HÍREK!!!!Sajnos 2010 Jan. 1 megszűnt a cég.
Nem részletezném a problémát de nagyban közrejátszik az új zöldkártyás rendelet.Mindenkinek köszönjük, hogy minket választott a FÓRUM TOVÁBB ÉL .Békés Boldog Karácsonyt és Sikerekben gazdag boldog új évet kívánunk mindenkinek.Karburátorszakműhely

Jótanács vezetéshez: Csak olyan gyorsan vezess, amilyen gyorsan repül az őrangyalod!

KARBURÁTOR-ÚJPEST

Nyitva Tartás

ZÁRVA

Telefon: MEGSZÜNT

ZÖLDKÁRTYA ÚJPEST

Címünk:Budapest 1041 Kiss János U 4/a VOLT

Karburátor Szakműhely Újpest   >>   Fórum   >>   Jó tanácsok
Néhány jó fogás

Név:

E-mail cím:




 [ikonok]  [kép]
Hozzászólás:

Listázás időrendben


 © Karburátortegnap 08:50 | Válasz | #470 
Keverék csavar mondjuk koppanástól kifelé legyen 3 kör itt kell lenni valami alapjáratnak, de innen meleg motornál ki kell keresni azt ahol legjobban pörög.

Ha van egy "holtjáték" ahol mindegy neki, hogy ki vagy be, akkor ott legyen inkább be de ne annyira, hogy elkezdjen bizonytalanul járni, vagy essen a fordulat.
A fojtószelep ütköztetővel csak az alapjárat magasságát kell állítani a gyárira, szintén meleg motornál.
Maga a beállítás meleg motor,keverék szabályozón tekerek, szerencsés esetben emelkedik az alapjárat ezért visszaveszem az ütköztetővel a fordulatszámot.
Megint kikeresem a keverékállítóval a legmagasabb fordulatot, megint vissza veszem az ütköztetővel stb.
Utoljára mindig a keveréket állítom.

Az ütköztető csavar kezdetben legyen bármennyire betekerve a lényeg, hogy a motor képes legyen valahogyan járni.

 © Karburátortegnap 08:31 | Válasz | #469 
A karburátorhoz menő vízcsövet kellene tapogatni, amikor nem jön le a szívató, és amikor már lejött.
Talán a víz keringésével van baj, az ettől kiderülne.
Mi egy érintés nélküli hőmérővel kerestük ilyenkor,/de kézzel tapogatva ugyan ez lesz az eredmény/ hogy mennyire melegszenek a különböző vízcső darabok, mekkora részen nem akar keringeni a víz. Akár egy nagyobb levegő buborék is le tudja állítani a keringést, ezért szoktak légteleníteni.
Érdemes megnézni, hogy most a termosztát csere után nem kell még utána tölteni egy kis hűtő vizet?
Ha valahol folyamatosan elszivárog egy kis víz, akkor ott fellevegősödhet, és az leállíthatja a hűtővíz keringését. Ha ez a forró motorra folyik akkor nincsen alatta tócsa. Csak a "pótolni kell a hűtővizet" tünetből lehet rá következtetni.

 attila197502014. dec. 18. 21:24 | Válasz | #468 
most nem tudom eldönteni meleg motornál miért dadog alapjárat felett egy picivel esetleg a tapasztata alapján ,kb hány fordulatot nyissam ki a keverék szabályzót? hogy legyen valami kiindulási alap , a folytoszelep mennyire legyen nyitatva az ütköző csavarral?

 Tico-tulaj2014. dec. 18. 14:43 | Válasz | #467 
Sziasztok!

Ticómnak baja támadt az alapjárat szabályozásával. Elindulás után a szokásos idő elteltével nem veszi lejjebb az alapjáratot, hanem inkább egyre magasabb lesz, őrülten pörög. A vízhőmérséklet mutatója meg sem mozdul, 0 állás alatt marad. Ha normál városi közlekedésben haladok például kb. fél órát, és rövid időre megállok (10 perc), motort leállítva, akkor az újbóli indításkor és elinduláskor gyorsan felmegy a mutató (minél hosszabb volt előtte az út, annál magasabbra, jó esetben 1/3-ig), alapjárat is lejjebb megy, aztán 1-2 km megtétele alatt elkezd visszamenni 0 felé a mutató, ezzel párhuzamosan megy felfelé az alapjárat.
A fűtés működik benne, termosztátot most cseréltek szerelőnél. Nem javult a helyzet. Villamossági szervizben nem tudták megállapítani a jelenség okát.
Nincs valami ötletetek, mi lehet a gond?

 © Karburátor2014. dec. 17. 08:17 | Válasz | #466 
Általában nem, mert mikor gázzal egy kicsi gázt adok akkor az sokkal több mint amikor egy finom menetű csavarral teszem ugyanezt.Régen 50 éves karburátoroknál valóban előfordult ilyen de ma futó autóknál már nem találkoztam vele.
Csak akkor fordulhatna elő ha valami miatt az üresjárati csatornában szegény lenne a keverék.
Ilyenkor a keverékcsavart hiába tekerném ki a meleg alapjáratom is szegény lenne.

 attila197502014. dec. 16. 22:01 | Válasz | #465 
Hm elgondoltato, ha a folytoszelep tulságosan zár és meleg motornál alapjárat felett megyek nagyon kis gázzal, lehetséges a folytószelep nem nyit még bele az átmeneti furatoka, és rángat dadog, egyszerüen ennél a folytoszelep állásnál kevés vagy szegény keverékek kap. ez lehetséges?

