Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Frekvenciaváltó
Frekiváltó

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Áts László2014. júl. 08. 23:58 | Válasz | #2541 
A motorról kéne tudni,hogy milyen,mert,ha dc motor,akkor nem frekiváltó kell oda. A gyári vezérlése,ha még megvan,biztosan jobb,mint bármilyen másik.Tessék fotózni... És a főorsón milyen jeladó van,az is lényeges. Ismétlem önmagam:tessék fotózni.

 © Travis Kestrel2014. júl. 07. 22:09 | Válasz | #2540 
Sziasztok. Nemrég estem bele a hobby cnc világába és egy kérdéssel fordulnék hozzátok. (habár én munkára építem magamnak, nem maga az építés fogott meg)

Jelenleg egy Emco Compact 5 CNC esztergával rendelkezem. A gyári Y, Z motorok le lettek cserélve, kapott egy külső vezérlőt sikerült őket tökéletesen bekalibrálni, és jelenleg PC-ről megy.

Viszont most elérkeztem arra a pontra hogy a főorsót is Mach3-ból szeretném vezérelni. A főorsó motorját jelenleg a gyári vezérlés működteti.

A főorsó motorja egy 440W-os 3.0A motor. (gyári motor) Na és most jönnek a kérdések.

Milyen frekvenciaváltót ajánlanátok? Sajnos nem vagyok otthon ezekben a márkákban.

Tudtommal ahhoz hogy az RJ11 vagy RJ45-ös portot a gépre kössem, be kell szereznem egy RJ11-RJ-45/USB átalakítót. A Mach3 tudja USB-ről kezelni?

A megfelelő fordulatszám kijelzés hogyan oldható meg? Azaz hogy a Mach3 megfelelően érzékelje a fordulatszámot.

Kérlek ne harapjátok le a fejemet a kérdéseim miatt. :) A finommechanika (a munkám miatt is) mindig is közelebb állt hozzám mint az elektronika.

Válaszotokat előre is köszönöm.








 © jani3002014. júl. 05. 14:25 | Válasz | #2539 
Köszönöm ! Egyszer már én is linkeltem máshonnan . De annyira ritkán kell hogy nem akarnám megjegyezni .Én is a forgó háromfázis csinálót használom , némileg másképp . De itt jobban szeretik a frekiváltót úgy látom . A nyomaték vesztése (inkább teljesítmény ) azért nem mindig előnyös . Mondjuk itt szó lehetne egy sima 230/400 as motorra cseréről is , esetleg .

 © Sunny652014. júl. 05. 14:08 | Válasz | #2538 
Egy fórumtárs már átkötötte az ugyan ilyen típusú motorját a marógépen.
3x220V-tal hajtja.
Írtam is neki, kíváncsi vagyok ő hogyan csinálta, de másképp nem igen.
Olvastam a marógépes topicban, Gabeszosz gépéről van szó. A könyvtárában is vannak fotók, a frekiváltónál is berajzolta szépen a 3x220V kimenetet és megjegyzésként, hogy deltába kötni a motort.:-) Sajnos az nincs fent, hogy a dahlanderrel mit is csinélt.:-)
Remélem előbb-utóbb majd válaszol.

 © Teaway2014. júl. 05. 13:50 | Válasz | #2537 
Ez az eredeti rajz: http://triodamotor.hu/uploaded/dahlander_motor_bekotesi_rajz.pdf

 © Teaway2014. júl. 05. 13:46 | Válasz | #2536 
Szerencsémre van egy Pityesz-féle csillagbekötésű generátorom, az hellyel-közzel enyhíti a 3f hiányát :D

 © Sunny652014. júl. 05. 13:37 | Válasz | #2535 
Értem, de megoldást kell találnom.
Bármennyire is rühellem, szét kell bontanom a tekercsfejet és úgy összekötni a tekercseket, hogy delta legyen, három dupla (párhuzmos) tekerccsel.
Akkor már mehet neki a 3x230V. illetve meghagyom a bekötési lehetséget, csillag-csillag bekötésre, ha valaki netán 3x400V-ról hajtaná valamikor, igaz a kisebbik fokozat elveszik,majd hajtja 3x400V kimenetű frekiváltóról.

 © hostya2014. júl. 05. 13:17 | Válasz | #2534 
Bizony bizony... :(

A Dahlander motorokat a frekiváltó feltalálása előtt fejlesztették ki ipari alkalmazásra, és éppen ezért 3x400(380)V a kapocsfeszültségük, és a kialakításuk.
Az egyfázisú(230V) frekiváltó alkalmazása csak a tengerentúli (vagy 120/200V-os hálózattal rendelkező országokba szánt),beszerzésből származó Dahlander motorokhoz használható, ahol a hálózati feszültség 120/200V...

