HÍREK!!!!Sajnos 2010 Jan. 1 megszűnt a cég.
Nem részletezném a problémát de nagyban közrejátszik az új zöldkártyás rendelet.Mindenkinek köszönjük, hogy minket választott a FÓRUM TOVÁBB ÉL .Békés Boldog Karácsonyt és Sikerekben gazdag boldog új évet kívánunk mindenkinek.Karburátorszakműhely

Jótanács vezetéshez: Csak olyan gyorsan vezess, amilyen gyorsan repül az őrangyalod!

KARBURÁTOR-ÚJPEST

Nyitva Tartás

ZÁRVA

Telefon: MEGSZÜNT

ZÖLDKÁRTYA ÚJPEST

Címünk:Budapest 1041 Kiss János U 4/a VOLT

Karburátor Szakműhely Újpest   >>   Fórum   >>   Jó tanácsok
Néhány jó fogás

Név:

E-mail cím:




 [ikonok]  [kép]
Hozzászólás:

Listázás időrendben


 © Karburátortegnap 21:59 | Válasz | #506 
Mail ment.

 Papptegnap 17:15 | Válasz | #505 
szia karburátoros 1-es 1000-es Suzuki Swiftre milyen karburátort lehet felszerelni mert a saját karburátorja egy ipari hulladék ? előre is köszönöm

 © Karburátor2015. jan. 26. 21:52 | Válasz | #504 
Mail ment.

 Popeye2015. jan. 26. 21:31 | Válasz | #503 
Üdvözlöm!
Nekem szint úgy egy Daewoo Tico-m van mint az előttem kettővel kérdező "Suhel" nevezetű úrnak és mindenben megegyezik az autóval felmerülő probléma is! Szeretném kérni a segítségét! Köszönöm!

 © Karburátor2015. jan. 20. 16:51 | Válasz | #502 
Nem tudom.
Ha néha csöpög a benzin, azt várnám, hogy egy idő múlva állandóan csöpögjön.

Az, hogy a cső nem szakadt, az nem jelenti azt, hogy a fémcső alatta tökéletesen tömítve csatlakozik az AC testhez.

Az, hogy egy idő után eláll a csepegés még erősíti is ezt a gyanút, hiszen a melegedés hatására még dagadhat is a fémcső.

Mikor a fémcső kilazul akkor levéve róla a benzincsövet kalapáccsal finoman vissza lehet kocogtatni a helyére, /cső tengelyének irányában az AC felé/mert ki szokott mozdulni a helyéről. Ezek után persze nem biztos, hogy akár ideiglenesen is megjavul, de ez bizonyíték arra, hogy ott van a baj.
Mikor egy tökéletesen kapcsolódó fémcsövet kalapálok, akkor nem történik semmi baj.
Csak akkor mozdul meg az AC fémcsöve,/az AC felé/ mikor ki volt lazulva. Kézzel mozgatva ritkán érezni bármit is.

 © Karburátor2015. jan. 20. 16:38 | Válasz | #501 
Mail ment.

 Márk2015. jan. 18. 18:06 | Válasz | #500 
Üdvözlöm!Lenne egy olyan kérdésem,hogy Tico-nál miért van az,hogy az AC a hideginditás után mig megy a szivato kicsit csepeg a benzin valahol?A cső ne mszakadt nem, ott szivárog.Nincs ötletem.

 Suhel2015. jan. 18. 13:29 | Válasz | #499 
Üdv,
Lenne nekem egy Daewoo tico-m. Az lenne vele a problémám, hogy nagyon rossz a karburátorja, mivel alapjáraton már majdnem lefullad, rángat stb 3-as ban gurulok vele szépen, motorféknél rángat, nagyon játszadozni kell a kuplungal és az gázzal, hogy ne fulladjon le. Az lenne a kérdésem, hogy esetleg még így nem e vállaltok egy karbuártor beállítást, vagy esetleg tudtok ajánlani valakit, aki ért a régi kocsit karburátorjaihoz. Mert akárhova megyek, mindenhol elküldenek hogy ilyet nem tudnak állítani, és keressek valami öreg mestert, aki még ért ezekhez a kocsikhoz. Mostanában szörnyen magas az alapjárat, amikor hidegben indítom, de ez mindig változik valamikor normálisan magas, van amikor meg irtózatosan és úgy búg a motor mint ha mindjárt felrobbanna. Köszönöm válaszotokat!
Üdv,
Suhel

 © Karburátor2015. jan. 18. 08:05 | Válasz | #498 
Azt képzelem, hogy a szisszenő hang a fals levegő megjelenését jelzi.
Általában úgy lehet megkeresni, hogy járó motornál minden gyanús helyre nyomok valami éghető dolgot járó motor mellett. Mikor megváltozik a motor járása megvan a fals helye.
Éghető dolog mondjuk egy hidegindító spray, és nem baj ha van hozzá egy cső amivel be lehet bújni az eldugottabb helyekre is.

Abban az esetben ha az a gond, hogy amint adok egy kicsi gázt rögtön leáll és ezért nem tudom vizsgálni, akkor el kell ideiglenesen dúsítani az alapjáratot, és így megkeresni, hogy hol szív falsot.
A másik lehetőség, hogy az állító csavarral emelem az alapjáratot addig amíg el nem kezd kicsit randán járni de még nem áll le, és ilyenkor keresem a falsot. Remélem, hogy itt már egy kicsit sziszeg és így könnyebb megtalálni.

 Adam2015. jan. 17. 19:31 | Válasz | #497 
Tisztelt Karburátor
Már lejjebb írtam hogy mi a gond és most megint elkezdtem foglalkozni a dologgal, mert eddig nem volt időm. A Ticomnál az alapjáratot profin beállítottam de az a gond hogy pici gázadásra lefullad, és egy sziszegő hangot ad ki. Amúgy a kocsi elsőre indult elég hosszú állás után. Van valami ötleted a szisszenő hangra és a leállásra? Válaszodat előre is köszönöm.

