Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   3D nyomtatás
3 dimenziós nyomtatómegoldások hobby szinten

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © sastasma 04:30 | Válasz | #13359 
Feleslegesen nagy az erőkar... Na meg az árképzés is erős volt egy picit. Nemhiába nem volt sikeres az indigogo kampányuk...
Emelett szerintem ekkora karon hatalmas rezonancia lép(het) fel, a súlyról és a dinamikai hátrányokról már nem is szólva...

 © Hunka Tiborma 03:59 | Válasz | #13358 

 © ezsolt74tegnap 21:39 | Válasz | #13357 
Hatalmas az erőkar.

 © Hunka Tibortegnap 21:34 | Válasz | #13356 

 © Hunka Tibortegnap 18:51 | Válasz | #13355 

Még mindig szeretném megfejteni a Zortax asztal titkát !

 © ManóBá2016. máj. 02. 21:39 | Válasz | #13354 
Elvileg lehetséges, mivel a nagyobb átmérőjű furaton könnyebben átfolyik ugyanaz az anyagmennyiség, vagyis kisebb nyomást kell létrehozni a fejben.
A nagyobb nyomás létrehozásához nagyobb erővel kell nyomnia a továbbítógörgőnek a szálat, ezért megnő a görgő és a szál közötti kúszás.

A dolog egyébként az extrúder kalibrálásánál használt mérési módszerrel kimérhető.

Persze a rétegvastagság, az extrúdálás hőmérséklete, és sebessége, a szál keménysége, a továbbító görgő fogainak mérete, és alakja is befolyásolja a dolgot. Egyébként szinte teljesen állandó.

 © GozonM2016. máj. 02. 18:17 | Válasz | #13353 
Gondoltam rá, hogy a fejméret nem stimmel. De ha a szoftverben mindíg azonosra választom a fejméretet és a húzott vonal szélességét. Akkor egységnyi területre elvileg ugyanannyi anyagot kellene kiadagolnia, nem?
Nálam úgy tűnik, mintha a nagyobb fejjel még akkor is többet adagol egységnyi területre, ha a vonalszélességet hozzáigazítom.

 © GPeti2016. máj. 02. 17:35 | Válasz | #13352 
Mértem már tényleges átmérőt a fejeken de nem pontosan vannak kifúrva, mérni sem volt egyszerű az például az ovális lyuk miatt.

 © GozonM2016. máj. 02. 17:28 | Válasz | #13351 
Ismét felmerült egy kérdés:
0.2-től 0.6-ig használok nozzle-ket.
Létezik, hogy ha cserélem a 0.4-es fejet 0.6-ra, akkor az adagolási szorzót drasztikusan csökkentenem kell? 0,97-ről 0,90-re kellett visszavennem az adagolást, úgy, hogy a fejméretet és a vonalszélességet is módosítottam a fejméretnek megfelelően.
Simplify 3D-t használok...

 © devilke2016. máj. 01. 16:44 | Válasz | #13350 
Herz Old line az nehezebben olvad , az újak kicsit összevissza de kezelhető. Fekete 180-185 fokon nagyon szép már 190-nél erős is. Az átlátszó inkább 200. Fehérnél szintén jó a 200 , itt vigyázni kell mert ha kicsit is megég az megfesti.

 © keri2016. máj. 01. 16:00 | Válasz | #13349 
Nekem 190-210C° közötti kijezésnél jó a fej hőmérséklet. Szélsőértékekről van szó, alacsonyabb hőmérsékleten szebben nyomtat, de csökkenteni kell a sebességet is, meg nem ragad úgy össze. 210foknál már kicsit túlmelegszik az anyag, de még éppen nincs ebből gondja. Ezt akkor használom ha a kinézet kevésbé fontos mint a szilárdság. Alapból 200-205fokot használok, de ez azért néhány színnél eltérhet.
Fehéret pl, alacsonyabb hőmérsékleten szereti.

 © vjanos2016. máj. 01. 15:01 | Válasz | #13348 
Asztal 65-70, Fej 215-230.

