Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Léptetőmotor
Léptetőmotor választás

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © lovas gyulama 12:08 | Válasz | #4527 
Amikor én léptetőt mértem annak 10 esztendeje. Mielött nagyon kiképződtem volna gyorsan abba is hagytam.(pedig igazán profi vezérlővel dolgoztam. Profi 1. nem fogom elfelejteni) Akkor az egyenáramú tápegységet mértem! nem közvetlenül a motor áramot, Fixen beépitett ampermérővel.

 © Pálma 11:29 | Válasz | #4526 

Ezért írtam mint lehetséges tényezőként a por bejutását az olyan helyekre ahova nem kellene.
Léptetőmotor vezérlésnél meg nem fogod észrevenni a terhelt vagy a szabadon futó motor áramok közötti különbséget egy multiméterrel.


 © lovas gyulama 11:05 | Válasz | #4525 
Elnézést nem neked akartam cimezni. Ezt Te biztosan tudod

 © lovas gyulama 11:01 | Válasz | #4524 
Még hozzátenném, hogy a látszólagos teljesítmény vesztés hátterében lehet a hajtott mechanika szorulása is. Nem nagy dolog a motor-motorok áramának figyelése amiből mindez kiszürhető.

 © Pálma 09:39 | Válasz | #4523 

Történt olyan amire konkrét példa is van, hogy a motor tengely és a forgórész kezdet külön életet élni. (nem xar kínai, hanem egy Bautz motorral)
Amúgy meg a szakszerútlen szerelésből is adódhat motor gyengülés ha valaki állat módon felkalapálja a tengelyre a tengelykapcsolót.
Lehet nem azonnal ,következik be csak idővel szépen az elrepedt mágnesgyűrű szétrázódik így a mágneses tér elmegy manituhoz az örök vadászmezőkre.
Csatlakoznék Szalai György hozzászólásához a megfőzés gyanús motorhoz, mert ha kicsi a motor akkor adjunk neki áramot hagy égjen a zsír ahogy Rubint Réka is mondja
Ritka földfém alapú mágnesek (Nd2Fe14B) 80 °C körül már erősen kezdenek veszíteni a mágnesességükből.
És nem kell, hogy elérje ezt a hőmérsékletet, de ha évekig ennek a közelében van járatva azt nem fogja megköszönni!
Mellesleg nem csak a motor lehet a hiba hanem a karbantartás és a porvédő burkolatok és elszívás akkut hiánya is!
Mert a por bemegy mindenhova, megül a tengelyeken és gyönyörűségesen összegyűjtik a csapágyak a golyós vagy sima anyák.
Gondolom a többit nem kell magyarázni.


 © Szalai Györgyma 07:05 | Válasz | #4522 
Az állandó mágnes, sajnos nem állandó erejű mágnes.
Idővel, hőmérséklettel, motor szétszedéssel, túlterheléssel, túl árammal gyengül.

 © Szalai Györgyma 06:14 | Válasz | #4521 
Szerintem.
Ha névtelen gyártó alacsony minőségű terméke, akkor sajnos valószínűleg a forgórészbe épített mágnesgyűrű gyengülése miatt veszíti a nyomatékát. Neves motor ilyet megfőzve sem tesz.
(Csapágyhalál vagy csavarlazulás miatti forgórész súrlódás, az akadozó mozgást produkálna.)
Esetleg a motorvezérlő elektronika elhangolódása is okozhatja a motor nyomaték csökkenését. De gondolom a motoráramot ellenőrizted, mielőtt maga a motor vált gyanússá.

 © remrendestegnap 08:58 | Válasz | #4520 
Mitol lehet az, hogy 1-2 ev folyamatos hasznalat utan elgyengul a motor?

 © kocsora2015. jan. 25. 16:43 | Válasz | #4519 
Köszönöm a választ.

 © Rabb Ferenc2015. jan. 24. 22:31 | Válasz | #4518 
Én speciel semmilyet. Mezei 5x0,75-ös MTK vezeték megy a motorokhoz. Viszont az energialáncban mellette lévő végállás kapcsoló vezetéke az árnyékolt kéteres mikrofonkábel.

A motor nem kelt különösebben nagy zavart. Viszont az érzékeny bemenetek mindez elektromos zajra megőrülnek

 © kocsora2015. jan. 24. 22:15 | Válasz | #4517 
Sziasztok!
Milyen árnyékolt kábelt használtok a motor bekötéséhez? Gondolom erenként árnyékolt kell.
Kösz!

 © keri2014. dec. 27. 12:44 | Válasz | #4516 
Bocs, ez valahogy kimaradt.
3 darab van.
4ezerért vettem darabját itt a fórumon ugyan ebben az állapotban. Neked mennyit érne meg?

5 fázisú ez, nincs azzal gond, csak nincs hozzá a neten adatlap. Csak egy ilyen listát találtam, amiből kiderülnek a paraméterei.


 © Szeibert Krisztián2014. dec. 27. 12:21 | Válasz | #4515 
Üdv,kellene nekem 3db 24v 3nm körüli 4 kivezetéses léptetőmotor akinek van az jelezze.

