Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Esztergálás
Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © PSoft2014. júl. 21. 19:47 | Válasz | #32030 

Bakker!

Nézz már rá a telefonodra!
Az előbb hívtalak,egész pontosan 17:39-kor.
Baxik fölvenni!:)))

0,5 0,6 0,8 modulos készletem van az "aprókból",0,9-es nincs!:(

De,ha jó,és kell a 0,8-as,küldöm az "f35-54-est"



 © svejk2014. júl. 21. 19:40 | Válasz | #32029 
Ma már holnap van! :)

 © jani3002014. júl. 21. 01:59 | Válasz | #32028 
Végre ! A több bekezdésű menetet már igen hiányoltam :)
"a maró tengelye vízszintes és a maróasztalt a spirális emelkedésének megfelelően béta szöggel kell elforgatni ." ezt most puskáztam ,és csak a teljesség kedvéért írtam .
Kedvenc könyvem :
Barna Gábor : VAS-ÉS FÉMIPARI KÉZIKÖNYV 1945
Amit a hagyományos forgácsolásról egyáltalán el tudok képzelni ,azt itt megtaláltam .

 © PSoft2014. júl. 20. 21:57 | Válasz | #32027 

Holnap,megnézem azt a 0,9/50-es marót...lehet,hogy szerencséd lesz!

Ha van,akkor...meg van az egész sor belőle.:))


 © fektiforg2014. júl. 20. 21:49 | Válasz | #32026 
Anó ' hagyományos egyetemes marógépen többekezdésű spirált (ferdefogu kereket) úgy készítettünk, hogy összekötöttük az ere célra alkalmas osztófej osztótárcsáját váltókerekekkel,számítása ugyan az mint eszterga váltókerék számítás csak hozzájön az osztófej általában 1:40 áttétele. Így csak meredek menet " spirál " marására alkalmas, de ferde fogú fogaskerék az általában ilyen.
A fogosztás álló helyzetben az index szögg osztótárcsán való áthelyezésével történt, mint ahogy egy fogaskereket marunk, innen a megoldás megfelelő áttételű kapcsolat a két tengely között mindaddig míg nem osztunk.

 © svejk2014. júl. 20. 21:03 | Válasz | #32025 
Tud az A tengellyel is interpolálni a Mach3 és az UCCNC-is

Sajnos a vertikálfejem csak Y irányba dönthető előre hátra, ebben az irányban azonban keskeny az asztal, nem fért volna el a forgató.

Itt egy kissé vacak felvétel a műveletről.


De szerintem így a hogy a videón látható, azaz az A tengely van a szögben elforgatva akkor is működnie kellene a dolognak.

Sajnos amikor hozzáfogtam még azt gondoltam, hogy 1 modulos maró kell hozzá, abból volt is az 50 fogszámhoz való és látszatra szépen beleilleszkedett az eredeti kerék fogárkába.

Később derült ki a #31995 szerint, hogy 0,9 modulos a kerék de ilyen marót csak 14-16 fogszámhoz találtunk.

Minden bizonnyal működne a leírt kódoddal.
ha valaki tudna adni 0,9-es 50 fogszámhoz való marót természetesen kipróbálnám.

A lényeg tehát az, hogy az egyenes fogazáshoz való modulmaró jó lehet a ferdéhez, csak be kell állítani a fogferdeségi szöget aztán az A tengelyt "hintáztatni" kell a kiszámolt nagyon nagy menetemelkedés szerint?

 © fektiforg2014. júl. 20. 20:02 | Válasz | #32024 
Átgondoltam, vissza is kell forgatni,igaz nem tudom tesztelni, de talán az alprogram így helyes:

O0001
G01 z-1.5 F200
G91 X20 A-23.91 F1000
G90
G00 z0.3
G91 X-20 A23.91
G90
G01 z-1.95 F200
G91 X20 A-23.91 F1000
G90
G00 z0.3
G91 X-20 A23.91
G00 A-7.2
G90
M99

 © fektiforg2014. júl. 19. 16:27 | Válasz | #32023 
A MAC3 nem tud A tengellyel interpolálni ?
Mert ha tud akkor én inkább spirál marási eljárással martam volna a fogaskerekedet.
Mégpedig, a forgató nincs döntve, vertikálfej viszont emelkedési szögbe döntve.
Kiszámoljuk az emelkedést( h = osztókör*pi*ctg(fogferdeségszöge) ) esetedbe 301,129 mm az emelkedés .
Ha az x tengellyel 1 mm haladunk akkor 360/301,129 fokot kell fordítani a forgatót,
azaz 1.1955 fokot, 20 mm hosszon pedig, 23,91 fok.
alprogramod így módosulna :
O0001
G01 z-1.5 F200
G91 X20 A-23.91 F1000
G90
G00 z0.3
X0
G01 z-1.95 F200
G91 X20 A-23.91 F1000
G90
G00 z0.3
X0
G91 A-7.2
G90
M99