 © Karburátor2015. jan. 09. 19:28 | Válasz | #496 
Egy sima nyomás mérés megteszi.

 V.2015. jan. 08. 08:56 | Válasz | #495 
Tisztelt Karburátor! Gyertya, gyújtókábelek, gyújtáselosztó ki lett cserélve. AC pumpa hang alapján működik, de lehet nem jól. Talán azt tényleg érdemes lenne beméretni.
Köszönöm szépen a válaszát.

 © Karburátor2015. jan. 07. 17:24 | Válasz | #494 
Rengeteg jó ötletem van. :-)
Ha hidegindítóval indult akkor esetleg nem kapott a motor benzint.
Ez lehet karburátor hiba /felakadt a tűszelep és nem engedte be a benzint a karburátorba/
és lehet AC pumpa hiba, /nem szállított benzint a karburátorba./
Mikor leállt és nem indult az lehet ugyanezért, lehet hogy lefagyott a karburátor, de simán lehet gyújtáshiba is.
A 15 perc járás után leáll az lehet elektromos alkatrész. Ennyi idő alatt melegedett fel annyira, hogy nem működik rendeltetés szerűen pl a trafó.
AC pumpa is minél inkább meleg, annál kevesebb benzint szállít.Itt az a jó, hogy meg lehet melegen mérni az AC nyomást és az eldönti, hogy az a baj vagy sem.

Elektromos hibánál mikor nem indul csak meg kell nézni, hogy a gyertyakábel és a gyertya között
/el kell távolítani egymástól- de mivel ráz ne puszta kézzel hanem valami szigetelt fogóval /
ha 1 cm a hézag akkor van szép kék szikra?
Ha AC rendben, szép szikra van, csak akkor érdemes a karbival foglalkozni.

 V. Márta2015. jan. 05. 11:09 | Válasz | #493 
Tisztelt Karburátor! A kérdésem a következő lenne: 1997-es, 1000-es gyártású jó állapotú suzuki swift egy ideje ha úgy gondolja nem indult. Javaslatra hideginditó karburátorba, ezután ment gond nélkül. Sajnos kb. 2 hónapja menet közben állt le és nem is volt hajlandó újra indulni egy ideig. Most pl. 2 két heti állás után egyből indult, de kb. 15 perces út után leállt. Lenne esetleg valami ötlete, hogy mi lehet a gond (ismerős szerint karburátornál lehet a gond)
Válaszát előre is köszönöm.

 © Karburátor2015. jan. 01. 17:22 | Válasz | #492 
Szívesen, hasonló jókat kívánok.

 © Karburátor2015. jan. 01. 17:21 | Válasz | #491 
A szívatós fordulatszám annál nagyobb minél jobban nyitva van a fojtószelep.
DE nem csak attól.
A pillangó szelep teljesen nyitva akkor csak a fojtószelep határoz.
Minél jobban zárva a pillangó, annál alacsonyabb a hideg indítási fordulatszám.
Elvileg a szívató működteti mind a két alkatrészt és külön állítható.

A szívató membrán a szívócső vákumról dolgozik és addig amíg a membrán mögötti rugóerőt képes legyőzni addig végállásban marad./ez a végállás persze állítható, ezen múlik mennyire lesz zárva kezdetben /
Ha jár a motor az többnyire elég a végállásban tartáshoz.

 © Karburátor2015. jan. 01. 17:06 | Válasz | #490 
https://www.google.hu/maps/@47.5407272,19.1062336,3a,19.4y,80.5h,84.23t/data=!3m4!1e1!3m2!1sap-8LvEYLTaE5G5MR5fk6g!2e0?hl=hu
Talán őket keresném.

 David2014. dec. 31. 18:13 | Válasz | #489 
Tisztelt Karburátor köszönöm az eddigi segítségét az elmúlt években, Boldog Új Évet Kívánok!!

 attila19750@freemail.hu2014. dec. 31. 17:12 | Válasz | #488 
Köszönöm válaszát egy dologgal.megint tisztában lettem . Kérdeznék még:a tico szívató pillangoszelepét indulás után kinyitja egy membrán kicsit tudakolás ellen.Ha leesik az alapjárat nagyon ennek a membránnak nem kellene visszazárnia kissé a pillangó szelepet? Boldog új esztendőt!!

 Papp2014. dec. 31. 11:25 | Válasz | #487 
Mit javasolsz?

 © Karburátor2014. dec. 31. 00:14 | Válasz | #486 
Szilikont NE!!!
Ha a vákum beszívja egy csatornába akkor eltávolíthatatlan.Lehet kidobni a karbit.

Vannak tömítés készítők itt ott, minta után meg tudják csinálni.Szerencsés esetben az lehet olcsóbb, de már futottam bele olyan készítő által gyártott tömítésbe, amit oldott a benzin.

 Papp2014. dec. 30. 21:58 | Válasz | #485 
vagy létezik e valami karbihoz való szilikon?

 Papp2014. dec. 30. 21:57 | Válasz | #484 
Mármint olcsobban

 Papp2014. dec. 30. 21:56 | Válasz | #483 
Szerinted milyen karburátort lehet még felszerelni elre a suzukira és még egy kérdés honnan lehet még karbi tömítést venni mert 2 db tömítés ára 30000ft köszönöm szép napot

 © Karburátor2014. dec. 30. 17:26 | Válasz | #482 
Ok.

