Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Esztergálás
Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Barretma 10:39 | Válasz | #32107 
Többször használtál már fegyver barnítót?
Mennyire ad tartós felületet?
Mert sokkal jobban néz ki,mintha "nyers" szine lenne :)

 © vaskukacma 08:39 | Válasz | #32106 
Bocs, látom már megoldottad...

 © vaskukacma 08:38 | Válasz | #32105 
Le kell venni a norton szekrény fedelét, csak úgy lehet szétszedni. Nem is baj ha leveszed, legalább kitakaríthatod az olajteret. A kúpos szegekkel vigyázz, ne cseréld fel őket!

 © Gyula65ma 07:04 | Válasz | #32104 
Akkor, ezek szerint megoldódott!
Üdv!

 © Csuhástegnap 21:55 | Válasz | #32103 
A gépkönyv rajzaival kezdtem, annak alapján nem lehet kiszedni, de a témában bogarászva egy régi hozzászólás mintha azt írta volna hogy igen. Arra gondoltam ebből is lehet többféle megoldás mint a lakatszekrényből. Végül úgy oldottam meg hogy kitörtem a homályos ablakot, lefestettem a tárcsa domború számait a lyukon át, majd esztergáltam egy plexi dugót amit kívülről beragasztottam. Jelenleg a behajtó tengelynél és a bekapcsoló rúdjának végénél van egy kis olaj szivárgás. Az utóbbit majd megnézem mert ott talán csak belefúrtak egy öntvényhibába, hiszen a józan ész alapján ott csak egy zsákfuratnak kéne lenni.

 © Atti19tegnap 20:17 | Válasz | #32102 
Úgy emlékszem, hogy le kell venni a norton előlapját is és belül is szét kell szedni. Különben mindenképp érdemes teljesen szétkapni, mert van benne egy kis szimering és folyni fog, ha nem cseréled ki és feltöltöd olajjal.
Azt feltétlen cserélni kell.

 © Gyula65tegnap 18:33 | Válasz | #32101 
Töltsd le saját oldaladról a gépkönyvet (ábrás),és a 11-21 lapon látni mindent!
Üdv!

 © Csuhástegnap 14:21 | Válasz | #32100 
Egy E2N norton szekrényén a 8 állású tekerő kúpos burkolata leszerelhető a norton előlapjának lebontása nélkül? Három csavart kicsavarva és a recés gombot leszedve sem mozdult. Nem tudom hogy csak a tömítő anyag tartja-e a helyén. Szeretném az olvashatatlan számokat, és a homályos ablakot javítani.

 © hostya2014. aug. 30. 23:13 | Válasz | #32099 

 © drlevis2014. aug. 30. 23:04 | Válasz | #32098 
Barnítás után egy kis WD-40-nel áttöröltem és szép egyenletes színe lett.

 © drlevis2014. aug. 30. 23:01 | Válasz | #32097 
Fegyverbarnítóval.

 © hostya2014. aug. 30. 22:18 | Válasz | #32096 
Milyen eljárással barnítottad?

 © drlevis2014. aug. 30. 22:00 | Válasz | #32095 
Köszönöm.
Feketítés után elég pofás lett.

 © NewUser2014. aug. 30. 21:50 | Válasz | #32094 
Szép munka

 © drlevis2014. aug. 30. 21:38 | Válasz | #32093 
Hoppá... a képek lemaradtak

http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825961_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825962_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825964_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825965_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825966_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825967_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825968_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825969_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825970_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825971_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825972_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825974_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825975_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825977_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825978_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825979_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825981_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825982_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825984_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140830/20140825985_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 © drlevis2014. aug. 30. 21:35 | Válasz | #32092 
Üdv mindenkinek!

Kedvet kaptam egy kiesztergáló fej készítéséhez...
Nem is lett olyan rossz...
De ami a lényeg hogy tökéletesen teszi a dolgát!


