Ide kattintva a Honda Dio rajongói oldal nyílik meg.

Fórum szabályok: egy hirdetést, kérdést csak egy témába postolj! (A legalsó kivételével úgyis törlöm ;) ) Tartsd be az általános illemszabályokat, de amúgy minden jöhet, ami Honda Dio.
Hungarian Honda Dio Fan Site   >>   Fórum   >>   karburátor
sportkarburátor

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Hülyegyerekma 00:49 | Válasz | #815 
Pontosabban a főfúvóka 75, az alapjárati 35. Szívesen! :)

 © Thomastegnap 11:21 | Válasz | #814 
Köszönöm :)

 © Hülyegyerek2014. ápr. 20. 23:40 | Válasz | #813 
75

 © Thomas2014. ápr. 15. 12:49 | Válasz | #812 
Hali!

Pár napja vettem meg az első robogómat egy honda dio AF34-est.

A kérdésem az lenne hogy mekkora a fúvóka gyári mérete? Gyanúsan sok a fogyasztásom közel 5 liter és 50en a vége.

 Gee792013. aug. 13. 19:45 | Válasz | #811 
Fúvókára már írtam, még egyszer ugyanazt nem írom le. Egy nem tuningolt normál Dio fogyasztása városban 3,5 hosszabb úton pedig 3 körül van. Ha megfúrnak egy 50-es hengert, akkor 50,1-es lesz, és nem 60-as.

 © Multis2013. aug. 13. 19:07 | Válasz | #810 
Azért 60ccm mert amikor hozzám került kivolt a dugó és a henger és meg kellett fúratni de egyébként semmi más "tuning" nincs rajta..."75"-ös fúvóka jó lenne hozzá vajon?

 Gee792013. aug. 13. 19:00 | Válasz | #809 
szíjat meg olyat vegyél bele méretre amilyet a könyv ír, és kevlárosat, az sokáig bírja (enyémbe 7000 km óta hibátalan)

 Gee792013. aug. 13. 18:59 | Válasz | #808 
azért eszik 5 litert, mert nem gyári, hanem tuningolt. 60 ccm-ből gondolom. Ha most jól működik, akkor kisebb fúvókval biztosan nem fog.

 © Multis2013. aug. 13. 17:58 | Válasz | #807 
5 liter / 100,3 km <--rosszul írtam az előző hozzászólásban...

 © Multis2013. aug. 13. 17:57 | Válasz | #806 
... km-t tudtam csak menni.Gondolom azért mert valami occó kínai volt .Na most mekkora szíj kellene hozzá?Szervízkönyv 15,5 x 650 méretet ír.Ez vajon jó hozzá?

 © Multis2013. aug. 13. 17:54 | Válasz | #805 
Üdv
A problémám a következő:Honda Dio AF-18 60ccm

5 liter / 100,3 m!!![#gulujavascript:szmajlik()szem1]

Hihetetlne de tényleg ennyi fogyaszt.Sajnos elszakadt a szíj úgyhogy most kis pihi van amig jön a másik.

Kérdéseim:1. - Fúvóka most "88"-as és ha vennék bele "75"-ös méretűt akkor vajon csökkenne a fogyasztás valamennyivel?Vagy ekkora fúvókával már a teljesítmény is sokat csökkenne? 2. - Mekkora szíj kell bele pontosan mert a mostanival 300

 Kígyó2013. aug. 04. 16:41 | Válasz | #804 
Ismereteim szerint a szívató nyitott helyzetben hideg üzemi hőmérsékleten van. Ahogy melegedik a motor, úgy zárja el a szívató tűje a többlet keverék (üzemanyag+levegő) útját. Tehát a teória, hogy melegen folyamatosan nyitva van téves. Ahogy Gee79 írta, főtengely szimmeringet lenne érdemes megvizsgálni.

 © bht12013. aug. 04. 16:12 | Válasz | #803 
Kösz a tanácsokat,a gyertyát nincs fél éve cseréltem,amúgy szép őzbarna szinű.A szivatót megnézem ,de ha az kivágom a francba.Ez már a harmadik aut.szivató 1 év alatt!!!

 Rakétasiló2013. aug. 02. 22:36 | Válasz | #802 
Szerintem meg mivel baromi meleg van- nehezebben is hűl vissza. (2-3 hónapja hidegebb volt a közép hőmérséklet) A szívatod meg nyitva lehet és mivel melegen nem kell szívató így besokall vagyis nyitva lehet a szívatod. Esetleg a gyertya is csere érett már

 Gee792013. aug. 02. 14:53 | Válasz | #801 
Lehet hogy fals levegőt szív valahol. Talán a főtengely szimeringed kezd tönkremenni.

