Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Esztergálás
Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © jani300ma 11:20 | Válasz | #32463 
Üdvözöllek a Fórumon ! Jó olvasni a hozzászólásaidat . Nem csak itt :)

 © vombergma 10:35 | Válasz | #32462 
Dehogynem. Csak ott a fúrószár kerül 50.000 forintba, a pilotfúró (amivel a kezdőfuratot megcsinálod) 15.000-be, de az 4 élű és H6/H7 furatot tol a tényleges fúrónak.

Nem hogy nem hobbi technológia, de még csak nem is szimpla esztergályos műhely módszer. Olyan előtolást igényel a fúró, ami szegnyeregből, kézzel kivitelezhetetlen. Késtartóba (hogy a hosszelőtolással fúrjon) meg század alatt pontossággal befogni nem lehet.

Arról nem beszélve, hogy a minimum 10 baros hűtőfolyadékot hogy adja be a fúrószárba a drehás.:-)

 © crosspistima 10:12 | Válasz | #32461 
Az egytengelyű fúrat fúrásakor, esztergán nem elegendő a fúróval való fúrás. Egy élű szerszámmal is fel kell munkálni a furatot, ez után, ha szükséges dörzsárazní.Lehet egészen kis furatot is felfúrni esztergakéssel. Én több 3-as átmérőjű patront esztergáltam késsel.

 © keritegnap 21:47 | Válasz | #32460 
Köszönöm mindenkinek a hasznos ötleteket!

 © grekontegnap 21:18 | Válasz | #32459 
Heli .
Egyszeruen ès jol :
Morse-t be a főtengelybe
kifurod Φ 12 mm-es furoval 20-25 mili hosszan
kiesztergàlod ebbe a hoszba Φ 12.8-9 re
kifurod Φ 13-as furoval teljes hosszban ( immàr nem màszik el koveti a kiesztergàlt lukat )
kifurod Φ 13,5-as furoval
kifurod Φ 13,7-as furoval ( a furo hegyèt kell mikrozni szàzadra annyi lesz a luk ) , ha nincs ilyen furod egy kopott 14-es meg kell köszörülni ( vagy kopott 14-es dörzsárat ).



 © jani300tegnap 21:08 | Válasz | #32458 
A fúrórudat lehet főorsó betétben ( talán az anyagban is) vezetni . Persze akkor központos szerszám . De így soha nem használtam . Utólag lehet Laci is erre gondolt . A befogó az amit inkább változtatnék , nem az orsókúpba hanem a tokmány helyére tennék befogó szerszámot . Így akár átmenő is lehetne . De a lehetőségeidet Te ismered .

 © keritegnap 21:04 | Válasz | #32457 
Türelemmel nincs gond, léptetőmotor mozgat mindent az esztergámon, de acélon nem tudok túl kicsi fogást venni.
Vagy olyan élkiképzésre gondolsz ami tetszőleges finomsággal dörzsöli az anyagot?

 © keritegnap 20:54 | Válasz | #32456 
Én és az apukám mindent tudunk. Momentán ezt az apukám tudja

Magam elé tudom képzelni a szerszámot, csak azt nem értem mitől nem viszi félre? Jó hogy tömör henger merevebb ez csökkenti a mértékét, de van 12es hss hengerem furat késnek, az is ugyan erre képes, nem?

 © robroy007tegnap 19:34 | Válasz | #32455 
A furat sosem biztos, hogy tengelyvonal mentén készült el ! Hajlandó elkanyarodni !

Tengellyel egybe eső csak akkor lesz ha kiesztergálod !
Persze macerás és türelem igényes pici fogásokkal besimítani a furatot , de nem lehetetlen!

 © jani300tegnap 19:19 | Válasz | #32454 
Betétkéses fúrórúd . Álló szerszámnál vastagabb lehet mint forgónál . Masszívabb mint egy lyukkés .

