Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Mechanikai ötletek
Sinek, hajtások és egyéb mechanikai kialakítások, megoldások.

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © remrendes2014. nov. 19. 08:19 | Válasz | #12755 
Jogos. Igy mar nem is 130-as gerendan gondolkozom, hanem nagyobbon. Vagy lezervagatok 15-os lemezt, hogy meg jobban lelogjon. De akkor valoszinuleg megemelem.

 © Szalai György2014. nov. 19. 07:04 | Válasz | #12754 
A sin alá pakolt, sikolt U gerendának lehet még egy előnye, a mozgó tömeg csökkenésén kívül.
Hogy az U gerenda és a sin lelóghat a mérőlapról, hasznos munkaterületet nyerve.
Ha nem lóg le, akkor a szép mérőlap felületének egy értékes része nem kihasználható.

 © remrendes2014. nov. 17. 20:50 | Válasz | #12753 
Hello! Egy 600x600mm-es merolapra epitkeznek.
A 2 fele lehetoseg kozul, melyiknek mik az elonyei es hatranyai? Az egyik, hogy a linearis csapagyat kozvetlen a merolapra teszem, a masik, hogy a 2 szelere egy sikolt UPN gerendat fektetek es arra kerulnek a csapagyak. Nekem ez utobbi stabilabnak tuni, mivel, hogy kisebb a mozgo tomeg.

 © almacsutka2014. nov. 09. 20:48 | Válasz | #12752 
Sziasztok!
Talán tavaly láttam valakitől itt leírást golyósorsó (porvédő, forgács) védelemre. De sajnos most nem találom. Van bevált módszeretek?
Köszönöm!

 © drlevis2014. okt. 29. 23:26 | Válasz | #12751 
Üdv Grekon! Előre is öszönöm a tanácsokat és a segítségfelajánlást, élni fogok vele. Ahogy időm engedi nekilátok.

 © ANTAL GÁBOR2014. okt. 29. 14:06 | Válasz | #12750 
Szerintem nem önzáró. Egy csigahajtásnál az áttétel nagysága , a geometria és az anyagpárosítás valamint a felületi érdesség határozza meg hogy önzáró e. ( gépészetileg a fi és a mű értéke ) Ha önzáró akkor a kimenetre bármekkora nyomatékot tehetünk a bemenet nem mozdul meg . Egy 40 es áttételnél ez normális csigánál nem teljesül ( persze ha zsír helyett homok a kenőanyag akkor lehet ) . A napokban nézegettem az Agisys által forgalmazott csigahajtásokat ott is ezt az állításomat támasztották alá. A gyári osztókészülékeknél ha nem rögzítjük a megmunkálás elött a készüléket az ki is fog mozdulni

 © grekon2014. okt. 29. 13:46 | Válasz | #12749 
Heli .
" Miért a gyári körasztal vagy osztófej az önzáró ? "
Igen ! Nem is lehetne màs hisz maràskor magàra ràntanà az anyagot .
" a kottyanás a probléma de ez fönnáll a csigánál " igy van de de ez àllithato a gyári körasztal ès osztófejeknèl . Ès kikapcsolhatok . A rögzíto csavar a kèt asztalrèszt szoritja össze maràskor is meg szoktuk huzni picit hogy csokkentse a rezgèst .
" csak nekem fontos lenne az 1:40-es áttétel " mint màr emlitettèk a körasztalok áttéte nem ez ( ez az osztófejakè ) a a körasztalok inkàbb a 4(5) fokos osztàst hasznàljàk 1/90(72) .
" leköszörülnék/reszelnék hőkezelés előtt a hátából " Igen de a profilt nem tudod lereszelni s ott mèg durnà az anyagot . K1 ès M1-bol valoban készíthető jo lefejtőmaro de illik hátraesztergàlni .
drlevis-nek mèhàny tanàcs :
A marò átmérő min 0.5 modulal nagyobb kell legyen a csigànàl de azonos tűméret (+nèhàny szàzad )
Az megfelelő osztással előnagyolni muszàj !!
Ha nem tudod hátraesztergàlni a marot akkor esetleg 1-2 mm-es fejszalaggal nem dur annyira (?), de javasolnàm szerezz 50-60 mm átmérőjű 2-2.5 modulu lefejtőmarot s egy 25-30 mm-es csigàval a mèg jo lesz (jobb mint a kikinlodott maroval )
A 160 milis mèretet mèg hobbi cèlra is kicsinylem , probàld nagyobbra kèsziteni ( 160-180 milis csiga illene ) mèg ha lelog is kicsit az asztalrol .
Ha kell segitseg a csiga ( fogazàs ) szàmitàsban keress meg .
Sok sikert !

