Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Frekvenciaváltó
Frekiváltó

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © csKároly2014. aug. 27. 10:16 | Válasz | #2571 
Sziasztok!
Vettem 1 2,2kw-os kínai maró motort hozzávaló inverterrel. Nem tudom hogy kössem össze a breakout panellel. Mach3-bol szeretném vezérelni.

 © Révész Richárd2014. aug. 27. 09:31 | Válasz | #2570 
Egy pár ilyen már átment a kezem alatt, de ilyen eset még nem volt.
Már mindent próbáltam de semmi.
Arra gondoltam, hogy esetleg soros porton letiltották a kezelői terminált.

 © adamant2014. aug. 27. 08:22 | Válasz | #2569 
Bocsi elírtam SC re gondoltam múlthéten küzdöttem meg egy VS mini vel aminél nekem ezeket a dolgokat kellet állítanom hogy beletudjak menni az agyába amíg aktív a futás(RUN) parancs addig nem is fogod tudni paraméterezni

egyik menübe se tudsz bele menni? n001 nél kellene valahogy előcsalni 0 majd utána a 8 as kellene


 © Révész Richárd2014. aug. 26. 22:20 | Válasz | #2568 
SW1 npn-re van állítva SW2 V-re.de ez nem kéne, hogy befolyásolja a menübe való belépést.

 © Révész Richárd2014. aug. 26. 22:18 | Válasz | #2567 
Olyan, hogy CS kapocs nincs.
SC az van, de ha azt rövidre zárom az S2-vel akkor a másik irányba forog a motor.
Mást nem enged.

 © adamant2014. aug. 26. 21:38 | Válasz | #2566 
Az SW1 és a SW2 kapcsoló milyen állásba vannak?

 © adamant2014. aug. 26. 21:36 | Válasz | #2565 
Bocsi félre értettem a dolgot

első körbe próbáld meg a CS és az S2 össze kötni egy dróttal úgy lehet hogy engedélyezni fogja

 © adamant2014. aug. 26. 21:24 | Válasz | #2564 
Hello!

itt egy magyar manual de gondolom ezt te is megtaláltad manual előszőr is kezd szerintem a paramérek nullázásával 25. oldalon van majd utána jöhet a többi :)


 © Révész Richárd2014. aug. 26. 21:05 | Válasz | #2563 
Kéne egy kis segítség.
Van egy omron V7 frekiváltóm.Az előéletéről nem tudok semmit.
Ha tápot adok neki akkor bekapcsol rendben, csak nem tudok belépni a menüjébe.
Ha a digit bemenetre adok jelet elindul előre vagy hátra, attól függ melyik bemenetet választom és a beépített potival tudom szabályozni a fordulatot.
A stop/reset gombot ha futás közben megnyomom akkor leáll tehát az engedélyezve van.
Kérdésem az, hogyan lehet belépni a menübe.

 © cart2014. aug. 24. 21:29 | Válasz | #2562 
Sziasztok !

Van egy samsung g5 frekvenciaváltóm aminek nincs meg a kijelzője. A yaskawa drivewizard felismeri
de hibaüzenet ad és nem hajlandó elindulni.
( initialization mode not supported ...) .
A kérdésem a következő a samsung g5 -t ismeri a drivewizard ,( g5(u) -t kezeli a leírás szerint ),vagy a frekiváltó menüjében le van tiltva a software-s kapcsolat.

Kijelző és gombok nélkül , hogy lehet factory reset-et csinálni ?

Üdv.

 © southboy2014. aug. 14. 11:31 | Válasz | #2561 
Sziasztok.
Van egy MX3660 vezérlőm minden renden van vele de ha elindítom a Huanyang VDF 2.2 frekit be kapcsol a maró majd e stopot ki dob a mach és le ál a maró is hol ott nincs összeköttetésben a vezérlővel.Ezt a fajta rs485 megoldásal és pluginal van megoldva :USB rs485 Minden le van földelvél árnyékolt kábelek.A ferki elé egy zajszűrőt is be lett téve így se akar jó lenni. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával ? Vagy van valami javaslat erre a gondra azt nagyon megköszönném.

 © T.Laci2014. aug. 13. 19:06 | Válasz | #2560 
Szia! Köszönöm!

Közben megoldódott egy gyári visszaállítással! Hihetetlen!

 © Bencze András2014. aug. 13. 16:11 | Válasz | #2559 
F01-t állítsd 3-ra. Az F02-t állítsd 1-re.

