Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Kezdő vagyok.
Ha valaki tud, kérem segítsen!!!

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Rabb Ferencma 11:14 | Válasz | #9233 
Először - praktikusan - állítsd át, hogy akkor működjön ha nyit a kapcsoló. (Active Low pipa) Induláskor a HOME poziciót kell felvenni. Ekkor Z-X-Y sorrendben nullára kell menni a tengelyeknek, és visszamozdulni a kapcsolók alaphelyzetbe (zárt kontaktus) állásáig.

Be kell állítani a Homing Limits értékeket, és be kell kapcsolni a Soft Limit-et

Ma mindez rendben, akkor nem fog kifutni a gép munkaterületéről. Ha esetleg a mozgásigény nagyobb mint a munkaterület (vagy rosszul van pozicionálva a munkadarab) akkor nem indul el a program futása, és kijelzi a határok túllépését.

 © kocsorama 10:50 | Válasz | #9232 
Szia Gyati!

Nem fogalmaztam egyértelműen. Amit írtál, azt tudom. Az a kérdés, hogy bekötöttem egy kapcsolót limitnek. Ha zárul a kontakt, megáll a Mach és e-stop-ot ír.
Mivel nem vagyok forgácsoló szakember, sőt még hobbistának is nagyon kezdő, azt nem tudom, hogy limit-nél esetleg visszafelé el kell-e indulnia a gépnek, vagy csak megáll.
Ha csak megáll, akkor nem értem, hogy minek kell annyi bemenet a kártyára, hiszen a limiteket és a vészleállítót sorba/párhuzamosan kötve egy bemenettel megoldható.

Kösz.

 © Gyatitegnap 23:36 | Válasz | #9231 
Szia!
Az e-stop az vészleállítás, a többi az végállás.

 © kocsorategnap 22:14 | Válasz | #9230 
Szakik!

HY-JK-02m breakout kártya
Mi a különbség az e-stop és az x,y,z limit között?

Kösz.

 © lovas gyulategnap 19:14 | Válasz | #9229 
Egy 70W-os csigaházas ventillátorral épitett kis porszivót használok por elszivására. Nyákhoz tökéletesen megfelel.
Az ötlet nem a sajátom. Az igény hirtelen jött egy textilbakelit megmunkálásánál. A munkát félbe kellett hagynom mert nem birtam a saját szagomat és más sem.
Aradi Ferenc barátom már használt ilyen elszivót azt másoltam le kicsiben.
A lényeg, hogy bevált és különösebb porterhelés nélkül nyugodtan be tudtam fejezni a munkát.

 © Szalai Györgytegnap 18:19 | Válasz | #9228 
Gondolom az egyszerű porszívó valamiért már kiesett a jelöltek sorából.
Oldalcsatornás fúvóval, mint a nagyok. (Kicsi is létezik belőle.)
Vagy folyadék gyűrűs szivattyúval, mint a fogorvosok.

 © tursaba2015. márc. 28. 08:12 | Válasz | #9227 
Sziasztok ! Ötletet szeretnék kérni, milyen fajta, bevált, ventillátorral lehetne porszívót készíteni kicsi (400x300x100) CNC-hez műanyag, nyák elszíváshoz ?

 © remrendes2015. márc. 26. 16:20 | Válasz | #9226 
Nincs elfelejtve, de sajnos most epp nagyon messze dolgozom, igy nem ferek a gepemhez.

 © hablaty2015. márc. 25. 17:32 | Válasz | #9225 
Sziasztok! Az iskolában exsl win 9-el dolgoznuk, 840D vezérlővel. Itthon letöltöttem a programot, azonban nincs benne ez a vezérlő. Hogyan tudnám valahogy belevarázsolni?

 © Yankoo2015. márc. 23. 19:30 | Válasz | #9224 
Varsányi Péternek kell írni.

A Gcode-ot pedig ezerféle programmal lehet generálni. Mach3 mellett szerintem használhatsz linuxcnc-t is. Ugyanazt a Gcode-ot "eszi" meg. Pár program: Aspire, SolidCAM, ArtCAM. Ezek vannak talán leginkább használatban, de van egy csomó program, ami inkább célprogram pl BMP2Gcode, Photocarve.

 © sarpba2015. márc. 23. 17:51 | Válasz | #9223 
Sziasztok!

Nemrég vágtam CNC építésébe. Nem teljesen alapok nélkül (3 db 3D nyomtató építésén vagyok túl), azért egy CNC építése sokkal komolyabb kihívás. A mechanikát idő hiányában kompletten megvettem, csak az alap hibáit kell javítanom. Egy sncei féle 4 tengelyes vezérlő fogja hajtani az egészet. (E240 DC kefés motorok), szóval lassan összeáll a gép.
2 kérdésem kelle:
1, kinél kell kérni, hogy saját épül a gépem témám lehessen.
2, a második kérdésem kicsit bővebb, és elméleti jellegű. 3d nyomatóknál a gkodot slcier programok generálják, azt kell viszonylag egyszerűen megetetni a géppel. Ha jól sejtem, ez a cnc-k esetében esetemben a Mach3 programon keresztül fog történni, de mivel generálom a gcodeot?

