HÍREK!!!!Sajnos 2010 Jan. 1 megszűnt a cég.
Nem részletezném a problémát de nagyban közrejátszik az új zöldkártyás rendelet.Mindenkinek köszönjük, hogy minket választott a FÓRUM TOVÁBB ÉL .Békés Boldog Karácsonyt és Sikerekben gazdag boldog új évet kívánunk mindenkinek.Karburátorszakműhely

Jótanács vezetéshez: Csak olyan gyorsan vezess, amilyen gyorsan repül az őrangyalod!

KARBURÁTOR-ÚJPEST

Nyitva Tartás

ZÁRVA

Telefon: MEGSZÜNT

ZÖLDKÁRTYA ÚJPEST

Címünk:Budapest 1041 Kiss János U 4/a VOLT

Karburátor Szakműhely Újpest   >>   Fórum   >>   Jó tanácsok
Néhány jó fogás

Név:

E-mail cím:




 [ikonok]  [kép]
Hozzászólás:

Listázás időrendben


 © Karburátor2015. márc. 18. 08:20 | Válasz | #523 
Újra ki kell olvasni az agyát.Ha nincsen hiba letárolva, az AC pumpa nyomását kellene vissza ellenőrizni, de ezt meleg motornál.Persze ha panaszkodik valamire a fedélzeti számítógép akkor annak nyomán kell elindulni.

 zsuzsi2015. márc. 16. 15:19 | Válasz | #522 
jó napot suzuki swift 1.0 80-85öt eléri a sebesség és utánna megtorpan rángat mintha le akarna állni de aztán megint elkapja és megy tovább voltunk márkazervizben eévileg meg is csinálták csakhogy ma megint elkezdte két napig volt jó mi lehet az oka????

 © Karburátor2015. márc. 13. 21:40 | Válasz | #521 
Máskor is szívesen.

 teso19692015. márc. 13. 04:04 | Válasz | #520 
Köszönöm!

 © Karburátor2015. márc. 13. 00:02 | Válasz | #519 
Mail ment.

 teso19692015. márc. 12. 18:26 | Válasz | #518 
Üdvözlöm! Mint többeknek sajnos nekem is Tico karburátor gondom van. (a szerelő szerint legalábbis) Könnyen beindul hidegen is, de leállogat melegen is. Alacsony fordulaton hebeg-habog. Ajánlották a cserét, de egy új az autó árával vetekszik, a bontott meg zsákbamacska. Milyen megoldást javasolna? Válaszát előre is köszönöm: Papp Sándor





 © Karburátor2015. márc. 09. 23:37 | Válasz | #517 
Köszi. :-)

 KKK2015. márc. 08. 08:55 | Válasz | #516 
Jó az oldal,KKK

 © Karburátor2015. feb. 17. 08:36 | Válasz | #515 
Sajnos a motorkerékpár idegen Nekem.
Autó karburátorokkal foglalkoztunk.
A tünetből inkább kipufogó eltömődésre tippelnék, vagy a vezérlés területén keresném a hibát.
Ha van a kipufogón egy valamekkora furat azon át lehet tolni valamennyi kipufogó gázt, de ha többet próbálok mint pl. ez esetben padló gáznál, akkor annyira megnő az ellenállás, hogy nem fog átférni rajta és vissza tolja a karbi felé.

Ha szelepek gondoskodnak a motorban annak vezérléséről, hogy mikor kerüljön a keverék az égéstérbe akkor az lehet még hunyó, ha rezgőszelep segíti a résvezérlést akkor az.
Ezek az alkatrészek /és amik ezt mozgatják, autóknál vezérműtengely,vezérműlánc, bordás-szíj, stb. /felelősek lehetnek ha nagyobb fordulaton visszadolgozik a karbi-levegőszűrő felé.

Röviden úgy tűnik, hogy az elkészült keverék nem fér át a motor-kipufogó rendszeren, és ezért jelenik meg a légszűrőben.
Azért jó lenne egy motoros szaki-t megkérdezni.
Minden motorkerékpár szerelő egyúttal karburátor szaki is.
Ez ráadásul nem karbi problémának tűnik.
Valahol a karbi után.

 szojuz2015. feb. 16. 08:25 | Válasz | #514 
Hello! Suzuki GS 500 ikerkarburátoros mocim van, teljes gáz környékén fullad, de a benzin a légszűrő dobozban köt ki. Alacsonyabb fordulaton nincs fulladás, nincs benzin beverés sem.Érdeklődöm, lehet-e megoldás a tünetek alapján karbi szinkron, esetleg légszűrő csere? Tudnak-e ezek ilyen hibát produkálni? Üdv. G

 © Karburátor2015. feb. 15. 18:18 | Válasz | #513 
Mail ment.

 Motomacs2015. feb. 11. 13:30 | Válasz | #512 
Üdvözletem!

Van egy 1.3-as 1998-as swiftem és most már 2. éve olyan problémával küzdünk, hogy túldúsít és időszakonként olyan szintem megáll a kocsi, hogy sokáig nem is lehet elindítani. Az üa. szűrő cserélt, komplett gyújtás rendszer cserélt, szivattyú működik rendesen. Négy hibaforrásra tippelek, de nem tudom eldönteni melyik a valószínűbb: lambda szonda, besz. lev. hőm. érzékelő, fojtószelep állás érzékelő vagy a központi injektor fej? Ebben kérnék tanácsot/segítséget!
Előre is köszönöm!

