Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Mechanikai ötletek
Sinek, hajtások és egyéb mechanikai kialakítások, megoldások.

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © remrendes2015. aug. 27. 08:40 | Válasz | #13097 
Ez igaz. Neki is alltam 80x80x6-os zartszelvenybol rajzolni, de amikor 300kg felett mondot, akkor kicsit elbizonytalanodtam. Viszont az ejjel szerintem megtalaltam a megoldast :)

 © lovas gyula2015. aug. 27. 07:30 | Válasz | #13096 
Hibás a megközelitése a problémának. A gépedbe ésszerűen beépitett tömeg minden kg-ja áldásos lesz a leendő forgácsolási határadatoknak.
A 200kg nem lehet határadat egy ilyen méretű gépnél.

 © remrendes2015. aug. 26. 22:32 | Válasz | #13095 
Hogyan lenne erdemes megtamasztani az Y sineket? Eleg lehet, ha racs szeruen osszekotom vagy mindenkepp erdemesebb lenne alulrol tamasztani?
Ha tennek 10-es anyagbol egy par olyan bordat, ami alulrol raillik a zartszelvenyekre, akkor problemasabb lenne megmunkalni a hid es a sin felfogatasait. Sok anyagot nem akarok beletenni, igy is 200kg korul lesz a vegeredmeny. Az FMEA most valamiert cserbenhagyott :) a keret befoglalo merete 1000x780mm.

 © Csuhás2015. aug. 26. 13:04 | Válasz | #13094 
Egy csomó jó ötlet lelőhelye: ötletek

Négyszög lyuk fúrása kapcsán került elő egy másik fórumban.

 © PSoft2015. aug. 18. 21:13 | Válasz | #13093 

Ááááá!

Ezeket a dátumokat,nekem...nem kell fejbe tartanom!
Előtte pár nappal,valahogy mindig...szóba kerül!:)))

Golyós(csapágy)anya...
Itt is volt régebben a fórumon.
Képek is voltak róla,de már nem tudom...
Talán... © sasi mester?



 © matricás2015. aug. 18. 21:02 | Válasz | #13092 
Szia, bolygoműves hajtómű surlodo kapcsolattal.
Én perisztaltikus szivattyúhoz készítettem.
Fontos hogy túlfedéses illesztésú csapagyat valassz! Kulonben megcsuszik vagy csak egy idő után.
Én legyártattam.... mert ott dolgoztam :)

 © zozo2015. aug. 18. 20:53 | Válasz | #13091 
Te is emlékszel ám minden technikai cuccra, 40 év után is, de az asszony születés-, névnapja, házassági évforduló napja, -az is megvan?

Szintén a '70-es években próbálkoztam golyóscsapágy-anyával. Azt már nem tudom, hogy olvastam-e az ezermesterben, vagy magamtól agyaltam ki Ez úgy nézett ki, hogy 90 fokos menetbe volt fektetve egy mélyhornyú csapágy belső gyűrűje, ~45 fokban. Emléxem vagy 10 féle csapágyat néztem, de egyikkel se jött ki a kívánt menetemelkedéshez a 45 fok közeli csapágydőlés. Fűrészfog menetet meg nem akartam.

 © Csipi2015. aug. 18. 20:13 | Válasz | #13090 
De ismerős...

 © PSoft2015. aug. 18. 20:04 | Válasz | #13089 

"A '70-es években találkoztam egy jópofa sebességcsökkentővel,..."

Én is!:)
Lehet,hogy ere gondolsz?
Ezermester...'72 Májusi számot nézd 26-27.oldal.
Akkoriban...kísérleteztem is vele.:)




 © zozo2015. aug. 18. 09:44 | Válasz | #13088 
Javítok, kapkodtam :)

" golyókosárba pedig textilbakelit korona ment a fogak közé és vette le a hajtást"

Helyesen:
Golyókosár helyett textilbakelit korona ment a golyók közé és vette le a hajtást.

 © zozo2015. aug. 18. 09:40 | Válasz | #13087 
Igen, tudok ezen hajtások létezéséről, most hogy írtad, vissza is kerestem a házi megoldásotokat. Majd este elolvasgatom.

A '70-es években találkoztam egy jópofa sebességcsökkentővel, ami egy db mélyhornyú golyóscsapágy volt, külső gyűrű fixen, a belső gyűrűben a tengely, a golyókosárba pedig textilbakelit korona ment a fogak közé és vette le a hajtást. Végülis az elrendezés mint a hullámhajtóműveknél, csak fogszám különbség helyet átmérő különbség játszik.

 © ANTAL GÁBOR2015. aug. 18. 07:15 | Válasz | #13086 
A " dögös " áttételeknek van egy másik útja : konkrétan a fogszámkülönbségen alapuló bolygóművek ( k+k ,B+B, B ) A "B" típusúnak az alváltozatai a ciklo és hullámhajtás . Korábban már bemutattam hogy egy házi készítésű k+k val ( amit Galamb József alkalmazott a Ford T modellben ) milyen frappánsan lehet lassítani , irányt váltani stb

 © zozo2015. aug. 17. 22:58 | Válasz | #13085 
Nulla menetemelkedésű orsó, finombeállításhoz?

 © jani3002015. aug. 17. 21:54 | Válasz | #13084 
egy fogú fogaskerék ...
egybekezdésű csiga ? :)

 © svejk2015. aug. 17. 21:51 | Válasz | #13083 
Tipikus kevés fogszámú kerék felhasználása az esztergáknál a keresztelőtolás kereke az orsón (kevés a hely) valóban rendesen alá van metszve...

