Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Léptetőmotor
Léptetőmotor választás

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © svejk2014. nov. 16. 09:10 | Válasz | #4478 
Aha, értem.

A bolygómű kihajtótengelyére applikálnád a befogót? Szerintem nem nagyon lenne szerencsés mert a felépítéséből adódóan radiálisan nem nagyon terhelhetők, csak elöl van rövid távon csapágyazva.
Meg igazából kevés az a párszázas fordulat, manapság majd mindenki keményfémszerszámmal dolgozik már a hobbysták körében is.
Az AC szervo oké, a 750W is majd mindenre elég, de a robosztus precíz főorsócsapágyazás és a lehetőleg több fokozatú mechanikus hajtómű,- célszerűen szíj - alig kerülhető meg.

Én nagyon keveset marok, de az egyik pillanatban műanyagot a másikban acélt a harmadikban alut.
Csak kínlódok, mert az eredeti főorsó max. 2500-at tud, igaz azt 20 fokozatban, de ez a gép anno még a gyorsacélszerszámokhoz készült.
Így most még egy Perske motor van az eredeti főorsó oldalára fogatva, aluhoz és műanyaghoz.

No de szerintem tudod Te ezeket nagyon jól...

 © Szalai György2014. nov. 15. 22:17 | Válasz | #4477 
Évek óta nem sikerül összekaparnom egy alkalmas, bolygókerekes hajtóművet, a 750W-os Yaskawa motoromra, fémmaráshoz.
Abból lehetne egy barátságos, kis tömegű és térfogatú, hatékony hobby marómű, fémekhez. Pár százas fordulat, elég nyomaték, kompakt felépítés, kevés zaj.

Viszont hányódik itt egy méretes Berger-Lahr ötfázisú hibrid léptetőmotor. Alacsony fordulat, sima futás, nagy nyomaték.
Gondoltam: Ha beledughatnék egy C20-ER16-150M szárat, még jó is lehetne valamire.
Csak hát az mágnesezhető.
Na, mindegy, majd alakul egyszer valami.
És hát igen, azért is írtam ide ezt a kérdést, mert ez még nem volt téma. Az újramágnesezés tárgyalásakor sem került szóba.

 © svejk2014. nov. 15. 20:46 | Válasz | #4476 
Én most már csak arra lennék kíváncsi, hogy hogy jutott eszedbe ez jó kis kérdés?
Majd 10 év alatt emlékeim szerint erről még nem volt szó.
Érdekes, hogy nem tűnt fel senkinek ez a dolog...

 © Szalai György2014. nov. 15. 20:30 | Válasz | #4475 
Kiástam a nálam pihenő SmCo mágnesű nagyon iparit. Az sem ferromágneses tengelyű.

 © robroy0072014. nov. 15. 19:36 | Válasz | #4474 
Ha leégetted már a mágnes is halovány lesz a melegtől
Ami tuti neodium mágnest jelent

 © istvan582014. nov. 15. 17:58 | Válasz | #4473 
most néztem meg az enyémeket, elvileg nedinium mégnesesek.
A tengelyt nem fogja a mágnes!

 © ANTAL GÁBOR2014. nov. 15. 17:54 | Válasz | #4472 
És még annyit hogy a léptecsek zöme még AlNiCo val készülnek. Nekem van egy olyanom ami neodímiumos ( a gyári adatlapja szerint ) Ha leégetem akkor választ kaphatunk a kérdésre

 © ANTAL GÁBOR2014. nov. 15. 17:50 | Válasz | #4471 
Érdekes hogy az én beírásomat nem is erősíti meg senki és nem is cáfolja . Ha valakinek van a birtokában neodímium mágnessel szerelt léptecs akkor meg kellene nézni a tengelyt
Svejknek rémlik hogy rozsdás volt egy modernebb tehát akár neodímiumos mágnessel szerelt léptecs tengelye ( a neodímium mágneseket előre felmágnesezik és úgy teszik be a forgórészbe az AlNiCo mágnesekkel szerelteket pedig a készre szerelt forgórésszel együtt egy készülékben mágnesezik föl . Szerintem pont a felmágnesezésnél nem lehet vas a tengely mert akkor a beütés gyengébb lenne ( a beütésnél az kell hogy az erővonalak az ALNiCo testen menjenek keresztül

 © Szalai György2014. nov. 15. 17:34 | Válasz | #4470 
Akkor a válasz igen. Nikkeltartalmú, ausztenites, nem mágnesezhető ötvözet.
Diamágneses, nem gyűjti magába az erővonalakat, hanem éppen kissé kiszorítja azokat.
Ha ferromágneses volna, akkor söntöt képezne.
Mindenkinek köszi.