 © ANTAL GÁBOR2014. okt. 29. 10:24 | Válasz | #12748 
Miért a gyári körasztal vagy osztófej az önzáró ? ( nálam egy 10 es laptávú négyszögletes fejű csavarral kell rögzíteni ) de a behajtásnál is lehet egy fék . Egyébként is a kottyanás a probléma de ez fönnáll a csigánál is

 © ANTAL GÁBOR2014. okt. 29. 10:20 | Válasz | #12747 
A cikk 80 % a Terplán professzor munkájából lett átemelve. Engem Ő tanított és akkor érintett meg elöször a dolog . Rész vettem az akadémia székfoglalóján (természetesen a bolygóművekről szólt ) Kár hogy nincs már közöttünk . ( Húzott a táblára egy középvonalat és szimmetrikus alkatrésznél egyszerre egy időben két kézzel mesteri rajzot készített)

 © vjanos2014. okt. 29. 10:16 | Válasz | #12746 
Itt egy magyarázó videó is

Azt nem értem teljesen, hogy ha ez a megoldás nem önzáró, akkor hogy alkalmaznád osztókészüléken? Külön fékkel az adott pozíciókban?

 © vjanos2014. okt. 29. 09:58 | Válasz | #12745 

 © ANTAL GÁBOR2014. okt. 29. 08:57 | Válasz | #12744 
Egyébként az első fogszámkülönbségeken alapuló ( és így egyszerűen nagy módosításra alkalmas hajtómű ez volt . Azután csináltak b+b típusút ( az elv ugyanaz csak belső a fogazás . Aztán lett a B típus de ott kardán vagy oldham kell a kihajtáshoz. Mindnek a mottója az i = 1/1-( egy tört ) . De sorolhatnám a b típusúból lett a ciklohajtás vagy az orbit hidromotorok belseje , de a hullámhajtómű is . Visszatérve a k+k ra . Nagy módosításoknál rossz a hatásfoka de kb 20 ig bőven versenyképes ez mezei csigával . Amatőr viszonylatban a rossz hatásfok nem biztos hogy hátrány pl egy forgatónál. Én kb 20 éve csináltam egy példányt és néhány hónapja a sokszögesztergámhoz is készült egy 6 os lassítás ( 4 db kereskedelmi kerékkel profileltolás nélkül ) Sokkal kisebb a mérete mint egy akár két fokozatú lassító áttételnek. Fizetek egy sört aki megmondja hogy melyik az a 4 legkisebb fogszámú fogaskerék amivel ez realizálható ( Z nagyobb mint 17 )

 © Szalai György2014. okt. 29. 07:54 | Válasz | #12743 
Na, most már engem is nagyon érdekel.

