Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Esztergálás
Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © jani300tegnap 14:19 | Válasz | #37491 
Szia ! Érdekes . Nekem olyan van amiben nincs áttétel .
Jó hogy felraktad , forgácsolással kapcsolatban szinte minden érdekel .

 © Robika37tegnap 10:23 | Válasz | #37490 
Szerintem az összes olyan gépen van kereszt és hosszelőtolás kikapcsolás ahol kikapcsolási nyomatékot tudsz állítani. Az EAN-on azért nem tudja kikapcsolni a keresztelőtolást mert az ütközővel a reteszelést oldod.

 © kertész laci2016. máj. 28. 21:28 | Válasz | #37489 
Nem engem kérdeztél ;
Pl egy E400 on sincs?
De van!

 © crosspisti2016. máj. 28. 19:10 | Válasz | #37488 
Ne gondod, hogy az ágyra szerelt ütköző pontatlan méretet eredményez. Nagyon egyszerű eszköz,és van forgatható változatban is. Az általános hossz tűrést bőven teljesíti. Széria munkánál többre tartom mint az útmérőket, mert azokat állandóan figyelni kell.A forgatható változatot akkor érdemes használni, ha több méretet akarunk tartani.

 © Teaway2016. máj. 28. 12:30 | Válasz | #37487 
Igen, akkor van reccs, ha az előtolóműben nincsen direkt erre az esetre meggyengített elem, ami eltörik, vagy kuplung, ami meg tud csúszni.

 © laacika2016. máj. 28. 12:20 | Válasz | #37486 
Dee irtam hogy erre is gondoltam,e ezt a funkcióját háttérbe helyeztem az miatt hogy én pontatlannak vélem (még nem használtam).

 © crosspisti2016. máj. 28. 12:04 | Válasz | #37485 
A hossz szán ütközője pont arra való melyre a legkevésbé gondoltál, sorozatgyártásnál kell használni. A kereszt szánra helyezett ütköző nem annyira elterjedt, nagyolásnál lenne értelme, amikor sokat kell leszedni az átmérőből,és egy kört is lehetne tévedni a nóniuszon.

 © laacika2016. máj. 28. 11:16 | Válasz | #37484 
Szia.
Köszi válaszod.
Akkor ezért van/volt eltörve a keresztorsó végénél a nóniusz mögötti öntvény rész mert neki mentek a szánnal.
Tehát akkor akár hossz vagy keeszt előtolással neki megyünk valaminek akkor ott a hajtásba lesz reccs,vagy annál aminek nekimentünk.

 © hostya2016. máj. 28. 00:58 | Válasz | #37483 
Az EAN-on gyárilag jobbos a kézi szán orsó..!

A keresztszánon is 'létezik' ütköző, egyes gépeknél,(az EAN-on nincs ilyen..) de a keresztszán ütköző semmi védelmet nem nyújt.. (Értsd: nem kapcsolja ki az előtolást..! Nincs is szükség rá..)

Az EAN-on az ágyra szerelhető ütközőt se használnám(a helyedben) az előtolás kikapcsolására, (inkább csak fizikai ÜTKÖZTETÉSRE kézi előtolással) mert nem biztos hogy a lakatszekrényben levő mechanizmus hiba nélkül teszi a dolgát... (Nagy "reccs" lehet belőle..)



 © laacika2016. máj. 27. 23:18 | Válasz | #37482 
Pontosan én is igy tartom helyesnek,kézreállónak,de az is lehet hogy ezen az An on gyárilag jobbos volt kéziszån orsó,csak lecserélték,nem tudom.
Közbe kérdeznék is.
Az oké hogy van ütköző melyet használhatunk arra hogy véletlen se menjünk bele a tokmányba,vagy neki a szegnyeregnek,vagy ép egy sorozt gyártásnál méretre ållunk vele,(bár ez nem tudom mennyire lenne pontos),de mi védelem van pl a kereszt előtolásnál,semmi?
Pl egy E400 on sincs?

 © KoLa2016. máj. 27. 21:21 | Válasz | #37481 
Szia! ez az EU-175 kéziszán maradéka! közben elhasználtam másra a többi részét! mert cnc-re nem nagyon kell kéziszán, gondoltam annak idején!most már látom hogy hobbi kategóriába még van értelme, néha amikor balhé van, könnyebb lenne visszaállni a menetbe, kézzel!

 © Csuhás2016. máj. 27. 20:51 | Válasz | #37480 
Szerintem a kereszt és a késszánnak úgy kell működnie hogy ha úgy tekered mint egy normál csavart befelé, akkor egy tipikus munkadarabon növekedjen a fogás, azaz a keresztszán a tengelyvonal felé míg a késszán a tokmány felé mozduljon el. A hossz szán esetén a tekerő felső fele azonos irányba mozdul mint maga a szán.

