Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Épül a gépem ::: LZ
LZ MEGA CNC épül, LED világítás, elektronika…

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben

 © Karasz András2013. márc. 20. 16:31 | Válasz | #478 
Én megcsináltam a külsőforgóssal direkthajtással és az nem rezonál.
A kuplunggal nem tudsz mit kezdeni ekkora fordulaton.
Viszont direkt hajtva teljesen jó.

 © vbodi2013. márc. 20. 15:28 | Válasz | #477 
Nagyon frankó!

 © LZ2013. márc. 20. 15:09 | Válasz | #476 
Remélem nem nézik a fórumunkat. :))

 © LZ2013. márc. 20. 15:08 | Válasz | #475 
Hát ezek a belsős mocik szeretnek melegedni. Üresen járatva is 10 perc után igencsak 50 fok körül van. De tettem rá egy kis hűtőbordát, az egész jól elviszi a hőt, ha netán kevés lesz majd kap egy ventit is.
Lefogni nem próbáltam és nem is mértem még rajta teljesítményt, lesz egy kis időm majd megteszem.

 © keri2013. márc. 20. 14:45 | Válasz | #474 
Nagyon jó! Gratulálok!
Csak aztán vigyázz, mert beperel az Apple hogy lopod azt a komplex "dizájnjukat"

 © Lovi2013. márc. 20. 13:32 | Válasz | #473 
Pont tegnap akartam írni, hogy mik a tapasztalataid, de elmaradt.
Mennyire melegszik fel a BL motor? Fogyasztást mértél bizonyos terhelés alatt? Pl kézzel lefogva hány W?

 © LZ2013. márc. 20. 10:46 | Válasz | #472 
Elfelejtettem írni, hogy a 3. Z tengelyen végülis belső forgórészes brushless motor lett felrakva. A külső forgórészes baromira rezonált már magában is.
Próbáltam kuplunggal is összekötni, de szintén csak egy rezonancia forrás volt. Így végül maradt a szilikon cső, szorosan ráhúzva mindkét tengelyre. Kis maróval tökéletes.

Egyébként mikor rajta volt a kuplung nem bírtam ki és kipróbáltam 6-os egyélű maróval beleengedni aluba is. 0.5mm mélyen telibe ment szépen. Gumicsővel nem biztos, hogy kipróbálnám. :)

 © LZ2013. márc. 20. 10:39 | Válasz | #471 
Beüzemeltem mindhárom Z tengelyt végre.
Itt van két videó, ahogy két Z dolgozik. (majd csinálok hármast is)

VIDI1
VIDI2

Szerencsére sikerült megoldanom egy LPT portról az egészet így nem kellett plussz LPT kártya. Kapcsolja a motorokat, hűtést is.

Két kép is, hogy mi is készült a videón.
Most először dolgoztam POM-mal, hát nagyon jó anyag. A keret konkrétan 2mm vastag, van ahol csak 1mm és mégis marha jó merev, ugyanakkor rugalmas is. Előlap, hátlap plexiből van.





 © Sz.József2013. feb. 01. 13:23 | Válasz | #470 
Én azt nem mondtam, hogy rá kell kötni Paksot...
Csak arra gondoltam, minek korlátozgatni, hiszen nem is fog (akar) tizenampereket "zabálni"...(pl. attól a kis gravírtűtől...)
Nincsen semmi bajom a laptop táppal, jó az, de akinek csak egy toroid van kéznél...(?)

 © Karasz András2013. feb. 01. 11:12 | Válasz | #469 
Ha eleve kicsi a motor terhelése, akkor mi a fenének Paksot közvetlenül rákötni?
Ezt nem értem!
Ha megy szépen egy 5A-es tápról, akkor minek tegyek rá egy 5kilós toroidot, vagy egy 100A terhelhetőségű akksit?
Teljesen felesleges, és megalomániás sem vagyok.

 © Sz.József2013. feb. 01. 09:22 | Válasz | #468 
Működik, köszi...

 © LZ2013. feb. 01. 09:14 | Válasz | #467 
Igen így van. Tekergeted a potit a min és max között.

 © Sz.József2013. feb. 01. 08:25 | Válasz | #466 
Egy buta, nem hozzáértő kérdés...
Gázkar hiányában a teszterrel ugyan ezt eltudom követni?
Gondolom ilyenkor a teszter a gázkar... (?)

 © LZ2013. feb. 01. 08:16 | Válasz | #465 
Látod ez a baj ezzel a fórummal. Sok műszaki ember bezárva egy helyre. Hasonló területen mozgó emberek nem képesek elfogadni a másik véleményét.
Leírtam a véleményem, álláspontom Te pedig mindjárt megsértődtél. Nem azt mondtam, hogy így csináld, hanem hogy nekem ez a véleményem.
Ezzel az erővel senki nem rakná fel a rajzát, nehogy valaki megmondja a véleményét...
Lehet, hogy olyat lát meg valaki rajta, amire Te nem is gondoltál.

