FIGYELEM !!!!

Az sgforum (ez a hely) megszűnése után a
http://forum.hobbycnc.hu
címen találjátok meg a fórumot változatlan tartalommal!
Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Esztergálás
Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © vjanosma 11:31 | Válasz | #38172 
Köszi!!

 © Gangel Józseftegnap 21:10 | Válasz | #38171 
Szia robroy007!

Köszi a tanácsot.. Ahogy belül kezelgetem full lejön az összes zöld festék , bár csak felerészt van már meg. Alatta valami vöröses festék ,( talán alapozó ) az nem jön olyan könnyen le .

Drótkefézem , kaparom CR-t használok ... leszedem ami lejön ...Van ahol az eredeti öntvény látszik ...elvolt ötven évet :) még csak kibír 20-at:)

Hát akkor full tisztítás , és semmi festés belül

köszi üdv : oreg . legyen szép napod

kösz mindenkinek aki segít .. hamarosan rakok fel képeket

 © robroy007tegnap 20:35 | Válasz | #38170 
szerintem belül csak tisztítás
kevesebb baj, olajtól úgyse rozsdásodik
viszont ha nem olaj álló a festék akkor az csak bajt okoz ráadásul olaj mentes felületet festészhez se olyan egyszerű egy olajteknőben csinálni

 © Gangel Józseftegnap 19:02 | Válasz | #38169 
Csinálom .. haladok .. holnap összerakás Lakatanya kulissza volt nagyon gödrösre kopva nem tolta a tolnivalót eléggé :) .

megnéztem a "szivattyút " jól nyomja .


Belül fessem le a "szekrényt ? Vagy elég a tisztítás ?

Kösz Lacika az a bizonyos csavar annyira alul van , és le is volt festve nem láttam :(

 © Gangel Józseftegnap 10:59 | Válasz | #38168 
Üdv Lacika !

Nagyon köszönöm még fénykép is van :)
- ez a bizonyos tengely még mindig a helyén van nem mertem nagyon ütlegelni .
közben eléggé belemásztam . a dugattyús szivattyút kellene leellenőriznem működik-e ,?
És akkor kész is lesz a tisztítás.

A csiga nem cserés szerencsére , csak amikor belenéztem , és mozgattam a dolgokat az nagyot kottyant , de kiderült hogy , nem tudott a helyére menni a rozsda és olajsár miatt eléggé be volt állva .

Most jó lett az előtolás kar is .... mindig "visszaesett " lefelé alapállapotba. most már összeköti a csigát a kerékkel.. A fogaskerekek . jó állapotban vannak szerintem .
ahhoz képest . hogy nem volt benne olaj, csak éppen. milyen magas szintre kell feltölteni olajjal . és milyennel ? a szivattyút még nem néztem .. nem tudom hol szív .. lent vagy felül.. És még egy...!!!! . A járművek olajteknőcsavarjában van mágnes a / fémrészecskék gyűjtése miatt/ arra gondoltam , hogy a régi winchesterek-ből kiszedett neodimium mágnest teszek a leszerelhető alsó fedélre .. vélemény ?,

-A hernyókat cserélem persze .. a szánokhoz megvettem .. nem gondoltam , hogy ennyi kell:) még a lakatanyánál is van ékléc :) ide is kell :)

Ui. kiszereljem a szivattyút ? el szokott tömődni ?

Üdv , és köszi : oreg

 © laacikategnap 00:50 | Válasz | #38167 
Jaa és egy apró jótanás,a sima vágott hernyócsavarokat cseréld le imbusz-os hernyókra!

 © laacikategnap 00:44 | Válasz | #38166 
Sikerült csigafogaskereket beszerezned?Ahhoz kapcsolódó bronzkereked jó?

 © laacikategnap 00:43 | Válasz | #38165 
Bocsánat a nagy képér,de Tab-ról vagyok és ezen nem birok méretezni.

 © laacikategnap 00:41 | Válasz | #38164 
Szia.
Fényképeztem neked egyet,gondolom ezt a tengelyt akarod kihúzni,látsz a képen bekarikázva a meghagyott öntvényrész oldalába fúrva egy hernyócsavart,azt ha kitekered akkor ki birod ütni a tengelyt bronzperselyel együtt!


 © Gangel József2016. aug. 21. 19:33 | Válasz | #38163 
Sziasztok !

Közben megoldottam ,, az orsók ki lettek szedve .
Most azon agyalok , hogy a lakatszekrényben a középső tengely amin a legnagyobb fog. kerék van melyik irányban jön ki . Van lent a csiga fogaskerék az túl kopott ki kell cserélnem .

segítsen aki tud .
Előre is köszönöm :)

Üdv : oreg


 © Gangel József2016. aug. 21. 14:15 | Válasz | #38162 
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy az EAN 1000 esztergámnak szeretném leszedni a lakatszekrényét.Azért írok hogy valaki le tudná-e írni pontosan hogyan kell leszedni.

Válaszokat előre is köszönöm.
Üdv: oreg

 © zkis2016. aug. 21. 13:32 | Válasz | #38161 
Itt:
https://gyegep-webshop.hu/Fogasker%C3%A9k+mar%C3%B3-3927

bruttó 20320Ft a 8 db.

 © kalaci2016. aug. 21. 11:52 | Válasz | #38160 
Szabó Tibor hozzám intézett levele nyomán kérem a moderátorokat, hogy az előző hozzászólásomat töröljék, egyúttal javítom a szöveget. Tehát:


(Lehet szépítgetni, de alapjában véve nem való dolog kitiltott fórumtársról diskurálni, úgy hogy ugye Ő nem lehet jelen.

moderátor.)

 © vjanos2016. aug. 20. 21:18 | Válasz | #38158 
Tudja esetleg valaki, hogy itthon milyen áron lehet beszerezni egy 8 darabos fogaskerék maró garnitúrát 0.5-ös modulhoz?



