Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Habvágás
Szoftverek, tapasztalatok és egyéb ötletek

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © vbodi2015. máj. 18. 21:01 | Válasz | #1637 
Esetleg üvegszövettel?

 © matricás2015. máj. 18. 20:44 | Válasz | #1636 
Szia, ne nyomd meg körömmel!

Mondtam a dokinak:
-Ha itt megnyomom, fáj.
-Ne nyomja!

 © Szőke Péter2015. máj. 18. 19:40 | Válasz | #1635 
Az alábbi anyagot nézzétek meg a lentu linken. Ilyen kellene:)

https://www.youtube.com/watch?v=QRiC1te2g38

 © Szőke Péter2015. máj. 18. 19:30 | Válasz | #1634 
Sziasztok,

Felvittem az epoxi gyantát az XPS hab felületére 2 rétegben. Az epoxi gyanta köröm nyomására bereped. Mivel lehet ez kiküszöbölni?
Üdv:
SZP

 © Szőke Péter2015. máj. 18. 19:28 | Válasz | #1633 
Szia. Kicsit megkéstem. nem sajnos 2.5D ben kell aranyoznom.
SZP

 © gravomark2015. máj. 14. 17:35 | Válasz | #1632 
Elég csak az előlapra az arany? Akkor gravíranyagból a betűket ki kell vágni, és fel kell ragasztani a habbetűkre. Kültéri anyagnál 10évig is kibírja.

 © vjanos2015. máj. 09. 07:22 | Válasz | #1631 
Elnézést, ezt benéztem :(

 © Berényi József2015. máj. 09. 01:07 | Válasz | #1630 
A negatív sarkokat ki lehet ívelni íves betétekkel, amit én úgy készítenék, hogy 5mmes lapokat összefognék, majd 10-es fúróval 12mmenként az illesztések mentén kifúrnám. Ezeket a negyed íveket fel lehet ragasztani maszkoló szalaggal,pont mint ahogy sasi csinálta. Ekkor sima szabályos rádiuszt kapsz.

Más egyéb rádiuszfeltöltést nem javasolnák, mivel a tömítő-ragasztó anyagok nem olvadnak el a kellő gyorsasággal.

Ragasztáshoz meleg ragasztó pisztolyt használnak. Érdemes volna keresni valamilyen alacsony olvadáspontú ragasztót.

Az előbb kipróbáljam a ragasztó rudat összeolvasztani fenyőgyantával,(2 rész gyanta 1 rész ragasztórúd)60-70 C°on teljesen megolvadt, és ragad mint a veszettfene. Alig bírtam leszedni a kezemről. A habot is tökéletesen összeragasztotta.

Most már csak azt kellene kidolgozni, hogy mibe lehetne rúddá önteni, amiből dermedés után ki is jönne. Talán öntapadó fólia hátoldalán lévő tapadásgátlós papírból csövet formázni, és ebbe önteni, akkor lehetne használni a ragasztópisztolyhoz.

Amúgy én agy masszívabb vaslapon melegítettem, és ebbe mártottam a habot.
ittegy videó amit érdemes megnézni ez is nagyon jó

 © Berényi József2015. máj. 08. 22:17 | Válasz | #1629 
Bocs de azt a homok mag ragasztásához ajánlottam.

 © nyarfa2015. máj. 08. 19:52 | Válasz | #1628 
Hogyan lehetne a sarkos részeket lekerekíteni? A hétvégén remélem eljutok végre az olvasztásig, akkor kipróbálok egy-két tömítő anyagot is. Nagy reményem nincs, de még sikerülhet is.

Valahol láttam képen is ezt az eljárás amikor is valamelyik tömítő-ragasztó anyaggal rakták össze, és lesimították a túlságosan sarkos és éles részleteket. Ezzel egy egységet alkotva öntötték ki a később fekecselt mintát.

 © yeti2015. máj. 08. 19:13 | Válasz | #1627 
Modellező boltban vehetsz ragasztót, és egy gyorsító sprayt is, azzal lefújva valóban egy pillanat alatt ragaszt. (Egyébként szerintem ugyanaz, mint a loctite csak olcsóbb és több különböző sűrűségűből választhatsz.)

