Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Frekvenciaváltó
Frekiváltó

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © jani3002016. máj. 20. 19:30 | Válasz | #3226 
Ha már trafóztok ...
Vettem egy 3000 VA es invertert .
2x 24 voltos akupak ról működött .
Végül is nem csinál semmit még töltőáramot sem ad , de ez nem is érdekel már .
Kettő sima lemezelt magos trafója van .
Gondoltam jó lesz kettő 1500 VA es 24 voltos trafónak . Hát max 17 voltot ad ki , de akkor már rendesem muzsikál , túl van gerjesztve .
Ugytűnik ügy volt bekötve hogy a 17 voltos oldalak sorba , a 230 as rész párhuzam ba működött . (kétutas egyenirányítóként tölthetett .) A 230 as oldal szerencsére több megcsapolású így lehet használni hálózati trafónak . Az lenne a kérdésem hogy ezek a trafók légréssel készülhetnek e vagy nem .
Használnám azért trafónak , talán még CO hegesztőnek is elmenne , sorban a két szekunder 20- 34 voltot adhat fokozatokban .
3000RM12U a típusa

 © Bencze András2016. máj. 19. 22:22 | Válasz | #3225 
A nagyon alacsony freki rántja meg igazán. Mit csinál 1 trafó ha DC-t kap? Átlagos frekiváltón a 0 rámpa kb. 0,1s felfutású, ami pont jó a trafónak is.

 © ANTAL GÁBOR2016. máj. 19. 20:21 | Válasz | #3224 
Egyszer egy Skoda generátorral játszottam ( körmöspólusú szinkrongenerátor ) Motorként használtam állandó gerjesztéssel . Egy frekiváltó egy 3 f trafóra dolgozott. A szekunderre volt kötve a generátor állórész tekercse . Szépen fel tudtam vele pörgetni a
" szinkronmotort " Természetesen ha túlterheltem akkor leállt ( de nem égettem le )

 © svejk2016. máj. 19. 19:22 | Válasz | #3223 
Talán még a rampa meredeksége sem fontos, sőt nem ránt nagyot a trafó.
Ha helyesen van beállítva az U/f karakterisztika akkor talán nem lehet gond.
Persze ide a vektoros üzemmód nem jó.

 © Bencze András2016. máj. 19. 19:16 | Válasz | #3222 
Mukodik kipróbáltam, van ahol használják. 0 legyen a rámpa. A trafó szépen "megszinuszosítja" a feszt is. DE megfelelő trafó kell amelyiknek jó a szigetelése. Javasolt 230 betáp esetén is a 3x400 V pimer.

 © Power Pityu2016. máj. 19. 09:13 | Válasz | #3221 
Némelyik frekiváltón beállítható a kimeneti feszültség. Persze nem biztos, hogy 42V ig lelehet vinni. A galvanikus leválasztás viszont nem megoldott. A te esetedben ez pedig igen fontos.

 © svejk2016. máj. 18. 21:34 | Válasz | #3220 
Megmondom őszintén már vagy 8-10 éve ki akarom próbálni. Mindig elmarad...
A régiekkel szerintem működik, azokat agyon sem lehet ütni. az újabbak valószínű finnyássabbak.

 © hostya2016. máj. 18. 21:30 | Válasz | #3219 
A válasz: lentebb a #3215-ben.

"... egyrészt túl nagy frekiváltó kellene a 8-10 A árramerősség miatt, illetve érintésvédelmileg hagy kivánnivalókat maga után a dolog. "

 © ET2016. máj. 18. 21:26 | Válasz | #3218 
Minek trafó, mikor van helyből 230V - 3X42V frekiváltó?
Csak kérdem.

 © hostya2016. máj. 18. 21:22 | Válasz | #3217 
Lehet hogy buta kérdés, de megkockáztatom.. nekem is hasonló gondom van.. :)

Frekiváltóval meg lehet "hajtani" 3f-ú trafót?

Pl. a következő összeállításban:

1f 230V>[frekiváltó]>3x230V > [3x230V/3x42V trafó]> [3x42V motor]

Ez az összeállítás működik? (működhet..?)

 © ET2016. máj. 18. 21:00 | Válasz | #3216 
Létezik ilyen gyáriban is, csak szerintem ide drága neked, 110 ezer + ÁFÁ-ért láttam.

