Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Esztergálás
Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © sufnituningtegnap 23:47 | Válasz | #36391 
Mekkora furat van a fogaskerekekben?

 © Norbicnctegnap 23:09 | Válasz | #36390 
Sziasztok!

A munkahelyemen lévő CNC eszterga gép pontos típusa és vezérlője: Soarer L270E ; Okuma OSP-U10L
Meg tudnátok nekem mondani, hogy ez milyen programozási nyelvet használ?
Nagyon alap dolgokat tudok csak benne csinálni, de nem ismerem a kezelését és a menüjét és sok funkcióját sem amire szükségem lenne mint pl alprogramot létrehozni és behívni főprogramba vagy különböző ciklusok használata, létrehozása stb.
Nem tud valaki ehhez a vezérlőhöz magyar nyelvű segédanyagot? (angolt találtam, de nagyon gyenge az angolom)
Bármilyen segítséget tudtok nekem adni a vezérlőjével kapcsolatban azt nagyon szépen köszönöm!

 © Durkonorbitegnap 22:49 | Válasz | #36389 
Nagyon köszi előre is, két táblázat van róla a gépkönyvében, első körben nekem bőven jó lenne ha metrikus menetet tudnék! :)

Első táblázat

Második táblázat

 © Cseh Lászlótegnap 21:13 | Válasz | #36388 
Ma délután kióráztam és 0,09 mm.
Nem volt időm utána állítani de holnap megoperálom.

 © sufnituningtegnap 20:52 | Válasz | #36387 
Bocs, de ezt nem tudtam kihagyni

 © sufnituningtegnap 20:52 | Válasz | #36386 
Mondjál lécci méreteket( furat, modul, fogszámok) , megnézem.

 © Durkonorbitegnap 19:24 | Válasz | #36385 
Sziasztok,

KES-100 Dávid esztergához keresnék a mentevágáshoz kerekeket - vagy ami gyanítom esélyesebb olyas valakit aki kp-ért, esetleg másik fém kerék készletet beszámítva le tudja gyártani (eredetileg műanyag kerekei vannak)...

 © gab27tegnap 07:59 | Válasz | #36384 
Urak,

leszorító körmös késben lehet használni olyan váltólapkát, aminek a geometriája ugyanolyan, kivéve azt, hogy billenőcsapos vagy csavaros rögzítésű? A gyártók a TN.. lapkákat írják elő a körmös késekhez, azzal sehol sem találkoztam, hogy csak furat nélküli lapkát engednének. Hogy van ez? Biztonságosan szorít a köröm a lyuk felett is?

Köszönöm!

 © Cseh László2016. feb. 09. 22:31 | Válasz | #36383 
"Persze ugye az is elő volt írva, hogy üzemmelegre kellene járatni a gépet munka előtt, "
Ahogy mondod, nekünk még anno minden reggel kezdés előtt melegíteni kellett a gépeket.
Még a tanműhelyben is, harmadikos korunkban kikerültünk a gyártósorra (ott már nem volt vakarózás a szaki mellett).
A kuplungos bulgár gépeket meg főleg kellett melegíteni, mert a hideg olajjal nem azt csinálta amit te akartál.
A régi szép idők
Visszasírom.

 © Cseh László2016. feb. 09. 22:15 | Válasz | #36382 
Akkor ezt meg is beszéltük.
Megnézem amiket megadtál és meglátjuk mi a jó.
Mindenesetre ez egy iránymutatónak megfelel.
Köszönöm hostya.
De ilyen részletességgel miért nem lehet a gépkönyvben ezt feltüntetni?
Ahogyan svejk is írta az E1N könyvben.

 © Unyi Ferenc2016. feb. 09. 21:21 | Válasz | #36381 
Üdv az uraknak!
Eddig főként mint olvasó voltam itt jelen, de nemrégen én is szembesültem ezzel a csapágy beállítási problémával. Nevezetesen az épülő gépem főorsójába beépített nem olcsó( nn 3009 kp) csapágyat sikerült tönkretennem tudatlanságomban. Ezután körülnéztem a neten és találtam egy beépítési útmutatót, amiben szintén az említett 0,005mm es beállítási hézag szerepel, és azt is leírja hogyan és milyen segédeszközökkel érhető el ez az érték.
A leírás:
manual
Hátha valakinek segít

 © svejk2016. feb. 09. 20:59 | Válasz | #36380 
Ezt ugye az E2N könyvéből ollóztad?

Ott meg van adva az érték is: 0,005 mm.
Igaz ott kúpos belsőgyűrűs kétsoros hengergörgős a melső csapágy.
Van itt sokunknak ilyen gépe, valaki el bírta érni ezt az értéket?

 © vjanos2016. feb. 09. 20:24 | Válasz | #36379 
Köszi.
Így már megvan, de hirtelen nem jöttem rá.

 © vjanos2016. feb. 09. 20:22 | Válasz | #36378 
Nem kell mindig poént mondani...

 © hostya2016. feb. 09. 20:09 | Válasz | #36377 
A gyakorlatban nem a (csapágy)hézagot mérjük, hanem a csapágyhézagból adódó csapágy-orsó közötti játékot..
Népiesen "kottyanást" :)
Valahogy így:


Több irányból érdemes elvégezni az ellenőrzést (vízszintes-függőleges), mert a használat során a főorsó csapágy többnyire oválhoz hasonló kopásképet mutat..

