Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Bipoláris motor vezérlés
Motor és a vezérléstechnikai megoldások

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben

 © elektron2014. ápr. 14. 02:24 | Válasz | #713 
Az 555 úgy látom egy időzítés, ami pihentető áramot állíthatsz be vele valamennyi idő után, meg még az időt is állíthatod lehet.

 © nyarfa2014. ápr. 14. 01:50 | Válasz | #712 
De most már tudom még egyszer nagyon köszi így már teljes a kép íme:

За драйверите- из нета видях схемата с 297+ MOSFET + IR2104 и едно допълнение с таймер 555, което ограничава тока на мотора при липса на сигнала STEP

azaz késlelteti a step jelet majd leveszi a motor áramot.

 © nyarfa2014. ápr. 14. 01:41 | Válasz | #711 
Köszi most nagyot segítettél ezzel a rajzzal. A fet meghajtásán törpöltem pont. Az 555 kicsit homályos, hogy minek bele.

 © Karácsony Sándor2014. ápr. 13. 21:03 | Válasz | #710 
Egy combosabb megoldásrajz

 © nyarfa2014. ápr. 13. 16:42 | Válasz | #709 
Pont az L297 adatlapját böngészem.

 © guliver832014. ápr. 13. 16:33 | Válasz | #708 
L297 FET-meghajtó és FET

 © nyarfa2014. ápr. 13. 16:26 | Válasz | #707 
Ezengondolkoztam én is. Egy L297 meg is hajtaná szerintem és ha ügyes vagyok még az áramkorlát is menne.

 © guliver832014. ápr. 13. 15:09 | Válasz | #706 

Fettel meg tudod oldani .


 © nyarfa2014. ápr. 13. 13:28 | Válasz | #705 
Van valakinek használható kapcsolási rajza egy bipoláris motorvezérlőhöz, ami képes 80V-ot is füst nélkül átvinni úgy maximum5A-ig? Mondjuk az áram lehet kisebb is úgy 1-2A.

 © almacsutka2014. ápr. 12. 16:01 | Válasz | #704 
Köszönöm, megoldottam.

 © almacsutka2014. ápr. 12. 08:15 | Válasz | #703 
Ha sikerül akkor itt a kép:

Kép

 © almacsutka2014. ápr. 12. 08:14 | Válasz | #702 
Sziasztok!
Kérhetnék a piros toshiba vezérlőhöz végálláskapcsoló bekötést a képen látható mikrokapcsolóhoz?
Köszönöm!

 © Kulcsar Zoltan2014. márc. 27. 12:35 | Válasz | #701 
Szerinted én honnan tudom :) ?
Na mondjuk ilyet nem csináltam de van egy marék IC-m ami már csak nyakláncnak jo :)

Ügyes vagy :))

 © almacsutka2014. márc. 27. 12:21 | Válasz | #700 
Ebben igazad lesz. Amikor elazallt akkor egy trafos tapot kotottem ra amiben nem volt szuro.

 © Kulcsar Zoltan2014. márc. 27. 08:59 | Válasz | #699 
Még valami .

Mivel ez a vezérlö optikailag leválaszott ezért semmi féle LPT kártya ne szükséges hozzá , direkt a PC-re köthetö ( asztali PC-k nagy része TTL szintö kimenettel rendelkezik ami simán meghajtja az optikai IC-ket ) ha mégis instabil a müködése akkor a jelszintet illeszteni kel és akkor elkerülhetetlen az LPT kártya használata .

Na most már tényleg megyek :)


 © Kulcsar Zoltan2014. márc. 27. 08:44 | Válasz | #698 
Most mennem kel de kérdezösködj , biztos van valaki aki tudja majd a megoldást is .

Milyen a jelenlegi felállás ? Milyen táppal hajtod és hogyan van összekötve .
Ne épits mert sok a buktatoja !

 © Kulcsar Zoltan2014. márc. 27. 08:42 | Válasz | #697 
Szinte biztos vagyok benne hogy az "elszálásnak" semmi köze egyik kártyához sem .
Az esetek 90%-ban a táppal szurják el a dolgot és a földhurokkal .Mint a vezérlök nagyon nagy része ez is érzékeny a külsö zavarokra pl : földhurok .

 © almacsutka2014. márc. 27. 08:35 | Válasz | #696 
Igen csak a baj az, hogy az a vezérlő (ami a képen látszik) elszállt, a pc lpt portjával és az egyik motorvezérlőmmel. Ezért keresek az lpt kártyából vmi építhető verziót. Kínából rendeltem és nem akarok még egy hónapot várni ismét.
Üdv.