 © bht12013. aug. 02. 11:47 | Válasz | #800 
Sziasztok hozzáértők.Légysz.magyarázzátok el nekem hogy miért akar leállni melegen ahogy oda húzom a gázt neki.Alapjárat van,bár sz.tem kicsit mintha ingadozna,de ha oda húzom a gázt és nem áll le rögtön akkor meg nagyon lassan esik vissza a fordulat.Most megint mi a jó fene baja van.Elmegy 2-3 hónapig gond nélkül,aztán mindig kitalál valami furcsát.Válaszokat előre is küsz.

 Kígyó2013. júl. 31. 07:31 | Válasz | #799 
A karburátor volt már pucolva? Abban vannak mozgó alkatrészek, amik ha nem megfelelően vannak beszerelve, esetleg szorulnak okozhatnak galibát (úszó, üzemanyag szeleptű), talán ezeken segít a 45 fokos döntés jobbra. Balra döntéssel is próbáltad indítani?

 © Karcsi2013. júl. 30. 13:34 | Válasz | #798 
Sziasztok!4 éve használom Honda Dio ZX AF 35 robogómat. Télen-nyáron. Nagyobb felújítás után, melynek az volt az oka, hogy az egyik szilentes blokktartóelem eltört, másik öntvénybe pakoltam át a cuccokat, gyakorlatilag mindene eredeti méretű gyári. Az indulás kivételével minden funkció jól működik, használható. De! Nem indul megfelelően. Az alábbi trükköt kell bevetni: az egész motort kb 45 fokos szögben el kell dönteni jobbra, ekkor rúgható, vagy indítózható. Csak ekkor pörög fel. Innentől kezdve a nap folyamán semmi probléma, így nem röhögnek körbe a féloldalas indítással. Az alábbiakat cseréltem: vákuumos benzincsap, automata szívató, tényleg ezek még jók, ha kéne valakinek. Azért írtam a karbi topicba, mert valószínűleg üzemanyaggal függ össze. Az egész csilli-villi, hetente nagynyomásúval mosva, üzemanyagrendszer kompresszorral tisztogatva. Várom használható ötleteiteket.

 © Spitfire2013. júl. 27. 21:59 | Válasz | #797 
Én első körben benzinnel és ecsettel kívülről átmentem rajta, majd szétszedtem belül fogkefe + benzin, utána fúvókák ki mivel alig láttam át rajtuk nagyon finoman(ne tágítsa ki a lyukat) tűvel rámentem, aztán féktisztítóval kifújtam a koszt belőle. A szétszedett karbit meg egy napig benzinben tartottam.

 Gee792013. júl. 27. 15:12 | Válasz | #796 
Sürített levegővel

 © Tábá2013. júl. 27. 14:40 | Válasz | #795 
Én petróleumot használtam, de van méregdrága karburátor tisztító is. Bent a munkahelyen is ezzel takarítunk mindenfélét.

 © kekvillam2013. júl. 27. 11:12 | Válasz | #794 
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a karburátort mivel kell kitisztítani vagy hogyan kell kitisztítani?

 © Tábá2013. júl. 23. 20:23 | Válasz | #793 
Nekem a szimering miatt folyik az olajam. Kerék oldalon. Töltögetek is bele 2 naponta. Van.
jövő héten csere.

 © S.T.A.L.K.E.R2013. júl. 23. 20:14 | Válasz | #792 
ez beteg nem matracpumpa ez) :'D

 Gee792013. júl. 23. 19:45 | Válasz | #791 
Nem matracpumpa ez

 Gee792013. júl. 23. 19:44 | Válasz | #790 
nem fúj ott ki semmit...

 © Tábá2013. júl. 23. 18:44 | Válasz | #789 
Ha sokat töltöttél bele, meglehet.

 © S.T.A.L.K.E.R2013. júl. 23. 18:39 | Válasz | #788 
akkor az a kilevegőző cső lenne?
arra saccolok, hogy ott fújta ki az olajat

 © Tábá2013. júl. 23. 18:34 | Válasz | #787 
Ezen az oldalon az AF27-es SK50MN:
http://www.bike-parts-honda.com/pieces-honda-detail-3649-13GAHN11-SK50MN-1992-E__0800-50+DIO.html

A hajtóműház tetején robbantott rajzban is csak kilevegőző csőnek jelöli.

