Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Mechanikai ötletek
Sinek, hajtások és egyéb mechanikai kialakítások, megoldások.

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © matricás2015. jún. 25. 08:38 | Válasz | #12988 
Tudod, erre volt gravírozva másodjára a "tíz" parancsolat...

 © cptMcLane2015. jún. 24. 21:49 | Válasz | #12987 
Szia, sajnos nincs lápiszom.

 © matricás2015. jún. 24. 15:08 | Válasz | #12986 
Szia, maradt a követekből? nekem kellene 2 db Lapis lazurit (lapos)gravírozni szeretnék rá...

 © CeFReX2015. jún. 24. 14:04 | Válasz | #12985 
Szerintem van ott van még a köbös bór-nitrid (CBN) a gyémánt és a korund között. Talán 9,3 a keménysége, de ebben nem vagyok biztos.

 © cptMcLane2015. jún. 24. 13:29 | Válasz | #12984 
De, a sziliciumkarbid szerintem a korund és a gyémánt között van, de nem tudom pontosan. Aztán meg mindenféle szennyeződéstől is függ. pl van üveg, ami karcolja az üveget...

 © keri2015. jún. 24. 13:14 | Válasz | #12983 
Én csak piciben csináltam, órát akart csinálni az asszony, és kezembe nyomta hogy fúrd ki :D

Én oldalról egy tűből locsoltam a furatba folyamatosan a vizet, és úgy nyomtam telibe a gyémántporos dremmelt.

A sziliciumkarbid nem keményebb mint a korrund?
Legalább is a wolframkarbid szerszámokat azzal is lehet köszörülni a gyémánton kívül.

 © cptMcLane2015. jún. 24. 11:53 | Válasz | #12982 
Igen, a korund az alumínium oxid AL2O3, a tizes skálán 9-es keménységű, onnan feljebb már csak a gyémánt. Fémoxidos szennyeződései a zafir és a rubin.
De 7-es keménység feletti anyagot fúrni hatékonyan csak gyémánttal lehet, lehetőleg koronafúróval, hogy ne kelljen az összes anyagot megenni, ami a furatban van. És fúrószáron keresztűl öblitbe vizzel, hogy hütse és kihozza az elkoptatott anyagot. Ahhoz meg kell egy "vizes tokmány". Az üveg is 6,5 - 7,5 között van.

 © keri2015. jún. 24. 09:54 | Válasz | #12981 

Igen egyes féldrágakövek nagyon kemények tudnak lenni.
Én fúrni akartam egy achát lapot, de a vidia nem vitte csak a gyémánt.

 © keri2015. jún. 24. 09:51 | Válasz | #12980 
A polirozó malom is jó, de a vibrációs hatékonyabb.

 © keri2015. jún. 24. 09:50 | Válasz | #12979 
Clarflex.hu
csiszolástechnikai bolt.
Én itt vettem korrundlisztet. Tetszőleges durvaságút lehet kapni. Nagyságrendekkel jobban koptat mint bármelyik természetes kő. Homokfúvókba használják. Szerintem ha rájuk kérdezel a vibrációs polírozóba való anyagot is tudnak adni, de a honlapjukon nem találtam.

De ha sima 1000-es feletti korrundot szappanos vízzel keverve beleraksz, az is szépen kipolíroz neked idővel bármit.

 © cptMcLane2015. jún. 23. 15:55 | Válasz | #12978 
bocs a nagy képért...

 © cptMcLane2015. jún. 23. 15:55 | Válasz | #12977 

Ilyen a tenger által megkoptatott/csíszolt sörös, pezsgős, üdítős üveg kavics, ennek már csak a polírpaszta kell...


 © cptMcLane2015. jún. 23. 15:48 | Válasz | #12976 
Ásványokat féldrágaköveket koptattunk, políroztunk dobban, ilyeneket :








Forgó dobban csiszoláshoz 7-es keménységű (mohs skála) kvarc alapú ásványokhoz az élek koptatásától a polírozás elötti állapotig szilicium - karbidot használunk 3 lépcsőben 80, 200, 500-as szemnagyságban vizesen.
A polírozáshoz alumínium oxidot, vagy gyémánt pasztát szintén vizesen.

