Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Esztergálás
Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Csuhás2016. jún. 30. 14:45 | Válasz | #37654 
Ráhúzni nem kell, azt az első előre irányú indítás megteszi.

 © laacika2016. jún. 30. 13:15 | Válasz | #37653 
Köszi,ráhúzni pedig forditva.
Kiváncsi leszek mennyire keményen lesz rajta.

 © Csuhás2016. jún. 30. 12:02 | Válasz | #37652 
Egy megfelelően leszabott fa hasábot kell a tokmánypofa és a gépágy közé tenni úgy hogy kb negyed fordulat után ütközzön fel. Majd alacsony sebességen a megfelelő irányba ráindítani egy pillanatra a gépet, úgy hogy a fára való ütközéskor már csak a lendület vigye kikapcsolt motorral. Ha meglazult akkor kézzel letekerni. ( nagyobb tokmányt egy szegnyeregbe dugott rúdra lazán ráfogva, és ezzel a leeséstől védve a gépet és a kezedet.)

 © Gyula652016. jún. 30. 11:05 | Válasz | #37651 
Nemcsak tanulók gyártották, hanem koppintották (maszekok) és legyártották.
Üdv!

 © laacika2016. jún. 30. 10:57 | Válasz | #37650 
Egyépként hogy a leg egéséesebb levenni a főorsóról a tokmányt tárcsával együtt ha menetes?

 © laacika2016. jún. 30. 10:56 | Válasz | #37649 
Háát cserélni nem akarom,de szerintem nem egyezne.
Ennél a gépnél semmi nem csereszabatos,beszéltem egy idős Ean tulajjal,ő cserélni akarta a lakatszekrényét de nem talállt hozzá olyat amin a furatok (4db M10) jó helyre esnének,de még az enyémre sem jó,3 és 8mm el odébb vannak :) :)
A norton szekrényt se lehet csak úgy cserélgetni,abba is van több fajta felfogatással.
Az övé is menetes főorsójú és vett hozzá siktárcsát,az sem ment fel rá,egyik helyen ilyen,a másik helyen olyan késsel vágták a mentet,egy délelőttött kapargatta meg kinlódott vele mire felment neki,mert ugye ezekt tanulók rakosgatták össze az ország nem tudom hány pontján,egyszóval azt is mondhatnám hogy a mgyar gépek egyik szégyene,mi az hogy nem csereszabatos egy lakatszekrény felogatása?Főorsó is van vagy 5 fajta biztos,ágy is van több fajta,máshogy vaak benne merevitések.

 © Csuhás2016. jún. 29. 21:15 | Válasz | #37648 
Itt

 © Kappann2016. jún. 29. 18:00 | Válasz | #37647 
Köszönöm. A horonnyal én is összekötöttem gondolatban. Bár ha jól láttam sosem használta még senki ezen a gépen...

Hol találom még a könyvtárad?

 © jani3002016. jún. 29. 08:10 | Válasz | #37646 
Létezik az EAN-hoz rövidkúpos főorsó is .
Esetleg csere ?
Van itthon mindkettő , meg kellene néznem egyformák -é .

 © Csuhás2016. jún. 29. 07:31 | Válasz | #37645 
Az a hossz ütköző kikapcsoló karja. Az ágyazaton van egy T horony a vonóorsó mögött, Az oda fogott ütköző tudja az előtolást kikapcsolni. Van a könyvtáramban egy fotósorozat az emu szánszekrényéről ott láthatod a részleteket.

 © Csuhás2016. jún. 29. 07:28 | Válasz | #37644 
A kúp illesztené és 3 vagy 4 csavar menesztené. Gyakorlatilag egy fix adaptert készítesz ami a menetesből mondjuk az E3N orsóvégződésére alakít át. ( Upsz Laacikának szól a válasz )

 © Kappann2016. jún. 29. 04:12 | Válasz | #37643 
Üdv.
Levettem a komplett szánt a kis EMU200-ról és találtam a szán- szekrényen egy tengelyt egy villás karral. Valaki még tudná mondani az mi célt is szolgál?EMU

 © laacika2016. jún. 28. 23:08 | Válasz | #37642 
Köszi.
Nem rossz ötlet,de egyedül a kúp fogná a tokmányt?Nem kevés az?

