Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Hagyományos forgácsológépek
Minden ami forgácsolás de nem CNC és nem eszterga

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © jani3002016. ápr. 20. 13:11 | Válasz | #3126 
Köszi ! De én csak megmértem egy kallódó maradék alkatrészt . Ez nálam sosem volt egyben , csak néhány kisebb alkatrésze került hozzám .

 © Csuhás2016. ápr. 20. 13:05 | Válasz | #3125 
Most láttam a power belltnél van gumidugós kapcsoló kompletten illetve gumidugó készlet is. Árakat nem néztem de lehet hogy gazdaságos megoldás.

 © jani3002016. ápr. 20. 08:42 | Válasz | #3124 
Elírtam még egy méretet :(
a gumidugós fele van csak meg a tengely kapcsolónak . Az 18 as tengelyre megy .

 © Gere József2016. ápr. 19. 21:26 | Válasz | #3123 
Kedves Jani300!

Köszönöm a méreteket. A meglévő alkatrészekből én is valami hasonlóra következtettem. A csapok amúgy nálam 8-asak. Most gumi keresés van. lehet, hogy a pálinkás üveg dugója lesz a befutó. Elég kemény, és a kisebb átmérő éppen 18-as.

 © zoltan602016. ápr. 18. 13:38 | Válasz | #3122 
Valakinek nem lenne TBF 4 befogóhoz patron eladó?

 © zoltan602016. ápr. 18. 07:43 | Válasz | #3121 
Szép napot. Egy E-400 1500-as esztergagép eladó. Ára 350000 Ft
http://kepfeltoltes.hu/view/160415/WP_20160414_19_25_18_Pro_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 © jani3002016. ápr. 16. 17:57 | Válasz | #3120 
Ja ! E1N ről van szó !
Elírtam a gumidugó 17 hosszú . és 17,6 átmérőjű . kb azért a méretek , nem szedtem ki a gumikat .

 © jani3002016. ápr. 16. 17:51 | Válasz | #3119 
Üdv !
Itt van előttem egy gumidugós tengelykapcsoló.
16 as tengelyre , 83 átmérő a ház kívül , a két csap távolsága 60 , 8vagy 9 lehetett a csapátmérő , 17,6 a gumidugó helye 7 körül van a gumidugó hossza , 24 vastag a ház .A gumidugó mögötti rész 9,2 átmérőjű .
Rajzot nem tudok feltenni :(

 © Gépipari Szolnok 752016. ápr. 15. 23:58 | Válasz | #3118 
Ezt nézted már?

http://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/TOS_gyartmanyu_gyari_vasipari_elezogep_elado_46942361.htm?first=1

 © Gépipari Szolnok 752016. ápr. 15. 23:32 | Válasz | #3117 
Megnéztem minden képet ,de nem tudom a könyvből beazonosítani a gépedet.Az említett könyvben nincs ilyen gép.Nem is biztos , hogy magyar gyártmány .Nézd végig a
http://www.lathes.co.uk/.
Hátha megtalálod.

 © gab272016. ápr. 15. 11:43 | Válasz | #3116 
Sziasztok,

érdekelne, hogy láttatok-e már ilyen szerzetet, mert sajnos az adattáblája hiányzik, de nagyon kíváncsi vagyok rá, honnan való. A kutakodásom során sok hasonlóval találkoztam, de ez a típus még teljesen ismeretlen.

Mivel anno használhatóvá kellett tenni, nem eredeti állapotú - gyárilag minden bizonnyal központi hajtású lehetett. Az orsói (a feliratnak megfelelően) colos osztásúak. A formája, konstrukciója a századfordulón gyártott horizontális marókéra emlékeztet, viszont az asztal szélén a zseb profi megmunkálása arra utal, hogy jóval későbbi. Gépi előtolása van, de mivel nem 100 %-osan funkcionális (és annyira nincs is rá szükség), nincs fent rajta.

Ha valakinek véletlenül megvan a Százéves a magyar szerszámgépgyártás c. könyv, pillantson már bele, legyen szíves!





Köszönöm!
Gábor

 © TROMF222016. ápr. 15. 10:35 | Válasz | #3115 
A gépsatu tekerő érdemel két hangszórót :)

 © Csuhás2016. ápr. 15. 09:48 | Válasz | #3114 
Három apró ötlet, amit sokan ismerhettek de azt mondják egy újszülöttnek minden új.

1: Kocka maráshoz merőlegesre állítható ütköző. Egyszer kell precízen beállítani órázva, vagy a satu talpához derékszöggel azután már gyorsan lehet dolgozni.

2: Ha nektek is folyton leesik a gépsatu tekerője...

3: Mérőóra tartó, itt éppen gyalun, hogy gyorsan egyszerűen lehessen satut munkadarabot beállítani.