 © guliver832015. jún. 23. 14:06 | Válasz | #12975 

És milyen anyag lenne alkalmas polírozáshoz?
Például egy alufelnit polírozni.
Kézi utómunkát igényel egy ilyen polírozás?


 © jani3002015. jún. 23. 13:51 | Válasz | #12974 
De azért ez egy gyakorlatias jó ötlet , köszi .

 © jani3002015. jún. 23. 11:20 | Válasz | #12973 
Na most figyelhetem a méhben , mikor tolja be az "ember" a targonca villáit az oldalüvegeken :)

 © Csuhás2015. jún. 23. 10:39 | Válasz | #12972 
Polírozni nem alkalmas, de rozsdát pucolni, sorjázni jó lehet az üvegtörmelék. Ha a használatban lekerekednek a sarkok akkor még polírozni is lehet majd vele.

 © sasi2015. jún. 23. 09:59 | Válasz | #12971 

Idézet egy vibrációs polírozással foglalkozó weblapról:

„A mesterségesen előállított csiszolótestek korundot vagy szilícium-karbidot tartalmaznak és kerámia, fémkerámia vagy szerves kötésűek. Alakjuk lehet tetraéder, kocka, gúla, kúp, gömb vagy henger, de ezektől különböző, speciális alakzatokat is használnak . Általános, hogy a nagyobb munkadarabhoz nagyobb méretű csiszolótestet választanak, a bonyolultabb felülethez és kisebb munkadarabhoz kisebb méretű, többcsúcsú alakzatokat ajánlanak.

Polírozáshoz a lekerekített (esetleg gömb) idomok a megfelelőbbek, mert az éles sarkok durva karcnyomokat hagyhatnak a felületen.

Az adalékanyag, amely rendszerint valamilyen felületaktív folyadék, a forgácsleválasztást és az öblítést segíti, de korrózióvédelmet is nyújt.”

 © Csuhás2015. jún. 23. 08:00 | Válasz | #12970 
Most jut eszembe esetleg ki lehetne próbálni az edzett szélvédő üveg töréséből származó üvegmorzsát is. Ránézésre ideális anyag. Bontókban, vagy erdőszéli parkolókban szvsz ingyen összesöpörhető.

 © Kopirnyák2015. jún. 22. 22:03 | Válasz | #12969 
Sajnos ilyen nincs. Én koptatódobban szoktam 10-20 mm-es alkatrészeket csiszolni, polírozni.

 © vjanos2015. jún. 22. 21:44 | Válasz | #12968 
Szpinya ezzel foglalkozik.
Itt is regisztrálva van, de már egy ideje nem szólt hozzá... Ő talán tudna segíteni.

 © jani3002015. jún. 22. 21:32 | Válasz | #12967 
Bocsánat ! stencilezett - stancolt

 © jani3002015. jún. 22. 21:31 | Válasz | #12966 
Siheder koromban a nagybátyámnál láttam , hogy mókuskerékben koptatja a stencilezett kis alu lapokat :)

 © jani3002015. jún. 22. 21:23 | Válasz | #12965 
Az mi fán terem :)
Bevallom némi rezesbandázást próbáltam egyszerűsíteni :) De van mosogató dörzsi :)

 © keri2015. jún. 22. 21:13 | Válasz | #12964 
Clarflexnek nincs vibrációs polírozóba való anyaga?

 © jani3002015. jún. 22. 21:08 | Válasz | #12963 
Igen , én is így gondolom .
A tüzépen csak ezt az apró kavicsot találtam éppen . Próbára vettem két vödörrel .(egy két százas )
Abba maradt a dolog , de majd szerzek keményebb követ .

 © guliver832015. jún. 22. 20:39 | Válasz | #12962 

Neked akkor van ilyen géped esetleg?