 © Csuhás2016. jún. 28. 20:37 | Válasz | #37641 
A helyedben én a menetes orsóvégre fixen ( ragasztva ) felcsavarnék, és a helyén simítanék, köszörülnék egy olyan végződést ami megegyezik egy elterjedt magyar gép rövidkúpos végződésével. Így egyrészt könnyebben találhatsz kész tokmány hátlapot, másrészt ezután rövidkúpos tárcsát már egyszerűen gyárthatsz. A rövidkúpot jó eséllyel magába a siktárcsa öntvényébe is beletudod munkálni így azt közvetlenül felfoghatod. ( Ezt tettem és is a független pofás síktárcsa jellegű tokmányommal )

 © laacika2016. jún. 28. 19:39 | Válasz | #37640 
Egy olyan kérdésem lenne hogy szerintetek jobb megoldás volna-e ha az Ean omhoz vett siktárcsát a menesztőtárcsára illeszteném fel?
Tehát a főorsóm menetes és arra gondolok hogy könnyebb/jobb lenne úgy tokmányt cserélni hogy a menesztő tárcsa mard és csak tokmány le/tokmány fel.
Tudom nem volna egyszerű embert keresni aki egy 250mm es siktárcsát megszed hogy ....
A siktárcsa menettét megméri holnap a gazdája de valszeg nem egyezik,persze van Ean hoz való siktárcsa de én idegenkedek valahogy a menetes felfogástól. (kicsit kételkedem abba hogy egy leszedés után a menesztő tárcsa ugyan úgy fut).

 © ANTAL GÁBOR2016. jún. 26. 18:16 | Válasz | #37639 
Ma Vademberrel csináltunk egy precíziós mérőórást mérést a hagyományos forgatós késtartóval . Hát az eredmény alaposan megdöbbentett : 0.01 od belül visszaállt . Átértékelem az imperós dolgokat ... nekem max 3 kés kellene egy munkához

 © Motoros2016. jún. 26. 07:45 | Válasz | #37638 
Osztom a TMK-s meglátásod.

 © Motoros2016. jún. 26. 07:44 | Válasz | #37637 
Így már értem, OK.
De egy ILYESMI praktikusabb lenne a cnc-re utólagosan. Lehet, hogy nagyságrendekkel nem is lenne drágább.

 © Motoros2016. jún. 26. 07:41 | Válasz | #37636 
Kösz a magyarázatot, ezekre nem gondoltam.
A levegőben lógást úgy értettem, hogy a kés alátámasztása kikerül a kéziszán felfekvő felületéről, és a forgásközépponttól is feleslegesen távolabb kerül. Van egy tipikus Imperós késbefogó...biztosan ismered...ami egy nyeles valami és ebbe jönnek a gyári "nyeles" kések. Amire a forgácsoló ponthoz érünk vagy 5 drb csavarrögzítés adódik, hát ez aztán tud rezonálni.
Persze praktikus is réznél meg műanyagnál.:((

 © KoLa2016. jún. 25. 21:21 | Válasz | #37635 
"Hogy miért volt három prizmatikus rész az nekem homály"

Legtöbbször ide fogom be a daraboláshoz az ütközőt ami egy csapággyal végződik, rövidebb darabolásoknál forgás közben is tudok lépni a következő db-ra.
Itt lehet látni egy másik alkalmazási módot!
Másoló esztergálás! 'térkép' a szegnyeregben,a tapogató a jobb oldali késtartóban.
Ez, egy cső ívelő szerszám készítése!jó lett!!!

Van még egy fontos jelentősége ennek a jobb oldali késbefogási lehetőségnek, ha balra fordítunk a késtartón 90 fokot akkor lehetőségünk lesz egy balos késsel, kényelmesen legnagyobb elforduló átmérőt esztergálni,és még a furatot is meg tudjuk oldani anélkül hogy elforgatnánk a késtartót! sorozatgyártásban nagyon hasznos!
Általában a gépeket úgy tervezik hogy az elforduló átmérőt meg lehessen esztergálni! de mi van ha kiveszem az ágyazat betétjét és még nagyobb átmérőt akarok forgácsolni, akkor, még középen egy kisebb furatot is meg kell munkálni egy befogásból, még az sem mindegy hogy, mennyit kell tekerni a kéziszánon a két művelet között!
Ez a tapasztalatom az Imperó késtartóról!
Még annyit hozzátennék, ez a késtartó nem a levegőben lóg mint a Young, ami az E-400 gyorsváltója!

 © Csuhás2016. jún. 25. 20:13 | Válasz | #37634 
Szerintem a késtartó a leginkább a munkától függ. Ha sorozatmelókat csinálsz befogásonként egy két művelettel akár egész nap akkor jobb a merevebb hagyományos késtartó. Ha inkább tmk jellegű munkák vannak akkor előnyösebb ha sok kés van munkára készen beállítva és egy mozdulattal használatba lehet venni őket. Ez a kényelem megéri hogy egy kicsivel rezgésre hajlamosabb a befogás.

