Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Esztergálás
Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © hostyategnap 23:13 | Válasz | #32099 

 © drlevistegnap 23:04 | Válasz | #32098 
Barnítás után egy kis WD-40-nel áttöröltem és szép egyenletes színe lett.

 © drlevistegnap 23:01 | Válasz | #32097 
Fegyverbarnítóval.

 © hostyategnap 22:18 | Válasz | #32096 
Milyen eljárással barnítottad?

 © drlevistegnap 22:00 | Válasz | #32095 
Köszönöm.
Feketítés után elég pofás lett.

 © NewUsertegnap 21:50 | Válasz | #32094 
Szép munka

 © drlevistegnap 21:38 | Válasz | #32093 
Hoppá... a képek lemaradtak

http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825961_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825962_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825964_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825965_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825966_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825967_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825968_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825969_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825970_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825971_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825972_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825974_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825975_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825977_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825978_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825979_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825981_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825982_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825984_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825985_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 © drlevistegnap 21:35 | Válasz | #32092 
Üdv mindenkinek!

Kedvet kaptam egy kiesztergáló fej készítéséhez...
Nem is lett olyan rossz...
De ami a lényeg hogy tökéletesen teszi a dolgát!


 © Discovery2014. aug. 26. 20:28 | Válasz | #32091 
Ehhez sajnos nincs. :-((
Ma megrendeltem hozzá a hidraulika rúdtömítéseket,
dugattyú karmantyúkat és tömítéseket.
Remélem holnap össze is rakhatom és lassan kezd összeállni a gép.:-)

 © Csuhás2014. aug. 26. 19:11 | Válasz | #32090 
Mindig van egy segédtengely az egyensúlyozáshoz ami a kő mindkét oldalán az agyhoz csatlakozó kúpos részen kívül hengeres, így felrakható a centrírozó állványra.

 © Discovery2014. aug. 26. 18:42 | Válasz | #32089 
Ennél egyben van a kúpos szár az aggyal.Nincs másik kúp.
Csak így hogy egyensúlyozták a követ?

 © Csuhás2014. aug. 26. 17:32 | Válasz | #32088 
No már ezért a sztoriért érdemes volt kérdeznem. :-) Összegezve marad a gép úgy ahogy én is bekötöttem ( egy csere után ) azaz lefelé van a normál irány, mintha a karral "belökném" a tokmányt

 © Gyati2014. aug. 26. 17:23 | Válasz | #32087 
Értem, hogy motor, de mitől forog? :)

 © hostya2014. aug. 26. 17:21 | Válasz | #32086 
Matricás!
Vazze, ha nem lennél, Téged ki kéne találni...

 © matricás2014. aug. 26. 17:17 | Válasz | #32085 
Na, jó: jött hozzám egy esztergájos felvételre, E2N,
fordítva forgatta a főorsót...
nem jött rá, hogy miért olyan a felület (tépett) gondolhatod)
mit modhattam... neki...

 © Gyati2014. aug. 26. 17:13 | Válasz | #32084 
Most ezzel mi volt a gondod? Nem értem.

 © matricás2014. aug. 26. 17:08 | Válasz | #32083 
NEEEEEEEM

én is így állítottam beeeee....
arra forog, amerretolom...
ez így jó...
:)

 © hostya2014. aug. 26. 17:06 | Válasz | #32082 
Hallgass a többségre.. :)

Eddigi tapasztalatom szerint szinte mindegyik így működik: lefelé > előre(jobbra), felfelé > hátra(balra), értelemszerűen ahogy a főorsó/tokmány forog.
Egyetlen E400-al találkoztam ahol fordítva volt, de másnap át is köttettem a villanyászokkal.. :)
A gépkocsi index kapcsolóját is be lehet(ne) kötni fordítva, meg is lehet(ne) szokni, de...

 © Gyati2014. aug. 26. 17:05 | Válasz | #32081 
E2N

 © Gyati2014. aug. 26. 17:04 | Válasz | #32080 
Üdv. Lefelé van az enyémen is a normál forgási irány, de logikus is, mert így arra forog amerre a kart tolod.

