Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Mechanikai ötletek
Sinek, hajtások és egyéb mechanikai kialakítások, megoldások.

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Bozso7772016. júl. 18. 12:22 | Válasz | #13424 
Köszi!

 © Szalai György2016. júl. 18. 05:40 | Válasz | #13423 

 © Bozso7772016. júl. 17. 21:57 | Válasz | #13422 
Nem biztos hogy ide való, de a béna topikban nem kaptam választ, és elég sürgős lenne:

Kis help kéne...
Z tengelyt építek, ehhez keresek lineárokat. Egyenlőre úgy tervezem, hogy 150 mozgása lesz, egész mozgó rész súlya kb max 4kg. Ehhez elég lehet e THK HRW17 kocsi 4db. THK HRW17CA link Hátha ismeri valaki mire elegek ezek a lineárok.

 © remrendes2016. júl. 04. 20:13 | Válasz | #13421 
Koszonom. Akkor vagatok egy par darab lemezt.

 © Szalai György2016. júl. 04. 19:31 | Válasz | #13420 
A hobby forgácsológép vázszerkezettel szembeni legfontosabb elvárásnak a merevséget tartom.
Ezért az építőanyag számomra legfontosabb tulajdonsága az E (rugalmassági) modulus.
Legyen minél magasabb, ha lehet.

 © keri2016. júl. 04. 19:26 | Válasz | #13419 
Gyuri is ezt mondta :)

 © remrendes2016. júl. 04. 18:27 | Válasz | #13418 
En csak annyit talaltam, hogy lenyegesen kemenyebb es a szakitoszilardsaga es a folyashatara is magasabb.
A kerdes, hogy gepvaznak melyik lenne jobb.

 © Szalai György2016. júl. 04. 17:46 | Válasz | #13417 
Az AlMg4,5Mn0,7-nek az E modulusa és a hőtágulása kicsivel kedvezőbb, de nem jelentős a különbség az AlMg3-hoz képest.

 © remrendes2016. júl. 04. 17:07 | Válasz | #13416 
Gepvazhoz AlMg3 vagy a AlMg4,5Mn0,7 lemez lenne inkabb alkalmasabb? Nagyjabol azonos aron vannak.

 © D.Laci2016. jún. 29. 15:04 | Válasz | #13415 
Mindig van annyi hely a csavar mellett, hogy az illesztő stift elférjen, ha mégsem akkor újra tervezés, ha még úgysem fér el, akkor illesztő nútok, hornyok peremek készítésével megoldható. :)

 © Virbo2016. jún. 29. 13:12 | Válasz | #13414 
Sehogy, máshol csavarral. :)

Csak elvi síkon kérdeztem, ha pl egy olyan valamit kellene illeszteni egy másik valamihez, ahol a csavarhelyek nem használhatóak erre.
Na jól megfogalmaztam. :)

 © D.Laci2016. jún. 29. 11:19 | Válasz | #13413 
Átmenő furat nélkül hogyan lesz összehúzatva?

 © Szalai György2016. jún. 29. 11:08 | Válasz | #13412 
Pici irányeltérés zavaró lehet ilyen rövid hosszon, ha az eltérés mértéke és iránya minden furatnál állandó?

 © Motoros2016. jún. 29. 10:59 | Válasz | #13411 
"Hogy lehet ezt korrektül (és pontosan) megcsinálni? "
Ujratervezéssel. :)

 © Csuhás2016. jún. 29. 10:29 | Válasz | #13410 
A közdarabbal szerintem az a baj hogy a furatok szája ugyan találkozik, de az irányuk már nem biztos hogy egyezik.

 © Szalai György2016. jún. 29. 10:24 | Válasz | #13409 
Kisiparban, gondolom, segédeszközzel készítik.
Fog a szaki egy lemezt, ami kb. olyan vastag, mint a stift.
A lemezre feljelöli az illesztő szegek helyét, rátájolja az egyik félre rögzíti és együtt összefúrja.
Azután a lemezt megfordítva rátájolja a másik félre, rögzíti, és sablonként használva megfurkálja a másik felet is.
Dörzsárazza a furatokat, bekocogtatja a stifteket az egyik félbe, majd ráteszi a másik felet.
Ha elég pontosan dolgozott, akkor összehúzathatja a két felet.
De ha a gépe alkalmas a furatok megfelelően pontos pozicionálására, akkor sablonra sincs szüksége.

