Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Esztergálás
Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © jani300ma 19:15 | Válasz | #37932 
Üdv !
Igen osztófej . 130 kiló körül .
Nincs nagy kedvem emelgetni.
50 es kúp van benne .
Ha megvan hogy jön le , persze hogy örülök !
A piros karikában az a rögzítőcsöcs .
A kis Danuvia hosszúkúpos hoz is évek kellettek , mire találtam , azt hiszem itt gépkönyvet . Akkor mindjárt simán lejött :)
Akkor ez most valami rövidkúpos lehet ?
Amúgy sem ártana belenézni ...
Még menetesnek gondoltam , de ahhoz új .
Köszönöm !
Az lenne frankó ha szabványos felfogása van , a tárcsának .
Gép könyvet nem találtam ilyen fajtához .

 © hostyama 18:07 | Válasz | #37931 
Ez, mi ez?
Csak nem egy osztófej főorsó..? (távolabbi képek sokat segítenének...)
Hacsak nem találós kérdésnek szántad. :))

Ha mégis osztófej, akkor... tippelek...

1. Szereld ki az osztófejből a főorsót.
2. A főorsófej(karima) belső/hátsó oldalán találsz 3-4 süllyesztett/(bk) csavart.
3. A csavarokat kicsavarod, és "le kocogtatod" a tokmánytárcsát.
4. Örülsz.. :)


Elég hülye megoldás, de ugye egy osztófejen nem nagyon szokás tokmányt cserélni.
Ha nem kell a tokmány, mert pl. két csúcs között van a mdb. akkor a tokmánytárcsáról veszik le a tokmányt...

 © laacikama 17:17 | Válasz | #37930 
Remélem már olyan képet teszel fel az egész gépről hogy a tokmánytárcsa nem lesz rajta
Ha az olaj is megjelent az jó,viszont nem hiszem hogy nem jön le,meg kináltad hátulról rendesen nagykalapáccsal?Letekerni hogy próbáltad?

 © hostyama 16:56 | Válasz | #37929 
".. csak Csuhás ki ne nyírjon érte :D "

Csuhás nem fog "kinyírni"..! Ebben biztos vagyok.. :)

De a fotókat, mielőtt felteszed, méretezd át legalább 800x600-ra.
Köszi előre is.

 © jani300ma 16:50 | Válasz | #37928 
Üdv Urak!
Nekem is van egy tokmánytárcsa problémám, fogalmam sincs, hogyan lehetne levenni. Ha esetleg valakinek van ötlete, örülnék ha leírná


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

 © kunszt gergőma 16:45 | Válasz | #37927 
A tokmányt mindkét irányba próbáltam letekerni, de semmi . elől és hátul látszott a melegítéskor, hogy a hőtől megjelent az olaj . tehát nem hegesztett felület .
a gépről természetesen csinálok fotót , bármikor , bármennyit :) majd felteszek párat este .. csak Csuhás ki ne nyírjon érte :D

 © hostyama 15:05 | Válasz | #37926 
Akkor az egész téma lezárásaként egy utolsó kérés, -ami nem nagy fáradság Neked-

Kérlek tegyél fel néhány távolabbi képet a gépről, amin nem csak főorsó-tokmánytárcsa kapcsolat látszik.
Előbb is akartam már ezt kérni, de most már úgy is mindegy.., hiszen sokan ötleteltünk az "ügyben", legalább láthatnánk az "alanyt".

Kérlek, légyszi... [#integet2

]

 © Csuhásma 14:14 | Válasz | #37925 
Tokmányszabályozásról jutott eszembe: Viktor

 © tfekete92ma 13:23 | Válasz | #37924 
Sziasztok!

Múltkor volt téma a tokmánypofák szabályozása, ezzel kapcsolatban szeretném megosztani a mai munkám eredményét. Van itthon egy 80-as tokmány, amit régóta be szerettem volna fogni, de valami elképesztően pontatlan volt. A tokmány hátulja, és eleje nem volt párhuzamos (2 tized) az ütés meg... Fél milliméter! Szóval belefogtam a szabályozásba. Előbb az esztergán befogtam egy köranyagot, amit úgy esztergáltam meg, hogy a tokmány belsejében lévő furatba pontosan illeszkedjen. Ezután körbeköszörültem: a hátulját, az illesztőfuratot, majd a palástfelületet. Mivel ezt a tokmányt a marógéphez, illetve az osztófejhez szánom, a felfogatása 4-es Morse kúppal történik. Ehhez esztergáltam ilyen tengelyt, melyre a tokmány hátlaplemeze fel volt hegesztve. A lehető legpontosabb munka érdekében rendeltem Morse 4-es dörzsárat is, így egy dörzsárazott furathoz tudtam igazítani a kúpot. Miután a kúp elkészült, esztergálnom kellett egy "tartót", melybe felütöm a kúpot és meg tudom munkálni a hátlapot, illetve a tokmány többi részét. A tartó belső kúpját szintén dörzsáraztam. Felütöttem a cuccost, mértem. Az eredményt tökéletesnek nem találtam, de elfogadhatónak igen, Így leesztergáltam a hátlap felületét is, illetve az illesztőfuratokat is kifúrtam a "szupportfúrógéppel". Erre aztán felkerült a tokmány. Megint mértem. Az eredmény most sem tökéletes, de elfogadható. (értsd 0,01 mm) Miután felszereltem a tokmányt, felhúztam az elejét is. Aztán jött a pofák szabályozása. Ehhez fogtam egy darab szerszámot, amit a tokmány leghátuljában szorítottam meg. Pontosan kimértem meddig mehetek be a köszörűvel, és addig mentem, jó pár fogással... Miután a pofákat szépen megköszörültem, kivettem a hátuljából a vasat, és csináltam oda egy alászúrást a koronggal. Miután ezzel is megvoltam, fogtam egy hosszú gyorsacél valamit, amit gyengén megfogtam a tokmányban, a másik végét pedig fogóval fogtam. Lassú fordulaton elindítottam a gépet, és ide-oda tologattam benne ezt a vasat. Majd tovább szorítottam, meg tologattam. Erre azért van szükség, mert ha bicsaklik is valamennyit a tokmánypofa, ezt egy kis koptatással lehet javítani. Ezután befogtam egy darabot és próbáltam... Az eredményt látható a videón. Pár képet is készítettem munka közben, melyet a hivatkozás alatt érhettek el. (Utolsó 4-5 kép) Az osztófejbe átrakva is elfogadható az ütés mértéke. Átmérőtől is függ, de a legrosszabb eredmény 5 századmilliméter volt.

