Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Hagyományos forgácsológépek
Minden ami forgácsolás de nem CNC és nem eszterga

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © svejk2016. máj. 25. 15:02 | Válasz | #3185 
Szerszámacélon próbáltad?
A himi-humi szerkezetei acélokat nem nagyon lehet szépen köszörülni.

 © István832016. máj. 25. 11:35 | Válasz | #3184 
Én síkköszörűnél ,A60 szemcseméret és piros követ használok,általános célra,és szerszámacélra,hűttővizzel.

 © Kopirnyák2016. máj. 25. 08:23 | Válasz | #3183 
Finom szemcséjű korong, és hűtés mindenképp.

 © Csuhás2016. máj. 25. 07:20 | Válasz | #3182 
Tanácsot kérek mert alig értek a köszörüléshez. Szerszámélezőn próbaképpen síkot köszörültem, és nem voltam megelégedve a felület minőségével. Egyrészt csíkos lett egy kicsit, másrészt hogy is mondjam egy kicsit szőrös, tépett lett a felület, jellegében olyan mintha reszeltem volna. A korong egy átlagos fehér jelölés nélküli korong kb olyan ami a kétkorongosokon szokott lenni gyárilag. A próba előtt lehúztam gyémánttal. A gép szépen rezgés mentesen futott. Hűtés, elszívás még nem volt,így elég sok por keletkezett a próba során. Merre menjek? Milyen korongot próbáljak?

 © svejk2016. máj. 24. 21:06 | Válasz | #3181 
!

 © Csuhás2016. máj. 24. 21:00 | Válasz | #3180 
Ha már engem kérdezel akkor a reális ára kb 37 Ft ;-)

 © svejk2016. máj. 24. 20:26 | Válasz | #3179 
Bár nem ide való, de akkor azt mond meg légyszi hogy ennek a sorkapocs áthidalónak mennyi a reális ára!?

Mert ezért ma éppen 661 Ft+áfát fizettem.
És nem egy kellett belőle...

8,1 g műanyagostól
galvanizált vörösréz
ha úgy nézzük 80 ezer Ft kilója :(


 © Kopirnyák2016. máj. 24. 19:51 | Válasz | #3178 
Valószínű ez annyit is ér üregelésnél mint 10 gombóc fagyi. Ha jobban szétnézel egy 10-es üregelő szerszám olyan helyen ahol nem vackokat árulnak kb 70+áfa.

 © svejk2016. máj. 24. 19:29 | Válasz | #3177 
Június közepén megyek a kragujeváci gyárba üzemlátogatásra, ott bizonyára fogok látni nagyobbakat is, majd beszámolok.

 © random2016. máj. 24. 19:18 | Válasz | #3176 
Huh, a szamok es a mertekegysegek es minden... :)

 © jani3002016. máj. 24. 19:08 | Válasz | #3175 
Ha belegondolsz kb 10 gombóc fagylalt , nem nagyon adnak annyiért szinte semmit .
Mekkora fogankénti előtolása lehet ennek a szerszámnak ?
Kézből nem mernék nekiállni , szerintem elég pontosan kellene tartani a kúposságát , hogy szépen egyenletesen vigyen .
Megnéznék azért egyet élőben működés közben .

 © Csuhás2016. máj. 24. 18:58 | Válasz | #3174 
Szvsz ez kb reális ár, azért ez csak egy nagyjából arasznyi szerszám. Téglalap hss eszterga késből akár kézből is kiköszörülhető.

 © svejk2016. máj. 24. 18:47 | Válasz | #3173 
Bizonyára elírás a 2500 Ft, hisz a gyorsacél alapanyag többe lenne.

A munkahelyemen a Unior tüskéket használnak, 250-900 ezer az áruk.
De azok javarészt 1800 mm hosszúak és van köztük 70-80 m átmérőjű is.

 © jani3002016. máj. 24. 15:57 | Válasz | #3172 
8-10-12 es reteszhorony üregelő pont elkopott a készletemben :)
Érdemes lenne rendelni 2500 ért darabját ...

 © sufnituning2016. máj. 24. 15:47 | Válasz | #3171 
Ezek egy kicsit el vannak szállva!
Rá kell állni üregelőtüske-gyártásra!


 © Csuhás2016. máj. 24. 14:39 | Válasz | #3170 
A reteszhorony üregelő egy oldalán fogazott, az olcsóbb mint a négy oldalon fogazott négyszög lyuk készítő. Első ránézésre én sem értettem a nagy árkülönbözetet.

