Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Frekvenciaváltó
Frekiváltó

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © jani3002015. júl. 20. 20:13 | Válasz | #2946 
Találtam képet legalább .
Úgy tűnik nem hiányos , csak a felső panel törött ...

 © Szalai György2015. júl. 20. 17:48 | Válasz | #2945 

 © jani3002015. júl. 20. 16:21 | Válasz | #2944 
Variodin 30 br mod 360-415 V
frekiváltóról nem találtam hirtelen manuált a neten .
Mechanikailag is sérült csak kíváncsi vagyok hiányos-e .
Megpróbálkoznék vele , hátha bent marad a füst ... :(

 © svejk2015. júl. 20. 16:10 | Válasz | #2943 
Van szó még a hosszú motortengelyből adódó induktív csatolásról, megy egyéb dolgokról, de valószínű azok már tényleg csak nagy motoroknál és nagy áramoknál jönnek képbe jelentősen.

 © svejk2015. júl. 20. 16:05 | Válasz | #2942 
Az ABB azt az esetet vizsgálja és magyarázza, amikor a motor háza nincs rendesen leföldelve.
Ilyenkor a kapacitív áramok nem a motortest- védővezető és/vagy normálás földelésen keresztül záródnak vissza a frekiváltóhoz, hanem a rosszul földelt motorház miatt a nagyfrekis kapacitiv áram útja a következő:

Motortest állórész-csapágyak-motortengely-tengelykapcsoló-hajtómű bemenő tengelye-hajtómű csapágyai-hajtómű háza és ennek a földelésén keresztül vissza a frekiváltóba.
Elég extrém eset, ezt írtam délelőtt, hogy minden frekiváltó oldalakon keresztül foglalkozik a helyes földeléssel.
Tehát nem motorfüggő, -régi vagy új motor- hanem sokkal inkább helytelen szerelés következménye lehet a csapágyak áramterhelése.

 © Bencze András2015. júl. 20. 11:23 | Válasz | #2941 
Ábra van, küldöm...

 © svejk2015. júl. 20. 11:19 | Válasz | #2940 
Hátha vannak benne ábrák, képek, diagrammok. :)
Ezek sokszor többet érnek mint száz szó akár még ha magyarul is.

 © svejk2015. júl. 20. 11:17 | Válasz | #2939 
Sajnos csak a szó szoros értelmében bogarászni, de azért szívesen veszem.

 © Bencze András2015. júl. 20. 11:16 | Válasz | #2938 
Ha van kedved 20 oldalnyi angol tudományt átbogarászni a témában elküldhetem magánban.

 © svejk2015. júl. 20. 10:56 | Válasz | #2937 
Van esetleg linked az említett cikkről?

 © svejk2015. júl. 20. 10:53 | Válasz | #2936 
" Lehet csökkenteni ezt az áramot, ha a motor test és a frekvenciaváltó a motor kábelen nagyon jól össze van földelve. Tehát 4 ér kell a motor kábelbe. "

A fenti kitételed alapdolog és védöföldelésen kívül a nagy kapcsolási frekvencia miatti kapacitív ármok levezetése a dolga.
(többek közt ezért nem szeretik a Fi-relék a frekiváltókat)

Nem véletlen, hogy a gépkönyvek oldalakat szentelnek a helyes földelések kialakítására.

De a fenti dolog szerintem semmilyen hatással nincs a forgórész és állórész közötti estleges áramfolyáshoz, melyek a csapágyakat melegítené.

Bazi nagy motoroknál esteleg el tudok képzelni olyat, hogy a forgórész szórt mágneses tére -a nagy kapcsolási freki miatt mint egy indukciós hevítő- esetleg jobban melegítené a bolygó csapágygolyókat mint a normál 50 Hz-es szinuszos áram.

 © jani3002015. júl. 20. 09:46 | Válasz | #2935 
Szia !
A motor más fordulatra tekercselésével azért óvatosan kell bánni .
Ha növeled a motor póluspár számát , a teljesítmény jelentősen csökkenni fog .
A forgórész nyomatéka gondolom közel azonos lesz , emiatt csökken a teljesítmény .
Az is lehet hogy az állórész és forgórész horonyszámai nem alkalmasak a választott póluspár számra .