Az A-23.91 előjele attól függ, hogy jobbos, vagy balos az emelkedés !
Kipróbálhatnád, hogy jól gondolom e, mert így kis fogszámú, ferde fogazású kerekek is marhatók profilozási eljárással, nekem nincs forgatós CNC -ém.

 © Áts László2014. júl. 19. 00:06 | Válasz | #32022 
Biztos,hogy élvezném,imádok alkotni!

 © hostya2014. júl. 18. 22:56 | Válasz | #32021 
Munka közben látni egy ilyen gépet, az a kisebbik élmény.
Kiszámolni, felszerelni, a megfelelő cserekerekeket, és nyugtázni hogy olyan fogaskerék készült amilyet szerettünk volna.. -az a nagyobbik élmény-

 © Áts László2014. júl. 18. 21:44 | Válasz | #32020 
Ezek mindig nagyon tetszettek,sajnos még nem sikerült élőben látnom egy ilyet munka közben.

 © jani3002014. júl. 18. 20:50 | Válasz | #32019 
Ívelt kúpkerék :néha inkább körülírom mind hogy felsüljek :)Rákereshetnék de lusta vagyok ,fejből lehet nem lenne hibátlan , és rögtön kiszúrják :))

 © jani3002014. júl. 18. 20:42 | Válasz | #32018 
Láttam a videót az osztófejedről . Tetszett is nagyon .A difi kerekek hagyományos gyártása sem semmi ,azt is csak képen láttam .

 © svejk2014. júl. 18. 20:27 | Válasz | #32017 
..."megfelelő lefejtőmaró felfog..."

Ja, így könnyű!

Én meg nagy nehezen kaptam egy szem 1 modulos marót és abból kellet kihozni a maximumot :))

 © hostya2014. júl. 18. 20:15 | Válasz | #32016 
Egy kis kiegészítés...

A CNC elterjedése előtt is volt élet, meg ferde +nyil fogazású hengeres kerék, sőt ívelt fogazású kúpkerék gyártás is.

Én dolgoztam fiatal koromban egy hasonló Pfauter fogazógépen.


Akkor értettem meg igazán hogy mi is az a FOGASKERÉK.., aki nem értette a fogaskerék hajtás geometriáját, vagy nem szeretett számolgatni,+ különböző táblázatokban "bogarászni" az nem maradt ott sokáig...

 © fektiforg2014. júl. 18. 19:03 | Válasz | #32015 
"A cnc tudja az ívelt kúpkereket is , az a csoda"
Ja veszünk egy CAD-CAM progit, hozzá egy "ívelt kúpkerék" generáló modult, és kb. az árán lehetne egy sufni műhelyünk, persze ezt csak gondolom, mostanában nem tájékozódtam ez ügyben.

 © fektiforg2014. júl. 18. 18:57 | Válasz | #32014 
Tényleg ne temesd a hagyományos gépeket, az én elektronikus osztófejemmel pik-pak kész a ferde fogú kerék hagyományos marógépen. Menete - megfelelő lefejtőmaró felfog, vertikálfej modulmaró emelkedési szögére beállít, elektronikus osztófej billentés ferde fogú kerék szögének megfelelően ( mint ahogy hostya osztófeje van), munkadarab befog, egy paraméter beállítása az elektronikus osztófejen, és már nekiállhatunk a megmunkálásnak, többméretet ellenőriz, korrekcióz ha szűkséges, és egy menetben kész a kerék.

 © hostya2014. júl. 18. 17:29 | Válasz | #32013 
Az lett volna jó ha a főorsó döntésével tudtam volna csinálni (spirálmarás).
Ha meg lenne az osztófejemhez a cserekerék-készlet, akkor úgy csináltam volna.. de sajnos nincs, így maradt a "barkács-hobbi" megoldás...

