Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Frekvenciaváltó
Frekiváltó

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Bencze András2014. dec. 07. 12:14 | Válasz | #2716 
De hát ez a régi (nem vektoros). Amit induláskor ír az sw, fw verziószám lehet. Itt c2171 az utolsó paraméter száma. Ha a piros villog akkor az valószínű hibás.

 © svejk2014. dec. 07. 11:36 | Válasz | #2715 
Ez nem árulás hanem szívatás! :(

A kezelő alatt van két üzemmód LED ezt eddig észre sem vettem.
A piros 1 s-onként villog a zöld sötét.
Ez elvileg valamilyen hiba, de a kijelzőre miért nem írja ki?

Egyébként van itt egy kisebb 8200, arról volt a kezelő keresztpróba az is INIT -> 2501/12000-val indul, de az jó.

A beteg típusa: EVF8216-E.
Egy fórumtársunk kért meg, hogy nézzek rá, mert Ő sem bírt vele.

 © Bencze András2014. dec. 07. 10:54 | Válasz | #2714 
Árulás van, ha nem tudsz a paramétersorba menni.
2501 és 12000 simán nincs, vagy tiltva van minden vagy sonderversion. Tipp.

 © svejk2014. dec. 07. 10:15 | Válasz | #2713 
mintha nem lenne paramétertára...

 © svejk2014. dec. 07. 10:15 | Válasz | #2712 
Odáig sajnos el sem jutok. :(

A kezelő jó, keresztpróba meg volt egy másikon.

- jobbra nyíllal elmegyek a CODE-ig, villog a bevitel kis nyilacskája meg a 0000
- a fel-le nyíllal a 0000 nem változik, csak a villogása szűnik meg, de a bevitel nyilacskája továbbra is villog.

bekapcsolás után:
"Init"
majd
"2501
12000"
majd minden nulla.


 © Bencze András2014. dec. 06. 21:57 | Válasz | #2711 
Ha nem vektoros, magyarul a régebbi fajta, akkor c002. Ha vektoros akkor c0002.

 © svejk2014. dec. 06. 21:15 | Válasz | #2710 
Ej, de utálom a nyugati frekiváltókat, különösen a LENZE-ket! :(

Help!
Hogy a túróba kell a 8200-asnál a factory default-ot megejteni?


 © cezarr2014. dec. 05. 20:37 | Válasz | #2709 
azért nem biztos hogy annyira könnyedén ,ment,de lehetett volna sokkal rosszabb is. ahogy irtad egy másik motorral próbaltam és azzal minden OK volt a többi aztán már magátol erthetödött,
kösz még egyszer.

 © Révész Richárd2014. dec. 05. 20:12 | Válasz | #2708 
Örülök, hogy ilyen könnyedén megoldódott a problémád.

 © cezarr2014. dec. 05. 18:37 | Válasz | #2707 
elég fura dolog sült ki a hibából,a fr. váltó es a motor közt eltünt egy fázis, a kábel cseréje után minden normálisan müködik . amúgy ez a yaskawa nagyon jó berendezés,remélem a továbbiakban is jól fog müködni.
köszönöm

 © svejk2014. dec. 05. 14:52 | Válasz | #2706 
No szóval csináltam egy átalakítót, így soros portról nagyon kényelmesen lehet programozni, adatokat le-fel tölteni.
De most újra el kell rohannom, lehet vírus? :)



 © bogancs2014. dec. 05. 12:44 | Válasz | #2705 
Cezarr problémájához: A motor paramétereket rendesen meg kell adni, és ha van autotuning, azt elvégezni. Nekem akkor szokott ilyen jelentkezni, ha a névleges fordulatszám lényegesen eltér attól, amit beírtam a készülékbe.

 © Szalai György2014. dec. 05. 11:48 | Válasz | #2704 
Remélem van papír, ott ahová ennyire sietsz.

 © svejk2014. dec. 05. 11:15 | Válasz | #2703 
Ha neked eddig nem lett volna akkor van megoldásom a programozásra.
Bővebbet később, most rohannom kell.

 © Szalai György2014. dec. 05. 11:02 | Válasz | #2702 
Igen van.
Én.

 © svejk2014. dec. 05. 10:07 | Válasz | #2701 
Van itt valakinek olyan KEB F5-ös frekiváltója amelyikhez hiányzik a kezelőpanel?