 © designr2015. júl. 20. 07:50 | Válasz | #2934 
Magyarázatot nem tudok,de nálunk ABB frekvenciaváltók garmada..szervizes szerint(mikor felhozódott az itthoni project)létezik a jelenség..fogalmazás szerint a nem frekvenciaváltós hajtásra ervezett motoroknál találkoznak olyannnal hogy "kocka"lessz a csapágygolyó az örvényáram miatt..Valami lehet a dologban..

 © Csuhás2015. júl. 20. 07:42 | Válasz | #2933 
Tudtok valamilyen fizikai magyarázatot arra hogy miért alakul ki csapágyáram egy aszinkron motorban?

 © bogancs2015. júl. 20. 07:37 | Válasz | #2932 
ABB-s mérnökök jelentettek meg cikkeket erről a jelenségről. Elsősorban nagyobb teljesítményű motoroknál jelent problémát, mert a csapágy golyók a nagy, csapágyon átfolyó áram miatt megégnek, elvesztik felületi simaságukat. Lehet csökkenteni ezt az áramot, ha a motor test és a frekvenciaváltó a motor kábelen nagyon jól össze van földelve. Tehát 4 ér kell a motor kábelbe.

 © kalaci2015. júl. 15. 00:18 | Válasz | #2931 
Hülyeséget írtam: a nagy fordulat a tekercset nem veszi igénybe.

 © kalaci2015. júl. 15. 00:16 | Válasz | #2930 
Az erővonalak nem záródnak a pajzsnál, ahol a csapágy van, sokkal inkább az álló- és a forgórész között, ahol kicsi a légrés. Örvényáramok a vasmagban lehetnének, de a lemezelt vas útjukat állja a szigetelésével.
A csapágy elszigetelésének a célja a 2-es érintésvédelmiosztály elérése lehet, a mondottak nem. Ha egy gördülőcsapágyon áram folyik keresztül, nagyon hamar zönkremegy, elkopik. Manapság van mód kerámiacsapágy beépítésére, az nem vezet.
Svejkkel értek egyet, a mechanikai rezonancia veszélyes.
Csuhásnak is nagyon igaza van, és vigyázni kell még a nagy fordulatoknál: a tekercset, de még a forgórész rövidzárt menetét adó öntött alumíniumot is nagyon igénybe veszi. 100 Hz fölé menni kockázatos.

 © nyarfa2015. júl. 14. 20:39 | Válasz | #2929 
Nem vagyok a téma szakértője ezért is írtam meg, de laikusként logikus is lehet.

 © Csuhás2015. júl. 14. 19:53 | Válasz | #2928 
Nem nagyon tudok semmilyen fizikai magyarázatot kitalálni a leírt jelenségre, szóval egyelőre nem hiszem... A frekiváltóval meghajtott motorok nagy terhelés és alacsony fordulatszám esetén az elégtelen hűtés miatt tudnak leégni. Ha ilyen üzemre kell számítani akkor egy független kis ventilátorral szoktak a hűtésre rásegíteni.

 © svejk2015. júl. 14. 19:49 | Válasz | #2927 
Ez így nem hiszem hogy valós, nem kevés gépkönyvet átolvastam sehol sem említenek ilyen hatást.

Kizárni lehet a frekiváltóknál bizonyos frekvenciákat, de azt nem ezért, hanem a mechanikus rezonanciapontok miatt szokták/kell.
Az említett leégés is esetleg ennek tudható be, hogy berezonált a tekercs és kidörzsölődött a szigetelés.
De azt úgy is hallani fogod a motor hangján.


 © nyarfa2015. júl. 14. 19:33 | Válasz | #2926 
Kíváncsi vagyok ki halott az alábbi dologról.