 © jani300tegnap 19:13 | Válasz | #32453 
Szia ! Ha ezt most komolyan írtad egy világ omlott bennem össze .. Előfúrt lukba fúró rúd .

 © keritegnap 19:00 | Válasz | #32452 
Vagyis csináljak saját fúrószárat?
Ez mivel jobb mint a normál fúró?

 © jani300tegnap 18:32 | Válasz | #32451 
Hasonlóra gondoltam . De a tokmány helyére illesztett befogóval , felhasítva , szorítóval . A tokmánytárcsát nem szokta levenni :))

 © Áts Lászlótegnap 18:23 | Válasz | #32450 
Mit szólnál egy igazi hobbista megoldáshoz? Gyártsál egy fúrórudat. Kell egy 13.6-os anyag egy csavar a végébe és a kés maga,pedig egy törött csigafúró szárából köszörülve. Ha igazán profit akarsz két kést teszel bele. Vagy szimmetrikusan,vagy egymás után és a másodikkal simítasz. Csak sajnos ez a körfutási problémákat nem oldja meg.

 © robroy007tegnap 15:56 | Válasz | #32449 
a 14H7 biztos nem jó a 13,7-hez

14H7 = 14,000-14,018 között
utolsó oldaltűrések

 © keritegnap 13:24 | Válasz | #32448 
Ha a 14H7 dörzsár 13,7mm és nem hajlik el, akkor lehet. Gyakran használt méreteket megvettem, de ebbe most nem ruháznék be csak ezért.

A késsel az a baj, hogy ha nem is gagyi kínai esztergám lenne, akkor is ilyen hosszon már hajlik és rezonál a HSS kés.
Köszörű azért jó mert 0,01mm-es fogásokkal nincs számottevő forgácsolási erő. Lehet hogy ezt fogom megoldani inkább.

 © z.jtegnap 10:07 | Válasz | #32447 
Az úgy nem működne, hogy a 13,7-es lyukat kidörzsárazni pl. 14H7 dörzsárral? Esetleg késsel kiszedni?

 © keritegnap 08:15 | Válasz | #32446 
Akarok csinálni egy befogó patront TR14-es orsóhoz. Tegnap sikeresen meg is köszörültem MK3-asra egy vasdarabot és frankón beleszorul a helyére ahogy elképzeltem. Most már "csak" lyukat kellene bele fúrni ami nem üt és tudok végre precízen TR14-es orsót vég megmunkálni.

Ezt is valahogy köszörülni kéne, de 13,7mm-es furat, nem tudom mi férne bele. Ráadásul a szuport köszörűm csak 8000-et forog. Ilyen kis csapos köszörűkhöz ez kevés. Lehet hogy valami kis gyémántos köszürűt kéne használni? Mert úgy vettem észre azok inkább alacsony fordulaton szeretnek dolgozni. Nem kell sok anyagot leszedni mert csak a végmegmunkálást gondoltam köszörülni.

Vagy munkadarabbal ellenkező irányba forgó fúró elég pontos, ~d5-7 hosszon?

Ugye gagyi kínai asztali esztergám van. Ezért nem működik az hogy puha pofa, meg futher. Próbáltam már ezeket, és valami hibát mindig bevisz a rendszerbe, mert túl rövid a megfogási hossz, az orsó végébe rakott központosító dugó meg azért nem működik mert az orsó vége egész egyszerűen nem központos. Bár mindegyik megoldással egyre jobb eredményt kaptam, de a legjobb az a patronos megoldás volt. Csakhogy a próbát műanyag patronnal csináltam ami nem volt túl stabil megoldás, viszont legalább tudtam bele esztergálni hosszú furatot, de ez acélnál már nem működik.