 © guliver832015. jún. 22. 20:38 | Válasz | #12961 

Most csak úgy megtetszett, hogy milyen szépen meg tudná, így csinálni az alufelnimet.
Köszönöm!

 © Kopirnyák2015. jún. 22. 20:34 | Válasz | #12960 
Ezt az oldalt nézd meg itt mindent megtalálsz a felület tisztítás területén. Én azt szeretem még bennük, hogy ha kérdezek, még válaszolni is tudnak a problémára, nem csak találgatásokba bonyolódnak.

 © Gyati2015. jún. 22. 20:32 | Válasz | #12959 
Szia!

Jogos.
1.59-nél az azért durva.

 © guliver832015. jún. 22. 20:21 | Válasz | #12958 

Néztem azt a videót hát nagyon érdekes!
Közben találtam egy ilyet.
Felni

Milyen anyagot használnak a felni tisztításához?


 © Danibá602015. jún. 22. 19:54 | Válasz | #12957 

Hát, a körömollós vágásnál kezdett megrendülni a bizalmam. Az igazmondásában:))


 © Frédi2015. jún. 22. 19:52 | Válasz | #12956 
A mészkő puha.bazaltot vagy roppantott kavicsot javasolnák, ezt használják a multi térkőgyártók a fölső koptatórétegnek.

 © PSoft2015. jún. 22. 19:27 | Válasz | #12955 

Igaz,hogy én nem tervezek koptató dobot fusizni,de...
Egy ilyen faxxxa csípőfogóra,nagyon fáj a fogam!:)))


 © Motoros2015. jún. 22. 13:34 | Válasz | #12954 
Ez nagyon jó!!. én pici sajer dobot szerkesztettem de az ezerszer melósabb mint ez.

 © jani3002015. jún. 22. 13:01 | Válasz | #12953 
Köszi !
Én mészkő zúzalékkal próbáltam betonkeverőben , de nem volt az igazi .
Kipróbálom a gyöngykavicsot is .

 © Csuhás2015. jún. 22. 12:49 | Válasz | #12952 
Gondolom lehet venni profi koptató kerámia gúlácskákat, de házi viszonyokhoz szerintem jó a gyöngykavics homok keverék.

 © jani3002015. jún. 22. 12:35 | Válasz | #12951 
Jó ez :)
De mi a koptató anyag ?

 © Csuhás2015. jún. 22. 12:13 | Válasz | #12950 
Házi koptató dob apróbb cuccok rozsdátlanítására, sorjázása, fényesítésére.
Primitív, de működő megoldás:
Fusi vibro
Profibb változat:
De luxe

 © Csuhás2015. jún. 06. 16:34 | Válasz | #12949 
Sokan vettek itt a fórumon élkeresőt, itt egy nagyon egyszerű kis eszköz ami néha jól kiegészíti azt.

kiegészítő

 © vbodi2015. máj. 04. 06:18 | Válasz | #12948 
Leírtad a tuti megoldást.

 © guliver832015. máj. 03. 18:55 | Válasz | #12947 
Egy kicsi eszterga főorsója lenne.

 © kmajer2015. máj. 03. 18:06 | Válasz | #12946 
"nem mondták, hogy nem a foga fáj" - Ludas Matyi-ból

szóval, milyen orsó is lenne?
maró, eszterga, terhelés, fordulatszám, szükséges futáspontosság.
Ház kialakítása milyen?

 © guliver832015. máj. 03. 17:30 | Válasz | #12945 

Az első CNC eszterga már működik.



 © guliver832015. máj. 03. 17:19 | Válasz | #12944 

Egyenlőre csak az orsó van kész, már egy ideje, csak nem tudom, hogy milyen csapágyakat kellene rátenni és milyen elrendezésben.

 © svejk2015. máj. 03. 16:00 | Válasz | #12943 
De úgy is az lesz majd, hogy kap két mezei mélyhornyút, kissé előfeszítve aztán első esztergának ideiglenesen jó lesz negyven évig.
Főleg ha a célnak megfelel.