 © Discovery2014. aug. 26. 20:28 | Válasz | #32091 
Ehhez sajnos nincs. :-((
Ma megrendeltem hozzá a hidraulika rúdtömítéseket,
dugattyú karmantyúkat és tömítéseket.
Remélem holnap össze is rakhatom és lassan kezd összeállni a gép.:-)

 © Csuhás2014. aug. 26. 19:11 | Válasz | #32090 
Mindig van egy segédtengely az egyensúlyozáshoz ami a kő mindkét oldalán az agyhoz csatlakozó kúpos részen kívül hengeres, így felrakható a centrírozó állványra.

 © Discovery2014. aug. 26. 18:42 | Válasz | #32089 
Ennél egyben van a kúpos szár az aggyal.Nincs másik kúp.
Csak így hogy egyensúlyozták a követ?

 © Csuhás2014. aug. 26. 17:32 | Válasz | #32088 
No már ezért a sztoriért érdemes volt kérdeznem. :-) Összegezve marad a gép úgy ahogy én is bekötöttem ( egy csere után ) azaz lefelé van a normál irány, mintha a karral "belökném" a tokmányt

 © Gyati2014. aug. 26. 17:23 | Válasz | #32087 
Értem, hogy motor, de mitől forog? :)

 © hostya2014. aug. 26. 17:21 | Válasz | #32086 
Matricás!
Vazze, ha nem lennél, Téged ki kéne találni...

 © matricás2014. aug. 26. 17:17 | Válasz | #32085 
Na, jó: jött hozzám egy esztergájos felvételre, E2N,
fordítva forgatta a főorsót...
nem jött rá, hogy miért olyan a felület (tépett) gondolhatod)
mit modhattam... neki...

 © Gyati2014. aug. 26. 17:13 | Válasz | #32084 
Most ezzel mi volt a gondod? Nem értem.

 © matricás2014. aug. 26. 17:08 | Válasz | #32083 
NEEEEEEEM

én is így állítottam beeeee....
arra forog, amerretolom...
ez így jó...
:)

 © hostya2014. aug. 26. 17:06 | Válasz | #32082 
Hallgass a többségre.. :)

Eddigi tapasztalatom szerint szinte mindegyik így működik: lefelé > előre(jobbra), felfelé > hátra(balra), értelemszerűen ahogy a főorsó/tokmány forog.
Egyetlen E400-al találkoztam ahol fordítva volt, de másnap át is köttettem a villanyászokkal.. :)
A gépkocsi index kapcsolóját is be lehet(ne) kötni fordítva, meg is lehet(ne) szokni, de...

 © Gyati2014. aug. 26. 17:05 | Válasz | #32081 
E2N

 © Gyati2014. aug. 26. 17:04 | Válasz | #32080 
Üdv. Lefelé van az enyémen is a normál forgási irány, de logikus is, mert így arra forog amerre a kart tolod.

 © Csuhás2014. aug. 26. 16:32 | Válasz | #32079 
Megkérdezem itt is: Egy e2n vagy más esztergánál, ahol a lakatszekrényen van a bekapcsoló kar, ott felfelé vagy lefelé van a normál forgási irány?
A többség szerint lefelé, de pl e3n gépkönyv a felfelé irányt javasolja. ( Most raktam rá a kábelre a dugót, így véletlenszerű a forgási irány. Én pedig inkább azt szoknám meg amit mások is használnak. A szivattyút meg úgyis hozzá igazítom. )

 © Csuhás2014. aug. 26. 09:34 | Válasz | #32078 
Láttam már fortunákon hogy morse kúpos, vagy annál kicsivel meredekebb kúp van fixen behúzatva, és ennek a betétnek az eleje egy meredek kúppal csatlakozik a kőagyakhoz. Gondolom a gyorsabb kőcsere és az egyszerűbb javíthatóság indokolja ezt a megoldást.

 © Discovery2014. aug. 26. 08:44 | Válasz | #32077 
Vajon mennyiben tér el a BPH 20 NA -tól?
Az én képemen a kőfelfogó agynak Morse 2 szára van és behúzó szárral van behúzva a főorsóba.
Ezeken az ábrákon viszont kúpra megy rá.
Ez valami átépített verzió lehet???
Tanácstalan vagyok

 © Discovery2014. aug. 25. 12:23 | Válasz | #32076 
Kiderült a gép pontos típusa is TOS HOSTIVAR BPH 20N.

 © Discovery2014. aug. 24. 23:11 | Válasz | #32075 
Természetesen. 300 ezret kértek érte.