 © Gépipari Szolnok 752016. ápr. 13. 22:27 | Válasz | #3113 
Motorosnak igaza van tényleg jónak tűnik a gép.
Csak a tartozék hiánya. Eddig mit csináltak vele.? Kézből köszörültek? A síkköszörülésnek , meg az a lényege , hogy fogást veszek és otthagyom nem állok mellette és húzogatom előre-hátra .De ez ne tántorítson el , mert én egy, mint régebben írtam (3059 ,3061 )egy EE-250-et restaurálva nappaliba betennék, ha nem is dolgoznék rajta.
Ez ilyen!

Üdv: Sanyi

 © Pistike7212016. ápr. 13. 20:28 | Válasz | #3112 
Nos megmértem az orsó végeit illetve a közepét, minden tekintetben jelentéktelen a kopás. 0,1-0,2 mm-ről beszélünk az orsó tekintetében, az anya viszont nagyon kopott. Ma megesztergáltam a belső Tr 24x5 menetet a végén mér csak 0,02 mm-es simító fogásokkal és főleg a menetárok oldalát szedve. Az eredmény egy orsó végeken viszonylag szoros (kb. 10-10 cm) viszont ezen belül egy könnyen hajtható axiálisan kottyanásmentes anya lett. Persze ezen ha kell a későbbiekben még lehet szorítani, de jelen esetben teljesen laza állapotban is holtjátékmentesre sikeredett. Amúgy ME-1000-es a gép...

 © Motoros2016. ápr. 13. 13:37 | Válasz | #3111 
Ha mid három tengelyhez hozzá akarsz férni egyszerre akkor hátra kell állnod, tehát az elöl lévő tengely hiányosság nem sokat oszt- szoroz.
A zsír állapota meglepően jó, utal arra hogy jó volt az elszívás, vagy nemrégen volt a szervíz.
Ezeknél a gépeknél két gond lehet: Az asztal a görgőkkel leamortizálódik, nagyjavításra szorul.
Ez nem olcsó mulatság,lehet akár gazdasági totálkár is.

A másik a köszörűorsó csapágy ami elég kacifántos megoldás.
Leggyakrabban a köszörűkő felöli csapágy zajos, azaz cserére szorul.
Ez már akár házilagosan is megoldható, könnyű a hibát behatárolni..füleléssel.
A tartozékok hiánya az egy másik történet sajnos. :(((
Nem tudom hogyé adják, de ez ránézésre nem az a reménytelen kategória.

 © Csuhás2016. ápr. 13. 12:10 | Válasz | #3110 
A nóniuszos tárcsa megvan hátul is ( a kézi tekerő hiányzik ) és bal oldalon van az asztal emelés. Szimpatikus volt a gép, de sajna keveset fotóztam, ami van azt felraktam ide Ha valakit érdekel akkor ezeken valamivel több részlet látszik.

 © Kristály Árpád2016. ápr. 13. 11:24 | Válasz | #3109 

 © Motoros2016. ápr. 13. 11:19 | Válasz | #3108 
Akkor a hiánya nem gond, sőt az is lehet, hogy az előző tulaj direkt kiszerelte mivel sosem használta.
Ha kézzel tologatod akkor ezt csak a bal oldalra hátulra beülve teheted, mert így esik kézre?
Ott is meg van a nóniuszos fogásvétel keresztirányba?
És az asztal emelése...mert ez a fotóról valahogyan nem látszik.

 © Csuhás2016. ápr. 13. 10:42 | Válasz | #3107 
A hiányzó tengelyen volt egy fogaskerék ami az asztal alatt levő fogasléchez kapcsolódott. Most csak kézzel tologatják az asztalt, ami akár egy újjal is könnyen megy mert az asztal alatt teljes hosszban olajfürdőben levő görgős láncok vannak. Nagyon stabil és precíz az asztal mozgás.

 © Motoros2016. ápr. 13. 10:34 | Válasz | #3106 
Ennél a géptipusnál is a kézikerekes asztalmozgatás csak egy lehetőség, ami kiiktatható. Ha jól gondolom?
A másik a direkt tologatás, amihez csak egy foggantyú kell az asztalra.
A köszörűsök 90 %-ba direktben tologatják...szerintem, mert úgy jobban érzik a fogásokat.
Igaz ilyenkor nem megy elölről csak hátulról ami egy kicsit veszélyesebb mert benne van a kő robbanási terében.

Itt az adott gépnél az asztalmozgatást a frontrészen a jobb oldali hiányzó tengely végezte?

 © Csuhás2016. ápr. 13. 09:47 | Válasz | #3105 
Azt hiszem továbbra is álom marad: olyan jó volna egy kis szerszámélező, amivel az élezésen kívül síkba tudok húzni egy satupofát, vagy tisztára simítani egy morzekúpot.

 © Gépipari Szolnok 752016. ápr. 13. 09:30 | Válasz | #3104 
Szia ! Én is ilyen gondban voltam.Én egy másik gépet akartam venni , de nem volt annak sem tartozéka. Anélkül egy szép bútordarab. Azért is írtam , hogy a tartozék a lelke .