 © ANTAL GÁBOR2016. jún. 25. 20:03 | Válasz | #37633 
Misi ! Ha visszaolvasol akkor az elején írtam hogy több mint 20 éve megvan , és éltem nélküle .. De most lenne egy munkám a cnc re amihez kellene cserélem a késeket és arra gondoltam hogy az olasszal gyorsabban haladnék . Ha a hagyományost forgatom nem tudom hogy mekkora lenne a visszaállás szórása

 © Motoros2016. jún. 25. 17:35 | Válasz | #37632 
A hagyományos késtartó nem felel meg?
Ha leülök a földre az stabilabb mintha az asztalra ráteszem a hokedlit és arra meg a sámlit és arra ülök. :)))
Ha befogok az olaszba egy kést akkor hamarabb beremeg mintha a sima késtartóba teszem ugyanazt a kést, ugyanazzal a kinyúlással. De nem is csoda hiszen a levegőben lóg.
De persze lehetnek más szempontok is.
Bocs ez csak vélemény.

 © VighLajos2016. jún. 25. 12:40 | Válasz | #37631 
Neked besikerült az élet, saját fotográfust alkalmazol!

 © ANTAL GÁBOR2016. jún. 25. 12:09 | Válasz | #37630 
kés =két ( 2)

 © ANTAL GÁBOR2016. jún. 25. 12:08 | Válasz | #37629 
Köszönöm . Megnéztem az enyémet a talpnál a futat 10 es de a tetején van benne egy M12 es menet . Mint írtam gyakorlatilag megegyezik a magyar utángyártottal ( amit linkeltetek ) . Már csak a véleményeket szeretném hallani . Jó ? pontos ? ( elvileg ) Mire kell odafigyelni , A barátom a központi egységnél a sokricnis kör alakúra esküszik . A Tos nál vetném be főleg CNC re Most kés késtartóm van és vennék 2 darabot az utángyártótól ( Válasz Motorosnak is )

 © jani3002016. jún. 25. 08:51 | Válasz | #37628 
Hétfőn megjön a gyermekem , majd csinál fényképet (remélem ),mindkét Imperómról .
Addig elő is kerülnek ...
A linkelt képen is írja hogy csak hasonló .
De ezt találtam hirtelen .

 © Motoros2016. jún. 25. 07:38 | Válasz | #37627 
Igen, hiányzik az Impero gravírizás a tetejéről, meg a tipusjelölés. A középtestben meg az oldalán van egy sülyesztett részen a gravír felirat, de nem papírcimkén.
A cég úgy tudom már megszünt.

 © Motoros2016. jún. 25. 07:33 | Válasz | #37626 
A 96 mm-es Imperónál 10-es dörzsölt furat van, lehet a menetes variáció a nagyobb készletnél volt. Ezt a furatot használom pozicionálásra egy brezonnal, úgy hogy a kéziszán testébe egy sülyesztést tettem amibe cuppanósan betolom a brezont. gyakorlatilag az imperót nem is nagyon kell forgatni, illetve csak kis tartományban lehet szögbe állítani mert sok esetben a lelógó késbefogó beütközik a kéziszánba.
Szerintem az Imperónak az volt az alapideológiája, hogy nem a késbefogó középtestet forgatjuk, hanem a késeket állítjuk kellő szögbe. Ezért adták hozzá azt a sok nyeleskést ami forgatható ugyan de nem az igazi...szerintem.
Hogy miért volt három prizmatikus rész az nekem homály. Kettő elég, sőt akár 90 fokba elforgatva egy is, hiszen egy időben csak egy kés lehet bent. De lehet tévedek.


 © KoLa2016. jún. 24. 22:40 | Válasz | #37625 
Ez, csak hasonlít az Impero-ra!

 © ANTAL GÁBOR2016. jún. 24. 21:06 | Válasz | #37624 
Az enyém felülről biztosan menetes ,és gyakorlatilag megegyezik . ( Kíváncsi lennék a blaskára írt szövegre de nem tudom elolvasni )

 © ANTAL GÁBOR2016. jún. 24. 20:59 | Válasz | #37623 
Hát a talpnál újra meg kell néznem . Én a klasszikusnál ismerem a funkciót de ott a rugós stift a szántalpból jön ki . Arra gondoltam hogy a pontosság miatt itt nem forgatunk ( de ezzel a jobb oldali prizmatikus rész létjogosultsága is megmagyarázásra került ( Több olyan központi részt láttam már ahol csak 2 db prizmatikus rész van ( egy bal oldalon és egy a Z tengellyel párhuzamosan ) Vajon azokat szokták forgatni ? ( ki van alakítva a pöcök hely ? )

 © PSoft2016. jún. 24. 20:56 | Válasz | #37622 

A menet funkciójáról, nincs infóm.:(

De...