 © sasi2015. máj. 08. 16:14 | Válasz | #1626 
Nekem a Loctite gél vált be a habminták ragaszáshoz, a faipari ragasztó zárványt képez az öntvényben, sőt kisebb keresztmetszeteknél akadályt az olvadt fém útjában.

A Loctie géllel óvatosan kell bánni, a lehető leg kevesebbet szabad használni, mert oldja a hab anyagát. Némi kísérlettel rá lehet érezni a módjára.

Bővebben itt olvashatsz a tapasztalataimról.

 © vjanos2015. máj. 08. 13:01 | Válasz | #1625 
Berényi József a fémöntős topik #4628-ban néhány csepp diszperziós faipari ragasztót ajánl.

 © nyarfa2015. máj. 08. 12:55 | Válasz | #1624 
Lenne egy kérdésem: Mivel ragasszam össze a hungarocell vagy XPS darabokat alumínium öntéshez? Van itthon FBS ami jó is lenne, csak nem tudom az olvadt fém elégeti-e olyan gyorsan ahogyan az szükséges.

 © yeti2015. máj. 08. 12:44 | Válasz | #1623 
Egy apró kiegészítés: Arany szín alá feketével alapozunk.

 © Bozso7772015. máj. 08. 10:54 | Válasz | #1622 
Pentart vizesbázisú akrilfestékkel festékkel simán megoldhatod. Előnye olcsó...gyorsan szárad, száradás után vízzáró réteg..és elég jól bírja is.
Ezt tapasztalatból mondom, mert hab alapú (eps, epp, xps, depron) repülőmodelljeim nagyrészt ezzel vannak festve. Nagyon sok színben kapható, és olcsó is. Én pl az auchanban szoktam megvenni.
Nem nézegettem hol olcsóbb, nem ismerem ezt a boltot, csak példaként mutatom :Pentart festék

 © Antal Sándor2015. máj. 08. 10:03 | Válasz | #1621 
Szia!
Először kend át mélyalapozóval.Utána vízüveg oldattal 2-3 rétegben.ezután ha megszáradt festheted bármilyen akril vagy oldószeres festékkel.

 © matricás2015. máj. 08. 09:53 | Válasz | #1620 
részben... én hígított parkettaragasztóval szoktam alapozni... ki kell próbálni, mert a szerves oldószeres elég agresszív, átdiffundál(hat) az alapozón és pl az expandált hab bogyómintát hetek mulva előjöhetnek...

 © Pál2015. máj. 08. 09:35 | Válasz | #1619 

Matricás arra utal, hogy a diszperziós festék megvédi az oldószeres festéktől a XPS anyagot.
Én speciel vízbázisú akril festéket használtam ami utána kapott egy rétek fényes oldószeres réteget.


 © Szőke Péter2015. máj. 08. 09:31 | Válasz | #1618 
Szia, Falfesték nem csillog úgy mint az arany. Olyan kell mely csillog.

 © matricás2015. máj. 08. 08:43 | Válasz | #1617 
Szia, vízbázisú (diszperziós) falfesték...
-de mint láttad, van sokkal bonyolultabb és drágább megoldások is :)

 © Szőke Péter2015. máj. 08. 08:26 | Válasz | #1616 
Újabb kérdésem lenne: XPS re hogyan arany/ezüst színt felvinni? Próbáltam az oldószeres aranyspray-t->oldja az anyagot. Aranypor vízüveg páros-> lepattogzik a felületről. Javsalat?

 © Tiborc2015. ápr. 24. 12:44 | Válasz | #1615 
A következő kérgesítési technológiát láttam egy külső dekorprofilokat gyártó cégnél:
Fehér diszperziós alapozóba mártották az XPS lécet. Majd így nedvesen egy kvarclisztet tartalmazó kád fölé tartották, amelyet alulról megtápláltak levegővel. Az így lebegtetett kvarcliszt feltapadt a nedves felületre (többlet lehullott). Ismét bemártották, majd újra a kvarclisztkád fölé tartották. 3 réteg után betették egy szárítóba, ahol az egész kéreg egybeszilárdult. Semmi kenés, a rétegvastagság tetszőlegesen növelhető. Nem kell szerszámot elmosni, selejt gyakorlatilag nincs. A hátoldal száraz marad.