 © Oszi532016. jún. 29. 10:16 | Válasz | #13408 
Esetleg egy átmenőfuratos közdarab? Az egyik oldalával az egyik munkadarabhoz a másik oldalával a másik munkadarabhoz illesztve fúrni.

 © Csuhás2016. jún. 29. 09:38 | Válasz | #13407 
Szerintem sehogy. Esetleg úgy hogy az egyik mégis átmenő amit azután ledugóznak. ( A dugó lehet maga a szorosan illesztett stift is )

 © Virbo2016. jún. 29. 09:15 | Válasz | #13406 
Ha már a furat átjelölés a téma...

Mi a korrekt technológiája két munkadarab illesztőcsappal való egymáshoz illesztésének? Ha az egyiken megengedett az átmenő furat akkor ok, de ha mindkét félben zsákfuratba kellene az illesztőstiftet tenni?
Hogy lehet ezt korrektül (és pontosan) megcsinálni?

 © remrendes2016. jún. 28. 14:17 | Válasz | #13405 
Kb 10-12kg-ra saccolom a tomegem, de ez a kocsikra felszerelt, Z iranyban nem mozgo lappal egyutt.
Fekes motort egyelore nem tervezek.

 © Csuhás2016. jún. 28. 13:52 | Válasz | #13404 
Tokmánynál a perem biztosítja futást. Ez a jelölő csak a rögzítő csavarokhoz átjelöléséhez kell. A te példád még jobb, egy alaktalan öntött valamihez sok csavarral odafogott fedőlemezt csinálni ilyen jelölő nélkül nagyon keserves.

 © jani3002016. jún. 28. 13:33 | Válasz | #13403 
Egy amorf , több csavaros dekninél jó is az ötlet . De egy tokmányhátlapnál valami külön darabbal illene a futáspontosságot is biztosítani .
Egyébként vágtam már le gy szeletet diesel motorblokkból mert kellett egy egy pontos átalakítót csinálni váltóhoz :)
Ott jól jöttek volna ilyen csavarok :)

 © Csuhás2016. jún. 28. 13:24 | Válasz | #13402 
Van egy valamid amiben menetek vannak és hozzáfognád valami máshoz amibe lyukakat készülsz fúrni. Teszem azt egy tokmányt a hátlaphoz. A menetekbe betekered ezeket az edzett kis dugókat úgy hogy kb 1mm-re álljon ki a hegyük. Majd összeillesztve a két darabot egy fakalapáccsal megütögeted, és máris be vannak pontozva a csavarfuratok helyei. Egyszerű gyors és pontos. Az osztókör kimérése is pontos de ott könnyű elnézni, elszámolni a méretet.

 © jani3002016. jún. 28. 13:14 | Válasz | #13401 
Később gondoltam erre is .
De hogyan lehet használni .?
A tokmány adatlapján régen megadták a felfogó csavarok osztókörének átmérőjét .
Az illesztőperem készítésekor ezt is bekarcolja az ember . Ezután már csak egy pont tetszőleges helyre az osztókörön , utána körzővel hat fele osztom .Öt tizeddel nagyob lukra kifúr és örül :)
Hogy központosítod ezt a csúcsos valamit az illesztő peremmel ?

 © Csuhás2016. jún. 28. 11:44 | Válasz | #13400 
Így igaz, menetes furat átjelölő. A kitekeréshez való eltolt sliccelés tetszett meg rajta. Amikor én csináltam hasonlót akkor lelapoltam a csúcs tövét és hegyes fogóval szenvedtem ki a tüskét a furatból az átjelölés után. Csavarhúzóval ez egyszerűbb.

 © vjanos2016. jún. 28. 11:36 | Válasz | #13399 
Én osztókör furat átjelölőre tippelek.
Bútorlapok csapolásához csináltam régebben hasonlót...