 © Sz.József2013. feb. 01. 08:10 | Válasz | #464 
Ok, kipróbálom.
Köszi.

 © Sz.József2013. feb. 01. 08:09 | Válasz | #463 
"Megjegyzem egyébként akksiról sem enne kilowattokat, hisz nincs hozzá terhelés."
Ezt én is így gondolom. Egy propeller sokkal komolyabb terhelés mint egy gravírtű, vagy 2-es fúró/maró.
Pl. egy gravírtűtől soha nem kapna olyan terhelést ami "zabálásra" kényszerítené a motort...(?)

 © Farkas Ádám (Sopron)2013. feb. 01. 08:08 | Válasz | #462 
Én is csak akkor tudok hasonlót művelni ha elírom a kódot, jobb a békesség.. és az egyélű nem is bírná 20000-es fordulaton (főleg ha 10eFt-ba kerül darabja :) persze lehetne próbálni meddig megy el, de öreg hobbista ráér

 © LZ2013. feb. 01. 08:07 | Válasz | #461 
Mindegyikben van ilyen funkció. A legtöbb szabiban úgy kell beállítani, hogy:
- max gázra tekered
- ráadod a tápot
- csipog valamit, gáz minimumra tekerés
- megint csipog
- akksi levét

MAjd a következő induláskor már tudja is a min max értékeket.
Csak vigyázz mert ha sokáig hagyod rajta a gázt el is progizhatod.

 © LZ2013. feb. 01. 08:05 | Válasz | #460 
Nem olvastál elég figyelmesen. Én nem a motor védelmében írtam, hanem a tápegység. Nem erre vannak méretezve. Szerintem egy toroid jobb a feladatra.
Megjegyzem egyébként akksiról sem enne kilowattokat, hisz nincs hozzá terhelés.

 © Sz.József2013. feb. 01. 08:03 | Válasz | #459 
Szia!
Milyen néven "fut" ez a funkció?
Hogyan keressem?
Egy TURNIGY PLUSH 30A-m van.
Meg egy TURNIGY programozóm, de úgy sejtem ezen nincsen ilyen funkció... (vagy még is?)
Sajnos nem tudom ennek a funkciónak a nevét...

ui: majd kapunk Zolitól, szétcsesszük a topikját (?)

 © LZ2013. feb. 01. 07:58 | Válasz | #458 
Ne viccelj már. Azért is írtam, hogy a mi kis hobby gépeinken. Én egyszer kihasználtam a datron szerszámom optimumát, álmomban :))
Múlt héten elcsesztem egy maró pálya generálást. Egy helyen 3mm mélyen telibe 1000mm/min ment a 6os maró bele az anyagba. Vitte a felület is szép maradt, viszont az egész gép úgy remegett, le is állítottam nem kínoztam.
Talán Farkas Ádám tudna hasonlót művelni, neki elég merev gépe van...

 © batesz2013. feb. 01. 06:22 | Válasz | #457 
Szia!

Nézd meg a szabályzódat. A legtöbbje programozható, megadható a min és max érték, azaz, hogy mikor induljon a motor, és meddig működjön.

 © Sz.József2013. jan. 31. 23:29 | Válasz | #456 
Lenne egy kérdésem a szervoteszterrel kapcsoltban.
Nekem a 10-es skálán kb. 25%-nál indul a motor és kb 70%-nál eléri a maximumot.
Ez normális? Így kell neki működni?
Nálad ebből a szempontból hogyan viselkedik (szabályoz) a teszter?

 © adamant2013. jan. 31. 23:29 | Válasz | #455 

Ebben van valami hasonlóan gondolom jó magam is néha nagyon eltudja venni a kedvét az embernek hogy törekedjen posztolgatni hátha valaki lát valami fantáziát a másik



 © Karasz András2013. jan. 31. 22:48 | Válasz | #454 
Nem vitatkozok veled!
Én ezt HASZNÁLOM és kész!
A LIPO akkuhoz képest töredéke áramot bír.
Tök mindegy, hogy a ráírt 5A esetleg lehet 6 is vagy 6,5. A 30-40A-hez képest, amit ez a motor kaphat egy repülőben, csak sétagaloppon van.
Ennek ellenére szépen viszi az 1/8-os marót.
Amire nekem kell, azt tudja. És NEM eszik kilowattokat.
De úgy látom, kár feldobni bármi témát is.
Pont ezért nem teszem közzé a rajzot se, mert úgyis lesz aki beleköt, mert nem ipari felhasználású. Nekem megfelel és ennyi. És nem kerül tízezrekbe, ami a lényeg.

 © Szedlay Pál2013. jan. 31. 22:07 | Válasz | #453 
Azért, mert ha azt a marót rendesen az ajánlott terhelés mellett akarod használni és nem csak simogatni vele az anyagot akkor a 6mm-es marót már nem fogja elbírni.
Néztem a Te adataidat milyen paraméterekkel marsz, Te sem a szerszám optimumát használod.
Bár tudom ez hobby, de miért kell ezt a szerencsétlen motort mindjárt egy 6 mm-es maróval erőltetni.

