Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Esztergálás
Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © sufnituningma 15:31 | Válasz | #34966 
külső emelked magfur menet
15,20 1,41 14,00 Pg 9-18
15,88 2,31 13,80 UNC 5/8-11
15,88 1,41 14,50 UNF 5/8-18
15,88 2,31 13,50 W 5/8-11
15,88 1,81 14,00 BSF 5/8-14

 © sufnituningma 15:26 | Válasz | #34965 
Ja, ha külső méret, akkor
16,66 a külső átmérő
menetemelkedés 1,34mm (1collban 19),
15,25 a furatméret és ez a G 3/8-19 a csőmenet 3/8 coll

 © sufnituningma 15:15 | Válasz | #34964 
Szia! először is megzavart a G betű a 16 után, mivel ez a csőmenet jelölése más.
Coll méreteknél,(nem csőmenetnél) én úgy tudom, a menetszámot a collszám után kötőjellel írják, vagy odaírják, G (csőmenet) az egyértelmű menetszámú, tehát felesleges lenne kiírni, hogy 19 ( a 3/8 collnál)
Másodszor, az Áts László fórumtárs 10x1,5 menetről beszélt, mint kiderült 16,65 a mért átmérő, csak írásodból az nem világos, hogy ez a mért méret külső, vagy furatméret?
Ha mért furatméret, akkor hozzá a legközelebb álló méretek a következők:
18x1,5(mf:16,50) UNC 3/4-10 (mf:16,50) BSF 3/4-12 (mf:16,50) Amit te írtál UNF 3/4-16 (magfurata: 17,50) Valami itt nem jóóóó!

 © ANTAL GÁBORtegnap 19:31 | Válasz | #34963 
szia ! Ezt vártam .... Szombaton biztosan leszek Telefonálj!

 © vadembertegnap 19:23 | Válasz | #34962 
Ez lehet a jó megoldás. Az a baj ,hogy kis hazánkban nem igen hever ilyen menetfúró minden árokparton. Az ebayen is csak egyet találtam 5000 forintért.
Az a cserekerekem nincs meg ami ehhez a menethez kellene. Majd fölveszem a kapcsolatot Antal Gáborral hátha tud segíteni. Újra elkészítem majd a menetfúrásig, csak az ujjam jöjjön egy kicsit rendbe.

 © Vetesi75tegnap 18:28 | Válasz | #34961 
Lehet, hogy 5/8"-16UN menet. Nálam van ilyen menettel fúrótokmány használatban, menetes morse-kúpos tüskével együtt.

 © fektiforgtegnap 18:28 | Válasz | #34960 
A nagyvilágban szabványos fúrótokmány menetek, pl:
3/8" -24
1/2" -20
5/8" -16

 © vadembertegnap 17:55 | Válasz | #34959 
Ezt nem igazán értem mire gondolsz. Mit keverek az 1/8 collal?
Nekem olyan menet kellene ami 16 menet/coll az átmérő pedig 15,65 ami az 5/8 collhoz van a legközelebb. Na ilyen adatokat semelyik katalógusban nem találtam.
Ahogy Áts László is írta ez majdnem 1.5 mm-es emelkedésnek felel meg. Bele is tudtam tekerni a metrikus fúrót vagy 5-6 fordulatot. Ez tévesztet meg engem is. Ott megszorult ugyan de annak tudtam be, hogy a KGST piacon nagy nehezen megtalált fúró elég rozsdás volt. Gondoltam erre az egy menetfúrásra megfelel ez is, na meg nem is volt más.
Valószínű nem véletlen ez az idióta méret. Meg akarják vetetni a gyári eredetit.

 © sufnituning2015. máj. 26. 20:28 | Válasz | #34958 
Szerintem kevered az 1/8 coll-lal

 © sufnituning2015. máj. 26. 20:27 | Válasz | #34957 
Szerintem kevered az 1/8 coll-lal

 © Csuhás2015. máj. 26. 06:36 | Válasz | #34956 
Nemrég volt téma a menetóra. Itt egy oldal ahol szó van a működésről, a konkrét méretekről és a készítésről.
Menetóra1 , Menetóra2

 © KoLa2015. máj. 25. 22:24 | Válasz | #34955 
Szia!
Találó, a nick neved!:)))
Az esztergagépen figyelmesnek kell lenni! mert a balesetek gyorsan történnek,egy fél főorsófordulat, sok mindent eldönt, ha ütközés van!visz mindent! amit le tud szakítani!
Pedig csak kézzel forgattad...!

 © VighLajos2015. máj. 25. 21:10 | Válasz | #34954 
Írtam menetfúró-ügyben.