 © jani3002014. júl. 18. 17:10 | Válasz | #32012 
El is gondolkodtam pár percig hogy nem is jól csináltad :)
De rájöttem hogy nem a főorsót döntötted , hanem az osztófejet .
A cnc tudja az ívelt kúpkereket is , az a csoda .
Kénytelen leszek tanulni ,irigylem amiket lazán megcsinálnak .
Látom nem ijedsz meg egy apró problémától :)

 © hostya2014. júl. 18. 14:50 | Válasz | #32011 
Azért ne temessük a hagyományos gépeket, mert azokon is készíthető ferde fogazású fogazás a Svejk által ismertetett módszerrel,(kompromisszumokkal) CNC nélkül is...
Nekem is sikerült ezzel az eljárással anno az E1 esztergám felújításakor a "rongykereket" pótolni.



Mivel nem volt megfelelő modulu fogmaróm, ezért egy fél délutánom ráment a profilkés köszörülésre.
Négy éve használom az E1-et, és még most is tudja a dolgát..

 © jani3002014. júl. 18. 13:38 | Válasz | #32010 
Szia ! Tetszett ez a ferdefogú kerék gyártás !
És meggyőztél hogy a hagyományos gépeknek reszeltek :(

 © svejk2014. júl. 18. 11:59 | Válasz | #32009 
Az elsőnél relatív kicsi a szög, mindössze 10 fok az én 28-ammal szemben tehát valószínű nem ér bele a következő fog, azaz nem lép fel profiltorzulás.
De lehet az is hogy ha lenne 0,9-es modulú maróm akkor nekem is menne ez.


A második video végén be van döntve a marófej, ergo ugyan azt csinálta mint én.


 © B.Zoltán2014. júl. 18. 11:36 | Válasz | #32008 
Ezekben a videókban tárcsamaróval csinálnak ferde fogazású fogaskereket.
Az elsőnél forgatóval, a másodiknál meg mintha több lépésben csinálná forgatás nélkül.

De svejk ezt te már jobban el tudod dönteni, és ki tudod értékelni a végeredményt jobban mint én.

Video 1
Video 2

Azért jól összehoztad azt a fogaskereket, gratulálok hozzá!

 © sufnituning2014. júl. 18. 11:31 | Válasz | #32007 
Csak azért kérdezem, mert azt bele kell számolni a fordulat képletbe. más 4 éllel, meg 14 éllel a ford. lényeg az hogy most már vérprofi vagy

 © svejk2014. júl. 18. 11:29 | Válasz | #32006 
No ezekhez a dolgokhoz kellenek az szakmában eltöltött évek, mi hobbisták örülünk ha már felismerhető a munkadarab. :)

 © svejk2014. júl. 18. 11:27 | Válasz | #32005 
A kód egyébként fut az UCCNC-n is. :)
Van benne M98 ciklus és relatív koordináta megadás is.


 © svejk2014. júl. 18. 11:26 | Válasz | #32004 
bőven használt kategória, tehát közel sem ideális műanyaghoz. :(

 © svejk2014. júl. 18. 11:25 | Válasz | #32003 
14

 © sufnituning2014. júl. 18. 11:25 | Válasz | #32002 
Így van, ha meg túl alacsony a fordulat, akkor a fogárokban bordák képződnek, de azt látni szemmel

 © sufnituning2014. júl. 18. 11:23 | Válasz | #32001 
A fogmaró fogainak száma?

 © svejk2014. júl. 18. 11:21 | Válasz | #32000 
Legközelebb megfogadom a tanácsod, és már is mondom hogy biztos igazad van, mert tegnap 1000 1/perccel csináltam , -igaz akkor az előtolás is kisebb volt-, de kevesebb szőr maradt rajta, mint ma a nagyobb előtolás és fordulattal.

 © svejk2014. júl. 18. 11:18 | Válasz | #31999 
Egyébként ezzel a kóddal készült.
(puskázva a mach3 varázslójából)

(átm 52,7 mm fejkör, 1,95 mm mély fogárok, az A tengely 28 fokkal elfordítva, 12 mm széles, 13-as furat)
G0 G49 G40 G17 G80 G50 G90
G21 (mm)
M03 S1500
G00 G64 A0.0
Y0 X0
M98 P0001 L50
X0
z0.0
M5 M30


O0001
G01 z-1.5 F200
X20 F1000
G00 z0.3
X0
G01 z-1.95 F200
X20 F1000
G00 z0.3
X0
G91 A-7.2
G90
M99


Ez a hülye Mach3 szerintem vesztét érzi az UCCNC mellett, mert ma reggel ugyan azzal a kóddal mint tegnap megint nem indította el a főorsót....Sőt most még a szokásos hibaüzenetet sem dobta ki.



