Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Frekvenciaváltó
Frekiváltó

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © vjanos2016. jún. 21. 22:05 | Válasz | #3260 
Olyant nem tennék :))
(egyébként meg mailben várom a számlaszámod ;) )

 © Török Tamás2016. jún. 21. 22:03 | Válasz | #3259 
Már több mint tíz éve megy a frekiváltóm a mozgó hídon , ezalatt csak egy-két jelentéktelen burkolati elem potyogott le.

 © PSoft2016. jún. 21. 22:02 | Válasz | #3258 

Akkor lesz egészségtelen, ha mondjuk, egy drótot meg akarsz spórolni, és a fázist a vázon viszed a frekiváltóhoz!:)))


 © vjanos2016. jún. 21. 21:50 | Válasz | #3257 
Jogos felvetés... köszi! :)

 © PSoft2016. jún. 21. 21:48 | Válasz | #3256 

Semmivel sem "egészségtelenebb", mint pld. mozgó hídra CO2 lézercsövet tenni.
Ott is van mozgás, vibráció, villany is(25-30kV), árnyékolt léptecskábel is, meg még a cső hűtővize is ott fut oda/vissza az energialáncban.:)


 © vjanos2016. jún. 21. 21:28 | Válasz | #3255 
CNC maró mozgó hídjára mennyire egészséges gondolat frekiváltót szerelni?
Egyrészt a mozgás, vibráció szempontjából, másrészt így a hozzá vezető 230V-os kábel egy darabon a léptetők árnyékolt vezetékei mellett menne...


 © Devera csaba2016. jún. 21. 17:23 | Válasz | #3254 
Szép napot mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni a hozzá értőktől,egy sima 380V 1500W-os motorhoz ami egy kis eszterga főorsóját hajtaná milyen frekvenciaváltót érdemes használni,és milyen beállításokkal hogy ne menjen tönkre a motor ha kis fordulaton is használom.
Vagy ezzel kapcsolatban egy hozzáértővel telefonon beszélni.Segítségeket előre is köszönöm.Üdv Csaba!

 © Istvan07282016. jún. 08. 05:48 | Válasz | #3253 
Hálásan köszönöm az okosításokat!

 © designr2016. jún. 07. 20:30 | Válasz | #3252 
Gábor leirta a lényeget...még egy érdekesség.
tehát a frekvenciaváltó egyenirányítással kezdődik..itt debrecenben egy uriember egy kis indiai autót,egy Axiamot átalakított ugy hogy telepakolta akksival..és ezt a 380v körüli egyenáramot egy yaskawa V1000-esre küldte..
a frekiváltónak dc-t is adhatsz..gázpedált átalakította..és egy 4kw körüli IMI motorral szerelte át a kis autót..Van is rólla egy videó,ahogy a városban cirkál..Kb 50km/órát tudott..

 © ANTAL GÁBOR2016. jún. 07. 20:05 | Válasz | #3251 
István ! már korábban is akartam írni : a frekiváltó első fokozata az un " közbenső egyenáramú kör " ez valójában egy egyenirányító és egy pufferkondi ( és még néhány védelmi eszköz ) ) . A
3 f frekiváltóban természetesen egy 3 fázisú Graetz egyenirányítót használnak . Természetesen a 3 fázisú graetz az elmegy 1 f ről is .( csak a konditelepet ritkábban töltjük ezért hullámosabb lesz a feszültség. A kondi terheletlenül a tápfesz csúcsára fog feltöltődni ez 230 V esetén kb 320 V 400 V esetén kb 560 V. A frekiváltó teljesítmény félvezetői ebből " gazdálkodnak " és előállítják a 3 f feszültséget .
( energiaátviteli trafó nincs a frekiváltóban ) Azért kell a motort deltába kötni 1 f betáplálás esetén mert a 320 V ból az eszköz csak kisebbet ( max 255V ot ) tud előállítani Természetesen a 400 V os betáp esetén maradhat a motor csillagban mert az 560 V ból kitelik a 400 V ( sőt még több is ) . A lényeg hogy frekiváltó első fokozata egy nagy kapacitású energiatároló kondi . Ebből az is következik hogy a bemeneten hiába cserél fázissorrendet a gyakorlatlan villanyszerelő , a motor forgásiránya az nem fog megváltozni . ( a DC busz polaritása nem fog megváltozni

A motor induktív ellenállása a frekvencia függvénye ezért kis frekin kicsi az induktív ellenállás vagyis nagy áram akar folyni . Ezt úgy akadályozzák meg hogy egy PWM mel csökkentett feszültséget kapcsolnak a motorra . Igy elég nagy tartományban állandó lesz a motor árama . Állandó áram esetén kb állandó a motor nyomatéka . Ezzel automatikusan a kezünkbe került egy lágy indító is hiszen az induláskor nagyon kicsi feszültséget kap a motor ( elmarad a direkt indítású motorok szokásos indítási árama ami nagyon megrántja a hálózatot )
Kis frekin kicsi lesz a motor szögsebessége , amit ha megszorozunk a nyomatékkal akkor megkapjuk a tengelyteljesítményt , tehát a motor teljesítménye csökkenő frekin arányosan kisebb lesz . Egy 1.5 Kw os motor 25 Hz en csak 750 W os lesz .

