Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Esztergálás
Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © VighLajos2016. ápr. 30. 15:35 | Válasz | #37303 

 © Motoros2016. ápr. 30. 15:25 | Válasz | #37302 

Akkor helyesen:

1. : Mindig csak nagyból lehet kisebbet csinálni, de a jó esztergályos tud kicsiből nagyot is.

 © VighLajos2016. ápr. 30. 13:36 | Válasz | #37301 

 © Teaway2016. ápr. 30. 12:04 | Válasz | #37300 
2.: Nekem sikerült fordítva is: kisebb furatból nagyobbat

 © jani3002016. ápr. 30. 11:03 | Válasz | #37299 
Üdv !
Azért az első ponthoz annyit :
Ami sima vasból van azt simán meghegesztjük :)
Pláne ha jó nagy és drága !
Még a végén valaki selejtnek nézi amit simán fel lehet hegeszteni :)

 © Motoros2016. ápr. 30. 07:14 | Válasz | #37298 
Tegnap egy nagyon okos emberrel beszélgettem, és elárulta nekem hogy mi az amit feltétlen tudni kell egy esztergályosnak.
Ezt a TUDÁST most megosztanám veletek:

1.: Mindíg csak nagyobból lehet kisebbet csinálni.

2.: Minden alkatrészt le kell sorjázni, mert az fontos.

3.: A munkadarab legyen fényes mert úgy pontosabbnak tűnik.

----Ezek biztosan nagyon ősi bölcsességek, és nem is értem, hogy én ezt csak most tudtam meg :(((

 © Dakota252016. ápr. 29. 22:19 | Válasz | #37297 
Köszönet az információkért, segítségért!
Nemsokára lesz egy kis időm nekilátni. Megbontom, sasolok picit, aztán alighanem élek a felajánlott konzultációs lehetőséggel.
Előre is köszönöm!

 © Discovery2016. ápr. 29. 22:09 | Válasz | #37296 
Nincs semmi varázslat.
Ha le akarod venni a lakatszekrényt akkor kii kell fűzni a vezérorsót és a vonó orsót.Ha csak bele szeretnél kukkantani akkor alátámasztod, leveszed a tetejét a keresztszánnal és máris hozzá férhető.
Viszont ha hozzá szeretnél férni a gépi előtolás csiga kerekéhez ahozz teljesen le kell szerelni mert a meghajtó csigatengelyen keresztül van fűzve a vonóorsó.valószínű, hogy ott nem megy át neked a hajtás. A csigakerék fel van ékelve a tengelyre és az hajtana.
Ha van kérdésed és ha tudok segítek. :-))

 © Dakota252016. ápr. 29. 20:54 | Válasz | #37295 
Köszönöm!
Ez alapján úgy látszik, különösebb gond nélkül leemelhető róla a szánszerkezet.
A keresztelőtolás szétakasztásánál sem kell semmit varázsolni szétszedés/összerakás közben?

 © Discovery2016. ápr. 29. 18:40 | Válasz | #37294 
Szia!
Néhány fotó a lakatszekrény belsejéről.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

 © nonopapa2016. ápr. 29. 18:01 | Válasz | #37293 
És ahogy Robi írta,a fordulatszám tartomány kicsit szűk,de ha kitapasztalod,mindent meg lehet rajta csinálni.

 © nonopapa2016. ápr. 29. 17:58 | Válasz | #37292 
Szia.
Amit érdemes megnézni:
-főorsó könnyen jár,nem szorul,nem lötyög
-szánok ne legyenek agyonverve-kopva,könnyen jár,nem szorul
-előtolás sebességeit érdemes végigpróbálni,nem zörögnek-é(vigyél magaddal lámpát,a Nortonszekrény alá be tudsz nézni,hogy a fogaskerekek milyen állapotban vannak.érdemes benézni az orsószekrénybe(4 csavar),nincs e törött fogaskerék)
-meglegyen az összes cserekerék(talán 6? holnap megnézem)
-megvannak e a kiegészítői(állóbáb,futóbáb,síktárcsa)
-Érdemes -sőt kötelező-egy próbaesztergálást csinálni,felületből kiderülhet a főorsó állapota,kiderülhet hogy lóg a szán ha kúposat sikerül esztergálni stb.