 © jani3002016. aug. 20. 20:54 | Válasz | #38157 
Köszönöm !
Itt tényleg jól össze van szedve egy csomó infó .
Később átnézem komolyabban .
A bordás kerék méretezés mennyiben tér el az evolvens fogazású kerekek méretezésétől , inkább így kellett volna kérdeznem .
De látom van itt szó a bordás szíjakról is !

 © TBalazs2016. aug. 20. 19:01 | Válasz | #38156 

Sziasztok. Most építek egy egyedi CNC esztergát, de inkább megmunkálóközpont lesz hajtott szerszámokkal. A váz most van feszmentesítésen. Nemsokára összerakom a mechanikát, és el kellene döntenem hogy milyen teljesítményű előtoló motor lehet elég hozzá. Az az igazság, hogy a szervóhoz nem nagyon értek, csak léptetőmotoros gépeket csináltam. Ez egy kis eszterga lesz 1kw-os szervó főorsóval, viszont direkt nehézre csináltam, hogy szép felületet tudjon, ezért a szánok önsúlya 20-20kg. Gyors kell legyen, ezért az előtoló motorok maradnak a névleges sebességen, vagyis áttétel nélkül lesznek beépítve.
Van ahhoz valamilyen kalkulátor amivel a tehetetlenségből ki lehet számolni hogy mekkora motor lehet az elég? Ha nincs akkor vajon mi a tapasztalat? Általában mi az elég? Ja és természetesen golyósorsók mozgatják a szánokat, illetve lineáris vezetéken mozog. Előre is köszönöm.




 © ifecorsa2016. aug. 20. 07:33 | Válasz | #38155 
Köszönöm az ötleteket és Kolának a képanyagot! Emlékszem rá valaki írta 6000 forintért lehetett kapni egy szivattyút és ezt az összeget nem tartottam soknak egy jól működő szivattyúért.
Az sem jó ha sokat nyom, és az sem ha keveset, így gondoltam megspórolok egy tesztelés időszakot ha megkérdezlek titeket.

 © sasi2016. aug. 19. 19:57 | Válasz | #38154 

 © Petitking342016. aug. 19. 18:22 | Válasz | #38153 
Üdvözletem az Uraknak!
Olyan kérdésem lenne hogy a Strigon me 250 marógép asztalát mennyire körülményes leszerelni a konzolról?
Üdv Péter

 © jani3002016. aug. 19. 17:06 | Válasz | #38152 
A fogazott kerék , fejkör , lábkör átmérőjének megállapításáról van valahol infó ?
Biztos volt már róla szó , de nem emlékszem .

 © KoLa2016. aug. 18. 23:27 | Válasz | #38151 
Van itt egy kép a a tesztelésről

 © vaskukac2016. aug. 18. 12:46 | Válasz | #38150 
Ha megfelelő viszkozitású olaj van a gépben, akkor semmi baj nincs vele. Persze hosszabb szünet után illik feltölteni a szívócsövet olajjal, vagy a szívócső aljába egy rendes visszacsapó szelepet beépíteni.
(Ez legalább nem sivít állandóan az ember fülébe.)

 © ANTAL GÁBOR2016. aug. 17. 21:18 | Válasz | #38149 
Pont úgy van ahogy mondod : Még kopott dugattyúval is működik ha már egyszer felkapta az olajat és leállás után nem engedi vissza a tartályba a szívó "szelep". Láttad Kola megoldását ? Ha látja amit írogatunk akkor lehet betesz egy fotót . Nekem nagyon tetszett.

A Tosnál a gép lábában van egy olajtartály és abban egy fogaskerék szivattyú . Alapból hangos és sokat szállít . Beraktam egy kis frekiváltót amivel sikerült beállítani az optimális mennyiséget és cserébe még szépen le is csendesedett

 © laacika2016. aug. 17. 21:17 | Válasz | #38148 
[img][/img]

 © laacika2016. aug. 17. 21:14 | Válasz | #38147 
Sziasztok!Ismeri valaki ezt a gépet?

 © svejk2016. aug. 17. 20:48 | Válasz | #38146 
Az E400-nál nem kell olajnyomás, gravitációs úton jut el az olaj a kenési helyekre.
A pumpa csak felnyomogatja az olajat a kémlelőablakhoz, onnan aztán vagy nyolc csövön jut el a rendeltetési helyére.
van olyan cső ami útközben több helyen is ki van fúrva, így oszlatva el az olajat több helyre.
Ez utóbbi elég idióta megoldás, ha kissé elállítódik a cső "esése" máris megváltoznak a kenési viszonyok.

 © svejk2016. aug. 17. 20:43 | Válasz | #38145 
Mindkét szelep gyakorlatilag egy-egy golyó és egy-egy primitív ülék.
Valóban nem egy leányálom szerelni, de ha már egyszer csinálta az ember akkor másodikra könnyen megy.

Ha sokat állt a gép akkor kiszerelés előtt érdemes a szívóoldalról valami kis szivattyúval olajat pumpálni felfelé, mert csak lehet le van ragadva a golyó.
Ha nem került bele víz akkor nem rozsdásodik meg.
Még kopott dugattyúval is működik ha már egyszer felkapta az olajat és leállás után nem engedi vissza a tartályba a szívó "szelep".


 © Csuhás2016. aug. 17. 20:39 | Válasz | #38144 
Talán megfontolandó egy dízel autóba való ac pumpa beépítése. Azok is fogaskerék szivattyúk, a szállított mennyiség, és nyomás elég lehet, bírják a tartós üzemet és a 12v talán könnyebben kezelhető. A gépvilágítás 24V-os trafóján pedig lehet hogy van 12V-os leágazás

 © ANTAL GÁBOR2016. aug. 17. 20:32 | Válasz | #38143 
Emlékeim szerint az E 400 as ban egy lehetetlen helyen van egy dugattyús olajszivattyú ( szabályos szívószeleppel ami szeret meghibásodni ) Ezt valóban érdemes kiváltani egy pl egy külső fogaskerék szivattyúval (a TOS is ezt alkalmazza ) Számtalan megoldás létezhet Kolánál a gép tetején láttam a fogaskerék szivattyút Igaz neki EU ja van

 © ifecorsa2016. aug. 17. 20:25 | Válasz | #38142 
Régebben olvastam itt az oldalon, hogy E 400-as gépen az olajszivattyút ki lehet cserélni 220 voltos szivattyúra. Tudna valaki segíteni ez ügyben, milyen típust érdemes venni. Egy link, egy kép is sokat segítene. Köszönöm!

