Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Mechanikai ötletek
Sinek, hajtások és egyéb mechanikai kialakítások, megoldások.

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © keri2015. jan. 03. 17:25 | Válasz | #12808 
AMúgy is kontrázni kell, nem direktbe ráhúzni a csapágyra, de ezzel együtt ütni fog.

 © elektron2015. jan. 03. 17:15 | Válasz | #12807 
Én azt találtam ki, hogy dupla anyákat teszek egymással azokat megkontrázva mindkét oldalára a csapágynak és beállítom úgy, hogy ne szoruljon, arra, amire kell jó, mert kicsi kottyanáűs nem számít, mert a súly húzza lefele Z irányban.

 © keri2015. jan. 03. 17:12 | Válasz | #12806 
alátét, rugós alátét (3 ponton ér hozzá), alátét, anya.

De ez sem az igazi, én esztergáltam az anyát, de még így is bevisz egy kis hibát, pedig finom menetes.
Lehet hogy a menetet is esztergálni kéne, mert elég béna anyákat adnak manapság, a spéci anya meg drága...bár biztos lehet kapni

 © elektron2015. jan. 03. 16:39 | Válasz | #12805 
Adott egy 8-as menetes szár, egy 608-as csapágyban a két végét beteszed, anyával meghúzod és itt jön a gond, ahogy forgatod, az anya szabálytalan volta miatt nem fog merőleges lenni a tengely és szorul. Erre miylen ötletek vannak megoldás, megmunkálás nélkül, mert esztergálással nyilván megoldható, de ha nincs.

 © Berényi József2014. dec. 31. 20:52 | Válasz | #12804 

 © HiTeccom2014. dec. 31. 17:58 | Válasz | #12803 
Honnan veszed, hogy cseh vagyok Józsi ?,,,ahelyett, hogy a fantázia világban élnél, felkélne már hogy ébredj! A 12798 válaszommal meg semmire sem mész baromarcú :).Attól,hogy még elmondom a receptet,még nem tanulsz meg főzni.

 © Szalai György2014. dec. 23. 10:40 | Válasz | #12802 

 © Berényi József2014. dec. 23. 03:42 | Válasz | #12801 
Attól függetlenül hogy cseh tud Ő helyesen is írni, na meg emberi módon válaszolni is. Nézd meg a #12798 válaszát! Csak egy kicsit biztatni kell

 © keri2014. dec. 22. 15:19 | Válasz | #12800 
Erre a problémára nem is gondoltam, bár amit én használtam epoxit az két komponensű volt, de pl. a poliészter gyanták katalizátora nagyon illékony, azt biztos kiszedné egy komolyabb vákuum.

 © HiTeccom2014. dec. 22. 14:59 | Válasz | #12799 
Keri- a vákuumozás jó dolog, ha otthon összedobod egy régi hűtő kompréssorából, de vigyázni kel arra, hogy ne túl sokáig szivassad, mert elszívathatod a megszilárdulásához szükséges kémiai gázokat is.

 © HiTeccom2014. dec. 22. 14:53 | Válasz | #12798 
Z.J.-igen,sokféle anyagokkal kísérleteztem,és másokkal is megosztottam a tapasztalataimat, amin vitáztunk is, mivel legtöbben nem kísérleteztek ilyen nagyban.Másrészről meg ahogy olvastam az a cshe fórum ötletlopásra, és kuncsaftlopásra szolgál.Konkrét recept mindig attól függ, hogy mibe akarjuk önteni, és hogy ki e akarjuk majd onnan venni.Sokféle epoxid létezik és mindegyiknek más a fizikai tulajdonsága.Az Epoxid-gránit a legjobb cudc,de nehéz hozzá jutni.Az egyes frakciókat úgy kel megválasztani,hogy egyensúlyban legyenek. Többnyire elég három frakció:0,5-1mm+1-2mm+2-4mm. Az általános összekeverési mód 30%+30%+30%+10%-epoxid,de lehet bele önteni akár 15-20% hogy ne legyen olyan sűrű. Ilyen az általános recept, amiből lehet kiindulni.