 © Karburátor2014. dec. 16. 21:32 | Válasz | #464 
Mail ment.

 © Karburátor2014. dec. 16. 21:31 | Válasz | #463 
Ok.
Az alapjárati keverék minősége változik a keverék mennyiségével.Minél több üzemanyagot kap alapjáraton a keverék szabályozó csavartól /eközben a +levegő csak ugyanezzel a keverékkel érkezik de ez egy dús keverék/annál dúsabb lesz a keverék.
Levegőt kap a nyitott torkon keresztül és az alapjárati levegő fúvókán keresztül.
Mikor a keverék állítón keresztül kap üzemanyag levegő keveréket ez nagyon dús, ez keveredik hozzá a nyitott fojtószelep által meghatározott, torkon át kapott levegővel.
Néha ez sem tiszta levegő, mert a torok falában lévő átmeneti furatokon az a benzin levegő keverék érkezik, ami az üresjárati üzemanyag és alapjárati levegő fúvókákból keveredett az üresjárati csatornába.Ugyan ezt a keveréket szabályozza a alapjárati keverék állító csavar.
Ezért van az, hogy ha kissé növelem az alapjárati fordulatot a fojtószelep ütköztető csavarral, akkor lehet, hogy dúsul a keverék /belenyitottam az átmeneti furatokba/, vagy szegényedik / mert nem éri el a fojtószelep éle az átmeneti furatokat, és ezért csak a levegő lesz több. /

 © Karburátor2014. dec. 16. 21:13 | Válasz | #462 
Sajnos nem találok olyan képet, ahol látszik az a csavar.

 Adam2014. dec. 16. 12:06 | Válasz | #461 
Karburátor mester.

Szeretném majd hozzád elvinni a kocsit mert látom hogy te értesz hozzá, megoldható?

 attila197502014. dec. 16. 08:55 | Válasz | #460 
igen értem,erre nem is gondoltam , a gömb v. doboz térfogata szerint változna az idő hogy meggig marad zárva a sziv.pill, szelepe. ezt a részt ezzel meg tudom oldani köszönöm.

 © Karburátor2014. dec. 15. 22:35 | Válasz | #459 
Húúúúú.Ez igen.Azért egyszerre ez egy kissé sok.
Haladjunk apránként.
Mikor beindul és utána leáll akkor egy kissé szegény a keverék.
Ha pont így jó lenne csak késleltetni szeretném a nyitást akkor a vákumnak először egy üres dobozba kellene mennie, és csak aztán a membránhoz.
Valahogyan így :
http://automn.ru/vw-golf-2/volkswagen-24096-10.m_id-2625.m_id2-2626.html
Ezen a képen a jobb felső sarokban lévő gömb.
Így később alakulna ki akkora szívóhatás ami a membránt elhúzza végállásba.

Kérek vissza jelzést, hogy ez érthető vagy fussunk neki még egyszer.
Utána folyt. köv.

 © Karburátor2014. dec. 15. 22:29 | Válasz | #458 
Úi korában kb középen áll,de az idő előre haladtával az igénye szerint kell utána menni azt, hogy merre mennyit csak próbával lehet kikeresni.Ahogy kopnak az alkatrészek, gyengül a rugó, minden autónál másképpen, ezért autónként különböző módon változik az igény.

 attila197502014. dec. 15. 10:14 | Válasz | #457 
Tisztelt karburátor mester,
Segítségét kérném 96-os ticommal kapcsolatban.probálom megérteni a karbi müködési elvét több kevesebb sikerrel,ez a vákumos szabályzás hát nem egyszerű. problémáim:hideginditásnál beindul 3-4 mp.jár és leáll. 3-4 szer ujrainditom akkor már gyönyörüen hangoskodik az emelt alapjárat. észerevettem a szivato pillangoszelepét inditás után gondolom a vákum hatására egy szelep kinyitja a beálitott helyre amit csavarral tudok állitani. ha jol értettem ez a szelep a tuldusitást akadályozza meg. ha nem engedem a szelepet kinyitni(lehuztam a vákumcsövet) hidegen első inditásra elindul nem áll le viszont nem pörög fel ,gondolom tul dús neki a keverék(kevés a levegö). hogy lehet ezt a szelepet késlelteve kinyittatni pl:inditás után 20 mp ig teljesen zárva legyen a szivató szelep utánna nyissa ki a vákum. ha jol gondolom a hideg hengerfalra kicsapodik a benzin és ezért áll le.
a rajzok alapján: az alapjárati keverék arányát nem tudom állitani, csak a keverék mennyiségét a flexibisis csavarral. nem értem miért kell a "gáz" pillangószelepének állitó,ütközőcsavar amikor alapjátra ott van külön a mennyiség szabályzásha jol gondolom a alapjárati levegőt nem a légtorkon keresztül hanem fuvokákon keresztül szív.
automata szivató:ahogy melegszik a víz a "viasztöltetü"nem jut eszembe a neve kitágul és egy tengelyen fogasiven kogaskereken keresztül kinyitja a pillangószelepet. ha jól néztem az állitó csavarral lehet szabályozni hogy mikor(milyen hamar) kezdje kinyitni. gondolom minnél elöbb célszerü a fogysztás miatt.a szivató tangelyen van egy spirál rugó, a rugó 'középáálásánál' lötyög nagy játéka van a pillangószelepnek ezt nem tudom hogy változtassam meg.
a motor hideg fordulatszámot a gázkaron lévö csavarral ami egy iven 'állitodik'tudom szabályozni ha jol értem. ugyanezen iv engedi kinyitni a 2-ik torok 'gyorsito' pillangoszelepét kb, 45 fokos elfordulás után a vákum hatására. ez a szelep alapállásban lötyög nem zár be rendesen.ném értem : eza szelep alatt is van egy beömlő nyilás aminek az alapjárathoz lenne köze?
hidegen menet közben az auto 'simán fut' melegen alapjárati gáz felett egy picivel (pl 3-dikban 35el megyek )nem fut simán bedadog ezzel nem birok nem tudom miért van.huzni huz rendesen a gép.fogyasztás városi 6.5-7.5 kint 5.5 kb
rakktam bele egy kis mechanikát: kézi szivatot, minden maradt benne ö saját magát tudja szabályozni viszont bele tudok nyulni mikor nyisson ki teljesen a szivató pillangoszelepe. a pillango szeleptangelyen a spirárugó egyikk vége egy pici karon van rögzitve ezt a pici kart egy acélhuzallal ben az utastérben tudom kinyitni, csak kinyitni vissza már saját maga zárja a szelepet ha visszatolom a kézi szivatot a helyére. amikor megvettük 9-10 lier volt a városi fogyasztása ezért raktam bele. a leirás alapján tudni kell a karbinak a szabadon futásnál,motorféknék csak levegöt sziv benzint nem kap ezt nem értem melyik része csinálja, hol van ez? maga szerint egr szelep kell vagy zárjam le inkább? a jo égéshez tiszta levegő kell gondolom én(a könyve meg a co ra gondol). a karburátor elé állva egymás mellet van két vákumos memebrán a ball oldali a szivatót nyitja tudusulás ellen a jobboldali nem tudom mit csinál nem értem a leirásokat.
hát kicsit böre engedtem itt tartok a javításban, kérem segítsen tanácsával hogy haladjak tovább,nekünk családi auto a picike, köszönöm.