 © svejk2016. aug. 17. 19:39 | Válasz | #38141 
No, kb a gépek is így készültek anno az ipari iskolában Miskolcon és talán Győrőtt? :)

Mert ugye tudvalevő hogy az EAN gépeket iskolások készítették, persze "szigorú" tanári felügyelettel.

 © svager2016. aug. 17. 18:18 | Válasz | #38140 

 © Gangel József2016. aug. 17. 18:11 | Válasz | #38139 
Bocs , hogy elfoglaltam rengeteg helyet . ezután már jó lesz.

üdv : oreg

 © Gangel József2016. aug. 17. 18:09 | Válasz | #38138 



 © Gangel József2016. aug. 17. 18:07 | Válasz | #38137 





 © Gangel József2016. aug. 17. 17:52 | Válasz | #38136 
"Gyakorolhatnál egy kicsit,az agyagozó kislánynál"

Most esett le ahogy megnéztem

 © Gangel József2016. aug. 17. 17:32 | Válasz | #38135 
Sziasztok !

Lereszeltem a homlokból 3 tizedet , felsziszoltam ,, összeraktam ... majdnem jó

Kellet volna 0.35 0.4 akkor pont 100 % . Nem üt könnyen szalad .. majdnem tökéletes lett 90 % :)

 © svager2016. aug. 17. 17:28 | Válasz | #38134 
Gyakorolhatnál egy kicsit,az agyagozó kislánynál....

 © Gangel József2016. aug. 17. 17:25 | Válasz | #38133 
http://kepfeltoltes.hu/160817/IMG_20160817_143307664_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/160817/IMG_20160817_143310145_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/160817/IMG_20160817_143312053_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/160817/IMG_20160817_143334746_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/160817/IMG_20160817_164726389_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/160817/IMG_20160817_164728185_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/160817/IMG_20160817_164730124_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/160817/IMG_20160817_170749935_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/160817/IMG_20160817_170804477_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/160817/IMG_20160817_170815263_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 © Gangel József2016. aug. 17. 02:19 | Válasz | #38132 
Sziasztok !

Mi az a csavar a bal oldalon a vége olyan mint egy tűszelep / hegyes /

 © Gangel József2016. aug. 17. 02:16 | Válasz | #38131 
Kösz KoLa !
Megnézem mi a franc lehet ez ....szét szedem megint :(

 © KoLa2016. aug. 16. 21:34 | Válasz | #38130 
Ha ezt szétszedted! akkor valami menesztőt fordítva raktál vissza!vagy ilyesmi.
Ekkora hiba nem lehet!

 © KoLa2016. aug. 16. 21:27 | Válasz | #38129 
oreg!

 © Gangel József2016. aug. 16. 21:07 | Válasz | #38128 
Ok köszi ..:)

 © Gangel József2016. aug. 16. 21:06 | Válasz | #38127 
Kicsit idegesít , el is felejtettem megköszönni a válaszodat . Köszi szépen

holnap többet tudok ...

kösz üdv : oreg

 © Gangel József2016. aug. 16. 21:05 | Válasz | #38126 
na közben látom írtál ,, bár igazad lenne mert ez túl sok ... A keresztszán anya sem középen van megfigyeltem ,, a hézagoló vagy mi a franc léc miatt van vagy 6-8 mm-re a középvonaltól

 © Gangel József2016. aug. 16. 21:02 | Válasz | #38125 
holnap megnézem , mert a nóniusz előtti kis fényes "korong " lötyögött . most nem .... ugye szét lett szedve tisztitás olajozás.. Lehet , hogy vissza kell lazítanom a nóniusz előtti korongot , és enged oldalirányban ?? Lehet hogy így kopott össze ??

 © jani3002016. aug. 16. 21:00 | Válasz | #38124 
Lehet nagyobb a luk a szán mozgórészében , és be tud állni helyes irányba .
Ha hosszmozgása nincs akkor nem sokat számít .

 © Kopirnyák2016. aug. 16. 20:59 | Válasz | #38123 
Ha szépen működik, akkor rakd össze és ne gondolj rá többet. Valószínűleg ez még gyártásnál lett ilyen.

 © Gangel József2016. aug. 16. 20:57 | Válasz | #38122 
Könnyen forog nem üt .. :)
Nem értem ...

 © jani3002016. aug. 16. 20:51 | Válasz | #38121 
Kis segítséggel megnéztem a képet , érdekes .
Ha forgatod nem üt ? Könnyen lehetett tekerni ?

 © Gangel József2016. aug. 16. 20:40 | Válasz | #38120 
http://kepfeltoltes.hu/160816/IMG_20160816_203439297_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/160816/IMG_20160816_203447585_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/160816/IMG_20160816_203450926_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

(Kérlek méretezd át a képet mielőtt felrakod! Használd a gyakorló topicot. Csuhás )

 © Gangel József2016. aug. 16. 20:31 | Válasz | #38119 
Igazad van kb csak 200 mm / kéziszán biztosan!! // de benne van a 3 mm . Csak egyszerűen görbe tőben ?,?? :)

 © jani3002016. aug. 16. 20:11 | Válasz | #38118 
Ezt a kéziszán orsót nem értem .
A kéziszánnak nem nagyon lehet 300 mili az orsója .
Ha a keresztszánra gondoltál , akkor lehet ékléces a keresztszánod , és pont a ferde oldalát nézted . Ha nem akkor passz .

