Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   3D nyomtatás
3 dimenziós nyomtatómegoldások hobby szinten

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © matricástegnap 21:17 | Válasz | #14150 
NEM!!!


Úgy hívják:
ZENEDROG!!!


ittvagyok éjszaka van....
itt van 2 pianínó

üvölt


főleg az elektromos... nagyon szuper

 © matricástegnap 21:09 | Válasz | #14149 
gondolj bele.........

(soha nem írok nektek olyat amin nem kell gondolkodni.... mert minek... olyat ti is tudtok amin nem kell kell gondolkodni)


bocsbocs

 © matricástegnap 21:03 | Válasz | #14148 
De a nő igaz...

nem adta addig oda, amíg nem hallgattam meg a TENGER ZÚGÁSÁT a kagylóben.....

 © matricástegnap 21:02 | Válasz | #14147 
Tick

nem...
Ballantimes...



 © jani300tegnap 20:59 | Válasz | #14146 
Tudsz élni !
Én most lehorgonyoztam . Jó az így nekem ... :)
Tényleg megyek , Szia !

 © matricástegnap 20:58 | Válasz | #14145 
Hülye vagy

A csigahélyban benne van a TENGER ZÚGÁSA

Nem érted?
10 dollár


halgasd meg!

csak ha zúg, akkor adja oda

 © matricástegnap 20:55 | Válasz | #14144 
majd felrakom,
egy 2 literes csigaház...
egy mediterrán (érzéki fekete ezt nem szabad nő...)

odatette a füléhez...

müködik

 © keritegnap 20:55 | Válasz | #14143 
Van ez így

...végül is van itthon jég, whiskey...ha fél óra múlva hülyeségeket írogatok az ennek tudható be, hogy kedvet kaptam

 © matricástegnap 20:53 | Válasz | #14142 
nem,


de ha érted, örülök...

 © jani300tegnap 20:51 | Válasz | #14141 
Szia !
Úgy egyébként rendben minden ?
De mennem kell ,vár az asszony :)

 © matricástegnap 20:49 | Válasz | #14140 
pckével kezdi... de NYOMTAT

 © matricástegnap 20:48 | Válasz | #14139 
itt mászik még, és közben nyomtat...



a múltkor a DARÁZS is nyomtatott 3D

 © matricástegnap 20:46 | Válasz | #14138 
be vagyok csavarodva igen
a feltöltéssel... filesize, pixel...
éticsiga

Ő A 3D NYOMTATÓM!!!

 © matricástegnap 20:44 | Válasz | #14137 

 © keritegnap 20:44 | Válasz | #14136 
Most mi a gond? Éti csiga

 © mextegnap 20:43 | Válasz | #14135 
Vacsora után annyira nem esett jól a látvány, de a szöveg olvasása után már csak legyintettem...

 © matricástegnap 20:28 | Válasz | #14134 
Sziasztok, ezt képszített6m

 © sarpbategnap 15:44 | Válasz | #14133 
Ha ugrik, akkor túl közel van. Asztal szintezés, magasdág pontos beállitása ajánlott.

 © atideathtegnap 09:15 | Válasz | #14132 
Úgy néz ki lehet megtaláltam a hibát. Most tesztelem hogy tényleg az volt-e a gond. Leírom másoknak is ha véletlenül tényleg ez lenne a megoldás. Szétszedtem az extruder száladagolóját és az a kis csapágy amihez a fogaskerék a PLA-t nyomja meg volt szorulva, ráadásul a csapágy nem is középen volt. Megigazítottam meg átmozgattam, még ezen felül adtam egy kis plusz kakaót az extruder motorra. Remélem így már jó nyomtatást fog csinálni. Épp most fut egy task, hamarosan kiderül. Ezen felül még csináltam egy extruder kalibrációt is. Kicsit állítottam a lépésszámon.

Az egyébként normális hogy az első rétegnél ugrik az extruder motor? Gondolom mivel közelebb van mint általában a fej a tárgyasztalhoz nem tud annyi anyagot kinyomni magából a fej.

 © Kiss Zoltántegnap 07:39 | Válasz | #14131 
Vagy a motor melegszik túl, vagy a vezérlése. A megoldás, hűteni. Hűtőborda + ventillátor. Mehet fix 12 V-ról a venti. Fordítva is jó az elmélet, ha hűtöd, feljebb mehetsz az árammal.