 © Sunny652014. júl. 05. 12:21 | Válasz | #2533 
Megnéztem, sajnos a tekercsfejnél kell szétbontani, a kapocslécre már csak mindenhová 1 drót megy.:-(
Pont a mútkor szívtam a köszörűmmel emiatt, ott is ezt kellett elkövetni. Hej de irigylem akinek van 3 fáisa.:-)

 © jani3002014. júl. 05. 00:53 | Válasz | #2532 
Ez egy érdekes ötlet !
Így fejből nincs előttem a bekötés , de egyszer megnézem .

 © Teaway2014. júl. 04. 22:41 | Válasz | #2531 
Igen, úgy rendben van.

 © Sunny652014. júl. 04. 22:26 | Válasz | #2530 
Az u1, V1, W1 kapocsléc alatt mindegyiknél két drótnak kell lennie, ha ez így van megcsinálva ott szét lehet választani...

 © Teaway2014. júl. 04. 22:17 | Válasz | #2529 
A dupla csillag meg pláne nem alakítható semmivé se, hacsak nem 12 (2x6 tekercs) kivezetésed van a motoron.

 © Sunny652014. júl. 04. 22:03 | Válasz | #2528 
Szia!

Biztoa vagy benne? Ismered a delta/csillag, csilag kapcsolást?
A kisebb fokozat most nem érdekes, a dupla csillagot alakítanám dupla deltává.
( mikor a kisebb fokozat van deltában, ott sorba kötnek két tekercset...)

 © Teaway2014. júl. 04. 21:59 | Válasz | #2527 
Nem.
Deltában is 3x400V kell neki.

 © Sunny652014. júl. 04. 21:56 | Válasz | #2526 
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Adott egy 3 fázisú dahlander motor.
delta/csillag, csillag kapcsolású.
3x220V kimenetű frekiváltóval hajtanám. a dupla csillag kapcsolás átalakítanám deltává. ( dupla tekercsekkel)
Ez a gyorsabb fokozat az eredeti 3 fázisú betáppal is.
A frekiváltó meg tenné a dolgát, legalább is ezt szeretném.
***
Több 3 fázisú gépem megy (220/380) deltába kötve 3x220V frekiváltóval, de azok nem dahlanderek.
***
Megörültem mikor megláttam az új dahlander motor típusát, ami mint említettem delta/csillag, csillag. Ezért úgy gondoltam, csak át kell alakítanom a fent említett deltává.

Jó lesz ez így, mi a véleményetek?

 © Áts László2014. jún. 10. 22:38 | Válasz | #2525 
Készülnek a fotók is,nagyon megvan rohadva mindene. A gombok sem működtek,azt hittem valamit rosszul csinálok és azért nem tudom programozni. De most már kezd alakulni.

 © Áts László2014. jún. 10. 22:34 | Válasz | #2524 
Éledezik,bár nehézkesen.

 © Révész Richárd2014. jún. 10. 21:38 | Válasz | #2523 
Éled a gép Laci?
Ezek szerint nem volt menthetetlen.

 © Csuhás2014. jún. 10. 21:24 | Válasz | #2522 
Két levegőre szánt ( pl grillező ) fűtőtestet köss sorba. Az bírni fogja a rövid túlterheléseket.

 © Áts László2014. jún. 10. 21:21 | Válasz | #2521 
Ezek szerint jó rá a kanthal huzalból csinált ellenállás? És hány ohm kéne? Azt írja a kezelési,hogy 1200W-os fékezést tud a készülék. Csak ugye rákapcsolja a majd 700V-ot az ellenállásra. Egy hosszúkás szál izzót tettem rá,volt egy gyors és nagyon látványosan fényes megállás...

 © svejk2014. jún. 10. 20:53 | Válasz | #2520 
Kérlek, mesélj arról a liftről!

 © Csuhás2014. jún. 10. 20:14 | Válasz | #2519 
Simán letiltásba lehet vinni, hiszen több nehéz lépcsős szíjtárcsa tárolja az energiát. Sajna nincs az enyémben chopper, cserélni pedig nehézkes mert pontosan rávaló dobozt gyártottam amiben sok munkám van.

 © fa@2014. jún. 10. 19:23 | Válasz | #2518 
Nálam régi villanyrezsó van a liften, sok éve.

 © Áts László2014. jún. 10. 19:19 | Válasz | #2517 
Én is ezt gondoltam,de csak annyit találtam róla,hogy egy induktív fojtó. Csak a nagyon nagy teljesítményűeken van ellenállás és a fojtó. Be lehet állítani a frekvenciát,amivel "lökdösi" fékezéskor. Van ötlet,hogy mi lehet a megoldás erre? Már kisebb fékezéskor is tilt...