 © Csuhás2014. aug. 26. 16:32 | Válasz | #32079 
Megkérdezem itt is: Egy e2n vagy más esztergánál, ahol a lakatszekrényen van a bekapcsoló kar, ott felfelé vagy lefelé van a normál forgási irány?
A többség szerint lefelé, de pl e3n gépkönyv a felfelé irányt javasolja. ( Most raktam rá a kábelre a dugót, így véletlenszerű a forgási irány. Én pedig inkább azt szoknám meg amit mások is használnak. A szivattyút meg úgyis hozzá igazítom. )

 © Csuhás2014. aug. 26. 09:34 | Válasz | #32078 
Láttam már fortunákon hogy morse kúpos, vagy annál kicsivel meredekebb kúp van fixen behúzatva, és ennek a betétnek az eleje egy meredek kúppal csatlakozik a kőagyakhoz. Gondolom a gyorsabb kőcsere és az egyszerűbb javíthatóság indokolja ezt a megoldást.

 © Discovery2014. aug. 26. 08:44 | Válasz | #32077 
Vajon mennyiben tér el a BPH 20 NA -tól?
Az én képemen a kőfelfogó agynak Morse 2 szára van és behúzó szárral van behúzva a főorsóba.
Ezeken az ábrákon viszont kúpra megy rá.
Ez valami átépített verzió lehet???
Tanácstalan vagyok

 © Discovery2014. aug. 25. 12:23 | Válasz | #32076 
Kiderült a gép pontos típusa is TOS HOSTIVAR BPH 20N.

 © Discovery2014. aug. 24. 23:11 | Válasz | #32075 
Természetesen. 300 ezret kértek érte.

 © Kopirnyák2014. aug. 24. 22:56 | Válasz | #32074 
Ha meg szabad kérdezni mennyit kértek a köszörűért?

 © jani3002014. aug. 24. 22:05 | Válasz | #32073 
Én is köszönöm ! Találtam sn50 gépkönyvet itt .
63-as gép van de ez a gépkönyv is segít .
És csak csodálkozom az eszterga kiegészítő eszközein !

 © Papp Miklós2014. aug. 24. 21:41 | Válasz | #32072 
Köszönöm, ott is van! Esetleg valaki egy 5п23а(5p23a) gépkönyvével nem találkozott valaki?

 © kozmaj2014. aug. 24. 19:40 | Válasz | #32071 
Nézz itt szét!

http://www.tumlikovo.cz/download/

 © Papp Miklós2014. aug. 24. 19:25 | Válasz | #32070 
Nekem egy TOS BPH 20-asom van ahhoz nem találnál egy gépkönyvet?

 © Discovery2014. aug. 24. 16:53 | Válasz | #32069 
Szia!
Szerintem is az. Köszönöm a segítséget.

 © Discovery2014. aug. 24. 16:53 | Válasz | #32068 
Szia! A képek alapján azonos. Köszönöm.

 © hostya2014. aug. 24. 16:29 | Válasz | #32067 
Nézd meg lentebb a Linkek #2709-ben.
Nemrég tettem fel, egy síkköszörű gépkönyvet, hasonlít a tiédre, de nem biztos hogy egyezik a típus.

 © Papp Miklós2014. aug. 24. 16:25 | Válasz | #32066 
Szerintem ez egy TOS BPH 20 NA.

 © Discovery2014. aug. 24. 15:52 | Válasz | #32065 
Talán most.

/S_kk_sz_r_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

 © Discovery2014. aug. 24. 15:50 | Válasz | #32064 
Ez jól mellé ment:-((

 © Discovery2014. aug. 24. 15:49 | Válasz | #32063 
Sajnos közelebbi adatot nem tudok a típusát illetőleg. Semmi adatot nem találok rajta.
Esetleg ha valaki kép alapján azonosítani tudja megköszönöm.

http://data.hu/get/5288631/koszorules.djvu

 © hostya2014. aug. 24. 13:00 | Válasz | #32062 
Gépkönyvet könnyebb találni, ha megírod a gép pontos típusát.
A "TOS 600*200" az kevés...