 © ANTAL GÁBOR2014. okt. 29. 07:40 | Válasz | #12742 
No néhány szóban Ez egy fogszámkülönbségen alapuló csak külső fogakat tartalmazó hajtómű . Két napkereke van és az építéstől függően 1,2 3 bolygókerék párja van .A meghajtás a hídon történik a kimenet az egyik napkerék és a másik napkerék áll ( természetesen ha nem áll akkor a hajtómű" kikuplungolt" állapotban van ) a lassítás mértéke i = 1/ ((1-(a*b/c*d) )) A nevező értéke természetesen pozitív és negatív is lehet Ha egy 6 os lassítást akarok kivitelezni akkor a a*b/c*d értéknek 5/6 nak kell lenni de ha 7/6 akkor is 6 os lesz csak irányváltó . Ez volt a Galamb ötlete mert 3 napkereket használt és 3 as bolygókereket . Ha az egyik napkereket fogta le akkor előre ment a kocsi ha a másikat akkor hátra ha egyiket sem akkor ki volt kuplungolva . Ha profileltolással készülnek a kerekek akkor különböző gördulő körökön gördülhetnek ugyanazon tengelytávon és ilyenkor egy széles bolygókerék is elég ekkor a nevező a= c esetén ( a széles bolygókerék )
1-(b/d ). Egy további trükk : mivel a meghajtás a hídon történik ott is be lehet vetni egy áttételt ( pl fogasszíjj ) ekkor a 40 es lassítást egy 4 es fogassszij áttétellel és egy 10 et lassító bolygóművel el lehet érni Profil eltolt fogazattal pl egy 18/20 as napkerék választással megoldható. A széles bolygókerék fogszáma indifferens . Majd csinálok rajzot de kell valaki aki fölteszi A trükk mégegyszer i = 1/1-(b/d)

 © vjanos2014. okt. 29. 06:48 | Válasz | #12741 
Naná,hogy érdekel :)

 © ANTAL GÁBOR2014. okt. 29. 06:20 | Válasz | #12740 
Nekem többgyári osztókészülékem van. Tudom hogy a 40 es osztás a favorit. De meg lehetne próbálni a 36 ot ill a 60 at is . Korábban ( jól felszerelt háttérrel csináltam kereket ( ütőkéssel ) ma már ( 63 évesen ) nem fognék bele . Egy tipp : a magyar kerti kapákhoz lehetett kapni kereket a mezőgazdasági boltokban . Én megnézném . A másik tipp : egy K+K típusú bolygóművet ( a Galamb féle Ford T modell hajtóművét ) elég könnyű megcsinálni 40 es módosításra .( akár kereskedelmi fogaskerekekkel is ) Ha érdekel valakit folytathatom ( én korábban csináltam és bele is szerelmesedtem )

 © drlevis2014. okt. 28. 21:14 | Válasz | #12739 
Szia György! Biztosan találnék alkatrészt és igazad van egyszerűbb is lenne csak nekem fontos lenne az 1:40-es áttétel amint azt tegnap írtam. Na meg az igazság hogy szeretem magamnak elkészíteni amit tudok, sokkal "büszkébben" használom. Főleg ha működik is... :))

 © drlevis2014. okt. 28. 21:08 | Válasz | #12738 
Ja Üdvözöllek! (Bocsi de bunkó vagyok)

 © drlevis2014. okt. 28. 21:03 | Válasz | #12737 
Igen ez így van. Természetesen leköszörülnék/reszelnék hőkezelés előtt a hátából mint egy menetfúrónak, aztán hőkezelés, élezés, és mehet... talán...
Csináltam már ilyen menetfúrót amikor a kiesztergáló fejemet készítettem. K1-es anyagból készült majd hőkezelés, és a c-45-ös anyagba gyönyörűen dolgozott. Igaz az 0,5 mm menetemelkedésű volt. Ha megtalálom valahol felrakom a képet róla. Ebből gondolom hogy hátha működik trapézmenettel bronzba.

 © Szalai György2014. okt. 28. 12:58 | Válasz | #12736 
A szürke lyukacsos cső, a kormányerőt érzékelő mérőtranszformátor rendszer része.
Alatta a tengely csillag keresztmetszetű szakasza deformálódik a kormányerő hatására. Ezt igyekszik nulla környékére kompenzálni a szervó rendszer.

 © Szalai György2014. okt. 28. 12:48 | Válasz | #12735 
Hatékony kenőanyag jelenléte esetén (nagyon kicsi súrlódási tényező) az önzárás nem valósul meg. Szárazon pedig nem használom.
A gyári körasztal (1:90) és indexer (1:40) áttételek sem magukban önzáróak, hanem külön kialakított reteszek biztosítják elfordulás ellen.