És még oldalakat lehetne írni accelerációról, decelerációról, szlip kompenzációról vektoros vezérlésről , generátoros üzemről stb de az már a " haladóknak " kategória

 © designr2016. jún. 07. 19:07 | Válasz | #3250 
A fázist és nullát a háromfázisú bemenet bármely két helyére..

 © designr2016. jún. 07. 18:58 | Válasz | #3249 
Ezeket a frekvenciaváltókat olyan helyeken használják ahol az ipari áram 3×230V
Az élelmes hobbisták itthon is hajtják őket..az egy fázisodat egyszerűen bekötöd a bemeneti fázisok közül 2-őbe.
ha nincs fázisfigyelése..akkor szépen fog menni,de a terhelhetősége.. és esetleg az élettartama nem biztos hogy lessz annyi mintha eredeti üzemmódban 3 fázisról használnád.
Az egyenirányító jobban ki lessz terhelve..
Én is használok igy 1,5Kw-ost ugyanilyen motorral..még semmi baja.
Azért természetesen az eredeti egyfázisos bemenetű egészségesebb.
Ezek az amcsi frekiváltók olcsóbbak is ,,talán épp ezért..

 © Istvan07282016. jún. 07. 17:32 | Válasz | #3248 
Urak!

Megint egy láma kérdés...
Ha van 1 fázis 230V 25A bemeneti lehetőségem (sima háztartási konnektor)akkor arra hogyan lehet 3 fázisú 230 V bemenetű frekvenciaváltót rákötni?

 © jani3002016. jún. 06. 08:20 | Válasz | #3247 
Üdv !
Azért írtam hogy egyfázisról kisebb a teljesítmény , mert nem lehet csak úgy egyszerűen átkötni mint egy sima asszinkron motort . Bele kellene nyúlni a tekercsek átkötésébe . De az impregnálás miatt azért ez eléggé kockázatos dolog még kellő tudás birtokában is . Én nem szedném szét a tekercsfejet .
Nem a frekiváltó miatt mondom hogy kisebb lesz a teljesítmény egyfázisról , hanem azért mert nem lesz meg a 400 volt .
A feszültség csökkenéssel még nem is egyenes arányban csökken a teljesítmény .

 © Istvan07282016. jún. 06. 08:06 | Válasz | #3246 
Köszönöm! Írtam.

 © designr2016. jún. 05. 21:19 | Válasz | #3245 
Szóval ugy értem hogy a dahlander motor egyik sebességét tudod csak kihasználni..

 © designr2016. jún. 05. 21:16 | Válasz | #3244 
Szerintem nincs különbség teljesítményben hogy a meghajtó frekvenciaváltó 1 vagy 3 fázisú betáppal üzemel-e.
Ellenben kétfordulatú motorhoz 380 betápú frekiváltó kell ha jól tudom..mivel csillagban kötött a motor..de majd kijavítanak..

 © simarex2016. jún. 05. 21:06 | Válasz | #3243 
Minek a dahlander nek a másik fordulata, hiszen a frekiváltó átfogja az egész tartományt.

 © simarex2016. jún. 05. 21:05 | Válasz | #3242 
Van egy yaskawa(Samsung)G5-ös frekiváltóm 3,7KW teljesítménnyel.Ára 40ezer forint.Természetesen 230V-os betáppal.Kipróbálási lehetőség nálam egyhónap működési garancia.

 © jani3002016. jún. 05. 14:50 | Válasz | #3241 
Három fázisú frekiváltóval igen .
Szeritem egy fázisról is , csak sokkal gyengébb lesz .

 © kisssandor2016. jún. 05. 14:36 | Válasz | #3240 
Dahlander motort lehet frekiváltóval hajtani, úgy hogy mindkét kapcsolásban változtatható legyen a fordulatszám?

 © ANTAL GÁBOR2016. jún. 03. 09:36 | Válasz | #3239 
Utoljára 1980 ban vásároltam ( Müchenben ) a Conrad tól . Az egy méregdrága barkácscikkeket áruló áruház.Én frekiváltót szakkereskedőknél vennék ....

 © Istvan07282016. jún. 03. 08:11 | Válasz | #3238 
Köszönöm a válaszokat!

Még nem döntöttem, nem sürgős, majd egy jó hónap múlva.

 © designr2016. jún. 03. 07:53 | Válasz | #3237 
Frekvenciaváltó..
A felsorolt esztergákat talán E400 kivételével elviszi az 1 fázis.E3N-et kihagytad..annak is 2.2kw motorja van.Én ugyanebben a cipőben vagyok..azt mondtam ,mivel hobbi..ami nem megy el frekvenciaváltóról az a gép nem kell..
Elérhető Yaskawa is 4 kw motorig 1 fázisról..de persze ezzel is 2,2-3kw motort érdemes jól beállítva hajtani..az 5,5 kw nem fog menni..a belinkelt Conrados szerintem túlárazott..ha véletlen mégis amellett döntenél előtte feltétlen küldj egy mailt nekem, ennyiért már jobbat lehet..Itt is szoktak lenni néha jó áron..Frekvenciaváltót beállítva..az tulterhelés esetén leold..fajtája válogatja..120-150% os túlterhelést viselnek el pár 10 másodpercig..
Érdemes azért népszerű tipust választani..Én eddig Omronban Yaskawában nem csalódtam..Bonfiglioli volt egy ami hibás volt..