 Papp2014. dec. 30. 07:21 | Válasz | #481 
Köszönöm a segítséget megyek rásasolok a viszajelzésel leszek

 © Karburátor2014. dec. 29. 08:39 | Válasz | #480 
jeladóval vezérelt gyújtásnál is találkoztam gyújtás kimaradással mikor a vákumos előgyújtás szabályozó megmozdította az alaplapot.De mivel ez megszűnt mikor lehúztuk a vákumos előgyújtás szabályozóhoz vezető vákumcsövet és ledugóztuk, és ezt valószínűleg te is megtetted, nem itt keresném tovább a hibát.
Ha "1300-1600 -as fordulat környékén torpan " akkor lehet, hogy kevés lesz 2000 ig feltekerni az alapjáratot, kivéve ha már terhelés nélkül is torpan.

Ha megvan a vákumcső :
"Mi van a cső végén?
Hová megy a vákumcső? "


 Papp2014. dec. 28. 14:24 | Válasz | #479 
minimálisan megmozdítom a gázpedált és torpan a motor,intenzívebb gázadásnál veszi a fordulatot amiket leírtál azok közül minden jól működik a gyújtás nem kalapácsa nem jeladóval vezérelt.de ez "Be tudsz állítani olyan magas /kb 1500- 2000 ford./alapjáratot ahol nem jár szépen a motor? /
Csak az alapjárati ütköztetőt feltekerve, megkeresni a legrondább járást.
Ha igen akkor most van olyan vákumcső ami csak most kap vákumot?
/alapjáraton 800-900 forulaton nem csinál semmit, nincsen vákum a csőben/" lehet hogy ez lesz a hiba megnézem és vissza jelzek minden féle képen gyakorlatilag olyan 1300-1600 -as fordulat környékén torpan meg csak egy ponton

 © Karburátor2014. dec. 28. 08:36 | Válasz | #478 
Nincsen előttem az autó,ezért kérlek segíts.
Ha van /és van?/vákumos előgyújtás szabályozó jó a membránja?
Megszakítós gyújtása van? Ha igen akkor a zárásszög állandó marad gázadásra is?

Ha ugratod a szikrát, enyhe gázadásra sem változik a színe, miközben kb 1 cm-es a szikra?

Be tudsz állítani olyan magas /kb 1500- 2000 ford./alapjáratot ahol nem jár szépen a motor? /
Csak az alapjárati ütköztetőt feltekerve, megkeresni a legrondább járást.
Ha igen akkor most van olyan vákumcső ami csak most kap vákumot?
/alapjáraton 800-900 forulaton nem csinál semmit, nincsen vákum a csőben/

/Nyilván vákumméró hiányában Te is a nyelveddel keresed, hogy van vákum a csőben vagy nincsen. Nekem volt egy steril kis csövecském amit beledugtam a kétes tisztaságú csövekbe és teljesen meg voltam elégedve a diagnosztikai módszerrel. :-) /
Mi van a cső végén?
Hová megy a vákumcső?

Persze enyhe gázadásnál is jár minden henger.
2000-re feltekert alapjárat esetén egyenként lehúzva a gyertyakábeleket, kb egyformát esik a fordulatszám?
Ha nem Miért nem?

A gyorsító álló motornál egy tűvékony sugárban spriccel be a torokba a fojtószelepre és nem a torok falára és nem a diffuzorra.
Amint megmozdítod a gázpedált azonnal minden késés nélkül.Nem először egy kis levegőt tól és csak aztán jön a benzin.

Igen tudom mindent megnéztél, és Te pedig hidd el nem kötözködni akarok, hanem tényleg segíteni. :-)

 Papp2014. dec. 27. 08:51 | Válasz | #477 
És esetleg valami infó hogy mi lehet az oka annak hogy alacsony fordulaton megtorpan az úszót tűszelepet tömítést kicseréltem benne az úszószint a gyári jelölésen áll gyorsító működik a membrán jó benne szépen porlaszt gyújtást beállítottam vezérlést kicseréltem hengerfejet felujjítottam 14-éve szerelek autót de még ilyennel nem találkoztam mint ez a karburátoros japán blokkos suzuki swift ha van valami infód légy szíves oszd meg velem segítségedet előre is köszönöm.

 © Karburátor2014. dec. 26. 18:42 | Válasz | #476 
Sajnos nem tudok vákum ügyben segíteni.
Az eddigi tapasztalat azt mondja, hogy az egyetlen megoldás elvinni egy hozzáértőhöz.
Bár itt ott vannak rajzok, de ezek még soha senkinek nem voltak jók.

Mail ment.

 © Karburátor2014. dec. 26. 18:39 | Válasz | #475 
Szívesen.

 © Karburátor2014. dec. 26. 18:39 | Válasz | #474 
Menetirány szerint elöl van egy nagy dudor benne membrán.Annak tengelyében van a torokból kitapintható ceruza vastagságú furat.
Ez alapjáraton zárva van, de motorféknél nyitva.
Az innen érkező levegő állítja le a benzinszállítást motorfék üzemben.

 Papp János2014. dec. 24. 13:34 | Válasz | #473 
Szia nekem egy kis segítségre lenne szükségem japán suzuki swift 1-es 1000-res és karburátoros. A vákuum rendszer kötését nem tudom kitalálni mejk cső hová megy ha lenne rólla valami információd kérlek írj köszönöm a segítséget előre is. kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok

 Tico-tulaj2014. dec. 22. 22:35 | Válasz | #472 
Köszönöm szépen! Lehet, hogy ez lesz a hiba oka. Valóban után kellett tölteni a vizet, és ezután a vízhőmérséklet mutatója produkált minimális felfelé haladást, és ekkor az alapjárat is lejjebb ment. Korábban (3-4 éve) volt már hűtővíz-elfolyás, a szivárgás helyét nem sikerült megtalálni, ezért valamilyen hűtőtömítő adalékkal lett megjavítva, utána rendben volt a mostani hiba jelentkezéséig. Lehetséges, hogy itt is van valamilyen összefüggés. Majd kivizsgáltatom. Üdv, Tico-tulaj

 attila197502014. dec. 22. 21:40 | Válasz | #471 
ez igy érthető van kiindulási alap. köszönöm válaszát.
hogyan tudom leellenörizni : motorfékkel lassítok elvileg nem kapp benzint csak levegöt szív. melyik része végzi ezt ?

