Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Kezdő vagyok.
Ha valaki tud, kérem segítsen!!!

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © otako2016. feb. 11. 10:38 | Válasz | #9862 
Sziasztok!

Véletlenül nem tudjátok, hogy a Kinco CV100 sorozatú frekiváltónak, a kivehető kijelző paneljét mennyire lehet "meghosszabítani" illetve annak a csatlakozónak a kiosztását meg lehet-e valahol találni?
Köszi minden segítséget!

 © szf2016. feb. 10. 21:32 | Válasz | #9861 
Esetleg egy 22-es tengelyte való csúszógyürűt tudok adni.De csak akkor kezdem el keresni ha tudod modsitani a tengely.Aki jàrt màr nàlam az tudja miről van szó.

 © dezs2016. feb. 10. 21:13 | Válasz | #9860 
Nem tudok teljesítményt.
A tengely tömege nem túl nagy, 20-as külső átmérőjű 100 mm hosszú KO36-os tengely. Hosszában 6-os furat. Ezen még lehet tágítani, hogy a gőzök könnyebben áramoljanak át rajta. A motornak leginkább a szimering súrlódását kell legyőznie. Most hatómű mentesített 24V-os DC motorral próbálkozunk, 1:2-es áttétellel, de ez csak 3000-et forog.

 © dezs2016. feb. 10. 21:08 | Válasz | #9859 
Köszi, megnézem. Ára mekkora nagyságrend?

 © keri2016. feb. 09. 20:17 | Válasz | #9858 
Azért a tömítés adatlapját megnézheted mit bír.

A szimpla viton 32mm-es tengelyen, bőven bírja a 10ezer feletti fordulatot, még nyomás alatt is, konkrétan kétütemű motor főtengelyénél. Viszont itt azért van olaj, meg picit szivárog akkor az még nem gond ott, de nálad a vákuumra kellemetlen lehet.

A ferrofluidos tömítés nem egy nagy durranás.
Nem tudom mennyibe kerül amit linkeltem, de alapvetően gyűrű mágnes és a ferrofluid a lelke. Ferrofluid kapható pár ezer forintért is, no meg mágnes is.

Amit Gyati mondott a mágnes kuplungos szivattyú. Nem kell félned tőle, a radarunk hűtőkörében is olyan van. 20 éve nincs vele gond.

 © ANTAL GÁBOR2016. feb. 09. 10:33 | Válasz | #9857 
Ezeknél az általam javasolt tömítéseknél a kerületi sebességet maximálják. A 10-20m/s az abs általános Pl : 20m/s egy átmérő 30 as tömítésnél : 12738 1/ min nél van . A másik kérdésre a válaszom : az esetek legnagyobb részében hűteni szokás a tömítéseket ( a homlokokon keletkező hőt el kell vinni !! )

 © svejk2016. feb. 09. 09:28 | Válasz | #9856 
Most az írásaidat olvasva ugrott be, hogy ki vagy Te! :)

Jobb minőségű DC motorok tudják a 6000-es fordulatszámot, de AC szervok közt is találni sok ilyet. Mivel nem folyamatos működésre kell így szerintem pláne megoldható.
Mekkora teljesítményben kellene?
Mennyi a forgatandó rész tömege, átmérője?
Van jelentősége a precíz fordulatszámtartásnak, gyorsulás és lassulásnak?

 © gab272016. feb. 09. 07:58 | Válasz | #9855 
Más cégeknek (pl. Deublin) is vannak hasonló technológiával készülő, ún. forgó átvezetői (Drehdurchführung, rotary union). Ezek komplett szerelvények, amelyek készülnek számos tengely- és csatlakozómérettel, akár magas (n * 10^4 rpm) fordulatszámokra, különböző médiumok szállítására (ill. akár vákuumra is), továbbá korrozív atmoszférákra alkalmas változatban is. Ezekben grafit, szerszámacél és/vagy SiC tömítések vannak.

Sajnos ennek ellenére sem 100%, hogy van belőle minden igényt kielégítő változat.

 © ebalint2016. feb. 09. 07:09 | Válasz | #9854 
Ezek között van ami tudja a 6000/min -ot?

A hőmérsékletről még eddig nincs adat, ha jól látom.