 © ezsolt74tegnap 07:29 | Válasz | #14130 
Ha nem melegszik a motorod, feljebb tudod egy kicsit csavarni.
Mondjuk nekem a Craftbot-on eléggé melegszik az extruder motor(hűtőbordákat kellett rá raknom emiatt)de nem lehet állítani rajta, mert szoftveresen van beállítva és nem lehet belenyúlni a firmware-be.

 © atideathtegnap 07:22 | Válasz | #14129 
Az nem lehet hogy kevés az extruder árama? Néha lehet hallani hogy kattog.

 © atideathtegnap 06:37 | Válasz | #14128 
Tegnap megint szenvedtem a géppel egy kicsit. Valami a fej környékén nem okés. Ez az MK8 lesz szerintem a hibás. Egyszerűen olyan 6m után megáll az extrudálás. De az az érdekes hogy Retract-al ki tudom húzni a PLA-t belőle viszont máshogy nem tudom újra működésre bírni csak ha leszedem a ventillátort meg az extruder-t felfűtöm a fejet 220 fokra és a kis 1,75mm-es fém pélcával átnyomom a fúvókán az anyagot. De ezt miért csinálhatja a nyomtató 6m szál után? A szál egy szivacson van áthúzva hogy leszedje róla a port és miegymást. Próbáltam a szálkenést is, az se oldotta meg a gondot. :( Kezdek tanácstalan lenni. Lehet az lesz a legjobb ha megvárom még megjön az E3D fejem a géphez és azzal próbálkozom tovább?

 © ebalint2016. júl. 25. 11:50 | Válasz | #14127 
En bq -t 220 fokon hasznalom.
Ez a gyari ajanlott a dobon.

 © atideath2016. júl. 25. 10:50 | Válasz | #14126 
Az nem lehet hogy nem bírja az SD kártyáról a gép ezt a mennyiségű GCode-ot futtatni? 30mb a gcode file. Ez nem okozhat problémát hogy nem bírja a vezérlő feldolgozni?

 © atideath2016. júl. 25. 09:56 | Válasz | #14125 
Ha hazamegyek megpróbálom ezt az opciót. Ha jól emlékszem a retract 1.5mm . De lehet 2mm, most így fejből nem emlékszem.

 © vjanos2016. júl. 25. 09:38 | Válasz | #14124 
Úgy tűnik akkor hal el, ha sok a retract.
Én megpróbálnám visszább venni a flow-t 5-10%-al, illetve a szálvisszahúzást 1-2mm-re.

Ha ez sem segít, próbálj valami légterelő lemezt tenni a fűtött blokk fölé, és a ventit kicsit lejjebb, hogy a heatbreak-et is fújja.

 © KBalázs2016. júl. 25. 09:31 | Válasz | #14123 
Az én fejemen nincs hûtôborda, de a tünetnek lehet ez egy lehetséges oka. Ki kellett volna próbálnom (de még megtehetem most is) hogy kiegyenesítek egy darabot hajszárítóval (PLA) és ha úgy könnyen megy át, akkor az okozta. Tényleg, lehetne tenni egy szálegyenesítô-fûtôblokkot a spulni után, ami megoldja ezt a fajta gondot :)

 © Hunka Tibor2016. júl. 25. 09:26 | Válasz | #14122 
Én azzal kezdeném , hogy egy másik gépen lefuttatnám a g-kodot (kinyomtatnám ) .Ezzel kizárnám a szeletelési hibát .Edetleg valaki elvállalná , én szívesen , de azt hiszem nekem csak a Markerbotos filét tudom fogadni , ha valakinek van fordítója G_KOD MARKERBOT azt megköszönném .

 © atideath2016. júl. 25. 09:19 | Válasz | #14121 
Hát én már nem tudom. Egy komplett gépbe ilyen fatális hibát követnének el? Meg fogom próbálni mert megér egy próbát. De ha valakinek van valami jó ötlete még akkor várom. Már így is 2 ventillátor forog a fejen. Az MK8-on van egy ventillátor hűtőbordával, meg persze egy tárgyhűtő, meg még ha felteszek egyet a motor hűtésére úgy fog kinézni mint egy ipari porszívó lassan :)

 © Dakota252016. júl. 25. 09:03 | Válasz | #14120 
Volt hasonló gondom, egy próbát talán megér:
Nekem túlmelegedett az extrúder motorja. Kapott egy fix ventit, azóta mintha elvágták volna....