 © sufnituning2014. júl. 18. 11:16 | Válasz | #31998 
Én 1000 fölé nem nem mennék.

már gondolkoztam azon, hogy nincs, vagy nem lehet kapni modulmérő sablont? Mindamellett, hogy ki tudom számolni a modult, mennyivel egyszerűbb lenne egy olyan mint a menetfésű.

A modulmérő mikrót és tolómérőt ismerem.

 © svejk2014. júl. 18. 11:08 | Válasz | #31997 
Mekkora fordulatszámot lett volna az ajánlott?
POM anyag, 50 mm átmérőjű tárcsamaró.

 © svejk2014. júl. 18. 10:58 | Válasz | #31996 
Most már csak egy dolgot kellene tenni, nevezetesen ezeket a dolgokat nem lefelejteni :))

 © svejk2014. júl. 18. 10:57 | Válasz | #31995 
Aha... az fejkör képletnél a "ha" egy un. fogmagassági tényező, normál fogazat esetén az értéke 1.

Tehát az esetemben a képlet úgy nézne ki, hogy:

fejkör átmérő = 50 * (0,9/cos 28) + 2 * 0.9 = 52,77 mm

Én 52,7-et mértem illetve a Béta sem biztos hogy hajszálra 28 fok.


 © svejk2014. júl. 18. 10:46 | Válasz | #31994 
Hááát..., nekem az említett három dologból sajnos csak a probléma volt meg. :)
Ezért nem is lett tökéletes. :(

 © svejk2014. júl. 18. 10:45 | Válasz | #31993 
A képlet egyébként amit Miki2-től vártunk:

Ferde fogazásnál az
osztókör átmérője = z * (m/cosBéta)

a fejkör átmérője = z * (m/cosBéta) + 2ha * m
(de sajnos arra nem jöttem rá mi is a "ha" érték)

Ha az enyémnél 0,9 modullal és 27 fokkal számolok akkor igencsak ki is jön az osztókör, amit persze csak saccolni tudok.

 © vjanos2014. júl. 18. 10:38 | Válasz | #31992 
Asszem ez az az eset, amikor az embernek van egy problémája, és megvannak az eszközei és a tudása ahhoz hogy megoldja...


 © svejk2014. júl. 18. 10:34 | Válasz | #31991 
Az irodalom és több fórumtárs szerint is a ferdefogazású fogaskerék nem más, mint egy nagyon nagy emelkedésű menet.

Most egy kicsit beleolvasva a témába már persze másképp csinálnám, no meg nagyon sürgős is volt a dolog, mert a közelben levő fogaskerékgyártók csak több napra akarták elvállalni.

A #31963-ban linkelt képletek szerint valószínű 0,9-es modul lehetett ez és akkor lehetett volna a forgatóm tengelye párhuzamos az előtolással és a forgatóval csak az enyhe csavarvonalat kellett volna lekövetni.
No de örülök hogy 1 modulos marót is tudtam szerezni, ezzel meg tudtam oldani, még ha nem is tartósan.
Most valószínű csak kis felületen érintkeznek a fogak és nem igazán legördülés hanem inkább csúszás van köztük. Egyébként hajtóműolajban futnak a kerekek.

 © sufnituning2014. júl. 18. 10:18 | Válasz | #31990 
Ez nem csigakerék!

 © sufnituning2014. júl. 18. 10:16 | Válasz | #31989 
Ügyes vagy! eztet így kell csinálni, csak a fordulatszám volt egy kicsit nagy.
Az a menetes dolgot meg honnan vetted?

 © svejk2014. júl. 18. 10:05 | Válasz | #31988 
Hatodjára sikerült úgy-ahogy lefényképezni ezt a fehér vackot.

Nincs benne semmi különös, 1000 mm/perces előtolással ment a fordulat 1500 1/perc volt.
50 mm átmérőjű modul tárcsamaróval.

Ma reggelre egy fórumtársunk is lecseszett, hogy már pedig ezt a forgatóval mint nagy menetemelkedésű menetet kellett volna marni, de elkerülte a figyelmét, hogy csak tárcsa maróm volt.

Sajnos én béna lennék megköszörülni kézből egy ide passzoló profilmarót. :(

 © nagaoka2014. júl. 18. 07:50 | Válasz | #31987 
....mert ugye van az a mondás,hogy messziről jött ember azt mond amit akar.Követeljük a fényképeket.(csak nehogy azt mond,hogy nincs géped)

 © svejk2014. júl. 17. 21:21 | Válasz | #31986 
Csináltam egy 1.1-es verziót, most könnyebb dolgom volt mert nálam lehetett az eredeti kerék és gépet ahhoz be tudtam lőni, gyakorlatilag 27-28 fokra adódott a szög, ez így már nem hagy kivánnivalót maga után az alkalmazásához.