 © KBalázs2014. okt. 28. 10:53 | Válasz | #12734 
Köszi mindenkinek. Reméltem, hogy ez a megoldás. Megnyugtató, bár az egyetlen kezembe akadt elektromos kormányszervo kiszerelve túl könnyen forgatható volt, ezért gondoltam valami kuplungos trükkre. Illetve a kocsi kapcsolási rajzán is említettek kuplungot. (Suzuki)

 © lovas gyula2014. okt. 28. 09:25 | Válasz | #12733 
A servo csak rásegit a kormány mozdulatokra. A kézi mozgatást nem blokkolhatja elektromos hiba.Az sem egyszerű ha menet közben megszünik a servo és áttér zsiguliba a kormány

 © Kristály Árpád2014. okt. 28. 09:22 | Válasz | #12732 
Halihóóó... KBalazs!

Úgy, hogy nem önzáró a csiga hajtása...
Nekem van egy tucat egyik sem önzáróóó.
Ez nem szakad át!

 © jani3002014. okt. 28. 09:13 | Válasz | #12731 
Eleve nem önzáró az áttétel . Ezért is nem igazán szerencsés körasztalhoz vagy osztófejhez ,szerintem .

 © KBalázs2014. okt. 28. 08:24 | Válasz | #12730 
Az egyik képen látható, szürke lyukacsos gyûrû a kuplung? De akkor ott valami rugónak is kéne lennie, hogy á.k.szakadás esetén bontson azonnal, és ne is tudjon megszorulni..

 © KBalázs2014. okt. 28. 08:20 | Válasz | #12729 
Elektromos szervókban hogyan oldják meg, hogy valami vezérlési hiba/motorhiba miatt ne önzárjon a kormány? (és ezzel ne célozzuk meg az elsô fát)

 © Szalai György2014. okt. 28. 06:49 | Válasz | #12728 
Sok energiát megspórolnál, ha készen találnál alkalmas alkatrészeket.
A Toyota kormányszervóban 16:1 áttétel van.
Csigaorsó acél, két bekezdésű, 20mm külső átmérőjű menet.
Csigakerék acél, de a 32 fogú „futófelület” egy 90mm külső átmérőjű kemény műanyag.
Befér a 160x160 zártszelvénybe, nem kottyan.
Hátha találsz valahol egyet.

 © PITU2014. okt. 27. 23:59 | Válasz | #12727 
szia drlevis
ezzel a szerszámmal az a baj , hogy nincs hátramunkálva így marásra nem igazán alkalmas,nyomni fog

csigakereket lehet ütőkéssel is készíteni olyan lefejtő marógépen , aminek a szerszámtengelyen van tengely irányú előtolása

csiga-csigakerék számítás:
egy adott áttételhez nincs köze a modulnak , a modul nagysága az átvinni kívánt erőtől függ.
ha megvan a modul és az áttétel akkor ki lehet számolni a csigakerék átmérőjét.
a kiszámolt csigához bármilyen átmérőjű csiga készíthető.
ha szabott a tengelytáv akkor nem lehet variálni
ha nem akkor érdemes a férőhelyhez képes elég nagyra csinálni , a nagyobb átmérőn kisebb a menet emelkedési szög , és kisebb lehet a hajtóerő mert a súrlódás is kisebb lesz.

 © jani3002014. okt. 27. 23:11 | Válasz | #12726 
Ezt a hszt valahogy észre sem vettem :))

 © drlevis2014. okt. 27. 22:26 | Válasz | #12725 
Köszönöm, megpróbálom ezek alapján.

 © hostya2014. okt. 27. 22:17 | Válasz | #12724 
Vagy itt egy másik leírás a méretezésről..

 © hostya2014. okt. 27. 22:08 | Válasz | #12723 
Nézd meg Sasi oldalán a csigahajtás méretező programot, hátha segít..

 © drlevis2014. okt. 27. 21:59 | Válasz | #12722 
Hát ez az, ezért kellene valami képlet vagy egy pontos átmérő ha valaki tudná...
Ha nem marad a kisérletezés

 © hostya2014. okt. 27. 21:47 | Válasz | #12721 
Az "átlagos, adott modulú" lefejtőmaróval meg az a baj hogy az átmérője -többnyire- nem egyezik meg a csiga átmérőjével.
Fogaskerék készítésnél lényegtelen az átmérő, de csigakeréknél lényeges...

 © drlevis2014. okt. 27. 21:42 | Válasz | #12720 
És így csinálnám valahogy. Az egyik lenne a csiga a másikból készülne a maró.
kép5

 © drlevis2014. okt. 27. 21:38 | Válasz | #12719 
Ez talán fogja forgácsolni a bronzot... remélem :)

 © drlevis2014. okt. 27. 21:36 | Válasz | #12718 

 © drlevis2014. okt. 27. 21:35 | Válasz | #12717 

 © drlevis2014. okt. 27. 21:35 | Válasz | #12716 
nem az 01-es videóban szereplő szerszámot készíteném el hanem ezt...

 © drlevis2014. okt. 27. 21:33 | Válasz | #12715 

 © jani3002014. okt. 27. 21:31 | Válasz | #12714 
Az elv működhet . Hátraesztergált csavart fogú lefejtőmaróval . Egyedi osztással előnagyolva . Így gondoltam én is .

 © hostya2014. okt. 27. 21:22 | Válasz | #12713 
Ha el tudod készíteni a MEGFELELŐ szerszámot(csigát) akkor működik...
Az a szerszám ami a 01 videón látható, az "parasztvakítás" nem fog forgácsolni, mert nincs hátszöge a vágóél(ek)nek..
Alukerék esetén még csak-csak ki lehet kínozni valahogy a fogazást, de bronzkerék esetén kizárt...
Hidd el nekem, próbáltam...

 © drlevis2014. okt. 27. 21:15 | Válasz | #12712 
Bocs György most néztem mit írtam az előbb...
9-es menetemelkedéshez milyen átmérőre lenne szükség?

 © drlevis2014. okt. 27. 21:10 | Válasz | #12711 
Azért szeretném 1:40 áttétellel mert az osztófejem is ilyen így a tárcsáit rá tudnám szerelni,így pontos osztást is tudnék vele csinálni.

 © drlevis2014. okt. 27. 21:03 | Válasz | #12710 
Amint időm engedi kipróbálom először poliamiddal mert a bronz egy kicsit drága a kisérletezéshez... :)

 © drlevis2014. okt. 27. 21:01 | Válasz | #12709 
Ha elkészítem a csigát és azzal marom ki a nagy kereket akkor szerintem működik a dolog, vagy rosszul gondolom?

 © hostya2014. okt. 27. 20:48 | Válasz | #12708 
Mintha éreztem volna, hogy valami ilyesmi módon szeretne "egyszerűen" csigakereket/csigahajtást készíteniGear

Körasztalhoz ez az eljárás is megoldható,csak éppen nem szerencsés...
Akár 2modulu kereket is lehet esztergán készíteni a videón látható eljárással, de ahhoz megfelelő szerszámot: -2modulos "trapézmenetfúrót"(40°)-kell előtte készíteni, ami szintén egy kihívás...

 © jani3002014. okt. 27. 20:47 | Válasz | #12707 
Rendben . Evvel a módszerrel működhet . Sőt 40-es évekbeli marós könyvben láttam is ezt a módszert , egyetemes maróra . 40 : 1 az osztófejek áttétele általában . A körasztaloké nagyobb . Györgynél a 90 sem lehet véletlen . (90x4 360 ? )A nagy kerék fogszáma kritikus lehet . Használhatóságot nézve .

 © Szalai György2014. okt. 27. 20:28 | Válasz | #12706 
Az enyémben (TOS SR500) egy bekezdésű, hengeres csiga és globoid kerék.
Kézi hajtásra és osztótárcsához állításra való, 1:90 áttétel.

 © drlevis2014. okt. 27. 20:23 | Válasz | #12705 
Szerintem működhet a dolog.

 © drlevis2014. okt. 27. 20:21 | Válasz | #12704 
01

 © drlevis2014. okt. 27. 20:21 | Válasz | #12703 
Egyedi szerszámmal szeretném megoldani valahogy így: http://www.youtube.com/watch?v=-umcQtrn1CQ

 © jani3002014. okt. 27. 19:58 | Válasz | #12702 
Egybekezdésű csigát láttam eddig még körasztalban .3 modulos emelkedéssel ez a módszer nem igen fog működni . Milyen szerszámod van hozzá ? Egyedileg gyártott ütőkéssel hallottam már ilyen csiga készítéséről , szép feladat .

 © drlevis2014. okt. 27. 19:52 | Válasz | #12701 
Illetve véleményed szerint egy bekezdésűvel nem lesz elég tartós? Természetesen nem fogok vele 3 mm-es fogásokkal marni.

 © drlevis2014. okt. 27. 19:49 | Válasz | #12700 
A hagyományos körasztalokban milyen van egy- vagy több bekezdésű?

 © drlevis2014. okt. 27. 19:47 | Válasz | #12699 

 © drlevis2014. okt. 27. 19:46 | Válasz | #12698 
Valami hasonló módon szeretném megoldani a fogazást.
http://www.youtube.com/watch?v=XIzlg_uObwQ

 © Szalai György2014. okt. 27. 19:43 | Válasz | #12697 
Még ott vannak a több bekezdésű csigakerekes hajtóművek is, mert az egyetlen bekezdésű az elég szerencsétlen terhelésű.
És akkor még a hengeresek a globoidok meg a kúposak.

 © drlevis2014. okt. 27. 19:41 | Válasz | #12696 
Köszönöm György a gyors választ. Akkor pontosítsunk egy kicsit. Mondjuk 3-as menetemelkedéshez mekkora átmérőre lenne szükség? Csak azért nem ezt kérdeztem elsőnek mert fogalmam sem volt hogy kb mekkorának kellene lennie.
a körasztal alapja egy 160*160-as zártszelvény lesz az alapja(teste), ezért kell a 120 körüli átmérő. Előre is köszönöm!

 © jani3002014. okt. 27. 19:40 | Válasz | #12695 
Üdv ! Nincs ám egészen igazad ! Megadta a nagy kerék átmérőjét és az áttételt . Ez azért már majdnem meghatározza a modult . Ha egybekezdésű akkor 40 a fogszám . Számolni én is csak néhány könyv fellapozása után tudnám :( Remélem nincs harag :)

 © drlevis2014. okt. 27. 19:35 | Válasz | #12694 
Egy körasztalt szeretnék készíteni. Annak lenne a meghajtása.

 © hostya2014. okt. 27. 19:28 | Válasz | #12693 
Fejtsd ki bővebben mit is szeretnél...

1. Egy meglévő csigakerékhez akarsz csigát készíteni..? (a hozzávaló emelkedéssel)

2. Vagy egy komplett csigahajtást?

3. Milyen terhelésre kellene..?

Annyira általános a kérdésed, mintha azt kérdeznéd: Milyen idő lesz a jövő héten...

Ehhez tudni kéne hogy, Sopronban, Szegeden, esetleg Kisvárdán..


 © SzatmáriGyörgy2014. okt. 27. 19:17 | Válasz | #12692 
Ha jól számoltam akkor a kb 120 mm-es átmérőjü csigára kell 40 fog ami 3 modulosnak felel meg.A menetemelkedés 9.42 mm.

 © drlevis2014. okt. 27. 18:56 | Válasz | #12691 
Üdv urak!
Lenne egy kérdésem. Nem tudja valaki 1:40 csigaáttételhez milyen menetemelkedés szükséges? A kerék átmérője kb 100-120 mm körül kellene hogy legyen.

 © Szalai György2014. okt. 17. 19:36 | Válasz | #12690 
Egy vakmerő kérdés!
Mi volna, ha egy léptetőmotor tengelyét golyós persellyel csapágyaznád és egyszerűen összekötnéd egy szolenoid behúzó tekercs tengelyével?
Némileg le-fel is mozoghatna és középállásban lépkedhetne is körbe.