 © Rat2014. jún. 10. 18:32 | Válasz | #2516 

De 2.2kW-tól már szinte minden Yaskawa (omron) típusban van belső fék áramkör.


 © Rat2014. jún. 10. 18:30 | Válasz | #2515 

Általában ha nem tud kezelni külső fékellenállást maga a frekvenciaváltó alapból, akkor úgysem lehet annyira szélsőséges beállítást csinálni, hogy érdemes legyen hozzá építeni külső DC chopper-t.
Inkább cseréld le olyan típusra amiben már benne van.


 © Csuhás2014. jún. 10. 18:24 | Válasz | #2514 
Ha már szóba került, én is keresnék fék modult omron frekiváltóhoz 400V-os bemenetű 2.2KW-os. Esetleg kapcsolási rajz is elég volna. Elvileg egy komparátor és egy combos fet van benne. Lehetne tervezni is , csak nem szeretek ezen a teljesítményszinten kísérletezni.

 © Rat2014. jún. 10. 17:42 | Válasz | #2513 

Ne keverd a szezont a fazonnal !!!
Az AC reactor a bemenetre teszik és zavar elnyomására használják.
A fékellenállás mindig DC és nem induktív !


 © Áts László2014. jún. 10. 17:06 | Válasz | #2512 
Hoppá,rector...,inkább Ac reactor.

 © Áts László2014. jún. 10. 17:05 | Válasz | #2511 
Sziasztok! Tudna valaki segíteni,hogy egy LG frekiváltóhoz milyen fékellenállást lehet használni? A leírás szerint AC rector kell hozzá és 1.14 mh 20A.

 © Servotomi2014. máj. 02. 16:20 | Válasz | #2510 
Volt egy zárlatos graetz híd,de ez a kisebbik gond volt,a belső kapcsolóüzemű segédtápegység meghajtó tranzisztora is szétpukkadt,nem lehetett beazonosítani,még azt sem,hogy fet vagy bipoláris,a meghajtás sem volt egyértelmű,mert egy hibrid áramkör csinálta ami le volt öntve valami szilikonszerűséggel.A poziciószáma V231,fet-tel nem működött csak elindult de leállt,végül egy BU2525 győzött(1500V/12A),nem kevés méregetés és túrkálás után persze.

 © Pál2014. máj. 02. 13:45 | Válasz | #2509 
Mégis mi volt a probléma ?

 © Servotomi2014. máj. 02. 11:48 | Válasz | #2508 
Már nem kell,meg van a hiba,megy a gép,ha valakinek kell segítség a kérdéses géppel kapcsolatban akkor szívesen segítek.

 © Servotomi2014. máj. 01. 13:37 | Válasz | #2507 
Üdv!Lenze 8214E típusú frekiváltóhoz kellen kapcsolási rajz,vagy legalább alkatrészlista pozicíó számokkal.Remélem tud vki segíteni,már a hajamat tépem.:D

 © Pál2014. ápr. 23. 16:24 | Válasz | #2506 

Erre csak azt tudom mondani, hogy két dolog határtalan.
Az egyik a világűr a másik pedig az emberi hülyeség, de az elsőben nem vagyok teljesen biztos.
Amúgy meg az ilyen elektronikai rémtörténeteket szerintem a semlegesbe vigyük át mert ez az egyik olyan topik ami nincs rommá OFFolva


 © ET2014. ápr. 23. 16:06 | Válasz | #2505 
Jó 30 éve nyári melón dolgoztam elektromos karbantartóként a Biogalban. Ott az egyik fiatal szaki a kapcsolószekrényben mérte a feszültségeket egy ilyennel.
Az egyik végét a sínen tartva rájött, hogy viszket a füle, benyúlt a másik végével a fülébe és megvakarta.
Nem volt őszinte a mosolya utána.

 © Pál2014. ápr. 23. 11:33 | Válasz | #2504 

Na igen, ha fogyasztói státuszba kerülsz jól szigetelt cipőben , vagy bakancsban akkor nincs az az érintésvédelmi eszköz ami ne nézné bután, hogy szénné égsz.


 © robroy0072014. ápr. 23. 11:10 | Válasz | #2503 
csak egyetlen kósza gondolat témától függetlenül...