 © atideath2016. júl. 25. 06:16 | Válasz | #14119 
Nincs semmi ilyesmi beállítva nálam. Nem tudom mitől viszi ki a fejet. Sajnos megint elbaccta a munkadarabot. :( Már kezd nagyon felidegesíteni. Kb 2 óráig tökéletesen ment utána megint elkezdett hülyéskedni. Ez lett a végeredménye: Kép

Egyszerűen nem bírok rájönni mi lehet a probléma. A kódban egyébként nem találok ilyen utasítást: 'G28 X0' tudomásom szerint ez kellene hogy endstopping vigye a fejet. Lehet hogy a vezérlő csinálja? Eddig azt hittem hogy a tárgyhűtés hiánya okozza a problémát de most már van és még mindig ugyanazzal szenvedek.

 © vjanos2016. júl. 24. 22:51 | Válasz | #14118 
Én ezt a progit használom, de nem szokott ilyesmit csinálni... Ha a kódban sem látsz ilyent, akkor meg már szinte rejtélyes :)

Nincs beállítva valami layer change vagy tool change g-kód?
Esetleg több extruder, vagy ennek a környékén valami beállítás?

 © atideath2016. júl. 24. 22:28 | Válasz | #14117 
Azzal nincs gond. Jól folytatja utána a programot, esetleg arra gondoltam hogy valami kalibrációs vagy fejtisztítós dolog ahogy te is írtad hogy ne csússzanak el a rétegek egymáson vagy hogy mindig legyen tiszta a fúvóka. Reggelre meglátom mit produkál.

 © Devecz Miklós2016. júl. 24. 22:15 | Válasz | #14116 
Sajnos a Simplify3D-t nem ismerem.
Lehet ez egy fejtisztító művelet is, ha utána jól folytatja a programot.

 © atideath2016. júl. 24. 22:11 | Válasz | #14115 
Hát a ventis dolgot szerintem nem vettem ki. De hol lehet azt megtalálni a progiba? Mostmár mondjuk van tárgyhűtőm szóval elvileg nem kell kivenni de megnézném hogy jól van-e beállítva. Most elkezdtem vele egy 5 órás munkát, kíváncsi leszek hogy ezzel hogy boldogul, ehhez már kell a tárgyhűtő mert kb gömb lesz a végső formája. Viszont azt vettem észre hogy a munka közben kb 10 rétegenként a fej egyszer csak gondol egyet és elmegy X végállásba, utána Y végállásba. Ez normális? Vagy valami a generált kódban rossz? Igazság szerint nem is látok a generált kódban ilyen útvonalat hogy el kellene mennie végállásig.

 © Devecz Miklós2016. júl. 24. 21:53 | Válasz | #14114 
Nyugodtan felviheted a hőmérsékletet 200-210 fo
kra.

 © Devecz Miklós2016. júl. 24. 21:52 | Válasz | #14113 
Harmadik kérdés:

Amikor nem volt tárgyhűtés, A programból kivetted a ventilátort jelölő pipát?

 © ManóBá2016. júl. 24. 21:48 | Válasz | #14112 
További 'okosságok' a témával kapcsolatban:
http://www.geeetech.com/wiki/index.php/Fixing_Extruder_Jams_and_Flow_Problems
http://www.rc-cam.com/forum/index.php?/topic/4034-geeetech-mk8-extruder-tips-tricks-3d-printers/

Igen a száltisztításon ezt értem. A szálkenés pedig mindössze annyiból áll, hogy a nyomtatás megkezdése előtt a száltisztító előtti szakaszon szétkensz a nyomtatószálon egy csepp tiszta étolajat, vagy műszerolajat. (A szilikonolaj valószínűleg nem nyerő)

Universal Filament Filter

 © atideath2016. júl. 24. 21:48 | Válasz | #14111 
Simplify3D-t. Próbáltam a Repetier Host-al is azzal se volt jobb az eredmény. Most tettem fel egy tárgyhűtőt, ezt már sikerült elfogadható eredménnyel kinyomtatni. Most kapott egy 5 órás munkát, meglátjuk mi sül ki a végén belőle. Örülnék ha végre szép eredményt produkálna. A 190 fok nem kevés a PLA-nak? Próbáltam csinálni ilyen hőmérséklet calibrációt de nem bírtam szétszeletelni 5 fokonként a tornyot. :(

 © Devecz Miklós2016. júl. 24. 21:22 | Válasz | #14110 
Következő kérdés:

Milyen szeletelőt használsz?