 © svejk2015. máj. 03. 15:58 | Válasz | #12942 
Azoknál van egy csőtengely és azt hajtja a szíj.
Nem illik a főorsót egy irányba terhelni a szíjfeszítéssel.
Persze azoknál sokkal hosszabb a főorsó mint itt.

 © svejk2015. máj. 03. 15:54 | Válasz | #12941 
Most nézem, ez nagyon rövid orsó, lehet túlhatározott lenne minkét végén "O"-ban.
Ugye nem ismerjuk a megmunkálás pontosságát sem a tengelynek sem a háznak.
Ebben a hosszban lehetne használni mindkét végén tandemben a ferdéket és a két véget "O"-ra hozni.
így: <<-->>
Nem baj ha nem egyforma átmérőjűek a csapágyak, hajtott szerszámoknál is bevett szokás.

 © vjanos2015. máj. 03. 15:49 | Válasz | #12940 
Középre elfér, egy retesszel megoldható a szíjtárcsa menesztése...
Csak a szíj csere szívás 😃

Régebbi kis esztergák így vannak megoldva.

 © svejk2015. máj. 03. 15:48 | Válasz | #12939 
A 7008 15 mm széles, pont jó belőle 1 pár univerzálisan párosítható a 28,7 mm hosszra.

Persze nem olcsó...de ezek precíziós csapágyak.

 © guliver832015. máj. 03. 13:30 | Válasz | #12938 

Nem tudom, hogy lehetne visszafogni és egy kicsit leszedni belőle, hogy szélesebb csapágy is odaférjen.


 © kmajer2015. máj. 03. 11:54 | Válasz | #12937 
a 7210 csak 20 széles,
a 40-es átmérő szívás

 © guliver832015. máj. 03. 11:33 | Válasz | #12936 

Szia!
Ha ezt az elrendezést használnám amit leírtál sehogyan sem lenne jó. Most néztem a csapágy méreteket és az 50 átmérőben 2 db csapágy és a 40 átmérőben 2 db csapágy jóval szélesebb mint ami nekem van hely.


 © guliver832015. máj. 03. 11:23 | Válasz | #12935 

Szerintem itt lett elrontva ez a főorsó, hogy rövid és nem lehet szíjtárcsát rátenni esetleg középre azt nem tudom mennyire megoldható lenne.


 © kmajer2015. máj. 03. 11:18 | Válasz | #12934 
Hello,
a 14-es hosszon labirint tömítés
átm 50-re 2db ferde hatásvonalú "O"-ban távtartóval, hogy
a menetes részre tett szorítóval meg tudd feszíteni
átm 40-re 2db ferde hatásvonalú "O"-ban hogy
a menetes részre tett szorítóval meg tudd feszíteni

a kérdés már csak az, hogy a behajtást hogyan oldod meg :)

 © guliver832015. máj. 03. 11:02 | Válasz | #12933 

"""Épül a gépem ::: Adamant gépe"""

Főorsó csapágyazással kapcsolatban volt egy pár kérdés, oda nem akartam szemetelni így itt kérdezek. Nekem lenne egy ilyen főorsó készen, milyen csapágyazást lehetne erre tenni?




 © Gabcsi54562015. ápr. 13. 17:38 | Válasz | #12932 
Igen ilyen szorítóra gondoltam, de nem találtam erre vonatkozó adatot...

 © kmajer2015. ápr. 12. 11:54 | Válasz | #12931 
Nagy fordulaton mindig ügyelni kell a forgó
tömeg kiegyensúlyozottságára.
Amennyiben a többi alkatrész kiegyensúlyozott,
ha jól emlékszem "Tarantorque" termékek között találsz megfelelőt.

 © Gabcsi54562015. ápr. 12. 11:10 | Válasz | #12930 
Sziasztok,

Valaki tudja hogy meddig lehet pörgetni tengelykötéshez használt kúpos szorítókat? Mikor kezdi berázni a tengelyt, főorsóhoz lenne érdekes, kb 12000 fordulaton lehet még használni őket?