De továbbra is várnám Miki2 oktatását mire kell a ferde fogazásnál figyelni, hogy kell számolni!

 © jani3002014. júl. 17. 20:28 | Válasz | #31985 
Köszönöm .Nem tudom mennyi egy új talp .

 © istvan582014. júl. 17. 18:39 | Válasz | #31984 
Szerintem igen, kérdés hogy megéri e,
Telefonon meg tudod beszélni velük.

 © jani3002014. júl. 17. 18:05 | Válasz | #31983 
Nekem mágneses mérőóra talpam van , amiben alig mágneses a mágnes . Lehetne ezt is mágnesezni ?

 © keri2014. júl. 17. 17:23 | Válasz | #31982 
Persze lehet hogy jobban járnék én is ha szereznék modulmarót...

 © keri2014. júl. 17. 17:23 | Válasz | #31981 
Akkor nem foglalkozok ilyenekkel.

 © svejk2014. júl. 17. 16:37 | Válasz | #31980 
Be is raktam a helyére szépen működik, bár a fogdőlés nem lett ez igazi.
Vagy nem jól mértem a 25 fokot, vagy korrekciózni kellett volna, majd utánagondolok.
27-28 fokra kellett volna állítani az A tengely dőlését.

 © istvan582014. júl. 17. 16:05 | Válasz | #31979 
meg kellene nézni milyen tipusu benne a vezérlés, az én kinai gépembe átütött a szabályzó FET és amikor kicseréltem ugyan így jártam, kicsit körbejárva a dolgot rájöttem hogy a motor mégnesei részben legyengültek....
2000ft-ért mégnesezték fel itt:

mágnes

 © Devecz Miklós2014. júl. 17. 15:48 | Válasz | #31978 
Valaki találkozott már ezzel e jelenséggel?

ERBA Compact 300 kisesztergám van. Eddig minden nagyon jól szuperált, de az utóbbi időben erőtlenné vált.
A legkisebb terhelésre is lekapcsol a vezérlés.

Mit lehet ilyenkor csinálni?

 © elektron2014. júl. 17. 14:54 | Válasz | #31977 
Na de ráérsz, csak nem nyaralás van ?)

 © keri2014. júl. 17. 14:52 | Válasz | #31976 
Szerintem csak a forgatóval kell csavarni.
Nálam Z a tengelyirány. X az a forgató tengelyének magasságában van.

POM-C a kínai esztergám fogaskereke. Jól bírja.
Egyébként én is pont fogaskereket gyártok hozzá, csak acélból kérték :( jól kicsesztek velem :)

 © keri2014. júl. 17. 14:49 | Válasz | #31975 
Én odaadhatom amit én írtam, de azzal szerintem nem vagy kisegítve. Profilt nem alakítja ki, az a profilmaró dolga nálam...na meg forgatóhoz való.

 © elektron2014. júl. 17. 14:38 | Válasz | #31974 
Kola mester, készül már a korongom ? Kösz.

 © elektron2014. júl. 17. 14:03 | Válasz | #31973 
Hogy néz ki, muti.

 © svejk2014. júl. 17. 13:34 | Válasz | #31972 
Készen van a kerék.
A hozzákészülődés 5 óra, a tényleges marás 6 perc nagyon óvatoskodva...

 © svejk2014. júl. 17. 12:05 | Válasz | #31971 
Tényleg van!!
nohát?
Mondjuk nekem a tengelyeket át kell írni...

Köszi!

 © svejk2014. júl. 17. 12:03 | Válasz | #31970 
Mert van olyan? mindjárt megskubizom.

 © nagaoka2014. júl. 17. 11:34 | Válasz | #31969 
ami a Mach3-ban van az nem jó!azaz a varázslóban.

 © svejk2014. júl. 17. 11:13 | Válasz | #31968 
No meg marótüskét is esztergálni kell.

 © svejk2014. júl. 17. 11:13 | Válasz | #31967 
Addig elkezdem beállítani az A tengelyemet.

 © svejk2014. júl. 17. 11:12 | Válasz | #31966 
Valakinek esetleg van free fogaskerék maró makrója, változós progija Mach3-hoz.
Jó, jó tudom csináljam meg magamnak, de ami már fel van találva azon felesleges gondolkozni.
Persze azt is jól tudom ezek eszmei értékek és nem szívesen adja közre az ember.
De egy próbát megért. :)

 © svejk2014. júl. 17. 10:07 | Válasz | #31965 
Egy tisztelt fórumtársunk javaslatára POM-ot vettem, nevezetesen a Quattroplast által forgalmazott DOCACETAL C nevű anyagot, 2800 Ft+áfa/ kg az ára, fehér színű.