[img] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

[img] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

 © Csuhás2016. ápr. 13. 08:09 | Válasz | #3103 
Azt hiszem ennek csak a felét tudnám rááldozni, ennyiért pedig csoda kellene hogy megkapjam. Az a baj mire ebből a gépből élező lesz az rengeteg munka, és egy még legalább ennyi pénz. Kell egy mágnesasztal, és valami ksu vagy hasonló gépről a tartozékok amik átalakíthatók erre a gépre való felfogáshoz.

 © sufnituning2016. ápr. 12. 23:17 | Válasz | #3102 
A kézikerék, tengely nem gond még a fogaskerék is könnyen beszerezhető, vagy legyártható, kb 300 e környéke.

 © sufnituning2016. ápr. 12. 23:05 | Válasz | #3101 
Haha én tudom, hol készült a kép, ide a barátomhoz szoktam én is járni.

 © Gépipari Szolnok 752016. ápr. 12. 20:20 | Válasz | #3100 
Szerintem , ha nincs hozzá tartozék , akkor legfeljebb síkköszörűnek tudod , használni.
Ezeknél a gépeknél a tartozék a fontos. nem az alapgép.Egy esztergánál ha nincs báb , vagy cserekerék jobban megoldható , mint egy csavartélű marószerszám befogója és forgatója.

Van itt egy link ami árat ír:
http://www.szerszamgepgyar.hu/kereskedohaz/tartalom.php

Üdv: Sanyi

 © Csuhás2016. ápr. 12. 19:10 | Válasz | #3099 
Lehetőség volna megvennem ezt a szerszám köszörűt. Felújításra vár, hiányzik az asztal mozgatás fogaskereke, tengelye, kézikereke. Tartozék nincs hozzá ( a satu sem tartozék )
Mennyit érhet egy ilyen masina?



 © Kopirnyák2016. ápr. 11. 20:49 | Válasz | #3098 
Az orsó is kopott, meg az anya is. A használat nem kegyelmez egyiknek sem. Nem lesz mihez igazítani az új anyát. Ha a végére már fel fog menni, középen ugyanúgy kotyogni fog. Ha járatos méret az emelkedés és átmérő, nem kell spórolni, venni kell orsót, hozzá anyát bronzból (marógépnél a műanyagot el kell felejteni) bealakítani a helyére. Na akkor azt valóban meghálálja.

 © jani3002016. ápr. 11. 20:12 | Válasz | #3097 
Szia ! Ha a végén nincs holtjáték , akkor inkább az orsó kopott , talán .
Hogy illeszted a kopott orsóhoz , ha az orsó végei jók ?
Ha két fél anya akkor nem szóltam .
Nem ismerem a gépet , csak elgondolkoztam a dolgon .

 © Pistike7212016. ápr. 11. 20:03 | Válasz | #3096 
Az nem baj, ha a végein kicsit szorulni fog, mert ott még ennek a kopott anyának is jelentéktelen a holtjátéka, nekem az lenne a lényeg, hogy az orsó közepétől kb. 20-20 cm-t jó legyen mert ott használom a legtöbbet. Kiesztergálom a menetet benne ráillesztem az orsóra és meglátom mire jutok.

 © vadember2016. ápr. 11. 19:58 | Válasz | #3095 
Én vettem egy új menetes orsót. 5000 Ft. körül van az ára.Csapágyboltban hoznak rendelésre. Levágtam a régiről a menetes részt és ezt hozzá hegesztettem. POM-ból csináltam meg az anyát úgy, hogy az új menetes szár leeső darabjából csináltam menetfúrót. Elég szívás. Ma már inkább kifúrnám a POM-ot magméretre, aztán hosszába kettévágva a felmelegített orsóra rányomnám. Így beleolvad a menetárokba tokéletesen kialakítva a menetprofilt.
Nem az én ötletem, a neten láttam valahol.
Kopott orsóra hiába csinálsz új anyát nem fog tetszeni mert a végein szorulni fog.

 © zoltan602016. ápr. 11. 08:02 | Válasz | #3094 
Szép napot. Ha valaki tudna marógépet olcsón eladót kérem szoljon. Köszi

 © Pistike7212016. ápr. 11. 06:53 | Válasz | #3093 
Köszönöm a segítő hozzáállásodat! Épp tegnap nézte meg egy gépész barátom a masinát, a keresztirányú orsónál hála istennek nincs holtjáték, (megközelítőleg 0) A keresztorsónál csak a nóniuszos tárcsa mögötti anya volt fellazulva mert a biztosító lemezke el volt törve. Ezt könnyen orvosoltam. Viszont a hosszanti részen olyan mértékű a kopás,hogy már az utánállítás sem segít, főleg az anya van nagyon szétkopva.Egy újat kell gyártani, mégpedig olyan tűréssel, hogy a félig-meddig kopott orsóra kottyanásmentesen illeszkedjen... Szép kis feladat lesz... De szeretem a kihívásokat, a gép meg fogja hálálni annyi szent!