 © vadember2015. máj. 25. 20:04 | Válasz | #34953 
Jó pár éve pofára ejtett az egyik munkatársam egy Metabo mágnestalpas fúrót. Elgörbült a befogórész. Mivel van vagy tíz gépünk félretették, hogy majd elviszik a szervizbe. Na ez szépen feledésbe merült, tavaly pedig leselejtezték. Én meg privatizáltam.
Ehhez csináltam ma az alkatrészt aminek az egyik végében van a menet a mésik vége weldon félúton pedig egy csapágymegvezetés. Készen is lett, de nem bírtam rátekerni a fúró végére.A menetsablonom valamikor szétesett és hiányzik belőle az 1,5- ös fésű. 16-os a menet az láttam, hogy nem normál emelkedésű és én balga belefúrtam az 1,5 ös menetfúróval.
Eszembe nem jutott, hogy egy metabon nem metrikus menet van. Csak miután nem ment össze kínomban rápróbáltam a withwortos fésűt és természetesen megtaláltam a hozzá illőt. Csinálhatom újra az egészet.
Ráadásul az egytengelyűség miatt a tokmányt kézzel forgatva kezdtem el a menetet fúrni és úgy odahúztam a tokmánykulcs és a késrögzítő közé az ujjam, hogy három felé tört a körmöm.
Csak kicsit ájultam el, fél óra múlva már egészen emberi színem volt.
Mondhatni ez a nap nem a szerencsenapom volt.
Itt a delikvens.






 © ANTAL GÁBOR2015. máj. 25. 19:23 | Válasz | #34952 
Aztán miért nem hívsz ? Gondolom padba fogható ... menetfúró is van azt hiszem

 © Áts László2015. máj. 25. 18:12 | Válasz | #34951 
Elvileg felülről a második sor:
M/W kar W állás és B2,a szélén jelzett fogaskerekekkel. Először próbáld ki egy darab anyagon külső vágással,menetfésűvel.
Ez majdnem 10x1.5-es menet,és ne feledd 60°-os!
Fektiforg zsebkönyv
És itt meg is találod hála Fektiforg fórumtársunknak! Amerikai menetek,3/8-16 UNC néven.

 © vadember2015. máj. 25. 17:50 | Válasz | #34950 
16G 3/8- os menetet kellene furatba készítenem. Nincs hozzá menetfúróm. Valaki meg tudná fejetni ezt a feladványt? Hiába keresem a neten nem találok rá egyértelmű adatokat.
Melyik értéket kell beállítanom a táblázatból?
Vagy ha lenne valakinek elfekvőben ilyen fúrója lehet megvenném. Igaz, hogy csak egyetlen menetet kellene készítenem.




 © tóthz2015. máj. 25. 10:30 | Válasz | #34949 
Az Orosz Univerzal2 asztali eszterga motorteljesítménye 120W. Először kevésnek gondoltam, de a gyakorlat bebizonyította, hogy amekkora anyagot be tudok fogni a gépbe, azt meg is tudom munkálni. Készítettem például a géppel rávaló, menettel csatlakozó tokmánytárcsát is.

Az asztali gép egy külön világ. Képzett esztergályos nehezen viseli.

 © tóthz2015. máj. 25. 10:06 | Válasz | #34948 
"Amennyiben az esztergálást szó szerint értelmezzük 100mm átmérőnél acélban a 150W kevés."

Az ilyen jellegű munkát én inkább az E400-ra viszem, nem a finommechanikára kifejlesztett asztali cnc gépre. Semmi okom arra, hogy egyetemes esztergának tekintsem a gépemet.

 © guliver832015. máj. 25. 09:53 | Válasz | #34947 

Akkor ezek szerint működhet a dolog.
Az E660 DC motor szerintem jóval több mint 150 watt, csak egy megfelelő vezérlőre lenne szükség akkor hozzá. És esztergályozás közben például nem tilt le a vezérlő ha egy kicsit terhelve van? 100 tokmány úgyhogy ebbe olyan nagy anyagot nem fogok be. Max 100 alu vagy valami műanyag de vasat ilyen átmérőben nem kellet eddig, de nem is alkalmas ez arra.
Ha meg kell akkor lassan meg csinálom a hobbist mindent megold egy ilyen gépen is.

 © tóthz2015. máj. 25. 09:26 | Válasz | #34946 
Mach3-at használok. Igaz, egy kicsit trükközni kell vele. A 150W főorsó teljesítmény elegendő arra, hogy menetet vágjak, vagy leszúrást végezzek a gépen. A géppel megoldható az, hogy esztergálok egy palástot és abba belegravírozok egy szöveget.

Magamtól ez jut eszembe. Ha valamire kíváncsi vagy, akkor kérdezz rá.

 © lovas gyula2015. máj. 25. 09:14 | Válasz | #34945 
Amennyiben az esztergálást szó szerint értelmezzük 100mm átmérőnél acélban a 150W kevés. A 3x-sa is. Forgatónak és sok lemondással alu és műanyagokhoz elég lehet.

 © Miki22015. máj. 25. 08:47 | Válasz | #34944 

Tudnál erről kicsit bővebben írni?
Milyen vezérlőprogramot használsz?


 © tóthz2015. máj. 25. 08:19 | Válasz | #34943 
Jó az elképzelésed! Alkalmas a motorod főorsó hajtására! A vezérlőt és a tápot úgy kell kiválasztani, hogy a motor ne tehesse tönkre ha megszorul. Én egy C tengelyes esztergához 150W-os szervomotort használok Sneci féle vezérlővel. Nagyon komfortos, hogy a fordulatszámot és a forgásirányt programból tudom vezérelni.

