Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   3D nyomtatás
3 dimenziós nyomtatómegoldások hobby szinten

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Hunka Tibortegnap 08:04 | Válasz | #4584 

 © hajnalb2014. szept. 21. 17:56 | Válasz | #4583 
előbb, vagy utóbb kapod a kenyér mellé a teszkóba

 © keri2014. szept. 21. 12:10 | Válasz | #4582 
Az nem is rossz.

Persze ennyiért lehet kapni egész jó nyomtatókat most is, de ha egy komoly múltú cég is beszáll akkor a kezelőfelületek, megoldások, használhatóság, felhasználó barát megoldások erőteljesebben fejlesztésre kerülnek, amit aztán mi vagy átültethetünk a hobbysták gyakorlatába, vagy annyira lenyomja az árakat a rohamos terjedésük, hogy akár meg is tudjuk venni :)

 © mapee2014. szept. 20. 18:10 | Válasz | #4581 
Nem tudom, hogy ez volt-e már, de ha még nem:

A Dremel beszállt a 3D nyomtató biznizbe:
3D Idea Builder

http://www.dremelnewsroom.com/epks/Dremel3DIdeaBuilder/index.html

Javasolt kisker ár: 999 USD


 © Berényi József2014. szept. 18. 02:50 | Válasz | #4580 
Egy lágy anyagot nem tudsz préselni, csak zárt térben. Inkább egyenletes terítés ami végső soron simítás

 © Hunka Tibor2014. szept. 17. 21:55 | Válasz | #4579 
Szénszál technológiánál a nyomás mértéke a legfontosabb tényező , nem simít , hanem préseli .

 © Hunka Tibor2014. szept. 17. 21:53 | Válasz | #4578 
Vernyul , irtam egy fontos emailt !!

 © hajnalb2014. szept. 17. 10:44 | Válasz | #4577 
Szerintem se. Sikerült eltörnöm a kezem két hete, így most nem tudok érte menni/autót vezetni. Nem csak átvenni szeretném, hanem egy kicsit szétnézni náluk :), így még várat magára a dolog. Sanszos a jövőhét egyébként.

 © vjanos2014. szept. 17. 10:21 | Válasz | #4576 
Vicces ez a mini döngölőbéka a fejen :)

 © Vernyul2014. szept. 17. 08:39 | Válasz | #4575 
Igen megnézve a videót még párszor olyan mintha az a lap simítaná az anyagot, még két kábel is megy bele gondolom fűtik is. Azt olvastam kb. 20% szénszál van az ABS-hez keverve.
Amúgy meg a végén fogták az egészet és berakták egy CNC-be simítani:
Video

 © Vernyul2014. szept. 17. 08:31 | Válasz | #4574 
Nem lesz probléma szerintem, van most idejük eljátszani velük amig sikerül a csomagolást beszerezni hozzájuk.(aki nem követi a projektet, elkészült az első 100 db nyomtató de nincsen hozzá doboz és szivacs amiben szálítható lenne, mert a csomagolóanyga gyártó cégénél kicsit félrenéztek valamit)
A tiéd még nincsen kész amúgy? Azt mondták, hogy személyesen átvehető ha nem kell a csomagolás.

 © hajnalb2014. szept. 17. 08:09 | Válasz | #4573 
remélem alaptalan az előítéleted :D (ezt mint lelkes vip gépre váró mondom) - egyébként az az álláspont részükről, hogy az elsők se legyenek hátrányos helyzetben, gondolok itt az új energialáncra pl.

 © Berényi József2014. szept. 17. 01:12 | Válasz | #4572 
Nekem úgy tűnik hogy nem elég képlékeny az anyag amit nyomtat, valószínű a karbonszál miatt, és azért kell simítani. Amikor átáll az új helyre akkor nem húz szálat, a 45-ödik másodpercnél jól látható az anyag állaga.


 © Libus2014. szept. 16. 23:30 | Válasz | #4571 
Vagy mivel granulátumból dolgozik, egy dugattyú + szeleprendszer segítségével szívja be/nyomja ki az olvadt anyagot?