 © T.Laci2014. aug. 13. 14:51 | Válasz | #2558 
Esetleg valami gyári beállításra visszaállítás segíthetne?

 © T.Laci2014. aug. 13. 14:49 | Válasz | #2557 
Ezt én is így gondoltam, de aztán nem történik semmi, arra gondoltam valami le van tíltva valamelyik menüben, mert erre nem reagál, és a sajátjára sem!

 © adamant2014. aug. 13. 14:30 | Válasz | #2556 
HellO!


ezekre a lábakra kösd be és mennie kell :)


 © T.Laci2014. aug. 13. 13:43 | Válasz | #2555 
Sziasztok!

Tudna segíteni valaki Fuji FVR-C11 frekiváltó beüzemelésében? Konkrétan egy potit kéne bekötni rá meg engedélyezni azt!

Köszönöm előre is a segítséget!

PDF-je:

http://www.americas.fujielectric.com/sites/default/files/FVR_C11S%20Instruction%20Manual%20MGB-C11EN99.09.pdf

 © Csuhás2014. aug. 09. 08:27 | Válasz | #2554 
Egyetértek Sunny65 véleményével. Ha mégis nekivágsz, és sima tüskesor köti össze a két panelt akkor így okozhatsz legkevesebb kárt: Egy elektronikai csípőfogóval egyesével csípd el középen a tüskéket. Ha szétjött a két panel akkor húzd le a tüskéket egyben tartó műanyagot. A tüskéket egyesével forraszd ki. A lyukakat szippantsd tisztára, vagy ha nincs szippantód akkor melegen szúrd át megfelelően vastag injekciós tűvel. Azután javítsd meg, végül új tüskesorral szereld össze.

 © Sunny652014. aug. 09. 07:59 | Válasz | #2553 
Remélem nem sértődsz meg, de ha nem tudod megoldani a szétszedését,akkor ne is állj neki megjavítani.
Vidd el egy szakihoz, majd ő megoldja és ismét jó lesz a cucc.

 © Áts László2014. aug. 09. 01:57 | Válasz | #2552 
Például itt,lomex

 © Papp Ferenc2014. aug. 08. 23:19 | Válasz | #2551 
Szép Estét! Amennyiben csak egy sima tüskesor , egyszerű. Megmelegítve ki kell húzni egyenként.Bárhol beszerezhető. Feri

 © csatlos.laszlo2014. aug. 06. 10:50 | Válasz | #2550 
Tisztelt fórumtársak!

Van egy Yaskawa j 1000 frekiváltóm, de sajnos elszállt.
A fék ellenállás kapcsára kötötték a hálózati 0-át.
A két panel össze van fogva egy forrasztott sor kapoccsal. Érdeklődnék valakinek volt-e már ilyen javítási gondja, és nincs-e véletlenül olyan célszerszáma, forrasztó, amivel a két panelt szét lehet huzni? A javítás ugyan is csak utána lehetséges.

 © Bobicb2014. aug. 04. 20:26 | Válasz | #2549 
http://www.mototecnica.eu/ebay/Inverter/Manual%20eng%20VFNC3.PDF

 © lovas gyula2014. aug. 04. 20:23 | Válasz | #2548 
A frekiváltó manualját linkeld be

 © hostya2014. aug. 04. 20:19 | Válasz | #2547 
Cseréld le a pico relét egy ilyenre

 © Bobicb2014. aug. 04. 20:14 | Válasz | #2546 
hogy lehetne megoldani ?

 © hostya2014. aug. 04. 20:00 | Válasz | #2545 

Lehet hogy azért van így, mert a Kress + "nagy flex" valahol rokonok... (univerzális kefés motor van mindkettőben)
A frekiváltó az egy másik család sarja...

 © Bobicb2014. aug. 04. 19:06 | Válasz | #2544 
hello psoft eddig a mach3 inditotta a kress marómotort ezzel http://www.cncpart.hu/elektronika/picorelay de most kicseréltem a kresst egy ilyenre http://www.ebay.at/itm/ELETTROMANDRINO-INVERTER-ACCESSORI-0-75-kw-18-000-CNC-Hf-Spindel-Spindle-/261385316854?pt=Elettronica_Industriale&hash=item3cdbc769f6 és ugyanabba az aljazatba dugtam mint a kress volt a mach3 bekapcsolja a frekiváltót és kézel inditom a motort de ha le akarom álitani programból akkor nem csinál semmit de ha lekapcsolom kézzel a motort a frekiválton akkor utána lekapcsol a relé is próbáltam beledugtam ugyanabba az aljzatba egy nagy flexet simán kapcsolgatta a mach3!?