Sikeresen beszereztem én is egy frekiváltót, mondván ezzel oldom meg az EMU200 gyengélkedő váltójának problémáját, valamint a kondi hibát ami időközben bekövetkezett. Nem is volt olyan rossz választás a Hitachi NE-S1 sorozat 2,2kW-os 1 fázisú készüléke. Van a szomszéd utcába egy régi gyerekkori cimborám aki motorokat tekercsel már több mint húsz éve. Nosza meg is kérdeztem tőle, hogy a régi 1955-ös 1,7kW-os motorom bírni fogja-e ezt a macerát, mondván akkor még nem igen voltak ilyenek. A válasz természetesen, hogy igen, viszont arra is felhívta a figyelmem, hogy a motoroknál van egy freki ahol a tekercs megolvad mielőtt a motor is felmelegedne. Elmondása szerint a csapágy a fémházat és a tengelyt rövidre zárja. Hmmm erre én sem gondoltam. A lényeg, hogy az erővonalak záródnak valamit az örvény áram ami kialakul, és így önrezgésbe viszi át a rendszert és szépen el is ég a tekercs. Logikusnak tűnik számomra, de kíváncsi vagyok mások halottak-e már erről. Védekezésnek két módszert említett a gyakorlatból, az egyik a hőmérséklet figyelésével a freki kizárása a használatosból, a másik ami kicsit kacifántosabb, hogy a csapágy és a ház valamint a csapág és a tengely közé kemény gumit tesznek a fémes kapcsolat elkerülése és az erővonalak nyitottabbá tétele érdekében. Úgy jött Ő is rá erre, hogy volt egy szivattyú ami lépten-nyomon lefüstölt miután frekiváltóval használták. Először a hűtésre gyanakodtak, de miután nagyobb hűtést kapott mint amit a motor képes volt a maximális fordulaton produkálni, és még mindig füst, akkor nézet a cimbora is utána mitől lehet ez.

Szóval van itt sok mérnök és egyéb nálam sokkal műveltebb szakember, gondoltam hátha igazolni vagy cáfolni tudja valaki ezt a dolgot. Minden esetre ha lefüstöl a motorom max át tekertetem 1400-ról 900-as fordulatra.

 © Bencze András2015. júl. 04. 08:34 | Válasz | #2925 
Köszi, az sajnos kevés.

 © szf2015. júl. 03. 21:39 | Válasz | #2924 
Messze vagy csak délelött 8-12-ig tudnàm oda adni.

 © Bencze András2015. júl. 03. 07:19 | Válasz | #2923 
Sopron

 © szf2015. júl. 02. 21:41 | Válasz | #2922 
Hol vagy helyileg?

 © Bencze András2015. júl. 02. 19:52 | Válasz | #2921 
Sajna a Bonfihoz még nincs.

 © Csuhás2015. júl. 02. 19:44 | Válasz | #2920 
Ez a mai világ egyik átka. Pl az autómban benne van a tempomat, még a kormányra is kimegy a kábelezés. Két mikrokapcsoló beépítése óta működik is. ( Új autó esetén ezt 100eFt nagyságrendbe kerülő extra )

 © svejk2015. júl. 02. 19:35 | Válasz | #2919 
Jelentem, az ellenállás bekötésével működik a fékfunkció üzemszerűen.
Nem is értem miért kellet kispórolni azt a kétszer 20 cm vezetéket és 2 tagú sorkapcsot.

 © svejk2015. júl. 02. 15:58 | Válasz | #2918 
Mivel a legbonyolultabb a szétszedés -van vagy nyóc' csavar :) - no meg belül a pontok hozzáférése, ezért ha már szétszedem, akkor ráakasztom a tervezett fékellenállást, nem vacakolok vele.

Igazából csak csodálkoznék rajta, hogy ennyi lenne az "opcionális" átalakítás.

Megmondom őszintén eddig elég ferde szemmel néztem ezen Magyar csodákra, de átolvasva a paraméterlistát elég okosnak tűnik, talán még a hozzállásom is meg fog változni.



 © szf2015. júl. 02. 15:09 | Válasz | #2917 
Van màr op panel?

 © Csuhás2015. júl. 02. 13:04 | Válasz | #2916 
Mérj rá az igbt modulon a fék ponthoz tartozó igbt vezérlő bemenetére egy fékezéskor. Azt talán a legegyszerűbb megnézni. ( akár egy led ellenállás páros is elég lehet )

 © svejk2015. júl. 02. 12:55 | Válasz | #2915 
Ha minden jól megy estére tudom kipróbálni.

 © Bencze András2015. júl. 02. 12:36 | Válasz | #2914 
Na mi az eredmény?

 © Bencze András2015. júl. 02. 10:08 | Válasz | #2913 
Nem tudom, de próba szerencse. Amit írtál az alapján működni kell a féknek. A DC túlfesz. figyelést valószínű ki kell kapcsolni.

 © svejk2015. júl. 02. 09:51 | Válasz | #2912 
Ha minden igaz van itt olyan emberke aki szereti és ismeri is a Procon frekiváltókat.

Egy régebbi ILD típusről lenne kérdésem.