 © Tiborc2015. ápr. 24. 12:34 | Válasz | #1614 
Engem is érdekelne az anyag; ha esetleg eszedbe jutna a neve, fellelhetősége, (technológia) megköszönném.

 © Beck Attila2015. ápr. 23. 23:00 | Válasz | #1613 
Ezt tudja az az anyag amit én küldtem neked (illetve aminek a pontos nevét nem tudtam megmondani, de majd pótlom)

tudok esetleg fotózni mintát.

Vagy küldeni kezelt xps-t

 © Szőke Péter2015. ápr. 23. 22:46 | Válasz | #1612 
Helyesbítés: a kontaktom azt mondta hogy ezen termék keménysége amire nekem kell azt nem tudja. Olyan anyag kell ami szórható és kemény. Körömmel nem nyomható be.

 © Szőke Péter2015. ápr. 23. 22:45 | Válasz | #1611 
Beszéltem a styrosafe forgalmazójával. Azt a kontakt hogy ezen termék keménysége amire nekem kell azt nem tudja. Olyan anyag kell ami szórható és kemény. Körömmel nem nyomható be.

 © Tiborc2015. ápr. 23. 12:25 | Válasz | #1610 
Gyorsan letettél a poliészter bevonatról. Azért csak nézd meg ezt, töltőanyaggal:
Styrosafe

A bevonat szilárdságát a töltőanyag tulajdonságai és a rétegvastagság befolyásolják.

 © Szőke Péter2015. ápr. 23. 08:23 | Válasz | #1609 
Karaktereket és szimbólumokat szeretnék vágni hab anyagból azt megfelelően módon és megfelelő anyaggal (mely szélsőséges időnek is ki lehet téve)kezelni. Ezeket a termékeket szeretném árulni. Eddigi tapasztalataim:
* Műgyanta: a vékony film réteg nem nyújt elegendő mechanikai védelmet. A vastag lefolyik. Ecsetelve csíkos marad, hengerelve az anyag inkább a hengeren marad és nem a hab felületén. Nem ismert számomra, hogy a nyári/téli időszakokat hogyan bírja. Repedezés, hótágulás, stb.
* Poliészter cement bevonat: Hab stukkók és egyéb díszítő elemek felületvédelmére használják. Láttam ilyet egy festékboltban. Ezt körömmel be lehet nyomni. Valamint a szomszédom ilyet telepített és a jégeső szétverte. (jégeső ereje, intenzitása nem ismert).
*Poliurea: Csak géppel szórható. Drága, nagy anyagveszteség. Viszont ez profi.
*Poliurethán: nincs tapasztalat

Neten a sytrospray 1000-et találtam megfelelőnek. Ehhez hasonló Magyarországon is beszerezhető anyag kellene.
Csatoltam egy videolinket ahol egy lufit vonnak be ilyen anyaggal és a kötés után azt késsel sem lehet átszúrni normál erő hatására:
https://www.youtube.com/watch?v=f5bBQY_lma0


Volna egy számomra komoly projekt amit szeretnék megvalósítani, de jelenleg nincs megfelelő ötletem a megfelelő védelem kialakítására.

SZP

 © designr2015. ápr. 23. 07:45 | Válasz | #1608 
Flexi csemperagasztó is jó,nekm a házon az ablak körül 11 éve van fönn ilyen.csemperagasztó,kültéri homlokzatfestékkel hígitva..kétszer átkenve,aztán homlokzatfestékkel szinre.
Jó megoldás,de én ugy vettem ki a kérdésből minthe gyártani szeretné,csemperagasztó jó otthonra,ha így kérgesítve akarja árulni,akkor komolyabb kell.

 © vjanos2015. ápr. 22. 23:45 | Válasz | #1607 
Esetleg flexi csemperagasztó, amivel a házszigetelésnél glettelik a hungarocellt?
Ez is műgyanta tartalmú, amennyire tudom.

 © Beck Attila2015. ápr. 22. 22:30 | Válasz | #1606 
pü ment

 © yeti2015. ápr. 22. 22:25 | Válasz | #1605 
Ezeket konkrétan én árulom. a műgyantába talkum van keverve.
Kalapáccsal simán tönkre tudod tenni.
A túl sok talkumtól törékennyé válik.