 © hostya2014. aug. 24. 12:54 | Válasz | #32061 
Nincs olyan rossz gépágy, amit nem lehet még jobban elrontani...
Akár síkköszörűvel is...

 © jani3002014. aug. 24. 11:56 | Válasz | #32060 
Szia ! Lehet tudod de azért leírom .
Ha egy eszterga ágy már annyira kopott hogy fel kell újítani ,azt nem síkköszörű gépre kellene tenni . Hosszgyalun vagy marógépen először egyenletes méretűre kell munkálni . A köszörülés csak felületi minőség javító eljárás lenne .
A síkköszörűn a prizmás ágyat szerintem csak alakos kővel lehetne megmunkálni.
Nagy valószínűséggel a síkköszörű sík megmunkálására való , mint a neve is mutatja .
Egyébként ha marás ,vagy gyalulás után , egy simító hántolással meg van munkálva az ágy az hobbiban szerintem elég lehet .

 © ANTAL GÁBOR2014. aug. 24. 11:46 | Válasz | #32059 
Szia! Lehet hogy tévedek de eddig úgy tudtam hogy a szimmeringeket forgó tengelyeknél relatíve kisnyomású helyek tömítéseinél használják . A hidraulikában alkalmazott rúdtömítések kialakítása más ( persze az alak hasonlít a szimmeringhez .) A 32050 ben utaltam rá.... Prognózisom szerint a megoldásod nem lesz hosszú életű.

 © Discovery2014. aug. 24. 09:13 | Válasz | #32058 
Az olajfolyás 2db 14*26*7 szimmering beépítésével megoldódott.:-) Jöhet a következő akadály.
Valakinek nincs esetleg gépkönyve hozzá.
Bármilyen formában érdekelne.

 © laacika2014. aug. 21. 20:41 | Válasz | #32057 
Szia.
Hát ennek a gépnek az ágya mindenképp csak jobb lehet szerintem.Küldök e-mail-be képeket.

 © Discovery2014. aug. 21. 19:47 | Válasz | #32056 
Szia!
Eddig én legfeljebb bakköszörűn köszörültem, de azt hiszem a kétfogásból történő köszörülés többet árt mint amennyit használ. Persze ez egy laikus vélemény.

 © laacika2014. aug. 21. 14:32 | Válasz | #32055 
Egyedül majd a 1200mm-es ágy hoszal nem tudom mit kezdünk.Nem tudom két fogásból jó lenne-e?

 © laacika2014. aug. 21. 14:14 | Válasz | #32054 
Szia.Előre is köszi szépen!!!Ez majd valamikor télen lenne,addig szétkapom a gépet,addigra megismered a gépet és a sik köszörülés rejtelmeit!Na még egyszer köszi,remélem már megoldódott az olajfolyás.

 © Discovery2014. aug. 20. 19:20 | Válasz | #32053 
Szia!
Sajnos még csak síkköszörűm van de ettől még a tudás nincs meg hozzá :-((
Nekem csak egy köszörült felület kell egy 140*250*20 lapon, azt talán tudom tartani:-)
De ha bízol a saját munkádban nagyon szívesen köszörülhetsz rajta. :-)

 © Discovery2014. aug. 20. 17:51 | Válasz | #32052 
Üdv mindenkinek és köszönöm a válaszokat.
A gép a szabványos emelőfüleknél lett emelve. Viszont amíg kihoztuk, görgőztük, a műhelyből a szűk helyen néha megemeltük az asztalt is de kizárólag kézzel és csekély mértékben. A tömítő házban egyetlen gumiszerű karmantyú volt ami teljesen porózus, szinte szétporladt ahogy kivettem. Nem hiszem, hogy deformálódott volna rúd.

 © hostya2014. aug. 20. 11:53 | Válasz | #32051 
Szerintem is a szállításkor lett helytelenül emelve, vagy mozgatva.
Ha nem görbült el a hidr.rúd, akkor a helyzet nem reménytelen..