 © ebalint2014. dec. 21. 10:58 | Válasz | #4514 
Szia!

Hány db van Neked ebből és kb. mennyi lenne?

/nekem 2 db motorom van 10 kivezetéssel, lehet jó lenne/

A PMM.. 5 fázisú, de az STK mintha nem az lenne ...

 © keri2014. dec. 19. 17:55 | Válasz | #4513 
Már régen szórakoztam vele akkor mértem, de már nem emlékszem
12V-ról játszottam vele.
2-3Amperes lehet.
Lefotóztam neked. kb. ennyit tudok én is róla.

 © Yankoo2014. dec. 19. 16:45 | Válasz | #4512 
100% vagyis elméletben 2.5A

 © ANTAL GÁBOR2014. dec. 19. 16:26 | Válasz | #4511 
nem minden hátsó gondolat nélkül tettem föl reggel a kérdést. Sok esetben a tartóáramot a névleges áram 60 % ára programozzuk no ilyenkor mivel a disszipált teljesítmény az áram négyzetével arányos ( 0.6*4.7 ) négyzet *0.37*2 = 5.88 watt lesz a fűtőteljesítmény .. A kezem szerint nekem is ( sokkal !!! ) melegebb . Majd megmérem korrektül a hőmérsékletet .Ha a tekercs melegellenállását a hideg ellenállással közelítem akkor egy kettősen integráló multiméterrel a fesz átlagát megmérve elvileg a disszipált teljesítmény számolható

 © Beck Attila2014. dec. 19. 16:16 | Válasz | #4510 
Sziasztok. Bocsánat, hogy itt is megkérdem. Tudna valaki segíteni az Elektronika topik #16076-os számú kérdésében? Előre is köszönöm! Attila

 © hostya2014. dec. 19. 16:06 | Válasz | #4509 
Mekkora tartóáram van beállítva a piros TB6560-on?
Én álló helyzetben is alig tudom elfordítani a 25mm átmérőjű kuplungon, pedig nekem csak 1,5Nm-es motorok vannak.

 © Yankoo2014. dec. 19. 14:32 | Válasz | #4508 
Szerintem is jó az 50C°de a tartóáram akkor is érdekes.

 © Szalai György2014. dec. 19. 14:14 | Válasz | #4507 
Mérd csak meg, ha teheted. Lehet, hogy meglepődsz és nem is annyira meleg az, mint gondolod.
A 45C fokos motort már forrónak érzékeled, 50C felett pedig már fájdalmasan forrónak.
(Érdekes, hogy ha bekened a motort erős paprikával, akkor szobahőmérsékleten is forrónak érzed, mert a kapszaicin is aktiválja a forró receptoraidat.)
A motornak az 50C-fok még nem kánikula.

 © Yankoo2014. dec. 19. 13:21 | Válasz | #4506 
*kuplungnál

 © Yankoo2014. dec. 19. 13:21 | Válasz | #4505 
Nekem ilyen motorjaim vannak, az mondjuk érdekes, hogy elvileg a mach3 tartóáramon tartja a motorokat, ill a vezérlő (piros TB6560), de amikor állóhelyzetben van a kuplunkgál fogva kényelmesen eltudom forgatni kézzel, nyilván nem annyira kényelmesen, de nem kell megszakadjak, akkor ott nem max áram a tartóáram? Forgás közben nem tudom lefogni kézzel akkor nagyon erős. Mondjuk nincs is 4.7A-en hajtva csak 3A. Mlegedni így is durván melegszik szal a 16.5W-ot még talán keveslem is :) Kézzel 2mpig fogható 1-2 óra munka után, de után eléggé éget, pontosan nem tudom megmérni hány C° nincs lézeres hőmérőm multiméter kis érzékelőjét tapasztottam rá úgy volt 50C°környéke, ami elvileg nem túl meleg.

 © elektron2014. dec. 19. 09:27 | Válasz | #4504 
Hát ez az , hogy a macera az nem hiányzik nekem se annyira. Most vagdalom ki az azt az 5 fázisú motort leváltó másik vagy szervó vagy léptetőre való átkonvertáláshoz szükséges paneleket, amire fel tudom szerelni az áttételt stb. meglátom úgy mire képes jó lesz e, az eredeti 5 fázisú motort meg ha egyszer nagyon ráérne az ember és egy ilyen vezérlővel meg tudná hajtani, azt is meg lehet majd próbálni, csak emez most sürgősebb lenne.

 © elektron2014. dec. 19. 09:24 | Válasz | #4503 
Na, pont kérdezni akartam mintha neked lett volna ilyened valami.

 © Tiborc2014. dec. 19. 09:11 | Válasz | #4502 
Erre gondoltam. A különbség léptetőnél, hogy két vektor van, nem három. Az eredő vektor tehát lépésszögben "ugrál".

