FIGYELEM !!!!

Az sgforum (ez a hely) megszűnése után a
http://forum.hobbycnc.hu
címen találjátok meg a fórumot változatlan tartalommal!
Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Mechanikai ötletek
Sinek, hajtások és egyéb mechanikai kialakítások, megoldások.

Ez a téma le van zárva!

Listázás időrendben


 © Kisamotors2016. aug. 18. 23:28 | Válasz | #13455 
Hm, valóban.
Nem gondoltam volna, hogy majdnem az ellentkezője a jelentése, mint ahogy használtam.

Szakbarbár: A szakmájához ért, semmi máshoz nem.

 © zozo2016. aug. 18. 22:35 | Válasz | #13454 
"...azt egy marós szakbarbárságnak hívná..."

Pont annak nem, mert aki szakbarbár, az csak egy dologhoz ért, de abban úgymond, Király! Viszont semmi máshoz nem ért.

 © Kisamotors2016. aug. 18. 21:57 | Válasz | #13453 
Tudom én azt, hogy a fizikát nem érdekli, hogy nekem mihez van kedvem, vagy mire van pénzem :)
Merev vázzal, tömeggel is tisztában vagyok.
Elég csak pár percet dolgozni a nagy oszlopos fúróval. Azt a szilárdságot esélytelen megközelítenem.
A lehetőségeimhez mértem szeretnék egy egyenszilárd gépet építeni.
Kösz a szakértést Neked és mindenkinek!


 © Kisamotors2016. aug. 18. 21:42 | Válasz | #13452 
Na igen egy-két mérőóra nagyon le tudja lombozni a kedélyeket :)
Az addig masszívnak gondolt szerkezet kézzel jól megnyomorgatva is több tizedet hajlik.

A kis fából tákolt cnc micsodám, X síkban olyan 1-1.3mm-t rugózik, mégis tudok vele alut marni 3-as egyélűvel.
Ennek ellenére két azonos darabot is 1-2 tized pontossággal megcsinál.
Jó, mondjuk azt egy marós szakbarbárságnak hívná, de még mindig sokkal gyorsabb, pontosabb kényelmesebb, mint a fűrész, reszelő, oszlopos fúró. Hobby.

 © Frédi2016. aug. 18. 21:37 | Válasz | #13451 
A Bankimajki topikjában láttam a linkelt plazmavágó gépek között egy gépet, amin mnden tengely, görgős lánc hajtású. Mi a hátránya ennek a technikának, hogy nincs elterjedve?

 © svager2016. aug. 18. 13:09 | Válasz | #13450 
Masszív gép lehet,ha csak 2 századot hajlik.

Megmértem egyszer a Bf45-ös marógépemet,5kg-nál 2 századot,20kg-nál 5századot hajlik a főorsónál,pedig 360kg és öntvényből van.

Össze kellene csavaroznom ilyen profilokból egy masszívabb gépet..

 © korbendallas2016. aug. 18. 12:32 | Válasz | #13449 
Legalább 4 golyósor van

 © korbendallas2016. aug. 18. 12:30 | Válasz | #13448 
Ezt ugye Te sem gondoltad komolyan:(Csavaró igénybevételkor a golyósor végén lévő egyetlen golyó adja át a nyomóerő legnagyobb részét.)

 © sanyi842016. aug. 18. 12:19 | Válasz | #13447 
Ezzel azt akarod mondani sík kell a sín felfogatáshoz? A #13441 ben leírtam a felmarásról az aggodalmamat vagy inkább tapasztalatomat. A sín sem egyenes, még feltételezhetően oldalnézetből sem. Valószínű profi gépgyártók azért feszítik oldalról is a síneket nem csak síkra csavarozzák.

 © Szalai György2016. aug. 18. 09:53 | Válasz | #13446 
Bár nehéz, de elfogadom, hogy a kevesebb eszközt igénylő megépíthetőség, és a későbbi átépíthetőség, egy Hobbyistának fontosabb anyagválasztási szempont lehet, mint a mechanikai merevség.
Ezzel megmagyaráztuk az alu profil létjogát.

És mi az uralkodó vélemény az egy kocsis megvezetésekről, amikor nyomóerő helyett csavaró erő hat a kocsira.
Először annak fényében, hogy a kocsik (Ma) csavaró igénybevétellel szembeni ellenálló képessége kb. század része a (C0) nyomó hatás elleninek.
Ami sokkal rövidebb életciklust is jelent.
(Csavaró igénybevételkor a golyósor végén lévő egyetlen golyó adja át a nyomóerő legnagyobb részét.)

 © keri2016. aug. 18. 09:15 | Válasz | #13445 
Egyébként egyrészről igaza van azoknak akik a túlméretezett merevséget erőltetik, mert abból soha nem elég, de én is azt veszem észre, hogy adott feladatra leméretezett gépeim rendre dupla olyan vaskosak mint azok amit a gyakorlatban használni szoktak :) szóval nem kell aggódni, ha belerakod az anyagot jó lesz.
Nyilván nem egy mikrokristályos, pihentetett öntöttvas ipari marógép, 5Tonnával, de nem is egy fa mechanikás gép, faszív faragásra.

 © keri2016. aug. 18. 09:12 | Válasz | #13444 
Jó lesz az. Láttam már hasonló felépítésű gépet. Kézzel nem tudtam 2századnál többet belehúzni. Gyönyörűen dolgozik már lassan 10 éve ismerősnél, kb. arra használja amire te is akarod.

 © svager2016. aug. 18. 07:24 | Válasz | #13443 
A Gyurinak pedig igaza van.

"A cél alu marás jó felülettel, maximum 6mm-es maróval, remélem reális elvárás"

Szerintem,ha 6mm maróval akarsz dolgozni a gépnek tudnia kell min a dupláját is elviselni.

Teszteltem a gépemet,acélban 12mm maróval telibe a 2mm fogásmélység is megy,viszont ha a felület is számít,max.6-8mm maróval,max. 1mm fogásmélység az ideális.



 © Kisamotors2016. aug. 17. 22:18 | Válasz | #13442 
Miért ebből? Leírta.
Könnyű szerelhetőség, könnyű megmunkálni, méretre marózni, könnyű módosítani.
A széles sínt szinte csak fel kell csavaroznom, összedobva sincs benne 1-2 tizednél nagyobb hiba.
Konzolként, távtartóként működik.
Mit kellett volna használnom? Valami teljes öntöttvasból készült, köszörült, vagy hegesztett acélváz ennél egy nagyságrenddel kerül többe.
Az utánajárásról, egyeztetésről a forgácsolóműhellyel, hurcibálásról nem beszélve.
Nekem az kinlódás és nem hobby.

Ma mértem le, 110 kiló eddig, ha egyenszilárd gépet szeretnék, akkor most jön a neheze.
Amiatt továbbra is aggódom, az az e feletti felépítmény :)

 © sanyi842016. aug. 17. 21:36 | Válasz | #13441 
Szerinted a marás mint tecnológia pontos? Mert ha a gépváz maróra feltételkor a lefogatásnál megcsavarodik akkor kiengedve is vinni fogja a csavarodást. IPE profil talán jó választás lehet. Akár mit is csinál az ember a hegsztés csavarodást visz a vázba. Mondjuk simán csavarozva és mava esetleg K720 ból jó lenne. De szerkezeti anyagként ilyen drága anyagot luxus használni. Minden esere marós tapasztalatból mondom az legalább nem vetmedik. Persze hegeszteni se lehet.

Kedvenc munkáimhoz talán valamikor készül egy gép. Ott két motor lesz, egy nagy és egy kicsi. Légrugós könnyíés persze kiiktatható. Y tengelyt rövidebbre akarom venni, ergonómia a legfőbb szempont.



 © vjanos2016. aug. 17. 21:33 | Válasz | #13440 
Áhh, ezzel az aluprofillal is csak a gond van :)
- Házilag nem olyan jó darabolni
- A találkozó végeket azért csak merőlegesre kéne marni
- Úgysem találni épp akkor pont ahhoz a profilhoz tartozó kötőelemet.
- Unalmas a laposvasat furkálni, menetelni, darabolni :)

 © remrendes2016. aug. 17. 21:27 | Válasz | #13439 
Raktunk ossze egy par dolgot a gyartasba ilyen profilokbol. Nekem a kotoelemek a gyengek.
Gondolkodtam en is profilos vazban, de az osszeallitas utan hegesztve.

 © kari2016. aug. 17. 21:19 | Válasz | #13438 
Természetesen akkor is készültek alu gépek, én inkább csak a trendet akartam érzékeltetni.
És még mindig azt mondom a hobbiban az a szép, hogy ma felépítem a cnc gépet, holnap pedig szétszedem és csinálok belőle egy Varga féle fűrészt :))

 © svejk2016. aug. 17. 20:54 | Válasz | #13437 
Szerintem... copyright: Szalai György :)

 © svejk2016. aug. 17. 20:53 | Válasz | #13436 
A fejlődés vitathatatlan, de az aluprofilos gépek hamarabb készültek mint a hegesztett vázúak.
Már az első találkozókon is ott voltak az Item profilosok.

 © kari2016. aug. 17. 20:49 | Válasz | #13435 
Itt is folyamatosan megfigyelhető a fejlődés.
Amikor én még látogatni kezdtem a fórumot sokan gondolkodtak a favázas gépben léptetőmotorral fióksínnel. Ezekkel lehetett egy "10 éve Szeretlek Kati" fa szívet kimarni, úgy hogy néha a lépésvesztés látványosan pont a közepén okozott egy elugrást.
Aztán elkezdődtek a hegesztett zártszelvényes gépek építése,ki homokkal ki valami polimer betonnal próbálta a rezonanciát mérsékelni és egy elfogadott gépet csinálni.
Ahogy én itt észrevettem ezeknek a gépeknek az építése folyamán ütközött mindenki a legtöbb nehézségbe, a hegesztett váz tekeredett, a sínek helyét be kellet maratni néha a világ másik végén vállalták csak el olyan áron ami megfűzethető egy hobbistának, és bele is fér marógép megmunkáló területbe.
Nagyon sok ilyen gép építése állt meg a végkifejlet előtt, és került az adok-veszek rovat heti rendszerességgel megjelenő folyamatos árcsökkenéssel szereplő portékájává.
És talán egy-két éve belekerült a képbe az alu építőprofil, Item, Bosch, stb.
Meggyőződésem, hogy az egyik legjobb választás egy hobbistának, nagyon könnyű szerelni, szinte roncsolásmentes az összeszerelés és a szétszedés. A pontosságok teljesen megfelelő a hobbi szinthez. Nem utolsó szempont az sem, hogy a valamit elszúrunk azt egyből látjuk, és nem akkor amikor megérkezik a 2 hete megrendelt nem kis pénzért műhelyben legyártatott alkarrész. Én nagyon sok mindent építettem már belőle. Nem hiszem, hogy az otthoni gépépítésekhez ennél nagyobb befektetést kell.
Egy masszív 'VAS" gép az már nem hobbi szint az már egy kicsit több !
Lásd. Farkas Ádám


 © Szalai György2016. aug. 17. 20:04 | Válasz | #13434 
„Álmok álmodói – világraszóló magyarok”
Tehetek én arról hogy álmodni élvezetesebb mint csalódni?

Nincs bajom az Item profilokkal. Lehetnek elég jók is, pl. könnyű hídnak.


Ez nem elég jó!

Mert hajlítással szemben nem a tagolt külmérete számit, hanem a belső mag mérete, ami talán 20x20mm ha lehet.
Míg a fenti 80x80 külméretű profilban ott rejtezik a sarkára állított 56x56mm zártszelvény.

És itt nem könnyű dinamikus híd lesz ezekből a soványkákból, hanem statikus alépítmény, aminél még a tömeg is csak jótékony hatású.
Akkor miért ebből? Mi szól mellette?

 © Kisamotors2016. aug. 17. 18:16 | Válasz | #13433 
Láttam, hogy keresel, de ez valamilyen 70-es INA. :)

 © Kisamotors2016. aug. 17. 18:16 | Válasz | #13432 
Igen a 80 kilós öntvény kicsit túlzás, de ez volt "olcsón" szép állapotban.
A vastagfalú profil így duplázva már nem olyan sovány, elég jó ötvözet. Egy kompromisszum, ahogy Keri is mondta.

A 70mm széles acél sín is jól összetartja, így egy blokkot alkotva már nekem remélem megfelel.

Jobban tartok az oszlopoktól és különösen a Z egységtől, azzal könnyű elrontani egy gépet.

Szintén, ahogy Keri is említi az alul felül sín nagyban csökkenti az orsó kinyúlását, ami szerintem nagyon meghatározó a merevség szempontjából, sok hátrányát nem látom.

Fix hidas, mozgó asztalos konstrukció nekem szimpatikusabb, nagyon lecsökkenti a munkaterületet és-vagy növeli a méretet. A sínek meg adottak, 780mm-es sínnel kár lenne 250-300mm-en dolgozni.

Ez 70mm széles sín, 95mm a kocsi azaz majdnem akkora, mint két 25mm-es kocsi egymásra tolva.
Az a hátránya megvan, hogy kettő "sok" egy pedig talán kevés.
300W leadott teljesítménnyel meg is elégednék, nekem a minőség és pontosság fontosabb, mint a termelékenység.
Viszont 20-30mm mély profilmarásra alkalmasnak kellene lennie. (ami nagyrészben a marószáron múlik).

Kösz mindenkinek a válaszokat.

 © vjanos2016. aug. 17. 13:59 | Válasz | #13431 
Az a szép széles dupla furatos sin vélentlenül nem THK HRW 50 ?
:)

 © keri2016. aug. 17. 08:42 | Válasz | #13430 
Egyébként megértem az ellenszenvedet az ITEM szerű, előre gyártott elemekből épülő szerkezeteken, de meglepően okosan vannak kitalálva, és a látszat ellenére elég jól közelít az optimális megoldáshoz.

Én akkor döbbentem erre rá amikor egy lemezekből összerakott gyári quadkopter vázat jól lefikáztam, elkezdtem áttervezni, meg számolni, és kiderült hogy elhanyagolható mértékű javulást tudnék csak elérni úgy ha szabadon formázható héjszerkezettel akarnám pótolni ugyan akkora tömegű anyaggal.

Persze mindig lehet jobbat tervezni, de a gyakorlatban a praktikum és a könnyű szerelhetőség nagyobb előny, mint a tökéletesség. Ezért van neki egy majdnem kész gépe, neked meg csak álmaid

 © keri2016. aug. 17. 08:37 | Válasz | #13429 
Van anyag azokban is. Jó lesz ez.
Asztal meg gondolom azért vas, mert ez volt, de valóban túlzás oda...persze ártani nem árt.

Az alul felül sínes elrendezés komplikáltabb, de megvan az az előnye, hogy adott híd szerkezet mellet, nagyobb az erőkar, vagyis erősebb lesz a híd. Az sem mellékes, hogy a Z kilógása a síkból kisebb, így ez is növeli a merevséget.

 © remrendes2016. aug. 17. 07:51 | Válasz | #13428 
A CAE szerint eleg jo eredmenyeket lehet elerni aluminiummal is. Mondjuk nem az ITEM profilra gondoltam, hanem a 20mm-es lemezre.

 © Szalai György2016. aug. 17. 06:19 | Válasz | #13427 
Az a gyönyörű vasdarab ott középen, az maga a stabilitás.
Az alumínium váz meg egyszerűen méltatlan hozzá, szerintem az egy 300W-os kis KaVo főorsó motorhoz való.
De, ha ez van, hát ez van.
Biztos működni fog. Valahogy.
Az egy kocsis megoldásokat szerintem kerüld, ha nem csak gravírozgatni szeretnél.
Az X alul-felül sin elrendezés is borzaszt, bár már több hobby konstrukcióban láttam.

 © Kisamotors2016. aug. 17. 02:21 | Válasz | #13426 
A cél alu marás jó felülettel, maximum 6mm-es maróval, remélem reális elvárás.

 © Kisamotors2016. aug. 17. 01:43 | Válasz | #13425 
Belekeztem egy kicsit masszívabb gép építésébe, ebben szeretném a tanácsotokat kérni.

Ez a az elképzelés , össze is állítottam nagyjából a keretet. .

Vastagfalú ITEM profil így összeállítva elég stabilnak tűnik.

Oszlopoknak 150mm széles 20mm vastag alu anyagom van, vagy 200mm széles 15mm vastag. Egyiket sem érzem elég jónak, leginkább acélból csinálnám, de azt nem tudom megmunkálni, és a rezonanciát sem tudom merre viszi.

Van egy félig kész gépem, amiről átmenteném az X és Z egységet..
Melyik lehetne a jobb X-nek?
A fotón szereplő széles sín egy kocsival, vagy a 25-ös 1-1 kocsival?
Előzőekből tanulva az Y tengely két oldalon két orsóval lesz hajtva, még nem tudom, hogy szíjas összeköttetéssel egy szervóval, vagy két léptetővel egyenként.
Bármilyen ötletet és építő kritikát szivesen fogadok.
Kösz!


 © Bozso7772016. júl. 18. 12:22 | Válasz | #13424 
Köszi!

 © Szalai György2016. júl. 18. 05:40 | Válasz | #13423 

 © Bozso7772016. júl. 17. 21:57 | Válasz | #13422 
Nem biztos hogy ide való, de a béna topikban nem kaptam választ, és elég sürgős lenne:

Kis help kéne...
Z tengelyt építek, ehhez keresek lineárokat. Egyenlőre úgy tervezem, hogy 150 mozgása lesz, egész mozgó rész súlya kb max 4kg. Ehhez elég lehet e THK HRW17 kocsi 4db. THK HRW17CA link Hátha ismeri valaki mire elegek ezek a lineárok.

 © remrendes2016. júl. 04. 20:13 | Válasz | #13421 
Koszonom. Akkor vagatok egy par darab lemezt.

 © Szalai György2016. júl. 04. 19:31 | Válasz | #13420 
A hobby forgácsológép vázszerkezettel szembeni legfontosabb elvárásnak a merevséget tartom.
Ezért az építőanyag számomra legfontosabb tulajdonsága az E (rugalmassági) modulus.
Legyen minél magasabb, ha lehet.

 © keri2016. júl. 04. 19:26 | Válasz | #13419 
Gyuri is ezt mondta :)

 © remrendes2016. júl. 04. 18:27 | Válasz | #13418 
En csak annyit talaltam, hogy lenyegesen kemenyebb es a szakitoszilardsaga es a folyashatara is magasabb.
A kerdes, hogy gepvaznak melyik lenne jobb.

 © Szalai György2016. júl. 04. 17:46 | Válasz | #13417 
Az AlMg4,5Mn0,7-nek az E modulusa és a hőtágulása kicsivel kedvezőbb, de nem jelentős a különbség az AlMg3-hoz képest.

 © remrendes2016. júl. 04. 17:07 | Válasz | #13416 
Gepvazhoz AlMg3 vagy a AlMg4,5Mn0,7 lemez lenne inkabb alkalmasabb? Nagyjabol azonos aron vannak.

 © D.Laci2016. jún. 29. 15:04 | Válasz | #13415 
Mindig van annyi hely a csavar mellett, hogy az illesztő stift elférjen, ha mégsem akkor újra tervezés, ha még úgysem fér el, akkor illesztő nútok, hornyok peremek készítésével megoldható. :)

 © Virbo2016. jún. 29. 13:12 | Válasz | #13414 
Sehogy, máshol csavarral. :)

Csak elvi síkon kérdeztem, ha pl egy olyan valamit kellene illeszteni egy másik valamihez, ahol a csavarhelyek nem használhatóak erre.
Na jól megfogalmaztam. :)

 © D.Laci2016. jún. 29. 11:19 | Válasz | #13413 
Átmenő furat nélkül hogyan lesz összehúzatva?

 © Szalai György2016. jún. 29. 11:08 | Válasz | #13412 
Pici irányeltérés zavaró lehet ilyen rövid hosszon, ha az eltérés mértéke és iránya minden furatnál állandó?

 © Motoros2016. jún. 29. 10:59 | Válasz | #13411 
"Hogy lehet ezt korrektül (és pontosan) megcsinálni? "
Ujratervezéssel. :)

 © Csuhás2016. jún. 29. 10:29 | Válasz | #13410 
A közdarabbal szerintem az a baj hogy a furatok szája ugyan találkozik, de az irányuk már nem biztos hogy egyezik.

 © Szalai György2016. jún. 29. 10:24 | Válasz | #13409 
Kisiparban, gondolom, segédeszközzel készítik.
Fog a szaki egy lemezt, ami kb. olyan vastag, mint a stift.
A lemezre feljelöli az illesztő szegek helyét, rátájolja az egyik félre rögzíti és együtt összefúrja.
Azután a lemezt megfordítva rátájolja a másik félre, rögzíti, és sablonként használva megfurkálja a másik felet is.
Dörzsárazza a furatokat, bekocogtatja a stifteket az egyik félbe, majd ráteszi a másik felet.
Ha elég pontosan dolgozott, akkor összehúzathatja a két felet.
De ha a gépe alkalmas a furatok megfelelően pontos pozicionálására, akkor sablonra sincs szüksége.

 © Oszi532016. jún. 29. 10:16 | Válasz | #13408 
Esetleg egy átmenőfuratos közdarab? Az egyik oldalával az egyik munkadarabhoz a másik oldalával a másik munkadarabhoz illesztve fúrni.

 © Csuhás2016. jún. 29. 09:38 | Válasz | #13407 
Szerintem sehogy. Esetleg úgy hogy az egyik mégis átmenő amit azután ledugóznak. ( A dugó lehet maga a szorosan illesztett stift is )

 © Virbo2016. jún. 29. 09:15 | Válasz | #13406 
Ha már a furat átjelölés a téma...

Mi a korrekt technológiája két munkadarab illesztőcsappal való egymáshoz illesztésének? Ha az egyiken megengedett az átmenő furat akkor ok, de ha mindkét félben zsákfuratba kellene az illesztőstiftet tenni?
Hogy lehet ezt korrektül (és pontosan) megcsinálni?

 © remrendes2016. jún. 28. 14:17 | Válasz | #13405 
Kb 10-12kg-ra saccolom a tomegem, de ez a kocsikra felszerelt, Z iranyban nem mozgo lappal egyutt.
Fekes motort egyelore nem tervezek.

 © Csuhás2016. jún. 28. 13:52 | Válasz | #13404 
Tokmánynál a perem biztosítja futást. Ez a jelölő csak a rögzítő csavarokhoz átjelöléséhez kell. A te példád még jobb, egy alaktalan öntött valamihez sok csavarral odafogott fedőlemezt csinálni ilyen jelölő nélkül nagyon keserves.

 © jani3002016. jún. 28. 13:33 | Válasz | #13403 
Egy amorf , több csavaros dekninél jó is az ötlet . De egy tokmányhátlapnál valami külön darabbal illene a futáspontosságot is biztosítani .
Egyébként vágtam már le gy szeletet diesel motorblokkból mert kellett egy egy pontos átalakítót csinálni váltóhoz :)
Ott jól jöttek volna ilyen csavarok :)

 © Csuhás2016. jún. 28. 13:24 | Válasz | #13402 
Van egy valamid amiben menetek vannak és hozzáfognád valami máshoz amibe lyukakat készülsz fúrni. Teszem azt egy tokmányt a hátlaphoz. A menetekbe betekered ezeket az edzett kis dugókat úgy hogy kb 1mm-re álljon ki a hegyük. Majd összeillesztve a két darabot egy fakalapáccsal megütögeted, és máris be vannak pontozva a csavarfuratok helyei. Egyszerű gyors és pontos. Az osztókör kimérése is pontos de ott könnyű elnézni, elszámolni a méretet.

 © jani3002016. jún. 28. 13:14 | Válasz | #13401 
Később gondoltam erre is .
De hogyan lehet használni .?
A tokmány adatlapján régen megadták a felfogó csavarok osztókörének átmérőjét .
Az illesztőperem készítésekor ezt is bekarcolja az ember . Ezután már csak egy pont tetszőleges helyre az osztókörön , utána körzővel hat fele osztom .Öt tizeddel nagyob lukra kifúr és örül :)
Hogy központosítod ezt a csúcsos valamit az illesztő peremmel ?

 © Csuhás2016. jún. 28. 11:44 | Válasz | #13400 
Így igaz, menetes furat átjelölő. A kitekeréshez való eltolt sliccelés tetszett meg rajta. Amikor én csináltam hasonlót akkor lelapoltam a csúcs tövét és hegyes fogóval szenvedtem ki a tüskét a furatból az átjelölés után. Csavarhúzóval ez egyszerűbb.

 © vjanos2016. jún. 28. 11:36 | Válasz | #13399 
Én osztókör furat átjelölőre tippelek.
Bútorlapok csapolásához csináltam régebben hasonlót...

 © jani3002016. jún. 28. 11:17 | Válasz | #13398 
Ha valami szintező akkor ok , de nem értem mi a jó benne ...

 © jani3002016. jún. 28. 11:13 | Válasz | #13397 
Ok ! De mégis , ez mi akar lenni ? :)

 © otako2016. jún. 28. 09:48 | Válasz | #13396 
Szerintem teljesen korrekt megoldás.Az egyetlen kérdés az, hogy mekkora lesz a súly amit mozgatnod kell, mert ha túl nagy (több mint 10 kg) akkor kellhet egy ellensúly illetve egy fékes motorra is szükség lehet...

 © sasi2016. jún. 28. 09:38 | Válasz | #13395 

Ötletes az ötleted!


 © Csuhás2016. jún. 28. 08:01 | Válasz | #13394 
Egy ötlet két képben:

 © remrendes2016. jún. 06. 16:03 | Válasz | #13393 
Ez jogos.

 © SYMLY2016. jún. 06. 15:32 | Válasz | #13392 
De ipari gépen is van ilyen kivitel.
Azaz működőképes megoldás ha nagyba is csinálják

 © remrendes2016. jún. 06. 14:58 | Válasz | #13391 
Najo, oke, de ez messze nem ipari kivitel lesz.

 © SYMLY2016. jún. 06. 14:31 | Válasz | #13390 
Nálunk ilyen ipari cnc van annak ilyesmi az Y-Z mozgatója

 © remrendes2016. jún. 06. 14:04 | Válasz | #13389 
Erdekelne masok velemenye errol a Z tengelyrol:
1. kep
2. kep
Sinek, orso, motor mar megvannak. Motortartot is megrendelem a napokban, illetve a szij es a tarcsak kivalasztasa folyamatban. A rajzon egyebkent 1:2.5 attetel van.
Annyi valtozas tortent a kepek ota, hogy az orso vegallasat allito utkozonek lett eleg helye a mozgashoz, illetve a motort felfogo csavarok kicsit kozelebb kerultek egymashoz, hogy allithato legyen a szijtarcsa magassaga.

 © jani3002016. máj. 16. 09:47 | Válasz | #13388 
Köszi !
Van négy görgős külön előtolóm , leégett motorral ,meg még két tartalék kis gép .
De amíg működik tuti nem fogok hozzányúlni :)
Lemezmunkához használom leginkább a gépet (kaszni szegelgetés :) ).

 © Virbo2016. máj. 15. 18:56 | Válasz | #13387 
(Nálam porosodik egy új gyári előtolóegység. ;) Sajnos csak egygörgős.)

 © jani3002016. máj. 15. 16:19 | Válasz | #13386 
Igen az is lehet , nem egy mai gyerek .

 © zozo2016. máj. 14. 17:59 | Válasz | #13385 
Lehet, hogy kikopott már a görgőn a huzalvezető árok és nem kapaszkodik eléggé.

 © jani3002016. máj. 14. 17:03 | Válasz | #13384 
Nemrég tönkrement a CO védőgázas hegesztőm munkakábelének a kapcsolója .
Szétszedtem , végül is egy picit hosszabb munkakábel lett . A fej kis görbületénél nem akarta rendesen áttolni a huzalt mindig akadozott . Levettem a sárgaréz idomot és nyitottam rajta nagyobb íve lett .
Most sokkal egyenletesebben adagol .
Hátha más is küszködik ilyen gondokkal .
Egy görgős az előtoló , hiába régi nagy ablaktörlő motoros .
Tudom négy görgős jobb lenne , de azt még meg kellene csinálni :(

 © jani3002016. máj. 03. 09:10 | Válasz | #13383 
Feszítőtüske ... ?

 © jani3002016. máj. 03. 09:09 | Válasz | #13382 
Valahol tényleg lukas :)
De ez kipufogó csőtágítónak készült , és így már nem egyszerű belenyúlni a másik oldalról ...

 © sufnituning2016. máj. 02. 20:31 | Válasz | #13381 
De jó lehet esztergában is megfogni vele pl egy javítandó ékszíjtárcsát, sokszor van, hogy a furatában tudom csak megfogni (vagyis éppen hogy nem tudom megfogni)az anyagot, ilyenkor esztergálnom kell neki egy tengelyt, ha az esztergapofák csukott pofaállásnál nagyobb átmérőjűek mint a furat.

 © órafaragó2016. máj. 02. 20:22 | Válasz | #13380 
A csőnek a másik vége is lukas!

 © jani3002016. máj. 02. 20:00 | Válasz | #13379 
A működése már megvan .
Nem láttam még ilyet , csak a forrcsőprést ismertem .
Kézifékes tárcsafékhez csináltam ma egy visszatekerő szerszámot , annak a képét kerestem , és így találtam ezt a klassz kis prést .

 © Csuhás2016. máj. 02. 18:27 | Válasz | #13378 
Az anyát a szögletei nem engedik elfordulni, az egész szerkezetet pedig amíg kézzel tekered addig fogja az O gyűrű. Azután pedig beszorul. ( Az anya és az egész szerkezet áll csak a fekete orsóval húzod össze a két gúlát. )

 © Danibá602016. máj. 02. 17:01 | Válasz | #13377 

Ha bedugod a csőbe. Hogy fogod meg az anyát?


 © RJancsi2016. máj. 02. 15:38 | Válasz | #13376 
Akkor már jobb a csiszoló paszta. Csak hamar elfogyna a "hónoló" is.

 © jani3002016. máj. 02. 14:50 | Válasz | #13375 
Na ez hamar megvolt :)
De hogy helyszínen kipufogó csövet tágítani , és nem kell az autó alatt hegeszteni , hát az király !
Volt már hogy kínomban hajlítottam csövet lemezből toldásnak ...
De akár egyszerű hónolófejnek is jó lehet , smirglivel ...

 © RJancsi2016. máj. 02. 14:45 | Válasz | #13374 
csőtágító...

 © jani3002016. máj. 02. 14:39 | Válasz | #13373 

Kíváncsi vagyok ki tudja mi ez ?
Lesni nem ér ... :)


 © jani3002016. máj. 02. 14:34 | Válasz | #13372 

Húúú ! Nagyon király dolgot találtam .
Lehet veszek is egyet :)




 © Csuhás2016. máj. 02. 12:44 | Válasz | #13371 
Egy ügyes megoldás ha hengert kell átmérőben átfúrni: szegnyeregprizma. Gyorsabb mint a fúrógép alá prizmát igazítani:

 © kly2016. ápr. 27. 14:04 | Válasz | #13370 
Nem kell túl sok 4-5 db A4 méret elég lenne egy évre is. Ezt a vágódeszka dolgot kipróbálom. köszi

 © Csuhás2016. ápr. 27. 13:31 | Válasz | #13369 
Ha sok kell akkor vegyél POM anyagot, nagyon szépen lehet belőle dolgozni. De apróságokhoz vettem már tescos műanyag vágódeszkát is :-)

 © kly2016. ápr. 27. 13:20 | Válasz | #13368 
sziasztok
Lehet nem jó topicba írok. bocsánat

Szóval keresek ötletet olyan anyagra amit jól tudok forgácsolni CNC maróval (nem kenődik),mérettartó, elektromosan szigetelő, lehetőleg táblás anyag legyen 1cm vastagságban. kb 6cm pogácsákat kéne kimarnom belőle pár furattal. mechanikailag nem kell túl erős anyag de fából azért nem akarom.

Plexit próbáltam de nem az igazi. Textilbakelit jó volt próbára de valami esztétikusabb homogén felületű kéne. A színe mindegy.

És persze ne is legyen nagyon drága.

?

 © Csuhás2016. ápr. 23. 07:56 | Válasz | #13367 
Egyszerű gyors osztófej kiegészítés oszlopos fúróra. Ha egy lyukkörre kell néhány furat, Plusz az asztal közepébe épített patronbehúzó is figyelemre méltó.

 © Aknai Gábor2016. ápr. 09. 21:01 | Válasz | #13366 
Szia Gábor,

igen tudom, már többször beszéltem Tiborral.
A szakmaisága előtt le a kalappal és nem lennék megsértődve semmilyen hozzászólásán, ami arra világítana rá, hogy mi az amit nem tudok. Hozzá képest sehol sem vagyok, ezért elfogadom a tanácsát és azt is, hogy nem megy bele olyan találgatásokba amik a hobbiban megengedettek.
Ebből valszeg soha nem jönne ki jól és emiatt érthető.
A másik része pedig rám van bízva, hogy ebből engem mennyi érdekel.


üdv, gaben

 © ANTAL GÁBOR2016. ápr. 09. 17:42 | Válasz | #13365 
Gábor ha tanulni akarsz akkor magánemberként megteheted . ...T45 címe telefonszám elérhető . Segítőkész ha megkeresed ( ezt bizton állítom ) DE amikor a fórumon szakmai ellentmondásba kerülsz vele akkor érdekes jelzőkkel fogsz találkozni és ha a tűrőképességed átlagos akkor meg fog változni a véleményed , és megsértve fogod érezni magad. A regisztrációd ideje nem nyúlik vissza arra az időszakra amikor ( még én is !!! moderálni voltam kénytelen )

 © svager2016. ápr. 09. 16:03 | Válasz | #13364 
Szerencsére résen voltam

Viszont sosem értettem ezt a kollektív bűnösség dolgot,néhány ember miatt...

 © PSoft2016. ápr. 09. 15:49 | Válasz | #13363 

Igazad lehet!

A #13357 után, magam is elgondolkodtam ezen, lehet, hogy nem volt etikus.
Részemről, visszavettem a #13354 linkjét.



 © Aknai Gábor2016. ápr. 09. 15:40 | Válasz | #13362 
Ugyan már.
Minden tiszteletem Tiboré és a tudásáé, szerintem nem veszi rossz néven ha egy kicsit tanulni szeretnénk ill. komolyabban belemerülni abba a témába, amit Ő fáradtságos munkával létrehozott.
Mert, hogy a cél akkor is az volt és ez most sem változott.

 © svejk2016. ápr. 09. 15:24 | Válasz | #13361 
Nem biztos, hogy jó néven fogja venni, hogy a törölt anyagait viszamásolgatjátok!


 © Szalai György2016. ápr. 09. 13:18 | Válasz | #13360 
Már van olyan.

http://www.robsy.hu/

 © Aknai Gábor2016. ápr. 09. 12:42 | Válasz | #13359 
Kellene egy olyan topik Tibornak, ahová ezeket a remek anyagokat összegzi.
És nem lehet hozzászólni!
Illetve kellene egy keménykezű Admin, aki a támadásokat csírájában elfojtaná.
Vadászfórum erre kiváló példa, persze nem mindennel értek egyet én sem, de aki személyeskedik és nem bír magával az hamar röpül.

 © Szalai György2016. ápr. 09. 12:42 | Válasz | #13358 
Vagy. . . Tartsuk tiszteletben az elhatározását, míg meg nem gondolja magát.
Közben őrizzük a békét a fórumon és amit Tibor45 ránk hagyott.
Szerintem néha most is ide figyel, és ha látja hogy érdemes, akkor majd ír is.

 © PSoft2016. ápr. 09. 12:33 | Válasz | #13357 

Kicsit, tovább is olvasgattam az akkori(2009 nov.)bejegyzéseket.

Idáig jutottam!:((

Én is azon a véleményen vagyok, hogy "vissza kellene csábítani".
No de...hogy???


 © Aknai Gábor2016. ápr. 09. 12:27 | Válasz | #13356 
Na, akkor ezt kb. egyszerre sikerült meglelni.

Szerintem Tibort vissza kellene csábítani az oldalra valahogy.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com