1. Lazítsd fel a '16'-os tételszámú anyákat mindkét oldalon.
2. Told el az aszalt az egyik irányba ütközésig(kézzel).
3. Csavard vissza a rúd végén egyik anyát kézzel (ne húzd meg!)
4. Told el az aszalt a másik irányba ütközésig(kézzel).
5. Ua. mint a 3.pont
6. Járasd meg az asztalt hidraulikával néhányszor.
7. A '16'-os anyákat "kontrázd" össze mindkét oldalon, ügyelve arra hogy a dugrúd és az asztal kapcsolata nem lehet szoros. (0,1-0,2mm "kottyanásnak" kell maradni..)
8. Ha nem szűnt meg az olajfolyás, akkor ÓVATOSAN húzni kell a '12'-es csavaron.

Azt lenne jó tudni, hogy a rúdtömítés milyen megoldású.
Találkoztam már olyannal ahol 2db gumi rúdtömítés volt csak, de a régebbiek 1db rúdtömítés+tömszelencések, vagy csak tömszelencések voltak..

 © ANTAL GÁBOR2014. aug. 20. 11:27 | Válasz | #32050 
"A munkahenger végében egy hatlapfejű csavar na ezen keresztül jön ki a hidraulika szár. "
Kicsit a szakmám ezért reagálok. Kell ott lennie egy porvédelemnek ( szennylehúzó ) és egy un rúdtömítésnek. . Az elöttem szólók igazat mondanak : feszülés, rossz emelés következtében elállítódás ( a legrosszabb esetre ne gondoljunk : szársérülés ( görbülés )
Én kiszerelném a helyéről és kint tesztelném aztán ha folyik akkor szét kell szedni a tömítőházat és cserélni a benne lévő alkatrészeket. A rúd remélhetőleg szabványos ezért kis szerencsével az alkatrészek kaphatóak. De ha nem akkor vannak erre specializálódott cégek akik CNC technikával egy gumiszerű anyagból kiforgácsolják a szükséges tömítéseket .

 © laacika2014. aug. 20. 00:29 | Válasz | #32049 
Szia.Látom Aszódi vagy,nem mesze laksz tőlem (40km),ha rendbe lesz a géped válalsz vele egy kis kecskelábas gép ágyának köszörülését?Köszi válaszod.

 © jani3002014. aug. 20. 00:17 | Válasz | #32048 
Ez az olaj folyás egy érdekes kérdés . A síkköszörűk általában nehéz teletalpas gépek . Nem tudom elhinni hogy a szintezés ilyen hibát belevihet . Inkább arra tippelnék hogy rossz helyen lett megemelve . De kíváncsi vagyok mi a hiba .

 © PSoft2014. aug. 19. 21:58 | Válasz | #32047 

Nem lehet,hogy az egész gép/gépágy feszül?
Hisz most,új helyen van.
Megtörtént a gépágy pontos beállítása?


 © Berényi József2014. aug. 19. 21:32 | Válasz | #32046 
Minden a helyén van? Nem lehet hogy az asztal nincs a helyén, és ezért befeszül a munkahenger szár? A hatlapfejű csavarban valószínű "O" gyűrű van plusz, (vagy) karmantyú, ami ha kopott a feszülés miatt engedhet.

 © Discovery2014. aug. 19. 21:15 | Válasz | #32045 
Üdv. Mindenkinek!


Tudom, nem esztergálás de hátha belefér. :-))
Segítségeteket szeretnék ismételten kérni.

Vettem egy TOS 600*200 síkköszörűt amit ma üzembe is helyeztem, öröm , bódottág.:-)

Most jön a gond. Az asztalmozgató hidraulika szár mellett nagyon elkezdett folyni az olaj.

Ha lassú előtolás van akkor ömlik, ha gyors akkor csak folyik. :-(

Mielőtt megvettem kipróbáltam a gépet és nyoma sem volt olajfolyásnak. Nálam most olajban úszik a műhely :-((

A munkahenger végében egy hatlapfejű csavar na ezen keresztül jön ki a hidraulika szár.

Mögötte lenne valami szimmering vagy esetleg tömszelence?



Merre induljak a hibaelhárítással?

Így sajnos nem lehet használni.