Itt egy példa egy 6 mm szerszám normál terheléséről amikor ki is van használva a teljesítménye. Szerintem egy ilyen motor ezt nem bírja nyomatékkal, de puding próbája.....


Link

 © zozo2013. jan. 31. 21:47 | Válasz | #452 
Kisebb motor+szabályzó+szervoteszter a fordulat szabályzáshoz kb. egy tízes. (postával tán 12)

 © elektron2013. jan. 31. 21:00 | Válasz | #451 
Egy ilyen motor mennyi ? Csak ha néha kell fúrni egy panelkát, azért meg nem éri meg sokat rákölteni. A cél is meghatározza az eszközt.

 © LZ2013. jan. 31. 20:15 | Válasz | #450 
Szerintem még nagyobb nyomatékigény estén is. Ha csak belegondolok, mit művel a helikopterrel, vagy a modellautóval egy ilyen motor, akkor miért ne tudna szépen alut marni egy 6os maróval a mi kis hobby gépeinken...

 © Szalai György2013. jan. 31. 20:11 | Válasz | #449 
„A konklúzió. Keri mester jól szólt, igazolja a gyakorlat.”
Az is konklúzió, (ha jól veszem le a lényeget) hogy a névleges teljesítményük töredékével, elfogadható melegedés mellett használhatók ezek a motorok, magas fordulaton, kis nyomaték igény esetén. Például gravírozásra, vagy habmarásra. Nagy előnyük a könnyen cserélgető tengely.
Jól értem ezt? (Nem volt még soha, semmilyen modellmotorom.)

 © LZ2013. jan. 31. 20:11 | Válasz | #448 
Jó kis teszt volt.

Az evidens, hogy nem kell nagy KV moci erre a feladatra. Nálam is 1300KV-s van rajta.
12V-on is már elegendő lehet a fordulat.
Én személy szerint egy 12Vos toroidot fogok beüzemelni a feladatra. Szerintem alkalmas lesz a feladatra. De mivel tudjuk már, hogy milyen kis teljesítmény kell a kis maróinkkal való kapirgáláshoz, a max 10A elég is lehet bőven...

A szénkefés modellmocikkal szerintem nem érdemes kísérletezni, ezek a BL mocik kenterbe verik őket.

 © LZ2013. jan. 31. 20:05 | Válasz | #447 
Ezzel vitatkoznék. Teszteltem már egy pár ilyen kapcsüzemű tápot, és bizony többet tudnak mint amennyi rá van írva. Az 5A-esből lazán jött 6A is, csak jobban fűtött, mert nincs 6A-re tervezve. Szóval nálad sem lehet túl egészséges üzem ez neki, ha netán többet kajálna a motor.

Na persze ezt gyártója is válogathatja...

 © zozo2013. jan. 31. 19:56 | Válasz | #446 
Már nagy vagyok, nem kell becézned.

 © jani3002013. jan. 31. 19:53 | Válasz | #445 
Érzem nem kéne beleszólnom . De nem érzel ellent mondást az utolsó hozzászólásodban ?

 © Karasz András2013. jan. 31. 19:20 | Válasz | #444 
Figyelj már okoska!
Leírtam, hogy EGY LAPTOP tápegységgel hajtom, ami ha megszakad sem tud több áramot leadni. Semmi korlátozás nincs.
Ne olvassatok már hozzá olyat, amit NEM írtam le!

 © zozo2013. jan. 31. 19:12 | Válasz | #443 
No, kijátszottam magam a motorokkal. Kiborítottam 10-12db-ot, különféle KV értékűekkel is csináltam összehasonlító méréseket.


Első körben 3db 1000KV értékűt teszteltem, a mérésekhez 10.000rpm körülre pörgettem, amit laseres ford.mérővel ellenőriztem a hitelesség kedvéért :) Tápfesz 12V-ra állítva 5A korláttal.