https://www.youtube.com/watch?v=Igcbj5_pO7Ahttps://photos.google.com/share/AF1QipMxJmuG5e-GE99xzOAPB74hbE361r7oWU_IQNz4tMUa-9ltMl8jt7dCEprDzPZLWw?key=YTROR2VTSHlsd0hiaU9mNGFSY2tsbFFET1RITTdn

 © Motorosma 08:19 | Válasz | #37923 
Szinte gondoltam, hogy kerítéselemet hajlított valamikor meg rugót. Láttam olyan esztergát amivek KÖVET esztergáltak...kis kőoszlopokat.
Na egy ilyen esztergánál nem bajlódnak bajonettel, menetes orsóvéggel meg hasonló bonyolult dolgokkal.
Gyorsan felrakni valami tokmányfélét rá az eredeti kúpra, aztán menjen.
Bajonett helyett került elő a hegesztőtrafó, megpöccinteni pár helyen..majd simára esztergál.

A bilincs pedig akkor is fog ha nem kúpos hanem nullás vagy egy két századdal mínuszos, ugyanis az összehúzás során majd nyillik annyit amennyit kell, csak rá kell hogy kapjon.
A levétel tokmánycsere meg ilyenkor már nem szempont.
Az ék meg még amúgy is benne van csak nem látszik.
A tokmánytárcsa maga meg ahogyan ezt sokan mondták két darabból van hegesztve, de ez most mindegy.
Úgyhogy én megtenném a fogadásomat a kúpra, de még az összeg nagyságán gondolkozok :)))))

 © Gyula65ma 06:17 | Válasz | #37922 
Legyen ott a következő találkozó helyszíne!
Üdv!

 © svagerma 05:51 | Válasz | #37921 
Melyik irányba próbáltad letekerni?
Ha rugót tekertek vele valószínűleg balmenetes.

 © kunszt gergőma 05:42 | Válasz | #37920 
különleges osztag :D köszi fiúk, de ez a gép nem ér ennyit . ez egy kovácsműhelyben dolgozott le egy évtizedet . kerítéselemeket hajtottak vele, négyzetacélt csavartak , később rugót gyártottak vele . az ágy elején olyan 1 milis kopás van , a vonóorsója hegyeste kopva ... szóval, ez már így marad srácok :) ez itthoni ténykedésre jó nekem, betonkeverő tengely javítás ..stb . nem vagyok esztergályos , munkát úgysem válalnék, mert nincs meg a megfelelő szakértelem. viszont imádom amikor egy darab acélból egy gép nélkülözhetetlen eleme lesz .. ez csak egy hobby ..de fertőzést megkaptam gyerekkoromban :D

 © KoLategnap 21:57 | Válasz | #37919 
Az EU-175 egyébként nem egy kis gép!az elforduló sugárról kapta a nevét,
E-400 hoz hasonlítanám,2T a súlya legalább. ez egy túlméretezett gép, az 50-es évekből!a főorsója is túlméretezett, sajnos a furat átmérő kárára erősebb, mint, az E-400 főorsója.
Nagyon masszív szerkezet!Nekem ez tetszett meg benne,aztán mikor hazakerült, láttam hogy kuka az egész!
Azért! felújítottam az ágyazatot,és jött az internet, és a hobby cnc!
Köszönet Magi Istvánnak!
Szerintem, ez a tipus most, nálam éli utóéletét!
A modern technikának köszönhetőleg, az elfekvőbe került hosszú időre!

 © laacikategnap 21:39 | Válasz | #37918 
Nem hagyhatsz ennyi embert igazság nélkül

 © KoLategnap 21:34 | Válasz | #37917 
Mi a cím? én hívom a Rozsdás KFT-is!:)))

 © Csuhástegnap 21:32 | Válasz | #37916 
Tényleg merre van az a gép? Isten bizony elmegyek én is segíteni levenni ha nem vagy túl messze.