 © zozo2015. aug. 17. 21:39 | Válasz | #13082 
Svejknek szántam természetesen

 © zozo2015. aug. 17. 21:38 | Válasz | #13081 
Köszi
Igen, az egyértelmű, hogy egy határon túl nem csökkenthető szíjaknál sem a fogszám. A 6-7 fog még nagyon jó, a szíjat dicséri.

Pedig micsoda dögös áttételeket lehetne csinálni egy fogú fogaskerékkel, meg szíjtárcsával

Amúgy van egy 7 fogú 1 modulos fogaskerekem, na az milyen idétlenül néz ki! A méretei, mármint lábkör és fejkör, köszönő viszonyban sincsenek a számítottal. Így a csalt méretekkel lehetett megcsinálni, hogy egy darabig működjön. 140 fogút hajtott, pontosabban csócsálgatott.

 © svejk2015. aug. 17. 21:04 | Válasz | #13080 
Kerinek és Zozo-nak a Robsy 2 topicba...

Általában minimálisan 6 (vagy 7?) fogban határozzák meg a szíjgyártók a minimális fogkapcsolódást. Erre figyelni kell pl. az átfogási szög kiválasztásakor.
De pl. a Breco programja az AT5-ös kerekeket 15 fogban, a T5-öst 10 fogban minimanizálja.


 © Vernyul2015. aug. 11. 16:24 | Válasz | #13079 
Amber Spyglass Lld. angol cég a forgalmazó Európában: MakerSlide
maga a profil nem drága csak a szállítása. A görgők sem olcsók darabaja 1200 forint, egy kocsira kell négy darab meg kell neki egy lap excenteres anyák stb. Szerintem olcsóbb rendes görgős lin. rudakat és csapágyat venni. Ha a zaj is számít akkor ott az vannak az igus csapágyai.
Viszont mivel derlin a görgők anyaga szerintem egy esztergályos simán legyártja itthon is negyed árban.

 © Motoros2015. aug. 11. 14:41 | Válasz | #13078 
Pár alkalmazáshoz jó lehet ez a mechanika (lézer, vágó plotter) de gravírozásnál már ügyeskedni kell. Nem írják valahol, hogy a profil honnan van?
A szoftvert megnézem. Kösz.

 © Vernyul2015. aug. 11. 13:19 | Válasz | #13077 
MakerSlide a neve pont ilyen kis filligrán vacak mechanikákhoz csinálták a Hipster arcok. Ennél az x-carve-nál a mechanika a szánalmas 20x20-as aluprofil összetaknyolva..viszont a szoftvere nagyon rendben van, egy kezdő is simán elboldogul vele. Egy masszívabb mechanikával olcsóbban kihozhatóbb sokkal mint a gyári ára az elektronika Arduino uno és GRBL shield-el. Minden nyílt forráskodú.

 © sanyi842015. aug. 11. 12:55 | Válasz | #13076 
Mivel észrevettem a hajtásnál van deformációm ezért ezeket megfelelőre cserélve talán jó lehet. Igaz az egyik orsóba 2 százados kottyanás van , a másik talán nullás. Nem kínai cuccok, az egyik egy huzalról lett ledobva. Cél oly távol építkezés miatt, de komolyan el kell gondolkodni magán a megoldáson mert ha kicsi idő lesz munkahelyen akkor máris gyártani kell a cuccokat az átalakításhoz.

 © Motoros2015. aug. 10. 16:49 | Válasz | #13075 
Van benne speckó cucc: Vajon hol lehet kapni ilyenalu profilt. Olyan mint az ITEM de mégsem mert a katalógusukban nincsen benne.

 © svager2015. aug. 10. 16:42 | Válasz | #13074 
Lehet,hogy félreérthető volt amit írtam!

Nem azt mondom ,hogy nem lehet 1mm fogást venni a géppel,mert ha megtámasztom az anyagot megfelelő késsel lehet akár 2 mm is!
Csupán csak azt szerettem volna mondani,hogy ezek a kis gépek hajlamosak a deformáciora,hogy ez most a késtaró,csapágy vagy a váz gyengeségétöl van az már mindegy, de erősen lekorlátozza a használhatoságát.

Természetesen nem kell 1mm fogással dolgozi,de figyelembe kell venni ,hogy a deformáció miatt ami itt fokozottan fenn áll,nem biztos,hogy az lessz a végeredmény amit szeretnénk.
Mivel nem dolgoztam ilyen pici géppel nincs tapasztalatom,hogy mekkora fogással lehet dolgozni rajta de méretéböl itélve(a gépemnek kb a fele) kétszer is meg kell gondolni ,hogy mekkora fogást vesz az ember.
Természetesen a hobbiban az idő nem számit,lehet tizedenként is "rabolni" az anyagot mert a végeredmény számit!
Ha viszont az elkészült munkadarab pontatlan, ami lassan készül el, akkor nem sok értelme van az egésznek

 © Áts László2015. aug. 10. 15:03 | Válasz | #13073 
Ja és a "rendes" késtartóval kényelmes a mm-es fogás vasban,szép lila forgáccsal,még nagyobb átmérőknél is.

