Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   3D nyomtatás
3 dimenziós nyomtatómegoldások hobby szinten

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Dakota25ma 09:27 | Válasz | #6845 
int units = 1; // ne Fahrenheit legyen
// a lábak definiálva vannak
// a rutin kimenő változója a "temperature"
// a float temperature = 0,0; csak kezdőértékadás

 © Libusma 09:06 | Válasz | #6844 
Szerintem semmit, az csak a változó definiálása....
Max az error-t kell módosítani ha ofszet hibája van a hőelemnek.

 © Vernyulma 08:46 | Válasz | #6843 
Szia,

A #6807-es hozzászólásbán ott van egy ami jó hozzá, ha kell kb. egy ezres postával.

Kalibrálni pedig ismert hőfokon kell tudtommal, pl. szobahőmérsékleten(vagy jeges vízben) és utána mondjuk forrásban lévő vízébe lógatod hegyét és ha kell a float error-nál korrigálod.

De lehet hüleséget írok mert ilyennel még nem volt dolgom

 © metabo2tegnap 21:08 | Válasz | #6842 
MAX6675 hoz milyen értékü k-type szenzort érdemes választani?
szoftveres szenzor kalibráciot még nem igazán látom átt.....milyen értéket kell be irni a

float temperature = 0.0;

-----------------------------------------

#include <MAX6675.h>

int LED1 = 9; // Status LED Pin
int CS = 10; // CS pin on MAX6675
int SO = 12; // SO pin of MAX6675
int SCK = 13; // SCK pin of MAX6675
int units = 0; // Units to readout temp (0 = ˚F, 1 = ˚C)
float error = 0.0; // Temperature compensation error
float temperature = 0.0; // Temperature output variable


// Initialize the MAX6675 Library for our chip

MAX6675 temp0(CS0,SO,SCK,units,error);


// Setup Serial output and LED Pin
// MAX6675 Library already sets pin modes for MAX6675 chip!

void setup() {
Serial.begin(9600);
pinMode(LED1, OUTPUT);
}

void loop() {
temperature = temp0.read_temp(5); // Read the temp 5 times and return the average value to the var

if(temperature == -1) { // If there is an error with the TC, temperature will be -1
Serial.println("Thermocouple Error!!"); // Temperature is -1 and there is a thermocouple error
digitalWrite(LED1, HIGH); // Turn on the status LED
} else {
Serial.print("Current Temperature: ");
Serial.println( temperature ); // Print the temperature to Serial
digitalWrite(LED1, LOW); // Turn on the status LED
}

delay(1000); // Wait one second before reading again
}
--------------------------------------

 © Hunka Tibortegnap 18:53 | Válasz | #6841 

 © KBalázs2015. jan. 25. 19:41 | Válasz | #6840 
Találtam kb 8 olyan konvertert, ami képes megnyitni STL fájlt, és menteni step3d-ben, de a kettőt együtt nem képesek. (mindenféle hibára futnak)
Találtam viszont egy olyant eddig, ami képes a tutira, (többek közt) csak éppen 1 napig üzemképes, utána jól megáll (shareware). Ez a program az Automapki Autoconverter névre hallgat, és nincs hozzá okosítás. Eddig. De én csináltam.

 © KBalázs2015. jan. 25. 10:26 | Válasz | #6839 
Van bejàratott CAD amiben rajzolok, egy apró hibàja, hogy nem eszi meg az stl fàjlokat, csak exportàlja. Ott groupba rendezve minden àtlàtható, ill. lényeges hogy nem az alap dolgokat kell megrajzolni, minden benne van. Sok éve nem néztem màst, gondolam màr utolérték a free progik. Méretben túlszàrnyaltàk.
Nem vitaindítónak írtam.
Keresek viszont nem 100megàs konvertert, ami stl->step3d tud, és free.

 © CeFReX2015. jan. 25. 09:40 | Válasz | #6838 
Akkor neked Solid Edge kell, az tudja a szinkronmoddelezést. Viszont ott nem tudod a vázlatot modositani, mert ahogy létrejön az alakelem a vázlat tovább nem is kell, törölheted is. Nekem az a tapasztalatom, hogy meglévő stp fájlokat könnyű vele módositani, de tervezni nehezebb szinkronmodellezésben. Bár lehet, h csak megszokás kérdése.

 © keri2015. jan. 25. 09:14 | Válasz | #6837 
Meg ahogy néztem, alkatrész könyvtárakat kéne letölteni amolyan linuxos módszerrel. Asszem én itt adtam fel :D

 © keri2015. jan. 25. 09:12 | Válasz | #6836 
Inkább inventort használok, de ahogy néztem eléggé hasonló a működésénak az alapja, csak nem olyan kényelmes.

Igen, hozzá kell szokni ahhoz hogy a modellt egy adatbázis írja le, tehát nem lehet összevissza akármit csinálni egy összetett, több alkatrészes modell esetén.

Én azt szoktam csinálni hogy létrehozok egy láthatatlan bázis testet amiből kiindul majd a fa szerkezete az adatbázisnak. Ennek befoglaló méreteire hivatkozva adom meg a modellem fő méreteit, és ennek a testnek a paraméterei között definiálom még az egyéb adatokat is.
Így itt átírva, és persze a paraméterek rendszerét megfelelően felépítve meg tudom csinálni hogy teljesen átméretezem a gép összes alkatrészét egymáshoz igazodva.

 © elektron2015. jan. 24. 23:41 | Válasz | #6835 
Múltkor én is próbáltam rajzolni vele pár dolgot.