 © zoli902016. ápr. 10. 08:28 | Válasz | #3092 
Küldtem mailt!

 © gorbi2016. ápr. 10. 01:24 | Válasz | #3091 
Melyik tipus ? MF250 vagy ME250 ?
Nekem MF250 -esem van, ha jó hozzá, érdekelne...
Képek? Ár ? Kicsit részletesebb leírás ?

 © hostya2016. ápr. 09. 22:21 | Válasz | #3090 
"A keresztirányú holtjátéknak is van esetleg hasonló elven állítási lehetősége? "

Sajnos nincs.
A keresztszán orsó anyája nem kúpos-hasított..(gépkönyv rajz)


Én szinte "csavarjaira" szedtem a gépet a "felújítás" során, és képeket is készítettem néhány mozzanatról.
Szívesen segítek ha tudok...
A segítségnek egyetlen feltétele van. :)
Töltsd ki a sok 'ismeretlenes' adatlapodat..


 © Gere József2016. ápr. 09. 21:43 | Válasz | #3089 
Kedves Csuhás!
Én is így gondoltam, bő tárháza van az alternatív megoldásoknak, tehát e téren félelemre nincs ok.
Kedves PSoft!
Igazad van, a klasszikus Hardy tárcsa a megadott linken látható. Az E1-N gépé a gumidugós, és a gépkönyv szerint van egy közbetét tárcsa is. Erre utal hogy a motor tárcsáján, és a jelenleg betegre kalapált állapotú előtét hajtóművén is 2-2 db 8 mm átmérőjű csap van.
Az előtét hajtómű beszerelése is embert -leginkább két embert- próbáló munka lesz. Nagy segítség, hogy a szekrény hátuljára egy nagy méretű nyílást szerkesztettek, nyilván az előtét hajtómű könnyebb beszelethetősége végett.

 © zoli902016. ápr. 09. 21:31 | Válasz | #3088 
Sziasztok!

Strigon 250 eladó szinuszfej,osztófej,osztófejhez cserekerék készlet, vizszintes tengelyek és felfogó támasz!

 © kertész laci2016. ápr. 09. 20:02 | Válasz | #3087 
Sajnos nem tudok többet segiteni,mint írtam ,ennyire mélyedtem bele csak.

 © PSoft2016. ápr. 09. 18:57 | Válasz | #3086 

A gépkönyv is Hardy-tárcsát említ.

Nekem, a Hardy-tárcsáról, valamiért, EZ a szerkezet ugrik be.

Az E1N-nél emlékeim szerint inkább, a klasszikus dugós/csapos tengelykapcsoló volt.


 © Csuhás2016. ápr. 09. 18:15 | Válasz | #3085 
Nézz körül milyen gumicsövet, vagy szilentet tudsz vásárolni, majd ahhoz alakítsd át a tárcsát. Szükség esetén lehet perselyezni vagy erősebb csappal ellátni a mostanit. Ne akarj mindenáron a gyári kivitelhez ragaszkodni.

 © PSoft2016. ápr. 09. 16:25 | Válasz | #3084 

Jópár évig volt egy E1N a háznál.:)

Ez idő alatt, azt hiszem, két alkalommal kellett az előtét hajtóművet "kivarázsolni" a szekrényből.
(mindkét esetben, váltó hiba miatt)
Nem volt egyszerű, mint ahogy a "visszavarázslás" sem!

(hogy a motor két, vagy több dugós kuplunggal csatlakozott a hajtóműhöz, arra már nem emlékszem):(


 © Gere József2016. ápr. 09. 16:04 | Válasz | #3083 
Kedves PSoft!

Köszönöm a linket, nagy kincs a könyv elérhetősége. Abban bíztam, hogy metszeti rajzot is tartalmaz a tengelykapcsolóról, de valóban, ahogy Krisztián is írta, csak nézeti rajz van. A váltóról viszont van metszeti rajz, így legalább sejtem, hogy mi van benne. Azt is megállapítottam, hogy a gyártás során a gépet legalább háromféle motorral készítették. A könyvben lévő lehet az első változat, a hozzám került a második. Ennek hosszabb a motorja, és elől-hátul szellőző nyílás van rajta, végül a hasonló hosszúságú zárt motort kaphattak az utolsó szériák. Úgy tudom, hogy még az 1980-as évek elején is gyártásban volt a gép. No és hogy ne legyek olyan titokzatos. Az 1980-as évek végén hozzájutottam egy E1-es géphez, aminek nem volt motorja, és így hajtása sem. ( Ebből fejlesztették ki az E1-N-t, az N a Northon mellékhajtóművére utal. Az E1 lapos szíjjal hajtja a főorsót, az E1-N egy négy fokozatú előtét hajtóműről ékszíjjal. ) Kezdettől cél volt egy jobb hajtás építése a géphez. Évekkel ezelőtt hozzájutottam egy E1-N előtét hajtóművéhez,de kiderült, hogy ez nem építhető be az E1 szekrényébe. Most egy szekrényhez, a rá szerelt motorral és közdarabbal gyarapodtam. Ha elkészül az E1 és E1-N öszvér megoldása lesz. Ehhez viszont az előtét hajtóművön lévő tárcsát helyre kell, hozni, mert valaki igen "szakértő" módon kalapáccsal kissé átformázta. Innen szép nyerni, ahogy a sportban is mondani szokták.