 © Dakota252014. nov. 15. 17:17 | Válasz | #4469 
:-)

 © svejk2014. nov. 15. 17:16 | Válasz | #4468 
a - a nevében is szerepelt a hybrid
b - valószínűleg csak rosszul emlékeztem

 © Dakota252014. nov. 15. 17:04 | Válasz | #4467 
... a 4452 viszont nincs.
a. nem hibrid motor
b. felszíni széndiffúzió az idők során megváltoztatta a felszín szerkezetét

 © Rabb Ferenc2014. nov. 15. 16:58 | Válasz | #4466 
ˆ Dakota25 által belinkelt tankönyv már megválaszolta. Én a kis kiványcsi csak kipróbáltam, hogy igazat írnak-e

 © svejk2014. nov. 15. 16:52 | Válasz | #4465 
Akkor talán meg is van válaszolva a #4451.
Köszönjük!

 © Rabb Ferenc2014. nov. 15. 16:45 | Válasz | #4464 
Csak úgy kíváncsiságból megmutattam egy bikaerős neodímium mágnest a fiókokban fellelhető összes léptetőmotor tengelyének. Egyik sem mutatott semmi érdeklődést iránta...

Bár lehet, hogy a felmérésem nem tekinthető perdöntőnek, mert nem próbáltam ki a világ összes léptecsével

 © Dakota252014. nov. 15. 15:37 | Válasz | #4463 
A vas elég hamar telítődik... lehet, ennyi söntveszteség belefért annál.

 © ANTAL GÁBOR2014. nov. 15. 15:07 | Válasz | #4462 
Valami gyártástechnológiai oka lehet.Minthogy motorokat általában AlNi Co mágnessel szerelik és azokat később ütik be. Szét kellene szedni egy neodímium mágnessel szerelt léptecset. Lehet ott vas a tengely
Ha építünk egy statikus mágneses szeparátort akkor az egymás mellé sorolt váltakozó polaritású mágneseket vastag erővonal vezető vaslapra ( dobra ) szereljük hogy megkönnyítsük a mágneses erő kifejtésében nem hasznosuló erővonalak rövid úton való záródását. De ha megnéztek egy pot ( fazék) rögzítőmágnest akkor a háta vas . Tehát a mágneses shunt az rossz felvetés

 © svejk2014. nov. 15. 15:04 | Válasz | #4461 
Hmm....
Voltak HYxxxx nevű 6-8 Nm-es motorjaim, azok közt tuti volt rozsdás tengelyű...
No de már rég volt, az is lehet rosszul emlékszem.

 © Dakota252014. nov. 15. 14:56 | Válasz | #4460 
...mégsem:
"A hibrid léptetőmotor egy lemezelt, fogazott lágyvas állórészből, valamint DIAMÁGNESES TENGELYBŐL, a tengelyre húzott gyűrű alakú állandó mágnesből és erre húzott, fogazott lágyvas forgórészből áll."
/http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2010-0017_49_elektrotechnika_II/ch07s02.html/

 © svejk2014. nov. 15. 14:15 | Válasz | #4459 
Antal Gábor valószínű tudja kapásból, Ő eléggé otthon van a mágnesek terén.
Ha nem, akkor meg tudja kitől kell megkérdezni.
Várjuk meg...

 © svejk2014. nov. 15. 14:12 | Válasz | #4458 

 © svejk2014. nov. 15. 14:07 | Válasz | #4457 
Biztos rém egyszerű a magyarázat de én sajnos nem tudom.
Ráadásul még egy fabatka léptetőmotorom sincs, amit gyorsan szétvernék.

 © Dakota252014. nov. 15. 14:00 | Válasz | #4456 
Nem úgy működik a rendszer, mint a körmös forgórészű generátorok tere? A tengely tulajdonképp a "mágnes részévé válik"?

 © Szalai György2014. nov. 15. 13:50 | Válasz | #4455 
Szög egyszerű léptetőmotor, és szöget üt a fejembe.
Én már ütöttem szét vagy kettőt, de a tengely és a lemezelt rücnisvas között természetesen nem volt a mágneses erővonalakat szigetelő anyag.
(Sem az erővonalakat a tengelyből kiszorító szupravezető diamágnes, sem valami térgörbítés technológia.)
Szóval akkor miért nem söntöl a tengely?

 © svejk2014. nov. 15. 12:57 | Válasz | #4454 
Hmm...
Nézzük az alapesetet, amikor a két egymástól eltolt ricnijű kötegelt lemeztárcsa közt van egy vékony tárcsa alakú mágnes.
A tárcsamágnes ugye axiálisan polarizálva.
Az erővonalak úgy záródnak, hogy a mágnes egyik oldala - ricnis lemezköteg - a köteg külső palástja - állórész vastest - másik ricnis tárcsa - mágnesgyűrű.

Hogy a lágyvas tárcsákból miért nem a tengely felé akarnak menni az erővonalak azt nem tudom.
Még sosem nyomtam ki tengelyt a forgórészből.
Talán a tengely és a lágyvas közt van valami nem mágnesezhető gyűrű?

 © Szalai György2014. nov. 15. 11:31 | Válasz | #4453 
Pontosan.
A forgórész felépítéséből eredően, a mágnesesen vezető anyagú tengely söntöt képez az axiálisan polarizált mágnesgyűrű két pólusa között.
Vagy hogy van ez?