 © ANTAL GÁBOR2016. feb. 09. 07:08 | Válasz | #9853 
Ha kitartasz a simering mellett akkor pedig használj a tengelyen un un"speedi sleeve "t

 © ANTAL GÁBOR2016. feb. 09. 06:58 | Válasz | #9852 
Kissé késve de talán még hasznos : A szimeringnél SOKKAL hasznosabb az un csúszógyűrűs tömítés . ( amit már egy kolléga is javasolt ) Több kerámia béléstestes finom őrlő malmot építettem és ott mindig azt használtam . ( anyagpárosítás : SiC / SiC ) Nézz utána az Eagle Burgmann cég katalógusában

 © dezs2016. feb. 09. 00:40 | Válasz | #9851 
Mindenkinek köszönöm a tippeket. Sokat segítettetek! Az első verzióhoz minden alkatrész összeállt, pár napon belül elkészül.

A másodiknál a felsoroltak közül kipróbálom valamelyik spéci tömítést. A direkt hajtáson is gondolkozom. Az eredeti úgy van megoldva, hogy a motor a bepárlandó folyadékot tartalmazó üveget forgatja.
Hol lehet 6000 RPM-es DC motort kapni?

 © dezs2016. feb. 09. 00:22 | Válasz | #9850 
Ha egy kis oldószergőz miatt aggódsz, ne tedd. Összesen 3-5 ml folyadék vákuumban történő bepárlásáról van szó, de ezt percek alatt kell megvalósítani, mert az oldatban lévő anyag radioaktív. Rövid felezési idejű pozitron bomló izotópokkal jelzett anyagokkal dolgozom (11C, 18F, 68Ga, 44Sc). Némelyik nem szereti, ha sokáig babrálunk vele. A 11C felezési ideje 20 perc.

Vákuumban nem könnyű szerves oldószereket meggyújtani, mert nem csak hőmérséklet kell az égéshez, hanem éghető anyag is. A gőztérben meg nagyon kicsi lesz a koncentrációja, az oxigéné meg még kisebb.

A mintákban időnként előforduló sósavtól jobban tartok, mert az lassan tesz tönkre mindent.

 © dezs2016. feb. 09. 00:13 | Válasz | #9849 
Érdekes. Biztos jó olcsó :) Azért észben tartom.

 © dezs2016. feb. 09. 00:11 | Válasz | #9848 
Köszi, de gondoltam rá. Problémásnak érzem 6000-es fordulaton a mágnesekkel felszerelt tengely kiegyensúlyozását. Gyorsan szeretnék működő prototípust.

 © dezs2016. feb. 09. 00:01 | Válasz | #9847 
Köszi!

Nagyon érdekes. Hogy működik?

 © dezs2016. feb. 09. 00:00 | Válasz | #9846 

 © dezs2016. feb. 08. 23:57 | Válasz | #9845 
Van pár vákuumpumpám. 10-4-es is akad.

A héten megpróbáljuk sima viton szimeringgel mit ad elő, aztán újratervezés. Nem szeretek prototípus nélkül sokat rajzolgatni, mert úgy is az élet mondja meg, hogy mi működik.
A második verzióhoz megpróbálok valami spéci tömítést szerezni.
Köszi a tippet!

 © dezs2016. feb. 08. 23:36 | Válasz | #9844 
Sokba kerül rajta a beépített vezérlés, fecskendőpumpa, perisztaltikus pumpa és a mintaváltó. Gépkönyv, CE profit....

Ha beválik, sorozatgyártásba kezdünk, és áruljuk olcsóért. Persze biztos meg kell majd kerülni 1-2 szabadalmat.

 © dezs2016. feb. 08. 23:33 | Válasz | #9843 
Köszi a dupla tippet. Ha nem kapok ilyet, berakok kettőt. Csak bírja a súrlódást a hajtás.

Beszélgettem erről profi barkácsolókkal, akik KO36-os tengelyt javasoltak. Az legalább elviszi a hőt. Persze nincs az a saválló acél, amit ne enne meg a sósav, de legföljebb időnként cserélgetjük.

Egyébként Debrecenben alig találtam olyan boltot, ahol polcról adnak viton szimeringet. A Paulus volt a nyertes.


 © órafaragó2016. feb. 08. 18:14 | Válasz | #9842 
Ezt mondom, csak az önkéntes rendőr beleszól mindenbe.

 © svager2016. feb. 08. 18:03 | Válasz | #9841 
Na most lebuktam,tényleg melegitettem már palackot pörzsölövel.[ #vigyor3]

Tisztában vagyok vele,hogy azért mondod vegye meg a gyárit mert minimális a kockázat,de sajnos ettöl még nem lessz rá keret.
Valoszinű tisztába van a kockázattal amit egy ilyen gép üzemeltetése jelent,de mivel nincs más lehetösége válalja.
Egyébként meg nem csak azon múlik a biztonság,hogy gyári vagy kisipari az adott gép, hanem a kezelő szakértelmén is.
Mert lehet akármilyen gyári a gép,ha a kezelöje balfasz,és máris megtörténik a baj.

