Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Frekvenciaváltó
Frekiváltó

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben

 © Páltegnap 16:24 | Válasz | #2506 

Erre csak azt tudom mondani, hogy két dolog határtalan.
Az egyik a világűr a másik pedig az emberi hülyeség, de az elsőben nem vagyok teljesen biztos.
Amúgy meg az ilyen elektronikai rémtörténeteket szerintem a semlegesbe vigyük át mert ez az egyik olyan topik ami nincs rommá OFFolva


 © ETtegnap 16:06 | Válasz | #2505 
Jó 30 éve nyári melón dolgoztam elektromos karbantartóként a Biogalban. Ott az egyik fiatal szaki a kapcsolószekrényben mérte a feszültségeket egy ilyennel.
Az egyik végét a sínen tartva rájött, hogy viszket a füle, benyúlt a másik végével a fülébe és megvakarta.
Nem volt őszinte a mosolya utána.

 © Páltegnap 11:33 | Válasz | #2504 

Na igen, ha fogyasztói státuszba kerülsz jól szigetelt cipőben , vagy bakancsban akkor nincs az az érintésvédelmi eszköz ami ne nézné bután, hogy szénné égsz.


 © robroy007tegnap 11:10 | Válasz | #2503 
csak egyetlen kósza gondolat témától függetlenül...

az Fi relé sem véd meg minden esetben

volt szerencsém belépni az E-on hálózatba Fi relén keresztül

mivel Nulla és fázis közzé kerültem hirtelenjében

szóval ez sem élet biztosítás

de a munkavédelmi cipő azért hatásosnak bizonyult addig a pontig

 © Páltegnap 10:31 | Válasz | #2502 

Példának újra felhozom a Lenze frekvenciaváltót.
Új korában tökéletesem működött, aztán ahogy öregedett elkezdte lecsapkodni a Fi relét.
Jöttek a villanyreszelők és kicserélték az érintésvédelmi eszközt.
Úgy tűnt hogy megoldódott a probléma mikor újra leverte mint látássérült az a bizonyos üvegárút.
Akkor jöttek a "mesterek" és kicserélték egy nagyobb hibaáramúra az eszközt.
Na ez addig ment míg elérték a 300 mA-es értékűt, így is lecsapkodja kicsit ritkábban.
Ezután ennyi volt a magyarázat
Annyira nem izgatott a dolog, hogy megnézzem az eszközt mi csinálhatja a gebaszt meg nem is az én hatásköröm volt.
90% a hidegítő kondenzátor nem bírta a folyamatos RF zavart elnyomni a DC bus-on és feladta a harcot.
Így szépen elkezdett kijutni a zavar az AC körre ahol az előtte lévő zavarszűrő teszi a dolgát és így keletkezik szép nagy hibaáram.
Legalább is más logikus magyarázat nincs erre.
Amúgy se a szívem csücske a Lenze, de ezeket még valamennyire lehet javítani, mert nem egy monolit a power része.


 © Szalai Györgytegnap 06:39 | Válasz | #2501 
Én is osztom Pál véleményét, a jó védőföldelés szükségéről. Kell az és nem helyettesíthető FI relével.
De ha a túláram és zárlatvédelem lassú, akkor önmagában a földelés sokszor kevés a hatékony érintésvédelemhez, mert a testzárlati áram nem oldja megfelelően rövid idő alatt.
Kell valami gyorsabb, és az a hibaáram kapcsoló.

Azt is meg kell említeni, hogy pár éve léteznek már, kifejezetten a frekvenciaváltós alkalmazásokhoz készült hibaáram kapcsolók is.
Szerencsére a kapcsolóüzemű készülékek hibaárama nem a hálózati frekvencián, hanem annak felharmonikusain keletkezik. A baj, hogy a hagyományos felépítésű hibaáram kapcsoló ezekre épp úgy érzékeny, mint a hálózati frekvenciájú hibaáramra. A frekvenciaváltóhoz készült hibaáram kapcsoló tűri a felharmonikus frekvenciákon keletkezett hibaáramokat, de érzékeny marad a hálózati frekvenciájú hibaáramra.
Ettől hatékony, kapcsolóüzemű környezetben is.

 © ANTAL GÁBORtegnap 05:55 | Válasz | #2500 
Paul igazat beszél. A volt munkahelyemen ( Miskolci Egyetem ) egy felújítás alkalmával minden hálózatot átszereltek ÉV relésre. Sokat szívtam a frekiváltókkal. Volt ahol kicseréltük 300 mA esre a relét, volt ahol kikötöttük. A rádiófrekvenciás zavarszűrés kondijai okozzák a problémát Egyszer egy olasz frekiváltónál a szervizes tanácsára egy vezetéket kellett elcsípni

 © Pál2014. ápr. 22. 23:57 | Válasz | #2499 

300-as ÉV-nek hobbi közegben annyi értelme van mint rácsos ablaknak egy tengeralattjárón.
Százszor többet ér egy normális földelés mint egy ÉV relé.
Vizes blokkba meg kötelező az új építésű házakban, lakásokban.