 © PSoft2014. aug. 03. 22:09 | Válasz | #2543 

Mi az a "pico" relé?
Mi kapcsolná a "pico" relét?
Milyen frekiváltót kapcsolna az a "pico" relé?
Milyen motort hajtana az a frekiváltó?


 © Bobicb2014. aug. 03. 21:36 | Válasz | #2542 
hello mindenki kérdésem lenne miért nem kapcsolja a pico relé a frekiváltóval hajtott motort?

 © Áts László2014. júl. 08. 23:58 | Válasz | #2541 
A motorról kéne tudni,hogy milyen,mert,ha dc motor,akkor nem frekiváltó kell oda. A gyári vezérlése,ha még megvan,biztosan jobb,mint bármilyen másik.Tessék fotózni... És a főorsón milyen jeladó van,az is lényeges. Ismétlem önmagam:tessék fotózni.

 © Travis Kestrel2014. júl. 07. 22:09 | Válasz | #2540 
Sziasztok. Nemrég estem bele a hobby cnc világába és egy kérdéssel fordulnék hozzátok. (habár én munkára építem magamnak, nem maga az építés fogott meg)

Jelenleg egy Emco Compact 5 CNC esztergával rendelkezem. A gyári Y, Z motorok le lettek cserélve, kapott egy külső vezérlőt sikerült őket tökéletesen bekalibrálni, és jelenleg PC-ről megy.

Viszont most elérkeztem arra a pontra hogy a főorsót is Mach3-ból szeretném vezérelni. A főorsó motorját jelenleg a gyári vezérlés működteti.

A főorsó motorja egy 440W-os 3.0A motor. (gyári motor) Na és most jönnek a kérdések.

Milyen frekvenciaváltót ajánlanátok? Sajnos nem vagyok otthon ezekben a márkákban.

Tudtommal ahhoz hogy az RJ11 vagy RJ45-ös portot a gépre kössem, be kell szereznem egy RJ11-RJ-45/USB átalakítót. A Mach3 tudja USB-ről kezelni?

A megfelelő fordulatszám kijelzés hogyan oldható meg? Azaz hogy a Mach3 megfelelően érzékelje a fordulatszámot.

Kérlek ne harapjátok le a fejemet a kérdéseim miatt. :) A finommechanika (a munkám miatt is) mindig is közelebb állt hozzám mint az elektronika.

Válaszotokat előre is köszönöm.








 © jani3002014. júl. 05. 14:25 | Válasz | #2539 
Köszönöm ! Egyszer már én is linkeltem máshonnan . De annyira ritkán kell hogy nem akarnám megjegyezni .Én is a forgó háromfázis csinálót használom , némileg másképp . De itt jobban szeretik a frekiváltót úgy látom . A nyomaték vesztése (inkább teljesítmény ) azért nem mindig előnyös . Mondjuk itt szó lehetne egy sima 230/400 as motorra cseréről is , esetleg .

 © Sunny652014. júl. 05. 14:08 | Válasz | #2538 
Egy fórumtárs már átkötötte az ugyan ilyen típusú motorját a marógépen.
3x220V-tal hajtja.
Írtam is neki, kíváncsi vagyok ő hogyan csinálta, de másképp nem igen.
Olvastam a marógépes topicban, Gabeszosz gépéről van szó. A könyvtárában is vannak fotók, a frekiváltónál is berajzolta szépen a 3x220V kimenetet és megjegyzésként, hogy deltába kötni a motort.:-) Sajnos az nincs fent, hogy a dahlanderrel mit is csinélt.:-)
Remélem előbb-utóbb majd válaszol.