 © Szalai György2014. dec. 19. 08:57 | Válasz | #4501 

 © Szalai György2014. dec. 19. 08:52 | Válasz | #4500 
Mekkora feszültségű és áramúak?

 © Tiborc2014. dec. 19. 08:46 | Válasz | #4499 
Szalai Györgynek van egy nagyon jó gif-je: forgó vektorábra. Érdemes megkeresni

 © ANTAL GÁBOR2014. dec. 19. 08:39 | Válasz | #4498 
Köszönöm Tibor és Keri . A vektoros magyarázattal korrekt...

 © keri2014. dec. 19. 08:31 | Válasz | #4497 
Ritkán előfordul a használt piacon régi ipari vezérlő. Nekem van 3 darab felesleges 5 fázisú vezérlő panelem, de soha nem bírtam még működésre őket. Ezeknél a bekötési sorrend amit macerás kideríteni.

Ráadásul ennek nem tekercsenként 1 pár kivezetése van hanem csak öt. Vagyis vagy csillagba, vagy deltába kell kötni, és még a tekercs sorrend, vagy polaritás is kérdés...neked való móka :D Én inkább vettem egy olyat ami össze van rakva és működik.

Ha kell eladom neked, de szerintem jobban jársz ha veszel bármilyen kínai motort és vezérlőt, mert 2 fázisút. Vagy ha nagyon építeni akarsz, akkor miért nem szervóban gondolkodsz?

 © keri2014. dec. 19. 08:21 | Válasz | #4496 
Stabil lesz akkor is ha két tekercs van bekapcsolva, csak a két vektor eredőjénél.

Gondolj csak a kereszt tekercses műszerekre.

 © Szalai György2014. dec. 19. 08:19 | Válasz | #4495 
Amikor kínálják, akkor csak tehetség kérdése, hogy menyire nehéz.
Az enyémek ilyenek.
https://www.google.hu/search?q=csd5814n&newwindow=1&biw=1280&bih=709&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=a86TVMWdKoGTPJzVgJAD&ved=0CAcQ_AUoAg

 © Tibor452014. dec. 19. 08:08 | Válasz | #4494 
"lehetetlen hogy mindkét fázistekercse 100 % ban gerjesztve legyen mert akkor nem lesz stabil a rotorpozíció."
Nagy tévedés, amit írtál, hiszen egész lépéses üzemmódban ez nem lehetetlen, hanem mindig igaz!
Így aztán a ~16.5 W is kijön, mint max. disszipációs P.

 © ANTAL GÁBOR2014. dec. 19. 07:23 | Válasz | #4493 
kíváncsi vagyok a kollégák véleményére. Lone Wolf írja hogy megint vannak nagy piros (svájci ) léptetői. Rákerestem az adatlapra és azt írják hogy nominal power 16.5watt . No ezt én korábban úgy értelmeztem hogy a motor teste képes a környezet felé lesugározni a 16.5 wattot ( Áll a motor és a tartóáram tartja a forgórészt. ) A motor névleges árama 4.7 A a tekercs ellenállása 0.37 ohm . Képzem a Inégyzet *R szorzatot 8.17 wattot kapok ( és a tartóáram a szorzatban 100 % kal van számolva ! ) Persze a motornak két fázis tekercse van de amikor áll akkor lehetetlen hogy mindkét fázistekercse 100 % ban gerjesztve legyen mert akkor nem lesz stabil a rotorpozíció.
Vagy a svájciak a forgás közbeni disszipált teljesítményt akarták megadni ? Itt is érvényes hogy egyszerre (folyamatosan) nincs gerjesztve mindkét tekercs (sőt az induktivitás miatt a felfutási áram átlagával kellene a disszipációt számolni a felfutási szakaszban ) Nézegetem a nyomaték - sebesség görbét . Alacsonyabb vezérlőfeszültség esetén kilövök két összetartozó pontot M= 1.2Nm at 1000pps ill M = 0.2Nm at 6000 pps. Kiszámolom a tengelyteljesítményt P = M*omega 1000pps az 1.8 fokos motornál 5 1/sec ami omegában 31.4 1/sec vagyis P = 37.7 watt .. Ugyanezt kapom a nagyobbik fordulaton . Tehát a megadott nominal power nem a tengelyteljesítmény ( és ezt is vártam ) De akkor micsoda ?

 © elektron2014. dec. 13. 19:34 | Válasz | #4492 
Berger lahr vrdm 5910/50 5 fázisú léptetőmotorhoz nehéz szerezni vezérlőt ? Építeni gondolom nem sok értelme lenne.

 © keri2014. dec. 09. 09:24 | Válasz | #4491 
Pál kartárs 750W-os AC szervóval és asszem 1:3-as fogasszíjas hajtással mar 80-as átmérőjű marótárcsával is.

 © KBalázs2014. dec. 09. 00:57 | Válasz | #4490 
De ha szétszedhető a motor (mármint a "kupakja", csapágyház), érdemes megnézni, hátha ki van vezetve mind a 8 ér belül, és ott párhuzamosra kötni.