 © Áts László2014. ápr. 22. 23:49 | Válasz | #2498 
Az optimumnál vettem az esztergámat évekkel ezelőtt.A használati utasításban benne van a freki váltós verzió is,és 300mA-es ÉV relét írnak elő hozzá,különben leveri... Viszont azt nem minden sarki bolt árulja és még drágább is. És vizes közegnél nem használható!(meg még biztos sok helyen)

 © Pál2014. ápr. 22. 23:37 | Válasz | #2497 

Több frekvenciaváltó szenved ebben az ÉV relé betegségben.
Ha normális védőföldelés van a gépen akkor nem lesz belőle probléma.
Csak gondolkozz logikusan és rájössz miért is veri le.
Mivel a frekvenciaváltó rádiófrekvenciás zavart kelt és ez vissza szivároghat a hálózatra amit az zavarszűrő levezet a föld felé.
Hoppá már is megjelent a hibaáram ami leveri a biztonsági eszközt.
Például a Lenze még a 100 mA-es ÉV-t is úgy leveri mint bantu négert a mocsárláz
Amúgy ha DC körben lenne a zavarszűrés akkor nem jutna ki a hálózatra és így nem csapkodna le semmit.


 © kflaudio2014. ápr. 22. 23:21 | Válasz | #2496 
Sziasztok!

Segítség (ötlet) kellene.
Adott egy cseh gyártmányú elszívó (egy lézergravírozóhoz kapcsolva), amiben van egy Frecon gyártmányú 1.5 kW-os frekvenciaváltó.
Az ÉV-relét állandóan lecsapja, ami a testen megjelenő fél hálózati táp eredménye. Ez mondjuk teljesen rendben van, mert az ÉV-relének ez a dolga.
Viszont a hiba okán gondolkodom. Csak azért, mert egyszer tudtam belenézni a szerkezetbe, mert szinte mindig megy.
Most az ÉV-relé előtti védőföldes vezetékről használják, így nem vágja le a relét, és nem is ráz.
Jól gondolom, hogy az EMC-szűrő lehet a hiba oka? Sajnos a frekiváltót nem kötöttem le az EMC-szűrő kimenetéről, ezért csak okoskodom.
Szoktak-e az EMC-szűrők ilyen jellegű érintésvédelmi problémákat okozni?

 © siposi702014. ápr. 18. 17:10 | Válasz | #2495 
Előre is köszönöm.
A probléma meg oldodott.A 204-es minimális referenciát huta le 50.00-re.
De a potméteres dolog még fenn áll .
Egyébként Polgáron lakom.

 © ferisz2014. ápr. 18. 15:02 | Válasz | #2494 
Ha más nálam okosabb nem jelentkezik, nekem elüldheted a beállított paramétereket, ha van időm foglalkozom vele. Merre laksz ? Csak azért kérdezem mert elég nehéz "távgyógyítani" bár néhányszor már sikerült.

 © siposi702014. ápr. 18. 14:49 | Válasz | #2493 
Tisztelt Ferisz !Egyszer már belett lőve fix 15000rpm-re,most potméterrel szerettem volna használni .
Az ismerősőm nekilátott s minden elment .
A motor paraméterek vissza lettek állítva a fordulat 8500rpm nem tudom feljebb vinni.

 © ferisz2014. ápr. 18. 06:30 | Válasz | #2492 
Most látom hogy autóban nem tudod állítani a ref et. Ha a 2-es paraméter nulla, és be van kötve a potméter nem tudod állítani a frekvenciát?

 © ferisz2014. ápr. 17. 20:58 | Válasz | #2491 
Üdv!
Ezt a típust nem ismerem de ez talán segít http://www.azimutkft.hu/downloads/segedletek/2800_Kezelesi_utmutato.pdf ahogy látom a leírásból: CHANGE DATA megnyom,fel, le gombbal HAND módba rakni, ekkor a referenciának kéne látszódni. 20-as paramétert engedélyezni kell ENABLE

 © siposi702014. ápr. 17. 19:39 | Válasz | #2490 
Szép napot!
Segítséget szeretnénk kérni.
DANFOSS VLT 2800 Készülék programozásában .
A gondom automata modban nem tudom a 106 paraméterben megadott fordulatot előcsalni.
De a legjobb ha 1k potméteren keresztül tudnám állítani a fordulatot.
Ha valaki segítene elküldeném az eddig be állítot paramétereket.
Előre is köszözöm


 © ferisz2014. ápr. 17. 15:55 | Válasz | #2489 
Tapasztalatom szerint, esztergához legalább 2x nagyobb frekiváltó kell mint a főorsó motor. Békebeli "igazi" esztergán 1.5kW-os motorral 2.2 frekiváltóval fékellenállás nélkül 0.3 másodpercet sikerült elérni le, illetve felfutási időnek. ( kiiktatott védelemmel , 1.2 x-es túlterhelés engedélyezéssel, DC köri feszültség maximum, a plafonig tolva ) Ezt már a mester is elfogadhatónak találta a mágneskapcsolós irány váltás után. A frekiváltó a meglévő kezelőszervekről kapta az indító, irányváltó, leállító parancsot.