 © farkasnadrág2014. aug. 14. 19:52 | Válasz | #32044 
Üdv, ha küldesz egy tel.számot, akkor holnap este felhívlak....Köszönöm

 © vaskukac2014. aug. 14. 09:14 | Válasz | #32043 
Szervusz!
Van tapasztalat, mire vagy kíváncsi, üzembiztonsági, vagy használhatósági szempontból kérdezed?

 © hjani19702014. aug. 14. 08:48 | Válasz | #32042 
Sziasztok!

Keresek Budapesten esztergályost egy kis munkára. Egy fúrószárat szeretnék csináltatni, rajzom is van hozzá. Esetleg, ha tudnátok ajánlani valakit, pl egy idősebb bácsit a sufniában hagyományos esztergával megcsinálná.

Köszönöm!

 © farkasnadrág2014. aug. 12. 20:08 | Válasz | #32041 
Sziasztok! STRIGON MSU 250-es szerszámmarógéppel kapcsolatban nincs valakinek személyes tapasztalata?

 © Etib2014. aug. 11. 21:47 | Válasz | #32040 
Köszönöm! Innen is szemezgetek!
Üdv

 © Gyula652014. aug. 11. 13:36 | Válasz | #32039 
http://www.chipmaker.ru/files/go/d1458a3b44bfab99ed79d67ca582bbc0/

Elnézést lemaradt!

 © Gyula652014. aug. 11. 13:36 | Válasz | #32038 
Innen le tudod tölteni! 24 óránkén 3 db fájlt.
Üdv!

 © Etib2014. aug. 11. 09:35 | Válasz | #32037 
Szia!Igazad van ! SM16B. Nagyon köszönöm a linket- ezen már el tudok indulni.
Üdv

 © z.j2014. aug. 11. 09:07 | Válasz | #32036 
Cseh "testvérfórumról" - SM 16B. Igaz, hogy szlovák nyelvű, de a rajzok talán segítenek.

A tömörítés jelszós: sm16b

 © z.j2014. aug. 11. 08:52 | Válasz | #32035 
Szia. Nem írtad el véletlenül? TOS SM 16B lesz az.

 © Alex632014. aug. 11. 01:56 | Válasz | #32034 
Szia Svejk van m1 maróm!

 © elektron2014. aug. 07. 19:47 | Válasz | #32033 
Már én is elfelejtettem azóta az adatot, majd megnézem később még ma, csak most pont megyek egy időre el. De nem bonyolult, a fókusza legyen 1200 mm azaz a görbülete ennek duplája, a mérete 200 mm átmérő, anyag vastagság meg vagy 15mm legalább, valami ilyesmi lett volna. Ilyesmi kb. majd még jövök.

 © KoLa2014. aug. 07. 19:40 | Válasz | #32032 
Elektron! A tükörcsiszoló szerszám adatait küldd már el!

 © Etib2014. júl. 29. 08:29 | Válasz | #32031 
Sziasztok!
Vettem egy kuplunghibás TOS SB 16 M esztergát. Nagyon fájin kis jószágnak néz ki.900kg-os ferdeágyas műszerész eszterga. A felújításához keresnék valami irodalmat. A neten nem találtam semmit. Tud valaki segíteni? Előre is köszönöm.

 © PSoft2014. júl. 21. 19:47 | Válasz | #32030 

Bakker!

Nézz már rá a telefonodra!
Az előbb hívtalak,egész pontosan 17:39-kor.
Baxik fölvenni!:)))

0,5 0,6 0,8 modulos készletem van az "aprókból",0,9-es nincs!:(

De,ha jó,és kell a 0,8-as,küldöm az "f35-54-est"



 © svejk2014. júl. 21. 19:40 | Válasz | #32029 
Ma már holnap van! :)

 © jani3002014. júl. 21. 01:59 | Válasz | #32028 
Végre ! A több bekezdésű menetet már igen hiányoltam :)
"a maró tengelye vízszintes és a maróasztalt a spirális emelkedésének megfelelően béta szöggel kell elforgatni ." ezt most puskáztam ,és csak a teljesség kedvéért írtam .
Kedvenc könyvem :
Barna Gábor : VAS-ÉS FÉMIPARI KÉZIKÖNYV 1945
Amit a hagyományos forgácsolásról egyáltalán el tudok képzelni ,azt itt megtaláltam .