 © Kulcsar Zoltan2014. márc. 27. 08:06 | Válasz | #695 
Hopp , kis tévedés .
Az LPT kártyán ott az átkapcsolo ami USB és külsö tápot is enged .( akkor ez más , de jol használhato a vezérlödhöz ) ! .

 © Kulcsar Zoltan2014. márc. 27. 08:04 | Válasz | #694 
Szia

Hát tölem pl :))

Ez a vezérlö TB6600 ic-vel megy és van a bemenetein optikai leválasztás , de ezzel az LPT kártyával tökéletesen mennie kel .Arra figyelj hogy ha jol emlékszem ez az LPT kártya csak USB keresztül kaphat tápot .( de ez nem biztos ) .A napokban futottam bele egy nagyon hasonloba és ott a 12-24 voltos táp bemenet csak a reléhez kellett .

 © almacsutka2014. márc. 27. 07:45 | Válasz | #693 
A V2.0 jelölve van az ic-n? Vagy honnan tudom meg? Erről van szó: kép

 © Kulcsar Zoltan2014. márc. 26. 20:38 | Válasz | #692 
Szia

Elvileg lehet használni de csak olyan helyen ahhol a vezérlö optikai leválasztást tartalmaz ( pl : TB 6560 V2.0 ) , egyéb esetben bizonytalan a müködése .

 © Libus2014. márc. 26. 20:12 | Válasz | #691 
Hát az utóbbi nem választ le semmit, az első legalább pufferel.

 © almacsutka2014. márc. 26. 19:59 | Válasz | #690 
Ez az lpt levalaszto helyettesitheto ezzel?

 © kukuc2014. márc. 24. 21:35 | Válasz | #689 
Köszönöm!

 © svejk2014. márc. 24. 21:24 | Válasz | #688 
pl. zha 200 step impulzus kell a motorodnak, hogy 1 mm-t mozduljon a szán és 4000 mm/perc-es előtolást szeretnél akkor a kernel frekinek legalább 13,333 kHz- nek kell lennie, értelemszerűen 25 kHz-re állítod.
Egy 20 % érdemes ráhagyni.

Ha túl alacsony a kernel freki, akkor a mototzuningban nem enged feljebb menni a sebességgel.

 © svejk2014. márc. 24. 21:20 | Válasz | #687 
minél kevesebb, feleslegesen ne terheld a mach3-at.

Hogy mennyi a minimum az majd a motortuning adataiból fog kiderülni.
A step/mm és mm/perc értékekből.

 © kukuc2014. márc. 24. 21:15 | Válasz | #686 
Ha valakit érdekel én ezt a leírást kaptam a vezérlőhöz: red4

 © kukuc2014. márc. 24. 21:03 | Válasz | #685 
A kernel speed mennyin legyen?
35000 vagy 25000? Az egyik leírásban ennyi a másikban annyi...
Most 35000hz-en van.

 © kukuc2014. márc. 24. 21:00 | Válasz | #684 
Arról lemondtam, egyenlőre. Hazavágta az alaplapi lpt-portom is. Az a sejtésem, hogy annál vmi gond lehet a leválasztó kártyával. Az SMD-k is rondán vannak beültetve rajta. A motorvezérlőket félrerakom(a megmaradt hármat).

 © kukuc2014. márc. 24. 20:58 | Válasz | #683 
Köszönöm a tanácsot, nem szeretnék kísérletezni, a motor-tuningot még beállítom és ennyi. Járattam a roadrunner programot, nem melegedtek sem a motorok sem a vezérlő( bár volt rajta venti).

 © svejk2014. márc. 24. 20:56 | Válasz | #682 
A napokban eldurrant vezérlőt sikerült talpra állítani?

 © kukuc2014. márc. 24. 20:54 | Válasz | #681 
Igen, de az enyémben nincs, és ez volt a különbség, ezt írtam(erre gondoltam).

 © svejk2014. márc. 24. 20:48 | Válasz | #680 
No ezzel a vezérlővel főleg kesztyűs kézzel bánj, mert ezen tényleg szeretnek eldurranni az IC-k, főleg a kísérletezés időszakában.
Egyébként teljesen használható, egy időben játszottam vele én is.

 © kari2014. márc. 24. 20:39 | Válasz | #679 
Ühüm...
Ez benne van a sir-nyeteg féle leírásban

 © kukuc2014. márc. 24. 20:03 | Válasz | #678 
csak az output signals/enable1 active low -ot engedelyeztem

 © Servo2014. márc. 24. 20:02 | Válasz | #677 
Üdvözöllek a CNC-s világban!
Fotózd le a beállításokat. Később jól jöhet!