A konklúzió. Keri mester jól szólt, igazolja a gyakorlat. A 300W-os motor fenti paraméterek szerint 2,9A-t falt, terhelés után azonnal visszaállt a fordulat. Jött a 700W-os. Hasonló tapasztalatok, de mivel ez már 11-22V között érzi jól magát, érezhető volt, hogy kissé lomhább. 3A üresjárati árammal ment.
Aztán az 1600W-os következett. Ő is 22V-ra van tervezve, de szépen futott 12V-tal is. Terhelés után azonban lassabban pörgött fel újra, ilyenkor belépett az áramkorlát. Felemeltem 8A-re, így már ugrott ő is. üresben 3,3A kellett neki.
Terhelés úgy történt, hogy egyszerűen a motor seggének nyomtam hátulról az ujjam, paláston is figyeltem és a tengelyt szorítva is. Így érzésre teljesen egyforma volt a nyomatéka mindegyiknek.
Véleményem szerint egy gravírozó gépen szépen működhet, az áramkorlátot pedig a tápnak megfelelő maximumra érdemes belőni. Akkor 8-10A esetén már jelentős tartaléka van nyomatékban.
A fordulatot kb 15-20%-kal fékezve, már közelíti a 10Amperes igényt. A kisebb motorok ugyanekkora fékezésnél valamivel kevesebb Ampert kértek.
No és jött a próba kíváncsiságból 2700 és 4000KV-re, 3-400W-os motorokkal. 12V/5A táp, a fordulatot a szabályzón vettem le 10.000rpm-re. Érzék alapján gyengébb volt a motor, tehát mindenképp a tápfeszhez illő KV kell és a szabályzót 100%-on járatni. Amúgy egy 40A-es szabival teszteltem, nem melegedett semmit.
A motorok hangyányit melegedtek pár perc után, de inkább csapágy felől. Végülis 60-70 fok még engedélyezett ezeknek.
Mindenesetre örülök, hogy ez napirendre került, mert a kis gravírozóm kommutátorán már elég mély árkot vágott a kefe,nem tudom még meddig húzza.
Megfékeztem azt is az ujjammal, semmivel nem dögösebb, mint amit a BL motorokkal mértem.
Érdekes lenne még kefés modell motorokat is tesztelni, bár azokban a tengely csere felejtős.
A képen az 1600W-os moci mérése


 © LZ2013. jan. 31. 11:45 | Válasz | #442 
Erre a tesztre kíváncsi vagyok.
Egyébként így van, korlátozni kell a felvehető teljesítményt és kész.

 © jani3002013. jan. 31. 11:35 | Válasz | #441 
Áttekercselni szerintem teljesen felesleges egy motort a melegedés miatt . A feszültség és az áram szorzata adja a teljesítményt amitől melegszik a motor . Még a vastest is melegedhet ha túl van gerjesztve . Ha a feszültséget vagy az áramot csökkented ,korlátozod , a felvett teljesítménnyel együtt csökken a melegedés és a leadott teljesítmény is . Csak a teljesítmény rovására tudod csökkenteni a melegedést . A plusz hűtést most hagyjuk , még mielőtt kijavít valaki .

 © zozo2013. jan. 31. 10:20 | Válasz | #440 
Köszi, hát jó volna, ha nem kéne tekerni. Este próbát teszek néhány különféle teljesítményű motorral. 300W, 700W, 1100 és 1600W. Próbálom összehasonlítani a nyomatékot, azonos áramkorláttal.

 © keri2013. jan. 31. 09:33 | Válasz | #439 
Szerintem aram korlatozora gondolt.
Ezzel meguszhatod az attekerest, mivel a tekercsben folyo aram osszege hajtja a motort. Az mindegy, hogy 1 menet 10 amperen, vagy 10 menet 1Amperen van rajta. Ez csak tapegyseg problema.

 © zozo2013. jan. 30. 23:57 | Válasz | #438 
Miért ne érteném? A fizikai méretek nem voltak érthetőek, a leírásod alapján.

Most hogy visszább olvastam látom hogy nálad már ez tesztelve van és dolgozik is. A 15v/5A-t hogy korlátoztad le neki? Gondolom 20A-t simán bekaffantana 15V-on. Egy képpel megtisztelhetnél bennünket róla.
-Ugye van még akit érdekelne?

Én 8-as tengelyű motorban gondolkodom, amibe egyszerűen berakom az ER11-et. Feltételezem, hogy a motor kínai csapágyait jobb minőségűre cserélve bírni fogja az iramot.
Villanyosok,
Kérdés, hogy egy ilyen 1500W-os motornak ha 10-15%-ra lekorlátozom az áramát, -akkor mit tud nyújtani?
Avagy nem úszom meg az áttekercselést vékonyabb huzalra?
Még szóbajöhet a 6-os tengelyű moci, amit már megvettem hozzá, de ebbe le kellene esztergálnom az ER11 tengelyét. (amennyiben nem edzett)

 © Karasz András2013. jan. 30. 22:27 | Válasz | #437 
Nem tehetek róla, hogy te ezt nem érted.
Ez nem az én bajom.
A két mód közt annyi a külömbség, hogy az ő motorja 180fokkal elforgatva van az enyémhez képest.
Ennyi. Ugyan úgy közvetlen hajtja a szárat.
Azmeg, hogy a motor elejét vagy hátulját rögzítem a csapágyházra, teljesen mindegy.

 © zozo2013. jan. 30. 22:01 | Válasz | #436 
Nagy ám a különbség a között, amit batesz mond és amit te. Mert őnála hátrafelé van a harang, abba lógatja be hátulról a sztátort, ez így teljesen rendben is van.
Te a tengelyre húzott állórészről meséltél különféle módozatokban.
András, ha azt mondtad volna, hogy ebben gondolkodom, még nem minden kiforrott, akkor minden OK. Az előadói stílusoddal volt baj...
Barátsággal, zozo

 © Karasz András2013. jan. 30. 21:32 | Válasz | #435 
Ezt mondom én is, csak a gépészek nem tudják elképzelni.