 © Áts László2015. aug. 10. 15:01 | Válasz | #13072 
Nincs teljesen igazad. Csak egy kérdés: a programot ki írja majd a gépre? Nem kell mindig 1mm-es fogással dolgozni... Nekem egy nagyon hasonló esztergám van (opti240D500). A tapasztalataim szerint két baj van vele(és egyik sem a váz merevségéből adódik):
1. A késtartó lehajlik a forgácsolóerőtől.
2. Főorsó csapágyazás gyenge és hajlamos deformálódni nagy erőknél.

Átalakítottam a főorsót,kapott két ferde hatásvonalú és két normál golyóscsapágyat.
És,ha valami tős megmunkálásra van szükség,csináltam egy nagy,tömör késtartót,amit előre és hátra is fel lehet szerelni.
És nekem is nagyon közel van a cnc hajtás.
Viszont az is tapasztalat,hogy a kicsi,lapkás késeimmel a 0.5-ös fogást elég jó tempóban lehet végrehajtani,0.4-0.6-os előtolás és 150-200-as vágósebesség,vasnál. Tehát nem lehetetlen küldetés,de meg kell érte küzdeni.

 © svager2015. aug. 10. 14:22 | Válasz | #13071 
Kiváncsi vagyok a végeredményre,a marogépemre akartam egy morse3-as főorsot ,de a harmadik probálkozás után föladtam,inkább átalakitottam egy nagy marogép vertikálfejét.
Nem fog tizezreket pörögni de nem is fára akarom használni:)

A főorsót meg szerintem nem kell beraknod,mert ha legyártod a kupokat a tokmányt leveszed,és a helyére esztergálsz egy befogot és abba húzod bele a kúpokat.

Természetesen a befogonak csak hátlapját esztergálom a tokmányba, ezután fölrakom a gépre és azután készitem el benne a kupot.
A végén összejelölöm hogyha leveszem mindig ugyanoda tegyem vissza.


 © sanyi842015. aug. 10. 12:35 | Válasz | #13070 
Igen ez igaz, a lényeg az lenne hogy le tudjam 2-3 tizedes ráhagyással nagyolni az anyagot. Egyszerűbb lenne 40-50 es áteresztésű esztergába mert akkor kettő be is fér, beférne a plusz főorsó is és csak behúzom a kúpba egy szárral aztán valószínűleg központos lesz. Na de ilyen lehetőség most nincs, ami van az a darabonkénti gyártás. Mivel van plusz orsóm így rá tudok mérni jó-e a szög egyszerűen Nem mondom hogy lehetetlen legyártani de sokkal több idő. Viszont kihívás. :)

Nagy gépet én nem alakítanék át. Minek? Értelmét nem látom mert sokkal jobban használható egy nagyobb gép hagyományos gépként mint cnc gépként. Ha kilós ár alatt van és nem is a legjobb állapotú, van lehetőség lemunkálni a csúszófelületet szegnyereg megvezetésének kivételével. Akkor talán érdemes. És azért értelme is legyen legyen rá pici munka néha. Legalább 1-2 év alatt árát hozza vissza akkor már jó a hobbistának.

 © svager2015. aug. 10. 11:11 | Válasz | #13069 
Nem vagyok jártas a cnc esztergák világában,de szerintem,hogy pontos legyen alapfeltétel egy kellöen merev gép !
Nekem egy hbm 250×400 "ácsceruza" hegyezöm vam,gyorsváltó késtartoval aminél ha veszek mondjuk 1mm fogást simán hajlik 4 századot,és ez már átméröben 8 század
Amikor végigmegyek a fogással megmérem és ez alapján természetesen korigálok .

Viszont a cnc,ami végigmegy a fogással, vesz egy újabb fogást fügettlenül attol, hogy az elöző fogásnál sikerülte vagy sem leforgácsolnia az anyagot.
Na most itt a probléma mert a gép vesz egy ujabb fogást, és ez addig ismétlödik amig véget nem ér az adott program.
Egy ilyen kis esztergánál az egyre nagyobb fogásvétel miatt növekszik a forgácsolási erő ezáltal nagyobb lesz a kihajlás,vagy a nagyobb fogásvètel miatt már rezonancia lép fel stb.. stb..


Ezzel csak azt szeretném mondani,hogy szerintem csak olyan gépet érdemes átépiteni ami kellöen massziv,és maradéktalanul végig tudja hajtani a feladatot, hisz ennek a pici gépnek nyomsz egy startot,és a kezedet a stop gomb fölött tartva végigizgulod az egész müveletet,mint egy krimit :o
Ha elkészül a marógépem szeretnék egy esztergát is,valoszinű egy nagyob gépet épitek át aminek kellöen merev a váza, vagy egy teljesen új vázat tervezek neki.


 © Szalai György2015. aug. 09. 16:39 | Válasz | #13068 
Igen.

 © svejk2015. aug. 09. 16:21 | Válasz | #13067 
A ZKLF nem kétsoros ferde hatásvonalú osztott belsőgyűrűvel? (kivitelre mint a mai autók kerékcsapágyai)
A négypontérintkezésű is osztott belső gyűrűs, de abban csak egy golyósor van.

 © ANTAL GÁBOR2015. aug. 09. 16:12 | Válasz | #13066 
A forgatott anya megoldást ismerem ( mint említettem ) engem a 4 pont érintkezésű csapágy előnyei izgattak erről faggattam Gyurit .Pár perc múlva megy egy levél a mailedre

 © Szabolcs772015. aug. 09. 15:47 | Válasz | #13065 
Bocsánat nem gondoltam volna hogy ilyen "primitív" a fórum motor. Egy HTML parancs leméretezni.