 © Karburátor2015. feb. 08. 11:26 | Válasz | #511 
Azért mert valami új, még nem biztos, hogy jó.

Tudom, hogy ez rosszindulatú megközelítés, de már többször futottunk bele hasonló problémába, miszerint valami ki lett cserélve és azt feltételeztük, hogy azzal már többet nem kell foglalkozni.

Ac pumpánál az történt, hogy van egy excenter ami mozgat egy pálcikát ami löködi az AC pumpát.
Mivel az excenter (aminek mondjuk oválisnak kellene lenni) elkopott és majdnem kör alakú lett így nem igen mozdított az AC membránon,
így ALACSONY maradt a NYOMÁS az AC CSERE ELLENÉRE.

Szóval miután vissza ellenőriztük, tovább lehet lépni.

 laci2015. feb. 07. 11:59 | Válasz | #510 
Az AC pumpa két hete új,és a hiba jelenség viszont megmaradt :(

 laci2015. feb. 07. 11:55 | Válasz | #509 
Köszönöm a válaszát, utána járok a dolognak. Önszerint valamelyik vákumcső nem okozhat ilyet falslevegő miatt,amely később azért szünik meg mert lágyul a gumi cső és vissza szorul a alelazult helyére?

 © Karburátor2015. feb. 06. 19:22 | Válasz | #508 
Ennek a karburátornak a hallatán, hozzáértő karburátorosok kezdenek menekülni./Meg tudom adni a telefonszámukat :-)/
Elvileg az történik, hogy kifogy indítás után a benzin a karbiból és időbe kerül amíg az AC pumpa képes pótolni.
Ha így van akkor a gázpedál mozgatása / ilyenkor a gyorsító adagolja azt a benzint amit a főfúvókának kellene szállítani / indítás után segít helyre állítani a rendet.

Ha sikerül azt a gázpedál állást eltalálni ahol a legdúsabb a keverék az is segíthet.Olyankor fix gázzal is életben lehet tartani.
Ez nem nagy gázpedál nyitást jelent.Úgy kell tartani, hogy:

menjen benzin alapjáratról is,
(ezért is nem lehet nagy a gázadás )

menjen az átmeneti furatokból is
( ez működik mikor egy kis gázt adok és nélküle leszegényedne a keverék mivel az alapjárati rendszer kezd leállni a főfúvóka rendszer pedig még nem indult el )és ha lehet

menjen a főfúvóka rendszerről is.

Na ehhez kell az ügyesség.
Szép feladat.

És ahogy változik a külső hőmérséklet, úgy változik a motor keverék igénye hidegindításkor.
Hidegebb motor több benzint követel és ennek is utána kell menni indítás után.
Így érdekesebb.

Első tennivaló az lenne, hogy az AC pumpát kellene ellenőrizni abból a szempontból, hogy amint beindul a motor elkezdi szállítani elegendő nyomással a benzint?
Este felkötni egy benzinnyomásmérőt és reggel nézni indítás közben, után, a mutató viselkedését.
Ha indítás után rögtön felcsapódik 0,2 bar fölé mondjuk 0,3 akkor nem itt a gond.

Ha nem ez történik. Várni kell amíg kialakul valami nyomás, ami ráadásul a melegedés hatására (üzem-meleg motornál)0,2 bar alá csökken, akkor vissza ejthet az AC és azt kell javítani, vagy cserélni.

 laci2015. feb. 05. 19:36 | Válasz | #507 
Nekem olyan problémám lenne, hogy a daewoo ticom hideg indításnál beindul, felpörgeti a szívató, aztán leáll, lefullad, csak ha a gázt ügyesen tartom neki, akkor jár a motor. Pár perc múlva,miután kicsit megmelegszik a motor onnantól minden rendesen működik, van alapjárat és beindul simán. mi lehet a probléma?

 © Karburátor2015. jan. 30. 21:59 | Válasz | #506 
Mail ment.

 Papp2015. jan. 30. 17:15 | Válasz | #505 
szia karburátoros 1-es 1000-es Suzuki Swiftre milyen karburátort lehet felszerelni mert a saját karburátorja egy ipari hulladék ? előre is köszönöm

 © Karburátor2015. jan. 26. 21:52 | Válasz | #504 
Mail ment.

 Popeye2015. jan. 26. 21:31 | Válasz | #503 
Üdvözlöm!
Nekem szint úgy egy Daewoo Tico-m van mint az előttem kettővel kérdező "Suhel" nevezetű úrnak és mindenben megegyezik az autóval felmerülő probléma is! Szeretném kérni a segítségét! Köszönöm!

 © Karburátor2015. jan. 20. 16:51 | Válasz | #502 
Nem tudom.
Ha néha csöpög a benzin, azt várnám, hogy egy idő múlva állandóan csöpögjön.

Az, hogy a cső nem szakadt, az nem jelenti azt, hogy a fémcső alatta tökéletesen tömítve csatlakozik az AC testhez.

Az, hogy egy idő után eláll a csepegés még erősíti is ezt a gyanút, hiszen a melegedés hatására még dagadhat is a fémcső.