 © elektron2014. dec. 09. 00:56 | Válasz | #4489 
Ez kell nekem, pörögjön a menetes szár, mint a vesztés. :)

 © elektron2014. dec. 09. 00:55 | Válasz | #4488 
Magamtól rájöttem, ez a legjobb, elkezdtem gondolkodni a dologról ... :)

 © elektron2014. dec. 09. 00:54 | Válasz | #4487 
Aztán a soros kötésnél is mindegy, hogy az eleve közös tekercs pont jó irányban van e ? Mert ahogy nézem az unipolársi sorrendnéál az

1A
2A
1B
2B a jó sorrend, tehát ha az 1A...1B eleve közös tekercsre azonos áram irányt adunk, akkor más pozícióba akarja húzni, de mivel ha a két végére adunk feszültséget, és a közös kivezetést szabadon hagyjuk, akkor az áram irány pont ellentétes lesz, na meg is magyaráztam itt most magamnak, hogy miért jó úgy bekötni, hogy a két végét és a közepet szabadon hagyjuk.

OK, most már értem, akkor így viszont a nagyobb induktivitás miatt a végsebesség kisebb lesz, de mivel az egész tekercs működik kis sebességeken erősebb.

Akkor végkövetkeztetés, mindkettő jó, csak a felhasználástól függően érdemes vagy így, vagy úgy bekötni, pl. nagyobb sebesség érdekében és kis feszültségű driverről menve érdemes csak fél tekercset bekötni ha a nagy sebesség a lényeg ...

 © KBalázs2014. dec. 09. 00:54 | Válasz | #4486 
Na mire leírtam leírtad magad is

 © KBalázs2014. dec. 09. 00:52 | Válasz | #4485 
Ha a közép leágazástól nézel (képzeletben) a két szélsô leágazás felé, akkor az egyik felfelé, a másik ér lefelé indul el a csévetesten. Tehát középrôl nézve (megtáplálva általában U+) ezért az egyik tekercsrész ellentétesen húz mint a másik.
A legegyszerûbb megoldás nagyobb sebességre sarkallni a léptetôt (erre szólt a tanács, a régi menetesszáras világban a sebesség volt a gyenge láncszem), ha csak a fél tekercset használod, mivel így az induktivitása fele, cserébe persze a nyomaték is zuhan, mivel az áthajtható áram továbbra is ugyanannyi mint a két tekercs esetén (réz keresztmetszet) viszont csak fele annyi menet, azaz kisebb gerjesztés.

 © elektron2014. dec. 09. 00:48 | Válasz | #4484 
Lehet nem is tévedek, csak akkor ha mindkét tekercs így megy, akkor a soros mód van használva, ami így nagyobb induktivitás kevesebb végsebesség, ahogy meg én kötöttem be, ott pedig a párhuzamost használom, csak mivel a tekercs végei közösek, így a másik tekercs rész nem köthető be, ezért lehet kissé gyengébb lesz csak a végsebessége viszont nagyobb, azonos feszültségű driver esetén.

 © elektron2014. dec. 09. 00:42 | Válasz | #4483 
Ha így is be lehet kötni, lehet hogy a 0.9 fokos motorjaim is mennének, ki tudja, mert az bipolárban bekötve fél tekercsesen csak ugrál ide oda, azt se értettem, lehet annál meg így lenne jó ki tudja.

 © elektron2014. dec. 09. 00:41 | Válasz | #4482 
Nekem ez elég furcsa, lehet rosszul emlékszem, hogy a 6 kivezetéses unipoláris motornál a bipoláris kötésnél az egybefüggő tekercs középső és egyik szélét kell bekötni én erre emlékszem, még a Magi féle ismertetője alapján, persze lehet tévedek. És még arra is emlékszem, hogy pont ezt egy hátránykén is említette, hogy emiatt, mivel csak fél tekercse van használva a kényszerű kompromisszum miatt, ezért kevesebb lesz a tartó ereje is, de a bipoláris mód miatt a végsebessége viszont megnő ... lehet csal a memóriám ?


Amúgy se értem, hogy ha az egyé tekercs van bekötve, akkor annak nem is szabad jól működni, mert a léptetési fázisa szerint egyik rész egyik pozícióba húzza a másik pedig 2 lépéssel arrébb, tehát itt valami nem stimmel szerinte, a 3D nyomtató topickban írjátok ezt a tanácsot, ami szerintem nem jól van úgy. De lehet tévedek, ha igen valami linkre emlékszik valaki, ahol ez meg van magyarázva ?

 © elektron2014. nov. 30. 21:38 | Válasz | #4481 
Ezek konkrétan DC 6V és áram nincs ráírva, de az a szokásos 0.5Nm körüli lehet. Ereje van ennek, csak bipoláris vezérlőm lenne inkább, ami készen is van és nem akarnék most belegfogni vezérlőt építgetni unipoláris félét, illetve amik vannak, mert van oylanom is, ahhoz még kellene valamit csinálgatni forerasztgatni optót cserélni, vagy procit tenni programot írni, na most ehhez én nem kezdek az tuti, van elég más dolgom is.