© Janko tárhelyén is van egy fotó egy Imperóról.
Azon is átmérő 10-es a furat.
Talán, ő tudna valamit a furat, menet funkciójáról mondani.




 © Csuhás2016. jún. 24. 20:43 | Válasz | #37621 
Végig menet van benne? Oda egy illesztőszeg vagy egy rugós stift rakható amivel az elfogatható késtartó fix pozícióba állítható.

 © ANTAL GÁBOR2016. jún. 24. 19:59 | Válasz | #37620 
igen !! Ott egy átmérő 10 es furat van nálam M12 es menet .. Mi a funkciója ?

 © jani3002016. jún. 24. 18:54 | Válasz | #37619 

Erről az imperóról van szó ?
központi egység
Nem tudom egyébként ... :)


 © ANTAL GÁBOR2016. jún. 24. 17:43 | Válasz | #37618 
Bő 20 éve kaptam egy olasz gyorsváltós késtartót . Ma határozott céllal elővettem . Az eddigi konzultáció ( Kola ) és a neten való tudakozódás után szinte biztos hogy a klasszikus kivitel . Ha a sarokcsiszoló a
"Flex " akkor ez az " Olasz " késtartó ( 3 fecskefarkú rész van a fő egységen és egy ékléc szerű alkatrésszel feszít. A negyedik ( a hasam felé eső) oldal felezőjében van egy átmenő M12 es menet . Érdekelne hogy miért készíthették azt . Ki tudja a megoldást ?

 © VighLajos2016. jún. 23. 16:12 | Válasz | #37617 
Biztosan van az a vagyoni háttér, mikor egy ilyen gépet befektetésnek vesznek meg.
Én rövidebb távra tervezek, és lehet, hogy jobb így.
Ahogy valaki megfogalmazta:
a sírba nem sok mindent visz magával a halandó...
Én a földszinten, és nem a -2 méteren, vagy a +10000000++ méteren akarom jól érezni magamat.


 © TROMF222016. jún. 23. 11:58 | Válasz | #37616 
Ez már akár befektetésnek (is) számít. Mint egy műtárgy. Az ottani viszonyok között.

 © laacika2016. jún. 23. 11:39 | Válasz | #37615 
Köszi.
Akkor Ean méret.

 © VighLajos2016. jún. 23. 06:31 | Válasz | #37614 
7.5 milláért nem sok hobbista garázsában fog virítani...

 © Csuhás2016. jún. 22. 23:04 | Válasz | #37613 
Megmértem: 64mm

 © laacika2016. jún. 22. 16:50 | Válasz | #37612 
Tényleg szép.
Köszi,megmérheted,márcsak azért is mert nagyon kiváncsi vagyok,szerintem ugyen az a 65-mm es átmérőjű lesz.
Oké figyelek arra hogy ha nagyobb lesz a tárcsa akkor ne akadjon bele a kés szán.

 © Csuhás2016. jún. 22. 15:54 | Válasz | #37611 
Itt egy Schaublin eszterga szerintem gyönyörű nóniuszokkal.

 © Csuhás2016. jún. 22. 15:43 | Válasz | #37610 
Csak emlékezetből: olyan 60..70mm körüli lehet, az osztás távolság pedig cirka 1,5..2mm. Ha gondolod este megmérhetem. Szerintem a nagyobb átmérőjű nóniusz szebb, pláne ha lehetne házilag szép matt krómozást tenni rá. Arra figyelj hogy a befordított késszán ne akadjon bele.

 © Sz.József2016. jún. 22. 15:22 | Válasz | #37609 
Bocsika..., ezt kihagytam a számításból

 © laacika2016. jún. 22. 15:21 | Válasz | #37608 
0,05 os lesz,.
Méghozzá azt hiszem az a verzió ahol 3 fajta vonalhossz van,hosszú mm,rövidebb 0,1,legrövidebb 0,05.
A te gėpeden mekkora az åtmérőlye a nóniusztárcsånak?
Nagyon nagyon hasonlit az Ean éra de lehet neked nagyobb az átmérője.
Gondolom 3mm es az orsód.

 © laacika2016. jún. 22. 15:07 | Válasz | #37607 
Pontosan,ahogy Csuhås "koléga mondja,átmérőre skáláznak,nem elmozdulåsra.