 © KBalázs2015. jan. 24. 22:19 | Válasz | #6834 
Köszi. Tehát ne is keressek olyant, hogy megfogom ott térben és átírom a magasságát egy testnek? Vagy hoy rábökök az adott tengelyére és odébbküldöm akármennyivel? Szabvány kötőelemeket sem találtam benne meg, vagy csapágyakat. Lehet ezek sincsenek benne?

 © pcsorgics2015. jan. 24. 22:11 | Válasz | #6833 
Szerintem sehogy. Az egész program a fa strukturára épül mint minden normális rajzoló program. Kétség kívül vannak hibái, de ahhoz képest, hogy ingyenes nagyon jól használható.
Én a Youtube segítségével tanultam meg a használatát.
Pl.
https://www.youtube.com/watch?v=QzfT-ZDp0Wo
https://www.youtube.com/watch?v=bosJdm2iEKw

 © KBalázs2015. jan. 24. 21:58 | Válasz | #6832 
Használja valaki a FreeCAD nevű kusza bithalmazt? Tényleg használhatatlan minden ingyenes tervezőprogram, vagy csak ez sikerült ennyire félre? Hogy a fenébe lehet a letett alakzat méretét ott helyben változtatni, nem valami fastruktúrában vadászva?
Gondoltam naívan, kipróbálom a laptopon, mert ezen nem kár ha elretkeli a Wint, de ez egy istenverése.

 © batesz2015. jan. 23. 06:24 | Válasz | #6831 
Hőstop csavar:
http://www.banggood.com/M6X26-Extruder-Pipes-Screw-Lined-With-Teflon-For-3D-Printer-p-926909.html

 © Lovi2015. jan. 22. 23:23 | Válasz | #6830 
A tervem valóban hiányos kicsit, én is magamtól terveztem, az E3D V6-ról pár hete hallottam először de kb ugyan az mint az enyém elsz.
A fúvókában nem megy végig a furat, csak nem rajzoltam meg rendesen mert azt nem én gyártom.
A fűtő testet és a hideg részt összekötő rozsdamentes anyag még nincs a tervben, mert nem tudtam, hogy abban még fusson-e a teflon szál, vagy már ne.
Köszönöm a hasznos tanácsokat, úgy látom alakítok még rajta kicsit, hogy még jobban hasonlítson az említett fejre.

 © batesz2015. jan. 22. 21:23 | Válasz | #6829 
Nem szabad fúvókát gyártani. Meg kell venni készen! A kalibrált furat minél rövidebb legyen, ha dugulás van könnyen tisztítható legyen. Bár a saválló anyag viszonylag rossz hővezető, ennek ellenére mégis akadhat benne a meglágyult szál. Mindenképpen tanácsos tefloncsövet tenni bele.

 © Devecz Miklós2015. jan. 22. 20:49 | Válasz | #6828 
Beégett az anyag a fejbe, de annyira, hogy nem lehetett szétszedni. amikor elkezdtem erőltetni, szétszakadt az összekötő menetes szár.

 © elektron2015. jan. 22. 20:14 | Válasz | #6827 
Mit kellett rajta alakítani ? Valami hibája van, csak hogy bele ne fussunk.

 © Devecz Miklós2015. jan. 22. 20:00 | Válasz | #6826 
Azért ezen a pár éves mérnöki fejlesztésen vitatkoznék egy kicsit.
Az E3D fej még nem is létezett, amikor készítettem egy hasonló fejet, ami tökéletesen müködött, minden féle számítás nélkül.
Kiváncs voltam az E3D tulajdonságaire, mert sokan dicsérték, próbaképen vettem egyet.
Kb. 1 óra müködés után megadta magát, át kellett alakítamom, hogy használni tudjam a rendeltetésének megfelelően.

Most tesztelek egy általam készített fejet, októbet óta megy majdnem folyamatosan, eddig még nem kellett takarítanom, pedig néhány kiló anyagot megevett már.

Ennyi.

 © Vernyul2015. jan. 22. 19:15 | Válasz | #6825 
Továbbra is azt mondom, hogy ne találd fel a kereket újra. Ott az E3D v6 fej ott vannak a tervei is a honlapjukon. Lemásolod, a tetejét pedig úgy tervezed át, hogy passzoljon a mechanikához. Van benne pár év fejlesztés és mérnöki munka mire megszületett a v6-os fej pontos mérésekkel, hogy miként viselkedik az olvadt szál a fejben. Egyik mérete sem pocisimi alapján került a tervekbe...

 © kenikol2015. jan. 22. 19:09 | Válasz | #6824 
Jól látom, hogy a fúvókád végénél az átmérő majdnem a 3/4 részén átmegy? Szerintem ez 2 okból sem egy jó ötlet:

1, Elég nehéz elkészíteni egy ilyen hosszú 0.4-0.5-ös furatot úgy, hogy az tényleg koncentrikus is legyen.
2, Ha én terveznék ilyet a fúvókát meghagynám úgymond üregesre és csak tényleg a kilépő részt fúrnám fel a kívánt méretre. Így mindig forró lesz ezért létrejön egy kis puffer tartály ami szerintem elősegíti a nyomtatás.

(3,) Az a vékonyka furat nagyon hamar el fog tömődni szerintem, a tisztítása pedig rémálom lesz.

Jelen pillanatban a testet (hideg rész) és a fejet a fúvókával együtt (meleg rész) még nem tartja össze semmi de maga az elképzelés jó.
Én megnéznék 1-2 fúvóka metszetet hogyan is néz ki pl az E3D honlapján van műszaki rajz róla. Szerintem az is sokat segítene, hogy ahol kezdődik a végső méretű rész (0.4 vagy 0.5) az a rész kicsit le legyen kerekítve belülről. Az éles sarkokban nem szeret folyni az anyag ezért lesz egy olyan gyűrű rész a fúvókádban ahonnan sose fog kijönni az anyag mert kifelé nyomja a fentről lefelé áramló még szilárd szál. És ami egy fejben sokáig áll 200 fok környékén az szép lassan le fog égni amit elég nehéz takarítani.