 © jani3002016. jún. 28. 11:17 | Válasz | #13398 
Ha valami szintező akkor ok , de nem értem mi a jó benne ...

 © jani3002016. jún. 28. 11:13 | Válasz | #13397 
Ok ! De mégis , ez mi akar lenni ? :)

 © otako2016. jún. 28. 09:48 | Válasz | #13396 
Szerintem teljesen korrekt megoldás.Az egyetlen kérdés az, hogy mekkora lesz a súly amit mozgatnod kell, mert ha túl nagy (több mint 10 kg) akkor kellhet egy ellensúly illetve egy fékes motorra is szükség lehet...

 © sasi2016. jún. 28. 09:38 | Válasz | #13395 

Ötletes az ötleted!


 © Csuhás2016. jún. 28. 08:01 | Válasz | #13394 
Egy ötlet két képben:

 © remrendes2016. jún. 06. 16:03 | Válasz | #13393 
Ez jogos.

 © SYMLY2016. jún. 06. 15:32 | Válasz | #13392 
De ipari gépen is van ilyen kivitel.
Azaz működőképes megoldás ha nagyba is csinálják

 © remrendes2016. jún. 06. 14:58 | Válasz | #13391 
Najo, oke, de ez messze nem ipari kivitel lesz.

 © SYMLY2016. jún. 06. 14:31 | Válasz | #13390 
Nálunk ilyen ipari cnc van annak ilyesmi az Y-Z mozgatója

 © remrendes2016. jún. 06. 14:04 | Válasz | #13389 
Erdekelne masok velemenye errol a Z tengelyrol:
1. kep
2. kep
Sinek, orso, motor mar megvannak. Motortartot is megrendelem a napokban, illetve a szij es a tarcsak kivalasztasa folyamatban. A rajzon egyebkent 1:2.5 attetel van.
Annyi valtozas tortent a kepek ota, hogy az orso vegallasat allito utkozonek lett eleg helye a mozgashoz, illetve a motort felfogo csavarok kicsit kozelebb kerultek egymashoz, hogy allithato legyen a szijtarcsa magassaga.

 © jani3002016. máj. 16. 09:47 | Válasz | #13388 
Köszi !
Van négy görgős külön előtolóm , leégett motorral ,meg még két tartalék kis gép .
De amíg működik tuti nem fogok hozzányúlni :)
Lemezmunkához használom leginkább a gépet (kaszni szegelgetés :) ).

 © Virbo2016. máj. 15. 18:56 | Válasz | #13387 
(Nálam porosodik egy új gyári előtolóegység. ;) Sajnos csak egygörgős.)

 © jani3002016. máj. 15. 16:19 | Válasz | #13386 
Igen az is lehet , nem egy mai gyerek .

 © zozo2016. máj. 14. 17:59 | Válasz | #13385 
Lehet, hogy kikopott már a görgőn a huzalvezető árok és nem kapaszkodik eléggé.

 © jani3002016. máj. 14. 17:03 | Válasz | #13384 
Nemrég tönkrement a CO védőgázas hegesztőm munkakábelének a kapcsolója .
Szétszedtem , végül is egy picit hosszabb munkakábel lett . A fej kis görbületénél nem akarta rendesen áttolni a huzalt mindig akadozott . Levettem a sárgaréz idomot és nyitottam rajta nagyobb íve lett .
Most sokkal egyenletesebben adagol .
Hátha más is küszködik ilyen gondokkal .
Egy görgős az előtoló , hiába régi nagy ablaktörlő motoros .
Tudom négy görgős jobb lenne , de azt még meg kellene csinálni :(

 © jani3002016. máj. 03. 09:10 | Válasz | #13383 
Feszítőtüske ... ?

 © jani3002016. máj. 03. 09:09 | Válasz | #13382 
Valahol tényleg lukas :)
De ez kipufogó csőtágítónak készült , és így már nem egyszerű belenyúlni a másik oldalról ...

 © sufnituning2016. máj. 02. 20:31 | Válasz | #13381 
De jó lehet esztergában is megfogni vele pl egy javítandó ékszíjtárcsát, sokszor van, hogy a furatában tudom csak megfogni (vagyis éppen hogy nem tudom megfogni)az anyagot, ilyenkor esztergálnom kell neki egy tengelyt, ha az esztergapofák csukott pofaállásnál nagyobb átmérőjűek mint a furat.

