Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Frekvenciaváltó
Frekiváltó

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © medvegy69tegnap 19:19 | Válasz | #2775 
Üdv!

Van valakinek egyfázisú eladó frekiváltója? 750W teljesítményre kellene.

 © Szirtimorctegnap 12:23 | Válasz | #2774 
Lehet, hogy kevés lesz

 © Szirtimorctegnap 12:22 | Válasz | #2773 
Szia!

Van egy 230V 0,75kW-os, nem használom (még) szívesen odaadom.

M

 © gaspategnap 12:15 | Válasz | #2772 
Méregetek rajta,az árammérő erősítők analóg kimenetei is belemennek,tehát valami A/D eszköz van benne,mert a központi procival sorosan optón kommunikál.Feltehetően PIC vagy AVR lehet benne,hat kimenete pedig a félhíd meghajtókra megy.A soros adatforgalom megy,de a kimenetek nem.Majd képet próbálok feltenni,hátha felismeri valaki.

 © Csuhástegnap 11:34 | Válasz | #2771 
Nem ismerem a típust, de frekiváltóban a power modulon kívül talán hibridben lehet a vonalfeszültséget mérő osztó, esetleg áram mérő sönt. Jó volna egy két fotó. ( Képet nem tudsz berakni az oldalra, valami képtároló megosztó helyre kell felraknod, majd azt linkelheted be az oldalra. )

 © gaspategnap 10:11 | Válasz | #2770 
Üdv
Yaskawa j1000 4kW javításában akadtam el,a meghajtó panelen van egy hibrid szerű áramkör VL1102-01R-01 típusú,nem találok róla semmit,jó lenne róla legalább adatlap,gyártó vagy egyáltalán mi a szerepe.Nem tudom hogyan lehet ide jpg-t feltenni.

 © Csuhástegnap 07:34 | Válasz | #2769 
Ehh, a marógépemen frekiváltó van, remekül használható, szeretem. Talán csak egy fék chopper kellene hozzá hogy stopnál hamarabb megálljon. Az egy öreg gép, már általam ráépített ékszíjas fordulatszám váltással. Ezzel szemben van egy e2n gép ( az eladó szerint felújított váltóval ) Aminek kellemes a fordulatszám tartománya. Semmi bajom nincs vele, és csak a szépérzékemet zavarja az indításkor kontrázáskor a fogaskerekek csattanása. Ezt gondoltam kiiktatni a lágyindítóval hogy úgy induljon mintha kuplungot kapcsolnák. Az indítót csak simán be kell rakni a motor elé, de a frekiváltó miatt kábelezni kell. Mondjuk ha találok egy fékes 3kW körüli váltót olcsón akkor át fogom építeni. Volt már ilyen de mire megnéztem az adatlapját már meg is vették az orrom előtt.
A lágyinditót olcsón vettem és gondoltam megér egy próbát a dolog. Szerintem berakom a gépbe azután ha elpukkan a félvezető hát így jártam.
Ha nem lesz ilyen hideg meg is csinálom.

 © svejktegnap 00:35 | Válasz | #2768 
Ej Csuhás, de fafejű vagy! :) (nem megsértődni!)

Valaki Pest környéki adjon már neki kölcsön egy frekiváltót, hogy meg tudja a különbséget az és ehelyett a fázishasogatós, zajtermelő, állandó terheléshez való, vacak helyett.

(Ma nem felejtettem el, hanem nem volt időm lefényképezni a menetórát)

 © Bencze András2015. jan. 26. 22:46 | Válasz | #2767 
A végén úgyis frekiváltót fogsz használni...

 © kmajer2015. jan. 26. 16:49 | Válasz | #2766 
Ne a köszörűn próbálkozz az irányváltással...

 © Csuhás2015. jan. 26. 16:19 | Válasz | #2765 
Csak próba volt a köszörűvel. Nekem úgy tűnt hogy a potitól függetlenül elég gyorsan felpörgött. Majd kattant a relé és jelzett a led hogy teljes a fordulat. Fülre viszont a led kigyulladásáig eltelt idő első negyedében már felfutott a gép. Ebből gondoltam azt hogy a relatíve kis terhelés miatt már akkor névleges fordulatszámon fut amikor még dolgozik a triackos fázishasító. Az hogy az indító elvisel-e egy reverzálást, illetve az irányváltás rövid fáziskihagyása elindítja-e újra a felfutást arról nem találtam információt, kipróbálni pedig még nem merem.
Azt se tudom hogy elviseli-e az eszterga áramát, áthidaló mágneskapcsoló nélkül?