Mikor a fémcső kilazul akkor levéve róla a benzincsövet kalapáccsal finoman vissza lehet kocogtatni a helyére, /cső tengelyének irányában az AC felé/mert ki szokott mozdulni a helyéről. Ezek után persze nem biztos, hogy akár ideiglenesen is megjavul, de ez bizonyíték arra, hogy ott van a baj.
Mikor egy tökéletesen kapcsolódó fémcsövet kalapálok, akkor nem történik semmi baj.
Csak akkor mozdul meg az AC fémcsöve,/az AC felé/ mikor ki volt lazulva. Kézzel mozgatva ritkán érezni bármit is.

 © Karburátor2015. jan. 20. 16:38 | Válasz | #501 
Mail ment.

 Márk2015. jan. 18. 18:06 | Válasz | #500 
Üdvözlöm!Lenne egy olyan kérdésem,hogy Tico-nál miért van az,hogy az AC a hideginditás után mig megy a szivato kicsit csepeg a benzin valahol?A cső ne mszakadt nem, ott szivárog.Nincs ötletem.

 Suhel2015. jan. 18. 13:29 | Válasz | #499 
Üdv,
Lenne nekem egy Daewoo tico-m. Az lenne vele a problémám, hogy nagyon rossz a karburátorja, mivel alapjáraton már majdnem lefullad, rángat stb 3-as ban gurulok vele szépen, motorféknél rángat, nagyon játszadozni kell a kuplungal és az gázzal, hogy ne fulladjon le. Az lenne a kérdésem, hogy esetleg még így nem e vállaltok egy karbuártor beállítást, vagy esetleg tudtok ajánlani valakit, aki ért a régi kocsit karburátorjaihoz. Mert akárhova megyek, mindenhol elküldenek hogy ilyet nem tudnak állítani, és keressek valami öreg mestert, aki még ért ezekhez a kocsikhoz. Mostanában szörnyen magas az alapjárat, amikor hidegben indítom, de ez mindig változik valamikor normálisan magas, van amikor meg irtózatosan és úgy búg a motor mint ha mindjárt felrobbanna. Köszönöm válaszotokat!
Üdv,
Suhel

 © Karburátor2015. jan. 18. 08:05 | Válasz | #498 
Azt képzelem, hogy a szisszenő hang a fals levegő megjelenését jelzi.
Általában úgy lehet megkeresni, hogy járó motornál minden gyanús helyre nyomok valami éghető dolgot járó motor mellett. Mikor megváltozik a motor járása megvan a fals helye.
Éghető dolog mondjuk egy hidegindító spray, és nem baj ha van hozzá egy cső amivel be lehet bújni az eldugottabb helyekre is.

Abban az esetben ha az a gond, hogy amint adok egy kicsi gázt rögtön leáll és ezért nem tudom vizsgálni, akkor el kell ideiglenesen dúsítani az alapjáratot, és így megkeresni, hogy hol szív falsot.
A másik lehetőség, hogy az állító csavarral emelem az alapjáratot addig amíg el nem kezd kicsit randán járni de még nem áll le, és ilyenkor keresem a falsot. Remélem, hogy itt már egy kicsit sziszeg és így könnyebb megtalálni.

 Adam2015. jan. 17. 19:31 | Válasz | #497 
Tisztelt Karburátor
Már lejjebb írtam hogy mi a gond és most megint elkezdtem foglalkozni a dologgal, mert eddig nem volt időm. A Ticomnál az alapjáratot profin beállítottam de az a gond hogy pici gázadásra lefullad, és egy sziszegő hangot ad ki. Amúgy a kocsi elsőre indult elég hosszú állás után. Van valami ötleted a szisszenő hangra és a leállásra? Válaszodat előre is köszönöm.

 © Karburátor2015. jan. 09. 19:28 | Válasz | #496 
Egy sima nyomás mérés megteszi.

 V.2015. jan. 08. 08:56 | Válasz | #495 
Tisztelt Karburátor! Gyertya, gyújtókábelek, gyújtáselosztó ki lett cserélve. AC pumpa hang alapján működik, de lehet nem jól. Talán azt tényleg érdemes lenne beméretni.
Köszönöm szépen a válaszát.

 © Karburátor2015. jan. 07. 17:24 | Válasz | #494 
Rengeteg jó ötletem van. :-)
Ha hidegindítóval indult akkor esetleg nem kapott a motor benzint.
Ez lehet karburátor hiba /felakadt a tűszelep és nem engedte be a benzint a karburátorba/
és lehet AC pumpa hiba, /nem szállított benzint a karburátorba./
Mikor leállt és nem indult az lehet ugyanezért, lehet hogy lefagyott a karburátor, de simán lehet gyújtáshiba is.
A 15 perc járás után leáll az lehet elektromos alkatrész. Ennyi idő alatt melegedett fel annyira, hogy nem működik rendeltetés szerűen pl a trafó.
AC pumpa is minél inkább meleg, annál kevesebb benzint szállít.Itt az a jó, hogy meg lehet melegen mérni az AC nyomást és az eldönti, hogy az a baj vagy sem.

Elektromos hibánál mikor nem indul csak meg kell nézni, hogy a gyertyakábel és a gyertya között
/el kell távolítani egymástól- de mivel ráz ne puszta kézzel hanem valami szigetelt fogóval /
ha 1 cm a hézag akkor van szép kék szikra?
Ha AC rendben, szép szikra van, csak akkor érdemes a karbival foglalkozni.