 © KBalázs2014. szept. 16. 22:36 | Válasz | #4570 
Szerintem amikor ez a fekete anyag kikeményedik, annyira kemény lesz, hogy ha egy kiálló szálmaradvány ott maradna, akkor az sérülést okozna a nyomtató fejben, vagy a nyomatban, ezért ameddig meleg és képlékeny, ellapogatja névleges magasságra. Ez csak az én tippem.

 © Vernyul2014. szept. 16. 22:08 | Válasz | #4569 
3D nyomtatott autó

Bullshit, persze mert a lényeg fémből van itt is, de sok felvétel van a gépről ami nyomja, a fejnél az a kis pattogó izé mi lehet? Olyan mintha egy varrógép lene és azzal varná be a szénszélat a nyomatba....ötlet?

 © Vernyul2014. szept. 16. 19:26 | Válasz | #4568 
Korai madárka, nem akartam, hogy ez enyémenen tanulják ki az összeszerelést

 © hajnalb2014. szept. 16. 16:54 | Válasz | #4567 
Szia,

Early bird, vagy VIP?

 © csatlos.laszlo2014. szept. 16. 16:09 | Válasz | #4566 
A Leonar3do magyar térgrafikai software alkalmas képek sorozatából álló 3D grafikára, és 3D nyomtatásra. Érdemes megnézni!

 © kenikol2014. szept. 16. 12:38 | Válasz | #4565 
Ismét egy kis update a szál átmérő problémához. Ma visszavittem a szálat a Herz-hez készségesen segítettek és kicserélték, ámbár töredelmesen bevallották, hogy ez a másik tekercs is kissé kívül esik a tolerancián de ez még elfogadható. Lement az első nyomat. Most jól nyomtat és szépen is néz ki.

Valamint megjött az LCD kijelzőm is hamarosan az is beüzemelhető lesz :) 12864 LCD

 © Devecz Miklós2014. szept. 16. 11:30 | Válasz | #4564 
Visszaszivtam..
Fordított polarítással nem is fog menni.
Most már jó.

 © Devecz Miklós2014. szept. 16. 11:21 | Válasz | #4563 
Hol lehet bekapcsolni a hűtést szoftveresen?
Hiába állítom, nem indul el.

A ventilátor D9-re kötve, a Curában kipipálva, mégsem megy.

 © Vernyul2014. szept. 16. 09:45 | Válasz | #4562 
Ára ami ki van írva, mostani árfolyamon 205e áfával kb.. Én még indiegogo-s kampányban a második eresztést(szeptemberi szállítás) rendeltem meg így megált 150e-ben áfával.

 © Kristály Árpád2014. szept. 16. 07:13 | Válasz | #4561 
Oké!

Az itthoni Ára???

 © Vernyul2014. szept. 15. 20:12 | Válasz | #4560 
Ezt a konstrukciót már eltemettük sokszor, ők sem javasolják 30mm/s(1800mm/min) fölé venni a nyomtatási sebességet, egy rendes nyomtató ott kezdődik, hogy 50mm/s és ma már az is lassúnak számít. Kicsit több pénzért ott van magyar CraftBot Corexy mechanikával 150mm/s-es nyomtatási sebességel: CraftBot
Ha minden rendben megy akkor hónap végén meg is kapom a rendeltemet és letesztelem mit tud.

 © Kristály Árpád2014. szept. 15. 16:14 | Válasz | #4559 

 © Kristály Árpád2014. szept. 15. 16:12 | Válasz | #4558 
Halihó Mindenkinek!
Ezt találtam....
Ön reprodukáló 3-D nyomtató

Üdv.: Árpi

 © Hunka Tibor2014. szept. 15. 09:20 | Válasz | #4557 

 © Hunka Tibor2014. szept. 14. 13:51 | Válasz | #4556 

 © Vernyul2014. szept. 14. 11:45 | Válasz | #4555 
Akkor boldogság van

 © batesz2014. szept. 14. 10:49 | Válasz | #4554 
Ok, igazad van, de eredetileg az sem működött.

Most működik minden része.