 © atideath2016. júl. 24. 21:08 | Válasz | #14109 
Pont a munkadarab hűtéshez akartam nyomtatni ezt a munkadarabot de nem sikerült. Szál tisztítás alatt ha azt érted egy szivacson húzom keresztül a szálat közvetlenül az extruder előtt hogy a port meg miegymást leszedje róla. MK8-as extruderem van, Prusa i3-mon. Nem nagyon vagyok megelégedve ezzel a kunstrukcióval (mármint leginkább a fejjel). Gondoltam E3D fejre lecserélem V5 vagy V6 mert itt a fűtőrészhez vezető csövön nincs semmilyen hűtőborda. Arra tippelnék hogy átmelegszik az is és beleolvad az anyag. Most 190 fokon nyomtattam és most hiba nélkül legyártotta a munkadarabot. Egyébként GT2560-as a vezérlőm. A szálkenés alatt mit kell érteni?

 © Devecz Miklós2016. júl. 24. 20:55 | Válasz | #14108 
Használsz munkadarab hűtést?

 © ManóBá2016. júl. 24. 20:44 | Válasz | #14107 
Te milyen nyomtatóval, hotenddel nyomtatsz?
Ha fórumban lehetne keresni, mondanám hogy keress vissza, ez a téma már többször szerepelt és számtalan hozzászólásban találhatsz használható tanácsokat.
De mivel kereső nincs, röviden néhány tipp:

- A fej hűtését mindig fix tápról hajtsd, és ne a RAMPS ventilátor kimenetéről mert azt a nyomtató beállítástól függően kikapcsolhatja!
- Ellenőrizd, hogy a ventilátor tényleg teljes fordulaton működik-e, és a hűtőborda felülete tiszta-e. Ha ventilátor zajos, vagy nehezen pörög föl, mehet a kukába! Jól működő hűtésnél a hűtőborda felülete (kézzel ellenőrizve)nem lehet még csak langyos sem.
- Használj szál-tisztítást, és szál-kenést!

- Ha RAMPS vezérlőd van előfordulhat, hogy a panel túlmelegedése miatt, vagy a bemeneti zárlatkorlátozó PTC-k, vagy a léptetőmotor meghajtók korlátozzák az áramot. (Ez a hiba általában - a fejhűtési problémákhoz hasonlóan - csak valamennyi működési idő után jelentkezik.) A RAMPS-ra érdemes saját hűtőventilátort szerelni. A léptetőmotorok áramát érdemes a szükséges minimumra csökkenteni. (Stabil, lépésvesztés nélküli üzem esetén az áramot nincs értelme tovább növelni.)

 © ManóBá2016. júl. 24. 19:58 | Válasz | #14106 
Az asztal 'lógásának' az egyik oka az lehet, hogy nem elég merev a megvezetése. (Úgy látom 2db 8mm-es átmérőjű acélrúd.)
Az Ulticampy V2 nyomtatónál pl. hasonló egyoldalú megvezetést és konzolos asztalt használnak, de ott a vezetőrúd 12mm-es.
(Lásd itt.)
A másik ok az lehet, hogy maga az asztal, illetve a lin. csapágyak megfogása nem elég merev.
A másik két tengely beépítése valószínűleg csak ront a helyzeten, a szerkezet hajlamos lesz a befeszülésre.

 © atideath2016. júl. 24. 19:52 | Válasz | #14105 
Ilyen a munkadarab. Már többször megállt a száladagolás. Volt hogy a fejhez vezető csőben megakadt olvadva.

Kép1
Kép2

 © atideath2016. júl. 24. 19:47 | Válasz | #14104 
Ti milyen hőmérsékleten és beállításokkal (rétegvastagság, retract sebesség és távolság) nyomtattok PLA-t? (Ha valaki bq PLA-t használ az lenne a legjobb)

Eddig nagyon sokat szenvedtem. Folyamatosan megállt a nyomtatás kb 1cm magasságba és nem tudom mi a gond. Eddig 0.2mm rétegvastagsággal és 200 fokkal nyomtattam. Most visszavettem 190 fokra és 0.3mm rétegvastagságra. Most mintha jobb lenne. Csatolok mindjárt képet is milyen problémát produkált a nyomtató. Esetleg ha valaki tud mondani rá valami okosat akkor megköszönöm. Elképzelhető hogy más gond is van.