 © svejk2014. nov. 15. 11:09 | Válasz | #4452 
Nem tudom, de én már találkoztam jó rozsdás tengelyű mocival.
De vajon miért érdekes a kérdés? Mágnesezhetőség?

 © Szalai György2014. nov. 15. 10:54 | Válasz | #4451 
Minden hibrid léptetőmotor tengelye korrózióálló anyagból készül?

 © keri2014. aug. 30. 20:02 | Válasz | #4450 
igen.
Bár pontos számokat ne várjál tőlem, de kb így van.

Amúgy meg én mindig úgy kalibrálom a motor áramot, hogy hőmérővel nézem, hosszú munkánál mennyire melegszik. Kb. 60 fokra szoktam belőni...bár most az esztergámon 70 fokig is felmegy.

 © designr2014. aug. 30. 17:42 | Válasz | #4449 
Általában az ilyen motorok adatlapján is részletezik a hajtási,és bekötési módhoz tartozó névleges áramot.Ha kevesebb áramot kap,nem hozod ki belőlle a maximumot,ha többel,valószínűleg melegedni fog..

 © KBalázs2014. aug. 30. 13:43 | Válasz | #4448 
Biztos banális a kérdésem: jól tudom, hogy 8 kivezetéses, unipoláris létptecset bipolárisként, párhuzamos tekercses bekötésnél, a névleges áram max. 1.4x -esével szababd meghajtani? (vagy nem?) Ezt termikus megfontolásból, vagy valami más ok is van?

 © Práger Mihály2014. jún. 29. 06:25 | Válasz | #4447 
Megosztok veletek egy kis tapasztalatot TB6560-as vezérlőkkel kapcsolatban,amiket e-Bay-en rendeltem,( alul a vezérlő linkje )nagyon olcsók voltak de hát van egy mondás ugye.
3 db-ot rendeltem, egy működött kettő csak erőlködött , úgy csináltak mint mikor túl nagy fordulatot állítunk és el akarnak indulni de mindig befékeződnek.
Hamar észrevettem , hogy a 7-es lábra és a testre kötött oszcillátor smd kondik nem ugyanolyanok abban ami jó, és amik rosszak , vagyik a kedves kínai niggerek elültették.
A jóban fehér színű (100pf volt) a rosszakban barnás ami lehet, hogy 100nf? de ezt nem tudom nem mértem meg.A igénytelenül meózott vezérlők igényesen be voltak csomagolva antisztetikus zacsikban. Azért közöltem ezt mert hátha más is így jár és nem kell mindjárt a kukába dobni.
Egyébként tök jó a vezérlő sokféle áramot, pihentető áramot lehet állítani, a step bemenetén 6N137-van.

http://www.ebay.com/itm/TB6560-3A-Driver-Board-CNC-Router-1-Axis-Controller-Stepper-Motor-Driver-Board-/301141432876?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item461d6d9a2c

 © agyaggalamb2014. jún. 21. 11:54 | Válasz | #4446 
köszönöm, megprobalom hasznositani. De ahogy belenéztem, nem lesz egyszerű. :-)

 © svejk2014. jún. 20. 16:26 | Válasz | #4445 

 © gabizun2014. jún. 20. 08:50 | Válasz | #4444 
Itt írnak indoklást, leginkább arra voltam kíváncsi, hogy ami motorokat vettem tudják-e ugyan azt produkálni, mint a bipoláris társaik.

 © agyaggalamb2014. jún. 19. 20:50 | Válasz | #4443 
Sziasztok!
Léptető motor méretezéshez keresek anyagokat. Amiket a fórumon találtam már halott link alatt futottak. :( Elég régen volt róla szó. Ha van valakinek ehhez kapcsolódóan segédlete, az ossza már meg egy szegény hobbystával akár magánban. :)

 © Sz.József2014. jún. 19. 20:43 | Válasz | #4442 
"Jól tudom, hogy ha fél tekercset kötök csak be akkor nagyobb nyomaték és kisebb sebesség érhető el?"
Szerintem ha kihagyod a közepét, akkor igaz ez az állítás...
Féltekercsnél pont fordítva van.
Nagyobb sebesség, kisebb nyomaték.

 © keri2014. jún. 19. 19:54 | Válasz | #4441 

 © gabizun2014. jún. 19. 19:42 | Válasz | #4440 
Sziasztok! Van egy KH42JM2B140C 6 kivezetéses unipoláris léptetőmotorom. Gyártottak ebből sima bipolárisat is. Az lenne a kérdésem, hogy a 2 közt csak annyi a különbség, hogy az enyémnek van 1-1 kivezetése a féltekercsnél? Ha sorosan kötöm be akkor ugyan azt fogja tudni mint a bipoláris változat? Jól tudom, hogy ha fél tekercset kötök csak be akkor nagyobb nyomaték és kisebb sebesség érhető el?