 © PSoft2014. júl. 20. 21:57 | Válasz | #32027 

Holnap,megnézem azt a 0,9/50-es marót...lehet,hogy szerencséd lesz!

Ha van,akkor...meg van az egész sor belőle.:))


 © fektiforg2014. júl. 20. 21:49 | Válasz | #32026 
Anó ' hagyományos egyetemes marógépen többekezdésű spirált (ferdefogu kereket) úgy készítettünk, hogy összekötöttük az ere célra alkalmas osztófej osztótárcsáját váltókerekekkel,számítása ugyan az mint eszterga váltókerék számítás csak hozzájön az osztófej általában 1:40 áttétele. Így csak meredek menet " spirál " marására alkalmas, de ferde fogú fogaskerék az általában ilyen.
A fogosztás álló helyzetben az index szögg osztótárcsán való áthelyezésével történt, mint ahogy egy fogaskereket marunk, innen a megoldás megfelelő áttételű kapcsolat a két tengely között mindaddig míg nem osztunk.

 © svejk2014. júl. 20. 21:03 | Válasz | #32025 
Tud az A tengellyel is interpolálni a Mach3 és az UCCNC-is

Sajnos a vertikálfejem csak Y irányba dönthető előre hátra, ebben az irányban azonban keskeny az asztal, nem fért volna el a forgató.

Itt egy kissé vacak felvétel a műveletről.


De szerintem így a hogy a videón látható, azaz az A tengely van a szögben elforgatva akkor is működnie kellene a dolognak.

Sajnos amikor hozzáfogtam még azt gondoltam, hogy 1 modulos maró kell hozzá, abból volt is az 50 fogszámhoz való és látszatra szépen beleilleszkedett az eredeti kerék fogárkába.

Később derült ki a #31995 szerint, hogy 0,9 modulos a kerék de ilyen marót csak 14-16 fogszámhoz találtunk.

Minden bizonnyal működne a leírt kódoddal.
ha valaki tudna adni 0,9-es 50 fogszámhoz való marót természetesen kipróbálnám.

A lényeg tehát az, hogy az egyenes fogazáshoz való modulmaró jó lehet a ferdéhez, csak be kell állítani a fogferdeségi szöget aztán az A tengelyt "hintáztatni" kell a kiszámolt nagyon nagy menetemelkedés szerint?

 © fektiforg2014. júl. 20. 20:02 | Válasz | #32024 
Átgondoltam, vissza is kell forgatni,igaz nem tudom tesztelni, de talán az alprogram így helyes:

O0001
G01 z-1.5 F200
G91 X20 A-23.91 F1000
G90
G00 z0.3
G91 X-20 A23.91
G90
G01 z-1.95 F200
G91 X20 A-23.91 F1000
G90
G00 z0.3
G91 X-20 A23.91
G00 A-7.2
G90
M99

 © fektiforg2014. júl. 19. 16:27 | Válasz | #32023 
A MAC3 nem tud A tengellyel interpolálni ?
Mert ha tud akkor én inkább spirál marási eljárással martam volna a fogaskerekedet.
Mégpedig, a forgató nincs döntve, vertikálfej viszont emelkedési szögbe döntve.
Kiszámoljuk az emelkedést( h = osztókör*pi*ctg(fogferdeségszöge) ) esetedbe 301,129 mm az emelkedés .
Ha az x tengellyel 1 mm haladunk akkor 360/301,129 fokot kell fordítani a forgatót,
azaz 1.1955 fokot, 20 mm hosszon pedig, 23,91 fok.
alprogramod így módosulna :
O0001
G01 z-1.5 F200
G91 X20 A-23.91 F1000
G90
G00 z0.3
X0
G01 z-1.95 F200
G91 X20 A-23.91 F1000
G90
G00 z0.3
X0
G91 A-7.2
G90
M99

Az A-23.91 előjele attól függ, hogy jobbos, vagy balos az emelkedés !
Kipróbálhatnád, hogy jól gondolom e, mert így kis fogszámú, ferde fogazású kerekek is marhatók profilozási eljárással, nekem nincs forgatós CNC -ém.