 © Libus2014. márc. 24. 20:01 | Válasz | #676 
És mi a megoldás?

 © kukuc2014. márc. 24. 20:01 | Válasz | #675 
Működik!! :)

Köszönöm!!!

 © kukuc2014. márc. 24. 19:58 | Válasz | #674 
Szia!

nem teljesen, kiprobalom az altalad linkeltet.

 © Servo2014. márc. 24. 19:50 | Válasz | #673 
Kukac! Linleltem egy PDF doksit. Így van a Mach3 konfigod?

 © kukuc2014. márc. 24. 19:48 | Válasz | #672 
Motortáp: 24v 8,4A.

 © kukuc2014. márc. 24. 19:47 | Válasz | #671 
Az én leírásomban az output signals/ enable1 active low az X(piros)-on van.
Lehet h ez a gond? Ki is próbálom.
A többi beállítás ugyan az mint amit Servo linkelt.

 © Kulcsar Zoltan2014. márc. 24. 19:45 | Válasz | #670 
Szia

Tatro áramnak lennei kellene .
Az enable hogy van a configban ?( azt hiszem ezt a fajtát engedélyezni kel , csak akkor müködik ) .
Motortáp rendben , mennyi a táp ?

 © Servo2014. márc. 24. 19:43 | Válasz | #669 

 © Libus2014. márc. 24. 19:42 | Válasz | #668 
Ha nincs tartóáram sem, akkor az enable-t nézd meg.
Illetve van többféle portkiosztás is nekem a kékkel a harmadik ment csak, amit a neten találtam.

 © kukuc2014. márc. 24. 19:39 | Válasz | #667 
Köszönöm, megnézem!

 © Servo2014. márc. 24. 19:32 | Válasz | #666 
Esetleg a Bios-ban az LPT port mod???



Svejk a szakértője a dolognak.
Azt hiszem a kimenet és bemenet száma változik meg a porton.

 © kukuc2014. márc. 24. 18:57 | Válasz | #665 

 © PSoft2014. márc. 23. 09:56 | Válasz | #664 

Bacmeg-bacmeg svejk!:)

Te magad írtad a #630-ban:

"Az alábbiakat is kötelező olvasmánnyá tenném, mielőtt valaki léptetőmotorral kezd el foglalkozni:"

És...oda nyomtad a három .pdf linkjét.

Nos,én,mint jó tanuló,elolvastam az ajánlott "kötelező olvasmányt",mint gondolom,még sokan mások is megtették.
Elsőre,én is automatikusan "benéztem" a hibás rajzot jónak,mint ahogy Te magad is írtad a #648-ban.
Aztán,újra olvasva,nézve,jött a konklúzió...

A #646-ban feltett kérdésemmel,hogy:
"Nincs valami ellentmondás..."
Pusztán csak a rajz hibájára próbáltam utalni,amit utána többen,meg is erősítettetek.

Ennyi a történet,semmi más!

Ha valaki a háborgó tengeren vesztésre áll,az a legapróbb áramlatot is próbálja meglovagolni,reménykedik,hogy...hátha nincs még veszve minden.:))



 © jani3002014. márc. 23. 08:35 | Válasz | #663 
Köszönöm ! Jobban szeretek beszélgetni ,mint vitázni . Az öncélú vitát pedig teljesen értelmetlennek tartom . A Fórum műszaki része az ami igazán érdekel . Sok jóindulatot látok itt a fórumon . Az életben sajnos ez egyre ritkább .

 © Kulcsar Zoltan2014. márc. 23. 07:43 | Válasz | #662 
Szia

Esküszöm most akartam kiegésziteni hogy ez uniban nem is müködhet .
Gyorsabb voltál .

 © Kulcsar Zoltan2014. márc. 23. 07:41 | Válasz | #661 
Szia

Neked irom !

Olyan léptetö motor ami nem 5 vezetékes ( és belül nincs összekötve a középleágazás és 6 vezetékes ) kivételével mindegyik használhato bipoláris léptetömotorra .fél tekercsben mindegyik , sorosban csak azok ahol a tekercselés is soros , ha a tekercselés nem soroos ( Psoft baloldali kép ) akkor a léptetö szétszedése nélkül párhuzamos bipolár hajtásra alkalmas de a két szélsö vezetéket simán össze kel forrasztani .Bár hogy variálod a tekercsek összekötését bipolban hajthato ( mondom , kivéve az 5 vezetékest ) .
Még egyszer : nincs olyan 6 vezetkes léptetö motor gyári kötés ahol bipolárban nem hajthato a motor bár hogy van variálva a tekercselések iránya !