 © bogancs2016. jún. 03. 07:53 | Válasz | #3236 
Kedves István! Ha ez nem kínai, akkor megeszem a kalapom. Beütöttem a Google-be a tipust, kerestem egy nem Konrad-os eladót, mentem a rendelésre, és küldöm a linket:http://www.hardware1688.com/contactnow.html A legalsó sort ajánlom figyelmedbe. Egyébként nics gond a kínaiakkal, vannak megbízható gyártók ott is. Ha meghibásodik, egy Siemens nem fog 5-10 kW alattit javítani, a Kínaiakat viszont megoldjuk.

 © Istvan07282016. jún. 03. 06:48 | Válasz | #3235 
Ha jól értem, akkor a frekvenciaváltó lehet bármilyen ha tudja az 1f-ről a 3f-et? Csak a motor nem fog felpörögni vagy esetleg "gyenge" lesz és lefullad, rossz esetben leéghet? A frekvenciaváltót maximumra tekerve lehet azt folyamatosan károsodás nélkül terhelni?

 © Szalai György2016. jún. 03. 06:28 | Válasz | #3234 
„ha egy három fázisú motor adattábláján az van, hogy 2,2 kW vagy pl.:5,5kW akkor” az a tengelyen leadott teljesítménye.

„Rendes” háromfázisú elektromos hálózatból, névleges leadott tengelyteljesítmény mellett ettől, a vesztességeivel több teljesítményt fogyaszt. (Direkt indításkor meg a többszörösét.)

Csökkentett feszültségről és frekvenciaváltóról járatva, fázisonként pont annyi áramot vesz fel, amennyit a frekvenciaváltó beállítása lehetővé tesz.

 © Istvan07282016. jún. 03. 06:10 | Válasz | #3233 
Nálam már ez későinek számít.

E2N,E400,Ean750,EMU200, Dávid, ha jól tudom ezek közül a csúcs 5,5 kW. Nem akarok kínait vagy annak a klónját, amit rögtön szerelni kell az üzembe helyezéshez!

Egyenlőre ezt találtam, ami szerintem alkalmasnak tűnik (???):http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=198185

Csak egy nyugdíjas vagyok, akinek már semmi nem sürgős és csak két kezem és szemem van, nem vagyok olyan tehetséges, hogy egyszerre egy dolognál többet csináljak...

 © ANTAL GÁBOR2016. jún. 03. 05:53 | Válasz | #3232 
A nyugdíjasok korán kelnek ...: Ha nehezen tudják bevinni hozzád a 3 fázist akkor frekiváltó kell ( deltába kötött motorral ). Ha 2.2 kw os a motor ( ez természetesen a tengelyen leadott teljesítmény ) akkor a veszteségek figyelembevételével természetesen nagyobb ( de nem sokkal ! ) nagyobb teljesítményt fog az 1f hálózatból fölvenni . A nagyobb baj az hogy az 1f kommersz frekiváltók
választéka a 2.2kW nál megáll ( van azért nagyobb de azt már csak kevesen gyártják) A kérdés az hogy mekkora esztergában gondolkozol ? Egyáltalán szükséged lesz akkora teljesítményre? Gondolom nem akarsz sugárirányban 6 mm es fogással őrült előtolással esztergálni . Ami fogyaszt az a telibe fúrás ( de van 60 as fúród ?? ) .. Szóval az eszterga oldalról kell közelíteni és jól meg kell fontolni a kompromisszumokat Valószínű egy 2.2 -3 kw os motor , a hozzá való 1f frekiváltó és egy erős 1f hálózat az elég lesz . ( de esztergálás alatt ne akarj hegeszteni !! )

 © Istvan07282016. jún. 03. 05:20 | Válasz | #3231 
Eddig amit sekélyes tudásommal a témában összeraktam a kapott tanácsok alapján:

1.Eszterga üzemeltetésére legjobb a három fázis és minimum a 3x16A, de több még jobb.
2. Frekvenciaváltó-inverter input: 230V 50Hz 25A - 32A,így a rendelkezésre álló teljesítmény 5,75kW - 7,36 kW összesen minden fogyasztóhoz. Output: 3x230V a motort át kell kötni deltába, lágy indító és fordulatszám állítási lehetőség adott vagy jó ha van. Teljesítmény veszteség lesz kb. egyharmad.

Ami még mindig nem tiszta, ha egy három fázisú motor adattábláján az van, hogy 2,2 kW vagy pl.:5,5kW akkor és egy fázisról frekvenciaváltóval akarjuk üzemeltetni, akkor fázisonként kell hogy ez a teljesítmény meg legyen vagy összeadódik?

