Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Esztergálás
Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Szirtimorc2014. okt. 20. 19:27 | Válasz | #32429 
Köszönöm, megkeresem őket.

M

 © Csuhás2014. okt. 18. 07:57 | Válasz | #32428 
Köszi! A hézagolva egybe esztergálás nekem nem jutott eszembe, pedig nyilvánvalóan ez a helyes megoldás.

 © hostya2014. okt. 18. 00:46 | Válasz | #32427 
A menetprofil 30°-os részét hagyd úgy ahogy van. -ha az eredetit akarod feljavítani-

A két félanyát a csavarokkal szorítsd össze az orsón,(úgy hogy még kézzel működtethető legyen) és mérd meg mekkora hézagoló lemezek kellenek a félanyák közé.
Kihézagolod az "osztósíkot",összeszorítod a csavarokkal, (közben az orsó legyen az anyában(!), majd az orsót kicsavarod) és felesztergálod az anya magméretet kb. 0,6mm-el.
Az anyában csak a trapéz "fejszalag" átmérőt kell kiesztergálni egy megfelelő késsel...
Valahogy így..


Ha mégis úgy döntesz hogy új anyát készítesz, akkor is alkalmazhatod ezt a megoldást, és akkor az új anya "örök életre szól... :)"

 © Csuhás2014. okt. 17. 22:48 | Válasz | #32426 
Nem olyan szerencsés ez a megoldás, mert megkopva a trapéz oldala még bőven kotyog tengelyirányba, de húzni már nem lehet a csavarokon mert a trapéz teteje megszorul a menetárokban. Azért igyekszem majd egy kicsit mélyebbre esztergálnia menetprofilt az anyába, és akkor megint jó lesz egy darabig.

 © KoLa2014. okt. 17. 22:27 | Válasz | #32425 
Szia! ez a megoldás a kopás, után állítására szolgálhat!nem ismerem ezt az anyát!
Az e400-on még bonyolultabbra találták ki! az akkori fejlesztő mérnök elvtársak!3 részből áll a keresztszán anya!Két bronz fél közé egy, acél éket terveztek, aminek a mozgatásával ki lehet kompenzálni az irányváltás kottyanását!
Sokáig jó! de egyszer csak átszakad a bronzanyában a menet...
Nem olyan rossz ez az E2n anya! nem fogyasztja a menetprofilt hanem mélyíti! csak néha be kell kalibrálni!

 © Csuhás2014. okt. 17. 21:47 | Válasz | #32424 
Időközben szereztem némi tapasztalatot a hántológépemmel. Hozzáférhető nagyobb felületen hatékonyabb a kézi hántoló, de a prizmák keskeny ferde felületein nagyon hatékony.
Felraktam egy pici videót. Mindenkitől elnézést az elég gyenge minőségért!

Hántológép videó 36Mb

 © Csuhás2014. okt. 17. 21:37 | Válasz | #32423 
Itt egy fotó az e2n gépem keresztszán anyájáról:


 © fa@2014. okt. 17. 19:34 | Válasz | #32422 
Basszus! Az eredetit sikerült beszúrnom, nem a kicsit! Bocs

 © fa@2014. okt. 17. 19:32 | Válasz | #32421 
Sziasztok. Tegnap ígértem képeket a készülő esztergám késcserélő forgatójáról.




IMG SRC="http://kepfeltoltes.hu/141017/forgat3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

IMG SRC="http://kepfeltoltes.hu/141017/forgat4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

 © Robika372014. okt. 17. 18:55 | Válasz | #32420 
Semmi extra nem volt bennük a kúpos menetnél:
G40 x20,4 z6
G81 x21,2 z-14 e-1 q14 a14 (sima 1/2"-os kúpos menet lett volna, de a z-14-nél nem állt meg elütötte volna a tokmányt és az x értéket nem változtatta jahh és a tesztet lerajzolta szépen :-( )
az anyamenetnél pedig nem lehetett az e értéknek + értéket adni mert akkor olyan volt mintha növekményes koordinátaeltolást akarna csinálni x irányba az emelkedés értékével elrakosgatta a szerszámot x -be az viszont látszott a teszten is...minden mást megcsinál szó nélkül a kis piszok :-D

 © lovas gyula2014. okt. 17. 18:39 | Válasz | #32419 
Küld át a kúpos menet és a collos menet adatait holnap kipróbálom. Mindkettöt csináltam már, nálam müködött.