 © Csuhás2016. feb. 09. 20:04 | Válasz | #36376 
Sok helyen le vagyon írva. A szokásos eljárás az hogy egy farúddal aláfeszítünk a tokmánynak és ezredes órával mérjük az elmozdulást a csapágyhoz legközelebbi elérhető helyen, majd 120 fokot fordítva megismételjük kétszer, ezek átlaga a csapágyhézag. A feszítő erő gépfüggő, a kis gépeken 30kp körüli a tipikus érték.

 © Discovery2016. feb. 09. 19:49 | Válasz | #36375 
Gyártó: Esztergomi Szerszámgépgyár
Típus: PW550-M
Löket hossz: 50 és 500 mm között állítható
Löketszám: 14 és 140/ perc között állítható
Késtartó állíthatósága: 100 mm; dönthető 90° ban
Tárgyasztal méretei: Sz 320 mm; H 560 mm
Jellemző méretei: M 1600 mm; SZ 1200 mm; H 2100 mm
A gép súlya: 1600 kg
Villamos motor teljesítménye: 3,8 kW, áramfelvétele: 4,9 A

 © sufnituning2016. feb. 09. 19:40 | Válasz | #36374 
hézagmérővel

 © vjanos2016. feb. 09. 19:35 | Válasz | #36373 
A gyakorlatban hogyan, mivel kell megmérni ezt a hézagot?

 © hostya2016. feb. 09. 19:09 | Válasz | #36372 
Így már teljesen érthető számomra.

Még egyszer leírom:
Semmi sértő szándék nem volt a kérdésemben, bár úgy érzem mégis egy kis sértődöttség érződik az írásodból..
Sajnálom, és bocsánat érte...

Ahogy írod, jelenleg karbantartóként dolgozol, ahol lehetőséged van a karbantartás mellett esztergálni is.
Ez egy szerencsés helyzet, mert ha Te állítod be az adott gép főorsójának a csapágyát, akkor azt TE ki is tudod próbálni, és meg is tudod tapasztalni az 'eredményt'.

"Nem egy századon múlik de valami iránymutató lehetne a gépkönyvben. "

Szerintem van is ilyen iránymutató adat a gépkönyvben.

Annak az 1század csapágyhézag különbségnek akkor van jelentősége, ha a gépet tartósan magasabb fordulaton, és/vagy terhelésen használjuk.
pl. 2-4-8 órán keresztül simítunk, vagy éppen átm. 6-os anyagra 4-es csapokat kell készíteni, de abból több százat.. stb.

A Te esetedben, ahol egyetlen gép van a "cégnél", akkor azon az egy gépen MINDENT meg kellene tudni 'csinálni'... :)
(Legalábbis ezt várják el.. ez tapasztalat, mert dolgoztam ilyen helyen, ahol egyetlen eszterga volt a cégnél, és én voltam az esztergályos.. )
Én azt javaslom hogy állítsd be a csapágyhézagot 0,03- 0,05mm-re, és használd.(!)
Használat közben kiderül hogy sok, vagy kevés az a 3- 5század.
Nekem itthon E1-es gépem van, aminek szintén siklócsapágyas főorsója van, és nálam 0,03mm a csapágyhézag, és nekem és a gépnek is, így jó..

 © vaskukac2016. feb. 09. 18:48 | Válasz | #36371 
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy csak a tartós nagyobb fordulatszámmal járó üzemben kell hideg állapotban növelni a csapágyhézagot, hogy üzemmelegen az előírt hézaggal lehessen használni a gépet. Ezért nem kell minden váltás után állítani.
Persze ugye az is elő volt írva, hogy üzemmelegre kellene járatni a gépet munka előtt, de nagyítóval lehetne keresni azokat akik ezt megtették... Nem kell ezt tesztelgetni, a huzamosabban jellemző használathoz kell beállítani a csapágyhézagot, nem próbálgatással, hanem méréssel.

 © Cseh László2016. feb. 09. 17:29 | Válasz | #36370 
Nem veszem sértésnek,
csak azért mert valamit nem tudok és megkérdezem, de a válasszal szemben aggályaim vannak még nem azt jelenti hogy a szakmához hülye is vagyok.
Lehet hogy 20-30-év tapasztalat során van akinek ez a csapágy téma természetes, de ez valahol géplakatos szakma.
Én egyébként 1989-1991 között jártam suliba.
A Magyar Acélárugyár-ban voltam tanuló.
Akkor még megtanították az emberrel a szakmát és az oktatóm komolyan is vette a feladatait.
(De gondolom ezt sokan tudják tapasztalatból)
De sajnos a rendszerváltás egyik sötét foltja a privatizálás és a szabad rablás áldozata lett a cég is.
Akkor ott a gyárban ezt és hasonló beállításokat javításokat a géplakatosok csinálták.
Hogy a kérdésedre válaszoljak, emiatt nem dolgoztam a szakmába.
Menni kellett más irányba (más végzettségek más jellegű munka), mert meló kell és vele a pénz is.
A lényeg hogy más irányba sodort az élet.
Jelenleg egy kis cégnél vagyok karbantartó 1 éve van eszterga.
Ez megint csak olyan dolog ha egy gépalkatrészt kell legyártani ott nincs rajz egy kicsit kreatívnak kell lenni sokszor.
De ha már kételkedtél a szakmámban mentségemre legyen 25 év kihagyás után megrajzoltam, méreteztem és elsőnek elkészítettem a mesterkockát (igaz csak három volt a 35-ös külsőben).
Ezt meglátta egy haver, kellett neki egy kulcstartóra,
Megcsináltam bronzból 10-es volt a külső és abban egy 5-ös kocka.
Vannak olyan esztergályosok akiknek a méretek kiszámolása is feladná a leckét.
Csináltam egy hasítókúpot 60-as átmérővel 180 hosszon,
e400 as gépen kézzel vágva a kúpra a menetet.
stb, stb
Bocs hogy ilyen hosszúra sikerült, de ezzel azt akartam mondani, hogy nem a szakmai résszel van baj.
Ezt a csapágy témát nem tudtam.