 © Szalai György2014. dec. 05. 10:04 | Válasz | #2700 
Köszi.
Az még 1,4-el is 322VDC. Ettől magasabbra muszáj állítani a fékcsopper indulási szintjét, kb. 375V környékére.
De ha villanyautó, akkor az más kovász.

 © Csuhás2014. dec. 05. 09:38 | Válasz | #2699 
Az általam hozott példában azt hiszem egy akkumulátoros autóról van szó, + - 300V feszültséggel.

 © svejk2014. dec. 05. 09:28 | Válasz | #2698 
Persze, a 230 V 1 fázis AC.
Ne gyök kettővel számolj!
A normálisan terhelt egyfázisú pufferelt Graetz hídnál 1,2-1,3-as szorzóval számolják az effektív egyenfeszültséget.

De a lényeg itt úgy is az, hogy a frekiváltó túlfeszültség érzékelési küszöbje -ami általában 380V, de a jobbaknál még állítható is- előtt 10-20 V-al megfogd a DC sínt.

 © Szalai György2014. dec. 05. 08:28 | Válasz | #2697 
Van olyan szabványos AC feszültségű hálózat, ami 300VDC sin feszültséget eredményez?
Hogy egy kicsit rózsaszínűbb legyen, van itt egy egész jó leírás és méretezési mankó.

http://www.mrplc.com/kb/Principle-of-Operation-Dynamic-Braking_87.html

 © Csuhás2014. dec. 05. 06:59 | Válasz | #2696 
Ezen a rajzon 600V a dc busz, de erre nyilván figyelni fogok, kondik, igbt. Ellenállás nem kritikus 100..200 ohm körüli, praktikusan valami kávéfőző, vasaló betét ami rácsavarozható valami nagyobb vasra, géptestre. 100ohm esetén 700V sín feszültségnél ez 7A a fékezések idején azaz majdnem 5kW alakul hővé, ami arra a kb 2 sec időre elviselhető. A kérdés inkább a 15V-os segédtáp. Lehetne egy kis 220-as töltő, de a gépemen nincs a nulla bekötve, vagy lehet valami átalakított előtétezett kapcsoló táp ami elviseli a 7..800V bemenő feszültséget, ez nehezebb ügynek látszik, de ez esetben csak két vezeték menne a dc sínre. Esetleg ki lehetne vezetni a frekiváltó saját segédtápját, de akkor bele kell nyúlni és még egy csatlakozási pontot ki kell építeni.

 © Áts László2014. dec. 05. 00:14 | Válasz | #2695 
Nem tűnik rossznak,de ez egy fázisúhoz való! A DC busz feszültsége miatt! Erre nem árt figyelni! És az ellenállás értékéről esetleg találtál valamit? Ez annyira szürke zóna,nem adják meg a gyártók... Vedd meg a gyárit hozzá...

 © Csuhás2014. dec. 04. 22:02 | Válasz | #2694 
Egy ideje szeretnék a marógépem frekiváltójához fékellenállást illeszteni. ( J7 2.2Kw 3f bemenetű ) Sajna a nincs benne a fék vezérlő áramkör. Most találtam egy rajzot a neten ami ránézésre egyszerű és jó. Linkelem a rajzot hátha más is építgetni akar illetve ha valakinek van észrevétele javaslata az áramkörhöz az ne tartsa magába.


 © cezarr2014. dec. 04. 19:28 | Válasz | #2693 
a fr. váltón semmi hibajelzés nem jelent meg,egy násik motorral kipróbálhatom , ez nem gond, addig is kösz.

 © Révész Richárd2014. dec. 04. 19:24 | Válasz | #2692 
Hát hirtelen más ötletem nincs.
Majd jönnek a nálam sokkal okosabbak, hátha mondanak valamit.

 © cezarr2014. dec. 04. 19:19 | Válasz | #2691 
a motor ok .gond nélkül müködik klaszikus üzemmódban is

 © Révész Richárd2014. dec. 04. 19:16 | Válasz | #2690 
Másik motorral próbáltad?
Meg kéne mérni először a motort, hogy mit mutat.