az Fi relé sem véd meg minden esetben

volt szerencsém belépni az E-on hálózatba Fi relén keresztül

mivel Nulla és fázis közzé kerültem hirtelenjében

szóval ez sem élet biztosítás

de a munkavédelmi cipő azért hatásosnak bizonyult addig a pontig

 © Pál2014. ápr. 23. 10:31 | Válasz | #2502 

Példának újra felhozom a Lenze frekvenciaváltót.
Új korában tökéletesem működött, aztán ahogy öregedett elkezdte lecsapkodni a Fi relét.
Jöttek a villanyreszelők és kicserélték az érintésvédelmi eszközt.
Úgy tűnt hogy megoldódott a probléma mikor újra leverte mint látássérült az a bizonyos üvegárút.
Akkor jöttek a "mesterek" és kicserélték egy nagyobb hibaáramúra az eszközt.
Na ez addig ment míg elérték a 300 mA-es értékűt, így is lecsapkodja kicsit ritkábban.
Ezután ennyi volt a magyarázat
Annyira nem izgatott a dolog, hogy megnézzem az eszközt mi csinálhatja a gebaszt meg nem is az én hatásköröm volt.
90% a hidegítő kondenzátor nem bírta a folyamatos RF zavart elnyomni a DC bus-on és feladta a harcot.
Így szépen elkezdett kijutni a zavar az AC körre ahol az előtte lévő zavarszűrő teszi a dolgát és így keletkezik szép nagy hibaáram.
Legalább is más logikus magyarázat nincs erre.
Amúgy se a szívem csücske a Lenze, de ezeket még valamennyire lehet javítani, mert nem egy monolit a power része.


 © Szalai György2014. ápr. 23. 06:39 | Válasz | #2501 
Én is osztom Pál véleményét, a jó védőföldelés szükségéről. Kell az és nem helyettesíthető FI relével.
De ha a túláram és zárlatvédelem lassú, akkor önmagában a földelés sokszor kevés a hatékony érintésvédelemhez, mert a testzárlati áram nem oldja megfelelően rövid idő alatt.
Kell valami gyorsabb, és az a hibaáram kapcsoló.

Azt is meg kell említeni, hogy pár éve léteznek már, kifejezetten a frekvenciaváltós alkalmazásokhoz készült hibaáram kapcsolók is.
Szerencsére a kapcsolóüzemű készülékek hibaárama nem a hálózati frekvencián, hanem annak felharmonikusain keletkezik. A baj, hogy a hagyományos felépítésű hibaáram kapcsoló ezekre épp úgy érzékeny, mint a hálózati frekvenciájú hibaáramra. A frekvenciaváltóhoz készült hibaáram kapcsoló tűri a felharmonikus frekvenciákon keletkezett hibaáramokat, de érzékeny marad a hálózati frekvenciájú hibaáramra.
Ettől hatékony, kapcsolóüzemű környezetben is.

 © ANTAL GÁBOR2014. ápr. 23. 05:55 | Válasz | #2500 
Paul igazat beszél. A volt munkahelyemen ( Miskolci Egyetem ) egy felújítás alkalmával minden hálózatot átszereltek ÉV relésre. Sokat szívtam a frekiváltókkal. Volt ahol kicseréltük 300 mA esre a relét, volt ahol kikötöttük. A rádiófrekvenciás zavarszűrés kondijai okozzák a problémát Egyszer egy olasz frekiváltónál a szervizes tanácsára egy vezetéket kellett elcsípni

 © Pál2014. ápr. 22. 23:57 | Válasz | #2499 

300-as ÉV-nek hobbi közegben annyi értelme van mint rácsos ablaknak egy tengeralattjárón.
Százszor többet ér egy normális földelés mint egy ÉV relé.
Vizes blokkba meg kötelező az új építésű házakban, lakásokban.


 © Áts László2014. ápr. 22. 23:49 | Válasz | #2498 
Az optimumnál vettem az esztergámat évekkel ezelőtt.A használati utasításban benne van a freki váltós verzió is,és 300mA-es ÉV relét írnak elő hozzá,különben leveri... Viszont azt nem minden sarki bolt árulja és még drágább is. És vizes közegnél nem használható!(meg még biztos sok helyen)

 © Pál2014. ápr. 22. 23:37 | Válasz | #2497 

Több frekvenciaváltó szenved ebben az ÉV relé betegségben.
Ha normális védőföldelés van a gépen akkor nem lesz belőle probléma.
Csak gondolkozz logikusan és rájössz miért is veri le.
Mivel a frekvenciaváltó rádiófrekvenciás zavart kelt és ez vissza szivároghat a hálózatra amit az zavarszűrő levezet a föld felé.
Hoppá már is megjelent a hibaáram ami leveri a biztonsági eszközt.
Például a Lenze még a 100 mA-es ÉV-t is úgy leveri mint bantu négert a mocsárláz
Amúgy ha DC körben lenne a zavarszűrés akkor nem jutna ki a hálózatra és így nem csapkodna le semmit.


 © kflaudio2014. ápr. 22. 23:21 | Válasz | #2496 
Sziasztok!