 © matricás2014. márc. 30. 16:50 | Válasz | #2488 
ez így van :)
(de vörös proletáron vágtam m20*1 menetet)

 © hostya2014. márc. 30. 16:46 | Válasz | #2487 
Van egy olyan érzésem hogy Te még soha nem kezeltél frekiváltót a kezelő paneljáról.. :)

 © matricás2014. márc. 30. 16:33 | Válasz | #2486 
kikapcsolom, lelassít 20 sec, kikeresem a menüben az irányváltást, megtalálom, megnyomom a startot, szép lassan felgyorsul 60 Hz re. Ennyi.

 © matricás2014. márc. 30. 16:29 | Válasz | #2485 
ha nem pc vág menetet, nekem a horonynál ki kell kapni a kést, és irányváltani :)

 © Sz.József2014. márc. 30. 15:56 | Válasz | #2484 
Hát ez-az...

 © Pál2014. márc. 30. 15:56 | Válasz | #2483 

Olyan frekvenciaváltó ami tud félellenállást kezelni simán megfogja neked a gépet 0.1-0.2 sec alatt és forgásirányt is vált azonnal, ha kell.
Természetesen lesz vele mit tökölni, hogy úgy megálljon mint a gerely.


 © Sz.József2014. márc. 30. 15:56 | Válasz | #2482 
És miért ott akarod kapcsolgatni?

 © laacika2014. márc. 30. 15:55 | Válasz | #2481 
Szerintem ez megoldható a freki váltó saját irányváltó funkciójával.

 © matricás2014. márc. 30. 15:47 | Válasz | #2480 
ettől tartottam...
pl eszterga, menetvágás

 © Pál2014. márc. 30. 15:44 | Válasz | #2479 

Kapcsolgathatod , ha azt akkor csinálod mikor a frekvenciaváltó áll.
Különben lehet belőle nagy bada bumm is
Amúgy minek kéne azt kapcsolgatni ?


 © matricás2014. márc. 30. 15:36 | Válasz | #2478 
Sziasztok, egy fr.váltó kimenetén a motort kapcsolgathatom? pl relével? vagy nem örül neki

 © laacika2014. márc. 30. 15:27 | Válasz | #2477 
Oké,köszi.

 © Teaway2014. márc. 30. 14:52 | Válasz | #2476 
Azt írta, "működik rendben", ebből nekem az jön le, hogy összekábelezte.

 © Sz.József2014. márc. 30. 14:13 | Válasz | #2475 

 © ebalint2014. márc. 30. 14:08 | Válasz | #2474 
Vezetéket feltétlenül.

Bocs...

 © Teaway2014. márc. 30. 12:05 | Válasz | #2473 
Nem, semmit se.

 © laacika2014. márc. 30. 11:14 | Válasz | #2472 
Azt mondják hogy a motor és a freki váltó közé nem szerencsés tenni semmit,egy kapcsolót se lehet betenni közé?

 © laacika2014. márc. 29. 11:45 | Válasz | #2471 
Sziasztok.
Vettem egy freki váltót,kipróbáltam működik rendben de zavar az hogy nem igazán értek a felprogramozásában,arra gondoltam hogy találltam a neten hozzá user manuált,szerintem ezt le kellene forditgatni kinyomtatni és elkezdeni nyomkodni,felfutás,lefutás stb.
Pl a sokat emlitett Sleep (csúszás)-et is be kell állitani,pontosan azt se tudom mit jelent,tudom igy nehéz segiteni de tanácsokat elfogadok hogy hogy induljak neki.
Erről a tipusról van szó:VF61m 2r222 (Egy fázisú 2,2Kw-os).

Ezt találltam róla.

 © svejk2014. márc. 25. 21:26 | Válasz | #2470 
Még ezért egy kérdés nyitva maradt a manult elolvasva is.
Ha akadna hozzáértő annak szívesen venném a segítségét magánban, mert igazából a problémát sem tudom egzaktul megfogalmazni.

 © svejk2014. márc. 25. 18:17 | Válasz | #2469 
Basszus, rosszul kerestem, regisztráció után le tudtam tölteni a gyártó honlapjáról.
Ha kell valkinek szóljon!



 © svejk2014. márc. 25. 18:02 | Válasz | #2468 
Nem lapul véletlen valakinél egy ilyesmi manual?