 © Kopirnyák2014. aug. 24. 22:56 | Válasz | #32074 
Ha meg szabad kérdezni mennyit kértek a köszörűért?

 © jani3002014. aug. 24. 22:05 | Válasz | #32073 
Én is köszönöm ! Találtam sn50 gépkönyvet itt .
63-as gép van de ez a gépkönyv is segít .
És csak csodálkozom az eszterga kiegészítő eszközein !

 © Papp Miklós2014. aug. 24. 21:41 | Válasz | #32072 
Köszönöm, ott is van! Esetleg valaki egy 5п23а(5p23a) gépkönyvével nem találkozott valaki?

 © kozmaj2014. aug. 24. 19:40 | Válasz | #32071 
Nézz itt szét!

http://www.tumlikovo.cz/download/

 © Papp Miklós2014. aug. 24. 19:25 | Válasz | #32070 
Nekem egy TOS BPH 20-asom van ahhoz nem találnál egy gépkönyvet?

 © Discovery2014. aug. 24. 16:53 | Válasz | #32069 
Szia!
Szerintem is az. Köszönöm a segítséget.

 © Discovery2014. aug. 24. 16:53 | Válasz | #32068 
Szia! A képek alapján azonos. Köszönöm.

 © hostya2014. aug. 24. 16:29 | Válasz | #32067 
Nézd meg lentebb a Linkek #2709-ben.
Nemrég tettem fel, egy síkköszörű gépkönyvet, hasonlít a tiédre, de nem biztos hogy egyezik a típus.

 © Papp Miklós2014. aug. 24. 16:25 | Válasz | #32066 
Szerintem ez egy TOS BPH 20 NA.

 © Discovery2014. aug. 24. 15:52 | Válasz | #32065 
Talán most.

/S_kk_sz_r_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

 © Discovery2014. aug. 24. 15:50 | Válasz | #32064 
Ez jól mellé ment:-((

 © Discovery2014. aug. 24. 15:49 | Válasz | #32063 
Sajnos közelebbi adatot nem tudok a típusát illetőleg. Semmi adatot nem találok rajta.
Esetleg ha valaki kép alapján azonosítani tudja megköszönöm.

http://data.hu/get/5288631/koszorules.djvu

 © hostya2014. aug. 24. 13:00 | Válasz | #32062 
Gépkönyvet könnyebb találni, ha megírod a gép pontos típusát.
A "TOS 600*200" az kevés...

 © hostya2014. aug. 24. 12:54 | Válasz | #32061 
Nincs olyan rossz gépágy, amit nem lehet még jobban elrontani...
Akár síkköszörűvel is...

 © jani3002014. aug. 24. 11:56 | Válasz | #32060 
Szia ! Lehet tudod de azért leírom .
Ha egy eszterga ágy már annyira kopott hogy fel kell újítani ,azt nem síkköszörű gépre kellene tenni . Hosszgyalun vagy marógépen először egyenletes méretűre kell munkálni . A köszörülés csak felületi minőség javító eljárás lenne .
A síkköszörűn a prizmás ágyat szerintem csak alakos kővel lehetne megmunkálni.
Nagy valószínűséggel a síkköszörű sík megmunkálására való , mint a neve is mutatja .
Egyébként ha marás ,vagy gyalulás után , egy simító hántolással meg van munkálva az ágy az hobbiban szerintem elég lehet .

 © ANTAL GÁBOR2014. aug. 24. 11:46 | Válasz | #32059 
Szia! Lehet hogy tévedek de eddig úgy tudtam hogy a szimmeringeket forgó tengelyeknél relatíve kisnyomású helyek tömítéseinél használják . A hidraulikában alkalmazott rúdtömítések kialakítása más ( persze az alak hasonlít a szimmeringhez .) A 32050 ben utaltam rá.... Prognózisom szerint a megoldásod nem lesz hosszú életű.

 © Discovery2014. aug. 24. 09:13 | Válasz | #32058 
Az olajfolyás 2db 14*26*7 szimmering beépítésével megoldódott.:-) Jöhet a következő akadály.
Valakinek nincs esetleg gépkönyve hozzá.
Bármilyen formában érdekelne.