 © Robika372014. okt. 17. 18:10 | Válasz | #32418 
Üdv az Uraknak !

MINITURN eszterga (HUNOR PNC731) tulajoktól szeretném kérdezni : kúpos menetet illetve colos emelkedésű (G81) anyát készítettek-e a géppel az enyém ennél a két funkciónál "kiakad" számítási hibát vét illetve nem teszi a dolgát teljesen megzavarodik és ennek okaira szeretnék rájönni.
Válaszotokat megköszönném. Robika

 © Csuhás2014. okt. 17. 10:23 | Válasz | #32417 
Az ami a gépkönyvben is le van rajzolva. Este lefotózom, most úgyis szét van szedve a szán.

 © vaskukac2014. okt. 17. 09:03 | Válasz | #32416 
Tegyél fel egy képet, kíváncsi vagyok, hogy mi van a gépedben!

 © Csuhás2014. okt. 16. 10:21 | Válasz | #32415 
Még mindig e2n keresztszán anya. Mi indokolja a hengeres hüvelybe illesztett vízszintes síkban kettévágott anyát? ( Nekem csak a kúpvonalzó miatti egyszerűbb szerelés jutott eszembe ) Ez a megoldás kevesebb állítási tartományt ad mint az axiális irányban mozgatható osztott anya. A hengeres külső egy plusz kotyogási lehetőség, ráadásul elég körülményes legyártani. Láttam fotón hogy a régebbi gépeknél a megszokott a kézi szánnál is alkalmazott anya kialakítás volt.

 © KoLa2014. okt. 15. 22:58 | Válasz | #32414 
G76 p2 z-28 i5 j0.8 k2.7 h1 r2 q29.5 e0 l0

 © KoLa2014. okt. 15. 22:47 | Válasz | #32413 
Forgácsolási paraméterek: rpm 500, menet 24x2b Linuxcnc g76, most fejből nem tudom a beállításokat,de ha érdekel meg tudom adni!

 © KoLa2014. okt. 15. 22:41 | Válasz | #32412 
Szia! Érdekes az észrevételed a balossal kapcsolatban!Ez pont egy trükkös menetvágás eredménye, jobbos kés és lapka, balos menetvágás a túloldalon M4-el!
Látszik a lapkán hogy nagyobb mint kéne, a kopás mutatja!de bevált! ezen van pont!
Ugyanez a művelet nem volt igazán jó, pont nélküli lapkával! mert hogy vannak olyanok is!külső és belső menethez is...

 © Vetesi752014. okt. 15. 22:15 | Válasz | #32411 
Annak kellene lennie a 3.-nak.
A lapkagyártód bízik benne, hogy a "húszperc" után még nem látszik rajta semmi különbség a hasaználatlanhoz képest. :)
vagy, El tudom még képzelni ISO-n kivüli hát- vagy homlokszög jelölésnek, amire a gyártó lapkakatalógusa az irányadó (balos?).

Te is lenyűvöd rendesen...
Szabad kérdezni: forgácsolási paraméterek?

 © abit2014. okt. 15. 19:06 | Válasz | #32410 
Hali
Igen sikerült bár nem én vettem én csak segítettem az ügyleten illetve az autómunkákban kellene majd részt vállalnom
ÜDv

 © Csuhás2014. okt. 15. 13:54 | Válasz | #32409 
Valakinél nem porosodik egy e2n keresztorsó anya?
Találtam eladót, de túl drágán adja, így megkérdezem itt is mielőtt elkezdem legyártani. ( Elég furcsa alakja van így nem triviális kifaragni )

 © Csuhás2014. okt. 15. 12:34 | Válasz | #32408 
Most sikerült! :-)

 © hostya2014. okt. 15. 12:08 | Válasz | #32407 
A csavarfejek csak látszólag egyformák.
Különböző csavarhúzókat illik használni a különböző csavar fejekhez..


A pötty a JIS szabványút jelöli.