Üdv

 © lovas gyula2015. márc. 14. 18:58 | Válasz | #12929 
Ha jól értem amit irtál akkor a két motor tekercsei igy sorba vannak kötve.

 © Sásdi Zoltán2015. márc. 14. 18:28 | Válasz | #12928 
H1 vezérlőm van, csak 3 tengellyel bír, viszont így 4 motorom van, ezért csináltam a két Y motorokból egyet.
Előre kell bocsátanom, mielőtt agyonlőnek az Okoskák, én sok mindent máshogy csinálok, eddig bejött, egyszer (3x)nem, ugyanis három lányom született.
Visszatérve a motorokra: a léptecsek nyolc kivezetésüek, illetve megtalálható rajtuk, némi kutakodással. Az egyiket hagytam eredeti állapotába:6 kivezetéses,unipolárisnak. A két középkivezetés ment a táp pozitívra, a maradék 2-2 kivezetés ment a második motor kibontott négy tekercsére, alaposan kikutatva, hogy az átmenő áram mindkét motorban ugyanazt az elmozdulást eredményezve. Ezért írtam: az egyik soros, a másik párhuzamos.

 © designr2015. márc. 14. 10:50 | Válasz | #12927 
Ezta akét motort sorbakötve..ezt nem értem..csillag-delta..
A két motor összekötése szerintem is jó ötlet..egy nagyobb léptecs..esetlegg még lassítva is..nagy nyomaték..el tudja csavarni a gépet..abban bízni hogy hetekig szinkronban marad..nem lehet..
Régen Varsa írta a régi német gépéről..azt mindig rendszeres időközönként ütköztette..így visszaállítva a szinkront..A tengelyek összekötése vagy bordásszíj..vagy nekem olyan ötletem is van hogy a két orsó végére két szembefordított derékszög hajtómű..pl egy csötengellyel összekötve..az sem biztosan jó ha teljesen szoros az összekötés..pl szervóknál lehet ráhajt a másik tengelyre?A lényeg hogy ne engedjen annyit hogybajt okozzon..A két tengely pedig Machban összefogva..vagy szervóknál slave-ben?Egyik vezérlő a másik encoderről kapná a jelet..Nekem is tervem a dupla tengely..

 © aszti2015. márc. 13. 17:44 | Válasz | #12926 
Köszi az infót.Én is hasonlóra gondoltam.Titokban reméltem hogy nem kell hozzá nyúlnom,de ha így jobb akkor átalakítom.

 © Sásdi Zoltán2015. márc. 13. 15:16 | Válasz | #12925 
Az én kis gépem Y tengelye kettős, két motorral hajtva. Rendszertelenűl megszorul, kézzel kellett helyrehozni, megint ment x ideig, megint megszorult. Végül összekötöttem a két tengelyt egy bordás-szijjal, azóta minden OK. Mindez történt annak ellenére, hogy a két motor, tulajdonképpen "egy" volt, azaz az egyik motor sorba volt kötve a másikkal, persze a tekecsek bekötésének alapos átgondolása után. Az egyik "csillagban" a másik "deltában"

 © aszti2015. márc. 12. 22:19 | Válasz | #12924 
Sziasztok.Szeretném kérdezni hogy mi a véleményetek egy olyan megoldású gépről(DÖNTÖTT) aminek a vízszintes tengelyét két 6,4nm -es motor hajt.Lépés hiba miatt nem fog megszorulni?Esetleg láncal vagy valamivel kössem össze őket,vagy felesleges.