 © Robika372014. okt. 30. 18:19 | Válasz | #32445 
Köszi a tippet , nagy az öröm mint az egyszeri lánynál buli után ma nekem is megjött....a próbalapka :-D

 © vjanos2014. okt. 30. 10:33 | Válasz | #32444 
Kösz a tippet, tegnap meghozta a futár nekem is :)

 © Áts László2014. okt. 27. 18:03 | Válasz | #32443 
Van most egy Sandvik Coromant akció,ill promóció. Regisztrációért cserébe ingyen küldenek két eszterga lapkát (cnmg1208). Én ma kaptam meg,azt írják,hogy úgysem hiszi el az ember,hogy mennyivel jobb mint a többi,hát küldenek próbára belőle. Elég érdekes adatok vannak a dobozon: AP 3mm fn: 0.30 és a lényeg Vc:415(515-335) m/min És mindezt acélban! Ha valakit érdekelne:
Sandvik

 © Csuhás2014. okt. 27. 16:02 | Válasz | #32442 
Töltsd le a gépkönyvét, ott szinte mindent megtalálsz. ( A linkek fórumban sokszor felraktam a könyvlistát )

 © simi6662014. okt. 27. 15:52 | Válasz | #32441 
Szia, igen kellene... Az alapterületére lennék kiváncsi (maga a gép öntvény lábának méreteire) ha esetleg nem lesz készen a talp, tudjak alá addigra vágni gumilapot (vagy valamit) ideiglenesen, ne akkor kelljen kapkodni ha a darun lóg a gép. Látom, érdi vagy, nagyszerű, mert én is... :-)

 © karcsi222014. okt. 27. 12:17 | Válasz | #32440 
szívesen, ha kell még valami info, írj nyugodtan.

 © simi6662014. okt. 27. 11:09 | Válasz | #32439 
Szia,

Köszönöm szépen.

 © karcsi222014. okt. 27. 10:51 | Válasz | #32438 
szia!

nekem az e2n géptestben lévő furaton 16-os menetes szár kényelmesen átfér. nekem az megy a géptalpba.

üdv. Karesz

 © simi6662014. okt. 27. 10:42 | Válasz | #32437 
géptalapakat = géptalpakat :-)

 © simi6662014. okt. 27. 10:40 | Válasz | #32436 
Üdv Mindenkinek.

Egy kis segítségre lenne szükségem. Csütörtökön érkezik az E2N esztergám, és szeretném megkérdezni, hogy a lábaiban mekkora átmérőjű furatok vannak? Mire megérkezik megcsinálnám a szintezhető géptalapakat neki...

Előre is köszönöm a segítséget.

 © vjanos2014. okt. 26. 21:34 | Válasz | #32435 
Sólyom Rolandnál van ha jól látom.
Ha szerinte termelésbe fogható, akkor én elhiszem :)

 © Alex632014. okt. 26. 20:49 | Válasz | #32434 
Talán agyon van ütve. lehet, megnézem, Lett gyártmány.

 © svejk2014. okt. 26. 20:45 | Válasz | #32433 
Basszus, ennyi pénzért biztos van valami baja... vagy az eladónak! :)
Még hossznóniusz is van rajta!?

 © Alex632014. okt. 26. 20:42 | Válasz | #32432 
meg is találtam

Robika37 köszönöm a segítséget! Most gyorsba megtanulok oroszul. :D

 © Robika372014. okt. 26. 20:24 | Válasz | #32431 
Konkrétan ezt a típust nem , de ha nincs tőled messze egy kirándulást megér. Szerintem nem az eredeti motor van rajta mert az orosz nem szerelt ilyen kicsi motorral ...masszív gépnek tűnik mint általában ha mechanikus kuplungja van akkor lehet vele szépen menetet vágni :-D és csak egyszer löki meg a hálózatot amikor elindítod

 © Alex632014. okt. 26. 20:18 | Válasz | #32430 
Sziasztok!
Ismeri valaki ezt a géptipust? itt

 © Szirtimorc2014. okt. 20. 19:27 | Válasz | #32429 
Köszönöm, megkeresem őket.