 © Áts László2014. júl. 19. 00:06 | Válasz | #32022 
Biztos,hogy élvezném,imádok alkotni!

 © hostya2014. júl. 18. 22:56 | Válasz | #32021 
Munka közben látni egy ilyen gépet, az a kisebbik élmény.
Kiszámolni, felszerelni, a megfelelő cserekerekeket, és nyugtázni hogy olyan fogaskerék készült amilyet szerettünk volna.. -az a nagyobbik élmény-

 © Áts László2014. júl. 18. 21:44 | Válasz | #32020 
Ezek mindig nagyon tetszettek,sajnos még nem sikerült élőben látnom egy ilyet munka közben.

 © jani3002014. júl. 18. 20:50 | Válasz | #32019 
Ívelt kúpkerék :néha inkább körülírom mind hogy felsüljek :)Rákereshetnék de lusta vagyok ,fejből lehet nem lenne hibátlan , és rögtön kiszúrják :))

 © jani3002014. júl. 18. 20:42 | Válasz | #32018 
Láttam a videót az osztófejedről . Tetszett is nagyon .A difi kerekek hagyományos gyártása sem semmi ,azt is csak képen láttam .

 © svejk2014. júl. 18. 20:27 | Válasz | #32017 
..."megfelelő lefejtőmaró felfog..."

Ja, így könnyű!

Én meg nagy nehezen kaptam egy szem 1 modulos marót és abból kellet kihozni a maximumot :))

 © hostya2014. júl. 18. 20:15 | Válasz | #32016 
Egy kis kiegészítés...

A CNC elterjedése előtt is volt élet, meg ferde +nyil fogazású hengeres kerék, sőt ívelt fogazású kúpkerék gyártás is.

Én dolgoztam fiatal koromban egy hasonló Pfauter fogazógépen.


Akkor értettem meg igazán hogy mi is az a FOGASKERÉK.., aki nem értette a fogaskerék hajtás geometriáját, vagy nem szeretett számolgatni,+ különböző táblázatokban "bogarászni" az nem maradt ott sokáig...

 © fektiforg2014. júl. 18. 19:03 | Válasz | #32015 
"A cnc tudja az ívelt kúpkereket is , az a csoda"
Ja veszünk egy CAD-CAM progit, hozzá egy "ívelt kúpkerék" generáló modult, és kb. az árán lehetne egy sufni műhelyünk, persze ezt csak gondolom, mostanában nem tájékozódtam ez ügyben.

 © fektiforg2014. júl. 18. 18:57 | Válasz | #32014 
Tényleg ne temesd a hagyományos gépeket, az én elektronikus osztófejemmel pik-pak kész a ferde fogú kerék hagyományos marógépen. Menete - megfelelő lefejtőmaró felfog, vertikálfej modulmaró emelkedési szögére beállít, elektronikus osztófej billentés ferde fogú kerék szögének megfelelően ( mint ahogy hostya osztófeje van), munkadarab befog, egy paraméter beállítása az elektronikus osztófejen, és már nekiállhatunk a megmunkálásnak, többméretet ellenőriz, korrekcióz ha szűkséges, és egy menetben kész a kerék.

 © hostya2014. júl. 18. 17:29 | Válasz | #32013 
Az lett volna jó ha a főorsó döntésével tudtam volna csinálni (spirálmarás).
Ha meg lenne az osztófejemhez a cserekerék-készlet, akkor úgy csináltam volna.. de sajnos nincs, így maradt a "barkács-hobbi" megoldás...

 © jani3002014. júl. 18. 17:10 | Válasz | #32012 
El is gondolkodtam pár percig hogy nem is jól csináltad :)
De rájöttem hogy nem a főorsót döntötted , hanem az osztófejet .
A cnc tudja az ívelt kúpkereket is , az a csoda .
Kénytelen leszek tanulni ,irigylem amiket lazán megcsinálnak .
Látom nem ijedsz meg egy apró problémától :)

 © hostya2014. júl. 18. 14:50 | Válasz | #32011 
Azért ne temessük a hagyományos gépeket, mert azokon is készíthető ferde fogazású fogazás a Svejk által ismertetett módszerrel,(kompromisszumokkal) CNC nélkül is...
Nekem is sikerült ezzel az eljárással anno az E1 esztergám felújításakor a "rongykereket" pótolni.