 © Pabló2014. nov. 30. 19:34 | Válasz | #4480 
Én ilyenekkel már szívtam eleget.
6 kivezetés 0.9fok, nagy szívás.
mikor megcsináltam 4-esre utána jó lett.
Igaz volt vele meló, fedél le,szétszedtem 8 vezetékre, utána közösítettem 4-re, és még ereje is lett.

5V 2.5A, kb mekkora NM? mocik lehetnek

 © elektron2014. nov. 30. 17:50 | Válasz | #4479 
Nemrég próbáltam a 0.9 fokos Nema23 motorjaimat amik 6 kivezetésesek bipoláris vezérlővel hajtani, de az csak ide-oda ugrált, az 1.8 fokosak azok mennek így. Ennek van valami oka, vagy csak én bénáztam el valamit ?

 © svejk2014. nov. 16. 09:10 | Válasz | #4478 
Aha, értem.

A bolygómű kihajtótengelyére applikálnád a befogót? Szerintem nem nagyon lenne szerencsés mert a felépítéséből adódóan radiálisan nem nagyon terhelhetők, csak elöl van rövid távon csapágyazva.
Meg igazából kevés az a párszázas fordulat, manapság majd mindenki keményfémszerszámmal dolgozik már a hobbysták körében is.
Az AC szervo oké, a 750W is majd mindenre elég, de a robosztus precíz főorsócsapágyazás és a lehetőleg több fokozatú mechanikus hajtómű,- célszerűen szíj - alig kerülhető meg.

Én nagyon keveset marok, de az egyik pillanatban műanyagot a másikban acélt a harmadikban alut.
Csak kínlódok, mert az eredeti főorsó max. 2500-at tud, igaz azt 20 fokozatban, de ez a gép anno még a gyorsacélszerszámokhoz készült.
Így most még egy Perske motor van az eredeti főorsó oldalára fogatva, aluhoz és műanyaghoz.

No de szerintem tudod Te ezeket nagyon jól...

 © Szalai György2014. nov. 15. 22:17 | Válasz | #4477 
Évek óta nem sikerül összekaparnom egy alkalmas, bolygókerekes hajtóművet, a 750W-os Yaskawa motoromra, fémmaráshoz.
Abból lehetne egy barátságos, kis tömegű és térfogatú, hatékony hobby marómű, fémekhez. Pár százas fordulat, elég nyomaték, kompakt felépítés, kevés zaj.

Viszont hányódik itt egy méretes Berger-Lahr ötfázisú hibrid léptetőmotor. Alacsony fordulat, sima futás, nagy nyomaték.
Gondoltam: Ha beledughatnék egy C20-ER16-150M szárat, még jó is lehetne valamire.
Csak hát az mágnesezhető.
Na, mindegy, majd alakul egyszer valami.
És hát igen, azért is írtam ide ezt a kérdést, mert ez még nem volt téma. Az újramágnesezés tárgyalásakor sem került szóba.

 © svejk2014. nov. 15. 20:46 | Válasz | #4476 
Én most már csak arra lennék kíváncsi, hogy hogy jutott eszedbe ez jó kis kérdés?
Majd 10 év alatt emlékeim szerint erről még nem volt szó.
Érdekes, hogy nem tűnt fel senkinek ez a dolog...

 © Szalai György2014. nov. 15. 20:30 | Válasz | #4475 
Kiástam a nálam pihenő SmCo mágnesű nagyon iparit. Az sem ferromágneses tengelyű.

 © robroy0072014. nov. 15. 19:36 | Válasz | #4474 
Ha leégetted már a mágnes is halovány lesz a melegtől
Ami tuti neodium mágnest jelent

 © istvan582014. nov. 15. 17:58 | Válasz | #4473 
most néztem meg az enyémeket, elvileg nedinium mégnesesek.
A tengelyt nem fogja a mágnes!

 © ANTAL GÁBOR2014. nov. 15. 17:54 | Válasz | #4472 
És még annyit hogy a léptecsek zöme még AlNiCo val készülnek. Nekem van egy olyanom ami neodímiumos ( a gyári adatlapja szerint ) Ha leégetem akkor választ kaphatunk a kérdésre

 © ANTAL GÁBOR2014. nov. 15. 17:50 | Válasz | #4471 
Érdekes hogy az én beírásomat nem is erősíti meg senki és nem is cáfolja . Ha valakinek van a birtokában neodímium mágnessel szerelt léptecs akkor meg kellene nézni a tengelyt
Svejknek rémlik hogy rozsdás volt egy modernebb tehát akár neodímiumos mágnessel szerelt léptecs tengelye ( a neodímium mágneseket előre felmágnesezik és úgy teszik be a forgórészbe az AlNiCo mágnesekkel szerelteket pedig a készre szerelt forgórésszel együtt egy készülékben mágnesezik föl . Szerintem pont a felmágnesezésnél nem lehet vas a tengely mert akkor a beütés gyengébb lenne ( a beütésnél az kell hogy az erővonalak az ALNiCo testen menjenek keresztül

 © Szalai György2014. nov. 15. 17:34 | Válasz | #4470 
Akkor a válasz igen. Nikkeltartalmú, ausztenites, nem mágnesezhető ötvözet.
Diamágneses, nem gyűjti magába az erővonalakat, hanem éppen kissé kiszorítja azokat.
Ha ferromágneses volna, akkor söntöt képezne.
Mindenkinek köszi.