 © órafaragó2016. feb. 08. 17:17 | Válasz | #9840 
Nem tudom miről beszélsz, de ha neked így jó, akkor egészségedre!
Igyál még egyet.

 © órafaragó2016. feb. 08. 17:17 | Válasz | #9839 
Tudod nem a házi barkácsolással van a baj, hanem azzal, hogy 6000 fordulattal akar forgatni egy tömített tengelyt ami esetenként alacsony lobbanáspontú anyagban forog. Ez egy rossz méretezés miatt helyileg túlmelegedhet és ez okozhat problémát.
De ha rám hallgatsz felőlem akár a PB palackot is melegítheted pörzsölővel.
Tanácsot lehet adni de észt nem.

 © keri2016. feb. 08. 16:13 | Válasz | #9838 
Hagyjátok, had morogjon, azzal nem árt senkinek.

 © Fränczy2016. feb. 08. 15:28 | Válasz | #9837 
órafaragó Kárászandriska trollkodik megint... ne dőljetek be a kivágott trollnak!

 © svager2016. feb. 08. 15:24 | Válasz | #9836 
Így van!
Javaslom,hogy mától senki ne használja a házilag barkácsolt cnc gépét mert baj lehet belöle,vegyen gyári gépet( a biztonság kedvéért)

 © Berényi József2016. feb. 08. 15:16 | Válasz | #9835 
Tán félre nyeltél valamit?

 © órafaragó2016. feb. 08. 15:05 | Válasz | #9834 
Na pont ezekből lesz a baj!
De hajrá.

 © Berényi József2016. feb. 08. 12:45 | Válasz | #9833 
Félre érted. megvan a biztonságos technológia, és a biztonságos gép is. Mivel nem akar érte adni 15millát, le akarja koppintani, ehhez kért egy kis szakmai segítséget...

 © órafaragó2016. feb. 08. 12:23 | Válasz | #9832 
Nem a vegyésszel van a baj, hanem a nem megfelelő technológiából és eszközből eredő balesettel.

 © keri2016. feb. 08. 10:45 | Válasz | #9831 
Még az jutott eszembe, hogy ferrofluidos tömítés bármekkora nyomásra tökéletesen szigetel.
Szilikon olaj alapú szokott lenni így elég jó vegyszer álló, de lehet elé tenni egy hagyományos vegyszerálló szimmeringet is, hiszen nem annak kell a vákuumot tartania.
https://www.ferrotec.com/products/ferrofluidic/

 © Gyati2016. feb. 08. 10:43 | Válasz | #9830 
Szia!

Nézd meg ezt az elvet, és nem kell szimering:

Mágneses szivattyúk

 © keri2016. feb. 08. 10:41 | Válasz | #9829 
Azért megnézhetnétek az adatlapját mielőtt elkezditek oltani:

Foglalkozása: Vegyész

 © szf2016. feb. 08. 09:29 | Válasz | #9828 
Szia!
Van ilyen kiforrott alkalmazás ahol mechanikus csúszógyűrűs tömítést alkalmaznak.Elég sokat szereltem ilyet ezek tudnak nyomásra és vákuumra is . De fontos a jó minőség kiválasztása. Illetve oda kell figyelni, hogy a "gumi" alkatrészek milyen anyagból legyen . Én az alábbi termékeket használtam de Polgárdiban van egy srác aki specifikus kialakításuakat is legyártja.

tömítés

 © ebalint2016. feb. 08. 09:18 | Válasz | #9827 
Van üzemi tapasztalatod ilyen technológiával?

Ez 6000/min fordulatú valami : ez micsoda?

 © svejk2016. feb. 08. 08:49 | Válasz | #9826 
A szivattyúd meg van már ami tudja a 2 mbar-t?
itt a 2. oldalon találsz mintaalkalmazásokat vákuumra

De valószínűleg nem mezei szimering lesz a barátod.



 © órafaragó2016. feb. 08. 08:48 | Válasz | #9825 
Szerintem a gyúlékony oldószerekkel te is elfogysz gyorsan egy pukkanás kíséretében!
Nem véletlen adják annyiért amennyiért!
Sok vizsgálaton esik át mire a felhasználóhoz kerül a szerkezet. Maró, gyúlékony, ez pont otthoni barkácsolásra való feladat.
De a hobbysta mindenre kész!

 © keri2016. feb. 08. 07:29 | Válasz | #9824 
Van egy érzésem, hogy nem véletlenül kerül 15millába az amit te akarsz :))))

 © keri2016. feb. 08. 07:28 | Válasz | #9823 
6000-es fordulatot bőven bírja a szimmering, elég sok autó forog ennél többet.
1atm nyomáskülönbséget mát kétséges.
Nézd meg a szimmering adatlapját mielőtt beépíted, de szerintem ide már dupla ajkas dukál mármint dupla rugós, nem a porvédős.