 © Csuhás2016. jún. 22. 15:01 | Válasz | #37606 
Eszterga keresztorsót átmérőben szokták skálázni, ezért a 60 osztás az csak tizedes skála.

 © Sz.József2016. jún. 22. 14:58 | Válasz | #37605 
Ez tényleg furi...
Viszont 3-as orsónál 60 osztás az már 0,05-ös lenne.
Így a 120-asra már nem biztos, hogy szükség van...(?)

 © Csuhás2016. jún. 22. 14:42 | Válasz | #37604 
Szerintem szép és precíz az öt százados nóniusz. Megteheted hogy háromféle vonalhosszat készítesz, hosszú vonal számokkal legyen az egész, és a fél milliméter, rövidebb a tizedek, és még rövidebb az öt század. Vagy az egész és a fél hosszú és számmal kiírt, a 0.25, 0.75 közepes míg az öt századok rövid vonalasak. Nekem ez utóbbi van az e2n keresztorsóján gyárilag.

 © laacika2016. jún. 22. 14:11 | Válasz | #37603 
Igen,elég fura.
Természetesen 70 es beosztású nónusz van rajta.
Most azon agyalok hogy leszedjek majd a nóniusztárcsából pár tizedet hogy eltünjönek a számok és a skálázás és ujra felosszam 60 felé a 14x3 as orsôhoz (igy maradna a tizedes osztás.
Vagy csináljak egy nagyobb átmérőjű tárcsát és osszam fel 120 felé,igy 5 százados osztású lenne.
Nem tudom ez esetleg mennyives tenné az életemet könnyebbé :)

 © Csuhás2016. jún. 22. 09:40 | Válasz | #37602 
Akadnak fura menetek a gépeken. Az öreg marógépemen az asztalt Z irányba egy 3.6mm emelkedésű teleszkópos orsó emeli. Az X irányban 6mm, míg az Y 4mm emelkedésű.

 © Sz.József2016. jún. 22. 09:35 | Válasz | #37601 
""...hanem 14x3,5""
Ez elég fura méret (?)
A nóniuszon milyen (hány) beosztás van? (netán 35, vagy 70 ?)

 © D.Laci2016. jún. 22. 08:11 | Válasz | #37600 
Kicsit félve kérdezem meg, eddig milyen nóniusz volt, rajta hogy meglepet?

 © laacika2016. jún. 21. 22:11 | Válasz | #37599 
Az Ean om kereszt orsója következik,cserélem.
Az egy kicsit meglepett hogy nem 14x3 és nem is 14x4 es balos trapéz,hanem 14x3,5.
Igy majd új nóniuszt kell készitenem hozzá.

 © laacika2016. jún. 20. 23:28 | Válasz | #37598 
Az Ean minek a röviditéséből áll?
Mintha olvastam volna róla itt,de senki nem tudta (ha jól emlékszem.

 © laacika2016. jún. 20. 23:23 | Válasz | #37597 
Húú de jó kis olvasmány,szeretek ilyeneket olvasgatni.
Igen,jó lenne ha azösszes tipus fel lenne sorolva amit csak mi gyártottunk!
sajna csak múlt idő,a fenébe,nézzük meg most mit gyártunk,semmit!
El vagyunk árasztva kinai sz@r szerszámokkal és szerszámgépekkel.

 © fakukac2016. jún. 20. 22:46 | Válasz | #37596 
Na igen, nem rossz gép, pláne, ha rendben is van!
Nekem elég a "kis" gép is bőven.
A Weiler Matador-t nagyon sajnálom, hogy eladtam, mert fantasztikusan jó gép, de most ezzel az Orosz géppel (1л611) szintén nagyon meg vagyok elégedve.
Nagyon jó vele dolgozni, még így is, hogy nincs közöm az esztergáláshoz, sőt, a fémiparhoz sem...
Viszont azt, amiért évekig kemény pénzeket fizettem, hogy legyártsák nekem, már mindent el tudok készíteni, legalább olyan minőségben, mint az igazi "profik".

 © jani3002016. jún. 19. 19:42 | Válasz | #37595 
Nekem 30 éve megvan az Első ! EAN 170/1000 :)

 © fakukac2016. jún. 19. 15:55 | Válasz | #37594 
És az E1N-et is!
Már volt kettő is..
Kép: https://plus.google.com/photos/106917798819105392867/album/5982201045872096065/6077246429915391474

 © fakukac2016. jún. 19. 15:53 | Válasz | #37593 
ezt is szerettem...