 © Dakota252014. nov. 15. 17:17 | Válasz | #4469 
:-)

 © svejk2014. nov. 15. 17:16 | Válasz | #4468 
a - a nevében is szerepelt a hybrid
b - valószínűleg csak rosszul emlékeztem

 © Dakota252014. nov. 15. 17:04 | Válasz | #4467 
... a 4452 viszont nincs.
a. nem hibrid motor
b. felszíni széndiffúzió az idők során megváltoztatta a felszín szerkezetét

 © Rabb Ferenc2014. nov. 15. 16:58 | Válasz | #4466 
ˆ Dakota25 által belinkelt tankönyv már megválaszolta. Én a kis kiványcsi csak kipróbáltam, hogy igazat írnak-e

 © svejk2014. nov. 15. 16:52 | Válasz | #4465 
Akkor talán meg is van válaszolva a #4451.
Köszönjük!

 © Rabb Ferenc2014. nov. 15. 16:45 | Válasz | #4464 
Csak úgy kíváncsiságból megmutattam egy bikaerős neodímium mágnest a fiókokban fellelhető összes léptetőmotor tengelyének. Egyik sem mutatott semmi érdeklődést iránta...

Bár lehet, hogy a felmérésem nem tekinthető perdöntőnek, mert nem próbáltam ki a világ összes léptecsével

 © Dakota252014. nov. 15. 15:37 | Válasz | #4463 
A vas elég hamar telítődik... lehet, ennyi söntveszteség belefért annál.

 © ANTAL GÁBOR2014. nov. 15. 15:07 | Válasz | #4462 
Valami gyártástechnológiai oka lehet.Minthogy motorokat általában AlNi Co mágnessel szerelik és azokat később ütik be. Szét kellene szedni egy neodímium mágnessel szerelt léptecset. Lehet ott vas a tengely
Ha építünk egy statikus mágneses szeparátort akkor az egymás mellé sorolt váltakozó polaritású mágneseket vastag erővonal vezető vaslapra ( dobra ) szereljük hogy megkönnyítsük a mágneses erő kifejtésében nem hasznosuló erővonalak rövid úton való záródását. De ha megnéztek egy pot ( fazék) rögzítőmágnest akkor a háta vas . Tehát a mágneses shunt az rossz felvetés

 © svejk2014. nov. 15. 15:04 | Válasz | #4461 
Hmm....
Voltak HYxxxx nevű 6-8 Nm-es motorjaim, azok közt tuti volt rozsdás tengelyű...
No de már rég volt, az is lehet rosszul emlékszem.

 © Dakota252014. nov. 15. 14:56 | Válasz | #4460 
...mégsem:
"A hibrid léptetőmotor egy lemezelt, fogazott lágyvas állórészből, valamint DIAMÁGNESES TENGELYBŐL, a tengelyre húzott gyűrű alakú állandó mágnesből és erre húzott, fogazott lágyvas forgórészből áll."
/http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2010-0017_49_elektrotechnika_II/ch07s02.html/

 © svejk2014. nov. 15. 14:15 | Válasz | #4459 
Antal Gábor valószínű tudja kapásból, Ő eléggé otthon van a mágnesek terén.
Ha nem, akkor meg tudja kitől kell megkérdezni.
Várjuk meg...

 © svejk2014. nov. 15. 14:12 | Válasz | #4458 

 © svejk2014. nov. 15. 14:07 | Válasz | #4457 
Biztos rém egyszerű a magyarázat de én sajnos nem tudom.
Ráadásul még egy fabatka léptetőmotorom sincs, amit gyorsan szétvernék.

 © Dakota252014. nov. 15. 14:00 | Válasz | #4456 
Nem úgy működik a rendszer, mint a körmös forgórészű generátorok tere? A tengely tulajdonképp a "mágnes részévé válik"?

 © Szalai György2014. nov. 15. 13:50 | Válasz | #4455 
Szög egyszerű léptetőmotor, és szöget üt a fejembe.
Én már ütöttem szét vagy kettőt, de a tengely és a lemezelt rücnisvas között természetesen nem volt a mágneses erővonalakat szigetelő anyag.
(Sem az erővonalakat a tengelyből kiszorító szupravezető diamágnes, sem valami térgörbítés technológia.)
Szóval akkor miért nem söntöl a tengely?