 © ManóBá2016. júl. 24. 19:27 | Válasz | #14103 
Érdekes módon nekem is voltak hasonló tapasztalataim a spulni végén lévő szállal. Nem tartom kizártnak, hogy egyszerűen csak arról van szó, hogy a kisebb görbületi sugár miatt a szál nehezebben tolható át az alapvetően egyenes szálvezető csövön, illetve a hűtőborda szálvezető furatán.

 © Kiss Zoltán2016. júl. 22. 19:10 | Válasz | #14102 
Szerintem fontosabb a munkadarab megfelelő hűtése. Ez meg is látszik az eredményen.

 © joe762016. júl. 22. 17:22 | Válasz | #14101 
Szia megkaptam köszönöm szépen végre egy progi ami müködik.Amit találtam akár online is egyik sem volt jó

 © KBalázs2016. júl. 22. 11:04 | Válasz | #14100 
Megint valami érdekes történik a nyomtatómmal. Szálat cseréltem (lefogyott a régi), és most tökre jól nyomtat a gép, meg könnyen is át tudom nyomni a fejen, tehát könnyen olvad, az elôzt meg már alig lehetett átnyomni kézzel. De az is szuper jó volt az elején, tehát mintha a vége felé romlana/változna a paramétere a szálnak. Mindkettô HERZ, azonos korúak, és nem voltak speciálisan tárolva (papír dobozukban, szobában).
Ami viszont gáz, hogy a most feltett bontott (kb 3/4-e lefogyasztott) szálban látok hibát, elég durvát, szálmegfolyás, ki kell majd vágnom (ez vagy 3 éves "old-line" széria).

 © KBalázs2016. júl. 22. 10:35 | Válasz | #14099 
Mindenkinek küldtem levelet akitôl kaptam most. Bocs csak nem voltam gép közelében.

 © vjanos2016. júl. 21. 22:28 | Válasz | #14098 

 © PR2016. júl. 21. 09:47 | Válasz | #14097 
Szia! Engem is érdekelne ez a program. Küldtem emailt. Üdv!

 © gidacska2016. júl. 21. 04:08 | Válasz | #14096 
Asztal mozgatásra nincs valami ötletetek? A jelenleg egy elég otromba konzolos emelés van x3d xs en. A mozgatást átalakítottam már orsóra de lóg az asztal. Arra gondoltam hogy hátul maradna az orsós emelés mert az jól működik elöl meg a két sarkán 8 as rudat felcsapágyazok és úgy tartanám a jelenlegi konzol helyett. A tartót meg kell még terveznem de működhet ez? Elég ha hátul ha csak a menetes orsó tartja középen elöl pedig két csapágyazott tengelyen lenne még az asztal megtartva mozgazva. Remélem érthető volt valamennyire.

 © joe762016. júl. 20. 20:49 | Válasz | #14095 
Küldtem mailt .
Köszönöm

 © Hunka Tibor2016. júl. 20. 20:23 | Válasz | #14094 

 © KBalázs2016. júl. 20. 20:00 | Válasz | #14093 
Dobj mailt, küldök programot ami csak konvertál, errr van.

 © joe762016. júl. 20. 17:57 | Válasz | #14092 
Sziasztok

Pici segítség kellene nekem mégpedig stl file-ból step vagy dxf formátumot szeretnék mivel méreteket kellene változtatni .Azt tudom hogy a freecad kezeli de sajnos nem igazán megy .Solid edge v19 már egészen jól használom ahhoz kellene .Köszönöm a segítségeteket .

 © Zozi2016. júl. 19. 21:32 | Válasz | #14091 
Lézerhez zárható tető kell, a szelvényre van takaró, nekem tetszik az ötlet! De amúgy is ilyesmivel játszom.

 © ezsolt742016. júl. 19. 17:40 | Válasz | #14090 
Jópofa, a habot még elviszi de fa marására már nem biztos hogy elég erő van benne.
Ez szűkségmegoldásnak jó, de tényleges használatra nem az igazi.
A lézertől büdös füstös lesz, a marótól meg csupa por lesz minden, az alumínium profilt elég nehéz lehet letakarítani.