 © Molnár Szabolcs2014. jún. 04. 19:42 | Válasz | #4439 
Köszönöm a válaszokat. Akkor egyenlőre hagyom. Az SW4 -nem segített.

 © istvan582014. jún. 03. 22:48 | Válasz | #4438 
Én is ilyen vezérlőket használok, halk sistergés mindég lesz de nem gond.

 © ANTAL GÁBOR2014. jún. 03. 22:27 | Válasz | #4437 
Azt hiszem nekem is volt hasonlóm a DD ( digitális ) meghajtónál de az autótuninggal megszünt. Csináltál autótuningot ?

 © Kulcsar Zoltan2014. jún. 03. 22:25 | Válasz | #4436 
Szia

Ha tényleg DD-s a vezérlöd akkor elöbb tanitsd be a motorhoz ( SW4 -el ) utánna valoszinü elhalgat .

 © Molnár Szabolcs2014. jún. 03. 22:01 | Válasz | #4435 
Üdv mindenkinek. A mai napon bekötöttem a meghajtókat a motorokba. Továbbá a hdbb2-t is áram alá helyeztem. Mikor bekapcsolat a két MSDD-80-5.6-ra csatlakoztatott motorok halkan,de búgónak tűnő sziszegő hangot hallatnak. A 7.8A 80V DM860 meghajtóra szerelt motor viszont néma csendben van. Ha a motorokat megcserélem a két meghajtó típusnál akkor is csak az előzőnél jelentkeznek a tünetek. Ez normális lehet? A UC300-5LPT még nem került betáplálásra 5v táp hiánya végett. üdv Szabolcs

 © L Attila2014. máj. 25. 15:20 | Válasz | #4434 
Tisztelt Uraim!
A klaviotól vásároltam két db egyforma ISS 57 typ léptetőmotort integrált vezérléssel és enkoderes visszacsatolással. Összekötöttem őket egy vékony dróttal, ellentétes forgásirány mellett hajtottam meg valamilyen gyorsabb részeket is tartalmazó G -coddal.Kiválóan együtt futnak, nagyon dinamikusak, csak ajánlani tudom.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=wypyhhnjBdA

 © Kulcsar Zoltan2014. máj. 18. 15:59 | Válasz | #4433 
Szia

Ok nékül nem szál el egyik sem .Ird le amit kértem és megelőzzük a bajt :)

 © Ibron142014. máj. 18. 15:15 | Válasz | #4432 
Igen TB6560-as vezérlőm van, akkor majd megpróbálom ezt a low active beállítást :) csak közben elszállt egy IC a vezérlőben, úgyhogy előbb szervízelni kell...
Köszi

 © Kulcsar Zoltan2014. máj. 17. 19:11 | Válasz | #4431 
Szia

A vezérlöröl és a léptetöröl és a táprol és az LPT illesztöröl is kellene még adat .

Tápfeszültségre illetve fázis áramra tippelek .

Irj több adatot .


 © Bácsi Zoltán2014. máj. 17. 17:47 | Válasz | #4430 
Milyen vezérlőt használsz?

Nekem pontosan volt ilyen jellegű tapasztalatom, TB6560-as vezérlővel. Ha a step jelet low active zöld pipába tettem, akkor csinált ilyen jellegzetes hangot, és tévesztett is. Ha a low active piros X volt, akkor hibátlanul futott szépen simán.

Ha optikai leválasztott vezérlőd van (pl MSD), akkor ott teljesen mindegy, hogy a low active milyen beállításban van, mindkét módban szép egyenletes járása lesz a motornak.

Hasonlítsd össze a Z tengelybeállításait a többivel.

 © csewe2014. máj. 17. 16:36 | Válasz | #4429 
Ha nyolcvezetékes a motorod,akkor el is lehet kötve.

 © elektron2014. máj. 17. 15:11 | Válasz | #4428 
A zavara lehet fizikailag is valami elektromos jel vagy pedig a léptető impulzus nem elég hosszú a vezérlő programban beállításban pl. olyan is lehet.

 © elektron2014. máj. 17. 15:10 | Válasz | #4427 
Ezt a rossz motorodat tedd rá arra a vezérlőre, amelyiken szép a hangja a másiknak, ha akkor is csúnya a hangja, akkor a motor rossz, ha nem, akkor meg valami zavar van abban a vezérlőben.

 © Ibron142014. máj. 17. 14:31 | Válasz | #4426 
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Elindítottam a marógépemet, sikerült végre beállítani és összehangolni a Mach3-as vezérlővel, tudom mozgatni mindegyik tengelyt, azonban az X és Y tengelyem mozgása elég nehézkes és rendellenes. Először azt hittem, hogy esetleg feszülnek a vezetők és emiatt nehezen tudja mozgatni a léptetőmotor, de aztán levettem a szíjat és úgy is elég érdekesen forog a motor. Léptető motor hiba?
Ezen a videón lehet hallani is különbséget, a Z irányba szépen jár, viszont a másik irányba szörnyű:
https://www.youtube.com/watch?v=rKkxT45Xrbg&feature=youtu.be

Ezen a videón pedig szíj nélkül, így is elég érdekes hangja van (bár ezen a videón nem jön át annyira):
https://www.youtube.com/watch?v=4Vm3V-1y-pg&feature=youtu.be

Volt esetleg valakinek már hasonló problémája?
A segítséget előre is köszönöm!!