 © Robika372016. ápr. 28. 22:59 | Válasz | #37291 
Üdv !
Sztem. nem rossz gép. A nóniuszok felbontása nem a legfinomabb (pl. az enyémen keresztszán 1 osztás átm.0,2mm ) elég masszív, siklócsapágyas nem hajlamos a rezgésre ha rendben van .A régi 6 sebességes lehetne több ,de együtt lehet vele élni. metrikus menethez cserekereket kell rakosgatni mert collos emelkedésű a vezérorsó...kis ráérzéssel jól kezelhető gép .

 © Csaba 712016. ápr. 28. 22:51 | Válasz | #37290 
Üdv.
Universal3 kis esztergához keresek hajtómotort,sajnos az eredeti ma megadta magát (kettétört a tengelye)ha valaki tud hasonló motor lelő helyet kérem segítsen. Előre is köszönöm.

 © laacika2016. ápr. 28. 22:00 | Válasz | #37289 
Most akarok egy Eant venni,igazából az lenne a kérdésem (mindenki máshoz is) akinek van némi tapasztalata hogy milyen gép?Mennyira merev stb.
Egy kis 500 as kecskelábas gépet váltana le amin előtolás nincs.
Másik hogy mire érdemes figyelni vételkor,mik a gyenge pontjai,mit és hogy érdemes megvizsgálni stb.
Előre is köszi neked is és másnak is ha ellátna jótanáccsal.

 © nonopapa2016. ápr. 28. 20:39 | Válasz | #37288 
A váltógomb egy fogaskerékkel kapcsol a hossz és a keresztelőtolás között.Lehet,hogy Neked a fogaskerék mozdult el a kapcsolótengelyen.

 © Dakota252016. ápr. 28. 19:15 | Válasz | #37287 
Köszönöm az információkat!

 © Dakota252016. ápr. 28. 19:13 | Válasz | #37286 
No ez érdekes!
Csodálkoztam is rajta, hogy a kapcsolórúd gombostul elkezd forogni a kezemben, ha bekapcsolom az előtolást, de hát... régi konstrukció, akkor biztosan megfelelt ez így....
Ezek szerint nem.

 © nonopapa2016. ápr. 28. 18:52 | Válasz | #37285 
A hossz/keresztelőtolás-váló gomb ennél is kihúz-betol üzemben működik?---igen

Forog a gomb előtolás közben?---nem

 © Dakota252016. ápr. 28. 18:45 | Válasz | #37284 
A kapcsolás normális zajain túl nincs zörgés, az előtolás simán megy, nem zajong, nem recseg semmi, csak megcsúszik könnyen.
A hossz/keresztelőtolás-váló gomb ennél is kihúz-betol üzemben működik? Forog a gomb előtolás közben?

 © nonopapa2016. ápr. 28. 18:11 | Válasz | #37283 
Szia.
Még(szerencsére) nem kellett bontanom.Kuplung ha jól tudom nincs benne,nyírócsap elképzelhető.(biztosan van benne valami biztosítás megszorulás esetére)
Ha az előtolást kapcsolod,hallható valami zakatolás?



 © Dakota252016. ápr. 28. 17:55 | Válasz | #37282 
Nonopapa!
Ha Neked is ilyen van, hadd kérdezzek valamit!
Rémesen hasonlít a fotón a lakatszekrény a Weiss Manfréd WM165-ösére. Az egy legalább hetven éves pad, alighanem ennek az őse volt.
No azzal van egy olyan gondom, hogy a vonóorsó használatakor kézzel lefogható a szán, hosszába-széltébe egyaránt - a vonóorsó tovább forog. Ha nem tartok ellent az előtolásnak, akkor haladnak a szánok.
Valami elforog odabent, dörzshajtással hajt valaki. Van a szekrényben valami kuplung vagy nyírócsap? Bontottad már meg a szekrényt? Mennyire problémás?

 © nonopapa2016. ápr. 28. 17:15 | Válasz | #37281 
Szia.
Nekem is ilyen van.Mire vagy kíváncsi?

 © laacika2016. ápr. 28. 16:00 | Válasz | #37280 
Köszi szépen.

 © hostya2016. ápr. 28. 12:31 | Válasz | #37279 
Csuhás gyűjteményéből (156.) letöltheted a gépkönyvet.

 © laacika2016. ápr. 28. 11:45 | Válasz | #37278 

 © laacika2016. ápr. 28. 11:43 | Válasz | #37277 
Sziasztok.
Ehhez a fajta Ean1000 hez udtok esetleg gépkönyvetlinkelni?
Azt is nagyon megköszönném ha valakit felhivhatnék egy kis eszmecserére,persze akinek van némi tapasztalata erről a gépről,előre is köszönöm szépen.

