./
Persze lehet első torok főfúvóka vagy üresjárati üzemanyag fúvóka dugulás is.

 Szűcs Gábor2015. szept. 08. 21:34 | Válasz | #305 
Tisztelt karburator!!!Van egy 1300as 90evjaratu lada szamaram!!Olyan gondom lenne vele hogy alapjarat nincsen,csak padlogazon jar a motor akarom mondani ordit amint elveszem a padlogazt dadogni kezd es leal!!Ac membran jo,benzin ott jon megy,porlaszto takaritva,egy egyszeruen nem jo!!!Ja ujj gyujtasfedel,rotor,gyertya!!!Valaszat eloreis koszonom!!

 © Karburátor2015. aug. 04. 21:18 | Válasz | #304 
Azt a drótot ami a gombához megy a motor blokkhoz /testhez /kell érinteni.
Ilyenkor a hőmérséklet jelzésnek el kell menni a másik végállásba. /kell egy kis idő hozzá/-
Ha ez bekövetkezik akkor a gomba csere újra aktuális.
Ha nem moccan a hőmérséklet mutató, akkor vagy a vezeték a hibás, vagy a hőmérő kijelző része.
Kilométer órát kivéve /ha ott kapja meg a testet / kizárható a vezeték hiba.

 miklos2015. aug. 04. 15:31 | Válasz | #303 
tisztelt karburátor..az volna problémám,hogy a2108 szamarámon nemmüködik,vagyis nemmutatja viz hőmérsékletet az óra cserélve agomba jó.hol lehet a hiba?

 miklos2015. aug. 04. 15:27 | Válasz | #302 
tisztelt karburátor..az volna problémám,hogy a2108 szamarámon nemmüködik,vagyis nemmutatja viz hőmérsékletet az éra cserélve agomba jó.hol lehet a hiba?

 © Karburátor2015. júl. 25. 21:24 | Válasz | #301 
Sajnálom de számomra teljesen ismeretlen ez a szerkezet.Csak az autó karburátorok ismerősek.

 Sparta 252015. júl. 25. 18:17 | Válasz | #300 
Üdvözlöm!
Van egy Oleo Mac Sparta 25.
Elég nehéz már beindítani is, amikor meg kicsat nagyobb füvet vágok vele akkor meg le akar fulladni ha nem emelem fel!
Ön szerint mi lehet a probléma?
Dugulás vagy valami más?

 © Karburátor2015. máj. 24. 23:15 | Válasz | #299 
Tényleg olyan mintha nem kapna benzint.
Ez persze lehet dugulás is.Ha a tank aljáról szippantott akkor nem lehetetlen.
Ilyenkor sajnos le kell venni a karburátor fedelet és belenézni.
Hol a benzinszint, szabad-e a főfúvóka furata?
De ilyenkor már ha úgyis szét van szedve azt is érdemes megnézni, hogy a tűszelep képes-e kinyitni, az úszó nem szorul-e?
Belefújva mikor tűszelep nyitottnak látszik, átmegy a levegő?
Az AC pumpa szállít elég benzint?
Lehetne AC nyomást is mérni, de általában az a fontos, hogy egy üveg edényt gyorsan megtöltsön benzinnel.

 Golf 12015. máj. 24. 16:15 | Válasz | #298 
Szép napot. Gondom lenne.
G1 1.1 Karbis ördögfajzat nem akar indulni.Pieburg Solex Karburátor.
Ma mentem vele néhány kiló métert és mintha elfogyott volna a nafta rántott egy kettőt és leállt na mondom vigyorogtam hogy nehéz volt a láb hozattam benzint be is indult sokadjára játszadozva elmentem vele 300 métert kb és megint leállt dombnak felfelé.Hazahúzás következett.Itthon megint beindítottam vissza állt minden a rendes kerékvágásba naghy bizalommal elindultam és megint ugyanaz és lejtőn lefelé gurulva sem indult be .
Ha pumpálom a gázpedált indítózás előtt jó néhányszor akkor beindul nagy nehezen felpumpálom egy bizonyos fordulat számra és ott tartva egy helyben a pedált szépen ketyeg is de ahogy gázt adnék elkezd fulladni mintha nem kapna elég naftát.
Lehet kifogyott a benya reggel és benyelt valami dzsuvát?
Segítsen munkába járós autó:(

 © Karburátor2015. márc. 20. 08:46 | Válasz | #297 
Örülök, hogy sikerült.
Mail ment.

 kaalmi2015. márc. 19. 22:10 | Válasz | #296 
Tisztelt Karburátor!