 © Yankoo2015. márc. 23. 14:45 | Válasz | #9222 
Lehet keresni google-n keresztül, de beépített kereső nincs. Most áprilisban lesz Debrecenben.

 © Szabi792015. márc. 23. 14:08 | Válasz | #9221 
Köszönöm!

Yankoo: Köszi, idővel ráakadtunk az apróhirdetéses topikra elég jó áron van pár dolog.
CNC találkozóról van valami infó, vagy külön topikja van?
Keresőt nem találok a fórumban, vagy nincs is?
Bocs a sok bugyuta kérdésért, de még nem ismertem ki magam teljesen itt.

 © TROMF222015. márc. 23. 13:57 | Válasz | #9220 
Nem sürgetlek, csak a teljesség kedvéért...

 © Devecz Miklós2015. márc. 23. 13:17 | Válasz | #9219 
Egyszer már linkeltem.
Kiinduló alapnak jó lesz.

CNC gép rajz

 © Yankoo2015. márc. 23. 12:57 | Válasz | #9218 
Nézegesd végig a többi gépet is. A talpas sín sem olcsóbb mint a lineáris csapágy. Itt a fórumon egyébként jó áron tudsz venni alkatrészeket szerintem, de a cnc találkozón is beszerezhető lesz sok dolog, amit ott meg is tudsz tapogatni. Nem feltétlen jobb az új, inkább csak drágább.

 © remrendes2015. márc. 23. 12:54 | Válasz | #9217 
Nem gond, a rajz megvan. Ma nem, de holnap este jelentkezem.

 © Szabi792015. márc. 23. 12:23 | Válasz | #9216 
Sziasztok!
Szeretnék építeni itthonra CNC maró gépet.
Kérdésem az lenne, hogy az általános leírásokon kívül nincs-e valami szerkezeti rajz, ami alapján elindulhatnék? Balogh Sándor gépét nézegettem, valami hasonlót szeretnék, de kisebb hasznos munkatérrel.
Ami miatt kellene, hogy esetleg jobb megoldást látva ötletet vehetek a sajátomhoz, illetve nem tudom milyen golyós orsót használjak, illetve milyen méretű lineáris sínt használjak? A sín még nem biztos, ha túl drága lehet talpas lineáris tengely lesz belőle, de minél merevebb, pontosabb gépet szeretnék hobbi célra.
A megmunkáló tér ~ 400x400x150mm lenne.
Könnyűfém és fa megmunkálásra használnám.
A rászánt keretösszeg max 500 ezer ft lenne.
Léptetőmotorral raknám össze, saccra 2Nm-es motorokra gondoltam, de a véleményetekre mindenképp kíváncsi vagyok.
Köszönöm előre is a válaszokat.
További szép napot kívánok!

 © TROMF222015. márc. 23. 11:41 | Válasz | #9215 
Én is vártam a #9179 -re.

 © Tibor452015. márc. 23. 11:20 | Válasz | #9214 
Tévedésben vagy, ugyanis még csavarásra nem is ellenőrizted. A kikönnyített szerkezet csavarásra legyengül. Nézd csak meg a "delta fijét".

 © remrendes2015. márc. 23. 10:28 | Válasz | #9213 
Valoszinuleg telibe hagyon a lemezt, csak a szerelo nyilasoknak vagatom ki a helyet.
Viszont nem gondoltam volna, hogy az anyag 35-40%-a elhagyhato, ami nem megy a statika rovasara.

 © svejk2015. márc. 22. 22:09 | Válasz | #9212 
Egy dolgot azért ne felejtsetek el, nem csak statikailag kell méretezni, hanem merevnek is kell lennie, mert különben hanggenerátor lesz.

 © remrendes2015. márc. 22. 22:02 | Válasz | #9211 
En koszonom! Sokat tanultam belole. Ha barmi hasonlo kell szivesen segitek.

 © Szalai György2015. márc. 22. 20:39 | Válasz | #9210 
Köszönöm, hogy kipróbáltad.

 © matricás2015. márc. 21. 20:59 | Válasz | #9209 
...hihetetlen mit találtam nektek...
az anyja mondta... elfogyott a bor...

 © matricás2015. márc. 21. 20:48 | Válasz | #9208 
...(kell tudnunk sárkányölő szntgyürgy... megy ezernyi más dolgot....
meg ezt is... :)))

 © matricás2015. márc. 21. 20:46 | Válasz | #9207 
...nyomd soundssorraund ezerrel... küldd ki a szőkenőt... visszajöhet, ha érdekli..

csukd be a szemed...
és gondolkodj... lazíts... :)


 © matricás2015. márc. 21. 20:42 | Válasz | #9206 
nem tudom

kattincs rá...

 © vjanos2015. márc. 21. 20:41 | Válasz | #9205 
A gyakorlatban hogy tervezed összefogatni a lemezeket? Hegesztve lesz?

 © matricás2015. márc. 21. 20:27 | Válasz | #9204 
KÉRDEZZ!!!

 © jani3002015. márc. 21. 20:23 | Válasz | #9203 
Azért nem szerettem soha a verselemzést , mert szinte bármit bele lehet dumálni . Pedig lehet csak simán részeg volt a szerző .
Most ezt elemezgetheted .
"Jó" a hangulatom kioszthatsz nem bánom .