Ugye nincs két olyan termisztor, ami ugyanannyit mutatna különösebb finomhangolás nélkül :)

 © network2016. máj. 01. 14:46 | Válasz | #13347 
Ti hány fokra állítjátok a fej és asztal hőmérsékletet Herz PLA nyomtatáshoz?

 © ENZO772016. máj. 01. 11:20 | Válasz | #13346 
Rendben, azt hiszem megtaláltam a kitöltési beállítást. Mondjuk maradt még kérdés

 © ENZO772016. máj. 01. 11:07 | Válasz | #13345 
Üdvözletem az Uraknak! Ismeri valaki az Autodesk 123D-t ebben kezdtem elk tanulgatni, mert ezt még értem, és tovább tudok majd fejlődni egy komolyabbra innen. De a nyomtató program(Pango) üregesre szeretné kreálni a tárgyat. A tervező programban kell beállítani hogy tömör legyen a tárgy, vagy a nyomtatóprogramban? Gondolom valami "Make solid" parancs lehet?

 © VighLajos2016. ápr. 30. 13:34 | Válasz | #13344 
hamar-hamar:

 © mex2016. ápr. 30. 13:21 | Válasz | #13343 
Ebéd előtt nekem sem esett jól...

 © Hunka Tibor2016. ápr. 30. 12:43 | Válasz | #13342 
Nem tudom , de szerintem nem .A mintáról szoktak negatívot venni , majd kiöntik gyantával , én is így fogom tenni .

 © Devecz Miklós2016. ápr. 30. 12:42 | Válasz | #13341 

 © Devecz Miklós2016. ápr. 30. 12:41 | Válasz | #13340 
Bowdenes hajtás: a szál rugalmassága belejátszhat.
Direkt hajtás: cipelni kell a motor és az előtolómű súlyát is.

Szerintem mind a kettő használható.

 © keri2016. ápr. 30. 12:40 | Válasz | #13339 
A direkt pontosabb, a bowdenes esetén kisebb a mozgatott tömeg.

 © harima2016. ápr. 30. 12:29 | Válasz | #13338 
Volna egy kérdésem.
a direkt, vagy a bovdenes extruder a jobb?

 © designr2016. ápr. 30. 11:40 | Válasz | #13337 
Persze ezek nem beállítot képek..szereetjük a valóságot..de
Inkább NE tekerj tovább az uriember képei között..

1711 hozzzászólás..

 © GPeti2016. ápr. 30. 11:03 | Válasz | #13336 
Csak később ezt az anyagot ki lehet keményíteni valahogy miután ki lett faragva?

 © VighLajos2016. ápr. 30. 09:53 | Válasz | #13335 

Én is szeretem nézegetni a bemutatott szerkezet környezetét.
Makita rádió az ablakban...
Száradó melltartók a ruhaszárító kötélen...
Eladásra kínált távcső az udvaron, mögötte a hóban gólya álldogál. A gazdája azt momdta, mikor rákérdeztem:
- Fagyálló gólya!

A hirdetett cucc mögött bevetettlen ágy...

 © keri2016. ápr. 30. 09:26 | Válasz | #13334 
hát...akkor az én pincémben hatalmas most a "csendélet" :D de én inkább rendetlenségnek nevezem

 © Hunka Tibor2016. ápr. 30. 07:58 | Válasz | #13333 
Imádom ezeket a csendéleteket .

 © Hunka Tibor2016. ápr. 30. 07:57 | Válasz | #13332 

 © Hunka Tibor2016. ápr. 30. 07:35 | Válasz | #13331 

 © Hunka Tibor2016. ápr. 29. 22:39 | Válasz | #13330 

 © ezsolt742016. ápr. 29. 20:09 | Válasz | #13329 
Na rendeltem egy ilyen nyomtatót amit minap linkeltem.
77810Ft plusz vám és áfa.
Remélem egy héten belül megkapom, DHL-el jön.
Majd ha megérkezik elmondom hogy milyen.

 © GozonM2016. ápr. 29. 14:46 | Válasz | #13328 
Köszönöm a válaszokat. Megtaláltam!