Jo lenne lezárni már ezt a vitát mert nincs értelme és csak személykedés a vége , mint láthatod is !


 © svejk2014. márc. 23. 07:32 | Válasz | #660 
Már tegnap akkor akartam írni, de nem erősködtem.

Bizony én is azt mondom miért kellett odarakni azt a hibás képet. :(

A lottó ötösöm lett volna olyan biztos, hogy ezen fog lovagolni, és olvashatjátok a fél oldalas regéit.

Bacmeg-bacmeg Psoft!

Szegény rajzoló jót akart, csak belekavarodott a tekercselés iránya és maga a menetszámok elhelyezkedésének irányába.
De aki ezt nem látja be hogy ez így unipolárisban nem működhet, mert A és A' esetben is ugyan az a mágneses gerjesztés iránya azzal kár vitázni.

 © Danibá2014. márc. 23. 00:05 | Válasz | #659 

Szia Jani!
Nálam, nem oszt, nem szoroz, ha valaki kezdő, vagy nem hozzáértő.
Ha, mondok valamit, azt mindig jó szándékkal teszem, bárkinek. A félrevezetés soha nem volt célom. Nem is tettem soha.
Természetesen, velem is előfordul, úgy, mint mással, hogy valamit nem jól mondok. Vagy másképp emlékszem. De, ez soha nem szándékos.
Természetesen, ez a fórum is azért van, megbeszéljük, ami adódik, jól, vagy rosszul.
De, semmiképp nem gondolom, hogy bárkinek is, kiskirálykodni volna joga.
Ha, valamit másképp tud, akkor ütköztessük érvekkel a dolgokat. Azután, előbb, utóbb valami okosság csak ki jön.
Természetesen, ha valaki magas lovon jön felém. Én is lóra pattanok. Ha, lehet, még magasabbra.


Na, vissza a lényegre. Normális beszéddel, hozzáállással nem lehet megsérteni.
De, érvekkel sem, ha megbeszélésre alkalmas. Mert abból én is tanulhatok, tanulok.
Léptetőmotorba, elektronikába soha nem lehet elég okos az ember. Itt minden igaz. És, időnként az ellenkezője is.

Nos, éppen ez, az, hogy az se mindig igaz, amit leírtál. (Amint ez kiderűlt.)
Sőt, már erősen hajlok arra, hogy unipoláris vezérlés is van a világban legalább 3 féle.
Azt nem tudom, a mostaniakra is igaz e. Mivel, elfordultam ettől a vezérléstől.
De, két féle biztosan van most is.

Ezért, szétszedés előtt az, a helyes eljárás, ha valamelyik technikával megállapítod a menetirányt.
Az eredmények tudatában lépsz tovább. Kell bontani, vagy nem. Én, minden motor esetében vizsgálattal kezdem. Hidd el, ez a ráfordított idő nagyon hasznos tud lenni.
Egyébként, jó amit írsz, ha a motorvizsgálat alátámasztja.
Én, kizárólag bipoláris, vezérlést használok a kísérleteim óta. Párhuzamos kötéssel.
Esetleg, ha a cél indokolja, féltekercsel is szoktam, nagyon ritkán.

Természetesen, ha tudok, segítek, bármikor. Persze, ha azt írod te is, hogy többet nem kérsz a segítésemből. Akkor tartózkodom tőle.


 © jani3002014. márc. 22. 23:17 | Válasz | #658 
Üdv Danibá !
A léptetőkben kezdő vagyok , érdeklődőm ,tanulok . De van némi villamos tapasztalatom .
Örülnék ha nem sértésnek vennéd . Ha két sorba kötött tekercset párhozamosra át kívánok kötni , úgy hogy az áramirányok azonosak maradjanak , akkor az egyik tekercs végeit meg kell fordítani . A belső közös pontot el kell bontani , ez a lényegesebb szerintem . Ezt természetesen jól mondtad . Szerintem nem is vitatta senki . Viszont ebből az adódik , hogy az eredeti bekötéssel lesznek jók az áram irányok ,soros üzemnél . Azt is mondtad soros üzemben nem használtad a léptetőket . Avval sem hiszem hogy bármi probléma lenne . Most a bipoláris üzemekre gondolok . Valahol ebben látom a sok hozzászólás okát . Ha most is tévednék akkor nem is tudom mi lesz :(

 © Danibá2014. márc. 22. 22:41 | Válasz | #657 

Még annyit hozzá tennék az előbbihez.
A kísérletezésem óta, soha nem használok 6 vezetékes motort. De, unipoláris vezérlést sem.
Hatvezetékes motor, legfeljebb átalakításra kerül a kezembe, 4 vagy8 vezetékessé.