 © Bencze András2015. jan. 26. 16:00 | Válasz | #2764 
A köszörű, ha van rajta kő, márpedig attól köszörű, egyáltalán nem jelent terheletlen indítást. A kövek tehetetlenségi nyomatéka, ami nem kicsi, adja a terhelést indításkor.

 © Csuhás2015. jan. 26. 07:32 | Válasz | #2763 
A motorral nincs gond, kellően túlméretezett, a gépkönyv szerint óránként 360 reverzálás megengedett.

 © bogancs2015. jan. 26. 07:09 | Válasz | #2762 
Terhelt motort csak 3 fázisban szabályzó lágyindítóval tudsz indítani. Az ellenáramú fékezéssel vigyázz, a motor sem bír el túl sokat. Legtöbb esetben egyet. Ebben a lágyindítóban semmi védelem sincs, nem tudja megvédeni magát.

 © Csuhás2015. jan. 25. 17:45 | Válasz | #2761 
Magam sem vonom kétségbe a gyártók hozzáértését, nem is láttam még olyan lágyindítót ami mindhárom fázist szabályozná.

Tettem egy előzetes kísérletet: Bekötöttem az indítót egy 0.75kW-os köszörű elé. Működik. A köszörű majdnem üresjáratot jelent, de így is jól érzékelhetően szépen felfutva indult. Most már csak az a kérdés hogy az ellenirányú fékezést elviseli e az elektronika?

 © Bencze András2015. jan. 25. 12:42 | Válasz | #2760 
Ha így gondolod, nem szóltam... Bár én nem vonnám kétségbe a nagy gyártók szakértelmét.

 © Csuhás2015. jan. 25. 12:34 | Válasz | #2759 
Nem vennék olyant ami mindhárom fázisban szaggat, mert az azt jelentené hogy az elemi villamosságtannal sincs tisztában a gyártó. Ugyanis nem kell 3 félvezető, ha két fázisban ki kapcsold az eszközt akkor már nem folyhat áram a harmadikban, így azt felesleges kapcsolni.

 © Bencze András2015. jan. 25. 11:56 | Válasz | #2758 
Eddigi tapasztalataim alapján felejtős. Terheletlenül gyakorlatilag azonnal, na jó kb. 0,1-0,2 sec alatt felpörög. Hiába állítod akár 1 percre a rámpát. Ez a típus pedig csak 2 fázist hasogat nem is mind a hármat, tehát még rosszabb a helyzet, de ha kéznél van a cucc próbáld ki.

 © Csuhás2015. jan. 24. 22:43 | Válasz | #2757 
A link nem sikerült, szóval itt a doksi:
http://documents.rs-components.com/techlib://itc_doclist_GB.htm?stockno=2811802

 © Csuhás2015. jan. 24. 22:40 | Válasz | #2756 
Nem igazán frekiváltó de hátha tudtok segíteni. Egy Telemechanice LH4N206QN7 lágyindítót doksi szeretnék egy e2n esztergához használni. Vezérlés nélkül, csak bekötve a kapcsoló és a motor közé. Azt szeretném hogy ne csattanva, hanem mondjuk egy két másodperc alatt felfutva induljon ( kímélni akarom a gépet ) Szerintetek erre a célra alkalmas-e így? Illetve az eszterga gyors irányváltása esetén is normálisan fog működni? Nem használtam még lágyindítót ezért kérdezek alap dolgokat.

 © bogancs2015. jan. 23. 16:41 | Válasz | #2755 
Az U/F görbe meredekségét általában 0 Hz és a max frekvencia 20%-a között lehet állítani, fölötte csak trükkösen. De ha teljes fordulaton vesz fel üresjáratban indokolatlanul nagy áramot, nem ez lesz a probléma. A motor, ha jól emlékszem, 130/200V-os? Ez azt jelenti, hogy deltában 130V kell neki, csillagban pedig 200V. Ezen kívül a megfelelő motor paraméter menüpontokban jól be kell állítani a névleges fordulatszámot, névleges áramot, névleges feszültséget. Ha 220V a frekiváltó kimenő feszültsége , a motor meg 200 V-os, akkor is megnőhet az áram 10-15%al. Ezt be kell állítani.

 © Gabcsi54562015. jan. 23. 12:15 | Válasz | #2754 
Szia,

Bocs hogy hozzáértés nélkül szólok bele, csak azért teszem, mert nekem is hasonló gondom volt. A feszültség frekvencia görbén kellett állítani, és jó lett. Az volt a baj hogy alacsony frekvencián túl nagy feszültséget kapott a motor, így túl nagy áramot vett fel.