 © yeti2016. ápr. 29. 14:40 | Válasz | #13327 
Klavio -méretre vágják

 © vjanos2016. ápr. 29. 14:40 | Válasz | #13326 
Én speciel a Klaviónál szoktam, de bármelyik hasonló webáruház jó lehet: cncdrive, cncpart, lineartechnik...
Esetleg csapágyboltban is hoznak edzett tengelyt.

 © GozonM2016. ápr. 29. 14:33 | Válasz | #13325 
Korábban volt buborékolásról kérdésem. S valóban túlgondoltam, nem a retract miatt volt. 1 óra 50-60 fokos légkeveréses sütőben megoldotta a problémát...
Köszönöm az infót!

 © GozonM2016. ápr. 29. 14:32 | Válasz | #13324 
Honnan és milyen 8-as tengelyt érdemes venni?
Nekem 380mm hosszú kellene 4db. Akkor már cserélem az összeset. Méretre szabást meg tudom oldani.

 © GozonM2016. ápr. 29. 14:27 | Válasz | #13323 
Hittem az eladónak, hogy ebben van elég zsír.
De megfogadom a tanácsod, s szerzek wd40 zsírt. Szerencsére csapágyból betáraztam, tudom cserélni...

 © vjanos2016. ápr. 29. 11:54 | Válasz | #13322 
Ha a golyó nyomot hagy a tengelyen, akkor az a tengely nem erre lett kitalálva :(

 © keri2016. ápr. 29. 11:19 | Válasz | #13321 
Ja persze a benne lévő zsír akkor elég ha raktál bele összerakáskor.

 © keri2016. ápr. 29. 11:18 | Válasz | #13320 
Nem az olaj a baj, hanem a szilikon, az nem fém-fém kapcsolatra való hanem tipikusan műanyag kenésre, mert fémen pont ez lesz amit tapasztaltál.

Közönséges könnyű fehér lítium zsír kell neki vagy akár a WD40 is jó, de amúgy egy zárt csapágyat nem nagyon kell kenni, a benne lévő zsír elég.

Én WD40 zsírt használok, mert ez be van oldva valami oldószerrel, nagyon folyik, mindenhova bejut, majd az oldószer elpárologva besűrűsödik a helyén.

Nekem gagyi csapágyaim vannak, de több mint egy éve semmi bajuk.

 © GozonM2016. ápr. 29. 08:17 | Válasz | #13319 
Tanácsot szeretnék kérni tőletek:
Cseréltem a gyári csapágyakat hosszabbra, SAMICK LM8Luu típusúakra. Állítólag prémium csapágyak.
A csapágyak zörgése így megszünt.
1-2 hónap folyamatos használat után sorban adják fel a küzdelmet az Y tengely csapágyai. I3-as: Az Y tengelyen van a legnagyobb mozgatott tömeg, ez tiszta. Ezért az eredetileg három rövid csapágyat cseréltem négy hosszúra.
Fekete trutyi jelenik meg a tengelyeken, az éppen tönkremenő csapágyaknál.
Egyet már cseréltem, s a golyók műanyag vezetőpályáival történik valami szerintem.

Kattogni-zörögni kezdenek. Pedig 2-3 naponta fújom a tengelyeket szolikonos PTFE kenőolajjal...
Annyira, hogy a csapágygolyók már nyomot hagytak a tengelyen.
Mégse annyira prémium a prémium? Milyen csapágyat érdemes használni?
Vagy a sok olaj kimosta a zsírt a csapágyból?


 © ezsolt742016. ápr. 29. 07:51 | Válasz | #13318 
És itt van egy videó egy videó hogy milyet nyomtat.(ennél már áttervezett, és újranyomtatott műanyag alkatrészek vannak a nyomtatón.
Link

 © ezsolt742016. ápr. 29. 07:41 | Válasz | #13317 
Itt van egy német Fórum oldal a CL-260-as 3D nyomtatóról.