 © Lovi2015. jan. 22. 18:58 | Válasz | #6823 
Köszönöm a segítséget, azt hiszem akkor maradok az eredeti terveimnél.
Csináltam képet róla, ha valakinek van javaslata azt szívesen fogadom.
Rozsdamentes acél csavar fogja a kettőt összekötni (átfúrva a szálnak).


 © Devecz Miklós2015. jan. 22. 18:36 | Válasz | #6822 
Az optimális, ha ez a szakasz minél rövedebb.
Ha hosszabb a melegített rész, akkor a hőmérséklet lassan csökken a fűtés felől nézve.
Elér egy olyan értéket, ahol már megdermed az anyag, és itt beragadhat a csőbe.
Összefoglva:
Gyors felmelegítés az extrudernél, és minél gyorsabb hűtés az átmeneti csőben.

 © Lovi2015. jan. 22. 17:55 | Válasz | #6821 
Tehát a kérdésem az, hogy a képen a citromsárga rész ami fűtve van, kb milyen hosszan kell melegítse az anyagot?
A mostani terveim szerint ez 10mm, utána a hideg rész jön (a képen sötétzöld).
Van ennek valami jelentősége, hogy kb mekkora hossz szükséges ahoz, hogy kellően felmelegedjen az PLA?



 © Devecz Miklós2015. jan. 22. 17:40 | Válasz | #6820 
Szia.
Ezt fogalmazd meg mégegyszer, mert így nem tudom értelmezni.
Ha rájövök mire vagy kiváncsi, akkor szivesen segítek.

 © Lovi2015. jan. 22. 17:31 | Válasz | #6819 
Sziasztok!
Eszembe jutott egy kérdés amivel még nem találkoztam fórumon, mégpedig hogy milyen hosszúra érdemes hagyni a fűtő testet 8ami közvetlenül érintkezik a fűtőbetéttel és a szálat vezető teflon csővel (PLA érdekel konkrétan).
Egy 10mm-es szakasz már elég neki? Vagy mekkora az optimális?

 © ezsolt742015. jan. 22. 15:20 | Válasz | #6818 
Nekem most a Tesa sárga maszkoló szalag jön be, mert nagyon jól tapad rá a PLA.
Ha a spaklival véletlenűl felszakítom akkor is pillanatok alatt kicserélem, a szakadt csíkot. Viszont a HIPS-hez kénytelen vagyok a kapton szalagot használni, mert másra nem tapad.
Alu lapból van az asztal nekem ,ezért én nem is használok már üveg lapot.
Az üvegben az nem tetszett hogy elvetemedett, ezért nehéz volt pontosan bekalibrálni.
Az alu nem vetemedik, és sokkal egyenletesebb a felületi. hőmérséklete.

 © Kiss Zoltán2015. jan. 22. 13:26 | Válasz | #6817 
A "letatakrítást" úgy értem, hogy finom csiszolópapírral lecsiszoltam az üveglap egyik felét, amire nyomtatok.

 © Kiss Zoltán2015. jan. 22. 13:24 | Válasz | #6816 
Szerintem a tapadás azon múlik, mennyire van leharcolva a tálca. Ha elég karcos, a PLA tapad rá. Sokan ezt úgy érik el, hogy ráfújnak mindenféle tapadós anyagot, aztán amikor "letakarítják" az üveglap már karcolódik annyira, hogy legközelebb minden segédeszköz nélkül is tapad. Így jártam én is. Most egyszerűen ecettel letisztítom nyomtatás előtt és tapad rendesen. 60 fok körül nyomtatok.

 © Lovi2015. jan. 22. 05:41 | Válasz | #6815 
Sziasztok!
Van egy eladó K-s thermocouple-m plusz hozzá jel erősítőm.
A kettő együtt 2e Ft ha valakit érdekel.

https://plus.google.com/photos/103517350623043705211/albums/6069788326100473937/6107009267393777698?pid=6107009267393777698&oid=103517350623043705211

 © elektron2015. jan. 22. 02:04 | Válasz | #6814 
Úgy tűnik, ahogy a nyomat magasságban 1 centire kerül, onnantól meg aránylag szépet nyom, 195 fokkal nyomom az anyagot, valami teszt kockát kéne kinyomni párat megnézni a flow hőmérséklet stb. dolgokat.

 © elektron2015. jan. 22. 02:02 | Válasz | #6813 
Ezt a UHU Stic ragasztót próbáltam most ki, de elengedi a PLA anyagot úgy néz ki nem tűnik jónak, az asztal 65 fokos pedig, a ragasztó az asztalt nem engedi el, csak az anyagot amit rányomok.

UHU Stic-re PLA nyomtatás próba, 65 fok asztal

Mintha a Flow-m is sok lenne azonkívül, meg a hűtéssel is gondok vannak, csináltam nyomtam rá pedig egy csőrös venti tartót is az se lett valami szép, elsőre.


 © elektron2015. jan. 20. 00:58 | Válasz | #6812 
Kész is vagyok, csak a fényképezőm SD kártyája bedöglött, így kép majd csak holnap lesz lehet. Ki is derült egy turpisság, a Z tengelyem menetes száras pontatlansága a csapágy felfogásnál, ajhol kólingyál a nyomaton szépen meglátszik, hogy sűrűbb, ritkább rétek van ... de ezt tudom mi az oka, majd az kli lesz cserélve, meg a kuplungom ott egy csődarab most, de túl puha és inkább elhajlik, mintsem tekerné a z orsót, azt is cserélem majd, csak mikor csináltam az volt hirtelen itthon. Eddig tetszik a fej, ezután is fog úgy látom, piszok hamar fel is fűti.