 © cezarr2014. dec. 04. 18:58 | Válasz | #2689 
2,6 amperra volt állítva a maximum,melynél le is kapcsolt ha kellett

 © cezarr2014. dec. 04. 18:55 | Válasz | #2688 
eddig semmi gond nem volt vele , ujonnan vettem
esetleg meg annyi ,hogy megszorultak a föorsó csapagyai,jelenleg csere alatt állnak.

 © Révész Richárd2014. dec. 04. 18:47 | Válasz | #2687 
Eddíg ment rendesen?
Vagy most lett ujra beüzemelve egy másik motorral?

 © cezarr2014. dec. 04. 18:27 | Válasz | #2686 
csak remeg a motor tengelye majd 3-4 masoperc után zörögve elindul . kb 3,2ampernál(400volt 750 wattos motor)a yaskawa kb 3 éves olyan 1000 óra hassználattal

 © bogancs2014. dec. 04. 16:08 | Válasz | #2685 
Mi a baja a Jaskawának?

 © cezarr2014. dec. 03. 22:21 | Válasz | #2684 
helló
egy yaskawa j1000-hez kérnék segítséget,javítják ezt a tipust valahol vagy esetleg tud valaki segíteni bármi modon.
- valahogy nem akar rendesen müködni
elöre is köszönöm.

 © elektron692014. dec. 01. 21:20 | Válasz | #2683 
Sziasztok

Nincs valakinek véletlenül
KEB 13 58 200-4009 frekiváltóhoz valami papírja vagy manualja??? Szép nagy és régi 5.5 kw-os cucc

 © sipos82014. dec. 01. 07:00 | Válasz | #2682 
Sziasztok.
Tudna valaki segíteni Lenze 8201 beállításban,nem akar 150Hz felé menni pedig már 300Hzra felvettem a max frekit.A többi beállítás elvileg jó.Illetve a motort nem lehet paraméterezni,vagy az autómata?

 © martoslaci12014. nov. 27. 14:23 | Válasz | #2681 
Megválaszoltam a jelenlegi helyzetet. Kimenet még nincs, a freki nem állítható

 © Bencze András2014. nov. 27. 12:04 | Válasz | #2680 
Írtam..

 © Bencze András2014. nov. 27. 10:29 | Válasz | #2679 
Küldj 1 gépkönyvet magánban.

 © martoslaci12014. nov. 27. 09:17 | Válasz | #2678 
A fordítás szerint : Err7
A paraméterek beállítása
hiba
1. Próbálja megváltoztatni Fn_00 vagy Fn_96
2. Az érték Fn_96 messze van a
értéke érzékelt feszültség
1. Lásd 2.3 "Változó szabályozás
táblák "
2. Ellenőrizze PN-áramkört
Jó lenne valami gyári default.

 © Bencze András2014. nov. 27. 07:44 | Válasz | #2677 
És az mit jelent?

 © martoslaci12014. nov. 27. 07:07 | Válasz | #2676 
Köszönöm! Jelenleg Err7-et ad, ezt próbálom törölni.

 © svejk2014. nov. 26. 20:09 | Válasz | #2675 
40 dolcsi szállítással Kínából.
No persze 40 napos.

 © martoslaci12014. nov. 26. 18:51 | Válasz | #2674 
Csuhás, Bencze András, Köszönöm! Ezt tettem. Először a pufferre adtam DC-t előtéttel, és az inverter feléledt. Az integrált Graetz nem teljesen koki, jelenleg ideiglenesen a bemeneti kapocsra van kötve egy 6A-es Graetz kocka, így is él, de kimenet még nincs, valamilyen errort jelez. A manuál tüzetes áttanulmányozása van soron, gyári beállítások visszaállítása, hibatörlés, stb. Az IGBT modul cseréje volna a célravezető, de a Motorola 80 USD-ben számolja. Szerelhetőségét tekintve egészen megbarátkoztam vele.

 © Csuhás2014. nov. 26. 14:28 | Válasz | #2673 
Mindenképp válaszd le az elejét majd külső greatz kockával teljes értékű eszközt kapsz, érintésvédelmi szempontok szerint is.