Fórum Link


 © Hunka Tibor2016. ápr. 29. 03:56 | Válasz | #13316 

 © yeti2016. ápr. 28. 22:03 | Válasz | #13315 
Ja és én eleve oldalra fektetve tettem bele

 © yeti2016. ápr. 28. 22:01 | Válasz | #13314 
nekem kábelrendező spirál fogja - az stabilabb.
Ha nem bírja, akkor közé fűzök majd egy bicikli bowdenhüvelyt.

 © vjanos2016. ápr. 28. 21:21 | Válasz | #13313 
Bele kell fűzni egy jó acélos drótot, akkor fickós :)

Nemrég húzták be a digisek az optikát, szétdobáltak egy csomó kábeldarabot. Na annak a légkábelnek a teherhordó szála príma ilyenre :D

 © keri2016. ápr. 28. 21:19 | Válasz | #13312 
Egyébként itt is látszik hogy borul ki oldalra, pedig ez egy beállított fotó.

 © keri2016. ápr. 28. 21:18 | Válasz | #13311 
Egy darabig nálam is, amikor már nagyon kunkorodott bele a munkatérbe, és dörzsölődött, volt hogy alátettem valamit, de ez így gány. A kábelek nem önhordóak. Az a műanyag harisnya csak dísz rajta.
Van az a kábel rendező spirál, még az is jobb, mert az valamennyire tartja.

 © yeti2016. ápr. 28. 21:09 | Válasz | #13310 
Nálam hasonló hurokban áll a fejhez vezető kábelezés, de úgy tűnik bírja.

 © keri2016. ápr. 28. 20:43 | Válasz | #13309 


Jogos, mondjuk ez még az én gépemen sincs megoldva, pedig igazából nem állna semmiből, csak lusta vagyok :)

 © keri2016. ápr. 28. 20:41 | Válasz | #13308 
A "Z" tengelyeket vastagabbra, meg az asztalt egy cseppet masszívabbra.

A doboz is elég hurka, de egy burkolat sokat merevítene.

A fejhez vezető kábelezéssel is csak a gond lesz, mert nem fog ilyen szép hurokban megmaradni, de egy energialánc (nyomtatható) megoldaná a gondot.

Más látható hibát nem tudok felróni neki, de Devilke CTC gépéből kiindulva tuti lesz ennyi pénzért még pár gyenge pont, amit egy ügyes ember szépen ki tud javítgatni, akár saját magán nyomtatott alkatrészekkel is.

 © ezsolt742016. ápr. 28. 19:23 | Válasz | #13307 
Pl a Z tengely trapézmenetes orsót meg kéne támasztani, vagy le kéne cserélni egy hosszabbra ami csapágyazva van a támasztó oldalon.
Amúgy nagyon olcsó, ezért az árért, a Prusa i3-ak vannak, sőt jóval drágábban is adnak Prusa i3-at.

 © Hunka Tibor2016. ápr. 28. 19:11 | Válasz | #13306 
Mit fejlesztenél rajta ?

 © Kiss Zoltán2016. ápr. 28. 08:29 | Válasz | #13305 
"A hotend hőérzékelőjét hogy rögzítetted a blokk lyukjába?" - sehogy, ahogy volt gyárilag, úgy hagytam. A vezeték tartja bent a furatban.

 © Kiss Zoltán2016. ápr. 28. 08:27 | Válasz | #13304 
"A fej köré azért csináltál légterelőt, hogy a nozzle-t ne hűtsd? "
Igen.
Nyáklapokból lett forrasztva és rézcsőből egy pár mm-es darab.
Az olvadáspont miatt aggódtam, mert a forrasztó-ón is ott van 200 fok környékén.
Mivel egyedi konstrukció az extruder-szán, a netről letöltött tervek nem lettek volna kompatibilisek, elkezdtem tervezni, nyomtattam is belőle (pár napig pöcsöltem vele), de a végén meguntam, és 10 perc alatt forrasztottam egyet.

 © keri2016. ápr. 28. 07:17 | Válasz | #13303 
ennyiért nem rossz.
Kicsit karcsú, de lehet fejleszteni.