 © Hunka Tibor2016. júl. 19. 16:05 | Válasz | #14089 

 © Hunka Tibor2016. júl. 19. 07:29 | Válasz | #14088 
Az felé hajlok mindkét megoldást ki kéne próbálnom és amelyik tovább jó az lesz a nyerő

 © vjanos2016. júl. 18. 22:23 | Válasz | #14087 
No offense... :)

 © keri2016. júl. 18. 22:17 | Válasz | #14086 
Mert a teflonhoz tuti nem tapad az anyag. Ha meg összegyűrődik a tefloncső csak kicserélem és megy tovább. De ilyen mostanában nem volt.

Na meg tök jól működik, akkor nem jó nekem?
Ha neked is működik akkor az is jó :)

 © keri2016. júl. 18. 22:13 | Válasz | #14085 
Nagyon precíz megoldásnak tűnik.

 © ManóBá2016. júl. 18. 22:10 | Válasz | #14084 
Ízlések és pofonok...
Ugyanannak a problémának kétféle megoldása.

A tefloncsöves megoldás nekem csak azért szimpatikusabb, mert miután a száltovábbító keréktől a fúvókáig egy darab cső megy végig, kevésbé macerás a szál befűzése.

 © vjanos2016. júl. 18. 21:30 | Válasz | #14083 
Nagyon jó kis leírás, épp ezért félve kérdezem meg, hogy ez a végig teflonozás tulajdonképpen miért is jó?

Szerintem nem véletlenül evolválódott meg a full fém hotend :)
A teflon meg a peek előbb utóbb elöregszik, még ha nem is lépi túl a megengedett max hőfokot...

Én a fém heatbreak belsejét szoktam polírozni. Dremel jellegű vacakba fogott hurkapálca darabra pár szál acélgyapot, majd utána rozsdamenteshez való polírpaszta.
Pluszba még rendes hűtés egy radiális ventivel, és nem szokott eldugulni

 © ManóBá2016. júl. 18. 20:44 | Válasz | #14082 
Őszintén szólva nem tudom. Amit én átalakítottam, az egy kínai gyártmányú E3DV5 klón volt.
Amit a Te képeden látok, az biztos, hogy nem az, és igazából nem is tudom, hogy pontosan mi ez. A másik probléma az, hogy nem látom, belül hogy néz ki a darab.
A dolog csak akkor működik, ha a csőnek az elejébe (a fűtőblokk felőli végébe) bele lehet fúrni úgy a menetet, hogy utána a teflon csövet a másik (a hűtőborda felőli) oldalról be lehet hajtani a helyére. Ha a cső elejében eredetileg volt teflon betét, akkor ez a módszer nem működik.

 © gidacska2016. júl. 18. 19:28 | Válasz | #14081 
Pla- mivel tudom festeni? Modell festék jó hozzá? Olyan kellene ami azért ha a gyerek játszik vele nem jön le egyből.

 © Hunka Tibor2016. júl. 18. 19:08 | Válasz | #14080 

Manóbá , ide is lehet alkalmazni ezt a módszert ?

 © ManóBá2016. júl. 18. 15:18 | Válasz | #14079 
Végig teflonos hotend:
A legyártáshoz nem árt, ha van egy esztergapad.
Az összeszereléshez jól jön egy kb 15-20 cm hosszú 2mm-es acél pálca, aminek az egyik végét levékonyítjuk 1,8 mm átmérőre.
(Smirgli, fúrógép, és némi türelem)
Kiindulásként vegyünk egy közönséges, kínai 1,75mm-es filamenthez való M6x26mm-es tefloncső nélküli heat-break csövet.
Az eredetileg 2mm-es furatot fúrjuk fel 2,5mm átmérőre. A hűtőbordába csatlakozó oldalon kb. 10-12 mm mélységig a furatot bővítsük fel 3mm átmérőre. (Ez a lépés nem feltétlenül szükséges, ha van olyan hosszú M3-as menetfúrónk, amivel végig tudjuk fúrni a menetet a csőben.)
A fűtőblokk felőli oldalról fúrjunk M3-as menetet az így előkészített csőbe. A hűtőborda felőli oldalról egy hosszú M3-as csavarral ellenőrizzük, hogy a menet végig megy-e a kisebb átmérőjű részen.
Egy 10-12cm hosszú tefloncsövet húzzunk fel az acélpálca levékonyított végére, és a hűtőborda felőli oldalról óvatosan "hajtsuk be" a menetes furatba. Célszerű a tefloncsövet addig behajtani amíg a másik végén 1-2mm-t kiáll. A kiálló részt a cső végénél vágjuk egyenesre. Ellenőrizzük, hogy az 1,8mm-es acélpálca könnyedén akadálytalanul csússzon a csőben.
Összeszerelés előtt hajtsuk vissza a tefloncsövet kb. 1/2 mm-el, majd a fémrészek összeszerelése és meghúzása után hajtsuk előre amíg érezhetően felütközik a fúvóka hátulján.