 Gee792013. júl. 23. 18:34 | Válasz | #786 
Olajcső: Egy vastagabb megy a tartálytól az olajpumpáig. Onnan egy vékonyabb a karburátorig. Nem bonyolult. :) Henger két dologtól tud olajos lenni. Kipufogó csonknál van kifújás, vagy a hengerfejnél.

 © S.T.A.L.K.E.R2013. júl. 23. 18:03 | Válasz | #785 
mi az ahova bemegy az olajcső
olajpuma?
a másik h van rajta egy lyuk...pontosan aza csőfölött ahonnan megy a karbiba az olaj?
tiszta olaj a henger része lehet hogy a kipu. csonkból jön nem tudom.....mire kell az a lyuk?
ott is volt cső?
akitől vettem eléggé kokmányuk javítgatta a mocit

 Gee792013. júl. 23. 16:04 | Válasz | #784 
csummy :) Tetszett az autószereős megjegyzés. :) Tulajdonképpen igen, annak a csőnek tulajdonképpen két feladata van, kiszellőztetni a hajtóművet, és megakadályozni, hogy víz kerüljön bele. Én nem láttam AF-3 akárhányas Diot, elképzelhető hogy bevezették a légszűrő házba, nem lenne hülyeség, de a korábbiakon lévő megoldás is tökéletes.

 csummy2013. júl. 23. 14:54 | Válasz | #783 
Ha egy kicsit jobban megnézed a légszűrő házat a cső csatlakozásánál láthatod, hogy nincs lyuk a légszűrő felé. Annak a csőnek csak a nyomás kiegyenlítés a dolga, és azért csatlakozik abba a lyukba
, hogy ne jusson be víz. Tábá szerelője a kartergáz csővel téveszthette össze, az viszont csak négyüteműnél van. Tapasztalatom szerint a pofi autó szerelők is csak annyit értenek a kétütemű robikhoz, hogy meg tudják különböztetni az elejét a hátuljától.

 Gee792013. júl. 23. 13:52 | Válasz | #782 
Minden folyadék párolog Goshi, sőt! Magas hőfokon hatványozottan jobban. Tegnap a hajtómű házamon tojást lehetett volna sütni. :) Az olajakból válnak ki éghető gázok nagy hőmérsékleten. Piramisokat emberek építették szerintem, rabszolgáknak hívnánk ma őket, virágport meg nem szívja be a hajtómű, az biztos :D Az a porszívó :)

 © S.T.A.L.K.E.R2013. júl. 23. 13:01 | Válasz | #781 
szerintem nincs igazad...ha nem a légszűrő házzal lenne összekötve akkor nem lenne gyári kialakitása a légszűrőház sarkán....most tanulmányoztam.....sztem az a feladata h valamiféle vákum/tulnyomás, olajpára, stb... elvezetésére, szellőztetésére.
gondolom van valami feladata...fölöslegesen nem tették volna rá.

 Goshi2013. júl. 23. 12:55 | Válasz | #780 
Ma is sokat tanúltam! :-)

1. Az olaj elpárolog
2. A hajtóműház beszívja a virágport
3. A hajtóműházban éghető gázok keletkeznek.
4. A piramisokat idegenek építették. (mivel nem ismerem őket, ezért számomra idegenek)

XD...


 Gee792013. júl. 23. 07:56 | Válasz | #779 
A légszűrő szivacsát szerintem se kell a hajtómű olajával olajozni, hivatalosan minden tisztítás után be kell fújni olajfilmes spray-vel. Viszont ha gyárilag újabb Diokon bele van vezetve a légszűrő házba, attól egészen biztos nem lesz baja a hajtóműnek, ott kicsi a nyomás, így visszafelé nem tud semmi menni, de azon a kicsi csövön amúgy se tudna. Az ok ,amiért be van vezetve biztosan nem a levegőszűrő szivacs olajozása, inkább a hajtóműben keletkező égető gázok hasznosítása lehet. Nekem is csak lefelé van hajlítva. Két dolga van ennek. 1: nyomáskiegyenlítés, szellőzteti a hajtómű házat. 2: a vizet nem engedi bejutni.