 © Pál2015. márc. 21. 20:13 | Válasz | #9202 
Néha nem ártana rád kötni egy enigma készüléket, hogy a mondanivalód dekódolja :D

 © matricás2015. márc. 21. 20:04 | Válasz | #9201 
...gondolatébresztőnek szántam... mint minden mást
:)
...van aki talán gondolkodik... más elmegy a csokinyuszibocitehénszartt megvenni a ...-k gazdagodására...

Hülye vagy! azt hiszed ennyi!

Idejött egy ember hozzám alkalmazottnak... műszaki beugratók utt kérdeztem (KARÁCSONYKOR)
mi a karácsony? hát ajándékozás... de történelem? nem tudom... de vallás,
hát...
jézus
jézust megölték...

azt mondta magáról: gépészm...

 © remrendes2015. márc. 21. 19:25 | Válasz | #9200 
Ez igaz, hogy a X es az Y sinek alatt a deformacio minimalis volt, a konnyitett verzional is. Ahogy meregettem, 5 ezred alatt.
Ha meg jobban
kikonnyitem, akkor azert mar emelkednek az elmozdulasok. Igaz, meg igy is 14 szazad a X alatamasztas legnagyobb merteke, a suly pedig 23kg.

 © mex2015. márc. 21. 18:49 | Válasz | #9199 
A szerző oly magaslatokban szárnyal időnként, hogy kedvem lenne megkérdezni Ö hol szerzi be az anyagot..

 © békési2015. márc. 21. 18:45 | Válasz | #9198 
Matricás történetének azért csak volt egy tanulsága.
Mindjárt elsőre az, hogy a rómaiak, "rómaiul" írtak. A görögök, meg görögül.
Sóval a rómaiak nem görögül a görögök, meg fordítva.
Bár, szerintem a szerző nem ezt próbálta kihozni belőle.

 © Szalai György2015. márc. 21. 18:35 | Válasz | #9197 
A síneket tartó függőleges elem ilyen is lehetne.
A döntöttnek és a vízszintesnek elég talán ennyi is.
Oldalról meg valahogy így kéne kinéznie.

A max. elmozdulás szerintem nem középen mérvadó, (ahol egyébként is a máshol támasztás miatt horpad) hanem ugye az X sínek közepe alatt Y irányban előre és hátrafelé.
Mert annak a deformációnak, a Z erőkar által módosított (kicsinyített vagy nagyított) mértéke, okozza majd a megmunkálási problémát.

De kinek hogy tetszik. A lényeg, hogy kedvtelés legyen, ne bosszúság.

 © békési2015. márc. 21. 18:31 | Válasz | #9196 
Így van ez, ha valaki nagyon megbonyolítja a történet fonalát, első lesz az, aki hasra esik benne.

 © matricás2015. márc. 21. 18:04 | Válasz | #9195 


csak annyi, hogy ez most is divatos, a csukló alatt kell beütni a cnc szöget, mert különben kiszakad

 © matricás2015. márc. 21. 17:53 | Válasz | #9194 
Az “INRI” felirat annak a latin névnek a kezdõbetûi, amit Poncius Pilátus íratott Jézus feje fölé a keresztre (János 19,19). A latin volt a Római birodalom hivatalos nyelve.
A név így hangzott: “Iesus Nazarenvs Rex Ivdaeorvm.” A latinban az “I” betût használják a magyar “J” helyett, a “V” betû pedig az “U”-t jelenti, azaz a felirat átírva ez: Jesus Nazarenus Rex Judaeorum. Ez magyarul annyit tesz: "Názáreti Jézus, a zsidók királya."
A korai keresztények jelképként használták ennek a feliratnak a kezdõbetûit. Századokon át sok keresztet ábrázoló festményen feltûnt az “INRI” felirat.
Egyébként Pilátus három nyelven is feltüntette ezt a nevet a kereszten.
Pilátus feliratot is készíttetett, és rátétette a keresztre. Ez volt ráírva: A NáZáRETI JéZUS, A ZSIDóK KIRáLYA. A zsidók közól sokan olvasták ezt a feliratot, amely héberül, latinul és görögül volt írva, ugyanis közel volt a városhoz az a hely, ahol megfeszítették Jézust. A zsidók fõpapjai akkor szóltak Pilátusnak: "Ne azt írd: A zsidók királya! - hanem ahogyan õ mondotta: A zsidók királya vagyok." Pilátus így válaszolt: "Amit megírtam, megírtam."
-János 19,19-22


 © békési2015. márc. 21. 17:43 | Válasz | #9193 
Az tuti, hogy trendi.
Már egy hete mosogat löndön külvárosában, de az ékezeteket már nem találja.
Én az ilyet átugrom. Silabizálja a fene, mert úgy sincsen tartalma.

 © Rabb Ferenc2015. márc. 21. 17:11 | Válasz | #9192 
De qrvára trendi, mert félig hunglishul van...

 © békési2015. márc. 21. 16:57 | Válasz | #9191 
Undorító ez a löndöni gyapotszedő írásmód.