 © svejk2014. júl. 17. 08:44 | Válasz | #31964 
Szereztem egy 1 modulos 6-os számú (35-54 fog)
modulmarót, nagyító alatt nézve szépen illeszkedik a fogárokban.

De ugye ez a ferde fogazás nem is olyan egyszerű picit csavarva is van a fog.
Én kis naiv csak úgy gondoltam, hogy beforgatom az A tenegelyt a dőlés 25 fokos szögébe és csak X-ben végigmegyek a fogakon.
De látom hogy menet közben vagy még döntögetni is kellene a marót vagy legalább a forgatóval korrigálni egy kicsit a az X elmozdulás függvényében.
Erre gondoltam tegnap, hogy igazából mezei modulmaróval lehet ezt a profilt nem is lehet korrektül megcsinálni.
Persze most mindenféleképpen megcsinálok egy próbát, mert igazából elég igénytelen helyre kell.

A másik kérdésem, hogy ha működne a dolog akkor milyen anyagból csináljam ami manapság kapható.
a ZX100 megfelel fogaskeréknek, talán a danamidnál jobb.

 © svejk2014. júl. 16. 23:18 | Válasz | #31963 
Ebból elvileg mindent megtudhatnék , de azért ez nem gyere cipó hamm bekaplak...

 © svejk2014. júl. 16. 22:55 | Válasz | #31962 
Tökéletes, most már meg kell csak várni Miki2-őt, hogy milyen modulú az enyém.
Illetve abban még nem vagyok biztos, hogy az egyenes fogazáshoz való modulmaró jó a ferde fogazásúhoz, de talán ezt is megmondja valaki.




 © Atti192014. júl. 16. 22:15 | Válasz | #31961 
Ha más nincs, esetleg innen?
Nagyon jó áron adják szerintem.
https://gyegep-webshop.hu/index.php?kereses

 © svejk2014. júl. 16. 22:07 | Válasz | #31960 
Ha valaki tudna hozzá adni kölcsönben modulmarót akkor meg tudnám csinálni, de nekem egyelőre sajnos csak 1.25 modulos van.


 © svejk2014. júl. 16. 22:06 | Válasz | #31959 
Ránézésre állítom, hogy valamelyik barkácsfúrógépben ilyen van, persza az acélból.

 © svejk2014. júl. 16. 22:01 | Válasz | #31958 
Megmértem, 25 fok a dőlésszög.

 © svejk2014. júl. 16. 21:49 | Válasz | #31957 
Miki2 írta az adok veszeknóben:

""Ferde fogazatnál a fejkör (külső) átmérő NEM=m*(z+2) "

Fejtsd ki nekünk bővebben Miki2, mert Hostya is ég a kiváűnycsiságtól hogy kell kiszámolni.


Tehát 50 fog jobbos, kb. 20 fok, de mindjárt pontosítok.
A külső átmérő: 52,7 mm




 © kozmaj2014. júl. 16. 14:43 | Válasz | #31956 
Köszönöm! Talán sikerül belépnem a boldog tos tulajdonosok táborába.

 © designr2014. júl. 16. 14:32 | Válasz | #31955 
Csuhás gépkönyvei között megtalálod..Gépkönyvek
A teljes felszereltsége pedig itt..
TOS MN80
Nekem is van..és vagyunk még páran..

 © kozmaj2014. júl. 15. 16:57 | Válasz | #31954 
Köszönöm! Esetleg használtad már ezt a típust?

 © lerhmann2014. júl. 15. 16:56 | Válasz | #31953 
http://konyv.vatera.hu/szakkonyv_kezikonyv/gepeszet/eszterga_tos_mn80a_gepkonyv_1930178243.html

 © kozmaj2014. júl. 15. 16:29 | Válasz | #31952 
Urak! A közeljövőben hozzájutok egy TOS MN80-A típusu régi kisesztergához. Szinte alig használták. Van közületek olyan, aki koptat hasonló gépet? Keresek hozzá mindenféle leírást, rajzot stb. Milyen gyári tartozékokkal szállították? Ez a gép egy "íróasztal" tetejére lett megépítve. Ha van róla anyagotok osszátok meg velem! Előre is köszönöm!