 © órafaragó2016. máj. 02. 20:22 | Válasz | #13380 
A csőnek a másik vége is lukas!

 © jani3002016. máj. 02. 20:00 | Válasz | #13379 
A működése már megvan .
Nem láttam még ilyet , csak a forrcsőprést ismertem .
Kézifékes tárcsafékhez csináltam ma egy visszatekerő szerszámot , annak a képét kerestem , és így találtam ezt a klassz kis prést .

 © Csuhás2016. máj. 02. 18:27 | Válasz | #13378 
Az anyát a szögletei nem engedik elfordulni, az egész szerkezetet pedig amíg kézzel tekered addig fogja az O gyűrű. Azután pedig beszorul. ( Az anya és az egész szerkezet áll csak a fekete orsóval húzod össze a két gúlát. )

 © Danibá602016. máj. 02. 17:01 | Válasz | #13377 

Ha bedugod a csőbe. Hogy fogod meg az anyát?


 © RJancsi2016. máj. 02. 15:38 | Válasz | #13376 
Akkor már jobb a csiszoló paszta. Csak hamar elfogyna a "hónoló" is.

 © jani3002016. máj. 02. 14:50 | Válasz | #13375 
Na ez hamar megvolt :)
De hogy helyszínen kipufogó csövet tágítani , és nem kell az autó alatt hegeszteni , hát az király !
Volt már hogy kínomban hajlítottam csövet lemezből toldásnak ...
De akár egyszerű hónolófejnek is jó lehet , smirglivel ...

 © RJancsi2016. máj. 02. 14:45 | Válasz | #13374 
csőtágító...

 © jani3002016. máj. 02. 14:39 | Válasz | #13373 

Kíváncsi vagyok ki tudja mi ez ?
Lesni nem ér ... :)


 © jani3002016. máj. 02. 14:34 | Válasz | #13372 

Húúú ! Nagyon király dolgot találtam .
Lehet veszek is egyet :)




 © Csuhás2016. máj. 02. 12:44 | Válasz | #13371 
Egy ügyes megoldás ha hengert kell átmérőben átfúrni: szegnyeregprizma. Gyorsabb mint a fúrógép alá prizmát igazítani:

 © kly2016. ápr. 27. 14:04 | Válasz | #13370 
Nem kell túl sok 4-5 db A4 méret elég lenne egy évre is. Ezt a vágódeszka dolgot kipróbálom. köszi

 © Csuhás2016. ápr. 27. 13:31 | Válasz | #13369 
Ha sok kell akkor vegyél POM anyagot, nagyon szépen lehet belőle dolgozni. De apróságokhoz vettem már tescos műanyag vágódeszkát is :-)

 © kly2016. ápr. 27. 13:20 | Válasz | #13368 
sziasztok
Lehet nem jó topicba írok. bocsánat

Szóval keresek ötletet olyan anyagra amit jól tudok forgácsolni CNC maróval (nem kenődik),mérettartó, elektromosan szigetelő, lehetőleg táblás anyag legyen 1cm vastagságban. kb 6cm pogácsákat kéne kimarnom belőle pár furattal. mechanikailag nem kell túl erős anyag de fából azért nem akarom.

Plexit próbáltam de nem az igazi. Textilbakelit jó volt próbára de valami esztétikusabb homogén felületű kéne. A színe mindegy.

És persze ne is legyen nagyon drága.

?

 © Csuhás2016. ápr. 23. 07:56 | Válasz | #13367 
Egyszerű gyors osztófej kiegészítés oszlopos fúróra. Ha egy lyukkörre kell néhány furat, Plusz az asztal közepébe épített patronbehúzó is figyelemre méltó.