 © Szőke Péter2015. ápr. 22. 22:13 | Válasz | #1604 
Milyen anyagból van az a fedőréteg melyet a nagy habmodelleknél használnak pl: ember magasságú tölcséres fagyi, vagy a West-end Mozi szintjén lévő kiállított tehén. Ezek nagyon kemények szerintem még kalapáccsal sem lehet tönkretenni.

 © yeti2015. ápr. 22. 22:00 | Válasz | #1603 
a műgyanta önmagában sima

 © Szőke Péter2015. ápr. 22. 21:59 | Válasz | #1602 
A mostani projektemhez a kvarzhomokos megoldás jó lesz. Viszont ha sima felületet szeretnék akkor mit ajánlotok?

 © designr2015. ápr. 22. 21:56 | Válasz | #1601 
Nem kell sok gyanta..teljes felületen takarjon..lekened,aztán már szórod is bele a kvarchomokot.Létezik az a technika,mikor a gipszhúzáshoz hasonló,a habléctől mm-el nagyobb lemez sablonnal huzzák rá a kérgesítő anyagot.Házi körűlmények között nehézkes..alakos formáknál nem működik.Kvarchomokot helyettesítheted szilícium karbiddal (csiszolószemcse)akkor egy szürke bevonatot kapsz(hasonló mint a csiszoló kockákon)Műgyanta majdnem midegy milyen..ne oldja a polisztirolt.

 © Szőke Péter2015. ápr. 22. 21:54 | Válasz | #1600 
Poliurethan anyagok is szóba jöhetnek? vagy a polimer cementek? Erről van tapasztalatotok?

 © Beck Attila2015. ápr. 22. 21:52 | Válasz | #1599 
Szia. Kell bele rakjál tixotropizáló szert 1-3 tömegszázalékban.

 © yeti2015. ápr. 22. 21:51 | Válasz | #1598 
Kend vékonyan és sűrítsd be

 © Szőke Péter2015. ápr. 22. 21:42 | Válasz | #1597 
Köszönöm a gyors reagálásokat.
kérdésem lenne még: Az alakos formák felhordásánál nem folyik meg a függőleges síkon az anyag?

 © yeti2015. ápr. 22. 21:37 | Válasz | #1596 
Most nem megyek le a kamrába megnézni, de a Noviától vettem. direkt hungarocellre való.
Ha reggelig nem írja meg senki a nevet akkor reggel megnézem. Nekem név nélkül is adták

 © Szőke Péter2015. ápr. 22. 21:33 | Válasz | #1595 
Mi neve a kétkomponensű gyantának?

 © designr2015. ápr. 22. 21:30 | Válasz | #1594 
Volt már szó rólla.Mi kétkomponensű műgyantát ecseteltünk rá,aztán kvarchomok rászitál..semmi nem bántja..vízálló..stb..

 © Szőke Péter2015. ápr. 22. 21:27 | Válasz | #1593 
Sziasztok,

Szükségem lenne olyan EPS/XPS hab bevonatra mely az alábbiaknak felel meg:
* Alakos felületre is felkenhető/szórható
* Kemény védőréteget képez: Eső; Madarak, ellen védelmet biztosít.
* UV fénynek ellenáll
* Fagynak (legalább -30Celsius) ellenáll

A styrospray 1000 et találtam a neten, de azt nem tudom beszerezni magyarországon.
Link: http://www.willowpolymers.co.uk/styrospray


Van javaslatotok?

Üdv:
Szőke Péter

 © almacsutka2015. ápr. 21. 12:40 | Válasz | #1592 
Hát jó.... :)

 © matricás2015. ápr. 21. 08:57 | Válasz | #1591 
7W amúgyis gyikfing :)legalább 200 w legyen

 © matricás2015. ápr. 21. 08:55 | Válasz | #1590 
akkor olvassza a táppal :)
(tegyél elé egy fénycsöves fényerőszabályozót... és állitsd be a hőfokot...
ha az is füstöl, rakj vele sorba valamit...