 © Szalai György2014. okt. 17. 18:47 | Válasz | #12689 
Őszintén mondom fogalmam nincs, hogy mi ez a cucc amit összeraktál, és milyen viszonyban van a #12674 rajzoddal.
Nem látok szoros összefüggést.
De. . .
A kék tekercs tengelyének elfordulás elleni, kis függőleges helyigényű biztosítására megfelelő lehet egy vízszintes laprugó is. Kicsi a tehetetlen tömege és az energiatároló hatása is jól jönne a feladathoz.

 © Karácsony Sándor2014. okt. 17. 14:24 | Válasz | #12688 
Ja, a megvezetés csúszócsapágy v. lin.csapágy . Olyan amelyik az elfordulást is bírja.

 © Karácsony Sándor2014. okt. 17. 14:15 | Válasz | #12687 
Csak ötletkéntlemezvasalómágnesA késtengely felső részét rezgetné az elektromágnes.A mágnesbe közvetlenül belelógna a tengely vége . Légréssel,gumiharmonikás porvédővel.Esetleg nem 50 Hz-vel hanem alacsonyabb frekivel ,vagy a végállásoknál kacsolgatva.Hosszabb fogazott szíj elviselné a rezgetést. 5-10 mm rezgetési hossz talán elérhető lenne.CSAK ÖTLET!

 © almacsutka2014. okt. 17. 11:10 | Válasz | #12686 
Bocs, beillesztem nagy méretben, csak jobb úgy..

 © almacsutka2014. okt. 17. 11:09 | Válasz | #12685 
Na szép... A kép sitty-sutty eltűnt.
Felraktam máshova is:

]

 © almacsutka2014. okt. 17. 11:00 | Válasz | #12684 
Sziasztok!

Idáig jutottam a témában, kettő problémám van.
Első: A vezeték a forgatások következtében fel fog tekeredni a tekercsre. (ezt mondjuk vissza forgatásokkal ki lehetne küszöbölni, de ez macerás... Mindig figyelni, hogy melyik irányból merre, mennyit forgasson?!)
Második: Ez a (kék) tekercs behúzza a mágnesezett tengelyt ami sok mozgást követően sajnos néha(a tesztek során)elforogott. Ezt az elforgást kellene megakadályozni. Az én elképzelésem az lett volna, hogy egy mini lineáris sin+kocsi szerű mechanikát mozgatna de sajnos nem megfelelő, mert nem lehet hosszabb már az egész mechanika.
Ha lenne ötletetek szívesen fogadom!
Köszi!

 © Noo2014. okt. 15. 13:45 | Válasz | #12683 
Ez csak egy elvi vázlatnak készült a szemléltetés miatt. Én ezen az úton indulnék el, mondjuk attól még nem biztos, hogy ez a legegyszerűbb, legjobb megoldás.

 © Freedomocska2014. okt. 15. 13:38 | Válasz | #12682 
Szerintem rossz helyre tervezted a léptető motort - én az egész forgattyús mechanizmust forgatnám el a megfelelő szögben .

 © almacsutka2014. okt. 15. 12:08 | Válasz | #12681 
Igen, hang alapján valószínű, hogy mozog.

 © Noo2014. okt. 15. 11:59 | Válasz | #12680 
De igen, 8mp-nél kapcsol be. Csak 3-4mm-t mozog.

 © almacsutka2014. okt. 15. 11:47 | Válasz | #12679 
Pedig szerintem a léptetőmotorhoz képest mozog fel-le a bordáskerék a bordászíjjal.

 © almacsutka2014. okt. 15. 11:45 | Válasz | #12678 
Lehet, hogy nincs is szükség a alternáló mozgásra.
Ezen videón sincs. Hasonló szivacsot vágnék.

 © Noo2014. okt. 15. 11:44 | Válasz | #12677 
Dehogy mozog. Az egy csapágyon rögzítve van. Forogni tud, a belsejében elcsúszik a tengely.

 © almacsutka2014. okt. 15. 11:24 | Válasz | #12676 
Én is erre gondolok, csak a kivitelezés nem tűnik egyszerűnek. :)

 © almacsutka2014. okt. 15. 11:22 | Válasz | #12675 
Na igen, de így a bordásszíj fel-le mozog a bordáskerékkel, sztem hosszutavon nem egeszseges.

 © Noo2014. okt. 15. 11:15 | Válasz | #12674 
Csináltam egy profi rajzot az elgondolásomról:

 © technixx2014. okt. 15. 11:08 | Válasz | #12673 
Olyasmi megoldás kellene, mint az oszlopos fúrógépeknél, szíjtárcsa fixen csapágyazva, benne csúszkál a tengely. Tengely végére ez az alternáló mozgású dugattyú csatlakozna.

 © Noo2014. okt. 15. 11:07 | Válasz | #12672 
Egy rá passzoló bordás kerék ami csapágyazva van és azt forgatja egy léptető. A bordás tengely és kerék egymáshoz nincs rögzítve ezért elcsúsztatható.

 © almacsutka2014. okt. 15. 11:04 | Válasz | #12671 
Igen, csak a bordás tengely meghajtása kérdéses még számomra.

 © Noo2014. okt. 15. 10:59 | Válasz | #12670 
Lényegében egy olyan meghajtás kell mint egy dekopír fűrésznél vagy akár a dugattyúnál. Viszont a bordás tengely csapágyazva van a másikra és nem fixen rögzítve.

 © almacsutka2014. okt. 15. 10:56 | Válasz | #12669 
Gondolkodom.. :)

 © almacsutka2014. okt. 15. 10:55 | Válasz | #12668 
Ráadásul a tengelyt, ebben a formában meghajtva letépné a másik motor felfogatását. Bár ha a tengely szabadon forogna...
De még akkor is fent áll az előző probléma.

 © Noo2014. okt. 15. 10:51 | Válasz | #12667 
Ha a dugattyú tetejére van szerelve a bordás tengely akkor már jó. Az már csak egyenes irányú mozgást végez.

 © almacsutka2014. okt. 15. 10:47 | Válasz | #12666 
Szia!
Nem hinném, hogy jó lenne.
A képen bejelöltem, hogy milyen irányú mozgást végez az a tengely.

 © Noo2014. okt. 15. 09:49 | Válasz | #12665 
Szia! A képen úgy látom, hogy bordás tengelyt használnak. Egy azon elcsúszó szíjtárcsával lehet forgatni.

 © almacsutka2014. okt. 15. 09:20 | Válasz | #12664 
Sziasztok!

Szeretnék ilyen megoldást alkalmazni.
Az alternáló mozgásra valami hasonlót képzeltem el, ezt kellene még egy forgó mozgással bővíteni. Van ötletetek?
Köszönöm!

 © Kelepeisz Lajos2014. okt. 13. 19:37 | Válasz | #12663 
Sziasztok!
Tudnátok pár képet példának mutatni ahol a híd két oldalról orsóval van mozgatva, és 1 motor van középen ami szíjon kérészül hajt.
Köszönöm.

 © Lőrincz Tibor2014. szept. 07. 21:56 | Válasz | #12662 
Ez nagyon zsírkirály lett!! Többször visszanéztem a videót olyan szépen megy.

 © Kristály Árpád2014. szept. 07. 20:11 | Válasz | #12661 
Ádám!

Gratula!

 © Berényi József2014. szept. 07. 19:51 | Válasz | #12660 
Szuper lett

 © Farkas Ádám (Sopron)2014. szept. 07. 15:01 | Válasz | #12659 
semmi, mindkét végén végálláskapcsolók több érintkezővel, az egyik beragadós. Megnyomom a startot és 5 perc alatt lefut ez amit a videón látni. Ott sem kell lennem. Na meg két feszültség az oda és a vissza irányhoz :)

 © guliver832014. szept. 07. 13:24 | Válasz | #12658 
Nagyon jó lett gratulálok hozzá.
Van hozzá valami vezérlő ?

 © Farkas Ádám (Sopron)2014. szept. 07. 12:58 | Válasz | #12657 

 © elektron2014. szept. 04. 00:39 | Válasz | #12656 
Olyan ez, mint a csajozás, a 10. összejön, ... ha szerencsés is vagy. :)


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com