 Kígyó2013. júl. 23. 07:16 | Válasz | #778 
Csak hogy megcáfoljam az írásod. A 2 ütemű honda tact-m hajtómű fedelén is volt gumicső, ezt a hajtómű fedél profilos gumi tömítésén lévő "konzolszerű" kiállásába kellett beledugni. A gumicső feladata a hajtóműben keletkező olajpára elvezetése. Ha ezt a levegőszűrőházába dugod, akkor nagy valószínűséggel nem fogja tudna elvezetni az olajpárát, és még be is gyűjti a beszívott levegővel áramló részecskéket. A hajtómű terébe ez könnyen bekerül, ha szerencséd van csak virágpollen jut le. EZt a gumicsövet a talaj lefelé fordítva kell rögzíteni. MIvel a gumitömítés "konzolja" is gumi, ez könnyen ki tud szakadni, hajtasz egy U alakú lemezcsíkot egyik végét átfúrod, a hajtómű fedél szélső csavarját kihajtod és behajtod alá. Ebbe az U alakú lemezbe pedig behajtod a gumicső végét és el fogja tudni vezetni a talaj felé, amit el kell, és még a port se gyűjti be.

 © S.T.A.L.K.E.R2013. júl. 22. 20:06 | Válasz | #777 
az se rosz :) köszi a választ :)

 Gee792013. júl. 22. 18:46 | Válasz | #776 
Ha csak 50-et megy, akkor a görgőid, vagy/és a szíjad nem jó. Próbáld ki a 75-öst ha gondolod, azzal bajt nem csinálsz, enyémnek annyira kevés volt,hogy gázadásra azonnal fulladt...
Ha minimalizálni akarod a fogyasztást, akkor új görgők, új szíj, tudna menni 70-et azokkal, és menj vele 50-el.

 © S.T.A.L.K.E.R2013. júl. 22. 16:41 | Válasz | #775 
köszi a válaszokat :)
elv 75-öst ír a fúvóka méretnek.
minimalizálni akarom teljesen a fogyasztást.
az se baj ha 40-nel megyek.
valami 5-let?
nekem most 50-et megy a moci...akk még benne van a cdi folytás?
vagy a többi?

 © Tábá2013. júl. 22. 16:04 | Válasz | #774 
Én a napokban egy motor-szerelőtől (szakmája) azt hallottam, hogy a hajtómű tetején azért van az a gumi (u alakú)és rajta egy lyuk, hogy elvileg a légszűrővel kösd össze. Hogy miért? Mert az olajgőz bejut a légszűrőbe és megolajozza a légszűrő szivacsát. Így nem kerül bele a karbiba-motorba mikroszkopikus por, ami megzabálja a dugattyút és a hengert. Nekem af 34-es légszűrő van az af 27-esen (lötyög is, mert nem ott vannak a felfogatási pontok)és csak egy cső jön a légszűrőből a karbiba. Nem találtam rajta még egyet. De még rákérdezek, ha valakit érdekel. A szerelő megtalálható a Zichy Jenő utcában, Kelemennél.

 Gee792013. júl. 22. 07:37 | Válasz | #773 
2 cső kell rá. A 3. cső az AF harminc valahányasokba vancsak. Nem tudom mit csinál, mert olyanom még nem volt. Neked az a cső, amiről beszélsz, az a hajtőmű kiszellőztetője. Miért lenne gáz a 88 ha azzal működik jól? Nekem is az van benne és tökéletesen működik.

 © S.T.A.L.K.E.R2013. júl. 21. 23:28 | Válasz | #772 
itt az a cső ha jóé éátom akkor a légszűrőbe megy, de nem vagyok benne biztos....nálam(af18)
van egy cső de az a légszűrőből megy a hátsó kerék tartó blokkfedélbe...nem tudom minek...jelenleg nem tudom leszedni a légszűűrőház oldalát mert az előző tulaj egy hosszú csavart feszitett bele az egyik jokba...valamit kitalálok.

 © S.T.A.L.K.E.R2013. júl. 21. 23:24 | Válasz | #771 
http://hondadio.hostzi.com/Szereles/karbile2.jpg

 © S.T.A.L.K.E.R2013. júl. 21. 23:02 | Válasz | #770 
nahh egy kérdés:
ha nekem a fő fúvókámra 88van írva az gáz?
és nekem a karbimon csak 2 cső van(benzin, vákom vagy micsoda) de láttam az itteni szerelési képeken, hogy ott meg 3 volt...mi az oka?
talán mert az nem af18?