 © somma2014. okt. 15. 11:58 | Válasz | #32406 
Pedig publikusra állítottam. :-( akkor utoljára:
csavar

 © Áts László2014. okt. 15. 11:43 | Válasz | #32405 
Szia Tibor! Ezek szerint sikerült venned egy E2N-t,sok sikert hozzá! Eléggé kalandos a főorsó szerelése,főleg ha már valaki aktívan belenyúlt előtted... A többi része jó?

 © Csuhás2014. okt. 15. 10:53 | Válasz | #32404 
Nincs jogunk belenézni az albumodba..

 © somma2014. okt. 15. 10:24 | Válasz | #32403 
Úgy látom nekem sem sikerül csak úgy képet feltölteni: Talán most.
https://plus.google.com/photos/111008769579402098011/albums/6070337069184626897
csavar

 © somma2014. okt. 15. 10:15 | Válasz | #32402 
Igaz nem eszterga, csak egy egyszerű csavar, de itt is van pötty (de minek ??? )

 © Gyati2014. okt. 14. 23:54 | Válasz | #32401 

 © Alex632014. okt. 14. 23:43 | Válasz | #32400 
Kár, hogy itt nem lehet lájkolni. ;)

 © Alex632014. okt. 14. 23:42 | Válasz | #32399 
Mert az egyikkel nagyolsz a másikkal simítasz a harmadikkal meg gyakorolsz hogy legközelebb hogy elmeld ki időben a kést Na az a bepontozott. Én meg állatságokat beszélek egy profinak. :D Bocs Kola. ;)

 © Gyati2014. okt. 14. 23:41 | Válasz | #32398 
Ha olvasnál, akkor látnál is: Szia! Kedves Csuhás kolléga gyűjtése.
http://data.hu/get/3661867/e2ngepkonyv.PDF

 © abit2014. okt. 14. 23:39 | Válasz | #32397 
köszi
ezért lenne jó többek között egy gépkönyv

 © KoLa2014. okt. 14. 23:24 | Válasz | #32396 
Mit kell itt számolni? látszik hogy melyik a jó !

 © elektron2014. okt. 14. 22:53 | Válasz | #32395 
Lehet a mérnökök nem gondolták, hogy az esztergályos tud 3-ig számolni. :)

 © KoLa2014. okt. 14. 22:41 | Válasz | #32394 
Szerintem az látszik hogy hol tartok!itt csak 3 él van, könnyű eldönteni!más eszterga lapkákon nem látom ezt a pontozást!

 © Csuhás2014. okt. 14. 22:07 | Válasz | #32393 
Talán azért hogy forgatáskor tudd hogy hol tartasz. Nyolcszögletű maró lapkán láttam számozást is.

 © svejk2014. okt. 14. 21:51 | Válasz | #32392 
A legfontosabb csapágy a kétsoros hengergörgős kúpos belsőgyűrűjű NN3010-es.
A csapágyak típusai egyébként benne vannak a gépkönyvben.

 © KoLa2014. okt. 14. 21:50 | Válasz | #32391 
Egy kis segítség kellene! miért van a menetvágó lapkák egyik éle, egy ponttal megjelölve?

 © abit2014. okt. 14. 21:46 | Válasz | #32390 
Üdvözlet
E2N eszterga főorsó csapágyai és a méretei érdekelnének.
Ha valaki már cserélt ilyet illetve tudná a méreteket annak a segítségét megköszönném.
Üdv
Abit

 © jani3002014. okt. 13. 14:50 | Válasz | #32389 
Szia ! Ha jól emlékszem ˆ fektiforg is mutatott régebben hasonlót . Igaz marógép orsó és osztófej elektromos kapcsolatát . Az nekem nagyon tetszett .

 © bundyland2014. okt. 13. 13:44 | Válasz | #32388 
Szerintem keresd isvarga-t, neki van egy ilyen fejlesztése.

 © Szirtimorc2014. okt. 13. 13:20 | Válasz | #32387 
Sziasztok!

Valami olyan tervem van, hogy a kínai típusú esztergámon az előtolást szabályzó fogaskerékrendszer helyett valami külön szabályozható motoros vezérlést építenék. Olvastam erről valami kezdeményt, de nem találom. Viszont ilyen téren semmi tapasztalatom sincs. Gondolom servo motor kéne vezérléssel (hogy milyen erős nem tudom), meg fordulatszám érzékelő, meg ami összekapcsolja az egészet. Az is elég, ha én olvasom le a fordulatot, és beírom kézzel valami programba.
A cél: a főorsó fordulatszámához állítható (poti vagy számítógép mindegy) előtolás, az egyszerű menetvágáshoz (is).
Ha ebben tudnátok valamivel segíteni, azt megköszönném.