 © Pabló2014. máj. 08. 08:03 | Válasz | #4425 
Köszönöm!
Hogy én ezt nem láttam benne.....
Túl szem előtt volt.

 © PSoft2014. máj. 07. 22:49 | Válasz | #4424 

Olvassátok már el azt a qrva leírást,amit a gyártó 'anno mellékelt minden példányhoz!

© Amatőr,már linkelte a #4404-ben.

Pld. a motortápra azt írja,hogy:

"Maximális motor tápfeszültség : 50V,"


 © elektron2014. máj. 07. 22:37 | Válasz | #4423 
Azt nem tudom, milyen FET-ek vannak benne, ha jól rémlik 100-V-osak, de lehet vagy 50-60 V-tal mehet az úgy gondolom, de ez nem tuti, csak vélemény.

 © Pabló2014. máj. 07. 21:21 | Válasz | #4422 
Kb mekkora tápig mehetek el?
Ez mennyit bír ki?

 © elektron2014. máj. 07. 21:11 | Válasz | #4421 
A bipolárishoz képes itt is egy nagyobb táp segít, akkor eléri azt a sebességet, amit lehet.

 © VTamás2014. máj. 07. 20:41 | Válasz | #4420 
Hát,nem tudom,a pc hibás-e,de az tuti,hogy nálam ez a szett működött és elég soká.Érdemes lenne másik gépen is megpróbálni.
A 24V a max. sebességbe beleszólhat,más gondot nem hiszem,hogy okoz(én nem tapasztaltam)

 © VTamás2014. máj. 07. 20:36 | Válasz | #4419 
Szia!
Amatőr a #4404-ben linkelte a vezérlő doksiját.
Érdemes lenne átnézned alaposabban.Benne van a potival kapcsolatos kérdésedre és a némításra is a válasz.Jobbat,többet én magam bizonyosan nem tudnék mondani...
A dobozoláson(előlapon)jelölve vannak a tengelyek(X-Y-Z),aránylag könnyen visszanézhető,melyik megy a nyák A-B-C pontjára,így aztán be tudod állítani az áramot.
Elképzelhető,hogy nem az eredeti sorrendben csatlakoztattátok a motorokat?Az biztos,hogy a legnagyobb moci,az Y tengelyhez tartozott,amikor még nálam volt használatban.
Aránylag sokáig használtam.Valóban sípolt és nem volt szélvész gyors vele a gépem,de olyan rendellenes működést nem tapasztaltam,mint amit írsz.
Mondjuk a sebességen egy,a mostaninál picit nagyobb feszültségű táp sokat segítene.
Nagyon szívesen segítenék többet,de elég régen használtam már azt a vezérlőt...

 © Pabló2014. máj. 07. 20:21 | Válasz | #4418 
Ma tesztelgettem ismét.
Áramon tudtam állítani, de nem javult semmit.
Elég dadogva is jár, meg nincs ereje.
Lehet kevés neki az a 24V-os toroid?
Vagy ilyent okozhat a nem megfelelő pc is.
Jelen pillanatban egy laptopról próbálgattam, ennek a driver testje nem igazán szép.

 © Devecz Miklós2014. máj. 07. 19:49 | Válasz | #4417 
Olvasd vissza a visszajelzések között a negatívokat. Általában azért kapja, mert az csak egy dolog, hogy németből jön.

 © Rotors2014. máj. 07. 17:43 | Válasz | #4416 
Igen, így lenne, ha nem a németországi raktárból jönne! :-)

 © kalaci2014. máj. 07. 17:39 | Válasz | #4415 
Ár + szállítás a vám alapja, majd a vámmal növelt értéket szorozzák 1.27-tel (ÁFA). A vám is adó, azt is megadőztatják...

 © istvan32014. máj. 07. 17:34 | Válasz | #4414 
Ne felejtsd még a 27% áfát plusz vámot, ha nem tévedek, ezt még rárakják a határnál.

 © Rotors2014. máj. 07. 17:12 | Válasz | #4413 
Én is úgy gondoltam, hogy azért itt a forgatónyomaték értékek átestek kis optikai-tuningon, de ha a fele igaz, az már nekem jó lehet.
Egy HBM45 manuális maróra akasztanám őket, mert már unalmas a tekergetés. :-)
A kérdésem arra irányult elsősorban, hogy van-e esetleg gyakorlati tapasztalata valakinek ezekkel. Alapból nem drága, de ha nem működik jól, vagy halványlila amperszag kíséretében eltávoznak az alkatrészek, akkor nem annyira olcsó. :-)
Amennyiben nincs tapasztalat, akkor rendelek egy szettet és majd kiderül, hogy mit is tud valójában.