 © PSoft2016. ápr. 09. 15:05 | Válasz | #3082 

Mint ahogy Krisztián már lentebb írta, nincs értékelhető adat a gumidugós tengelykapcsolóról a gépkönyvben.

Itt megtalálod az E1N gépkönyvét, hátha más egyéb okból is szükséged lenne rá.


 © SzabóKrisztián2016. ápr. 09. 14:14 | Válasz | #3081 
Kedves József! Szívesen elvállalnám az új tárcsa elkészítését, ha a lenti e-mailre küld egy beméretezett rajzot. Üdv, SZK
szk.metalworks@gmail.com

 © Gere József2016. ápr. 09. 13:03 | Válasz | #3080 
Kedves Jani300 és Krisztián.
Már amit írtatok az is nagy segítség. Ez alapján beigazolódott amit sejtettem, hogy az előtét hajóművemen lévő tárcsa egy buherálmány. A motort és a hajtóművet nem egy időben vettem, és így nem egymáshoz valók.Vélhetően nem is egy szériából valók. A motor 1955-ös, a hajtómű jóval fiatalabb, de a rajta lévő tárcsa agyon lett gyilkolva, újat kell készíteni. A két darab dugó fontos információ számomra. Még az is sokat segítene, ha azt tudnám, hogy a gumi dugó átmenő furatba megy az ellenkező tárcsában, vagy egy fészek furatba?
Üdvözlettel

Gere József

 © jani3002016. ápr. 09. 10:23 | Válasz | #3079 
Kettő darabra emlékszem .
A méretekre viszont nem .
De egy havernak van váltója , megtudom nézni esetleg , de eltart egy darabig míg meglesz .

 © SzabóKrisztián2016. ápr. 08. 23:36 | Válasz | #3078 
Tisztelt József! A gépkönyvben nincsen részletes rajz a Hardy-tárcsáról, csak egy nézetrajz, méretek nélkül. Most néztem.

 © Gere József2016. ápr. 08. 21:14 | Válasz | #3077 
Kedves Fórumtársak!

Az E1-N eszterga motor és előtét hajtómű közötti gumidugós tengelykapcsoló gyári kialakítása érdekelne.Leginkább a gumidugók száma, hosszúsága és átmérője. Vélhetően a gépkönyvében erről van korrekt rajz, és adat. Ha valakinek lenne, sokat segítene, ha ezt a részt beszkennelné és a gerej60@gmail.com címemre megküldené.

Köszönettel

Gere József

 © Pistike7212016. ápr. 08. 19:18 | Válasz | #3076 
Szia Kertész Laci!
Köszönöm szépen a tippet a hosszanti holtjátékra, kevesebb mint a negyedére sikerült csökkentenem. A keresztirányú holtjátéknak is van esetleg hasonló elven állítási lehetősége? :D Nem tudom mert még soha nem szedtem szét ilyen magyar csodamasinát! :)Köszönöm előre is!

 © kertész laci2016. ápr. 07. 21:18 | Válasz | #3075 
Ha az asztal jobb végéről leveszed az orsó bakját, balra eltekerve az asztalt,előbukkan az állítható kúpos anya.
Én rá állítottam,de a végekre kitekerve ,már szorul.
Vettem hozzá tr menetes orsót,anyát kellene gyártanom hozzá,anyagom is van,de a lustaság....
Eddig jutottam vele,mondván ;még müködik.

 © Pistike7212016. ápr. 07. 09:19 | Válasz | #3074 
Sziasztok!

Kérdésem lenne az ME-1000 marógép hossz- és keresztirányú asztalmozgató orsójának holtjátékával kapcsolatban, hogy lehet-e vele valamit kezdeni? Van-e utánállítási lehetőség, mert véleményem szerint zavaróan nagy a holtjáték.
A nóniusz tárcsán nézve, 1,5 illetve 1,6 mm holtjátékot tapasztalok.

Amennyiben van rá megoldás, hogy minimalizáljam a holtjátékot (tudom megszüntetni teljesen nem lehet) megköszönném ha a szétszedéshez kapnék egy részletes leírást, esetleg képeket.

A gépkönyv erre vonatkozólag nem tartalmaz semmit.