 © batesz2013. jan. 30. 21:08 | Válasz | #434 
Sziasztok!

Én úgy oldottam meg, hogy a fortuna csapágyait használom.
A külső forgórészes motor harangját a fóorsó tengelyének végéhez fogattam, a tekercseket tartalmazó állórészt pedig "belelógattam" a forgórészbe.
Nincs tengelykapcsoló, nincs rezgés. A motor csapágyait, tengelyét kivettem, nincs rá szükség.

 © Sz.József2013. jan. 30. 18:09 | Válasz | #433 
Igen, én már kaptam rajzot, de nem vagyok felhatalmazva, hogy közzé tegyem... (?)
Legalább is a "nem publikus" talán azt jelenti...
Pedig ez egy ilyen fórum lenne, hogy ötleteljünk meg miegymás, meg stb... Na, mindegy.
A #431-ben az igazság...

 © hostya2013. jan. 30. 17:46 | Válasz | #432 
Bocsánat...

Csak véletlenül nyomtam a válasz gombot
© Sz.József-nek.. (mert Ő már kapott rajzot)
Valójában © Karasz András a címzett.

 © hostya2013. jan. 30. 17:16 | Válasz | #431 
Azért jó lenne erről a megoldásról egy rajz.
A leírásokat, magyarázatokat ki ki értelmezi a maga módján..
Egy rajz többet mond, mint több oldalnyi magyarázat.

 © Karasz András2013. jan. 30. 10:56 | Válasz | #430 
Az biztos, de ha kihagysz egy kuplungot és közvetlen hajtod, akkor sokkal kisebb az esélyed a kiegyensúlyozatlanságra!
Nekem pl a mostani verziónál a kuplungba bele kellett fúrni a 3. rögzítő csavarokat is mindkét végére, mert fél fordulatnál már el akart szállni. Most enyhe rezgéssel megy teljes fordulaton.

 © Sz.József2013. jan. 30. 09:44 | Válasz | #429 
Egyébként működhet a dolog ezzel a megoldással...
Valamelyik hatvani talin munka közben is látható volt ez a megoldás, csak ott a motor saját tervezés/tekercselésű volt.
Lehet András is onnan kapott ihletet... (?)
Kíváncsiságból szétszedtem a motoromat (#380), hogy megnézzem mekkora légréssel készítik.
A légrés 0,3 mm, az egyik csapágy külső 10 mm, a másik csapágy külső 8 mm, ennél a motornál...
Nagyobb motoroknál talán a csapágyak is más méretűek.

 © LZ2013. jan. 30. 09:40 | Válasz | #428 
Azt gondoltam legalább a motor seggére is teszel csapágyat valahogy. Így a motor forgórésze az első csapágyon fog lógni. Gyárilag is van benne hátul egy csapágy, Te meg csak az elsőt akarod helyettesíteni.
Kíváncsi leszek mindenesetre, de nekem az a véleményem ettől még pont ugyanúgy fog rezonálni hanem jobban, mint korábban. Hisz a rezonanciát a kiegyensúlyozatlanság okozza.

 © elektron2013. jan. 30. 00:26 | Válasz | #427 
Most már csak szét kéne szedni ilyen motort párat, nekem is van néhány, hogy lehetne meg Karaszolni ... :)

 © Sz.József2013. jan. 29. 23:19 | Válasz | #426 
Én ezt hamarább kipróbálnám egy ER8-as befogóval mint ER11-el...
Gravírozáshoz, meg a "kicsi" motorhoz untig elég a max. 5mm-es patron...

 © zozo2013. jan. 29. 23:09 | Válasz | #425 
"A kis motorból ki a két csapágyat és a helyére elfér a 8mm.es tengely"

Ez nálam azt jelentette, hogy 8mm a fészek.
De ha 10mm-es is, biztos vagy benne, hogy az átmenő furat a sztátorban meg 8mm-nél nagyobb?
Mert hogy a csapágy valaminek támaszkodott, tehát belül kisebb. Ha a házon meg központosan rögzíteni tudod a sztátort, tizedes légréssel, akkor nagyon ügyes vagy. Vizuálni képes vagyok, de a gyakorlatban ezt így megcsinálni nem piskóta dolog.

Az értelmi képességeimet meg ne degradáljad, ha előtte te magad félrevezetsz.
Megkérdeztem, mi központosítja a sztátort, erre nem azt mondtad, hogy majd a csapágyházhoz fogatod, hanem hogy: Az ER11 tengely! A 3db csapéggyal. Ennyit erről.



 © Révész Richárd2013. jan. 29. 23:00 | Válasz | #424 
Ezt nem tudtam.Köszi az infót.