M

 © Akos112014. okt. 10. 12:26 | Válasz | #32386 
Polikristályos gyémántlapka eladó vadonat új 24.000ft vásároltam darabját 5db van belőle az egészért kérnék 24.000ft ot.

 © sufnituning2014. okt. 07. 22:41 | Válasz | #32385 
Igaz, nem CNC, de jó!

esztergálás

 © sufnituning2014. okt. 07. 15:45 | Válasz | #32384 
Jó megoldás!

 © sufnituning2014. okt. 07. 15:42 | Válasz | #32383 
Mákod volt!

 © HJózsi2014. okt. 07. 14:32 | Válasz | #32382 
Nem zavar, csak szeretnék tudni róla, hogy világhírű lettem ! :D

 © Kristály Árpád2014. okt. 07. 13:32 | Válasz | #32381 

 © Csuhás2014. okt. 07. 13:15 | Válasz | #32380 
Off: Ne nyissunk itt vitát, de szerintem az internet miatt érdemes volna átértelmezni a szerzői jogi felfogásunkat. Szóval szerintem a neten fellelhető kis felbontású képek szabadon felhasználható közprédának tekinthetők. Nehogy már engedélyt kelljen kérnem, vagy köszönő levelet írnom ha egy fórumos, blogos irományomba a mondanivalómat a neten hirtelenjében levadászott képpel szemléltetem.
Magam sem csodálkozom ha felrakott képeim néha egész furcsa helyeken kerülnek elő. Sőt még büszke is szoktam lenni erre. On.

 © Motoros2014. okt. 07. 11:12 | Válasz | #32379 
jobb klikk: kép mentése más néven, aztán feltöltés a saját helyre.
manapság mire számítasz, puszira, pacsira?? :)))

 © HJózsi2014. okt. 07. 00:00 | Válasz | #32378 
Ezt meg én csináltam ... hogy került oda? ... :x

Köszörű kúp

 © jani3002014. okt. 06. 23:51 | Válasz | #32377 
Utolsó hozzászólásom a témában . Úgy néz ki egyik gépjárműolaj sem jó szerszámgépbe (talán az automata váltóolaj ). A "Kinematikai viszkozitás 40°C-on" miatt . :( Egyébként ezt már többen , többször írták .

 © jani3002014. okt. 06. 23:19 | Válasz | #32376 
Legyünk komolyak :) A MOL TCL olaját szokták itt szerszámgépekbe javasolni a komolyabb szakik (cirkulációs és szerszámgépolaj). Az az én magánvéleményem hogy azért vannak átfedések az olajtípusok között .

 © jani3002014. okt. 06. 22:46 | Válasz | #32375 
Köszönöm tudtál segíteni ! Utána kellett néznem . Az EP adalékolás a hipoid fogazású fogaskerekek esetében valóban szükséges . A normál fogazású ,kézi működtetésű váltókhoz , az API GL1 adagolatlan olajat javasol . Én a kisebb viszkozitás miatt gondoltam a motorolajra .

 © drlevis2014. okt. 06. 22:22 | Válasz | #32374 
Remélem tudtam segíteni a döntésben...

 © drlevis2014. okt. 06. 22:17 | Válasz | #32373 
Üdv az uraknak!
A hajtóműolaj vs motorolaj kérdéshez szeretnék valamit hozzátenni!
Az alapvető különbség hogy a hajtómű olaj kibírja a fogaskerekek fogai közt fellépő nyomást ami terheléstől függően brutális nagy is lehet. Egy benne lévő adalék megakadályozza hogy a fogak kipréseljék egymás közül, amit (adalék) a motorolaj nem- vagy nagyon kis mennyiségben tartalmaz.
Illetve a hőstabilitása is jóval nagyobb a motorolajénál. Azaz hidegben és melegben is közel ugyan úgy viselkedik!