 © Karburátor2014. dec. 19. 08:50 | Válasz | #470 
Keverék csavar mondjuk koppanástól kifelé legyen 3 kör itt kell lenni valami alapjáratnak, de innen meleg motornál ki kell keresni azt ahol legjobban pörög.

Ha van egy "holtjáték" ahol mindegy neki, hogy ki vagy be, akkor ott legyen inkább be de ne annyira, hogy elkezdjen bizonytalanul járni, vagy essen a fordulat.
A fojtószelep ütköztetővel csak az alapjárat magasságát kell állítani a gyárira, szintén meleg motornál.
Maga a beállítás meleg motor,keverék szabályozón tekerek, szerencsés esetben emelkedik az alapjárat ezért visszaveszem az ütköztetővel a fordulatszámot.
Megint kikeresem a keverékállítóval a legmagasabb fordulatot, megint vissza veszem az ütköztetővel stb.
Utoljára mindig a keveréket állítom.

Az ütköztető csavar kezdetben legyen bármennyire betekerve a lényeg, hogy a motor képes legyen valahogyan járni.

 © Karburátor2014. dec. 19. 08:31 | Válasz | #469 
A karburátorhoz menő vízcsövet kellene tapogatni, amikor nem jön le a szívató, és amikor már lejött.
Talán a víz keringésével van baj, az ettől kiderülne.
Mi egy érintés nélküli hőmérővel kerestük ilyenkor,/de kézzel tapogatva ugyan ez lesz az eredmény/ hogy mennyire melegszenek a különböző vízcső darabok, mekkora részen nem akar keringeni a víz. Akár egy nagyobb levegő buborék is le tudja állítani a keringést, ezért szoktak légteleníteni.
Érdemes megnézni, hogy most a termosztát csere után nem kell még utána tölteni egy kis hűtő vizet?
Ha valahol folyamatosan elszivárog egy kis víz, akkor ott fellevegősödhet, és az leállíthatja a hűtővíz keringését. Ha ez a forró motorra folyik akkor nincsen alatta tócsa. Csak a "pótolni kell a hűtővizet" tünetből lehet rá következtetni.

 attila197502014. dec. 18. 21:24 | Válasz | #468 
most nem tudom eldönteni meleg motornál miért dadog alapjárat felett egy picivel esetleg a tapasztata alapján ,kb hány fordulatot nyissam ki a keverék szabályzót? hogy legyen valami kiindulási alap , a folytoszelep mennyire legyen nyitatva az ütköző csavarral?

 Tico-tulaj2014. dec. 18. 14:43 | Válasz | #467 
Sziasztok!

Ticómnak baja támadt az alapjárat szabályozásával. Elindulás után a szokásos idő elteltével nem veszi lejjebb az alapjáratot, hanem inkább egyre magasabb lesz, őrülten pörög. A vízhőmérséklet mutatója meg sem mozdul, 0 állás alatt marad. Ha normál városi közlekedésben haladok például kb. fél órát, és rövid időre megállok (10 perc), motort leállítva, akkor az újbóli indításkor és elinduláskor gyorsan felmegy a mutató (minél hosszabb volt előtte az út, annál magasabbra, jó esetben 1/3-ig), alapjárat is lejjebb megy, aztán 1-2 km megtétele alatt elkezd visszamenni 0 felé a mutató, ezzel párhuzamosan megy felfelé az alapjárat.
A fűtés működik benne, termosztátot most cseréltek szerelőnél. Nem javult a helyzet. Villamossági szervizben nem tudták megállapítani a jelenség okát.
Nincs valami ötletetek, mi lehet a gond?

 © Karburátor2014. dec. 17. 08:17 | Válasz | #466 
Általában nem, mert mikor gázzal egy kicsi gázt adok akkor az sokkal több mint amikor egy finom menetű csavarral teszem ugyanezt.Régen 50 éves karburátoroknál valóban előfordult ilyen de ma futó autóknál már nem találkoztam vele.
Csak akkor fordulhatna elő ha valami miatt az üresjárati csatornában szegény lenne a keverék.
Ilyenkor a keverékcsavart hiába tekerném ki a meleg alapjáratom is szegény lenne.

 attila197502014. dec. 16. 22:01 | Válasz | #465 
Hm elgondoltato, ha a folytoszelep tulságosan zár és meleg motornál alapjárat felett megyek nagyon kis gázzal, lehetséges a folytószelep nem nyit még bele az átmeneti furatoka, és rángat dadog, egyszerüen ennél a folytoszelep állásnál kevés vagy szegény keverékek kap. ez lehetséges?

 © Karburátor2014. dec. 16. 21:32 | Válasz | #464 
Mail ment.