 V. Márta2015. jan. 05. 11:09 | Válasz | #493 
Tisztelt Karburátor! A kérdésem a következő lenne: 1997-es, 1000-es gyártású jó állapotú suzuki swift egy ideje ha úgy gondolja nem indult. Javaslatra hideginditó karburátorba, ezután ment gond nélkül. Sajnos kb. 2 hónapja menet közben állt le és nem is volt hajlandó újra indulni egy ideig. Most pl. 2 két heti állás után egyből indult, de kb. 15 perces út után leállt. Lenne esetleg valami ötlete, hogy mi lehet a gond (ismerős szerint karburátornál lehet a gond)
Válaszát előre is köszönöm.

 © Karburátor2015. jan. 01. 17:22 | Válasz | #492 
Szívesen, hasonló jókat kívánok.

 © Karburátor2015. jan. 01. 17:21 | Válasz | #491 
A szívatós fordulatszám annál nagyobb minél jobban nyitva van a fojtószelep.
DE nem csak attól.
A pillangó szelep teljesen nyitva akkor csak a fojtószelep határoz.
Minél jobban zárva a pillangó, annál alacsonyabb a hideg indítási fordulatszám.
Elvileg a szívató működteti mind a két alkatrészt és külön állítható.

A szívató membrán a szívócső vákumról dolgozik és addig amíg a membrán mögötti rugóerőt képes legyőzni addig végállásban marad./ez a végállás persze állítható, ezen múlik mennyire lesz zárva kezdetben /
Ha jár a motor az többnyire elég a végállásban tartáshoz.

 © Karburátor2015. jan. 01. 17:06 | Válasz | #490 
https://www.google.hu/maps/@47.5407272,19.1062336,3a,19.4y,80.5h,84.23t/data=!3m4!1e1!3m2!1sap-8LvEYLTaE5G5MR5fk6g!2e0?hl=hu
Talán őket keresném.

 David2014. dec. 31. 18:13 | Válasz | #489 
Tisztelt Karburátor köszönöm az eddigi segítségét az elmúlt években, Boldog Új Évet Kívánok!!

 attila19750@freemail.hu2014. dec. 31. 17:12 | Válasz | #488 
Köszönöm válaszát egy dologgal.megint tisztában lettem . Kérdeznék még:a tico szívató pillangoszelepét indulás után kinyitja egy membrán kicsit tudakolás ellen.Ha leesik az alapjárat nagyon ennek a membránnak nem kellene visszazárnia kissé a pillangó szelepet? Boldog új esztendőt!!

 Papp2014. dec. 31. 11:25 | Válasz | #487 
Mit javasolsz?

 © Karburátor2014. dec. 31. 00:14 | Válasz | #486 
Szilikont NE!!!
Ha a vákum beszívja egy csatornába akkor eltávolíthatatlan.Lehet kidobni a karbit.

Vannak tömítés készítők itt ott, minta után meg tudják csinálni.Szerencsés esetben az lehet olcsóbb, de már futottam bele olyan készítő által gyártott tömítésbe, amit oldott a benzin.

 Papp2014. dec. 30. 21:58 | Válasz | #485 
vagy létezik e valami karbihoz való szilikon?

 Papp2014. dec. 30. 21:57 | Válasz | #484 
Mármint olcsobban

 Papp2014. dec. 30. 21:56 | Válasz | #483 
Szerinted milyen karburátort lehet még felszerelni elre a suzukira és még egy kérdés honnan lehet még karbi tömítést venni mert 2 db tömítés ára 30000ft köszönöm szép napot

 © Karburátor2014. dec. 30. 17:26 | Válasz | #482 
Ok.

 Papp2014. dec. 30. 07:21 | Válasz | #481 
Köszönöm a segítséget megyek rásasolok a viszajelzésel leszek

 © Karburátor2014. dec. 29. 08:39 | Válasz | #480 
jeladóval vezérelt gyújtásnál is találkoztam gyújtás kimaradással mikor a vákumos előgyújtás szabályozó megmozdította az alaplapot.De mivel ez megszűnt mikor lehúztuk a vákumos előgyújtás szabályozóhoz vezető vákumcsövet és ledugóztuk, és ezt valószínűleg te is megtetted, nem itt keresném tovább a hibát.
Ha "1300-1600 -as fordulat környékén torpan " akkor lehet, hogy kevés lesz 2000 ig feltekerni az alapjáratot, kivéve ha már terhelés nélkül is torpan.

Ha megvan a vákumcső :
"Mi van a cső végén?
Hová megy a vákumcső? "


 Papp2014. dec. 28. 14:24 | Válasz | #479 
minimálisan megmozdítom a gázpedált és torpan a motor,intenzívebb gázadásnál veszi a fordulatot amiket leírtál azok közül minden jól működik a gyújtás nem kalapácsa nem jeladóval vezérelt.de ez "Be tudsz állítani olyan magas /kb 1500- 2000 ford./alapjáratot ahol nem jár szépen a motor? /
Csak az alapjárati ütköztetőt feltekerve, megkeresni a legrondább járást.
Ha igen akkor most van olyan vákumcső ami csak most kap vákumot?
/alapjáraton 800-900 forulaton nem csinál semmit, nincsen vákum a csőben/" lehet hogy ez lesz a hiba megnézem és vissza jelzek minden féle képen gyakorlatilag olyan 1300-1600 -as fordulat környékén torpan meg csak egy ponton

 © Karburátor2014. dec. 28. 08:36 | Válasz | #478 
Nincsen előttem az autó,ezért kérlek segíts.
Ha van /és van?/vákumos előgyújtás szabályozó jó a membránja?
Megszakítós gyújtása van? Ha igen akkor a zárásszög állandó marad gázadásra is?