- gyárilag nincs kiépítve a dobozon fékellenállásnak kapocspont
- belül sincs fékellenállás
- A benne levő IGBT híd tudja kezelni, a nagyáramú NyÁK-on is meg van a fékellenállás kapocspontja.
- a kezelőpanel szerint a szoftver is engedi állítani az ehhez kapcsolódó paramétereket

Elképzelhető, hogy csak ennyi lenne az opció, hogy rá kell csatlakozni a megfelelő pontokra az ellenállással és már menne is?


 © Bencze András2015. jún. 30. 07:39 | Válasz | #2911 
Még mindíg keresek kezelőt Bonfiglioli Active frekiváltóhoz. Minden megoldás vétel, kölcsön beállításhoz érdekel.

 © Bencze András2015. jún. 29. 11:48 | Válasz | #2910 
Köszönet Farkas Ádámnak a Mitshu kezelőért.

 © Bencze András2015. jún. 28. 11:56 | Válasz | #2909 
Keresek kezelőt Mitsubishi E500 és Bonfiglioli Active frekiváltóhoz. Minden megoldás vétel, kölcsön beállításhoz érdekel.

 © szf2015. jún. 25. 20:18 | Válasz | #2908 
Kiesik sajnos

 © joco102015. jún. 25. 16:37 | Válasz | #2907 
Pest megye Nagymaros, de Budapestre is járok.

 © szf2015. jún. 25. 12:42 | Válasz | #2906 
Hova valósi vagy?

 © joco102015. jún. 25. 07:33 | Válasz | #2905 
Sziasztok
Keresek olyan személyt akinek a Lenze EVF8201-E
típusú frekiváltóhoz van kezelőpanelja, és némi térítés ellenében nekem felprogramozza. Esetleg tudtok olyan megoldást, hogy lehet kezelőpanel nélkül beállítani a gyári alap értéket.

 © svejk2015. máj. 29. 09:38 | Válasz | #2904 
Félreraktam, hátha beesik egy hibás végfokú.
A kezelőpanelen nincs, de nem is hiszem hogy lenne.

Mivel ebben is szoftver fut, ezért még arra sem vennék mérget, hogy ténylegesen RAM hiba, vagy legalább is valami más az ezt előidéző gyökérprobléma.


 © Bencze András2015. máj. 28. 21:45 | Válasz | #2903 
Volt bennt elem, v. hasonló?

 © svejk2015. máj. 20. 23:48 | Válasz | #2902 
No meg ritkán-néha elindult.
Egyébként nem egy leharcolt darab, vagy extra pormentes helyen használták.

 © svejk2015. máj. 20. 23:46 | Válasz | #2901 
Huh, most újat mondtatok, pedig nem kevés frekiváltó fordult meg a kezem közt, mind EEPROM-ban tárolta az adatokat, egy elemmel sem találkoztam.
Ez komoly, hogy van a VLT2800-ban elem????

 © adamant2015. máj. 20. 22:43 | Válasz | #2900 
Nyakamat teszem rá hogy az elem megfáradt benne

 © Csuhás2015. máj. 20. 22:30 | Válasz | #2899 
Nincs esetleg a ramnak akkuja ami lemerülhetett az álldogálásban?

 © svejk2015. máj. 19. 17:35 | Válasz | #2898 
Úgy másfél éve vettem itt a fórumon valakitől egy Danfoss VLT2800-ast, 400 V 1,5 kW-osat.
Kipróbáltam jónak tűnt.

Most építeném be, de 10-ből 9 bekapcsolásra "Error 39" hibát dob.

A manuál szerint:
"39. vészjelzés, 2. számú belsőhiba: RAM-hiba a vezérlőkártyán"

Esteleg hátha javított már valaki ilyen hibát.
szívesen venném a tanácsot, akár magánban is.

 © Csuhás2015. máj. 18. 12:43 | Válasz | #2897 
Ha jól nézem ennek a váltónak 11A körüli a kimeneti árama (5.5KW) Nekem a 70ohm fékellenállással kb 8A a fékáram. Azt hiszem ezt bírnia kell, bár ha hozzájutok egy megfelelő 100..150ohm körüli ellenálláshoz akkor lehet hogy lecserélem a mostanit.