 © Karburátor2014. dec. 16. 21:31 | Válasz | #463 
Ok.
Az alapjárati keverék minősége változik a keverék mennyiségével.Minél több üzemanyagot kap alapjáraton a keverék szabályozó csavartól /eközben a +levegő csak ugyanezzel a keverékkel érkezik de ez egy dús keverék/annál dúsabb lesz a keverék.
Levegőt kap a nyitott torkon keresztül és az alapjárati levegő fúvókán keresztül.
Mikor a keverék állítón keresztül kap üzemanyag levegő keveréket ez nagyon dús, ez keveredik hozzá a nyitott fojtószelep által meghatározott, torkon át kapott levegővel.
Néha ez sem tiszta levegő, mert a torok falában lévő átmeneti furatokon az a benzin levegő keverék érkezik, ami az üresjárati üzemanyag és alapjárati levegő fúvókákból keveredett az üresjárati csatornába.Ugyan ezt a keveréket szabályozza a alapjárati keverék állító csavar.
Ezért van az, hogy ha kissé növelem az alapjárati fordulatot a fojtószelep ütköztető csavarral, akkor lehet, hogy dúsul a keverék /belenyitottam az átmeneti furatokba/, vagy szegényedik / mert nem éri el a fojtószelep éle az átmeneti furatokat, és ezért csak a levegő lesz több. /

 © Karburátor2014. dec. 16. 21:13 | Válasz | #462 
Sajnos nem találok olyan képet, ahol látszik az a csavar.

 Adam2014. dec. 16. 12:06 | Válasz | #461 
Karburátor mester.

Szeretném majd hozzád elvinni a kocsit mert látom hogy te értesz hozzá, megoldható?

 attila197502014. dec. 16. 08:55 | Válasz | #460 
igen értem,erre nem is gondoltam , a gömb v. doboz térfogata szerint változna az idő hogy meggig marad zárva a sziv.pill, szelepe. ezt a részt ezzel meg tudom oldani köszönöm.

 © Karburátor2014. dec. 15. 22:35 | Válasz | #459 
Húúúúú.Ez igen.Azért egyszerre ez egy kissé sok.
Haladjunk apránként.
Mikor beindul és utána leáll akkor egy kissé szegény a keverék.
Ha pont így jó lenne csak késleltetni szeretném a nyitást akkor a vákumnak először egy üres dobozba kellene mennie, és csak aztán a membránhoz.
Valahogyan így :
http://automn.ru/vw-golf-2/volkswagen-24096-10.m_id-2625.m_id2-2626.html
Ezen a képen a jobb felső sarokban lévő gömb.
Így később alakulna ki akkora szívóhatás ami a membránt elhúzza végállásba.

Kérek vissza jelzést, hogy ez érthető vagy fussunk neki még egyszer.
Utána folyt. köv.

 © Karburátor2014. dec. 15. 22:29 | Válasz | #458 
Úi korában kb középen áll,de az idő előre haladtával az igénye szerint kell utána menni azt, hogy merre mennyit csak próbával lehet kikeresni.Ahogy kopnak az alkatrészek, gyengül a rugó, minden autónál másképpen, ezért autónként különböző módon változik az igény.

 attila197502014. dec. 15. 10:14 | Válasz | #457 
Tisztelt karburátor mester,
Segítségét kérném 96-os ticommal kapcsolatban.probálom megérteni a karbi müködési elvét több kevesebb sikerrel,ez a vákumos szabályzás hát nem egyszerű. problémáim:hideginditásnál beindul 3-4 mp.jár és leáll. 3-4 szer ujrainditom akkor már gyönyörüen hangoskodik az emelt alapjárat. észerevettem a szivato pillangoszelepét inditás után gondolom a vákum hatására egy szelep kinyitja a beálitott helyre amit csavarral tudok állitani. ha jol értettem ez a szelep a tuldusitást akadályozza meg. ha nem engedem a szelepet kinyitni(lehuztam a vákumcsövet) hidegen első inditásra elindul nem áll le viszont nem pörög fel ,gondolom tul dús neki a keverék(kevés a levegö). hogy lehet ezt a szelepet késlelteve kinyittatni pl:inditás után 20 mp ig teljesen zárva legyen a szivató szelep utánna nyissa ki a vákum. ha jol gondolom a hideg hengerfalra kicsapodik a benzin és ezért áll le.
a rajzok alapján: az alapjárati keverék arányát nem tudom állitani, csak a keverék mennyiségét a flexibisis csavarral. nem értem miért kell a "gáz" pillangószelepének állitó,ütközőcsavar amikor alapjátra ott van külön a mennyiség szabályzásha jol gondolom a alapjárati levegőt nem a légtorkon keresztül hanem fuvokákon keresztül szív.
automata szivató:ahogy melegszik a víz a "viasztöltetü"nem jut eszembe a neve kitágul és egy tengelyen fogasiven kogaskereken keresztül kinyitja a pillangószelepet. ha jól néztem az állitó csavarral lehet szabályozni hogy mikor(milyen hamar) kezdje kinyitni. gondolom minnél elöbb célszerü a fogysztás miatt.a szivató tangelyen van egy spirál rugó, a rugó 'középáálásánál' lötyög nagy játéka van a pillangószelepnek ezt nem tudom hogy változtassam meg.
a motor hideg fordulatszámot a gázkaron lévö csavarral ami egy iven 'állitodik'tudom szabályozni ha jol értem. ugyanezen iv engedi kinyitni a 2-ik torok 'gyorsito' pillangoszelepét kb, 45 fokos elfordulás után a vákum hatására. ez a szelep alapállásban lötyög nem zár be rendesen.ném értem : eza szelep alatt is van egy beömlő nyilás aminek az alapjárathoz lenne köze?
hidegen menet közben az auto 'simán fut' melegen alapjárati gáz felett egy picivel (pl 3-dikban 35el megyek )nem fut simán bedadog ezzel nem birok nem tudom miért van.huzni huz rendesen a gép.fogyasztás városi 6.5-7.5 kint 5.5 kb
rakktam bele egy kis mechanikát: kézi szivatot, minden maradt benne ö saját magát tudja szabályozni viszont bele tudok nyulni mikor nyisson ki teljesen a szivató pillangoszelepe. a pillango szeleptangelyen a spirárugó egyikk vége egy pici karon van rögzitve ezt a pici kart egy acélhuzallal ben az utastérben tudom kinyitni, csak kinyitni vissza már saját maga zárja a szelepet ha visszatolom a kézi szivatot a helyére. amikor megvettük 9-10 lier volt a városi fogyasztása ezért raktam bele. a leirás alapján tudni kell a karbinak a szabadon futásnál,motorféknék csak levegöt sziv benzint nem kap ezt nem értem melyik része csinálja, hol van ez? maga szerint egr szelep kell vagy zárjam le inkább? a jo égéshez tiszta levegő kell gondolom én(a könyve meg a co ra gondol). a karburátor elé állva egymás mellet van két vákumos memebrán a ball oldali a szivatót nyitja tudusulás ellen a jobboldali nem tudom mit csinál nem értem a leirásokat.
hát kicsit böre engedtem itt tartok a javításban, kérem segítsen tanácsával hogy haladjak tovább,nekünk családi auto a picike, köszönöm.