M

 © Csuhás2014. okt. 18. 07:57 | Válasz | #32428 
Köszi! A hézagolva egybe esztergálás nekem nem jutott eszembe, pedig nyilvánvalóan ez a helyes megoldás.

 © hostya2014. okt. 18. 00:46 | Válasz | #32427 
A menetprofil 30°-os részét hagyd úgy ahogy van. -ha az eredetit akarod feljavítani-

A két félanyát a csavarokkal szorítsd össze az orsón,(úgy hogy még kézzel működtethető legyen) és mérd meg mekkora hézagoló lemezek kellenek a félanyák közé.
Kihézagolod az "osztósíkot",összeszorítod a csavarokkal, (közben az orsó legyen az anyában(!), majd az orsót kicsavarod) és felesztergálod az anya magméretet kb. 0,6mm-el.
Az anyában csak a trapéz "fejszalag" átmérőt kell kiesztergálni egy megfelelő késsel...
Valahogy így..


Ha mégis úgy döntesz hogy új anyát készítesz, akkor is alkalmazhatod ezt a megoldást, és akkor az új anya "örök életre szól... :)"

 © Csuhás2014. okt. 17. 22:48 | Válasz | #32426 
Nem olyan szerencsés ez a megoldás, mert megkopva a trapéz oldala még bőven kotyog tengelyirányba, de húzni már nem lehet a csavarokon mert a trapéz teteje megszorul a menetárokban. Azért igyekszem majd egy kicsit mélyebbre esztergálnia menetprofilt az anyába, és akkor megint jó lesz egy darabig.

 © KoLa2014. okt. 17. 22:27 | Válasz | #32425 
Szia! ez a megoldás a kopás, után állítására szolgálhat!nem ismerem ezt az anyát!
Az e400-on még bonyolultabbra találták ki! az akkori fejlesztő mérnök elvtársak!3 részből áll a keresztszán anya!Két bronz fél közé egy, acél éket terveztek, aminek a mozgatásával ki lehet kompenzálni az irányváltás kottyanását!
Sokáig jó! de egyszer csak átszakad a bronzanyában a menet...
Nem olyan rossz ez az E2n anya! nem fogyasztja a menetprofilt hanem mélyíti! csak néha be kell kalibrálni!

 © Csuhás2014. okt. 17. 21:47 | Válasz | #32424 
Időközben szereztem némi tapasztalatot a hántológépemmel. Hozzáférhető nagyobb felületen hatékonyabb a kézi hántoló, de a prizmák keskeny ferde felületein nagyon hatékony.
Felraktam egy pici videót. Mindenkitől elnézést az elég gyenge minőségért!

Hántológép videó 36Mb

 © Csuhás2014. okt. 17. 21:37 | Válasz | #32423 
Itt egy fotó az e2n gépem keresztszán anyájáról:


 © fa@2014. okt. 17. 19:34 | Válasz | #32422 
Basszus! Az eredetit sikerült beszúrnom, nem a kicsit! Bocs

 © fa@2014. okt. 17. 19:32 | Válasz | #32421 
Sziasztok. Tegnap ígértem képeket a készülő esztergám késcserélő forgatójáról.




IMG SRC="http://kepfeltoltes.hu/141017/forgat3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

IMG SRC="http://kepfeltoltes.hu/141017/forgat4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

 © Robika372014. okt. 17. 18:55 | Válasz | #32420 
Semmi extra nem volt bennük a kúpos menetnél:
G40 x20,4 z6
G81 x21,2 z-14 e-1 q14 a14 (sima 1/2"-os kúpos menet lett volna, de a z-14-nél nem állt meg elütötte volna a tokmányt és az x értéket nem változtatta jahh és a tesztet lerajzolta szépen :-( )
az anyamenetnél pedig nem lehetett az e értéknek + értéket adni mert akkor olyan volt mintha növekményes koordinátaeltolást akarna csinálni x irányba az emelkedés értékével elrakosgatta a szerszámot x -be az viszont látszott a teszten is...minden mást megcsinál szó nélkül a kis piszok :-D

 © lovas gyula2014. okt. 17. 18:39 | Válasz | #32419 
Küld át a kúpos menet és a collos menet adatait holnap kipróbálom. Mindkettöt csináltam már, nálam müködött.