 © svejk2016. máj. 18. 20:40 | Válasz | #3215 
Elvileg lehetséges, de egyrészt túl nagy frekiváltó kellene a 8-10 A árramerősség miatt, illetve érintésvédelmileg hagy kivánnivalókat maga után a dolog.
Ha az eredeti generátora nem javítható, akkor kell keresni olyan elktromérnököt/műszerészt aki legyárt neked egy minden igényt kielégítő átalakítót.




 © robidoktor2016. máj. 18. 20:26 | Válasz | #3214 
Tisztelt hozzáértők!
Segítséget szeretnék kérni.
Szükségem van egy olyan frekvenciaváltóra, mely képes 220 voltos feszültségből, 3x42V 200 Hz előállítására egy 600 Watt teljesítményű motor számára.
Sajnos ezen a területen a tudásom hiányos. Nem tudom, hogy a frekvenciaváltó egyáltalán képes e a feszültséget transzformálni. Egyébént soha sem kell majd a paraméterek álitgatásával bajlódni, mert egy betonvibrátorról van szó.
Előre is köszönöm a segítséget.

 © Aknai Gábor2016. máj. 09. 20:48 | Válasz | #3213 
Estét,

Lenze 8200 Vector frekiváltót csak kapcsoló kontaktussal lehet vezérelni?
Ha jól rémlik az Omron masinákban ki lehetett választani, hogy nyomógomb vagy kapcsoló?

Jó hát nem egy nagy probléma, holnap veszek egy kapcsolót bele (otthonra tesztelni jó lesz) és kiveszem a start-stop nyomógombot. Jó lesz a következő szériába.

 © Kristály Árpád2016. máj. 04. 18:53 | Válasz | #3212 
János!

Köszönöm!
De ez nem ugyan az.....
Az enyém régebbi, sima E500.

 © vjanos2016. máj. 04. 16:29 | Válasz | #3211 

 © Kristály Árpád2016. máj. 04. 15:11 | Válasz | #3210 
Halihó Mindenkinek!

Segítséget kérek!

Keresem Mitsubishi E500-frekiváltó magyar leírását....

 © Aknai Gábor2016. ápr. 20. 21:07 | Válasz | #3209 
Maga egy Úr,

köszönöm az infót.

 © ET2016. ápr. 20. 19:49 | Válasz | #3208 
Szia,

Rákeresve a termékkódra (87560118) azt írja, hogy befejezett, gyártásból kivont típus.
Nem bántva a magyar gyárat, valszeg fel sem tették elektronikus formában anno az adatlapot, most meg már minek.
Ez viszont tényleg nem csak a motor kód.
Kifejtése a következő:
MG - Grundfos szabvány motor. Tengelyvég reteszhoronnyal és menetes furattal
E- egybeépített frekvenciaváltóval vezérelt
100 - állórész mérete
LB - állórész mag hossza
2 - pólusok száma
24 - tengelyvég átmérő
FF - perem nélküli karimás
165 - osztókör átmérője a karimán lévő furatoknak (na ez a méret már nincs gyártásban)
B - a modell típusmegnevezése


 © Aknai Gábor2016. ápr. 20. 08:14 | Válasz | #3207 
Szia ET,

elvileg igen, mert haverom küldte át a fotót a masináról. Nem láttam teljes részletében a gépet, de nekem is gyanús volt, mert a katalógusok és a firmatábla szerint ez egy motor-frekiváltó kombó lenne.
Annyit kértem, hogy nézzenek már rá rendesen és csináljanak róla több képet.
Na azóta nézik. :D



 © pikkpak2016. ápr. 19. 22:24 | Válasz | #3206 
Köszönöm szépen bogancs!Holnap ránézek az elkókra aztán csinálok pár teljes paneles képet, talán jobban látszik majd.

 © bogancs2016. ápr. 19. 21:18 | Válasz | #3205 
pikkpak-nak! Ha komolyan meg akarod javítani ezt a matuzsálemet,csréld ki az összes elkó-t. A nagy teljesítményű DC elkó-k egyikén égésnyomot látok. Csere! Nekem márt robbant fel végfok emiatt javítás közben. Ezen kívül lehet más hiba is, de a koruk miatt ezek biztosan nem jók.