 Márk2014. dec. 15. 09:21 | Válasz | #456 
A mebránon van jelzés 1-4ig kb .hol kell állnia?

 Márk2014. dec. 15. 09:20 | Válasz | #455 
Megtudná mutatni képen,hogy hol van az alapjárat állitó csavar?

 © Karburátor2014. dec. 12. 23:51 | Válasz | #454 
A keverék állító csavar alatt van az alapjárat állító csavar, ami a fojtószelepet támasztja.
Az alapjárat állító csavar kitekerésével lehet csökkenteni az alapjárati fordulatszámot, ha nem akkor a szívató tartja magasan.
Ha ez a baj, akkor a pillangó szelep=szivató, melegen nem áll függőlegesen = rajta marad a szívató.

 © Karburátor2014. dec. 12. 23:45 | Válasz | #453 
Az a szívató membrán ütköztető csavarja.
Hidegen a teljesen zárt szívatót kissé meg kell nyitni, hogy ne fulladjon bele a benzinbe, miután beindult.Ezzel a csavarral lehet beállítani ennek a mértékét, ezen múlik mennyire lesz dús a keverék indulás után egy darabig.

 bea08242014. dec. 11. 21:26 | Válasz | #452 
Üdvözlöm, Daewoo tico-nak, nagyon magas alapjáratát hogy lehetne megszüntetni? Választ előre is köszönöm

 Márk2014. dec. 11. 16:39 | Válasz | #451 
Még egy kérdés :) Melyik az alapjárat állitó csavar?

 Márk2014. dec. 11. 16:38 | Válasz | #450 
KÖszonom a választ.Még az lenne a kérdésem,hogy a képen látható bal oladali háromszög alaku közepén egy csavarral az milenne?Mert én azt tekergettem.Ön akkor azt ajánlja,hogy jobb ha pörög a motor a szivatóval?

 © Karburátor2014. dec. 11. 09:36 | Válasz | #449 
Ezen a képen:
http://www.czdrafel.cz/karburator-tico-p3560
A jobb felső csavar a keverék állító.

A Tico gyárilag nagyon pörög/ 2000 felett / hidegen.Ez fülsértő. Mikor lejjebb veszik, akkor kissé elromlik az autó.
Pont a Tico-nak nincsen megadva gyári adat.
De minden más Daewoo hidegindítási fordulatszáma 2500-3000.

Az a a gondolat van a magas hideg-üresjárati fordulatszám mögött, hogy hamarabb felmelegszik így. + kisebb a motor károsodás esélye, ha a sofőr nem tudja megtenni, hogy hidegen alacsony fordulaton nagy terhelést / pl alacsony tempó hegyre fel magas sebesség fokozat /kapjon a motor.

 Katona Márk2014. dec. 11. 05:55 | Válasz | #448 
Üdvözlöm!Lenne egy 96-os Tico-m aminek az lenne a baja,hogy ha bemelegszik akkor majd csak leáll.A másik gond,hogy ha felhapcsolom a fényszorot akkor lehuzza az alapjáratot,ill. ha ablaktörlönél is érzödik vagy fütésfelkapcsolásnál.automata szivatot lejjebb tekertem mert nagyon pörgette.Hol kell a keveréket beállitani?vagy a dusitást?köszönöm

 © Karburátor2014. nov. 14. 22:26 | Válasz | #447 
Bajban vagyok.

"amikor megy a szívató addig jó nem fullad le"
Ebből látszik, hogy dúsítani kell a keveréket mivel addig jó míg a szívató dúsít.

" Amikor a keverék állító csavart tövig becsvarom akkor reagál a gázra,"
Ebből látszik, hogy az tesz neki jót ha elveszem a benzint.

A gyorsítót mindenképpen meg kellene nézni, de ehhez le kell venni a karburátor fedelet.
Amint akármilyen kicsit mozdítok a gázpedálon a benzinnek meg kell jelennie /tűvékony sugár az első torokba/.
Ha félig benyomom a gázpedált és belenézek a torokba akkor csak az első torok fojtószelepe /ez mozgatom a gázpedállal a torok alján/van félig nyitva, a második teljesen zárva van.

 Adam2014. nov. 14. 15:11 | Válasz | #446 
Az első torokba ami ha szembe állsz a kocsival a karbi elején van, nem láttam semmit semmilyen gázkar állásba. A másodikban alacsony gázálásban semmi magas gázállásban (kb mintha félig nyomnák be a gázpedált) van egy tű vékony benzin sugár. Amikor a keverék állító csavart tövig becsvarom akkor reagál a gázra, de nincs alapjárat. Ha alapjáratot megcsinálom akkor leáll gázadásra. Mit javasolsz Köszönöm előre is a válaszodat :)

 © Karburátor2014. nov. 12. 21:53 | Válasz | #445 
Akkor marad a 443-ban javasolt ötlet.