 © svejk2016. feb. 09. 09:19 | Válasz | #36369 

 © svejk2016. feb. 09. 09:15 | Válasz | #36368 
"Fordulatszám: szép lenne ha minden váltáshoz állítani kellene a csapágyat."

Pedig de, ha nem is mindegyik fordulatszámhoz.

Olvasd csak el az E1N gépkönyvét az kezdőknek íródott, vagy legalább is ott még elmagyarázták.

Vagy aki dolgozott EAN340-en az meg gyorsan meg is tapasztalhatta. :)


 © KoLa2016. feb. 09. 00:06 | Válasz | #36367 
Hát, ezért nincs iránymutató a gépkönyvben! mert ha állítunk egy kicsit a csapágyon azt utána tesztelni kell,hogy jó legyen egy pár évig!
A bronznak változik a mérete ha hagyjuk lehülni,utána lötyög benne a főorsó...persze egy jól fűtött műhelyben más a szitu!
Egyes cnc esztergákon hőmérséklet korrekció van erre az esetre, ha netán hideg lenne a műhelyben,de nem lehet kikapcsolni!pedig már lehetne 10 fokban is esztergálni!

 © hostya2016. feb. 09. 00:05 | Válasz | #36366 
Bocsáss meg, nem akarom hogy sértésnek vedd..
Az adatlapod szerint Te esztergályos vagy.
Mennyi ideje dolgozol a SZAKMÁBAN..?

 © Cseh László2016. feb. 08. 23:39 | Válasz | #36365 
Én csak idéztem a fórumozó szavait.
Nem egy századon múlik de valami iránymutató lehetne a gépkönyvben.
Hőmérséklet, olaj, fordulat?
A gépnek van egy üzemi hőmérséklete ami az előírt olaj használatával nem igen lesz a többszöröse.
Fordulatszám: szép lenne ha minden váltáshoz állítani kellene a csapágyat.
Az ebédet hagyjuk.
Ezek olyan dolgok amik mellett a főorsónak jól kell futni.

 © KoLa2016. feb. 08. 23:17 | Válasz | #36364 
Nem 1 századon múlik a beállítás!hanem a hőmérséklet, olajminőség, és a tervezett fordulatszám, változója hozza meg a hosszútávú csapágy beállítást!
Nagyon érzékeny a bronzcsapágy! az ebéd szünet előtti beállítás már nem jó ebéd után!
Csapágy illesztésnél ez fontos!

 © Cseh László2016. feb. 08. 23:03 | Válasz | #36363 
Nemrég visszaolvasgattam az indexfórumon egy kicsit, régről találtam egy hozzászólást e400-as főorsó csapággyal kapcsolatban,
azt írta egy fórumozó, hogy órázva 0,06-ra beállítva a leg jobb mert 0,05 nál nagy fordulat mellett képes megszorulni.
Ezzel kapcsolatban van valakinek pontos információja?
Én is leszeretném ellenőrizni.
De adatokról a gépkönyvben sincs semmi csak a csapágy után állításának a manuális magyarázata.

 © fakukac2016. feb. 08. 19:52 | Válasz | #36362 
Az én gépemen is teljesen korrektül kapcsol az ütközővel!

 © Cseh László2016. feb. 08. 17:26 | Válasz | #36361 
Az ütközővel való kikapcsolásnál nem kap pofont, azt pont erre találták ki.
(E400-ról beszélek)
Én pl. használom zsákfurat esztergálásnál amikor már akkora a furathossz hogy egyáltalán nem látod hol tartasz a forgácsolással.
Precízen be lehet állítani és nekem még eddig mindig pontosan kapcsolta ki.
Még ráadásul az ütközőre ami ráfut
(nem tudom a pontos nevét)
forgatható 4 állása van és egy bizonyos határon belül 4 végállást tudsz beállítani, csak mindig a megfelelő csavarhoz kell átfordítani.

 © Csuhás2016. feb. 08. 15:50 | Válasz | #36360 
Nincs igazad pl e3n esetén a gépköny szerint is így kell használni mert precízen kikapcsolja az előtolást. Az itt emlegetett golyós határoló az valóban az ütközési károk megelőzésére van beiktatva. Sok gépen egy elnyíródó stift szolgál ilyen célra.