Előre is köszönöm :D

Üdv.: István

 © Csuhás2016. ápr. 04. 15:31 | Válasz | #3073 
Azt hiszem egyetlen gép felújítása miatt nem kell külön topikot nyitni. Viszont itt örömmel vesszük a tapasztalatokat, fotókat hiszen egy elterjedt gépről van szó.

 © znyolczas2016. ápr. 04. 15:21 | Válasz | #3072 
Sziasztok! Nemrégiben vásároltam egy Strigon ME1000 típusú marógépet. Egy bácsika elmondása szerint mechanikailag fel lett újítva de az elektromos részekre nem jutott idő mert az akkori gazdája sajnos elhalálozott...Mikor megláttam a gépet úgy éreztem, hogy ez kell nekem bármennyire is laikus vagyok...Most szeretnék belekezdeni az elektromos részek teljes felújításába majd egy kicsit kívülről is rendbe tenném mert nagyon le van harcolva szegényke. Mivel szeretnék majd képeket is felrakni a restaurálás folyamatáról és sokat kérdezni tőletek ezért kicsit elbizonytalanodtam hogy ebbe a topicba irkáljak vagy kérjek meg egy modit hogy legyen szíves nyitni nekem egy topicot.

 © SzabóKrisztián2016. ápr. 02. 22:41 | Válasz | #3071 
Kedves Csuhás! Arra kellene, hogy újat szeretnék csinálni, ezért érdeklődtem. Minden tiszteletem mellett más megoldás egyelőre nem érdekel. Köszönettel, Krisztián

 © Motoros2016. márc. 31. 07:51 | Válasz | #3070 
Bocs, elkerülte a figyelmemet a #3061. Ha valami konkrét kérdésed van akkor szivesen válaszolok, ha tudok. De inkább magánban jobb lenne.

 © Csuhás2016. márc. 31. 07:21 | Válasz | #3069 
Nem tudom mire kellene, de kopás esetén csak a menetes részt szokták cserélni, bolti trapézmenetes orsóra, mondjuk kúpos szeges toldással.

 © SzabóKrisztián2016. márc. 31. 00:11 | Válasz | #3068 
Sziasztok! Üdv! Abban szeretnék segítséget kérni, hogy valaki esetleg el tudná nekem küldeni az E2N-típusú gépek keresztszán és késtartószán orsóinak méretezett rajzát? Köszönettel, Krisztián

 © Teaway2016. márc. 27. 14:31 | Válasz | #3067 
De ez csak egy lehetséges megoldás; a képen levő gépen nem biztos, hogy pont így van megoldva, de valami hasonló megoldás lesz.

 © Durkonorbi2016. márc. 27. 11:54 | Válasz | #3066 
Koszi,így már ok! ;)

 © Teaway2016. márc. 27. 09:48 | Válasz | #3065 
Megmarkolod a 3 ágú kar középső részét és meghúzod tengelyirányban. Ekkor old a kapcsolat. Záráshoz ugyanez visszafelé.

 © Durkonorbi2016. márc. 27. 09:23 | Válasz | #3064 
Ere gondoltam én is, de nem látok rá a képeken utalást...

 © Teaway2016. márc. 27. 09:20 | Válasz | #3063 
Gondolom, oldható kapcsolat van köztük, vagy a 3 ágú kar, vagy a csiga hajtja.

 © Durkonorbi2016. márc. 27. 09:07 | Válasz | #3062 
Srácok,

ezeken a típusú gépeken vajon hogy van megoldva a Z tengelyen, hogy a 3 ágú karral "gyorsmenetben mozgatható a fej", de mellette finoman is állítható a tekerentyűvel? Mert nekem az volna logikus, hogy a finomállító csigatengellyel (worm shaft)kapcsolódik, de akkor ugye ha a 3 ágúval akarnám mozgatni, nem mozogna, "fogná" a csigatengely... vagy hol a hiba a gondolatmenetben? :)

 © Gépipari Szolnok 752016. márc. 21. 18:11 | Válasz | #3061 
Szia !
A kérdésedben benne van a válasz!
Nagyon ritka darab , ezért érdekel.
Végül is mindegy , hogy 01-vagy 02
,mert nem termelésre kell.
Régen egy barátom mondta , mikor megkérdeztem tőle,hogy minek neked ez a gép(egy angol csúcsköszörű) -azt válaszolta , hogy még a nappalimba is betenném annyira tetszik.
Nem ismerem ezta tipust csak, valahogy tetszik,és érdekel.

Ha tudsz bővebbet megköszönöm!