Amúgy erről lenne szó. Ez összepakolható itthon? Láttok benne valami nagyon speckó alkatrészt?

 © sanyi842015. aug. 09. 15:41 | Válasz | #13064 
Kis helyigény indokolja nálam, de más műszaki szempontból hosszú és nagy orsót forgatni nem megfelelő megoldás.

 © sanyi842015. aug. 09. 15:39 | Válasz | #13063 
Nincs kéziszán. A gépre kell bíznom a kúp elkészítését. Mivel jobb oldalra helyezném el így leszúrás veszélye nem fenyeget (és az orsó ebben az esetben áll). Előnye nem kell forgatni a nagy orsót, könnyű forgácsvédelem, olyan helyre is lehet tenni ahol az orsó férne el csak de az anya már nem. Megéri leszenvedni a befogókat mert 1-2 forgalmazónál van aranyárba csak. Még ha weldonba is gondolkozom csak akkor is, abba lehet tenni bármilyen szárat. Bár egy komplett gyári orsót tudok összehozni ebből a "suzukiültető" mennyiségű fémkupacból némi munkával kettő is lehetséges minimális pénz ráfordítással és persze némi szívesség kéréssel munkahelyem irányába. 20-30 befogó elég lenne a két orsóhoz. 20 befogó alku nélküli ára 340e körül van. Kb 1000-1200 lenne annyi anyag amiből kihozható, plusz hőkezelés plusz iszonyat sok munka plusz 10-14 db er16-er20 befogó plusz 2-2 patronkészlet és még a sokszor használtakból pár darab. Még mindig jobb mint 340 e . Megéri-e nos szerintem igen.


Szalai György
Nem elvetendő ötlet ez a csapágy (megint tanultam én is PSoft még linkelt is szóval keresni se kellett) . Egy házat kell terveznem hozzá olyat mint ami a hagyományos gépek keresztszánján van mostanság. Minimális félelem hogy könnyebb legyártani ezt több darabból, csapolva csavarozva még jó is lehet de a motorfelfogás nem lesz egyszerű, vagy csak bele kell tervezni ezt is a csapágyházhoz. Ragasztástól nem félek hogy elengedné. A bordáskerék elhelyezése nem gond szerintem.



 © sufnituning2015. aug. 09. 15:36 | Válasz | #13062 
Minek kellett ekkorába berakni? Ennyire tetszik?
és nem is csak egy képet!

 © Szabolcs772015. aug. 09. 15:27 | Válasz | #13061 
Ez nagyon tetszik: .... Nekünk nem. Kérlek méretezd át a képet felrakás előtt. Csuhás

 © ANTAL GÁBOR2015. aug. 09. 15:23 | Válasz | #13060 
Ez a megoldás azért előnyös mert vékonyabb a konstrukció mintha 2 db ferde hatásvonalú lenne használva? ( de mivel a térben az anya nem változtatja a helyét csak egy fogazott szíjjal van megforgatva szerintem így is úgy is 2 csapágy kellene ) Érdekel a dolog mert volt idő amikor reálisan gondolkodtam hasonló megoldáson ....

 © Szalai György2015. aug. 09. 15:14 | Válasz | #13059 
Pedig itt a fórumon is jelen vannak már egy ideje ilyesmi szerkezetű csapágyak.
Petya kínálatában visszatérő, bontott és megfizethető, közvetlenül szerelhető golyósorsó végcsapágy egységek.
ZKLF…2RS és ZKLFA…2RS típusok.
Teljesen szétszedhető, így tökéletesen kitisztítható, a golyók és futópályák tükörfényesek, újra zsírozva tökéletes.

 © PSoft2015. aug. 09. 14:18 | Válasz | #13058 

Azt mondják,hogy...
"egy újszülöttnek,minden vicc új"

Viccet félretéve,no meg már,újszülött se vagyok.:(
Utána olvastam ennek a négypont érintkezésű csapágynak.
Neked köszönhetően...
Megint tanultam valamit!



 © Szalai György2015. aug. 09. 13:50 | Válasz | #13057 
Csak egy agymenés.
A legegyszerűbb lehetne (talán a leg olcsóbb is) egy bontott négypont érintkezésű csapágyat ragasztással rögzíteni a golyósanyára. (Esetleg egy keresztgörgőset.)
Hátha van neked olyan. (Vagy Petyának.)

 © svager2015. aug. 09. 12:39 | Válasz | #13056 
Pontositanék mert a golyósorsó az áll,az anya meg forog, ezért csak hason szúr vagy lennebb

 © svager2015. aug. 09. 12:10 | Válasz | #13055 
Szia!
A kéziszánt nem lehet elfordítani?
Azért a pár befogoért nem hiszem megéri vele szenvedni,ráadásul ráhagyással készíted.
Esetleg egy képet felrakhatnál a gépről meg az anyáról ,hogy mégis hova szeretnéd.
Én nem tartom valami jó ötletnek ezt a megoldást ,szerintem balesetveszélyes (látom magam előtt amikor feltekeri az orsó a ruhádat)
A trapézorsó amit a Józsi árul szerintem bőven megteszi,mert gondolom ami orsó eddig benne volt nem azét rossz mert nem elég stabil,hanem mert kottyan,nem elég pontos.