 © Pál2015. jan. 22. 22:04 | Válasz | #2753 

Igen ez is előfordulhat hogy deltában van a motor és ezért az indokolatlanul nagy áramfelvétel.
Nekem is van hasonló Preske motor csak az 600 vagy 800 watt körüli, viszont azt nem lehet átkötni.


 © bogancs2015. jan. 22. 21:43 | Válasz | #2752 
Biztos, hogy csillagba van kötve a motor?

 © Pál2015. jan. 16. 00:31 | Válasz | #2751 

A belseje meg Yaskawa, ez aztán az elfajzott valami :D
Érdekes módon lehet az Omron, Hitachi, Fuji vagy egyéb hajtásvezérlő, az 99%-ban megegyezett a hasonló kinézetű Yaskawa eszközök User manual-ban megtalálható programozási paraméter táblákkal.
Most ez totál véletlen vagy esetleg a koppintás okozta egybeesések okozata, ezt döntse el mindenki maga.
Viszont a legrégebbi ezek a gyártók közül az Y-on al kezdődő márka

Visszatérve a problémára az üresjárati 2.1 Amperes áramfelvétel soknak tartom mikor a motoron 1.5 van feltüntetve.
Marásnál ha ez feljebb fog kúszni akkor minden bizonnyal lesz még ebből problémád.
Tehát meg kell próbálni lejjebb tornászni.


 © bat2015. jan. 15. 23:46 | Válasz | #2750 
igazság szerint ez a vfd hitachi industrial gyártmányú, omron logóval.


 © Pál2015. jan. 15. 23:03 | Válasz | #2749 

Fuji electric Co LTD 1923-ban lett alapítva.
Sőt mi több van is ilyen gyártmányú frekvenciaváltóm, de annyira kifinomult egy Yaskawa cucchoz képest mintha egy faszöget hasonlítanánk egy mikroprocesszorhoz.
A lényegen mit sem változtat a Japán minőség az Japán minőség.


 © svejk2015. jan. 15. 22:08 | Válasz | #2748 
Szerintem inkább Brand-elésről van szó mint koppintásról.

Egyébként nagyon sok komoly Yaskawa cucc meg a Fuji electric gyártmányi.

A mai világban meg főleg nem lehet tudni, hogy ki kivel van. :(

 © Pál2015. jan. 15. 20:47 | Válasz | #2747 
Helyesbítenék mert a 16 év pontosabban 18 :)

 © Pál2015. jan. 15. 20:44 | Válasz | #2746 

Igen duplájával terhelhető max 90 másodpercig.
150% terhelésnél ez az idő pedig 120 másodperc.
Legalább is a kinézetre szinte ugyan ilyen Yaskawa J7-nél így van.
Mint tudjuk Omron nem fejlesz frekvenciaváltót csak koppintja.
YASKAWA Electric, megalakulása 1915-ben volt.
Az Omront meg rá 16 évvel jegyezték csak.


 © bat2015. jan. 15. 08:44 | Válasz | #2745 
Szia,
pont ezt tettem. az A003 értéke 300Hz lett.
az A004-et 400-on hagytam, bár alig hiszem, hogy akkora fordulatra (24000 1/min) szükségem lehet. hála Istennek van nálam egy 550W-os inverter is, megpróbálom azzal is.

ha jól gondolom, a motoron megadott érték (1.5A) a névleges áramfelvétel lehet. mondjuk az inverter az omron szerint a duplájával terhelhető (1.4A x 2), de azt is tippelem, hogy terhelés mellett magasabb lesz az áramfelvétel...

megpróbálom 400ra emelni az A003-at is, és meglátom mit mond.

 © nagaoka2015. jan. 14. 22:41 | Válasz | #2744 
Kösz,megoldódott:)))

 © Pál2015. jan. 14. 21:07 | Válasz | #2743 

Ezért is régebben mindig mondogattam, hogy ilyen motorokhoz 1 számmal nagyobb frekvenciaváltó kell!
Sokan biztos hülyének néztek, mert minek kéne egy 200 Wattos motorhoz 400-as hajtásszabályzó?
Pont ezért mert nem a teljesítmény kevés hanem az az áram amit az eszköz le tud adni.
Minél kisebb a motor névleges feszültsége annál több áramra van szüksége ugyanahhoz a teljesítményhez.