 © svejk2015. máj. 18. 09:30 | Válasz | #2896 
Igen így akkor nehezebb az ügy.
Kiindulásnak:
- 3x200 V bemenetű 1,5 kW-os G5-ös gyári fékellenállása 200 Ohm a (kimeneti áram 6 A körüli)
- 3x400 V-os 4,3 kW-os Delta frekiváltó gyárija 150 Ohm.

 © Csuhás2015. máj. 18. 09:14 | Válasz | #2895 
Sajna egy szál rövid német doksin kívül semmit sem találtam a blemo er2 váltóról. Abban sem a minimális ellenállás sem a fék igbt terhelhetőségére nincs utalás. Jobb ötlet hiányában feltételeztem hogy hasonló árammal terhelhető mint a fázis kimenetek.

 © svejk2015. máj. 17. 21:09 | Válasz | #2894 
Figyel, hogy ne legyen kisebb az engedélyezettnél a fékellenállás értéke, mert kinyírhatod a fék-IGBT-t!

 © Csuhás2015. máj. 16. 17:51 | Válasz | #2893 
Tettem egy próbát: egy teafőző 70ohm fűtőtestjét bekötöttem fékellenállásként. A dolog működik, a köszörűm 1.5KW motorját leállítva igen határozott másodperc alatti megállási időt tudott a frekiváltó, ez kb ötöde az ellenállás nélküli DC fékezéses állapotnak. Kis fordulatról kb 30Hz-ig a dc fékezés is nagyon jól megfogja a motort, de nagyobb frekin a dc sín feszültség emelkedése miatt elengedte a motort. A hűtés nélküli levegőben lógó fűtőtest néhány fékezés után is épp csak melegnek tűnt, egy nagyobb fémfelületre pl a frekiváltó hátuljára felcsavarozva esélye sem lesz túlmelegedni mert ott a lemez másik oldalát a ventilátor légárama hűti. Szkóppal ránézve egy fékezés során cirka egy tucatnyi 10..30mS körüli impulzussal kapcsolja be a fékellenállást.

 © Pál2015. máj. 16. 13:33 | Válasz | #2892 

R140-es rádiónak a műterhelésében vannak 100 Ohm 100 Wattos ellenállatkák vagy 20-an :)
Én 2 ilyenből csináltam műterhelést elég jó SWR-el megy még 70 centin is.
A csúcs ami eddig bele lett fújva az 610 Watt RF jel volt kb 8-10 percig.
Igaz utána fél nap kellet neki mire visszahűlt fogható állapotra, de még melegen is 610Watt kimenőnél kevesebb volt a visszavert mint 5 Watt.
Tehát elég jól elviseli a túlterhelést is egy pár kiló 0.1mm-es kvarchomokba ágyazva.
BURABU-n biztos lesz kint ezekből a szörnyetegekből :)




 © Csuhás2015. máj. 16. 11:28 | Válasz | #2891 
Akár jó is lehet, ha az ellenállás 80..100 Ohm körüli volna, vagy volna két darab ami sorba köthető.

 © technixx2015. máj. 16. 00:32 | Válasz | #2890 
Nekem van otthon ilyesmi fékellenállás, csak most nem tudom fejből a paramétereit. Valahol 80-125W körüli lehet, talán 22-47 Ohm közötti.
Kb40x150mm-es mérettel rendelkezik, alu házban.
Ha érdekel, dobj egy mailt, hogy kb milyen paraméterekkel kellene, megnézem mim van.

 © svejk2015. máj. 15. 22:23 | Válasz | #2889 
A Lomex turiban mindig vannak filléres 25 W-os teljesítmény ellenállások.
Vegyes kapcsolással könnyen összejön a megkívánt érték és teljesítmény.

 © ANTAL GÁBOR2015. máj. 15. 21:28 | Válasz | #2888 
Nekem a kis esztergámat 1f betáplálású frekiváltó hajtja. A falon egy fürdőszobai infra hősugárzó ( kapcsolója fixen bekapcsolva ) a fékellenállás. Teszi a dolgát . ( Az ellenállás méretezésénél a fűtőtest hideg ellenállását vettem figyelembe )

 © Csuhás2015. máj. 15. 21:23 | Válasz | #2887 
Frekiváltóhoz szeretnék fékező ellenállást. ( Nincs valakinek a lomosban? ) Valamilyen fűtőbetétre gondoltam. Elvileg jó, de egyrészt csúcsban elég nagy teljesítményt kell rövid időre elviselnie, másrészt a feszültség is 500V körüli.
Bírja ezt mondjuk egy vízforraló betétje? Persze azt hiszem jobban járok ha kettőt kötök sorba. Van valakinek ilyen irányú tapasztalata?