 © zoltan602016. máj. 24. 14:33 | Válasz | #3169 
Erre gondoltam én is, de mikor az árakat nézegettem elbizonytalanodtam. Egyik 70, másik 2,5-e Ft Kicsit soknak találtam a különbséget.Amúgy van egy elég nagy golyósprésem. Köszi

 © Csuhás2016. máj. 24. 12:26 | Válasz | #3168 
Gondolom egy készlethez az eltört darabok helyére ez a "pótlás" A vezetőt meg a betétlemezeket könnyen elkészítheted magad is. Előfúrt hornyot, mondjuk két három tizedes betétlemezekkel még rögtönzött menetes szárból készült préssel is el tudsz készíteni.

 © zoltan602016. máj. 24. 12:17 | Válasz | #3167 
Találtam egy üregelő tüskét forgalmazó webárúházat.
http://szerszamkereskedo.hu/index.php?route=product/product&path=3_307_30723&product_id=21334
Mit jelent a pótlás a termék nevénél, tudja valaki? Köszi

 © Csuhás2016. máj. 22. 22:15 | Válasz | #3166 
Ha mégis reszelni fogsz, akkor tegyél bele egy cuppanósan illeszkedő dugót majd a határfelületbe egy jól eltalált furattal eltávolíthatod a reszelendő anyag nagy részét. A dugót kicsit elforgatva többször is használhatod. ( Ha nincs kifúrva a 40-es furat akkor még egyszerűbb előre befúrni a retesz helyén )

 © zoltan602016. máj. 22. 21:47 | Válasz | #3165 
Igen acélba kellene csinálni. Sajnos akinek van gépe állandó munkái vannak és nem vállal semmit. Kireszerni meg nem volna lelkierőm.

 © Robika372016. máj. 22. 20:54 | Válasz | #3164 
Keress egy kollégát a környékeden akinek van vésőgépe/gyalugépe. 1-2 db még csak-csak , de 10 db-nak nekiállni komoly kihívás....

 © mex2016. máj. 22. 20:50 | Válasz | #3163 
A linkelt videón a fickó igazi balfék...
De a szerszám jó.

 © Csuhás2016. máj. 22. 20:49 | Válasz | #3162 
Zsákfuratba sehogy. Apropó acélban vannak a furataid? Műanyagba és talán még aluba is véshetsz esztergán vagy marón kézzel tekergetve a szánokat.

 © zoltan602016. máj. 22. 20:38 | Válasz | #3161 
Nem rossz megoldás, csak hol lehet ilyen szerszámot venni? Zsákfuratba hogyan alkalmazható?

 © Vetesi752016. máj. 22. 20:38 | Válasz | #3160 
Én lecserélném a beállót - minimum a fix oldalon.

 © Csuhás2016. máj. 22. 20:22 | Válasz | #3159 
Ez tényleg jó méretű csapágy. Hogy a manóba nem találtam ezt meg? Ahogy nézem nem két forintos kategória. Viszont lehet hogy cserélni fogom mert a önbeálló csapágy axiális irányban nem igazán tartja jól a tengelyt.

 © Vetesi752016. máj. 22. 20:17 | Válasz | #3158 
Csak tippelek: 4305 kétsoros mélyhornyú golyóscsapágy. Mérete: 25*62*24.

 © Csuhás2016. máj. 22. 20:10 | Válasz | #3157 
Hagyd a gépeket készíts (10x10 hssből ) vagy vegyél egy ilyen szerszámot:
Retesz üregelő

 © zoltan602016. máj. 22. 18:49 | Válasz | #3156 
Szeretnék tanácsot kérni. 10 db 40mm hosszú 10-es éknútot kellene csinálnom 40-es futatba. Van egy E2N-em és egy Srigon MF 100-es de még ilyet nem csináltam. Hogy kivitelezhető ezen gépek segítségével. Köszönöm és várom a tanácsaitokat.

 © jani3002016. máj. 21. 16:09 | Válasz | #3155 
Megtaláltam ma a méhben a régebben általam emlegetett T nútos asztalnak a mágnesasztalát .
300X600 as de nagyon nehéz 60-80 kiló lehet .
Kellene vinnem műszert nem szakadt e a tekercse . Ez is kapott azért az élettől már .