 © fakukac2016. jún. 19. 15:46 | Válasz | #37592 

 © VighLajos2016. jún. 19. 10:11 | Válasz | #37591 
Tetszik, ahogyan a második oldal kezdődik:
A leírtakért a gyártó felelősséget vállal.
Manapság épp a fordítottja van: az elírásokért, nyomdahibákért a gyártó nem vállal felelősséget. A felhasználó kötelessége kitalálni, hogy elírás, vagy valós adat.

 © Motoros2016. jún. 19. 09:12 | Válasz | #37590 
OK hagyjuk is a régmúltat mert csak megoszt bennünket. A véleményünk eltérhet, de ez nem lehet gond.
Érdemes átlapozni ezt a klassz kis gépkönyvet.
A Kemény Antal által alapított gyárról meg ITT olvasható egy rövid leírás. Jövőre lessz 100 éve a cégalapításnak.
Nem tudom miért nem sorolja fel teljesen a gyárban készült géptipusokat. Jó lenne valami részletesebb cégismertető.

 © VighLajos2016. jún. 19. 07:56 | Válasz | #37589 
Kösz!

Szerencsére "úgy hajították utánam"

 © Csuhás2016. jún. 19. 07:51 | Válasz | #37588 
Nem kaptál választ, gondolom más sem ismeri ezeket. Valószínűleg nem sokra mész velük, mert ritka darabok, ezért a belevaló betétek is ritkák, ezért nehezen beszerezhetők és nagyon drágák. Erre szokták mondani hogy leginkább macskát hajigálni jó.

 © VighLajos2016. jún. 19. 07:37 | Válasz | #37587 
Szevasztok!
Ismét megkérdezném, hogy ismeri-e valaki ezeket a késeket?
Esztergakések

 © Kopirnyák2016. jún. 19. 06:30 | Válasz | #37586 
"Sokan meg a nagy kínai bűvölettől elámítva nem is tudják, hogy mikor a kínai az őskohóját építgette mi már szerszámgépeket gyártottunk :))) Sajnos most meg tőlük vesszük az asztali gépeket...de ez nem ide való történet, bocs"
Erre azért ne vegyél mérget, mi még nem is léteztünk lehet mint nép (nemhogy a térképen nem ott voltunk ahol ma vagyunk), a Kínaiak már vasat öntöttek, nem kisiskolás módon. Pagodát is építettek öntöttvasból. Olvass kicsi utána elcsodálkozol majd. Én is meghökkentem.
Sokszor mikor oda, meg vissza vannak emberek az 1000 éves magyarsággal..... az indiai, vagy kínai történelemnek csak jelenthetünk....

 © Motoros2016. jún. 18. 13:36 | Válasz | #37585 
Azért gondoltam az E1N-re mert nagyon sokan ismerik, népszerű a műszerészek, esztergályosok, hobbisták körében egyaránt.
Hivatalosan is "nehéz műszerész eszterga"
Sok készült belőle, ismertsége nagyobb mint az E400 -é amit javarészt csak a profi esztergályosok és az ipar használ.
Nem vitatom azt hogy az E400 komoly gép még ma is, de az eszterga fogalomhoz a hétköznapi ember számára talán az E1n jobban köthető.
Talán azért is jó lenne egy népszerű magyar gyártású esztergapadot bevenni, mert sokan már lehet azt sem tudják pontosan mi az az eszterga, és azzal sem igen vannak tisztában hogy eszterga nélkül semmiféle iparcikk, fogyasztási cikk, stb nem létezhetne.
Sokan meg a nagy kínai bűvölettől elámítva nem is tudják, hogy mikor a kínai az őskohóját építgette mi már szerszámgépeket gyártottunk :))) Sajnos most meg tőlük vesszük az asztali gépeket...de ez nem ide való történet, bocs.
Más: a honlapodat szinte napi szinten használom, kösz :))

 © Kopirnyák2016. jún. 18. 05:33 | Válasz | #37584 
1л611, viszont amit te befogásnak hívsz az a csúcstáv...

 © fakukac2016. jún. 17. 23:34 | Válasz | #37583 
Üdv Urak!

Felismeri esetleg valaki ezt a gépet?
Típus táblát nem találtam rajta...

Amit tudok:
Orosz gép, 550-es befogású...

Előre is köszönöm!