 © Vernyul2015. jan. 20. 00:42 | Válasz | #6811 
csodálatos kis fejecske az meglátod...

 © elektron2015. jan. 20. 00:32 | Válasz | #6810 
Megintdult a nyomtatóm az új E3D v6 fejjel, azt mondhatom, hogy ez a fej első osztályú, érdekes ebbe nem kaadt meg a szál, ugyanazon paraméterek mellett rednesen noymja kifele ezt a silver PLA szálat. Egy nagy béka készül most, kicsit lába törött lesz, de majd kialakul elengedte a lábát, mert a Z tengelyem megakadt, vagy túl sok a gyorsulás vagy sebessgé paraméter és manuálisan lejjebb vittem szemre de túl magasan kezdte így nem tapadt meg rendesen. Persze az csak azért nem, mert pont ott még rossz volt mikor azt nyomta a levbegőben és nem került oda anyag elég ... UHU stic ragasztóval csinálom most azzal van lekenve a fűtött üveglap 60 fokos.

 © gabizun2015. jan. 19. 20:54 | Válasz | #6809 
M3-as furat van kihagyva neki, ebayen van több is ami hozzá való, de azért köszi. :)

 © gabizun2015. jan. 19. 20:51 | Válasz | #6808 
köszi, sokat segítettél. Épp azon gondolkoztam, hogy miben térhet el. Peltier hatás, sejthettem volna :) de hogy nem vettem észre hogy mindig figyeltek a vezetékek bekötésére, mindig ugyan azt a színt használták... Most egy több hónapos rejtély oldódott meg úgylehet :D

 © Vernyul2015. jan. 19. 20:39 | Válasz | #6807 
Igen neked K-type kell, van egy darabom itthon
4mm az átmérője a fém házának.

Ha kell postázom holnap, majd beszámítjuk a többibe

 © pcsorgics2015. jan. 19. 20:24 | Válasz | #6806 
Szia.

A RepRap nyomtatók a RAMPS 1.4 panelen normál beállítás szerint 100K termisztort használnak a hőmérséklet mérésére. Ebben az esetben nincs szükség semmi külső áramkörre a termisztoron kívül a méréshez. A hőmérséklet hatására az ellenálás Ohm értéke változik és ezt méri az Arduino. A K-típusú hőelem viszont hőmérséklet hatására különbözö veszültséget állít elő. Mivel ez pár mikro volt ezért van szükség egy AD átalakítóra (MAX6675) és erősítőre ami 0-5V értékke alakítja a hőmérséklet értéket. Igy tudja az Arduino mérni. Ezek az AD átalakítók viszonylag drágák, viszont a Kinai gyártók előszerettel használják a K-típusú hőelemket a készre szerelt fém extrudereknél. Az enyém is ilyen volt, ezért én is átalakítottam sima 100K termisztorosra.
Remélem tudtam segíteni.


 © ezsolt742015. jan. 19. 19:50 | Válasz | #6805 
Nekem 530 fokot akkor mutatott mikor rossz volt az érintkezése ,a thermistor-nak.

 © gabizun2015. jan. 19. 19:41 | Válasz | #6804 
sajna csak jóféle pákám van az is csak kölcsönbe :( majd kicsit később utána nézek ennek jobban

 © Libus2015. jan. 19. 19:39 | Válasz | #6803 
De az olcsó kínai pákákban is ilyen van, ha esetleg akad ilyen kéznél próbáld meg azt rákötni...

 © Libus2015. jan. 19. 19:38 | Válasz | #6802 
Nem ismerem a MakerBot-ot, de a leírás alapján igen.

 © gabizun2015. jan. 19. 19:35 | Válasz | #6801 
hoppá, ilyet én nem láttam. akkor valami efféle kellene?

 © gabizun2015. jan. 19. 19:29 | Válasz | #6800 
elvileg open source. ReplicatorG-ben lehet upload firmware-zni

 © Libus2015. jan. 19. 19:28 | Válasz | #6799 
Ha ilyen maxim IC van a hőmérő elött, akkor az nem NTC-t hanem K tipusú hőelemet vár, lásd az IC adatlapja...

 © keri2015. jan. 19. 19:23 | Válasz | #6798 
Hol vannak a firmwarek, mert én ezt nem találtam meg. Ha nem adnak ki forráskódot akkor az kellemetlen.

 © keri2015. jan. 19. 19:19 | Válasz | #6797 
Ezért gyanítom hogy valamit a szoftverben kellene beállítani, de makerbot-ot nem ismerem.

 © gabizun2015. jan. 19. 19:14 | Válasz | #6796 
Program részében nem vagyok nagyon otthon, én amit látok belőle az annyi, hogy forrasztás után az extruderre telepítettem egy bootloadert, utána tudtam telepíteni az alaplap és az extruder vezérlő firmware-jét. Viszont nem találtam meg azokat a fileokat amiket telepített, így akár mennyire is szeretnék nem tudok belenyúlni. Egy file-t találtam csak ReplicatorG könyvtárában, amiben tudom elvileg módosítani a szíjtárcsa átmérőket és kb ennyi.

 © gabizun2015. jan. 19. 19:05 | Válasz | #6795 
egyébként az előtte lévő IC, MAX6675ISA elvileg jó. Rajta van az 5V ahol kell és a másik 3 láb is szakadás nélkül jut el az Atmel-hez. A T- T+ on mit lehetne mérni, ha nincs rákötve semmi? Kicsit aggaszt, hogy akár mit kötök rá, nincs változás.