 Adam2014. nov. 12. 21:48 | Válasz | #444 
Keverék állító elég volt nagyon jó az alapjárat nem is lehet érezni hogy jár a motor csak gázadásra lefullad :) De amikor megy a szívató addig jó nem fullad le.

 © Karburátor2014. nov. 12. 18:41 | Válasz | #443 
A keverék állító tekergetése elég volt, vagy az alapjárat állító csavar tekerése is kellett?

Leállított motornál bele kellene nézni az első karburátor torokba és megnézni, hogy hirtelen gázadásra elindul e egy tűvékony benzinsugár a torokba? Az lenne a gyorsító.
Ehhez elég a levegőszűrőház tetejét levenni, és esetleg egy zseblámpa fényére lenne szükség, hogy jól lehessen látni.

 Adam2014. nov. 12. 15:41 | Válasz | #442 
Na megcsináltam most már nem alacsony az alapjárat viszont a torpanás megmaradt de már ha úgy nyomom be a gázt akkor le is fullad. Mit tanácsolsz? köszönöm az eddigi segítséget

 © Karburátor2014. nov. 11. 09:39 | Válasz | #441 
Magától az alacsony alapjárattól hajlamos a torpanásra.
A fékre alapjárat változás is azt sejteti, hogy be kellene állítani az alapjárati keveréket.
Talán csak azt.
Talán a keverékállító csavar megfelelő tekergetésével az alapjárat is megemelkedik és a torpanás is elmúlik.

Fülre alapjárat állítás:
Melegen járó motornál addig kell a keverékállító csavart tekerni kifelé amíg a fordulatszám emelkedik, szokott lenni egy érzéketlen tartomány amikor mozdítom a csavart de nem történik semmi.Ezt a tartományt kellene megkeresni, mind a két végén esik / jó esetben /a fordulat.
Mikor mindegy merre tekerem, akkor amennyire lehet fordulatszám esés nélkül legyen befelé tekerve.

Persze lehetne egy gázelemzővel rendelkező hozzáértőre is bízni.Egy alapjárat állítás talán még nem az anyagi romlás még szervizben sem.

Ha azért szegényedett el az alapjárat mert valahol fals levegőt szív, azt ott talán könnyebben megtalálják.
Bár egy hidegindító spray motortérbe való fújkálása járó motor mellett, talán otthon is kivitelezhető manőver.
Ha pl. a szívócsőre fújt hidegindító hatására megemelkedik az alapjárat akkor a tömítésnél szív fals levegőt.
Ha van ilyen akkor a tömítés csere hatására helyre áll a rend még alapjáratot sem kell állítani esetleg, bár az sosem árt.

 © Karburátor2014. nov. 11. 09:21 | Válasz | #440 
Nehéz a kipufogót tesztelni rápillantással.
Talán az segít, hogy ha lekötött kipufogóval jobban megy mint előtte, akkor gyanús, hogy ez fogja vissza.

 Adam2014. nov. 09. 23:39 | Válasz | #439 
Hello 97-es évjáratú Daewoo Tico-mal (F8C) volna a gond. Alacsony az alapjárat és gázadásra torpan de aztán felpörög. Amikor benyomom a fékpedált leesik a fordulat vagy. Állítottam a téli meg a nyári levegő között de nem éreztem semmi változást.

 amfark2014. nov. 09. 18:44 | Válasz | #438 
Tisztelt Karburátor mester
A gyertyakábellel volt probléma ugy hogy azokat kicseréltem.A hibát nem tudok kötni semmihez mert hidegen és melegen is jelenkezik. a fogyasztás 30liter\600km helyett 30liter\400km változott. Én is gondoltam a kipufogóra holnap leszerelem és megnézem.

 © Karburátor2014. nov. 09. 15:35 | Válasz | #437 
Jó lenne kötni valamihez a hibát.
Pl. párás időben sűrűbben jelentkezik, akkor elektromos átütés lehet pl a gyertyakábeleknél.
Ez sötétben egy pillantást vetve a motortérre látszik is gázadásra.
Sose éri el a korábbi végsebességét, akkor lehet kipufogó eltömődés akár egy ütés következtében ha behorpadt a cső, akár olajfogyasztás következtében ami lerakódott a kipufogóban, akár egy leszakadt darab szédeleg a csőben.
Ha inkább csak melegen jelentkezik a hiba, akkor lehet AC pumpa hiba De Trafó is.

Szóval ilyesmire gondolok:Mihez köthető a hiba jelentkezése?

 amfark2014. nov. 08. 19:49 | Válasz | #436 
Tisztel Karburátor mester !
Deawoo ricoval kapcsolatban Kerncék tanácsot. Hirtelen elmegy az autóból erö , nem akar felpörögni rendesen , aztán egyszer csak rendbe jön , de akkor is azt veszem észre hogy nincs benne annyi erö mint régen volt.Egy rendesebb emelkedöre alig bir felmenni,ráadásul nagyon megnött a fogyasztása.Elöre is köszönöm válaszát.

 © Karburátor2014. nov. 08. 17:17 | Válasz | #435 
Mail ment.

 Marci2014. nov. 08. 11:58 | Válasz | #434 
Tisztelt Karburátor Mester! Szeretném kérni a segítségét Daewoo Tico karburátor beállításával kapcsolatban, örülnék ha hozzáértő ember állítaná be, hideg indításnál, de még üzemmeleg közeli hőmérsékleten is elég magas az alapjárat. Segítségét előre is köszönöm.