 © Teaway2014. júl. 05. 13:50 | Válasz | #2537 
Ez az eredeti rajz: http://triodamotor.hu/uploaded/dahlander_motor_bekotesi_rajz.pdf

 © Teaway2014. júl. 05. 13:46 | Válasz | #2536 
Szerencsémre van egy Pityesz-féle csillagbekötésű generátorom, az hellyel-közzel enyhíti a 3f hiányát :D

 © Sunny652014. júl. 05. 13:37 | Válasz | #2535 
Értem, de megoldást kell találnom.
Bármennyire is rühellem, szét kell bontanom a tekercsfejet és úgy összekötni a tekercseket, hogy delta legyen, három dupla (párhuzmos) tekerccsel.
Akkor már mehet neki a 3x230V. illetve meghagyom a bekötési lehetséget, csillag-csillag bekötésre, ha valaki netán 3x400V-ról hajtaná valamikor, igaz a kisebbik fokozat elveszik,majd hajtja 3x400V kimenetű frekiváltóról.

 © hostya2014. júl. 05. 13:17 | Válasz | #2534 
Bizony bizony... :(

A Dahlander motorokat a frekiváltó feltalálása előtt fejlesztették ki ipari alkalmazásra, és éppen ezért 3x400(380)V a kapocsfeszültségük, és a kialakításuk.
Az egyfázisú(230V) frekiváltó alkalmazása csak a tengerentúli (vagy 120/200V-os hálózattal rendelkező országokba szánt),beszerzésből származó Dahlander motorokhoz használható, ahol a hálózati feszültség 120/200V...

 © Sunny652014. júl. 05. 12:21 | Válasz | #2533 
Megnéztem, sajnos a tekercsfejnél kell szétbontani, a kapocslécre már csak mindenhová 1 drót megy.:-(
Pont a mútkor szívtam a köszörűmmel emiatt, ott is ezt kellett elkövetni. Hej de irigylem akinek van 3 fáisa.:-)

 © jani3002014. júl. 05. 00:53 | Válasz | #2532 
Ez egy érdekes ötlet !
Így fejből nincs előttem a bekötés , de egyszer megnézem .

 © Teaway2014. júl. 04. 22:41 | Válasz | #2531 
Igen, úgy rendben van.

 © Sunny652014. júl. 04. 22:26 | Válasz | #2530 
Az u1, V1, W1 kapocsléc alatt mindegyiknél két drótnak kell lennie, ha ez így van megcsinálva ott szét lehet választani...

 © Teaway2014. júl. 04. 22:17 | Válasz | #2529 
A dupla csillag meg pláne nem alakítható semmivé se, hacsak nem 12 (2x6 tekercs) kivezetésed van a motoron.

 © Sunny652014. júl. 04. 22:03 | Válasz | #2528 
Szia!

Biztoa vagy benne? Ismered a delta/csillag, csilag kapcsolást?
A kisebb fokozat most nem érdekes, a dupla csillagot alakítanám dupla deltává.
( mikor a kisebb fokozat van deltában, ott sorba kötnek két tekercset...)

 © Teaway2014. júl. 04. 21:59 | Válasz | #2527 
Nem.
Deltában is 3x400V kell neki.

 © Sunny652014. júl. 04. 21:56 | Válasz | #2526 
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Adott egy 3 fázisú dahlander motor.
delta/csillag, csillag kapcsolású.
3x220V kimenetű frekiváltóval hajtanám. a dupla csillag kapcsolás átalakítanám deltává. ( dupla tekercsekkel)
Ez a gyorsabb fokozat az eredeti 3 fázisú betáppal is.
A frekiváltó meg tenné a dolgát, legalább is ezt szeretném.
***
Több 3 fázisú gépem megy (220/380) deltába kötve 3x220V frekiváltóval, de azok nem dahlanderek.
***
Megörültem mikor megláttam az új dahlander motor típusát, ami mint említettem delta/csillag, csillag. Ezért úgy gondoltam, csak át kell alakítanom a fent említett deltává.

Jó lesz ez így, mi a véleményetek?

 © Áts László2014. jún. 10. 22:38 | Válasz | #2525 
Készülnek a fotók is,nagyon megvan rohadva mindene. A gombok sem működtek,azt hittem valamit rosszul csinálok és azért nem tudom programozni. De most már kezd alakulni.

 © Áts László2014. jún. 10. 22:34 | Válasz | #2524 
Éledezik,bár nehézkesen.

 © Révész Richárd2014. jún. 10. 21:38 | Válasz | #2523 
Éled a gép Laci?
Ezek szerint nem volt menthetetlen.

 © Csuhás2014. jún. 10. 21:24 | Válasz | #2522 
Két levegőre szánt ( pl grillező ) fűtőtestet köss sorba. Az bírni fogja a rövid túlterheléseket.