 © ezsolt742016. ápr. 28. 06:49 | Válasz | #13302 
Ha valaki szeretne egy olcsó DIY nyomtatót Ultimaker2 mechanikával.
100.000Ft körül van vámmal áfával,ingyenes DHL-es szállítással.


Link

 © GozonM2016. ápr. 27. 18:09 | Válasz | #13301 
Egy kérdésem lenne: A hotend hőérzékelőjét hogy rögzítetted a blokk lyukjába? Nem látok a fotó rögzítést...
Nekem egy csavarral és alátéttel kell beszorítanom, de nagyon töri az érzékelő vezetékeit.

 © GozonM2016. ápr. 27. 17:01 | Válasz | #13300 
Elnézést a képméretért... még gyakorolni kell.

 © GozonM2016. ápr. 27. 17:00 | Válasz | #13299 
Igen, nekem is alapból csak az extrudernél van hűtés (meg egy továbbfejlesztett tárgyhűtés), első körben én is egy légterelőben gondolkoztam, hogy az extruder hűtőlevegőjét továbbvezetem a motorra, de így átgondolom.
A fej köré azért csináltál légterelőt, hogy a nozzle-t ne hűtsd?
Erre a nyáklemezes forrasztós megoldásra nem gondoltam még. Én nylon-ból nyomtattam légterelőt, hogy bírja a hőt... de nem is megy ilyen közel hozzá:

 © Kiss Zoltán2016. ápr. 27. 16:36 | Válasz | #13298 
Oldalról:

Extruder motor

 © Kiss Zoltán2016. ápr. 27. 16:34 | Válasz | #13297 
"Látszólag véletlenszerűen elkezdett kattogni"

Igen, ez pontosan így van.

A neodimium mágnes, 70 fok körül teljesen elveszti a mágnesességét. Egyéb mágnes is lehet persze benne, vannak amik egészen magas, akár több száz celsius fokig is működnek, azt lehet mondani ez zsákbamacska...

Nálam is hasonló eset fordult elő. Kattogott egy idő után, láthatóan lépést vesztett.
Kb. két éve kapott külön hűtőbordát és ventilátort a motor hátulra is, nem csak elől az extrudernél.
Utána megszűnt ez a "hiba".

Most két hete (én hülye) átalakítottam ezt a részt (lekerült a motort hűtő venti, és nyáklapból csináltam légterelőt a fej köré), de ismét előjött a hiba, ezért kénytelen voltam visszavezetni egy kis légáramot a motornak ismét...

Pár kép...

https://drive.google.com/file/d/0B4FUB52Et1jNQ3c1SHVRVjVoM2s/view

https://drive.google.com/file/d/0B4FUB52Et1jNeE1rSEdDcV8wQVE/view

 © Sys_m2016. ápr. 27. 14:58 | Válasz | #13296 
Sziasztok, még lehet jelentkezni.
E hó 30-ig; Link>>

Sys_m

 © keri2016. ápr. 27. 13:44 | Válasz | #13295 
Ha ennyire el akarjátok bonyolítani akkor el lehet, de tök felesleges két alkatrészhez nyák.

 © izbeki2016. ápr. 27. 13:06 | Válasz | #13294 
Egyetértek!
Alig kerül többe 3 dollárnál, nem éri meg szerencsétlenkedni. Próbanyákon igen kókány megoldás,
ha meg nyákot tervez és gyárt hozzá valaki és az időt is beleszámolja, nagyságrendekkel többe kerül.
Bár ha ezer darab kell belőle, még rentábilis is lehet.

 © keri2016. ápr. 27. 12:18 | Válasz | #13293 
Kínaiak nem kapzsik :) reális árat kérnek érte.
Sőt vannak olyanok amit olcsóbb készen megvenni a kínaiaktól mint csak az IC-t itthon.
De itt 2-3ezeret mondott Zsolt, használtan, újonnan 5körül.