 © Aknai Gábor2016. ápr. 09. 21:01 | Válasz | #13366 
Szia Gábor,

igen tudom, már többször beszéltem Tiborral.
A szakmaisága előtt le a kalappal és nem lennék megsértődve semmilyen hozzászólásán, ami arra világítana rá, hogy mi az amit nem tudok. Hozzá képest sehol sem vagyok, ezért elfogadom a tanácsát és azt is, hogy nem megy bele olyan találgatásokba amik a hobbiban megengedettek.
Ebből valszeg soha nem jönne ki jól és emiatt érthető.
A másik része pedig rám van bízva, hogy ebből engem mennyi érdekel.


üdv, gaben

 © ANTAL GÁBOR2016. ápr. 09. 17:42 | Válasz | #13365 
Gábor ha tanulni akarsz akkor magánemberként megteheted . ...T45 címe telefonszám elérhető . Segítőkész ha megkeresed ( ezt bizton állítom ) DE amikor a fórumon szakmai ellentmondásba kerülsz vele akkor érdekes jelzőkkel fogsz találkozni és ha a tűrőképességed átlagos akkor meg fog változni a véleményed , és megsértve fogod érezni magad. A regisztrációd ideje nem nyúlik vissza arra az időszakra amikor ( még én is !!! moderálni voltam kénytelen )

 © svager2016. ápr. 09. 16:03 | Válasz | #13364 
Szerencsére résen voltam

Viszont sosem értettem ezt a kollektív bűnösség dolgot,néhány ember miatt...

 © PSoft2016. ápr. 09. 15:49 | Válasz | #13363 

Igazad lehet!

A #13357 után, magam is elgondolkodtam ezen, lehet, hogy nem volt etikus.
Részemről, visszavettem a #13354 linkjét.



 © Aknai Gábor2016. ápr. 09. 15:40 | Válasz | #13362 
Ugyan már.
Minden tiszteletem Tiboré és a tudásáé, szerintem nem veszi rossz néven ha egy kicsit tanulni szeretnénk ill. komolyabban belemerülni abba a témába, amit Ő fáradtságos munkával létrehozott.
Mert, hogy a cél akkor is az volt és ez most sem változott.

 © svejk2016. ápr. 09. 15:24 | Válasz | #13361 
Nem biztos, hogy jó néven fogja venni, hogy a törölt anyagait viszamásolgatjátok!


 © Szalai György2016. ápr. 09. 13:18 | Válasz | #13360 
Már van olyan.

http://www.robsy.hu/

 © Aknai Gábor2016. ápr. 09. 12:42 | Válasz | #13359 
Kellene egy olyan topik Tibornak, ahová ezeket a remek anyagokat összegzi.
És nem lehet hozzászólni!
Illetve kellene egy keménykezű Admin, aki a támadásokat csírájában elfojtaná.
Vadászfórum erre kiváló példa, persze nem mindennel értek egyet én sem, de aki személyeskedik és nem bír magával az hamar röpül.

 © Szalai György2016. ápr. 09. 12:42 | Válasz | #13358 
Vagy. . . Tartsuk tiszteletben az elhatározását, míg meg nem gondolja magát.
Közben őrizzük a békét a fórumon és amit Tibor45 ránk hagyott.
Szerintem néha most is ide figyel, és ha látja hogy érdemes, akkor majd ír is.

 © PSoft2016. ápr. 09. 12:33 | Válasz | #13357 

Kicsit, tovább is olvasgattam az akkori(2009 nov.)bejegyzéseket.

Idáig jutottam!:((

Én is azon a véleményen vagyok, hogy "vissza kellene csábítani".
No de...hogy???


 © Aknai Gábor2016. ápr. 09. 12:27 | Válasz | #13356 
Na, akkor ezt kb. egyszerre sikerült meglelni.

Szerintem Tibort vissza kellene csábítani az oldalra valahogy.

 © Aknai Gábor2016. ápr. 09. 11:47 | Válasz | #13355 
Közben megtaláltam és betettem a saját mappámba is:

Hajtástervezés okosan! (Tibor45)

 © PSoft2016. ápr. 09. 11:46 | Válasz | #13354 

Közben, megtaláltam a .pdf-et.:)

Akkoriban, Varsa/fórumgazda is eltette a saját könyvtárába.
Az Ő könyvtárában, még elérhető!