 © ET2016. ápr. 18. 21:34 | Válasz | #3204 
Szia Gábor!
Biztos, hogy jó és teljes a Grundfos típus kód?
Az eleje egy motor kódjára hasonlít, de annak sem stimmel teljesen, legalábbis a Grundfos rendelési kódokat tekintve.

 © pikkpak2016. ápr. 18. 20:44 | Válasz | #3203 
Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem. A következő 3 fázisú frekiváltót próbálom feléleszteni:
Altivar 452U75 7,5KW -
Leírás

A hibákat az 51. oldalon sorolja fel a gépkönyv.

Bekapcsol, LCD kijelzőn részben megjelennek vonalak, megvan az 570v egyenfeszültség a kimeneten, megvan a vezérlő 10v és 24v. Motor kivezetéseken 0-3 v AC közötti feszültség mérhető. A könyve szerint akkor csinál ilyet ha a vezérlő tápfeszültség nem jó.

Képek a hibáról és a panelekről:

Link

Ha esetleg van valakinek ötlete, merre induljak el azt megköszönném. :)

 © vjanos2016. ápr. 11. 20:39 | Válasz | #3202 
Ááááá.... :)

 © PSoft2016. ápr. 11. 19:35 | Válasz | #3201 

És íme...

Egy "Amatőrnek":), máris felkeltette az érdeklődését!:))


 © Amatőr2016. ápr. 11. 19:23 | Válasz | #3200 
"Komoly" darab :) Akkor sem termel zajt ha leejted :)

 © PSoft2016. ápr. 11. 19:01 | Válasz | #3199 

Ma már, alapkövetelmény egy frekiváltótól, hogy...

Minden paraméterében "rugalmasan" alkalmazkodjon a hobbi felhasználó szinte minden igényéhez,és elvárásához.

Azt hiszem, hosszas keresgélés után, megtaláltam a minden igényt kielégítő, hobbistának ideális típust.

Itten van e!:))












 © Aknai Gábor2016. ápr. 07. 08:48 | Válasz | #3198 
Sziasztok,

az alábbi frekiváltóról keresek magyar leírást: Grundfos MGE 100LB2-24FF165-B

köszi, Gábor

 © bogancs2016. márc. 18. 11:19 | Válasz | #3197 
Igen, ez az ATV 16 butábbik kezelő panelje. Általános felhesználásra azonban megfelel.Ha érdekel, hívj fel: +36 30 3768766

 © gab272016. márc. 18. 10:44 | Válasz | #3196 
Szia,

ha jól sejtem, ez az én kérdésemre érkezett válaszul. :)

A manuálból megtaláltam a kezelőpanelek típusszámait - csak az a gond, hogy többe kerül az ebay-ről egy panel, mint a frekiváltó a szűrőkkel anno.

 © bogancs2016. márc. 18. 09:31 | Válasz | #3195 
VW3A16102

 © gab272016. márc. 17. 22:44 | Válasz | #3194 
Sziasztok,

Altivar 16 (2,2 kW) frekvenciaváltóhoz keresek kezelőpanelt. Hátha itt akad valakinek...

Köszönöm!

 © KoLa2016. márc. 17. 22:29 | Válasz | #3193 

 © ANTAL GÁBOR2016. márc. 17. 20:43 | Válasz | #3192 
Olyan vagyok mint a harci kutyák . A mócsingot nem engedem el .. Ma felhívtam a Controll
Solution KFT szervíz mérnökét elmondtam hogy mit tapasztaltam a VFD-L frekiváltónál ( felprogramozom 255 V ra de csak 223 at mutat a display ( 3182 ben felvetett kérdés ) A választ kb 4 óra múlva megkaptam : minden úgy van ahogy leírtam . A VFD - L egy Low cost konstrukció amiben a mikrovezérlő firmware t nem lehet megváltoztatni ( maszkolással állítják elő a programot ami mára már kissé elavult ) A PWM el nem tudnak ( a konkurrenciával ellentétben ) "dagadt " szinuszt csinálni aminek az effektív értéke 255 V lenne .A bemeneti feszültség effektív értéke jön ki első közelítésben a frekiváltóból ( A valóság kissé pesszimisztikusabb mert a DC busz kisebb mint a csúcsfeszültség (az egyenirányítókon is esik a feszültség ) és a helyzetet tovább rontja az IGBT- k szaturációs feszültsége. Persze a DC busz kondi kapacitása is véges . EZ VAN, EZT KELL SZERETNI. ( mottó : vakulj magyar ne láss tót ! ) remélem senkit sem sértek meg vele .( mentségemül : az édesanyám 8 éves koráig nem tudott magyarul mert Kassán született )