Segítség (ötlet) kellene.
Adott egy cseh gyártmányú elszívó (egy lézergravírozóhoz kapcsolva), amiben van egy Frecon gyártmányú 1.5 kW-os frekvenciaváltó.
Az ÉV-relét állandóan lecsapja, ami a testen megjelenő fél hálózati táp eredménye. Ez mondjuk teljesen rendben van, mert az ÉV-relének ez a dolga.
Viszont a hiba okán gondolkodom. Csak azért, mert egyszer tudtam belenézni a szerkezetbe, mert szinte mindig megy.
Most az ÉV-relé előtti védőföldes vezetékről használják, így nem vágja le a relét, és nem is ráz.
Jól gondolom, hogy az EMC-szűrő lehet a hiba oka? Sajnos a frekiváltót nem kötöttem le az EMC-szűrő kimenetéről, ezért csak okoskodom.
Szoktak-e az EMC-szűrők ilyen jellegű érintésvédelmi problémákat okozni?

 © siposi702014. ápr. 18. 17:10 | Válasz | #2495 
Előre is köszönöm.
A probléma meg oldodott.A 204-es minimális referenciát huta le 50.00-re.
De a potméteres dolog még fenn áll .
Egyébként Polgáron lakom.

 © ferisz2014. ápr. 18. 15:02 | Válasz | #2494 
Ha más nálam okosabb nem jelentkezik, nekem elüldheted a beállított paramétereket, ha van időm foglalkozom vele. Merre laksz ? Csak azért kérdezem mert elég nehéz "távgyógyítani" bár néhányszor már sikerült.

 © siposi702014. ápr. 18. 14:49 | Válasz | #2493 
Tisztelt Ferisz !Egyszer már belett lőve fix 15000rpm-re,most potméterrel szerettem volna használni .
Az ismerősőm nekilátott s minden elment .
A motor paraméterek vissza lettek állítva a fordulat 8500rpm nem tudom feljebb vinni.

 © ferisz2014. ápr. 18. 06:30 | Válasz | #2492 
Most látom hogy autóban nem tudod állítani a ref et. Ha a 2-es paraméter nulla, és be van kötve a potméter nem tudod állítani a frekvenciát?

 © ferisz2014. ápr. 17. 20:58 | Válasz | #2491 
Üdv!
Ezt a típust nem ismerem de ez talán segít http://www.azimutkft.hu/downloads/segedletek/2800_Kezelesi_utmutato.pdf ahogy látom a leírásból: CHANGE DATA megnyom,fel, le gombbal HAND módba rakni, ekkor a referenciának kéne látszódni. 20-as paramétert engedélyezni kell ENABLE

 © siposi702014. ápr. 17. 19:39 | Válasz | #2490 
Szép napot!
Segítséget szeretnénk kérni.
DANFOSS VLT 2800 Készülék programozásában .
A gondom automata modban nem tudom a 106 paraméterben megadott fordulatot előcsalni.
De a legjobb ha 1k potméteren keresztül tudnám állítani a fordulatot.
Ha valaki segítene elküldeném az eddig be állítot paramétereket.
Előre is köszözöm


 © ferisz2014. ápr. 17. 15:55 | Válasz | #2489 
Tapasztalatom szerint, esztergához legalább 2x nagyobb frekiváltó kell mint a főorsó motor. Békebeli "igazi" esztergán 1.5kW-os motorral 2.2 frekiváltóval fékellenállás nélkül 0.3 másodpercet sikerült elérni le, illetve felfutási időnek. ( kiiktatott védelemmel , 1.2 x-es túlterhelés engedélyezéssel, DC köri feszültség maximum, a plafonig tolva ) Ezt már a mester is elfogadhatónak találta a mágneskapcsolós irány váltás után. A frekiváltó a meglévő kezelőszervekről kapta az indító, irányváltó, leállító parancsot.

 © matricás2014. márc. 30. 16:50 | Válasz | #2488 
ez így van :)
(de vörös proletáron vágtam m20*1 menetet)

 © hostya2014. márc. 30. 16:46 | Válasz | #2487 
Van egy olyan érzésem hogy Te még soha nem kezeltél frekiváltót a kezelő paneljáról.. :)

 © matricás2014. márc. 30. 16:33 | Válasz | #2486 
kikapcsolom, lelassít 20 sec, kikeresem a menüben az irányváltást, megtalálom, megnyomom a startot, szép lassan felgyorsul 60 Hz re. Ennyi.

 © matricás2014. márc. 30. 16:29 | Válasz | #2485 
ha nem pc vág menetet, nekem a horonynál ki kell kapni a kést, és irányváltani :)

 © Sz.József2014. márc. 30. 15:56 | Válasz | #2484 
Hát ez-az...

 © Pál2014. márc. 30. 15:56 | Válasz | #2483 

Olyan frekvenciaváltó ami tud félellenállást kezelni simán megfogja neked a gépet 0.1-0.2 sec alatt és forgásirányt is vált azonnal, ha kell.
Természetesen lesz vele mit tökölni, hogy úgy megálljon mint a gerely.