 © jani3002016. máj. 27. 20:23 | Válasz | #37479 
Tehát ha úgy tekered a tekerőkart mindha behajtanál egy csavart , akkor a szegnyereg fele mozdul a kéziszán . Akkor ez érdekes .
Akkor valóban balos az orsó de minek ?
Nem így kéne működnie .

 © laacika2016. máj. 27. 17:15 | Válasz | #37478 
Igen hátra,tehát balos.Nem tudom ez eredetileg igy volt-e.
[img][/img]

 © jani3002016. máj. 27. 15:12 | Válasz | #37477 
Láttam a videót .
Ha befele tekered akkor neked hátrafele megy a kéziszán ? Akkor balos benne az orsó .
Össze lehet rakni balos orsóval is , csak meg kell szokni . De erről ennyi .

 © jani3002016. máj. 27. 14:53 | Válasz | #37476 
Hát jó !
Az ean nincs itt . De este megnézem .
Az enyém mondjuk régebbi , de van egy újabbnak a szánrendszere és főorsóháza is .
De nem vitázom , csak nem értem mitől lenne balos .
Láttam nincs rajta a kéziszán , csinálj már egy képet róla hogy is néz ki .

 © laacika2016. máj. 27. 12:41 | Válasz | #37475 
Igen volt,jól emlékszel,de abba jobbos volt a kéziszán orsô.
Ean-nál pedig mind a kettő balos.

 © jani3002016. máj. 27. 11:33 | Válasz | #37474 
Hát , szerintem jobbos .
De ez mind attól függ mit minek nevezünk éppen :)
Volt kecskelábú géped asszem , abban a típusú kéziszánban viszont a balos menet a jó .

 © laacika2016. máj. 27. 11:04 | Válasz | #37473 
3 kéziszán orsót?mind balos ugye?

 © jani3002016. máj. 27. 10:54 | Válasz | #37472 
Biztos ami biztos ,most néztem hármat ...
????

 © laacika2016. máj. 27. 10:08 | Válasz | #37471 
Nekem balos a kéziszáné is.mindkettő 14x3 bal.

 © crosspisti2016. máj. 27. 09:04 | Válasz | #37470 
Elég rafinált dolog a várhatóan oválisra kopott csapágy beállítása, de nem biztos, hogy annyira kopott. Nyugodtan állítsd be arra a méretre amire előző hozzászólásomban utaltam, utána közepes fordulaton indítani, figyelni mikor akar szorulni, ha lassul megállítani, ilyen esetben még nem károsodik semmi.Egy új csapágyat könnyebb beállítani, mert nem ovális.

 © Csuhás2016. máj. 27. 08:16 | Válasz | #37469 
Konkrétan melyik nem jön le? Megnéztem a link checker szerint most épp minden file letölthető.

 © jani3002016. máj. 27. 07:57 | Válasz | #37468 
Szia !
Volt ugyan két EU-m , de egyiken sem volt meg a késszán :( De most van egy EU késszánom .
Abban szerintem nincsen áttétel .
A TOS gépeken viszont tényleg fel van emelve a tekerőkar , de ilyenem még nem volt .

 © sputmamut2016. máj. 27. 00:34 | Válasz | #37467 
Nem tudom meddig lehet még feszíteni rajta. Van ilyenkor ennek valami módja, hogy leteszteljem nem húztam-e túl?

 © sputmamut2016. máj. 27. 00:33 | Válasz | #37466 
Köszönöm a segítséget. Csuhas van egy kis probléma, rákattintok a lassú letöltésre és ezt hozza be: 503 Service Temporarily Unavailable. Vajon a szerver szarakszik vagy már nincs fent?

 © KoLa2016. máj. 26. 21:28 | Válasz | #37465 
Igazad van! nem gondoltam át teljesen!de az EU-nak fordítva van az biztos!

 © jani3002016. máj. 26. 20:55 | Válasz | #37464 
A keresztszánnál az orsó áll ,és forog ,és az anya mozog de nem forog .
A kéziszánnál az orsó mozog és forog , az anya meg csak áll .
Általában ...
Átgondolod :)

 © KoLa2016. máj. 26. 20:44 | Válasz | #37463 
"a kézi száné általában jobb menetes"
Ezt eddig nem tapasztaltam!csak egy gépen! Az EU-175 kéziszánja volt ilyen elbakterolt, jobbos menetű! be is építettek egy fogaskerekes irány fordítót hozzá!
Volt azért értelme ennek, mert így nem középre esett a kézi forgató! több hely maradt a szegnyeregig forgatni, bizonyos munkáknál nagyon előnyös.

 © crosspisti2016. máj. 26. 19:46 | Válasz | #37462 
A keresztszán orsója bal menetes a kézi száné általában jobb menetes. A menetes orsók anyaga a két választás közül c45 legyen.