 © Fidomaster2015. márc. 08. 21:37 | Válasz | #12923 
Üdv,
ez hasonló felépítésű, kicsit hosszú a videó de jól meg lehet figyelni a részleteket...
Video

Fido

 © lacata2015. márc. 08. 06:03 | Válasz | #12922 
Mechanikai ötlethez egy gép.
A gép szinte fillérekből elkészíthető.
Pontosság: 5 századon belüli.
A debreceni talin megtekinthető.
https://www.youtube.com/watch?v=9aQR0CBHdGY&feature=youtu.be

 © remrendes2015. márc. 08. 02:22 | Válasz | #12921 
X-ben 200W-os szervo, Y-ban pedig linear motor mozgatja :) 20-as a fejben lehet csak.
A Siemenset jobban szeretem, de carbont nem hasznalnek :)

 © Zozi2015. márc. 07. 23:17 | Válasz | #12920 
Azért ezek az M6-os modulok nem nagyon tolerálják a plusz erőket, a fej is elég könnyű. Tibor45 viszont biztos értékelné a sok precízen méretezett 20W-os hajtást.Ha a vágott lemezeken gondolkozol, mindenképp nézd meg miképp van hegesztve, rengeteg ötlet van abban is. Sok kompromisszum van a modularitás és cserélhetőség miatt, viszont félelmetes milyen méretezéseket tudnak és hogy sűrítik az alkatrészeket a lehető legkompaktabb / egyszerűbb formába.

 © xsugix2015. márc. 07. 21:25 | Válasz | #12919 
Fuji beültető gép? :) Vannak jó megoldásaik..

 © endrep2015. márc. 07. 21:12 | Válasz | #12918 
Szia!
Olvastam, fogok válaszolni.
Kis időt kérek, éppen túl sok a hirtelen előkerült mágnes az asztalomon.
Hétfőre eldöntöm merre tovább.

 © GB352015. márc. 07. 20:42 | Válasz | #12917 
Szia !
Írtam neked elektromágnes ügyben.

 © remrendes2015. márc. 07. 16:27 | Válasz | #12916 
Tegnap ejjel kicsit ismet volt idom ezzel foglalkozni. Lehet tenyleg erdemesebb lenne egy topikot kernem es ott osszegyujteni az infot.
Egyelore egy alu hidat csinaltam "A" tervnek, de erosen gondolkozom, hogy megprobaljam 6-os vagy 8-as lezervagott lemezbol kialakitani a gantryt. Az otletet tole loptam.

 © nyarfa2015. márc. 06. 17:40 | Válasz | #12915 
A youtube dobta fel mint ajánlat ezt a videót. Annyira nem is ördöngös elkészíteni.

 © TROMF222015. márc. 04. 16:56 | Válasz | #12914 
Ha így megoldható, az egy szerencsés helyzet, már ami az átmenő furatokat illeti.
Így a hátoldal irányából össze is tudod dörzsárazni az illesztőcsavarokhoz szükséges furatokat. Bár a hátoldalon lehetnek bordák, de azokat valószínűleg ki tudod kerülni.

 © remrendes2015. márc. 04. 16:21 | Válasz | #12913 
Gerendankent 5-5db M10-es illesztocsavart tennek bele. Minden gepen lenne kifurva. Ahogy nezem 40mm-re a szeletol mar tudom atmenovel rogziteni.

 © TROMF222015. márc. 04. 14:21 | Válasz | #12912 
A bordázás teljesen rendben. A rádiuszos rész a hegesztésből kihagyva, korrekt.
Volt egy pár soros szövegtervezetem, amiben pontosan így javasoltam volna, de csak a saját oldaladra szántam. Így viszont a többi részét bemásolom:
Lesz még gondod a mérőlapra való felerősítéssel.
Valahol már említették, hogy nem lesz elegendő, ha csak átmenő furatokon keresztül lecsavarozod. Ezekhez a menetes furatokat még készítheted gondos átjelöléssel.
Viszont kellenének illesztőszegek, együtt fúrt, dörzsárazott furatokba, valahol a tartód két végén, közel a felfekvés széléhez.
Ezek elkészítése már nehezebb. Szükség lesz technológiai segédfuratokra a lineárok alatti talpakon keresztül. Csak ezek ne essenek egybe a sínek felfogó furataival.
És persze jó hosszú szerszámok kellenek hozzá. Ráadásul mivel a mérőlap szélén vagyunk, itt még valószínűleg zsákfuratok lesznek az alaplapban. Nem egyszerű…

Kb. ez lenne a gépészetileg korrekt megoldás. Csak azért irkálok, ha már beépíted azt a mérőlapot, legalább a felépítmény is hasznosítson minél többet a pontosságából.
Persze minden a lehetőségedtől függ. És ugye hobby oldalon vagyunk.