 © Pabló2014. máj. 07. 16:50 | Válasz | #4412 
Tetejét tegnap lekaptam, csak nem tudtam merre felé kell állítani!
Meg A-B-C poti van, gondolom az az X-Y-Z
Meg a másik kérdésem, hogy kicsit nem e lehet halkítani a sípolásán?
Gondolom ezt a motor adja, ahogyan gerjed.
Meg azt vettem észre, ha álló helyzetből indul, nehezebben akar megindulni, mintha menet közben irányt vált, és megindul ellenkező irányba.
Ezt mi okozhatja? Nagy lehet a tartó áram helyzete?

 © VTamás2014. máj. 07. 09:28 | Válasz | #4411 
Ne haragudj,de nem mostani dolog,lehet,hogy rosszul emlékezem rá...
Így sincsen gáz,mert,ha a doboz fedelét lecsavarozod,akkor látható a vezérlő és rajta a potik.0.1A-4.7A között állíthatsz...

 © Pál2014. máj. 07. 09:02 | Válasz | #4410 

Első blikkre a mérete alapján a felére tippelném a nyomatékot.
Legalább is amit a t2cnc-nél vettünk 12Nm-est az jóval méretesebb volt.
Mert úgy emlékszem az nem 32 hanem NEMA42 méretű.
Mellesleg mihez kell ekkora nyomaték, mert egy kis alu vázas gépet úgy szaggatná szét mint üzbég paraszt a tangóharmonikát.


 © Rotors2014. máj. 07. 08:00 | Válasz | #4409 
Sziasztok!

Szeretnék véleményt kérni a kínai léptetőmotorokkal kapcsolatban!
Jelenleg tele van az e-bay wantai és longs nevű termékekkel.
10-12Nm-es szettek 3 motorral 3 táppal 3 vezérlővel 1 párhuzamos csatolóval 110eFt környékén vannak.
Kínai szett

Láttam már itt a fórumon is ilyeneket hirdetve, csak azok kisebbek voltak.
Érdemes ezeket megvenni?
Sajnos a külföldi fórumokon csak több évvel ezelőtti véleményeket találtam, bár azok között volt sok negatív is, de volt olyan személy is, aki sokat használt fel ezekből hiba nélkül.
Tehát érdemes beruházni ezekbe?

Köszönöm a segítséget előre is!

 © Pabló2014. máj. 06. 22:49 | Válasz | #4408 
Szia!

Talált!
Kivezetve a doboz előlapjára?
Ott nem igazán láttam én.

 © VTamás2014. máj. 06. 22:02 | Válasz | #4407 
Ja,az áram beállítására szolgáló potik ki vannak vezetve a doboz előlapjára,könnyű hozzájuk férni.

 © VTamás2014. máj. 06. 21:51 | Válasz | #4406 
Szia Pabló!
Ez gondolom a tőlem vásárolt szett?
Ez a H1 egy unipoláris vezérlő,
6 vezetékes(unipoláris)motorokat köthetsz rá.Vagy unipolárisként bekötve,8 vez. mocikat.
Bipoláris,4 vez. motorok nem jók hozzá.
Az áramot,a nyákon található potival lehet 0.1A-4.7A között állítani.Feszültség Max.50Vdc
A jelenlegi táp,egy 24V/10A-es toroiddal készült.

 © Pabló2014. máj. 06. 21:09 | Válasz | #4405 
Köszi!

Egyik havernak vettük ezt, de lehet bukta lesz.
Lehet jobb lett volna, már a bevált msd.

 © Amatőr2014. máj. 06. 20:49 | Válasz | #4404 
Itt minden kérdésedre választ találsz.

 © Pabló2014. máj. 06. 20:45 | Válasz | #4403 
Sziasztok!
Valaki ismeri a H1-es vezérlőt?
Annál van valami áram, amper beállítási lehetőség?
Meg 8 vezetékes moci most 6 vezetékesre van bekötve. Itt is be lehet kötni 4 vezetékesként?

 © Gyárfás Attila2014. máj. 04. 09:23 | Válasz | #4402 
Igen az egyik irány zárva van.

 © Vetesi752014. máj. 03. 17:22 | Válasz | #4401 
A bekapcsolás pillanatában az irányt adó kapcsoló valamelyik állásban zárva van?

 © Práger Mihály2014. máj. 02. 06:03 | Válasz | #4400 
Bocs ,hogy szólok de megnéztem a moci adatlapját és ott a fázisáram 1,2A ,az ULN2803 pedig Max 50V/0,5A-es.
Szerintem elszállt az IC, de elnézést ha tévedek és elnéztem valamit.

 © elektron2014. ápr. 30. 14:48 | Válasz | #4399 
Akkor az 555 IC rész működik, most már csak azt kell megnézni, hogy a HC194 be milyen jelek mennek vajon, mert annak meg a törlő bemenete meg a léptető stb. hogy ha ott bemegy, ki meg mégse jön az mitől lehet. Küldhettél volna egy példányt megnéztem volna.