 © laacika2016. máj. 26. 19:23 | Válasz | #37461 
Itt tervezem megvenni az órsót (14x3) a keresztszánhoz és marad a kézi szánhoz is.
Elősször is ha tud valaki olcsóbb céget az kérem jelezze.
Illetve annyi lenne még a kérdésem hogy keresztszánorsóhoz melyik a megfelelőbb a C15 vagy a C45?
Természetesen broncanyával,érdekes mert ennél a cégnél anya van 14x3 as orsó viszont ilyen méretben csak a Powerbelt-nél van.
Köszönöm a segitséget/tanácsokat.

 © crosspisti2016. máj. 26. 10:51 | Válasz | #37460 
Lehet, hogy a gépeddel nincs is olyan nagy baj, csak be kell állítani a csapágyhézagot, próbáld meg a 0,1-0,2 tized helyett, 0,03-0,04 századra. A teljes javítás, ha elkerülhetetlen, új csapágyak beszerzése, főorsó esetleges köszörülése.Szerencsésebb lennél,ha a géped csapágyazása nem sikló csapágyazású lenne.

 © Csuhás2016. máj. 26. 07:59 | Válasz | #37459 
A könyvgyűjteményemben van gépkönyv és rajzok is, viszont már a gördülő csapágyas változatról van anyag. ( Megtalálod az oldal alján a tár linkre kattintva a csuhás könyvtárban. Linkelhetném, de jobb ha a "módszert" tudod. )

 © sputmamut2016. máj. 25. 23:22 | Válasz | #37458 
Szép estét mindenkinek!

Szeretnék segítséget kérni tőletek. Van egy E2N 750 kisesztergám, viszont se épkézláb gépkönyvem, se összeállítási rajzom nincs. Szeretnék egy nagy generált (olajcsere, esetleg bronz anyákat és csapágyakat cserélni ha szükséges) csinálni a gépen. Valamint van egy aggasztó problémám: beremeg a gép leszúrásnál, valószínüleg kopott a bronz csúszócsapágy. Húztam rajta és így is 0.1-0.2-et tudok emelni mérőóra szerint. Agyon nem mertem feszíteni mert félek besül, sajna nincs nagy tapasztalatom ebben, a szétszerelésnél elakadtam, nem tudtam kivenni a bronz csapágyat, hogy megnézzem. Nagyon szeretném rendbe rakni a gépet, de Kaposváron és környékén nem nagyon találtam géplakatost aki elvállalta volna... Bárminemű segítséget elfogadok, előre is köszönöm!

Üdv.: Bajzik András

 © KoLa2016. máj. 25. 21:54 | Válasz | #37457 
"azt a 1.5-2mm pucát is le lehet köszörülni."
Biztos Te is tudod hogy mennyire pusztítja a piros követ ez a pucni leköszörülés!mondjuk 100db-nál már brutális a kőrombolás.
Gondolom szalagcsiszolóra gondoltál közben!mert azzal meg több ezret is lehet pucnizni!

 © KoLa2016. máj. 25. 21:46 | Válasz | #37456 
Viszont, ha, acélt szúrunk le, akkor az egyenes él a legjobb, ez a középső, a laacika féle mórickán!
Fontos még a forgácskeresztmetszet!leszúrókés szélesség x fordulatonkénti előtolással!
A ferde élű leszúrókés acélban csak kis átmérőknél ajánlott! mert nekivezeti a forgácsot a munkadarab homlokfelületének és berágódik!aztán betapad és viszlát! ezen úgy lehet segíteni,hogy, ha nem spórolunk az anyaggal, és széles kést köszörülünk, a forgácskeresztmetszet minél jobban hasonlít egy vonalra annál jobb!az arány legyen kb 80:1-hez, de sorozatgyártásnál, az egyenes késsel sokkal jobb eredményt lehet elérni, mert könnyen távozik a forgács a beszúrásból!
Van még itt egy csomó változó a képletben! mint anyagminőség, átmérő,késgeometria, főorsó fordulatszám, vagy vágósebesség, vagy változó vágósebesség...

 © Kopirnyák2016. máj. 25. 20:50 | Válasz | #37455 
Ebben teljesen igazad van. Én egyedi gyártásban gondolkodtam, nem több ezres szériában.

 © laacika2016. máj. 25. 20:42 | Válasz | #37454 
Azért ebbe is van valami,mert nagytöbbségében utánna le oldalazzuk,nem haggyuk úgy.

 © crosspisti2016. máj. 25. 18:33 | Válasz | #37453 
Elnézést, hogy beleszólok bár nem engem kérdeztél.Nagyon sok olyan munka van, különösen automatán készített, amit másik oldalról már nem fogunk fel. Példaként említem a mostani munkámat, ahol nem maradhat leszúrási csonk. Sárgaréz az anyag, és rámérve kevesebb mint 0,1 mm sőt inkább 0,05 mm a leszúrási csonk, nem átmérőben , hosszban értendő.Gondolj bele több ezer DB-nál, mennyi idő megtakarítás.