 © remrendes2015. márc. 21. 16:30 | Válasz | #9190 
660mm szeles es azt hiszem 200mm magas.

 © remrendes2015. márc. 21. 16:28 | Válasz | #9189 
Ennel mar a csapagy tetejenek a kozepen futott ossze. Ha a V betu nem volt benne, akkor 0.026mm volt a max elmozdulas.

 © matricás2015. márc. 21. 14:54 | Válasz | #9188 
...bocsbocs... tudom a nyuszitojás, a bocimaci...a bocitolyás... ünnepe van... mindeki tudja...
menjetek vásárolni, mostmár a templomokba...
bocitojás, másképpen mondjuk talán: tehén(szar)lepény
:(

 © matricás2015. márc. 21. 14:50 | Válasz | #9187 
... na jó, gipsz tábla volt... feketével gravírozott felirat...

 © matricás2015. márc. 21. 14:10 | Válasz | #9186 


Gravírozás ez:

De négy betűt a keresztjébe véstem,
E négy betű az én becsületem,

 © matricás2015. márc. 21. 14:09 | Válasz | #9185 
Reményik Sándor: Pilátus

A pörnek vége. Elvégeztetett...
Véres a kereszt tövében a fű.
A helytartóban forr a néma düh
S egy gondolat tépi a másikat.

“Rongy csőcselék, én unlak titeket,
Unom a vágyatok, a hitetek,
A papjaitok ragyogó ruháját,
A mellükverő messiásokat,
A nap hevét ez átkos ég alatt,
A zagyva szókat, buja színeket,
És magamat és uramat a császárt,
Ki bíróvá tett ilyen nép felett.

‘Feszítsd meg!’ - üvöltötték a fülembe,
Amíg unottan odalöktem nékik.

Szegény bolond! Pedig csak álmodott,
Csak álmodott egy létráról az égig.
Csak álmodott, de ezeknél tán szebben.
Már szürkül fenn a Koponyák hegye -
Vajon álmodik-e még a kereszten?
Valamit szólt nékem az igazságról,
Aztán némán vérzett, ragyogott.
Gúnnyal kérdém: az igazság micsoda?
Felelé: ‘én vagyok’.

Eh, hát kicsoda nékem ez az ember?!
A csőcselék morajlott mint a tenger,
Én untam, untam amazokat, ezt is,
Egy messiással több vagy kevesebb,
Pilátus lelke nem lesz nehezebb,
És könnyebb tán ez istenverte föld,
Untam a dolgot. Odalöktem. Vége.

‘De jaj! vajon kire szállott a vére?!’

Az alkony megy, az est, az éj leszáll,
De a helytartó nyugtot nem talál.

‘Feszítsd meg!’ üvöltötték a fülembe
És nekem nem volt elég fegyverem,
Nem volt elég lándzsásom odakünn,
Vagy - vagy üres volt talán a szívem?
Eh mit bánom én, a bölcs szív üres,
Bús madarak, el a szívemből, hess!

‘Feszítsd meg!’ üvöltötték a fülembe,
Mi közöm hozzá? feszítsétek hát,
Te véreskezű szennyes csőcselék,
Feszítsd, feszítsd meg hát a Messiást!
Él-e, meghal-e, egy marad az átok,
Isten se váltja meg ezt a világot.
Mi közöm hozzá? Feszítsétek hát!
Vigyétek! - Vitték. A kereszten holt.
Ki tudja, talán mégis király volt!”

Csend most. De hallga! Most az éj kopog.
Pilátus udvarában a papok.
“Uram, mi véled egyet így nem értünk,
Ahogyan írtad, botránkozás nékünk.
Rexnek, Uram, csak ő mondta magát.
Nem készítetted jól a Golgothát!”
Ni, milyen furcsa rőt láng a szemén!
Ím, kővé vált a nádszál: oly kemény.
(Odafenn csendbe hallgat a kereszt.)
Pilátus nő, ahogy beszélni kezd:
“A Messiástok megmenteni késtem,
De négy betűt a keresztjébe véstem,
E négy betű az én becsületem,
Hajótöröttségem utolsó roncsa,
Hitetlen hitem, büszke makacsságom,
Egy akarat az akaratlanságon.

E négy betű az én becsületem.
Hadesre! ez a négy betű marad!
Ha alá kéne temetnem e várost,
Rómát, az Imperatort, magamat:
E négy betű az én becsületem!!
Papok, zsidók, hozzátok szólok nyíltan,
Halljátok: amit megírtam, megírtam.”

Benn csönd, de künn az éj zsoltárba kezd
S áll a zsoltáros éjben a kereszt.

 © vjanos2015. márc. 21. 11:23 | Válasz | #9184 
Kb milyen széles és magas a híd?

 © Szalai György2015. márc. 21. 11:14 | Válasz | #9183 
Ha erről még leveszed a feleslegeket, akkor könnyebbedik.
Ha a támaszpontok a megfelelő helyekre kerülnek, és az erők is életszerű vektorúak lesznek, akkor meg csökken a deformáció is.
Lesz a tömeg kb. 1/3 a teli változathoz képest, miközben a deformáció alig nő.