 © Bencze András2014. nov. 26. 13:08 | Válasz | #2672 
Ha saját részre lesz, (mielőtt az érintésvédők lehurrognának) tegyél elé egy ócsó 25A/600V Greatz kockát, úgyis egyfázisról használod. Ha totál zárlat akkor az 1. 7. és 6. 25. lábakon le tudod választani. Sok sikert

 © martoslaci12014. nov. 26. 10:56 | Válasz | #2671 
Szevasztok!
Keresek T-verter N2-hez IGBT modult : Motorola MHPM7A15A60A. A bemeneti Graetz hídja defektes. Esetleg olyan hibás T-verter N2 is érdekelne, amelyiknek a bemenete él. Köszi!

 © bogancs2014. nov. 14. 07:05 | Válasz | #2670 
Üdv. T.Laci! Ha esetzleg még mindig nincs programozód és frekiváltóra van szükséged, tőlem komplett frekiváltót vehetsz, nem is túl drágán. Műszaki támogatás, szerviz, garancia és egyéb fűszerek.

 © T.Laci2014. nov. 06. 09:28 | Válasz | #2669 
Sziasztok!

Keresek az alábbi Lenze 8200 frekiváltóhoz programozót!

Előre is köszönöm a segítséget!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

 © svejk2014. nov. 06. 09:21 | Válasz | #2668 
meg kaptad a folytatásást is a , hogy a videó van titkosítva amit küldtél.

 © Kristály Árpád2014. nov. 06. 09:14 | Válasz | #2667 
Szia Svejk!

Kaptam tőled egy választ "titkosítva van"????
Mi a megoldás?
Csak van...Te mint a frekiváltok atyja....biztos van egy tutid!

Köszönöm!

Árpi

 © bundyland2014. nov. 06. 09:07 | Válasz | #2666 
Sziasztok !

Hát nem úgy tűnik hogy sok embernek lenne itt VLT2800-as frekiváltó, de azért beírom a megoldást hátha később valaki visszakeres ide és akkor teljes legyen a kép, a 200-as címet kell átírni mert ott tiltva van a másik irányba történő forgatás.

 © bundyland2014. nov. 04. 10:46 | Válasz | #2665 
Hát nem egyszerű és túl sok a "függőség" mélysége. Mintha néhány paraméter állapota
több másik paramétertől függene, alig bírom visszakövetni hogy mi mitől függ.
2db-ot vettem 2822, most megpróbálom majd inkább PC-ről programozni, de még az sem egyértelmű hogyan.

 © svejk2014. nov. 04. 10:41 | Válasz | #2664 
Hátulról mellbe..
Minden Danfoss ilyen.
De majd az összes nyugati tervezés ilyen. :(

 © bundyland2014. nov. 04. 10:36 | Válasz | #2663 
Na úgy tűnik a 200-as paraméter lehet a megoldás
talán. Nagyon bonyolúlt egy szerkezetnek tűnik.

 © svejk2014. nov. 04. 10:29 | Válasz | #2662 
Egyébként meg a 002-es paraméter 0 (ez az alapértelmezett) a távvezérelt üzemmód.


 © svejk2014. nov. 04. 10:26 | Válasz | #2661 
pedig a 19-es bemenet a gyári alapértelmezés szerint irányváltás

 © bundyland2014. nov. 04. 09:55 | Válasz | #2660 
Na ez meglett közben, úgyhogy marad az eredeti kérdés. #2657

 © bundyland2014. nov. 04. 09:38 | Válasz | #2659 
Vagy végső esetben nem tudja valaki hogy hogy tudom a gyári beállításokat visszaállítani?

 © bundyland2014. nov. 03. 19:48 | Válasz | #2658 
12-19 irányváltás na ez nem megy , megállítja a motort.

19 a 29 helyén!

 © bundyland2014. nov. 03. 19:47 | Válasz | #2657 
Sziasztok !

Érdeklődnék hogy ért e valaki itt VLT2800-as frekiváltóhoz.Sehogy nem tudom beállítani a sorkapocsról történő vezérlést.
12-27 összekötve
12-18 indítás (ez megy is)
12-29 irányváltás na ez nem megy , megállítja a motort.

Mi lehet a baj ?

Előre is köszi.

 © bogancs2014. nov. 02. 18:21 | Válasz | #2656 
Bocsánat, azt még hozzá kell tennem, az előbbi az egy fázis bemenetű 3 fázis kimenetű frekvenciaváltókra vonatkozik. A 3 fázis bemenetű frekvenciaváltóknál a névleges motor feszültség 380V és a négyszög csúcs értéke 620V körüli. Azt nem javasolnám ehhez a motorhoz.