 © Csuhás2016. márc. 17. 07:34 | Válasz | #3191 
Alapból hagyd a gyári értéket. Ha le viszed a frekit sípolni fog a motorod, torzabb lesz a kimenő jeled nagyobb fordulatszámon, emiatt talán növekszik a motor vasvesztessége. Ha növeled akkor a váltóban növekszik a kapcsolási vesztesség, ezért jobban melegszik. Szvsz akkor piszkáld ha a kapcsoló jel által keltett zavar mondjuk a hajtások vezérlésében okoz valami hibát.

 © pistikeid2016. márc. 17. 07:21 | Válasz | #3190 
Sziasztok
Segitséget szeretnék kérni egy altivar atv-18u29n4-es tipusú frekiváltó illetve egy 1.5Kw-os motorral kapcsolatban. Ami egy ean esztergában van. Igazán a kapcsolási frekvencia beállitásával nem vagyok tisztában.

Üdv

 © Dakota252016. márc. 15. 08:13 | Válasz | #3189 
Terheletlenül (vagy elhanyagolhatóan kicsi terheléssel) mit mutat?

 © ANTAL GÁBOR2016. márc. 15. 06:44 | Válasz | #3188 
Elküldtem egy értekezést a leveleződre arról hogy mire jutottam ( nagyon érdekes )

 © izbeki2016. márc. 14. 19:34 | Válasz | #3187 
Bocsi, lehet pontatlanul fogalmaztam. A 320V csúcsfeszből neked effektív csak gyök 2-ed része lesz max,
ami 320V csúcsnál kb. 226V effektív!

 © svejk2016. márc. 14. 15:10 | Válasz | #3186 
Egyelőre hagyd a töréspontokat.
- 0-02 10 (setup default)
- 0-04 4 kimenő fesz. jelzés
- 1-00 60 Hz
- 1-01 60 Hz
- 1-02 255 V

ekkor mit mutat?

 © svejk2016. márc. 14. 15:01 | Válasz | #3185 
1-02 paraméter mennyin van?

 © ANTAL GÁBOR2016. márc. 14. 13:50 | Válasz | #3184 
Megismételtem a mérést Dc busz terheletlenül 321 V terhelve 313 V . A kimeneti feszültség változatlanul 223 V . ( display szerint )

 © ANTAL GÁBOR2016. márc. 14. 06:59 | Válasz | #3183 
Viszont adtál egy ötletet : Én a DC Buszt valószínűleg álló motornál mértem . Ha spóroltak a sárgák a pufferkondi kapacitásával akkor ha működik a motor akkor leeshet a Dc Busz . DE ennyire???

 © ANTAL GÁBOR2016. márc. 14. 06:55 | Válasz | #3182 
Bocsi : Van az 1 f betáp ami egy graetz re dolgozik , amit egy puffer elkó követ Így kialakul a DC busz feszültség ami ( a diódák nyitófeszültségét elhanyagolva a hálózati feszültség csúcsértéke ( Up= gyök 2 * Ueff = 324 V ) Én a DC busznál 320 at kaptam ( ennyit veszítünk az egyenirányítás során ) Hát ebből kiférne ( a PWM- mel ) a 255 V ( amit meg is enged programozni a frekiváltó )

 © izbeki2016. márc. 14. 06:26 | Válasz | #3181 
Szia! A betápnál nagyobb feszkót nem tudsz kicsalni belőle. Ha megméred, az pont a 223V lehet.

 © ANTAL GÁBOR2016. márc. 14. 05:31 | Válasz | #3180 
Sziasztok ! tegnap az őrületbe kergetett egy VFD-L 400wattos ( Delta ) frekiváltó. 1f a betáp . 3f motor deltában . Az f/ U karakterisztika nevezetes pontja : max U = 255V az ehhez tartozó f= 55.4 Hz . A frekvencia limitje 60 Hz . A display úgy programozva hogy a kimeneti feszültséget mutassa . És akkor a meglepetés :
F= 60 Hz nél Uki = 223V . Ha átállítom a displayt hogy a DC buszt mutassa akkor az ok mert Udc= 320 V . Tehát van miből megcsinálni a 255 V ot
Műszerrel a motorkapcsokat nem mértem de azt vártam hogy 60 Hz nél 255 V legyen a kimeneten . OK tudom hogy ott egy PWM jel van ,de a kontroller elvégezhetné az integrálást és elvárnám hogy a helyes értéket mutassa