 © keri2015. jan. 19. 18:55 | Válasz | #6794 
Ja, ez amúgy jó.
Ez benne van a Marlinban, nem hiszem hogy ne lehetne beállítani a Makerbot alá.

 © keri2015. jan. 19. 18:51 | Válasz | #6793 
Én a Marlin FW,ban turkáltam. Makerbot mit használ? Megnézem neked. Elmondani bonyolultabb mint megkeresni.
Valami Temptable vagy temperature.h filet kell keresni a forráskódban.

Én a gyári adatlapját beírtam egy excel táblába hogy milyen hőmérsékleten hány ohm-nak kell lennie. Ebből a feszültség osztó képletével átszámoltam hogy mekkora feszültségnek kell jutnia az AD-re adott hőmérsékleten, ezt átszámoltam hogy mekkora számnak felel meg az ADn Feszültség/(5/1024)
Ezt pedig már csak bemásoltam egy meglévő szenzor adatainak a helyére, átírtam a nevét, hivatkozását, és meglepetésemre működik :)

 © gabizun2015. jan. 19. 18:33 | Válasz | #6792 
Ez a fajta NTC-m van ha minden igaz. Ha rámérek is 100kOhm úgy olvastam, hogy ez való Makerbothoz, a táblázatot hol lehet megnézni vagy módosítani? Hallottam már róla korábban, de nem jöttem rá hol rejtegetik :(
Amúgy akármit kötök be neki ugyan azt mutatja.

 © keri2015. jan. 19. 17:55 | Válasz | #6791 
Nem megfelelő termisztor tud ilyet.
530 fokon nem csoda hogy lekapcsol.

Egy soros ellenállás van az NTC-n így egy hőmérséklet érzékeny feszültség osztót alkot, ami 5V-ot oszt le az Atmel egyik 10bites AD bemenetével beolvasva. Ez ugye 0 és 1023 közötti digitalizált értéket jelent, amit egy előre programozott táblázattal alakít át hőmérséklet adattá. Ez a táblázat pedig szorosan függ a szenzor fajtájától.
RepRap alá én megcsináltam a saját NTC-m táblázatát mert nekem is össze vissza mutogatott, de nagyon nem érdemes vele foglalkozni, mert a népszerű típusokkal jóval pontosabb lesz az egész.

Amúgy a helyedben lehúznám a vezetéket és ohm mérővel olyan ~100k-ra számítanák hőmérséklet függvényében. Ha bekötési hiba van az is kiderül ezzel.

 © gabizun2015. jan. 19. 17:34 | Válasz | #6790 
heló, valaki le tudná mérni, hogy hány voltnak kéne lennie a hőérzékelőnél? Makerbot extruderével vacakolok, akármit csinálok vagy 530°Cot mutat vagy 1040 körülit. Ha ráindítok egy nyomtatást egy pillanatra elindul a fűtés és azonnal lekapcsol.(feltételezem, hogy az NTC miatt) az egészet én forrasztottam és kicsit gyanús a dolog. Valakinek volt már dolga makerbottal? gen4-es elektronikám van, pár dolgot jó lenne megbeszélni ezzel kapcsolatban.

 © balika2015. jan. 19. 15:57 | Válasz | #6789 
sziasztok,akartam kinyomtatni egy modellt, cura-val slice-oltam,és nem figyeltem. mit lehetne ezzel kezdeni?
link

 © keri2015. jan. 19. 09:11 | Válasz | #6788 
Az A380-asnál is használják, de ezt továbbra sem nevezném tömegtermelésnek.

Kb. ugyan arra a váltásra van szükség a tömegtermelésben, amit Henry Ford vezetett be a futószalaggal, mert az tudja leszorítani a kompozit szerkezetek árát.

Luxusjacht, Repülőgép, vadászgépek még ha sok munkafázist automatizálnak is, nem az.
PErsze hasznosak a fejlődés szempontjából, de a kompozitok T-Modellje az jelenleg a BMW karbonos villanyautója.

 © kenikol2015. jan. 18. 22:35 | Válasz | #6787 
Oda se figyelj rájuk :)

Mellesleg nem nekik, hanem neked van igazad. A sorozatgyártásban is használják már a kompozit anyagokat (habár nem abban a mennyiségben ahogy te említetted). Ha belátjuk, hogy az autóiparon túl is létezik élet akkor tudok olyan gyártót mondani ami megfelel a kritériumaidnak, ez az első sorozatgyártású Boeing 787 Dreamliner. Kicsit utána nézve láthatjuk, hogy a gép teljesen kompozit alapanyagokból épül és szériában futnak be a Boeinghez a megrendelések.

Szóval jó lesz az a kompozit sorozatgyártásra és igencsak megéri.


(De ha nem akarunk ennyire messzire menni akkor elég csak a hajóiparhoz bekukkantani. Egyes luxusjachtokat gyártó cégek robotok kezébe adják a munkát és a robot karok teszik bele a sablonban az üvegszál darálék-gyanta keveréket ezzel kialakítva a hajótestet.)

 © Csaba2015. jan. 17. 22:50 | Válasz | #6786 
Én a maszkoló szalagot nem is fűtöm.

 © bat2015. jan. 17. 19:01 | Válasz | #6785 
igazad van, ez itt kizárólag prototipusgyártás. az meg nem sorozat.