 © Gangel József2016. aug. 16. 19:40 | Válasz | #38117 
Köszi , megoldottam .. letisztítottam ,, nagyon elhanyagolt volt . mindent össze is raktam . A felépítmény készen van . Holnap vagy betonozás , vagy hossz szán , és lakatszekrény következik.

Sajnos jellemzően barnás igen régi 'olaj " ( ragacs) van minden külső felületen .A belső részek meglepően jó állapotban vannak .. kotyogás van ,, de ... ez van egyelőre így rakom össze.

Egy kérdés ha szabad : A kéziszán orsó nem párhuzamos a kéziszánnal . 300 mm -ben kb 3 mm -rel eltér a tokmányközépponttól oldalirányban .. Ez mi ??

Üdv : oreg

 © Gangel József2016. aug. 16. 10:01 | Válasz | #38116 

 © Gangel József2016. aug. 16. 09:48 | Válasz | #38115 
Szia jani300!

köszönöm szépen

"A tekerő előtt van egy lemez , azt valahogy ki lehet tolni a szánból"

--Igen idáig eljutottam látom a fogaskerekeket ,, csak nem akartam barmolni

--emiatt kérdeztem hogyan tovább

--https://www.facebook.com/jozsef.gangel

--https://www.facebook.com/S-H-Simply-High-End-601955439973964/

--https://www.facebook.com/Hangsz%C3%B3r%C3%B3membr%C3%A1nok-1036974273063010/



--Köszi a választ :)
--Üdv : oreg

 © jani3002016. aug. 16. 08:46 | Válasz | #38114 
Üdv !
Ha a keresztszán orsót kiveszed , arra figyelj hogy a keresztelőtolás kis fogaskerékének kúpos szegét üsd ki előbb .
A tekerő előtt van egy lemez , azt valahogy ki lehet tolni a szánból , akkor látod a fogaskaereket . Elég rég csináltam de könnyen kijön .
Az anyát vagy megbetétezed , vagy ha új lesz akkor a keresztszán orsó helyén át lehet fúrni (megfelelő betétben ) magméret közelire , és már "csak" központba kell állítani ezt a lukat .
Amit Robika írt a kiöntést , azt a UF marógépek gépkönyve is ajánlja .
De én ezt elhagynám , nem akkora teljesítményű gép az EAN .

 © Gangel József2016. aug. 16. 03:04 | Válasz | #38113 
Tisztelt fórum társak!

Szeretném elmondani miért vagyok itt , Kedve hostya érdeklődött, és leírtam a gondolataimat:

Először is nagyon köszönöm az intelmeidet, igyekszem szem előtt tartani , és a többi kedves segítőnek is megfogadom a tanácsát , gondolom itt ismeritek egymást ,valószínűleg nagyon eltérő vélemények nincsenek legalábbis alap dolgokban. Igazad van (volt ) a hiányos adatlappal kapcsolatban.Úgy gondoltam kitöltöm meg is tettem talán egy órája .A Face book oldalam is nyilvános / Gangel József / nem "nick"-kel vagyok itt. A fiam tavaly végzett az Ötvösben Kaposvárott / forgácsoló / .A jövőjére tekintve gondoltuk venni egy gépet / nagyon szűk keret volt / Idővel valamilyen munkája lehetne reményeink szerint, másrészt saját magunknak is sokszor szükséges lenne egy eszterga, És most már látod az adatlapomon , Egy Bp-i kft (Alisca Orange ) vezetője aki 20 éve ismer úgy döntött engem alkalmaz mint külsőst tervező analitikus fejlesztő mérnöke helyett . Ő a hangszóró üzemét kívánja felfuttatni (a hangszóróban közismereten sok kerek dolog van) .Ehhez készítettem . Terveket , forradalmian új megoldásokat stb . Volt egy nagy gondja / a sok között vasmag , pólusvas tekercselőgép ....... / a membránszélek sablonjának ( aluminium , műanyag) az elkészítése 2-3 hónapos várakozás és iszonyú drága. Úgy gondoltuk hasznos lenne egy eszterga. Én egy gyakorlatias ember vagyok nem nagyon van amit ne csináltam volna már ..elég gyorsan tanulok... remélem.:)

"-Mit szeretnél az újdonsült géppel kezdeni..?"

--kérlek , a fent említett dolgokat elkészíteni , nekünk tizedes tűrés már megfelel
kivéve légrés , lengőcséve , pólusvas ,


"- Hobbistaként használni..?"


--igen , ezt is Pl. a Facebook -on láthatod a motoros pihenőt a házamnál . Ha valaki szeretne

egy egyedi váltókart , vagy, valami kütyüt a "Vasra" akkor elkészítenénk




"- Milyen forgácsolási(esztergálási) tapasztalatod van..?"

--Semmilyen azon kívül amit a rokonomtól tanultam , nem sok ..inkább elméleti.




"- Milyen gépszerelői(gép felújítási) tapasztalatod van..?

--Mint kamionsofőr , és volt ZIL-es IFA-s / javítás felújítás / 30 éve egyedül a világban telefon nélkül :) megcsináltad az autódat , vagy nem kerestél aznap :( gépekkel való tapasztalatom ilyen jellegű
--tehát nem ismeretlen előttem a vas ,, elfelejtettem a fűtésszerelő dolgot :)
--Tudom ez nem eszterga , de gép:)


"Miért gondolod hogy KIPRÓBÁLÁS ELŐTT szét kel(ene) szedni pl. a keresztszánt...? (vagy bármi mást)

--Sajnos,, ahogy bele néztem , nem volt biztató a barnás ( ragacs) réteg a csúszófelületeken

--A gép működik kipróbáltuk , de így nincsen szívem egy pillanatig sem használni ,

--Nekem akinek Honda motorja volt a hangja bársony :))/ most nincs / Amit ripityára szedtem a szelepállítása ( lapkás ) VFR 750 rc 36.