 © Robika372014. okt. 17. 18:10 | Válasz | #32418 
Üdv az Uraknak !

MINITURN eszterga (HUNOR PNC731) tulajoktól szeretném kérdezni : kúpos menetet illetve colos emelkedésű (G81) anyát készítettek-e a géppel az enyém ennél a két funkciónál "kiakad" számítási hibát vét illetve nem teszi a dolgát teljesen megzavarodik és ennek okaira szeretnék rájönni.
Válaszotokat megköszönném. Robika

 © Csuhás2014. okt. 17. 10:23 | Válasz | #32417 
Az ami a gépkönyvben is le van rajzolva. Este lefotózom, most úgyis szét van szedve a szán.

 © vaskukac2014. okt. 17. 09:03 | Válasz | #32416 
Tegyél fel egy képet, kíváncsi vagyok, hogy mi van a gépedben!

 © Csuhás2014. okt. 16. 10:21 | Válasz | #32415 
Még mindig e2n keresztszán anya. Mi indokolja a hengeres hüvelybe illesztett vízszintes síkban kettévágott anyát? ( Nekem csak a kúpvonalzó miatti egyszerűbb szerelés jutott eszembe ) Ez a megoldás kevesebb állítási tartományt ad mint az axiális irányban mozgatható osztott anya. A hengeres külső egy plusz kotyogási lehetőség, ráadásul elég körülményes legyártani. Láttam fotón hogy a régebbi gépeknél a megszokott a kézi szánnál is alkalmazott anya kialakítás volt.

 © KoLa2014. okt. 15. 22:58 | Válasz | #32414 
G76 p2 z-28 i5 j0.8 k2.7 h1 r2 q29.5 e0 l0

 © KoLa2014. okt. 15. 22:47 | Válasz | #32413 
Forgácsolási paraméterek: rpm 500, menet 24x2b Linuxcnc g76, most fejből nem tudom a beállításokat,de ha érdekel meg tudom adni!

 © KoLa2014. okt. 15. 22:41 | Válasz | #32412 
Szia! Érdekes az észrevételed a balossal kapcsolatban!Ez pont egy trükkös menetvágás eredménye, jobbos kés és lapka, balos menetvágás a túloldalon M4-el!
Látszik a lapkán hogy nagyobb mint kéne, a kopás mutatja!de bevált! ezen van pont!
Ugyanez a művelet nem volt igazán jó, pont nélküli lapkával! mert hogy vannak olyanok is!külső és belső menethez is...

 © Vetesi752014. okt. 15. 22:15 | Válasz | #32411 
Annak kellene lennie a 3.-nak.
A lapkagyártód bízik benne, hogy a "húszperc" után még nem látszik rajta semmi különbség a hasaználatlanhoz képest. :)
vagy, El tudom még képzelni ISO-n kivüli hát- vagy homlokszög jelölésnek, amire a gyártó lapkakatalógusa az irányadó (balos?).

Te is lenyűvöd rendesen...
Szabad kérdezni: forgácsolási paraméterek?

 © abit2014. okt. 15. 19:06 | Válasz | #32410 
Hali
Igen sikerült bár nem én vettem én csak segítettem az ügyleten illetve az autómunkákban kellene majd részt vállalnom
ÜDv

 © Csuhás2014. okt. 15. 13:54 | Válasz | #32409 
Valakinél nem porosodik egy e2n keresztorsó anya?
Találtam eladót, de túl drágán adja, így megkérdezem itt is mielőtt elkezdem legyártani. ( Elég furcsa alakja van így nem triviális kifaragni )

 © Csuhás2014. okt. 15. 12:34 | Válasz | #32408 
Most sikerült! :-)

 © hostya2014. okt. 15. 12:08 | Válasz | #32407 
A csavarfejek csak látszólag egyformák.
Különböző csavarhúzókat illik használni a különböző csavar fejekhez..