Viszont igaza van Berényi Józsinak. Motort is be kell tenni a vákumtérbe és akkor nincs tömítési probléma.

Egy kefe nélküli motor nem fog szikrát csiholni, illetve ettől még lehet ott szimmering, a nyomáskiegyenlítést meg a biztonságos ágról odavezetett csővel meg lehet oldani.

 © dezs2016. feb. 08. 02:18 | Válasz | #9822 
Persze, lehet irányítani a gőzöket üzem közben, de hosszú távon mégse túl jó korrozív környezetben tartani a motort. Mert a sósav gőzei minden vasat megtalálnak kikapcsolás után is.

Másik gond azzal, ha mindent berakok vákuumba (motort és a motor tengelyéhez rögzített mintát) hogy a mintát valahogy melegíteni kell. Légköri nyomáson egyszerűbb: vízfürdő, hőlégfúvó.
Vákuumben csak a hősugárzás jön szóba. Azzal meg sokat kell kísérletezni, mert a mintát nem akarom 40 oC fölé melegíteni.

 © Berényi József2016. feb. 08. 00:46 | Válasz | #9821 
Nem feltétlen, ha a motortérbe agy kapillárison folyamatosan levegő áramlik, akkor oda esélye sincs bejutni semmilyen agresszív anyagnak.

 © dezs2016. feb. 08. 00:31 | Válasz | #9820 
Gondoltam rá, de vizet, gyúlékony oldószereket és savat is fogok bele rakni. Gyorsan elfogynának a motorok.

 © Berényi József2016. feb. 07. 23:43 | Válasz | #9819 
Én vákuum alatt tartanám a motorteret is, akkor nem szükséges szimering

 © dezs2016. feb. 07. 23:34 | Válasz | #9818 
Sziasztok!

Tanácsokat kérnék vákuumbepárló készítéséhez. A cucc új ára kb. 15 M HUF, az ebay-es használt 2 M HUF + pósta + vám. Szeretném megoldani házilag.

Próbált már valaki 6000-es fordulatú tengelyre szimeringet húzni?

Egy 20 mm körüli külső átmérőjű PEEK tengelyt szeretnék ékszíjtárcsával meghajtani (3000-es DC motorral, 1:2 áttétellel). Milyen ékszíjat használjak? Bordásszíj megfordítva jó ekkora fordulatra? Talán fortunákhoz szoktak ilyet használni. Ha nem fordítva rakom föl, akkor bolti fogazott tárcsa kéne. Azokat mekkora fordulatig lehet használni?

Tegyük föl, hogy a tengely forog. A következő lépés, hogy tömíteni kéne vákuumra. Ha ráhúzok egy szimeringet, mekkorára vegyem a tengely átmérőjét? Feltételezem, hogy a boltban mondanak majd valami névleges tengelyátmérőt. Ha vastagabb, jobban szorul, ha vékonyabb jobban ereszt. 2 mbar vákuumot kellene megtartania forgás közben. Próbált már valaki hasonlót?

Csapágyfészket hogyan kell kialakítani alu hasábban? Odáig megy, hogy fúrok egy lyukat. De hogy lehet pontos átmérőjű zsákfuratot készíteni, ha nem tudom felrakni az esztergára? Van körasztalom a maróhoz, de nem próbáltam még ilyesmit.

Előre is köszi

dezs

 © Csabi10042016. feb. 01. 20:16 | Válasz | #9817 
Köszönöm a tanácsokat,linkeket,Külön köszönet Antal Gábornak,ma is sokat tanultam...!

 © svager2016. feb. 01. 10:29 | Válasz | #9816 
Kösz!
Ennél a váznál tényleg jobb,ha aluprofilból építi meg a vázat.

 © Gabcsi54562016. feb. 01. 10:22 | Válasz | #9815 
#9736

 © svager2016. feb. 01. 09:41 | Válasz | #9814 
Hol van ez a terv?
Nem látom

 © Gabcsi54562016. feb. 01. 08:53 | Válasz | #9813 
nem viccelek, miért viccelnék.
Nézd meg a lenti tervet. Szerinted mi lesz abból a 2-es fal zártszelvény szerkezetből? Szerintem egy nagyság-rendel pontosabban összerakható profilokból a szerkezet az ő esetében.