(ez az eszterga nem üti meg a mércét, több van benne , ha rendbe szedem , Igazad van nem szedtem még szét esztergát , de most muszáj ) Csak annyit szeretnék : Kihozni belőle a 100 %-ot az állapotához képest ez egy full szervizzel kell ,hogy kezdődjön

--Túl precíz vagyok nem bírom elviselni , ha el van hanyagolva valami / rozsda, olajhiány, kotyogás , lötyögés :) Stb. /
--Biztos , hogy a lakatszekrény is sorra kerül .

--Lehet , hogy furcsa , de úgy vagyok vele , vagy jó lesz ( értsd a korához , használtsághoz képest) vagy nem sikerül és nem lesz semmim , de így nem "tudom" használni , . Zavar a gondolat , hogy , nem tettem meg mindent (karbantartás , állagmegóvás )


Kedves hostya !

Kedves fórum társak!

Igyekeztem kimerítően bemutatkozni , felvázolni mit szeretnék (tetszik az esztergályos munka )

Nagyjából még azt is leírtam hogy milyen típusú ember vagyok

Üdvözlök mindenkit itt a fórumban , és nagyon köszönöm a segítségeteket ,remélem ezután is számíthatok rátok

_- Csak azt ne írjátok , hogy vigyem a MÉH-be .. inkább füllentsetek :)
--Üdvözlettel : oreg


 © Gangel József2016. aug. 16. 02:56 | Válasz | #38112 
Kedves hostya!

Először is nagyon köszönöm az intelmeidet, igyekszem szem előtt tartani , és a többi kedves segítőnek is megfogadom a tanácsát , gondolom itt ismeritek egymást ,valószínűleg nagyon eltérő vélemények nincsenek legalábbis alap dolgokban. Igazad van (volt ) a hiányos adatlappal kapcsolatban.Úgy gondoltam kitöltöm meg is tettem talán egy órája .A Face book oldalam is nyilvános / Gangel József / nem "nick"-kel vagyok itt. A fiam tavaly végzett az Ötvösben Kaposvárott / forgácsoló / .A jövőjére tekintve gondoltuk venni egy gépet / nagyon szűk keret volt / Idővel valamilyen munkája lehetne reményeink szerint, másrészt saját magunknak is sokszor szükséges lenne egy eszterga, És most már látod az adatlapomon , Egy Bp-i kft (Alisca Orange ) vezetője aki 20 éve ismer úgy döntött engem alkalmaz mint külsőst tervező analitikus fejlesztő mérnöke helyett . Ő a hangszóró üzemét kívánja felfuttatni (a hangszóróban közismereten sok kerek dolog van) .Ehhez készítettem . Terveket , forradalmian új megoldásokat stb . Volt egy nagy gondja / a sok között vasmag , pólusvas tekercselőgép ....... / a membránszélek sablonjának ( aluminium , műanyag) az elkészítése 2-3 hónapos várakozás és iszonyú drága. Úgy gondoltuk hasznos lenne egy eszterga. Én egy gyakorlatias ember vagyok nem nagyon van amit ne csináltam volna már ..elég gyorsan tanulok... remélem.:)

"-Mit szeretnél az újdonsült géppel kezdeni..?"

--kérlek , a fent említett dolgokat elkészíteni , nekünk tizedes tűrés már megfelel
kivéve légrés , lengőcséve , pólusvas ,


"- Hobbistaként használni..?"


--igen , ezt is Pl. a Facebook -on láthatod a motoros pihenőt a házamnál . Ha valaki szeretne

egy egyedi váltókart , vagy, valami kütyüt a "Vasra" akkor elkészítenénk




"- Milyen forgácsolási(esztergálási) tapasztalatod van..?"

--Semmilyen azon kívül amit a rokonomtól tanultam , nem sok ..inkább elméleti.




"- Milyen gépszerelői(gép felújítási) tapasztalatod van..?

--Mint kamionsofőr , és volt ZIL-es IFA-s / javítás felújítás / 30 éve egyedül a világban telefon nélkül :) megcsináltad az autódat , vagy nem kerestél aznap :( gépekkel való tapasztalatom ilyen jellegű
--tehát nem ismeretlen előttem a vas ,, elfelejtettem a fűtésszerelő dolgot :)
--Tudom ez nem eszterga , de gép:)


"Miért gondolod hogy KIPRÓBÁLÁS ELŐTT szét kel(ene) szedni pl. a keresztszánt...? (vagy bármi mást)

--Sajnos,, ahogy bele néztem , nem volt biztató a barnás ( ragacs) réteg a csúszófelületeken

--A gép működik kipróbáltuk , de így nincsen szívem egy pillanatig sem használni ,

--Nekem akinek Honda motorja volt a hangja bársony :))/ most nincs / Amit ripityára szedtem a szelepállítása ( lapkás ) VFR 750 rc 36.

(ez az eszterga nem üti meg a mércét, több van benne , ha rendbe szedem , Igazad van nem szedtem még szét esztergát , de most muszáj ) Csak annyit szeretnék : Kihozni belőle a 100 %-ot az állapotához képest ez egy full szervizzel kell ,hogy kezdődjön

--Túl precíz vagyok nem bírom elviselni , ha el van hanyagolva valami / rozsda, olajhiány, kotyogás , lötyögés :) Stb. /
--Biztos , hogy a lakatszekrény is sorra kerül .

--Lehet , hogy furcsa , de úgy vagyok vele , vagy jó lesz ( értsd a korához , használtsághoz képest) vagy nem sikerül és nem lesz semmim , de így nem "tudom" használni , . Zavar a gondolat , hogy , nem tettem meg mindent (karbantartás , állagmegóvás )


Kedves hostya !

Kedves fórum társak!