 © zzrash2014. júl. 13. 16:06 | Válasz | #31951 
Nincs szerszámom hozzá, ezért nem fenyeget, kivéve, ha megpróbálok keríteni valami helyettesítőt, mint a pb gázforrasztó, és akkor máris nyitva az út. Történt már velem is pár apróság, kézzel hajtott, gépi menetfúró robbant darabokra, éles szilánkokat szórva szét, vagy elpattanó lapka... Esztergálás közben fűkaszás felvédőt használok, néha a forgács kopog rajta.

 © Berényi József2014. júl. 13. 01:59 | Válasz | #31950 
"azért ez veszélyes műfaj is lehet, ha elrepül a lapka terhelés közben"

De mivel nincs szerszámod hozzá ezért ez téged nem fenyeget:))Na meg ha valamibe nem vagy biztos akkor nem kell csinálni. Emellett egy egy esztergából még sok minden elszállhat, tokmányban felejtett kulcs, rosszul befogott munkadarab, Leszúrókésdarab, szétrobbanó fúró vagy menetfúró stb. Az esztergálás veszélyes üzem, Főleg ha nem kellő figyelemmel kezelik.

Mellesleg én már forrasztottam PB-vel esztergakést, és a célnak tökéletesen megfelelt.

 © KoLa2014. júl. 12. 23:51 | Válasz | #31949 
Már most nem értelek hogy hová asszociálod el magad!

 © zzrash2014. júl. 12. 23:42 | Válasz | #31948 
Össze azért ne vesszetek rajta
Késszáram az akad végülis "bontott", talán még lapka is, itt kérdés, hogy elhasznált váltólapka alkalmas-e a célra, miután ott nem a bevonat fog már dolgozni. Borax, réz is van otthon, ami nincs, az a lánghegesztő, de még csak indukciós hevítő sem lapul az asztal alatt. Felteszem, a pb gáz úgy magában kevéske.
Emellett máshol olvasgatva említést tettek, hogy azért ez veszélyes műfaj is lehet, ha elrepül a lapka terhelés közben.

 © Vetesi752014. júl. 12. 23:10 | Válasz | #31947 
Bocsánatot kérek, hogy ide mertem írni...
Eszterga mükszik? Írtad anno , hogy félelmetes lett a keresztszán hajtásod. Na, kezdem már nálam a dobon is tapasztalni...

 © Vetesi752014. júl. 12. 23:02 | Válasz | #31946 
Mester! Feltételezem Te tudsz óvatosan köszörülni...
Eporapid, rendes zsírtalanítást követően - "hézag" nélkül. :)

 © KoLa2014. júl. 12. 23:00 | Válasz | #31945 
Ez így nagyon logikusan hangzik, csak nem tapasztaltam még ezeket a hátrányokat, az elmúlt sok évben!
Egy újraforrasztott lapkánál nincs tőre tolás, van helye a réznek!
Általában az ilyen forrasztott késeket nem nagy sorozatokhoz kell használni, kis szériák, egyedi gyártások,kiváló szerszámai készülnek így,kopott marólapkákból,stb...

 © Vetesi752014. júl. 12. 22:49 | Válasz | #31944 
Házi körülmények közt, az 1-2 tizedes távtartó kialakításához a pontozó által keltett kitüremkedések már a hightech-et képviseli. :)
Ha nagyobb a hézag az bajt nem csinál, csak csökkenti a kötési szilárdságot. (kb. mint a ragasztásoknál)

 © Vetesi752014. júl. 12. 22:43 | Válasz | #31943 
Nem szerencsés tőre tolni a lapkát, mert a nagyon vékony forraszanyag "nem veszi fel" a szár és a lapka közötti hőmozgás által keletkezett (hossz?) különbséget. Ekkor lehet az, hogy megijeszti a dolgozó a köszörűvel és a lapkából csak a közvetlenül forrasszal érintkező réteg marad a helyén. "Ligh"tosabb esetben meg csak porlik-töredezik, mert tele van mikrorepedésekkel. Hézagot gyárilag távtartózzák.

 © KoLa2014. júl. 12. 22:40 | Válasz | #31942 
Na! jó hogy szóba került ez a dolog! köszi az infót, van indukciós hevítőm! milyen forraszanyag kell hozzá!
Lehet hogy nem ennyire egyszerű, mint ahogyan írod!
Nekem a lánghegesztéses könnyebb!