 Gerge2013. júl. 21. 18:54 | Válasz | #769 
köszönöm mindenkinek

 Gee792013. júl. 21. 14:55 | Válasz | #768 
Szakértő.... Ha nekem szántad, köszönöm. :) Amúgy nem vaogyk szakértő, csak kb fél évet foglalkoztam a CDI-vel, mert érdekelt. Ezért tudom.

 © S.T.A.L.K.E.R2013. júl. 21. 12:53 | Válasz | #767 
jó ha vannak szakértők a csoportban :D

 Gee792013. júl. 21. 12:18 | Válasz | #766 
Kábelköteg van kidörzsölődve, vagy valami nem gyári dolog.

 Gerge2013. júl. 21. 09:18 | Válasz | #765 
köszönöm,,most új dolgot produkál,rugozásnál a sztendertnél szikrázik valami és amikor rugozikhátul a lámpa el el megy

 Gee792013. júl. 21. 08:31 | Válasz | #764 
Hááát. Minden tisztelettel, de javítanék. :) Szóval gyújtás elosztó csak több hengeres járművekbe van. A CDI a gyújtás vezérlő elektronika. Kap kb 100 V-ot a generátortól, kap egy jeladótól egy jelet, hogy épp hol áll a főtengely, kap gyújtáskapcsolótól is jelet, hogy On állásba van-e, vagy épp le akarom a motort állítani, kap még egy testet, és ezek után van egy kimenete, ami megy a gyújtótrafóra, aminek pontos időben odaadja a 100V-ot, ami csinál belőle 20.000 V-ot, és azt ráküldi a gyertyára, ami meg szikrázik egy szépet. Belül a CDI dolgozik még azon, hogy különböző fordulatokon más-más legyen az előgyújtás, hogy a fordulatszám növekedést, és a maximális üresen pörgési fordulatszámot limitálja azon okból, nehogy tönkremenjen a motor. Asszem mást nem csinál. :)

 © S.T.A.L.K.E.R2013. júl. 20. 23:54 | Válasz | #763 
A Cdi az a gyújtás elosztója a motornak.
úgy működik, hogy a főtengely forog azon van egy jeladó amit egy tekercs/tekercsek felfognak és továbbítanak a gyújtás elosztóba ami pontos időközönként feszültséggel látja el a gyertyát és ezzel egy körforgást hoz létre.
ha valamit nem jól írtam le azt javítsátok pls :D

 Gerge2013. júl. 20. 13:13 | Válasz | #762 
mi az a cdi? electronika?

 © S.T.A.L.K.E.R2013. júl. 20. 12:28 | Válasz | #761 
Vagy CDI hiba lehet, vagy gyertya.
azt ajánlom, hogy először próbáld ki egy másik gyertyával és ha úgy sem jó akkor a véleményem szerint CDI csere.

 Gerge2013. júl. 19. 19:57 | Válasz | #760 
Sziasztok
segítsetek kérlek pár napja vettem egy honda tact motort
viszont néha megy ahogy kell viszont sokszor tövig húzom és lassan megy és durran a kipufogonál

 © Spitfire2013. júl. 08. 23:22 | Válasz | #759 
Üdv!

A tűszelepet cseréld ki, az lesz a baj.

 © hiwe2013. júl. 08. 21:11 | Válasz | #758 
szia! elsőként köszönöm a gyors választ! szétszedtük már és nincs eltömődve, törve semmi benne, és ez a túlfolyás is "magától" (tehát semmi beállítás vagy ilyesmi) keletkezett... lehet hogy az úszó nem zárja azt a kis szelepet? elkophat itt egyáltalán vlmi? amúgy az úszó normálisan működik, akadást ilyesmit nem tapasztaltam... ötlet?

 © S.T.A.L.K.E.R2013. júl. 08. 20:36 | Válasz | #757 
meglátásom, hogy az úszó elakadt, szedjétek szét a karbit,takarítsátok ki, majd nézzétek meg, hogy semmi sincs eltörve, ferdülve,stb.....

 © hiwe2013. júl. 08. 16:29 | Válasz | #756 
sziasztok! az apósomnál van egy Honda Dio és olyan problémánk lenne hogy a karburátornál túlfolyik az üzemanyag (apósom azt mondja hogy a ahol a levegőt szívó csonkjánál folyik túl)... Lenne esetleg vlmi ötlet hogy mi okozhatja a problémát? Bocsi ha idétlen a kérdés, de max. én szereltem anno Simsont onnan merítek ötletet!
A választ(okat) előre is köszönöm!