Az őrületbe kergetnek ezek az olaszok, hogy semmi terméktámogatás nem érhető el sehol a cuccaikról.
Ha néha van is valami az csak esetleg olaszul.

Ez most egy Control Techniques, Spindax Worldwide fantázianéven futó HB017-es főorsóhajtás, de semmit nem találok róla.
Alapjában véve működik, de ha lenne egy hozzáértő fórumtárs attól kérdeznék egy-két dolgot.




 © laacika2014. márc. 23. 00:33 | Válasz | #2467 
Esetleg valaki ismeri a Toyo Denki (japán) frekiváltókat?

 © laacika2014. márc. 22. 00:12 | Válasz | #2466 
Már túladtam rajta,ahogy jött úgy ment,szerintem se volt nagy baja de sajnos nekem nem lett volna ismerősöm aki megjavitotta volna,keresek egy jóval fiatalabbat.A cégnél meg (Procon) nagyon rendesek voltak,egy illetővel elbeszélgettem egy kicsit a dolgokról,a szóban forgó 24 éves freki váltóba még NDK cuccok is vannak,szóba jött egy másik freki váltó ami 3x380 (400v) betápos tehát 3 fázisú,kizártnak tartotta hogy menjen 1x230V ról de még az is megoldható lenne szerinte,szóval lehetetlent nem ismer,nem ma kezdte ezen a téren a dolgokat.

 © Csuhás2014. márc. 21. 15:24 | Válasz | #2465 
Azért a nagyja jó annak, legfeljebb pár alkatrészt kell cserélni. Leginkább a fetek, a szűrőkondi ( és vele a greatz + lágyindító ) vagy a segédtáp szokott megpusztulni. Szvsz még rajz nélkül is meg lehet javítani.

 © laacika2014. márc. 20. 22:58 | Válasz | #2464 
A frekiváltó halott!!

 © laacika2014. márc. 20. 12:38 | Válasz | #2463 
Irtam a "Segitség béna vagyok" topikba frekiváltó bekötésével kapcsolatban,aki tud segitsen.

 © laacika2014. márc. 17. 11:22 | Válasz | #2462 
Köszi,ki fogom próbálni,de ha mondjuk jobban megterhelem a motort nem fogom megölni vele a f váltót?

 © technixx2014. márc. 16. 11:06 | Válasz | #2461 
Ha nem használod ki teljesen a motort 1,5kW-ig, akkor használható lehet. A mostani újabb típusok közt vannak olyanok, hibával megállnak, ha nagyobb motor van rajtuk. A tiéd szerintem még nem érzékeny erre. Ki kell próbálni, puding próbája az evés.

 © laacika2014. márc. 16. 00:43 | Válasz | #2460 
Arra lennék még nagyon kiváncsi hogy ha erre a tranzisztoros frekiváltóra 1,1Kw-os motort lehet kötni mit szólna az 1,5Kw-os hoz.

 © technixx2014. márc. 15. 08:50 | Válasz | #2459 
Ismerősnek néz ki, pár magyar gyártmánnyal találkoztam már, lehet épp ilyennel is.

 © ANTAL GÁBOR2014. márc. 15. 06:44 | Válasz | #2458 
szerintem igen . A 15 Kw os motor névleges árama( felpörgés után ) úgy 30A lenne de ha nincs kiterhelve akkor saccra elég neki a 10 A ( Üresjárásban ) A tengelyre épített tárcsa szépen felgyorsítható ha fokozatosan indul a motor . ( akkor lenne baj ha induláskor is igény lenne a nagy nyomatékra ( Pl egy súlyt emelő csörlőd lenne vagy egy nyomásra dolgozó kompresszorod) . Nekem a frekiváltó szimpatikusabb

 © laacika2014. márc. 14. 22:43 | Válasz | #2457 
Még egyenlőre nincs hibajelenség (és remélem nem is lesz),ma vettem,jövőhéten jön meg,csak miheztartás végett kérdeztem.Ismerős esetleg?Tudsz róla valmit mondani igy képekről?Neten nem találltam semmit róla. Frekiváltó

 © Katona Tamás2014. márc. 14. 21:58 | Válasz | #2456 
Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni abban,hogy 3×25 amperes c-s megszakítóról tudnák e üzemeltetni egy 15 kw-os 1400 as fordulatú villany motort,frekvenciaváltó vagy lágy indító segítségével.Indításnál a villanymotor tengelyén egy 35 kilós szegmens fej van közvetlen ráépítve, ami nehezítheti az indulást.Ha a villanymotor már forog ,a motor teljesítményének elegendő lenne a negyede a feladat elvégzéséhez.Előre is köszönöm!

 © technixx2014. márc. 14. 16:29 | Válasz | #2455 
Típus? Hibajelenség? Egyébként sok javítható.