 © svejktegnap 21:31 | Válasz | #37915 
Gyerünk fiúk! :)

 © KoLategnap 21:30 | Válasz | #37914 
Ki az aki a cserélhető tokmánytárcsáját felragasztja?
200 fok leoldja!

 © svejktegnap 21:30 | Válasz | #37913 
M75x1-es 6 mm hosszú ragasztott menet a másfál méteres csőnek ellenállt mint a beton.
A kellő hőfokra felmelegítve 30 cm-es erőkar elég a megindításához.

 © KoLategnap 21:27 | Válasz | #37912 
Nem nagy kunszt levenni egy tokmánytárcsát!merre vagy helyileg?
Beszállok a levevő csapatba!

 © svejktegnap 21:26 | Válasz | #37911 
Ezek után már óvatosnak kell lenni, mert ha ragasztva is van a menet akkor nem indul meg, inkáb enged valami más. :(

 © KoLategnap 21:24 | Válasz | #37910 
Ha az a kérdés hogy menetes vagy nem! akkor a legegyszerűbb módja hogy a tokmányba befogunk egy pájszert a pofák közé,letámasztjuk az ágyazatra hátul, egy deszkán keresztül, és lassú fordulatban megpöccintjük kicsit visszafelé!
9-re ágyban a helyed!

 © svejktegnap 21:22 | Válasz | #37909 
A nyers erővel látod kárt okoztál, ahelyett, hogy megfúrtad vagy megesztergáltad volna az elejét, hogy jöbban lásd a dolgot. :(

De ha leeszetrgálod az egészet akkor sem okozol kárt, így is úgy is kell másik tokmánytárcsa.

 © kunszt gergőtegnap 21:17 | Válasz | #37908 
amit eddig megpróbáltam ...
1 . feltételeztem, hogy sima kúpos . ezért tokmányba fogatom 50 es köracélt .. orsón keresztül kocogtattam.. semmi .. mérges lettem.. odabaxtam neki kicsit keményebben (2 méteres 30 as tengellyel) semmi .. na akkor adtam neki keményen .. eredmény : megse mozdúlt, voszont a tokmány pofái lógósak lettek .kuka ( ez a tokmány amúgy is ott végezte volna ) .
2. mondom, biztos menetes és a tengellyel ahogy ütöttem, biztos meglazult .. hát nem :( én is adtam a menesztőtárcsának .. de semmi DE AZT ELÉRTEM, HOGY A FOGHÉZAG NAGYOBB LETT A HAJTÁSNÁL, MOST MOROG A NEM EGYENLETES A TERHELÉS :(
3 . melegítés .. elég jól sikerült, már az orsó szimmeringje is izzadt .. de semmi !!
olyan ütéseket kapott tőlem, mindenképp megkellet volna nyílnia valamerre .
feladtam, még mielőtt tönkre vágom az egész gépet . most elhatároztam, valahonnan szerzek főorsót hozzá . addig ez van

 © jani300tegnap 21:11 | Válasz | #37907 
Nem is arra gondoltam hogy Nálad nincsen retesz !
Én kihűlés közben már lassú fokozatban biztos ráküldtem volna egy 2 kilóssal egy rendeset arra a makacs tárcsára . Menet lazulás irányban .
A bilincsről meg annyit még hogy koppra van húzva , a hosszúkúpnál a túlhatározottság miatt kellene kis hézagnak lennie .
De kilencre már máshol kellett volna lennem , tényleg megyek ...

 © KoLategnap 21:11 | Válasz | #37906 
Kezd el leesztergálni ezt a szörnyűséget a főorsóról!
Ha elkezd szikrázni akkor hegesztés állja utadat.
Ha recseg-ropog hirtelen, akkor megtaláltad a felületet ahol illeszkedik egymáshoz két különálló alkatrész.

 © kunszt gergőtegnap 21:06 | Válasz | #37905 
nincs kúposság, sima beszúrás van csak

 © KoLategnap 21:04 | Válasz | #37904 
Nálam pl, ezért nem látszik a reteszhorony vésése!
Mert, nyers db-okba belevéstem a minuszos hornyot,aztán ehhez hegesztettem a tokmánytárcsát! a végén könnyű volt simítani!

 © KoLategnap 20:57 | Válasz | #37903 
Szia Misi! én is azon gondolkoztam napközbe hogy, miért is kellene tönkretenni egy jó főorsó kúp megoldást!
Szerintem a szétvert hollander anya lehetett ludas a dologban, nem lehet levenni csak ha kiveszed a főorsót! de az bonyi! levágták a hollandert, mert szar!
Ezzel a két félből készült biliccsel viszont a főorsó kiszedése nélkül is lehet rögzíteni, behúzni az új megoldást!
A fotók alapján az nem eldönthető hogy van-e kúpossága a bilincsnek.


 © jani300tegnap 20:56 | Válasz | #37902 
Az amiről írsz a rövidkúp egy régebbi rögzítése . Ez a gép biztosan nem olyan .