 © almacsutka2015. ápr. 20. 19:45 | Válasz | #1589 
Tűre mekkora tápot adjak? 7,5V 1A-el próbálkoztam de elkezdett füstölni a táp.

 © matricás2015. ápr. 20. 17:31 | Válasz | #1588 
valóban, a hab 600*1240*100 mm...
(én azért készítettel egy izzószálas 40*40 alapterületre összecsukható hődrótost... :)

 © matricás2015. ápr. 20. 17:27 | Válasz | #1587 
ok.
talán szebb, hogy nincs bekötés a betűk belsejéhez... bár a dekoratőr összeragasztja...
van itt egy ismerősöm, 6mm! átm ujjmaróval mar betűket egy Isel gépen MAC3...
valóban nagyon porol, és elszívója sincs...

 © Szmutku Zoltán2015. ápr. 20. 17:19 | Válasz | #1586 
Nagyon emelné a költségeket :-)
Amúgy csak azért erőltetem ezt, mert így a legkényelmesebb a maró kiépítésű géppel kivágni pár betűt hébe-hóba úgy, hogy ne legyen minden csupa polisztirol por. Először pákába fogott rézdrótot használtam, de csak 1 cm -ig volt jó úgy-ahogy, mivel a vége nem volt ugyanolyan meleg, mint a töve. Aztán szórakoztam ezzel a fűthető tűs megoldással és ez 5 cm-ig bevált. Meg fogom csinálni előbb utóbb 9-10 cm hosszúra és attól több meg nekem nem is nagyon kell soha.

 © matricás2015. ápr. 20. 15:10 | Válasz | #1585 
Viagra :)
Nem értem, de biztosan indokolt (lehet, hogy írtad is) hogy nem feszített huzallal vágod és nem ujjmaróval...
még akkor is, ha nem PS hanem kemény PU hab...

 © Szmutku Zoltán2015. ápr. 20. 13:49 | Válasz | #1584 
Annak úgy túl kevés a tartása szerintem.Ha úgy akarná az ember csinálni a vágást, hogy abszolút, soha ne érjen hozzá az anyaghoz, akkor nagyon lassúra kéne venni a mozgatást és akkor marha széles rést hagyna a vékonyabb huzal is.

Szóval a tű merevségére sztem szükség van.
5 cm hosszban működősképes a dolog és a sebesség is pariban van a feszített huzallal végzett vágással.
Sajna a rés nagyobb, de hát valahol kompromisszumot kell kötni.

 © Farkas Attila2015. ápr. 20. 11:53 | Válasz | #1583 
Néztem spam mappát is, de oda sem került. FTP-n keresztül esetleg (hunbay)?

 © Farkas Attila2015. ápr. 20. 11:48 | Válasz | #1582 
Sajna nem érkezett meg :-(

 © Beck Attila2015. ápr. 20. 09:27 | Válasz | #1581 
Szia Attila!

Én több alkalommal elküldtem emailben a megoldást!

Nem ment át?

 © matricás2015. ápr. 20. 06:09 | Válasz | #1580 
De igen. Ilyet is árulnak. Lapitott, lemez. Sarkok
nal forgatni kell mint a tangencialis plotterkést. Tehat az offset attol fugg hogy a kieső darab a késztermék, vagy a maradó

 © Farkas Attila2015. ápr. 19. 19:25 | Válasz | #1579 
Nekem is tudnátok segíteni DevFoam programhoz jutásban? Az oldalukon leírtak alapján egész jó lehet...
Köszönöm előre is!

 © svejk2015. ápr. 18. 20:41 | Válasz | #1578 
Csak úgy kérdezem.
Minek is igazából a cső?
Ha ez a vízüveg ilyen jó akkor miért nem elég mondjuk egy darab 0,4 mm-es citerahúr kétszer "U" alakba meghajtva?
Elvileg nem ér az anyaghoz soha.

 © almacsutka2015. ápr. 18. 20:26 | Válasz | #1577 
Értem én! Amit tudsz, csináld meg magad.

 © matricás2015. ápr. 18. 19:40 | Válasz | #1576 
Igen. Gondolj bele:
Azt mondja a rendszer: legyél vallalkozo vegyel fel penzt... vegyel gepeket.... eddig még más nyert rajtad...