 © laacika2014. aug. 21. 20:41 | Válasz | #32057 
Szia.
Hát ennek a gépnek az ágya mindenképp csak jobb lehet szerintem.Küldök e-mail-be képeket.

 © Discovery2014. aug. 21. 19:47 | Válasz | #32056 
Szia!
Eddig én legfeljebb bakköszörűn köszörültem, de azt hiszem a kétfogásból történő köszörülés többet árt mint amennyit használ. Persze ez egy laikus vélemény.

 © laacika2014. aug. 21. 14:32 | Válasz | #32055 
Egyedül majd a 1200mm-es ágy hoszal nem tudom mit kezdünk.Nem tudom két fogásból jó lenne-e?

 © laacika2014. aug. 21. 14:14 | Válasz | #32054 
Szia.Előre is köszi szépen!!!Ez majd valamikor télen lenne,addig szétkapom a gépet,addigra megismered a gépet és a sik köszörülés rejtelmeit!Na még egyszer köszi,remélem már megoldódott az olajfolyás.

 © Discovery2014. aug. 20. 19:20 | Válasz | #32053 
Szia!
Sajnos még csak síkköszörűm van de ettől még a tudás nincs meg hozzá :-((
Nekem csak egy köszörült felület kell egy 140*250*20 lapon, azt talán tudom tartani:-)
De ha bízol a saját munkádban nagyon szívesen köszörülhetsz rajta. :-)

 © Discovery2014. aug. 20. 17:51 | Válasz | #32052 
Üdv mindenkinek és köszönöm a válaszokat.
A gép a szabványos emelőfüleknél lett emelve. Viszont amíg kihoztuk, görgőztük, a műhelyből a szűk helyen néha megemeltük az asztalt is de kizárólag kézzel és csekély mértékben. A tömítő házban egyetlen gumiszerű karmantyú volt ami teljesen porózus, szinte szétporladt ahogy kivettem. Nem hiszem, hogy deformálódott volna rúd.

 © hostya2014. aug. 20. 11:53 | Válasz | #32051 
Szerintem is a szállításkor lett helytelenül emelve, vagy mozgatva.
Ha nem görbült el a hidr.rúd, akkor a helyzet nem reménytelen..



1. Lazítsd fel a '16'-os tételszámú anyákat mindkét oldalon.
2. Told el az aszalt az egyik irányba ütközésig(kézzel).
3. Csavard vissza a rúd végén egyik anyát kézzel (ne húzd meg!)
4. Told el az aszalt a másik irányba ütközésig(kézzel).
5. Ua. mint a 3.pont
6. Járasd meg az asztalt hidraulikával néhányszor.
7. A '16'-os anyákat "kontrázd" össze mindkét oldalon, ügyelve arra hogy a dugrúd és az asztal kapcsolata nem lehet szoros. (0,1-0,2mm "kottyanásnak" kell maradni..)
8. Ha nem szűnt meg az olajfolyás, akkor ÓVATOSAN húzni kell a '12'-es csavaron.

Azt lenne jó tudni, hogy a rúdtömítés milyen megoldású.
Találkoztam már olyannal ahol 2db gumi rúdtömítés volt csak, de a régebbiek 1db rúdtömítés+tömszelencések, vagy csak tömszelencések voltak..

 © ANTAL GÁBOR2014. aug. 20. 11:27 | Válasz | #32050 
"A munkahenger végében egy hatlapfejű csavar na ezen keresztül jön ki a hidraulika szár. "
Kicsit a szakmám ezért reagálok. Kell ott lennie egy porvédelemnek ( szennylehúzó ) és egy un rúdtömítésnek. . Az elöttem szólók igazat mondanak : feszülés, rossz emelés következtében elállítódás ( a legrosszabb esetre ne gondoljunk : szársérülés ( görbülés )
Én kiszerelném a helyéről és kint tesztelném aztán ha folyik akkor szét kell szedni a tömítőházat és cserélni a benne lévő alkatrészeket. A rúd remélhetőleg szabványos ezért kis szerencsével az alkatrészek kaphatóak. De ha nem akkor vannak erre specializálódott cégek akik CNC technikával egy gumiszerű anyagból kiforgácsolják a szükséges tömítéseket .