Mindent úgy csináltam,ahogy írta!
És úgy dúruzsol mint még soha!!!
Tökéletesen igaza volt,nagyon köszönöm a segítségét!!!!!!!
Ha esetleg valamikor gond adódna a karbikkal, kihez tudom elvinni javításra?Tud valakit ajánlani?(esetleg ön?)
Mégegyszer KÖSZÖNÖM!

Üdvözlettel, Kaalmi.

 © Karburátor2015. márc. 18. 08:35 | Válasz | #295 
Mind a két csavarral meg kellene keresni a legmagasabb alapjáratot.Ha ezek a keverék állító csavarok akkor simán megjavulhat.

Most kezdetben kifelé kell tekerni a csavarokat amíg emelkedik a fordulat, aztán befelé amíg kissé hanyatlik, kissé kifelé amíg szépen jár ezzel megkerestük az ideális helyét.
Ha magas az alapjárati fordulat, akkor fojtószelep ütközővel vissza a gyári fordulatszámra, aztán megint eljátszani a keverék állítókkal.

 kaalmi2015. márc. 16. 23:22 | Válasz | #294 
Tisztelt Karburátor!

Csak,hogy jól csináltam e.
Pici csavar besűllyesztve karbi alsó részén,kb.negyed ford.betekertem az egyiken, fordulatsz.visszaesett.ugyanez a másiknál is,ugyanugy ingadozik az alapjárat mint előtte,talán annyit javított,hogy a gázadás után,már nem esik le a fordulat nagyon(mintha le akarna fulladni).
Van esetleg még javaslat mit tegyek?esetleg a gyújtókábelek beleszólhatnak a hibába(régiek esetleg,csak gondolat).

üdv.Kaalmi

 © Karburátor2015. márc. 15. 21:13 | Válasz | #293 
Úgy tűnik, hogy sikerült eldúsítani az egyik hengerpárt a korábbi állapothoz képest,/most valami jobban tömít/és esetleg kicsit szegényíteni a másik hengerpáron.
Célszerű lenne egy sima alapjárat beállítással kezdeni.Lehet nem is kellene más.

 kaalmi2015. márc. 14. 21:15 | Válasz | #292 
Tisztelt Karburátor!

Segítségét kérem!
Honda Civic 1.4(1989),D14A.
Kehi Hin dual karbi.
Hengerfejtömítés csere volt,minden ment rendben,síkolás,szimering cserék,új gyertyák.stb.indítás azonnal indult.Viszont alpjáratom ingadozik, ami előtte nem volt,óramű szerint ment.Most meg,melegen, szívató vissza után,fordulatszám időnként(kb.3 másodp.ként)visszaesik és picit puffog,ránt a motor.Gyertya ki, és fehér az elektróda.A karbit nem piszkálták meg(nem engedtem).Viszont cserébe, mintha jobban menne,gázadásra jobban reagálna,korábban alacsonyabb fordulaton torpant.
Előre is nagyon köszönöm,megtisztelő válaszát.

 © Karburátor2013. dec. 12. 09:32 | Válasz | #291 
Ha nem az üresjárati mágnesszelep lazult ki,(ha kézzel kitekerhető akkor laza)
akkor a 3 szögletű membrán csere valószínűleg segíteni fog.

 Sunny652013. dec. 11. 12:33 | Válasz | #290 
Bocs, nem tudom mitől de érdekes karakterek lettek.
Röviden: Baromi dús a Szamara keverék.
Melegen nehezen indul, okozhatja-e az átszakadt, takarékberendezés háromszög membrán?

 Sunny652013. dec. 11. 12:18 | Válasz | #289 
Kedves Karburátor!

Egy öreg Szamara rendetlenkedik és a hiba előzetes feltárásához szeretném a segítséged kérni.
Indítási probléma a jelenség. Pontosan az, hogy "langyos" motor nehezebben indul, főként csak lenyomott gárpedállal. Nagyon dúsnak tűnik a keverék. Meleg motornál, leállás után azonnal indítva pöccre indul. De várakozás után az említett jelenség lép fel. Hidegen jól indul. Az alapjárati keverékcsavarra nem reagál, koppig betekerhetem akkor is kap bőven valahonnan.
***
Egyszer már volt,hogy cseréltem e takarék ( háromszög) membránt, mert a gumit feloldotta a benzin, akkor is nagyon dús volt, de már pontosan nem emlékszem, hogy akkor hogy indult.

Okozhat-e ilyen, az említett indítási problémát. Még annyit hozzátennék, hogy az alapjárati mágnesszelepet már évek óta direktbe vezérlem a gyujtással, ha van akkor nyit, ha nincs akkor zár. Ennyire nem takarékoskodok, mert megelégeltem az esetleges oxidációból és egyéb hibákból adódó és a legrosszabb helyen és időben történő motorleállást...