Példának vegyünk egy durva szélsőséget amiben a motor legyen 24 volt és 400 watt.
Ehhez szükség lenne egy 3.7kW-os frekvenciaváltóra mert ez tud max 19.5 Ampert.

Viszont valami ott még mindig nem OK ha a motor 1.5 amperes és 2.1-re terheli be a vezérlőt.
Ezért vagy vedd az A003-as paramétert a A004 értékére vagy ha ez már megvan akkor csökkentsed a motorra jutó feszültséget. (most fejből nem tudom melyik paraméter)
Így kíméled az eszközt és nem lesz az, hogy marás közben kiáll hibával és marótörés.


 © bat2015. jan. 14. 20:26 | Válasz | #2742 
Szia,
köszönöm a jótanácsot, az alap frekit 300Hz-re vettem,
és a probléma eltűnt. gyönyörűen pörög fel a motor, egyenlőre csak gép nélkül teszteltem, asztalon, nem maximális fordulatszámon, megy mint a szélvész.

ami érdekes, hogy a kimenő áram továbbra is relatív magas, 2.1A körül van. A kimenő feszültség az inverter szerint kb 150Hz kimenő frekvenciánál 90egynehány volt volt.

mindegy, a fő baj megszűnt.
köszönöm +1x a segítségeteket.

 © bat2015. jan. 14. 11:25 | Válasz | #2741 
az invertert kipróbálás előtt alapértelmezett állapotba reseteltem (b0084 -> 02 aztán mode+up+stop).

emlékeim szerint az a003 paramétert 150re, az a004 paramétert 200ra állítottam be.

az elején még próbáltam a panelen lévő potmétert bevonni a kimenő frekvencia szabályzásába (A001=...), de a végén már csak az F001 paraméterben fixen tárolt számot állítottam be mint a kimenő freki egyedüli forrását, oda meg 200Hz-et írtam.

az A145/A146 értékek is nullák, bár azt amúgy se veszi figyelembe, ha nincs külső jel.

 © bat2015. jan. 14. 11:16 | Válasz | #2740 
Szia,
alap frekvenciaként 60Hz volt az inverterben. írja is a doku, hogy ez alá ne, vagy csak alapos indokkal vigyük.
én ezt felemeltem 150Hz-re - erre volt adat a motor dokumentációjában. a táblája szerint a motor 200/300Hz-et tud, de ahogy én ezt értettem, a mellette lévő fordulatszámhoz kapcsolódik.

a perske katalógusban a motorhoz 150-500Hz tartományban vannak fordulatszámok és leadott teljesítményadatok. a motor típusa perske KNS 21.05-2

 © bat2015. jan. 14. 11:12 | Válasz | #2739 
ez az inverteré lett, bocs. ez a motoré:


 © bat2015. jan. 14. 11:12 | Válasz | #2738 
Szia,
kisebb valóban. 133/200V van ráírva. én 200V-vel próbálom, ezt be tudtam állítani a VFD-n. alapból (próba előtt) 230V-on volt.

itt a motor cimkéje:

 © Pál2015. jan. 14. 10:15 | Válasz | #2737 

Az alap kimenő ferki nálad mit is takar ?
Mert van egy bázis frekvencia amivel azt állítod be, hogy itt érje el a max feszültséget.
Általában ez 50 HZ szokott lenni és ez a frekvenciák fölött már nem növeli a kimenő feszültséget. ( mivel itt a beállított maximum van )
Ezt kell átállítanod a maximális kimenő frekvenciára és akkor már jónak kell lennie.
Egyszerűbben az A003 paraméter értékének meg kell egyezni az A004-el
A leírt tünetek fent leírtakat igazolják.
Sokan elkövették ezt a hibát és ha sokáig erőltették akkor a motort is megsütötték vele.


 © bogancs2015. jan. 14. 09:23 | Válasz | #2736 
bat-nak: Nagyon úgy néz ki, hogy a motor névleges feszültsége kisebb, mint 220V. Mi van a motor adattáblájára írva, mint névleges feszültség?

 © svejk2015. jan. 13. 23:03 | Válasz | #2735 
A tCC megváltoztatásához nyomja le az ENT gombot 2 másodpercig.
Benne van a manuálban.