 © Pablótegnap 20:52 | Válasz | #37901 
Ha hasonlít az eu630-ra, akkor csak a bilincs fogja.
Nem kell forgatni, nem menetes.
Tárcsa hátán egy furat van, az orsó tárcsáján meg egy csavar tájolja mindig ugyanoda, ne lehessen elfordítani.
Ha van segítséged, én a tokmányt vissza tenném, valamit bele fognák, és orsón át hátulról megküldeném rendesen.
Annak le kell jönni ha tényleg nem ragasztották rá.

 © Devera csabategnap 20:48 | Válasz | #37900 
A tárcsát kell melegíteni.

 © Devera csabategnap 20:44 | Válasz | #37899 
Szia Gergő!Ha a főorsót ki tudod venni akkor pirosra melegítsd meg és locsolj rá vizet ha menetes meg kellene indulnia, berozsdált csavaroknál működik.Üdv Csaba!

 © jani300tegnap 20:21 | Válasz | #37898 
Ha kihűlt minden , nyaggasd még kicsit mindha menetes lenne , hátha megmozdul .
De ha hagyod , az sem tragédia .

 © svagertegnap 20:00 | Válasz | #37897 
Ezek szerint nem lesz Happy End :(

 © kunszt gergőtegnap 19:50 | Válasz | #37896 
nem adtam fel :D felmelegítettem, izzadt már a simmering is .. de semmi . bocs fiúk, de feladom . az a gép amúgy is egy roncs , amire nekem kell, így is megfelel . ez van . beérem ezzel. és ha egyszer lesz 4-500000 egy E 400 ra , akkor ez megy a méh telepre . ( nem lesz 4-500 000 rem :D )

 © svejktegnap 18:36 | Válasz | #37895 
.KÉRLEK TITEKET SEGÍTSETEK NEKEM ..."

Látod?
Ilyen nagy betűkkel könyörögtél első hozzászólásodban, most meg kétségek közt akarsz hagyni bennünket!? :(

 © svejktegnap 18:32 | Válasz | #37894 
Fúrd már meg az orsó-tárcsa illeszkedést egy 5-ös fúróval szemből, akkor látod, hogy van-e menet.

Ha ezt így hagyod, Isten biza' szervezek egy csapatot és elmegyünk meghúzgáljuk a füledet!! :)
Vigyázz mert itt sok mindenre képes emberek vannak!

 © crosspistitegnap 18:20 | Válasz | #37893 
A kúp+ék megoldásnál csak hasonló lehet a bilincs, de nem ilyen, mert bilincs oldalának kúposnak kellene lenni, csak így lehet kúpra húzni a hátlapot, ennél meg nem kúpos a bilincs oldala.

 © jani300tegnap 17:35 | Válasz | #37892 
Ha az egyszerű ember tokmánytárcsát készít , kénytelen két darabból .
Egy vastagfalú henger , és egy tárcsa , két oldalról kigyökölve összehegesztve .
Az ominózus hegesztés szerintem a belső hegesztés . A külső nem lehetett rendesen begyökölve és nagyrészt már le is esztergálták .
Én szerintem ilyen a tárcsa .
Ha ott ahol mondod elvágják , lejön a tárcsa rész . De a főorsó még nem fog látszani . Szerintem ...

 © laacikategnap 17:22 | Válasz | #37891 
Neee add fel ilyen könnyen,tégy egy próbát,ha van lángod melegitsd meg és próbáld leszedni mintha menetes lenne!

 © kunszt gergőtegnap 17:21 | Válasz | #37890 
És még valami . nagyon szépen köszönöm MINDENKINEK az ötleteket, és a segítséget . hálás vagyok érte , komolyan :)

 © kunszt gergőtegnap 17:18 | Válasz | #37889 
nos , ma is sok információval gazdagodtam az üggyel kapcsolatban..
1 . láttam ma pont ugyan ilyen gépet ..
leszedtük a tokmányt , tárcsástól . kúp+ ék ! és az így ugyanilyen bilincses . azaz ez gyári megoldás . de
.. az én gépemen belül megvan a kúp, azzal nincs gond. viszont kívül valószínűleg menet van ahogy a képen is látható, sejthető .
2 . a gép volt tulaja nem él már, kérdést feltenni neki már nagyon nehéz lenne sajna :(
3. feladom, mert addig fogom baxtatni, amig valami komoly kárt teszek a gépben,csapágyban . megprobálok hozzá szerezni főorsót , és ha sikerül , kicserélem az egészet . na és akkor jön a nagyfex

.most leesztergálom a szétvert tárcsát, és kicserélem. a helyén felhegesztem
. ( mivel mást nem tehetek .( lehet mire felhegesztem, leesik az egész a melegtől ) :D
tárcsa van, amilyet akarok. gépgyárban dolgozom cnc lángvágón :D

 © Motorostegnap 16:14 | Válasz | #37888 
Szerintem kúpos, mint az eredeti (Kola fotó szerint)

hostya 1. számú fotóján feketével karikázott rész nem valami hegesztés maradványa amivel 3-4 helyen összeheftölték a "tokmánytárcsát az eredeti főorsó végződéssel...aztán leátmérőzték, ezért alig látszik.
Mivel ezt nem tartották elégnek, rákerült a biztosító gyűrű szerű összefogótárcsa.
Tehát ha ez igaz akkor ez a tokmánytárcsa belső kúpos ami az eredeti kúpos orsóvégen van.
A hegesztés miatt nem jön le...ezt kéne kibontani egy vékony 1 mm-es flextárcsával, hogy a főorsóvég alig sérüljön.
Aztán a tokmánytárcsát nem püfölni hanem 3 szor 120 fokban menetes szárral letolni az orsóháznak feszítve, de az orsóháznál a teher elosztása végett alápakolni, ne egy ponton nyomjon.