 © Kopirnyák2016. máj. 25. 16:42 | Válasz | #37452 
Akkor kérdezek én is.
Mennyire általános, hogy egy leszúrt munkadarabot nem vetjük alá további megmunkálásnak a leszúrás oldalán? Nekem azt tanították, hogy picivel névleges méret fölött szúrunk le, majd oldalazással beállít a méret, letör, esetleg menetes furat kell, stb. Amennyiben meg olyan igénytelen az esztergáncsos, hogy megfelel neki a leszúrás által képzett felület, vagy a munkadarab követelményei nem igénylik a sima és ráncmentes felületet, akkor azt a 1.5-2mm pucát is le lehet köszörülni.

 © crosspisti2016. máj. 25. 15:57 | Válasz | #37451 
Szerintem a leszúrókés akkor dolgozik a legmegfelelőbben, ha a vágóél nem ferde, ha úgy akarunk leszúrni, hogy tiszta maradjon a leeső darab, ferde élű kés kell. A ferdeség mértéke csak akkora legyen amire szükség van.

 © Csuhás2016. máj. 25. 15:33 | Válasz | #37450 
"A csonk "pucuka" méretét nem az határozza meg hogy ferde-e a főél. "
Szerintem ebben nincs igazad. A leszúrás végén letörik a darab, és egy kis csonk marad. Nem szerencsés ha az a leeső darabon van. A ferde él miatt a kúpos maradék a befogott részen marad és a kés tovább tolásával az is leszedhető.

 © Kopirnyák2016. máj. 25. 15:17 | Válasz | #37449 
A csonk "pucuka" méretét nem az határozza meg hogy ferde-e a főél.
A beszúró és a leszúró kést többnyire az különbözteti meg, hogy a leszúró hosszabb.
Ha ennyire otthon vagy a témában miért kérdezel?

 © laacika2016. máj. 25. 15:00 | Válasz | #37448 
Igen,mint ahogy Csuhás mondja,a főél/vágóél a 10 fokos,hogy a leszúráskor minnél kisebb csonk maradjon.
Én úgy tudom csak a beszúrókés főéle merőleges a kés szárra.

 © laacika2016. máj. 25. 14:55 | Válasz | #37447 
Átnézem,köszi.

 © Csuhás2016. máj. 25. 14:39 | Válasz | #37446 
A rajz nem arányos, az élben van egy 10 fokos eltérés hogy a leszúrt darabon ne maradjon pucuka.

 © Kopirnyák2016. máj. 25. 14:33 | Válasz | #37445 
A jobb oldali kérdőjel: 0-14 fok (attól függ mennyire akarod hogy gyorsan távozzon a forgács). a bal kérdőjel meg mondjuk 8 fok. Viszont nem tudom mi az amit te 10fokra rajzoltál be? A leszúrókés vágóélének merőlegesnek kell lennie a késszárra.

 © Csuhás2016. máj. 25. 14:23 | Válasz | #37444 
A kérdéses szögek szintén néhány fokosak.
Ezeket ismered: turning

 © laacika2016. máj. 25. 14:05 | Válasz | #37443 
Leszúró kést csinálnék 20x20 as gyorsacélból,két szöget nem tudok,aki vágja ezeket a dolgokat az kérem segitsen.
[img][/img]

 © laacika2016. máj. 24. 16:17 | Válasz | #37442 
Ez számomra egy kicsit meglepő,Ean-1000 kereszt nóniusz,és állitható.
[img][/img]

 © laacika2016. máj. 23. 21:33 | Válasz | #37441 
Köszi,erre is gondoltam.
Igazából nem tudtam hogy ki hogy fogna bele egy ilyenbe,hogy hogy a legegyszerűb.

 © laacika2016. máj. 23. 21:28 | Válasz | #37440 
Közbe fény derült az igazságra,lehomokoltam az Evig motort amiről nem tudtam hogy 1,5 vagy 2,2kw-os,méretéből gondoltam én hogy 2,2-es.
[img][/img]

 © crosspisti2016. máj. 23. 19:31 | Válasz | #37439 
Az ilyen lemezmunkát, akár négy szögletes lemezből is ki lehet szúrni. A tokmányban be kell fogni egy lehetőleg nagyobb átmérőjű tárcsát, majd a szegnyereggel, forgócsúccsal megtámasztani, de ide is kell egy nagyobb méretű támaszték, ha a lemez vastagabb a nagyobb méretű támaszték elhagyható, elég a forgócsúcs is.

 © laacika2016. máj. 23. 14:53 | Válasz | #37438 
Értem,köszi.
Azt hiszem Co-val rá pontozok egy csődarabot,majd ezt megfogva átmérőzöm és belefúrok a kivánt méretre.