 © Karburátor2013. dec. 08. 19:43 | Válasz | #288 
Mintha nagy lenne az előgyújtás.
Esetleg falsot szívna.
Magától nem szokott elmászni az elektronikus gyújtás.
Nem valami motorbeállítás óta jelentkezik a probléma?
Alapjárat nem változott?

 Roli2013. dec. 08. 09:33 | Válasz | #287 
Tisztelt Karbi :)

van egy 1.3 as szamarám. Az lenne a problémám, hogy amint menet közben leveszem a lábam a gázpedálról az autó elkezd rángatni, kb úgy mintha alacsony sebességgel mennék nagy sebességfokozatban... illetve még egy hibajelenséget tapasztaltam, hogy melegen nehezebben indul el az autó. mit gondolsz?

 © Karburátor2013. dec. 06. 22:17 | Válasz | #286 
Mail ment.

 Szilágyi Sándor2013. dec. 06. 17:02 | Válasz | #285 
Tisztelt cim!
Kérem nekem szuksegem lenne 1dbkarburátor tömitésekre 1,1Trabant es egy arajanlatot kuldjenek

 Szilágyi Sándor2013. dec. 06. 16:59 | Válasz | #284 
Tisztelt cim!
Kérem nekem szuksegem lenne 1dbkarburátor tömitésekre 1,1Trabant es egy arajanlatot kuldjenek

 © Karburátor2013. dec. 03. 10:43 | Válasz | #283 
Sajnos nem sok ötletem van.
Egyik :A gyertyák hézaga kisebb mint kellene.
Ezt egy hézagmérővel könnyű visszaellenőrizni.
Másik:Ahogy kézbevette a gyertyakábelt a szaki eltört a vezető anyag a gyertyakábelen belül.
Ez inkább a Jappán autókra jellemző.
Kölcsön kábel csere = kipróbálni, javul-e?
Harmadik:Köze nincsen a szaki nézelődésének az eseményekhez.

 © Karburátor2013. dec. 03. 10:25 | Válasz | #282 
Valóban az alapjárat beállításra van hatással.
Az országúti fogyasztásra nem igen van hatása, csak egy fajta érdekesség, hogy az alapjárati csatornában országúti terhelésnél megfordul az áramlás iránya.

Ez azt jelenti hogy az alapjárati beállítás (ebbe értsük bele az alapjárati fúvóka mératét is) befolyásolja hogy mennyi levegőt fog kapni a főfúvóka rendszer az alapjárati csatornán keresztül.

Ugyanis eredetileg az alapjárati rendszer a főfúvókán keresztül kap üzemanyagot.
Zárt folytószelep mellett jön az üzemanyag a főfúvókán keresztül az alapjárati fúvókához, és az alapjárati csatornán keresztül érkezik a keverék állító csavarhoz, így annak beállítása dönti el, hogy mennyi üzemanyagot kap alapjáraton.

Padlógázon (és azért annál kisebb gázadásra is)megfordul a csatornában a keverék áramlása,és az üresjárati rendszer levegő fúvókáján keresztül érkezik a levegő az üresjárati csatornán keresztül a főfúvóka rendszerhez, és így kissé szegényíti a főfúvóka redszert.

Csak azért nincsen ennek különösebb hatása az országúti fogyasztásra, mert a főfúvóka rendszer sokszoros benzinszállításra képes az alapjárati rendszerhez képest.

A városi fogyasztással már más a helyzet.
Minden sebességváltásnál elmegyünk az alapjáratra és ami fontosabb oda vissza érintjük az átmeneti rendszert.
(ez a karburátor torokban az alapjárati csatornán néhány furat.Az a feladata, hogy enyhe gázadás esetén mikor az üresjárati rendszer kezd leállni, a főfúvóka rendszer még nem indult el, dúsítsa a keveréket.)
Az átmeneti rendszernek észrevehetően több a benzinszállítása mint az alapjárati rendszernek, de az alapjárat beállítása(elsősorban az alapjárati fúvóka mérete)befolyásolja az átmeneti rendszer benzinszállítását, és ezen keresztül elsősorban a városi fogyasztást.
CO mérővel mérhető, hogy mondjuk 3000-es fordulaton mikor már elkezdett dolgozni a főfúvóka rendszer az alapjárati benzinszállítás még nem állt le.
Olyan autókon ahol van üresjárati mágnesszelep, ha lehúzom az elektromos csatlakozót a mágnesszelepről megszűnik az alapjárti, és átmeneti benzinszállítás.
Ha ezt 3000-res fordulatnál teszem meg, akkor a CO erősen csökkenni fog, annak bizonyságára, hogy az alapjárati beállítás észrevehetően befolyásolja a városi fogyasztást.