 Márk2014. dec. 15. 09:21 | Válasz | #456 
A mebránon van jelzés 1-4ig kb .hol kell állnia?

 Márk2014. dec. 15. 09:20 | Válasz | #455 
Megtudná mutatni képen,hogy hol van az alapjárat állitó csavar?

 © Karburátor2014. dec. 12. 23:51 | Válasz | #454 
A keverék állító csavar alatt van az alapjárat állító csavar, ami a fojtószelepet támasztja.
Az alapjárat állító csavar kitekerésével lehet csökkenteni az alapjárati fordulatszámot, ha nem akkor a szívató tartja magasan.
Ha ez a baj, akkor a pillangó szelep=szivató, melegen nem áll függőlegesen = rajta marad a szívató.

 © Karburátor2014. dec. 12. 23:45 | Válasz | #453 
Az a szívató membrán ütköztető csavarja.
Hidegen a teljesen zárt szívatót kissé meg kell nyitni, hogy ne fulladjon bele a benzinbe, miután beindult.Ezzel a csavarral lehet beállítani ennek a mértékét, ezen múlik mennyire lesz dús a keverék indulás után egy darabig.

 bea08242014. dec. 11. 21:26 | Válasz | #452 
Üdvözlöm, Daewoo tico-nak, nagyon magas alapjáratát hogy lehetne megszüntetni? Választ előre is köszönöm

 Márk2014. dec. 11. 16:39 | Válasz | #451 
Még egy kérdés :) Melyik az alapjárat állitó csavar?

 Márk2014. dec. 11. 16:38 | Válasz | #450 
KÖszonom a választ.Még az lenne a kérdésem,hogy a képen látható bal oladali háromszög alaku közepén egy csavarral az milenne?Mert én azt tekergettem.Ön akkor azt ajánlja,hogy jobb ha pörög a motor a szivatóval?

 © Karburátor2014. dec. 11. 09:36 | Válasz | #449 
Ezen a képen:
http://www.czdrafel.cz/karburator-tico-p3560
A jobb felső csavar a keverék állító.

A Tico gyárilag nagyon pörög/ 2000 felett / hidegen.Ez fülsértő. Mikor lejjebb veszik, akkor kissé elromlik az autó.
Pont a Tico-nak nincsen megadva gyári adat.
De minden más Daewoo hidegindítási fordulatszáma 2500-3000.

Az a a gondolat van a magas hideg-üresjárati fordulatszám mögött, hogy hamarabb felmelegszik így. + kisebb a motor károsodás esélye, ha a sofőr nem tudja megtenni, hogy hidegen alacsony fordulaton nagy terhelést / pl alacsony tempó hegyre fel magas sebesség fokozat /kapjon a motor.

 Katona Márk2014. dec. 11. 05:55 | Válasz | #448 
Üdvözlöm!Lenne egy 96-os Tico-m aminek az lenne a baja,hogy ha bemelegszik akkor majd csak leáll.A másik gond,hogy ha felhapcsolom a fényszorot akkor lehuzza az alapjáratot,ill. ha ablaktörlönél is érzödik vagy fütésfelkapcsolásnál.automata szivatot lejjebb tekertem mert nagyon pörgette.Hol kell a keveréket beállitani?vagy a dusitást?köszönöm

 © Karburátor2014. nov. 14. 22:26 | Válasz | #447 
Bajban vagyok.

"amikor megy a szívató addig jó nem fullad le"
Ebből látszik, hogy dúsítani kell a keveréket mivel addig jó míg a szívató dúsít.

" Amikor a keverék állító csavart tövig becsvarom akkor reagál a gázra,"
Ebből látszik, hogy az tesz neki jót ha elveszem a benzint.