Ha ugratod a szikrát, enyhe gázadásra sem változik a színe, miközben kb 1 cm-es a szikra?

Be tudsz állítani olyan magas /kb 1500- 2000 ford./alapjáratot ahol nem jár szépen a motor? /
Csak az alapjárati ütköztetőt feltekerve, megkeresni a legrondább járást.
Ha igen akkor most van olyan vákumcső ami csak most kap vákumot?
/alapjáraton 800-900 forulaton nem csinál semmit, nincsen vákum a csőben/

/Nyilván vákumméró hiányában Te is a nyelveddel keresed, hogy van vákum a csőben vagy nincsen. Nekem volt egy steril kis csövecském amit beledugtam a kétes tisztaságú csövekbe és teljesen meg voltam elégedve a diagnosztikai módszerrel. :-) /
Mi van a cső végén?
Hová megy a vákumcső?

Persze enyhe gázadásnál is jár minden henger.
2000-re feltekert alapjárat esetén egyenként lehúzva a gyertyakábeleket, kb egyformát esik a fordulatszám?
Ha nem Miért nem?

A gyorsító álló motornál egy tűvékony sugárban spriccel be a torokba a fojtószelepre és nem a torok falára és nem a diffuzorra.
Amint megmozdítod a gázpedált azonnal minden késés nélkül.Nem először egy kis levegőt tól és csak aztán jön a benzin.

Igen tudom mindent megnéztél, és Te pedig hidd el nem kötözködni akarok, hanem tényleg segíteni. :-)

 Papp2014. dec. 27. 08:51 | Válasz | #477 
És esetleg valami infó hogy mi lehet az oka annak hogy alacsony fordulaton megtorpan az úszót tűszelepet tömítést kicseréltem benne az úszószint a gyári jelölésen áll gyorsító működik a membrán jó benne szépen porlaszt gyújtást beállítottam vezérlést kicseréltem hengerfejet felujjítottam 14-éve szerelek autót de még ilyennel nem találkoztam mint ez a karburátoros japán blokkos suzuki swift ha van valami infód légy szíves oszd meg velem segítségedet előre is köszönöm.

 © Karburátor2014. dec. 26. 18:42 | Válasz | #476 
Sajnos nem tudok vákum ügyben segíteni.
Az eddigi tapasztalat azt mondja, hogy az egyetlen megoldás elvinni egy hozzáértőhöz.
Bár itt ott vannak rajzok, de ezek még soha senkinek nem voltak jók.

Mail ment.

 © Karburátor2014. dec. 26. 18:39 | Válasz | #475 
Szívesen.

 © Karburátor2014. dec. 26. 18:39 | Válasz | #474 
Menetirány szerint elöl van egy nagy dudor benne membrán.Annak tengelyében van a torokból kitapintható ceruza vastagságú furat.
Ez alapjáraton zárva van, de motorféknél nyitva.
Az innen érkező levegő állítja le a benzinszállítást motorfék üzemben.

 Papp János2014. dec. 24. 13:34 | Válasz | #473 
Szia nekem egy kis segítségre lenne szükségem japán suzuki swift 1-es 1000-res és karburátoros. A vákuum rendszer kötését nem tudom kitalálni mejk cső hová megy ha lenne rólla valami információd kérlek írj köszönöm a segítséget előre is. kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok

 Tico-tulaj2014. dec. 22. 22:35 | Válasz | #472 
Köszönöm szépen! Lehet, hogy ez lesz a hiba oka. Valóban után kellett tölteni a vizet, és ezután a vízhőmérséklet mutatója produkált minimális felfelé haladást, és ekkor az alapjárat is lejjebb ment. Korábban (3-4 éve) volt már hűtővíz-elfolyás, a szivárgás helyét nem sikerült megtalálni, ezért valamilyen hűtőtömítő adalékkal lett megjavítva, utána rendben volt a mostani hiba jelentkezéséig. Lehetséges, hogy itt is van valamilyen összefüggés. Majd kivizsgáltatom. Üdv, Tico-tulaj

 attila197502014. dec. 22. 21:40 | Válasz | #471 
ez igy érthető van kiindulási alap. köszönöm válaszát.
hogyan tudom leellenörizni : motorfékkel lassítok elvileg nem kapp benzint csak levegöt szív. melyik része végzi ezt ?

 © Karburátor2014. dec. 19. 08:50 | Válasz | #470 
Keverék csavar mondjuk koppanástól kifelé legyen 3 kör itt kell lenni valami alapjáratnak, de innen meleg motornál ki kell keresni azt ahol legjobban pörög.

Ha van egy "holtjáték" ahol mindegy neki, hogy ki vagy be, akkor ott legyen inkább be de ne annyira, hogy elkezdjen bizonytalanul járni, vagy essen a fordulat.
A fojtószelep ütköztetővel csak az alapjárat magasságát kell állítani a gyárira, szintén meleg motornál.
Maga a beállítás meleg motor,keverék szabályozón tekerek, szerencsés esetben emelkedik az alapjárat ezért visszaveszem az ütköztetővel a fordulatszámot.
Megint kikeresem a keverékállítóval a legmagasabb fordulatot, megint vissza veszem az ütköztetővel stb.
Utoljára mindig a keveréket állítom.