 © remrendes2015. márc. 21. 09:17 | Válasz | #9182 
Szerintem nagyjabol itt a vegeredmeny. A konnyitett verzio, 28.5kg es a teljes lemez, 37kg.

 © remrendes2015. márc. 20. 20:47 | Válasz | #9181 
Jo lesz ez, csak teszunk bele meg egy kis anyagot :)

 © remrendes2015. márc. 20. 20:41 | Válasz | #9180 
Igen, ez most kiserleti dolog volt.

 © TROMF222015. márc. 20. 20:21 | Válasz | #9179 
És a "Z"-t koncentrált + csavaró igénybevétellel még rá sem raktad. (#9159)

 © endrep2015. márc. 20. 19:36 | Válasz | #9178 
A vezetékeket kellene támasztanod, akkor ezért jobb lenne a helyzet, most alatta és felette támadod, "horpasztod" középen, a gerinc lemez azért szenved ennyire.

 © remrendes2015. márc. 20. 18:59 | Válasz | #9177 
Hat nem tudom, nem gyozott meg. Elmozdulas, nyomas.

 © remrendes2015. márc. 19. 10:00 | Válasz | #9176 
Erre en is kivancsi vagyok.

 © TROMF222015. márc. 19. 09:17 | Válasz | #9175 

Egyszerű a dolog:
© remrendes készít nekünk egy kis modellt. Vesz két négyzet keresztmetszetű rudat, X irányban, ami a sínek alátámasztását jelképezi. Ebbe beköti a három síkban elhelyezett 6-6 rudat. Aztán ráadja a terheléseket. A sárga és a piros rudak kereszteződésénél érdekesen fog alakulni az igénybevétel. Szerintem a rácsrendszer ebben a keresztmetszetben a leggyengébb.

A javításhoz további X irányú rudak és a síkokat kisebb háromszög mezőkre osztó, rövidebb rudakra lesz szükség.
Ezeket pótolhatná részben vagy teljesen a héjalás. És ha elértük az eredeti modell merevségét, akkor megnézhetjük a tömegarányt.

 © Szalai György2015. márc. 19. 05:48 | Válasz | #9174 
Ezt a firkát azért követtem el, mert érzésem szerint pedig éppen a csőhéjnak nincsen szerepe, vagyis felesleges.
Mert pont azt mutatják az erővonalak, hogy hol „dolgozik” az anyag, és ezektől távolodva pedig csak nyomja a mérleget.

 © remrendes2015. márc. 18. 23:11 | Válasz | #9173 
A legyarthatosagot mindenkepp szem elott tartom.

 © TROMF222015. márc. 18. 22:36 | Válasz | #9172 
Könnyen ötletelünk a te kontódra, de részemről inkább csak a modellen végrehajtott változtatások eredménye izgat.
Ha ebbe az irányba haladunk tovább egyre nehezebben kivitelezhető formákhoz jutunk, bármilyen kecsegtető lesz is valamelyik új variáció, ez azért valószínűleg erős korlátot jelent.

 © remrendes2015. márc. 18. 22:05 | Válasz | #9171 
Tenyleg, igazabol "be is fenekelhetem" a haromszoget.

 © keri2015. márc. 18. 21:39 | Válasz | #9170 
Én próbáltam. Megforgatni éppen megforgatja, ha két nem szomszédos tekercset kötsz rá, de lényegében használhatatlan.

Én is csak azt tudom mondani amit Pál.

Nem rosszak, de túl macerásak az 5 fázisú léptető motorok. Ha egyszerű megoldást akarsz akkor kétfázisú, ha jót, akkor szervó motor.

 © remrendes2015. márc. 18. 21:35 | Válasz | #9169 
Ezek az aranyok mi alapjan vannak meghatarozva? Vagy ez valami okolszabaly?
Az Y iranyu mereviteseket mindenkepp megdontom, de nem gondoltam meg ra, hogy ennyire, viszont egy probat ez is meger.

 © sodro3442015. márc. 18. 21:03 | Válasz | #9168 
üdv.kérdésem lenne wildta410 tipusu plotterhez keresek kapcsolási rajzot

 © békési2015. márc. 18. 20:40 | Válasz | #9167 

 © TROMF222015. márc. 18. 20:31 | Válasz | #9166 
Sok olyan szerszámgép alaptest (szekrényszerű gépágy, doboz, vagy hasáb alakú, kör keresztmetszetű oszlop-elem) létezik, ami viszonylag kis falvastagságú héjból és befelé terjeszkedő bordázatból van kialakítva. Jellemzően öntvény, de hegesztett kivitel is lehetséges.
A színes vonalak által képzett rácselemeket ebben a formában én még terhelés hatására „szétcsúszónak” látom.
Viszont egy külső héjat rájuk takarva kialakulna egy derékszögű háromszög keresztmetszetű csőszelvény. Ezt a csövet merevíthetnék belülről az általad színes vonalakkal jelölt nyomvonalakon belső bordák. Ebből igen jó merevség/tömeg arány jöhet ki.
Ha kedve lesz hozzá talán ©remrendes kíváncsiságból kimodellezi nekünk.
(Sajnos az én lehetőségeim a CAD 2D-nél megálltak)