 © Danibá2014. márc. 22. 22:37 | Válasz | #656 

Az volt a tervem, előkeresem azt az 5-8 évvel ezelőtti 6 kivezetéses motoromat, vezérlővel. Amivel annak idején kísérleteztem.
Le, akartam videózni, hogy is vannak vele a dolgok. (De még nincs veszve.)
Akkoriban, egy ideig mindenféle motort és vezérlőt próbálgattam, mindenféle összeállításban.
Variálva feszültségekkel és mindennel, amivel lehetett.
Mert tudni akartam, mire figyeljek a későbbiekben. Meg is szereztem a szükséges tapasztalatokat. Melynek, nagyobbik részét, már alkalmanként megosztottam itt a fórumon. Sokan már azt se tudják, az, az infó tőlem indult.
De, ez egyáltalán nem érdekes.

Mondok egy most előkerült példát is. Talán, megint kavarok egy kis vihart.
Kb akkoriban írtam a fórumra ezt a vezeték összekötős, tekerős vezetékkereső technikát.
Amit most a Józsi bemutatott. A pontos dátumra nem, de arra például emlékszem, hogy ő akkoriba volt kezdő fórumos.
Sokan másokkal, ő is örömmel fogadta ezt az egyszerű technikát. Biztosan visszakereshető, ha valakinek van türelme hozzá.
De, ugye, a ma születettnek, és új fórumosnak minden új.

Na, jöhetnek a károgók is.
A hozzászólók mellett.


 © Danibá2014. márc. 22. 22:36 | Válasz | #655 

Óóó, basszus! Mi van itt? Kicsi nem vagyok itt, és lassan előkerül az, az állat is ami nincs.
Aminek olyan hosszú nyaka van, hogy lelegeli a fák lombját. Jaj, istenem!

PSoft! Most méé hozol ide hülye képeket?
Írogattok a Janival, össze vissza. A helyett, hogy csendben méláznátok otthon, hogy most mivan:))

Azért csak súgom. Érdemes, figyelmesen nézegetni a rajzokat, a menetirányokat, és a pöttyöket, ha ki vannak rakva.
Erre biztattam eddig is mindenkit.


 © Libus2014. márc. 22. 17:48 | Válasz | #654 
Én is épp ezzel szórakozom, 3 már megvan a 6 motorból, amit át kell kötnöm. Ráadásul ezek 0.5Nm-es Nema17-es motorok, 0.2-es huzallal tekerve.

 © jani3002014. márc. 22. 17:40 | Válasz | #653 
Nagy buli volt ez a két nap. De tényleg tisztábban látok . Szerinted honnan tudom hogy kétszínű ? :)) Még Ti sem tudtok mindig megegyezni :) De igazad van gyakorolok .

 © svejk2014. márc. 22. 17:25 | Válasz | #652 
Elkaparom magam ha újra kezditek :(

Fórumba írás helyett vedd elő a vacak léptetőidet és gyakorolj!

 © Libus2014. márc. 22. 17:16 | Válasz | #651 
Az pont jó, ha két színű, mert ha jobban megnézed párhuzamosan fut az, amit parallel kell kötni. 6-ből így lesz 4 vezetékes.
Azaz egyszerűsítve: a tekercsen 2 párhuzamos drót van feltekerve, de a végei máshová kötve, így lehet megoldani az ellenkező irányba való átmágnesezést, ha a drót másik vége fix.

 © jani3002014. márc. 22. 16:58 | Válasz | #650 
Nincs valakinek rendes tekercselés rajza , léptetőről ? Egyre csak bonyolódik ,mikor már értené az ember :)) Még a tekercselése is kétszínű ! (a zománchuzal)

 © Kulcsar Zoltan2014. márc. 22. 15:49 | Válasz | #649 
Szia

Van hiba , a rajzban , erre akart kilyukadni Danibá is , de ilyen léptetőt a büdös életben nem láttam még de szerintem más sem ( 6 vezetékesben ami belül nincs összehidalva ) :)


 © svejk2014. márc. 22. 15:41 | Válasz | #648 
Ez pl. megint olyan dolog, hogy én az életben nem láttam volna meg a hibát mert automatikusan a helyesre gondolok.

 © svejk2014. márc. 22. 15:37 | Válasz | #647 
De van, hibás a rajz.
Ez az internet átka, a tudást (információt) ma már könnyű megszerezni, de nehéz kiválaszatani a helyeset.