 © Vernyul2014. szept. 13. 22:29 | Válasz | #4553 
Pedig de , az 5V-tól világít nem a kontrasztól azt majd a menüjében tudod állítani.

 © batesz2014. szept. 13. 20:57 | Válasz | #4552 
Nem,

Miután engedélyezted, az alap kontrasztot is paraméterezéssel kell beállítani.

 © vjanos2014. szept. 13. 19:59 | Válasz | #4551 
A világításnak nem csak simán delej kell a megfelelő lábra? :S

 © batesz2014. szept. 13. 19:51 | Válasz | #4550 
Szia,

Már van életjel: háttérvilágítás működik.
Azon kívül még semmi felirat...

 © Vernyul2014. szept. 13. 18:26 | Válasz | #4549 
Configuration.h-ban alul ott van:
// ==> REMEMBER TO INSTALL U8glib to your ARDUINO library folder: http://code.google.com/p/u8glib/wiki/u8glib
#define REPRAP_DISCOUNT_FULL_GRAPHIC_SMART_CONTROLLER

Ahogy mondja az U8glib-et még be kell rakni az arduino-ba.

 © batesz2014. szept. 13. 15:49 | Válasz | #4548 
Sziasztok,

Hogyan tudtátok beállítani a 128x64 LCD-t Marlin fw-hez?
Ramps v1.4-el?

 © ebalint2014. szept. 13. 10:50 | Válasz | #4547 
Ftalátok














A ftalátok szerves vegyületek, melyek nem képeznek erős kémiai kötéseket és lassú, de hosszú ideig tartó párolgással szabadulnak fel a különböző termékekből. A PVC lágyítására használják ezeket az anyagokat, hogy rugalmasak legyenek a termékek. Padlóban, lambériában, műanyag burkolatokban és egyéb műanyag cikkekben is előfordulnak. A ftalátokkal lágyított PVC-t rendszeresen használják az egészségügyben (oxigénmaszkok, katéterek, vértasakok), és többek között gyermekjátékok készítéséhez is.

 © Rabb Ferenc2014. szept. 12. 19:50 | Válasz | #4546 
Az ABS nem tartalmaz lágyítót. Lágyítót szinte kizárólag csak a PVC-be tesznek, de az sem párolog...

De az meg nem igazán 3D nyomtató alapanyag.

 © Sys_m2014. szept. 12. 16:24 | Válasz | #4545 
Sziasztok, akkor nem egyedüli az esetem, egy fehér ABS-nél volt ez nálam, így a kifehéredés itt nem látható.

 © Libus2014. szept. 12. 15:48 | Válasz | #4544 
Hiányzik belőle a lágyító vagy újrafelhasznált anyagból készült és emiatt elpárolgott a lágyító belőle?

 © mucsicska andrás2014. szept. 12. 15:09 | Válasz | #4543 
A törik mint a ropi jelenséggel én is találkoztam már és ráadásul drága márkás anyagnál.

 © Rabb Ferenc2014. szept. 12. 08:54 | Válasz | #4542 
UV hatására először a színét vesztené el a felületén. Az jól látszana a szál bizonyos részein. De egy tekercs műanyagszálat nem szoktak pucéran napoztatni :)

 © Rabb Ferenc2014. szept. 12. 08:51 | Válasz | #4541 
Szerintem két oka lehet: vagy túlhevült (és ezért helyenként megégett) extrudáláskor, vagy valami gagyi helyen készült darálékból.

Igényes daraboknál csak gyári granulátumot használnak. Kevésbé igényesék max 20% darálékot kevernek bele. Rablóék csak bontott műanyag termékek bedarált maradékából dolgoznak. És még azt is terjesztik magukról, hogy környezetbarát, újrahasznosított anyagokat használnak. Na, ez törik, mint a ropi...

 © Sys_m2014. szept. 12. 08:06 | Válasz | #4540 
Sziasztok, talány a dolog, remélem most utoljára fordult elő.

 © kenikol2014. szept. 11. 22:42 | Válasz | #4539 
esetleg rossz tárolás miatt az UV kikezdheti. Ha huzamosan ugyan ott éri napsugárzás akkor az megeheti a műanyagot.