(lehet, hogy rosszul kérdezek, de egy kezdő laikustól... bocsi)


 © Istvan07282016. jún. 01. 07:00 | Válasz | #3230 
Hát azért a játéknál egy kicsit nagyobbak az igényeim. Szeretem ha valamit megcsinálok, akkor az meg van csinálva.

 © Csuhás2016. jún. 01. 06:51 | Válasz | #3229 
No várj csak! Nem kell áttekercselni a motort, hanem egyszerűen csillag helyett deltába kötni.
Ez estben szvsz 2.2kw-ig jól megy a gép, jobb lesz mint igazi 3 fázisról. ( Egyetlen kivétel a dahlander motor ami megbontás nélkül nem köthető deltába, ilyen gép pl az e1n )

 © Szalai György2016. jún. 01. 06:07 | Válasz | #3228 
Én azt, hogy a három fázis bevezetését nem pótolja egy frekvenciaváltó, mert nagyon nem egyenértékűek.
A jelenleg rendelkezésedre álló teljesítményed összesen kb. 5,5kW, tehát ebből kell gazdálkodnod, úgy, hogy még a háztartásnak is jusson elég.
A frekvenciaváltó nem tud a motor számára szükséges 3x400V feszültséget előállítani a 230V feszültségből, ezért a motorra a szükségesnél kevesebb feszültség jut, ami nagy teljesítmény csökkenést eredményez. Az erő nem jön elő.
Egy megoldás lehet még a frekiváltóról járatott motor cseréje vagy áttekercseltetés 3x230V-ra, az megoldja a nyomaték problémát, de a kisautomata áramhatára limitálni fog.
Vannak fórumtársak, akik így hobbyesztergálnak, meg tudják mondani mire elég ez a módszer.
Nekem játszani elég az egyfázisú motoros kiseszterga is, amihez nem kell frekiváltó.
Lehet, hogy nyugdíjas bütyköléshez neked is elég lenne?

 © Istvan07282016. jún. 01. 05:36 | Válasz | #3227 
Üdvözletem az Uraknak!

Szeretném a segítségeteket kérni, tervezem egy kis barkács műhely összehozását és egy esztergagép beszerzését is. Egyenlőre az adottságok: 1 fázis 230V 25A, a bővítés sajnos 3 fázisra nagyon nehezen megoldható a környékünkön lévő hálózat miatt.
Már ajánlották megoldásként, hogy használjak, vegyek frekvenciaváltót, invertert de senki nem tudta megmondani, hogy pontosan milyen lenne a számomra a megfelelő?
A szóba kerülő esztergák motorjai 3 fázisúak és 2,2 kW és max. 5,5 kW közötti teljesítményűek.

Mit tanácsolnátok nekem, mint elektromos téren teljesen analfabétának?

 © jani3002016. máj. 20. 19:30 | Válasz | #3226 
Ha már trafóztok ...
Vettem egy 3000 VA es invertert .
2x 24 voltos akupak ról működött .
Végül is nem csinál semmit még töltőáramot sem ad , de ez nem is érdekel már .
Kettő sima lemezelt magos trafója van .
Gondoltam jó lesz kettő 1500 VA es 24 voltos trafónak . Hát max 17 voltot ad ki , de akkor már rendesem muzsikál , túl van gerjesztve .
Ugytűnik ügy volt bekötve hogy a 17 voltos oldalak sorba , a 230 as rész párhuzam ba működött . (kétutas egyenirányítóként tölthetett .) A 230 as oldal szerencsére több megcsapolású így lehet használni hálózati trafónak . Az lenne a kérdésem hogy ezek a trafók légréssel készülhetnek e vagy nem .
Használnám azért trafónak , talán még CO hegesztőnek is elmenne , sorban a két szekunder 20- 34 voltot adhat fokozatokban .
3000RM12U a típusa

 © Bencze András2016. máj. 19. 22:22 | Válasz | #3225 
A nagyon alacsony freki rántja meg igazán. Mit csinál 1 trafó ha DC-t kap? Átlagos frekiváltón a 0 rámpa kb. 0,1s felfutású, ami pont jó a trafónak is.

 © ANTAL GÁBOR2016. máj. 19. 20:21 | Válasz | #3224 
Egyszer egy Skoda generátorral játszottam ( körmöspólusú szinkrongenerátor ) Motorként használtam állandó gerjesztéssel . Egy frekiváltó egy 3 f trafóra dolgozott. A szekunderre volt kötve a generátor állórész tekercse . Szépen fel tudtam vele pörgetni a
" szinkronmotort " Természetesen ha túlterheltem akkor leállt ( de nem égettem le )

 © svejk2016. máj. 19. 19:22 | Válasz | #3223 
Talán még a rampa meredeksége sem fontos, sőt nem ránt nagyot a trafó.
Ha helyesen van beállítva az U/f karakterisztika akkor talán nem lehet gond.
Persze ide a vektoros üzemmód nem jó.

 © Bencze András2016. máj. 19. 19:16 | Válasz | #3222 
Mukodik kipróbáltam, van ahol használják. 0 legyen a rámpa. A trafó szépen "megszinuszosítja" a feszt is. DE megfelelő trafó kell amelyiknek jó a szigetelése. Javasolt 230 betáp esetén is a 3x400 V pimer.