 © Karasz András2013. jan. 29. 22:56 | Válasz | #423 
Hát, ami nekem van annak a végében egy csúcsfurat van csak. Azzal meg símán lehet rövidebb.

 © Karasz András2013. jan. 29. 22:55 | Válasz | #422 
Mitől lenne nehéz, mikor cserélhető a tengely?
Egy imbusz rögzíti.

 © VTamás2013. jan. 29. 22:49 | Válasz | #421 
Az Er11 szárakban (is) van egy furat,ami szerintem nagyobb,mint 4mm.

 © Révész Richárd2013. jan. 29. 22:43 | Válasz | #420 
Könnyű ezekből kinyomni a tengelyt?
Nem félsz, hogy szétmegy a forgórész közben?Én nem biztos, hogy bemerném vállalni.
Vagy van rá valami okosság?


 © Karasz András2013. jan. 29. 22:40 | Válasz | #419 
Ennyire fussa.

 © Karasz András2013. jan. 29. 22:39 | Válasz | #418 
Okoska!
A motor felfogatva a főorsó házra központosan.
A motor első csapágy a kiszedve, a helyén egy 10mm-es luk. Azért ez perselynek nem igazán nevezhető egy 8mm-es tengely esetében.
Eddig merev a rendszer. Jön a motor hátsó csapágy. Ez sem kell, hanem a tengely itt elvékonyítva a motor eredeti tengely méretére. Egy váll hagyva a forgórész felütköztetésére. Forgórész felrögzít és örül.
Nem vagy egy vizuális tipus.

 © zozo2013. jan. 29. 22:34 | Válasz | #417 
Miért nem dobsz egy skiccet fel? Te is titkolódzol mint a Sebaj Tóbiás? :)
Azt gondolom, úgy akarod, hogy a hátsó sztátor csapágyon lógna az állórész, elől meg a csapágyfészek majd perselyként ellesz 10ezer feletti fordulaton. Hát így nem fog müxeni, mert az ilyen zsiráf nem él sokáig.

 © Karasz András2013. jan. 29. 22:29 | Válasz | #416 
Tudod, a zsiráfra is azt mondták, hogy ilyen állat nem is létezik.

 © Sz.József2013. jan. 29. 22:14 | Válasz | #415 
Kössz a rajzot.
Villanyász létedre elég jó a rajz...

 © zozo2013. jan. 29. 22:03 | Válasz | #414 
Azt a hátam közepére se kívánom már, inkább cukrász leszek

 © PSoft2013. jan. 29. 21:57 | Válasz | #413 
jobban tennéd,ha ezután már csak,....kulcsokat másolgatnál.:)


 © Sz.József2013. jan. 29. 21:43 | Válasz | #412 
Mivel ezekből a motorokból millióegy kivitel létezik, ismerni kellene azt is, hogy Neked melyik fajta van.
Akármelyik nem alkalmas erre a megoldásra..., és kössz a jóindulatú megjegyzést...

 © zozo2013. jan. 29. 21:40 | Válasz | #411 
Visszaadom az oklevelemet. Most már én sem vagyok gépész. Lehet, hogy nem értem, de ez így gépészetileg nem működik.

 © Karasz András2013. jan. 29. 21:26 | Válasz | #410 
Az ER11 tengely! A 3db csapéggyal. A 608 csapágy utám 3mm-el mi a fenének egy picike csapágy? Értelme?
Csak nem érted!

 © zozo2013. jan. 29. 21:24 | Válasz | #409 
Outrunner motorban a sztátorban van a csapágy.
Innentől érdekes az elképzelésed :) Mi fogja központosítani a sztátort?

 © PSoft2013. jan. 29. 21:23 | Válasz | #408 
Küldtem egy mail-t a globonet-es címedre.:))

 © Karasz András2013. jan. 29. 21:08 | Válasz | #407 
Azt hittem, gépész vagy!
Mert én villanyászként 5löttem ki.

 © Karasz András2013. jan. 29. 21:05 | Válasz | #406 
Látom, nem érted!
A kis motorból ki a két csapágyat és a helyére elfér a 8mm.es tengely, aminek a vége leszedve olyan átmérőre, ami a forgórész furatának megfelelő. Az eredeti tengely 4mm-es.

 © zozo2013. jan. 29. 20:52 | Válasz | #405 
-pont ez érdekel engem is,hogy melyiket tudja így felrakni :)

 © Sz.József2013. jan. 29. 20:48 | Válasz | #404 
Akár hogyan töröm a fejemet, ezt az elképzelésedet nem látom tisztán...
Hogy is van ez? Egy skiccet tudnál küldeni róla?

 © zozo2013. jan. 29. 20:38 | Válasz | #403 
Melyik motort nézted ki, 8mm-es tengellyel?
Mikor keresgéltem, csak 2-4KW-os motorkat láttam ilyen tengellyel, és 2-300-as KV-vel.
Vannak valami újabbak már a hobbicicin?