 © Vernyul2014. szept. 11. 22:33 | Válasz | #4538 
Az ABS is kőolajszármazék tehát nem kellene, hogy problémát okozzon.
Nem lehet hibás a szál, hogy túl hidegen extrudálták és ott nem tapadt össze rendesen?

 © Sys_m2014. szept. 11. 21:57 | Válasz | #4537 
Vagy a "ropi" részeken érte egy kis kenőanyag, olaj. Az lehet a bűnös? Nem barátja az ÁBÉES (ABS)-nek?

Sys_m

 © elektron2014. szept. 11. 21:45 | Válasz | #4536 
Az LPT csatimra a GND lábak nem voltak bekötve na ezért tuti nem kapott jelet a vezérlődoboz ... ezt most pótlom aztán próba ... :-) Egy hiba kilőve.

 © Sys_m2014. szept. 11. 21:33 | Válasz | #4535 
Sziasztok,
az mitől lehet, hogy az ABS szálam (1,75mm) néhol törik mint a ropi, néhol meg nem, csak a hajlításnál kifehéredik (ez lenne a normális). Beöregedett bizonyos részeknél(ahol ropizik), vagy nem is ABS, stb., stb.

Sys_m

 © elektron2014. szept. 11. 20:50 | Válasz | #4534 
Megpróbálom most majd kinyomozni, mi volt az oka tegnap, csak még előtte valamit csinálnom kell egy ideig. Az impulzus hosszra inkább jobb optót rakok elé, csak míg nem volt addig ideglenesen csináltam egy pótlékot ami kéznél volt, de elvileg van már bele valóm, csak valamelyik dobozból elő kell keresni, a végállást megnézem, olyan sok más oka nem kéne hogy legyen. A firmwareben elvileg a RAMPS1.4 lett kiválasztva aszerint van bekötve tehát azokon a vezetékeken kellene jönni a step-dir jeleknek.

 © Hunka Tibor2014. szept. 11. 19:16 | Válasz | #4533 
Sziasztok

Delta printer alkatrészeket kéne nyomtatni PLA-ból. Jelentkezőket a norbert.n.nemeth@gmail.com-ra várok.
Köszönöm

 © Szalai György2014. szept. 11. 06:32 | Válasz | #4532 
Van akinek annyi van, hogy még el is ad belőle.
http://olx.hu/hirdetes/esd-kapton-szalag-IDSoLx.html

 © Vernyul2014. szept. 11. 06:25 | Válasz | #4531 
Szerintem, kellene beszélnünk mert sok ismeretlenesek a hibáid.
Mozgás:
a végállások rendben vannak? Addig meg sem moccan míg nincsen rendben. M119-es parancsra megmondja a státuszukat.
A Marlinnál a lépés 1.4us ha jól tudom, lehet valahogy állítani de a repetier FW-el ez esetben sokkal egyszerűbben megolható ha hosszabb kell. Mik a vezérlőid? TB6560-as?

A pronterface mit mond a fejhőfokra? Mert ha renbe lenne nem mondaná a cold extr.-t. Amúgy M302-es parancsra mennie kell akkor figyelmen kívül hagyja a hőfokot(szálcserénél használjuk általában.)

 © elektron2014. szept. 11. 00:41 | Válasz | #4530 
A Pronterface programmal.

 © elektron2014. szept. 11. 00:41 | Válasz | #4529 
"cold extrusion prevented"-et írt ki, mikor az extruder motort akartam mozgatni, pedig a hőfoka annyi volt, mint a beállított.

 © elektron2014. szept. 11. 00:38 | Válasz | #4528 
Most megpróbáltam a mozgatást, meg s emozdul egyik motor se, a CNC vezérlődobozomba megy be e motor mozgatás, ha van jel egyáltalán, akkor a jel impulzus szélesség lehet kicsi neki, mert lassú optók vannak benne, a Marlinban lehet állítani a jelek hosszát ? Mach3-ban is vagy 15us -ra van állítva, meg talán 6-7us a minimum aminél mozog talán, de lehet nem az a baja megnézem még oszcilloszkóppal, hogy ad e ki jelet egyáltalán a panelből ...