 © Kopirnyák2016. jan. 31. 22:45 | Válasz | #9812 
Ilyenben gondolkodtál már:hidropneumatika

 © sasi2016. jan. 31. 22:23 | Válasz | #9811 
"Hegesztett zártszelvényt, én úgy ahogy van elfelejteném, mert nagyon jó áron hozzáférhetők már az alu gépépítő profilok. Ég és föld a kettő .Eleve pontosabb lesz a szerkezet,"

A fentieket komolyan gondolod, vagy csak viccelsz?

 © hostya2016. jan. 31. 21:10 | Válasz | #9810 
Keress meg, írd le mit szeretnél... hátha tudok segíteni.

 © Csabi10042016. jan. 31. 21:01 | Válasz | #9809 
Sziasztok!
Keresek valakit,aki ért a pneumatikus rendszerekhez,nem cnc téma,de hátha...:-)
Prést szeretnék csinálni,ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni....
Ha lehet mailban...

 © Gabcsi54562016. jan. 31. 10:41 | Válasz | #9808 
Szia,

A lenti terved tényleg egy igazi hobby-gépre emlékeztet.

Hegesztett zártszelvényt, én úgy ahogy van elfelejteném, mert nagyon jó áron hozzáférhetők már az alu gépépítő profilok. Ég és föld a kettő .Eleve pontosabb lesz a szerkezet, moduláris könnyen átépíthető lesz a gép.
Ha fában gondolkodsz, valószínűsítem hogy lemezszerű anyagokkal dolgoznál. Javaslatom az, hogy vedd sokkal lejjebb a z-tengely kiemelését, és ezzel együtt az elmozdulást is. Stabilitásban rengeteget fog számítani.
Az asztal alatt összekötött híd, megint nem túl előnyös választás.én kiemelném az asztal síkjából a két lineárt (mondjuk betennék 45x90, vagy hasonló aluprofilt élével) és két oldalt hajtanám, vagy két orsót összekötve fogasszíjjal, de orsók helyett fogasszíj vagy fogasléc is megteszi.

 © Szalai György2016. jan. 30. 19:09 | Válasz | #9807 
Akkor a topic címe helyesen: Kezdő vagyok, nem hülye.

 © Bundy2016. jan. 29. 17:17 | Válasz | #9806 
Hehe :) Hát mondasz valamit. De azért hátha sikerül valami hasznos infót szerezni.

 © Danibá602016. jan. 28. 22:27 | Válasz | #9805 

 © kari2016. jan. 28. 22:06 | Válasz | #9804 
Ha még énnél is jobban bizonytalanabb akarsz lenni,akkor tedd fel a képeket és olvasd a sok kritikát.
Ha rám hallgatsz akkor építsd meg minél előbb és majd a harmadik géped már nagyon jó lesz :)

A cnc építés olyan mint a házépítés tudod:
az elsőt az ellenségednek
a másodikat a barátodnak
a harmadikat magadnak


 © lovas gyula2016. jan. 28. 19:54 | Válasz | #9803 
Told fel ide az elképzeléseket. 1 vélemény nem vélemény szerintem.

 © Bundy2016. jan. 28. 19:49 | Válasz | #9802 
Sziasztok!

Valaki tudna segíteni CNC marógép építésében?
Elkészítettem pár tervet, lemodelleztem, és érdekelne valaki hozzáértő személy véleménye is.
Előre is köszi!

 © Norbi362016. jan. 28. 19:13 | Válasz | #9801 
Sziasztok! Találkozott már valaki AK-BX501V és AK-BX551PV motordriverekkel? Kellene pár infó:
táp 110v vagy 220v?
F+ F-, R+R-, D+ D-, M+ M- ezek mit jelentenek?
Köszi a segítséget!

 © guliver832016. jan. 18. 21:18 | Válasz | #9800 
Sajnos már a nagy motorokból nincs egy sem elhoztam az egészet! :)
Ha jól tudom már nem is lesz.
Talán még van egy két olyan mechanika amin van motor de az egyben eladó.

 © K.Norbee2016. jan. 18. 17:25 | Válasz | #9799 
Én szakma beli vagyok(fémiparos cnc kezelő) ,programozni,szerszámot bemérni cserélni stb azt tudok de ilyesmit még nem csináltam ,ezért kell segítség ilyen témában .Azért látom egyesek azért rendesen benne vannak ebben.Köszi tippet megnézem,találtam még egy másik trafót is Toroidos 33V 150VA egyenlőre szerintem ez is elég lenne.Nem csak az ára a megbízhatósága is fontos ezek alapján próbálom összeállítani az egészet mi a legjobb konstrukció később még lehet módosítani ezt azt de nézem azt is ki milyen véleménnyel van az ilyesmi termékekről úgy is ki lehet szűrni a jót
Azt értem mit írsz le de nem vok full elektro műszerész ,egy kicsit hasonlít az autó elektronikához valamilyen szinten
http://www.cncpart.hu/elektronika/tapegyseg/toroidtap-ktr1

 © istvan32016. jan. 18. 11:48 | Válasz | #9798 
Tavaly október körül voltam nála, akkor még volt pár, 3-at tudott adni. Egy próbát azért megér megkérdezni, jó áron vannak, bár ahogy nézem már nincs fent a weblapon.