 © Sz.József2014. márc. 30. 15:56 | Válasz | #2482 
És miért ott akarod kapcsolgatni?

 © laacika2014. márc. 30. 15:55 | Válasz | #2481 
Szerintem ez megoldható a freki váltó saját irányváltó funkciójával.

 © matricás2014. márc. 30. 15:47 | Válasz | #2480 
ettől tartottam...
pl eszterga, menetvágás

 © Pál2014. márc. 30. 15:44 | Válasz | #2479 

Kapcsolgathatod , ha azt akkor csinálod mikor a frekvenciaváltó áll.
Különben lehet belőle nagy bada bumm is
Amúgy minek kéne azt kapcsolgatni ?


 © matricás2014. márc. 30. 15:36 | Válasz | #2478 
Sziasztok, egy fr.váltó kimenetén a motort kapcsolgathatom? pl relével? vagy nem örül neki

 © laacika2014. márc. 30. 15:27 | Válasz | #2477 
Oké,köszi.

 © Teaway2014. márc. 30. 14:52 | Válasz | #2476 
Azt írta, "működik rendben", ebből nekem az jön le, hogy összekábelezte.

 © Sz.József2014. márc. 30. 14:13 | Válasz | #2475 

 © ebalint2014. márc. 30. 14:08 | Válasz | #2474 
Vezetéket feltétlenül.

Bocs...

 © Teaway2014. márc. 30. 12:05 | Válasz | #2473 
Nem, semmit se.

 © laacika2014. márc. 30. 11:14 | Válasz | #2472 
Azt mondják hogy a motor és a freki váltó közé nem szerencsés tenni semmit,egy kapcsolót se lehet betenni közé?

 © laacika2014. márc. 29. 11:45 | Válasz | #2471 
Sziasztok.
Vettem egy freki váltót,kipróbáltam működik rendben de zavar az hogy nem igazán értek a felprogramozásában,arra gondoltam hogy találltam a neten hozzá user manuált,szerintem ezt le kellene forditgatni kinyomtatni és elkezdeni nyomkodni,felfutás,lefutás stb.
Pl a sokat emlitett Sleep (csúszás)-et is be kell állitani,pontosan azt se tudom mit jelent,tudom igy nehéz segiteni de tanácsokat elfogadok hogy hogy induljak neki.
Erről a tipusról van szó:VF61m 2r222 (Egy fázisú 2,2Kw-os).

Ezt találltam róla.

 © svejk2014. márc. 25. 21:26 | Válasz | #2470 
Még ezért egy kérdés nyitva maradt a manult elolvasva is.
Ha akadna hozzáértő annak szívesen venném a segítségét magánban, mert igazából a problémát sem tudom egzaktul megfogalmazni.

 © svejk2014. márc. 25. 18:17 | Válasz | #2469 
Basszus, rosszul kerestem, regisztráció után le tudtam tölteni a gyártó honlapjáról.
Ha kell valkinek szóljon!



 © svejk2014. márc. 25. 18:02 | Válasz | #2468 
Nem lapul véletlen valakinél egy ilyesmi manual?

Az őrületbe kergetnek ezek az olaszok, hogy semmi terméktámogatás nem érhető el sehol a cuccaikról.
Ha néha van is valami az csak esetleg olaszul.

Ez most egy Control Techniques, Spindax Worldwide fantázianéven futó HB017-es főorsóhajtás, de semmit nem találok róla.
Alapjában véve működik, de ha lenne egy hozzáértő fórumtárs attól kérdeznék egy-két dolgot.




 © laacika2014. márc. 23. 00:33 | Válasz | #2467 
Esetleg valaki ismeri a Toyo Denki (japán) frekiváltókat?

 © laacika2014. márc. 22. 00:12 | Válasz | #2466 
Már túladtam rajta,ahogy jött úgy ment,szerintem se volt nagy baja de sajnos nekem nem lett volna ismerősöm aki megjavitotta volna,keresek egy jóval fiatalabbat.A cégnél meg (Procon) nagyon rendesek voltak,egy illetővel elbeszélgettem egy kicsit a dolgokról,a szóban forgó 24 éves freki váltóba még NDK cuccok is vannak,szóba jött egy másik freki váltó ami 3x380 (400v) betápos tehát 3 fázisú,kizártnak tartotta hogy menjen 1x230V ról de még az is megoldható lenne szerinte,szóval lehetetlent nem ismer,nem ma kezdte ezen a téren a dolgokat.

 © Csuhás2014. márc. 21. 15:24 | Válasz | #2465 
Azért a nagyja jó annak, legfeljebb pár alkatrészt kell cserélni. Leginkább a fetek, a szűrőkondi ( és vele a greatz + lágyindító ) vagy a segédtáp szokott megpusztulni. Szvsz még rajz nélkül is meg lehet javítani.