 © laacikategnap 13:41 | Válasz | #37887 
Szerintem 99,9% hogy menetes :)

 © crosspistitegnap 13:09 | Válasz | #37886 
Szerintem a képen látható tokmányhátlap menetes felfogású.Indokom, a rögzítő bilincs e fajtája csak menetes főorsó végnél használatos, ha figyelmesen megnézzük a tokmány hátlapot oldalról, látni a nem kis emelkedésű menet ott létét. Le kell üttetni a hátlapot mert az menetes.

 © laacikategnap 12:49 | Válasz | #37885 
Kiváncsian várom mi lesz a vége ennek a tokmánytárcsás dolognak,én első probálkozás után egyből hővel esnék neki,ja esetleg nincs valakinek lángja akkor vannak más melegitési formák is,pl 2db gázégő (vizesek is használják),vagy mivel annak a tárcsának már mindegy igy hegesztőt is be lehetne vetni,ágy letakar és bent a csatlakozás tövébe ........
Egy öreg drehás akihez rég jártam mindig azt mondta hogy az olaj felér egy fél lakatossal.
Szabályoztattam nála a volt autóm lendkerekét és a benne lévő marha kemény kis távtartó tüskéket/stifteket nem birta kiszedni,bacta megfogni a satupofa olyan kemé volt,ekkor jött a láng,pillanatok alatt kint volt,persze a stift némelyike azért jött ki mert kilágyult és megtudta fogni a atupofa.
Ekor mondtam neki hogy a hő felér egy fél lakatossal :)

 © svejktegnap 12:15 | Válasz | #37884 
Azt hiszem a "pancser"-t senki sem vitatja. :)

 © jani300tegnap 12:10 | Válasz | #37883 
Ami nálam rozsdásodott meg az ugye nem a méh hibája ...

 © jani300tegnap 12:03 | Válasz | #37882 
Hűha !
A cuccaim 90 százaléka a méhből van ! És kevés a rossz :)
Hát nagy pancser aki pont a reteszt nem csinálja meg , még ha maszek is . Az a legkevésbé problémás .
Az orsó-tárcsa illesztése akkor is menet gyanús , néhányunk szerint :)
De nem fogjuk tudni így kideríteni az igazságot .
Talán kiderül:)

 © svejktegnap 11:54 | Válasz | #37881 
A furat/falvastagság arányokat nézve szerintem stimmelnek.

No de ez egy maszek tárcsa épp azért nincs benne retesz, illetve a fentiek miatt lehet ragasztva.
(fellazult hollander/tárcsa kiverte a retszpályát és az orsó kúpját, a gépet már a MÉH-ből hozták vissza az e világra tárcsa nélkül, stb...)

 © jani300tegnap 11:44 | Válasz | #37880 
Szerintem a főorsó "húsa" nem stimmel a két képen , de Gergő gépén akár a morsét is átesztergálhatták nagyobbra .
A tokmánytárcsában látszana a retesz horony , ha van egyáltalán . Vakra nem egyszerű elkészíteni .
Ki kéne piszkálni a tárcsa és az orsó illesztésénél a sorját . Ha menet akkor fog látszani , mert egy része igen vékony .
De látom nem csak az én oldalamat fúrja a dolog :)
Egyébként nekem is van egy ilyen gondom osztófejen , írtam is róla régebben .
De már elhalt a kezdeti felbuzdulásom , majd egyszer talán ...

 © svejktegnap 10:58 | Válasz | #37879 
Az eredeti és Kola képe szerint kb egyforma a falvastagság.
Az is látszik Kola képén, hogy a tengelyen a reteszpálya nem fut ki a végéig,

Szerintem az van, hogy eltörték az eredeti hollandert, vagy nem tudtak/akartak olyan menetet vágni az "új" tokmánytárcsára és egyszerűen felragasztották az eredeti kúpra a tárcsát retesz nélkül. Biztos ami biztos még gyártottak hozzá egy bilincset.
(bár annak a bilincsnek az elkészítése helyett gyárthattak volna akár új hollandert vagy rendes tokmánytárcsát)
No de ki tudja épp milyen gondolat járhatott a kivitelező fejében anno.
Biztos meg tudná magyarázni... :)

Én megfúrnám kicsit a tárcsát szemből az illesztés mentén, akkor egyértelműen megállapítható lenne, hogy menet vagy csak ragasztás.

Ha ragasztva van akkor csak intenzív melegítés legalább 180 fokra és szépen lejön.

Ha menet és ragasztó akkor bizony bele kell kapaszkodni a melegítés ellenére is hogy letekeredjen, túl nagy a felület.