 © laacika2014. márc. 14. 11:52 | Válasz | #2454 
Régi tranzisztoros freki váltókat ismeri valaki? Ha rosz javitani lehet?Lehet csak egy vagyonér?Az 1.6 kVA mekkora ráköthető motort jelenet Kw-ban?

 © Csuhás2014. márc. 05. 08:16 | Válasz | #2453 
Kisebb dhalander frekiváltós hajtásához talán használható lehet:
220/350 leválasztó trafó

 © svejk2014. feb. 21. 12:38 | Válasz | #2452 
Bírják.

Egy autótrafó szerintem 90% felett van hatásfokban. Itt ugye a vasmagnak csak kb. a teljesítmény felét kell átvinnie, ezért a mérete is elfogadható.

 © jeepatti2014. feb. 20. 17:14 | Válasz | #2451 
Beterhelést csak üresjárat időre gondoltam.
Hogy a csúcs feszültség nehogy kivágja a frekiváltót.

De ha van olyan frekiváltó ami bírja a 670 V környékét akkor nem kell.

Egy autótrafó esetén 2 kw nál mennyi lehet a veszteség?


 © Pál2014. feb. 20. 15:43 | Válasz | #2450 

Az én se tudom minek beterhelni
De ez a feszültség kétszerező előbb megoldható mint egy 2kW-os autó trafó.


 © svejk2014. feb. 20. 08:55 | Válasz | #2449 
De miért kell beterhelni?
A 3 fázisú frekiváltók általában 380-480 bemenő az engedélyezett.

Én egyébként inkább az autotrafó a bemenetre híve vagyok.

 © Pál2014. feb. 20. 00:05 | Válasz | #2448 

660 voltot beterhelni 3 darab 100-as izzóval tudnál, és azért 300 Watt meddő fogyasztás nem hiszem, hogy rentábilis lenne.
Villamos műveknél dolgozók kedvezményesen kapják a delejt, de ha ott dolgoznál akkor bizonyára már bent lenne a 3 fázis is.
Lenze frekvenciaváltók között vannak amik 500 VAC-val is üzemelnek ami 700VDC Bus feszültséget jelent, így képes elviselni a feszültség kétszerezős működést is.
Valahol van egy A4 lap méretű panelem ami tele van 1000uF kondenzátorokkal amihez csak 2 dióda és pár darab töltő ellenállás és egy időrelé kell és máris meglenne a duplázott egyenirányított hálózati feszültséged.
Mert több ezres kapacitás felett nem lehet közvetlen hálózatról indítani mert letépi a villanyórát a kismegszakítóval együtt.
Ezért csinálják azt, hogy pár 100 ohmon keresztül töltik fel és ez után kapcsolják rá közvetlen.
Egy ilyennel és egy megfelelő bemenő feszültségű frekvenciaváltóval lenne a legegyszerűbb megoldás.
A másik az, hogy ha klímával akarsz fűteni akkor GEO Tarifát kell igényelni és akkor ott lesz a 3 fázisod akár 63 Amperrel.


 © jeepatti2014. feb. 19. 19:09 | Válasz | #2447 
Bocs a pontos típus MT36JG4D danfoss elvileg 2KW os villamos felvételű

 © jeepatti2014. feb. 19. 19:02 | Válasz | #2446 
Igen egy klíma kompresszorról van szó.
Ugye ez sajnos zárt és azért lenne jó megoldanom az egy fázisról 230V ról a 3 fázis 380V generálást, mivel így nem kéne kompresszort cserélnem. (pontos teljesítményét nem tudom típusa MT36JG4E danfoss)

Több frekiváltón állítólag ez egyenáramú oldal ki van vezetve (kondi rész) így a fesz kétszerezős kondis egységet oda lehetne kötni direktben így a belső dióda nem lenne érdekes.

Ha kondis fesz kétszerezőt alkalmazok, akkor valóban a terheletlen feszültségét 660 VDC lehet. Ezt egy kis terheléssel gondolom le lehetne venni pl 100W os égő? Elenálás..
Aztán ha üzemel a motor már ez kikapcsolható.

Veszteség szempontból a kondenzátoros feszültség kétszerező elvileg jobb mint egy trafó ha jól emlékszem. Toroid trafónál ha jól emlékszem 90% feletti a hatásfok simánál is talán.

Szóval vagy maradjak 1 db 230V 1 fázis / 230x3 fázis + egy 3 fázisú trafó rá? (ekkor a frekiváltó azárt kicsit butítva lesz)

Vagy a betáp oldalra egy 230be / 380 ki tarafó.