 © Power Pityu2016. máj. 19. 09:13 | Válasz | #3221 
Némelyik frekiváltón beállítható a kimeneti feszültség. Persze nem biztos, hogy 42V ig lelehet vinni. A galvanikus leválasztás viszont nem megoldott. A te esetedben ez pedig igen fontos.

 © svejk2016. máj. 18. 21:34 | Válasz | #3220 
Megmondom őszintén már vagy 8-10 éve ki akarom próbálni. Mindig elmarad...
A régiekkel szerintem működik, azokat agyon sem lehet ütni. az újabbak valószínű finnyássabbak.

 © hostya2016. máj. 18. 21:30 | Válasz | #3219 
A válasz: lentebb a #3215-ben.

"... egyrészt túl nagy frekiváltó kellene a 8-10 A árramerősség miatt, illetve érintésvédelmileg hagy kivánnivalókat maga után a dolog. "

 © ET2016. máj. 18. 21:26 | Válasz | #3218 
Minek trafó, mikor van helyből 230V - 3X42V frekiváltó?
Csak kérdem.

 © hostya2016. máj. 18. 21:22 | Válasz | #3217 
Lehet hogy buta kérdés, de megkockáztatom.. nekem is hasonló gondom van.. :)

Frekiváltóval meg lehet "hajtani" 3f-ú trafót?

Pl. a következő összeállításban:

1f 230V>[frekiváltó]>3x230V > [3x230V/3x42V trafó]> [3x42V motor]

Ez az összeállítás működik? (működhet..?)

 © ET2016. máj. 18. 21:00 | Válasz | #3216 
Létezik ilyen gyáriban is, csak szerintem ide drága neked, 110 ezer + ÁFÁ-ért láttam.

 © svejk2016. máj. 18. 20:40 | Válasz | #3215 
Elvileg lehetséges, de egyrészt túl nagy frekiváltó kellene a 8-10 A árramerősség miatt, illetve érintésvédelmileg hagy kivánnivalókat maga után a dolog.
Ha az eredeti generátora nem javítható, akkor kell keresni olyan elktromérnököt/műszerészt aki legyárt neked egy minden igényt kielégítő átalakítót.




 © robidoktor2016. máj. 18. 20:26 | Válasz | #3214 
Tisztelt hozzáértők!
Segítséget szeretnék kérni.
Szükségem van egy olyan frekvenciaváltóra, mely képes 220 voltos feszültségből, 3x42V 200 Hz előállítására egy 600 Watt teljesítményű motor számára.
Sajnos ezen a területen a tudásom hiányos. Nem tudom, hogy a frekvenciaváltó egyáltalán képes e a feszültséget transzformálni. Egyébént soha sem kell majd a paraméterek álitgatásával bajlódni, mert egy betonvibrátorról van szó.
Előre is köszönöm a segítséget.

 © Aknai Gábor2016. máj. 09. 20:48 | Válasz | #3213 
Estét,

Lenze 8200 Vector frekiváltót csak kapcsoló kontaktussal lehet vezérelni?
Ha jól rémlik az Omron masinákban ki lehetett választani, hogy nyomógomb vagy kapcsoló?

Jó hát nem egy nagy probléma, holnap veszek egy kapcsolót bele (otthonra tesztelni jó lesz) és kiveszem a start-stop nyomógombot. Jó lesz a következő szériába.

 © Kristály Árpád2016. máj. 04. 18:53 | Válasz | #3212 
János!

Köszönöm!
De ez nem ugyan az.....
Az enyém régebbi, sima E500.

 © vjanos2016. máj. 04. 16:29 | Válasz | #3211 

 © Kristály Árpád2016. máj. 04. 15:11 | Válasz | #3210 
Halihó Mindenkinek!

Segítséget kérek!

Keresem Mitsubishi E500-frekiváltó magyar leírását....

 © Aknai Gábor2016. ápr. 20. 21:07 | Válasz | #3209 
Maga egy Úr,

köszönöm az infót.

 © ET2016. ápr. 20. 19:49 | Válasz | #3208 
Szia,

Rákeresve a termékkódra (87560118) azt írja, hogy befejezett, gyártásból kivont típus.
Nem bántva a magyar gyárat, valszeg fel sem tették elektronikus formában anno az adatlapot, most meg már minek.
Ez viszont tényleg nem csak a motor kód.
Kifejtése a következő:
MG - Grundfos szabvány motor. Tengelyvég reteszhoronnyal és menetes furattal
E- egybeépített frekvenciaváltóval vezérelt
100 - állórész mérete
LB - állórész mag hossza
2 - pólusok száma
24 - tengelyvég átmérő
FF - perem nélküli karimás
165 - osztókör átmérője a karimán lévő furatoknak (na ez a méret már nincs gyártásban)
B - a modell típusmegnevezése


 © Aknai Gábor2016. ápr. 20. 08:14 | Válasz | #3207 
Szia ET,

elvileg igen, mert haverom küldte át a fotót a masináról. Nem láttam teljes részletében a gépet, de nekem is gyanús volt, mert a katalógusok és a firmatábla szerint ez egy motor-frekiváltó kombó lenne.
Annyit kértem, hogy nézzenek már rá rendesen és csináljanak róla több képet.
Na azóta nézik. :D



 © pikkpak2016. ápr. 19. 22:24 | Válasz | #3206 
Köszönöm szépen bogancs!Holnap ránézek az elkókra aztán csinálok pár teljes paneles képet, talán jobban látszik majd.