Igyekeztem kimerítően bemutatkozni , felvázolni mit szeretnék (tetszik az esztergályos munka )

Nagyjából még azt is leírtam hogy milyen típusú ember vagyok

Üdvözlök mindenkit itt a fórumban , és nagyon köszönöm a segítségeteket ,remélem ezután is számíthatok rátok

_- Csak azt ne írjátok , hogy vigyem a MÉH-be .. inkább hazudjatok:)
--Üdvözlettel : oreg


 © hostya2016. aug. 16. 00:26 | Válasz | #38111 
Kedves Gangel József!

Nem sokat tudunk Rólad, mert egy frissen regisztrált fórumozó vagy.. (az adatlapod is "sok ismeretlenes", ha lehetséges töltsd ki a hiányzó ismeretleneket.)

Amit tudunk:
-Vettél egy EAN-175 esztergát, és ezt szeretnéd mielőbb üzembe helyezni.

Amit nem tudunk:
- Mit szeretnél az újdonsült géppel kezdeni..?
- Hobbistaként használni..?
- Felújjítani, esetleg restaurálni.. (a kettő nem ugyanaz)
- Milyen forgácsolási(esztergálási) tapasztalatod van..?
- Milyen gépszerelői(gép felújítási) tapasztalatod van..?
- Miért gondolod hogy KIPRÓBÁLÁS ELŐTT szét kel(ene) szedni pl. a keresztszánt...? (vagy bármi mást)
- Miért akarod szétszedni a gépet KIPRÓBÁLÁS ELŐTT..? (én a helyedben meggyőződnék róla hogy mit tud a gép a "jelenlegi" állapotában.)

Tudom, sok a kérdés, de elég ha magadban, MAGADNAK válaszolsz rájuk.. :)

Hogy segítsek is valamit..
Én nem betonoznám le a gépet, hanem egy masszív vízszines betonra, ilyen géplábakat tennék alá.


Sok hobbista esik abba a hibába, hogy vesz egy gépet,(sok pénzért) és mindjárt fel szeretné újítani..
Csak arról feledkezik meg, hogy a "gépfelújítás" is egy SZAKMA... :)
Azután az lesz a vége, hogy lesz egy még több pénzbe/időbe kerülő gépe, ami rosszabb lett mint volt eredetileg... (mint amikor megvette.)

Ha már a keresztszán orsó kiszerelése is problémát okoz, akkor a későbbiekben még nagyobb "problémák" is adódhatnak..!

Ezen a fórumon sok segítséget kaphatsz, -ha kérdezel- de ahhoz hogy felújíts egy gépet, kevésnek bizonyul a sok jó/rossz tanács. (szerintem)
Kellő ismeret hiányában lehet hogy többet ártasz a gépednek, mint (elsőre)gondolnád...
A felújításhoz/javításhoz kell némi szakmai gyakorlat/tapasztalat.

Nem akarlak elkeseríteni, csak egyszerűen nem szeretném ha Te is be mennél ebbe a hobbisták által ültetett "erdőbe"...

Megpróbálom érzékeltetni egy kis történettel.

=========
Gyerekkoromban mindig csodáltam egykori nagymamám szobájában levő szekrényes falióra egész/fél órakor való "harangjátékát".
A hagyatékból sikerült megmentenem az órát.
30 év után.. elindítva az órát, az óra járt ugyan,(nem pontosan)de ami számomra lényeges lett volna, nem volt "harangjáték".
Gondoltam megjavítom...
-Az óra egy mechanikus szerkezet..
-Én meg egy gépész vagyok...(csak értek hozzá..) :)
Nem sikerült. :(
Szerencsére találtam egy 7x-éves órást aki vissza varázsolta az órába a hőn áhított harangjátékot.
==========
Elnézést kérek mindenkitől, hogy ilyen hosszú, és unalmas voltam..








 © Gangel József2016. aug. 15. 23:10 | Válasz | #38110 
jó éjt köszi mindent :)

 © Gangel József2016. aug. 15. 23:08 | Válasz | #38109 
Ez nagy lehetett :) :))

 © Gangel József2016. aug. 15. 23:05 | Válasz | #38108 
Mára elég :) köszönöm szépen mindenkinek a segítségét .. Én jó reménnyel csinálom a dolgom .. Örülök , hogy támaszt kapok tőletek

Üdvözlet mindenkinek : oreg (becenevem, sok fiatal haverom van )




 © KoLa2016. aug. 15. 23:00 | Válasz | #38107 
Sass Berti barátunk dógozott ezen a gépen, full alkesz volt!csöveket fúrogatott és menetet vágogatott a gépen.
Néha kisebb kompánia verődött össze a gép körül, és egyszer...azt tudni kell hogy valami nagyon legyengült motor volt a gépen.
Egyszer a nagy beszélgetés közben miközben, Berti komám, meghúzta volna a tokmányt,Börőci Ernő sepregető alkalmazott, addig piszkált valami vasat a hosszánon, hogy ráesett az indítókarra...
Berti, egy darabig harcolt a gyenge motor ellen, közben senki sem sejtette hogy már esztergál!:)))
Keztük észrevenni hogy reszket a keze a tokmánykulcson és a szeme sem az igazi!és akkor kimonta: Kapcsold már kiii!!!!
Aztán amikor megkaptam ezt a gépet, még aznap lecserélte a TMK a motort,mondogattuk is sokáig hogy " Na ezt már Berti sem fogja le!"
Volt munkatársam Sass Albert emlékére.

 © Gangel József2016. aug. 15. 22:59 | Válasz | #38106 
kola ! :) :)

Megállt bennem az ütő :)) Remélem valamit én is összehozok belőle :)


 © designr2016. aug. 15. 22:38 | Válasz | #38105 
Szerintem ha esztergáról szól akkor ideillik..

 © KoLa2016. aug. 15. 22:33 | Válasz | #38104 
Neeem! csak arra a gépre vonatkozik ami akkor ott volt, de megjavítottam!
Van még sztori erről a gépről de nem tudom ide illik-e ide anekdótázni!