Az elegendő forgácsolóerőt 1:3 lassító áttétel biztosítja.

 © guliver832015. máj. 24. 21:54 | Válasz | #34942 

Kérnék egy kis segítséget.
A napokban kerestem DC szervó vezérlőt E660 DC motorhoz. Egy kicsi esztergáról lenne szó amin egy 100-as tokmány van. Olyan kérdésem lenne, ha veszek hozzá egy szervó vezérlőt meg tudom vele hajtani a főorsót rendesen? Például, ha mentett akarok vágni vagy ha csak forgatóként szeretném használni akkor ezekre a dolgokra jó lehet?
Vagy tegyek fel egy külön motort amivel pozicionálni tudom például egy léptetőmotort, ha forgatóként akarok valamit csinálni rajta?

 © xion232015. máj. 23. 12:06 | Válasz | #34941 
Üdvözlök Mindenkit a Fórumon!

Köszönöm a segítséget.
Sikerült a fórumtársak jóvoltából hozzájutni a gépkönyvhöz.


 © sasi2015. máj. 23. 09:06 | Válasz | #34940 
Mintegy hat éve történt a kar leszerelése, azóta nem találkoztam vele, de valahol biztosan meg van, „mert háta jó lesz még valamire”.
Ha megtalálom, neked adom.

 © Csuhás2015. máj. 23. 08:41 | Válasz | #34939 
E2n motor és váltó közötti kuplungot szedett már szét valaki? Frekiváltó került a gépemre és kis fordulaton hallhatóan zökkent a kuplung. A váltó pozícióját pát tizeddel megváltoztatva megszűnt a hang kis fordulaton, de névleges fordulaton mintha hangosabb lenne. Megnézve a kuplungot csak egy kemény műanyag betétet találtam benne. Gyárilag is ilyen kemény a betét, vagy nekem már valaki pótolta az eredetit?

 © rferi2015. máj. 22. 12:01 | Válasz | #34938 
Pont ilyen gépünk van!
Kidobtad a karos inditóját?
Azt szeretem benne a legjobban!!!
Nem-e lehetne-e megkapni, ha még megvan, valami ellenében? :)
Olyat akarok fabrikálni a másik gépre is, de így egyszerűbb lenne!!

 © Palotai Gergely2015. máj. 22. 10:47 | Válasz | #34937 

 © Palotai Gergely2015. máj. 22. 10:44 | Válasz | #34936 
Hopsz szóval ezt akartam linkelni:
katt

 © Palotai Gergely2015. máj. 22. 10:43 | Válasz | #34935 

 © xion232015. máj. 21. 18:09 | Válasz | #34934 
Üdvözlök Mindenkit a Fórumon!

Keresek E400/1000 esztergagép gépkönyvet elektronikus formában (.pdf).
Ha tudtok, segítsetek.
Köszönöm előre is.

 © elektron2015. máj. 15. 16:16 | Válasz | #34933 
Kösz.

 © mex2015. máj. 15. 15:46 | Válasz | #34932 
17mm

 © elektron2015. máj. 15. 15:44 | Válasz | #34931 
Egy 10x3 trapézmenethez való anyának, 6 lap oldalú anyag milyen lenne jó, ami kapható valami szabványméretű, legkisebb átmérőjű, amibe ez belemenne ?

 © Csipi2015. máj. 11. 20:26 | Válasz | #34930 
nylonzacskó...

 © sasi2015. máj. 11. 18:37 | Válasz | #34929 
Én is belefutottam a © CeFReX (#34838) fórumtársunk által felvetett mágneses mérőóra állvány gyengeségének problémájába.

Az Euromagnet vállal felmágnesezést, úgy tűnik 500 Ft mágnesezés + 500 szétszerelés Ft/db + szállítási költség, a részeteket még nem ismerem.

Mivel az egyetlen, még használható mágneses állványnak szorult a forgatója, szétszedtem, minek a következtében most már könnyen forog, de szinte teljesen elveszítette az erejét, ezért valami gyors megoldást kellett találnom.

Egy 32 mm átmérőjű Neodímium fazékmágnes, a talpból kicsavart menetes rúd, valamint egy esztergált közdarab segítségével sikerült egy jól használható, kis felületen is jól tapadó állványt összehozni. Már csak egy tárcsát kellene esztergálni a talpára, hogy használaton kívül ne gyűjtögessen a környezetében. Erre a célra viszont részben ausztenites acél lenne jó, mert akkor könnyebben letolható használat előtt.





 © zsolti212015. máj. 11. 07:52 | Válasz | #34928 
Ja, amúgy jó a masina ;) és ránézésre hajazza az e2n-t.