 © bogancs2014. nov. 02. 18:16 | Válasz | #2655 
A kimenő feszültség effektív értéke a frekvenciától függően 0 Hz-től a maximális frekvenciáig lineálian nő az alap beállítások mellett. Tehát ha mondjuk 400 Hz-re állítod a maximális frekvenciát és 220V a névleges kimenő feszültség, akkor ez pl: 200 Hz-en 110V, azaz a 220V fele, lesz, 300 Hz-en pedig pontosan 165V, azaz a 220V 3/4-e. Ez csak az effektív érték. A kimenő feszültség jelalak valójában impulzus szélesség modulált négyszög jel kb: 310V-os csúccsal. Normál műszerrel, ami nem valódi effektív érték mérő, 220V-ot fogsz mérni miden frekvencián. A négyszög jel csúcs értékét a frekiváltón nem tudod állítani, de valószinű, ez a motornak nem okoz problémát.

 © Ata12014. nov. 01. 20:30 | Válasz | #2654 
Köszönöm

 © hostya2014. okt. 31. 23:20 | Válasz | #2653 
Igen!
Lehet állítani a kimenő feszültséget.
Töltsd le J1000-es manualt, abban benne van...

 © Ata12014. okt. 31. 22:51 | Válasz | #2652 
Van hozzá egy 165V-os 300Hz es motorom a motor és afrekiváltó is 3 fázisú.

 © Ata12014. okt. 31. 22:50 | Válasz | #2651 
Sziasztok!
Valaki megtudja mondani hogy a frekvencia váltónál lehet állítani a kimeneti feszültséget?Yaskawa J1000 frekvenciaváltó

 © bogancs2014. okt. 30. 10:31 | Válasz | #2650 
Nem kell nagy dolgokra gondolni a hűtésnél. Egy műszer ventillátor és 2 db. fémszűrő, hogy valamennyire zárt legyen a doboz. Légáramlás alulról felfelé. Ventillátorok és szűrők a MAGÉV Rainbow Kft-nél jó áron vannak. Én is tőlük szoktam venni.

 © Noo2014. okt. 30. 07:56 | Válasz | #2649 
Köszönöm!
Hűtést mindenképp be akarok építeni. Beszerzem hozzá akkor a megfelelő kábeleket.

 © bogancs2014. okt. 29. 19:31 | Válasz | #2648 
Lehet egy dobozba építeni, de közvetlen a frekiváltó mellé ne rakj készüléket. A frekvenciaváltó egy kicsit melgszik. A legnagyob b zavarforrás a frekvenciaváltót és a motort összekötő kábel és vezetékezés. Ez soha ne menjen közös nyomvonalon a többi vezetékkel, még a betáppal sem, mert átsugározza a zavarokat. Ha lehet, még ne is keresztezze őket. Legjobb ezt mindjárt árnyékolt kábellel szerelni, amint kijön a frekvenciaváltóból. A másik nagy, de a motor kábeltől lényegesen kisebb zavarforrás a betáp. Nagyon jó, ha van a frekvenciaváltó bemenetén EMC zavarszűrő, amely a kifelé menő zavarokat szűri. Ezek a zavarok azonban 2-3 kW-os frevenciaváltók esetén még nem olyan jelentősek. Viszont mindent le kell földelni, amit lehet, és legyen jó a földelés. Nagyon fontos, hogy a frekvenciaváltó melegedése miatt a doboz mérete megfelelő legyen és legyen valamilyen hűtése.

 © Noo2014. okt. 29. 10:55 | Válasz | #2647 
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a frekvenciaváltót hova célszerű beszerelni? Lehet közös dobozban a vezérlővel és a többi elektronikával? Nem zavar be neki?

 © bogancs2014. okt. 22. 12:35 | Válasz | #2646 
Kedves Gabcsi5456 jelezd, ha nem oldódott meg a gond! Több 400 Hz-es alkalmazásra adtam el frekiváltót, és mind működik, kivéve egyet, de ott nem is voltam jelen a beüzemelésnél. Feltételezem, hogy a kolléga nem hibázott, de hasonló jelenségek voltak, mint nálad. 50Hz fölött a forgórész nem gyorsult és nagy volt az áram. Másik helyen 50 Hz-es motorral az is kiváló. Ha esetleg szükséged lenne egy ilyenre, felprogramozva, lepróbálva tudok szállítani.