 © laacika2014. aug. 20. 00:29 | Válasz | #32049 
Szia.Látom Aszódi vagy,nem mesze laksz tőlem (40km),ha rendbe lesz a géped válalsz vele egy kis kecskelábas gép ágyának köszörülését?Köszi válaszod.

 © jani3002014. aug. 20. 00:17 | Válasz | #32048 
Ez az olaj folyás egy érdekes kérdés . A síkköszörűk általában nehéz teletalpas gépek . Nem tudom elhinni hogy a szintezés ilyen hibát belevihet . Inkább arra tippelnék hogy rossz helyen lett megemelve . De kíváncsi vagyok mi a hiba .

 © PSoft2014. aug. 19. 21:58 | Válasz | #32047 

Nem lehet,hogy az egész gép/gépágy feszül?
Hisz most,új helyen van.
Megtörtént a gépágy pontos beállítása?


 © Berényi József2014. aug. 19. 21:32 | Válasz | #32046 
Minden a helyén van? Nem lehet hogy az asztal nincs a helyén, és ezért befeszül a munkahenger szár? A hatlapfejű csavarban valószínű "O" gyűrű van plusz, (vagy) karmantyú, ami ha kopott a feszülés miatt engedhet.

 © Discovery2014. aug. 19. 21:15 | Válasz | #32045 
Üdv. Mindenkinek!


Tudom, nem esztergálás de hátha belefér. :-))
Segítségeteket szeretnék ismételten kérni.

Vettem egy TOS 600*200 síkköszörűt amit ma üzembe is helyeztem, öröm , bódottág.:-)

Most jön a gond. Az asztalmozgató hidraulika szár mellett nagyon elkezdett folyni az olaj.

Ha lassú előtolás van akkor ömlik, ha gyors akkor csak folyik. :-(

Mielőtt megvettem kipróbáltam a gépet és nyoma sem volt olajfolyásnak. Nálam most olajban úszik a műhely :-((

A munkahenger végében egy hatlapfejű csavar na ezen keresztül jön ki a hidraulika szár.

Mögötte lenne valami szimmering vagy esetleg tömszelence?



Merre induljak a hibaelhárítással?

Így sajnos nem lehet használni.

 © farkasnadrág2014. aug. 14. 19:52 | Válasz | #32044 
Üdv, ha küldesz egy tel.számot, akkor holnap este felhívlak....Köszönöm

 © vaskukac2014. aug. 14. 09:14 | Válasz | #32043 
Szervusz!
Van tapasztalat, mire vagy kíváncsi, üzembiztonsági, vagy használhatósági szempontból kérdezed?

 © hjani19702014. aug. 14. 08:48 | Válasz | #32042 
Sziasztok!

Keresek Budapesten esztergályost egy kis munkára. Egy fúrószárat szeretnék csináltatni, rajzom is van hozzá. Esetleg, ha tudnátok ajánlani valakit, pl egy idősebb bácsit a sufniában hagyományos esztergával megcsinálná.

Köszönöm!

 © farkasnadrág2014. aug. 12. 20:08 | Válasz | #32041 
Sziasztok! STRIGON MSU 250-es szerszámmarógéppel kapcsolatban nincs valakinek személyes tapasztalata?

 © Etib2014. aug. 11. 21:47 | Válasz | #32040 
Köszönöm! Innen is szemezgetek!
Üdv

 © Gyula652014. aug. 11. 13:36 | Válasz | #32039 
http://www.chipmaker.ru/files/go/d1458a3b44bfab99ed79d67ca582bbc0/

Elnézést lemaradt!

 © Gyula652014. aug. 11. 13:36 | Válasz | #32038 
Innen le tudod tölteni! 24 óránkén 3 db fájlt.
Üdv!

 © Etib2014. aug. 11. 09:35 | Válasz | #32037 
Szia!Igazad van ! SM16B. Nagyon köszönöm a linket- ezen már el tudok indulni.
Üdv

 © z.j2014. aug. 11. 09:07 | Válasz | #32036 
Cseh "testvérfórumról" - SM 16B. Igaz, hogy szlovák nyelvű, de a rajzok talán segítenek.