 © sanyi842015. aug. 09. 08:37 | Válasz | #13054 
Elakadtam egy kis eszterga keresztszán cnc-sítésében. A hely bizony kicsi, golyósanya nem férne el, Szjózsi féle trapézorsó még elfért de ettől jobb lenne valamivel nagyobb hogy stabilabb legyen. Cél pár darab iso25 befogó legyártása bc3 ból. Majd felköszörülés is edzés után (ahhoz még kellene egy csúszószán is amit fokba elforgatok de ez lényegtelen). Viszont a szöget a géppel tenném rá ráhagyással, szóval a szánoknak kottyanni nem szabad. Golyósorsó önmagában elfér, így anyát pörgetném.
Hogy kellene felcsapágyazni az anyát-, Valaki csinált már ilyen megoldást?

 © noctiluxx2015. aug. 08. 11:35 | Válasz | #13053 
Mivel nem lesz rajta nagy terhelés, 3D nyomtatóval kinyomtatom hozzá. A bosch féle profilokat néztem, ez most jobban tetszik :)

 © lazi2015. aug. 08. 11:10 | Válasz | #13052 
Fogsz Syma idomot, és kívülről feszíted rá a görgőt. Kamerasínnek tökéletes.
De tehetsz 3 réteg összefogott lapos idomot, amiben a középső réteg szélesebb annyival, hogy ráférjen a görgő.
Görgőt hol veszel hozzá, utoljára nekem a palástmart csapágyat darabonként 13 darab ezresért ajánlották meg.

 © noctiluxx2015. aug. 08. 10:32 | Válasz | #13051 
Uraim!
Kis méretű sínt csinálnék mobilos videóhoz. Ehhez keresek valami olya C sínt, aminek a behajtott része picit erősebb. A kocsit és a többi köcöléket kinyomtatnám hozzá :)
Valami ilyesmi:

 © svejk2015. aug. 06. 21:52 | Válasz | #13050 
A Bánki-Sóósék a T5 16 mm-es PU szíjat nekem V alakban metszették fel úgy 100 mm hosszon, az ellendarab ugye ennek megfelelően hegyes volt.
A vulkanizálásról viszont nincs fogalmam hogy csinálják.
A hordozószál ebben az esetben nem folyamatos, 50% terhelést engednek meg az ilyen megoldásnál.

 © szaky272015. aug. 06. 21:07 | Válasz | #13049 
Köszönöm az észre vételeket, megfogadom őket és átdolgozom a koncepciót.

 © lovas gyula2015. aug. 06. 19:49 | Válasz | #13048 
Talán egy hosszanti ferdevágással a fogakra merőlegesen kb 100mm hosszban. Majd összevulkanizálni egy profilos kalodában. A vágási hosszon lehetne egy vászontakarás is.

 © zozo2015. aug. 06. 19:23 | Válasz | #13047 
Egyszer kínomban úgy oldottam meg ideiglenesen egy rövid hajtószíj összegyógyítását, hogy kívül körbekentem (melegítős cipész)ragasztóval, majd cipész cérnával körbetekertem hosszában, szépen sorban, kb. 15-20-szor. Pár nap múlva jött másik szíj, de addig jól bírta.
Persze ez apró fogú, kis igénybevételű szíj volt.

 © Hégely Miklós2015. aug. 06. 19:05 | Válasz | #13046 
Annak idelyén lehetett kapni vulkanizáló vásznot
az autós boltba

 © Devecz Miklós2015. aug. 06. 18:57 | Válasz | #13045 

 © Devecz Miklós2015. aug. 06. 18:54 | Válasz | #13044 
Sajnos esetemben ez nem használható, a toldásnak fel is kell szaladnia a kiskerékre.

 © Hégely Miklós2015. aug. 06. 18:49 | Válasz | #13043 
Én ugy végtelenítettem hogy eggy darab fogas szíjjat levágtam a fogazatra helyeztem és U alaku
bilincsel fixáltam.

 © sanyi842015. aug. 06. 18:24 | Válasz | #13042 
Bár elmondták előttem, ez sok sebből vérzik.
-Az alsó keret a tengellyel van merevítve .
-nem alátámasztott tengely
-kicsi a híd kocsijainak széttartása (egy vagy két kocsi közvetlenül egymás mellett)
-Híd nincs alul összekötve rendesen de ez az előzőből következik, szerintem alul fölül és szembe is kellene plusz derékszög elemekkel merevíteni.

Z tengelynek sínt és kocsit választanék, de inkább az egésznek.
Alapvetően Z tengelytől indulnék a hidat a munkatér méreteihez igazítanám beleszámolva harmonikás védőket is.
Asztalméretet kiadja X irányba a híd hossza - merevítők - főorsó szélesség
Y irányba a híd kocsijainak széttartása - össz sín hossz- harmonika .

Én ezt nem építeném meg , igazából semmire se jó így ahogy van



 © smalla2015. aug. 06. 17:44 | Válasz | #13041 
Trapézorsó lassú lesz, fára határeset, de lézerhez/3D nyomtatáshoz használhatatlan. Sajnos tapasztalat :( nyák maráshoz jó lehet, de ahhoz meg majd kell egy vákuum asztal, aminek el kell férnie. Sajnos a nyákok túl görbék.

 © Devecz Miklós2015. aug. 06. 16:16 | Válasz | #13040 
Bordásszíj végtelenítésre nincs valami jó ötletetek?