 © crosspisti2016. feb. 08. 15:43 | Válasz | #36359 
Egyet azért nem árt tudni. Az előtolás automatikus kikapcsolása nem az ütközőre szaladásra van kitalálva, hanem hibázás esetén védje meg a gépet a töréstől.A ütközőre szaladáskor mindig kap egy pofont, ki lehet azt kapcsolni a maga idejében kézzel is.

 © Cseh László2016. feb. 06. 23:03 | Válasz | #36358 
Amit ezzel kapcsolatban írtál az igaz
"ez egy racsni, ami szörnyű kerregésbe kezd ha nem kapcsol ki az előtolás!és még állítható is! "
Ezzel az a helyzet hogy 4 rugó feszít 4 golyót a meghajtó tengelyről (lakatszekrény) a meghajtott tengelyre (vonóorsó) ennek a rugófeszesség beállításnak azért nagyon ott kell lenni, mert pl. ha nagyobbat fogsz akkor ledarál és megállt a kés onnantól kezdve "liszt" a késnek és a többit tudjátok.
Ez egy biztonsági megoldás volt a gyártás terén.

 © KoLa2016. feb. 05. 22:41 | Válasz | #36357 
Eddig két gépen találkoztam a legkorrektebb előtolás kikapcsolással az ütközőre futva...
Az első az E3N, amivel ha felütközünk, szépen kidobja magát a fogaskerék beállítható, erőhatárolóval! túl közelről nem indítható de nulláig ütközik!
A másik a mostani EE-400-am aminek elektromágnes kapcsolja be az előtolását! akik ismerik a mechanikus kapcsolású E-400-asokat azok tudják, hogy azokkal nem lehet ütközőre menni kikapcsolásra, csak 4-5mm-ről... vagy, kiiktatjuk az ütközős kikapcsolást azzal hogy félre fordítjuk az ütköző dobot, hogy ne ütközzön, ilyenkor szokták felfedezni a hobbi esztergályosok hogy, van egy beépített erőhatároló a vonóorsón, ez egy racsni, ami szörnyű kerregésbe kezd ha nem kapcsol ki az előtolás!és még állítható is!
de, visszatérve az EE-400-hoz- itt egy mikrokapcsolóra van bízva az előtolás kikapcsolása!Ha jól állítjuk be akkor érintőre kikapcsol bármekkora fogással toljuk is éppen a szánt!nálam még kell egy pár tizedet tolni az ütközőig hogy addig beálljon az egyensúly.

 © KoLa2016. feb. 05. 22:22 | Válasz | #36356 
Vagy! patentosabbá' kell tenni a kapcsolást! de ehhez kicsit szét kell szerelni az előtoló házat...

 © tóthz2016. feb. 05. 19:24 | Válasz | #36355 
A 6353 hsz. képe csak a lakatanyát mutatja. Annak menetvágáskor van csak szerepe. De azért érdemes megnézni, hogy milyen pocsék munka!
Én szerkesztettem egy kétirányú reteszelést, de nem valósítottam meg, mert még ütközőt és tehermentesítőt is akarok rátenni. A kínai közepes gépeken úgy lett megoldva, hogy egy "bikát" csavaroznak a szánra, és az megállítja amikor méretre ér. A vonóorsó kuplungja pedig kikapcsolásig csúszik.

 © izbeki2016. feb. 05. 18:55 | Válasz | #36354 
Az ütközőt csak azért gondoltam, hogy ne tudjam átkapcsolni a keresztirányú előtolásba véletlenül.

 © svager2016. feb. 05. 18:30 | Válasz | #36353 
Az nem lehet,hogy nincs jól beállítva a fecskefark,túl nagy a holtjáték és keresztbe tud fordulni,ezért megszorul?


 © svager2016. feb. 05. 18:25 | Válasz | #36352 
Bocs kérek egy törlést

 © svager2016. feb. 05. 18:24 | Válasz | #36351 
Az nem lehet,hogy nincs jól beállítva a fecskefark,túl nagy a holtjáték és keresztbe tud fordulni,ezért megszorul?

http://www.imgserv.com/images/2016/02/05/6w2FlcqfD.jpg

 © tóthz2016. feb. 05. 18:05 | Válasz | #36350 
Sajnos az ütköző nem oldja meg azt a problémát, hogy nagy fogásmélység esetén izomerő nélkül kapcsold ki az előtolást.
Emiatt is kérdeztem, hogy a másik elrendezés mennyire "kezes"?

 © izbeki2016. feb. 05. 17:35 | Válasz | #36349 
Nekem HBM450-es gépem van, ezen felül van a kapcsoló. Nekem inkább az okoz problémát, hogy mikor kifele kapcsolom a hosszirányú előtolást, átbillen a keresztirányú előtolásba. Hát az szívás. Lehet valami ütközőt kéne kreálnom.


 © RJancsi2016. feb. 05. 16:30 | Válasz | #36348 
PSoft: Köszi!

 © tóthz2016. feb. 05. 16:11 | Válasz | #36347 
Így van! A képen levő gép elrendezése alapját képezhette a közepes árú kínai gépeknek.

 © fakukac2016. feb. 05. 15:45 | Válasz | #36346 
Bár a Kínaiak ilyen gépeket gyártanának, továbbra is Kínai áron....