 © fektiforg2016. jún. 17. 19:57 | Válasz | #37582 
Ha már Magyar eszterga, nekem inkább...E400

E400

 © Motoros2016. jún. 17. 18:41 | Válasz | #37581 
Ma hallom, hogy hungarikummá lett pár dolog nyílvánítva.
Erről nekem az az ötletem támadt, hogy érdemes volna komoly műszaki tartalommal bíró magyar mérnökök , technikusok szakmunkások úgymond össznépi munkáját egybefogó alkotást is javasolni hungarikumnak.
Utánanéztem és valóban van is erre lehetőség.
Hogyan lehet valami hungarikum.
Aztán milyen kategóriák vannak, és hogyan lehet beküldeni..
Szóóóval: érdemes lenne javasolni az E1N esztergát is mint hungarikumot.
Az indoklást most mellőzném, de szerintem aki ide az eszterga topikba akár egy sort is írt az tudja mire gondolok.

Jó lenne lépni ez ügyben, és nem hagyni elveszni ezt a valóban nemzeti értéket.
Ha az E1N eszterga hungarikum lenne akkor ez megnövelné az (eszmei) értékét és nem fordúlhatna elő, hogy esetleg akár a MÉH telepen találkoznánk egy példányával....ami szerintemn gyalázat.

Tudom, hogy aztán ott az E2N meg az E3N is de ne akarjunk egyszerrer sokat, sorba kell haladni.
Mi a hozzáállásotok?





 © zoltan602016. jún. 16. 21:48 | Válasz | #37580 
Esetleg valakinek van használaton kívüli korrekt áron átveszem. Csak azért,mert mostani munkám mellett kevés időm van a műhelyben.

 © farkasnadrág2016. jún. 15. 20:42 | Válasz | #37579 
42CRMO4-ből készítettem már több tokmánytárcsát, elérhető árfekvés, hőkezelt és normál kivitel, hengeres anyagból.Jól forgácsolható, szép felületet ad.Nagy gépen használom- 16K20- 200, és 250-es tokmányokkal, semmi gondom nincs vele. A csavarokat teherautó laprugó összefogó csavarokból készítettem, hibátlan.

 © szucst2016. jún. 15. 19:30 | Válasz | #37578 
Azt hittem a bajonnett-tárcsát szeretné megcsinálni hátra.
Tokmány hátlap az más...

A csavarok felfekvőfelülete ha szép sima nem deformálják annyira a bajonett-tárcsát (ami ugye szintén szép sima...) könnyebb cserélni a tokmányt, jobban fog futni, stb

 © crosspisti2016. jún. 15. 09:41 | Válasz | #37577 
Jó dolog, ha meg vannak a rajzok, de ha te fogod készíteni a tokmány hátlapot akkor a helyszínen kell illeszteni. A méretek mérése a kúp felületen házilag problémás, itt nagyon pontos méretekről van szó, amit mérni és tartani is kell.Hőkezelés csak bonyolítaná , jó anyagból nélküle is megfelelő, a felfogó csavarokat sem kell köszörülni, felesleges, de legalább 10,9 minőségű legyen.

 © zoltan602016. jún. 15. 04:50 | Válasz | #37576 
Köszönöm szépen, remélem sikerül megoldani
Volt egy régi hátlap, de nem tudtam róla pontos méretet venni.

 © szucst2016. jún. 14. 22:03 | Válasz | #37575 
Most már tudom honnan szedtem le anno :)

 © szucst2016. jún. 14. 21:58 | Válasz | #37574 
Szia,

ime a szabványból, kicsit összevissza van, de össze lehet rakni:

kép1
kép2
kép3
kép4
kép5
kép6
kép7
kép8
kép9
kép10
kép11

Ha nagyon jó anyagból, edzve, köszörülve csinálod akár még jó is lehet.
Vastagságra amennyi elfér, illetve amennyit kiad a csapágyfedél + ráhagyás utánállításhoz, ez asszem 12mm környéke
És csak új edzett köszörült csavarokkal ajánlanám.



 © Csuhás2016. jún. 14. 21:24 | Válasz | #37573 
A könyvtáramban van egy anyag a szabványos főorsóvégződésekről, szerintem megtalálod köztük az e400 méreteit is.

Főorsó

 © zoltan602016. jún. 14. 21:19 | Válasz | #37572 
Szeretném megkérdezni nincs valakinek E400-as bajonetes tokmányfelfogóról méretezett rajza? Köszi.

 © Geszti Sándor2016. jún. 14. 20:04 | Válasz | #37571 
Hasznos! Kössz!

 © Csuhás2016. jún. 14. 12:55 | Válasz | #37569 
Nekem nincs nóniusz a szegnyergen. Ez a mágneses mini dro megoldás pl jól jött amikor sok műanyag alkatrészen a zsákfurat alját munkáltam meg tokmányba fogott ujjmaróval.