 © szaky272015. aug. 06. 12:41 | Válasz | #13039 
Már olvasom a topikját, vannak benne érdekes dolgok :) Trapéz orsóval mennyire lehet jól dolgozni? Meghajtó motoroknak milyet ajánlasz/tok? Lesz majd még pár kérdésem, ahogy próbálok előre haladni :)

 © remrendes2015. aug. 06. 08:09 | Válasz | #13038 
Tobbeknel mukoditt hasonlo konstrukcio, meg alura is. En kicsit meg itt ott valtoztatnek rajta, de nem szeretnelek befolyasolni. :) Olvasgasd a topikokat. Farkas Adamet en is ajanlom, sot, neki van youtube csatornaja is hasonlo geppel es mintha o is mart volna vele aluminiumot (talan w300 a neve).

 © remrendes2015. aug. 06. 08:05 | Válasz | #13037 
Ugyanakkora befoglalo merethez nagyobb munkater tartozik.

 © szaky272015. aug. 06. 05:08 | Válasz | #13036 
Köszönöm az észre vételeket.
Mivel hobbira szánom ezért próbáltam "olcsón" kihozni. Először a lineáris kocsikkal szemeztem csak elég drágák.
@Áts László
az alátámasztott csapágy bak helyes kivitelezésére tudnál esetleg képet mutatni?

 © AWE2015. aug. 06. 04:56 | Válasz | #13035 
Nézz be a épül a gépem Farkas Ádám topicba
érdemes ,ott sok érdekes dolgot találsz

 © Áts László2015. aug. 05. 22:05 | Válasz | #13034 
Szia! Üdv a fórumon! Ennek a kivitelezésnek vannak előnyei és hátrányai is. Az előny a kedvezőbb,egyszerűbb,olcsóbb kivitelezhetőség. A hátrány a merevség hiánya! És ez pont középen jelentkezik a legjobban. Elkezdték másolni valamennyire a régi gravograph gépeket,csak a lényeget felejti ki mindenki:az alátámasztott csapágyakat. Amikor még nullából indul a kivitelezés,tervezés nem sokkal drágább az egész. Igaz több alkatrész kell bele. A legfontosabb,ami a tervedből kimaradt a a kocsi hátsó merevítő lemeze a felső helyett,vagy a mindkettőt megtartva még jobb a végeredmény. Ha mindenképpen ez a verzió marad a lineáris csapágy méretére figyelj,a 20-as nagyon kevés,sajnos tapasztalat...

 © jani3002015. aug. 05. 21:46 | Válasz | #13033 
Én sem értek a cnc hez :(
A mozgó híd egyik előnye hogy nagyobb munkaterületet ad azonos hosszúságú sínekkel .
A mozgó tömeg valószínűleg kisebb a mozgó hídnál .
Komolyabb mozgóasztalos gépnél , és nagyobb munkadarabnál .
A mozgóasztalos gép pedig szerkezetéből adódóan már eleve merevebb .
Ezeket a köveztetéseket tudtam levonni mióta zavargok itt a fórumon .

 © Csuhás2015. aug. 05. 21:27 | Válasz | #13032 
Nem értek a cnc-hez így csak műszaki érzék alapján kérdezek: Milyen előnye van a mozgó hídnak a mozgó asztalhoz képest? Nekem hátrányosnak tűnik a nagyobb mozgó tömeg és a bonyolultabb kábelezés. Könnyű darabokat fogsz megmunkálni így nem érzem problémának a munkadarab mozgatását. Az érdemi kérdéseidre pedig majd válaszolnak a hozzáértők.

 © szaky272015. aug. 05. 21:10 | Válasz | #13031 
Sziasztok,


Új vagyok még itt, de nagyon érdekel a cnc világa. örülök, hogy ráakadtam erre a fórumra, mert fellobbantotta újra a lángot bennem, hogy szeretnék én is gépet építeni.
Témánál maradva, neki álltam rajzolni az elképzeléseimet és szeretném róla kikérni a véleményeteket, hogy jó irányba haladok-e. Nos hobbi célra szeretnék gépet építeni. Nyákot szeretnék készíteni, fát marni ill. gravírozni és ha már jól megy a dolog esetleg a lézerezésbe is belekóstolnék. A gép hasznos paraméterei 500x350x150 mm lenne. Kérdésem az lenne, hogy hobbi célra elegendő a trapézmenetes hajtás v. illik golyós orsósra tervezni? Meg a vezető rudak/orsó átmérőre mit javasoltok? (Én rudakéra d20 ra gondoltam)
Csatolok a vázról egy képet, hogy mégis hogy néz ki eddig a művem.
A segítségeteket előre is köszönöm!

 © Fehér Viktor2015. aug. 04. 12:06 | Válasz | #13030 
Köszönöm az ötleteket..!

 © Rabb Ferenc2015. aug. 03. 12:21 | Válasz | #13029 
Soha ne a tüneteket kezeld, hanem a kiváltó okot szüntesd meg! Különösen ne ekkora fordulatnál

A "kb 0.5 mm-es" hézagoló lemez(ek) sokkal hatékonyabbak lehetnek

 © Fehér Viktor2015. aug. 03. 11:45 | Válasz | #13028 
Tengely eltérés, kb 0.5 mm
fordulat 4500
Kotyogás nem gond..
A teljesítményt nem tudom..


 © svejk2015. aug. 03. 11:32 | Válasz | #13027 
Kardán kereszt/tengely.

 © Csuhás2015. aug. 03. 11:31 | Válasz | #13026 
Ez így kevés, mekkora teljesítményre? Milyen fordulatszámon? Kotyogás megengedett? Mekkora a tengelyeltérés? stb.