 © Gangel József2016. aug. 15. 22:27 | Válasz | #38103 
"csotrogány EAN-ra" :( :(

tényleg Sz...r gép??

 © Gangel József2016. aug. 15. 22:25 | Válasz | #38102 
Kedves Kola !

Köszönöm a válaszodat , én sem vagyok fiatal (56 ) ..Nem baj jó pap holtig tanul .. engem pedig mindig is vonzott, ha valamit sikerült megcsinálnom amit előtte nem ismertem .. Rengeteg dologgal foglalkoztam már . Most eszterga .. tetszik ,, a fiammal csináljuk ő tavaly végzett a suliban (gépipari) Kaposvár

 © KoLa2016. aug. 15. 22:14 | Válasz | #38101 
Összefolynak ezek a határvonalak!

 © KoLa2016. aug. 15. 22:12 | Válasz | #38100 
Ez volt az első tusírozásom annó, ifjú koromban,akkoriban a cégnél elvitték az E-400 - asomat felújításra, és rákerültem egy ilyen csotrogány EAN-ra amin már csak menetet fúrtak,vágtak.
Gondoltam rendbe teszem a keresztszánt,mivel hogy teljesítmény bérezés volt!
Kivettem egy nap szabadságot, és mivel éppen rendelkezésre állt egy megfelelő etalon! nekiálltam, persze két nap lett belőle,mert előtte sohasem próbáltam,csak láttam hogyan csinálják.
Mi még így nyomtuk akkoriban a kommunizmusban! önként a hazáért!

 © Gangel József2016. aug. 15. 22:10 | Válasz | #38099 
Wow ! hurrá ... És ez tényleg kézzel ??

a kézügyességem állítólag nagyon jóó akkor menni fog ugye :?? :)

 © zozo2016. aug. 15. 22:08 | Válasz | #38098 
A céges időben nálunk volt olyan, hogy tusír tinta, meg tusír léc. A tusírozás kifejezést a megfestésre használták, tusírozást követte a hántolás. Persze ez tájanként változhat, mint sok más kifejezés.

 © Csuhás2016. aug. 15. 22:03 | Válasz | #38097 
Tusírozás = kézi hántolás. Egy eljárás amivel néhány egyszerű eszközzel, de sok munkával, és nagy tapasztalattal gyári pontosságú csúszófelületeket lehet létrehozni, egy gép felújításánál. Sok oktató videót találhatsz a neten a hand scraping szavakra keresve.

 © KoLa2016. aug. 15. 22:00 | Válasz | #38096 
Hántolás, más néven!erre keress rá!

 © Gangel József2016. aug. 15. 21:57 | Válasz | #38095 
Kedves Kola !"tusírozgattam " Szégyenlem , de nem tudom ez mit takar.. Pár mondatban kifejtenéd ? Előre is köszönöm

 © Gangel József2016. aug. 15. 21:54 | Válasz | #38094 
Köszi !! Majd holnap, még a betonozás előtt ezt megcsinálom

 © KoLa2016. aug. 15. 21:50 | Válasz | #38093 
25 évvel ezelőtt 10 perc alatt levettem, azután pár napig tusírozgattam:)))
Nem igazán emlékszem pontosan, de semmi trükk nincs benne!
A lényeg hogy lazítsd ki az illesztőlécet! függetlenítsd az orsót hogy ki tudd csavarni az anyából! utána az anyát kell kivenned a keresztszánból, lefelé jön ki általában középtájban...

 © Gangel József2016. aug. 15. 21:33 | Válasz | #38092 
"szétszerelésnél csak annyit bonts szét amit javítani akarsz, "

A keresztszánt muszáj levennem ... De hogyan ?? :):)

Üdv : öreg

 © Gangel József2016. aug. 15. 21:30 | Válasz | #38091 
Robika 37 Nagyon köszönöm a segítséged de nem akarlak feltartani .. egy napra elég is ennyi millió kérdésem lenne .. Majd úgyis írok még biztosan .

Holnap betonozok :)

 © Gangel József2016. aug. 15. 21:27 | Válasz | #38090 
",beállították a vizszintet utána kiöntötték jó cementes "misunggal"

Ezalatt azt érted , hogy a vasalt beton kb 80-90 %-os kötésekor misung (folyami homok cement) ,, és ebbe "ültetni " , Ugye jól értem .. tehát sziklaszilárd nem rugalmas alapzat ....

 © Robika372016. aug. 15. 21:22 | Válasz | #38089 
Nagyon szívesen. A szétszerelésnél csak annyit bonts szét amit javítani akarsz, az "összeszokott" dolgokat nem jó bolygatni csak ha szükséges, nem megfelelő szereléssel néha többet lehet ártani mint az előre látható lenne.

Üdv: Robi

 © Gangel József2016. aug. 15. 21:17 | Válasz | #38088 
Köszönöm a biztatásodat ,, hát nem egy csúcsgép ami nekem van , de erre futotta , ha ebből kihozok valami használhatót , nagyon hálás leszek ,a segítségetekért és én nangyon fogok örülni.. Majd teszek fel képet ,, ha már valamennyire előrefelé megyek , mert most még a szükséges szétszerelés, tisztítás ahol tartok

Üdv : öreg

 © Robika372016. aug. 15. 21:08 | Válasz | #38087 
Azzal csak lassan elég hektikusan készültek ezek a masinák állítólag az anyát nem egyszerű elkészíteni úgy , hogy vonalban legyen az orsóval

 © Robika372016. aug. 15. 21:06 | Válasz | #38086 
Nálunk régen a cégnél kihézagolták ,beállították a vizszintet utána kiöntötték jó cementes "misunggal" ami fölvette a géptalp egyenetlenségeit. azért nézz meg akár képen egy gépbeállító vizmértéket 0,02/1000 mm osztású pl.
Vbodi topicjában találhatsz képeket az Ő ean-járól nos Ő azzal és a kreativitásával csodákat alkotott ....mindenféle különösebb tudományoskodás nélkül. Nem bántásként írom mert én is megcsodálok egy szépen és jól felújított szerszámgépet..csak az néha egy kicsit öncélú. Mert szerintem el kell dönteni,mi a hobby tárgya a forgácsolás vagy a gép felújítás/restaurálás..