 © Vetesi752014. júl. 12. 22:29 | Válasz | #31941 
Indukciósan. Nagy nyúlású, alacsony "folyáspontú" forraszanyaggal. Arra van kihegyezve a dolog, hogy minél kevesebb feszültség (mechanikai) keletkezzen a keményfémben. A fészket előmelegítik - ez "lángnál" magától értetődik...

 © KoLa2014. júl. 12. 22:23 | Válasz | #31940 
Általában van utánpótlás késszárból bőven!
Attól függően hogy mennyire volt elköszörülve előző életében, kiolvasztom az előző lapka maradékait, és aztán újraköszörülöm a fészket, esetleg még javítok a geometrián kicsit a lapkához, aztán befuttatom rézzel! ráhelyezem pozícióba a lapkát és rámelegítek, amikor leül akkor jó!A réz általában csepp formát akar közelíteni,tehát íves a felülete, azon a hőfokon ami nekünk kell,mert nem szabad nagyon vörösre melegíteni a késszárat!
Amikor látszik hogy beült a helyére, még van néhány sec, hogy kicsit korrigáljuk a helyzetét!
Ezután, még szoktam egy kis rezet tenni a háta mögé is, ha esetleg gyengének találom a késszárat!És már csak meg kell köszörülni!

 © zzrash2014. júl. 12. 22:03 | Válasz | #31939 
Rögtön fel is ötlött bennem néhány kérdés :)
Milyen acélt használsz késszárnak? A lapkának gondolom üléket készítesz, ennél mikre kell figyelni?

 © KoLa2014. júl. 12. 21:23 | Válasz | #31938 
Érdekes kérdés! Én a kezdetektől fogva forrasztok lapkákat, késszárra, lánghegesztéssel!de hogy az ipari megoldás milyen lehet? azt csak gondolom hogy valami olyasmi mint a szalagfűrész forrasztó!Nagy áramerősséggel megolvasztunk egy vékony sárgaréz lemzt, a forrasztandó anyagok között , némi folyósító anyag hozzáadásával!

 © zzrash2014. júl. 12. 21:08 | Válasz | #31937 
Sziasztok!
Keresgéltem google barátommal, de nem igazán kaptam választ egy régóta foglalkoztató kérdésre, a forrasztott lapkás késeket hogyan kell, lehet forrasztani? Nem igazán találtam képekkel dokumentált feljegyzést a készítés módjáról, ha a jövőben csináltok késeket, vagy van meglévő dokumentáció, megosztanátok?

 © SzatmáriGyörgy2014. júl. 12. 14:33 | Válasz | #31936 
Megoldás lehet még hogy csinálni excentrikus perselyt aztán a csillagba nagyobb furat,bele is lehet hegeszteni,vagy 3 db excentrikus csavart készíteni.

 © Tibor452014. júl. 12. 13:40 | Válasz | #31935 
Nem értem, miért nem a csillagot "igazítod" a papucshoz. 100-szor könnyebb lenne...
Mellesleg tehetnél fel egy képet a csillagod jelenlegi átalakított állapotáról is, tuti lehet azt tovább alakítani, hogy a furatok találkozzanak. Ha másként nem, akkor pl. úgy, hogy levágod flex-el, majd a vágási rést kihagyva visszahegesztitek a csillagot.

 © kavics642014. júl. 12. 12:40 | Válasz | #31934 
Én is hasonlóra gondoltam már itt egy ideje csak én vissza raknám az eredeti helyére a kerék agyra és oda kéne valagogy felfogni a flekszet valami trükkös szerkezettel ,már nézegettem is eszterga kés szánt csak még találnom kell egy nagy vastag vasat amihez hozzá kéne csavarozni ,és eszt a hidraulikára felhegeszteni a vonólapot alá támasztani elmozdulás ellen és így már talán lehetne szabályozni, és a helyén forgatni is lehet akár a traktor motorjával is. Vagy esetleg a fék betét szabályozóhoz hasonló eszközzel is lehetne valamit kezdeni, ha az előző nem jönne be,egyenlőre idő hiány van.

 © Berényi József2014. júl. 11. 22:28 | Válasz | #31933 
Mivel számomra nem volt egyértelmű hogy erre az első képre gondoltál, és figyelmesebben is olvashattam volna, ezért azt kell mondanom, hogy figyelmetlenségből 1:1

 © empé132014. júl. 11. 22:06 | Válasz | #31932 
:))

 © vadember2014. júl. 11. 21:45 | Válasz | #31931 
Nagy kópé ez a Leslie, a garázsa tetejéről épített a szomszédja padlásához egy feljárót. Az is látszik a google maps utcaképén.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com