A gyorsítót mindenképpen meg kellene nézni, de ehhez le kell venni a karburátor fedelet.
Amint akármilyen kicsit mozdítok a gázpedálon a benzinnek meg kell jelennie /tűvékony sugár az első torokba/.
Ha félig benyomom a gázpedált és belenézek a torokba akkor csak az első torok fojtószelepe /ez mozgatom a gázpedállal a torok alján/van félig nyitva, a második teljesen zárva van.

 Adam2014. nov. 14. 15:11 | Válasz | #446 
Az első torokba ami ha szembe állsz a kocsival a karbi elején van, nem láttam semmit semmilyen gázkar állásba. A másodikban alacsony gázálásban semmi magas gázállásban (kb mintha félig nyomnák be a gázpedált) van egy tű vékony benzin sugár. Amikor a keverék állító csavart tövig becsvarom akkor reagál a gázra, de nincs alapjárat. Ha alapjáratot megcsinálom akkor leáll gázadásra. Mit javasolsz Köszönöm előre is a válaszodat :)

 © Karburátor2014. nov. 12. 21:53 | Válasz | #445 
Akkor marad a 443-ban javasolt ötlet.

 Adam2014. nov. 12. 21:48 | Válasz | #444 
Keverék állító elég volt nagyon jó az alapjárat nem is lehet érezni hogy jár a motor csak gázadásra lefullad :) De amikor megy a szívató addig jó nem fullad le.

 © Karburátor2014. nov. 12. 18:41 | Válasz | #443 
A keverék állító tekergetése elég volt, vagy az alapjárat állító csavar tekerése is kellett?

Leállított motornál bele kellene nézni az első karburátor torokba és megnézni, hogy hirtelen gázadásra elindul e egy tűvékony benzinsugár a torokba? Az lenne a gyorsító.
Ehhez elég a levegőszűrőház tetejét levenni, és esetleg egy zseblámpa fényére lenne szükség, hogy jól lehessen látni.

 Adam2014. nov. 12. 15:41 | Válasz | #442 
Na megcsináltam most már nem alacsony az alapjárat viszont a torpanás megmaradt de már ha úgy nyomom be a gázt akkor le is fullad. Mit tanácsolsz? köszönöm az eddigi segítséget

 © Karburátor2014. nov. 11. 09:39 | Válasz | #441 
Magától az alacsony alapjárattól hajlamos a torpanásra.
A fékre alapjárat változás is azt sejteti, hogy be kellene állítani az alapjárati keveréket.
Talán csak azt.
Talán a keverékállító csavar megfelelő tekergetésével az alapjárat is megemelkedik és a torpanás is elmúlik.

Fülre alapjárat állítás:
Melegen járó motornál addig kell a keverékállító csavart tekerni kifelé amíg a fordulatszám emelkedik, szokott lenni egy érzéketlen tartomány amikor mozdítom a csavart de nem történik semmi.Ezt a tartományt kellene megkeresni, mind a két végén esik / jó esetben /a fordulat.
Mikor mindegy merre tekerem, akkor amennyire lehet fordulatszám esés nélkül legyen befelé tekerve.

Persze lehetne egy gázelemzővel rendelkező hozzáértőre is bízni.Egy alapjárat állítás talán még nem az anyagi romlás még szervizben sem.

Ha azért szegényedett el az alapjárat mert valahol fals levegőt szív, azt ott talán könnyebben megtalálják.
Bár egy hidegindító spray motortérbe való fújkálása járó motor mellett, talán otthon is kivitelezhető manőver.
Ha pl. a szívócsőre fújt hidegindító hatására megemelkedik az alapjárat akkor a tömítésnél szív fals levegőt.
Ha van ilyen akkor a tömítés csere hatására helyre áll a rend még alapjáratot sem kell állítani esetleg, bár az sosem árt.

 © Karburátor2014. nov. 11. 09:21 | Válasz | #440 
Nehéz a kipufogót tesztelni rápillantással.
Talán az segít, hogy ha lekötött kipufogóval jobban megy mint előtte, akkor gyanús, hogy ez fogja vissza.

 Adam2014. nov. 09. 23:39 | Válasz | #439 
Hello 97-es évjáratú Daewoo Tico-mal (F8C) volna a gond. Alacsony az alapjárat és gázadásra torpan de aztán felpörög. Amikor benyomom a fékpedált leesik a fordulat vagy. Állítottam a téli meg a nyári levegő között de nem éreztem semmi változást.

 amfark2014. nov. 09. 18:44 | Válasz | #438 
Tisztelt Karburátor mester
A gyertyakábellel volt probléma ugy hogy azokat kicseréltem.A hibát nem tudok kötni semmihez mert hidegen és melegen is jelenkezik. a fogyasztás 30liter\600km helyett 30liter\400km változott. Én is gondoltam a kipufogóra holnap leszerelem és megnézem.

 © Karburátor2014. nov. 09. 15:35 | Válasz | #437 
Jó lenne kötni valamihez a hibát.
Pl. párás időben sűrűbben jelentkezik, akkor elektromos átütés lehet pl a gyertyakábeleknél.
Ez sötétben egy pillantást vetve a motortérre látszik is gázadásra.
Sose éri el a korábbi végsebességét, akkor lehet kipufogó eltömődés akár egy ütés következtében ha behorpadt a cső, akár olajfogyasztás következtében ami lerakódott a kipufogóban, akár egy leszakadt darab szédeleg a csőben.
Ha inkább csak melegen jelentkezik a hiba, akkor lehet AC pumpa hiba De Trafó is.