 © jani300tegnap 10:43 | Válasz | #37878 
A főorsó patronkúpjára gondoltál ?
Azt a kép szerint már rég leesztergálták ...
És vékonyabb is az orsó a kép szerint mint kellene . Ez is erősíti a menetes teóriát :)
Gergőnek ki kellene írnia hol található , hátha valaki nagy kíváncsiságában leveszi neki :)
Muszáj lenne kiderülnie az igazságnak , ha már ennyien beleszóltak (próbáltak segíteni) :)

 © svejktegnap 09:28 | Válasz | #37877 
Ha feladod akkor úgy fogjuk érezni magunkat mint amelyik gyereknek elvették a játékát. :(
Tessék csak végigcsinálni, akár gyűjtést is rendezünk neked a megoldásra.

 © Csuhástegnap 07:54 | Válasz | #37876 
Ha tudsz másik géphez is hozzáférni akkor esztergáld le azt a csúnya tárcsát. Akkor látni fogod milyen volt a rögzítése. Azután célszerű volna valami rövidkúpos közdarabot fixen felszerelni és ragasztani az orsóvégre. A gyors tokmánycsere lehetőségéről ne mondj le, hiszen nem véletlen hogy a gyártók is egyre kényelmesebb megoldásokat találtak ki a cserére.

 © kunszt gergőtegnap 06:01 | Válasz | #37875 
köszi srácok a sok ötletet, mindent megpróbáltam, de semmi :( azt hiszem feladom a leszerelést, mielőtt nagyobb kár keletkezni . helyszínen kicserélem a már szétvert menesztőtárcsát, és belenyugszom abba hogy nem tudom cserélgetni a tokmányokat .. ez van

 © kunszt gergőtegnap 05:59 | Válasz | #37874 
akkor ez a reklám helye volt :D

 © hostyategnap 01:37 | Válasz | #37873 
Nem a kúpos felületre vágtak menetet, hanem előtte leszedték hengeresre.

Miből gondolod hogy:
"legalább 3-as menet kell, annak a menetnek a vége excentrikusabb lenne!"

Én csak logikusan gondolom...(a kókányoló eszével) :))
Ha az edzett főorsón sikerült leszedni a kúpot hengeresre,(+ ott van még a retesz horony is..) akkor rá jött a faszi hogy nem érdemes nagy emelkedést választani, hanem minél kisebbet..
A lényeg hogy menet legyen..


 © KoLategnap 01:01 | Válasz | #37872 

 © KoLategnap 00:53 | Válasz | #37871 

 © KoLategnap 00:50 | Válasz | #37870 
Arra a kúpos részre amiben egy retesz horony is van, vágtak menetet?
Ne má! legalább 3-as menet kell, annak a menetnek a vége excentrikusabb lenne! ha nem törte ki a sarkát az esztergályos, mint ahogy itt is látszik!

 © hostyategnap 00:27 | Válasz | #37869 
Nem akartam, de úgy döntöttem mégis beszállok ebbe a tokmánytárcsa <> EU-175 főorsó kapcsolat tippmix-be.. :)

Az egyértelmű hogy nem eredeti, hanem kókányolt az egész...
Szerintem nem az előző tulajdonos 'követte el' az "egyesítést",(ő csak megpróbálta szétszedni) hanem az előtte levő tulaj.. :(
Vegyük sorba:

1.
Ez egy hegesztett agyú tokmánytárcsa, amit brutálisan két kalapácsos módszerrel próbáltak "leszerelni"
Ha az eredeti hosszú kúpos főorsón lenne, akkor ennyi püfölés után le kellet volna jönni... :)
De nem jött le..

2.
A két db 'fél bilincs' belső felülete nem kúpos, tehát a bilincs funkciója nem a rögzítést szolgálta, hanem csak egyféle "biztosítást"... (szerintem a leforgás ellen)

3.
Ha az eredeti főorsó fejre lenne illesztve a tokmánytárcsa, akkor ezen a képen látni kéne a hosszúkúpos főorsó külső kúpján levő reteszhez illeszkedő reteszhornyot.
De nem látni, mert nincs...
Ellenben látni egy menetkifutást, ami nem jellemző egy szabványos főorsó menet kifutásához. (emelkedés)

Akkor most jön az én tippem:

Szerintem leesztergálták a főorsó külső kúpját, és vágtak rá VALAMILYEN menetet.
A tokmánytárcsa agyába is ilyen menet került...
A főorsóra felcsavarták a tokmánytárcsát, és -biztos ami biztos- lecsavarodás ellen a két fél bilinccsel 'biztosították'..

Még egyszer mondom ez csak az én tippem, nem állítom így is van..!
Kíváncsi vagyok a végeredményre, ha valahogy, egyszer lekerül valamilyen módon az a fránya tokmánytárcsa...

 © hostya2016. júl. 25. 22:55 | Válasz | #37868 
"Csináltam egyet 100-as tokmányhoz is, na ott nem látszik,..."

Talán azért mert nincs is...:)

 © KoLa2016. júl. 25. 21:46 | Válasz | #37867 
"Látszania kellene a retesznek szemből"
Ez így van! nagyobb tokmányoknál!
Csináltam egyet 100-as tokmányhoz is, na ott nem látszik, a hollander menete asszem' 115x2.5


 © svejk2016. júl. 25. 21:24 | Válasz | #37866 
Ez így akkor nem nagy kunszt volt.