Üdv: Sanyi

 © Motoros2016. márc. 21. 16:28 | Válasz | #3060 
Tudom nem illik így visszakérdezni, de furdalja az oldalamat a kíváncsiság:
Miért pont erre a ritka fajtára vadászol?
A KART (SZIM) művek gyártmánya volt a 70-es években. Csak pár száz darab ha készült belőle. Exportra szánták javarészt.
Itthon alig van belőle pár darab.
Edzett köszörült ágyas nagy pontosságú eszterga.
Ha jól emlékszem volt egy külön megszólítása is, talán szerszámelem eszterga vagy ilyesmi.
A -01 az 500-as és a -02 a 750-es kivitel.
De ezt biztos Te is tudod.

 © Gépipari Szolnok 752016. márc. 19. 23:55 | Válasz | #3059 
Keresek EE-250-01 esztergát
Ha ismeritek mi a vélemény róla?


[img] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

 © Razero2016. márc. 10. 16:03 | Válasz | #3058 
Sziasztok!
EEN-400 esztergagéphez keresek gépkönyvet (vagy elég csak műszaki rajz/robbantott ábra). Ebben tudna valaki segíteni? Keresgéltem a neten, de eddig nem jártam sikerrel, szóval ha ha valakinek van és tudna küldeni, akkor nagyon hálás lennék!:)
Előre is köszönöm a segítséget!

 © ecostar2016. márc. 08. 20:46 | Válasz | #3057 
Közben ráleltem itt a fórumon, köszönet Csuhás kollégának a feltöltésért! :)

 © ecostar2016. márc. 08. 19:50 | Válasz | #3056 
E3N esztergagéphez gépkönyv elérhető valahol neten vagy tudna nekem küldeni valaki?

 © kertész laci2016. feb. 28. 19:15 | Válasz | #3055 
A kés helyére mérőóra,a kerékkel tudod körbe forgatni,központba állítani.A hf-80 ,meg az ujabb hf 60-hoz volt egy tájolókup a központba
állításhoz .(Ilyen kúpot még csak képen láttam .)
A gépi elötolást a tekerő jobbra kihuzásával kapcsolod.

 © ecostar2016. feb. 28. 15:27 | Válasz | #3054 
Igen ettől tartottam én is hogy ez a "mechanikai művek" tábla is csak leltári szám lehet úgy mint az "ipari nyilv" tábla is. Amiket csak elkeseredésemben tettem fel mert ennyi az összes olvasható felirat a gépen :(

 © ecostar2016. feb. 28. 15:20 | Válasz | #3053 
Hát ez jó kérdés, én simán rákötöttem a 400V-ra mivel fel sem merült bennem hogy nem ennyi kell a gépnek, korábbi helyén is így volt használva, csak most amikor próbáltam valami azonosítót keresni tűnt fel nekem is a motor adattáblán látható feszültség. Amúgy lehetséges hogy át lett tekercselve mert nem melegszik.

 © ecostar2016. feb. 28. 15:15 | Válasz | #3052 
Nem vettem annak csak a "Kikérem a "Rákosi Művek"....nevében.. " mondatodat értelmeztem félre

 © jani3002016. feb. 28. 13:52 | Válasz | #3051 
Ez lehet megvan , a gépi előtolást kapcsolhatja .

 © jani3002016. feb. 28. 10:05 | Válasz | #3050 
Igyekszem !
Hirtelen ezt találtam , hogy a géptípus beazonosítható legyen , legalább .

 © jani3002016. feb. 28. 10:03 | Válasz | #3049 
Köszönöm !
Sajnos első ránézésre én is így látom .
Mi a szerepe akkor a járóhüvely tetején a kézikeréknek ?
Megnézegetem majd jobban , csak idő kellene hozzá .

 © hostya2016. feb. 27. 21:31 | Válasz | #3048 
© Kristály Árpád:
"Ez egy gépen van...
Nem hinném, hogy a
"Dinamo" Villamos Forgógépgyárban"
marógépet gyártottak "

Nem a gépen van, hanem a gépen levő MOTORON (!), amit Magyarországon gyártottak anno.. :)
========
© ecostar:
"Mechanikai művek" tábla pedig a gép testen van."

A 'Mechanikai művek G-000089' tábla a Mechanikai művek-nél a leltári számot jelenti.. :)
(valószínűleg ott(is) szolgált a gép az előző életében..)

Hasonló az: 'IPARI NYILV 1-1086-35' tábla is, ami szintén nem utal a gép gyártójára, mert anno.., minden ipari gépet nyilvántartási számmal "regisztráltak"...

 © KoLa2016. feb. 27. 19:50 | Válasz | #3047 
Akkor! egy másik képet linkelj!ezen nem látszik a lényeg!

 © kertész laci2016. feb. 27. 19:50 | Válasz | #3046 
Nekem volt Hf -60,abból nem lehetett kivenni a fejet .

 © Kristály Árpád2016. feb. 27. 19:43 | Válasz | #3045 
valamit félre értettél...
Nem szokásom más holmiát...

 © jani3002016. feb. 27. 19:19 | Válasz | #3044 
http://szp.rcdn.hu/201601/64/1033873_1024x768.jpg
Erre a gépre vagy nagyon hasonlóra gondolok .