A tömörítés jelszós: sm16b

 © z.j2014. aug. 11. 08:52 | Válasz | #32035 
Szia. Nem írtad el véletlenül? TOS SM 16B lesz az.

 © Alex632014. aug. 11. 01:56 | Válasz | #32034 
Szia Svejk van m1 maróm!

 © elektron2014. aug. 07. 19:47 | Válasz | #32033 
Már én is elfelejtettem azóta az adatot, majd megnézem később még ma, csak most pont megyek egy időre el. De nem bonyolult, a fókusza legyen 1200 mm azaz a görbülete ennek duplája, a mérete 200 mm átmérő, anyag vastagság meg vagy 15mm legalább, valami ilyesmi lett volna. Ilyesmi kb. majd még jövök.

 © KoLa2014. aug. 07. 19:40 | Válasz | #32032 
Elektron! A tükörcsiszoló szerszám adatait küldd már el!

 © Etib2014. júl. 29. 08:29 | Válasz | #32031 
Sziasztok!
Vettem egy kuplunghibás TOS SB 16 M esztergát. Nagyon fájin kis jószágnak néz ki.900kg-os ferdeágyas műszerész eszterga. A felújításához keresnék valami irodalmat. A neten nem találtam semmit. Tud valaki segíteni? Előre is köszönöm.

 © PSoft2014. júl. 21. 19:47 | Válasz | #32030 

Bakker!

Nézz már rá a telefonodra!
Az előbb hívtalak,egész pontosan 17:39-kor.
Baxik fölvenni!:)))

0,5 0,6 0,8 modulos készletem van az "aprókból",0,9-es nincs!:(

De,ha jó,és kell a 0,8-as,küldöm az "f35-54-est"



 © svejk2014. júl. 21. 19:40 | Válasz | #32029 
Ma már holnap van! :)

 © jani3002014. júl. 21. 01:59 | Válasz | #32028 
Végre ! A több bekezdésű menetet már igen hiányoltam :)
"a maró tengelye vízszintes és a maróasztalt a spirális emelkedésének megfelelően béta szöggel kell elforgatni ." ezt most puskáztam ,és csak a teljesség kedvéért írtam .
Kedvenc könyvem :
Barna Gábor : VAS-ÉS FÉMIPARI KÉZIKÖNYV 1945
Amit a hagyományos forgácsolásról egyáltalán el tudok képzelni ,azt itt megtaláltam .

 © PSoft2014. júl. 20. 21:57 | Válasz | #32027 

Holnap,megnézem azt a 0,9/50-es marót...lehet,hogy szerencséd lesz!

Ha van,akkor...meg van az egész sor belőle.:))


 © fektiforg2014. júl. 20. 21:49 | Válasz | #32026 
Anó ' hagyományos egyetemes marógépen többekezdésű spirált (ferdefogu kereket) úgy készítettünk, hogy összekötöttük az ere célra alkalmas osztófej osztótárcsáját váltókerekekkel,számítása ugyan az mint eszterga váltókerék számítás csak hozzájön az osztófej általában 1:40 áttétele. Így csak meredek menet " spirál " marására alkalmas, de ferde fogú fogaskerék az általában ilyen.
A fogosztás álló helyzetben az index szögg osztótárcsán való áthelyezésével történt, mint ahogy egy fogaskereket marunk, innen a megoldás megfelelő áttételű kapcsolat a két tengely között mindaddig míg nem osztunk.

 © svejk2014. júl. 20. 21:03 | Válasz | #32025 
Tud az A tengellyel is interpolálni a Mach3 és az UCCNC-is

Sajnos a vertikálfejem csak Y irányba dönthető előre hátra, ebben az irányban azonban keskeny az asztal, nem fért volna el a forgató.

Itt egy kissé vacak felvétel a műveletről.


De szerintem így a hogy a videón látható, azaz az A tengely van a szögben elforgatva akkor is működnie kellene a dolognak.

Sajnos amikor hozzáfogtam még azt gondoltam, hogy 1 modulos maró kell hozzá, abból volt is az 50 fogszámhoz való és látszatra szépen beleilleszkedett az eredeti kerék fogárkába.