Eddig hittem a Taiwaniaknak ( mégsem tiszta Kína ) de most egy kissé elbizonytalanodtam . Ha valakinek lenne VFD -L je akkor kérem nézze meg a jelenséget

 © Csuhás2016. márc. 11. 19:01 | Válasz | #3179 
Így nem sok választ kapsz, senki sem fog regényt írni. Írd meg meddig jutottál, és kérdezz konkrétan.

 © Gjani2016. márc. 11. 08:35 | Válasz | #3178 
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni frekiváltó beállításba.

Yaskawa V1000-es (VC4A0004BAA) frekiváltóm van.

Ilyen típusú motor: TDK80-1.5-24K
Teljesítmény: 1.5kW @ (24000RPM)
Feszültség: 220VAC
Áram: 7A
Frekvencia: 0-400Hz
Fordulatszám:10-24000rpm

Előre is köszönöm.

 © Papp Ferenc2016. márc. 05. 20:17 | Válasz | #3177 
Írtam!

 © Papp Ferenc2016. márc. 05. 20:17 | Válasz | #3176 
Írtam!

 © horcsab2016. márc. 04. 17:07 | Válasz | #3175 
Viszonylag jól ismerem a Lenze frekiváltókat. Sokat használom, ha tudok segítek.

 © k.sanya2016. márc. 04. 08:31 | Válasz | #3174 
Szia,
Gyakran javítok frekvenciaváltókat .
Keress meg , miről van szó.
Megpróbálok segíteni.

 © szf2016. márc. 01. 19:45 | Válasz | #3173 
Sziasztok!
Sokat foglalkoztam Lenzevel, írjatok magánba, mostaniba elfoglalt vagyok de, ha lesz időm utánanézek a problémáknak.

 © Amatőr2016. márc. 01. 19:23 | Válasz | #3172 
Szia Feri! Találtál valakit? Nekem is egy Lenze okoz fejtörést.

 © guliver832016. márc. 01. 11:24 | Válasz | #3171 
Írta valaki hogy frekvenciaváltókat szerel, de nem találom az elérhetőségét.


 © Papp Ferenc2016. feb. 28. 21:31 | Válasz | #3170 
Üdv! Akadna valaki aki a LENZE frekiváltókat ismeri? Feri

 © Power Pityu2016. feb. 23. 16:15 | Válasz | #3169 
Egy számot elnyomtam a menüben. Most direkt kipróbáltam, és ugyanaz volt a hatása.Viszont a megszüntetést csak a STOP + PRG/RESET gombok - ebben a sorrendben történő - megnyomásával lehetett kezdeményezni. Ez után már a szokásos módon tudtam navigálni a menüben. Na.....ez nem tudtam.

 © Csuhás2016. feb. 23. 16:02 | Válasz | #3168 
No és mi volt az ok?

 © Power Pityu2016. feb. 23. 15:54 | Válasz | #3167 
Tüzetesen átnyálaztam a doksit, sikerült kiütni a "hiba" okát :)

 © Power Pityu2016. feb. 23. 15:35 | Válasz | #3166 
Sziasztok.
Egy Frenic Multi frekiváltó menüjében elnyomtam valamit, aminek hatására semmit sem hajlandó csinálni. A kijelzőn az OH2 - ez külső hibajelzést jelent, persze a valóságban semmi ilyen hiba nincs - hibajelzés villog, amit sehogyan sem tudok törölni. Tud valaki valami okosságot?
Előre is köszönöm.

 © Cseh László2016. feb. 19. 18:51 | Válasz | #3165 
Nekem is jól jött volna egy két esetben a 33,5-es fordulattól kisebb.
Egy érv a frekiváltó mellett.