Az ütköztető csavar kezdetben legyen bármennyire betekerve a lényeg, hogy a motor képes legyen valahogyan járni.

 © Karburátor2014. dec. 19. 08:31 | Válasz | #469 
A karburátorhoz menő vízcsövet kellene tapogatni, amikor nem jön le a szívató, és amikor már lejött.
Talán a víz keringésével van baj, az ettől kiderülne.
Mi egy érintés nélküli hőmérővel kerestük ilyenkor,/de kézzel tapogatva ugyan ez lesz az eredmény/ hogy mennyire melegszenek a különböző vízcső darabok, mekkora részen nem akar keringeni a víz. Akár egy nagyobb levegő buborék is le tudja állítani a keringést, ezért szoktak légteleníteni.
Érdemes megnézni, hogy most a termosztát csere után nem kell még utána tölteni egy kis hűtő vizet?
Ha valahol folyamatosan elszivárog egy kis víz, akkor ott fellevegősödhet, és az leállíthatja a hűtővíz keringését. Ha ez a forró motorra folyik akkor nincsen alatta tócsa. Csak a "pótolni kell a hűtővizet" tünetből lehet rá következtetni.

 attila197502014. dec. 18. 21:24 | Válasz | #468 
most nem tudom eldönteni meleg motornál miért dadog alapjárat felett egy picivel esetleg a tapasztata alapján ,kb hány fordulatot nyissam ki a keverék szabályzót? hogy legyen valami kiindulási alap , a folytoszelep mennyire legyen nyitatva az ütköző csavarral?

 Tico-tulaj2014. dec. 18. 14:43 | Válasz | #467 
Sziasztok!

Ticómnak baja támadt az alapjárat szabályozásával. Elindulás után a szokásos idő elteltével nem veszi lejjebb az alapjáratot, hanem inkább egyre magasabb lesz, őrülten pörög. A vízhőmérséklet mutatója meg sem mozdul, 0 állás alatt marad. Ha normál városi közlekedésben haladok például kb. fél órát, és rövid időre megállok (10 perc), motort leállítva, akkor az újbóli indításkor és elinduláskor gyorsan felmegy a mutató (minél hosszabb volt előtte az út, annál magasabbra, jó esetben 1/3-ig), alapjárat is lejjebb megy, aztán 1-2 km megtétele alatt elkezd visszamenni 0 felé a mutató, ezzel párhuzamosan megy felfelé az alapjárat.
A fűtés működik benne, termosztátot most cseréltek szerelőnél. Nem javult a helyzet. Villamossági szervizben nem tudták megállapítani a jelenség okát.
Nincs valami ötletetek, mi lehet a gond?

 © Karburátor2014. dec. 17. 08:17 | Válasz | #466 
Általában nem, mert mikor gázzal egy kicsi gázt adok akkor az sokkal több mint amikor egy finom menetű csavarral teszem ugyanezt.Régen 50 éves karburátoroknál valóban előfordult ilyen de ma futó autóknál már nem találkoztam vele.
Csak akkor fordulhatna elő ha valami miatt az üresjárati csatornában szegény lenne a keverék.
Ilyenkor a keverékcsavart hiába tekerném ki a meleg alapjáratom is szegény lenne.

 attila197502014. dec. 16. 22:01 | Válasz | #465 
Hm elgondoltato, ha a folytoszelep tulságosan zár és meleg motornál alapjárat felett megyek nagyon kis gázzal, lehetséges a folytószelep nem nyit még bele az átmeneti furatoka, és rángat dadog, egyszerüen ennél a folytoszelep állásnál kevés vagy szegény keverékek kap. ez lehetséges?

 © Karburátor2014. dec. 16. 21:32 | Válasz | #464 
Mail ment.

 © Karburátor2014. dec. 16. 21:31 | Válasz | #463 
Ok.
Az alapjárati keverék minősége változik a keverék mennyiségével.Minél több üzemanyagot kap alapjáraton a keverék szabályozó csavartól /eközben a +levegő csak ugyanezzel a keverékkel érkezik de ez egy dús keverék/annál dúsabb lesz a keverék.
Levegőt kap a nyitott torkon keresztül és az alapjárati levegő fúvókán keresztül.
Mikor a keverék állítón keresztül kap üzemanyag levegő keveréket ez nagyon dús, ez keveredik hozzá a nyitott fojtószelep által meghatározott, torkon át kapott levegővel.
Néha ez sem tiszta levegő, mert a torok falában lévő átmeneti furatokon az a benzin levegő keverék érkezik, ami az üresjárati üzemanyag és alapjárati levegő fúvókákból keveredett az üresjárati csatornába.Ugyan ezt a keveréket szabályozza a alapjárati keverék állító csavar.
Ezért van az, hogy ha kissé növelem az alapjárati fordulatot a fojtószelep ütköztető csavarral, akkor lehet, hogy dúsul a keverék /belenyitottam az átmeneti furatokba/, vagy szegényedik / mert nem éri el a fojtószelep éle az átmeneti furatokat, és ezért csak a levegő lesz több. /

 © Karburátor2014. dec. 16. 21:13 | Válasz | #462 
Sajnos nem találok olyan képet, ahol látszik az a csavar.

 Adam2014. dec. 16. 12:06 | Válasz | #461 
Karburátor mester.