 © Geszti Sándor2014. okt. 06. 21:52 | Válasz | #32372 
Én a fiam faipari gyalugépén 3 db soros ellen-állással (kb.3-10 Ohm)egy 3 fázisu SSR-el átkötve oldottam meg. Fázis-nulláról egy kondi-
e.i.híd-elkó-zéner késleltet. Fékre nincs szük-
ségünk, azt a motorra adott egyenfesszel kéne
kikísérletezni.

 © Csuhás2014. okt. 06. 20:43 | Válasz | #32371 
4eFt-ért azért nincs frekiváltó. Egyébként a marógépemen én is azt használok mert ott körülményes a mechanikai fordulatszám váltás. Sajna fékezés ott sincs, mert külső fékchopper kellene azt meg nem találtam eddig. Még rajzot sem, kísérletezni meg nem szeretek ezen a teljesítmény szinten.

 © svejk2014. okt. 06. 20:33 | Válasz | #32370 
Igen, de egy frekiváltó sem sokkal kerül többe, de sokkal többet tud, legfontosabb közülük pl. a fékezett megállás.

 © Csuhás2014. okt. 06. 20:27 | Válasz | #32369 
Ugyan lemaradtam az adok/veszek-ben egy lágyindítóról, így csak elvileg kérdezem: Megoldható-e egy ilyen eszközzel hogy egy eszterga kb 0.5..1sec alatt pörögjön fel elkerülve az indulási lökés miatti fogaskerék csattanást? Azt hiszem ha így működne akkor ez jelentősen megnövelhetné a gép élettartamát.

 © jani3002014. okt. 06. 18:13 | Válasz | #32368 
hajrá

 © fakukac2014. okt. 06. 16:45 | Válasz | #32367 
szerencsére nálam van fűtés!

 © jani3002014. okt. 06. 14:31 | Válasz | #32366 
Sose lehet tudni ... Az Oroszok majdnem mindig füles sapkában és pufajkában vannak a filmeken pl. .De ... a főorsóházba jó az orsó olaj ,akkor talán ide is elég a motorolaj . De csak én gondolom így ,nehogy már vita legyen . De azért láttam már "40" es hajtóműolajat meg "120"asat is . Üdv !

 © lazi2014. okt. 06. 12:57 | Válasz | #32365 
Műhelyben csak nincs -20 fok munka közben...

 © fakukac2014. okt. 06. 12:03 | Válasz | #32364 
oksi!

 © jani3002014. okt. 06. 11:57 | Válasz | #32363 
Ez érdekes téma . A Trabant váltójába pl. nem volt jó a "C" olaj . Motor olaj kellett bele , különben télen alig ment. Az automata olaj csak az ára miatt nem az igazi , szerintem . Én a motor olajra szavaznék akkor már inkább . De ez csak vélemény ,senki ne vegye készpénznek :)
Egyébként pedig gépkönyv !! :))

 © fakukac2014. okt. 06. 10:20 | Válasz | #32362 
Köszi!

 © Motoros2014. okt. 06. 09:01 | Válasz | #32361 
Kösz szépen a fordítást. Sejtettem, hogy valami nincsen rendben a plakáttal, a kor karikatúrája is lehet.

 © Csuhás2014. okt. 06. 07:31 | Válasz | #32360 
Tescos autóba való sebességváltó olajat ( nem automatát ) Nagyjából hasonló viszonyok vannak mint egy autóban, gördülő csapágyazott tengelyek, fogaskerekek. Terhelés, és a hőterhelés jóval kisebb Szvsz bármilyen olaj jó erre a helyre de engem le szoktak ezzel hurrogni.

 © fakukac2014. okt. 05. 23:37 | Válasz | #32359 
Egy E1N sebesség váltójába milyen olajat kellene tenni?

 © kertész laci2014. okt. 05. 23:28 | Válasz | #32358 
Milyen autóba,milyen sebváltóba?

 © fakukac2014. okt. 05. 22:11 | Válasz | #32357 
Tényleg, a könyve.... ez eszembe sem jutott...
Nekem is meg van. Majd holnap meg is nézem!
Köszi a tippet!