 © Csuhás2016. máj. 21. 16:04 | Válasz | #3154 
Hozzám került egy eléggé lepusztult állapotú házilag épített állandómágneses mágnesasztal. A szerkezete olyan mint egy sűrű csatornarács a vas csíkok között műgyanta kiöntéssel. A felső rács alatt egy azonos osztású másik rács van ahol a kitöltő gyanta mágneseket tart. Az alsó rács egy excenter mechanizmussal eltolható. Logikám szerint ha a két rács fázisban van akkor fog az asztal, míg ha ellen fázisban akkor a felső rács zárja az erővonalakat és az asztal elengedi a munkadarabot. Ez eddig rendben van. Ellenben az én asztalomon a felső rács is mágneseket tartalmaz. Jó ez így? Ilyenkor úgy működik hogy mindig fázisban vannak a rácsok csak egyik esetben azonos polaritású mágnesek kerülnek egymás fölé és kívül záródnak az erővonalak azaz fog az asztal míg egy egész periódussal eltolva az ellentétes mágnesek belül alkotnak mágneskör így az asztal elenged. Ez megszokott működés?

 © Czubora József2016. máj. 20. 19:53 | Válasz | #3153 
Sziasztok. Van egy strigon MSU 250 .ehez kelene nekem egy komplet előtolás ház. Ha valaki tud szétszedve meg veném.

 © Csuhás2016. máj. 18. 22:31 | Válasz | #3152 
Ott hibázik a dolog hogy a csapágyanyák a tengelyen mindkét oldalon megszorítják a belső gyűrűt illetve a ház egyik oldalán a külsőt is. A jelenlegi csapágy 24 széles, annak a helyére nem fér be a 2*17 széles csapágypár. Pont a szélesség miatt hajlok arra hogy csak egy egy csapágy volt oldalanként. Ez esetben viszont a ferde hatásvonalú túl keskeny és nem fogják meg az anyák.

 © svager2016. máj. 18. 18:47 | Válasz | #3151 
Valamikor szétszedtem egy ilyet,4 db.7305 B csapágy volt benne.
Nem tudom,hogy gyári vagy nem,de a mérete 25/62 mmm

 © Csuhás2016. máj. 18. 18:02 | Válasz | #3150 
A felirat egy nyíllal együtt a forgásirány franciául.

 © Csuhás2016. máj. 18. 17:56 | Válasz | #3149 
Nos mértem: A tengely 25 a fészek 62 a szélesség kb 24 az egyik oldalon a másikon valamivel több. Lehetséges hogy csak az egyik oldalon volt dupla csapágy? No megyek dolgozni este leszek még. Még annyi hogy az orsóházon agy Dévisser felirat olvasható. Jelenleg két 2305 kétsoros önbeálló golyóscsapágy van benne.

 © Csuhás2016. máj. 18. 11:51 | Válasz | #3148 
Köszönöm előre is. Amint hazaérek megmérem és remélem szerencsém lesz.

 © patriksolyom2016. máj. 18. 11:49 | Válasz | #3147 
Vannak ilyen csapagyaim ,nem akarok lovoldozni a meretekkel en se . Ha lesz meret megnezem mim van .

 © svejk2016. máj. 18. 11:11 | Válasz | #3146 
A lényeg, hogy ilyenem sajnos nincs párosítottban.

 © svejk2016. máj. 18. 11:11 | Válasz | #3145 
25*52*15 a 7205-ös.

 © Csuhás2016. máj. 18. 10:40 | Válasz | #3144 
Este megmondom pontosan. Csak emlékezetből: cirka 24 a furat, és 50 körül a külső átmérő.

 © svejk2016. máj. 18. 10:36 | Válasz | #3143 
elég a méretük

 © svejk2016. máj. 18. 10:36 | Válasz | #3142 
Hányas csapágyak vannak benne?

 © Csuhás2016. máj. 18. 10:14 | Válasz | #3141 
Már csak az a kérdés nagyságrendileg mennyibe van egy ilyen csapágypár? Persze nem skf csúcsminőségre gondoltam hanem elfekvő még a kgst-ben gyártottra. ( Méreteket most még nem mértem le de Te lehet hogy fejből is tudod :-)
Esetleg neked nincs ilyen csapágypárod?

 © patriksolyom2016. máj. 18. 08:44 | Válasz | #3140 
Pontosan ugy van , ahogy mondod ;)

 © Csuhás2016. máj. 18. 08:11 | Válasz | #3139 
Egy ilyen gépről kérdezgetek:

 © Motoros2016. máj. 18. 07:58 | Válasz | #3138 
Bocs, ez egészen más mint amire gondoltam.