 © remrendes2015. márc. 03. 21:28 | Válasz | #12911 
Egyelore ezen nem gondolkodtam, magamnak jegyzetelek. Viszont volt ma is egy fel oram, felskicceltem, hogy mire gondoltam.

 © endrep2015. márc. 03. 20:20 | Válasz | #12910 

 © endrep2015. márc. 03. 20:16 | Válasz | #12909 
Az oldalcsatornás azért kell, mert, ha esetleg átmarom, akkor is elég.

Én onnan rendelem, amit linkeltem.

Ez is érdekes nagyon:
Vilmill

Nagy légellenállású vékony préselt szálas anyag.
A felülete be van vonva hőre lágyuló műanyaggal.
0.05-0.1mm bele marva megolvad és a marás nyomán
leragasztja a kis munkadarabot, segít a vákuumnak azt megtartani.

 © ANTAL GÁBOR2015. márc. 03. 20:04 | Válasz | #12908 
Köszönöm értem . Pont tegnap szembesültem azzal hogy milyen jó lenne egy vacuumasztal.

 © endrep2015. márc. 03. 20:02 | Válasz | #12907 
Nagy a légellenállása, 320mbar-t mérek teljesen lefojtva a szivattyút,
290mbar munkadarab nélkül a 300x400mm-es asztal letakarva vele.
A vákum a munkadarab alsó felületén~290mbar.
Pontos vastagságát tekintve, finom préselt granulátum lehet,
ollóval vágni nehéz, a maró elől is kitér némileg, jól tapad.

 © matricás2015. márc. 03. 19:50 | Válasz | #12906 
A fogasmelysege 0.2... sikba tudja marni?

 © matricás2015. márc. 03. 19:47 | Válasz | #12905 
...konnyu leszedni az asztalrol egy
ben lejon...
persze en csak hobicnc-s vagyok... a profi hammeresek profik
(Bocs telo)

 © Szalai György2015. márc. 03. 19:44 | Válasz | #12904 
Ha jól értem.
Nagy vastagsági méret pontosságú és nagy tapadású perforált szintetikus gumiszőnyeg.
A vastagsága típusonként 1-3mm között van, de a méret tolerancia +-0,3mm, de van amelyiknél csak+- 0,05mm.
A lyukméretre és eloszlásra nem találtam adatot.
A titok az, hogy légáteresztő, de nem annyira. A munkadarab körül is átengedi kicsit a levegőt, de marad elég leszorító erő a munkadarabon is. Ezért kell hozzá az oldalcsatornás légszivattyú, hogy elég legyen a szállított légmennyiség.

 © svejk2015. márc. 03. 19:08 | Válasz | #12903 
Hát nekem ilyen kell !! :))

Kis hazánkban hol lehet beszerezni?


 © remrendes2015. márc. 03. 18:48 | Válasz | #12902 
Van olyan ketoldalu, ami szovet erositeses, azt hasznaltuk.

 © ANTAL GÁBOR2015. márc. 03. 18:36 | Válasz | #12901 
pár mondatban kifejthetnéd ezt a Flízt. Annyit értek hogy egy 1 mm es spéci légáteresztő
" fólia " amit a darab alá teszel és a maró belemarhat abba ( vagyis a darab szépen átvágható ) De miért nem kell letakarni az asztalt ahol nem dolgozol ha a Fliz alapból légáteresztő ? Egy ötletem van de az nagyon vad : ahol csupaszon van a fliz ott valahogy alakváltozik és nagyon lecsökken a légátersztése ahol meg a darab van ott légáteresztő marad. Vagy csak arról van szó hogy alapból kicsi a lég áteresztő képessége de az elég ha egy oldalcsatornás szívóval szívod le a munkadarabot ?