 ilap2013. dec. 01. 11:11 | Válasz | #281 
Szia KarbiDoki! Az az esett tortent, hogy egy szakember kicserelte a gyertyakat (megnezte a levegoszurot stb.) es attol a pillanattol kezdve, ha hirtelen gazt adok az auto teljesitmenye hirtelen lecsokken. Ha nagyon lassan nyitom a szelepet (lassan nyomom a gazt, kb 5-10 masodpers), akkor fel tud porogni, dhe ha normalisan, akkor nem porog fel.

Inditasra egybol beindul, es alapjaraton szepen porog.

Ha lenne egy ket tanacs mit kellene megneznie annak nagyon orulnek.

Valaszt elore is koszike

 Imre2013. nov. 29. 10:27 | Válasz | #280 
Tiszteletem!

Nekem egy olyan amatőr kérdésem lenne, hogy egy 4 ütemű Trabant karburátorán az alapjárati állító csavaroknak van-e köze a menet közbeni fogyasztási adatokhoz, vagy ténylegesen csak az alapjárati keverék, és fordulatszám beállítására vonatkoznak, és így csak az alapjárati értékeket befolyásolják, amik talán annyira nem befolyásolják a fogyasztást.

Köszönettel:

Imre

 © Karburátor2013. nov. 22. 18:06 | Válasz | #279 
Sajnos csak a személyautó karburátorok ismerősek.
Inkább ilyen helyeken lenne érdemes érdeklődni:
http://aranyoldalak.hu/portal/budapest/lancfuresz-javitas/index.mtt

 © Karburátor2013. nov. 22. 18:03 | Válasz | #278 
Mail ment.

 Balogh Ferenc2013. nov. 22. 16:21 | Válasz | #277 
Üdvözletem!
Lenne egy mtd gcs 50/45-ös láncfűrészem, hidegen nem indulgat, csak szivatóval, úgy viszont járogat aztán leáll, bemelegedés után, van is alapjárat de döcögős, aztán gáz adásra megfullad, hiába állítanám a karbit, ugyan az a probléma, mi lehet a gond?
Válaszokat előre is köszönöm!!

 Peti2013. nov. 21. 10:57 | Válasz | #276 
Helló!
Lenne egy olyan kérdésem kérésem, hogy van nekem egy 2t robogóm és nem tudom beállítani a karburátort. Be tudná nekem állítani valaki. Persze honorálnám. Peti

 © Karburátor2013. nov. 18. 13:31 | Válasz | #275 
Máskor is. :-)

 Magyar Tamás2013. nov. 18. 11:22 | Válasz | #274 
köszönöm a gyors választ.

 © Karburátor2013. nov. 18. 07:51 | Válasz | #273 
Mail ment.

 Magyar Tamás2013. nov. 17. 17:18 | Válasz | #272 
Helló,volna egy kérdésem,hol lehet renault 19 1,4-es weber karburátorhoz javító készletet vagy kisebb fúvókát venni,mert 12l-ert eszik sajna hosszú távon vagy ki foglalkozik felújjítással?.köszi a választ

 © Karburátor2013. nov. 15. 17:35 | Válasz | #271 
Az mit jelent, hogy:(nem a alapjárati mágnesszelepes) ?
Jó lenne azonosítani, hogy ugyanarról a karbiról beszeljünk.
Van egy nagy csavar a helyén?
Szamara karburátor?
Pont mint egy 1200-as?

 Krisssz2013. nov. 14. 22:45 | Válasz | #270 
Tisztelt uraim!
Nemrégiben vásároltam egy használt jó állapotba levő Lada 2107-es karburátort.(nem a alapjárati mágnesszelepes)
A jelenség: Üzem melegen 1000-es az alapjárat és kis mértékben a környéke,mert ingadozik.A CO csavarra nem reagál,jelenleg is koppig be van tekerve és így 1000-es az alapjárat,a levegőre is csak másfél-kér fordulatot reagál.Elinduláskor betorpan,de utána nagyon jó(mintha bekapcsolódna egy ötödik henger:) ). A reggeli indításkor egy pöccre indul,de egydöl felüvölt és négyezren van a fordulat. Van erre valami gyogy mód? "de ne azt,hogy bezsírozni és jó messzire...."Van ezeknek a karbiknak tipus hibályuk? Előre is köszönöm a választ.