 © Csuhás2016. máj. 23. 14:32 | Válasz | #37437 
Kérdés hogy van-e rajta furat? Ha igen akkor egyszerűbb az élet mert akkor egy tüskével meg lehet vezetni. Sőt akár lehet nem központos furat is amibe betéve egy csavart meneszteni is lehet. Ha nincs ilyen akkor fel lehet rá ragasztani valamit. Egy fadarabot le lehet oldalazni és egy két kétoldalas szőnyegragasztó darabbal lehet meneszteni természetesen a lemez túloldalán is egy koronggal amit csúccsal lehet nyomni.
A szőnyegragasztó helyett lehet pillanatragasztót, melegtaknyot is használni.
De akár mágneses tokmányt is használhatsz már ha van. :-)

 © laacika2016. máj. 23. 14:31 | Válasz | #37436 
Igen,erre is gondoltam,volt hogy igy csináltam köszörűtengelyre 90mm es povákat.
Isten ments dicsekedni,ezt annak csinálom aki a fuvarosom volt/aki elhozta.
Hát igen,az a bizonyos polc még elég hiányos,de gyüjtögetem be a dolgokat,egyszer remélem minden meg lesz ami csak kelhet,de nem megy minden egyszerre.

 © jani3002016. máj. 23. 13:48 | Válasz | #37435 
Hozzá lehet hegeszteni valamit pl . Egy db csőkarikát .
Ha nem zavaró .
De én már vágtam ki flexel 5 ös lemezből 350 mm es köszörű kő burkolatokat minden további megmunkálás nélkül.
De én is kíváncsi vagyok a komoly szakik véleményére ez ügyben .
Egyébként meg ne dicsekedj hogy van esztergád :) Könnyen előfordulhat hogy jönnek az ismerősök minden kis bisz-baszal , ami sokkal több időbe energiádba fog kerülni , mindha elvinnéd valakihez akinek csak le kell vennie a polcról a késeket , meg mindenfélét .
De ne legyen igazam .

 © laacika2016. máj. 23. 13:14 | Válasz | #37434 
Sziasztok.
Mielőtt szétszedem a padom havernak csinálnom kell egy tárcsát,4mm es lemezből kivágom,ezt kellene átmérőznöm 230mm környékére,a kérdésem az hogy ti hogy csinálnátok?mert én csak azt a megoldást látom magam előtt hogy a lemez közepébe egy központfúrós furat,majd a lemezt nekinyomom a csúccsal a pofáknak.Van jobb ötletetek,mert én ezt nem a legegéségesebbnek látom.köszönöm.

 © Rocco332016. máj. 22. 07:50 | Válasz | #37433 
Szia, köszönöm a válaszod! Csak nézelődök a gépek között.

 © szucst2016. máj. 22. 00:35 | Válasz | #37432 
Szia,
Véleményem és kevés tapasztalatom szerint az is kúpos bronzcsapággyal készült.
Kolléga képét idézném, ha így néz ki a bajonett mögött akkor tuti bronzcsapágyas:
http://www.cnctar.hunbay.com/B%C3%A9n%C3%A1z%C3%B3k%20k%C3%A9pei/DSC03207_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Mi a tünet?

 © laacika2016. máj. 21. 22:47 | Válasz | #37431 
Naaa ez az,igy hogy tettél be egy képet igy az enyémen is megtalálltam halványan a Danúvia jelét és feliratát,köszi,igy mostmár legalább tudom hogy mit keressek, (tűt a szénakazalba!?).

 © hostya2016. máj. 21. 16:57 | Válasz | #37430 
Nekem 3db 125-ös "AC" jelölésű tokmányom van, és mindhárom magyar Danuvia gyártmányú.
Feltételezem hogy a Te 200-asod is Danuvia...

 © jani3002016. máj. 21. 15:59 | Válasz | #37429 
Hát nem tudom , van még két másik benne .
Érdemesnek tartod evvel vacakolni egy igen kétes végeredményért ?

 © Csuhás2016. máj. 21. 15:53 | Válasz | #37428 
A fogazást elég nehéz elkészíteni így előbb keresnék diót, és ha nincs akkor megpróbálnék egy négyszöges rész ráhegeszteni. Gondosan leélezve lehetőleg teljes keresztmetszetben hegesztve, majd hőkezelve.

 © laacika2016. máj. 21. 15:07 | Válasz | #37427 
Igen 200-as,sajnos nem tudom miféle tokmány,egy (AC) felirat amit találltam belenyomva,semmi többet nem látok rajta.
Úgyis készülök szétkapni,akinek volna diója az kérem jelezze,hátha szerencsém lenne és tudnám pótolni.

 © jani3002016. máj. 21. 14:44 | Válasz | #37426 
200 as tokmánynak néztem ami a gépeden van , de majd megmondod mekkora .
Méretek , fénykép , csere .
De szoktak bele puha vakdugót esztergálni , a kiegyensúlyozás miatt .