 © svejk2014. nov. 15. 12:57 | Válasz | #4454 
Hmm...
Nézzük az alapesetet, amikor a két egymástól eltolt ricnijű kötegelt lemeztárcsa közt van egy vékony tárcsa alakú mágnes.
A tárcsamágnes ugye axiálisan polarizálva.
Az erővonalak úgy záródnak, hogy a mágnes egyik oldala - ricnis lemezköteg - a köteg külső palástja - állórész vastest - másik ricnis tárcsa - mágnesgyűrű.

Hogy a lágyvas tárcsákból miért nem a tengely felé akarnak menni az erővonalak azt nem tudom.
Még sosem nyomtam ki tengelyt a forgórészből.
Talán a tengely és a lágyvas közt van valami nem mágnesezhető gyűrű?

 © Szalai György2014. nov. 15. 11:31 | Válasz | #4453 
Pontosan.
A forgórész felépítéséből eredően, a mágnesesen vezető anyagú tengely söntöt képez az axiálisan polarizált mágnesgyűrű két pólusa között.
Vagy hogy van ez?

 © svejk2014. nov. 15. 11:09 | Válasz | #4452 
Nem tudom, de én már találkoztam jó rozsdás tengelyű mocival.
De vajon miért érdekes a kérdés? Mágnesezhetőség?

 © Szalai György2014. nov. 15. 10:54 | Válasz | #4451 
Minden hibrid léptetőmotor tengelye korrózióálló anyagból készül?

 © keri2014. aug. 30. 20:02 | Válasz | #4450 
igen.
Bár pontos számokat ne várjál tőlem, de kb így van.

Amúgy meg én mindig úgy kalibrálom a motor áramot, hogy hőmérővel nézem, hosszú munkánál mennyire melegszik. Kb. 60 fokra szoktam belőni...bár most az esztergámon 70 fokig is felmegy.

 © designr2014. aug. 30. 17:42 | Válasz | #4449 
Általában az ilyen motorok adatlapján is részletezik a hajtási,és bekötési módhoz tartozó névleges áramot.Ha kevesebb áramot kap,nem hozod ki belőlle a maximumot,ha többel,valószínűleg melegedni fog..

 © KBalázs2014. aug. 30. 13:43 | Válasz | #4448 
Biztos banális a kérdésem: jól tudom, hogy 8 kivezetéses, unipoláris létptecset bipolárisként, párhuzamos tekercses bekötésnél, a névleges áram max. 1.4x -esével szababd meghajtani? (vagy nem?) Ezt termikus megfontolásból, vagy valami más ok is van?

 © Práger Mihály2014. jún. 29. 06:25 | Válasz | #4447 
Megosztok veletek egy kis tapasztalatot TB6560-as vezérlőkkel kapcsolatban,amiket e-Bay-en rendeltem,( alul a vezérlő linkje )nagyon olcsók voltak de hát van egy mondás ugye.
3 db-ot rendeltem, egy működött kettő csak erőlködött , úgy csináltak mint mikor túl nagy fordulatot állítunk és el akarnak indulni de mindig befékeződnek.
Hamar észrevettem , hogy a 7-es lábra és a testre kötött oszcillátor smd kondik nem ugyanolyanok abban ami jó, és amik rosszak , vagyik a kedves kínai niggerek elültették.
A jóban fehér színű (100pf volt) a rosszakban barnás ami lehet, hogy 100nf? de ezt nem tudom nem mértem meg.A igénytelenül meózott vezérlők igényesen be voltak csomagolva antisztetikus zacsikban. Azért közöltem ezt mert hátha más is így jár és nem kell mindjárt a kukába dobni.
Egyébként tök jó a vezérlő sokféle áramot, pihentető áramot lehet állítani, a step bemenetén 6N137-van.

http://www.ebay.com/itm/TB6560-3A-Driver-Board-CNC-Router-1-Axis-Controller-Stepper-Motor-Driver-Board-/301141432876?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item461d6d9a2c

 © agyaggalamb2014. jún. 21. 11:54 | Válasz | #4446 
köszönöm, megprobalom hasznositani. De ahogy belenéztem, nem lesz egyszerű. :-)

 © svejk2014. jún. 20. 16:26 | Válasz | #4445 

 © gabizun2014. jún. 20. 08:50 | Válasz | #4444 
Itt írnak indoklást, leginkább arra voltam kíváncsi, hogy ami motorokat vettem tudják-e ugyan azt produkálni, mint a bipoláris társaik.

 © agyaggalamb2014. jún. 19. 20:50 | Válasz | #4443 
Sziasztok!
Léptető motor méretezéshez keresek anyagokat. Amiket a fórumon találtam már halott link alatt futottak. :( Elég régen volt róla szó. Ha van valakinek ehhez kapcsolódóan segédlete, az ossza már meg egy szegény hobbystával akár magánban. :)

 © Sz.József2014. jún. 19. 20:43 | Válasz | #4442 
"Jól tudom, hogy ha fél tekercset kötök csak be akkor nagyobb nyomaték és kisebb sebesség érhető el?"
Szerintem ha kihagyod a közepét, akkor igaz ez az állítás...
Féltekercsnél pont fordítva van.
Nagyobb sebesség, kisebb nyomaték.