 © Csuhás2016. máj. 18. 07:36 | Válasz | #3137 
Mindkét oldalon kő van, és középen a hajtószíj, szinte pontosan ez az elrendezés:



Ami látszik, hogy az egyik oldalon a csapágyfészek a külső gyűrűt köszörült felületekkel fogja, míg a másik oldalon nyers a felület ott alighanem szabad a csapágy. A tengely anyák szorítják a belső gyűrűt mindkét oldalon. Érzésem szerint két két párosított O elrendezésű ferde hatásvonalú csapágy lehetett eredetileg az orsóban. Holnap méregetek és katalógust böngészek.

 © Motoros2016. máj. 18. 07:26 | Válasz | #3136 
Nem tudom, de olyan biztosan van, hogy a kő felöl 3 egysoros, a szíjnál 2 egysoros, és az egészet egy rugó feszíti ami elmés módon mindegyikre hat. A kő felöli csapágy megy ki elsőnek a por miatt... talán. Ez füllel is meghallani. Ha jól emlékszem mind ferde hatású volt bakelit kosárral.

 © Csuhás2016. máj. 17. 23:28 | Válasz | #3135 
Még mindig szerszámköszörű: Gyanús hogy nem eredeti a fejben levő csapágy, szóval készülhetett a köszörű orsó két oldalon egy egy kétsoros önbeálló golyóscsapággyal? Vagy ez már utólagos módosítás eredménye?

 © Teaway2016. máj. 15. 07:56 | Válasz | #3134 
Eszterga topic-ba kérdezd, ott vannak sokat tapasztalt szakik.

 © Gabcsi54562016. máj. 14. 22:16 | Válasz | #3133 
Sziasztok,

Nekiálltam E1N esztergám főorsócsapágyának a kézi hántolásához. Nemrég voltam egy szakinál aki megmutatta hogy hogy kell, viszont most elakadtam. Az a gond, hogy nem tudok igazán használható lenyomatot készíteni a tusípasztával. A főtengely egyébként fel van köszörülve. A csapágyakat eléggé meghúztam, most van egy tokmánytárcsa a főorsón, úgy még kézzel lehet forgatni. Nos ha bekenem pasztával a tengelyt és bedugom, a csapágyak letolják az összes pasztát, így a végükön már nincs semmi lenyomat. Próbáltam azt is, hogy a csapágyat kentem be, de így sem az igazi. Hol lehet a gond?

 © Csuhás2016. máj. 14. 21:33 | Válasz | #3132 
Vettem egy szerszámköszörűt. Szeretném levenni a kereszt asztalt. Két excenteres asztal biztosító papucsot kiszereltem, most látszólag csak a keresztorsó anya kapcsolja a szánt a géptesthez. Olyan mintha az anya egy hengeres csappal illeszkedne így az asztal emelésekor kicsúszik a fészekből. Ha valaki szerelt már ilyen gépet az talán tudja a tipikus megoldást. Ez egyébként egy svájci hispano gép, de szinte pont ilyen az orosz élező, vagy a magyar ksu gép is.

 © SzabóKrisztián2016. máj. 08. 23:58 | Válasz | #3131 
Ott a pont ! :)

 © appeter2016. máj. 08. 21:40 | Válasz | #3130 
Üdv
Nekem az M1 -es gépemen FM 200 egyetemes fej van.
Le-felszerelést falapokat alápakolva az asztal
emelésével (süllyesztésével)oldom meg.
Üdv: Péter

 © Csuhás2016. máj. 08. 20:59 | Válasz | #3129 
Dolgoztam a marógépemen horizontál módban. Megint hatalmas birkózást jelentett a ME250 vertikálfej leszedése és felrakása. Ti hogy szoktátok ezeket brutális vasakat emelgetni?
Illetve a ME gépekre jellemző két csavaros "éklécet" hogyan szokás meghúzni, van ennek valami trükkje, jól bevált metódusa?

 © SzabóKrisztián2016. máj. 08. 13:13 | Válasz | #3128 
https://docs.google.com/document/d/1jwQj0l3cVALSSqDV3-8XeUm_2iQw7ccD6dj8wk2Qr8c/edit

Közben megtaláltam a gépkönyvben az adatokat mindkét TOF-típushoz. Akinek hasonlóra lett volna szüksége, megtalálja. SZK

 © SzabóKrisztián2016. máj. 07. 21:01 | Válasz | #3127 
Sziasztok!