A pötty a JIS szabványút jelöli.

 © somma2014. okt. 15. 11:58 | Válasz | #32406 
Pedig publikusra állítottam. :-( akkor utoljára:
csavar

 © Áts László2014. okt. 15. 11:43 | Válasz | #32405 
Szia Tibor! Ezek szerint sikerült venned egy E2N-t,sok sikert hozzá! Eléggé kalandos a főorsó szerelése,főleg ha már valaki aktívan belenyúlt előtted... A többi része jó?

 © Csuhás2014. okt. 15. 10:53 | Válasz | #32404 
Nincs jogunk belenézni az albumodba..

 © somma2014. okt. 15. 10:24 | Válasz | #32403 
Úgy látom nekem sem sikerül csak úgy képet feltölteni: Talán most.
https://plus.google.com/photos/111008769579402098011/albums/6070337069184626897
csavar

 © somma2014. okt. 15. 10:15 | Válasz | #32402 
Igaz nem eszterga, csak egy egyszerű csavar, de itt is van pötty (de minek ??? )

 © Gyati2014. okt. 14. 23:54 | Válasz | #32401 

 © Alex632014. okt. 14. 23:43 | Válasz | #32400 
Kár, hogy itt nem lehet lájkolni. ;)

 © Alex632014. okt. 14. 23:42 | Válasz | #32399 
Mert az egyikkel nagyolsz a másikkal simítasz a harmadikkal meg gyakorolsz hogy legközelebb hogy elmeld ki időben a kést Na az a bepontozott. Én meg állatságokat beszélek egy profinak. :D Bocs Kola. ;)

 © Gyati2014. okt. 14. 23:41 | Válasz | #32398 
Ha olvasnál, akkor látnál is: Szia! Kedves Csuhás kolléga gyűjtése.
http://data.hu/get/3661867/e2ngepkonyv.PDF

 © abit2014. okt. 14. 23:39 | Válasz | #32397 
köszi
ezért lenne jó többek között egy gépkönyv

 © KoLa2014. okt. 14. 23:24 | Válasz | #32396 
Mit kell itt számolni? látszik hogy melyik a jó !

 © elektron2014. okt. 14. 22:53 | Válasz | #32395 
Lehet a mérnökök nem gondolták, hogy az esztergályos tud 3-ig számolni. :)

 © KoLa2014. okt. 14. 22:41 | Válasz | #32394 
Szerintem az látszik hogy hol tartok!itt csak 3 él van, könnyű eldönteni!más eszterga lapkákon nem látom ezt a pontozást!

 © Csuhás2014. okt. 14. 22:07 | Válasz | #32393 
Talán azért hogy forgatáskor tudd hogy hol tartasz. Nyolcszögletű maró lapkán láttam számozást is.

 © svejk2014. okt. 14. 21:51 | Válasz | #32392 
A legfontosabb csapágy a kétsoros hengergörgős kúpos belsőgyűrűjű NN3010-es.
A csapágyak típusai egyébként benne vannak a gépkönyvben.

 © KoLa2014. okt. 14. 21:50 | Válasz | #32391 
Egy kis segítség kellene! miért van a menetvágó lapkák egyik éle, egy ponttal megjelölve?

 © abit2014. okt. 14. 21:46 | Válasz | #32390 
Üdvözlet
E2N eszterga főorsó csapágyai és a méretei érdekelnének.
Ha valaki már cserélt ilyet illetve tudná a méreteket annak a segítségét megköszönném.
Üdv
Abit

 © jani3002014. okt. 13. 14:50 | Válasz | #32389 
Szia ! Ha jól emlékszem ˆ fektiforg is mutatott régebben hasonlót . Igaz marógép orsó és osztófej elektromos kapcsolatát . Az nekem nagyon tetszett .