 © Csuhás2015. máj. 11. 14:06 | Válasz | #2886 
Nemrég vettem Petyától egy Blemo ER2 frekiváltót. Hosszas netes kutakodás után is csak egy nem túl részletes német nyelvű doksit találtam hozzá, amivel nagyon nehezen boldogulok. Nincs valakinek véletlenül angol doksija?

 © joco102015. máj. 06. 17:21 | Válasz | #2885 
A Lenze EVF8201-t kiprobáltam kissebb motorral (150w)tökéletesen müködik. Mivel nincs hozzá kezelőpanelem tudna valaki segíteni a felprogamozásában a budapest szob vonalon?

 © Bencze András2015. máj. 06. 13:54 | Válasz | #2884 
A bemenet fázisfigyelését az L8-05-ben le tudod tiltani. Így ha van 1x32A-ed akkor kb. 7 kW-ra számíthatsz.

 © simarex2015. máj. 05. 21:15 | Válasz | #2883 
Szerinted?

 © svejk2015. máj. 05. 21:01 | Válasz | #2882 
Kicsit sántít a számolásod.

 © simarex2015. máj. 05. 20:47 | Válasz | #2881 
Normál esetben itthon csak fázis és nulla köthető a bemenetre(a3x230V)helyére tetszölegesen.Egy fázisról fog uzemelnia kimenetn pedig 3x0-230V fog megjelenni.Ez alacsony teljesítményen fog működni.2,2KW-nál már 16A ahálózatból felvett energia.Az áramszolgáltató csak 1x32A ad.Modt látható hogy max 3kw lehet a max kimenő teljesítmény

 © svejk2015. máj. 05. 20:12 | Válasz | #2880 
Eddig egy frekiváltóval találkoztam, aminél nem lehetett menüből kikapcsolni a bemenő fázisfigyelést.
Már nem emlékszem a típusára, valami kuriózum volt.
A legnagyobb amivel bíbelődtem 11 kW-os Fuji Frenic volt, ez is símán megengedte.

 © Csuhás2015. máj. 05. 19:46 | Válasz | #2879 
Szóba került az adok/veszek-ben egy 3*220V bemenetű 22kW-os frekivátó használhatósága egy fázisról. Hmm azt akartam írni hogy két fázist összekötve lehetne használni, de rájöttem hogy ez butaság... Nagyjából 1/3 teljesítménnyel lehetne csak használni, bármelyik két bemenetet összekötve majd arra és a harmadik bemenetre 230V-ot kötve. Ez esetben csak a fáziskimaradás érzékelés tilthat le. A letiltás elég valószínű mert ilyen színvonalú elektronika feltehetőleg már észreveszi hogy nincs meg a bemenetek között a fázistolás.

 © joco102015. máj. 05. 16:22 | Válasz | #2878 
Sziasztok!
Itt a forumon vettem egy Lenze EVF8201-E frekiváltót kezelő panel nélkül. Most akartam beüzemelni, de sajnos nem működik. A bekötése az adatlap belső referenciával rajz szerint a motor átkötve deltába. A hálózatot ráadva a zöld led villog a 20,28 kapcsokat zárom a motor nagyon lassan elindul. ha potmétert egy picit feljebb tekerem a frekiváltó letilt és a piros led kb 1s villog. mi lehet a hiba? A kezelőpanel nélkül hogy lehet gyári visszaállítást csinálni? Esetleg nincs valakinek a dunakanyarban kezelőpanelje?

 © morfeus2015. ápr. 22. 14:27 | Válasz | #2877 
Sziasztok!
Egy VLT 2800 Danfoss frekiváltó beállításával kapcsolatban kérnék segítséget!
Bekötöttem a nagykönyv szerint ami alatt azt értem,hogy egy külső Start kapcsolót,egy 1K potmétert kötöttem be,
De sehogy sem tudom elérni,hogy elinduljon a Start kapcsolóra!
Illetve a 107 paramétert(automatikus motorillesztés) sem tudom alkalmazni!
Aki tud kérem tisztelettel segítsen,szinte biztos,hogy paraméterezésnél nem jól állítok valamit!

Előre is köszönök minden segítséget!