Vagy 230V + fesz kétszerező / 380-480 bemenetű frekiváltó ami kb 3-4 KW os

A kompresszor:

http://www.danfoss.com/Products/Categories/Detail/ra/Compressors/Maneurop-reciprocating-compressors/MT-Reciprocating-compressors-for-R22-single/Motor-voltage-code-4-380-400V350Hz-460V360Hz/MT36-4M/588713e0-635a-4824-8760-1e6b0f01517b/e3a2e318-d873-4a10-8425-ac9d01e87d1b.html

DANFOSS kompresszor adatlap

 © Pál2014. feb. 19. 00:08 | Válasz | #2445 

Akkor bizony csöcs.
A diódákról meg annyit, hogy igen erősen túl van méretezve pont azért ha 1 fázis kidőlne.
Mivel a legtöbb ilyen egység nem figyeli ha kiesik véletlen a fázisok közül valamelyik.
És maga az egység is 150%-al túl van tervezve amit 30 másodpercig képes biztosítani. ( 120%-ot 2 percig )
De itt is csak szoftveresen van lekorlátozva az idő, hogy a motort ne gyilkolja le.


 © jani3002014. feb. 18. 23:57 | Válasz | #2444 
Ez egy zárt klímakompresszor úgy emlékszem :)

 © jani3002014. feb. 18. 23:56 | Válasz | #2443 
Köszönöm ! A dióda híd esetleges túlterhelése egyértelmű .

 © Pál2014. feb. 18. 23:55 | Válasz | #2442 

Nem egy ilyen motornál óvatosan kibontva a tekercsfejet és szétkötve a csillag pontot kivezettem a maradék 3 tekercs véget.
A mostani szalagfűrészemen is így van megoldva, hogy 3x200 Voltos frekvenciaváltóról menjen.

 © technixx2014. feb. 18. 23:50 | Válasz | #2441 
Azt nem tudom, eddig még nem kellett fesz kétszerezőhöz nyúlnom.
Ha a frekiváltó 3 fázisú betápra van tervezve, akkor a 3 fázison megoszlik az áram, így a benne lévő 3 fázisú egyen irányítón is. Ha csak "2 fázis" -ra van kötve a betáp, akkor ez az áram csak a használt "2 fázis" diódáin oszlik meg.Szerencsés esetben bírja, csak jobban melegszik. Ha nincs szerencsénk, elpukkan az egyenirányító, ami rosszabb esetben egyben van a teljesítmény híddal. Ilyen esetben ajánlott kissé felül méretezni.

 © Pál2014. feb. 18. 23:47 | Válasz | #2440 

Ezt hol olvastad?
3x200 Voltos 3.7 kW frekvenciaváltót üzemeltettem 1 fázisról teljes terhelés mellet is minden probléma nélkül.
Ha megroggyan a DC bus feszültsége annyira, hogy low voltage input-al leállna akkor meg kell támogatni mémi kondenzátor pakkal.


 © jani3002014. feb. 18. 23:44 | Válasz | #2439 
Az a problémája ha jól emlékszem ,hogy nincs kihozva a motorból mind a 6 tekercsvég , csak 3 .
Ezek szerint akkor csak nagyobb teljesítményű frekiváltó kell ? A feszültségkétszerező működne KW nagyságrendű teljesítményeken ?

 © Pál2014. feb. 18. 23:41 | Válasz | #2438 

Jó pár éve dobtam fel ezt a feszültség kétszerezős megoldást.
Egy hátránya, hogy olyan frekvenciaváltó kell hozzá ami képes elviselni a terheletlen feszültségét, ami 660 VDC körül van.
Esetleg a másik megoldás egy 1 fázisú bemenettel rendelkező frekvenciaváltó és egy 3 fázisú transzformátor a kimenetre.
Az ilyen megoldás annyiból előnyös, hogy a PWM frekvencia által okozott zavarokat is szűri.
Amúgy szabadna kérdezni mit szeretnél csinálni amihez szükséges a 3x400volt ?
Mert a 2 kW környéki motorok 90%-a átköthető deltába és így ez az egész procedúra okafogyottá válik.


 © technixx2014. feb. 18. 23:22 | Válasz | #2437 
Az eredeti elképzeléssel meg az, hogy 1 fázisú betápból nem lesz 3 fázis a frekiváltónak. Ha netán feszkétszerezővel lenne használva a frekiváltó(ami továbbra is 1 fázis marad), akkor nem szabad kivenni belőle a maximumot, mert nem bírja, nem arra tervezték. Kompromisszumot kell kötni.

 © jani3002014. feb. 18. 23:17 | Válasz | #2436 
Soha nem próbáltam a feszültség kétszerezőt , de szerintem az jóval kisebb teljesítményekre való .
Nem igen tudod megúszni ,220/380 voltos autó trafó nélkül , ha mindenképp 400 volt kell .

 © jani3002014. feb. 18. 23:13 | Válasz | #2435 
Avval csak az a gond hogy nem lesz 400 volt .

 © technixx2014. feb. 18. 20:52 | Válasz | #2434 
Létezik frekiváltó 1 fázisú betáppal ekkora teljesítményre. Szerintem sokkal korrektebb megoldás lenne.