 © sasi2015. ápr. 18. 19:21 | Válasz | #1575 
A vízüveg bevonat a célnak tökéletesen megfelel, fölösleges tovább ragozni.
A feszültséget nem pontosan mértem, kb. 0,5 V, az áram 4 A, de alkalomadtán megmérem.


 © almacsutka2015. ápr. 18. 17:05 | Válasz | #1574 

"ha már kerestél vele, megveszed a kínait...:)"
Mekkora szöveg?! :D

 © matricás2015. ápr. 18. 16:31 | Válasz | #1573 
Cigi helyett!!! Esetleg elszivo. A poliuretan valoban hatasos:)

 © ANTAL GÁBOR2015. ápr. 18. 16:23 | Válasz | #1572 
Létezik üvegvarnis szigetelésű hőelem huzal ( réz konstantán ill vas konstantán ) A konstantán az alapból ellenálláshuzal . Azt nem lehetne behúzni a csőbe ? Nekem van a javasoltból

 © Motoros2015. ápr. 18. 16:04 | Válasz | #1571 
Na majd kipróbálom egyszer, van ilyen lóoltóm (3.6 mm) csak győzze a dolgozó beszívni a sok füstöt. Ezzel készül a felirat:Itt pokol tornáca.

 © matricás2015. ápr. 18. 15:07 | Válasz | #1570 
...egy kedves fizikus munkatársam nagy felfedezése volt: "ha t ideig az asztalon magára hagynak két mérőzsinórt, összegubancolódik Ebből doktorit lehetne írni"
már ebből is...

A 3 mm lóoltó csőbe beledugsz egy hőálló zománcszigetelésű rézhuzalt, az egyik végén szögben összesajtolod (ha nem akarod, a keményforrasztás tökéletes, a másik végét megfogod egy csoki két csavarjával...
rákötöd egy trafóra (esetleg dümmerelt) és mehet a munka...

ha már kerestél vele, megveszed a kínait... :)

 © Motoros2015. ápr. 18. 14:51 | Válasz | #1569 
Jó..Jó lehet. Akkor a külső cső mint "izzó" irányába kell elmozdulni. Ezt nem próbáltam, lehet ez a megoldás...nem tudm.

 © matricás2015. ápr. 18. 14:46 | Válasz | #1568 
"kutya mászik egy dobon"

200-300 fok C ha ez izzás, akkor igen

a befogó egy bakelit csoki... még ez se égett/izzott el

ha akarod, szabályozhatod a szerszám hőfokát az áram helyett...

20 éve vágok habot, még nem égett el egy "izzó" szál se

 © Motoros2015. ápr. 18. 14:46 | Válasz | #1567 
Még jutott eszembe: a cső és az izzószál találkozásánál csak a ponthegesztés jöhet számításba. lásd elektroncső gyártás. Minden egyéb esetben hamar itt lesz a legnagyobb az ellenállás.

 © Motoros2015. ápr. 18. 14:42 | Válasz | #1566 
Ha a befogó tolná a meleget akkor az egy hőgradiens mentén oszlana el, ami gond.

 © Szalai György2015. ápr. 18. 14:26 | Válasz | #1565 
„Izzani kell a külsejének is..sztem akkor jó.”

Az érdekes, mert az „izzás” az van vagy 600-800C fok.
Ezen a hőmérsékleten már a kis tömegű szerszám befogása is problémás a hőelvonás miatt.
Valószínűleg a befogót is melegíteni kell, akkor pedig a nagyobb tömegű befogó tolhatná inkább a meleget a tűbe.
Kikerülve a „tűben fűtőszál” problémát és kompenzálva a hab hűtő hatását.

 © matricás2015. ápr. 18. 14:23 | Válasz | #1564 
-a rozsdamentes acél pl CrNi, aminek TI tudjátok mi a neve ha ellenálláshuzalt készítenek belőle...

 © matricás2015. ápr. 18. 14:21 | Válasz | #1563 

A rozsdamentes cső olvaszt, mert az van kívül, másnéven ellenállás(huzal) anyaga, nem izzik, csak kb 250 fok...
belül van egy rézvezeték, ami nem izzik...

meg a LED se izzó, meg a fénycső se ég...