 © PSoft2013. jan. 29. 20:32 | Válasz | #402 
A benzincső,nem lát,nem hall,...

Ő úgy tudja,hogy benzin folyik rajta.:))

 © Karasz András2013. jan. 29. 20:21 | Válasz | #401 
A benzincső mit szól a centrifugális erőhöz?

 © Karasz András2013. jan. 29. 20:20 | Válasz | #400 
Na ezért van tervbevéve egy olyan verzió, amiből kihagyom a motor eredeti csapágyait. Mert, hogy minek az bele, mikor ott a 8mm-es tengely, benne a motor közepében. A végére felfogatva a forgórész és had menjen. A 608-as csapágy csak elég annak a kis motornak.

 © LZ2013. jan. 29. 20:04 | Válasz | #399 
Én azt gondolom ezekről a motorokról, hogy a csapágy a gyenge pont. AZon felül ha a hőmérsékletet nem engedjük elszaladni, szerintem jó lehet. Minthogy András írja is, hogy neki bevált.

 © LZ2013. jan. 29. 20:03 | Válasz | #398 
Ötletes megoldás.
Én most merev, vastag gumicsövön gondolkodom, mondjuk benzincső jó szorosan. Elvileg itt nincs nagy nyomaték, szerintetek működhet?
Mert ezzel az átlátszó vékony nyúlós csővel is úgy tűnik elég erőt visz át.

 © Karasz András2013. jan. 29. 12:54 | Válasz | #397 
Az enyém símán kibírta a 16órás folyamatos üzemet. Langyos volt a motor. Csak nem kell hülyére etetni villanyból. Én egy laptop 15V tápról járatom és bőven elég.

 © zozo2013. jan. 29. 10:58 | Válasz | #396 
LZ, most olvastam bele a topikodba, kíváncsian várom az üzemszerű tapasztalatokat, mert régóta rakosgatok én is egy motort erre a célra.
Gratu a házhoz, nagyon frankón néz ki.
Kicsit közelinek találom a két csapágy távolságát...-egyik U-elem még elment volna köztük, és köztes gyűrűvel tudtad volna rögzíteni is a tengelyt, így menet sem kellett volna rá. Persze amíg jó a csapágy, nem fog lógni így sem.

 © zozo2013. jan. 29. 10:29 | Válasz | #395 
Az egyik turnigy motor a heliben, oltári nagyot csattant, nyomtam le a gépet a földre nagy pánikkal, nézem, hát a forgórészre ragasztott feliratozott szalag szállt csak el róla. :)

 © Motoros2013. jan. 29. 09:56 | Válasz | #394 
Nagyon jó
A melegedés miatt nem a csapágyra hanem az 1.2 A-re tippelek..de majd kiderül.
Van egy amolyan ipari megoldású főorsóm ahol a kuplungot úgy oldották meg hogy a motor tengelyvége 2 oldalt meg van lapolva (köszörülve) és ez a tengelyvég megy bele egy ovális kialakítású csapágyazott tengelybe ami maga az ER befogó.
Az ovál kialakítása nem egyszerű de nagyon ötletesen megoldották, a kéregedzett anyag ellenére.
Van némi kottyanása de az nem számít itt, és a marás során sem tapasztaltam emiatt semmi gondot.

 © vbodi2013. jan. 29. 08:19 | Válasz | #393 
Kb nyolc ezerig símán rajta marad.

 © Szalai György2013. jan. 29. 06:36 | Válasz | #392 
„egy db szigszalaggal” Neked mekkora fordulatszámig marad fent?
Az egyik régi tali előtt, a PRECISE főorsómon készítettem egy fordulatszámmérést. A szerszámbefogó tengelyvégre (kb. 20mm átmérő) fél menet fekete szigetelő szalagot ragasztottam hanyagul, ez volt a reflexiós optikai érzékelő célpontja. Húszezres fordulat körül a szalagdarab elrepült, mint a győzelmi zászló. Három menet celluxszal kellett fixálnom, hogy stabilan bírja a majdnem ötvenezres fordulatszámot.

 © LZ2013. jan. 28. 18:21 | Válasz | #391 
Köszi Bódi. Megpróbálom majd kiegyensúlyozni, hátha...

 © vbodi2013. jan. 28. 16:16 | Válasz | #390 
Frankón összehoztad!
Hangra, rezgésre is lehet ballanszírozni a motort egy db szigszalaggal. Vagy egy iphon-nal seismometer módban.

 © Karasz András2013. jan. 28. 11:52 | Válasz | #389 
De még mindíg kisebb a rezonancia, mint egy akárhogy sikerült kuplunggal.
A belsős motort én is próbáltam hűtőbordázni meg ventilátorozni, akkor elfogadható volt a hőfoka.

 © ebalint2013. jan. 28. 10:46 | Válasz | #388 
Jól néz ki!