 © keri2016. júl. 18. 14:46 | Válasz | #14078 
tudom :)

 © Hunka Tibor2016. júl. 18. 11:16 | Válasz | #14077 
Ja , nagyon jó cég !!

 © KBalázs2016. júl. 18. 10:13 | Válasz | #14076 
Az utca túloldalán meg pont van egy jó kis műgyanta-bolt (Novia).

 © Hunka Tibor2016. júl. 18. 08:52 | Válasz | #14075 
Mikor ? Ja náluk voltam amikor elgurult , most nincs nekik .

 © keri2016. júl. 18. 07:03 | Válasz | #14074 
ugyan az a kettő, de felesleges oda
Sima kínai fejjel évek óta nyomtatok. Eleinte voltak csak gondjaim, de saját bénázás, thermisztor, vagy fenti hiba miatt.

 © keri2016. júl. 18. 07:00 | Válasz | #14073 
vagy csak csípőfogóval ferdén vágom le :)
De rendesen kialakított szálvezetésnél nem akad el.

 © keri2016. júl. 18. 06:58 | Válasz | #14072 

 © VighLajos2016. júl. 18. 06:31 | Válasz | #14071 
Érzésem szerint szerencséd van az uverapid-teflon kombinációval:
az uverapid csak hézagkitöltő szerepet játszik, nem ragad a teflonhoz.
Ha mégis hozzáragadt, akkor az nem teflon...
Teflonlapon szoktam összekeverni a kétkomponensű ragasztókat, másnap (legkésőbb) egy hajlítással lepattintható.

 © sarpba2016. júl. 18. 05:49 | Válasz | #14070 
Nálam folyamatosan megy a hotend hűtőbordáján a hűtés, a tefloncső pedig be van ragasztva uverapid5-el. Azt mondjuk nem tudom, hogy az uverapid mennyire jó választás. :) Lehet hogy epokit jobb lenne.

 © Devecz Miklós2016. júl. 17. 21:09 | Válasz | #14069 
A teflon cső tökéletesen megfelel a fuvóka bélésének.
A problémát akkor szokott okozni, ha nincs megfelelően belefeszítve a csőbe.
Nem szabad lehetőséget adni a szálnak, hogy megolvadva, a teflon cső és a fém ház közé be tudjon folyni az anyag.
Más részt leálláskor a hütőventilátort addig kell járatni, amig a hőmérséklet le nem esik min. 100 c fokra.

 © gidacska2016. júl. 17. 21:07 | Válasz | #14068 
Cura val nyomtatok az első pár réteg sebességét lehet valahogy lassitani? Gyakorlatilag ránézésre full sebességgel teszi le sokszor le is válik.

 © sarpba2016. júl. 17. 21:02 | Válasz | #14067 
Jaa értem, köszönöm. A kapton szalagot csak zsírtalanítani kell néha, arra én denaturált szeszt használok. Most épp azt használok, mert picit módosítottam a rendszeremen.
Egyébként 100% acetonban oldott ABS a másik legjobb a kapton mellett. Az igazán jó az benne, hogy ha kihül magától leválik.

 © gidacska2016. júl. 17. 20:56 | Válasz | #14066 
Nem üvegen van kapton szalag. Próbáltam hajlakkot, etanolt, de eddig ez a legjobb.Pla-val nyomtatok.

 © sarpba2016. júl. 17. 20:42 | Válasz | #14065 
Milyen anyagot nyomtatsz? Az ecetet csupaszon az üveglapon használod?

 © sarpba2016. júl. 17. 20:32 | Válasz | #14064 
A félig teflonosba nekem eddig csak úgy sikerült dugót csinálni, hogy kontakthibás volt a thermisztor, és elég extrém módon felmelegedett a fej amitől zsugorodott a teflon.