 © laacika2016. máj. 21. 12:43 | Válasz | #37425 
Ismét egy kérdés.
(Hogy törne el a keze aki 6 számmal kisebb tokmánykulcsal húzza a tokmányt),és igy töri el a diót.
Szerintetek lehet vele valamit kezdeni?(Diócsere nélkül?
[img][/img]

 © Vetesi752016. máj. 21. 12:01 | Válasz | #37424 
Sziasztok!
LNS, QLS80-S2 rövidszál-adagolóhoz keresnék használati útmutatást bármilyen formában.
A net-en idáig csak "prospektusokra" sikerült rátalálnom.
Látszólag rendben? működik a kütyü, de az automata üzem indításával gondok vannak...

 © laacika2016. máj. 21. 09:53 | Válasz | #37423 
Ismét lenne pár kérdésem Ean tulajokhoz vagy épp ahhoz is értőkhöz.
Első hogy ha a vonóorsóba van kb 3mm (hajlott agy nem tudom) azzl mit lehet kezdeni?

Második hogy nem tudom ez miatt e de igencsak engedi az olajat a szánszekrényből mégpedig a vonóorsónál ha előtolás van kapcsolva,milyen tömités lehett ott.
Tudom hogy nem úszom meg hogy szét ne bombázzam szépen az egészet de na.


 © laacika2016. máj. 20. 13:06 | Válasz | #37422 
Azt nem tudom hogy az ágyszélesség ugyan az-e,valószinű.

 © Rocco332016. máj. 20. 12:27 | Válasz | #37421 
Üdv! E400C tipusu eszterga(kivehető ágyas) Milyen főorsó csapággyal van szerelve? VAgy az összes bronzcsapággyal készült?

 © jani3002016. máj. 20. 11:57 | Válasz | #37420 
Ez jó !
De ha ugyanaz az ágyszélessége akkor nem olyan nagy durranás azért ez a magasítás .
Az rendben hogy nagyobb darab elfordul .
De ugyan azon az átmérőn érdemes csak dolgozni vele mint a másikon . Legalábbis szerintem .

 © laacika2016. máj. 20. 11:04 | Válasz | #37419 
Ágy felett 400,kivett ággyal 530-540 forog el.

 © jani3002016. máj. 20. 10:40 | Válasz | #37418 
Rendes magasítás van a főorsóház alatt !
Egy hasonlóval simán rálehetne tenni a többsebességes házat is .
Mekkora a csúcsmagassága ennek a gépnek ?
A szánrendszer is tetszik tök más mint a sima EAN -é .

 © laacika2016. máj. 20. 10:23 | Válasz | #37417 
[img][/img]

 © laacika2016. máj. 20. 10:06 | Válasz | #37416 
Szép napot.
Szerintem ez az olajszint marha kevés,eggyetlen fogskerék ér az oljba ami fel is szór,de ez nem elégséges,egyenlőre erre gondolok.

 © vaskukac2016. máj. 20. 09:49 | Válasz | #37415 
A legtöbb csapágyban van egy olajgyűjtő zseb, ha ez megtellt, akkor nem fogja tovább nyelni az olajat, hacsak nem annyira kopott, hogy rögtön folyik is ki az orsó mellett.
Tudomásom szerint az előtolás kihajtó tengelyének csapágyát kell elérnie az olajszintnek.

 © vaskukac2016. máj. 20. 09:45 | Válasz | #37414 
Ha a legnagyobb fordulaton való indításkor 20m-nél kisebb távolságra száll a kulcs akkor biztonságos... :)

 © kaiser tibor2016. máj. 19. 21:00 | Válasz | #37413 
Helo
Hiába olajozza, oválisra van kopva a csapágy és nem alakul ki egy folyamatos olajfilm a csapágy és az orsó között. Írta hogy nyeli az olajat. Sajnos nem lesz jó, csak ha lötyögősre hagyja a csapágyat. Vagy meghúzza és csak alacsony fordulaton dolgozik vele.

 © Robika372016. máj. 19. 18:06 | Válasz | #37412 
Kérdés : melegítés után is megfogta? Ha nem melegíted és nincs rendes olajozás akkor nem is fog normálisan működni. Ezt onnét látod, hogy ha megállítod felnyitod a fedelét és nincs olaj a peremen és a csapágyak olajozó furatainál illetve megragad.

 © István832016. máj. 19. 17:05 | Válasz | #37411 
Nekem volt EAN gépem egyféleképpen lehetett
berakni a csapágyat,reteszhorny és olajzó végett.Retesz meg azért van,ha állítani kell az
anyákkal ne forduljon el.

 © patriksolyom2016. máj. 19. 16:09 | Válasz | #37410 
Ha másba nem is tudok segiteni ,de van uj bronz csapágyam ha egyszer kellene .

 © Csuhás2016. máj. 19. 15:28 | Válasz | #37409 
Nem szokták ezeket a csapágyakat időnként forgatni? Mondjuk évente egy negyed fordulatot. Vagy ez túl macerás?