Az alábbi Danuvia osztófej (ld. a linket lejjebb) tokmánytárcsájának méretei miatt kereslek fel titeket. Esetleg tudna nekem valaki rajzzal vagy méretekkel segíteni? Épp most került a birtokomba egy, de sajnos nem járt hozzá tokmánytárcsa. Ha nem tudtok segíteni, megoldom, csak gondoltam, ezen a fórumon hátha segítségemre lehet valamelyikőtök, aki okosabb, mint én.(Gyári tokmánytárcsa méretei lennének érdekesek.) Köszönettel Szabó Krisztián

Link a képhez: http://img.index.hu/imgfrm/2/9/8/2/BIG_0008232982.jpg

 © jani3002016. ápr. 20. 13:11 | Válasz | #3126 
Köszi ! De én csak megmértem egy kallódó maradék alkatrészt . Ez nálam sosem volt egyben , csak néhány kisebb alkatrésze került hozzám .

 © Csuhás2016. ápr. 20. 13:05 | Válasz | #3125 
Most láttam a power belltnél van gumidugós kapcsoló kompletten illetve gumidugó készlet is. Árakat nem néztem de lehet hogy gazdaságos megoldás.

 © jani3002016. ápr. 20. 08:42 | Válasz | #3124 
Elírtam még egy méretet :(
a gumidugós fele van csak meg a tengely kapcsolónak . Az 18 as tengelyre megy .

 © Gere József2016. ápr. 19. 21:26 | Válasz | #3123 
Kedves Jani300!

Köszönöm a méreteket. A meglévő alkatrészekből én is valami hasonlóra következtettem. A csapok amúgy nálam 8-asak. Most gumi keresés van. lehet, hogy a pálinkás üveg dugója lesz a befutó. Elég kemény, és a kisebb átmérő éppen 18-as.

 © zoltan602016. ápr. 18. 13:38 | Válasz | #3122 
Valakinek nem lenne TBF 4 befogóhoz patron eladó?

 © zoltan602016. ápr. 18. 07:43 | Válasz | #3121 
Szép napot. Egy E-400 1500-as esztergagép eladó. Ára 350000 Ft
http://kepfeltoltes.hu/view/160415/WP_20160414_19_25_18_Pro_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 © jani3002016. ápr. 16. 17:57 | Válasz | #3120 
Ja ! E1N ről van szó !
Elírtam a gumidugó 17 hosszú . és 17,6 átmérőjű . kb azért a méretek , nem szedtem ki a gumikat .

 © jani3002016. ápr. 16. 17:51 | Válasz | #3119 
Üdv !
Itt van előttem egy gumidugós tengelykapcsoló.
16 as tengelyre , 83 átmérő a ház kívül , a két csap távolsága 60 , 8vagy 9 lehetett a csapátmérő , 17,6 a gumidugó helye 7 körül van a gumidugó hossza , 24 vastag a ház .A gumidugó mögötti rész 9,2 átmérőjű .
Rajzot nem tudok feltenni :(

 © Gépipari Szolnok 752016. ápr. 15. 23:58 | Válasz | #3118 
Ezt nézted már?

http://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/TOS_gyartmanyu_gyari_vasipari_elezogep_elado_46942361.htm?first=1

 © Gépipari Szolnok 752016. ápr. 15. 23:32 | Válasz | #3117 
Megnéztem minden képet ,de nem tudom a könyvből beazonosítani a gépedet.Az említett könyvben nincs ilyen gép.Nem is biztos , hogy magyar gyártmány .Nézd végig a
http://www.lathes.co.uk/.
Hátha megtalálod.

 © gab272016. ápr. 15. 11:43 | Válasz | #3116 
Sziasztok,

érdekelne, hogy láttatok-e már ilyen szerzetet, mert sajnos az adattáblája hiányzik, de nagyon kíváncsi vagyok rá, honnan való. A kutakodásom során sok hasonlóval találkoztam, de ez a típus még teljesen ismeretlen.

Mivel anno használhatóvá kellett tenni, nem eredeti állapotú - gyárilag minden bizonnyal központi hajtású lehetett. Az orsói (a feliratnak megfelelően) colos osztásúak. A formája, konstrukciója a századfordulón gyártott horizontális marókéra emlékeztet, viszont az asztal szélén a zseb profi megmunkálása arra utal, hogy jóval későbbi. Gépi előtolása van, de mivel nem 100 %-osan funkcionális (és annyira nincs is rá szükség), nincs fent rajta.

Ha valakinek véletlenül megvan a Százéves a magyar szerszámgépgyártás c. könyv, pillantson már bele, legyen szíves!