 © Kiss Zoltán2016. júl. 17. 20:20 | Válasz | #14063 
" amikor szálat akarok cserélni akkor a fejben lévő kis vezetőbe igen nehéz beletalálni. "
- öngyújtóval pár centire a végétől felmelegíted a befűzendő szálat, égetni nem kell. Utána meghúzod, a felmelegedett részen megnyúlik, elvékonyodik. Itt elvágod, és az így kúpossá vált vég már betalál a helyére.
Ceruzafaragót is használnak egyesek. Sőt nyomtatni is lehet hozzá faragót...


 © sarpba2016. júl. 17. 20:05 | Válasz | #14062 
Mondjuk 2013.07.19-i az ajánlatuk. :) Az se tegnap volt. Kb 500 Ft volt métere nettóban.

 © sarpba2016. júl. 17. 20:02 | Válasz | #14061 

 © sarpba2016. júl. 17. 19:59 | Válasz | #14060 
Ha csak elgurult a teflon cső, akkor miért nem csak azt veszel? :) 3/2 mm-es gondolom. Ha jól emlékszem szombathelyről rendeltem olyat pár éve.

Nem tudom pontosan milyen kell bele, de például itt van egy.. Én ilyeneket használok.

 © ezsolt742016. júl. 17. 16:27 | Válasz | #14059 
Vérnyúl-tól tudom hogy az eredeti E3D fejnél Heat Brake-ben épp hogy csak egy kicsi részen van a teflon cső, és a furat belülről nagyon sima felületű, ezért is nem dugul el.
Az utángyártottaknál viszont a teflon cső sokkal hosszabban van a Heat Break-ban ,és pont itt, a teflon cső és a Heat Break találkozásánál szokott eldugulni, ráadásul a furat sem elég sima belülről.

 © Hunka Tibor2016. júl. 17. 16:19 | Válasz | #14058 

 © Hunka Tibor2016. júl. 17. 16:19 | Válasz | #14057 

 © Hunka Tibor2016. júl. 17. 16:18 | Válasz | #14056 

 © atideath2016. júl. 17. 15:54 | Válasz | #14055 
Részben Zsoltinak volt igaza. Az első probléma nem is a fúvókával volt hanem a fejben volt a dugulás. Elég nehezen bírtam kivarázsolni. Egyébként a fejem nekem félig teflonos belül. Fogok még rendelni pótalkatrészeket mert úgy látom szükségem lesz rá. Egyenlőre a géphez való dolgokat csinálgatom próbaképpen.

Az ABS igen kényes anyag. Sehogy se bírtam vetemedés nélkül nyomtatni, nem is fogom nagyon erőltetni szerintem :).

Még egyenlőre ismerkedünk meg játszadozok vele. A nagyobbik probléma azzal van hogy amikor szálat akarok cserélni akkor a fejben lévő kis vezetőbe igen nehéz beletalálni. Ezért 2x-r már szét kellett szednem hogy úgy toljam bele a filamentet.

 © Hunka Tibor2016. júl. 17. 15:50 | Válasz | #14054 
Segítenél megtalálni .Smart Exruder Makerbot .
Ezt az alkatrészt kéne megtalálni . mert az eredetiben volt egy teflon cső amit sikerült elvesztenem amikor teflon anyagot próbáltam venni és az üzletben , elgurult és nem vettük észre .

 © sarpba2016. júl. 17. 15:19 | Válasz | #14053 
Még egy gond a teflonnal, hogy csak cca 240-250 fokig bírja. Utána zsugorodni kezd, és maga a teflon okoz dugulást. Még egyszer, ha nincs gond vele, ne szórakozz a teflonozással.

 © sarpba2016. júl. 17. 14:57 | Válasz | #14052 
Szerintem egyszerűbb, ha ebayen rendelsz párat. Így az eredeti is megmarad, de ha nem dugul el a cső nyomtatás közben, akkor szvsz tök fölösleges átalakítani. Tudtommal az eredeti E3D fejekben sincs teflon, csak a kínai utángyártott fejeket kell teflonosítani, mert azok egy pillanat alatt dugulnak el az olvadt anyadtól.

 © gidacska2016. júl. 17. 13:30 | Válasz | #14051 
Nem tudom ki írta az ecetet a leválás ellen de eddig a legjobb amit próbáltam.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com