 © keri2014. jún. 19. 19:54 | Válasz | #4441 

 © gabizun2014. jún. 19. 19:42 | Válasz | #4440 
Sziasztok! Van egy KH42JM2B140C 6 kivezetéses unipoláris léptetőmotorom. Gyártottak ebből sima bipolárisat is. Az lenne a kérdésem, hogy a 2 közt csak annyi a különbség, hogy az enyémnek van 1-1 kivezetése a féltekercsnél? Ha sorosan kötöm be akkor ugyan azt fogja tudni mint a bipoláris változat? Jól tudom, hogy ha fél tekercset kötök csak be akkor nagyobb nyomaték és kisebb sebesség érhető el?

 © Molnár Szabolcs2014. jún. 04. 19:42 | Válasz | #4439 
Köszönöm a válaszokat. Akkor egyenlőre hagyom. Az SW4 -nem segített.

 © istvan582014. jún. 03. 22:48 | Válasz | #4438 
Én is ilyen vezérlőket használok, halk sistergés mindég lesz de nem gond.

 © ANTAL GÁBOR2014. jún. 03. 22:27 | Válasz | #4437 
Azt hiszem nekem is volt hasonlóm a DD ( digitális ) meghajtónál de az autótuninggal megszünt. Csináltál autótuningot ?

 © Kulcsar Zoltan2014. jún. 03. 22:25 | Válasz | #4436 
Szia

Ha tényleg DD-s a vezérlöd akkor elöbb tanitsd be a motorhoz ( SW4 -el ) utánna valoszinü elhalgat .

 © Molnár Szabolcs2014. jún. 03. 22:01 | Válasz | #4435 
Üdv mindenkinek. A mai napon bekötöttem a meghajtókat a motorokba. Továbbá a hdbb2-t is áram alá helyeztem. Mikor bekapcsolat a két MSDD-80-5.6-ra csatlakoztatott motorok halkan,de búgónak tűnő sziszegő hangot hallatnak. A 7.8A 80V DM860 meghajtóra szerelt motor viszont néma csendben van. Ha a motorokat megcserélem a két meghajtó típusnál akkor is csak az előzőnél jelentkeznek a tünetek. Ez normális lehet? A UC300-5LPT még nem került betáplálásra 5v táp hiánya végett. üdv Szabolcs

 © L Attila2014. máj. 25. 15:20 | Válasz | #4434 
Tisztelt Uraim!
A klaviotól vásároltam két db egyforma ISS 57 typ léptetőmotort integrált vezérléssel és enkoderes visszacsatolással. Összekötöttem őket egy vékony dróttal, ellentétes forgásirány mellett hajtottam meg valamilyen gyorsabb részeket is tartalmazó G -coddal.Kiválóan együtt futnak, nagyon dinamikusak, csak ajánlani tudom.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=wypyhhnjBdA

 © Kulcsar Zoltan2014. máj. 18. 15:59 | Válasz | #4433 
Szia

Ok nékül nem szál el egyik sem .Ird le amit kértem és megelőzzük a bajt :)

 © Ibron142014. máj. 18. 15:15 | Válasz | #4432 
Igen TB6560-as vezérlőm van, akkor majd megpróbálom ezt a low active beállítást :) csak közben elszállt egy IC a vezérlőben, úgyhogy előbb szervízelni kell...
Köszi

 © Kulcsar Zoltan2014. máj. 17. 19:11 | Válasz | #4431 
Szia

A vezérlöröl és a léptetöröl és a táprol és az LPT illesztöröl is kellene még adat .

Tápfeszültségre illetve fázis áramra tippelek .

Irj több adatot .


 © Bácsi Zoltán2014. máj. 17. 17:47 | Válasz | #4430 
Milyen vezérlőt használsz?

Nekem pontosan volt ilyen jellegű tapasztalatom, TB6560-as vezérlővel. Ha a step jelet low active zöld pipába tettem, akkor csinált ilyen jellegzetes hangot, és tévesztett is. Ha a low active piros X volt, akkor hibátlanul futott szépen simán.

Ha optikai leválasztott vezérlőd van (pl MSD), akkor ott teljesen mindegy, hogy a low active milyen beállításban van, mindkét módban szép egyenletes járása lesz a motornak.

Hasonlítsd össze a Z tengelybeállításait a többivel.

 © csewe2014. máj. 17. 16:36 | Válasz | #4429 
Ha nyolcvezetékes a motorod,akkor el is lehet kötve.

 © elektron2014. máj. 17. 15:11 | Válasz | #4428 
A zavara lehet fizikailag is valami elektromos jel vagy pedig a léptető impulzus nem elég hosszú a vezérlő programban beállításban pl. olyan is lehet.

 © elektron2014. máj. 17. 15:10 | Válasz | #4427 
Ezt a rossz motorodat tedd rá arra a vezérlőre, amelyiken szép a hangja a másiknak, ha akkor is csúnya a hangja, akkor a motor rossz, ha nem, akkor meg valami zavar van abban a vezérlőben.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com