Köszönöm!
Gábor

 © TROMF222016. ápr. 15. 10:35 | Válasz | #3115 
A gépsatu tekerő érdemel két hangszórót :)

 © Csuhás2016. ápr. 15. 09:48 | Válasz | #3114 
Három apró ötlet, amit sokan ismerhettek de azt mondják egy újszülöttnek minden új.

1: Kocka maráshoz merőlegesre állítható ütköző. Egyszer kell precízen beállítani órázva, vagy a satu talpához derékszöggel azután már gyorsan lehet dolgozni.

2: Ha nektek is folyton leesik a gépsatu tekerője...

3: Mérőóra tartó, itt éppen gyalun, hogy gyorsan egyszerűen lehessen satut munkadarabot beállítani.





 © Gépipari Szolnok 752016. ápr. 13. 22:27 | Válasz | #3113 
Motorosnak igaza van tényleg jónak tűnik a gép.
Csak a tartozék hiánya. Eddig mit csináltak vele.? Kézből köszörültek? A síkköszörülésnek , meg az a lényege , hogy fogást veszek és otthagyom nem állok mellette és húzogatom előre-hátra .De ez ne tántorítson el , mert én egy, mint régebben írtam (3059 ,3061 )egy EE-250-et restaurálva nappaliba betennék, ha nem is dolgoznék rajta.
Ez ilyen!

Üdv: Sanyi

 © Pistike7212016. ápr. 13. 20:28 | Válasz | #3112 
Nos megmértem az orsó végeit illetve a közepét, minden tekintetben jelentéktelen a kopás. 0,1-0,2 mm-ről beszélünk az orsó tekintetében, az anya viszont nagyon kopott. Ma megesztergáltam a belső Tr 24x5 menetet a végén mér csak 0,02 mm-es simító fogásokkal és főleg a menetárok oldalát szedve. Az eredmény egy orsó végeken viszonylag szoros (kb. 10-10 cm) viszont ezen belül egy könnyen hajtható axiálisan kottyanásmentes anya lett. Persze ezen ha kell a későbbiekben még lehet szorítani, de jelen esetben teljesen laza állapotban is holtjátékmentesre sikeredett. Amúgy ME-1000-es a gép...

 © Motoros2016. ápr. 13. 13:37 | Válasz | #3111 
Ha mid három tengelyhez hozzá akarsz férni egyszerre akkor hátra kell állnod, tehát az elöl lévő tengely hiányosság nem sokat oszt- szoroz.
A zsír állapota meglepően jó, utal arra hogy jó volt az elszívás, vagy nemrégen volt a szervíz.
Ezeknél a gépeknél két gond lehet: Az asztal a görgőkkel leamortizálódik, nagyjavításra szorul.
Ez nem olcsó mulatság,lehet akár gazdasági totálkár is.

A másik a köszörűorsó csapágy ami elég kacifántos megoldás.
Leggyakrabban a köszörűkő felöli csapágy zajos, azaz cserére szorul.
Ez már akár házilagosan is megoldható, könnyű a hibát behatárolni..füleléssel.
A tartozékok hiánya az egy másik történet sajnos. :(((
Nem tudom hogyé adják, de ez ránézésre nem az a reménytelen kategória.

 © Csuhás2016. ápr. 13. 12:10 | Válasz | #3110 
A nóniuszos tárcsa megvan hátul is ( a kézi tekerő hiányzik ) és bal oldalon van az asztal emelés. Szimpatikus volt a gép, de sajna keveset fotóztam, ami van azt felraktam ide Ha valakit érdekel akkor ezeken valamivel több részlet látszik.

 © Kristály Árpád2016. ápr. 13. 11:24 | Válasz | #3109 

 © Motoros2016. ápr. 13. 11:19 | Válasz | #3108 
Akkor a hiánya nem gond, sőt az is lehet, hogy az előző tulaj direkt kiszerelte mivel sosem használta.
Ha kézzel tologatod akkor ezt csak a bal oldalra hátulra beülve teheted, mert így esik kézre?
Ott is meg van a nóniuszos fogásvétel keresztirányba?
És az asztal emelése...mert ez a fotóról valahogyan nem látszik.

 © Csuhás2016. ápr. 13. 10:42 | Válasz | #3107 
A hiányzó tengelyen volt egy fogaskerék ami az asztal alatt levő fogasléchez kapcsolódott. Most csak kézzel tologatják az asztalt, ami akár egy újjal is könnyen megy mert az asztal alatt teljes hosszban olajfürdőben levő görgős láncok vannak. Nagyon stabil és precíz az asztal mozgás.