(bocsánatbocsánat)

 © Motoros2015. ápr. 18. 14:06 | Válasz | #1562 
Viszont a rozsdamentes cső izzása biztos nem üzemszerű--talán elég--ezért ez sem jó.

 © Motoros2015. ápr. 18. 14:05 | Válasz | #1561 
Kíváncsi vagyok az eredményre. Nekem anno nem jött össze. A vágás során hőt von el a "tűtől" a hab. Ha vékony (1mm körül) akkor nem lehet úgy felhevíteni hogy elég legyen, ..és haladni is lehessen vele.. ha vastag akkor meg nagy a rádiusz, csúnya a vágás.
Izzani kell a külsejének is..sztem akkor jó.
Van 0.65 mm cső 0.4 mm furattal, a 0.8 mm esben a furat kb 0.5 mm és az 1 mm vastagban 0.75 mm.
A hossz sem lehet tetszőleges ha vékony a cső.
talán az lenne a legjobb ha az RM cső maga izzana és nem a benne lévő ellenálláshuzal.
Akkor elég lenne a 0. 65 mm vastag a 0.5 furattal (furat=lyuk)

 © Szalai György2015. ápr. 18. 12:11 | Válasz | #1560 
Ha a keresztmetszetét kb. 0,2mm2-nek, a hosszát 100mm-nek, a fajlagos ellenállását 1,4 Ohm mm2/m-nek veszem, akkor lesz kb. 0,7 Ohm az ellenállása.
300 C fok környékére melegedjen, kell kb. 10A/mm2 áramsűrűség. Vagyis ehhez a vezetékhez kb. 2A.
Az durván 1,5-2,5V feszültségű tápegység, ha jól gondolom.

 © Szalai György2015. ápr. 18. 09:44 | Válasz | #1559 
Vékony üveg vagy kerámia csövön akár maradhatna is.

 © Szalai György2015. ápr. 18. 09:26 | Válasz | #1558 
Az olvadó betétes fémöntésben, a viaszminta bevonására használatos kerámia massza is elektromosan szigetelő, egyben hővezető, a vékony csőbe beinjektálható, és ott keményre kötve mechanikai tartást is ad.

Mekkora pici feszültséggel lehet bemelegíteni egy ilyen eszközt?

 © almacsutka2015. ápr. 17. 14:21 | Válasz | #1557 
Tudom. De en sajnos nem kaptam olyan vezeteket ami hoszigetelt lenne, es savallo csovet sem tudtam meg venni kis meretben. Nekem is az a megoldas tetszik amit fenykepeztel.

Ma viszont kaptam 0.8as atmeroju tut, aminek a furata 0,3. Pont bele tudom fuzni a 0.3as kanthalt. De a szigetelest nem tudtam megoldani
.Visszaterek a ti verziotokhoz.

 © sasi2015. ápr. 17. 14:12 | Válasz | #1556 
Mi egy ilyen megoldásról értekeztünk:




 © sasi2015. ápr. 17. 14:11 | Válasz | #1555 

Igaz!

 © matricás2015. ápr. 17. 12:17 | Válasz | #1554 
Szia, nem nagyon, mert nem adhatsz annyi előtolást, hogy hozzáérjen a habhoz, mert elgörbül. Tehát maga előtt olvasztja az anyagot...
(az izzószálat persze kifeszíthetem ezerrel :)

 © almacsutka2015. ápr. 17. 12:14 | Válasz | #1553 
A tűs megoldással eddig jutottam:

A gondom, hogy ha lefűzöm a tűt a kanthalról akkor azonnal összeér a kanthal magával.

 © sasi2015. ápr. 17. 12:06 | Válasz | #1552 
Csupán kézből próbálva, az átmérő 1,3-as tű nagy sűrűségű extrudált polisztirolban 3 mm-es nyomot hagyott. Gépre szerelve talán ez a méret minimálisan csökkenthető.

 © sasi2015. ápr. 17. 11:57 | Válasz | #1551 
A varrótűs rögzítés jó ötlet, ki fogom próbálni.
Az ellenállás huzalon vízüvegbe mártás után nekem is apró „gyöngyök” jelentek meg, de ezeket, - miközben függőlegesen tartottam - az ujjamat finoman hozzáérintve lehúztam, majd száradás után még kétszer megismételtem a bemártást.