 © zsolti212015. máj. 11. 07:51 | Válasz | #34927 
Volt egy EAN-om és ott az előtolást kellett kikapcsolni kb. olyan tájban mint itt és emlékszem, hogy amikor kis fogással, de jó törtforgáccsal esztergáltam szarrá égett a kezem feje amikor leállítottam az előtolást. A másik, hogy nekem is volt frekiváltóm és én a gyári kapcsolóba bekötöttem a freki kapcsolóit(oda-vissza). Nem kritika ként írtam csupán, jobb a más kárán tanulni, mint a magamén és sajnos én a más vagyok ebben az esetben.

 © sasi2015. máj. 11. 07:41 | Válasz | #34926 
Az elázás veszélye nálam nem áll fen, mert vagy nem, vagy csak minimálkenést használok, ugyanis csak a hobbimat szolgálja a gép .

 © KoLa2015. máj. 10. 22:07 | Válasz | #34925 
Nálam erre a részre jön a legtöbb forgács és hűtővíz általában!
A legsemlegesebb rész ami kézre áll, az a főorsó feletti rész, ha van fix hátsó védőburkolatunk, ez remek hely vezérlő egységeknek, és egyebeknek,kb szemmagasságban.

 © sasi2015. máj. 10. 21:56 | Válasz | #34924 
Ugyan nem E2N, de a hasonló kis gépem eredeti elektronikáját a karos irányváltóval együtt kidobtam, és a képeken látható módon oldottam meg a frekiváltó elhelyezését, valamint a kapcsolót és a fordulatszabályzó potit.





 © ANTAL GÁBOR2015. máj. 10. 21:02 | Válasz | #34923 
Az egyik Tos om frekiváltós. Magát az egységet beraktam a gép villamos részébe ( igaz egy nagy trafót kicseréltem toroidra és az irányváltó reléket is kidobtam ) Egy külső potméter került a gépen egyébként is kialakított jelzőlámpa , kenőszivattyú kapcsoló panelra. ( mellmagasság) A gép tetejére egy külön dobozban egy deprez műszer került ami a fordulatszámot monitorozza. A gyári indító és irányváltó kapcsoló megmaradt

 © Révész Richárd2015. máj. 10. 20:55 | Válasz | #34922 
Nálam úgy van felrakva a frekiváltó, hogy látom a kijelzőt.Nem a fordulatszám érdekel, hanem a motor árama.
Ebből látom, hogy mennyire terhelem.
A fordulatot úgyis érzésre választom, mivel nem vagyok forgácsoló szakember.

 © KoLa2015. máj. 10. 20:41 | Válasz | #34921 
Tudsz mindent!

 © Csuhás2015. máj. 10. 20:31 | Válasz | #34920 
Vettem a fórumon egy frekiváltót amit az e2n gépre szánok. Nekem is vannak ötleteim, de kérdeznék is ti hogy csinálnátok? Ami fix, a jelenlegi karos irányváltó kapcsoló megmarad, de csak a vezérlést kapcsolja majd. Kérdés, hova tennétek a fordulat potit? Egy lengő kábel végén dobozba ami mondjuk mágnessel felralható a gépre? Magát a váltót beépítenétek? Elég nagy darab, nem biztos hogy befér. Kell a kijelzőt látni? Vagy nem számít hogy a nyomógomb kijelző belül van mert úgyse változtatja a paramétereket az ember.

 © svejk2015. máj. 05. 20:46 | Válasz | #34919 
Igen, jellemzően a furatkéseket.
De már van újabb technika is melyek un. hangolt szárak, töltőanyaggal.

 © vadember2015. máj. 05. 20:37 | Válasz | #34918 
Tömör keményfémből készítenek késszárakat?
A rövidebb furatos belsőhűtésű esztergakés nehezebb mint a hosszabb furat nélküli késszár. Egyforma az átmérő természetesen.


 © Geszti Sándor2015. máj. 05. 19:58 | Válasz | #34917 

 © Geszti Sándor2015. máj. 05. 19:58 | Válasz | #34916 
[#wave

 © Csuhás2015. máj. 05. 15:55 | Válasz | #34915 
A főorsóvégek kezdetben menetesek voltak. Erre nehéz tokmánytárcsát illeszteni, és kényelmetlen szerelni is mert rászorul, de menetvágáskor mégis meglazul :-( Ezeket szokták egy plusz bilinccsel biztosítani. Szerintem az ilyen orsóra kell egy menetes rövid kúpos adaptert szerelni és azt le sem venni a gépről. A következő lépcső volt a hosszú kúpos vég. Itt egy hosszú kúp illeszt, retesz meneszt, és egy hollandi anya rögzít. Kényelmesen gyorsan cserélhető a tokmány. Tokmánytárcsát nehezebb gyártani, nagy kiinduló anyagot igényel. A tokmány a hosszú kúp miatt távolabb van a csapágytól ezért hajlamosabb rezegni. A legújabb a rövid kúpos végződés. Itt egy kúp és egy sík ( túlhatározottan! ) illeszt és csavarok menesztenek, és rögzítenek. Könnyű egy vastaglemez tárcsából hátlapot esztergálni magán a gépen, de a kúp nagy pontosságot igényel. Gyorsan lehet tokmányt cserélni, és a tokmány közel lehet a csapágyhoz. Ezek a nálunk elterjedt megoldások, máshol használnak bajonettes kúpos rögzítést, vagy csapos hátlapot excenteres behúzással stb.