 © Tábá2013. júl. 05. 17:38 | Válasz | #755 
Nagy eséllyel a görgők és a szíj lesz a felelős. Köszönöm.
Olajat a szivattyúra hagyom.
Lehet a kompresszió is alacsony. Készítek mérőt a cikk alapján. Ha kész a mérő, csak meg kell forgatnom a motort és ennyi? Ha 6 alatt van akkor gáz, ha jól olvastam.
Ma csináltam pótféklámpát a csomitartóba. :)

 Gee792013. júl. 05. 06:02 | Válasz | #754 
kompressziót meg kell mérni első körben. Nagyban befolyásolja a fogyasztást. Légszűrő tiszta?

 © bht12013. júl. 04. 21:42 | Válasz | #753 
Az olajat meg ha jó a szivattyú hagyd had keverje magának,mert ford. függvénye.

 © bht12013. júl. 04. 21:40 | Válasz | #752 
A karbi helyett először a variátor görgőt,szijjat nézd meg nem nagyon kopottak-e.Aztán lehet kérdőre vonni a karbit,de a fogyasztást azok a csavarok nem befolyásolják.Tehát szij,görgők.

 © Tábá2013. júl. 04. 21:04 | Válasz | #751 
Nekem a karbim kicsit más, mint a karbi szétszerelés cikkben. Az alapjárat levegő csavar felett nekem nincs csonk. De akkor hova kössem azt
a vékony csövet, ami a légszűrőből jön ki?
Másik nagy gondom, hogy a kicsike megevett 3,5-4 L 70 Km-en! A súbertűn a zéger sem középen volt. felülről a 2.-ban volt, ( ez ugye az alap állásnál kevesebbet is enged benyát. Felraktam az 1.-re. Addjatok tippeket, hogy csökkenthetem a fogyasztást. Munkába járok vele minden nap, ugyan azon az útvonalon. Dózsa Gy. út-Csepel Művek. 13 km oda. Kezdő is vagyok, 6. napja használom. Benyát is inkább keverjem vagy hadjam a kicsi dio-ra? Segítsetek kicsit. Köszi!


 szpigi2013. júl. 01. 13:29 | Válasz | #750 
Köszönöm a válaszokat mindenkinek.
Úgy tűnik S.T.A.L.E.R javaslata segített. Kitisztítottuk a tankot és most nagyon jól megy a
gép.
Köszömöm szépen mindenkinek a segítséget!!

 Katona József2013. jún. 28. 21:23 | Válasz | #749 
A gázolajtól eltömődött a kipufogó!

 Goshi2013. jún. 22. 21:20 | Válasz | #748 
Az enyém pöccre indul... :-P

 © alex2013. jún. 22. 20:51 | Válasz | #747 
http://www.egumotors.hu/4493-porlaszto-uzemanyag-ell./1001-cif-szivatogomb.html.
Itt megtalálod.

 © alex2013. jún. 22. 20:50 | Válasz | #746 
Aki megunta,hogy csak sokadik rugásra indul a moci,annak bátran ajánlom a CIF mechanikus szivatót.Két állása van,2db csavarral felszerelhető ami pont passzol a karbiba.A felszerelése kb10perc,és a moci 1-2rugásra garantáltan indul.Már ha motorikusan rendben van.

 S.T.A.L.K.E.R2013. jún. 18. 22:09 | Válasz | #745 
Ott a pont :D

 Gee792013. jún. 18. 17:35 | Válasz | #744 
Meg szereltess be egy adagolót, és egy turbót, és akkor a tiéd lesz a világon az első Honda Dio TDI :)))

 Goshi2013. jún. 18. 15:43 | Válasz | #743 
Gázolajos tankolás esetén a gyújtógyertyát cseréld le izzitógyertyára! :-P

 S.T.A.L.E.R2013. jún. 18. 14:57 | Válasz | #742 
Hali
a tankot kitisztitottad? mert ott maradhatott olaj származék...ez az oka a füstölésnek és mivel ha maradt benne olaj akkor tuldusult a benzin és ez okozza a fulladást. ha max gázon huzatod akkor meg azért huz szépen mert akkor közelit a johoz legjobban a keveréked aránya(benzin és a maradék gázolaj) amit el tud égetni a motor

 szpigi2013. jún. 18. 14:42 | Válasz | #741 
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni.
Van egy kis öreg Honda Dió robogóm, ami eddig nagyon szépen működött. Tavaly véletlen történt vele egy olyan baki, hogy gázolajat tankolt bele egy ismerősöm. Ez utána ki lett szedve és benzin lett visszatöltve a tankba.
Most viszont nagyon füstöl a motor, valamint emelkedő esetén fullad. Akkor, ha teljes gázt adunk, akkor szépen húz a motor, csak hát teljes gázon.
A karburátort kipucoltam, összeraktam és utána is ez a jelenség fennáll.
Mit lehet még a baj?
Előre is köszönöm a segítőkész válaszokat.