Szeretném majd hozzád elvinni a kocsit mert látom hogy te értesz hozzá, megoldható?

 attila197502014. dec. 16. 08:55 | Válasz | #460 
igen értem,erre nem is gondoltam , a gömb v. doboz térfogata szerint változna az idő hogy meggig marad zárva a sziv.pill, szelepe. ezt a részt ezzel meg tudom oldani köszönöm.

 © Karburátor2014. dec. 15. 22:35 | Válasz | #459 
Húúúúú.Ez igen.Azért egyszerre ez egy kissé sok.
Haladjunk apránként.
Mikor beindul és utána leáll akkor egy kissé szegény a keverék.
Ha pont így jó lenne csak késleltetni szeretném a nyitást akkor a vákumnak először egy üres dobozba kellene mennie, és csak aztán a membránhoz.
Valahogyan így :
http://automn.ru/vw-golf-2/volkswagen-24096-10.m_id-2625.m_id2-2626.html
Ezen a képen a jobb felső sarokban lévő gömb.
Így később alakulna ki akkora szívóhatás ami a membránt elhúzza végállásba.

Kérek vissza jelzést, hogy ez érthető vagy fussunk neki még egyszer.
Utána folyt. köv.

 © Karburátor2014. dec. 15. 22:29 | Válasz | #458 
Úi korában kb középen áll,de az idő előre haladtával az igénye szerint kell utána menni azt, hogy merre mennyit csak próbával lehet kikeresni.Ahogy kopnak az alkatrészek, gyengül a rugó, minden autónál másképpen, ezért autónként különböző módon változik az igény.

 attila197502014. dec. 15. 10:14 | Válasz | #457 
Tisztelt karburátor mester,
Segítségét kérném 96-os ticommal kapcsolatban.probálom megérteni a karbi müködési elvét több kevesebb sikerrel,ez a vákumos szabályzás hát nem egyszerű. problémáim:hideginditásnál beindul 3-4 mp.jár és leáll. 3-4 szer ujrainditom akkor már gyönyörüen hangoskodik az emelt alapjárat. észerevettem a szivato pillangoszelepét inditás után gondolom a vákum hatására egy szelep kinyitja a beálitott helyre amit csavarral tudok állitani. ha jol értettem ez a szelep a tuldusitást akadályozza meg. ha nem engedem a szelepet kinyitni(lehuztam a vákumcsövet) hidegen első inditásra elindul nem áll le viszont nem pörög fel ,gondolom tul dús neki a keverék(kevés a levegö). hogy lehet ezt a szelepet késlelteve kinyittatni pl:inditás után 20 mp ig teljesen zárva legyen a szivató szelep utánna nyissa ki a vákum. ha jol gondolom a hideg hengerfalra kicsapodik a benzin és ezért áll le.
a rajzok alapján: az alapjárati keverék arányát nem tudom állitani, csak a keverék mennyiségét a flexibisis csavarral. nem értem miért kell a "gáz" pillangószelepének állitó,ütközőcsavar amikor alapjátra ott van külön a mennyiség szabályzásha jol gondolom a alapjárati levegőt nem a légtorkon keresztül hanem fuvokákon keresztül szív.
automata szivató:ahogy melegszik a víz a "viasztöltetü"nem jut eszembe a neve kitágul és egy tengelyen fogasiven kogaskereken keresztül kinyitja a pillangószelepet. ha jól néztem az állitó csavarral lehet szabályozni hogy mikor(milyen hamar) kezdje kinyitni. gondolom minnél elöbb célszerü a fogysztás miatt.a szivató tangelyen van egy spirál rugó, a rugó 'középáálásánál' lötyög nagy játéka van a pillangószelepnek ezt nem tudom hogy változtassam meg.
a motor hideg fordulatszámot a gázkaron lévö csavarral ami egy iven 'állitodik'tudom szabályozni ha jol értem. ugyanezen iv engedi kinyitni a 2-ik torok 'gyorsito' pillangoszelepét kb, 45 fokos elfordulás után a vákum hatására. ez a szelep alapállásban lötyög nem zár be rendesen.ném értem : eza szelep alatt is van egy beömlő nyilás aminek az alapjárathoz lenne köze?
hidegen menet közben az auto 'simán fut' melegen alapjárati gáz felett egy picivel (pl 3-dikban 35el megyek )nem fut simán bedadog ezzel nem birok nem tudom miért van.huzni huz rendesen a gép.fogyasztás városi 6.5-7.5 kint 5.5 kb
rakktam bele egy kis mechanikát: kézi szivatot, minden maradt benne ö saját magát tudja szabályozni viszont bele tudok nyulni mikor nyisson ki teljesen a szivató pillangoszelepe. a pillango szeleptangelyen a spirárugó egyikk vége egy pici karon van rögzitve ezt a pici kart egy acélhuzallal ben az utastérben tudom kinyitni, csak kinyitni vissza már saját maga zárja a szelepet ha visszatolom a kézi szivatot a helyére. amikor megvettük 9-10 lier volt a városi fogyasztása ezért raktam bele. a leirás alapján tudni kell a karbinak a szabadon futásnál,motorféknék csak levegöt sziv benzint nem kap ezt nem értem melyik része csinálja, hol van ez? maga szerint egr szelep kell vagy zárjam le inkább? a jo égéshez tiszta levegő kell gondolom én(a könyve meg a co ra gondol). a karburátor elé állva egymás mellet van két vákumos memebrán a ball oldali a szivatót nyitja tudusulás ellen a jobboldali nem tudom mit csinál nem értem a leirásokat.
hát kicsit böre engedtem itt tartok a javításban, kérem segítsen tanácsával hogy haladjak tovább,nekünk családi auto a picike, köszönöm.