 © Csuhás2016. feb. 19. 18:40 | Válasz | #3164 
Ha leveszed a fordulatszámot akkor a motortengelyre szerelt ventilátor kevesebb levegőt fúj ezért így túlmelegedhet a motor. Ha gyakran használod így akkor célszerű egy független motoros hűtést rakni a motorra. ( Én az esztergán csak kicsit szoktam változtatni a fordulaton. Alapvetően most is a mechanikai váltót használom. Gyakorlatilag a lágyindítás miatt került a gépre, illetve jól jött nagy menet vágásakor és rugó tekeréskor az egész alacsony fordulat. )

 © guliver832016. feb. 19. 18:37 | Válasz | #3163 
Lehet nem itt a helye, de létezik olyan hogy 160V/200V DC frekvencia váltó vagy minek is nevezem?
Landert Motor ez van ráírva 160/200V 1,4Kw
Ez egy fékes motor

 © Cseh László2016. feb. 19. 18:33 | Válasz | #3162 
Az árát csak kíváncsiság miatt kérdeztem, nem tervezem eladni, majd csak hasznát veszem valahol valamikor.
Az 5,5 kw-os esztergát ha elbírná akkor főleg nem adom el.
Igaz annak az átkötése ferkiváltósra csak terv, nem túl sok értelmét látom jelen pillanatban, de ez idővel változhat.
De Csuhás kolléga pont az ellenkezőjét mondja.
Valahol olvastam olyat ha lehúzom vele a Hz-et melegszik miatta a motor.
Ez fölfelé is igaz, vagy egyáltalán nem igaz

 © izbeki2016. feb. 19. 18:11 | Válasz | #3161 
Nem értem miért van ráírva 4KW, mikor adatlapja szerint 7.5 HP, ami 5.5kW-nak felel meg???
Az árama is (11A)elég 5.5KW-os motorhoz. Ha mázlista vagy, 30e körül el tudod adni.

 © Csuhás2016. feb. 19. 17:54 | Válasz | #3160 
Egyfázisú motorhoz nem jó.
Meg fogja hajtani de letilt ha ki akarod használni a motor max teljesítményét. Ökölszabályként a motor teljesítményénél egy "fokozattal" nagyobb frekiváltót szoktak választani. Ár.. nehéz ügy 20..30eFt között el fogják vinni, de van aki hasonlót árul 80eft áron már évek óta.

 © Cseh László2016. feb. 19. 17:36 | Válasz | #3159 
Sziasztok.
A kérdésem az lenne van egy 4KW-os frekiváltóm azon túl hogy a frekvenciát változtatom vele és ezzel együtt a fordulatszámot is semmi mást nem tudok róla.







Ez csak 3 fázisú motorokhoz jó vagy egyfázisúhoz is?
A 4 KW a max kimenete például egy 5,5-es esztergagépre már nem lesz jó?
Kb menyi a reális piaci ára?
Egy két mondatban ezeket az alap dolgokat ha valaki leírná hálás lennék.
Kösz.

 © jani3002016. feb. 19. 15:23 | Válasz | #3158 
Köszi !
Ez egy 10KVAes szünetmentes inverter volt .
Egy nagy hűtőborda egyik felén volt a DC-DC inverter a másik felén pedig a DC-AC és akkor még valami .
Amit linkeltem a 3154 ben ahol van rajz a főáramköri részről , azért még nem haladja meg a tudásom .
Persze nem vagyok villamosmérnök .
De amikor én automatikát tanultam ez a technika nem volt még sehol szerintem .
De igyekszem legalább a működési elvet megérteni .
Valószínűleg nem fog elindulni , de legalább látom élőben , tanulom .
Köszönöm a segítséget .
Az adatlap ötlet sokat segített !

 © Kristály Árpád2016. feb. 19. 13:18 | Válasz | #3157 

 © Csuhás2016. feb. 19. 13:14 | Válasz | #3156 
Nézd csak: vfd

 © Csuhás2016. feb. 19. 13:00 | Válasz | #3155 
A három kisebb gondolom a bemeneti egyenirányító híd diódái. Gond egy szál se, kérdezz nyugodtan, igyekszünk válaszolni, ha tudunk.

 © jani3002016. feb. 19. 12:55 | Válasz | #3154 
http://www.vgt.bme.hu/okt/lab_2_ea/feszinv.pdf
Na itt találtam rajzot , ami segít azért .
Ha tegnap meg van , kevesebb butaságot írok ...
Valahol el kell kezdeni ...
Bocs a zavarásért !