 © bogancs2016. ápr. 19. 21:18 | Válasz | #3205 
pikkpak-nak! Ha komolyan meg akarod javítani ezt a matuzsálemet,csréld ki az összes elkó-t. A nagy teljesítményű DC elkó-k egyikén égésnyomot látok. Csere! Nekem márt robbant fel végfok emiatt javítás közben. Ezen kívül lehet más hiba is, de a koruk miatt ezek biztosan nem jók.

 © ET2016. ápr. 18. 21:34 | Válasz | #3204 
Szia Gábor!
Biztos, hogy jó és teljes a Grundfos típus kód?
Az eleje egy motor kódjára hasonlít, de annak sem stimmel teljesen, legalábbis a Grundfos rendelési kódokat tekintve.

 © pikkpak2016. ápr. 18. 20:44 | Válasz | #3203 
Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem. A következő 3 fázisú frekiváltót próbálom feléleszteni:
Altivar 452U75 7,5KW -
Leírás

A hibákat az 51. oldalon sorolja fel a gépkönyv.

Bekapcsol, LCD kijelzőn részben megjelennek vonalak, megvan az 570v egyenfeszültség a kimeneten, megvan a vezérlő 10v és 24v. Motor kivezetéseken 0-3 v AC közötti feszültség mérhető. A könyve szerint akkor csinál ilyet ha a vezérlő tápfeszültség nem jó.

Képek a hibáról és a panelekről:

Link

Ha esetleg van valakinek ötlete, merre induljak el azt megköszönném. :)

 © vjanos2016. ápr. 11. 20:39 | Válasz | #3202 
Ááááá.... :)

 © PSoft2016. ápr. 11. 19:35 | Válasz | #3201 

És íme...

Egy "Amatőrnek":), máris felkeltette az érdeklődését!:))


 © Amatőr2016. ápr. 11. 19:23 | Válasz | #3200 
"Komoly" darab :) Akkor sem termel zajt ha leejted :)

 © PSoft2016. ápr. 11. 19:01 | Válasz | #3199 

Ma már, alapkövetelmény egy frekiváltótól, hogy...

Minden paraméterében "rugalmasan" alkalmazkodjon a hobbi felhasználó szinte minden igényéhez,és elvárásához.

Azt hiszem, hosszas keresgélés után, megtaláltam a minden igényt kielégítő, hobbistának ideális típust.

Itten van e!:))












 © Aknai Gábor2016. ápr. 07. 08:48 | Válasz | #3198 
Sziasztok,

az alábbi frekiváltóról keresek magyar leírást: Grundfos MGE 100LB2-24FF165-B

köszi, Gábor

 © bogancs2016. márc. 18. 11:19 | Válasz | #3197 
Igen, ez az ATV 16 butábbik kezelő panelje. Általános felhesználásra azonban megfelel.Ha érdekel, hívj fel: +36 30 3768766

 © gab272016. márc. 18. 10:44 | Válasz | #3196 
Szia,

ha jól sejtem, ez az én kérdésemre érkezett válaszul. :)

A manuálból megtaláltam a kezelőpanelek típusszámait - csak az a gond, hogy többe kerül az ebay-ről egy panel, mint a frekiváltó a szűrőkkel anno.

 © bogancs2016. márc. 18. 09:31 | Válasz | #3195 
VW3A16102

 © gab272016. márc. 17. 22:44 | Válasz | #3194 
Sziasztok,

Altivar 16 (2,2 kW) frekvenciaváltóhoz keresek kezelőpanelt. Hátha itt akad valakinek...

Köszönöm!

 © KoLa2016. márc. 17. 22:29 | Válasz | #3193 

 © ANTAL GÁBOR2016. márc. 17. 20:43 | Válasz | #3192 
Olyan vagyok mint a harci kutyák . A mócsingot nem engedem el .. Ma felhívtam a Controll
Solution KFT szervíz mérnökét elmondtam hogy mit tapasztaltam a VFD-L frekiváltónál ( felprogramozom 255 V ra de csak 223 at mutat a display ( 3182 ben felvetett kérdés ) A választ kb 4 óra múlva megkaptam : minden úgy van ahogy leírtam . A VFD - L egy Low cost konstrukció amiben a mikrovezérlő firmware t nem lehet megváltoztatni ( maszkolással állítják elő a programot ami mára már kissé elavult ) A PWM el nem tudnak ( a konkurrenciával ellentétben ) "dagadt " szinuszt csinálni aminek az effektív értéke 255 V lenne .A bemeneti feszültség effektív értéke jön ki első közelítésben a frekiváltóból ( A valóság kissé pesszimisztikusabb mert a DC busz kisebb mint a csúcsfeszültség (az egyenirányítókon is esik a feszültség ) és a helyzetet tovább rontja az IGBT- k szaturációs feszültsége. Persze a DC busz kondi kapacitása is véges . EZ VAN, EZT KELL SZERETNI. ( mottó : vakulj magyar ne láss tót ! ) remélem senkit sem sértek meg vele .( mentségemül : az édesanyám 8 éves koráig nem tudott magyarul mert Kassán született )