 © RJancsi2016. feb. 05. 15:26 | Válasz | #36345 

Elnézést, a próba topicban azt hittem már tudok képet beszúrni, de mégsem

-----------------

Kicsit még gyakorolod,és menni fog!:)

PSoft


 © RJancsi2016. feb. 05. 15:24 | Válasz | #36344 

Lehet, hogy tévedek, de legjobb tudomásom szerint "Csepel" esztergapadom van. Az előző tulaj szerint kb. 80 éves. Az eszterga.
http://kepfeltoltes.hu/160205/pic1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
Ennél nem karral, hanem egy kúpos csavarral "kapcsolható" az előtolás. Ha betekerem, a csavar végén levő kúp a csőtengely oldalán levő átellenes furatokon kinyom két csapágygolyót, ami a tengelyen levő - és addig szabadon forgó - fogaskerék két hornyába kapaszkodik. Remélem érthető voltam.




A kék kurbli alatt levő karral lehet váltani a hossz- vagy kereszt előtolás között, a jobb oldali gomb az előzőekben leírt kúpos csavar




 © tóthz2016. feb. 05. 15:16 | Válasz | #36343 
Ez a harmadik kínai elrendezés. Ennek a gépnek kapcsolókarja a lakatszekrény homloklapnak a közepén van.
Ez a kapcsolási rendszer ugyan messze elmarad a magyar szerszámgépektől, de a jól kezelhető kategóriába tartozik. Ezt jól ismerem, lehet vele dolgozni!

 © tóthz2016. feb. 05. 15:07 | Válasz | #36342 
Bocsánat, pontosítok!
A #36339-ben látható két kép. Mindkettő kínai esztergát ábrázol. Mindkettő rendelkezik kereszt előtolással is.
Az alsó képen levő gép használatakor a fogás végén az előtolás kikapcsolásakor olyan erőt kell kifejteni, ami csaknem lehetetlenné teszi a pontos megállást! A forgácsolóerő növelésével brutálisan nő a kikapcsolásra fordított erő is.
A kérdésem arra vonatkozott, hogy a felső képen látható elrendezés is produkálja-e ezt a jelenséget?

A magyar szerszámgépeket semmiképp sem említeném itt, mert azoknál megoldott a kapcsolókar tehermentesítése!

 © fakukac2016. feb. 05. 14:46 | Válasz | #36341 
Nekem is ott van.
Teljesen jól kezelhető!





 © Csuhás2016. feb. 05. 14:23 | Válasz | #36340 
Lehet hogy nem értem mit akarsz megtudni. Nekem az e2n (új lakatszekrényes) gépen jobb kézre esik az előtolás kapcsolója. Kis elmozdulásra precízen könnyen kapcsolható. Szerintem egy balkezesnek sem zavaró.

 © tóthz2016. feb. 05. 14:12 | Válasz | #36339 

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kérdezem, hogy a képeken látható előtolás karok közül használ-e valaki olyan verziót, ami a lakatszekrény jobb oldalán van?
Arra vagyok kíváncsi, hogy mennyire könnyű vagy nehéz kikapcsolni a fogás végén?

 © jani3002016. feb. 04. 11:20 | Válasz | #36338 
Sziasztok ! Akkor engem becsaptak PW 550 ügyben ,mert 1600 kilóban vettem , motor nélkül ... :(

 © ecostar2016. feb. 04. 00:44 | Válasz | #36337 
Én is a segítségeteket szeretném kérni egy marógép beazonosításához valaki felismeri a képeken látható gépet?



 © fakukac2016. feb. 03. 23:18 | Válasz | #36336 
Szia!

Igen, a PW550 az 1550kg!
Szóval a barátod 600kg-ot ingyen kapott!

 © Robika372016. feb. 03. 22:30 | Válasz | #36335 
Hát akkor nagyon jól vette a PW-550-et mert a Pattanytyús könyv szerint 1550kg és szerintem is ...rohadt nehéz volt emelkedőn felgörgőzni.

 © vb92016. feb. 03. 20:07 | Válasz | #36334 
Üdv! Na, alakul a káosz gépsuly ügyben.
Ma néztem egy , az enyémhez megszólalásig hasonló gépet, de annak már SH 400 a tipusa.
Na, annak az adattábla szerint 870/920 kg a sulya, gondolom netto-bruttó, vagy alapgép-tartozékokkal mért suly lehet.
Amugy valos lehet, mert a PW 550 tulaja meg 960 kg-ot mond, mert Ő meg sulyra vette, még a számla is megvan rola.
Tehát a valoság valahol errefelé lehet...

 © fakukac2016. feb. 01. 22:33 | Válasz | #36333 
Értem.
Köszönöm előre is!

 © vb92016. feb. 01. 22:21 | Válasz | #36332 
Üdv!
Valami brutál volt, egy boxerrel hoztam el, de rendesen leült.
Valahonnan 1.3 tonna rémlik, de lehet, hogy tévedek.
Holnap megprobálok utánanézni.

 © fakukac2016. feb. 01. 22:19 | Válasz | #36331 
Szia!

Köszönöm az infót!
Esetleg a tiédnek tudod a súlyát?
Arra lennék kíváncsi!