Mivel nem volt megfelelő modulu fogmaróm, ezért egy fél délutánom ráment a profilkés köszörülésre.
Négy éve használom az E1-et, és még most is tudja a dolgát..

 © jani3002014. júl. 18. 13:38 | Válasz | #32010 
Szia ! Tetszett ez a ferdefogú kerék gyártás !
És meggyőztél hogy a hagyományos gépeknek reszeltek :(

 © svejk2014. júl. 18. 11:59 | Válasz | #32009 
Az elsőnél relatív kicsi a szög, mindössze 10 fok az én 28-ammal szemben tehát valószínű nem ér bele a következő fog, azaz nem lép fel profiltorzulás.
De lehet az is hogy ha lenne 0,9-es modulú maróm akkor nekem is menne ez.


A második video végén be van döntve a marófej, ergo ugyan azt csinálta mint én.


 © B.Zoltán2014. júl. 18. 11:36 | Válasz | #32008 
Ezekben a videókban tárcsamaróval csinálnak ferde fogazású fogaskereket.
Az elsőnél forgatóval, a másodiknál meg mintha több lépésben csinálná forgatás nélkül.

De svejk ezt te már jobban el tudod dönteni, és ki tudod értékelni a végeredményt jobban mint én.

Video 1
Video 2

Azért jól összehoztad azt a fogaskereket, gratulálok hozzá!

 © sufnituning2014. júl. 18. 11:31 | Válasz | #32007 
Csak azért kérdezem, mert azt bele kell számolni a fordulat képletbe. más 4 éllel, meg 14 éllel a ford. lényeg az hogy most már vérprofi vagy

 © svejk2014. júl. 18. 11:29 | Válasz | #32006 
No ezekhez a dolgokhoz kellenek az szakmában eltöltött évek, mi hobbisták örülünk ha már felismerhető a munkadarab. :)

 © svejk2014. júl. 18. 11:27 | Válasz | #32005 
A kód egyébként fut az UCCNC-n is. :)
Van benne M98 ciklus és relatív koordináta megadás is.


 © svejk2014. júl. 18. 11:26 | Válasz | #32004 
bőven használt kategória, tehát közel sem ideális műanyaghoz. :(

 © svejk2014. júl. 18. 11:25 | Válasz | #32003 
14

 © sufnituning2014. júl. 18. 11:25 | Válasz | #32002 
Így van, ha meg túl alacsony a fordulat, akkor a fogárokban bordák képződnek, de azt látni szemmel

 © sufnituning2014. júl. 18. 11:23 | Válasz | #32001 
A fogmaró fogainak száma?

 © svejk2014. júl. 18. 11:21 | Válasz | #32000 
Legközelebb megfogadom a tanácsod, és már is mondom hogy biztos igazad van, mert tegnap 1000 1/perccel csináltam , -igaz akkor az előtolás is kisebb volt-, de kevesebb szőr maradt rajta, mint ma a nagyobb előtolás és fordulattal.

 © svejk2014. júl. 18. 11:18 | Válasz | #31999 
Egyébként ezzel a kóddal készült.
(puskázva a mach3 varázslójából)

(átm 52,7 mm fejkör, 1,95 mm mély fogárok, az A tengely 28 fokkal elfordítva, 12 mm széles, 13-as furat)
G0 G49 G40 G17 G80 G50 G90
G21 (mm)
M03 S1500
G00 G64 A0.0
Y0 X0
M98 P0001 L50
X0
z0.0
M5 M30


O0001
G01 z-1.5 F200
X20 F1000
G00 z0.3
X0
G01 z-1.95 F200
X20 F1000
G00 z0.3
X0
G91 A-7.2
G90
M99


Ez a hülye Mach3 szerintem vesztét érzi az UCCNC mellett, mert ma reggel ugyan azzal a kóddal mint tegnap megint nem indította el a főorsót....Sőt most még a szokásos hibaüzenetet sem dobta ki.




[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com