 © Szalai György2015. márc. 18. 19:45 | Válasz | #9165 
Ma tovább jutottam a komolytalan kodásban.
Hogy tulajdonképpen a hídszerkezetnek az a funkciója, hogy kellő támasztékot biztosítson a rajta lévő két X koordinátájú lineáris vezeték számára.
Alá kell támasztania a síneket. Vagyis a síneken keletkező erőket, a lehető legnagyobb merevséggel, rövid úton le kell vezetnie valami fix pontokra.
A fix pontok, az Y síneken lévő kocsik. Ide kell levezetni az X síneken lévő erőket.
(Az alátámasztásnak pedig vannak a mozgó asztalos gépeknél már kitárgyalt ideális közeli arányai.)
Megrajzoltam azokat az erőlevezető vonalakat, amik a szerintem ideális helyekről a szerintem ideális helyekre, egyenesen vezetnek. A lehető leg rövidebbek, így szerintem a legjobb támasztékot adhatják.

Mi erről a vélekedés? Lehet ez alapján olyan rácsos hidat rajzolni, amiben minimális, és épp csak a szükséges az anyag és támaszték?

Hiszen már sejtjük, hogy nem annyira az anyag mennyisége, hanem sokkal inkább a minősége és a jó elhelyezése adja a jobb merevség/tömeg arányt.
Az azonos síkon lévő vonalakat (egy lapból kivághatóakat) azonos színnel jelöltem.

http://www.cnctar.hunbay.com/Szalai_Gyorgy/remrendes1.jpg

 © torrente2015. márc. 18. 10:00 | Válasz | #9164 
Pál, köszönöm a választ!

 © Pál2015. márc. 18. 09:02 | Válasz | #9163 

Őt fázisú motorhoz öt fázisú vezérlő kell.
Nem létezik olyan csillag delta zegzug kapcsolás amivel ezt ki lehetne játszani.
Ha minden áron meg akarod mozdítani és 10 kivezetéses a motor akkor kössed unipolárisra.
A közös vezeték végére egy kis DC áramforrást és a fennmaradó 5 vezetéket rakd fázis sorrendbe és érintgessed hozzá a táp másik pólusát.
Mikor végigértél kezd előröl és így megmozdul a motor, de ez csak kínlódás.
Vagy a motort vagy a vezérlőt cseréld le, de a motor csere a járhatóbb út.
Másik megoldás ha két motort kötsz össze és az egyiket forgatod, viszont így erő nem igazán lesz benne.
Csak arra jó, hogy megmozduljon de szinkron is csak elvétve lesz közöttük.


 © torrente2015. márc. 18. 08:46 | Válasz | #9162 
Sziasztok, van valakinek tapasztalata 5 fázisú léptetőkkel kapcsolatban? Az érdekelne, hogy egy ötfázisú motor kétfázisú vezérlővel meghajtható-e? Létezhet olyan bekötés ami ha nem is normál üzemszerűen, de forgatja a motort? Köszönöm

 © remrendes2015. márc. 18. 08:28 | Válasz | #9161 
solidworks

 © rimage2015. márc. 17. 23:17 | Válasz | #9160 
Üdv.Ennek a programnak mi a neve?Köszi!


 © remrendes2015. márc. 17. 22:56 | Válasz | #9159 
Azt hittem nem lesz idom foglalkozni vele, de nem birtam ki, majd alszok holnap. Csinaltam egy erokart, eltavolitottam a kozepso konnyitest es megterheltem dynamikusan 1000N-nal. A feluleti nyomas es az elmozdulas sem nott drasztikusan.

 © remrendes2015. márc. 17. 21:22 | Válasz | #9158 
Ohh, koszonom :)

 © TROMF222015. márc. 17. 20:26 | Válasz | #9157 
OK. ©remrendesre koncentrálok

 © kari2015. márc. 17. 19:04 | Válasz | #9156 
Beleugrottál :)
Látod remrendes nem is válaszolt a trollkodásra.
Sajnos még itt járunk, vannak olyan fórumosok akiket csak az érdekli milyen módon tudnak valakit irritálni.
Ezt ha nem veszed észre akkor csak saját magával fog itt beszélgetni :)))
Lásd #9150 #9151

 © remrendes2015. márc. 17. 13:32 | Válasz | #9155 
Igen, en is kivancsi vagyok, hogy a Z egyseg vegen terhelve mennyiben lesz mas.

 © békési2015. márc. 17. 13:02 | Válasz | #9154 
Ja igen.
Az előttem szóló tanult kollégáim már céloztak arra, hogy talán az alapoknál kellene kezdeni, hogy legyen mit optimalizálni.

 © békési2015. márc. 17. 12:58 | Válasz | #9153 
Ezen a témán nem is igazán lehet vitatkozni.
Nekem semmi bajom általában semmivel.
Csak úgy hangosan gondolkodtam.
Szimpi? Nem szimpi?
Szerintem nem ezen áll, vagy bukik a tervezés.

Optimalizálni?
Van már mit?
Ugye, hogy nincsen.

Éppen ez a buktató, hogy lát számokat, csak nem tudja, hogy az amit lát, az jó-e neki.
Tőlem aztán hajrá.