Szóval ilyesmire gondolok:Mihez köthető a hiba jelentkezése?

 amfark2014. nov. 08. 19:49 | Válasz | #436 
Tisztel Karburátor mester !
Deawoo ricoval kapcsolatban Kerncék tanácsot. Hirtelen elmegy az autóból erö , nem akar felpörögni rendesen , aztán egyszer csak rendbe jön , de akkor is azt veszem észre hogy nincs benne annyi erö mint régen volt.Egy rendesebb emelkedöre alig bir felmenni,ráadásul nagyon megnött a fogyasztása.Elöre is köszönöm válaszát.

 © Karburátor2014. nov. 08. 17:17 | Válasz | #435 
Mail ment.

 Marci2014. nov. 08. 11:58 | Válasz | #434 
Tisztelt Karburátor Mester! Szeretném kérni a segítségét Daewoo Tico karburátor beállításával kapcsolatban, örülnék ha hozzáértő ember állítaná be, hideg indításnál, de még üzemmeleg közeli hőmérsékleten is elég magas az alapjárat. Segítségét előre is köszönöm.

 © Karburátor2014. okt. 31. 07:06 | Válasz | #433 
Első lépésben lehet a kis csavarkán állítani, mikor meleg a motor.
Meg kell keresni a legmagasabb fordulatszámot vele és ha mindegy, akkor inkább befelé legyen tekerve de annyira ne, hogy észre lehessen venni a motor járásán./Szokott lenni egy érzéketlen tartomány. /

Mivel egy tisztességes karburátor beállítás a karbi dirib darabra való szétszedésével kezdődik, folytatódik a tömítések membránok tűszelep szükség szerinti cseréjével, benzinszint, szívató alap beállításával majd mikor ez kész összerakás után, menet közbeni beállításával,gázelemzős mérés alapján hibakereséssel ellenőrzéssel és ennek alapján javítással.Másnap reggel a szívató ellenőrzésével és finomításával.

Az előzőek fényében különösen azért mert a karburátort akkor kezdjük javítani amikor már minden más rendben van,(szelephézag, kompresszió, gyújtás, nem szív falsot sehol /fékszervónál sem/ stb) nem biztos, hogy a kis csavar tekerése minden esetben elég lesz. :-)

Ennek a karbinak az összerakásánál nem baj ha van a környéken Valaki aki már látott ilyet, és van egy gázelemzője.

Bárki szét tud szedni egy laptopot de nem baj ha először megmutatják neki, hogy mit kell szétszedni, és mire kell figyelni az összerakásnál.A karbival ugyanez a helyzet.

Érdemes legalább egyszer végignézni / ha lehet /, hogy mit csinál egy hozzáértő.Ebből ugyan nem lehet megtanulni a karburátor beállítást, de sok hibát amit elkövetnénk, meg lehet vele előzni.

 Norbi2014. okt. 30. 22:36 | Válasz | #432 
Daewoo tico karburátor beálítást hoyg kell elvégezni? hidegen, vagy melegen? csak a kis csavarkán kell álítnni?

 © Karburátor2014. szept. 30. 09:58 | Válasz | #431 
Injektoros autók javítása egyszerű.
Kódolvasó megmondja, hogy milyen alkatrészt kell cserélni.Csere és megjavult.
Na jó kicsit kell érteni az értelmezéshez, de nagyjából így működik.
Vannak hozzáértők akik pl képesek egy egy értéket pl egy megfelelő helyre beépített ellenállással változtatni, minek hatására ugyan az autó menettulajdonságai romlanak de a fogyasztás kissé kisebb lesz.

Ugyanezt kissé bonyolultabb módon elektronika beépítésével menet közben változtatható módon nagyobb teljesítmény vagy jobb fogyasztás között váltogatva is megoldható.

Az alapvető probléma amit megpróbálnak megkerülni, hogy a lambdaszonda szól a fedélzeti számítógépnek, hogy sok vagy kevés a benzin.
A computer ennek / és még néhány egyéb dolog pl most gyorsítás van / hatására több vagy kevesebb benzint szállít és ez a játék oda vissza megy folyamatosan. = több benzint szállít, a lambdaszonda szól, hogy legyen kevesebb, aztán szól, hogy legyen több.

 Kovacs CS2014. szept. 29. 23:05 | Válasz | #430 
Tiszteletem!
Azt szeretném megtudni hogy nekem van egy Swiftem 1.0 99' G10A motorkodós 3 hengeres csoda :) hibátlan,tökéletes futárkodom vele napi 150 kilométert belepörgetek, ezért nagyon fontos lenne számomra a fogyasztás ami 6.5 liter is lehet. A népi hiedelmeket: tojás gázpedál alá,fuel tech ,mágnes csodák stb. mind ismerem!Nekem egy olyan szakműhely kellene aki megnézné, hogy lehet-e állítani valamit abban az esetben ha minden tökéletesen működik.