Később derült ki a #31995 szerint, hogy 0,9 modulos a kerék de ilyen marót csak 14-16 fogszámhoz találtunk.

Minden bizonnyal működne a leírt kódoddal.
ha valaki tudna adni 0,9-es 50 fogszámhoz való marót természetesen kipróbálnám.

A lényeg tehát az, hogy az egyenes fogazáshoz való modulmaró jó lehet a ferdéhez, csak be kell állítani a fogferdeségi szöget aztán az A tengelyt "hintáztatni" kell a kiszámolt nagyon nagy menetemelkedés szerint?

 © fektiforg2014. júl. 20. 20:02 | Válasz | #32024 
Átgondoltam, vissza is kell forgatni,igaz nem tudom tesztelni, de talán az alprogram így helyes:

O0001
G01 z-1.5 F200
G91 X20 A-23.91 F1000
G90
G00 z0.3
G91 X-20 A23.91
G90
G01 z-1.95 F200
G91 X20 A-23.91 F1000
G90
G00 z0.3
G91 X-20 A23.91
G00 A-7.2
G90
M99

 © fektiforg2014. júl. 19. 16:27 | Válasz | #32023 
A MAC3 nem tud A tengellyel interpolálni ?
Mert ha tud akkor én inkább spirál marási eljárással martam volna a fogaskerekedet.
Mégpedig, a forgató nincs döntve, vertikálfej viszont emelkedési szögbe döntve.
Kiszámoljuk az emelkedést( h = osztókör*pi*ctg(fogferdeségszöge) ) esetedbe 301,129 mm az emelkedés .
Ha az x tengellyel 1 mm haladunk akkor 360/301,129 fokot kell fordítani a forgatót,
azaz 1.1955 fokot, 20 mm hosszon pedig, 23,91 fok.
alprogramod így módosulna :
O0001
G01 z-1.5 F200
G91 X20 A-23.91 F1000
G90
G00 z0.3
X0
G01 z-1.95 F200
G91 X20 A-23.91 F1000
G90
G00 z0.3
X0
G91 A-7.2
G90
M99

Az A-23.91 előjele attól függ, hogy jobbos, vagy balos az emelkedés !
Kipróbálhatnád, hogy jól gondolom e, mert így kis fogszámú, ferde fogazású kerekek is marhatók profilozási eljárással, nekem nincs forgatós CNC -ém.

 © Áts László2014. júl. 19. 00:06 | Válasz | #32022 
Biztos,hogy élvezném,imádok alkotni!

 © hostya2014. júl. 18. 22:56 | Válasz | #32021 
Munka közben látni egy ilyen gépet, az a kisebbik élmény.
Kiszámolni, felszerelni, a megfelelő cserekerekeket, és nyugtázni hogy olyan fogaskerék készült amilyet szerettünk volna.. -az a nagyobbik élmény-

 © Áts László2014. júl. 18. 21:44 | Válasz | #32020 
Ezek mindig nagyon tetszettek,sajnos még nem sikerült élőben látnom egy ilyet munka közben.

 © jani3002014. júl. 18. 20:50 | Válasz | #32019 
Ívelt kúpkerék :néha inkább körülírom mind hogy felsüljek :)Rákereshetnék de lusta vagyok ,fejből lehet nem lenne hibátlan , és rögtön kiszúrják :))

 © jani3002014. júl. 18. 20:42 | Válasz | #32018 
Láttam a videót az osztófejedről . Tetszett is nagyon .A difi kerekek hagyományos gyártása sem semmi ,azt is csak képen láttam .

 © svejk2014. júl. 18. 20:27 | Válasz | #32017 
..."megfelelő lefejtőmaró felfog..."

Ja, így könnyű!

Én meg nagy nehezen kaptam egy szem 1 modulos marót és abból kellet kihozni a maximumot :))

 © hostya2014. júl. 18. 20:15 | Válasz | #32016 
Egy kis kiegészítés...

A CNC elterjedése előtt is volt élet, meg ferde +nyil fogazású hengeres kerék, sőt ívelt fogazású kúpkerék gyártás is.

Én dolgoztam fiatal koromban egy hasonló Pfauter fogazógépen.