 © TROMF222015. márc. 17. 09:38 | Válasz | #9152 
Nem szívesen keveredek veled vitába de nem tudom mi bajod van ©remrendes módszerével.
Egyáltalán nem úgy lépett föl hogy megtalálta a bölcsek kövét, és tudja a tutit.
#9137 -ben írta: "Mondjuk inkabb ugy, hogy egy "bizonytalan hobbysta" :) Igazabol az eredeti celom a tanulas, abba pedig sok minden belefer."

A FEA nagyon jól segít neki abban hogyan is lehet a szerkezetet optimalizálni. Gyorsan, szemléletesen megszerezhet olyan tapasztalatokat, amelyeket a korábbi korosztályoknak igazi vassal küzdve, csak több év alatt tudtak begyűjteni .
És oda is el fog jutni, hogy forgácsolásból származó tényleges, vagy ahhoz közelítő terheléseket fogja a modellbe rakni.
Nekem szimpatikus a megközelítés módja.


 © békési2015. márc. 17. 09:33 | Válasz | #9151 
Egy dolog egy gépet "etetni" és más dolog azt megtervezni, vagy csak kitalálni.

 © békési2015. márc. 17. 09:30 | Válasz | #9150 
Először is, kellene valamiféle koncepció annak tükrében, hogy mit akarok, hogyan akarom és mit várok el a tákolmánytól. Persze, némi "vasipari világlátás" sem árt a recepthez.
Különben, mit számolgatok?
Ja, hogy a nagy semmit?
Mert az elmeszüleményünk modelljére rápróbálhatjuk a világ eddig ismert és az ezután felismert függvényét, ha azt se tudjuk, mit is várunk el a szerkezettől.
Ha a léptető minden egyes lépésére "centiket" kóvályog a tákolmány, abból csak tákolmány lesz és nem gép.
Szerintem, ne a számolgatásnál kezdjük, mert egy agyon számolgatott agyrém is csak agyrém.

A számolgatás, az ellenőrzés, modellezés ezköze, de azzal az ötletet nem lehet helyettesíteni.
Az ötlet meg nehezen terem tapasztalatok nélkül.
Úgy is mondhatnám, hogy egyáltalán nem terem.
Lekoppintani egy demonstrációnak szánt dolgot, az maga a tömény hozzá nemértés. Persze, ha nem fogjuk fel, hogy az csak szemléltetés céljából készült és nem üzemszerű működésre.

 © TROMF222015. márc. 17. 09:21 | Válasz | #9149 
A "háromszögekkel" próbálkozhatsz, az is tanulságos lesz.
Viszont arra amit ©Szalai György írt: "A leeresztett Z, mint erőkar igyekszik csavargatni a híd közepét. A csavaró erő két ellentétes irányú, de azonos nagyságú vektorral jellemezhető. Az egyik támadáspont az alsó sin, a másik a felső sin vonala. " csak egy zárt híd keresztmetszet a hatásos ellenszer.
A modelled most egy nyitott "c" szerű dolog. Ilyen jellegű igénybevételre ezen nem sokat tud javítani a bordázás.

 © remrendes2015. márc. 17. 08:50 | Válasz | #9148 
Igen tudom. Egyelore kijavitom a jelenlegi hibakat, aztan rajzolok egy Z-t, es annak a veget is megterhelem.
A kozepso haromszogeket pedig lehet, hogy megprobalom majd 45°-ban (vagy 60) megdonteni.

 © remrendes2015. márc. 17. 08:40 | Válasz | #9147 
Az azert eleg jo, akkor tenyleg erdemes vele foglalkozni. Melyik szoftver volt az egyebkent?

 © békési2015. márc. 17. 07:28 | Válasz | #9146 
Hogy egy klasszikust idézzek:

"- Mennyi?
- Harminc
- Mi harminc?
- Mi mennyi?"

Ilyenek ezek a számok.

 © Zozi2015. márc. 17. 07:19 | Válasz | #9145 
Itt nem a modell megrajzolása és az erők rádobálása a kihívás. Meg kell adni annak a modellnek az anyagát meg az illesztések milyenségét. Én heteket küzdöttem mire sikerült egy normális és korrektnek titulálható szimulációt kiszenvednem, de mire elkészült a tényleges váz, a feszültségmentesítés után még a frekvencia is stimmelt a program tippjével.

 © békési2015. márc. 17. 06:44 | Válasz | #9144 
Hát igen!
Jó dolog is a modern technika.
Egy szimulátor gombjait az is boldogan nyomogathatja, akinek tippje nincsen, hogy milyen erők is ébrednek ottan.
Ettől aztán olyan önbizalma lesz a fazonnak, hogy holnap már a katedráról hirdeti az igét.

 © Szalai György2015. márc. 17. 05:57 | Válasz | #9143 
Szerintem a szoftnak hihetsz, de a hidadat nem ilyen egyenletes és egyirányú igénybevétel éri majd.
A leeresztett Z, mint erőkar igyekszik csavargatni a híd közepét. A csavaró erő két ellentétes irányú, de azonos nagyságú vektorral jellemezhető. Az egyik támadáspont az alsó sin, a másik a felső sin vonala.
A vektorok nagysága az előtoló erő és a leeresztett Z hossza által meghatározott.
Ha megnézel egy ilyen szimulációt, már nem lesz ennyire kedvező a helyzet, és kiderül, hogy a háromszögű támaszaid nem optimálisak.