 © svejk2016. máj. 19. 15:07 | Válasz | #37408 
Azért állították szorosra, hogy a vevő ne vegye észre a lógást.

 © István832016. máj. 19. 12:05 | Válasz | #37407 
Ezekkel a siklócsapágyas gépekkel az probléma,ha megvásik a siklócsapágy ,a tokmány felöl leginkább,ezt nem körkörösen teszi ,hanem alul illetve felül kopik jobban.Így már viszont az
után állítás nem lesz tökéletes.Hiába van szorosságra jól beállítva,leszúráskor még így
is megemeli főorsót.Javítás csak a csapágy újrahántolással orvosolható.

 © laacika2016. máj. 19. 10:06 | Válasz | #37406 
Köszönöm mindenkinek a segitséget,a főorsó fogja meg a gépet :( mintahogy kaiser tibor irta.
Méghozzá a tokmányhoz közeli,ezek szerint kicsit túl van feszitve.
Na innen tovább nem tudom mi tévő legyek,csak lazitsak és pörgessem meg ismét majd mérőórával nézzek lógást?
Ezen az oldali csapágyon észre is vettem hogy hamarabb langyosodik.

Amire még nagyon jó lenne választ kapni az az hogy a mérnökök mikor tervezték mennyi olajat szántak odaszállitatni a két bronzcsapágynak!
Ezt azért irom mert bizony az a furat amin keresztül ellátja olajjal,az úgy nyeli el az olajat (mint kasa a nokedlit :)),egy nagyobb olajzót nem birtam úgy nyomni hogy ......
Itt igazából arra akarok kijukadni hogy vajon van-e elég olajam a főorsó szekrénybe,mert szórja az fel,de ha kicsit több lenne benne akkor több fogaskerék érne olajba és jobban szórná fel ezáltal több olaj jutna a két furatba.
Fogalmam nincs hogy,hogy van megoldva a csapágynál az olajzás mert nyeli el az olajat a furat pedig belenézve lámpával olyan mint egy zsákfurat aminek az alja ugye sárga (bronz).
Átnézem majd a gépkönyvét ujra nem-e irja az olajszintet.
Egyenlőre ennyi,és továbbra is köszönöm a segitségeket.
(Annyit azért csak megkérdezek hogy ezt igy hogy használták?valószinű csak alacsony fordulaton,de nem hiszem hogy egéséges ennyire megfesziteni a ....

 © KoLa2016. máj. 18. 22:26 | Válasz | #37405 
A tokmánykulcs súlya és a sugárirányú g-re gondoltam!

 © lasali2016. máj. 18. 22:13 | Válasz | #37404 
Mi gépünk először beleforgatná a motorba a tokmánykulcsot, aztán a gépágyba, mert simán eléri, a 250 es csúcstávolságával. :D

 © KoLa2016. máj. 18. 22:06 | Válasz | #37403 
Szia gorbi! ezekre az intelmekre szükség van!ha egy idegen gépet kezdesz használni!de a saját gépünket le tudjuk tesztelni gyorsan!még az elején.
A tokmánypofa kirepülés tesztelésére kb 650 fordulaton végzett hirtelen irányváltások adnak némi támpontot.
Ha itt nem nagyon változik az átmérő akkor vagy új a tokmány, vagy szennyezett, vagy gyenge a motor indításkor...
Ezt a módszert át lehet képezni tokmánykulcs kirepülés tesztelésére is!
Itt is a motort teszteljük, hogy mennyire agresszívan veszi fel a fordulatszámot!
Bent hagyjuk a tokmánykulcsot, és félreállva indítunk! először mondjuk 350-es fordulaton! látjuk hogy csak leesik a lábrácsra! aztán felvesszük 700-as fordulatra, kb uoda esik, aztán felvesszük 1250-re , már majdnem messzebb repülne de, mégse! 1500 rpm és ez esik ki a legrövidebb távra a lábrácson!
Ezekből az adatokból azt lehet leszűrni hogy régi a tokmányunk és kopottak a diók, nem szorul benne a tokmánykulcs, és hogy GYENGE a motorunk és a gyorsulása kicsi ahhoz hogy elrepítse a kulcsot messzire , tehát biztonságos!
Ha agresszív az indításunk a gépen, akkor érdemes frekiváltóval lágyindítani hogy biztonságos legyen.

 © laacika2016. máj. 18. 21:46 | Válasz | #37402 
Okés,köszi,megfogadom tanácsod.

 © laacika2016. máj. 18. 21:45 | Válasz | #37401 
Nem nem,400V-ról ment,én köttem itthon deltába.

 © Robika372016. máj. 18. 21:37 | Válasz | #37400 
Buta kérdés ? Nem lehet , hogy 220V-ról használták azért van deltába kötve ..?
Hozzáértők .. tekercs ellenállásból nem mérhető ?