 © laacika2014. márc. 20. 22:58 | Válasz | #2464 
A frekiváltó halott!!

 © laacika2014. márc. 20. 12:38 | Válasz | #2463 
Irtam a "Segitség béna vagyok" topikba frekiváltó bekötésével kapcsolatban,aki tud segitsen.

 © laacika2014. márc. 17. 11:22 | Válasz | #2462 
Köszi,ki fogom próbálni,de ha mondjuk jobban megterhelem a motort nem fogom megölni vele a f váltót?

 © technixx2014. márc. 16. 11:06 | Válasz | #2461 
Ha nem használod ki teljesen a motort 1,5kW-ig, akkor használható lehet. A mostani újabb típusok közt vannak olyanok, hibával megállnak, ha nagyobb motor van rajtuk. A tiéd szerintem még nem érzékeny erre. Ki kell próbálni, puding próbája az evés.

 © laacika2014. márc. 16. 00:43 | Válasz | #2460 
Arra lennék még nagyon kiváncsi hogy ha erre a tranzisztoros frekiváltóra 1,1Kw-os motort lehet kötni mit szólna az 1,5Kw-os hoz.

 © technixx2014. márc. 15. 08:50 | Válasz | #2459 
Ismerősnek néz ki, pár magyar gyártmánnyal találkoztam már, lehet épp ilyennel is.

 © ANTAL GÁBOR2014. márc. 15. 06:44 | Válasz | #2458 
szerintem igen . A 15 Kw os motor névleges árama( felpörgés után ) úgy 30A lenne de ha nincs kiterhelve akkor saccra elég neki a 10 A ( Üresjárásban ) A tengelyre épített tárcsa szépen felgyorsítható ha fokozatosan indul a motor . ( akkor lenne baj ha induláskor is igény lenne a nagy nyomatékra ( Pl egy súlyt emelő csörlőd lenne vagy egy nyomásra dolgozó kompresszorod) . Nekem a frekiváltó szimpatikusabb

 © laacika2014. márc. 14. 22:43 | Válasz | #2457 
Még egyenlőre nincs hibajelenség (és remélem nem is lesz),ma vettem,jövőhéten jön meg,csak miheztartás végett kérdeztem.Ismerős esetleg?Tudsz róla valmit mondani igy képekről?Neten nem találltam semmit róla. Frekiváltó

 © Katona Tamás2014. márc. 14. 21:58 | Válasz | #2456 
Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni abban,hogy 3×25 amperes c-s megszakítóról tudnák e üzemeltetni egy 15 kw-os 1400 as fordulatú villany motort,frekvenciaváltó vagy lágy indító segítségével.Indításnál a villanymotor tengelyén egy 35 kilós szegmens fej van közvetlen ráépítve, ami nehezítheti az indulást.Ha a villanymotor már forog ,a motor teljesítményének elegendő lenne a negyede a feladat elvégzéséhez.Előre is köszönöm!

 © technixx2014. márc. 14. 16:29 | Válasz | #2455 
Típus? Hibajelenség? Egyébként sok javítható.

 © laacika2014. márc. 14. 11:52 | Válasz | #2454 
Régi tranzisztoros freki váltókat ismeri valaki? Ha rosz javitani lehet?Lehet csak egy vagyonér?Az 1.6 kVA mekkora ráköthető motort jelenet Kw-ban?

 © Csuhás2014. márc. 05. 08:16 | Válasz | #2453 
Kisebb dhalander frekiváltós hajtásához talán használható lehet:
220/350 leválasztó trafó

 © svejk2014. feb. 21. 12:38 | Válasz | #2452 
Bírják.

Egy autótrafó szerintem 90% felett van hatásfokban. Itt ugye a vasmagnak csak kb. a teljesítmény felét kell átvinnie, ezért a mérete is elfogadható.

 © jeepatti2014. feb. 20. 17:14 | Válasz | #2451 
Beterhelést csak üresjárat időre gondoltam.
Hogy a csúcs feszültség nehogy kivágja a frekiváltót.

De ha van olyan frekiváltó ami bírja a 670 V környékét akkor nem kell.

Egy autótrafó esetén 2 kw nál mennyi lehet a veszteség?


 © Pál2014. feb. 20. 15:43 | Válasz | #2450 

Az én se tudom minek beterhelni
De ez a feszültség kétszerező előbb megoldható mint egy 2kW-os autó trafó.


 © svejk2014. feb. 20. 08:55 | Válasz | #2449 
De miért kell beterhelni?
A 3 fázisú frekiváltók általában 380-480 bemenő az engedélyezett.

Én egyébként inkább az autotrafó a bemenetre híve vagyok.