Ezen adatok nélkül mondjuk felexibilis tengelyt javasolnék :-)

 © Fehér Viktor2015. aug. 03. 11:28 | Válasz | #13025 
Van ötlete valakinek, tengelykapcsolóra..
Ami elviseli a nagy egytengelyűség külömbséget..?

 © Rabb Ferenc2015. júl. 30. 08:04 | Válasz | #13024 
Látom, megtaláltad ismét a topik címéhez legjobban nem illő témát.

Ha érdemi választ vársz, jobb volna a Hobbi Elektronika "Házilag építhető fémkereső" topikban kérdeznél

 © svager2015. júl. 30. 05:42 | Válasz | #13023 
Szerintem a "vetőgép"elgondolásod joval életképesebb volt, ezért inkább abba az irányba kellene továbblépned.

 © matricás2015. júl. 29. 23:53 | Válasz | #13022 
Eszméletlen jó fejek vagytok. Nem fáradtok. :)
A malaj gepet pl. tegnap megtalaltak

 © Gyati2015. júl. 29. 22:45 | Válasz | #13021 
Szia!
Megint fárasztod a népet a hülyeségeiddel.
Van olyan jóindulatú, aki be is dől neked.

Nőlj már fel.

 © glazbox2015. júl. 29. 22:34 | Válasz | #13020 
Hát igen, elég komplex, de nem lehetetlen. A tárgy felvétele is kérdéses, megoldható talán egyfajta kiemelő villával, vagy fúvókákkal-szívókákkal.

 © zozo2015. júl. 29. 22:23 | Válasz | #13019 
Hidd el a legdögösebb drónt is 100-szor könnyebb megépíteni, mint amit te szeretnél. A drón hótt egyszerű, minden elektronika kapható hozzá, nem kell kitalálni semmit.

Válaszolva neked, az antenna függőlegessége a legelhanyagolhatóbb dolog, oda aztán nem kell gyro.

A kiválasztott fémtárgy felvétele meg külön problémakör. Értem, hogy hobbiból akarod megépíteni, de sztem nagyon nem látod át a problémakör részleteit.

 © glazbox2015. júl. 29. 22:21 | Válasz | #13018 
Persze, értem. De miért gondolod, hogy sokmilliós? Lehet egy közepes kereső árából is simán kijön, vagy:
árulhatom a gépet olyanoknak, akik "hivatalosan" fémkeresőznek.. (az már az ő dolguk)

 © sasi2015. júl. 29. 22:18 | Válasz | #13017 
Te fölvázoltál egy sokmilliós projektet, ezért bátorkodtam felvetni, hogy a műszaki problémákon kívül felmerülhetnek más megoldandó feladatok is.

Senkit nem kívánok semmire rá, vagy lebeszélni. Egyébkéni is a fémkereső építéséhez nem is kel engedély, csupán a használatához.

 © glazbox2015. júl. 29. 21:54 | Válasz | #13016 
Nyilván itt a legegyszerűbb lecsapni a labdát, nem feltétlen régészeti leleteket keresnék, csak elhagyott cuccokat. Söröskupakokat, kukoricagránátot, kocsikulcsot, ötforintost.
De akkor vegyünk úgy, hogy nincs is szó keresőről, csak egy víz alatti robotot szeretnék egy bizonyos pályán végigfuttatni.

 © glazbox2015. júl. 29. 21:52 | Válasz | #13015 
A mai világban amikor drónokat röptetnek a levegőben, tele van a net nyílt forrású fejlesztőcuccokkal (arduino, stb) nem okozhat problémát egy ilyen kis cucc megépítése szerintem.

 © sasi2015. júl. 29. 21:51 | Válasz | #13014 
Mint © svager is írta, fémkeresőt csak engedélyekkel szabad használni.

Mielőtt nagyon beleéled magadat, ezt olvasd el.

 © glazbox2015. júl. 29. 21:51 | Válasz | #13013 
Hát szerintem egyszerűbb a fémkereső érzékelő, csak valamiféle algoritmus alapján kéne végigmozgatni a vízben.
Úgy jött az ihlet, hogy pár hete tihanyban láttam fémkeresősöket a vízben és hihetetlen mit műveltek le. Konkrétan össze vissza mászkáltak kb egy órán keresztül, nem tűntek amatőrnek.
Erre jött az ötlet, hogy igazából be sem kellene menni a vízbe ehhez, ha pedig talál valamit a robot, egyszerűen valami távirányítós rendszerrel ránézni mit van ott, aztán mehetne is tovább.

 © glazbox2015. júl. 29. 21:48 | Válasz | #13012 
(koccintós ikont nem találok :()

 © elektron2015. júl. 29. 21:47 | Válasz | #13011 
Lehet egyszerűbb egy gereblyével keresni, hátha abba bele akad jobban. Egy mechanikus érzékelő érezné, ha fémmel érintkezik ellenállást mérve.

 © elektron2015. júl. 29. 21:46 | Válasz | #13010 
A Titanicot is alig találták meg. :) Pedig az jó nagy volt.

 © glazbox2015. júl. 29. 21:45 | Válasz | #13009 
Talán egy vízszintmérővel, vagy giroszkóppal vagy bármivel megoldható, hogy az antenna "egyenesen álljon" az akadás tényleg problémás, de egy radar megoldhatná a problémát. (szonár?...) vagy a google autókon használt radar-szerűség. Biztos van megoldás.

 © lazi2015. júl. 29. 21:45 | Válasz | #13008 
Vízből kilógatott antenna minek? Alapból pórázon kell vezetned, én legalábbis nem tartanám túl gazdaságosnak a magára hagyott kütyüt, a harmadik eltűnése után újraértékelnéd az életet. Hajón meg tudod mérni a pozíciód.

 © elektron2015. júl. 29. 21:44 | Válasz | #13007 
Ha találsz valami aranybányát a duna parton megyek segíteni keresni . :)

 © glazbox2015. júl. 29. 21:43 | Válasz | #13006 
Elsősorban nem mélytengerre, hanem tengeri-tavi strandokra, vagy simán dunapartra gondoltam (uuh... sodrás) Szóval kis terület, sok idő.
A víz alatti jelátvitel miatt gondoltam mondjuk egy sima antennára ami kilóg a vízből, vagy egy kishajóra, amiről lelógnak a műszerek.
Kérdés, hogy a manőverezés, megoldható-e. Tehát az egyik kulcskérdés a dologban az, hogy lehetséges-e végigszkennelni (itt jön a képbe a cnc) az egész területet viszonylag pontosan fizikai manőverezés mellett. Ma már mondjuk elég fejlett érzékelők vannak, de hogy az egy helyben lebegés lehetséges-e azt nem tudom. (nyilván igen)

 © hostya2015. júl. 29. 21:43 | Válasz | #13005 
Kedves © glazbox!
Az "ábrándozás az élet megrontója"...




 © svager2015. júl. 29. 21:40 | Válasz | #13004 
Az ötletnek nem rossz,de sajnos már engedélyköteles a fémkeresőzés is

 © zozo2015. júl. 29. 21:39 | Válasz | #13003 
Hát elég fura gondolat.
1. Fél méteres pontossággal GPS víz alatt? Víz felett vonszolt antenna? Akkor hol a pontosság? Felejtős
2. Hajtással közvetlen a víz fenekén, ami felkeveri az iszapot és még a kamera is lásson valamit? No és a kép továbbítás?
3. A fenék tele van apró gödrökkel, huplikkal, na és hínárral, egyéb gazokkal sok helyen a strandokon is. (Mert ugye másutt meg felesleges keresgélni) Hát párszor azért bemehetnél menteni a robotot

De azért millás nagyságrendekben gondolkodva biztosan összejönne egy ilyen akadálykerülő, automatizált terepkutató robotgép.

 © keri2015. júl. 29. 21:32 | Válasz | #13002 
Semmi sem lehetetlen, de azért ilyen komoly kincskereső robotja még Robert Ballardnak sincs. (ő találta meg a Titanikot)
Simán kézi vezérléssel szoktak kutatni, illetve szonárral tapogatják le a feneket, vagy húzni kell egy fémkeresőt, és ha bejelez akkor leküldeni a robotot. Ja és a robot vezetékes, mert a víz alatt nehezen terjed bármi is.

 © ANTAL GÁBOR2015. júl. 29. 21:08 | Válasz | #13001 
Ha elég sűrűn lennének a huzalok sőt azok még kereszteznék is egymást akkor ha nem talál a fémkereső fémet de beúszna egy busa ( amit természetesen a halradar azonnal jelezne !! ) akkor halászni is lehetne a scannerrel

 © glazbox2015. júl. 29. 21:04 | Válasz | #13000 
Csak az érdekel, hogy úgy nagyjából meg lehetne-e csinálni, ha nem LEHETETLEN a dolog én hobbiból neki is állnék.

 © glazbox2015. júl. 29. 21:03 | Válasz | #12999 
Továbbá még fontos szempont lehet a szenzor mérete. mondjuk egy 1 méteres szakaszon elhelyezett több (3-4) szenzor valamelyest javíthatná a szkennelés pontosságát, bár amilyen sok söröskupak és egyéb van a vízben gyakran megállna a gép, ezért kéne rá valamiféle fúvóka, vagy UH, hogy azonnal meg tudja állapítani a tárgy milyenségét. Úgy tudom erre már vannak mérnöki megoldások, például amik a falban levő vezetékeket mérik ki.

 © glazbox2015. júl. 29. 21:00 | Válasz | #12998 
Sziasztok!
Nem teljesen cnc, de érdekel, hogy megvalósítható-e.
Szóval nekem egy talajszkenner kellene, egészen pontosan víz alatti. Fémkereső lenne rajta és fél méteres szakaszokat pásztázna végig GPS és giroszkóp alapján betájolva. Lenne rajta kamera, lámpa, fúvókák és amikor talál valamit megállna és megvizsgálná, nekem csak ilyenkor kellene közbe lépnem. Lehetséges ilyen szkennert építeni?
Vagy a robot helyett több értelme lenne kifeszített huzaloknak? Hogyan lehetne ezt megoldani?
Nyilván ha a víz alatt mozog akkor is van lehetőség például arra, hogy lebegjen, vagy arra, hogy egy kishajóról lelógjanak az érzékelők, v akár a talajszinten is mozoghatna mint egy kis tank. Úgy tudom a gps jeleket nem nagyon lehet a víz alatt venni ezért kellene egy kilógó antenna.

A tájékozódás pontosságát javíthatná akár szonár, giroszkóp, gyorsulásmérő, ultrahang szenzorok, távolságmérők (víz alatti) lézerek.
Mit gondoltok, meg lehet csinálni? Kenterbe lehetne vele verni az összes fémkeresős majmot a balatonon és a tengerparton.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com