 © keri2015. jan. 17. 18:25 | Válasz | #6784 
Jóvan kötekedjetek, ahelyett hogy a lényeget értenétek . Mutassatok egy sorozat gyártott autót a BMW kivételével ahol nem kézzel rakják egymásra a karbon lapokat és kézzel teszik be az autóklávba

Nem azért nem csinálták eddig mert megoldhatatlan, hanem azért mert nem éri meg.

Sorozatgyártás nagyüzemben úgy működik, hogy másodpercenként 20 karosszéria elemet fos ki magából a gép, ettől még távol van a karbonos technológia.

 © Hunka Tibor2015. jan. 17. 18:23 | Válasz | #6783 

 © bat2015. jan. 17. 18:19 | Válasz | #6782 
nekik igen:

http://web.ornl.gov/sci/manufacturing/media/news/detroit-show/

 © Gaboor0072015. jan. 17. 18:04 | Válasz | #6781 
Én 30-40 fokon nyomtattam maszkoló szalagra.
Első réteget lassan. Alig bírtam leszedni a nyomatot a szalagról, néha az is jött az üveglapról a nyomattal együtt.

 © batesz2015. jan. 17. 17:23 | Válasz | #6780 
Köszönöm.
próbálom
60 fokon nem lágyul a ragasztó?

 © ezsolt742015. jan. 17. 17:00 | Válasz | #6779 
Én 60 fokra fűtöm de elég lehet akár kevesebb is is.
Próbáld ki hogy mondjuk 40 fokon elkezded nyomtatni, majd néhány réteg után leállítod a nyomtatást és megpróbálod leszedni.
Ha könnyen lejön akkor emeled a hőmérsékletét az asztalnak.
60 fokon úgy kell lefeszegetni.

 © elektron2015. jan. 17. 16:03 | Válasz | #6778 
Na, megjött az E3D v6 fejem , csak valahogy fel kéne fogatni a gépre ... este már összeszereltem.

 © batesz2015. jan. 17. 12:22 | Válasz | #6777 
Sziasztok,

Ha Pla-nyomtattok maszkolo szalagra mennyire kell az asztalt felfűteni?
Köszönöm

 © keri2015. jan. 17. 11:09 | Válasz | #6776 
Ja, azért olyan olcsó a lopakodó

 © Hunka Tibor2015. jan. 17. 10:25 | Válasz | #6775 
Ez a megfogalmazás így nem igaz . Az F 117 e lopakodó repülőgépet már a szénszál prepreget automatikusan lamináltak a szerszámba .

 © Libus2015. jan. 17. 10:19 | Válasz | #6774 
Huh, de állat :

http://freedee.blog.hu/2015/01/16/kiviragzik_a_nyomtatott_eletkerek#comments

Bár a lényeget nem fordították le az eredeti cikkből, miszerint csak a szinkronizált kamerával felvéve kap ilyen illúziót az ember, már ha jól értem az eredeti cikket.

 © Vernyul2015. jan. 17. 10:11 | Válasz | #6773 
Kicsit kerestem és ezt találtam:
https://www.youtube.com/watch?v=lIvveb58PCo

A lényeg, hogy összevárják a szálakat és utána megy formába majd be a présbe ahol belenyomják a gyantát is.

 © keri2015. jan. 17. 09:12 | Válasz | #6772 
Amúgy jó ez a fajta erősítés.
A karbonszálas technikának az a fő baja, hogy nem sikerült még automatizálni. Ezért drága.

Illetve a BMW most csinált valami ilyesmit az elektromos autójával, de nem tudom hogy ott mit takar ez.

 © keri2015. jan. 17. 09:09 | Válasz | #6771 
Alapvetően inkább additív gyártástechnológiáról kéne beszélni. Az jobban fedi a valóságot. 3D nyomtatást a köznyelv aggatta rá.

 © Hunka Tibor2015. jan. 17. 09:00 | Válasz | #6770 
Csak az a gondom vele , hogy nem 3D alakzat amit tud .

 © Hunka Tibor2015. jan. 17. 08:58 | Válasz | #6769 

 © Vernyul2015. jan. 16. 22:29 | Válasz | #6768 
Szénszál erősítésű nyomtatás:

CES 2015: 3D Printing Carbon Fiber

Nejlonba nyomják bele a szén szálat erősítésnek.

 © Hunka Tibor2015. jan. 15. 19:49 | Válasz | #6767 

 © Kiss Zoltán2015. jan. 15. 18:32 | Válasz | #6766 
Köszi!

"A z-t miként alkottad meg?"

- több megoldáson átment (ez a negyedik verzió, és úton van az ötödik), ahogy újabb alkatrészekhez jutottam/jutok.

Az első megoldásnál Omega hajtása volt, egy OKI 521-es motorral (kicsi de erős), de akkor a tálca jelentéktelen méretű volt. Aztán raktam rá két nagyobb motort is, de később úgy döntöttem, hogy négy ponton emelem, mivel ekkora asztalt nem lehet egy alátámasztani ekkora helyen (mini cnc-ként is funkcionált, ott nagyobb erők ébrednek).
A nyomtató külső mérete 60*56*48 cm.
Így az asztalt négy menetes szár emeli, most két NEMA23-as motorral.
Az tálca-asztal négy sarkába oldalról be van marva (felső-maróval) 4 helyen teflon lap, kb. 2*2*0,5 cm, abba van menet fúrva. Így kotyogásmentes. A lapokból kettő szabadabban mozoghat oldal irányban. Oldalirányú elmozdulás ellen majd meg lesz még vezetve csapággyal, ahhoz majd nyomtatok valami tartót, de így se vészes.
A bordás szíjak, bordás kerekek szintén a donor fénymásolókból lett felhasználva. Kotyogásmentes áttétellel van, szíjfeszítéssel, csapágyakkal, csapágyházzal, de ide is lesz majd nyomtatva, csak előbb meg kel rajzolnom.