 © Karburátor2013. okt. 30. 08:30 | Válasz | #269 
Sok sikert. :)

 Robi2013. okt. 29. 17:09 | Válasz | #268 
Köszönöm mesterfőnökprofesszor!:)

 © Karburátor2013. okt. 29. 08:40 | Válasz | #267 
Mail ment.

 Robi2013. okt. 28. 18:20 | Válasz | #266 
Szia karbidoki!
Nekem is ugyan az a problémám mint az előttem szóló Kóczián Attliának /#264/!
Egy segítő mailre nekem is szükségem lenne!
Előre is köszönöm!:)

 © Karburátor2013. aug. 18. 21:27 | Válasz | #265 
Mail ment.

 Kóczián Attila2013. aug. 18. 16:58 | Válasz | #264 
Szép napot! Van egy 1500-ös szamarám.Hosszú távon jól fogyaszt,de a városi fogyasztása olyan 12-13liter lehet,szerintem brutál.Volt egy 1.3 -om azzal nem volt ilyen gond.Ezt a problémát kellene megoldani hozzáértő embernek.Tisztelettel:Attila

 © Karburátor2013. júl. 26. 15:59 | Válasz | #263 
Üdv.
Talán valami ilyen helyen kellene érdeklődni:
http://www.oleomac.hu/index.php?menu=aru&todo=arureszlet&id=6384
Mi sajnos csak személyautó karburátorokkal foglalkoztunk,a többi elég idegen Nekünk.

 Molnár Mikós2013. júl. 26. 10:39 | Válasz | #262 
Tisztelt uraim!
Van egy hatalmas problémám.
A Walbro WYL-205B-hez csak hiányos javittó készletet találok.Nincs bent az a müanyag szár amibe a sibeltű mozog.Kivan kopva az oldala és gázadásnál lefullad.Tuttok esetleg segiteni?A gép tipusa:Oleo Mac Sparta 25.Elöre is köszönöm.
Tisztelettel
Molnár Miklós

 © Karburátor2013. jún. 15. 08:37 | Válasz | #261 
Mail ment.

 szilárd2013. jún. 14. 18:10 | Válasz | #260 
Kedves Doki!
Vettem apámnak egy 4t kínai robogót(még bízom benne!!!,És persze benned! :-) ) egy hete nem tudom beállítani a karburátort. 50-es a szentem. Ráraktam egy teljesen új walbro karbit és csak akkor tudom felpörgetni, ha az alapjárati fúvókát 31-ről 36-ra cserélem a főfúvóka 70-es és az alapjárati csavart koppra becsavarom. Ilyenkor is torpan a gázadásra és betegesen pörög fel! Lehet hogy a benzinszintet kellene csökkentenem???? Nem nagyon lehet azt mondani hogy ez a karbi gyári ,mert ugye a kínai gépeknél minden szém szém bat diferent! Előre is köszi a segítséget

 © Karburátor2013. jún. 14. 08:11 | Válasz | #259 
Sofőrt kell cserélni. :)
Tényleg nem mindegy ki vezeti, és nincsen olyan,hogy 4 litert KELL fogyasztania.
Függ a körülményektől,az egyszerre megtett távolságoktól, stb.
Ha szeretnénk tudni,hogy van valami műszaki oka,akkor legalább egy gázelemző mérésre el kellene vinni valahová.
Alapjáraton és ha lehet különböző,de legalább egy emelt fordulaton amit mérni tudnak az kellene.
Ha megvannak az adatok,akkor szívesen ötletelek,hogy mi lehet,vagy egyáltalán lehet valami gond,akár karburátorral,akár gyújtás rendszerrel,akár a motor állapotával.

 Radnay Petos2013. jún. 12. 21:35 | Válasz | #258 
Kiváló az alapjárat,könyen indul hidegen is jó a gyorsulása is De nagyon magas a fogyasztása a 800-as marutinak,4,helyet,6,litert fogyaszt mi a megoldás?

 Radnay Petos2013. jún. 12. 21:26 | Válasz | #257 
Maruti 800-as 100km/8,litert eszik 70km/ó Eznagyonsok mitkell csinálnivele hogy csak 6,litert fogyaszon,kérek ötletet rá!

 © Karburátor2013. máj. 30. 08:37 | Válasz | #256 
Szívesen.

 robertkopasz2013. máj. 29. 07:06 | Válasz | #255 
Köszönöm mester!:)

 © Karburátor2013. máj. 26. 17:39 | Válasz | #254 
Akkor befelé kell tekerni.
A kézzel tekerhető alapjárat állító csavarra derékszögben áll.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

http://karburatormuhely.extra.hu