 © Motoros2016. ápr. 13. 10:34 | Válasz | #3106 
Ennél a géptipusnál is a kézikerekes asztalmozgatás csak egy lehetőség, ami kiiktatható. Ha jól gondolom?
A másik a direkt tologatás, amihez csak egy foggantyú kell az asztalra.
A köszörűsök 90 %-ba direktben tologatják...szerintem, mert úgy jobban érzik a fogásokat.
Igaz ilyenkor nem megy elölről csak hátulról ami egy kicsit veszélyesebb mert benne van a kő robbanási terében.

Itt az adott gépnél az asztalmozgatást a frontrészen a jobb oldali hiányzó tengely végezte?

 © Csuhás2016. ápr. 13. 09:47 | Válasz | #3105 
Azt hiszem továbbra is álom marad: olyan jó volna egy kis szerszámélező, amivel az élezésen kívül síkba tudok húzni egy satupofát, vagy tisztára simítani egy morzekúpot.

 © Gépipari Szolnok 752016. ápr. 13. 09:30 | Válasz | #3104 
Szia ! Én is ilyen gondban voltam.Én egy másik gépet akartam venni , de nem volt annak sem tartozéka. Anélkül egy szép bútordarab. Azért is írtam , hogy a tartozék a lelke .



[img] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

[img] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

 © Csuhás2016. ápr. 13. 08:09 | Válasz | #3103 
Azt hiszem ennek csak a felét tudnám rááldozni, ennyiért pedig csoda kellene hogy megkapjam. Az a baj mire ebből a gépből élező lesz az rengeteg munka, és egy még legalább ennyi pénz. Kell egy mágnesasztal, és valami ksu vagy hasonló gépről a tartozékok amik átalakíthatók erre a gépre való felfogáshoz.

 © sufnituning2016. ápr. 12. 23:17 | Válasz | #3102 
A kézikerék, tengely nem gond még a fogaskerék is könnyen beszerezhető, vagy legyártható, kb 300 e környéke.

 © sufnituning2016. ápr. 12. 23:05 | Válasz | #3101 
Haha én tudom, hol készült a kép, ide a barátomhoz szoktam én is járni.

 © Gépipari Szolnok 752016. ápr. 12. 20:20 | Válasz | #3100 
Szerintem , ha nincs hozzá tartozék , akkor legfeljebb síkköszörűnek tudod , használni.
Ezeknél a gépeknél a tartozék a fontos. nem az alapgép.Egy esztergánál ha nincs báb , vagy cserekerék jobban megoldható , mint egy csavartélű marószerszám befogója és forgatója.

Van itt egy link ami árat ír:
http://www.szerszamgepgyar.hu/kereskedohaz/tartalom.php

Üdv: Sanyi

 © Csuhás2016. ápr. 12. 19:10 | Válasz | #3099 
Lehetőség volna megvennem ezt a szerszám köszörűt. Felújításra vár, hiányzik az asztal mozgatás fogaskereke, tengelye, kézikereke. Tartozék nincs hozzá ( a satu sem tartozék )
Mennyit érhet egy ilyen masina?



 © Kopirnyák2016. ápr. 11. 20:49 | Válasz | #3098 
Az orsó is kopott, meg az anya is. A használat nem kegyelmez egyiknek sem. Nem lesz mihez igazítani az új anyát. Ha a végére már fel fog menni, középen ugyanúgy kotyogni fog. Ha járatos méret az emelkedés és átmérő, nem kell spórolni, venni kell orsót, hozzá anyát bronzból (marógépnél a műanyagot el kell felejteni) bealakítani a helyére. Na akkor azt valóban meghálálja.

 © jani3002016. ápr. 11. 20:12 | Válasz | #3097 
Szia ! Ha a végén nincs holtjáték , akkor inkább az orsó kopott , talán .
Hogy illeszted a kopott orsóhoz , ha az orsó végei jók ?
Ha két fél anya akkor nem szóltam .
Nem ismerem a gépet , csak elgondolkoztam a dolgon .

 © Pistike7212016. ápr. 11. 20:03 | Válasz | #3096 
Az nem baj, ha a végein kicsit szorulni fog, mert ott még ennek a kopott anyának is jelentéktelen a holtjátéka, nekem az lenne a lényeg, hogy az orsó közepétől kb. 20-20 cm-t jó legyen mert ott használom a legtöbbet. Kiesztergálom a menetet benne ráillesztem az orsóra és meglátom mire jutok.