 © Németh Szabolcs2015. máj. 05. 14:49 | Válasz | #34914 
Amíg megvolt az EAN-om,én sosem cseréltem a tokmánytárcsát,hanem a külonböző tokmányaimhoz csináltam illesztő közdarabot,és 3-4 csavarral egyszerűen,gyorsan le tudtam cserélni.
Igaz ,az eredeti tárcsa ,mint az ementáli,úgy nézett ki,de soha nem volt gond,a kilógás is max 15mm-rell volt hosszabb így.

 © KoLa2015. máj. 04. 22:02 | Válasz | #34913 
Az EAN tokmánytárcsája eléggé elbakterolt kivitelű!
Szóval! a menetes tokmánytárcsák szerintem csak valami TMK - műhelybe valóak!
Revolver esztergán én még nem láttam ilyet!

 © KoLa2015. máj. 04. 21:42 | Válasz | #34912 
Mert biztosan ráérsz már egész nap, követni a hozzászólásokat!:)))
Egyet értek veled! a hegesztett tokmánytárcsák bírják a kiképzést!
Nekem van 8db tokmányom, hosszúkúpos tárcsával a cnc-re!mindegyik hegesztett, kivitel!

 © KoLa2015. máj. 04. 21:30 | Válasz | #34911 
Az összegyógyulást csakis a pontatlanság okozza!

 © KoLa2015. máj. 04. 21:27 | Válasz | #34910 
Ez az anyag kell hozzá!és még szereti a hegesztést is!

 © jani3002015. máj. 04. 16:38 | Válasz | #34909 
Túl sokat irkálok ,de ez kikívánkozik .
A tokmánytárcsákkal és a több darabból gazdasági okokból összeillesztett hegesztett vasakkal nem szokott probléma lenni .
Az viszont biztos hogy ilyen dolgok hegesztéséhez nem elég egy barkács trafó , és néhány vékony száll pálca .

 © jani3002015. máj. 04. 16:28 | Válasz | #34908 
A menetes az alaposan oda tud gyógyulni valóban .
Az öntött is .
Talán ezért is használnak újabban szorító gyűrűt , nem csak a lazulás miatt.

 © Csuhás2015. máj. 04. 16:04 | Válasz | #34907 
Nem. Az illeszkedő felület kúpos ( nem önzáró ) ráadásul a gyakori cserék miatt rárohadni sincs ideje. Megjegyzem hosszúkúpos tokmánytárcsát magam is csináltam hegesztett kivitelben.

 © Sásdi Zoltán2015. máj. 04. 15:41 | Válasz | #34906 
Tisztelt Uraim
Előre bocsátom nem vagyok forgácsoló, de kérdezem: nem fog "összegyógyulni" a két azonos anyag. Állítólag inkább a szerelhetőség miatt készítették ezeket különböző anyagból, jelesül acél és öntött vasból. Annó, a gépműhelyben végső megoldásként "le-esztergályozták" a rágyógyolt tárcsát.

 © farkasnadrág2015. máj. 04. 03:39 | Válasz | #34905 
Rövidkúpos tokmánytárcsákat készítettem, 200, ill.250 mm-es átmérőben, 42CRMO4-es anyagból, amihez viszonylag könnyen hozzá lehet jutni, normál és nemesített kivitelben is, jól forgácsolható, szép felületet ad. A tárcsák tokmánnyal szerelve azóta hibátlanul szolgálnak egy 16K20-as esztergán.

 © Kopirnyák2015. máj. 03. 23:42 | Válasz | #34904 
Ezen nem fogunk összeveszni, de a mellékelt linken látható a kialakítása egy öntvény tárcsának.
ez az:tárcsa
Ez azért ilyen, hogy elbírja amit el kell bírnia. Ha már acél, legalább ne hegesztett legyen.

 © KoLa2015. máj. 03. 21:01 | Válasz | #34903 
Kopirnyák!Sokkal jobb egy acéltárcsa! a főorsó is acélból van!Minek gyengítsük egy törékeny öntvénnyel!
A rezgés a csapágyazás minőségén múlik!és a forgácsolás hozzáillesztésén!
Sorozat gyártásnál előnyös ha öntvényből van!
Nincs az a működő forgácsoló erő, ami ártana egy jól elkészített tokmánytárcsának!más ha beleütközöl gyorsjárattal a tokmánypofába! de! semmi nem erre van méretezve!


 © jani3002015. máj. 03. 20:44 | Válasz | #34902 
Jaj :)
Svejk esztergáján rövidkúpos tokmányfelfogatás van , az szinte csak egy tárcsa .
A régi menetesen is megvan ez a tárcsa , menettel a főorsón . De van hátrafele egy plusz vezetőrész , a nyak .
Annak a 40-50 nek kb fele a tárcsa , plusz a nyak is erősíti . Nem a nyak sarka a veszélyes keresztmetszet , szerintem .