 © Csuhás2016. márc. 17. 07:34 | Válasz | #3191 
Alapból hagyd a gyári értéket. Ha le viszed a frekit sípolni fog a motorod, torzabb lesz a kimenő jeled nagyobb fordulatszámon, emiatt talán növekszik a motor vasvesztessége. Ha növeled akkor a váltóban növekszik a kapcsolási vesztesség, ezért jobban melegszik. Szvsz akkor piszkáld ha a kapcsoló jel által keltett zavar mondjuk a hajtások vezérlésében okoz valami hibát.

 © pistikeid2016. márc. 17. 07:21 | Válasz | #3190 
Sziasztok
Segitséget szeretnék kérni egy altivar atv-18u29n4-es tipusú frekiváltó illetve egy 1.5Kw-os motorral kapcsolatban. Ami egy ean esztergában van. Igazán a kapcsolási frekvencia beállitásával nem vagyok tisztában.

Üdv

 © Dakota252016. márc. 15. 08:13 | Válasz | #3189 
Terheletlenül (vagy elhanyagolhatóan kicsi terheléssel) mit mutat?

 © ANTAL GÁBOR2016. márc. 15. 06:44 | Válasz | #3188 
Elküldtem egy értekezést a leveleződre arról hogy mire jutottam ( nagyon érdekes )

 © izbeki2016. márc. 14. 19:34 | Válasz | #3187 
Bocsi, lehet pontatlanul fogalmaztam. A 320V csúcsfeszből neked effektív csak gyök 2-ed része lesz max,
ami 320V csúcsnál kb. 226V effektív!

 © svejk2016. márc. 14. 15:10 | Válasz | #3186 
Egyelőre hagyd a töréspontokat.
- 0-02 10 (setup default)
- 0-04 4 kimenő fesz. jelzés
- 1-00 60 Hz
- 1-01 60 Hz
- 1-02 255 V

ekkor mit mutat?

 © svejk2016. márc. 14. 15:01 | Válasz | #3185 
1-02 paraméter mennyin van?

 © ANTAL GÁBOR2016. márc. 14. 13:50 | Válasz | #3184 
Megismételtem a mérést Dc busz terheletlenül 321 V terhelve 313 V . A kimeneti feszültség változatlanul 223 V . ( display szerint )

 © ANTAL GÁBOR2016. márc. 14. 06:59 | Válasz | #3183 
Viszont adtál egy ötletet : Én a DC Buszt valószínűleg álló motornál mértem . Ha spóroltak a sárgák a pufferkondi kapacitásával akkor ha működik a motor akkor leeshet a Dc Busz . DE ennyire???

 © ANTAL GÁBOR2016. márc. 14. 06:55 | Válasz | #3182 
Bocsi : Van az 1 f betáp ami egy graetz re dolgozik , amit egy puffer elkó követ Így kialakul a DC busz feszültség ami ( a diódák nyitófeszültségét elhanyagolva a hálózati feszültség csúcsértéke ( Up= gyök 2 * Ueff = 324 V ) Én a DC busznál 320 at kaptam ( ennyit veszítünk az egyenirányítás során ) Hát ebből kiférne ( a PWM- mel ) a 255 V ( amit meg is enged programozni a frekiváltó )

 © izbeki2016. márc. 14. 06:26 | Válasz | #3181 
Szia! A betápnál nagyobb feszkót nem tudsz kicsalni belőle. Ha megméred, az pont a 223V lehet.

 © ANTAL GÁBOR2016. márc. 14. 05:31 | Válasz | #3180 
Sziasztok ! tegnap az őrületbe kergetett egy VFD-L 400wattos ( Delta ) frekiváltó. 1f a betáp . 3f motor deltában . Az f/ U karakterisztika nevezetes pontja : max U = 255V az ehhez tartozó f= 55.4 Hz . A frekvencia limitje 60 Hz . A display úgy programozva hogy a kimeneti feszültséget mutassa . És akkor a meglepetés :
F= 60 Hz nél Uki = 223V . Ha átállítom a displayt hogy a DC buszt mutassa akkor az ok mert Udc= 320 V . Tehát van miből megcsinálni a 255 V ot
Műszerrel a motorkapcsokat nem mértem de azt vártam hogy 60 Hz nél 255 V legyen a kimeneten . OK tudom hogy ott egy PWM jel van ,de a kontroller elvégezhetné az integrálást és elvárnám hogy a helyes értéket mutassa

Eddig hittem a Taiwaniaknak ( mégsem tiszta Kína ) de most egy kissé elbizonytalanodtam . Ha valakinek lenne VFD -L je akkor kérem nézze meg a jelenséget

 © Csuhás2016. márc. 11. 19:01 | Válasz | #3179 
Így nem sok választ kapsz, senki sem fog regényt írni. Írd meg meddig jutottál, és kérdezz konkrétan.