 Márk2014. dec. 15. 09:21 | Válasz | #456 
A mebránon van jelzés 1-4ig kb .hol kell állnia?

 Márk2014. dec. 15. 09:20 | Válasz | #455 
Megtudná mutatni képen,hogy hol van az alapjárat állitó csavar?

 © Karburátor2014. dec. 12. 23:51 | Válasz | #454 
A keverék állító csavar alatt van az alapjárat állító csavar, ami a fojtószelepet támasztja.
Az alapjárat állító csavar kitekerésével lehet csökkenteni az alapjárati fordulatszámot, ha nem akkor a szívató tartja magasan.
Ha ez a baj, akkor a pillangó szelep=szivató, melegen nem áll függőlegesen = rajta marad a szívató.

 © Karburátor2014. dec. 12. 23:45 | Válasz | #453 
Az a szívató membrán ütköztető csavarja.
Hidegen a teljesen zárt szívatót kissé meg kell nyitni, hogy ne fulladjon bele a benzinbe, miután beindult.Ezzel a csavarral lehet beállítani ennek a mértékét, ezen múlik mennyire lesz dús a keverék indulás után egy darabig.

 bea08242014. dec. 11. 21:26 | Válasz | #452 
Üdvözlöm, Daewoo tico-nak, nagyon magas alapjáratát hogy lehetne megszüntetni? Választ előre is köszönöm

 Márk2014. dec. 11. 16:39 | Válasz | #451 
Még egy kérdés :) Melyik az alapjárat állitó csavar?

 Márk2014. dec. 11. 16:38 | Válasz | #450 
KÖszonom a választ.Még az lenne a kérdésem,hogy a képen látható bal oladali háromszög alaku közepén egy csavarral az milenne?Mert én azt tekergettem.Ön akkor azt ajánlja,hogy jobb ha pörög a motor a szivatóval?

 © Karburátor2014. dec. 11. 09:36 | Válasz | #449 
Ezen a képen:
http://www.czdrafel.cz/karburator-tico-p3560
A jobb felső csavar a keverék állító.

A Tico gyárilag nagyon pörög/ 2000 felett / hidegen.Ez fülsértő. Mikor lejjebb veszik, akkor kissé elromlik az autó.
Pont a Tico-nak nincsen megadva gyári adat.
De minden más Daewoo hidegindítási fordulatszáma 2500-3000.

Az a a gondolat van a magas hideg-üresjárati fordulatszám mögött, hogy hamarabb felmelegszik így. + kisebb a motor károsodás esélye, ha a sofőr nem tudja megtenni, hogy hidegen alacsony fordulaton nagy terhelést / pl alacsony tempó hegyre fel magas sebesség fokozat /kapjon a motor.

 Katona Márk2014. dec. 11. 05:55 | Válasz | #448 
Üdvözlöm!Lenne egy 96-os Tico-m aminek az lenne a baja,hogy ha bemelegszik akkor majd csak leáll.A másik gond,hogy ha felhapcsolom a fényszorot akkor lehuzza az alapjáratot,ill. ha ablaktörlönél is érzödik vagy fütésfelkapcsolásnál.automata szivatot lejjebb tekertem mert nagyon pörgette.Hol kell a keveréket beállitani?vagy a dusitást?köszönöm

 © Karburátor2014. nov. 14. 22:26 | Válasz | #447 
Bajban vagyok.

"amikor megy a szívató addig jó nem fullad le"
Ebből látszik, hogy dúsítani kell a keveréket mivel addig jó míg a szívató dúsít.

" Amikor a keverék állító csavart tövig becsvarom akkor reagál a gázra,"
Ebből látszik, hogy az tesz neki jót ha elveszem a benzint.

A gyorsítót mindenképpen meg kellene nézni, de ehhez le kell venni a karburátor fedelet.
Amint akármilyen kicsit mozdítok a gázpedálon a benzinnek meg kell jelennie /tűvékony sugár az első torokba/.
Ha félig benyomom a gázpedált és belenézek a torokba akkor csak az első torok fojtószelepe /ez mozgatom a gázpedállal a torok alján/van félig nyitva, a második teljesen zárva van.

 Adam2014. nov. 14. 15:11 | Válasz | #446 
Az első torokba ami ha szembe állsz a kocsival a karbi elején van, nem láttam semmit semmilyen gázkar állásba. A másodikban alacsony gázálásban semmi magas gázállásban (kb mintha félig nyomnák be a gázpedált) van egy tű vékony benzin sugár. Amikor a keverék állító csavart tövig becsvarom akkor reagál a gázra, de nincs alapjárat. Ha alapjáratot megcsinálom akkor leáll gázadásra. Mit javasolsz Köszönöm előre is a válaszodat :)

 © Karburátor2014. nov. 12. 21:53 | Válasz | #445 
Akkor marad a 443-ban javasolt ötlet.

 Adam2014. nov. 12. 21:48 | Válasz | #444 
Keverék állító elég volt nagyon jó az alapjárat nem is lehet érezni hogy jár a motor csak gázadásra lefullad :) De amikor megy a szívató addig jó nem fullad le.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

http://karburatormuhely.extra.hu