 © LZ2013. jan. 28. 09:23 | Válasz | #387 
Nem feltétlen. Van egy 1:8-as méretarányú onroad autóm. Abba 2500W-os belső forgórészes van. KApott egy ventilátort és most nagyon frankó. Akár egy órán keresztül is tudunk vele játszani pályán, pedig ott aztán kap rendesen a pofájára. :)

Hiába csinálsz egy tengelyűt akkor is ki kell valahogy egyensúlyoznod a forgórészt. Ezek az olcsó kínai modellmocik erről nem igen híresek.

 © Karasz András2013. jan. 27. 20:17 | Válasz | #386 
A belső forgósnak a hűtése problémás.
Én először olyat vettem, de végül is nem építettem meg, mert üresen is forrt 3A-nál is.
A külső forgós viszont tudja magát hűteni.
A rezonanciát nem úszod meg. Ezért akarok én olyat összehozni, hogy a tengelyt közvetlen rögzíteni a forgórészhez, a saját tengelye nélkül.

 © LZ2013. jan. 27. 19:36 | Válasz | #385 
Egy kicsit rezonál amugy. A belső forgorészes talán jobb lenne a feladatra. Majd meglátjuk felszerelve.
A motorod megforditható egyes repcsikbe igy szerelik.
asszem csak a keresztet kell leszedni és áttolni a tengelyt.

 © Sz.József2013. jan. 27. 19:20 | Válasz | #384 
Nagyon jól néz ki. Egyszerű és nagyszerű.
Kíváncsi leszek, hogy felszerelve folyamatos üzemben hová fog "beállni" a hőfok.
Úgy látom ennek a motornak a hajtás oldalon van a felrögzítése.
Így talán egyszerűbb a felfogatása. Az enyémnek az ellen oldalon van a rögzítő furata. Amikor rendeltem erre nem figyeltem oda.
Persze nem lehetetlen a felfogatása így sem. Ezeket csak azért írom le, hátha másnak is vannak tervei ilyen kis "főorsóval".

 © LZ2013. jan. 27. 18:33 | Válasz | #383 
Ilyen illúzióba nem ringatom magam.
Ennek a két századnak is úgy örültem mint majom a farkának :))

Amit elfelejtettem írni az előbb, hogy bevált a radiális ventilátoros hűtés/kenés is. Szépen kifújja forgácsot a maró elöl és nem keni vissza a felületre.

 © Szedlay Pál2013. jan. 27. 18:16 | Válasz | #382 
Szépek lettek. És végre valaki nem mikronra dolgozik a gépén hanem +-0,02mm-re.

 © LZ2013. jan. 27. 17:46 | Válasz | #381 
Na a hétvégén én is csinálgattam a harmadik főorsót. Egész jól haladtam vele.
A kuplungot csak ideiglenesen helyettesíti a gumicső. (nincs itthon)
Meg is tekertem 12V-ról próbára. Kb 16000 1/min volt a fordulat. 10 perc után kézmeleg volt az alutömb. De úgy vettem észre inkább a 608as csapágyak melegedtek (zsír újak), a motor nem igazán. Na persze üresben 50-60W volt csak a fogyasztás.
MAjd kiderül mit produkál a gépen ha lesz kuplung is.

A gépet addig sikerült állítgatnom a Datron egyélű maróhoz, míg ezek a munkadarabok +-0.02mm belül vannak. A csapágyat is szépen sikerült illeszteni.

Elkészült alkatrészek:


Csapágyfészek:






 © Sz.József2013. jan. 26. 13:47 | Válasz | #380 
Nekem ez a típusú motorm van...

Ezzel az összeállítással tesztelgettem.



Karasz András javaslatára nem aksiról pörgettem. A tápból 1,2A-t vett fel. Csak üresbe ment, 14-15e között volt a fordulata 14V-ról hajtva.
Egyenlőre nem tudtam több órás próbának alávetni, viszont relatíve csendes.
A hátulján lévő csillag szerű felfogatót 15-20 perc után nem igazán tudtam megfogni, eléggé meleg volt.
Nem hinném, hogy az 1,2A-es áramfelvételtől melegedett volna fel, inkább a csapágy volt a ludas... (gondolom)
Egy gravírtűvel minden bizonnyal kényelmesen megbirkózik (megbírkózna) az tuti.
A szerszám befogásról az a gondolatom, hogy ha valaki csak gravírozásra akarja igénybe venni, akkor szerintem nem szükséges egy ER11-et pörgetni vele.
Valaki már alkotott itt a fórumon (talán Motoros?) ilyen spec befogót...

Ha lesz időt próbálkozni a motoroddal, kíváncsi lennék a tapasztalataidra, főleg melegedés szempontjából.
Andrásnak ebből a szempontból jól vizsgázott...

 © LZ2013. jan. 26. 08:56 | Válasz | #379 
Ebben kiegyensúlyozatlan kuplungban van valami. Erre nem is gondoltam.
Képeket tehetnél majd fel a Te konstrukciódról, ha elkészül.

[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com