Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Mechanikai ötletek
Sinek, hajtások és egyéb mechanikai kialakítások, megoldások.

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Rabb Ferenc2015. júl. 30. 08:04 | Válasz | #13024 
Látom, megtaláltad ismét a topik címéhez legjobban nem illő témát.

Ha érdemi választ vársz, jobb volna a Hobbi Elektronika "Házilag építhető fémkereső" topikban kérdeznél

 © svager2015. júl. 30. 05:42 | Válasz | #13023 
Szerintem a "vetőgép"elgondolásod joval életképesebb volt, ezért inkább abba az irányba kellene továbblépned.

 © matricás2015. júl. 29. 23:53 | Válasz | #13022 
Eszméletlen jó fejek vagytok. Nem fáradtok. :)
A malaj gepet pl. tegnap megtalaltak

 © Gyati2015. júl. 29. 22:45 | Válasz | #13021 
Szia!
Megint fárasztod a népet a hülyeségeiddel.
Van olyan jóindulatú, aki be is dől neked.

Nőlj már fel.

 © glazbox2015. júl. 29. 22:34 | Válasz | #13020 
Hát igen, elég komplex, de nem lehetetlen. A tárgy felvétele is kérdéses, megoldható talán egyfajta kiemelő villával, vagy fúvókákkal-szívókákkal.

 © zozo2015. júl. 29. 22:23 | Válasz | #13019 
Hidd el a legdögösebb drónt is 100-szor könnyebb megépíteni, mint amit te szeretnél. A drón hótt egyszerű, minden elektronika kapható hozzá, nem kell kitalálni semmit.

Válaszolva neked, az antenna függőlegessége a legelhanyagolhatóbb dolog, oda aztán nem kell gyro.

A kiválasztott fémtárgy felvétele meg külön problémakör. Értem, hogy hobbiból akarod megépíteni, de sztem nagyon nem látod át a problémakör részleteit.

 © glazbox2015. júl. 29. 22:21 | Válasz | #13018 
Persze, értem. De miért gondolod, hogy sokmilliós? Lehet egy közepes kereső árából is simán kijön, vagy:
árulhatom a gépet olyanoknak, akik "hivatalosan" fémkeresőznek.. (az már az ő dolguk)

 © sasi2015. júl. 29. 22:18 | Válasz | #13017 
Te fölvázoltál egy sokmilliós projektet, ezért bátorkodtam felvetni, hogy a műszaki problémákon kívül felmerülhetnek más megoldandó feladatok is.

Senkit nem kívánok semmire rá, vagy lebeszélni. Egyébkéni is a fémkereső építéséhez nem is kel engedély, csupán a használatához.

 © glazbox2015. júl. 29. 21:54 | Válasz | #13016 
Nyilván itt a legegyszerűbb lecsapni a labdát, nem feltétlen régészeti leleteket keresnék, csak elhagyott cuccokat. Söröskupakokat, kukoricagránátot, kocsikulcsot, ötforintost.
De akkor vegyünk úgy, hogy nincs is szó keresőről, csak egy víz alatti robotot szeretnék egy bizonyos pályán végigfuttatni.

 © glazbox2015. júl. 29. 21:52 | Válasz | #13015 
A mai világban amikor drónokat röptetnek a levegőben, tele van a net nyílt forrású fejlesztőcuccokkal (arduino, stb) nem okozhat problémát egy ilyen kis cucc megépítése szerintem.

 © sasi2015. júl. 29. 21:51 | Válasz | #13014 
Mint © svager is írta, fémkeresőt csak engedélyekkel szabad használni.

Mielőtt nagyon beleéled magadat, ezt olvasd el.

 © glazbox2015. júl. 29. 21:51 | Válasz | #13013 
Hát szerintem egyszerűbb a fémkereső érzékelő, csak valamiféle algoritmus alapján kéne végigmozgatni a vízben.
Úgy jött az ihlet, hogy pár hete tihanyban láttam fémkeresősöket a vízben és hihetetlen mit műveltek le. Konkrétan össze vissza mászkáltak kb egy órán keresztül, nem tűntek amatőrnek.
Erre jött az ötlet, hogy igazából be sem kellene menni a vízbe ehhez, ha pedig talál valamit a robot, egyszerűen valami távirányítós rendszerrel ránézni mit van ott, aztán mehetne is tovább.

 © glazbox2015. júl. 29. 21:48 | Válasz | #13012 
(koccintós ikont nem találok :()

 © elektron2015. júl. 29. 21:47 | Válasz | #13011 
Lehet egyszerűbb egy gereblyével keresni, hátha abba bele akad jobban. Egy mechanikus érzékelő érezné, ha fémmel érintkezik ellenállást mérve.

 © elektron2015. júl. 29. 21:46 | Válasz | #13010 
A Titanicot is alig találták meg. :) Pedig az jó nagy volt.

 © glazbox2015. júl. 29. 21:45 | Válasz | #13009 
Talán egy vízszintmérővel, vagy giroszkóppal vagy bármivel megoldható, hogy az antenna "egyenesen álljon" az akadás tényleg problémás, de egy radar megoldhatná a problémát. (szonár?...) vagy a google autókon használt radar-szerűség. Biztos van megoldás.

 © lazi2015. júl. 29. 21:45 | Válasz | #13008 
Vízből kilógatott antenna minek? Alapból pórázon kell vezetned, én legalábbis nem tartanám túl gazdaságosnak a magára hagyott kütyüt, a harmadik eltűnése után újraértékelnéd az életet. Hajón meg tudod mérni a pozíciód.

 © elektron2015. júl. 29. 21:44 | Válasz | #13007 
Ha találsz valami aranybányát a duna parton megyek segíteni keresni . :)

 © glazbox2015. júl. 29. 21:43 | Válasz | #13006 
Elsősorban nem mélytengerre, hanem tengeri-tavi strandokra, vagy simán dunapartra gondoltam (uuh... sodrás) Szóval kis terület, sok idő.
A víz alatti jelátvitel miatt gondoltam mondjuk egy sima antennára ami kilóg a vízből, vagy egy kishajóra, amiről lelógnak a műszerek.
Kérdés, hogy a manőverezés, megoldható-e. Tehát az egyik kulcskérdés a dologban az, hogy lehetséges-e végigszkennelni (itt jön a képbe a cnc) az egész területet viszonylag pontosan fizikai manőverezés mellett. Ma már mondjuk elég fejlett érzékelők vannak, de hogy az egy helyben lebegés lehetséges-e azt nem tudom. (nyilván igen)

 © hostya2015. júl. 29. 21:43 | Válasz | #13005 
Kedves © glazbox!
Az "ábrándozás az élet megrontója"...




 © svager2015. júl. 29. 21:40 | Válasz | #13004 
Az ötletnek nem rossz,de sajnos már engedélyköteles a fémkeresőzés is

 © zozo2015. júl. 29. 21:39 | Válasz | #13003 
Hát elég fura gondolat.
1. Fél méteres pontossággal GPS víz alatt? Víz felett vonszolt antenna? Akkor hol a pontosság? Felejtős
2. Hajtással közvetlen a víz fenekén, ami felkeveri az iszapot és még a kamera is lásson valamit? No és a kép továbbítás?
3. A fenék tele van apró gödrökkel, huplikkal, na és hínárral, egyéb gazokkal sok helyen a strandokon is. (Mert ugye másutt meg felesleges keresgélni) Hát párszor azért bemehetnél menteni a robotot

De azért millás nagyságrendekben gondolkodva biztosan összejönne egy ilyen akadálykerülő, automatizált terepkutató robotgép.

 © keri2015. júl. 29. 21:32 | Válasz | #13002 
Semmi sem lehetetlen, de azért ilyen komoly kincskereső robotja még Robert Ballardnak sincs. (ő találta meg a Titanikot)
Simán kézi vezérléssel szoktak kutatni, illetve szonárral tapogatják le a feneket, vagy húzni kell egy fémkeresőt, és ha bejelez akkor leküldeni a robotot. Ja és a robot vezetékes, mert a víz alatt nehezen terjed bármi is.

 © ANTAL GÁBOR2015. júl. 29. 21:08 | Válasz | #13001 
Ha elég sűrűn lennének a huzalok sőt azok még kereszteznék is egymást akkor ha nem talál a fémkereső fémet de beúszna egy busa ( amit természetesen a halradar azonnal jelezne !! ) akkor halászni is lehetne a scannerrel

 © glazbox2015. júl. 29. 21:04 | Válasz | #13000 
Csak az érdekel, hogy úgy nagyjából meg lehetne-e csinálni, ha nem LEHETETLEN a dolog én hobbiból neki is állnék.

 © glazbox2015. júl. 29. 21:03 | Válasz | #12999 
Továbbá még fontos szempont lehet a szenzor mérete. mondjuk egy 1 méteres szakaszon elhelyezett több (3-4) szenzor valamelyest javíthatná a szkennelés pontosságát, bár amilyen sok söröskupak és egyéb van a vízben gyakran megállna a gép, ezért kéne rá valamiféle fúvóka, vagy UH, hogy azonnal meg tudja állapítani a tárgy milyenségét. Úgy tudom erre már vannak mérnöki megoldások, például amik a falban levő vezetékeket mérik ki.

 © glazbox2015. júl. 29. 21:00 | Válasz | #12998 
Sziasztok!
Nem teljesen cnc, de érdekel, hogy megvalósítható-e.
Szóval nekem egy talajszkenner kellene, egészen pontosan víz alatti. Fémkereső lenne rajta és fél méteres szakaszokat pásztázna végig GPS és giroszkóp alapján betájolva. Lenne rajta kamera, lámpa, fúvókák és amikor talál valamit megállna és megvizsgálná, nekem csak ilyenkor kellene közbe lépnem. Lehetséges ilyen szkennert építeni?
Vagy a robot helyett több értelme lenne kifeszített huzaloknak? Hogyan lehetne ezt megoldani?
Nyilván ha a víz alatt mozog akkor is van lehetőség például arra, hogy lebegjen, vagy arra, hogy egy kishajóról lelógjanak az érzékelők, v akár a talajszinten is mozoghatna mint egy kis tank. Úgy tudom a gps jeleket nem nagyon lehet a víz alatt venni ezért kellene egy kilógó antenna.

A tájékozódás pontosságát javíthatná akár szonár, giroszkóp, gyorsulásmérő, ultrahang szenzorok, távolságmérők (víz alatti) lézerek.
Mit gondoltok, meg lehet csinálni? Kenterbe lehetne vele verni az összes fémkeresős majmot a balatonon és a tengerparton.

 © mssleepy2015. júl. 28. 16:11 | Válasz | #12997 
Köszönöm az ötleteket!

Nem rossz a tintasugaras fej elgondolás, de nem hiszem, hogy most belemennék.

Egyenlőre valami sima tollas megoldást próbálnék ki vagy inkább töltőceruzát.
Nem kell erősen rajzolni, csak látszódjon. Készítek valami fasza rugós mechanikát aztán meglátjuk. Majd referálok.

 © sanyi842015. júl. 24. 15:26 | Válasz | #12996 
A vezérlés elve miatt tettem fel . De Tibor45 nek kész cucca van hozzá. Ha ez cég ott az idő számít.

 © Pál2015. júl. 24. 14:59 | Válasz | #12995 

Ha csak egyenes vonal akkor egy közlő kerék ami felveszi a festéket és egy gumi kerék ami az anyagra teszi és kész.
Az anyag hajtja a kerekeket mikor hozzáér, így nincs paca sem ha megáll.
De ezt egy nyomdász fórumozó tagunk jobban tudja hogyan is működik.


 © Csuhás2015. júl. 24. 14:57 | Válasz | #12994 
Ennél egyszerűbb mert vonal húzáshoz elegendő egyetlen fúvókát vezérelni.

 © sanyi842015. júl. 24. 14:55 | Válasz | #12993 
Igen valami hasonló :
http://nicholasclewis.com/projects/inkshield/theory/

 © Csuhás2015. júl. 24. 14:51 | Válasz | #12992 
Esetleg egy tintasugaras nyomtatóból való köpködő fej nem volna jó? Érintés nélkül rajzol egyenetlen felületre is. Lehet hogy elegendő egy ráépített négyszög generátorral vezérelni.

 © mssleepy2015. júl. 24. 14:38 | Válasz | #12991 
Sziasztok,

Kinek van tapasztalata CNC tollas rajzolással.
Megbízható, napi szinten használható megoldásra lenne szükségem. Csak sima vonalakat kell rajzolni gipszkarton táblára (kartonpapír), de úgy 10-20 m vonal egy táblán. Aztán jön a következő és a következő.
Erre az egyszerű golyóstoll szerintem alkalmatlan hosszútávon, de cáfoljatok meg, ha még is.

Esetleg töltőtoll jellegű valamire gondoltam. De lehet egy töltőceruza is megfelelne. Nem kell feltétlenül toll.
Meg egy jó rugós mechanizmus is kellene, bár azt szerintem megoldom.

Ha valakinek van használható megoldása, ötlete, azt megköszönném.



 © svejk2015. júl. 08. 08:41 | Válasz | #12990 

 © svejk2015. júl. 08. 08:31 | Válasz | #12989 
Sokszor visszatérő kérdés, mennyire terhelhetők a fogazott szíjak.

Különféle profilú szíjak terhelhetőségei a szélességük függvényében.

 © matricás2015. jún. 25. 08:38 | Válasz | #12988 
Tudod, erre volt gravírozva másodjára a "tíz" parancsolat...

 © cptMcLane2015. jún. 24. 21:49 | Válasz | #12987 
Szia, sajnos nincs lápiszom.

 © matricás2015. jún. 24. 15:08 | Válasz | #12986 
Szia, maradt a követekből? nekem kellene 2 db Lapis lazurit (lapos)gravírozni szeretnék rá...

 © CeFReX2015. jún. 24. 14:04 | Válasz | #12985 
Szerintem van ott van még a köbös bór-nitrid (CBN) a gyémánt és a korund között. Talán 9,3 a keménysége, de ebben nem vagyok biztos.

 © cptMcLane2015. jún. 24. 13:29 | Válasz | #12984 
De, a sziliciumkarbid szerintem a korund és a gyémánt között van, de nem tudom pontosan. Aztán meg mindenféle szennyeződéstől is függ. pl van üveg, ami karcolja az üveget...

 © keri2015. jún. 24. 13:14 | Válasz | #12983 
Én csak piciben csináltam, órát akart csinálni az asszony, és kezembe nyomta hogy fúrd ki :D

Én oldalról egy tűből locsoltam a furatba folyamatosan a vizet, és úgy nyomtam telibe a gyémántporos dremmelt.

A sziliciumkarbid nem keményebb mint a korrund?
Legalább is a wolframkarbid szerszámokat azzal is lehet köszörülni a gyémánton kívül.

 © cptMcLane2015. jún. 24. 11:53 | Válasz | #12982 
Igen, a korund az alumínium oxid AL2O3, a tizes skálán 9-es keménységű, onnan feljebb már csak a gyémánt. Fémoxidos szennyeződései a zafir és a rubin.
De 7-es keménység feletti anyagot fúrni hatékonyan csak gyémánttal lehet, lehetőleg koronafúróval, hogy ne kelljen az összes anyagot megenni, ami a furatban van. És fúrószáron keresztűl öblitbe vizzel, hogy hütse és kihozza az elkoptatott anyagot. Ahhoz meg kell egy "vizes tokmány". Az üveg is 6,5 - 7,5 között van.

 © keri2015. jún. 24. 09:54 | Válasz | #12981 

Igen egyes féldrágakövek nagyon kemények tudnak lenni.
Én fúrni akartam egy achát lapot, de a vidia nem vitte csak a gyémánt.

 © keri2015. jún. 24. 09:51 | Válasz | #12980 
A polirozó malom is jó, de a vibrációs hatékonyabb.

 © keri2015. jún. 24. 09:50 | Válasz | #12979 
Clarflex.hu
csiszolástechnikai bolt.
Én itt vettem korrundlisztet. Tetszőleges durvaságút lehet kapni. Nagyságrendekkel jobban koptat mint bármelyik természetes kő. Homokfúvókba használják. Szerintem ha rájuk kérdezel a vibrációs polírozóba való anyagot is tudnak adni, de a honlapjukon nem találtam.

De ha sima 1000-es feletti korrundot szappanos vízzel keverve beleraksz, az is szépen kipolíroz neked idővel bármit.

 © cptMcLane2015. jún. 23. 15:55 | Válasz | #12978 
bocs a nagy képért...

 © cptMcLane2015. jún. 23. 15:55 | Válasz | #12977 

Ilyen a tenger által megkoptatott/csíszolt sörös, pezsgős, üdítős üveg kavics, ennek már csak a polírpaszta kell...


 © cptMcLane2015. jún. 23. 15:48 | Válasz | #12976 
Ásványokat féldrágaköveket koptattunk, políroztunk dobban, ilyeneket :








Forgó dobban csiszoláshoz 7-es keménységű (mohs skála) kvarc alapú ásványokhoz az élek koptatásától a polírozás elötti állapotig szilicium - karbidot használunk 3 lépcsőben 80, 200, 500-as szemnagyságban vizesen.
A polírozáshoz alumínium oxidot, vagy gyémánt pasztát szintén vizesen.

 © guliver832015. jún. 23. 14:06 | Válasz | #12975 

És milyen anyag lenne alkalmas polírozáshoz?
Például egy alufelnit polírozni.
Kézi utómunkát igényel egy ilyen polírozás?


 © jani3002015. jún. 23. 13:51 | Válasz | #12974 
De azért ez egy gyakorlatias jó ötlet , köszi .

 © jani3002015. jún. 23. 11:20 | Válasz | #12973 
Na most figyelhetem a méhben , mikor tolja be az "ember" a targonca villáit az oldalüvegeken :)

 © Csuhás2015. jún. 23. 10:39 | Válasz | #12972 
Polírozni nem alkalmas, de rozsdát pucolni, sorjázni jó lehet az üvegtörmelék. Ha a használatban lekerekednek a sarkok akkor még polírozni is lehet majd vele.

 © sasi2015. jún. 23. 09:59 | Válasz | #12971 

Idézet egy vibrációs polírozással foglalkozó weblapról:

„A mesterségesen előállított csiszolótestek korundot vagy szilícium-karbidot tartalmaznak és kerámia, fémkerámia vagy szerves kötésűek. Alakjuk lehet tetraéder, kocka, gúla, kúp, gömb vagy henger, de ezektől különböző, speciális alakzatokat is használnak . Általános, hogy a nagyobb munkadarabhoz nagyobb méretű csiszolótestet választanak, a bonyolultabb felülethez és kisebb munkadarabhoz kisebb méretű, többcsúcsú alakzatokat ajánlanak.

Polírozáshoz a lekerekített (esetleg gömb) idomok a megfelelőbbek, mert az éles sarkok durva karcnyomokat hagyhatnak a felületen.

Az adalékanyag, amely rendszerint valamilyen felületaktív folyadék, a forgácsleválasztást és az öblítést segíti, de korrózióvédelmet is nyújt.”

 © Csuhás2015. jún. 23. 08:00 | Válasz | #12970 
Most jut eszembe esetleg ki lehetne próbálni az edzett szélvédő üveg töréséből származó üvegmorzsát is. Ránézésre ideális anyag. Bontókban, vagy erdőszéli parkolókban szvsz ingyen összesöpörhető.

 © Kopirnyák2015. jún. 22. 22:03 | Válasz | #12969 
Sajnos ilyen nincs. Én koptatódobban szoktam 10-20 mm-es alkatrészeket csiszolni, polírozni.

 © vjanos2015. jún. 22. 21:44 | Válasz | #12968 
Szpinya ezzel foglalkozik.
Itt is regisztrálva van, de már egy ideje nem szólt hozzá... Ő talán tudna segíteni.

 © jani3002015. jún. 22. 21:32 | Válasz | #12967 
Bocsánat ! stencilezett - stancolt

 © jani3002015. jún. 22. 21:31 | Válasz | #12966 
Siheder koromban a nagybátyámnál láttam , hogy mókuskerékben koptatja a stencilezett kis alu lapokat :)

 © jani3002015. jún. 22. 21:23 | Válasz | #12965 
Az mi fán terem :)
Bevallom némi rezesbandázást próbáltam egyszerűsíteni :) De van mosogató dörzsi :)

 © keri2015. jún. 22. 21:13 | Válasz | #12964 
Clarflexnek nincs vibrációs polírozóba való anyaga?

 © jani3002015. jún. 22. 21:08 | Válasz | #12963 
Igen , én is így gondolom .
A tüzépen csak ezt az apró kavicsot találtam éppen . Próbára vettem két vödörrel .(egy két százas )
Abba maradt a dolog , de majd szerzek keményebb követ .

 © guliver832015. jún. 22. 20:39 | Válasz | #12962 

Neked akkor van ilyen géped esetleg?

 © guliver832015. jún. 22. 20:38 | Válasz | #12961 

Most csak úgy megtetszett, hogy milyen szépen meg tudná, így csinálni az alufelnimet.
Köszönöm!

 © Kopirnyák2015. jún. 22. 20:34 | Válasz | #12960 
Ezt az oldalt nézd meg itt mindent megtalálsz a felület tisztítás területén. Én azt szeretem még bennük, hogy ha kérdezek, még válaszolni is tudnak a problémára, nem csak találgatásokba bonyolódnak.

 © Gyati2015. jún. 22. 20:32 | Válasz | #12959 
Szia!

Jogos.
1.59-nél az azért durva.

 © guliver832015. jún. 22. 20:21 | Válasz | #12958 

Néztem azt a videót hát nagyon érdekes!
Közben találtam egy ilyet.
Felni

Milyen anyagot használnak a felni tisztításához?


 © Danibá602015. jún. 22. 19:54 | Válasz | #12957 

Hát, a körömollós vágásnál kezdett megrendülni a bizalmam. Az igazmondásában:))


 © Frédi2015. jún. 22. 19:52 | Válasz | #12956 
A mészkő puha.bazaltot vagy roppantott kavicsot javasolnák, ezt használják a multi térkőgyártók a fölső koptatórétegnek.

 © PSoft2015. jún. 22. 19:27 | Válasz | #12955 

Igaz,hogy én nem tervezek koptató dobot fusizni,de...
Egy ilyen faxxxa csípőfogóra,nagyon fáj a fogam!:)))


 © Motoros2015. jún. 22. 13:34 | Válasz | #12954 
Ez nagyon jó!!. én pici sajer dobot szerkesztettem de az ezerszer melósabb mint ez.

 © jani3002015. jún. 22. 13:01 | Válasz | #12953 
Köszi !
Én mészkő zúzalékkal próbáltam betonkeverőben , de nem volt az igazi .
Kipróbálom a gyöngykavicsot is .

 © Csuhás2015. jún. 22. 12:49 | Válasz | #12952 
Gondolom lehet venni profi koptató kerámia gúlácskákat, de házi viszonyokhoz szerintem jó a gyöngykavics homok keverék.

 © jani3002015. jún. 22. 12:35 | Válasz | #12951 
Jó ez :)
De mi a koptató anyag ?

 © Csuhás2015. jún. 22. 12:13 | Válasz | #12950 
Házi koptató dob apróbb cuccok rozsdátlanítására, sorjázása, fényesítésére.
Primitív, de működő megoldás:
Fusi vibro
Profibb változat:
De luxe

 © Csuhás2015. jún. 06. 16:34 | Válasz | #12949 
Sokan vettek itt a fórumon élkeresőt, itt egy nagyon egyszerű kis eszköz ami néha jól kiegészíti azt.

kiegészítő

 © vbodi2015. máj. 04. 06:18 | Válasz | #12948 
Leírtad a tuti megoldást.

 © guliver832015. máj. 03. 18:55 | Válasz | #12947 
Egy kicsi eszterga főorsója lenne.

 © kmajer2015. máj. 03. 18:06 | Válasz | #12946 
"nem mondták, hogy nem a foga fáj" - Ludas Matyi-ból

szóval, milyen orsó is lenne?
maró, eszterga, terhelés, fordulatszám, szükséges futáspontosság.
Ház kialakítása milyen?

 © guliver832015. máj. 03. 17:30 | Válasz | #12945 

Az első CNC eszterga már működik.



 © guliver832015. máj. 03. 17:19 | Válasz | #12944 

Egyenlőre csak az orsó van kész, már egy ideje, csak nem tudom, hogy milyen csapágyakat kellene rátenni és milyen elrendezésben.

 © svejk2015. máj. 03. 16:00 | Válasz | #12943 
De úgy is az lesz majd, hogy kap két mezei mélyhornyút, kissé előfeszítve aztán első esztergának ideiglenesen jó lesz negyven évig.
Főleg ha a célnak megfelel.

 © svejk2015. máj. 03. 15:58 | Válasz | #12942 
Azoknál van egy csőtengely és azt hajtja a szíj.
Nem illik a főorsót egy irányba terhelni a szíjfeszítéssel.
Persze azoknál sokkal hosszabb a főorsó mint itt.

 © svejk2015. máj. 03. 15:54 | Válasz | #12941 
Most nézem, ez nagyon rövid orsó, lehet túlhatározott lenne minkét végén "O"-ban.
Ugye nem ismerjuk a megmunkálás pontosságát sem a tengelynek sem a háznak.
Ebben a hosszban lehetne használni mindkét végén tandemben a ferdéket és a két véget "O"-ra hozni.
így: <<-->>
Nem baj ha nem egyforma átmérőjűek a csapágyak, hajtott szerszámoknál is bevett szokás.

 © vjanos2015. máj. 03. 15:49 | Válasz | #12940 
Középre elfér, egy retesszel megoldható a szíjtárcsa menesztése...
Csak a szíj csere szívás 😃

Régebbi kis esztergák így vannak megoldva.

 © svejk2015. máj. 03. 15:48 | Válasz | #12939 
A 7008 15 mm széles, pont jó belőle 1 pár univerzálisan párosítható a 28,7 mm hosszra.

Persze nem olcsó...de ezek precíziós csapágyak.

 © guliver832015. máj. 03. 13:30 | Válasz | #12938 

Nem tudom, hogy lehetne visszafogni és egy kicsit leszedni belőle, hogy szélesebb csapágy is odaférjen.


 © kmajer2015. máj. 03. 11:54 | Válasz | #12937 
a 7210 csak 20 széles,
a 40-es átmérő szívás

 © guliver832015. máj. 03. 11:33 | Válasz | #12936 

Szia!
Ha ezt az elrendezést használnám amit leírtál sehogyan sem lenne jó. Most néztem a csapágy méreteket és az 50 átmérőben 2 db csapágy és a 40 átmérőben 2 db csapágy jóval szélesebb mint ami nekem van hely.


 © guliver832015. máj. 03. 11:23 | Válasz | #12935 

Szerintem itt lett elrontva ez a főorsó, hogy rövid és nem lehet szíjtárcsát rátenni esetleg középre azt nem tudom mennyire megoldható lenne.


 © kmajer2015. máj. 03. 11:18 | Válasz | #12934 
Hello,
a 14-es hosszon labirint tömítés
átm 50-re 2db ferde hatásvonalú "O"-ban távtartóval, hogy
a menetes részre tett szorítóval meg tudd feszíteni
átm 40-re 2db ferde hatásvonalú "O"-ban hogy
a menetes részre tett szorítóval meg tudd feszíteni

a kérdés már csak az, hogy a behajtást hogyan oldod meg :)

 © guliver832015. máj. 03. 11:02 | Válasz | #12933 

"""Épül a gépem ::: Adamant gépe"""

Főorsó csapágyazással kapcsolatban volt egy pár kérdés, oda nem akartam szemetelni így itt kérdezek. Nekem lenne egy ilyen főorsó készen, milyen csapágyazást lehetne erre tenni?




 © Gabcsi54562015. ápr. 13. 17:38 | Válasz | #12932 
Igen ilyen szorítóra gondoltam, de nem találtam erre vonatkozó adatot...

 © kmajer2015. ápr. 12. 11:54 | Válasz | #12931 
Nagy fordulaton mindig ügyelni kell a forgó
tömeg kiegyensúlyozottságára.
Amennyiben a többi alkatrész kiegyensúlyozott,
ha jól emlékszem "Tarantorque" termékek között találsz megfelelőt.

 © Gabcsi54562015. ápr. 12. 11:10 | Válasz | #12930 
Sziasztok,

Valaki tudja hogy meddig lehet pörgetni tengelykötéshez használt kúpos szorítókat? Mikor kezdi berázni a tengelyt, főorsóhoz lenne érdekes, kb 12000 fordulaton lehet még használni őket?

Üdv

 © lovas gyula2015. márc. 14. 18:58 | Válasz | #12929 
Ha jól értem amit irtál akkor a két motor tekercsei igy sorba vannak kötve.

 © Sásdi Zoltán2015. márc. 14. 18:28 | Válasz | #12928 
H1 vezérlőm van, csak 3 tengellyel bír, viszont így 4 motorom van, ezért csináltam a két Y motorokból egyet.
Előre kell bocsátanom, mielőtt agyonlőnek az Okoskák, én sok mindent máshogy csinálok, eddig bejött, egyszer (3x)nem, ugyanis három lányom született.
Visszatérve a motorokra: a léptecsek nyolc kivezetésüek, illetve megtalálható rajtuk, némi kutakodással. Az egyiket hagytam eredeti állapotába:6 kivezetéses,unipolárisnak. A két középkivezetés ment a táp pozitívra, a maradék 2-2 kivezetés ment a második motor kibontott négy tekercsére, alaposan kikutatva, hogy az átmenő áram mindkét motorban ugyanazt az elmozdulást eredményezve. Ezért írtam: az egyik soros, a másik párhuzamos.

 © designr2015. márc. 14. 10:50 | Válasz | #12927 
Ezta akét motort sorbakötve..ezt nem értem..csillag-delta..
A két motor összekötése szerintem is jó ötlet..egy nagyobb léptecs..esetlegg még lassítva is..nagy nyomaték..el tudja csavarni a gépet..abban bízni hogy hetekig szinkronban marad..nem lehet..
Régen Varsa írta a régi német gépéről..azt mindig rendszeres időközönként ütköztette..így visszaállítva a szinkront..A tengelyek összekötése vagy bordásszíj..vagy nekem olyan ötletem is van hogy a két orsó végére két szembefordított derékszög hajtómű..pl egy csötengellyel összekötve..az sem biztosan jó ha teljesen szoros az összekötés..pl szervóknál lehet ráhajt a másik tengelyre?A lényeg hogy ne engedjen annyit hogybajt okozzon..A két tengely pedig Machban összefogva..vagy szervóknál slave-ben?Egyik vezérlő a másik encoderről kapná a jelet..Nekem is tervem a dupla tengely..

 © aszti2015. márc. 13. 17:44 | Válasz | #12926 
Köszi az infót.Én is hasonlóra gondoltam.Titokban reméltem hogy nem kell hozzá nyúlnom,de ha így jobb akkor átalakítom.

 © Sásdi Zoltán2015. márc. 13. 15:16 | Válasz | #12925 
Az én kis gépem Y tengelye kettős, két motorral hajtva. Rendszertelenűl megszorul, kézzel kellett helyrehozni, megint ment x ideig, megint megszorult. Végül összekötöttem a két tengelyt egy bordás-szijjal, azóta minden OK. Mindez történt annak ellenére, hogy a két motor, tulajdonképpen "egy" volt, azaz az egyik motor sorba volt kötve a másikkal, persze a tekecsek bekötésének alapos átgondolása után. Az egyik "csillagban" a másik "deltában"


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com