 © patriksolyom2016. ápr. 25. 21:59 | Válasz | #37276 
Hali !
En szerintem tudok segiteni e-mailben folytatjuk .

 © lasali2016. ápr. 25. 19:53 | Válasz | #37275 
24 ezer körül van hozzá újban a külső pofa készlet, annyit most nem ér meg nekem.

 © Sz.József2016. ápr. 24. 17:57 | Válasz | #37274 

 © lasali2016. ápr. 24. 14:55 | Válasz | #37273 
Sziasztok!

80/4 es tos tokmányhoz külső pofát szerintetek honnan vagy kitől tudnék olcsón vásárolni?

 © Durkonorbi2016. ápr. 22. 19:13 | Válasz | #37272 
Olyan kis aranyos gép lett így! :)

 © zzrash2016. ápr. 22. 16:18 | Válasz | #37271 
Legalább a nagy felújítási igyekezetben az olajozó szemet is lefestették :)

 © heq52016. ápr. 21. 21:54 | Válasz | #37270 
Így lesz szelep köszörűből műszerész eszterga... :)
eszterga

 © teke69102016. ápr. 21. 18:06 | Válasz | #37269 
Megpróbálkozok vele. Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Ha esetleg meg szorulok akkor valahogy meg próbálom képpel kérni a segítsége.

 © Csuhás2016. ápr. 21. 11:52 | Válasz | #37268 
Pl így: tokmány lecsavarás1, tokmány lecsavarás2
De ebben nem szívesen adok tanácsot mert veszélyes művelet. Egy berohadt tokmánytárcsa levételkor sérülhet a gép vagy a kezelője. Alapvetően egy keményfa hasábot szoktak az ágyazat és a tokmánypofa közé tenni úgy hogy kb 30 foknyi elfordulás után felütközzön. Majd kézzel egy ékszíjat ráakasztva vagy nem elegáns módon tokmánykulccsal rárántják a tokmányt és a fának ütköző pofa fellazítja azt. Szokták egy pillanatra beindítani is a gépet kis fordulaton, úgy hogy mire a pofa odaér már csak a lendület vigye a kikapcsolt gépet.
Most nem emlékszem milyen gépről van szó, de a menetes akár hosszúkúpost is jelent ami más leszedést igényel, illetve némely gépnél van biztosítás a letekeredés ellen.
Ha fotóval kiegészítve kérdezel akkor nagyobb az esélyed a helyes válaszra.

 © teke69102016. ápr. 21. 11:15 | Válasz | #37267 
Köszönöm szépen. Egyenlőre a tokmanyt(hátlapot) szeretném levenni. Annyit mondtak hogy menetes de ez elég kevés segítség volt :/

 © jani3002016. ápr. 21. 08:51 | Válasz | #37266 
Rákattintasz a nikk névre bejön az adatlapom .
De itt Pécsett a Feri a szomszédom :)
Az újabb főorsóházat én is áttenném a régi Ean omra de nem ugyan úgy vannak a rögrzítő csavarok .
Próbálj feltenni képeket , biztos fogsz itt segítséget kapni .

 © teke69102016. ápr. 21. 07:55 | Válasz | #37265 
Székesfehérvár.

 © KoLa2016. ápr. 20. 23:18 | Válasz | #37264 
A visszatekeréshez, jó lehet! hmmm...:)))

 © sufnituning2016. ápr. 20. 22:53 | Válasz | #37263 
Legalább nem görcsöl be a keze!

 © Teaway2016. ápr. 20. 20:42 | Válasz | #37262 
Adatlapot majd töltsd ki, így nem futunk felesleges köröket.

 © jani3002016. ápr. 20. 12:21 | Válasz | #37261 
Hát ez legfőképp azon múlhat merre vagy helyileg .

 © teke69102016. ápr. 20. 10:34 | Válasz | #37260 
Elnézést kérek. Még nem nagyon értek sajnos ehhez. A Jani300-nak szántam . Örülnék ha tudna segíteni .

 © Csuhás2016. ápr. 20. 00:04 | Válasz | #37259 
Használd légyszi a válasz gombot, mert így nem tudjuk kitől kérdezel.