 © Áts László2014. jún. 10. 21:21 | Válasz | #2521 
Ezek szerint jó rá a kanthal huzalból csinált ellenállás? És hány ohm kéne? Azt írja a kezelési,hogy 1200W-os fékezést tud a készülék. Csak ugye rákapcsolja a majd 700V-ot az ellenállásra. Egy hosszúkás szál izzót tettem rá,volt egy gyors és nagyon látványosan fényes megállás...

 © svejk2014. jún. 10. 20:53 | Válasz | #2520 
Kérlek, mesélj arról a liftről!

 © Csuhás2014. jún. 10. 20:14 | Válasz | #2519 
Simán letiltásba lehet vinni, hiszen több nehéz lépcsős szíjtárcsa tárolja az energiát. Sajna nincs az enyémben chopper, cserélni pedig nehézkes mert pontosan rávaló dobozt gyártottam amiben sok munkám van.

 © fa@2014. jún. 10. 19:23 | Válasz | #2518 
Nálam régi villanyrezsó van a liften, sok éve.

 © Áts László2014. jún. 10. 19:19 | Válasz | #2517 
Én is ezt gondoltam,de csak annyit találtam róla,hogy egy induktív fojtó. Csak a nagyon nagy teljesítményűeken van ellenállás és a fojtó. Be lehet állítani a frekvenciát,amivel "lökdösi" fékezéskor. Van ötlet,hogy mi lehet a megoldás erre? Már kisebb fékezéskor is tilt...

 © Rat2014. jún. 10. 18:32 | Válasz | #2516 

De 2.2kW-tól már szinte minden Yaskawa (omron) típusban van belső fék áramkör.


 © Rat2014. jún. 10. 18:30 | Válasz | #2515 

Általában ha nem tud kezelni külső fékellenállást maga a frekvenciaváltó alapból, akkor úgysem lehet annyira szélsőséges beállítást csinálni, hogy érdemes legyen hozzá építeni külső DC chopper-t.
Inkább cseréld le olyan típusra amiben már benne van.


 © Csuhás2014. jún. 10. 18:24 | Válasz | #2514 
Ha már szóba került, én is keresnék fék modult omron frekiváltóhoz 400V-os bemenetű 2.2KW-os. Esetleg kapcsolási rajz is elég volna. Elvileg egy komparátor és egy combos fet van benne. Lehetne tervezni is , csak nem szeretek ezen a teljesítményszinten kísérletezni.

 © Rat2014. jún. 10. 17:42 | Válasz | #2513 

Ne keverd a szezont a fazonnal !!!
Az AC reactor a bemenetre teszik és zavar elnyomására használják.
A fékellenállás mindig DC és nem induktív !


 © Áts László2014. jún. 10. 17:06 | Válasz | #2512 
Hoppá,rector...,inkább Ac reactor.

 © Áts László2014. jún. 10. 17:05 | Válasz | #2511 
Sziasztok! Tudna valaki segíteni,hogy egy LG frekiváltóhoz milyen fékellenállást lehet használni? A leírás szerint AC rector kell hozzá és 1.14 mh 20A.

 © Servotomi2014. máj. 02. 16:20 | Válasz | #2510 
Volt egy zárlatos graetz híd,de ez a kisebbik gond volt,a belső kapcsolóüzemű segédtápegység meghajtó tranzisztora is szétpukkadt,nem lehetett beazonosítani,még azt sem,hogy fet vagy bipoláris,a meghajtás sem volt egyértelmű,mert egy hibrid áramkör csinálta ami le volt öntve valami szilikonszerűséggel.A poziciószáma V231,fet-tel nem működött csak elindult de leállt,végül egy BU2525 győzött(1500V/12A),nem kevés méregetés és túrkálás után persze.

 © Pál2014. máj. 02. 13:45 | Válasz | #2509 
Mégis mi volt a probléma ?

 © Servotomi2014. máj. 02. 11:48 | Válasz | #2508 
Már nem kell,meg van a hiba,megy a gép,ha valakinek kell segítség a kérdéses géppel kapcsolatban akkor szívesen segítek.