 © Gyárfás Attila2014. ápr. 30. 08:57 | Válasz | #4398 
Az alkatrészeket kicseréltem, átmértem. Zárlat sehol nincs. Van rajta egy visszajelző led, ami gyakorlatilag a sebességet mutatja, úgy villog ahogy a potit tekerem. Elvileg a kimeneten is ilyen sebességnek kellene lennie. Úgyhogy passz.

 © robokacsa2014. ápr. 29. 23:40 | Válasz | #4397 
most sikerült megnéznem a rajzot, nem egy bonyolult dolog.
próbálok lehetőségeket mondani mitől lehet, egy kis műszerezettség nem árt hozzá.
-biztosan megfelelő értékűek az alkatrészek, amik be vannak építve, főleg az oszcillátorba, nem e 10, vagy 100 szor gyorsabban megy?
az uln ic pár kimenete nincs e lezárlatosodva.
közbe még gondolkodom, de mennem kell.

 © robokacsa2014. ápr. 29. 13:08 | Válasz | #4396 
a rajzot sajna nem tudom meg nézni, de nem lehet, hogy túl gyorsan próbálod léptetni?, (még a leg lassabb állapotban is gyorsan.)

 © elektron2014. ápr. 29. 13:06 | Válasz | #4395 
Az 555 IC- n jön ki a jele, a változó frekvenciájú, ahogy állítod a potival, azt is meg lehet nézni, hogy addig jó e, utána meg bemegy a 194-be, hogy ott lenne a bibi e vajon vagy hol akad el a dolog.

 © elektron2014. ápr. 29. 13:04 | Válasz | #4394 
A tranzisztorok jó irányban vannak bekötve ? Azt lehet rosszul is betenni pl.

 © Gyárfás Attila2014. ápr. 29. 09:10 | Válasz | #4393 
Ilyen a moci:
Moci
A 6 "vezetékes". De nem is a mocival van baj, mert ha a 4 kimenetre ledeket teszek, azt is kellene léptetni. De mind folyamatosan világít, hiába állitom a potit a leglassabbra.

 © Kulcsar Zoltan2014. ápr. 29. 08:37 | Válasz | #4392 
Szia

Lehet buta kérdés : unipoláriban van kötve a léptetö rá ?

 © Gyárfás Attila2014. ápr. 29. 08:25 | Válasz | #4391 
Üdv
Még mindig itt tartok. Átnéztünk minden alkatrészt,kicseréltünk, jó minden. Viszont ahogy múltkor is írtam, ledekkel próbálva sem léptet. A mocival csak zizeg.
A linken van az itt közzétett eagle terv, és az én általam legyártott nyák terve is. Átnéztem, de eltérést nem találok, hogy esetleg az lenne-e a hiba. De több szem többet lát, hátha valaki észrevesz valami eltérést, mert csak erre tudok gondolni.
LINK
Köszi

 © elektron2014. ápr. 21. 17:55 | Válasz | #4390 
Megmérjem neked ? Vagy mi lehet a baja ?

 © Gyárfás Attila2014. ápr. 21. 17:53 | Válasz | #4389 
Csak a 11 -es lábon változik minimálisan a fesz, a többin mindenhol meg van az 5V.

 © sipos82014. ápr. 21. 15:56 | Válasz | #4388 
Valószínűleg a mostani 18 fogas kerék cserélve lesz 10 fogasra, kicsit bizonytalannak érzem a mozgást a habvágáshoz, egyébként szépen simán jár csak nagyobb sebességen, de a habhoz kicsi sebesség kell.

 © sipos82014. ápr. 21. 15:52 | Válasz | #4387 
Köszönöm Uraim a segítséget.A végén meg lett a bibi, emlékezetből 20 fogra vettem a számítást és nem jött ki a mért elmozdulás sehogy sem a szíjon.Ezért is kérdeztem mert én is így tudtam,na szóval a sok sör megártott :), megszámoltam a fogakat és lőn csoda nem 20 hanem 18 van neki.Ezért nem akart kijönni az elmozdulás.Jár így az ember :).Ha kész lesz a gép akkor a Török Tomi engedelmével teszünk fel képeket.Egyébként már működik a gép csupán finomítani kell és teljes erővel hasíthatja a habot.

 © Vetesi752014. ápr. 21. 13:51 | Válasz | #4386 
Ha jól rémlik, a 194-es az léptetőregiszter...
Lehet, hogy megfelelően léptet is, csak a soros beíró bemeneten mindig ugyan azt a logikai szintet kapja? Törlő bemenet, engedélyezők jó helyre vannak kötve?

 © Kulcsar Zoltan2014. ápr. 21. 08:55 | Válasz | #4385 
Szia

Müszerek nélkül nehézkes lesz .
Ugyan azt a nyákot csináltad meg mint amit az Elektron csatolt ide ?