 © teke69102016. ápr. 19. 22:09 | Válasz | #37258 
Tudál akkor segíteni ?! Valahogy tudnánk eggyeztettni ?

 © jani3002016. ápr. 19. 12:35 | Válasz | #37257 
Valahogy úgy érzem nálam lesz az a főorsóház ...
De meg kellene javítani , nem akkora gond ez .

 © teke69102016. ápr. 19. 09:58 | Válasz | #37256 
Egy nyomó(axialis) csapágy kivan benne meg sajnos csak 3sebesség működik ezert gondoltam inkabb cserére . Egyik ismerősöm ugy volt hogy tud de az kocka EAN Főorsoháza :/

 © Csuhás2016. ápr. 19. 09:17 | Válasz | #37255 
Véleményem szerint ha gondban vagy egy tokmány levételével, akkor nagy falat lesz egy másik típusú orsóházra való átalakítás.

 © jani3002016. ápr. 19. 07:59 | Válasz | #37254 
A 340/1000 az újfajta :)
Akkor Te esztergádnak menetes főorsóvégződése lehet . Mi a gond a főorsóházzal ?
Nemrég beszéltem egy ismerőssel ilyen főorsóház csere dologról . Nekem van az újabb több sebességű főorsóházam , a belseje is megvan .
Az csavarok amik az ágyhoz rögzítik nem ugyanott vannak .

 © teke69102016. ápr. 19. 06:56 | Válasz | #37253 
Sziasztok. Olyan segítséget szeretnék kérni hogy sikerült vennem egy EAN 340/1000 esztergát fel kellene javítanom a Főorsoházat . Arra gondoltam hogy ha az újfajta kocka EAN Főorsoháza jo lenne hozzá? Tokmany levételbe esetleg tudna valaki segíteni ? Előre is köszönöm szépen .

 © Kopirnyák2016. ápr. 18. 20:23 | Válasz | #37252 
7:40-nél mekkora ötlet..... ezt magamévá teszem.

 © svager2016. ápr. 18. 18:15 | Válasz | #37251 

 © jani3002016. ápr. 18. 12:41 | Válasz | #37250 

Most már tudom honnét "nyúltam" a rakás téglát és a disznó perzselőt ! :)
Jól néz ki a géped !
Van benn munka rendesen .

 © zkis2016. ápr. 18. 10:51 | Válasz | #37249 
A kétfajta vas összedolgozása szerintem nem hozhat jó eredményt. Olyan, mintha egy nagyméretű bimetálos hőkapcsolót építenél. Az acél lineáris hőtágulása a Wikipedia szerint (Delta L / L), 100C-on a 0C-hoz képest 1.17*10^-5, a szürkeöntvényé 1.04*10^-5. Biztos, hogy van különbség a meleghengerelt acél és a húzott acél hőtágulása között is. Legyen a különbség nagyon kicsi, tehát pl. meleghengerelt acél hossza 10C változás után legyen 10^-6 szor hosszabb, míg a húzott acélé 1.00001*10^-6. Mivel az I gerenda két oldala különbözőképpen nyúlhat, ezért ívbe hajlik. Ha a gerenda 140mm magas, akkor ki lehet számolni, hogy az ívbe hajlott gerenda görbületi sugara 14 km (!), de 2000mm hosszon ez még is 36 um domborulatot jelent. Ez nem tűnik soknak, viszont az is igaz, hogy nagyon nagyvonalúan kicsire választottam a húzott acél és meleghengerelt acél hőtágulásának különbségét. Ha 10x nagyobbra veszem, ami még mindig csak 10^-4 szeres különbség, akkor már 350 um jön ki, ami már elég sok 2000mm hosszon. Minden esetre elég kockázatosnak látszik egy ilyen bimetál szerkezet alaktartás szempontjából.

 © zoltan602016. ápr. 18. 07:41 | Válasz | #37248 
Szép napot. egy E-400 1500-as esztergagép eladó 350000 Ft.

 © Kopirnyák2016. ápr. 18. 00:03 | Válasz | #37247 
Ha legközelebb megyek hozzájuk megkérdezem, hogy csak az esztétika miatt, vagy keletkezett hiba miatt hántolnak.

 © KoLa2016. ápr. 17. 22:14 | Válasz | #37246 
Mekkora hiba lehet a köszörülésben? ha az nem jó esztergálni?

 © svager2016. ápr. 17. 10:43 | Válasz | #37245 
Hoppá!