 © tomifix2013. jún. 07. 14:18 | Válasz | #740 
A benzinszintet, a karbi alsó részének az oldalán található kis benyuló pöcökhöz, kell állítani(mint Simsonnál), ugye?
Na nekem szétszedésnél, e pöcök fölött van a benzin. Melyek a beállítási méretek az úszóhoz?

 péter2013. máj. 17. 09:36 | Válasz | #739 
Én meg úgy jártam, hogy nemsokkal előtted feltettem egy kérdést, de már meg is válaszoltam (rájöttem). Áttettem a másik karbit, amin 90-es főfúvóka volt, de én marha vettem egy felújító készletet, és minent átcseréltem. Bárcsak ne tettem volna. Gázadásra rögt5ön lefulladt. Úgyhogy visszatettem minden eredeti porcikáját, súbertűtől kezdve a leeresztőcsavarig, és most fasza. Ugyan a szervizkönyv a visionra (AF22) 88-as főfúvókát ír elő, de 90-essel is jól megy. Ja, a felújító készletben lévő főfúvókán még szám sincs, hogy mekkora!

 Rakétasilo2013. máj. 16. 16:57 | Válasz | #738 
Kopott, fúrás kellene neki

 © Gyuri2013. máj. 16. 16:56 | Válasz | #737 
rossz gyertya esetleg elektronika,gyerytapipa,kipufogódugulás,főtengelyszimerig másod körben.üdv

 Gee792013. máj. 16. 14:03 | Válasz | #736 
kevés benzint kap, koszos a légszűrő, rossz az automata szivatód így első körben.

 isu2013. máj. 16. 13:39 | Válasz | #735 
sziaztok segitseget kernek af 18 diom van ,a baja mi lehet_hidegen nehezzen indul.Csak hideginditovval majd beindulas utan gazadasnal lehorkant es leal-utanna a karbibol a tulfojon kiengedek egy adag benyat,utana pocre beindul de gazadasnal fullad ,vissza veszem a gazt majd oda huzok es megy mint allat majd tokig gaznal fullad gaz vissza ,utanna megint jo mi a baja a karbit kipucoltam .Ja es ha bemelegszik gaz nelkul indul de melegen is fullad gyorsitaskor segitsetek kosszi

 Péter2013. máj. 07. 19:43 | Válasz | #734 
Sziasztok. A visionomhoz a szervizkönyv Keihin PA31M karburátort ír elő, viszont ami rajta van, az PA40A-s. Úgy megy a motor, hogy a levegőszabályozót csak kb. 1/4-re lehet csak kicsavarni, tovább csavarva fulladozik. Induláskor lassan veszi fel a fordulatot, de aztán 45-50-ig szépen felhúz. Most találtam neten egy keihin PA31R-est. Érdemes kicserélni arra? Mit jelenthetnek a számok a tipusban? Köszi.

 Goshi2013. ápr. 08. 21:11 | Válasz | #733 
XD.

 Gee792013. ápr. 08. 18:47 | Válasz | #732 
robogós boltban, vagy neten.

 © Nitsios Ioannis2013. ápr. 08. 17:18 | Válasz | #731 
Sziasztok , karburator , fúvókát hol lehet venni ?

 KDani09152013. jan. 31. 14:11 | Válasz | #730 
Szerintem, ami nem rossz, azt nem kell kicserélni, ráadásul az eredeti alkatrészek a biztosak. Én amikor felújítottam a karbit, akkor csak a régi tömítéseket cseréltem ki, se a fúvókákhoz, se a súberhez, se az úszóhoz nem nyúltam.