A HC nem hiszem hogy gondot jelent most .

Meg kellene nézni hogy a 74194 8-as és 16-os lábán ott van-e az 5V táp ( 16-os pozitiv és a 8-as negativ ( GND ), direkt az IC lábain mérj .Az ULN elött is meg kellene nézni hogy a 74194 10 - 11 - 12 - 13 lábakon van-e valami változo feszültség ( ha lehet az ULN-t addig vedd ki mig mérsz .


 © Gyárfás Attila2014. ápr. 21. 08:12 | Válasz | #4384 
Üdv
Van lentebb egy agle terv ,egy mocivezérlőről 74H194 van benne. Viszont mind a 4 kimeneten folyamatos fesz van. A moci csak zizeg. Ledekkel is próbáltm hogy léptet e,de mind folyamatosan világit. A potit tekerve,a visszajelző led gyorsabb vagy lassabban villog,de a kimenet nem változik. Mindent megnéztem gyakorlatilag jó minden.
12v a bemeneti fesz.
Igaz csak 74194 es em volt,nem a 74hc-s. Nem lehet hogy ez a baj?
A mocim 6v os,
Szerintetek mi a gond?

 © Danibá2014. ápr. 20. 20:21 | Válasz | #4383 

Igen, alakul.
Ez is egy jó taktikának látszik. Amit mostanában nem először tapasztalok.
Mindenféle kavarásokkal elvenni a kedvem a segítségadástól.
Ha, beválik, szépen kiesek a tudatból. A régi dolgaimra meg a kutya sem emlékszik már.
Azonnal igazolódik az, amit, kezdenek tolni a kedves „barátaim”.
Mindig csak a levegőt rontottam. Semmi hasznosat nem tettem a közösségnek.
Ezért semmi keresnivalóm itt a fórumon.
Szép kis történet.
Na, ezzel itt az offolást bezártnak tekintem.

Utóiratként csak annyit. A kérdező rögtön értette miről írtam. Minden, csűrés, csavarás nélkül.


 © Kulcsar Zoltan2014. ápr. 20. 18:37 | Válasz | #4382 
Alakul

Igen ez igy igaz de szeretem ki mondatni az emberekkel ha valamit nem jol látnak ( föleg ha azt tanácsként teszik ) , nem mindig vállik be mert sokszor ködösit az illetö vagy megprobál valami mögé bujni .

Egyszoval nem mondtam hogy hülye vagy a cnc-hez csak azt várnám el hogy gondold át mit irsz és hova .


 © Danibá2014. ápr. 20. 17:55 | Válasz | #4381 


Látom, nem hiába gondolkodtál a válaszon.
Mindenféle, környezetéből kiragadott részekkel. Sikerült úgy kikavarni, valahogy kijöjjön. Hülye vagyok a CNC –hez. A működése meg annyira távol ál tőlem, hogy távcsővel se látom.

Jó, bevált recept. Már használtad máskor is. Ezt, a kavarás technikát.

Na, a továbbiakban ebbe a bujtatott hülyézésbe, nem veszek részt.


Mert ugye, mindenki tudja. Az ominózus részben, a fogasszíj egy lépésre eső, megtett útjának kiszámolásáról beszélek.
Az, az, a felbontásról.



 © Kulcsar Zoltan2014. ápr. 20. 15:57 | Válasz | #4380 
Hát nem is tudom .

Másra számitottam , mert a kérdésböl nem derül ki hogy hajto vagy hajtott oldali keréknek az egykörre esö " utját " keresi .
Számomra értelmezhetöbb ha semmiféle kereket nem veszek figyelembe csak a linearis elnozdulást a pl léptetö egyfordulatára .

" Ha, az eredmény 100 –at osztod a fordulatonkénti lépésszámmal. Akkor megkapod az egy lépésre eső, megtett utat."

Ez a mondatod kavar össze mert egy 200mm kerületü tárcsához nem jöhet ki ugyan az a felbontás a #4370-es beirásod szerint , pedig annak kellene .
A mostani irásodnak meg az érvilágon semmi köze a léptetön lévö tárcsa kerületéhez , ha a tengelyen van akkor az is 360fokot fordul , logikusan .

Valamit elirtál .





 © Danibá2014. ápr. 20. 13:28 | Válasz | #4379 


„Gyakorlatban ezt hogyan csinálod ? Leirnád pontosan hogy miböl derül ki hogy egy szijkerék egyköréhez hány motor lépés kel ?”


Először is, örülök, ha pici gondolkodás után válaszolsz a beírásomra. Pont így vagyok mással is:))

Ugyanúgy csinálnám, ahogy rólad feltételezem.
Mivel, azt tudjuk, mennyi lépés kell a motor tengelyének egy fordulatához.
Pont annyi kell a tengelyén lévő tárcsának is.
,,,,,,,,,,,,,,,,,

A szíjkeréknek nem kell semennyi lépés. Az annyit kap amennyit adnak neki:))




[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com