Szóval: a híd lábait is hántoltam,a könyvtárakban vannak fent képek.

A másik: A síkbaköszörülés útán hántolni kellene a lécet, így még használható lenne.

 © svager2016. ápr. 17. 10:37 | Válasz | #37244 
Én is kiegészíteném két dologgal a két dolgot


Az acélt is lehet hántolni,némi gyakorlás útán rá lehet érezni.
A nagyoló hántolás útán át szoktam húzni egy 800-as kövel, mert "szörös" a felület, a vége felé már nincs szükség a csíszolásra.
Kézzel tényleg nehéz,de géppel nem nehezebb mint az öntvényt.
A marógépemen a sínek és a hí


 © Csuhás2016. ápr. 17. 07:29 | Válasz | #37243 
Két dologgal kiegészítem: Egyrészt a vasat az öntöttvassal szemben nagyon keserves hántolni, így nekem eszembe sem jutna hogy akár csak arasznyi hántoló sablont pl késszán belső felületeihez nekiálljak szerkezeti vasból készíteni.

Köszörüléshez, ha a legegyszerűbb módon mágnesasztalra fogják, vagy csak átgondolatlanul szorítókkal a gépasztalra akkor deformálnak rajta annyit hogy a gépről levéve a visszarugózó anyag máris használhatatlan mint tusírléc.

A szedett vedett vaterás lécekkel sőt még méhtelepen vett léccel is szerencsém volt, apró felületi hibáktól eltekintve gránit etalonhoz hasonlítva is pontosnak bizonyultak.

 © vaskukac2016. ápr. 16. 21:46 | Válasz | #37242 
A sok tusírléces hozzászólást olvasva nem bírom megállni, hogy leírjam:
A hengerelt, húzott, hegesztett szemeteket el kell felejteni. Nagyon jó darunak, épület tartónak, rámpának stb.;de ilyen célra nem.
Kár is vele vesződni. :)
Szerintetek, viccből öntenek sok tíz, meg száz kilós tusírléceket, és jókedvből öregítették ezeknek a nyers öntvényeit?
A sima acélgerenda addig lesz egyenes, míg leveszik a köszörű asztaláról. Egyébként meg a legtöbb 1500-as vagy a 2000-es síkköszörű nem tudja azt a pontosságot ami egy normális tusírlécnek kellene.
Nem b@szogatásképpen írotam le amit írtam, csak nem érdemes ilyenekkel hosszú munkaórákat eltölteni.
Egyébként a legtöbb léc ami itthon a piacon van már semmire se jó, csak nehezéknek, mert nem vigyáztak rá, és össze van verve, karcolva a felületük, újra kellene használat előtt hántolni...

 © Kopirnyák2016. ápr. 16. 17:59 | Válasz | #37241 
Szomszéd városban van egy cég, szerszámgép felújítás a fő profiluk. Ők nem kezdenek hántolni míg fel nincs köszörülve az ágyazat. Atomokra szedik a gépet, ágy tgk-ra, irány Budapest. Síkba köszörültetik, csak azután hántolják amikor már lábán áll a gép, beszintezve... láttam náluk egy-két érdekes dolgot, szerény véleményem szerint hatalmas önbizalom kell egy ágyazat rendbetételének nekiállni hobbysta körülmények, lehetőségek közepette. Értem én hogy hobby, na de mindenáron?

 © jani3002016. ápr. 16. 09:06 | Válasz | #37240 
"Láccik" hogy nem szoktál hegeszteni .
Én lemásolnám hegesztett szerkezettel a gyári léc formáját . A megfelelő leszorítás egy nagyságrenddel csökkenti a vetemedést .
A feszültség az persze nő .
© Szalai György tusírléce is az egyenszilárdságú tartó elve alapján került fel ,úgy emlékszem .
Minden faluban van legalább egy valakinek disznó pörzsölője :) Egy rakás tégla is elérhető könnyen . És már nincs feszültség .
Az hogy megéri e vele szórakozni , az más tészta . Én sem mindig azért bénázok mert nem lenne egyszerűbb megvenni .
Az pedig hogy volt egy jó meglátásom , lehet véletlen .
#37238 ra ! Azt szoktam mondani amit egyedül nem tudok megcsinálni azt nem is lehet ...
Lehet csak beképzelt vagyok :)

 © norbi12016. ápr. 15. 23:50 | Válasz | #37239 
Azért sem hegesteném még véletlenül :D sem mert a hegesztés után keletkező feszültséggel a környékemen senki sem tud mit kezdeni és igy érzékeny lenne az időjárásra méretileg ekkora hosszban,egyébként a köszörűs itt van a szomszédban(50km)!
Jó meglátás(egyetlen)csúcstáv 1500mm,szánhossz ennél több,de ha van egy hoszzú pontos tusirléc ahhoz már lehet kisseb lécet késziteni,kapirgálással is!