 © vjanos2016. ápr. 27. 11:31 | Válasz | #13292 
Hmm, hqvideo-n gyorsan megnézve a triak meg az opto együtt kb 600ft... :)
Plusz el kell menni érte, benzinkőccség, parkolás, idő, próbanyák, csatlakozók....

Egyre olcsóbb lesz az a kínai SSR :D

 © vjanos2016. ápr. 27. 11:26 | Válasz | #13291 
A gond az, hogy úgy nem tudsz retraktálni, és folyik az anyag.
A kompresszor csak az "előfeszítést" adja, a fejben van egy léptecs egy csigakerekes behordó szerű adagolóval.



Paste extrusion

A Google+ -on egyébként egy lelkes banda akik ilyesmivel kisérleteznek

 © GozonM2016. ápr. 27. 10:48 | Válasz | #13290 
Számomra érdekes tapasztalatom van a nyomtatómmal.
ABS-hez beburkoltam plexivel. Pár hónapja tűnt fel, hogy lépést veszít a filament motorja (közvetlen hajtású), még akkor is, ha nem sok a kinyomott anyag. Először azt hittem, hogy nozzle nem bírja, mert 0,2-es fejnél jött elő sűrűbben. Majd arra gondoltam, hogy dugul a fej. Majd arra, hogy nem egyenletes a filament átmérő. De nem jutottam dűlőre. Látszólag véletlenszerűen elkezdett kattogni, ami egy idő múlva megszűnt.
Ma a belső tér hőmérsékletét mérő hőmérő érzékelőjét feltettem a motorra. 52 fokos külső hőmérésékletnél jön elő a probléma 0,2-es fejnél. Ahogy levettema plexit, s lehült 50 fok alá, megszűnt.
Ha jól tippelem, akkor az állandómágnes gyengül le ilyenkor? A motor ereje csökken le.
Valahogy hűtenem kell a motort...

 © keri2016. ápr. 27. 08:07 | Válasz | #13289 
Szerintem simán mágnes szelep.
Ha nyomás egyenletes, akkor a kiáramlás is kb. az lesz, egy ilyen képlékeny dolognál.

 © ManCs2016. ápr. 27. 06:36 | Válasz | #13288 
Tippelem hogy asztalfűtés nincs, de lehet csak nem látom :)..
A felfogatás pedig süllyesztett fejű csavar, asztal, alátét , anya, rugó, asztal tartó, alátét, anya v. szárnyas anya ... Ha ez komolyan kérdés volt :)
Viszont a kerámianyomtatónál, az egy nagynyomású tartály, amiből hogyan távozik az extruder fejen keresztül, ellenőrzötten, a nyomás alá helyezett kerámia ? Van az extruderben egy autómatika a csőr elé kötve ?

 © keri2016. ápr. 26. 23:27 | Válasz | #13287 
Belegondoltam.
Bocsánatot kérek Ezsolt74-től a hangnemért.

Nekem tényleg evidens, ezért megdöbbentő ha valaki egy halom pénzt kiad ugyan ezért, meg sokszor hiszem , hogy ez tök egyszerű, de igaza van Kbalázsnak ism hogy ez nem mindenkinek van így.

 © keri2016. ápr. 26. 20:52 | Válasz | #13286 

 © keri2016. ápr. 26. 20:46 | Válasz | #13285 
Google a barátod.
Én sem fogok sokat gondolkodni rajta. Rákeresek, kidobja, megcsinálom :)
Leválasztást az optocsatoló biztosítja.

 © keri2016. ápr. 26. 20:45 | Válasz | #13284 
De most már emlékszem hogy egyszer már tárgyaltuk ezt :) szóval most már békénhagylak, csak arra kaptam fel a fejem, hogy azt javasoltad a FET-csatlakozó terhelésének kiváltására, hogy vegyen egy szilárdtest relét.

 © keri2016. ápr. 26. 20:43 | Válasz | #13283 
Nem szükséges a RAMPS-ot forrasztgatni, bár ha épp egyenáram és FET akkor annak cseréje nem nagy dolog, de akár kívülről is rá lehet kötni.

Ez van kb. a szilárdtest relében.