 © Karburátor2014. aug. 29. 22:00 | Válasz | #429 
Évjárat, motorkód?
Azért érdekelne, hogy tudjam, milyen szerkezetről beszélünk.
A lamdaszonda jelenléte azt sejteti, hogy szabályozott katalizátoros, ami azt jelenti, hogy ki lehet olvasni a fedélzeti számítógép hibakódját.
Ha így van, irány a Fiat szerviz és max. 5000 Ft-ér megmondják, hogy melyik alkatrészt kell cserélni.

 atiko2014. aug. 28. 17:47 | Válasz | #428 
Tisztelt szaki!Van egy fiat chinkocsentó,üzem melegen hebeg,nem reagál a gázra,mintha fulladna,majd beindul mint a szél,nem sokára újra kezdi.Gyertya csere megvolt,kábelek is,karburátor tisztítva. lamdaszonda gyanú miatt ez az alkatrész kiiktatva,ami hozott némi javulást,de még enyhén megvan a hibajelenség,csak ha visszadugom a szondát intenzívebb.Karburátoron nincs mit állítani,mert csupa elektronika.Tanácstalan vagyok.

 © Karburátor2014. aug. 21. 21:29 | Válasz | #427 
Van egy lyuk a karburátor torokban, menetirány szerint elöl.
Ennek nyitását zárását szabályozza az a 3 szögletű membrán / ami karambolnál legelőször érkezne a szembejövőbe = a sebesség váltótól a legtávolabbi /. :-)
Ennek a membránnak a képzeletbeli tengelyében van a lyuk.
Ennek a kb 8 mm átmérőjű lyuknak ALAPJÁRATON ZÁRVA KELL LENNI.
Hogy ez így van-e,az kézzel kitapintható /levett levegőszűrőháznál/.
A torokba nyúlva a membrán tengelyének magasságában kézzel kitapintható lyukat befogva - elengedve alapjáraton járó motornál, érezhető a nyitott vagy zárt állapot.

 TiborGS2014. aug. 20. 21:53 | Válasz | #426 
Jó napot kívánok. Szeretnék tanácsot kérni a Daewoo Tico karburátorral kapcsolatban.
A szívató bekapcsolással/kikapcsolással van probléma.
Mindha a szívató nem röktön, hanem csak pár (kb 8-10) másodperc után kapcsol be.

Amikor a motor teljessen hideg: (pl. egész éjszaka, vagy több napig ál)
beindítás után alacsony a fordulat és kissé rángat a motor,
és csak kb 10 másodperc után pörög fel a fordulat - ekkor nyit a szívató

Amikor a motor nem teljessen hideg: (pl. 30-40 percig ál)
ilyenkor nagyon nehezen gyujt, és ez minné tovább annál roszabb.
Már gázpedál lenyomása nélkül szinte be sem lehet indítani ilyenkor.
De ebben az estetben is a szivató pár másodperc után bekapcsol - felpörög a fordulat.

Amikor a motor meleg:
a szívató néha kikapcsol de néha nem, vagyis nem teljessen.
A motor alapjárata nem egyenletes, a fordulat fölmegy/lemegy.
Az alapjarati fordulat midenkepen magas, es nem tudom lejjeb venni mert
az alapjárat bealító csavar már teljessen ki van csavarva (csak ráadni lehet, levenni nem).
Slusz kulcs kikapcsolása után a motor néha nem ál le máris hanem még egyet kettot ránt - nemtudom
ez ösze függ e a karburátorral.

Aszt, hogy a szívató néha tobbé néha kevésbé kapcsol ki a fogyasztáson is észre lehet venni.
Néha jó, de néha pedig jóval magassab a fogyasztás változatlan korulményeknél (egyforma útvonal, egyforma idojárás,
homérséglet s.t.b.) Már egy ideje figyelem, de semmi rendszerességet nem tudtam kifigyelni abban, hogy mikor
kikapcsol és mikor nem kapcsol ki a szívató.

A Kovatkezoket csináltam de semmi sem segített.

- Lecseréltem a termosztatot, de az újjal egyformán viselkedik.
- Elenőriztem az öszes alnyomású kis gumi csövet a karburátor korül - egyik lukas
volt de csere után sem változott a helyzet
- Levettem a két gumicsovet amin keresztul jut a szívató csaphoz a melegvíz, levegovel átfújtam a csapot.
A csap látszólak jól működik - melegedéskor a fogaskerék elfordul, hűléskor pedig visza fordul.

Ezekután már elfogyott az ötletem hogy mit kellene még csinálni.

Előre is köszönöm a választ.

Udv.
TiborGS

 © Karburátor2014. aug. 15. 21:16 | Válasz | #425 
Szívesen, máskor is.

 Hojer Szeverián2014. aug. 14. 17:36 | Válasz | #424 
Köszönöm a válaszát

 © Karburátor2014. aug. 13. 21:06 | Válasz | #423 
Minden Daewo-nak 2500-3000 a hidegindítási fordulata.Ez télen is nyáron is így van.
Nyáron hamarabb visszaáll az alapjárati fordulatra, de nyáron is 2500-3000 -ről indul.
Ezt a karbit, nem igen szeretik a hozzáértők.
Nem könnyű szépen beállítani.

 Hojer Szeverián2014. aug. 13. 19:49 | Válasz | #422 
Tiszteletem!
Az lenne a problémám, hogy a Daewo Tico-nak nyáron is magas hidegindítás után az alapjárat, mit lehetne vele kezdeni. Már két szerelő nézte, de nem tudtak vele mit kezdeni.
Válaszukat megköszönve.
Hojer Szeverián

 © Karburátor2014. júl. 26. 00:19 | Válasz | #421 
Szívesen.

 Lacika2014. júl. 24. 10:18 | Válasz | #420 
Köszönöm!