 © norbi12016. ápr. 15. 23:40 | Válasz | #37238 
Jut eszembe,hobbista kőmüvesek is épitenek házat,és nem egyamaga teszi fedél alá!Hasonló mint mikor a farmer azt nyilatkoza a tv-nek/rádiónak/stb...,hogy családi vállalkozás és a 4 tagú család csinál mindent 100 felyőstehén,70 bika stb...

 © norbi12016. ápr. 15. 23:33 | Válasz | #37237 
Ez is megfordult a fejemben,hogy simán csak az I gerendát köszörültetni,de mivel láttam egy öntöttvas tusirlécet méretezve igy jutottam ezekhez a méretekhez,de könyen elképzelhető,hogy
könyitett I gerenda lessz a kinevezett tusirléc!
Az ágy nem fér a köszörű alá,a köszörű 300x 5100mm,és közelsem egy kopott 1500-as csúcstávú gép árába kerülne a 2000mm -es tusirléc köszörülése,ami nem véletlen ilyen hosszú!


 © zkis2016. ápr. 15. 19:45 | Válasz | #37236 
A szállítás 60 EUR(!) körül van. Akció = aukció. Valamiért borzasztó lassú a gépem.

 © zkis2016. ápr. 15. 19:42 | Válasz | #37235 
Szervusz!

Gondolom nem opcó, de érdekességképpen küldök egy akciós linket az ebay-ről:
http://www.ebay.de/itm/Tuschierlineal-prazise-Richtscheit-Lineal-1500-mm-neuwertig-TOPPi-/400734050553?hash=item5d4d9c58f9:g:T7cAAOxyoVZTG3Xa

A szállítás magyarországra 560 EUR körül van. Ezzel a ferde felület sem lehet gond.

Tisztelettel.

 © VTamás2016. ápr. 15. 18:07 | Válasz | #37234 
Szia!
Köszi,de úgy tűnik lesz valami így fórumon belül...

 © Szalai György2016. ápr. 15. 16:47 | Válasz | #37233 
Ismerős. Együtt lakok vele.

 © kavicska2016. ápr. 15. 16:40 | Válasz | #37232 
megy mail

 © Csuhás2016. ápr. 15. 14:42 | Válasz | #37231 
Talán ez, feltéve hogy a cipészek nem valami mást hívnak tusírasztalnak.

 © VTamás2016. ápr. 15. 11:36 | Válasz | #37230 
Sziasztok

Elnézést,hogy így belebeszélek,de ha már a hántolásról esik szó...nincsen véletlen valakinek valami elérhető/megfizethető árú tusírlapja?
200×300,vagy 300×400
Nem kellene a leggyönyörűbb állapotú...

 © jani3002016. ápr. 15. 11:01 | Válasz | #37229 
Akkor jó , az enyém akkor 2000 es .
A közel 100kg ban biztos vagyok .
Én érteni vélem a 140 et .
Nem kell olyan széles .
De a két méteres szerkezeti acél szerintem miliket is hajlik kézzel .
Merevíteni akarhatja , de túl nagy falat lesz így belegondolva .

 © svager2016. ápr. 15. 10:50 | Válasz | #37228 
Ezt a típust mértem meg,1500-as és 45 kg

Rendesen bele kell kapaszkodni ha egyedül használod.
Még a vízszintes felületen egyedül elboldogultam vele,de a ferde részeken csak a Fekete Laci tartaná meg.
Nem értem minek(hova)kell a 140mm széles?

 © jani3002016. ápr. 15. 10:21 | Válasz | #37227 
Ha nekiállsz véletlenül se bütykörésszél , csavarokkal ragasztóval .
Hegeszteni kell , ügyesen , előfeszítve , két igerendához hozzáheftelve .
Kola írta szerintem hogy neki van csinált .
De már írtam , 3 db ot kel csinálni :)

 © jani3002016. ápr. 15. 10:10 | Válasz | #37226 
Tusírléc a fórumról :)
Lehet az enyém is csak 1500 as

 © jani3002016. ápr. 15. 10:00 | Válasz | #37225 
Tavaly karácsonyra megleptem magam egy 2 m es ellenőrző híddal .
Fogadtam segítséget , nehogy még több sérülés legyen rajta .
Az pár kiló híján 100 kg .