 © vb92016. feb. 01. 21:41 | Válasz | #36330 
Üdv! Nekem ugyanígy néz ki a gépem, csak szerintem kicsit hosszabb. Az enyém típusa PW 400, a strigon
GH 400 elődje. Ha létezett olyan, akkor valószínűleg PW 320, vagy hasonló lehet.
PW 550 létezik, egy kollégámnál is van.

 © fakukac2016. feb. 01. 20:00 | Válasz | #36329 
Üdv Urak.
Bár nem eszterga, de nem tudja-e valaki esetleg ennek a gyalunak a típusát?
Előre is köszönöm!





 © svejk2016. feb. 01. 19:15 | Válasz | #36328 
Bizonyára egy alomból valók.
jellegzetes íves szegnyeregtalp, stb.

Miért nem hívod fel a lánycsóki eladót? olcsóbb mint a gumicukor.

Egyébként a Tiéd nem GUB529-es? :)

 © stibib2016. feb. 01. 18:18 | Válasz | #36327 
Szia! Közel járunk a valósághoz, de a főorsó háza
gömbölyűbb, magasabb. Vélhetően ez a gépsorozat lesz[#smile, 400-as elfordulással, 1000-es csúcstávval. Gyártó esetleg? Köszi!

 © svejk2016. feb. 01. 12:18 | Válasz | #36326 
Keresek EEN400-hoz gépkönyvet.
Nem a programozás, hanem a mechanikai rész érdekellne.


 © nonopapa2016. jan. 29. 04:38 | Válasz | #36325 
Igaz ez is át van alakítva kicsit.

 © nonopapa2016. jan. 29. 04:36 | Válasz | #36324 
Szia.
Ez a gép,vagy csak hasonlít rá?
Típus itt sincs megadva.
eszterga

 © stibib2016. jan. 29. 03:44 | Válasz | #36323 
Tévedés a fonal még csak meg sem lett fogva...az a helyzet, hogy a sok bába közt elvész a gyerek.

Volt itt ugye Potisje B35, Skoda xy, Liberta xy, MVE 340, VDF xy, meg isten tudja még mi, de legyünk őszinték ezek egyikére sem hasonlít a masina.
Zárjuk rövidre...olyan fórumozó segítségét kérném a típus beazonosításában, aki ÉRDEMBEN tud segíteni. Leírja a gép pontos GYÁRTMÁNYÁT ÉS TÍPUSÁT - nem tippelget -, esetleg még egy linkel is megtámogatja azt, én megnézem/utánanézek és meggyőződöm a hasonlóságáról, ezt követően kipostázom az adott címre a gumicukrot.! Üdv mindenkinek!

https://goo.gl/photos/12mKkntJnUtV6aGQ6
https://goo.gl/photos/cqiWqhWnUG5ZEJoi6

 © KoLa2016. jan. 28. 22:28 | Válasz | #36322 
Szia!Hostya!
Sokan elveszítik a fonalat!és dörmögnek!
Pedig ha visszaolvasnának...! de akkor meg, keresgélni kell!
A gyengébbek kedvéért itt a cucc! szép munka! és precíz!

" Így szokták az esztergályosok!"


 © hostya2016. jan. 28. 20:27 | Válasz | #36321 

Szerintem is veled van a baj. :)
Meg ne sértődj érte... :)

Ez hosszú lesz..! (bocsánat érte)

Kerested anno.. Ennek a gépnek a típusát (#36196)

Erre írtam a #36197 -ben:"Úgy negyven egynéhány éve dolgoztam ilyenen...
Olasz gyártmányú Liberta..
A típusra már nem emlékszem.
Erre Te.. :"Ez tuti Liberta, nem inkább valami hazai, talán mve-típus? "

Erre én: "Biztos hogy nem MVE, mert azon is dolgoztam vagy 9 évet...
De ha kételkedsz, akkor írd be a Gugliba hogy MVE..." (#36199 )

Innentől kezdve néhányan - köztük Te is- úgy vélik hogy az általad keresett gép(típust) én az MVE-vel azonosítom..
Nem értem..??

Olvasd vissza a történteket...

==========
© stibib 2015. dec. 25. 23:08 | Válasz | #36196
Bocsesz!
Tehát erről a masináról lenne szó.

https://goo.gl/photos/12mKkntJnUtV6aGQ6
https://goo.gl/photos/cqiWqhWnUG5ZEJoi6
============
© hostya 2015. dec. 26. 09:42 | Válasz | #36197
Úgy negyven egynéhány éve dolgoztam ilyenen...
Olasz gyártmányú Liberta..
A típusra már nem emlékszem.
Válasz 'stibib' üzenetére (#36196)
==========
© stibib 2015. dec. 26. 13:26 | Válasz | #36198
Ez tuti Liberta, nem inkább valami hazai, talán mve-típus?
=========
© hostya 2015. dec. 26. 15:07 | Válasz | #36199
Biztos hogy nem MVE, mert azon is dolgoztam vagy 9 évet...
De ha kételkedsz, akkor írd be a Gugliba hogy MVE...
KÉP1
Az '50-60 -as években készült olasz gépeken alkalmazták ezt a fajta "praktikus" ágy kialakítást, amin a forgács hátul 'csúszik' le a "tepsibe"... :)
Pl. Misal
KÉP2
==========
© stibib 2015. dec. 26. 20:20 | Válasz | #36200
Az alábbi/korábbi időben hirdetett valaki egy szintén ilyen gépet, ott is típus megjelölés nélkül.
2015. szept. 16. 17:31 | Válasz | #26502
Hostya, én elhiszem. hogy nem mve, de megnéztem egy-két Libertát a neten és arra nem hasonlít. Ha te meglelnéd és elküldenéd a típust.!?
==========
© norbi1 2015. dec. 26. 21:05 | Válasz | #36201
Láttam a hirdetést,mit válaszolt a hirdető?
Válasz 'stibib' üzenetére (#36200)
========
© stibib 2015. dec. 26. 21:22 | Válasz | #36202
Egyelőre semmit, még nem tudtam felvenni vele a kapcsolatot.
===========
© stibib 2015. dec. 27. 13:02 | Válasz | #36203
A pontos link...