 © jani3002016. feb. 19. 11:22 | Válasz | #3153 
Hűha .
Van egy inverterben 6 darab erőáramú modul , 3 kisebb 3 nagyobb .
Azt hittem ez a híd .De a 3 nagyobb lehet a híd mert belül duplák , ez látszik a négy vezérlő kivezetésből .
Nem frekiváltó ez 3 fázisú inverter dc/ac egysége . Na most mi lehet a 3 kisebb ?
Ha nagyon belenyúlok lesz belőle 40kg eladó szép nagy hűtőborda :)


 © Csuhás2016. feb. 19. 11:08 | Válasz | #3152 
Kezd a saját hozzászólásoddal :-) Nekem pl nem sikerült rájönnöm hogy igazából mit akartál közölni.

 © jani3002016. feb. 19. 11:00 | Válasz | #3151 
Azt akartam kérdezni az előbb miért van 3-3 különböző modul a hídban .
Az IGBT re rákeresve kiderült hogy a 3 "4 kislábas" a híd :)
Na majd még olvasgatok ...

 © jani3002016. feb. 19. 10:24 | Válasz | #3150 
Köszi a hozzászólásokat .
Írtam egy csomót közben elment a net :(
De az adatlap jó ötlet köszi !

 © Csuhás2016. feb. 19. 08:34 | Válasz | #3149 
Manapság a félhidak, az egyenirányító, a fékchopper egy hibrid power modulba van integrálva. A modulok adatlapján találhatsz ajánlott kapcsolást. Viszont arra figyelj hogy ez erősáram, egy program kiakadás miatt összenyitott félhíd, vagy motoron hagyott Dc látványos fény, hang szag és füst jelenségeket tud produkálni. Ami esélyes lehet az kisebb és modulhibás frekiváltó vezérlésének ráépítése.

 © Aknai Gábor2016. feb. 18. 22:44 | Válasz | #3148 
Szia,

ez talán segít: Yaskawa manual

 © jani3002016. feb. 18. 21:47 | Válasz | #3147 
Üdv !
Tudnátok valami alap irodalmat linkelni a frekiváltó erősáramú kapcsolásáról legalább .
Elkezdtem komolyabban érdeklődni ...
,de nem találok most hirtelen rajzokat .
A blokvázlatot , működési elvet már kapisgálom .
Van egy roncs yaskava 85kva es , meg a semlegesben linkelt inverter . Tudom hogy nem fognak működni , de egy jó csomó időt el lehet vele cseszni ...

 © vjanos2016. feb. 16. 21:11 | Válasz | #3146 
Rajzold meg, vagy szerezz egyet kölcsönbe mintának, és kinyomtatom

 © Csuhás2016. feb. 16. 20:01 | Válasz | #3145 
Megjavítottam egy 2..2kW-os Allen bradley 22a-d6p0n104 frekiváltót. Sajnos a burkolata hiányos. Nincs valakinek romos kidobásra váró darabja amiről elkérhetném a csatlakozókat és a ventilátort takaró mozgatható műanyag elemeket?

 © KoLa2016. feb. 13. 17:04 | Válasz | #3144 
Lenze E82EV 752-K4b frekiváltóhoz nincs valakinek magyar nyelvű doksija!
Megköszönném! E84-el kezdődőt már találtam, de nempont ugyanolyan.

 © Aknai Gábor2016. feb. 11. 10:12 | Válasz | #3143 
Igen néztem és válaszoltam is. Köszi szépen

 © szf2016. feb. 11. 10:07 | Válasz | #3142 
emilkét is küldtem

 © Aknai Gábor2016. feb. 11. 09:35 | Válasz | #3141 
szia,

köszi szépen, de van nálam kölcsönbe programozó. Viszont szeretnék egy sajátot.

 © szf2016. feb. 11. 09:26 | Válasz | #3140 
ha a szomszédomban laknál adnák kölcsön op panelt......

 © Aknai Gábor2016. feb. 11. 09:07 | Válasz | #3139 
bocsi a kérdésrészben kimaradt, hogy van-e valakinek ezekhez a cuccokhoz leírás?

köszi

 © Aknai Gábor2016. feb. 11. 09:06 | Válasz | #3138 
Sziasztok,

Lenze 8200 vector frekiváltóról illetve a Lenze E82ZBC programozóról magyar nyelvű leírás?
Ha esetleg volna valakinek ilyen Keypad-ja, arra vevő lennék.

köszi, Gábor

 © otako2016. feb. 10. 14:13 | Válasz | #3137 
Sziasztok!