 © jani3002016. ápr. 15. 09:55 | Válasz | #37224 
Bocsi hogy beleszólok .
De 1500 csúcstáv ról írt .
Annak simán van 2 méter az ágya .
És akkor még az orsóház felfekvő felüte nincs is benne .

 © Csuhás2016. ápr. 15. 08:00 | Válasz | #37223 
Szerintem elég egy ezres léc is. Egy nagyobb gépen van olyan megmunkált felület ami nem volt használatban ( pl prizma teteje ) ami mérési referencia lehet. Azon csúsztatva a mérőeszközt szépen fel lehet venni a kopás "térképét" majd ezt használva átfedő méteres szakaszokban lehet hántolni. Egy kopott gépágy hántolása szerintem önmagában is kemény több hetes munka ( Nyilván gyakorlattal, kézzel tologatott ideiglenes ágyköszörűvel lehet gyorsítani, de rutin nélkül gyorsítva lehet elrontani is. )

 © svager2016. ápr. 15. 07:16 | Válasz | #37222 
Szerintem is fölösleges 1500-nál nagyobb léc. Arról nem is beszélve,hogy az is két emberes mert 45Kg a gyári öntvény.



 © Szalai György2016. ápr. 15. 06:04 | Válasz | #37221 
Miért kell kétezres léc, az ezerötszázas szakasz egyengetéséhez?
Menyibe lesz ez mire elkészül?
Menyire kell pontosnak lennie?

 © Gépipari Szolnok 752016. ápr. 15. 00:34 | Válasz | #37220 
Van kőnnyített tusírléc. Van egy metszet is róla.De miért kell talpat csinálni. Elég ha az I szelvény egyik talpát és az oldalát megköszörülik a rajz szerint. a szelvény közepét kikönnyítteted vizesvágóval .igy nem csavarodik.
Még így is lesz mit csinálni ha kész. Ha az 1500 hosszon , csak a két fogáspontot találsz két szélén akkor százvalahányszor átkell menni rajta. És ez csak egy csúszófelület. marad még
négy vagy hat , attól függ hány prizmás.
Ha már ilyen hosszon köszörülnek , akkor az ágy köszörülés nem lenne célravezető?



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[img] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

 © hostya2016. ápr. 14. 23:50 | Válasz | #37219 
Ezt az egész 'projektet' gondold át még egyszer.. :)
==========
"Tehát tusirléc:2000mm hosszúságú kellene,arra gondoltam,hogy hegesztés helyett veszek egy melegen hengerelt I gerendát aminek a talpára egy laposacélt csavaroznék(acélcsavarok+csapágyragasztó+mindegyiket nyomatékkulcsal egyforma nyomatékkal szoritani)!Ezután az eddigi méretezéseim alapján ezt a 100-130 kg -os vasat elvinni egy sikköszörűshöz aki lesimitaná! "
===========

Lehet hogy találsz olyan síkköszörűst akinek van alkalmas gépe a 2000mm hosszúságú, 100-130 kg -os 'vasdarab' lesimítására, de...

- Többe fog kerülni a "simítás" mint a felújításra szánt 1500 -as csúcstávú gép...
- Hogy akarod használni azt a 100-130 kg -os vasat... (2-3 ember kellene hozzá..)

Szerintem hamvában holt az ötlet(ed)..!

 © norbi12016. ápr. 14. 23:05 | Válasz | #37218 
Sziasztok!Nem szeretném túlfeszegetni a tusir léc és hántolás témát de mielőtt belevágok kérdeznék tőletek párat!
Tusirlécem nincsen igy kénytelen vagyok egyet fabrikálni,hogy az 1500 -as csúcstávú gépemet kicsit helyrefaragjam,vagyis a szándék ez aztán valami majd lessz!
Tehát tusirléc:2000mm hosszúságú kellene,arra gondoltam,hogy hegesztés helyett veszek egy melegen hengerelt I gerendát aminek a talpára egy laposacélt csavaroznék(acélcsavarok+csapágyragasztó+mindegyiket nyomatékkulcsal egyforma nyomatékkal szoritani)!Ezután az eddigi méretezéseim alapján ezt a 100-130 kg -os vasat elvinni egy sikköszörűshöz aki lesimitaná!
Főként a méretezéssel vagyok bajban az I gerenda eddigi gondolataim 240 magas és 120mm széles erre a 120mm -es részre csavaroznék egy 140 széles 20mm vastag laposvasat aminek a szabadon maradt lapja sikköszörülve lenne!
Ehhez várok hozzászólásokat,ötleteket,kritikár jaj csak szegelgetek ne irjon!