 © Bencze András2014. okt. 21. 21:27 | Válasz | #2645 
Jó a felvetésed: ha az áram nagyjából állandó akkor jó a karakterisztika. Esetedben kb. 1-2,5 A között.

 © Bencze András2014. okt. 21. 21:24 | Válasz | #2644 
Ja, szinkronmotornál lehet, de aszinkronnál? Ne írj már zöldséget. A névleges áram 30-60%-az üresjárati áram átlagos motor esetén és rettenetesen rossz a cos fi. Nézz meg egy motorkatalógust, ha nekem nem hiszel.

 © bogancs2014. okt. 21. 21:07 | Válasz | #2643 
Ha jó a motor és a frekiváltó is, üresjárásban közel 0 A az áram.

 © Gabcsi54562014. okt. 21. 13:32 | Válasz | #2642 
Az áramfelvétel alapján lehet következtetni, hogy optimális e a feszültség az adott frekvencián? ha igen üresjáratban mekkorának kell lenni körülbelül? (lejjebb írtam, az adattáblán 4A szerepel.)

 © designr2014. okt. 20. 22:24 | Válasz | #2641 
Köszönöm a tanácsot..mindenkinek..nem mertem belevágni a javíttatásba..visszament az eladónak..
Van helyette kicsit drágábban egy új V1000 Yaskawa..remélem ezzel nem lessz gond..

 © Gabcsi54562014. okt. 20. 11:49 | Válasz | #2640 
Ezzel a beállítással kb ugyanazt kapom, mivel egy nulla nullától 165 300 ig tartó lineáris szakasz lesz. Gondolom a töréspontot lejjebb kell venni, csak nincs ötletem hogy hová.

Üdv

 © Gabcsi54562014. okt. 20. 11:46 | Válasz | #2639 


így lehet beállítani a karakterisztikát.

gondolom a max frekihez kell a 165V. A minimális frekin az alabbeállítás 12V 1,5Hz hez. Ezzel a beállítással produkálta a leírtakat. Ha jól értelmezem ilyenkor a frekivel lineárisan nő a feszültség egészen 165V ig. Lenne esetleg valakinek ötlete hol legyen a töréspont? A minimum értékre mi lehet az optimális?

Előre is kösz

Üdv

 © bogancs2014. okt. 19. 21:19 | Válasz | #2638 
Gabcsi-nak: U/F karakterisztikia: m400Hz-en 220V-ot állíts és 300 Hz-en 165V keletkezik., feltéve, ha 0 Hz-en 0 V-ot állítasz.Közbenső értékmeg lehet 165V-nál 300Hz.

 © bogancs2014. okt. 19. 21:16 | Válasz | #2637 
Designr-nek: Lehet, hogy a DC kondik (450V) hibásak, öregek.) A relé akkor húz, ha megvan a fix DC fesz.60-70%-a. Ha nincs , prelleg vagy szétkapcsol és alacsony feszültségre kiáll a készülék.Rossz a DC kondi, lehet rossz az előtöltö ellenállás, de lehet nagy az áthidaló relé késleltetése.

 © Bencze András2014. okt. 19. 09:05 | Válasz | #2636 
Akkor az U/f karakterisztika nem a motorhoz illő.

 © Révész Richárd2014. okt. 18. 21:17 | Válasz | #2635 
10 sec elég kéne hogy legyen.
Vagy rosszul gondolom?
Csak azért tudom, hogy ennyi mert beszéltünk telefonon.

 © Bencze András2014. okt. 18. 17:55 | Válasz | #2634 
A felfutási rámpaidőt növeld meg.

 © Gabcsi54562014. okt. 18. 14:09 | Válasz | #2633 
Be lett állítva a motoráram, a max frekihez tartozó feszültség, a maximális frekvencia. lehetséges hogy beállítási gond lenne?

 © Gabcsi54562014. okt. 18. 14:08 | Válasz | #2632 
Végül sikerült beprogramozni, viszont valamiért a motor 40Hz körül elkezdi elejteni a fordulatszámot majd újra felpörög. A kimenő áram ekkor 7-8 A körül van. A tekercsek ellenállása egyforma 2,7 Ohm. Ha elkezdem felfelé tekerni a fordulatszámot elkezd ciripelő hangot adni a motor.
Valami ötlet hogy mi lehet a hiba?
Frekiváltó vagy inkább motorral lehet a gond?