 © Aknai Gábor2016. ápr. 09. 11:37 | Válasz | #13353 
Esetleg megkérni, hogy tegye újra elérhetővé a .pdf-et?
Voltak benne rajzok is vagy csak az excelből csinált pdf-et?

 © PSoft2016. ápr. 09. 11:30 | Válasz | #13352 

Igazán jó, tematikusan összegyűjtött anyag.
Ugyanezt, megtette 'anno © HJózsi is, csak Ő .pdf formátumban gyűjtötte össze az anyagot.
Kár, hogy azóta már, nem elérhető az a .pdf.:))


 © mustang2016. ápr. 07. 18:28 | Válasz | #13351 
Köszi szépen gyors válaszotokat

 © Szalai György2016. ápr. 07. 18:20 | Válasz | #13350 
Vastagabb orsó, nagyobb tehetetlenség.
Tehetetlenebb tömeg dinamikus mozgatásához nagyobb forgatónyomaték kell.
Talán már nincs is jelentősége.

 © Yankoo2016. ápr. 07. 18:07 | Válasz | #13349 
Az Y tengelyed felbontása jobb lesz pontosabb lesz, egyébként semmi jelentősége, step/unit beállításnál kell figyelni.

 © mustang2016. ápr. 07. 17:39 | Válasz | #13348 
sziasztok

mennyire számít az hogy az X-tengelyemen 30x10 az Y-on pedig 20x5-ös golyósorsó van ?

meghatároz ez valamit ?

 © kertész laci2016. ápr. 04. 22:48 | Válasz | #13347 
Nem jól alkalmazzák a kenyérbéléses technikát a videón.A szikkadt,félig száraz kenyérbelet őssze kell gyurmázni, a levegőt ki kell "gyúrni "belőle .Utána a sűrüség beállítása következik az adott feladathoz.; valamikori tanítómesterem a konzisztenciát nyállal,köpködéssel állította be.

 © sufnituning2016. ápr. 04. 21:24 | Válasz | #13346 
megint megáll az eszem rés hidraulika, ha tudom ezt nem fúrtam volna meg a múlt héten egy csapágyházat

 © sufnituning2016. ápr. 04. 21:20 | Válasz | #13345 
Ja már megvan, csak olyan pici az a :-)

 © sufnituning2016. ápr. 04. 21:19 | Válasz | #13344 
Be tudnád linkelni? nem látom, vagy csak hülyítetek?

 © sufnituning2016. ápr. 04. 21:16 | Válasz | #13343 
Az nem az én könyvtáram, hanem a sufnicnc-é

 © sufnituning2016. ápr. 04. 21:14 | Válasz | #13342 
Szia Árpi! Nekem nincs ilyen könyvtáram.
Ezt nem értem?? Hol van ez?

 © PSoft2016. ápr. 04. 20:32 | Válasz | #13341 

Igen, mert a #13332 története egy, "tűgörgős kis támasztó csapágy"-ról beszél...
A #13334 története meg...nem!:)

De mostmár, hiszed...
Hisz, láttad/tapasztaltad!:)

Egyébként, az az 'anno "messziről jött ember" Neked, nem is volt (van) olyan messze!
Ő lakik "Á"-ban, Te meg, "B"-ben.:)))


 © Csuhás2016. ápr. 04. 20:28 | Válasz | #13340 
A ":-)" egy link egy videóra ami mutatja a kényérbeles technikát.

 © Kristály Árpád2016. ápr. 04. 20:27 | Válasz | #13339 
http://sufnicnc.com/elado/rex3.jpg

 © Kristály Árpád2016. ápr. 04. 20:25 | Válasz | #13338 
Szia Sufnituning!

Az eladó könyvtáradban van egy vírusos kép....
Újra és újra jelez az AVAST....

 © sufnituning2016. ápr. 04. 20:16 | Válasz | #13337 
Na most tényleg jó lenne tudni, mit nem tudok, mert hülyén fogok meghalni.

 © sanyike2016. ápr. 04. 20:14 | Válasz | #13336 
:-)

 © sufnituning2016. ápr. 04. 20:13 | Válasz | #13335 
Hogy is van ez a kenyérbeles dolog?