 © patriksolyom2016. ápr. 14. 20:51 | Válasz | #37217 
Hali! Nekem van mindenem e-400hoz keziszan keresztszán norton-lakatszekrény szegnyereg stb stb ..

 © Bagyinszki László2016. ápr. 14. 19:47 | Válasz | #37216 
Szervusz János!
Engem is érdekelne a telefonszám.Köszönettel venném ,ha elküldenéd.
Üdv:Bagyinszki László

 © svejk2016. ápr. 14. 10:00 | Válasz | #37215 
Csupa jó hír!
Egyeztetek mi is kell és milyen gépre pontosan.


 © jani3002016. ápr. 14. 09:05 | Válasz | #37214 
Szia !
Igen , van ! :)
Tudok adni telefonszámot .
Nem egy olcsó ember , de egy próbát megérhet .
Felhívtam van mindene .
Nekem jó ismerősöm , de pénzről nem beszélünk .

 © ANTAL GÁBOR2016. ápr. 14. 06:35 | Válasz | #37213 
A norton is eladó . Az újabb ( nem siklócsapágyas gép ) Előgyártott siklócsapágyaim is vannak

 © ANTAL GÁBOR2016. ápr. 14. 06:33 | Válasz | #37212 
van egy eladó hosszánom ( és a szánszekrény is megvan! ) a keresztszánt a kéziszánt és a késtartót még tartogatom

 © sufnituning2016. ápr. 13. 22:17 | Válasz | #37211 
Igen van

 © svejk2016. ápr. 13. 22:12 | Válasz | #37210 
Szerintetek van arra reális esély, hogy egy E400-ashoz tudok venni valahol egy komplett szánrendszert?
(hosszán, keresztszán, kéziszán, késtartó)

 © KoLa2016. ápr. 12. 22:02 | Válasz | #37209 
Szia! most hogy olvasom ezt a technológiát!
Nem dógoztál' Te régebben a GySGy-nél Budapesten?

 © peppe512016. ápr. 12. 15:35 | Válasz | #37208 
Régi, kecskelábú eszterga. Elveszett a típusa.
http://kepfeltoltes.hu/view/160412/eszterga_proba_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 © peppe512016. ápr. 12. 15:29 | Válasz | #37207 
Régi, kecskelábú eszterga. Elveszett a típusa.

 © Csuhás2016. ápr. 12. 11:49 | Válasz | #37206 
Ezt részletezd, mert el nem tudom képzelni hogy valaki elkezdene kutatni a lomosban ennyi információ alapján. Géptípus, vagy legalább néhány fotó sokat segíthetne.

 © peppe512016. ápr. 12. 11:12 | Válasz | #37205 
KERESZTSZÁNRA szánkót + kéziszánt keresek.
A szánkó 140 mm széles lehet, az esztergán a prizma csúcstáv 100 mm.

 © Vetesi752016. ápr. 11. 21:04 | Válasz | #37204 
"Ez nem azt jelenti feltétlenül! hogy a főorsónk tér ki! "
Pontosan. A főorsó nem megy sehova, csak az anyag hajlik.
Pl.feladat automatára: Átm.4,0 KO33 "drót" darabolása kulturáltan.
Technika: beszúr - leszúr - adagol, rev. fej áll.
Rosszabbul forgácsolható anyag, jobb hűtés miatt szélesebb kések és intenzívebb locsolás + forgácsolósebesség is kell - mert haladni szeretnénk :)- , ezért a főorsó véget burkolni kell, különben a plafonról is vágóolaj fog csepegni. Tehát, ekkora átmérőnél 2D+ MDB kinyúlás a minimum.
Rossz L/D viszony + nagy forgácsolóerő = nagy anyag kihajlás. ---> Megint lehet "barkácsolni"!


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com