 © Pál2014. feb. 20. 00:05 | Válasz | #2448 

660 voltot beterhelni 3 darab 100-as izzóval tudnál, és azért 300 Watt meddő fogyasztás nem hiszem, hogy rentábilis lenne.
Villamos műveknél dolgozók kedvezményesen kapják a delejt, de ha ott dolgoznál akkor bizonyára már bent lenne a 3 fázis is.
Lenze frekvenciaváltók között vannak amik 500 VAC-val is üzemelnek ami 700VDC Bus feszültséget jelent, így képes elviselni a feszültség kétszerezős működést is.
Valahol van egy A4 lap méretű panelem ami tele van 1000uF kondenzátorokkal amihez csak 2 dióda és pár darab töltő ellenállás és egy időrelé kell és máris meglenne a duplázott egyenirányított hálózati feszültséged.
Mert több ezres kapacitás felett nem lehet közvetlen hálózatról indítani mert letépi a villanyórát a kismegszakítóval együtt.
Ezért csinálják azt, hogy pár 100 ohmon keresztül töltik fel és ez után kapcsolják rá közvetlen.
Egy ilyennel és egy megfelelő bemenő feszültségű frekvenciaváltóval lenne a legegyszerűbb megoldás.
A másik az, hogy ha klímával akarsz fűteni akkor GEO Tarifát kell igényelni és akkor ott lesz a 3 fázisod akár 63 Amperrel.


 © jeepatti2014. feb. 19. 19:09 | Válasz | #2447 
Bocs a pontos típus MT36JG4D danfoss elvileg 2KW os villamos felvételű

 © jeepatti2014. feb. 19. 19:02 | Válasz | #2446 
Igen egy klíma kompresszorról van szó.
Ugye ez sajnos zárt és azért lenne jó megoldanom az egy fázisról 230V ról a 3 fázis 380V generálást, mivel így nem kéne kompresszort cserélnem. (pontos teljesítményét nem tudom típusa MT36JG4E danfoss)

Több frekiváltón állítólag ez egyenáramú oldal ki van vezetve (kondi rész) így a fesz kétszerezős kondis egységet oda lehetne kötni direktben így a belső dióda nem lenne érdekes.

Ha kondis fesz kétszerezőt alkalmazok, akkor valóban a terheletlen feszültségét 660 VDC lehet. Ezt egy kis terheléssel gondolom le lehetne venni pl 100W os égő? Elenálás..
Aztán ha üzemel a motor már ez kikapcsolható.

Veszteség szempontból a kondenzátoros feszültség kétszerező elvileg jobb mint egy trafó ha jól emlékszem. Toroid trafónál ha jól emlékszem 90% feletti a hatásfok simánál is talán.

Szóval vagy maradjak 1 db 230V 1 fázis / 230x3 fázis + egy 3 fázisú trafó rá? (ekkor a frekiváltó azárt kicsit butítva lesz)

Vagy a betáp oldalra egy 230be / 380 ki tarafó.

Vagy 230V + fesz kétszerező / 380-480 bemenetű frekiváltó ami kb 3-4 KW os

A kompresszor:

http://www.danfoss.com/Products/Categories/Detail/ra/Compressors/Maneurop-reciprocating-compressors/MT-Reciprocating-compressors-for-R22-single/Motor-voltage-code-4-380-400V350Hz-460V360Hz/MT36-4M/588713e0-635a-4824-8760-1e6b0f01517b/e3a2e318-d873-4a10-8425-ac9d01e87d1b.html

DANFOSS kompresszor adatlap

 © Pál2014. feb. 19. 00:08 | Válasz | #2445 

Akkor bizony csöcs.
A diódákról meg annyit, hogy igen erősen túl van méretezve pont azért ha 1 fázis kidőlne.
Mivel a legtöbb ilyen egység nem figyeli ha kiesik véletlen a fázisok közül valamelyik.
És maga az egység is 150%-al túl van tervezve amit 30 másodpercig képes biztosítani. ( 120%-ot 2 percig )
De itt is csak szoftveresen van lekorlátozva az idő, hogy a motort ne gyilkolja le.


 © jani3002014. feb. 18. 23:57 | Válasz | #2444 
Ez egy zárt klímakompresszor úgy emlékszem :)

 © jani3002014. feb. 18. 23:56 | Válasz | #2443 
Köszönöm ! A dióda híd esetleges túlterhelése egyértelmű .

 © Pál2014. feb. 18. 23:55 | Válasz | #2442 

Nem egy ilyen motornál óvatosan kibontva a tekercsfejet és szétkötve a csillag pontot kivezettem a maradék 3 tekercs véget.
A mostani szalagfűrészemen is így van megoldva, hogy 3x200 Voltos frekvenciaváltóról menjen.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com