 © PSoft2014. márc. 22. 15:33 | Válasz | #646 

Térjünk még vissza ehhez az uni/bi-poláris bekötéshez.

© svejk #630-as harmadik linkjén vannak ábrák is.
A 4.ábrán mutatja az uni,és bipoláris motorok tekercseit.



Az ábra szövege:

4.ábra Unipoláris és bipoláris tekercselésű léptetőmotorok

Ha a bal oldali unipoláris motort úgy kötöm be bipolárisnak,hogy a középkivezetést üresen hagyom,akkor hogy alakul a két tekercsfélben az áramirány?
Nincs valami ellentmondás a bal oldali ábra tekercselési irány ábrázolásában bipoláris használatnál?



 © svejk2014. márc. 22. 15:30 | Válasz | #645 
Anno én is unipolárissal kezdtem, aztán rögtön belecsöppentem a szervoba.
Néha-néha beesik egy-egy léptetős kérdés, vagy eszköz, próbáltam már sok fajta vezérlőt motort, de nekem azért az a frenetikus érzés nem jön le a bipolárisok kapcsán sem.
Oké hogy nagyobb a nyomaték a bipolban, de az esés ugyan úgy meg van és ezt nem lehet könnyen orvosolni, főleg nem annak aki mach3-at használ.

Van 2x2 Vexta 5 fázisú szettem, az már azért elmegy, de a start stop frekije annak sem magasabb sokkal.

 © svejk2014. márc. 22. 15:24 | Válasz | #644 
Pedig olyan szöveget eleresztettél, hogy felét sem értettem, pont úgy mint néha a suliban :)))
No persze ez az én hibám, többször elolvasva érthető az.

 © Tiborc2014. márc. 22. 15:14 | Válasz | #643 
Nem, dehogy. Kezdő amatőr cnc-s, hobbysta. Szeretek barkácsolni, ennyi.
A bipoláris bekötési probléma épp jó volt arra, hogy átnézzük az irodalmat és szembeállítsuk a gyakorlattal.
Török Tamástól van két Vextám, unipolárisak. Na azokon lesz a puding próbája. Mivel fele félvezető kell a vezérléshez)fele hibalehetőség), elvileg maradhatnak unipolárisak is. Majd kiderül.

 © Tiborc2014. márc. 22. 15:01 | Válasz | #642 
Nem kell szabadkozni. Ha összefutunk meghívlak egy sörre

 © PSoft2014. márc. 22. 14:43 | Válasz | #641 

800x600-as mindegyik Hunbay-os képed.:)
Akkor gyorsan "bedobálom" őket a boncolós-ba.
Ha,utána írsz pár sort a képekhez...magyarázat gyanánt.:)

A modik "dörgedelmei"....ne foglalkozz velük!:)))



 © ANTAL GÁBOR2014. márc. 22. 14:36 | Válasz | #640 
Basszus én a táramba föl tudom tenni . Csak utána jönnek a bajok ... átméretezés beillesztés stb . Meg utána a modik dörgedelmei) hogy nagy lett .. ( no jobb a békesség )

 © svejk2014. márc. 22. 14:16 | Válasz | #639 
No látod, erről el tudom képzelni hogy reluktancia léptető.
De valahogy a Tiéd a - most már nevesített- hibridekhez hasonlít inkább.


 © PSoft2014. márc. 22. 14:06 | Válasz | #638 
Köszi!

Itt vannak a saját,Hunbay-os könyvtáradban az ötfázisú képei.

Jöhet,a képes magyarázat,mondjuk a...boncolós-ban.:)



 © PSoft2014. márc. 22. 13:22 | Válasz | #637 

Egészségedre!!!



 © ANTAL GÁBOR2014. márc. 22. 13:05 | Válasz | #636 
Ok lemegyek a pincébe ...

 © PSoft2014. márc. 22. 12:52 | Válasz | #635 

Nem tolakodás,de...

Ha nekem küldöd,én is fölteszem.:)
Kíváncsi lennék a Te motorjaid "beltartalmára" is.:)



 © ANTAL GÁBOR2014. márc. 22. 12:41 | Válasz | #634 
Nekem van 2 db japán 5 fázisú léptetőm Nagyok de gyengének saccolom őket . A Digép szétbomlásakor került hozzám ott használták valami ipari helyen . Mágnes egyáltalán nincs benne . Ha csinálok fotót és elküldöm akkor fölteszed ?