Véletlenül nem tudjátok, hogy a Kinco CV100 sorozatú frekiváltónak, a kivehető kijelző paneljét mennyire lehet "meghosszabítani" illetve annak a csatlakozónak a kiosztását meg lehet-e valahol találni?
Köszi minden segítséget!

 © Csuhás2016. feb. 08. 17:25 | Válasz | #3136 
Ismét igazad van. Bár itt nem kell a dióda mert a DC sínről kap tápot induláskor. Időközben kiszaladtam a műhelybe egy próba erejéig. Megjavult a frekiváltó, a kondi csere megoldotta a problémát.

 © Sásdi Zoltán2016. feb. 08. 17:21 | Válasz | #3135 
Az általam emlegetett elkó a nagyfeszültségü oldalon van, ahova az ellenállások mennek, diódán keresztül. Ide mehetett a segédtáp.

 © Csuhás2016. feb. 08. 16:06 | Válasz | #3134 
Így van, ez is így működik. Kondicsere történt. Működni fog.

 © Sásdi Zoltán2016. feb. 08. 15:51 | Válasz | #3133 
Más kapcsoló-üzemü tápegység indulása úgy történik,hogy egy nagyobb ellenálláson (ezek lehetnek a smd-k: esetleg szakadt egy??)töltődik egy elko, ha eléri az üzemi feszültséget (ez lwehet a 16V, nálam 24.)elindulaz IC, egy segédtekercsen-gyors diódán át már tölti ezt a kondit, a továbbiakban már erről megy. Ebből az okból ide jó minőségü, impulzus tűrő kondi kell. Sajnos a kicsi kinaiak ezt elspórolják, a kondi pár év után kiszárad, a táp nem megy. Pár forintos kondicsere, és megy. Talán itt a bibi,

 © Csuhás2016. feb. 08. 12:32 | Válasz | #3132 
Válaszolok magamnak: A szűrőkondit cserélve alighanem jó lesz. ( csak 220-ról tudok itt próbálni, azzal a soros előtét egy tagját átkötve elindul a segédtáp ) A régi kondi a teszterrel vloss=13% mutatott.

 © Csuhás2016. feb. 08. 11:39 | Válasz | #3131 
Tanácsot kérek! Adott egy allen bradley 400V-os 1.5KW frekiváltó amit javítok. A hiba az hogy nem indul el a segédtápja. A vezérlő 2842b ami 16V-ra indul. Bekapcsolva egy kicsivel ez alatt van a tápfesz. Ide adva egy kis segédtápot el is indul a frekiváltó és a segédtáp le is vehető.
Az indítást a sínfeszültségből 5db 200K sorba kötött smd ell. adja. Kérdés mit cseréljek?
Keressek kisebb szivárgású kondit, zárjak rövidre egy tagot a 200K ellenállások közül?
Mit javasoltok?

 © Csuhás2016. jan. 22. 09:53 | Válasz | #3130 
Megnézve a doksit, célszerű a sp1 vagy reset bemenetre a vészleállás funkciót programozni.
Fn19 és Fn20 paraméter, majd a vészgombok záró kontaktusait párhuzamosan kötve kell a váltó 12V-ja és a választott bemenet közé kötni.
( Vagy kapcsolat kell a gombok közé azaz záró kontaktusokat használva párhuzamosan míg bontókat használva sorba kell kötni )

 © svager2016. jan. 22. 08:40 | Válasz | #3129 
Ez így nem biztos,hogy jó lesz.
Szerintem,a bontó kapcsolonak zárt állapotba kell valahogy kerüljön,mert alapesetben zárt.

 © Csuhás2016. jan. 22. 08:11 | Válasz | #3128 
Az általam ismert frekiváltókon volt két gombos működési mód ahol egy záró érintkező a start és egy bontó a stop. Ha ez is beköthető így akkor a bontóval kösd sorba a végállások bontó kontaktusait. ( Bocsi konkrétan nem néztem meg a te váltód doksiját )

 © tjanicsek2016. jan. 21. 20:06 | Válasz | #3127 
Van valakinek tapasztalata abban hogy hogy kell bekötni egy frekiváltóba két db végálláskapcsolót? Egy Bonfiglioli syn10 hez kellene.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com