 © jeepatti2014. feb. 18. 20:49 | Válasz | #2433 
1 fázis 230V ról szeretnék 3x380 v környéki feszkót előállítani kb 2kw nagyságban.

Többen mondták használnak kondenzátors feszültség kétszerezőt (2 kondi + 2 dióda)évek óta 480V os frekiváltó elé téve megy.

Van másnak is tapasztalata ebben?

Vagy más ötlet?

 © bocsiz2014. feb. 14. 21:23 | Válasz | #2432 
Köszönöm, és megnézem a weblapon is természetesen!

 © bocsiz2014. feb. 14. 21:22 | Válasz | #2431 
Köszönöm, a felező által elfoglalt hely megmaradása is nagy előny lesz! Marad még 4x4 áttétel.

 © istvan102014. feb. 14. 10:01 | Válasz | #2430 
Weblapomon találsz árlistát és gépkönyveket is www.lionelectric.hu Ha segítség kell, hívjál.

 © istvan102014. feb. 14. 10:00 | Válasz | #2429 
Üdv. Forgalmazok ilyen frekvenciaváltókat. Fel is programozom. Garancia 20 hónap. A teljesítmény = fordulatszám x nyomaték.A frekiváltó állandó nyomatékot tud. A nyomaték a motor fordulatszám csökkentésével nem nő, míg a mechanikus, áttétellel történő szabályozásoknál igen. Ennek ellenére sokan vettek tőlem frekvenciaváltót és használják is.

 © Tibor452014. feb. 13. 22:34 | Válasz | #2428 
Csak óvatosan ..... Pár fokozatot tartsál meg a mechanikából is. Ugyanis a mechanikus váltót nem tudod teljesen kiváltani, mert pl. 60 1/min főorsó fordulat esetén a 2 kW-ból alig marad teljesítményed, ha frekiváltózol, míg mechanikus váltóval majdnem mind megmarad a motor P-ból.

 © bocsiz2014. feb. 13. 22:25 | Válasz | #2427 
Szép Estét! Eszterga 1,5-2,0kW.os motorját szeretném egy fázisról és frekvenciaváltóról járatni, hogy el tudjam kerülni a mechanikus váltó beépítését, helyszűke miatt is.
Mivel nem sok "tanulópénzt" szeretnék fizetni a kísérletezgetésre, kérem a jó tanácsotokat ez ügyben!
Milyen frekiváltó típust érdemes keresnem?
Mi az ami nem jó?
Van-e valami ami a motor paramétereit,
típusát is meghatározza?
Tud-e valaki megbízható beszerzési forrást?
Természetesen használt érdekelne és lehetőleg olcsóbb...

 © svejk2014. feb. 09. 10:19 | Válasz | #2426 
Blokkvázlatok, de ennyi gyakorlatilag elég is.
Ritkán kell/éri meg ennél mélyebbre belebonyolódni.
Az első genererációsokhoz esetleg elképzelhető részletes rajz, nekem egy sincs.

No meg ha egy párat kirajzolsz, akkor már érteni fogod... :)

Ne kívánd tőlem és mástól sem, hogy átolvassuk az ismeretlen frekiváltó manuálját tüzetesen és megmondjuk a tutit.
Persze ráhibázni lehet...

Küld el nekem azt a Mitshut, most már kíváncsi vagyok rá.

Egyébként régebben én is megvettem minden vicek-vacak frekiváltót ami az utamba került, akár jó volt akár nem. Jó sok pénzt beleöltem, persze gyakorlati haszna nem lett, csupán kaptam egy átfogó képet.

Ma már meggondolom milyet veszek meg...

 © Bencze András2014. feb. 09. 09:39 | Válasz | #2425 
Valóban rosszul írtam, tulajdonképpen a sönt egyik fele sincs kivezetve.. Egyik fele táppont is, a másik felére egy műveleti erősítő csatlakozik. Ugyanis amelyik modulban már sönt is van az általában IPM nevezett meghajtókkal és egyéb nyalánkságokkal megtűzdelt áramkör. Lásd a példában említett modult. Ezzel együtt szívesen veszem ha hozol példát a kétkivezetéses söntös IGBT modulra.

 © technixx2014. feb. 08. 22:53 | Válasz | #2424 
Dehogynem! Ha a sönt egyik vége van csak kivezetve, annak nincs értelme, nem tudod mérni a rajta átfolyó áramot. Ha pedig külső elemekkel méreg az áramot akkor értelmét veszti a modulon belüli sönt.

 © Papp Ferenc2014. feb. 08. 22:29 | Válasz | #2423 
Szia! Egyébként létezik közkézen forgó kapcsolási rajz frekvenciaváltókról?? Már csak a kapcsolástechnikai megoldásokra gondolok.Küldök majd képeket a modulról. Köszi! Megnéztem mit zár rövidre a modul kivezetése,de most hirtelen nem tudom.Később megírom.