 © nagaoka2015. jan. 13. 22:07 | Válasz | #2734 
Sziasztok!
Vettem itt a fórumon egy Alivar11 frekiválót.Működik DE bizonyos paramétereket nem tudok állítani mert nem aktív az adat bevitel. Pl a 2 vezetékes indítás helyett beállítanám a 3 vezetékes módot,de nem lehet.Van valami kód amit a programozás előtt megkel adni,hogy bizonyos funkciók elérhetőek legyenek.Az 58-as típusokon van a hátlapon egy toló kapcsoló, azon ott lehet engedélyezni vagy tiltani a programozást,de a 11-en nincs ilyen.

 © bat2015. jan. 13. 13:06 | Válasz | #2733 
Sziasztok.
egy omron jx-ab002 inverterrel küzdök.most vettem itt a forumon, egy hozzávaló perske motorral.
nem értek hozzá, bár van rendes dokum, és elolvastam.
a paramétereket a motornak megfelelően beállítottam (alap kimenő frek, max frek, max fesz, max áram), mégis néhány másodperc terheletlen üzem után hibával leáll (E-05, inverter overload trip) a tünet.
ezt én túlterhelésnek olvasom. a motor rated current értéke 1.5A, az inverteré 1.4A. a doku szerint az inverter ennek a 2xét bírja hivatalosan.

a motor felpörgéskor a fordulatszám függvényében növekvő áramot vesz fel - helyesebben az inverter a kijelző szerint növekvő áramot ad le, ez egészen elmegy a 2.14A értékig is. ha bekapcsolok current limitert (ami alapból a rating 1.5x-e) és leveszem a motor papír szerinti értékére (1.5A), akkor nem tud felpörögni sem, csak döcög, megindul, megtorpan, megindul.

a kimenő frekvencia pedig bármilyen beállítás ellenére sem megy 23Hz fölé.

mi lehet a baj?

 © andrasbsl2015. jan. 05. 13:56 | Válasz | #2732 
Sziasztok!

Nincs meg valakinek a Demag Parcom frekiváltó komm. software véletlenül? Nagy szükség lenne rá.

Köszönettel

 © bogancs2014. dec. 28. 10:56 | Válasz | #2731 
A WEB lapomra, www.lionelectric.hu ,felraktam néhány hasznos dolgot, hogy mit célszerű beállítani egy egyszerű frekvenciaváltón. A GD10 tipus oldalán van.

 © istvan32014. dec. 27. 20:31 | Válasz | #2730 
Értem. Nem programoztam még frekvenciaváltót ezelőtt, úgyhogy jó is, hogy rákérdeztem. Amint lesz időm foglalkozni vele kipróbálom!

 © bogancs2014. dec. 25. 13:56 | Válasz | #2729 
Na itt a probléma.NLD az egy változó nyomatékú vezérérlés, szivattyúkra, ventillátorokra. 50-60% -os fordulatszámig szinte nulla a leadott nyomaték, hiszen ezeknek a szerkezeteknek nincs is szüksége rá, addig nem is szállítanak anyagot.A nyomaték a frekvenciával négyzetesen, a teljesítmény köbösen nő.Ez elvileg nem , vagy csak izzadva tud elindítaniegy állandó nyomatékú hajtást. n-re kell állítani a nyomaték -frekvencia görbét és el kell végezni az autotuningot. Azt pedig csak akkor, ha előtte a motor paraméterek jól be vannak állítva.

 © istvan32014. dec. 25. 13:44 | Válasz | #2728 
Köszönöm a tippeket. Nem volt még időm vele foglalkozni, sajnos.
Amúgy nLd-re van állítva, energiatakarékosra, utána csináltam meg az autotuningot.
Ha lesz időm lehet megnézem a kondikat is, szoktam nagyfesszel foglalkozni, úgyhogy van itthon mindenféle 400-500 voltos kondi.


 © bogancs2014. dec. 24. 22:38 | Válasz | #2727 
Üdv! A DRC menüben minden motor paramétert be kell állítani, mert a vezérlés ezek alapján történik. Az Uft menüt n-re kell állítani, majd elvégezni egy autotuningot. Ez a készülék legalább 15 éves, mert már rég nem gyártják. Lehet, hogy DC kondi cserére is szorul.

 © istvan32014. dec. 23. 23:28 | Válasz | #2726 
Köszönöm.

 © istvan32014. dec. 23. 23:27 | Válasz | #2725 
Holnap reggel kipróbálom, most este már nem zajongok. Majd írok.

 © Révész Richárd2014. dec. 23. 23:20 | Válasz | #2724 
Csinálj egy factory settinget és állítsd be ujra a max frekit, meg a motoráramot.
Nem sokmindent tud ez a cucc.
Nem lesz ez bonyolult.