 © jani3002016. feb. 27. 19:12 | Válasz | #3043 
Hengerfúrógépet használ valaki ?
A pici magyart .
Az lenne a kérdésem ,hogy hogyan van benne a főorsóban a kifúrófej (a rögzítésére gondoltam ) .
Arra vagyok kíváncsi hogy kiesztergálófejet kell cserélni . vagy csak a kés hosszát kell változtatni , átmérő csoportonként .

 © Csuhás2016. feb. 27. 18:48 | Válasz | #3042 
Nekem nagyon tetszik a géped! Egyáltalán nem érzem gagyinak.
A motor át lett tekercselve rajta?

 © zkis2016. feb. 27. 18:39 | Válasz | #3041 
3040-es bejegyzésem a 3031-essel kapcsolatos kérdés.

Üdv. Zsolt

 © zkis2016. feb. 27. 18:38 | Válasz | #3040 
A motor táblája szerint 190/110V -os, ez pont fele a későbbi 380/220V hálózatnak. Nem ismerem a villamos hálózat helyzetét az ötvenes években Magyarországon, akkor még volt 110V-os hálózat is? Nekem van ennél régebbi motorom, ami 380/220V-os, és magyar gépre szerelték.

Üdv. Zsolt

 © ecostar2016. feb. 27. 12:22 | Válasz | #3039 
Miért? sértő a hozzá hasonlítás? :D ennyire "gagyi" ez a gép? :D

 © VighLajos2016. feb. 27. 11:52 | Válasz | #3038 
De legalább a táblát itt gyártották!

 © Teaway2016. feb. 27. 11:40 | Válasz | #3037 
Én is "kölcsönvettem", ha nem gond.

 © Kristály Árpád2016. feb. 27. 11:20 | Válasz | #3036 
Szerintem kizárt!

Kikérem a "Rákosi Művek"....nevében..
Alias: Weiss Manfréd

 © ecostar2016. feb. 27. 11:17 | Válasz | #3035 
Igen az utolsó kép a motoré ami nekem eredetinek tűnik az évjárat is a gép felépítéséből 50-es évekből származónak tűnik mint a motor, "Mechanikai művek" tábla pedig a gép testen van. A külső kardán megoldás és a felépítés kicsit hasonló a Rákosi M1-re, nem lehet valami elődje?

 © Kristály Árpád2016. feb. 27. 11:14 | Válasz | #3034 
Lajos!

Ez egy gépen van...
Nem hinném, hogy a
"Dinamo" Villamos Forgógépgyárban"

marógépet gyártottak

Szerinted ez úgy néz ki mint egy magyar gyártmány???

(


 © VighLajos2016. feb. 27. 11:09 | Válasz | #3033 
Szerintem nem!
Magyar, 1955 gyártási évvel a "Dinamo" Villamos Forgógépgyárban, míg a másik a Mechanikai Művekben készült.

 © Kristály Árpád2016. feb. 27. 11:05 | Válasz | #3032 
Szerintem Nem!
Az egyik tábla az biztos a motoré!!!
(néz meg jól a feliratot)
Szerintem...Orosz vagy Román....

 © ecostar2016. feb. 27. 10:44 | Válasz | #3031 

Senkinek nincs ötlete hogy a #3024 hozászolásomban látható gép milyen gyártmányú lehet? Találtam rajta pár olvasható táblát:









Valami magyar gép lehet?


 © hostya2016. feb. 25. 21:48 | Válasz | #3030 
Szia,

Anno 2015. márc. 01.-én a #2714 -ban közzé tettem a gép teljes gépkönyvét a rajzokkal együtt. (már nem elérhető..)
Ha ez meg van neked, akkor abban ott van az elektromos kapcs. rajz is.
Ha nem lenne meg, akkor itt van újra:
Kapcs.rajz

Rajzolvasás szempontjából lényegtelen hogy milyen nyelven rajzolták... :)

"A műszaki rajz, a műszaki ember nemzetközi nyelve." Mondotta anno a műszaki rajz tanárom...

Ha "vezetékelési" rajzot keresel, akkor nem sok esélyed van..
Be kell érned a gépkönyvi elektromos kapcs. rajzzal..

 © Csuhás2016. feb. 25. 19:47 | Válasz | #3029 
Ezek szerint érdemes volt megosztani. Használd egészséggel!

 © heq52016. feb. 25. 19:29 | Válasz | #3028 
Köszönöm az infót. "lopom" a megoldást... :)

 © Csuhás2016. feb. 25. 18:14 | Válasz | #3027 
Behúzószárnak M12 menetes 10.9-es szárat használok. A főorsó végében 1.5 emelkedésű és ha jól emlékszem 20-as átmérőjű menet van. ( Ez egy ME250 vertikál, ha pontos átmérő kell megmérhetem. )


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com