 © Servotomi2014. máj. 01. 13:37 | Válasz | #2507 
Üdv!Lenze 8214E típusú frekiváltóhoz kellen kapcsolási rajz,vagy legalább alkatrészlista pozicíó számokkal.Remélem tud vki segíteni,már a hajamat tépem.:D

 © Pál2014. ápr. 23. 16:24 | Válasz | #2506 

Erre csak azt tudom mondani, hogy két dolog határtalan.
Az egyik a világűr a másik pedig az emberi hülyeség, de az elsőben nem vagyok teljesen biztos.
Amúgy meg az ilyen elektronikai rémtörténeteket szerintem a semlegesbe vigyük át mert ez az egyik olyan topik ami nincs rommá OFFolva


 © ET2014. ápr. 23. 16:06 | Válasz | #2505 
Jó 30 éve nyári melón dolgoztam elektromos karbantartóként a Biogalban. Ott az egyik fiatal szaki a kapcsolószekrényben mérte a feszültségeket egy ilyennel.
Az egyik végét a sínen tartva rájött, hogy viszket a füle, benyúlt a másik végével a fülébe és megvakarta.
Nem volt őszinte a mosolya utána.

 © Pál2014. ápr. 23. 11:33 | Válasz | #2504 

Na igen, ha fogyasztói státuszba kerülsz jól szigetelt cipőben , vagy bakancsban akkor nincs az az érintésvédelmi eszköz ami ne nézné bután, hogy szénné égsz.


 © robroy0072014. ápr. 23. 11:10 | Válasz | #2503 
csak egyetlen kósza gondolat témától függetlenül...

az Fi relé sem véd meg minden esetben

volt szerencsém belépni az E-on hálózatba Fi relén keresztül

mivel Nulla és fázis közzé kerültem hirtelenjében

szóval ez sem élet biztosítás

de a munkavédelmi cipő azért hatásosnak bizonyult addig a pontig

 © Pál2014. ápr. 23. 10:31 | Válasz | #2502 

Példának újra felhozom a Lenze frekvenciaváltót.
Új korában tökéletesem működött, aztán ahogy öregedett elkezdte lecsapkodni a Fi relét.
Jöttek a villanyreszelők és kicserélték az érintésvédelmi eszközt.
Úgy tűnt hogy megoldódott a probléma mikor újra leverte mint látássérült az a bizonyos üvegárút.
Akkor jöttek a "mesterek" és kicserélték egy nagyobb hibaáramúra az eszközt.
Na ez addig ment míg elérték a 300 mA-es értékűt, így is lecsapkodja kicsit ritkábban.
Ezután ennyi volt a magyarázat
Annyira nem izgatott a dolog, hogy megnézzem az eszközt mi csinálhatja a gebaszt meg nem is az én hatásköröm volt.
90% a hidegítő kondenzátor nem bírta a folyamatos RF zavart elnyomni a DC bus-on és feladta a harcot.
Így szépen elkezdett kijutni a zavar az AC körre ahol az előtte lévő zavarszűrő teszi a dolgát és így keletkezik szép nagy hibaáram.
Legalább is más logikus magyarázat nincs erre.
Amúgy se a szívem csücske a Lenze, de ezeket még valamennyire lehet javítani, mert nem egy monolit a power része.


 © Szalai György2014. ápr. 23. 06:39 | Válasz | #2501 
Én is osztom Pál véleményét, a jó védőföldelés szükségéről. Kell az és nem helyettesíthető FI relével.
De ha a túláram és zárlatvédelem lassú, akkor önmagában a földelés sokszor kevés a hatékony érintésvédelemhez, mert a testzárlati áram nem oldja megfelelően rövid idő alatt.
Kell valami gyorsabb, és az a hibaáram kapcsoló.

Azt is meg kell említeni, hogy pár éve léteznek már, kifejezetten a frekvenciaváltós alkalmazásokhoz készült hibaáram kapcsolók is.
Szerencsére a kapcsolóüzemű készülékek hibaárama nem a hálózati frekvencián, hanem annak felharmonikusain keletkezik. A baj, hogy a hagyományos felépítésű hibaáram kapcsoló ezekre épp úgy érzékeny, mint a hálózati frekvenciájú hibaáramra. A frekvenciaváltóhoz készült hibaáram kapcsoló tűri a felharmonikus frekvenciákon keletkezett hibaáramokat, de érzékeny marad a hálózati frekvenciájú hibaáramra.
Ettől hatékony, kapcsolóüzemű környezetben is.