 © istvan32014. dec. 23. 23:19 | Válasz | #2723 
Köszönöm.
Igen 1 fázisú a bemenet, kimenet 3x230ra van állítva.

 © Révész Richárd2014. dec. 23. 22:58 | Válasz | #2722 
A multiméter az bőven hazudni fog.
Belenézek mindjárt.
A frekiváltó bemenete 1 fázisú?

 © istvan32014. dec. 23. 22:32 | Válasz | #2721 
230V 400Hz-es 5amperes motor.

Valószínűleg ez lesz a baj, mert multival méregettem 300Hz-ig kb 80-90V feszültséget ad, és efölött egy hirtelen ugrással felmegy a feszültség, és megugrik a motornak az árama is.

Melyik opcióval lehetne ezen változtatni?
Nem várom el senkitől, hogy végiglapozza egy ismeretlen frekiváltó kézikönyvét, de azért belinkelem: link

 © Révész Richárd2014. dec. 23. 19:11 | Válasz | #2720 
Motor adatok?
Feszültség, frekvencia, áram?
Valószínű nem jól van beállítva a max frekihez tartozó feszültség.

 © istvan32014. dec. 22. 21:24 | Válasz | #2719 
Beállítást akartam kérdezni. 300HZ-ig növelve a frekvenciát 1 Ampert vesz fel a marómotor, 300Hz fölött pedig felugrik 2.3-2.5 Amperre, és a hangja is megváltozik. Csak szinte nulla HZ-re tekerve csökken vissza az áram normális szintre.

Minek az állításával lehetne ezen változtatni?

 © Révész Richárd2014. dec. 22. 20:37 | Válasz | #2718 
Kérdezz, oszt'majd lesz valami.

 © istvan32014. dec. 22. 18:55 | Válasz | #2717 
Schneider Altivar28 frekvenciaváltókkal van valakinek tapasztalata? Lenne pár kérdésem.
Köszönöm.

 © Bencze András2014. dec. 07. 12:14 | Válasz | #2716 
De hát ez a régi (nem vektoros). Amit induláskor ír az sw, fw verziószám lehet. Itt c2171 az utolsó paraméter száma. Ha a piros villog akkor az valószínű hibás.

 © svejk2014. dec. 07. 11:36 | Válasz | #2715 
Ez nem árulás hanem szívatás! :(

A kezelő alatt van két üzemmód LED ezt eddig észre sem vettem.
A piros 1 s-onként villog a zöld sötét.
Ez elvileg valamilyen hiba, de a kijelzőre miért nem írja ki?

Egyébként van itt egy kisebb 8200, arról volt a kezelő keresztpróba az is INIT -> 2501/12000-val indul, de az jó.

A beteg típusa: EVF8216-E.
Egy fórumtársunk kért meg, hogy nézzek rá, mert Ő sem bírt vele.

 © Bencze András2014. dec. 07. 10:54 | Válasz | #2714 
Árulás van, ha nem tudsz a paramétersorba menni.
2501 és 12000 simán nincs, vagy tiltva van minden vagy sonderversion. Tipp.

 © svejk2014. dec. 07. 10:15 | Válasz | #2713 
mintha nem lenne paramétertára...

 © svejk2014. dec. 07. 10:15 | Válasz | #2712 
Odáig sajnos el sem jutok. :(

A kezelő jó, keresztpróba meg volt egy másikon.

- jobbra nyíllal elmegyek a CODE-ig, villog a bevitel kis nyilacskája meg a 0000
- a fel-le nyíllal a 0000 nem változik, csak a villogása szűnik meg, de a bevitel nyilacskája továbbra is villog.

bekapcsolás után:
"Init"
majd
"2501
12000"
majd minden nulla.


 © Bencze András2014. dec. 06. 21:57 | Válasz | #2711 
Ha nem vektoros, magyarul a régebbi fajta, akkor c002. Ha vektoros akkor c0002.

 © svejk2014. dec. 06. 21:15 | Válasz | #2710 
Ej, de utálom a nyugati frekiváltókat, különösen a LENZE-ket! :(

Help!
Hogy a túróba kell a 8200-asnál a factory default-ot megejteni?


 © cezarr2014. dec. 05. 20:37 | Válasz | #2709 
azért nem biztos hogy annyira könnyedén ,ment,de lehetett volna sokkal rosszabb is. ahogy irtad egy másik motorral próbaltam és azzal minden OK volt a többi aztán már magátol erthetödött,
kösz még egyszer.