 © elektron2014. szept. 11. 00:26 | Válasz | #4527 
Ez a JHead féleség, gondolom ezt be szokták tekerni szigetelővel akkor, mert így nem működne.

 © elektron2014. szept. 11. 00:22 | Válasz | #4526 
Ilyen szigetelő szalag vagy mi, nincs valakinek ?

 © elektron2014. szept. 11. 00:22 | Válasz | #4525 
Meg szigetelni kéne, persze még feszt tudok emelni ha fűtő patron kibírja, nem tudom mennyire szeretnek ezek felmenni, mert így ha szabályozva van a hőfok, lehet nem tud szétmenni, nem ugyanaz, mintha csak úgy magába fűtenénk ?

 © Libus2014. szept. 11. 00:03 | Válasz | #4524 
Toljad neki 40W-ossal, vagy emeld meg a feszt :)

 © elektron2014. szept. 10. 23:38 | Válasz | #4523 
Ezt a JHead féle fejet próbálom, a 30W-os fűtőszállal csak 205 fokig tudja melegíteni úgy néz ki ... azt a katon szalagot vagy mit szioktatk körbe tekerni, akkor menynivel megy feljebb a hőfok ? Meg azt a alu keret is felveszi a hőt, azt levettem mert azzal még jóval kevesebbre menne, valami szigetelő gyűrűt kell kivágnom, FR4 panelből gondoltam kivágni, az nem vezeti a hőt annyira gondolom, 4 karikát vágjak, hogy oda tudja fogatni a keretet, mert az tartja össze az egészet, anélkül szétesik.

 © elektron2014. szept. 10. 22:49 | Válasz | #4522 
Éppen a 3d nyomtatómat próbálom élesztgetni ... kéznél volt.

 © elektron2014. szept. 10. 22:47 | Válasz | #4521 
Az enyém innen való esunchina.net.

 © kenikol2014. szept. 10. 22:45 | Válasz | #4520 
az jól hangzik. Amikor én beszéltem velük említették, hogy volt problémájuk a mérettartással ezért tesznek egy lézeres mérőrendszert az extruderekre. (arról nem osztottak meg részleteket, hogy mely sorokon volt probléma). Akkor már biztos, hogy az enyém rossz tételből származott.

Köszi a megerősítést.

 © elektron2014. szept. 10. 22:36 | Válasz | #4519 
Belemértem itt a szálamba, egy ABS féle szál századra pontosan 1.75mm.

 © kenikol2014. szept. 10. 21:57 | Válasz | #4518 
Hali, kis update:
elég rendes szupport van a Herz-nél. Most este 9-kor írtak vissza hogy vihetem a szálat és kicserélik

Remélem a következő tekercs már jó lesz.

 © Libus2014. szept. 10. 19:43 | Válasz | #4517 
Nem, hinném a fejlődés általában nem errefelé mutat, a 328-at az uno-ban használták, annak sem a memóriája, sem a lábszáma nem elég egy 3D nyomtatónak. FW-e válogatja, hogy mit támogat, a Repetier a Mega2560-at és a DUO boardot kezeli.
A Duo lábkompatibilis, de már 32bites architectura, jóval többet tud mint a Mega, de pl 3.3V-os, amire figyelni kell.

 © elektron2014. szept. 10. 18:39 | Válasz | #4516 
Ami régebben ment és még nem Megy2560 procival azok használhatók ? Mint Atmega328 pl vagy amik voltak régen ?