 © Berényi József2015. máj. 03. 20:25 | Válasz | #34901 
A fotó alapján 40-50mm-t nyúlik ki csonk, gondolom nem kell ekkora tömeget feleslegesen mozgatni, azonkívül az ajánlott rögzítés megoldás (#34880) is egy nyakat feltételez. Természetesen tévedhetek is, hisz nagyon sok szuper anyag létezik a világon, de sajnos a minőséget meg kell fizetni.

 © svejk2015. máj. 03. 16:07 | Válasz | #34900 
Úgy emlékszem ez amiről Jani300-al írunk GG-s öntvény.

Nekem az E2N-hez kellett de ott nincs is igazi nyak, csak egy 3 mm-es menesztő perem.

 © svejk2015. máj. 03. 16:04 | Válasz | #34899 
Igen, a Hidracélnál is rúdból szeletelik le.

 © jani3002015. máj. 03. 13:59 | Válasz | #34898 
PW 550 . Nem szívesen adom fel én sem .
Hasonlóból volt a marógéped , ha jól emlékszem .
1600 kg nem üzemképes .Kell a pénz is és a hely is .

 © Csuhás2015. máj. 03. 13:29 | Válasz | #34897 
Gyalu... hmmm régóta szemezek egy kis gyaluval, de még nem tudtam kigazdálkodni az árát. Kár hogy Pécs olyan messze van.

 © Berényi József2015. máj. 03. 12:40 | Válasz | #34896 

 © jani3002015. máj. 03. 12:36 | Válasz | #34895 
Más !
Örülök hogy újból írsz !

 © Berényi József2015. máj. 03. 12:28 | Válasz | #34894 
Igen ha direkt a megfelelő méretre van öntve, akkor kristályszerkezet sokkal finomabb, esetleg gömbgrafitos öntvény, vagy acélöntvény is elképzelhető.

 © jani3002015. máj. 03. 12:21 | Válasz | #34893 
Jó-jó , értelek .
De a gyári tárcsák öntvényből vannak .

 © Berényi József2015. máj. 03. 12:16 | Válasz | #34892 
Én nem vitatom hogy jó mondjuk ékszíjtárcsának, hüvelynek, vagy bárminek aminek megvan a kellő falvastágsága, de én biztos nem alakítanák ki belőle egy nyakat, amire komoly oldalirányú terhelés hat.

 © jani3002015. máj. 03. 11:58 | Válasz | #34891 
Vannak öntvény rúd anyagok .
Azokkal nincs ilyen probléma .
Abból vágott anyag nagyon penge .
Nem tudom hogy gyártják , de nagyon jó .

 © jani3002015. máj. 03. 11:54 | Válasz | #34890 
Gondolom jó messze vagy .
Van egy 1500 as MVE m .
Nagy hibája , hogy az ágyazatai igen jó állapotúak :) Felesleges hántolgatni :) (De nem rég kaptam egy hántológépet )
300 ért most rögtön odaadnám .
Villamosan , és a kuplungokkal van rajta munka .
Nem üzemképes . (Jó lenne már legalább személyautóval tudni beállni )
Ha érdekel esetleg .
Egy gyalut talán még ma kidobok :( (Remélem végre sikerül nekiállni )
Eddig egyáltalán nem zavart a putri , de lehet öregszem ...
Tokmánytárcsát pedig csak az elsőt kell csináltatni :) De van már sokféle gyárim .
És a gépek is rövid kúposak , cserélhetők egymás közt a tárcsák .
Az MVE jól be van pakolva , de már mindegy ,csak úgy fényképezem .

 © Berényi József2015. máj. 03. 11:35 | Válasz | #34889 
Én nem javasolnám az öntvénypogácsát, mert a belsejében a legdurvább a szövetszerkezet, ahol a nyak van kialakítva, így a terhelhetősége minimális. Ezenkívül az öntvényhibák (szívódások) a pogácsa közepén szokott kialakulni a helytelen hűtés következtében. Ha öntvény, akkor legyen direkt olyan alakúra öntve, ha nincs rá mód az öntésre, akkor sokkal jobb megoldás a hegesztett változat.

 © svejk2015. máj. 03. 10:03 | Válasz | #34888 
Mindenben igazad van!
Csak úgy fáj, amikor az egy összegben megvett öntvénytárcsánál túlszalad az ember a méreten az utolsó fogásnál.