http://sgforum.hu/listazas.php3?id=1400217192&order=reverse&index=56&azonosito=hobbycnc

26502 üzenet
==========
© stibib 2015. dec. 28. 23:03 | Válasz | #36207
Üdvözlet Norbi!

Leveleztem a hirdetővel, bakker ő sem tudja megmondani a gép típusát.!
Valaki esetleg?

http://sgforum.hu/listazas.php3?id=1400217192&order=reverse&index=56&azonosito=hobbycnc

26502. üzenet
Válasz 'norbi1' üzenetére (#36201)
==========
© crosspisti 2015. dec. 29. 13:48 | Válasz | #36208
A kép alapján ez a gép egy korai VDF, nagyon hasonlít a magyar MVE géphez, de nem az, kicsit kisebb, német gyártmány, szerintem a60-as évekből való.
Válasz 'stibib' üzenetére (#36207)
==============
© Discovery 2015. dec. 29. 15:28 | Válasz | #36210
Szerintem kérded Varga Pistától. Ő hirdette a szóban forgó gépet.
Válasz 'stibib' üzenetére (#36207)
=========
© stibib 2015. dec. 29. 21:48 | Válasz | #36212
Varga Pista szintén nem tudta megmondani a gyártmányát.!
Na ez most már egy rejtély, aki megoldja az kap tőlem egy zacskó gumicukrot...komolyan kipostázom!

https://goo.gl/photos/12mKkntJnUtV6aGQ6
https://goo.gl/photos/cqiWqhWnUG5ZEJoi6
Válasz 'Discovery' üzenetére (#36210)
==========
© sufnituning 2015. dec. 30. 14:50 | Válasz | #36213
Nézd meg mi van a villanymotor adattábláján!
Talán közelebb jutsz, esetleg a nemzetiséget, vagy gyártót megtalálod.
Válasz 'stibib' üzenetére (#36212)
==========
© stibib 2015. dec. 30. 22:37 | Válasz | #36218
Próbáltam már, csak a beütött számok, a feliratos/festett rész sajnos lekopott...így sem jutottam előrébb.
Válasz 'sufnituning' üzenetére (#36213)
==========
© gorbi 2015. dec. 31. 02:36 | Válasz | #36221
Ez valami Skoda tipusú gép, mintha már láttam volna ilyet...
Válasz 'stibib' üzenetére (#36212)
========
© Czubora József 2016. jan. 10. 19:06 | Válasz | #36286
Szia! Ez tutira egy 340-s MVE
Válasz 'hostya' üzenetére (#36199)
=========
© hostya 2016. jan. 10. 21:54 | Válasz | #36293
Persze hogy az..!
Én is azt mondtam(írtam).
De olvass vissza egy kicsit, #36196 -#36199.
Válasz 'Czubora József' üzenetére (#36286)
==========
© KoLa 2016. jan. 10. 22:06 | Válasz | #36295
Visszaolvastam...
Válasz 'hostya' üzenetére (#36293)
=============





 © stibib2016. jan. 27. 21:42 | Válasz | #36320 
ÜdVözlet!

Biztos velem van a baj, de én nem látom az azonosságot az MVE340-el, a főorsó háza pl nem stimmel...
https://goo.gl/photos/cqiWqhWnUG5ZEJoi6

kontra...
http://szerszampiac.hu/szerszamgep/eszterga-marogep_es_tartozekai/mve_340_esztergapad_elado

máskülönben létezett ez az MVE340 1000-es csúcstávval, és 400-as elfordulással?

 © sector552016. jan. 26. 17:15 | Válasz | #36319 
Köszi !

 © Csuhás2016. jan. 26. 17:11 | Válasz | #36318 
Igen szerintem nagyjából minden szögletes és kifúrt lapkával működhet a dolog.

 © sector552016. jan. 26. 16:27 | Válasz | #36317 
Ok, már értem, köszi ! Akkor ezt mondjuk egy DCMT 11-hez is meg lehet csinálni - a megfelelő mértetben ?

 © Csuhás2016. jan. 26. 16:13 | Válasz | #36316 
Bocsi elsiklottam a kérdésed felett. Igen a késen egy lépcső van és az oldal csavar egy alátéttel ennek szorítja neki a lapkát. Előny hogy nincs a lapka oldalánál hézag, illetve nem kell egész vékony ujjmaróval küzdeni a fészek kialakításánál.