 © smalla2015. ápr. 20. 18:32 | Válasz | #2876 
Esetleg megvannak valakinél a bejegyzés hiányzó képei?
Köszönöm

 © Ati2015. ápr. 16. 16:16 | Válasz | #2875 
Sziasztok!
Yaskawa v1000 frekiváltót ha átállítom Szinkronmotor vektorszabályozásra, OPE08 hibaüzenetet ír ki, (valami olyan paraméter van megadva ami ebbe az üzemmódba nem használhato).
Tudja valaki mi lehet az?

 © Kézsmárki Zoltán2015. ápr. 16. 07:42 | Válasz | #2874 
Szia!

Köszönöm a (számomra is érthető) választ!

Legyen szép a napod!

 © bogancs2015. ápr. 15. 21:01 | Válasz | #2873 
Kedves Zoltán! Ha a motor 1,5 kW-os, a frekiváltó is legalább annyi kell, hogy legyen. Ha kisebb, lehet, hogy működik, de a motor áram valószinűleg negyobb lesz, mint kellene, mert a szabályzáshoz szükséges motor paramétereket nem lehet beállítani rajta.Ajánlott tipus: GD10 1R5G-S2 egy fázis bemenetű, 3 x 230V kimenetű készülék. Adatok a www.powtran.hu web-oldalon.

 © Kézsmárki Zoltán2015. ápr. 15. 20:29 | Válasz | #2872 
Tisztelt Uraim!

1,5 kW-os (3 f) szeretnék működtetni 1 fázisról. A frekvenciaváltó teljesítményét kisebbre lehet választani (a 3x230 V miatt), és ha igen, mennyivel?

 © Sásdi Zoltán2015. ápr. 11. 17:01 | Válasz | #2871 
Én is jártam így, a hálózati egyenirányító, illetve a puffer kondikat kell megnézni. A max fordulat előtt megállt, mert a 300v egyenáram nem anyi volt (egy dióda halott volt). Alacsonyabb fordulaton, amikor nem volt akkora a terhelés, nem szólalt meg a védelem.

 © Áts László2015. ápr. 10. 21:07 | Válasz | #2870 
És a motor ellenállását mérd meg.
De nagyon fontos,hogy áramtalanítás után várd meg amíg a tápkondik kisülnek!!!!!!!
Szokott lenni belül led,ami világít ha van a kondikban fesz.

 © Áts László2015. ápr. 10. 21:05 | Válasz | #2869 
Valamelyik tönkrement. Vagy a motor kezd zárlatosodni,vagy a frekiváltóban haldoklik valami. A tippem:tápkondi. Próbáld meg,hogy kisebb fordulaton,frekvencián megy-e. És még egy lehet,hogy valamelyik paraméter elállítódott.

 © Bencze András2015. ápr. 10. 20:45 | Válasz | #2868 
A tippem frekiváltó túláram, túlterhelés (drive overLoad). A gépkönyv megmondja. Amit találtam abban nincs hibalista. A közmondások hosszabb távon igazak.

 © dravecz2015. ápr. 09. 19:18 | Válasz | #2867 
Üdv.
Egy kis segítség kéne nekem.
Van egy HY02D223B típusú frekvenciaváltóm.
azt produkálja, hogy felpörgeti a motort és mikor épp eléri a beállított értéket kiírja hogy "dL" és leállítja a marómotort.
Mitől van ez?
Ebben a beállításban használom már vagy fél éve, és ma kezdte ezt el.
Előre is köszi a segítséget.

 © Ardu2015. ápr. 03. 17:13 | Válasz | #2866 
Valaki programozott már ilyent? Banner BMD-A



USA forgamazótól is csak kínai manualt lehet letölteni.

Csak ezt nem tudom lefordítani.
Díjaznám a segítőkész fórumtársat.

 © PSoft2015. ápr. 03. 11:49 | Válasz | #2865 

 © Servotomi2015. ápr. 03. 11:24 | Válasz | #2864 
Üdvözlet!Keresek Procon frekiváltóhoz programozókábelt,vagy kezelő panelt.Vagy ha valaki tudja a villogó hibakódokat megköszönném a segítséget.

 © Sz.József2015. feb. 21. 06:38 | Válasz | #2863 
Tényleg nem lehet elárulni a motor típusát? (és a megoldást...)
Ez részedről lenne segítség (okulás) más kezdő részére...
Ha már sikerült segítséget kapnod, akkor ennyit vissza adhatnál, hogy más kezdő is tanuljon belőle...
Vagy én is lapozzak...(?)