Egy optocsatoló és egy triak, meg egy kondi.
Azoknak akiknek egy blokk kell amiben mindez megvan, azok meg fizethetik a szilárdtest relé eltúlzott árát :)

 © KBalázs2016. ápr. 26. 14:06 | Válasz | #13282 
Ebben is van igazság.

Van akinek helyzeti elônye is van, pl. két saroknyira van az IC-bolt, és van akinek fél napnyira és amúgy sem jártas benne.

Hálózatra kell illeszteni, de az egyetlen 6lábú alkatrész (opto triak), (van ami induktív terhelésekre is jó, mert nullátmenetkor kapcsol csak be). Ez ~150Ft nagyságrendileg, és a teljesítmény-triak szintén ennyi. Kell még néhány passzív alkatrész, de ohmos terhelésre ezek filléresek.

(kb. tíz éve készítettem megrendelésre ilyeneket, jópárat, egy panelen 4 vagy 24 csatorna volt)

 © vjanos2016. ápr. 26. 11:49 | Válasz | #13281 
Hadd védjem meg Zsoltot :)

Az talán nem hangzott el, de nála is 220V asztal fűtés üzemel, ahogy nálam is, szóval a leválasztás is szempont.
Pl én sem értek annyira az elektronikához, hogy egy _megfelelő_ triakot vagy fetet válasszak. Nemtom kell-e ezeket illeszteni valahogy a meglevőhöz? Viszont valami kis panelka, próbanyák, sorkapocs, csatlakozó, akármi kellhet hozzá.

Ezzel szemben kínából az ssr bekopogtat a postaládába már 1000 ft alatt, komplett, konyhakész megoldás, bekötöm a négy vezetéket, azt megy... :)

 © KBalázs2016. ápr. 26. 09:00 | Válasz | #13280 
Ja, lehet hogy Kerinek, meg néhányunknak evidens. Ha neked nem az, akkor csak emiatt ne tanulj bele az elektronikába.

 © ezsolt742016. ápr. 26. 06:30 | Válasz | #13279 
Én nem igazán fogom a RAMPS-ot elkezdeni forrasztgatni, ha egy szilárdtest relével,és 4 vezeték becsavarozásával ezt meg tudom oldani.
Az emberek többségének szerintem fogalma sincs hogy miként kéne egy Triak-ot vagy egy FET-et bekötni.
Egy ugyanolyan tokozott Triak vagy FET kéne mint amilyen egy szilárdtest relé, hogy csak csavarozni kelljen.
Esetleg meg tudnád osztani velünk a tudásodat,hogy miként kell bekötni ezeket :-)
Köszi.

 © keri2016. ápr. 25. 22:43 | Válasz | #13278 
És ezért te vettél egy több ezer forintos szilárdtest relét?
Tudod hogy hány csatlakozót kapsz ennyiért? Vagy simán a csatlakozó után a szilárdtest relé helyére is biggyesztheted a fetet.

Amúgy a szilárdtest relé is FET, csak elé raktak egy optocsatolót. Galvanikus leválasztásra jó használni, de itt nincs ilyenre szükség.

220-ra meg szintén pár száz forintos Triakot lehet kapni. Ez is töredékébe kerül mint bármi más, és közben ugyan azt tudja.

 © yeti2016. ápr. 25. 19:56 | Válasz | #13277 
Ki venné meg az autómat??
4mx1,5mx1,5m
És mennyiért?

 © elektron2016. ápr. 25. 16:32 | Válasz | #13276 
Mi lenne az ?

 © mezpal2016. ápr. 25. 14:05 | Válasz | #13275 
ki vállalna egy kissebb kísésleti 3d nyomtatást??5x100x30mm??És mennyiért??

 © ezsolt742016. ápr. 24. 22:17 | Válasz | #13274 
Sajnos a csatlakozók sem a 11A-hez vannak méretezve, és egy kisebb kontakt hiba elég hogy leolvadjon az egész csatlakozó.
A szilárdtest relével biztonságosabb is.
Ha meg nagyobb fűtött asztalt akar valaki használni akkor nincs is nagyon más megoldás.
Nekem 300W-os asztalom van.