 © ANTAL GÁBOR2014. ápr. 23. 05:55 | Válasz | #2500 
Paul igazat beszél. A volt munkahelyemen ( Miskolci Egyetem ) egy felújítás alkalmával minden hálózatot átszereltek ÉV relésre. Sokat szívtam a frekiváltókkal. Volt ahol kicseréltük 300 mA esre a relét, volt ahol kikötöttük. A rádiófrekvenciás zavarszűrés kondijai okozzák a problémát Egyszer egy olasz frekiváltónál a szervizes tanácsára egy vezetéket kellett elcsípni

 © Pál2014. ápr. 22. 23:57 | Válasz | #2499 

300-as ÉV-nek hobbi közegben annyi értelme van mint rácsos ablaknak egy tengeralattjárón.
Százszor többet ér egy normális földelés mint egy ÉV relé.
Vizes blokkba meg kötelező az új építésű házakban, lakásokban.


 © Áts László2014. ápr. 22. 23:49 | Válasz | #2498 
Az optimumnál vettem az esztergámat évekkel ezelőtt.A használati utasításban benne van a freki váltós verzió is,és 300mA-es ÉV relét írnak elő hozzá,különben leveri... Viszont azt nem minden sarki bolt árulja és még drágább is. És vizes közegnél nem használható!(meg még biztos sok helyen)

 © Pál2014. ápr. 22. 23:37 | Válasz | #2497 

Több frekvenciaváltó szenved ebben az ÉV relé betegségben.
Ha normális védőföldelés van a gépen akkor nem lesz belőle probléma.
Csak gondolkozz logikusan és rájössz miért is veri le.
Mivel a frekvenciaváltó rádiófrekvenciás zavart kelt és ez vissza szivároghat a hálózatra amit az zavarszűrő levezet a föld felé.
Hoppá már is megjelent a hibaáram ami leveri a biztonsági eszközt.
Például a Lenze még a 100 mA-es ÉV-t is úgy leveri mint bantu négert a mocsárláz
Amúgy ha DC körben lenne a zavarszűrés akkor nem jutna ki a hálózatra és így nem csapkodna le semmit.


 © kflaudio2014. ápr. 22. 23:21 | Válasz | #2496 
Sziasztok!

Segítség (ötlet) kellene.
Adott egy cseh gyártmányú elszívó (egy lézergravírozóhoz kapcsolva), amiben van egy Frecon gyártmányú 1.5 kW-os frekvenciaváltó.
Az ÉV-relét állandóan lecsapja, ami a testen megjelenő fél hálózati táp eredménye. Ez mondjuk teljesen rendben van, mert az ÉV-relének ez a dolga.
Viszont a hiba okán gondolkodom. Csak azért, mert egyszer tudtam belenézni a szerkezetbe, mert szinte mindig megy.
Most az ÉV-relé előtti védőföldes vezetékről használják, így nem vágja le a relét, és nem is ráz.
Jól gondolom, hogy az EMC-szűrő lehet a hiba oka? Sajnos a frekiváltót nem kötöttem le az EMC-szűrő kimenetéről, ezért csak okoskodom.
Szoktak-e az EMC-szűrők ilyen jellegű érintésvédelmi problémákat okozni?

 © siposi702014. ápr. 18. 17:10 | Válasz | #2495 
Előre is köszönöm.
A probléma meg oldodott.A 204-es minimális referenciát huta le 50.00-re.
De a potméteres dolog még fenn áll .
Egyébként Polgáron lakom.

 © ferisz2014. ápr. 18. 15:02 | Válasz | #2494 
Ha más nálam okosabb nem jelentkezik, nekem elüldheted a beállított paramétereket, ha van időm foglalkozom vele. Merre laksz ? Csak azért kérdezem mert elég nehéz "távgyógyítani" bár néhányszor már sikerült.

 © siposi702014. ápr. 18. 14:49 | Válasz | #2493 
Tisztelt Ferisz !Egyszer már belett lőve fix 15000rpm-re,most potméterrel szerettem volna használni .
Az ismerősőm nekilátott s minden elment .
A motor paraméterek vissza lettek állítva a fordulat 8500rpm nem tudom feljebb vinni.

 © ferisz2014. ápr. 18. 06:30 | Válasz | #2492 
Most látom hogy autóban nem tudod állítani a ref et. Ha a 2-es paraméter nulla, és be van kötve a potméter nem tudod állítani a frekvenciát?