 © mikkamakka2015. feb. 20. 21:18 | Válasz | #2862 

 © GB352015. feb. 20. 21:13 | Válasz | #2861 
Ha az oltással van problémád keresd fel a háziorvosodat

 © PSoft2015. feb. 20. 21:11 | Válasz | #2860 

Úgy lesz,ahogy mondod!

Tovább lapozok,Tőled...mindenképp!


 © Szeibert Krisztián2015. feb. 20. 20:51 | Válasz | #2859 
lehet neked szégyen segitséget kérni nekem nem az valahol elkell kezdeni mégis tudtak megoldást irni rá nem az oltást kértem hanem a segitséget ha meg nemtudsz segiteni lapozz tovább

 © PSoft2015. feb. 20. 20:44 | Válasz | #2858 

Milyen az a "kétszálas motor"?

A "szomorú dolog" az,hogy ebben a formában "szégyen segítséget kérni",mint ahogy Te próbáltad!:(

Aki még azt se tudja megmondani(többszörös visszakérdezésre se),hogy mit akar,annak nagyon nehéz ám kitalálni a gondolatait,és segíteni.
Azt írod a #2854-ben,hogy..."kérdez az ember valamit".
Kérdeztél valamit,de te magad se tudod,hogy mit.

No de mindegy is már...túl vagyunk rajta.:)


 © Szeibert Krisztián2015. feb. 20. 20:17 | Válasz | #2857 
szerintem nem én kevertem a port csak egy olyan világot élünk ahol már szégyen segitséget kérni és ez elég szomorú dolog de mindeggy.. a megoldás az hogy 2 szálas motorral probáltam

 © jani3002015. feb. 20. 20:14 | Válasz | #2856 
Én legalább a kétvezetékes motor típusára lennék kíváncsi .
Abból már sejthető mi lett a megoldás .
És nem cikiből írom egyáltalán .

 © PSoft2015. feb. 20. 20:09 | Válasz | #2855 

Ha már ekkora port kevertél másfél nap alatt...

Elárulhatnád a "megvan a megoldás"-t.


 © Szeibert Krisztián2015. feb. 20. 20:05 | Válasz | #2854 
megvan a megoldás de köszönöm a segitséget sajnos manapság ez megy mindenhol kérdez az ember valamit és már egyböl lenézik és oltogatják

 © Szeibert Krisztián2015. feb. 20. 20:00 | Válasz | #2853 
Komárom Esztergom Megyében lakom Kisbéren de valoszinüleg mevan a megoldás de köszönöm szépen a segitséget

 © Szeibert Krisztián2015. feb. 20. 19:59 | Válasz | #2852 
köszönöm szépen a segitséget valoszinüleg mevan a megoldás ezek alapján amit leirtál

 © mikkamakka2015. feb. 20. 16:45 | Válasz | #2851 
Így van, ennyi.......

 © szf2015. feb. 20. 16:32 | Válasz | #2850 
Én ugy gondolom,hogy senki sem hülye aki segítséget kér.Felismeri,hogy nem ért hozzà az nem lehet az.De az aki nekitàmad az egy" tökéletes" hülye.....
Mert lehet,hogy az emberke màs területen profi.
Ott meg lehet,hogy mi vagyunk a hülyék.
De szerintem segíteni kell egymàsnak és nem pofàzni.

 © mikkamakka2015. feb. 20. 15:08 | Válasz | #2849 
Értemén, csak van aki már azon hőbörög ha esetleg nem ír vissza azonnal.
Mondjuk elég gár hogy megint egy lyen szájtépésnek kell kerekednia abból ha valaki hülye és segítséget kér. Már régen meg lett volna oldva a probléma ennyi energiával....

 © szf2015. feb. 20. 14:59 | Válasz | #2848 
Nono.Én jó szàndékkal írok.És ezért segítek magànba,ha tudok.

 © mikkamakka2015. feb. 20. 14:57 | Válasz | #2847 
Várjatok már egy kicsit bazmeg nem ül mimdenki a gép előtt egész nap.... Nem mindenki olyan becsavarodott mint egyesek. Had válaszoljon az a szerencsétlen, lehet már közben az áram is agyonbaszta. Vagy feltekerze a motor amit bekötött.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com