 © Kopirnyák2015. máj. 03. 09:38 | Válasz | #34887 
Én ezzel úgy vagyok, ha már az időt, energiát bele kell ölni akkor meg kell csinálni jól. Ne az a 2-3 e forint legyen az akadálya. Ha meghegesztjük a szénacélt, akkor eleve rideg lesz a varrat körül. Ennek a tokmánytárcsának eleve az a feladata, hogy csökkentse a rezgéseket. Szerintem a lehető legrosszabb döntés egy ilyen alkatrésznél egy hegesztett kivitel. Értem én hogy hobby, de ne mindenáron. Egy revolver amúgy is termelésre való.....
Egy nem egészen ideillő példa, tervezem egy nagy esztergagép beszerzését, nézegetem az e400-at. 5-600e forintért már hozzá lehet jutni, olyan amilyen. (habár amint látom ez is olyan mint a használtautó piac, csak megkímélt, jó állapotú gépeket árulnak), megkérdezetem egy felújítással foglalkozó céget, egy 1500-ágyazat és keresztszán megmunkálása, beállítása, bemérése, hozzá a szükséges lakatanya stb. hozzállítása, (és nem is gondolná az ember ez mennyi egyebet von még magával, mert teljes szétszedés, orsóház le, elviszik az ágyat felköszörülni, majd felhántolják, tehát egy csomó plusz munka amire az egyszerű ember nem is gondol), majd ezeket mind patentül beállítják, de még egy csapágyat, perselyt sem cserélnek mert nekem mondjuk az nem kell, ennek az ára kb 1M forint. Ja és mennyi idő, mert eléggé leterheltek ezek a cégek, sajnos nem sok van belőlük. Tartok másfélnél, és még csak egy félig rendbeszedett gépem van, eltelt több hónap, akár egy félév mire eddig eljutok. 3M- ért ugyanezt a gépet megveszem gyári állapotra felújítva. És ha vigyázok rá harminc évig nem is kell még újra hozzányúlni.
Kérdés mi a drága és mi az olcsó?

 © jani3002015. máj. 03. 08:22 | Válasz | #34886 
Teljesen igaz . Minden szempontból jobb , megmunkálni is könnyebb .
Nagyon jó öntött rúd anyagok léteznek .
Egyetlen érv szól a hegesztett vacak mellett , általában megvan szinte ingyen , hulladékból .

 © Kopirnyák2015. máj. 03. 07:36 | Válasz | #34885 
Öntöttvas "pogácsát" lehet vásárolni acélkereskedésben. Az való ehhez, nem a hegesztett acél.

 © vjanos2015. máj. 03. 00:03 | Válasz | #34884 
Ok, írok mailt.

 © KoLa2015. máj. 02. 22:37 | Válasz | #34883 
Hozzad a főorsót és az anyagot, megvárható ha messze vagy!5310

 © vjanos2015. máj. 02. 22:31 | Válasz | #34882 
Köszi mindkettőtöknek!

125-ös és 160-as tokmány közt vacillálok, hogy ki lehessen használni az orsó áteresztését.
Érdemesebb lenne a hegesztés helyett egy ekkora pogácsát szerezni?

Kola, esetleg vállalnád a legyártást?
Nekem se gépem, se biztos tudásom nincs hozzá :)

 © KoLa2015. máj. 02. 22:11 | Válasz | #34881 
Először hegeszd össze! ha nincs ekkora anyagod!és utána esztergáld meg! és vágd bele a menetet! de, nagyon pontosan kell egy másik esztergában.
A sorrend:
1. hegesztés
2. egy másik esztergában a kisebb átmérőt befogva a tárcsát átmérőzöd és a homlok felületét is felhúzod tisztára!
3. visszafogod külső pofába, a tárcsa felől, és megjelölöd a nullánál majd rajztűvel megkarcolod a pofák helyét is!
4.minden részét méretre esztergálod
5. kifogod majd visszafogod, a jelölésnek legmegfelelőbben, és órázod...
6.ha jó! bele vágod a menetet,nagyon szép felület kell!és a számított vége előtt kifogod és rápróbálod a főorsóra (ha könnyen rámegy akkor neki kell kezdeni egy másiknak!)
7.amikor precíz a menet, akkor kell a felütköző homlokfelületet mégegyszer simítani.

 © jani3002015. máj. 02. 22:06 | Válasz | #34880 
Az első EAN tokmánytárcsám nekem is két darabból van , hegesztve .
A középen kiesztergált tárcsába van beleültetve a menesztő rész .
Hegesztés után esztergáltasd . A tokmányfelfogó csavartok osztókörét is jelöltesd meg .
A saját gépen történő tokmányillesztést is jól írod .
Tos gépeken például úgy van megoldva a rögzítés , hogy a központosító nyak 3 helyen fel van hasítva és egy külön külső szorító gyűrű biztosít .

 © vjanos2015. máj. 02. 21:33 | Válasz | #34879 
Adott egy régi revolver eszterga főorsója, amire tokmányt szeretnék varázsolni.



Arra gondoltam, hogy egy kb 60-as anyagba megesztergáltatom a menetet és a központosító nyak méretet; ezt egy kivágott tárcsához hegesztem, majd végül saját magán megesztergálom a tokmánytárcsát.

Központos marad ez levétel-visszarakás után is?
Hogyan kéne a rögzítést megoldani, hogy visszaforgáskor vagy nagy lassuláskor ne akarjon lepörögni?


 © morfeus2015. ápr. 29. 10:49 | Válasz | #34878 
Köszönöm szépen a válaszodat!
Valami ilyesmi megoldásra gondoltam magam is,hiszen a számolás és a táblázat elkerülhetetlen amivel nincs is semmi gond!
Csak kíváncsi vagyok a tapasztaltabb emberek,szakik véleményére is ezen a téren!