 © csatlos.laszlo2014. okt. 17. 19:19 | Válasz | #2631 
Gabcsi5456 nak.
Azért a programozás nem olyan egyszerü, de próbáld meg.
Kezd azzal hogy a program menübe be tudsz e lépni?
Ha a jelszó kérésen tul vagy, akkor bátran kezd a letöltött utasitás szerint. Ha jelszót kér, old fel Stop és fel nyil együttes lenyomásával.

 © Gabcsi54562014. okt. 17. 08:20 | Válasz | #2630 
Sziasztok,

Van egy perske D6800 as motorom, és egy Omron mini J7-es frekiváltóm. Be kellene programozni a motorhoz, mivel még nem csináltam ilyet szeretnék egy kis segítséget kérni.
Az adatok
Motor
Csillagban kötve 165V
4A
0,6kW 0,8PS
0,76cosfi
fordulat 17100/300Hz
A frekiváltó
modell: CIMR-J7AZB0P7
Imput AC1PH 200-240V 50/60Hz 12,8A
Output: AC3PH 0-240V 0-400Hz 5A 1,9kVA


Letöltöttem a frekiváltó manuálját, de gondolom nem kell minden paramétert beállítani.

Előre is köszönöm

 © bogancs2014. okt. 15. 18:55 | Válasz | #2629 
Lionelectric GD10 1R5G-S2 230V bemenő feszültség, 3x 230V kimenő feszültség (motor tekercseket deltába kötöd és jó) 1,5 kW névleges teljesítmény, 2 év garancia, sokoldalúbb programozhatóság mint az ATV61. Ráadásul az ATV61-et csak szivattyú vagy ventillátor hajtásra tudod használni. 25 Hz alatt nincs nyomatéka.

 © martoslaci12014. okt. 15. 18:20 | Válasz | #2628 
Köszi a segítséget. Mivel a 100nF 1 kV kondi szakadt lábán kívül más hibás alkatrész nem volt, ennek cseréje után összeraktam és felélesztettem. Hiba nincs. A hiányzó fázist jelzi, de működik. Nekem elég lenne 1-1.5 kW egyfázisú bemenettel bíró frekvenciaváltó. Ehhez az A61-hez van magyar nyelvű kezelési útmutató, és programozói kézikönyv pdf.-ben, de egyszerűbbel is beérném.

 © bogancs2014. okt. 15. 16:10 | Válasz | #2627 
Ha mégsem jönne össze a hibakeresés és javítás, javaslom nézz körül a www.lionelectric.hu web-oldalon. Itt elfogadható áron találsz olyan szintén Kínában gyártott frekiváltót,(az ATV61-et is ott gyártják) amelyeket már több éve tesztelünk, és nem kell javítani, nem romlanak.

 © svejk2014. okt. 15. 16:05 | Válasz | #2626 
Majdnem biztos, hogy a bemenő fázisfigyelést ki lehet kapcsolni paraméterrel.

 © bogancs2014. okt. 15. 15:57 | Válasz | #2625 
Másik lehetőség: A DC kondenzátor kört úgy alakították ki, hogy 2 db. 450V-os kondit sorba kötöttek, és teljesítménytől függően ezekből raknak bele párhuzamosan többet. Ha egy ilyen kondi ág egyik tagja rövidzár lesz, a másikra jut az 570-620V DC feszültség, és ami vele párhuzamosan van kötve, mint pl nagyfrekvenciás kisebb kondenzátorok, azok is tönkremennek a DC elektrolit kondival együtt. Ha púpos valamelyik DC busz kondenzátor, akkor azt, vagy inkább az összeset cserélni kell.

 © bogancs2014. okt. 15. 15:46 | Válasz | #2624 
Az Altivar-oknál az egyenirányító után van egy előtöltő ellenállás, ami tölti a DC kondenzátorokat. Ha a DC kondi feszültsége eléri az üzemi fesz kb:70%-át, ezt az ellenállást egy relé rövidre zárja. Ha ez nem történik meg, a DC körről táplálkozó tápegységek és esetleg az inverter is úgy megterheli ezt az ellenállást, hogy világít. Lehet, hogy ez durrant el? Mert ahogy kezelted a készüléket ennek el kellett durranni.