 © KoLa2016. júl. 25. 21:18 | Válasz | #37865 
Ahogy kinéz ez a tokmánytárcsa, nem csodálkoznék ha, a valamilyen furat, sarokletörése csapná be azokat akik a menetre szavaznak!:)))

 © designr2016. júl. 25. 21:08 | Válasz | #37864 
A linkelt gyűjteményt fórumtársunk gyűjtötte aki ma is segített neked tanáccsal.Csuhás

 © kunszt gergő2016. júl. 25. 21:05 | Válasz | #37863 
http://www.cnctar.hunbay.com/Csuhas/szakirodalom_linkek.txt

 © kunszt gergő2016. júl. 25. 21:05 | Válasz | #37862 
szóval az említett link ..:

 © kunszt gergő2016. júl. 25. 21:03 | Válasz | #37861 
sajnos sikertelen volt a próbálkozásom . de a neten megtaláltam letölthető állapotban az EU 175 gépkönyvét . sok sok más eszterga és marógép gépkönyvével együtt ( a linket mellékelem, tényleg több száz gépkönyv letölthető !!!!!!!!!!! ) szóval az EU175 főtengelye kúpos , ékes ( EREDETILEG) holnap megmelegítem .. hátha ...
az említett link :

 © jani3002016. júl. 25. 17:23 | Válasz | #37860 
Érdekes megoldás ez a tárcsa .
Az EU175-215 biztosan hosszúkúpos , eredetileg.
Látszania kellene a retesznek szemből .
A szegnyereg felőli fényképen viszont teljesen menet metszetnek tűnik a főorsó és a tárcsa kapcsolata .
Rendesen agyonverték már , a nem önzáró hosszúkúpnak csak le kellett volna jönnie .
Egy "meleg" , csodákra képes ...
Megmelegíteném lehet , vagy hagynám pihenni ... :)
De majd kiderül , hogy "odaát" van az igazság :)

 © svejk2016. júl. 25. 17:07 | Válasz | #37859 
Biztos úgy van ha azt mondták... de annak a bilincsnek csak akkor lenne értelme ha bilincs belső oldalai és a tengelyen a vállak oldalai kúposak lennének.
Akkor valóban be tudná húzni az eredeti kúpos tokmánytárcsát megfelelő erővel.

 © kunszt gergő2016. júl. 25. 16:51 | Válasz | #37858 
most értem haza a melóból . van benn egy oreg esztergályos . mondta, ez a megoldás .. mármint a bilincs létezik, találkozott már vele . azt állítja, csak kúp van, csak összerohadt .... most megyek ki, és mindent megteszek az eredményért .. a mai nap folyamán jelentkezek ! remélem a leszerelt rész fotójával

 © jani3002016. júl. 25. 15:35 | Válasz | #37857 
Üdv !
Hát ez a hátulról leütés szerintem sosem jutott volna eszembe :( Teszik .
Ha az ember félti a tokmányt , elég egy vaskarikába 3 db luk és kész .
Vaskarikáknak stócban kell állni valamelyik sarokban , mert ahol nincs , az nem is műhely :)

 © laacika2016. júl. 25. 14:39 | Válasz | #37856 
Igaz,kép alaján akár igy is lehet,de nem nagy valószinűsége lehet.
Ha jól értem a főorsó kúpjába illesztenél egy szárat aminek a csapjára pedig maga a tárcsát,igy nagyban lecsökkene az áteresztőképesség.

 © jani3002016. júl. 25. 13:25 | Válasz | #37855 
Az MVE RÖViDKÚPOS FÓORSÓJÁNAK RÉGEBBI VÁLTOZATA IS ÍGY HÚZTA BE A TOKMÁNYTÁRCSÁT . Bilincsel .
Nekem speciel nem tetszik .
Biztos mókolt az a főorsó , én is kíváncsi vagyok a végeredményre .

 © Csuhás2016. júl. 25. 13:05 | Válasz | #37854 
Miért is nem? Ha a morse kúphoz illesztenék tárcsát akkor nem egy nagy darabból faragnám ki hanem egy tárcsába besajtolnék egy nyers kúpnak valót, nem nagyon törődve azzal hogy a sajtolt felület excentrikus, majd egyben készre esztergálnám. Az eredmény akár pont olyan is lehet mint ami a képeken látszik.

 © laacika2016. júl. 25. 12:52 | Válasz | #37853 
A lentebbi kép szerint nem.

 © Csuhás2016. júl. 25. 12:44 | Válasz | #37852 
Esetleg a tárcsa a főorsó belső morse kúpjába csatlakozik?

 © laacika2016. júl. 25. 12:21 | Válasz | #37851 
Tuti menetes.

 © D.Laci2016. júl. 25. 09:59 | Válasz | #37850 
Megkérdeztem a 2.5-éves fiamat-mit szól a témához a következőt válaszolta: „hát nem is tudom....” :)
A lényeg az bizony menet lesz. Nem kizárt a ragasztás sem, a főorsó peremnél látható feszegetés „vésés” nyomok még inkább feszítik a menetet. Hátul az agyrész ütögetéstől meg szokott lazulni a menet, ha az sem segít, akkor tuti ragasztva van csak melegítve jön szét. Lehet gyorsabb leesztergálni.