 © ivanovp2016. ápr. 24. 21:30 | Válasz | #13273 
Nekem is megszakadt korábban az USB kapcsolat a PC-vel (RAMPS+Arduino Mega2560, Marlin FW). Általában a nagyobb induktív fogyasztók kapcsolására volt érzékeny (erősítő, asztali fúrógép, lámpák). Teljesen megszűnt ez a hiba, amikor a PC felől érkező 5V-t tápot kiiktattam az USB kábelből.

 © keri2016. ápr. 24. 21:23 | Válasz | #13272 
Nem lenne egyszerűbb simán nagyobb FET-et beforrasztani, ha nem bírja?
150 forint egy odavaló FET.

 © Hunka Tibor2016. ápr. 24. 19:51 | Válasz | #13271 

 © ENZO772016. ápr. 24. 19:27 | Válasz | #13270 
Hát ez marhajó :)

 © Hunka Tibor2016. ápr. 24. 18:24 | Válasz | #13269 

És az eredmény

 © Hunka Tibor2016. ápr. 24. 18:22 | Válasz | #13268 

Kerámia nyomtató

 © Hunka Tibor2016. ápr. 24. 18:04 | Válasz | #13267 

Ezen az asztal hogyan van megoldva ? ( furatokkal )

 © tnadas2016. ápr. 24. 17:01 | Válasz | #13266 
Asztalfűtésem nincs, de kipróbálom majd a hűtés kiiktatásával is. Elég sok minden van az atx bemenetre kötve most (táp, a hűtés 40mm fan, és 2 5mmes led világítás)

 © GozonM2016. ápr. 24. 16:24 | Válasz | #13265 
Mert nagyon rossz a kamerakép minősége.
2:10-nél egy pillanatra rázommol. Kimerevítve látszanak a rétegek...

 © Kiss Zoltán2016. ápr. 24. 16:14 | Válasz | #13264 
Nem igazán látni a rétegeket. Meglepően jól nyomtat. Mondjuk mintha golyós orsó emelné, de akkor is.

 © ezsolt742016. ápr. 24. 15:43 | Válasz | #13263 
Miért nem használsz szilárdtest relét?
Akkor nem terhelnéd a FET-eket az asztal fűtésével.
Itt az adok-veszek ben sokszor 2-3000Ft-ért kapsz már, de az új is csak 4000-5000Ft.

 © GozonM2016. ápr. 24. 15:41 | Válasz | #13262 
Én csak néha nyomtatok PC-ről USB-n keresztül. Nekem jellemzően akkor szakad meg, ha egy rádiótávirányítós lámpát fel, vagy lekapcsolok. A gáz az, hogy a nyomtató egyik világítása arról megy...
Szerintem ha más nem segít, akkor a ventillátort próbáld kiiktatni próbaképpen. Nem tudom pontosan, hogy a mai kommutátornélküli motorok milyen zavart kelltenek...

 © tnadas2016. ápr. 24. 15:24 | Válasz | #13261 
Közel van viszonylag, de eddig semmi gond nem volt vele. Ami mostanában változott a nyomtatón az az volt hogy kapott egy hűtést az a három FET, mert az egyik kb 100C-ig is felmelegedett (a két párhuzamosból a külső)

 © elektron2016. ápr. 24. 14:23 | Válasz | #13260 
Lehet valami elektromos zavar, az USB kábeledhez közel lehet a fűtő vezeték ?

 © tnadas2016. ápr. 24. 13:14 | Válasz | #13259 
Sziasztok. Egy érdekes probléma jelentkezett a nyomtatómnál és nem jövök rá, hogy mi okozhatja... (ramps1.4 repetier)
Amint felfűtene a nyomtatófej megszakad az usb kapcsolat (ez nem látszik egyértelműen a repetierben, de egy emergency stop megnyomása után már kiírja a megszakadt kapcsolat hibát.) Mi lehet az oka?


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com