 © PSoft2014. márc. 22. 12:20 | Válasz | #633 

Valaki...épp most mutogat a "boncolós"-ban,egy Vexta ötfázisú,VR-rendszerű léptecset!:))


 © jani3002014. márc. 22. 12:06 | Válasz | #632 
Hát először is ˆ Tiborc tól kérek egy elnézést .
Beleolvastam mindjárt az elsőbe amit linkeltél .
Hát bizony ott ír valami bifiláris ról :( De szerintem az unipoláris kötésnél azért megvan cserélve a két vég .
Más . Néhányszor ,áramkorlátozó ellenálláson keresztül próbálgattam csak úgy áramforrásról lépésenként pöckölgetni egy léptetőt .Pont azt amit átkötöttem bipolár párhuzamba . Már dereng miért nem akart sehogy se lépegetni .
Most már kicsit "csiszolódva" megpróbálom az unipolárist 5 vezetékesként bekötve "pöckölgetni" lépésenként .Úgy kellene lépegetnie ,remélem .
A többi linket pedig rendesen átnyálazom (amint lesz rá kis időm) , mert már bosszant hogy béna vagyok .

 © svejk2014. márc. 22. 10:19 | Válasz | #631 
Nohát!!!
Azt hiszem nekem sem árt ez
az előbb említett Q-TECH-es cikk, rögtön megtudtam belőle, amit múltkor kérdeztem, hogy mi a Hibrid léptetőmotor lényege.

Az akkori válasz nem volt számomra túl meggyőző, s valóban nem volt teljes.

No de ezek után kérdem én találkozott valaki már VR rendszerű léptetőmotorral?

Én nagyon régen egyszer, de azt hittem rossz, teljesen le van mágneseződve.


No hát ezért kell tanulni, tanulni, tanulni..
(a fenti sor nem tükrözi ideológiai hovatartozásom :) )

 © svejk2014. márc. 22. 10:09 | Válasz | #630 
Nem polaritást adnak meg, a + és - téves jelölés.
Az A-A' B-B' sokkal tartalmasabb jelölés és csupán a tekercsvégeket jelöli.

Egyébként annyit már tanulhattál volna a két napban, hogy a bipoláris vezérlésnél az elektronika cserélgeti a polaritásokat a tekercseken.
Olvasd el többször azt a pár linket amit ajánlottak tegnap és meg fogod érteni a működését. Amíg nem érted addig csak mérgelődni fogsz, esetleg téves következtetéseket fogsz le egyes hibák után.

A tekercsek végeinek felcserélés a forgásirányra van hatással.
Ha az A vagy B tekercs bármelyikének végeit felcseréled akkor megváltozik a forgásirány.
De ha az A és a B tekercs végeit egyszerre cseréled fel, akkor marad az eredeti forgásirány
(a fentieknél a VAGY és az ÉS szócskán van a lényeg)

Az alábbiakat is kötelező olvasmánnyá tenném, mielőtt valaki léptetőmotorral kezd el foglalkozni:

Q-TECH_1

Q-TECH_2

Q-TECH_3

 © Sz.József2014. márc. 22. 10:02 | Válasz | #629 
Na, most akkor szerezzél be egy új vezérlőt...
De, lehet javítható...(ha füstöt valaki vissza tudja tenni bele...)

 © kukuc2014. márc. 22. 09:59 | Válasz | #628 
Oks.

 © kukuc2014. márc. 22. 09:57 | Válasz | #627 
Örülök, hogy a bénaságom, nem hozzáértésem ellenére segítséget kapok.

 © Sz.József2014. márc. 22. 09:56 | Válasz | #626 
Alapjába véve nem mindegy, de csak forgásirány változást okoz.
Ha nem így van majd a "nagyok" kijavítanak...

 © Sz.József2014. márc. 22. 09:54 | Válasz | #625 
Ok, összeszedem magam... :)
Innen meg egy modinak legjobb lenne törölni a #568-at
Gábor és Kukac már kipróbálta a javítás után...

 © kukuc2014. márc. 22. 09:53 | Válasz | #624 
A tekercspárok helyesen voltak kötve.
Viszont ha nem foglalkozok az előjelekkel akkor nem gond ha A+ A- és !B- B+! a bekötés? Nem fogják megy egymást? Nem lesz ellentétes vezérlés?
Józan paraszti gondolkodásom szerint akkor miért adnak meg az A-nak és B-nek polaritást ha tökmindegy lenne.

 © svejk2014. márc. 22. 09:50 | Válasz | #623 
No ugye mondtam!
Én ugye azt olvastam az írásodból amit akartam/kellett.
A kezdő, vagy a lépésről-lépésre kísérletező pedig rögtön megtalálja a hibát.