 Polgár2013. jan. 31. 12:05 | Válasz | #729 
Szép napot mindenkinek,abban kérném a segítségeteket hogy vettem minap egy karbi felújitó készletet honda dio af18-hoz de ebben a csomagban nem olyan a subertű mint amilyen van benne.Azon lehetet állítani a kis zéger gyűrűvel,ezen viszont nincs semmi ilyen csak egy perem a végén.Kérdem én hogy ez is jó akkor hozzá rakjam össze vele?Vagy inkább a régi suberel úgy hogy középső bevágásban van a zéger,vagy esetleg nem jót adtak nekem a boltban.Válaszokat előre is köszönöm.Meg találtam hogy milyet kaptam,és elvileg jó hozzá.De akkor ezen miért nincs állítási lehetőség sőt nem is ül bele rendesen a helyére.http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/HONDA_DIO_KARBURATOR_JAVITO_KLT_DIO.php

 tom512013. jan. 24. 16:00 | Válasz | #728 
Alapban a szivató fuvókája nyitva van.Amikor járni kezd a motor a váltófeszről táplálást kap a szivató elektromos része ami olyan hogy az átfolyó áram hőjének hatására kitágul egy membrán,ami a szivató zárótüskéjét benyomja a fuvókájába,tehát lezárja aplusz benzin utját.

 Jaroslav2013. jan. 19. 14:31 | Válasz | #727 
kiszereleled az automata szzivatot, es akksi 12 voltjat direktbe rakotod, majd figyeleed, hogy lassankitoljae a tut. kb 2-3 perc.
Hidegen, ha befogod kezzel a legszuro haz nyiilasat, es ugy inditod, akkor nem indul el sokkal konnyebben?

 George2013. jan. 18. 18:45 | Válasz | #726 
Ezekszerint vagy nem műkszik az autómata szívató, vagy nem tudom mi van:)Ezért is kérek hozzászólást

 George2013. jan. 18. 18:44 | Válasz | #725 
Hali!

Jajaja! Mivelhogy aksi nélkül is be kell tudni indítani valahogy..

 Goshi2013. jan. 18. 18:19 | Válasz | #724 
Az akkunak nincs köze a szivatóhoz! A szivató az alaplaptól "generátor" kapja az áramot ugyanúgy, mint az első fényszóró. Ha jár a motor (Illetve, ha forog a főtengely ,pl berugás alkalmával), kapja a delejt, mindegy hogy van e benne akksi, vagy nincs.

G.

 Kígyó2013. jan. 18. 17:10 | Válasz | #723 
mármint hogy zárjon a szívató tűje...

 Rakétasiló2013. jan. 18. 15:48 | Válasz | #722 
Ha az akunak nincs köze hozzá akkor szerinted hideg inditásnál gyújtás ráadásnál honnan veszi a feszt hogy nyisson??

 Gee2013. jan. 18. 14:00 | Válasz | #721 
kevés benzint kap.

 George2013. jan. 18. 13:00 | Válasz | #720 
Hali!
Melegen gázadás nélül, hidegen pedig csak nagynehezen idul, benzi szegény indításra gondolok, ezért szeretném tudni, hogyan lehet tesztelni az autómata szívatót. Aksi nincs a motorban, de gondolom nincs köze a szívató működéséhez.

 Gee2013. jan. 17. 08:12 | Válasz | #719 
Melegen gázt adsz, és úgy indítod? És hidegen hogyan? Adsz gázt? Vagy gáz nélkül?

 George2013. jan. 16. 19:11 | Válasz | #718 
Sziasztok!

Köszi a segítséget mindenkinek, összeált a kép. Még annyi hidegen nehezen indul a motor, melegen egyenletes alapjárat, rúgásra inul még bekapcsolt világítás mellet is. Hidegen nyűgös a dolog, jó most tél van 0 fok körül, nyáron ez 15 fok. Az autómata szívatóra gyanakszom, hogyan tudom tesztelni?

 Gee2013. jan. 16. 07:48 | Válasz | #717 
Amit mutatsz az ujjaddal az a karbi hátsó csonkjára van ráhúzva, az semmi extra, csak egy túlfolyó. Ha lehúznád is ugyanúgy működne a motor. Tehát annak a másik végét sehova se kell csatlakoztatni, mivel túlfolyó, illetve pontosabban úszóház szellőzetető, az úgy jó, ahogy van.

 Kígyó2013. jan. 16. 07:22 | Válasz | #716 
Balról a 90fokban tört csonk->olajpumpától jön (olajat szállít), az előző melletti gyanítom a benzin cső (pumpás a benzin szállítás?ha igen akkor onnan jön). Tact karburátor elrendezése másképpen néz ki, ott volt még el túlfolyó is a felső részen. A vákuum cső egyik vége be van kötve már valahová? Többiek?


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől