Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Mechanikai ötletek
Sinek, hajtások és egyéb mechanikai kialakítások, megoldások.

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Gabcsi54562015. ápr. 13. 17:38 | Válasz | #12932 
Igen ilyen szorítóra gondoltam, de nem találtam erre vonatkozó adatot...

 © kmajer2015. ápr. 12. 11:54 | Válasz | #12931 
Nagy fordulaton mindig ügyelni kell a forgó
tömeg kiegyensúlyozottságára.
Amennyiben a többi alkatrész kiegyensúlyozott,
ha jól emlékszem "Tarantorque" termékek között találsz megfelelőt.

 © Gabcsi54562015. ápr. 12. 11:10 | Válasz | #12930 
Sziasztok,

Valaki tudja hogy meddig lehet pörgetni tengelykötéshez használt kúpos szorítókat? Mikor kezdi berázni a tengelyt, főorsóhoz lenne érdekes, kb 12000 fordulaton lehet még használni őket?

Üdv

 © lovas gyula2015. márc. 14. 18:58 | Válasz | #12929 
Ha jól értem amit irtál akkor a két motor tekercsei igy sorba vannak kötve.

 © Sásdi Zoltán2015. márc. 14. 18:28 | Válasz | #12928 
H1 vezérlőm van, csak 3 tengellyel bír, viszont így 4 motorom van, ezért csináltam a két Y motorokból egyet.
Előre kell bocsátanom, mielőtt agyonlőnek az Okoskák, én sok mindent máshogy csinálok, eddig bejött, egyszer (3x)nem, ugyanis három lányom született.
Visszatérve a motorokra: a léptecsek nyolc kivezetésüek, illetve megtalálható rajtuk, némi kutakodással. Az egyiket hagytam eredeti állapotába:6 kivezetéses,unipolárisnak. A két középkivezetés ment a táp pozitívra, a maradék 2-2 kivezetés ment a második motor kibontott négy tekercsére, alaposan kikutatva, hogy az átmenő áram mindkét motorban ugyanazt az elmozdulást eredményezve. Ezért írtam: az egyik soros, a másik párhuzamos.

 © designr2015. márc. 14. 10:50 | Válasz | #12927 
Ezta akét motort sorbakötve..ezt nem értem..csillag-delta..
A két motor összekötése szerintem is jó ötlet..egy nagyobb léptecs..esetlegg még lassítva is..nagy nyomaték..el tudja csavarni a gépet..abban bízni hogy hetekig szinkronban marad..nem lehet..
Régen Varsa írta a régi német gépéről..azt mindig rendszeres időközönként ütköztette..így visszaállítva a szinkront..A tengelyek összekötése vagy bordásszíj..vagy nekem olyan ötletem is van hogy a két orsó végére két szembefordított derékszög hajtómű..pl egy csötengellyel összekötve..az sem biztosan jó ha teljesen szoros az összekötés..pl szervóknál lehet ráhajt a másik tengelyre?A lényeg hogy ne engedjen annyit hogybajt okozzon..A két tengely pedig Machban összefogva..vagy szervóknál slave-ben?Egyik vezérlő a másik encoderről kapná a jelet..Nekem is tervem a dupla tengely..

 © aszti2015. márc. 13. 17:44 | Válasz | #12926 
Köszi az infót.Én is hasonlóra gondoltam.Titokban reméltem hogy nem kell hozzá nyúlnom,de ha így jobb akkor átalakítom.

 © Sásdi Zoltán2015. márc. 13. 15:16 | Válasz | #12925 
Az én kis gépem Y tengelye kettős, két motorral hajtva. Rendszertelenűl megszorul, kézzel kellett helyrehozni, megint ment x ideig, megint megszorult. Végül összekötöttem a két tengelyt egy bordás-szijjal, azóta minden OK. Mindez történt annak ellenére, hogy a két motor, tulajdonképpen "egy" volt, azaz az egyik motor sorba volt kötve a másikkal, persze a tekecsek bekötésének alapos átgondolása után. Az egyik "csillagban" a másik "deltában"

 © aszti2015. márc. 12. 22:19 | Válasz | #12924 
Sziasztok.Szeretném kérdezni hogy mi a véleményetek egy olyan megoldású gépről(DÖNTÖTT) aminek a vízszintes tengelyét két 6,4nm -es motor hajt.Lépés hiba miatt nem fog megszorulni?Esetleg láncal vagy valamivel kössem össze őket,vagy felesleges.

 © Fidomaster2015. márc. 08. 21:37 | Válasz | #12923 
Üdv,
ez hasonló felépítésű, kicsit hosszú a videó de jól meg lehet figyelni a részleteket...
Video

Fido

 © lacata2015. márc. 08. 06:03 | Válasz | #12922 
Mechanikai ötlethez egy gép.
A gép szinte fillérekből elkészíthető.
Pontosság: 5 századon belüli.
A debreceni talin megtekinthető.
https://www.youtube.com/watch?v=9aQR0CBHdGY&feature=youtu.be

 © remrendes2015. márc. 08. 02:22 | Válasz | #12921 
X-ben 200W-os szervo, Y-ban pedig linear motor mozgatja :) 20-as a fejben lehet csak.
A Siemenset jobban szeretem, de carbont nem hasznalnek :)

 © Zozi2015. márc. 07. 23:17 | Válasz | #12920 
Azért ezek az M6-os modulok nem nagyon tolerálják a plusz erőket, a fej is elég könnyű. Tibor45 viszont biztos értékelné a sok precízen méretezett 20W-os hajtást.Ha a vágott lemezeken gondolkozol, mindenképp nézd meg miképp van hegesztve, rengeteg ötlet van abban is. Sok kompromisszum van a modularitás és cserélhetőség miatt, viszont félelmetes milyen méretezéseket tudnak és hogy sűrítik az alkatrészeket a lehető legkompaktabb / egyszerűbb formába.

 © xsugix2015. márc. 07. 21:25 | Válasz | #12919 
Fuji beültető gép? :) Vannak jó megoldásaik..

 © endrep2015. márc. 07. 21:12 | Válasz | #12918 
Szia!
Olvastam, fogok válaszolni.
Kis időt kérek, éppen túl sok a hirtelen előkerült mágnes az asztalomon.
Hétfőre eldöntöm merre tovább.

 © GB352015. márc. 07. 20:42 | Válasz | #12917 
Szia !
Írtam neked elektromágnes ügyben.

 © remrendes2015. márc. 07. 16:27 | Válasz | #12916 
Tegnap ejjel kicsit ismet volt idom ezzel foglalkozni. Lehet tenyleg erdemesebb lenne egy topikot kernem es ott osszegyujteni az infot.
Egyelore egy alu hidat csinaltam "A" tervnek, de erosen gondolkozom, hogy megprobaljam 6-os vagy 8-as lezervagott lemezbol kialakitani a gantryt. Az otletet tole loptam.

 © nyarfa2015. márc. 06. 17:40 | Válasz | #12915 
A youtube dobta fel mint ajánlat ezt a videót. Annyira nem is ördöngös elkészíteni.

 © TROMF222015. márc. 04. 16:56 | Válasz | #12914 
Ha így megoldható, az egy szerencsés helyzet, már ami az átmenő furatokat illeti.
Így a hátoldal irányából össze is tudod dörzsárazni az illesztőcsavarokhoz szükséges furatokat. Bár a hátoldalon lehetnek bordák, de azokat valószínűleg ki tudod kerülni.

 © remrendes2015. márc. 04. 16:21 | Válasz | #12913 
Gerendankent 5-5db M10-es illesztocsavart tennek bele. Minden gepen lenne kifurva. Ahogy nezem 40mm-re a szeletol mar tudom atmenovel rogziteni.

 © TROMF222015. márc. 04. 14:21 | Válasz | #12912 
A bordázás teljesen rendben. A rádiuszos rész a hegesztésből kihagyva, korrekt.
Volt egy pár soros szövegtervezetem, amiben pontosan így javasoltam volna, de csak a saját oldaladra szántam. Így viszont a többi részét bemásolom:
Lesz még gondod a mérőlapra való felerősítéssel.
Valahol már említették, hogy nem lesz elegendő, ha csak átmenő furatokon keresztül lecsavarozod. Ezekhez a menetes furatokat még készítheted gondos átjelöléssel.
Viszont kellenének illesztőszegek, együtt fúrt, dörzsárazott furatokba, valahol a tartód két végén, közel a felfekvés széléhez.
Ezek elkészítése már nehezebb. Szükség lesz technológiai segédfuratokra a lineárok alatti talpakon keresztül. Csak ezek ne essenek egybe a sínek felfogó furataival.
És persze jó hosszú szerszámok kellenek hozzá. Ráadásul mivel a mérőlap szélén vagyunk, itt még valószínűleg zsákfuratok lesznek az alaplapban. Nem egyszerű…

Kb. ez lenne a gépészetileg korrekt megoldás. Csak azért irkálok, ha már beépíted azt a mérőlapot, legalább a felépítmény is hasznosítson minél többet a pontosságából.
Persze minden a lehetőségedtől függ. És ugye hobby oldalon vagyunk.


 © remrendes2015. márc. 03. 21:28 | Válasz | #12911 
Egyelore ezen nem gondolkodtam, magamnak jegyzetelek. Viszont volt ma is egy fel oram, felskicceltem, hogy mire gondoltam.

 © endrep2015. márc. 03. 20:20 | Válasz | #12910 

 © endrep2015. márc. 03. 20:16 | Válasz | #12909 
Az oldalcsatornás azért kell, mert, ha esetleg átmarom, akkor is elég.

Én onnan rendelem, amit linkeltem.

Ez is érdekes nagyon:
Vilmill

Nagy légellenállású vékony préselt szálas anyag.
A felülete be van vonva hőre lágyuló műanyaggal.
0.05-0.1mm bele marva megolvad és a marás nyomán
leragasztja a kis munkadarabot, segít a vákuumnak azt megtartani.

 © ANTAL GÁBOR2015. márc. 03. 20:04 | Válasz | #12908 
Köszönöm értem . Pont tegnap szembesültem azzal hogy milyen jó lenne egy vacuumasztal.

 © endrep2015. márc. 03. 20:02 | Válasz | #12907 
Nagy a légellenállása, 320mbar-t mérek teljesen lefojtva a szivattyút,
290mbar munkadarab nélkül a 300x400mm-es asztal letakarva vele.
A vákum a munkadarab alsó felületén~290mbar.
Pontos vastagságát tekintve, finom préselt granulátum lehet,
ollóval vágni nehéz, a maró elől is kitér némileg, jól tapad.

 © matricás2015. márc. 03. 19:50 | Válasz | #12906 
A fogasmelysege 0.2... sikba tudja marni?

 © matricás2015. márc. 03. 19:47 | Válasz | #12905 
...konnyu leszedni az asztalrol egy
ben lejon...
persze en csak hobicnc-s vagyok... a profi hammeresek profik
(Bocs telo)

 © Szalai György2015. márc. 03. 19:44 | Válasz | #12904 
Ha jól értem.
Nagy vastagsági méret pontosságú és nagy tapadású perforált szintetikus gumiszőnyeg.
A vastagsága típusonként 1-3mm között van, de a méret tolerancia +-0,3mm, de van amelyiknél csak+- 0,05mm.
A lyukméretre és eloszlásra nem találtam adatot.
A titok az, hogy légáteresztő, de nem annyira. A munkadarab körül is átengedi kicsit a levegőt, de marad elég leszorító erő a munkadarabon is. Ezért kell hozzá az oldalcsatornás légszivattyú, hogy elég legyen a szállított légmennyiség.

 © svejk2015. márc. 03. 19:08 | Válasz | #12903 
Hát nekem ilyen kell !! :))

Kis hazánkban hol lehet beszerezni?


 © remrendes2015. márc. 03. 18:48 | Válasz | #12902 
Van olyan ketoldalu, ami szovet erositeses, azt hasznaltuk.

 © ANTAL GÁBOR2015. márc. 03. 18:36 | Válasz | #12901 
pár mondatban kifejthetnéd ezt a Flízt. Annyit értek hogy egy 1 mm es spéci légáteresztő
" fólia " amit a darab alá teszel és a maró belemarhat abba ( vagyis a darab szépen átvágható ) De miért nem kell letakarni az asztalt ahol nem dolgozol ha a Fliz alapból légáteresztő ? Egy ötletem van de az nagyon vad : ahol csupaszon van a fliz ott valahogy alakváltozik és nagyon lecsökken a légátersztése ahol meg a darab van ott légáteresztő marad. Vagy csak arról van szó hogy alapból kicsi a lég áteresztő képessége de az elég ha egy oldalcsatornás szívóval szívod le a munkadarabot ?

 © endrep2015. márc. 03. 18:12 | Válasz | #12900 
Vákuumasztalhoz a porszívó csak akkor jó, ha adsz neki fals levegőt, különben leég, mert nem hűl a motor. Fals levegővel általában kevés a vákuum. A munkadarab lefogatás topikban volt régebben kitárgyalva. Vékony cső jó, ha nem tervezel nagy veszteséggel az asztalon. A munkadarabot át lehet vágni, az asztalt nem kell letakarni, ha használsz flízt. Én ezt használom, nagyon jó, 0.3mm-0.5mm-re marok bele. -300mBar-t érdemes megcélozni. Egy oldal csatornás szívó a jó választás sztem.

FLÍZ

 © galiba2015. márc. 03. 17:54 | Válasz | #12899 
Kösz, akkor holnap papírbolt, ha az is görbén tartja a közepét az anyagnak, akkor fúrok-faragok egy kicsit. Az a baj ezekben a fránya lemezekben, hogy már mire hazahozom őket, görbülnek valamennyit.

 © TROMF222015. márc. 03. 17:44 | Válasz | #12898 
Nem kérsz egy saját gépépítő oldalt?
Ott áttekinthetően lehetne követni a terved, géped alakulását. És ha szükségét érzed célirányosabban kaphatnál támogatást is.
(ezt mondjuk csak óvatosan remélem)

 © matricás2015. márc. 03. 17:42 | Válasz | #12897 
elég 10-12 mm átm cső

 © matricás2015. márc. 03. 17:41 | Válasz | #12896 
"simára", vagyis pl szőnyegragasztó... olcsó is... és visszaszedhető...
nem fogy el a nyomáskülönbség, ha nincs nagy áramlás... vagyis a lemezed elzárja a furatokat (ahol nincs lemez azt letakarod)

 © galiba2015. márc. 03. 17:24 | Válasz | #12895 
A kétoldalas ragasztónál a sima fóliásra, vagy a habosítottra gondolsz? Az előbbi papírlap vastagságú, a másik kb. 2 mm.

A vákuumasztalnak a csövével vannak gondjaim. Kevés a helyem, a hosszú ám vékony vezetéken elfogy a nyomáskülönbség. Vagy nem?

 © matricás2015. márc. 03. 17:18 | Válasz | #12894 
gravírlemezt, nyákot kétoldalassal kiváló, (lakkozott fa) de a fához vákuumasztal 3-5 mm magasságveszteségből kijön...

 © nyarfa2015. márc. 03. 17:17 | Válasz | #12893 

 © matricás2015. márc. 03. 17:15 | Válasz | #12892 
ez igaz... tanulság: ne gravírozzunk szélvédő mögött a napon... hetekig :)

 © matricás2015. márc. 03. 17:13 | Válasz | #12891 
:) a porszívó csövén van egy falslevegő szabályozó, amivel a max vákuumot tudja állítani... szükséges kis levegőt beengedni, mert leéghet a motorja, ha nincs hűtés, és ha elzárod, felpörög a motor... mert csökken a terhelés/légszállítás, ez is jelzi... (bocs a beleugatásárt)

 © galiba2015. márc. 03. 17:12 | Válasz | #12890 
Kösz, de... Mozog az asztal, mert egyszerűbb volt megtervezni így. Ráadásul az asztal alatt jól tele van pakolva minden vicik-vacak áramkörrel, úgyhogy a porszívó kilőve .) 28 x 32 cm a munkafelület, és nagyrészt fát gravírozok vele. Most a kényesebb helyeken fentről nyomom kézzel, de ennek előbb-utóbb öndekorálás lesz a vége. Egyéb ötlet?

 © nyarfa2015. márc. 03. 17:10 | Válasz | #12889 
Na olyat vettem mobil rögzítésre a kocsiba. Kifejezetten erre készült, csak nem vették figyelembe a nap káros hatásait. A második napon a levételkor szembesültem a problémával. Nem akart lejönni, a tokot meg örökre megfogta a ragasztó és foltot hagyott.

 © matricás2015. márc. 03. 17:06 | Válasz | #12888 
szia, kétoldalas ragasztóval... pl szőnyegragasztó, de létezik erre a célra gyártott műanayaglap, ami tapad... persze nem porózus pl fa munkadarabhoz

 © Karasz András2015. márc. 03. 17:06 | Válasz | #12887 
Csak a porszívóból vedd ki a porzsákot, mert szétszakítja a vákum és beterít a por mindent mire észreveszed.

 © nyarfa2015. márc. 03. 17:04 | Válasz | #12886 
Csinálj egy vákumasztalt. Egyszerűen elkészíthető, és elsőre egy porszívó is megteszi. Ha fix asztalos a géped, akkor csak Z-ből vesz el némi magasságot, ha mozgó asztalos a gép, akkor egy kicsit jobban oda kell figyelni a porszívó csövére.

 © galiba2015. márc. 03. 17:00 | Válasz | #12885 
Urak! Hogy a manóba lehet lefogatni egyenesen egy vékony lemezt? Az asztal tutira síkba van marva, és akárhogy is rögzítgetem körbe, középen mindig lesz egy pukli benne. Nem nagy, 1-2 tized mm, de van. És mindegy, hogy nyák, 3-as rétegelt lemez, vagy 4-es mdf lap, púpos lesz.

 © remrendes2015. márc. 03. 15:22 | Válasz | #12884 
Koszonom a tippet. En is sajnalom, fel is ajanlottam csere egy hasonlo meretu egyeb ontvenyert vagy gepalapert, de senki nem jelentkezett. Meg mindig jobb neki itt, mint a mehtelepen.
A gerenda ossziranyara merolegesen gondoltam 6-os lemezbol, mindket oldalrol kb 4-6db-ot. Olyan letra szeruen. HEB gerenda.
A terv az, hogy behegesztem a mereviteseket meg a linear talpat es utana megy a marogepre. Oldalankent 1mm fogasmelyseggel szamoltam.

 © TROMF222015. márc. 03. 14:22 | Válasz | #12883 
Szépen tisztul a konstrukció. Ez az IPB, HEB vagy HEM profil kedvezőbb mint az UPE amit korábban emlegettél.
Sajnos mint nyitott, melegen hengerelt szelvény tele lehet saját feszültséggel. Ha az egyik övlemez 40-45%-át eltávolítod valószínű, hogy deformálódni fog.
Lángvágással ne próbálkozz!
A ~ fél övet leforgácsolva is számíts rá, hogy a síkba munkálandó felületeken emiatt nagyobb lemunkálásokra lehet szükség.
Ez persze újabb feszültség átrendeződés -> deformáció.
Nem egyszerű korrektül végig vinni ezt a megmunkálást, elvileg nagyon kellenének a
közbülső feszültségmentesítések.
Nem olvastam vissza, milyen megmunkálási lehetőségeid vannak. Az lenne a legjobb, ha pályák, csapágyházak felfekvő síkjait már az összeszerelt vázon tudnád véglegesre megmunkálni. Egy felfogásban közös síkba.
(Egyébként azért a mérőlapért még mindig fáj a szívem.)

Említettél valamilyen bordás merevítést.
A nyitott szelvény gyenge csavaró merevségén és rezgéscsillapító képességén az javítana a legtöbbet, ha a jelenlegi gerinccel párhuzamosan, belül teljes hosszban, egy lapot hegesztenél be, ezzel kvázi zártszelvénnyé válna. A rögzítő csavarok eléréséhez elég lenne ezen kis ablakokat képezni.
(Persze a hegesztés újabb feszültségek forrása lehet, de valamit valamiért.)

 © remrendes2015. márc. 03. 11:23 | Válasz | #12882 
Ez mar a sokadik verzio, de ez tunik a legjobbnak. Meg nehany merevito, aztan haladoahtok tovabb. Talan igy lesz a legegyszerubb legyartani is. Majdnem egy sikban van a csapagy kocsi es a golyosorso anyaja. Erre jonne egy 15mm-es alulap a megfelelo helyeken kifurva.

 © remrendes2015. feb. 26. 22:11 | Válasz | #12881 
Az utolso, amig az encoderben nem merul le az elem :)

 © Pál2015. feb. 26. 21:57 | Válasz | #12880 

SMD Beültető gépen én is találkoztam ilyen megoldásokkal, de ahol fröcsög a forgács és a hűtővíz mint egy forgácsoló gépen ott az optokapu eleve kilőve.
Sokat szívtunk a strassz kövező gépekkel mert ott a tár végállása is ilyen optokapus megoldás volt.
Elég volt egy kis szösz vagy bármi kosz, kőszilánk máris elment az egész és szórta szanaszét a cuccot a gép.
Szemmel alig látható dologról beszélek és már az elvitte a sűrűbe a gépet.
A reed cső plusz mágnes se a legjobb megoldás.
igazán jó megoldást még nem láttam ami 100%-ig pontos és hülye biztos lenne.


 © remrendes2015. feb. 26. 21:39 | Válasz | #12879 
Beultetogepeknel 3 fele megoldassal talalkoztam eddig, ilyen tipusu szenzort hasznalnak a leggyakrabban. Nemet gepeken ez a jellemzo. A harmadik verzio, amikor nincs vegallaskapcsolo, az encoder kikapcsolt allapotban is szamol.

 © Pál2015. feb. 26. 20:39 | Válasz | #12878 

Iparban a referencia kapcsoló csak a enkóder nulla jelével együtt működik.
Ott görgős mikrokapcsolók vannak és egy rámpára futnak rá ami olyan hosszú, hogy az enkoder Z jele megérkezéséig még ne fusson le róla.
Az mindig hajszál pontosan ott áll meg.
Alternatívának a görgős mikrokapcsoló plusz rámpa dolog is megfelel.
Az is elég pontosan megáll 0.01-0.02mm között


 © Fidomaster2015. feb. 26. 20:30 | Válasz | #12877 
ahhhh, nah azt nem is néztem, mármint a pontosságot. nem akartam szétfúrni a gépet de akkor kénytelen leszek. A tieden láttam a kapcsolókat :-)

 © AWE2015. feb. 26. 20:25 | Válasz | #12876 
szerintem nem , mert az érzékelési pontossága nagyobb mint 0,1mm, nekem sima mikor kapcsolo van amire egy kupos lemez fut rá .

 © Fidomaster2015. feb. 26. 20:16 | Válasz | #12875 
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy induktív érzékelőt, ilyet: érzékelő tudok e használni referencia kapcsolónak cnc gépre. Mach3 vagy uccnc vel hajtva.
Üdv, Fido

 © remrendes2015. feb. 26. 19:44 | Válasz | #12874 
Kozben kertem arat 2db 50mm szeles kazanlemez csikra az UPE gerendak helyett. Annak kenyelmesen ki tudom hasznalni az oldalat is a golyosorsonak.
Eddig a 140x80x12.5mm-es zartszelveny 2 meterere kaptam egy €120-as ajanlatot, ha a lemez dragabb, akkor ez marad, csak sikba kell marni az oldalait es kifurni. Az is valamivel olcsobb lesz, szerintem 120mm lesz a vegleges magassag.

 © remrendes2015. feb. 26. 19:14 | Válasz | #12873 
Ugy ertettem, hogy hasonlo hatasfokon. Szoval amivel kottyanasmentesitheto. De sok gulizas utan sem talaltam jobbat. Egyik felen menetelni, azzal lehet rogziteni, a masikon pedig egy seeger. Szerintem igy lesz. Ha vege a kinai ujevnek, beszerzeg egy nehany par ilyen felfuggesztot.

 © Pál2015. feb. 26. 09:41 | Válasz | #12872 
Azért ennyire ne legyünk drasztikusak

 © vadember2015. feb. 26. 08:40 | Válasz | #12871 
Satu?

 © Pál2015. feb. 26. 00:26 | Válasz | #12870 

Hogy értve egyszerűbb ?
Ha nem elsődleges cél a pontosság akkor mezei csapággyal is megoldható.
A linkedben szereplő csapágyházak egyike a szabad oldalra megy a másik pedig a hajtottra.
A hajtott oldaliban 2 darab ferdehatásvonalú csapágy van amit vagy O vagy X elrendezésbe építenek be.
Ezt egy anyával feszítik össze a kottyanás megszüntetésére.
Például egy infúziópumpában nem számít a kottyanás mert ott egy irányba hat csak erő.
Ebben a típusban elég jópofa golyós orsó van, de mint az orsó mint a hajtás oldal jelentősen kotyog.
Ennek ellenére elég pontosan adagolja a morfiumot :)




 © remrendes2015. feb. 25. 23:26 | Válasz | #12869 
Ettol letezik egyszerubb megoldas a 16-os orsok befogasara?

 © Fidomaster2015. feb. 13. 13:27 | Válasz | #12868 
Köszönöm!
A béna tervezésem okán, lehetséges hogy egyedi alkatrész kell, így irtam is az úrnak.

Üdv, Fido

 © Tiborc2015. feb. 13. 08:39 | Válasz | #12867 

 © remrendes2015. feb. 12. 20:25 | Válasz | #12866 
A ket attetelt az emlitett fajl alapjan irtam. Szoval a kerdesem inkabb ugy hangzik, hogy nagyobb attetel modositas nagyobb menetemelkedesu orsoval, vagy kisebb attetelmodositas kisebb emelkedesuvel?

 © remrendes2015. feb. 12. 20:15 | Válasz | #12865 
Itt is koszonom!

 © B.Zoltán2015. feb. 12. 17:24 | Válasz | #12864 
Ezt a kúpkereket használtam kamerához, 5-ös lukkal van. Van fémből is, de szerintem fölösleges.
kúpfogaskerék

 © Fidomaster2015. feb. 12. 15:59 | Válasz | #12863 
Szia!
Nézem, köszi!

Üdv, Fido

 © SültkrumpLee2015. feb. 12. 14:54 | Válasz | #12862 
Szia!

Ha kúp fogaskerék is megfelel akkor itt érdemes szerintem nézelődni ilyen kis fogaskerekek ügyében. Bár meglehet utó munkálni kell még, de gondolom az nem gond :)

Üdv: Máté

 © Fidomaster2015. feb. 12. 14:41 | Válasz | #12861 
Szia!
Igazából egy kamera slider készül, van benne fék, tehát az önzáró képesség nem feltétel, valahogy ez tünt "kézenfekvőnek". De a kúpfogaskerék is megoldás lehet, megnézem azokat, hátha van 5mm-es tengelyre. Igazából ez nem jár sokat, mert vagy iszonyat lassan megy értsd 5óra/m vagy ha gyorsan akkor pár 10 másodperc alatt megteszi az 1 métert.
Köszönöm a tanácsot!
Üdv, Fido

 © KBalázs2015. feb. 12. 14:26 | Válasz | #12860 
Én modellboltokban keresgélnék.
És önzárónak kell legyen, illetve szükséges hogy iszonyatos áttétele legyen annak a kihajtásnak? És a sebesség vesztése az áttétel végett, nem gond? Egy ilyen áttételnek elég nagy a vesztesége is, tehát ha sokat jár, melegszik, kopik. Kúpfogaskerekek nem jobbak?

 © Fidomaster2015. feb. 12. 10:36 | Válasz | #12859 
Sziasztok!
Esetleg tudja-e valaki, hogy 5mm átmérőjű tengelyekre hol lehetne beszerezni csigakerék készletet? ilyesmi:

csigakerék készlet

léptető motor hajtás, 90°-os tengely kapcsolatot kéne megoldanom, és nincs túl sok hely az egésznek...
Ha valaki tudna segíteni benne, nagyon megköszönném!
Üdv,
Fido

 © Tibor452015. feb. 12. 10:08 | Válasz | #12858 
Léptetőre is jó biztos? (M nem egyenlő állandó)

 © vadember2015. feb. 12. 08:10 | Válasz | #12857 
Küldtem egy excell táblát emailben, hajtáslánc méretezéshez.

 © Tibor452015. feb. 12. 07:45 | Válasz | #12856 
Kérdéseidre lehetetlenség válaszolni.
Azért, mert az alábbi fontosabb bemenő adatokat nem tudjuk számszerűen:
- a léptető motor max. nyomatéka
- a léptető motor tehetetlenségi nyomatéka
- a maximális gyorsmeneti sebesség
- a mozgató orsó teljes hossza
- a mozgató orsó átmérője
- a mozgatott tömeg

Aztán még sorolhatnám az apróbb adatokat, amik hiányoznak a válaszhoz, méretezéshez, amik alapján optimális áttételt lehetne számolgtani, amikor a CNC géped gyorsulási képessége maximális lesz.

 © remrendes2015. feb. 12. 07:05 | Válasz | #12855 
En is a kihajlas miatt gondoltam, de lattam 1000mm hossz alatti gepen is.

 © robroy0072015. feb. 11. 21:50 | Válasz | #12854 
Anyát forgatni hosszú orsónál látom célszerűnek 1,5-3m-es hossz

Mivel egy vékonyabb tengely forgatása nagyobb fordulatok erősen kihajlana alátámasztók nélkül

Forgóbanya esetében ilyen gond max belógás amit előfeszítéssel lehet kompenzálni

A méret hiba az 100mm +/- 0.1 lehet vagyis maximum a métered 99.9-100.1 között van valahol ez azért nem vészes hobby szinten, mert a hajtáslánc úgyis bőven igényel korrekciót a számításokhoz képest
A jobb orsók is valamilyen fűtéssel készülnek mint minden más csak ott kisebb a megengedett eltérés



A párhuzamos áthajtás inkább lehet gond, de erre számtalan megoldás létezik
A hajtáslánc áttételes dolgaiban szerintem kevés enni infó
Milyen orsó átmérő, milyen motor milyen elvi pontosságot szeretnél milyen vezérlő milyen motor milyen motor/enkóder felbontás milyen mikrostep milyen freki max stabilan a vezérlőnek mit akarsz megmunkálni mert lehet nincs is akkora dinamikára szükség a végén ....
Szóval ebbe Tibor45 aki biztos jobban tud segíteni kapásból

 © remrendes2015. feb. 11. 20:57 | Válasz | #12853 
Jo estet!
Szoval ugy nez ki, a linearis sinek megvannak. Jonnenek a kerdeseim a golyos orsoval kapcsolatban. :) Elore felek, nehogy haborut robbantsak :)
Mi az enyonye/hatranya annak, ha az anyat forgatom es nem az orsot? Azon kivul, hogy kicsit nagyobb a mozgo tomeg illetve nem olyan egyszeru athajtani Y-ban a masik oldalra.
Melyik jobb,
- ha egy 10mm emelkedesu orsot hasznalok 2.6:1 attetellel, vagy
- ha egy 5mm-est 1.8:1 attetellel?
Gondolkozom a kinai orsokon. Azt irtak 100mm-enkent 0.1mm-t hibazhat. Illetve ezt lehet korrigalni. Gondolom szoftveresen pl LinuxCNCn van erre mod?
Ha parban hasznalom az orsot akkor 600mm-en akar 1.2mm elteres is lehet a ket oldal kozott, ez nem tul szimpatikus.

 © Tiborc2015. feb. 09. 10:32 | Válasz | #12852 
"A szélső szál (lin. vezető) megnyúlik. Az orsó ezt kompenzálja mert a hidat méreten tartja,"

Ellentétes irányú kilengéskor pedig a lin. vezető összenyomódik. A lin. csapágyak a vezetőn tehát a lengés frekvenciájával fognak előre-hátra ugrálni/rezegni ami az élettartamukat drasztikusan csökkenti.

 © Tiborc2015. feb. 09. 09:47 | Válasz | #12851 
Arra viszont még nem jöttem rá, az 5. oldalon α1, α2 és α3 dimenziója miért [1/rad]... Unortodoxnak tűnik...

 © Tiborc2015. feb. 09. 09:22 | Válasz | #12850 
Amplitúdó mekkora?
Bonyolult dolgot kérdeztél.
A már linkelt jegyzetben koncentrált terhelés hatására létrejövő lehajlást számítanak: rugalmas középvonal egyenlete, az egyes keresztmetszetek szögelfordulása képlettel definiálva. A 160-as U-n lineáris vezető van, számottevő inerciával, ezt is figyelembe kéne venni. Eltolja a semleges szál helyzetét, Steiner-tétel stb. Koncentrált terhelés mellett (híd) megoszló terhelés (önsúly) van ami kedvezőtlenebb lehajlásokat eredményez, szuperpozíció elve. Gerjesztett és csillapított a rendszer, hídon a motor jön-megy. Szóval becsülni lehet, de pontosan kiszámítani keserves kísérlet és talán jelen esetben értelmetlen is. Ha nagyon megszorítanának, tudnám számol(gat)ni. De minek?
Érdekes, hogy a semleges szál görbéjével együtt a szélső szál is fordul, ahol az U magasságának fele mint sugár(kiegészítő) veendő figyelembe. A szélső szál (lin. vezető) megnyúlik. Az orsó ezt kompenzálja mert a hidat méreten tartja, tehát hosszirányban a lehajlás nem okoz különösebb megmunkálási pontatlanságot. Az orsóhoz önbeálló csapágyak kellenek mindenképp.

Mérni célravezetőbb lenne. Utólag

 © Szalai György2015. feb. 07. 15:04 | Válasz | #12849 
Akkor ebből megtudhatjuk, hogy a kilógatás mértékében kb. milyen hangon zenél az U szelvény.
De elég nagy lehet a rezgés amplitúdó ahhoz, hogy a megmunkálást zavaró mértékű legyen?
Vagy csak báncsa a fülünket.

 © rimage2015. feb. 07. 01:21 | Válasz | #12848 
https://www.youtube.com/watch?v=K69l15LJ3x8

Ezt muszáj voltam megosztani,legjobb a salátás tálba a csodafegyver vezérlő:)))

 © rimage2015. feb. 06. 22:13 | Válasz | #12847 
Szerintem db-ja 4000 de nem kérdeztem,csak gondoltam valakit érdekelhet?!

 © remrendes2015. feb. 06. 19:23 | Válasz | #12846 
Koszonom. Oszinte leszek, csak azt latom, hogy 150mm felett mar nem nagy a valtozas.

 © vjanos2015. feb. 06. 19:16 | Válasz | #12845 
Ha a 4 db 4000, akkor oké, de egyesével kicsit drága...
Na meg nemtudjuk a pontosságát.

 © rimage2015. feb. 06. 19:06 | Válasz | #12844 
Hátha valakinek jó,most találtam!

Üdv.

 © rimage2015. feb. 06. 19:06 | Válasz | #12843 

 © Tiborc2015. feb. 06. 10:48 | Válasz | #12842 
Fúrta az oldalam a kíváncsiság honnan is kéne elhangolni és merre az U160-asodat


 © remrendes2015. feb. 04. 16:19 | Válasz | #12841 
Ott a pont. Meg jo is, hogy 880-as lesz a sin :)

 © Szalai György2015. feb. 04. 14:47 | Válasz | #12840 
Mikor használhatók ki jobban a gerenda túllógatásából adódó plusz munkatér lehetőségei?
Ha mindkét végén kilóg, de csak feleannyira, vagy ha csak az egyik oldalon lóg ki, kétszer annyira?

 © Szalai György2015. feb. 04. 14:04 | Válasz | #12839 
Az önfrekvencia elnyomásának-elhangolásának is vannak alternatív módjai, a polimer betonos kiöntésen kívül.
Pl. Nagyon hatékony és egyszerű hobbymódszer a merőben eltérő önfrekvenciájú anyag (deszka) hozzácsavarozása és ragasztása.

 © remrendes2015. feb. 04. 13:19 | Válasz | #12838 
Szalai György ur nagyon beletette a bogarat a fulembe, az egyeb kiegeszitokkel. Ugyhogy lehet nem sokat fog lelogni hatrafele (150-200mm), mert elorefele is kilogatnam. A merolap szemkozti oldalara tudnek pl forgatot szerelni ugy, hogy a Z-nek sem kellene tul nagy mozgastartomany.

 © Tiborc2015. feb. 04. 10:40 | Válasz | #12837 
A kilógó U-profilokra érdemes lenne még egy sajátfrekvencia számítást végezni, esetleg kimérni. Közelítő becslést lehetne tenni pl. 4. old. utolsó képlet szerint
Alfa képletébe a kieresztés felét, az U tömegét és a táblázatból vett Ix-et kell beírni.
Összekötve sem nagyon változik, csupán az összekötő lemez súlya és a tömegközéppont kitolódása befolyásolják. Ha ez a freki a maród fordulatszámához kritikus, akkor bizony elgondolkodni másik U profilon - esetleg zártszelvényen + kiöntés. Biztos van más befolyásoló tényező is - maró pl. - de én itt már nem vagyok képben.

 © Gabcsi54562015. feb. 03. 21:32 | Válasz | #12836 
Szia,

kb 40-50 liter anyagot anyagot használtam fel. A gyanta amit használtam egy apoxi volt, 8 órás fazékidővel így volt időm. Kézzel kevertem, nyilván került bele valamennyi levegő, de nem hinném hogy sokat számít. Ha bővebben érdekel a konstrukció majd csinálhatok képet.

 © Tiborc2015. feb. 03. 13:35 | Válasz | #12835 
Csak nem haragszol anyósodra?

 © remrendes2015. feb. 03. 13:27 | Válasz | #12834 
Nincs okom kapkodni. Meg a linear sincs a kezemben, oda kell meg egy kis logisztika.
Az egeszet illesztocsavarokkal raknam ossze eloszor, remelhetoleg minden oda esik majd, ahova szeretnem.

 © Tiborc2015. feb. 03. 13:09 | Válasz | #12833 
Még ez is jobb mintha külön lennének. De az igazi, ha a lemez síkja merőleges az U-profilok hossztengelyére. Értem, hogy nem akarsz egybehegeszteni. Akkor csinálhatnád az eredeti megoldást, kiegészítve az általam javasolt U alakú lemezzel: csavarozhatnád a fenéklemezekhez, illesztőcsavarokkal. Sima csavar értelmetlen. Azért hegesztenék, mert rezeg minden ami kikezdheti a csavarkapcsolatokat így az erőátvitelt és ez most még elkerülhető lenne.
Szerintem érdemes megvárni a T. Fórumtársak újabb véleményét is


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com