 © Révész Richárd2014. dec. 05. 20:12 | Válasz | #2708 
Örülök, hogy ilyen könnyedén megoldódott a problémád.

 © cezarr2014. dec. 05. 18:37 | Válasz | #2707 
elég fura dolog sült ki a hibából,a fr. váltó es a motor közt eltünt egy fázis, a kábel cseréje után minden normálisan müködik . amúgy ez a yaskawa nagyon jó berendezés,remélem a továbbiakban is jól fog müködni.
köszönöm

 © svejk2014. dec. 05. 14:52 | Válasz | #2706 
No szóval csináltam egy átalakítót, így soros portról nagyon kényelmesen lehet programozni, adatokat le-fel tölteni.
De most újra el kell rohannom, lehet vírus? :)



 © bogancs2014. dec. 05. 12:44 | Válasz | #2705 
Cezarr problémájához: A motor paramétereket rendesen meg kell adni, és ha van autotuning, azt elvégezni. Nekem akkor szokott ilyen jelentkezni, ha a névleges fordulatszám lényegesen eltér attól, amit beírtam a készülékbe.

 © Szalai György2014. dec. 05. 11:48 | Válasz | #2704 
Remélem van papír, ott ahová ennyire sietsz.

 © svejk2014. dec. 05. 11:15 | Válasz | #2703 
Ha neked eddig nem lett volna akkor van megoldásom a programozásra.
Bővebbet később, most rohannom kell.

 © Szalai György2014. dec. 05. 11:02 | Válasz | #2702 
Igen van.
Én.

 © svejk2014. dec. 05. 10:07 | Válasz | #2701 
Van itt valakinek olyan KEB F5-ös frekiváltója amelyikhez hiányzik a kezelőpanel?


 © Szalai György2014. dec. 05. 10:04 | Válasz | #2700 
Köszi.
Az még 1,4-el is 322VDC. Ettől magasabbra muszáj állítani a fékcsopper indulási szintjét, kb. 375V környékére.
De ha villanyautó, akkor az más kovász.

 © Csuhás2014. dec. 05. 09:38 | Válasz | #2699 
Az általam hozott példában azt hiszem egy akkumulátoros autóról van szó, + - 300V feszültséggel.

 © svejk2014. dec. 05. 09:28 | Válasz | #2698 
Persze, a 230 V 1 fázis AC.
Ne gyök kettővel számolj!
A normálisan terhelt egyfázisú pufferelt Graetz hídnál 1,2-1,3-as szorzóval számolják az effektív egyenfeszültséget.

De a lényeg itt úgy is az, hogy a frekiváltó túlfeszültség érzékelési küszöbje -ami általában 380V, de a jobbaknál még állítható is- előtt 10-20 V-al megfogd a DC sínt.

 © Szalai György2014. dec. 05. 08:28 | Válasz | #2697 
Van olyan szabványos AC feszültségű hálózat, ami 300VDC sin feszültséget eredményez?
Hogy egy kicsit rózsaszínűbb legyen, van itt egy egész jó leírás és méretezési mankó.

http://www.mrplc.com/kb/Principle-of-Operation-Dynamic-Braking_87.html

 © Csuhás2014. dec. 05. 06:59 | Válasz | #2696 
Ezen a rajzon 600V a dc busz, de erre nyilván figyelni fogok, kondik, igbt. Ellenállás nem kritikus 100..200 ohm körüli, praktikusan valami kávéfőző, vasaló betét ami rácsavarozható valami nagyobb vasra, géptestre. 100ohm esetén 700V sín feszültségnél ez 7A a fékezések idején azaz majdnem 5kW alakul hővé, ami arra a kb 2 sec időre elviselhető. A kérdés inkább a 15V-os segédtáp. Lehetne egy kis 220-as töltő, de a gépemen nincs a nulla bekötve, vagy lehet valami átalakított előtétezett kapcsoló táp ami elviseli a 7..800V bemenő feszültséget, ez nehezebb ügynek látszik, de ez esetben csak két vezeték menne a dc sínre. Esetleg ki lehetne vezetni a frekiváltó saját segédtápját, de akkor bele kell nyúlni és még egy csatlakozási pontot ki kell építeni.

 © Áts László2014. dec. 05. 00:14 | Válasz | #2695 
Nem tűnik rossznak,de ez egy fázisúhoz való! A DC busz feszültsége miatt! Erre nem árt figyelni! És az ellenállás értékéről esetleg találtál valamit? Ez annyira szürke zóna,nem adják meg a gyártók... Vedd meg a gyárit hozzá...

 © Csuhás2014. dec. 04. 22:02 | Válasz | #2694 
Egy ideje szeretnék a marógépem frekiváltójához fékellenállást illeszteni. ( J7 2.2Kw 3f bemenetű ) Sajna a nincs benne a fék vezérlő áramkör. Most találtam egy rajzot a neten ami ránézésre egyszerű és jó. Linkelem a rajzot hátha más is építgetni akar illetve ha valakinek van észrevétele javaslata az áramkörhöz az ne tartsa magába.


 © cezarr2014. dec. 04. 19:28 | Válasz | #2693 
a fr. váltón semmi hibajelzés nem jelent meg,egy násik motorral kipróbálhatom , ez nem gond, addig is kösz.

 © Révész Richárd2014. dec. 04. 19:24 | Válasz | #2692 
Hát hirtelen más ötletem nincs.
Majd jönnek a nálam sokkal okosabbak, hátha mondanak valamit.

 © cezarr2014. dec. 04. 19:19 | Válasz | #2691 
a motor ok .gond nélkül müködik klaszikus üzemmódban is

 © Révész Richárd2014. dec. 04. 19:16 | Válasz | #2690 
Másik motorral próbáltad?
Meg kéne mérni először a motort, hogy mit mutat.

 © cezarr2014. dec. 04. 18:58 | Válasz | #2689 
2,6 amperra volt állítva a maximum,melynél le is kapcsolt ha kellett

 © cezarr2014. dec. 04. 18:55 | Válasz | #2688 
eddig semmi gond nem volt vele , ujonnan vettem
esetleg meg annyi ,hogy megszorultak a föorsó csapagyai,jelenleg csere alatt állnak.

 © Révész Richárd2014. dec. 04. 18:47 | Válasz | #2687 
Eddíg ment rendesen?
Vagy most lett ujra beüzemelve egy másik motorral?

 © cezarr2014. dec. 04. 18:27 | Válasz | #2686 
csak remeg a motor tengelye majd 3-4 masoperc után zörögve elindul . kb 3,2ampernál(400volt 750 wattos motor)a yaskawa kb 3 éves olyan 1000 óra hassználattal

 © bogancs2014. dec. 04. 16:08 | Válasz | #2685 
Mi a baja a Jaskawának?

 © cezarr2014. dec. 03. 22:21 | Válasz | #2684 
helló
egy yaskawa j1000-hez kérnék segítséget,javítják ezt a tipust valahol vagy esetleg tud valaki segíteni bármi modon.
- valahogy nem akar rendesen müködni
elöre is köszönöm.

 © elektron692014. dec. 01. 21:20 | Válasz | #2683 
Sziasztok

Nincs valakinek véletlenül
KEB 13 58 200-4009 frekiváltóhoz valami papírja vagy manualja??? Szép nagy és régi 5.5 kw-os cucc

 © sipos82014. dec. 01. 07:00 | Válasz | #2682 
Sziasztok.
Tudna valaki segíteni Lenze 8201 beállításban,nem akar 150Hz felé menni pedig már 300Hzra felvettem a max frekit.A többi beállítás elvileg jó.Illetve a motort nem lehet paraméterezni,vagy az autómata?

 © martoslaci12014. nov. 27. 14:23 | Válasz | #2681 
Megválaszoltam a jelenlegi helyzetet. Kimenet még nincs, a freki nem állítható

 © Bencze András2014. nov. 27. 12:04 | Válasz | #2680 
Írtam..

 © Bencze András2014. nov. 27. 10:29 | Válasz | #2679 
Küldj 1 gépkönyvet magánban.

 © martoslaci12014. nov. 27. 09:17 | Válasz | #2678 
A fordítás szerint : Err7
A paraméterek beállítása
hiba
1. Próbálja megváltoztatni Fn_00 vagy Fn_96
2. Az érték Fn_96 messze van a
értéke érzékelt feszültség
1. Lásd 2.3 "Változó szabályozás
táblák "
2. Ellenőrizze PN-áramkört
Jó lenne valami gyári default.

 © Bencze András2014. nov. 27. 07:44 | Válasz | #2677 
És az mit jelent?

 © martoslaci12014. nov. 27. 07:07 | Válasz | #2676 
Köszönöm! Jelenleg Err7-et ad, ezt próbálom törölni.

 © svejk2014. nov. 26. 20:09 | Válasz | #2675 
40 dolcsi szállítással Kínából.
No persze 40 napos.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com