 © kenikol2014. szept. 10. 18:21 | Válasz | #4515 
Helló,

mivel tegnap este megint random elakadt a nyomtatás így ma elővettem a pontosabb tolómérőmet. Sajnos elkeseredtem. 3mm-es Herz ezüst PLA sokkal vastagabb mint kellene lennie.
Gyári érték a Herz visszajelzése alapján 2.9 tolerancia 0.05.
Kép1Kép2Kép3Kép4

A képek olyan szálról készültek amik a megszorulás után kivágtam. Szinte közvetlenül az extruder hajtó csavar mögött részeket mértem. Valamint egy darab szálon randomba is mértem.
Ma e-mailben, holnap telefonon is felveszem a kapcsolatot velük. A probléma a legroszabbkor jött elő mert most lett volna a gépre egy fizetős meló :(

 © Libus2014. szept. 10. 15:42 | Válasz | #4514 
Eléggé kicsi azon felhasználók tábora, akik CNC-re építenek 3D nyomtatót és nem 2560-as boarddal, hanem Mach-al hajtják. Megoldható, de elveszik sok automatizmus, meg kell várni, amíg felfűt az asztal/fej és csak utána kézzel tudod indítani a nyomtatást, figyelni kell ha vége van és lekapcsolni, stb... Ha már be van lőve a nyomtatód és mást is akarsz mellette csinálni, nem csak vigyázni rá amíg a 90 perces nyomtatás lefut, akkor ezek sokat számítanak, annyival nem drágább egy RAMPs.

Szvsz ezeket az egybe megoldásokat erősen javallott elkerülni.

 © KBalázs2014. szept. 10. 14:52 | Válasz | #4513 
Vannak ezek a kínai PID hőfokszabályozók, a beépíthető kivitelűek, K-szenzorral pl. 400 fokig szabályoznak, és nagyságrendileg 3 ezer az áruk (ebay). Ezekkel van valakinek tapasztalata, hogy mennyire képesek jól tartani a hőfokot? Nekünk ugyan nem, de akinek CNC gépe van, annak ugye ez egy igazán olcsó megoldás lenne, az hogy nem termisztor van a hotendben hanem egy hőelem, az tökmindegy.

 © KBalázs2014. szept. 10. 14:43 | Válasz | #4512 
Oppsz. Én simán azt hittem, az agya ezeknek egyféle sebességgel, egy procival van megoldva.

 © ezsolt742014. szept. 10. 14:18 | Válasz | #4511 
Igen.
Bocs, valamiért rosszul linkeltem.

 © Vernyul2014. szept. 10. 14:07 | Válasz | #4510 
Még annyit, hogy DHL hozza tehát 4-5 nap és itt van kínából a nyomi 1-2 nap még a vám, és utánna lehet csavarozni.

 © Vernyul2014. szept. 10. 14:05 | Válasz | #4509 
A Melzi board nem nagyon tud megbírkózni a PID vezérlésel a gyári FW-el(a legjobb amit kitudtunk vele hozni 7 fok plusz minuszban) az újabb Marlin pedig nagyon megterheli az agyát és hülyeségeket csinál vele. De rendelt hozzá egy komplett ramps kitet LCD-vel 60 dollárért azzal menni fog rendesen vélhetőleg.

 © KBalázs2014. szept. 10. 13:52 | Válasz | #4508 
Lehet lemaradtam, akkor az elektronika hibádzik még? Nem csak firmware gond volt?

 © Libus2014. szept. 10. 13:46 | Válasz | #4507 

 © ezsolt742014. szept. 10. 13:12 | Válasz | #4506 
A prusa I3-at 299$-ért vettem.
Mindenestűl vételár+szállítási költség+áfa+ vám összesen 126000ft-ra jött ki.

link

 © szokes2014. szept. 10. 12:16 | Válasz | #4505 
saját építés... core xy lesz, vagyis nemsokára kész...

 © KBalázs2014. szept. 10. 12:14 | Válasz | #4504 
Mit használsz majd helyette?

 © szokes2014. szept. 10. 11:20 | Válasz | #4503 
ha esetleg valakinek kell továbbra is eladó az I3-am... e3d v6 fejjel, pla és abs anyagokkal...

 © Vernyul2014. szept. 10. 11:10 | Válasz | #4502 
Írd már be ide, hogy te mennyiért vetted az I3-at és honnan,
Mégha az elektronikád cserés is lesz akkor is sokkal jobban megéri.