 © jani3002016. ápr. 04. 19:58 | Válasz | #13334 
Persze , de messziről jött ember mondhat bármit :) Hiszem ha látom ...:)
Váltóból pl az önindító persely csak azért sem jött így ki ...

 © PSoft2016. ápr. 04. 19:54 | Válasz | #13333 

Hát, persze, hogy nem legenda!:)

Régebben, itt már jól kitárgyaltuk ezt a technikát(is).
Amíg nem ismertem...pld. "kisflex" kereszttengely végén a házban a tűgörgőst(ha van), kihúzóm nem lévén...
A házba kívülről fúrt, 2-3mm-es furaton keresztül szoktam kiütni.
Ennél a technikánál, lényeges volt a furat pontos helyének meghatározása, hogy oda fúródjon, "ahova köll":)
A kiütő furatot, utána le szoktam dugózni, egy a furatba szorosan nyomott műa. pálcával.

A kenyérbeles kivétel, sokkal egyszerűbb,és még, gyorsabb is lehet!:))


 © jani3002016. ápr. 04. 19:40 | Válasz | #13332 
Üdv !
Ma kivettem kenyérbéllel egy főtengely végéből a tűgörgős kis támasztó csapágyat .
Ez a művelet még sosem sikerült , eddig , nekem .
Mégsem legenda :)

 © NickE2016. márc. 21. 17:44 | Válasz | #13331 
A Shapeoko (3) mechanikáról mi a véleményetek? Hasonló kellene nekem, de csak az X és Y tengely kellene, a Z-t én megcsinálom, az nagyon egyedi lesz. Nekem nem igazán tetszik a extrúdált alumínium vázon futó görgős megoldás, de konkrétan a shapeokos megoldás lehet, hogy nem a legrosszabb. Legalább 40x40cm munkaterület kellene, de 60x60cm-nél ne legyen (sokkal) nagyobb. Új érdekel csak, mert lehet, hogy később több is kell. Egyébként elkezdtem egyet építeni, csak lassan halad, ha találnék kb. 300ezerig jó mechanikát, lehet, hogy megvenném. Gyors mozgás kell, fej kb. 1kg lesz csak, viszont nagyon pontosnak kell lenni, ne rezonáljon a váz gyors mozgások esetén sem, jó volna min. 0,02mm pozícionálási és ismétlési pontosság. Könnyű összeszerelhetőség nagy előnyt jelent.

http://carbide3d.com/shapeoko/

 © gaborf2016. márc. 08. 11:45 | Válasz | #13330 
Nem tudom, hogy kell-e ezzel foglalkoznom. a csapágygolyók több sorban kőrbe ölelik. Elvileg minden irányból tartania kellene. De igazából nem értek ezekhez a gépészeti dolgokhoz, azért is kérdezem.

 © Szalai György2016. márc. 07. 22:09 | Válasz | #13329 
Ha jól emlékszem a Házkötő segédlet szerint a 8.8 csavar szükséges becsavarási hossza alumínium ötvözetbe 2d vagyis az átmérő duplája.
M5 csavar esetében akkor épp 10 mm.

 © PSoft2016. márc. 07. 22:03 | Válasz | #13328 

Engem, a nyitott/hasított csapágyak fordított szerelése, ellenkező irányú terhelése is aggasztana.
De, lehet hogy...túlzott az aggódásom?!


 © gaborf2016. márc. 07. 22:00 | Válasz | #13327 
Ha 300N/mm2 el számolom az alumíniumot , akkor annak is simán el kell bírnia.

 © gaborf2016. márc. 07. 21:47 | Válasz | #13326 
Én sem a csavaron aggódom, hanem hogy a csavar 10mm-t van belecsavarva az alumíniumba.

 © Szalai György2016. márc. 07. 21:35 | Válasz | #13325 
Egy rendes 8.8 minőségű csavar szakító szilárdsága 800N/mm2
Az M5 csavar mag keresztmetszete kb. 13,85mm2.
Elbír vagy 11000 N húzóerőt, mielőtt elszakad.
Hogy mibe van betekerve, az más kérdés.

http://users.atw.hu/mokaj/csavarkotesek.pdf
(1.4 Csavarok terhelhetősége)


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com