 © remrendes2015. márc. 16. 21:13 | Válasz | #9142 
Ugy ertettem, hogy 8mm-es lemezt talan egyszerubben tudnek vagatni.
Egyebkent most, hogy mar nem annyira vagyok masnapos, kicsit jobban atlattam a szoftvert. :) De meg mindig nem tudom, hogy hihetek e neki. Ekkora kihajlassal kiegyeznek.

 © Szalai György2015. márc. 16. 16:18 | Válasz | #9141 
„korulmenyesebb lenne megmunkalni.”

A megmunkálhatóság ellentéteként, a megmunkálási igény ésszerűsítése is érdekes témakör, amivel a Hobbyisták nem nagyon szeretnek foglalkozni.
Azt értem alatta, hogy ha valahonnan munka és költség árán kivág egy oda felesleges darabot, akkor a kivágott darab is pont legyen szükséges, erősítse a szerkezet egy másik pontját.
Így a legtöbb vágásnak dupla haszna van, nagyon kevés hulladék képződik és a „foltokkal” elérhető a szerkezetben az anyag vastagság változtatása is, ami optimálisabb terhelés eloszlást, jobb tömeg/merevség arányt jelent.

 © remrendes2015. márc. 16. 11:12 | Válasz | #9140 
Igen, meg minden vagasnal rakok majd be egy R=5mm lekerekitest, az nem art. Illetve azon kivul is van meg mit alakitani rajta. Eloszor alapakolom a csapagy kocsikat, illetve a golyosorso anyajat es akkor mar ott tudom megforni illetve terhelni, ahol kell.
Majd kivancsisagbol megprobalom vastagabb lemezzel is, csak azt kicsit korulmenyesebb lenne megmunkalni.

 © Szalai György2015. márc. 16. 11:03 | Válasz | #9139 
Én nem tudok ilyen progikat használni, de a képek nézegetéséből is rengeteg tanulság levonható.
http://element6composites.com/applications-trusses-beams.asp
Hogy mi menyire hajlik, azt javarészt a szélső rétegeinek rugalmassági jellemzője dönti el.
A szerkezeti acél rugalmassági modulusa nagyjából háromszorosa az aluötvözetnek. (Egy jobb szénszál a Dyneema vagy Spectra ennek is a sokkal többszöröse!) Közben az acél fajsúlya is kb. háromszorosa az alumíniuménak.
A kutya ott van elásva, hogy a középső rétegek rugalmassági modulusa alig játszik bele a végeredménybe, de a tömeg az ott van benne, nagyjából feleslegesen.
Szóvak a merev szerkezetben a szélére kell a nagy modulusú anyag, belülre meg mehet a térkitöltő, vagy akár a semmi.

 © TROMF222015. márc. 16. 09:20 | Válasz | #9138 
A hol a "sarkokban" feszültség halmozódik próbáld meg a háromszögek csúcsát sugárral letörni. Szerintem előnyös változások lesznek.
További lépésként változtasd a lemez vastagságot csak ennél az alkatrésznél mondjuk 10 mm-re.
Tömegben nem jelentős változás az áttörések miatt, de sokat javulhat a terhelhetősége.

 © remrendes2015. márc. 16. 08:41 | Válasz | #9137 
Mondjuk inkabb ugy, hogy egy "bizonytalan hobbysta" :) Igazabol az eredeti celom a tanulas, abba pedig sok minden belefer.
Szoval szerinted sem erdemes elsore elvetni a 8mm-es lezervagott lemezt. Mivel az alut is mereviteni kellene eleg sok helyen, igy meg lehet, hogy anyagilag is elonyosebb. Mar ha lehet hinni a szoftvernek.

 © Szalai György2015. márc. 16. 06:16 | Válasz | #9136 
Idáig is eljutottunk, hogy FEA-val tervez a Hobbyista.
A kazánlemezes rajz jól mutatja, hogy hol vannak a feszültséggyűjtő pontok, és hol van felesleges anyag a szerkezetben.
Most már lehet optimalizálni.

 © remrendes2015. márc. 15. 22:26 | Válasz | #9135 
Joestet.
Kicsit rajzolgattam illetve tesztelgettem. Lehetseges, hogy a 8mm-es vaslemez jobban birna a dinamikus terhelest, mint a 15mm-es aluminium? Mindket esetben szembol ered az ero es a linear csapagyak felfogasanal van a fix pont. Az alu eseten 1000N, a "kazanlemez"-nel pedig 2x1000N. Sajnalom, hogy mm-ben nem tudja megmondani a deformalodast, illetve lehet, hogy meg tudja, de a program ezen reszet most hasznaltam eloszor.

 © agyaggalamb2015. márc. 15. 16:23 | Válasz | #9134 
Köszönöm!

 © Pál2015. márc. 14. 11:27 | Válasz | #9133 

Kis fordulaton érdemes használni.
Max 500RPM-el szoktam megpörgetni.



[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com