 © Csuhás2016. júl. 25. 09:09 | Válasz | #37849 
Pont ez az excentricitás miatt gondoltam hogy az menetvég lehet. ( Retesz horony metszete viszont nem látszik ) Fuser megoldás miatt akár ragasztva is lehet a tárcsa, szóval a melegítés csak segíthet.

 © D.Laci2016. júl. 25. 07:51 | Válasz | #37848 
Egy picit excenteres a két anyag találkozási éle.

 © Csuhás2016. júl. 25. 07:36 | Válasz | #37847 
Ha végül leszeded légyszíves írd meg és fotózd le hogyan történt.

 © kunszt gergő2016. júl. 24. 20:43 | Válasz | #37846 
jó ötlet.. ha más nincs az lesz :)

 © kunszt gergő2016. júl. 24. 20:42 | Válasz | #37845 
miiiicsoda ötlet barátom... wooow .. ez szupppper -... nagyon szééépen köszönöm .. am lehet kapni a hiányzó hollandert valahol ? nagyon jó ötletet adtál .. köszi :)

 © SzatmáriGyörgy2016. júl. 24. 20:36 | Válasz | #37844 
Miért nem esztergálod le onnét ha ugyis kuka az a tárcsa.Elől hagyjál egy kis vállat a többi részét meg vékonyítsd el óvatosan,aztán egy kis melegítés és le fog jönni.

 © KoLa2016. júl. 24. 20:35 | Válasz | #37843 
Szia!
Nekem egy EU 175-s gépem van átalakítva cnc-re!
Kivettem az asztalra a főorsóját annó, minden részét ismerem!
Ez a peremes tokmánytárcsa felfogatás nem gyári kivitel! A főorsón lévő perem mögött egy hollander volt eredetileg, ami felhúzta a hosszúkúpos menesztő tárcsát ami be van reteszelve!Gondolom leesztergálták mert tönkrement, pedig 15 perc alatt ki lehet venni az egész főorsót.
Ha levetted ezt a két félből álló behúzó bilincset és nem jön ki koppintásokra, akkor szereld vissza a tokmányt fogjál be egy 40-es köracélt és hátulról üsd ki a kúpról! az ágyazatra tegyél valami deszkát, nehogy ráessen!

 © kunszt gergő2016. júl. 24. 20:27 | Válasz | #37842 
megpróbálom holnap megmelengetni .. hátha . köszi az ötleteket :)

 © Csuhás2016. júl. 24. 20:24 | Válasz | #37841 
Letekeredés szempontjából ugyanaz a helyzet mint egy sima menetes orsóvégződésnél. Illetve jobb mert itt van egy biztosító bilincs. Az előző tulaj lehet hogy kúposnak gondolva tengelyirányban próbálta lepüfölni a tárcsát ami a menetnek meg se kottyant. Nem hiszem hogy ez a félbilincs gyári megoldás volna, hiszen a gyárak igyekeztek megkönnyíteni a a cserét, és ez a bilincs elég körülményesnek látszik.

 © kunszt gergő2016. júl. 24. 20:20 | Válasz | #37840 
azért kérdeztem pontosan géptípust, hátha valaki tudja GYÁRILAG milyen a felfogatása .. lehet ez valami kokényolás

 © kunszt gergő2016. júl. 24. 20:18 | Válasz | #37839 
az ötlet jó, csak 2 gondolat nem stimmel .. ha menetes, akkor a nagy ütéstől megmozdult volna neki is , és , a leforgást mi gátolná meg ? mert a két félhold nem annyira pontos, és nem is kúposan szorítja össze a 2 felet .. E400 asom már volt, ott semmi gond nem volt .. elég tanácstalan vagyok


 © Csuhás2016. júl. 24. 20:11 | Válasz | #37838 
Azt hiszem ez menetes végződés lehet, amit már megesztergált valaki. Talán egy csavart behajtva az egyik furatba, majd a tárcsát valami pb gázégővel melegítve a csavarra támasztott dórnival egy erős érintő irányú kalapácsütéssel talán meglazul. Ahogy elnézem az előző tulaj is levételi kísérletek közben törhette le a tárcsa peremét.

 © kunszt gergő2016. júl. 24. 20:08 | Válasz | #37837 
az előző tulaj szanaszét verte, de nem tudta leszedni .. ezért kérdezősködök itt :D

 © kunszt gergő2016. júl. 24. 20:06 | Válasz | #37836 




 © kunszt gergő2016. júl. 24. 20:02 | Válasz | #37835 
teszek fel képet .. ha nem gond .. leírni elég nehéz

 © Csuhás2016. júl. 24. 19:59 | Válasz | #37834 
Ilyen megoldást még nem láttam. Szemből nézve látszik a retesz? Vagy esetleg egy menet vége?

 © kunszt gergő2016. júl. 24. 19:49 | Válasz | #37833 






 © Csuhás2016. júl. 24. 18:58 | Válasz | #37828 
Ha így kérdezel akkor csak az válaszol aki konkrétan ismeri ezt a típust. Ha felraksz egy képet a tárcsa felfogásáról akkor tucatnyi gépekkel foglalkozó ember mondja neked a választ.
( Ha hosszúkúpos a tárcsa akkor a hollandit le kell tekerni addig míg az felütközik az orsóházra és letolja a tárcsát. )


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com