 © bundyland2014. okt. 13. 13:44 | Válasz | #32388 
Szerintem keresd isvarga-t, neki van egy ilyen fejlesztése.

 © Szirtimorc2014. okt. 13. 13:20 | Válasz | #32387 
Sziasztok!

Valami olyan tervem van, hogy a kínai típusú esztergámon az előtolást szabályzó fogaskerékrendszer helyett valami külön szabályozható motoros vezérlést építenék. Olvastam erről valami kezdeményt, de nem találom. Viszont ilyen téren semmi tapasztalatom sincs. Gondolom servo motor kéne vezérléssel (hogy milyen erős nem tudom), meg fordulatszám érzékelő, meg ami összekapcsolja az egészet. Az is elég, ha én olvasom le a fordulatot, és beírom kézzel valami programba.
A cél: a főorsó fordulatszámához állítható (poti vagy számítógép mindegy) előtolás, az egyszerű menetvágáshoz (is).
Ha ebben tudnátok valamivel segíteni, azt megköszönném.

M

 © Akos112014. okt. 10. 12:26 | Válasz | #32386 
Polikristályos gyémántlapka eladó vadonat új 24.000ft vásároltam darabját 5db van belőle az egészért kérnék 24.000ft ot.

 © sufnituning2014. okt. 07. 22:41 | Válasz | #32385 
Igaz, nem CNC, de jó!

esztergálás

 © sufnituning2014. okt. 07. 15:45 | Válasz | #32384 
Jó megoldás!

 © sufnituning2014. okt. 07. 15:42 | Válasz | #32383 
Mákod volt!

 © HJózsi2014. okt. 07. 14:32 | Válasz | #32382 
Nem zavar, csak szeretnék tudni róla, hogy világhírű lettem ! :D

 © Kristály Árpád2014. okt. 07. 13:32 | Válasz | #32381 

 © Csuhás2014. okt. 07. 13:15 | Válasz | #32380 
Off: Ne nyissunk itt vitát, de szerintem az internet miatt érdemes volna átértelmezni a szerzői jogi felfogásunkat. Szóval szerintem a neten fellelhető kis felbontású képek szabadon felhasználható közprédának tekinthetők. Nehogy már engedélyt kelljen kérnem, vagy köszönő levelet írnom ha egy fórumos, blogos irományomba a mondanivalómat a neten hirtelenjében levadászott képpel szemléltetem.
Magam sem csodálkozom ha felrakott képeim néha egész furcsa helyeken kerülnek elő. Sőt még büszke is szoktam lenni erre. On.

 © Motoros2014. okt. 07. 11:12 | Válasz | #32379 
jobb klikk: kép mentése más néven, aztán feltöltés a saját helyre.
manapság mire számítasz, puszira, pacsira?? :)))

 © HJózsi2014. okt. 07. 00:00 | Válasz | #32378 
Ezt meg én csináltam ... hogy került oda? ... :x

Köszörű kúp

 © jani3002014. okt. 06. 23:51 | Válasz | #32377 
Utolsó hozzászólásom a témában . Úgy néz ki egyik gépjárműolaj sem jó szerszámgépbe (talán az automata váltóolaj ). A "Kinematikai viszkozitás 40°C-on" miatt . :( Egyébként ezt már többen , többször írták .

 © jani3002014. okt. 06. 23:19 | Válasz | #32376 
Legyünk komolyak :) A MOL TCL olaját szokták itt szerszámgépekbe javasolni a komolyabb szakik (cirkulációs és szerszámgépolaj). Az az én magánvéleményem hogy azért vannak átfedések az olajtípusok között .

 © jani3002014. okt. 06. 22:46 | Válasz | #32375 
Köszönöm tudtál segíteni ! Utána kellett néznem . Az EP adalékolás a hipoid fogazású fogaskerekek esetében valóban szükséges . A normál fogazású ,kézi működtetésű váltókhoz , az API GL1 adagolatlan olajat javasol . Én a kisebb viszkozitás miatt gondoltam a motorolajra .