 © martoslaci12014. okt. 11. 19:02 | Válasz | #2623 
Áts László : köszönöm! Átmértem mindet, renben vannak. A szakadtlábú kondi is. Csak rendelésre hozza a miskolci EMO, majd hétfőn. Az elhiccelt fóliarész nyugtalanított. Összeraktam provizore, és élesztési próba során 200V körül beindult, a grafikus kijelző 1 phase loss- on kívül más hibát nem jelez. Van Isten. Szinte az is biztos, hogy 1 fázisról nem fog üzemelni, pedig arról akarom üzemeltetni. Nekem sok a 4 kW, 1.5-2 kW output eléf lenne. Továbbra is keresek az FVRO.75E9S-7EN FUJIHOZ vezérlő panelt, vagy típusazonos hibás invertert.

 © Áts László2014. okt. 09. 23:01 | Válasz | #2622 
Meghalt a kondi,van ilyen. Forraszd ki és mérd meg a tápkondi szimmetrizáló ellenállásokat is és inkább cseréld ki mindet jó minőségű,nagyfeszültségűekre. Ezek szoktak idővel megszakadni...

 © martoslaci12014. okt. 09. 21:43 | Válasz | #2621 

 © martoslaci12014. okt. 09. 21:38 | Válasz | #2620 
Ma kaptam kézhez egy Altivar 61 ATV61HU40N4 hibás frekvenciaváltót. A panasz az volt rá, hogy hálózatra kapcsolva leveri az automatát. Az inverter 3 fázisú 380V input. Üzembe helyezés előtti vizsgálatnál zárlatot, átvezetést, egyéb hibát nem tapasztaltam. Mivel 3 fázisú inverter 1 fázisú táplálása terén vannak tapasztalataim, fokozatosan emelve a feszültséget 100V-300V ig, kb. 180V nál feléledt a grafikus kijelző, hibajelzés nem volt. Kb. fél perc működés után nagy puffanás. A hálózati automata nem vert le. Tüzetesebb vizsgálat és mérés szerint a főáramú panelen a C101, M103…1kV jelű kondenzátor egyik lába szakadt volt, alatta, és a kondenzátor oldalán korom lecsapódás, valamint elfröccsent réz. Mind a két kondenzátoron 100 nF körüli érték mérhető, zárlat nincs. Az egyenirányító, a pufferek, az IGBT modul is sértetlen. Jelenleg még nincs összerakva, holnapra marad. Gőzöm nincs, hogy ilyen jelenséget mi okozhat. Az egyfázisú táplálás? Ezeket az eszközöket nem úgy tervezik, hogy fázis kimaradás esetén meghibásodjanak. Tanácsot, észrevételt szeretnék kapni, tisztelettel : Martos László



 © designr2014. okt. 06. 21:54 | Válasz | #2619 
Köszönöm a segítséget..tulajdonképpen nem is álltam volna neki szerelni..csak aki jobban ért hozzá, ismeri,esetleg meg tudja ítélni tartsam-e meg..

 © Csuhás2014. okt. 06. 21:32 | Válasz | #2618 
A konkrét típus ismerete nélkül mondom: Kattogott a relé? Van egy nagyobb relé benne az bekapcsoláskor egyet kattan, az rendben, de az nem kattoghat. Esetleg a kisebb hibajelző van benne az tehet ilyet hiba esetén. Egy ilyen frekiváltó eleje elég egyszerű. Ha nem igazodsz el rajta akkor egy ötletem maradt: keress olyan embert akinek ez nem gond, távgyógyítással nem fogunk boldogulni hiába akarunk segíteni.

 © designr2014. okt. 06. 20:57 | Válasz | #2617 
A tipusa Bonfiglioli Vectron SYNTHESYS SYN10 S 220 09 AF..egyfázisból hármat..Kocogtatás eggyelőre nem segít..most fix az LV hiba..tegnap még kattogott a relé..aztán beállt..szabályzott szépen..nem tudtam produkálni a hibát..ma el sem indul..Hibák tiltásáról nem ír a manual..Köszi a segítséget..ha valakinek van még ötlete..


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com