 © Yankoo2016. jan. 18. 11:33 | Válasz | #9797 
Nincs egy jó ideje nála legalábbis én nem láttam. Nekem is azok a motorok vannak, igaz TB6560al hajtva, de nagyon jó motorok!

 © istvan32016. jan. 18. 11:26 | Válasz | #9796 
Lonewolftól érdemes megkérdezni a dioda.hu-n, hogy van-e még azokból a piros nagyobb Sonceboz motorokból. 2Nm körüliek, és többen is dicsérték itt őket. Nyomaték diagramja, is jó, valamint passzolnak ezekhez a vezérlőhöz. Vettem én is párat, csak még nem próbáltam ki mit tudnak.


 © istvan32016. jan. 18. 11:24 | Válasz | #9795 
Meglehet ezt olcsóbban is úszni. Számolj rá, hogy erre még rájön 27% ÁFA mikor behozzák az országba, szóval kb 120 ezer körül vagy. Szerencsével ennyiért használtam, 3 tengelyes szervó szettet is kapni. A vezérlő sem vagyok benne teljesen biztos, hogy ez ugyan az amit én mondtam.

http://www.ebay.com/itm/Germany-Stock-1-4-2A-Wantai-Stepper-Motor-Driver-controller-DQ542MA-match-Nema23-/321961192179?hash=item4af661eaf3:g:c4MAAOSwCQNWgii9
Ezt most csak gyors keresés után találtam, de érdemes jobban körbenézni, ilyen német raktáros kulcsszavakkal. Én is így vettem csak anno még 27 ezer Ft volt, és 2 nap alatt itt volt.
A tápegység is megoldható szerintem egyszerűbben és jobban. Vaterán, jófogáson találni pár ezer Forintért 30-35V-os 300-500w trafókat. Mögé raksz egy egyenirányítót, és vagy 20000uF kondit, és van egy szerintem a kínainál jobban megbízható tápod.

Ezek mind csak saját vélemények, én így csináltam/csinálnám, ha esetleg másnak más ötlete van az is jó.

 © K.Norbee2016. jan. 18. 10:11 | Válasz | #9794 
Üdv!Erről a szettről mi a véleményed mert szerintem nem rossz vétel

http://www.aliexpress.com/item/CNC-Router-Kit-3-Axis-kit-ST-M5045-replace-2M542-driver-5-axis-breakout-board-Nema23/2002614479.html?spm=2114.40010708.4.66.uVjLtY

 © elektron2016. jan. 17. 23:35 | Válasz | #9793 
Konkrétan nincs tapasztalatom, csak a 220uF kondi egy sok amperes cuccnál szerintem mintha kevés lenne.

 © ET2016. jan. 17. 22:56 | Válasz | #9792 
Mi a gond velük? Én úgy gondoltam, hogy a Wantai cuccok azért egy viszonylag jó minőséget képviselnek. Ha van valami negatív tapasztalatod, vagy javaslatod, nagyon megköszönném.
Mindig jó olvasni vásárlói, felhasználói teszteket vásárlás előtt, te pedig azok közé tartozol, akinek a tapasztalatában megbízom.

 © elektron2016. jan. 17. 22:35 | Válasz | #9791 
220uF kondik jajj ... :)

 © KBalázs2016. jan. 17. 19:52 | Válasz | #9790 
Wantai, Longs-motor néven futó vezérlô belsejétbefotóztam épp ma.

 © elektron2016. jan. 17. 19:42 | Válasz | #9789 
Nálam is mennek a hy-div168n típusú vezérlők, én is 24V-ról járatom, meg nem túl nagy motorok, azokat biztos bírja.

 © istvan32016. jan. 17. 18:55 | Válasz | #9788 
Nekem annyi bajom van a TB6560-al, hogy lassú, és sípol a motor, ezektől eltekintve én is használok kettő hy-div168n típusú vezérlőt, ami erre épül a tekercselőmben, van amikor egész nap mennek. Sokan mondták itt, hogy elfüstölt, de akkor én lehet jó darabokat fogtam ki, mert jól működnek max áramon, de alacsony tartóáramra állítva.
Amit linkeltél nem ismerem, így nem tudok róla nyilatkozni. A Wantai vezérlőt ebayen be lehet szerezni, német raktárból is, vám nélkül. 30-40 ezer között van 3db Breakout kártyával.