 © Gangel József2016. aug. 15. 21:00 | Válasz | #38085 
Ha tettem volna fel képet ,.. .. hát kérlek Orsó, és dió csere biztos kell ki kell vennem

 © Gangel József2016. aug. 15. 20:57 | Válasz | #38084 
köszi Robika 37 :) Mi az ajánlásod legyen műgyanta vagy vékony gumi a gép alatt vagy csak csupasz beton ? Azt én megcsinálom tökörsimára ( vaporexszel) A vízszintezés sem gond a burkoló rokonommal lézerrel belőjük . Egyben lesz az alap 12 D bordásacél háló 10 15 cm

 © Robika372016. aug. 15. 20:54 | Válasz | #38083 
Miért is kell azt széjjelszedni ..?

 © Gangel József2016. aug. 15. 20:52 | Válasz | #38082 
Mindenkihez !

Hogyan tudom a keresztszánt levenni ?? Mely dogokat kell kiszerelnem ? Se előre se hátra nem jön ki :)) Elöl le kell vennem a "kézi kereket" ? hátul két csavar a trapézorsón (kontrás) elöl stiftek a tengelyben ezek tartják a nóniuszt , és a kereket.. hogyan tovább ??

 © Robika372016. aug. 15. 20:51 | Válasz | #38081 
Üdv !

Az enyémen nincs biztosítógyűrű , elég azt onnét levenni. Hirtelen irányváltásnál lazulhatna csak fel ha azt mellőzöd nem lesz vele baj.Egybe betonozott gépalap szerencsésebb ,hogy a szintezés ne menjen el, de kíváncsi lennék az itt "überprecíz" szakik gumi rezgéscsillapítón álló és excentrikus alkatrész megmunkálásakor illegő billegő gépeik pontosságáról. Cinizmust félretéve lehet öreg kopott gépen is jó minőségű méret és alakhelyes munkadarabot készíteni csak több időt és nagyobb odafigyelést igényel .Nem utolsósorban helyesen megválasztott szerszám és technológia is szükségeltetik. Első körben készítsd el az alapot vizszintezd ki a gépet , pucold ki és használd egészséggel !

 © Gangel József2016. aug. 15. 20:44 | Válasz | #38080 
Köszi Jani majd utánanézek mit tehetek


 © Gangel József2016. aug. 15. 20:41 | Válasz | #38079 
ok ,, egyben is betonozhatom semmi gond , Mi az amit látsz ? Ami miatt a pontosság szerinted már nem ok ? Kérlek pár dolgot említs meg ,, lehet , hogy megpróbálom megcsinálni esetleg


köszi üdv : oreg

 © jani3002016. aug. 15. 14:56 | Válasz | #38078 
Ezeken eredetileg valószínűleg nem volt biztosítás .
De egy külön felhasított szorítógyűrűvel megoldható .
De nagyobb terhelések után , így is elég lesz levenni .
Nyomd meg a válasz gombot , ha célzottan válaszolsz valakinek .

 © Kopirnyák2016. aug. 15. 10:11 | Válasz | #38077 
Ezzel annyi baj van, ha a beton külön mozdulni fog, akkor oda a beállítás. (habár a fotót elnézve a pontosság talán már rég odaveszett:)) Ezért érdemes egyben betonozni az eszterga alatt.

 © Gangel József2016. aug. 15. 09:24 | Válasz | #38076 
100 x 50 x 20 cm vasalt alap Lábanként:)

 © Gangel József2016. aug. 15. 09:22 | Válasz | #38075 
Sziasztok! Lenne még egy kérdésem , sajnos lesz még nagyon sok szerintem , de most ez : Az EAN 170 főorsójára menettel megy fel a tokmánytárcsa , van-e letekeredés elleni biztosítás valamilyen formában , vagy nincsen ? Köszönöm

 © Gangel József2016. aug. 14. 22:00 | Válasz | #38074 
Ja .. a képen vagy a gépen mosolyogtál :)

Ez a kép az előző tulajnál készült . Majd mutatok nálam is . az szebb . Most betonozom az alapot a héten 100 x 50 x 20 cm vasalt alap . Tegyek tőcsavart vagy csavarnak dübelt ?

Na,, egy eszterga születése :) Lehet hogy sok bába kell .. Akkor segítsetek kérlek

Üdvözlettel , és köszönettel : oreg

Én viszont high - Endben , hi.Fi-ben tudok segíteni esetleg akit érdekel , nagyon szívesen , de nem vihetem el a fórumot más irányba :)

 © Gangel József2016. aug. 14. 21:52 | Válasz | #38073 
Fiúk , én kezdő vagyok minden jó ötletnek ami kötséghatékony :) örülök. Egyelőre ez lesz a gép

Ez van.........

visszaolvasgatom a dolgokat ,,Nem semmi :)


 © Gangel József2016. aug. 14. 21:48 | Válasz | #38072 
köszönöm , hostya remélem ez nem okoz semmi gondot ki lett próbálva elvileg minden ok :)
Hamarosan kezdem a " rendberakást" aztán meglátjuk ...

Vagy próbáljam meg az eredeti állapotot visszaállítani ?? Túl sok meló :(( Ha így ok így marad.

 © hostya2016. aug. 14. 18:22 | Válasz | #38071 
Most már látni a képet.. :)

A te gépeden a kapcsoló szekrény nem eredeti..
Utólag van ráépítve, valamelyik előző tulajdonos által.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com