 © Karburátor2014. júl. 24. 09:09 | Válasz | #419 
Először egy hibakódolvasót kellene rákötni.
Kb. 5000 Ft-os nagyságrend.
Injektoros autóknál szerencsés esetben, azonnal megmondja melyik alkatrészt kell cserélni.
Valóban öngyulladást értettem :-)

 Lacika2014. júl. 23. 15:32 | Válasz | #418 
Köszönöm a gyors választ! Rosszul fogalmaztam. Elindulni nem akar. Azonnal még elindul, később már nem amíg meg nem gondolja magát, illetve le nem hűl.

 © Karburátor2014. júl. 23. 12:43 | Válasz | #417 
Ha nem kap benzint, nem tud járni.
Injektor becsepeg leállítás után?
Gyertya csere alkalmával nem kerülhetett bele alacsonyabb hőértékű gyertya? /Felizzik és gyújtás már nem is kell a motor járásához./

 Lacika2014. júl. 23. 08:47 | Válasz | #416 
Üdv! '99-es Suzuki Swift-em van. Melegen leállítom, azonnal újraindul, 20-30 perc elteltével már nem. Várni kell amíg kicsit "pihen". Gyertya, gyertyakábelek, újak, elosztófedél tisztítva, benzinszűrő cserélve. Kérek valamilyen ötletet a továbblépéshez. Köszönöm!

 © Karburátor2014. júl. 10. 19:21 | Válasz | #415 
http://karburatorjavitas.hu/
Nekik szokott lenni, régebben postázták is.

 Márk2014. júl. 10. 10:58 | Válasz | #414 
Jónapot.Elvittem szerelőhöz a Tico-tTűszelep kellene bele.Hol lehet venni?Debrecenben lakok és itt jóformán semmit nemlehet hozzá kapni.Egész karburátort nem szeretnék hozzá venni.köszi

 © Karburátor2014. jún. 28. 14:15 | Válasz | #413 
Mail ment.
Jobb lenne ha hozzáértő csinálná.
Nagyon el lehet rontani.

 © Karburátor2014. jún. 28. 14:15 | Válasz | #412 
Mail ment.

 Márk2014. jún. 28. 08:30 | Válasz | #411 
Jónapot.Daewoo Tico-n szeretnék alapjáratot és automata szívatot állitani.Hogy lehetséges ez?köszi

 Ati2014. jún. 28. 00:43 | Válasz | #410 
Üdv!
Nekem is daewoo tico problemám van!
Lejjebb raktam a gyújtás eltekerésével az alapjáratot,mert minden indításnál,kipörgött a világból!
Most indításkor nincs alapjáratom sem!
De a legnagyobb problémám,hogy kezdetek óta sokat fogyaszt az autóm!
Régen sokat jártam hozzátok,skodákkal!
Rá tudtok pillantani,ha oda gurulok!?
Üdv attila

 © Karburátor2014. jún. 05. 22:24 | Válasz | #409 
Mivel ez egy kicsit bonyolult karburátor, jobb ha aki hozzányúl tudja mit miért tekerget.
Igen lehet állítani a szívatón, lejöhet hamarabb is,/ esetleg ezután kevésbé szívesen indul / de lehet, hogy csak el kellene vele indulni és mivel terhelés alatt gyorsabban melegszik, békén hagyni úgy ahogyan van.
Koreában is a Japán autógyártás gondolatait követik és onnan jön a gondolat, hogy a szívató pörögjön kezdetben akár 4000-ret is.Így hamarabb felmelegszik és a sofőr nehezebben tudja tönkretenni a motort ha nem hagyják hidegen alacsony fordulaton nagy terhelésnek /mondjuk alapjáratról hegyre fel 4.-ben hideg motorral kínozni, nem lenne szerencsés./ kitenni.

 pisti2014. jún. 05. 08:51 | Válasz | #408 
Üdv! Érdeklődni szeretnék, hogy Daewoo Tico-nál van-e lehetőség a szivató állításán ? Sokáig, és nagyon pörgeti a motort hidegen. Illetve a karburátor mögött, a tűzfal felőli oldalon van egy bovdenszerű állító, aminek a végén van egy csavar, ez pontosan mit állítana?

 © Karburátor2014. jún. 03. 22:06 | Válasz | #407 
Mail ment.

 serpa2014. jún. 02. 17:26 | Válasz | #406 
Üdv mester

98-as ticom karburátorát be állitáshoz kérnék tanácsot,hogy hol tudom megnézetni,mert ha szemben állók vele akkor hátul van 2 vezeték és vele szemben van 1érzékelő(vagyis én annak vélem )amiből bovden szerü csonk van amit én nem tudom mi az és szeretném ha rendbe lenne minden rajta.

 © Karburátor2014. ápr. 16. 21:53 | Válasz | #405 
Mail ment.

 Nicker2014. ápr. 15. 13:36 | Válasz | #404 
Üdvözlöm Mester!

Solex 31 PICT 3 karburátor beállítással kapcsolatban érdeklődnék, hogy kit lehetne keresni? A kereskedelemben kapható minőségi felújítókészleten már túl vagyunk. Sajnos ahogy kezd bemelegedni,30-40 mp után leáll (ahogy a felső fojtószelep kezd nyitni. Viszont ha lehúzom a "+"-ot róla (részben nyitott állapot) akkor van alapjárat, igaz távol áll a szép és kiegyensúlyozottól. Sajnos AFR-t nem tudok nézni, maximum a gyertya képe tud árulkodni a szerintem igen dús üzemről.
Tudna tanácsot adni kit (esetleg Önt)lehetne ez ügyben felkeresni?