A jelenség a folyadék felületi feszültségével, valamint a huzal átmérőjével függ össze. Kb. 0,8-1 mm-nél már nem jelentkezik.


 © Szmutku Zoltán2015. ápr. 17. 10:03 | Válasz | #1550 
Köszi, ez kicsit vastag, de az oldalon találtam 0.9x90 mm-es tűt, az már éppen jó volna. http://www.vetcentre.com/muszerek/params/mid%3F4075

Kicsi fordulóknál az 1 mm-es tű is már kicsit vastagot vágott,pláne az apróbb részleteknél. Lekerekedtek miatta a belső sarkok.

 © Pál2015. ápr. 17. 09:25 | Válasz | #1549 

2x120-as kanül

Ha valaki erre jár és érdekli egy 1.6x340-es darab saválló cső amiben 0.8mm furat van, annak szívesen átadom !


 © matricás2015. ápr. 17. 09:24 | Válasz | #1548 

Sziasztok, többek között nekik is van 50 mm kés készen...

Steinel handheld polystyrene cutter Styrofix
(de persze más a fíling... :)

 © almacsutka2015. ápr. 17. 09:14 | Válasz | #1547 
Találtam 50mm-eset.
link

 © Szmutku Zoltán2015. ápr. 17. 09:08 | Válasz | #1546 
Kösz, most ránéztem a neten, de ebből sem találtam 45 mm-nél hosszabbat elsőre. Majd boldogítom vele a falusi patikust, hogy szerezzen végre valami megfelelőt :-)

 © Szmutku Zoltán2015. ápr. 17. 08:59 | Válasz | #1545 
Szia,

Én másképp rögzítettem. A huzal végét nem szigeteltem le és egy vékony varrótű végét dugtam be mellé a csőbe, azzal szorítottam bele.

A vízüveg neked eloszlott a huzalon csak úgy simán? Nekem nem vonta be, pedig próbáltam a huzalt vízpapírral feldörzsölni is, de csak összeállt rajta a vízüveg ilyen apró gyöngyökbe.

 © almacsutka2015. ápr. 16. 20:49 | Válasz | #1544 
Koszi, hogy leirtad! Kiprobalom ezt is!

 © sasi2015. ápr. 16. 20:39 | Válasz | #1543 
Ma kísérleteztem kicsit a habvágó tűvel, úgy tűnik, nem eredménytelenül.

Átmérő 1,3 mm-es injekciós tűbe 0,5-ös ellenállás huzalt helyeztem, melynek a szigetelését vízüvegbe történt többszöri bemártással oldottam meg. Ez a bevonat nehezebben távolítható el, mint a zománcozott huzal bevonata, így tökéletesen szigetel.

A tű végébe forrasztással rögzítettem az ellenállás huzalt. No, ez még nem sikerült tökéletesen, egy idő után megolvadt a kötés.

 © Dakota252015. ápr. 16. 20:24 | Válasz | #1542 
Infúziós branül.

 © Szmutku Zoltán2015. ápr. 16. 20:02 | Válasz | #1541 
Mind a kettő megér egy próbát, sztem a kipu pasztát fogom először próbálni.
Injekciós tűre esetleg ötlet? Olyan kéne ami mondjuk 10 cm körüli hosszú és mégsem túl vastag. Az 1 mm amit csináltam már eléggé határeset volt.
Itt a környéken nem igazán találtam a gyógyszertárakban, azt javasolták hogy kórházakban nézzek ilyet, ott esetleg használnak. Nincs ismerősöm,így erre még nem került sor.

 © lovas gyula2015. ápr. 16. 18:44 | Válasz | #1540 
Autós bolt! Bosal kipufogó javitó! Kis tubusban lehet kapni. Én cekasz rögzitésére használtam.Kipróba! az ára nem olyan veszélyes (volt)

 © almacsutka2015. ápr. 16. 18:37 | Válasz | #1539 
A link ujra.

 © almacsutka2015. ápr. 16. 18:36 | Válasz | #1538 
Hoszigetelonek ez nem lenne jo? Azt irjak femre jol tapad.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com