 © Karburátor2014. okt. 31. 07:06 | Válasz | #433 
Első lépésben lehet a kis csavarkán állítani, mikor meleg a motor.
Meg kell keresni a legmagasabb fordulatszámot vele és ha mindegy, akkor inkább befelé legyen tekerve de annyira ne, hogy észre lehessen venni a motor járásán./Szokott lenni egy érzéketlen tartomány. /

Mivel egy tisztességes karburátor beállítás a karbi dirib darabra való szétszedésével kezdődik, folytatódik a tömítések membránok tűszelep szükség szerinti cseréjével, benzinszint, szívató alap beállításával majd mikor ez kész összerakás után, menet közbeni beállításával,gázelemzős mérés alapján hibakereséssel ellenőrzéssel és ennek alapján javítással.Másnap reggel a szívató ellenőrzésével és finomításával.

Az előzőek fényében különösen azért mert a karburátort akkor kezdjük javítani amikor már minden más rendben van,(szelephézag, kompresszió, gyújtás, nem szív falsot sehol /fékszervónál sem/ stb) nem biztos, hogy a kis csavar tekerése minden esetben elég lesz. :-)

Ennek a karbinak az összerakásánál nem baj ha van a környéken Valaki aki már látott ilyet, és van egy gázelemzője.

Bárki szét tud szedni egy laptopot de nem baj ha először megmutatják neki, hogy mit kell szétszedni, és mire kell figyelni az összerakásnál.A karbival ugyanez a helyzet.

Érdemes legalább egyszer végignézni / ha lehet /, hogy mit csinál egy hozzáértő.Ebből ugyan nem lehet megtanulni a karburátor beállítást, de sok hibát amit elkövetnénk, meg lehet vele előzni.

 Norbi2014. okt. 30. 22:36 | Válasz | #432 
Daewoo tico karburátor beálítást hoyg kell elvégezni? hidegen, vagy melegen? csak a kis csavarkán kell álítnni?

 © Karburátor2014. szept. 30. 09:58 | Válasz | #431 
Injektoros autók javítása egyszerű.
Kódolvasó megmondja, hogy milyen alkatrészt kell cserélni.Csere és megjavult.
Na jó kicsit kell érteni az értelmezéshez, de nagyjából így működik.
Vannak hozzáértők akik pl képesek egy egy értéket pl egy megfelelő helyre beépített ellenállással változtatni, minek hatására ugyan az autó menettulajdonságai romlanak de a fogyasztás kissé kisebb lesz.

Ugyanezt kissé bonyolultabb módon elektronika beépítésével menet közben változtatható módon nagyobb teljesítmény vagy jobb fogyasztás között váltogatva is megoldható.

Az alapvető probléma amit megpróbálnak megkerülni, hogy a lambdaszonda szól a fedélzeti számítógépnek, hogy sok vagy kevés a benzin.
A computer ennek / és még néhány egyéb dolog pl most gyorsítás van / hatására több vagy kevesebb benzint szállít és ez a játék oda vissza megy folyamatosan. = több benzint szállít, a lambdaszonda szól, hogy legyen kevesebb, aztán szól, hogy legyen több.

 Kovacs CS2014. szept. 29. 23:05 | Válasz | #430 
Tiszteletem!
Azt szeretném megtudni hogy nekem van egy Swiftem 1.0 99' G10A motorkodós 3 hengeres csoda :) hibátlan,tökéletes futárkodom vele napi 150 kilométert belepörgetek, ezért nagyon fontos lenne számomra a fogyasztás ami 6.5 liter is lehet. A népi hiedelmeket: tojás gázpedál alá,fuel tech ,mágnes csodák stb. mind ismerem!Nekem egy olyan szakműhely kellene aki megnézné, hogy lehet-e állítani valamit abban az esetben ha minden tökéletesen működik.

 © Karburátor2014. aug. 29. 22:00 | Válasz | #429 
Évjárat, motorkód?
Azért érdekelne, hogy tudjam, milyen szerkezetről beszélünk.
A lamdaszonda jelenléte azt sejteti, hogy szabályozott katalizátoros, ami azt jelenti, hogy ki lehet olvasni a fedélzeti számítógép hibakódját.
Ha így van, irány a Fiat szerviz és max. 5000 Ft-ér megmondják, hogy melyik alkatrészt kell cserélni.

 atiko2014. aug. 28. 17:47 | Válasz | #428 
Tisztelt szaki!Van egy fiat chinkocsentó,üzem melegen hebeg,nem reagál a gázra,mintha fulladna,majd beindul mint a szél,nem sokára újra kezdi.Gyertya csere megvolt,kábelek is,karburátor tisztítva. lamdaszonda gyanú miatt ez az alkatrész kiiktatva,ami hozott némi javulást,de még enyhén megvan a hibajelenség,csak ha visszadugom a szondát intenzívebb.Karburátoron nincs mit állítani,mert csupa elektronika.Tanácstalan vagyok.

 © Karburátor2014. aug. 21. 21:29 | Válasz | #427 
Van egy lyuk a karburátor torokban, menetirány szerint elöl.
Ennek nyitását zárását szabályozza az a 3 szögletű membrán / ami karambolnál legelőször érkezne a szembejövőbe = a sebesség váltótól a legtávolabbi /. :-)
Ennek a membránnak a képzeletbeli tengelyében van a lyuk.
Ennek a kb 8 mm átmérőjű lyuknak ALAPJÁRATON ZÁRVA KELL LENNI.
Hogy ez így van-e,az kézzel kitapintható /levett levegőszűrőháznál/.
A torokba nyúlva a membrán tengelyének magasságában kézzel kitapintható lyukat befogva - elengedve alapjáraton járó motornál, érezhető a nyitott vagy zárt állapot.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

http://karburatormuhely.extra.hu