 © Gjani2016. márc. 11. 08:35 | Válasz | #3178 
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni frekiváltó beállításba.

Yaskawa V1000-es (VC4A0004BAA) frekiváltóm van.

Ilyen típusú motor: TDK80-1.5-24K
Teljesítmény: 1.5kW @ (24000RPM)
Feszültség: 220VAC
Áram: 7A
Frekvencia: 0-400Hz
Fordulatszám:10-24000rpm

Előre is köszönöm.

 © Papp Ferenc2016. márc. 05. 20:17 | Válasz | #3177 
Írtam!

 © Papp Ferenc2016. márc. 05. 20:17 | Válasz | #3176 
Írtam!

 © horcsab2016. márc. 04. 17:07 | Válasz | #3175 
Viszonylag jól ismerem a Lenze frekiváltókat. Sokat használom, ha tudok segítek.

 © k.sanya2016. márc. 04. 08:31 | Válasz | #3174 
Szia,
Gyakran javítok frekvenciaváltókat .
Keress meg , miről van szó.
Megpróbálok segíteni.

 © szf2016. márc. 01. 19:45 | Válasz | #3173 
Sziasztok!
Sokat foglalkoztam Lenzevel, írjatok magánba, mostaniba elfoglalt vagyok de, ha lesz időm utánanézek a problémáknak.

 © Amatőr2016. márc. 01. 19:23 | Válasz | #3172 
Szia Feri! Találtál valakit? Nekem is egy Lenze okoz fejtörést.

 © guliver832016. márc. 01. 11:24 | Válasz | #3171 
Írta valaki hogy frekvenciaváltókat szerel, de nem találom az elérhetőségét.


 © Papp Ferenc2016. feb. 28. 21:31 | Válasz | #3170 
Üdv! Akadna valaki aki a LENZE frekiváltókat ismeri? Feri

 © Power Pityu2016. feb. 23. 16:15 | Válasz | #3169 
Egy számot elnyomtam a menüben. Most direkt kipróbáltam, és ugyanaz volt a hatása.Viszont a megszüntetést csak a STOP + PRG/RESET gombok - ebben a sorrendben történő - megnyomásával lehetett kezdeményezni. Ez után már a szokásos módon tudtam navigálni a menüben. Na.....ez nem tudtam.

 © Csuhás2016. feb. 23. 16:02 | Válasz | #3168 
No és mi volt az ok?

 © Power Pityu2016. feb. 23. 15:54 | Válasz | #3167 
Tüzetesen átnyálaztam a doksit, sikerült kiütni a "hiba" okát :)

 © Power Pityu2016. feb. 23. 15:35 | Válasz | #3166 
Sziasztok.
Egy Frenic Multi frekiváltó menüjében elnyomtam valamit, aminek hatására semmit sem hajlandó csinálni. A kijelzőn az OH2 - ez külső hibajelzést jelent, persze a valóságban semmi ilyen hiba nincs - hibajelzés villog, amit sehogyan sem tudok törölni. Tud valaki valami okosságot?
Előre is köszönöm.

 © Cseh László2016. feb. 19. 18:51 | Válasz | #3165 
Nekem is jól jött volna egy két esetben a 33,5-es fordulattól kisebb.
Egy érv a frekiváltó mellett.

 © Csuhás2016. feb. 19. 18:40 | Válasz | #3164 
Ha leveszed a fordulatszámot akkor a motortengelyre szerelt ventilátor kevesebb levegőt fúj ezért így túlmelegedhet a motor. Ha gyakran használod így akkor célszerű egy független motoros hűtést rakni a motorra. ( Én az esztergán csak kicsit szoktam változtatni a fordulaton. Alapvetően most is a mechanikai váltót használom. Gyakorlatilag a lágyindítás miatt került a gépre, illetve jól jött nagy menet vágásakor és rugó tekeréskor az egész alacsony fordulat. )

 © guliver832016. feb. 19. 18:37 | Válasz | #3163 
Lehet nem itt a helye, de létezik olyan hogy 160V/200V DC frekvencia váltó vagy minek is nevezem?
Landert Motor ez van ráírva 160/200V 1,4Kw
Ez egy fékes motor

 © Cseh László2016. feb. 19. 18:33 | Válasz | #3162 
Az árát csak kíváncsiság miatt kérdeztem, nem tervezem eladni, majd csak hasznát veszem valahol valamikor.
Az 5,5 kw-os esztergát ha elbírná akkor főleg nem adom el.
Igaz annak az átkötése ferkiváltósra csak terv, nem túl sok értelmét látom jelen pillanatban, de ez idővel változhat.
De Csuhás kolléga pont az ellenkezőjét mondja.
Valahol olvastam olyat ha lehúzom vele a Hz-et melegszik miatta a motor.
Ez fölfelé is igaz, vagy egyáltalán nem igaz

 © izbeki2016. feb. 19. 18:11 | Válasz | #3161 
Nem értem miért van ráírva 4KW, mikor adatlapja szerint 7.5 HP, ami 5.5kW-nak felel meg???
Az árama is (11A)elég 5.5KW-os motorhoz. Ha mázlista vagy, 30e körül el tudod adni.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com