Akkor értettem meg igazán hogy mi is az a FOGASKERÉK.., aki nem értette a fogaskerék hajtás geometriáját, vagy nem szeretett számolgatni,+ különböző táblázatokban "bogarászni" az nem maradt ott sokáig...

 © fektiforg2014. júl. 18. 19:03 | Válasz | #32015 
"A cnc tudja az ívelt kúpkereket is , az a csoda"
Ja veszünk egy CAD-CAM progit, hozzá egy "ívelt kúpkerék" generáló modult, és kb. az árán lehetne egy sufni műhelyünk, persze ezt csak gondolom, mostanában nem tájékozódtam ez ügyben.

 © fektiforg2014. júl. 18. 18:57 | Válasz | #32014 
Tényleg ne temesd a hagyományos gépeket, az én elektronikus osztófejemmel pik-pak kész a ferde fogú kerék hagyományos marógépen. Menete - megfelelő lefejtőmaró felfog, vertikálfej modulmaró emelkedési szögére beállít, elektronikus osztófej billentés ferde fogú kerék szögének megfelelően ( mint ahogy hostya osztófeje van), munkadarab befog, egy paraméter beállítása az elektronikus osztófejen, és már nekiállhatunk a megmunkálásnak, többméretet ellenőriz, korrekcióz ha szűkséges, és egy menetben kész a kerék.

 © hostya2014. júl. 18. 17:29 | Válasz | #32013 
Az lett volna jó ha a főorsó döntésével tudtam volna csinálni (spirálmarás).
Ha meg lenne az osztófejemhez a cserekerék-készlet, akkor úgy csináltam volna.. de sajnos nincs, így maradt a "barkács-hobbi" megoldás...

 © jani3002014. júl. 18. 17:10 | Válasz | #32012 
El is gondolkodtam pár percig hogy nem is jól csináltad :)
De rájöttem hogy nem a főorsót döntötted , hanem az osztófejet .
A cnc tudja az ívelt kúpkereket is , az a csoda .
Kénytelen leszek tanulni ,irigylem amiket lazán megcsinálnak .
Látom nem ijedsz meg egy apró problémától :)

 © hostya2014. júl. 18. 14:50 | Válasz | #32011 
Azért ne temessük a hagyományos gépeket, mert azokon is készíthető ferde fogazású fogazás a Svejk által ismertetett módszerrel,(kompromisszumokkal) CNC nélkül is...
Nekem is sikerült ezzel az eljárással anno az E1 esztergám felújításakor a "rongykereket" pótolni.



Mivel nem volt megfelelő modulu fogmaróm, ezért egy fél délutánom ráment a profilkés köszörülésre.
Négy éve használom az E1-et, és még most is tudja a dolgát..

 © jani3002014. júl. 18. 13:38 | Válasz | #32010 
Szia ! Tetszett ez a ferdefogú kerék gyártás !
És meggyőztél hogy a hagyományos gépeknek reszeltek :(

 © svejk2014. júl. 18. 11:59 | Válasz | #32009 
Az elsőnél relatív kicsi a szög, mindössze 10 fok az én 28-ammal szemben tehát valószínű nem ér bele a következő fog, azaz nem lép fel profiltorzulás.
De lehet az is hogy ha lenne 0,9-es modulú maróm akkor nekem is menne ez.


A második video végén be van döntve a marófej, ergo ugyan azt csinálta mint én.


 © B.Zoltán2014. júl. 18. 11:36 | Válasz | #32008 
Ezekben a videókban tárcsamaróval csinálnak ferde fogazású fogaskereket.
Az elsőnél forgatóval, a másodiknál meg mintha több lépésben csinálná forgatás nélkül.

De svejk ezt te már jobban el tudod dönteni, és ki tudod értékelni a végeredményt jobban mint én.

Video 1
Video 2

Azért jól összehoztad azt a fogaskereket, gratulálok hozzá!

 © sufnituning2014. júl. 18. 11:31 | Válasz | #32007 
Csak azért kérdezem, mert azt bele kell számolni a fordulat képletbe. más 4 éllel, meg 14 éllel a ford. lényeg az hogy most már vérprofi vagy


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com