 © sector552016. jan. 26. 15:41 | Válasz | #36315 
Szia !
Ha már itt vagy, akkor tisztelettel megismételném, a kérésem. Szóval nem látom rendesen a képen a lapka oldalirányú rögzítését. Csak az a nagy alátét fogja meg ?

 © VighLajos2016. jan. 26. 11:12 | Válasz | #36314 
Az alkalmazott azt mondja, hogy inkább az unalom, mint a munka öljön meg.
Vállalkozónál már más a felfogás...

 © Csuhás2016. jan. 26. 11:03 | Válasz | #36313 
Ha a sok meló tartja vissza annak azt hiszem örülhetünk. Nekem azért hiányoznak mind az oktató anyagai, mind a fórumos hozzászólásai.

 © kredobs2016. jan. 26. 11:03 | Válasz | #36312 
Vagy csak akciós volt a tej?

 © svejk2016. jan. 26. 10:53 | Válasz | #36311 
Ebből is látszik, aki sok tejet iszik sokat kell melóznia.
Én 3 éves korom óta nem iszom a tejet, de nem is izzadt meg még ing a hátamon munkától! :)
(az utóbbi csak vicc)

 © kredobs2016. jan. 26. 10:32 | Válasz | #36310 
Nemrég összefutottam vele a P***Y-ben.Tolta a tejjel teli kocsit erőteljesen.Dumáltunk egy kicsit.El van havazva melóval.

 © Csuhás2016. jan. 26. 10:00 | Válasz | #36309 
Leslieről tudtok valamit? Újra elérhető az oldala, fél éve fel is rakott egy postot de a rendszeres és általam is nagyon várt oktató anyagai nem jönnek.

 © dualface2016. jan. 26. 09:45 | Válasz | #36308 
Mindenki esztergál és nem ér rá irkálni :)

 © sector552016. jan. 26. 08:44 | Válasz | #36307 
...egy hete nincs hozzászólás, vagy a szerver hibás ?.....

 © sector552016. jan. 19. 08:22 | Válasz | #36306 
Kitennéd egy kicsit nagyobb felbontásban ? Nem látom rendesen a befogó rész kialakítását.

 © Cseh László2016. jan. 14. 20:29 | Válasz | #36305 
Szép lassan készül a gép.


















 © sufnituning2016. jan. 11. 18:52 | Válasz | #36304 

egyszerű és nagyszerű!

 © Cseh László2016. jan. 11. 17:42 | Válasz | #36303 

Nem érdekel esetleg valakit....

---------------------------------

Ez, nem az adok/veszek topik.
Légyszives, csak ott hirdesd az eladó dolgaidat.
Árat is írjál, akkor, nem érhet kellemetlen meglepetés.
pld.

(adok/veszek... "Mivel nem írtál árat,én vasáron megveszem.")

PSoft


 © Czubora József2016. jan. 11. 17:03 | Válasz | #36302 
Szia! Én minden gépbe berakom a szelepet. Kicsit kopot a szivatyu akkor nem bisztos hogy hamar fel szivja az olajat.Én sima egy irányu szelepet szoktam be teni, bármék hidraulikus boltba kapható minden méretben. Ezek jól végzik a dolgukat. Eredeti után nem rohangálok mert nehezen beszerezhetők.

 © Csuhás2016. jan. 11. 12:13 | Válasz | #36301 
Egy jópofa amatőr megoldás lapkás késszárra. Ha valaki korlátozott gépi megmunkálási lehetőségekkel akar tűrhetően stabil lapkamegfogást akkor így is megpróbálhatja.

 © Cseh László2016. jan. 10. 22:15 | Válasz | #36300 
Azért kösz fiuk mert most többet segítettetek egy pár percben mint az elmúlt 2-3 napban bárki más. THX.

 © sufnituning2016. jan. 10. 22:15 | Válasz | #36299 
Akkor el is mentem innen!

 © Cseh László2016. jan. 10. 22:13 | Válasz | #36298 
Ezt én is tudtam már mint a szerepét. Csak azt nem tudtam hogy elhanyagolható e vagy sem.

 © KoLa2016. jan. 10. 22:10 | Válasz | #36297 

 © sufnituning2016. jan. 10. 22:09 | Válasz | #36296 
Azért szoktak oda lábszelepet rakni, hogy ha áll a gép, akkor az olaj ne folyjon vissza, mert akkor induláskor a tartályból kellene szívnia, mivel a nyomócsőből visszafolyik az olaj, ez is okozhat olajozáskiesést.

 © KoLa2016. jan. 10. 22:06 | Válasz | #36295 
Visszaolvastam...

 © KoLa2016. jan. 10. 22:03 | Válasz | #36294 
Csinálj egyet!egy golyó van benne ami nem engedi visszafolyni az olajat!Nem bonyi! rugó nem kell bele.

 © hostya2016. jan. 10. 21:54 | Válasz | #36293 
Persze hogy az..!
Én is azt mondtam(írtam).
De olvass vissza egy kicsit, #36196 -#36199.

 © Cseh László2016. jan. 10. 21:44 | Válasz | #36292 
Ja még egy kérdés a gépkönyve a folyamatos olajozás érdekében az olajszivattyú szívó cső végén de még a szűrő előtt egy lábszelepet ír.
Ez elhanyagolható vagy fontos mert nekem ez nincs meg, Vagy honnan lehet ezt megkeríteni?


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com