 © vadember2016. ápr. 11. 19:58 | Válasz | #3095 
Én vettem egy új menetes orsót. 5000 Ft. körül van az ára.Csapágyboltban hoznak rendelésre. Levágtam a régiről a menetes részt és ezt hozzá hegesztettem. POM-ból csináltam meg az anyát úgy, hogy az új menetes szár leeső darabjából csináltam menetfúrót. Elég szívás. Ma már inkább kifúrnám a POM-ot magméretre, aztán hosszába kettévágva a felmelegített orsóra rányomnám. Így beleolvad a menetárokba tokéletesen kialakítva a menetprofilt.
Nem az én ötletem, a neten láttam valahol.
Kopott orsóra hiába csinálsz új anyát nem fog tetszeni mert a végein szorulni fog.

 © zoltan602016. ápr. 11. 08:02 | Válasz | #3094 
Szép napot. Ha valaki tudna marógépet olcsón eladót kérem szoljon. Köszi

 © Pistike7212016. ápr. 11. 06:53 | Válasz | #3093 
Köszönöm a segítő hozzáállásodat! Épp tegnap nézte meg egy gépész barátom a masinát, a keresztirányú orsónál hála istennek nincs holtjáték, (megközelítőleg 0) A keresztorsónál csak a nóniuszos tárcsa mögötti anya volt fellazulva mert a biztosító lemezke el volt törve. Ezt könnyen orvosoltam. Viszont a hosszanti részen olyan mértékű a kopás,hogy már az utánállítás sem segít, főleg az anya van nagyon szétkopva.Egy újat kell gyártani, mégpedig olyan tűréssel, hogy a félig-meddig kopott orsóra kottyanásmentesen illeszkedjen... Szép kis feladat lesz... De szeretem a kihívásokat, a gép meg fogja hálálni annyi szent!

 © zoli902016. ápr. 10. 08:28 | Válasz | #3092 
Küldtem mailt!

 © gorbi2016. ápr. 10. 01:24 | Válasz | #3091 
Melyik tipus ? MF250 vagy ME250 ?
Nekem MF250 -esem van, ha jó hozzá, érdekelne...
Képek? Ár ? Kicsit részletesebb leírás ?

 © hostya2016. ápr. 09. 22:21 | Válasz | #3090 
"A keresztirányú holtjátéknak is van esetleg hasonló elven állítási lehetősége? "

Sajnos nincs.
A keresztszán orsó anyája nem kúpos-hasított..(gépkönyv rajz)


Én szinte "csavarjaira" szedtem a gépet a "felújítás" során, és képeket is készítettem néhány mozzanatról.
Szívesen segítek ha tudok...
A segítségnek egyetlen feltétele van. :)
Töltsd ki a sok 'ismeretlenes' adatlapodat..


 © Gere József2016. ápr. 09. 21:43 | Válasz | #3089 
Kedves Csuhás!
Én is így gondoltam, bő tárháza van az alternatív megoldásoknak, tehát e téren félelemre nincs ok.
Kedves PSoft!
Igazad van, a klasszikus Hardy tárcsa a megadott linken látható. Az E1-N gépé a gumidugós, és a gépkönyv szerint van egy közbetét tárcsa is. Erre utal hogy a motor tárcsáján, és a jelenleg betegre kalapált állapotú előtét hajtóművén is 2-2 db 8 mm átmérőjű csap van.
Az előtét hajtómű beszerelése is embert -leginkább két embert- próbáló munka lesz. Nagy segítség, hogy a szekrény hátuljára egy nagy méretű nyílást szerkesztettek, nyilván az előtét hajtómű könnyebb beszelethetősége végett.

 © zoli902016. ápr. 09. 21:31 | Válasz | #3088 
Sziasztok!

Strigon 250 eladó szinuszfej,osztófej,osztófejhez cserekerék készlet, vizszintes tengelyek és felfogó támasz!

 © kertész laci2016. ápr. 09. 20:02 | Válasz | #3087 
Sajnos nem tudok többet segiteni,mint írtam ,ennyire mélyedtem bele csak.

 © PSoft2016. ápr. 09. 18:57 | Válasz | #3086 

A gépkönyv is Hardy-tárcsát említ.

Nekem, a Hardy-tárcsáról, valamiért, EZ a szerkezet ugrik be.

Az E1N-nél emlékeim szerint inkább, a klasszikus dugós/csapos tengelykapcsoló volt.



[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com