 © GB352016. jún. 14. 12:41 | Válasz | #37568 
Van itthon egy felújításra váró E2N, ott pl. nincs semmilyen mm osztás a szegnyereg hüvelyén.
Ok vannak gyári megoldások erre a célra, ettől még ez az ötlet nagyon hasznos lehet sok esetben.

 © VighLajos2016. jún. 14. 12:39 | Válasz | #37567 
Milyen kések lehetnek ezek?
Most kaptam őket

 © crosspisti2016. jún. 14. 11:54 | Válasz | #37566 
A gyakorlatból úgy ítélem meg, hogy például az E2N vonatkozásában a szegnyereg esetében elégségesnek bizonyul a hüvely mm osztása, valamint a hajtókára egy nóniusz.

 © GB352016. jún. 14. 08:33 | Válasz | #37565 
Ez nagyon jó ötlet.
Ha kevésnek bizonyul a méréstartomány egy olcsó Lidis, vagy Aldis digitális tolómérőből is készíthető ilyen, megtartva az alap ötletet.

 © Csuhás2016. jún. 13. 22:15 | Válasz | #37564 
Filléres kínai gumi profilmélységmérőből készült, emlékeim szerint 25mm körüli a mérés tartománya. Viszont két mágnessel egy pillanat alatt fel lehet tenni a hossz vagy kereszt szánra, vagy akár más gépre is. Egyébiránt nem túl gyakran használom.

 © KoLa2016. jún. 13. 21:52 | Válasz | #37563 
Rövidnek látom ezt az útmérőt a szegnyergen.
Mennyi a méréstartomány?

 © KoLa2016. jún. 13. 21:45 | Válasz | #37562 
Szia Miki!
Kicsit félreértetted! mert, a kúpos szárú fúró befogásáról indult a beszéd!hogy miért nincs az esztergán ez úgy megoldva, mint a fúrógépeken!
A csapos retesz alapvető a szegnyeregben!de nem erről van szó!hanem a fúró menesztésen!

 © laacika2016. jún. 13. 21:43 | Válasz | #37561 
Én is.
Sasolok és tanulok.

 © Geszti Sándor2016. jún. 13. 18:22 | Válasz | #37560 
Ezeket a beszélgetéseket szeretem, mikor egy témát kitárgyaltok és mi mazsolák tanulhatunk. Kössz: GS

 © Csuhás2016. jún. 13. 13:58 | Válasz | #37559 
Mágneses "órát" lehet oda rakni:

Van még pár kép a könyvtáramban a megoldásról.

 © vaskukac2016. jún. 13. 13:39 | Válasz | #37558 
A külső lapolás mi célt szolgál a szegnyergen?

 © vaskukac2016. jún. 13. 13:37 | Válasz | #37557 
A szegnyereghüvely menesztésére használt alkatrész tulajdonképpen egy egyedi kivitelű siklóretesz.
Azért nem csavarral, hanem csappal van rögzítve, hogy önbeálló legyen. (Pontos gyártás esetén erre nem lenne szükség.)
Nem sokkal jobb mint a csapos hernyócsavar, ennek a csapfészke verődik ki, a hernyócsavar meg a hornyot eszi meg. :)

 © crosspisti2016. jún. 13. 08:47 | Válasz | #37556 
Nagyszerűen oldtad meg,jobb megoldás mint a gyári. Az eredetieknél csak csapja van az éknek, nálad menetes szár, ami stabilan rögzül, a hüvely vissza rakása is könnyebb.

 © jani3002016. jún. 13. 08:45 | Válasz | #37555 
Jól körbejártátok ...
Legalább mindenki tudja ezután hogy néz ki :)
Én is éket írtam volna egyébként , pedig tudom már hogy retesz :)
Szerencsére ebből kimaradtam , azt néztem Ki írta , és feltételeztem hogy tudja miről beszél . De legyen minden szakszerűen megfogalmazva , az rendben van .
De akkor ne kottyanjon semmi !!! :)

 © Csuhás2016. jún. 13. 08:19 | Válasz | #37554 
Amiről a kolléga írt az olyan mint egy kis kalapács, aminek a feje csúszik a reteszhoronyban, míg a nyele egy furatba illeszkedik. Előnye a csavarral szemben az hogy nagy felületen támaszkodik a reteszhoronyba és nem veri ki azt. Nemrég újragyártottam a gépemhez, úgy hogy a meghosszabbított szárára menetet vágtam és egy anyával rögzítettem. Az ilyen T alakú retesz pontos nevét magam sem tudom, de így néz ki:


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com