 © ezsolt742014. szept. 10. 07:19 | Válasz | #4501 
171000+ áfa

 © BRinyo2014. szept. 10. 01:54 | Válasz | #4500 
Nem nagyon láttam még külön IC-t - olcsón. Ha pl letörik az a kicsi trimmer, annak hamarabb nekiállok, mint egy IC-nek. Ha meg eleve halottan jön, megreklamálom és jön a másik. Volt már, hogy szállítás közben sérült a 3-ból 2 vezérlő, 2 árát visszakaptam, a sérülteket megjavítottam, köszönik szépen jól vannak. :) Nem tudom viszont, ők mennyire próbálják ki. Pl ha a trimmerek egyformára vannak állítva, akkor lehet, hogy tesztelik őket működés közben is. De ez már drágának tűnik...

 © elektron2014. szept. 09. 22:31 | Válasz | #4499 
Ezt a kis A4988 féle vezérlőkön, ami elfüstölt nem próbáltatok még cserélni IC-t ? Vagy ami eleve halottan érkezett chineseből ? Azoknál nem lehet valami panel hiba is a 4 rétegű panelben ?

 © Kristály Árpád2014. szept. 09. 16:06 | Válasz | #4498 
Halihó Mindenkinek!
Ezt találtam...
3-d nyomtató...jó áron!

 © KBalázs2014. szept. 09. 15:35 | Válasz | #4497 
Ez nagyon jó ötlet! Acél lemezbe már készítettem így nagyon apró lyukat. Végül is sárgaréz zárt anyát belülről pontozó (-féleséggel) megütni, és a túloldalról elkezdeni polírozással a megfelelő lyukméretig lemunkálni.

 © Berényi József2014. szept. 09. 13:49 | Válasz | #4496 
Na meg van még egy megoldás. Sima varrótűvel annak idején a kétforintost átlyukasztottuk szappan és kalapács segítségével. A tűt bele kell szúrni a szappanba, úgy hogy a hegye éppen a széléig érjen, a végből pedig 2mm álljon ki (célszerű a tűt méretre vágni). Rá kell helyezni a lyukasztandó lemezre, és egy erőteljes kalapácsütéssel átütni. Ha elég vastag a lemez akkor nem megy át a tű, lemunkálással kellő méretű furat alakítható ki.

 © Berényi József2014. szept. 09. 13:24 | Válasz | #4495 
Ha esetleg segít. A fogorvos használ a gyökércsatorna tágításra nagyon finom kis dörzsárat. Hajlik mint a tőrpenge, és simán viszi a bronzot. Kézből lehet használni.

 © keri2014. szept. 09. 12:32 | Válasz | #4494 
tévedtem, 0,45-ös azzal nem vagyunk kisegítve.
Mentségemre legyen, hogy motoron ez is már extrém kicsinek számít.

 © keri2014. szept. 09. 12:20 | Válasz | #4493 
Egyébként van fúvóka dörzsáram is, azzal nagyon precíz lukat lehet kézzel is csinálni, de ha jól emlékszem 0,3mm-es a legkisebb.

 © keri2014. szept. 09. 12:17 | Válasz | #4492 
Azért a precíziós öntést nem mondanám rákészülés mentesnek :D

1/8"-os a befogó része ezeknek a mikrofúróknak ami nekem van. Kézből meg se próbálom mert törik mint a ropi. Ráadásul esztergán sem tokmányba kell befogni, mert az nem elég pontos ezeken a kis esztergákon, hanem a késtartó helyére és szépen beállítani középpontosra, és nagyon kicsi előtolással sokszor kihúzva (CNC ilyenkor nagyon praktikus)

Nekem egyszerűbbnek tűnik hatlapú sárgaréz rúdból esztergálni. Egyszerre be tudom fogni a fúrót meg egy 60fokos végűre köszörült leszúró/menetvágó kést és ha egyszer megírtam a programot rá, csak az anyagot kell kézzel adagolni.

Mondjuk az probléma lehet, hogy fúrni csak hátulról lehet, ha egy befogásból csinálom, és ha a fúvóka felüli végét szúrom le akkor ott marad egy kis sorja. Ebből a szempontból jobb lenne szemből fúrni, bár lehet hogy célszerűbb akkor két befogásból megmunkálni.