Közbe elkészültem egy újabb videóval, ami az építésről készült fényképekből van, ebből talán több látszik, sokszor módosult:

https://www.youtube.com/watch?v=gePnxJpoETE

A "Z" iránnyal még vezérlési gondjaim vannak, nem tudom kikapcsolni rajta a mikrolépéseket, így most 5160 lépés 1 mm (32 es microsteppel a duplája).
Hiába állítom (veszem ki) a jumperokat, nem reagál rá. Végül is nem gond, csak a motortartás vesz fel plusz energiát. Melegedni nem nagyon melegszik. A szoftvert is átnéztem, interneten is kerestem, másnál van-e ilyen probléma, nem találtam megoldást. (Repetier 0.91 firmware - Repetier-host program).

A hét végén van betervezve még egy extruder, megvan hozzá minden.

A "kábeltálca" a fénymásolókból jött valahonnan. Onnan vannak a flexibilis vezetékek is (energialánc helyett), gyakorlatilag ugyanilyen szerepet töltöttek be ott is. Ebbe a vezetékbe a két szélső rézszál sokkal vastagabb a belső négynél, nyilván a nagy keresztmetszetűről megy a fej fűtése.
Azért van így megoldva, mert minden irányból zárt lesz majd a szerkezet, gyakorlatilag hermetikusan le lesz zárva (jó sok lyukat kell betömnöm). Az oldalán a fénymásolókból kijövő üveglapok lesznek. Felül is zárt lesz. Elől ajtó.

A következő printer is alakulóban van, sok mindent máshogy csinálok majd, ez ilyen tanuló darab volt.

 © Lovi2015. jan. 15. 17:49 | Válasz | #6765 
Köszönöm szépen a Pneu-shop-ot nem ismertem, Kolofoléknál néztem. A lényeg, hogy van 4/2-es cső.

 © Vernyul2015. jan. 15. 17:42 | Válasz | #6764 
Jó kis masina, tetszik a kábeltálca megoldás.

A z-t miként alkottad meg?

 © Vernyul2015. jan. 15. 17:40 | Válasz | #6763 
2mm-es kell neki azt itthon is találsz (Pneu-shop stb.) ha jól tudom 700 Ft métere a 4/2-esnek.

 © Lovi2015. jan. 15. 17:21 | Válasz | #6762 
Vagy 2mm-es belsejű kell hozzá? Mert olyat találtam itthon is.

 © Lovi2015. jan. 15. 17:19 | Válasz | #6761 
Sziasztok!

Van valakinek eladó 1.8mm belső átmérőjű teflon csöve? Az 1.75-ös szálhoz (PLA) keresek, de csak kínában találtam.
Nem tudom, hogy ezt milyen sűrűn kell kicserélni, de kb 10-20 centi kellene.

 © Kiss Zoltán2015. jan. 15. 12:01 | Válasz | #6760 
Videókat mutatnék inkább...

Béka nyomtatás (sokadikra lett jó. Az üveglapra tapadásnál arra jöttem rá, hogy a túl sima (új) üvegre nem ragad a PLA, kicsit meg kellett csiszolni, utána már ecettel tisztítva zsírtalanítva rendesen tapad):

http://youtu.be/dhGIEb_pDWk

http://youtu.be/2kkktG5uqBs


Szánszerkezet ( carriage ) nyomtatása - "eredetileg" egy mátrixnyomtatóból volt a kocsi ami teljesen jól funkcionált, sőt talán jobb mint amit csináltam helyette (ma lesz a főpróba), de az újba egyszerűen be tudok majd fogni marófejet, és lézerfejet is (már martam a szerkezettel kb. 1 éve, de csak puha dolgokat):

http://youtu.be/NM2dUrCYAIg

Méret teszt- kocka nyomtatás

http://youtu.be/aVCF-KuXHsU

A fényképekből amik az építés során készültek is csinálok majd videót.

 © KBalázs2015. jan. 15. 11:26 | Válasz | #6759 
A gépedről tehetnél fel képeket ide.

 © Kiss Zoltán2015. jan. 15. 11:11 | Válasz | #6758 
Az én kis printerem is két vagy többfejes lesz.

Alapvetően "fém-nyomtatásra" akarom majd továbbfejleszteni, ezért kezdtem bele nagyjából 2 éve a projektbe (a kihívás miatt) - akkor sajnos még nem volt fórum.

5 perce jött meg a fekete és piros ABS-em 1.75-ös. Most csak egy fej dolgozik 3 mm PLA, de megvan minden hogy 2 extrúderes legyen, csak az idő ami kevés...

Ami érdekes benne, hogy zéró költségből akartam megépíteni. Össze is jött volna, ha még egy évig "reszelem", de beleuntam, a végére átálltam a gyári megoldásokra - de még alakul, pl. a fűthető asztal a mérete miatt saját lesz, most "gyári".

A méret: 40*40*33 cm lesz a nyomtatható rész, , most a gyári asztal miatt 20*20*33.

Sok fénymásoló és öreg nyomtató volt a kiindulási alap. A keret a 15 éves konyhaszekrényünkből jött, a motorok fénymásolókból voltak eredetileg, de innen a fórumról is beszereztem később pár használt NEMA23-ast. A lineárok OKI-521, EPSON FX-1050 nyomatóból jöttek. A bordás szíjak, fogazott kerekek szintén.

https://www.youtube.com/watch?v=_rqtHFrDfyg&feature=youtu.be

Egy Deltába is belekezdtem, ott az anyagokat gyűjtöm (annál a dizájn, gyorsaság, halk működés, jó minőség lesz az elérendő cél).