 © Révész Richárd2014. okt. 05. 21:58 | Válasz | #32356 
Nem vagyok eszterga szakértő, csak azt mondom amit a hozzáértéktől hallok.
Hátha jön valaki aki nálam okosabb, és megmondja a tutit.
Én simán beletenném, de szerintem Csuhás gyűjteményében megvan a könyve és abban biztosan leírták.

 © fakukac2014. okt. 05. 21:50 | Válasz | #32355 
Semmi extra?
Csak egy jó minőségű hajtómű olaj, és ennyi?

 © kalaci2014. okt. 05. 21:41 | Válasz | #32354 
A plakát felirata: Ütősen dolgoztál, kultúráltan pihenj! A plakát - meggyőződésem szerint - nem valódi, úgy értem, nem szokványos megrendelésre készült, és sosem volt sehol sem kiragasztva. Aki ismeri a szovjet idők lelkesítő, léleknemesítő, nevelő plakátjait, azonnal látja a stílus azonosságát, ugyanakkor ezzel szöges ellentétben áll a nő hangsúlyosan szexista ábrázolása, ami a szovjet időkben elképzelhetetlen volt. Szerintem mai karikatúra.
A padon lévő tábla felirata: A nappali norma végrehajtva .....-ra (ide került a %).

 © Révész Richárd2014. okt. 05. 21:24 | Válasz | #32353 
Pont mint az autóba.

 © fakukac2014. okt. 05. 21:21 | Válasz | #32352 
Üdv Urak.
A sebességváltóba milyen olajat érdemes tenni?

 © Robika372014. okt. 05. 21:20 | Válasz | #32351 
Üdv az Uraknak !

Nem tudjátok milyen menet van az autók szeleptűin ?
Én átm.5,2-t és 36/" emelkedést mérek viszont egyik táblázatban sincs bent .
Kis segítség elkélne
Üdv:Robi

 © drlevis2014. okt. 05. 17:56 | Válasz | #32350 
Üdv Csuhás!
Nekem is tetszik a kis találmányod.Gondolkodtam már én is valami hasonlón.
Én is szívesen megnéznék egy videót működés közben...

 © Áts László2014. okt. 05. 15:07 | Válasz | #32349 

Erre mondták,hogy nincsen lehetetlen,csak tehetetlen...

 © Csuhás2014. okt. 05. 15:01 | Válasz | #32348 
Mák esztergálás :-)
Talán ti is szeretitek a mákos sütit. Nekem viszont ehhez darálnom kell mákot. Megoldottam:



 © Motoros2014. okt. 05. 13:33 | Válasz | #32347 
Főleg nyáridőben amikor a fehérnemű sem biztos hogy viselésre került....jajj

Az ürge szentkirályi vagy ott dolgozott...vagy mi,??? kicsit kusza a honlap de jó nagyon.
Azt nem tudom persze hogy mit keres itt a Hyund@i 300 as valami az esztergák között...nem az a bajom ezzel, hogy pici hanem hogy egy agyrém tákolmány az egész, kár a vasércet erre pocsékolni.
Viszont itt van a trencsényi TOS R16 ami igen jó revolver pad, sokat rángattam már.

 © PSoft2014. okt. 05. 12:44 | Válasz | #32346 

Hogy mi mindent kellett tudnia anno egy jó,Magyar esztergapadnak!

Az EKM-2000-es gépnél írja....

" Alul a hosszán működtetése a kézikerékkel vagy a villámelőtolás karjával volt szabályozható ami alkalmas volt az érdeklődő csajok munkaköpenyek felhúzására is."



 © D.Laci2014. okt. 05. 11:57 | Válasz | #32345 
Yдарно поработала, культурно отдохни!
дневнэр норма бхивомнена на

 © Motoros2014. okt. 05. 11:14 | Válasz | #32344 
EZ A CSODÁLATOS festmény rengeteg információt tartalmaz.
Amire rájöttem: Éjszaka van valahol Oroszországban, kb a 70-es 80-as években.
A szomszédban még üzemel a vendéglátóipari egység.
Nem tudom viszont, hogy a hölgy most kezdi a műszakot vagy most végez?
Öltözik, vagy vetkőzik?
Mi van írva a kép bal felső sarkába és mit írtak a szegnyeregre?

Közben rájöttem, hogy talán most kezdi a melót, mert még nincsen forgács a tálcán.