 © K.Norbee2016. jan. 17. 14:56 | Válasz | #9787 
akkor nagyjából ilyesmi lenne a felállás

16os-hoz 1.2 Nm
18as-hoz 1.9Nm
25ös-höz 3.1-4.5 Nm-ig a lentebb írt súlyokhoz mérve

 © K.Norbee2016. jan. 17. 14:51 | Válasz | #9786 
Köszönöm a segítséget istvan3 csak hogy legyen valami kiindulási pontom a sebességet tekintve nekem nem szükséges a nagyon gyors villám (rapid) előtolás én már annak is örülök ha egyáltalán megmozdul ,de azért mégse legyen nagyon csiga.Nézelődtem a neten a TB6560-ast már nem nagyon forgalmazzák a hibái miatt így abba nem is mélyültem bele nagyon,helyette a piko drive modulos vezérlőt ajánlják inkább esetleg ehhez valami hozzáfűzni való?

 © K.Norbee2016. jan. 17. 14:45 | Válasz | #9785 
svager azt nem is figyeltem elnézést

 © istvan32016. jan. 17. 14:12 | Válasz | #9784 
Fontos szempont a motornak a nyomaték/fordulatszám görbéje. Csak saját tapasztalatból mondom, hogy tekercselőmre Nema24-es 3Nm-es motort vettem, és a magas induktivitás miatt megvan a nyomatéka kis fordulaton, de 3-400 1/min-nél elveszti az egészet, szóval CNC lassú lenne nagyon vele, de ezt itt a fórumon Bozso777 is írta hasonló motorokkal a gépépítése során.
A cnc-men a három tengelyre, ebben a kb 20 kg-os hídhoz egy kb. 2Nm-es noname bontott léptető szettet vettem, aminek nagyon alacsony az induktivitása. 16x5mm-es orsón 6000mm/perc sebességet tudja 2500mm/sec2 gyorsulással. Az y tengely ami még könnyebb 7000mm-t is tud percenként. Persze nem hajtom így mert feleslegesen gyors.
Szóval ha motort veszel ezek is fontos adatok, nem csak a nyomaték. Valamint jó vezérlő kell, mert sima TB6560-as vezérlőkkel kb a harmadát tudták. Ajánlom Wantai DM542 vezérlőket, nagyon jó minőségűek, kb másfél éve használom őket.

 © svager2016. jan. 17. 13:59 | Válasz | #9783 
A válasz gomb....
Természezesen.K.Norbee-nak ment

 © svager2016. jan. 17. 13:50 | Válasz | #9782 
Használd a " Válasz" gombot,így láthatod hogy ki- kinek válaszolt, elkerülhető a félreértés.
Valahol van egy ilyen excel méretező talán a Svejk készitette,valaki lehet,hogy tudja hol van és belinkeli.

 © K.Norbee2016. jan. 17. 13:15 | Válasz | #9781 
Áttétel nélküli közvetlen meghajtáshoz

 © K.Norbee2016. jan. 17. 13:07 | Válasz | #9780 
Üdv!Én csak aszt szeretném megtudni hány Nm-es motorokat ajánlanátok mert többféle is van ,a többi része az már kész, csak a léptető motorokat kéne hozzá kiválasztani,csak ennyi lenne a kérdésem a többit azt megoldom.További szép napot :)Marógéphez kellene.

 © svager2016. jan. 17. 10:46 | Válasz | #9779 
Esetleg rakhatnál fel a vázról egy képet,(én)nem igazán tudom elképzelni ,hogy ilyen kis tömeg amit mozgatni akarsz ,hogy fog alumíniumot megmunkálni.
Talán több hasznos információt kaphatnál a társaságtól,és még változtathatsz ha valami nem megfelelő.

 © mustang2016. jan. 17. 09:42 | Válasz | #9778 
A váz már megvan acél zártszelvény 40×60-as

 © remrendes2016. jan. 17. 01:26 | Válasz | #9777 
En azt hiszem a THK-nal talaltam egy reszletes meretezesi segedletet.

 © istvan32016. jan. 17. 00:40 | Válasz | #9776 
Mondjuk azért szerintem a menetemelkedés is fontos szempont. Nagyobb emelkedésűt valószínűleg nem fognak annyira pörgetni.
Valamelyik topikban volt fent egy Miskolci Egyetemes mechatronikai jegyzet, abban elég jól le van írva a hajtástervezések elméleti része. Abban írják, hogy az orsó adatlapján megadott hajlító frekvenciának kétszeresének kell lennie a maximum orsó fordulatszámnak.