 © Robika372016. máj. 18. 21:35 | Válasz | #37399 
Egy MVE esztergán láttam, a géplakatos kolléga mondta el az elvet és az Ő állítása szerint így gyári. Édesanyámtól kértem vastag szálú gyapjú fonalat (ebből köti a téli zoknit karácsonyra :-D ) a rézdrót meg valamelyik Dil behúzótekercsből jött . Könnyebb beletuszkolni a kanócot vele a furatba...és működik is .

 © gorbi2016. máj. 18. 21:30 | Válasz | #37398 
Ha javasolhatom, akkor a főorsót ne forgasd annélkül hogy nem szorítod össze vagy szét a tokmánypofákat valamilyen anyag befogásával, mert képes a síkmenet belül elforogni. Láttam már elrepülni tokmánypofákat... Csúnya nyomot hagyott a tanműhely falán, de mandínerből lepakolt a satupadról is.

 © laacika2016. máj. 18. 21:27 | Válasz | #37397 
Persze persze,vannak ám veszteségek,nem is kevés,de mint ahogy irod hogy "Attól, hogy Te ráaksztottál a frekiváltódra egy terheletlen 2,2-es motort máskor az még nem jelent semmit." ez igy nem igaz,mert az egyik 2,2 es mocim a darabolót hajtja a másik meg egy két hengeres Rába kompresszort,szóval igencsak van mindkettőnek teljesitmény igénye.

A freki váltóm 2,2Kw-os.
Jó lenne azt is tudni hogy a padon mekkora az az Evig motor,dehát nincs rajta tábla,de még helye se.

 © svejk2016. máj. 18. 18:48 | Válasz | #37396 
Valóban a bél szívja fel a kis tartályból, de a dróttal én már sosem találkoztam.
Okos ötlet. Ilyen gyárilag is?

 © svejk2016. máj. 18. 18:46 | Válasz | #37395 
Jó, akkor kapcsold le a gépet és kézzel forgasd a motort, különböző sebváltó állásokban.
Majd rájössz mekkora veszteségek vannak, főleg ha a legnagyobb fordulatszámon van a sebváltó.

Attól, hogy Te ráaksztottál a frekiváltódra egy terheletlen 2,2-es motort máskor az még nem jelent semmit.

Egyébként meg alapszabály frekiváltó és ismeretlen terhelés esetén,hogy a kijelzőt árammérésre kapcsoljuk és a teljes fel és lefutás alatt ellenőrizzük a motor árammerősségét.

Lehet csak el van cseszve az U/f karakterisztikád.

Egyébként mekkora a frekiváltó?

 © Robika372016. máj. 18. 18:20 | Válasz | #37394 
A mellékhajtómű (előtolószekrény norton kinek a pap,-né,-lak tetszés szerint)csöpoögtetős olajozású . az álatalad említet fékcsőszerű furatokból hiányzik a "kenőfilc/kanóc" és a hozzátartozó sodort hajlított rézdrót . Ennek az a szerepe, hogy a kanóc kiszívja az olajat az "olajtáskából" és a rézdrót végén mint egy rezgőtűn lecsöppenik egy csepp olaj . Ha igy van akkor nem folyik bele a nortonba az összes olaj egyszerre és nem áll nyakig olajban a gép.
Üdv: Robi

 © Robika372016. máj. 18. 18:15 | Válasz | #37393 
Üdv !
Nos hát az EAN, leírnám saját tapasztalataimat.
Az olajat Csuhás kolléga jól megfogalmazta, amit hozzátennék bár magad is megfejtetted ez egy siklócsapágyas a főorsóházban szóróolajozású gép.
Én melegítéskor az előtétkapcsolót (az a nagy kar ami a lassú tartományt kapcsolja) üresbe szoktam tenni a kör alakú fokozatválasztót a legnagyobb fokozatra (3-as) és elindítom a gépet ekkor a főorsót még nem forgatja , de már elkezdi felszórni az olajat a fedélre és körbe folyik az olaj a főorsóház peremében lévő csatornában. 1-2 perc után eljut az olaj a főorsó csapágy olajozó furataihoz amiket említettél a videoban . Ekkor már lehet lassú fordulaton (előtét a lassabbikon fokozatválasztó 1-2 fokozatban) még egy két perc és rendesen kialakulnak az olajfilmek és indulhat a munka :-D

 © laacika2016. máj. 18. 16:32 | Válasz | #37392 
Siklócsapágyas ez is,vizsgáltam hogy mikor leáll túlterheléssel akkor rögtön utánna hogy birom forgatni kézzel a tokmányt,én teljesen úgy érzem hogy frankón megy mint hidegen az elején.


Azt nem tudom hogy túl lehet-e feszitve,de 5-10 perc járás után (500-800 as fordulat) kézmeleg a főorsó csapágyazása,de csak ugye a csapágyazás környéke,szerintem ez korrekt.Szerinted?


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com