 © KBalázs2015. jan. 15. 10:32 | Válasz | #6757 
Egy asztali lámpánál viszont kell tudnod mozgatni a fénycsóvát, tehát valami flexibilis megoldás kellene. Mondjuk én nem merném rábízni egy ilyen kiforratlan dologra akárki életét (OK, mehet az a lámpa 12-24V is). Régebben volt egy olyan próbálkozás is (videon) hogy vékony rézhuzalt húzott a nyomtató, és azt ágyazta a műanyagba. Ez persze nem ad egyből áramkört, mert még forrasztgatni kell, dehát a nyomtatott-vezetôs megoldásnál meg pakolni kell az alkatrészeket (hanyatt) a nyomatba bele.

 © ezsolt742015. jan. 15. 10:23 | Válasz | #6756 
Egy asztali ledes lámpánál jól nézne ki ha nem menne semmi vezeték a lámpabúrához, hanem a lámpa karjába lenne belenyomtatva a vezető szál.

 © KBalázs2015. jan. 15. 10:10 | Válasz | #6755 
Igen, több-extruderes nyomtatók már vannak, illetve erre fel vannak készítve a mai nyomtató programok is, tehát szerencsére ezt nem kell feltalálni.
A vastagréteg-áramköröknél ezt a nyomtatott ellenállás dolgot régen kitalálták már. De nem kell messzire menni, hiszen a mai vízforralókban is nyomtatva van a hevítő réteg. Persze utána azt még rá is égetik. (magas ezüst-tartalmú kerámia)
A vezetô filament, (szerintem!) ESD védelemben játszhat szerepet, nem úgy vezet, mint egy vezeték.

 © Kiss Zoltán2015. jan. 15. 09:15 | Válasz | #6754 
"Nem maradna ott, mármint összeugrana folyékony állapotban a felületi feszültségtől." - valóban. Persze minden hátrányt az ellenkezőjébe lehet fordítani, lehet pont ezt kéne kihasználni a nyomtatásnál (egy harmadik anyagot amin a cink szétterülne, de a PLA/ABS-hez tapad.

Közben gondolkodtam, a nyomtatás mehet az eddig szoftverekkel, csak eltérő színnel kell a vezető anyagot betervezni a tárgyba, és az "eltérő" színhez rendelni a második fejben lévő vezető anyagot.

Érdekes dolgok jöhetnek ki egyébként, ha konkrét ellenállás nem kell egy áramkörbe, mert mondjuk a vezetékhossz/keresztmetszettel/több anyag kombinációval is elérhető ugyanez...

Erre a filamentre rákérdezek, hogy elírás-e vagy tényleg vezeti az elektromosságot, mert ha igen, akkor nincs is semmi probléma, max. az ára...

https://3dee.hu/termek/abs-filament-elektromos-vezeto/

 © frob2015. jan. 14. 21:21 | Válasz | #6753 
igen ez lett a vége, mert okos még azt a 4 betű szám kombinációt se írtam be jól a nagy kapkodásban, így elindítottam a kódot és megállítottam ott ahol gondoltam, minden bizonnyal a G197 is ugyan ezt csinálja..

 © balika2015. jan. 14. 17:51 | Válasz | #6752 
@frob
nem kell G kód,meg túlreagálni,pause-rányomsz,majd sima filament csere,és play gomb.
működik,többször használtam már.

 © KBalázs2015. jan. 14. 17:36 | Válasz | #6751 
Nem maradna ott, mármint összeugrana folyékony állapotban a felületi feszültségtől. Ezek mind pasztát használnak, ami gondolom kiszárad a fûtött asztalon. Én kisérleteztem ilyen pasztával már, persze nem ezüsttel, hanem grafitporral (amit kenésre is árulnak), ezt kevertem be technokollal (az új zöld színûvel!) , az alkoholos oldószeres, nem büdös. A piros klasszikus nem vezeti az áramot kiszáradva, a zöld meg egészen jól. 10mm-enként pártíz Ohm ellenállása volt, ami logikai áramköröknél akár használható is lehet. Próbáltam rozsdamentes-acél porral is, úgy meg lehetne felhúzó ellenállásokat nyomtatni :) annak inkább kohm nagyságrendben volt az ellenállása.

 © elektron2015. jan. 14. 17:23 | Válasz | #6750 
Ha forrasztócint tennénk 3D fejbe, mint szálat, úgy nem lehetne nyomtatni vezetéket ?

 © bat2015. jan. 14. 16:43 | Válasz | #6749 
ez viszont király. minőségben és mindenben jobb mint az eddigi próbálkozások, ráadásul forrasztható.

https://www.youtube.com/watch?v=5YMJrhG6Aos

1500$ az ára.

 © Kiss Zoltán2015. jan. 14. 16:25 | Válasz | #6748 
"Úgy néztem hogy lehet kapni olyan szálat ami áramvezető"

Talán ez az - nem próbáltam:

https://3dee.hu/termek/abs-filament-elektromos-vezeto/

 © ezsolt742015. jan. 13. 21:47 | Válasz | #6747 
Vékonyabb alu lemezt szerettem volna, de csak ez volt...ajándék lónak ne nézd a fogát.

 © ezsolt742015. jan. 13. 21:46 | Válasz | #6746 
Az ismerősöm hozott nekem egy kb 70cmx50cm-es 6mm-es lapot. Dekopír fűrésszel vágtam ki.

 © frob2015. jan. 13. 21:34 | Válasz | #6745 
Sziasztok, valaki csinált már craftbot ban olyat hogy menet közben filament csere?
elvileg van egy G kód G197 ami erre adna lehetőséget, de még nem próbáltam...


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com