 © Bencze András2014. feb. 08. 21:53 | Válasz | #2422 
Táphiba lesz meglátod. Nem kapnak vezérlést az IGBT-k. Ha le tudod választani a modulról a 310V-ot, akkor nyugodtan mérhetsz. Egyébként nagy durrt kockáztatsz. De óvatosan! Küldj fotót a modulról, ill. azt, hogy mit sikerült a lábakból azonosítani. Egyébként ahogy Svejk írta, vannak beépített söntös modulok mint pl. PS11036, azonban mindkét pontjának kihozatala nem indokolt, de nem lehetetlen, hogy kihozzák.

 © Papp Ferenc2014. feb. 08. 20:30 | Válasz | #2421 
Szia! Még nem megy. Megpróbálok egy beöntött hidat szétkapni ,hátha megláthatom annak a két lábnak a szerepét.Ha lenne cnc-m, akkor már régen meglenne.

 © Bencze András2014. feb. 08. 19:06 | Válasz | #2420 
Nehéz lesz, hacsak nincs nagy szerencséd. A Robicont (USA) megvette a Siemens és minden korábbi infó csak más oldalakon érhető el. A Mitsu műxik már?

 © Papp Ferenc2014. feb. 08. 15:16 | Válasz | #2419 
Szép Napot! Rendelkezem egy ASIRobicon nevezetű GT200-as típusú frekvenciaváltóval. Esetleg lenne valakinek Manual-ja hozzá? 3 fázisú betáp 3Kw Köszönöm! Feri

 © Papp Ferenc2014. feb. 03. 13:31 | Válasz | #2418 
Rendben,megteszed,hogy átnézed nekem a manualt. Egy német oldalon találtam egyet ami okosabb mint amit a japcsi feltett.Elküldöm neked.Egyébként az árammérés sőntjére tennének direktben egy zénert?Az IR2130 kimenetére van téve 3 elkó,azokon sem mérek feszt.

 © svejk2014. feb. 03. 13:14 | Válasz | #2417 
Egy hasonló arégi mitsu a múltkor enegem is szívatott, persze kiderült csak én nem jól értelmeztem az manuált.

 © svejk2014. feb. 03. 13:13 | Válasz | #2416 
Ne bonyolódj bele, majdnem biztos, hogy csak paraméterezési hiba.

 © svejk2014. feb. 03. 13:11 | Válasz | #2415 
Kisebb modulokban benne van az áraamérés shönt ellenállása.
Nem azt méred??

 © Bencze András2014. feb. 03. 13:07 | Válasz | #2414 
Szia! A modul adatlapja megvan? Én nem találtam, de lehet béna vagyok. Ki az elkövetője? Esetleg papír alatt van másik típus. Távolkeleti forgalmazóval vigyázz, én már faragtam be ilyen szállítóval.

 © Papp Ferenc2014. feb. 02. 22:08 | Válasz | #2413 
Szia! Megnéztem a panelt közelebbről. Van rajta egy 6,8V-os zéner. Lábakon mérve rövid zár. Levettem alóla a modult,s a zárlat megszünt. Van vagy 5 ilyen modulom de mind zárlatos azon a ponton. Ha tudnék tennék fel képet róla. Nem jön össze ez a javítás sem. Van forgalmazója a modulnak, de nem biztos hogy szállítanak 1 db-os tételt. Már azon gondolkodom teszek rá egy másik modult,de nem tudom az eredeti belső felépítését. A típusa BKO-CA1127 . Köszi András az ismételt segítséget. Feri

 © Bencze András2014. feb. 01. 20:29 | Válasz | #2412 
Valószínű táphiba, az IGBT meghajtók nem kapnak tápot, de azért a főáramkört sem árt ellenőrizni.
A kb. 310V DC eljut-e az IGBT-ig.

 © Papp Ferenc2014. feb. 01. 17:55 | Válasz | #2411 
Szép Estét! A bemenetnek egy kétpólusú a kimenetnek egy 3 pólusú csatlakozója van.

 © lovas gyula2014. feb. 01. 17:48 | Válasz | #2410 
Elolvastam! Akkor van egy jó frekiváltom?.Szerintem reseteltem én már mindent. Ugyan fagyasztóba még nem raktam , hogy felejtsen.

 © svejk2014. feb. 01. 17:17 | Válasz | #2409 
Mailt megkaptad?

 © svejk2014. feb. 01. 17:16 | Válasz | #2408 
Ne má'!!!
A Factory reset kihozza azt is.
Természetesen a benne levő paraméterek elvesznek, de ugye az is a cél a jelszóval.


 © lovas gyula2014. feb. 01. 17:10 | Válasz | #2407 
Ha jelszóval védett akkor nem sok mindent tehetsz. Ilyen van nekem is, polcon jól mutat.

[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com