Először a kúpot, menetet, vastag furatot, majd a kúpos végén leszúrni. Ha elég sok ilyenem van, akkor pedig tokmányba berakni egy alu darabot, belefúrni egy menetet és abba behajtva levenni síkra a hegyét és megfúrni a kúpos vége felől a vékony fúróval...mondjuk ezzel meg az a baj, hogy akkor tuti nem lesz pontosan középen mert a menet általában nem pozicionál pontosan.

Na mindegy, majd kipróbálom ezt is. Már kitűztem az E3d fej tervrajzát az esztergám fölé, előbb utóbb oda is eljutok

Most éppen fogaskereket gyártok az egyik fórumtárs kínai esztergájához, holtidőben a gravírozó gépemet is építgetem, annak a holtidejében pedig helikoptert építek...mert mindig összetöröm

 © KBalázs2014. szept. 09. 11:29 | Válasz | #4491 
A megvételben mi a kihívás?

 © ezsolt742014. szept. 09. 10:28 | Válasz | #4490 
2,15$ egy fúvóka ingyenes kiszállítással.fúvóka

 © KBalázs2014. szept. 09. 09:29 | Válasz | #4489 
Hagyományos forrasztóónból nekem ez sikerült már nem egyszer, csak az erre a célra nem jó.
Nekem, egy-két próbálkozásból legalábbis, nem sikerült fúrnom olyan lyukat, amekkorát szerettem volna (valami 0.35mm fúróval 0.5mm lett kb. a lyuk, persze kézből. Esztergába nem tudom befogni a 0.35-ös fúróm, habár, lehet meg se próbáltam?). Nem az ár a lényeg, tudod, hanem hogy ingyen lenne . Szinte. És nem egy, hanem bár hány (dugulás esetére pl.). Szeretem ha valamiból van tartalékban.
Ha egy olyan megoldást találunk, ami semmi rákészültséggel előállítható, az tök jó, szerintem.

 © keri2014. szept. 09. 09:10 | Válasz | #4488 
Valami cink-alu ötvözet az a pálca.
De szerintem jól rászorul a tüskédre, hiába nem futja, meg önteni olyan pici lukat nem nagyon lehet...persze a lehetőséged adott hogy megcáfolj :)

Amúgy olyan drága az a fúvóka?
Meg mi a probléma a fúrással? Pillanatnyilag tudok vékonyabb lukat fúrni mint amin átmegy a műanyag :D

 © Libus2014. szept. 09. 06:28 | Válasz | #4487 
Fesz alatt sosem szabad állítani, meg annyira oici, hogy nem bírja a sióok tekerést, főleg, ha óvatlanul feszegeted, mert útban van a hűtőborda etc... Szóval jó, ha van pár tartalékba.

 © KBalázs2014. szept. 09. 05:41 | Válasz | #4486 
Vannak ezek az ALU forrasztópálcák, amiknek jó magas az olvadáspontjuk (400'C). Vajon mennyire hôvezetôképes? Nem lehetne abból a hotend hegyét megoldani, fúrás nélkül?
Mire gondolok: felolvasztani, és a formába öntött olvadékba belenyomni egy hegyes rozsdamentes tárgyat (amire nem fut), meghűlés után kapunk egy nagyon apró lyukat alul. A hegyes tárgy lehet egy kihegyezett csavar is, és akkor a menet is meg van oldva.
Vagy már megint elfeküdtem az agyamat?

 © elektron2014. szept. 09. 00:48 | Válasz | #4485 
Kicsit ma is haladtam a nyomtató építésemmel, holnap már gépmozgatás meg fej szál adagolás, stb próbákat tervezek, majd meglátom mire jutok.

Ez a DRV8825 driver féléknél a poti nem szokott a hiba okozója lenni, hogy elszáll a chip ? Mikor állítgatjátok az áramot, mert úgy vettem észre, hogy nem egy megbízható az az iciri kis poti, az mindig gyanús volt nekem.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com