 © drlevis2014. okt. 06. 22:22 | Válasz | #32374 
Remélem tudtam segíteni a döntésben...

 © drlevis2014. okt. 06. 22:17 | Válasz | #32373 
Üdv az uraknak!
A hajtóműolaj vs motorolaj kérdéshez szeretnék valamit hozzátenni!
Az alapvető különbség hogy a hajtómű olaj kibírja a fogaskerekek fogai közt fellépő nyomást ami terheléstől függően brutális nagy is lehet. Egy benne lévő adalék megakadályozza hogy a fogak kipréseljék egymás közül, amit (adalék) a motorolaj nem- vagy nagyon kis mennyiségben tartalmaz.
Illetve a hőstabilitása is jóval nagyobb a motorolajénál. Azaz hidegben és melegben is közel ugyan úgy viselkedik!

 © Geszti Sándor2014. okt. 06. 21:52 | Válasz | #32372 
Én a fiam faipari gyalugépén 3 db soros ellen-állással (kb.3-10 Ohm)egy 3 fázisu SSR-el átkötve oldottam meg. Fázis-nulláról egy kondi-
e.i.híd-elkó-zéner késleltet. Fékre nincs szük-
ségünk, azt a motorra adott egyenfesszel kéne
kikísérletezni.

 © Csuhás2014. okt. 06. 20:43 | Válasz | #32371 
4eFt-ért azért nincs frekiváltó. Egyébként a marógépemen én is azt használok mert ott körülményes a mechanikai fordulatszám váltás. Sajna fékezés ott sincs, mert külső fékchopper kellene azt meg nem találtam eddig. Még rajzot sem, kísérletezni meg nem szeretek ezen a teljesítmény szinten.

 © svejk2014. okt. 06. 20:33 | Válasz | #32370 
Igen, de egy frekiváltó sem sokkal kerül többe, de sokkal többet tud, legfontosabb közülük pl. a fékezett megállás.

 © Csuhás2014. okt. 06. 20:27 | Válasz | #32369 
Ugyan lemaradtam az adok/veszek-ben egy lágyindítóról, így csak elvileg kérdezem: Megoldható-e egy ilyen eszközzel hogy egy eszterga kb 0.5..1sec alatt pörögjön fel elkerülve az indulási lökés miatti fogaskerék csattanást? Azt hiszem ha így működne akkor ez jelentősen megnövelhetné a gép élettartamát.

 © jani3002014. okt. 06. 18:13 | Válasz | #32368 
hajrá

 © fakukac2014. okt. 06. 16:45 | Válasz | #32367 
szerencsére nálam van fűtés!

 © jani3002014. okt. 06. 14:31 | Válasz | #32366 
Sose lehet tudni ... Az Oroszok majdnem mindig füles sapkában és pufajkában vannak a filmeken pl. .De ... a főorsóházba jó az orsó olaj ,akkor talán ide is elég a motorolaj . De csak én gondolom így ,nehogy már vita legyen . De azért láttam már "40" es hajtóműolajat meg "120"asat is . Üdv !

 © lazi2014. okt. 06. 12:57 | Válasz | #32365 
Műhelyben csak nincs -20 fok munka közben...

 © fakukac2014. okt. 06. 12:03 | Válasz | #32364 
oksi!

 © jani3002014. okt. 06. 11:57 | Válasz | #32363 
Ez érdekes téma . A Trabant váltójába pl. nem volt jó a "C" olaj . Motor olaj kellett bele , különben télen alig ment. Az automata olaj csak az ára miatt nem az igazi , szerintem . Én a motor olajra szavaznék akkor már inkább . De ez csak vélemény ,senki ne vegye készpénznek :)
Egyébként pedig gépkönyv !! :))


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com