 © ebalint2015. ápr. 29. 09:16 | Válasz | #34877 
Ha komolyan gondoltad, hogy : " A saválló acél minden savra jó kivétel a sósav és a királyvíz. "

... megint tanultam valamit, minél előbb feljtsd el, mert ez így nem igaz.


 © sasi2015. ápr. 29. 08:34 | Válasz | #34876 
Kezdőként először táblázat, számolás, majd az így szerzett tapasztalat alapján tudod megbecsülni a forgácsolási adatokat.

 © vaskukac2015. ápr. 29. 08:06 | Válasz | #34875 
Szervusz!
A KO-33 csak rozsdamentes anyag, nem saválló. (Pontosabban a sav töménységétől függ, tejiparban híg sósavval tisztítják a KO-33 csöveket, de a tömény sav megeszi.)
Ha bizonytalan a szállított anyag összetétele, akkor a legjobb választás a KO-36. Vannak ezen kívül további, különleges ötvözetek is, de szerintem egy szivattyúba semmi értelme ilyet rakni. Ha edzeni akarsz, arra a KO-13 való.

 © morfeus2015. ápr. 28. 23:24 | Válasz | #34874 
Sziasztok!
Lenne egy számotokra egyszerünek tűnő kérdésem,még pedig az hogyan válaszam ki a megfelelő sebeséget a gépen ill az előtolást!
Mivel nem rég szóvolt róla,hogy felrakok a gépre egy 3 fázisú frekiváltót amit meg is csináltam,így a gép sokkal jobb gyorsabb illetve terhelés függetlenebb lett nagyobb fogásvétel esetén!
Persze lehet számolni is táblázat is van de ránézésre vagy érzésre mi alapján válasszátok ki?
A gépem egy HBM 250X400-as egy 0,75kW-os motorral és egy Danfos VLT 2800 Frekiváltóval!
Előre is köszönöm a válaszokat!

 © kalaci2015. ápr. 28. 09:30 | Válasz | #34873 
Feltétlenül, bár nem elégséges hozzá.
A kavitáció tipikusan a nagy sebességű, turbulens (folyadék)áramlás következménye. Nagy sebeségnél a lamináris áramlást nagyon nehéz fenntartani, még akkor is, ha a felület sima. A nagy sebesség többszáz méter másodpercenként. Alacsony sebességen kavitáció nem lép fel, de a felület simasága csökkenti az ellenállást. Ezért lehet például rézcsőből kisebb keresztmetszetűt alkalmazni vízvezeték céljára.

 © Kopirnyák2015. ápr. 28. 09:27 | Válasz | #34872 
Kérdés, hogy a sósavval együtt milyen oldott anyagot keringet. Mi úgy jártunk az öcsém (igaz ipari hipót) tett egy rozsdamentes edénybe, hogy "kiáztat" egy elszennyezett réz szelepet. 3 nap múlva a szelepet szétmarta felismerhetetlen, és használhatatlan lett, ahol pedig a szelep hozzáért az oldalfalhoz és levegővel is érintkezett csak ott, és azokon a pontokon átlyukasztotta, megette az anyagot.
Véleményem szerint a már lentebb említett KO36 anyagot kell kipróbálnotok. Nem kell edzeni.
" Legáltalánosabban elterjedt saválló acél. Wnr. 1.4541 (KO-36): alkalmazási területe megegyezik a Wnr. 1.4301 (KO-33) minőséggel, de fokozottabb mechanikai igénybevételre alkalmas. "

 © Phil Ivey2015. ápr. 28. 08:41 | Válasz | #34871 
A túl nagy felületi érdesség létre hozhat kavitációt?

 © lazi2015. ápr. 28. 08:37 | Válasz | #34870 
Kéregedzés. Lézerrel, kérdés, hogy lekövethető a felület? Be kell férni a fejnek.

 © Phil Ivey2015. ápr. 28. 08:19 | Válasz | #34869 
Esetlegesen nincs olyan felületkezelő eljárás amivel a felület kopásállóságát jelentősen meg tudom növelni?

 © ebalint2015. ápr. 28. 07:59 | Válasz | #34868 
Jó lenne tudni, hogy végül is milyen anyagot, milyen körülmények között keringet a szivattyú.

A híg sósav, meg egy csomó más sav is a fémeket megtámadja. / nem ékszereknek való fémekről beszélek /

Esetlegesen csak nyomokban előforduló anyagok is fontosak lehetnek.

Ezután lehet gondolkodni a szivattyú anyagán.

 © Bicska2015. ápr. 27. 20:25 | Válasz | #34867 
A másik meg: Teszteljétek le a régi anyagot, öntsetek rá savat...kiderül mit bír(t).. ;)

 © Phil Ivey2015. ápr. 27. 20:20 | Válasz | #34866 
Mi is gondoltunk a kavitációra . A felület ahol az anyag kikopik esztergálva van max 1,25 ös a felületi minősége. Az érdes felület pedig kavitációt hozhat létre ami kikoptatja az anyagot, de holnap lefotózom!


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com