Javítsd ki, próbáltasd ki még egyszer valakivel, aztán mehet a Képletekbe.

Ott nincsenek kommentek, ha netán mégse jó könnyen javítja a modi.

 © Sz.József2014. márc. 22. 09:44 | Válasz | #622 
Első olvasatra, most ez egy kicsit zavaros...
De. Van két tekercsed.
Az egyik megy az A+ - A- ba, a másik a B+ - B- ba.
Előjelekkel ne foglalkozzál...
Esetleg itt volt "félre dugva"?

 © kukuc2014. márc. 22. 09:34 | Válasz | #621 
Igen, értem, hogy ha (A+ A-) vagy (B+ B-)-t összekötöm akkor az fogja a motort, de négy féleképpen dugható a vezérlőbe. Mivel nem tudom konkrétan az adott tekercspár (tehát pl 7-8) A+,A-,B+,B-
Csak annyit tudok hogy a 7-8 párja pl 1-2. Legyen ez a B.
Szóval mindegy minek nevezem el ha feltételezem hogy a 7-8 a B+ és 1-2 B- , és a másik oldalon is csak feltételezem hogy melyik A+ és melyik A- akkor simán beköthetem még mindig A és B oldalt nem polaritás helyesen is.

1. A- A+ B- B+
2. A+ A- B- B+
3. A- A+ B+ B-
4. A+ A- B- B+

 © Sz.József2014. márc. 22. 09:18 | Válasz | #620 
Lehet rosszul értettem az előző kérdésedet.
A + - al elméletileg szintén nem kell foglalkozni...
Ha jól tudom, csak a fogás irányt befolyásolja.

 © Sz.József2014. márc. 22. 09:15 | Válasz | #619 
Kettőt összezársz és ha fogja a motort, az a párja... (A+ - A-)
A másik kettő meg B+ - B-.
Hogy melyik kettő az A és melyik kettő a B az már elméletileg mindegy.

 © Sz.József2014. márc. 22. 09:11 | Válasz | #618 
Na, legalább már egy dolog ki lett zárva.(motor bekötés jó volt...)
Nem vagyok egy elektromos guru, de úgy gondolom,
hogy a leválasztó kártya esetleges hibája nem tud ilyet elkövetni.
De majd a hozzáértők véleményezik...
Talán, eleve a vezérlőddel lehetett valami gubanc... (?)
Ne kérdezd meg, hogy mi ,mert a lelki világukat nem ismerem.

 © kukuc2014. márc. 22. 09:09 | Válasz | #617 
Átgondoltam még 1x a dolgot, abban még nem vagyok biztos, illetve nem értem, hogy ha megvannak a tekercspárok akkor honnan tudom hogy pl az 1-2 lesz az A+ és nem az A-?

 © Sz.József2014. márc. 22. 09:05 | Válasz | #616 
Hát, igen.
Bizonyára számtalan módszer van a helyes bekötés megállapítására.
Aki fel van vértezve mindenféle finom műszerekkel, annak könnyebb dolga van.
Viszont sok "kezdőnek" még egy multimétere sincsen... Arra jó ez a megoldás.

 © kukuc2014. márc. 22. 08:56 | Válasz | #615 
A motor jól volt kötve.
Pl ha rossz a leválasztókártya, attól lehetett pukkanás?

 © ANTAL GÁBOR2014. márc. 22. 08:47 | Válasz | #614 
No akkor Józsi érdemeit nem kisebbítve ( minthogy eddig én eddig ezt a frappáns módszert nem is ismertem és kétsugaras szkóppal operáltam ) ideírok egy konkrét mérést


23 SM80-0.28 -8W-F10-1.7 1. 7 Nm es Klaviós 2 tengelyes motor

összetartozó tekercsek :
( N-FEH ) , (Z-C), (K-P) , (FEK-B)

keresés: (N- FEH )a kitüntetett a keresésben
(Z- C) val fog de (C-Z) del is
(K-P) sal fog de (P-K) el is
(FEK-B) val fog , de( B-FEK )kel NEM !!!!!

A próbálgatásból egy olyan eset van amikor nem fog . Ez a (N- FEH) és a( B-FEK) Ez az összetartozó !
A Klavió szerint igen (N- FEH)+ (B -FEK ) A Klaviós jelzésrendszer más mert nem tekercsekben hanem végekben gondolkodik . (Össze kell kötni a a N-et a B- vel ill a FEH-t a FEK - kel )

Marad :a K - P és a Z-C ami nem fog a K-P párosítva a C- Z del . ( megegyezően a Klaviós adatlappal )







[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com