 © remrendes2016. jan. 17. 00:12 | Válasz | #9775 
Egyszer olvastam itt egy olyan szabalyrol, hogy az orso hossza az atmero 40-szerese lehet.
Valaki az egyik forgalmazotol kapta a tanacsot.
Ki kellene szamolni a kritikus fordulatszamokat.

 © Kopirnyák2016. jan. 17. 00:05 | Válasz | #9774 
Azt már tudod miből építed a vázat?

 © mustang2016. jan. 16. 23:50 | Válasz | #9773 
Mi a véleményetek eerről a kombóról ?
2.1Nm-es motor, 20x5 golyós órsó 1m-es munkahossz
Megfelel szeintetek ?
Aluminium, réz megmunkálás lenne rajta maximum

 © Czegledi702016. jan. 16. 23:11 | Válasz | #9772 
Első körben átmérném a golyókat. Lehet hogy van benne néhány ami pár századdal nagyobb.

 © sufnituning2016. jan. 16. 22:09 | Válasz | #9771 
Heló új belépő! Sok sikert!
Ez éppen nem szerencsés megközelítése a dolgoknak, kis léptetővel is lehet nagyobb orsót hajtani.

 © K.Norbee2016. jan. 16. 21:52 | Válasz | #9770 
Üdv mindenkinek!Mint új belépő és mint az első ilyen gépem megépítője kérnék egy kis segítséget ebben mert ez most még nekem újdonság.A kérdésem az lenne hogy a felsorolt orsókhoz milyen erős léptető motort válasszak majd 16,18,25x5?

25x5 orsó kb 17-20 kg
18 kb 8-10 kg
16 kb 3-4 kg súlyhoz milyen léptető motor kell?

előre is köszi!

 © remrendes2016. jan. 15. 03:22 | Válasz | #9769 
NCT akademiarol lehet hallani jokat.

 © adam882016. jan. 15. 01:44 | Válasz | #9768 
Sziasztok!
Kínából rendeltem két golyósorsót anyával, az egyik szépen fut, a másik viszont szorul, kézzel alig bírom tekerni. Ennek mi lehet az oka, lehet vele valamit csinálni hogy jobban menjen, vagy rossz gyártmány, ilyen és kész?

 © GB352016. jan. 13. 12:27 | Válasz | #9767 
Szia !
Azt lehet tudni, hogy mennyibe kerül a képzés és mennyi ideig tart ?

 © Nándor2016. jan. 13. 11:00 | Válasz | #9766 
Sziasztok lányok, srácok. Szeretném a véleményeteket, javaslataitokat megkérdezni.
Szeretném magam átképezni a CNC területére, mivel nagyon érdekel a szakma.
Tudom, hogy a tudás nem papíralapú, de mégis a legtöbb munkahelyen bizonyítvány -t, végzettséget várnak el - ami jelenleg több év szükségeltetik.
Ehhez találtam a Progressio Bt-t.Ők csak tanúsítványt adnak. Hallottatok róla vmit-mennyire fogadják el a munkáltatók őket?KN

 © Szirtimorc2015. dec. 30. 21:53 | Válasz | #9765 
Abszolút nem ragaszkodom hozzá, pont az volt az eredeti kérdésem, hogy golyósorsóval, vagy trapézmenetes megoldással járok jobban.
Szedtem már szét, nem az a gond, hanem, hogy ez az egy gépem van, és ha nincs összerakva, nem tudok dolgozni, ha bármit át kell alakítani miatta.

 © Szirtimorc2015. dec. 30. 21:50 | Válasz | #9764 
Nem rossz ötlet, meggondolom. :)

 © keri2015. dec. 30. 10:03 | Válasz | #9763 
Nem az orsó a drága, hanem az anya és szerintem túlzás ide.
De ha ez a vágyad, ki vagyok én hogy lebeszéljelek :) Itt érdemes az adok kapokban lesni, mert néha vannak jó áron.

Szétszedés. Annyira azért nem bonyolult megnézni.
Simán kitekered teljesen a kereszt szánt, és lehúzod, és már hozzá is férsz, legalább is az enyémnél csak ennyi. (valami ütköző szokott lenni, azt le kell venni)

Az enyém eggyel kissebb.
Ja végül is amire vettem arra pont jó.

Én Sz.Józsitól vennék 10-es állítható bronz anyával trapéz orsót, végein csapágyazva. Elég olcsón adja, és nagyon finom szerkezetek. Ha próbáltál egy ilyet, nem lesz igényed a sokkal drágább golyósra.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com