 © ferisz2014. ápr. 17. 20:58 | Válasz | #2491 
Üdv!
Ezt a típust nem ismerem de ez talán segít http://www.azimutkft.hu/downloads/segedletek/2800_Kezelesi_utmutato.pdf ahogy látom a leírásból: CHANGE DATA megnyom,fel, le gombbal HAND módba rakni, ekkor a referenciának kéne látszódni. 20-as paramétert engedélyezni kell ENABLE

 © siposi702014. ápr. 17. 19:39 | Válasz | #2490 
Szép napot!
Segítséget szeretnénk kérni.
DANFOSS VLT 2800 Készülék programozásában .
A gondom automata modban nem tudom a 106 paraméterben megadott fordulatot előcsalni.
De a legjobb ha 1k potméteren keresztül tudnám állítani a fordulatot.
Ha valaki segítene elküldeném az eddig be állítot paramétereket.
Előre is köszözöm


 © ferisz2014. ápr. 17. 15:55 | Válasz | #2489 
Tapasztalatom szerint, esztergához legalább 2x nagyobb frekiváltó kell mint a főorsó motor. Békebeli "igazi" esztergán 1.5kW-os motorral 2.2 frekiváltóval fékellenállás nélkül 0.3 másodpercet sikerült elérni le, illetve felfutási időnek. ( kiiktatott védelemmel , 1.2 x-es túlterhelés engedélyezéssel, DC köri feszültség maximum, a plafonig tolva ) Ezt már a mester is elfogadhatónak találta a mágneskapcsolós irány váltás után. A frekiváltó a meglévő kezelőszervekről kapta az indító, irányváltó, leállító parancsot.

 © matricás2014. márc. 30. 16:50 | Válasz | #2488 
ez így van :)
(de vörös proletáron vágtam m20*1 menetet)

 © hostya2014. márc. 30. 16:46 | Válasz | #2487 
Van egy olyan érzésem hogy Te még soha nem kezeltél frekiváltót a kezelő paneljáról.. :)

 © matricás2014. márc. 30. 16:33 | Válasz | #2486 
kikapcsolom, lelassít 20 sec, kikeresem a menüben az irányváltást, megtalálom, megnyomom a startot, szép lassan felgyorsul 60 Hz re. Ennyi.

 © matricás2014. márc. 30. 16:29 | Válasz | #2485 
ha nem pc vág menetet, nekem a horonynál ki kell kapni a kést, és irányváltani :)

 © Sz.József2014. márc. 30. 15:56 | Válasz | #2484 
Hát ez-az...

 © Pál2014. márc. 30. 15:56 | Válasz | #2483 

Olyan frekvenciaváltó ami tud félellenállást kezelni simán megfogja neked a gépet 0.1-0.2 sec alatt és forgásirányt is vált azonnal, ha kell.
Természetesen lesz vele mit tökölni, hogy úgy megálljon mint a gerely.


 © Sz.József2014. márc. 30. 15:56 | Válasz | #2482 
És miért ott akarod kapcsolgatni?

 © laacika2014. márc. 30. 15:55 | Válasz | #2481 
Szerintem ez megoldható a freki váltó saját irányváltó funkciójával.

 © matricás2014. márc. 30. 15:47 | Válasz | #2480 
ettől tartottam...
pl eszterga, menetvágás

 © Pál2014. márc. 30. 15:44 | Válasz | #2479 

Kapcsolgathatod , ha azt akkor csinálod mikor a frekvenciaváltó áll.
Különben lehet belőle nagy bada bumm is
Amúgy minek kéne azt kapcsolgatni ?


 © matricás2014. márc. 30. 15:36 | Válasz | #2478 
Sziasztok, egy fr.váltó kimenetén a motort kapcsolgathatom? pl relével? vagy nem örül neki

 © laacika2014. márc. 30. 15:27 | Válasz | #2477 
Oké,köszi.

 © Teaway2014. márc. 30. 14:52 | Válasz | #2476 
Azt írta, "működik rendben", ebből nekem az jön le, hogy összekábelezte.

 © Sz.József2014. márc. 30. 14:13 | Válasz | #2475 

 © ebalint2014. márc. 30. 14:08 | Válasz | #2474 
Vezetéket feltétlenül.

Bocs...

 © Teaway2014. márc. 30. 12:05 | Válasz | #2473 
Nem, semmit se.

 © laacika2014. márc. 30. 11:14 | Válasz | #2472 
Azt mondják hogy a motor és a freki váltó közé nem szerencsés tenni semmit,egy kapcsolót se lehet betenni közé?


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com