 © Csuhás2014. okt. 04. 23:31 | Válasz | #32343 
Nem mondom hogy jobb mint egy 5..6kg-os békebeli hántoló, de olyant nem tudtam szerezni. Nekem elsősorban a prizmák félig takart keskeny ferde felületeihez kell, mert azt kézzel keserves kapirgálni. Egy vasdarabon hirtelenjében kipróbáltam, a barkács B&D hántolónál sokkal jobb. Nem olyan gyors és nem melegszik.

 © mikkamakka2014. okt. 04. 23:19 | Válasz | #32342 
Helo
És hogy fogsz tudni ezzel erQt kifejteni/nyomni?

 © designr2014. okt. 04. 22:52 | Válasz | #32341 
Egy kis esti olvasmány..
Esztergagépek

 © Rocco332014. okt. 04. 21:20 | Válasz | #32340 
Üdv! Keresek e2n-re magassági szánt!

 © fakukac2014. okt. 04. 19:21 | Válasz | #32339 

 © sasi2014. okt. 04. 19:18 | Válasz | #32338 
Ötletes szerkezetet készítettél! Várom a tapasztalataidat a használatáról.

Egy videót is szívesen megnéznék róla.

 © Csuhás2014. okt. 04. 18:25 | Válasz | #32337 
Folytattam a hántolási előkészületeim: Itteni fórumos ötlet alapján csináltam egy motoros hántolót. A fő alkatrészei egy méhtelepi kis dc motor, és egy ipari golyós fióksín. A sín külső részére felhegesztettem a motor tartó lemezt, a mozgórész elejére került a cserélhető hántoló hegy. A motor tengelyére hernyócsavarral rögzült egy excentrikus közdarab ami egy használt golyós csapággyal lökdösi a mozgórészt két visszahúzó rugó ellenében. Egy lelapolással csökkentettem a forgórészen a kiegyensúlyozatlanságot és ezzel a kezem terhelő vibrációt.
Képek itt: http://www.cnctar.hunbay.com/Csuhas/hantolas


 © fakukac2014. okt. 03. 21:54 | Válasz | #32336 

 © fakukac2014. okt. 03. 21:53 | Válasz | #32335 
sorry, ezt nem így akartam.... törölné valaki?
Köszönöm, és elnézést!

 © fakukac2014. okt. 03. 21:52 | Válasz | #32334 

http://kepfeltoltes.hu/141003/20141003_172248_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

és az első réteg szín...

 © fakukac2014. okt. 03. 21:51 | Válasz | #32333 

 © fakukac2014. okt. 03. 21:50 | Válasz | #32332 
ma vére fel került az első réteg szín is... első réteg szóró gitt

 © Csuhás2014. okt. 03. 20:56 | Válasz | #32331 
A második részre válaszolok: Nem kell akkora és olyan mély megfúrás, hiszen ez egy kis gép. Itt inkább 12..14-es furat max 30mm mélyen. De az általam írt megoldással csak egy 8-as menet kell a szánba. ( igaz a kiálló részek miatt sérülékenyebb ez a megoldás. ) A léc lejtése egyforma lesz hiszen a léc és a szán marása közben nem állítja el az ember a marógép asztalát. Kereszt irányban pedig két felület nem vesz részt a pozicionálásban. Egyébként pedig a nyers éklécet ugyanúgy be kell hántolni mint a prizma többi felületét. Ez is hátrány mert kettővel több a hántolandó felület.

 © grekon2014. okt. 03. 18:17 | Válasz | #32330 
Az éklécnek is ugyanilyen kemènysège illene legyen :) Azèrt mertem javasolni mert lehet talàlni ilyen anyagot pl : laprugo ami mèg èpp megmunkàlhato ( marogèpen lenagyolod max 0.1mm ràhagyàssal ès egy szèp egyenes , finom kő oldalàn befejezed ; nem egy reteszt " Síkköszörűztem " igy ) .
Az elférèshez meg mèg kell egy kb 25 milis furat kb 100 mili mèlyen ahol a kèt anya tolja az èklècet ( esztergàkon igy van ) .
Az éklécnél ( a megfogàs problèmàin kívül ) hogy biztositod hogy a szögek percre megeggyezzenek ?? ( ès azt is edzeni köszörűlni kell )


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com