Köszönettel:
Nicker

 © Karburátor2014. ápr. 09. 09:43 | Válasz | #403 
Ha valóban cserélni kell, akkor gondolom az lehet a baj, hogy lóg a fojtószelep tengely.
Mellette annyi falsot szív, hogy nem lehet beállítani.
Mivel ezt lehet érezni/kis gázt adni és oldalra megmozgatni/ezért jól össze lehet hasonlítani két karbit anélkül, hogy fel kellene szerelni és beállítani.
Mivel az új karburátorok nehezen beszerezhetőek és drágák is, először bontóban próbálkoznék, és ha nem lenne bátorságom összehasonlítani a sajátommal a lehetséges másikat, akkor rábíznám egy szerelőre , hogy válasszon Nekem egy használhatót.

 Fejes2014. ápr. 08. 19:48 | Válasz | #402 

Tisztelt Karburátor Mester! Nekem egy Daewoo Tico-m van, és nálam az a hibajelenség, hogy nincsen alapjárat. Ha leveszem a lábamat a gázról, leáll a motor. Eddig két szerelő műhelyben volt, mind két helyen karbi cserét ajánlottak. Esetleg meg tudná mondani, hogy hol érdemes beszerezni tico karbit?

 © Karburátor2014. márc. 17. 13:29 | Válasz | #401 
"Akkor félő, hogy hozzáértőhöz kell fordulni. :-) "
A tömény rosszindulat.
Igazából tényleg klasszul el lehet veszni ilyen problémáknál a szokásos kézi műszerekkel.

De van egy jó hírem.
Vannak diagnosztikai készülékek /néhány százezer forintért/amiket direkt erre találtak ki.
A szervizben persze nem egy autón szeretnék behozni az árát,kb. 3000-5000 ft. alkalmanként.
A szerelő felkötözi és megkérdezi tőle mi a baj.És meg fogja mondani.
Persze a szerelőnek értenie kell mit mond a műszer mert néha egy kicsit félrevezető tud lenni de hát azért kezelik az ilyet szakemberek /többnyire/.
Nem akkora baj, ha jó híre van annak aki megnézi.
Számít.

 Erlich Réka2014. márc. 16. 16:42 | Válasz | #400 
Apukám nézi, autóvillamossági szerelő és mégsem érti már a problémát :D

De köszönöm a segítséget!!

 © Karburátor2014. márc. 16. 16:35 | Válasz | #399 
Akkor félő, hogy hozzáértőhöz kell fordulni. :-)
A jeladó nincsen eltalálva, vagy a helye.
Persze azért mert új, nem feltétlenül jó a jeladó.

Általában nem egy hőmérő / jeladó / van a motoron.
Külön szokott lenni ami a számítógépnek mondja a hőmérsékletet/ legalább két vezetékes /,
és van külön egy másik ami a műszerfalnak./ide elég 1 vezeték is /

Ezt azonban aki autóvillamossággal foglalkozik, jobban tudja, hogy melyik típusváltozatnál mit hol találni.Valaki aki barátságban van az autóvillamossággal, vagy motordiagnosztikával nézze meg.Ő rakosgasson jeladót addig amíg a műszer nem mutat korrektül, Ő keresse meg, hogy az hogy lehet, hogy minden jó csak a végeredmény nem.

 Erlich Réka2014. márc. 15. 10:57 | Válasz | #398 
Hőfokmérő óra úgy működik ha testet rakunk rá, de úgy, hogy a vízhőmérséklet szabályzó jeladóra van rakva így nem...(és már új jeladó van benne, ki lett cserélve).

 © Karburátor2014. márc. 15. 10:25 | Válasz | #397 
Mivel a hőmérő / az egyik /mondja meg a szívatónak, hogy hideg van, ha az a gyanú, hogy nem működik jól akkor teszt vagy csere.

 Erlich Réka2014. márc. 14. 19:47 | Válasz | #396 
Daewoo Tico ('98-as) kocsink van, és olyan problémánk, hogy:
az automata szívató nem enged vissza és állandóan pörög a motor! Ennek van e köze esetleg a vízhőmérséklet szabályzóhoz (és a hőfokmérő óra sem működik)?
Mi lenne a teendők ez esetben???

Előre is köszönöm!

(Email.cím: erlich.reka69@gmail.com )

 © Karburátor2014. márc. 03. 21:40 | Válasz | #395 
Tankba friss benzin?
Helyette egy literes edényből kapná a friss benzint az AC?
AC nyomás rendben van?
Tűszelep, úszó könnyen jár?

 Orosz Attila2014. márc. 03. 12:12 | Válasz | #394 
T. Szakműhely! Van egy 97-es Tico ami állt több mint 1 évet. Be is döglött benne az üa. szépen. Szétszedtem a karbit, kimostam, de nem akar indulni igy sem. Ha öntök a karbiba üa-t., akkor jár a motor, de az ac hiába nyomja az anyagot onnan nem igazán indul, csak nagy sokszoros gáz adásra jár a motor de akkor is alig alig. Mit lehet vele tenni?

 © Karburátor2014. feb. 27. 21:24 | Válasz | #393 
Mail ment.

 Mátyás Judit2014. feb. 27. 09:29 | Válasz | #392 
Tisztelt Karburátor Mester! Tico karburátorral van problémám. Javasolna valamit kihez/hova forduljak? hálás köszönettel, üdvözlettel

 © Karburátor2014. feb. 27. 09:15 | Válasz | #391 
Jó lenne egy nyomásmérőt felkötni az AC pumpára és megnézni mi újság indítás után,leállás után.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

http://karburatormuhely.extra.hu