 © endrep2015. márc. 03. 18:12 | Válasz | #12900 
Vákuumasztalhoz a porszívó csak akkor jó, ha adsz neki fals levegőt, különben leég, mert nem hűl a motor. Fals levegővel általában kevés a vákuum. A munkadarab lefogatás topikban volt régebben kitárgyalva. Vékony cső jó, ha nem tervezel nagy veszteséggel az asztalon. A munkadarabot át lehet vágni, az asztalt nem kell letakarni, ha használsz flízt. Én ezt használom, nagyon jó, 0.3mm-0.5mm-re marok bele. -300mBar-t érdemes megcélozni. Egy oldal csatornás szívó a jó választás sztem.

FLÍZ

 © galiba2015. márc. 03. 17:54 | Válasz | #12899 
Kösz, akkor holnap papírbolt, ha az is görbén tartja a közepét az anyagnak, akkor fúrok-faragok egy kicsit. Az a baj ezekben a fránya lemezekben, hogy már mire hazahozom őket, görbülnek valamennyit.

 © TROMF222015. márc. 03. 17:44 | Válasz | #12898 
Nem kérsz egy saját gépépítő oldalt?
Ott áttekinthetően lehetne követni a terved, géped alakulását. És ha szükségét érzed célirányosabban kaphatnál támogatást is.
(ezt mondjuk csak óvatosan remélem)

 © matricás2015. márc. 03. 17:42 | Válasz | #12897 
elég 10-12 mm átm cső

 © matricás2015. márc. 03. 17:41 | Válasz | #12896 
"simára", vagyis pl szőnyegragasztó... olcsó is... és visszaszedhető...
nem fogy el a nyomáskülönbség, ha nincs nagy áramlás... vagyis a lemezed elzárja a furatokat (ahol nincs lemez azt letakarod)

 © galiba2015. márc. 03. 17:24 | Válasz | #12895 
A kétoldalas ragasztónál a sima fóliásra, vagy a habosítottra gondolsz? Az előbbi papírlap vastagságú, a másik kb. 2 mm.

A vákuumasztalnak a csövével vannak gondjaim. Kevés a helyem, a hosszú ám vékony vezetéken elfogy a nyomáskülönbség. Vagy nem?

 © matricás2015. márc. 03. 17:18 | Válasz | #12894 
gravírlemezt, nyákot kétoldalassal kiváló, (lakkozott fa) de a fához vákuumasztal 3-5 mm magasságveszteségből kijön...

 © nyarfa2015. márc. 03. 17:17 | Válasz | #12893 

 © matricás2015. márc. 03. 17:15 | Válasz | #12892 
ez igaz... tanulság: ne gravírozzunk szélvédő mögött a napon... hetekig :)

 © matricás2015. márc. 03. 17:13 | Válasz | #12891 
:) a porszívó csövén van egy falslevegő szabályozó, amivel a max vákuumot tudja állítani... szükséges kis levegőt beengedni, mert leéghet a motorja, ha nincs hűtés, és ha elzárod, felpörög a motor... mert csökken a terhelés/légszállítás, ez is jelzi... (bocs a beleugatásárt)

 © galiba2015. márc. 03. 17:12 | Válasz | #12890 
Kösz, de... Mozog az asztal, mert egyszerűbb volt megtervezni így. Ráadásul az asztal alatt jól tele van pakolva minden vicik-vacak áramkörrel, úgyhogy a porszívó kilőve .) 28 x 32 cm a munkafelület, és nagyrészt fát gravírozok vele. Most a kényesebb helyeken fentről nyomom kézzel, de ennek előbb-utóbb öndekorálás lesz a vége. Egyéb ötlet?

 © nyarfa2015. márc. 03. 17:10 | Válasz | #12889 
Na olyat vettem mobil rögzítésre a kocsiba. Kifejezetten erre készült, csak nem vették figyelembe a nap káros hatásait. A második napon a levételkor szembesültem a problémával. Nem akart lejönni, a tokot meg örökre megfogta a ragasztó és foltot hagyott.


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com