 © guliver832014. dec. 22. 14:37 | Válasz | #12797 
Inkább valami műanyagból csináld és ha kifúrod pontos méretre akkor is szorosan fog rámenni, én így csináltam. Úgy látom te a motor tengelyét fogtad meg,a motor burkolatát kellene.

 © keri2014. dec. 22. 13:58 | Válasz | #12796 
Szerintem elég nehéz a parafát esztergálni.
Inkább POM-ból vagy nejlonból esztergálnám.
Lehet azokat is 1-2 tizeddel szűkebbre fúrni mint a tengely és ráütve nagyon erősen megfogja.

Nekem az asztal emelgető orsó "kuplungja" készült így. És még kis rugalmassága is van.

 © mex2014. dec. 22. 13:45 | Válasz | #12795 
A porcelán levesestányér mint elektronikai alkatrésztároló tényleg nem köznapi ötlet!
A többi meg sokunk asztalán megtalálható, bár a zasszony inkább rendetlenségnek hívja.

 © elektron2014. dec. 22. 13:42 | Válasz | #12794 
Csak kérdezek azért egyet, ha egy parafa dugót ráhúzok a végére és azt megesztergálom, az szerinted az encoder lemezt elbírja majd és a rugalmassága nem vész el idővel, monjukt fúrok neki egy 3.2-essel, mert akimenő tengely 4, majd ráhúzom, az elég szoros lesz, ragasztó nélkül is talán, bár lehet valami műanyag darabot húzok rá. Majd kiderül nemsoká.

 © elektron2014. dec. 22. 13:39 | Válasz | #12793 
Ebben látsz valami ötletet ? A semmiből valami, kivéve amelyik részét csinálták a gyárba illetve fórumtárs.

 © keri2014. dec. 22. 13:38 | Válasz | #12792 
És ezt mind ingyen? Nem félsz hogy ellopják az ötleteid? :D

 © elektron2014. dec. 22. 13:33 | Válasz | #12791 
Nesztek, itt egy kis mechanikai ötlet bazár, reggel óta az eszterga felrakást csinálom, még egy hajtás kell majd motor és mehet, de a szervómotor encoder tartó esztergáláshoz még az se, előbb azt még megcsinálom.


 © remrendes2014. dec. 22. 13:01 | Válasz | #12790 
Jo reggelt! Remelem nem zavarom meg a lenti eszmefuttatast :) csak elkezdtem keresni a mechanikam kovetkezo darabjat es lenne egy kerdesem.
Mekkora szentsegtorest kovetnek el, ha a modositott I gerendat hatrafele kb 120mm-rel tul logatnam es nem csak a feluleten fekudne fel? Igy egyszerubb lenne kialakitani a mozgo hid reszt. Okozhat ez valami remegest, rezgest a hatso reszen?

 © keri2014. dec. 22. 08:53 | Válasz | #12789 
kb.

Nem atomfizika ez.
A kompozit anyagoknál mindig az a lényeg, hogy a hordozó anyagot a lehető leg kevesebb kötőanyaggal lehető legtömörebben ragasszuk, mert annál nagyobb nyíró erőt visel el a ragasztó minél kisebb hézagot kell áthidalni.

Azaz érdemes minden lehetséges rést feltölteni szilárd anyaggal, és tömöríteni meg vákuumozni is, mert akkor lesz a legjobb a mechanikai tulajdonsága.
Lehet persze ezek nélkül is csinálni, szétesni nem fog, csak a minőség csökken.

 © smalla2014. dec. 22. 08:37 | Válasz | #12788 
A cnc zone com on van több recept is, csak epoxy gránitra kell keresni. 7-8 fajta szemkeveréses, meg 3fajta is, annak aki nem akarja elbonyolítani, s tapasztalatok is mellette. Nem gondolnám, hogy nagy titok ez. Meg ott van mellette az eljárás is, hohy hogyan lehet jól kiszámolni: kb végy egy vödröt, vagy nagyobb űrmértéket, s kezdd feltölteni a nagyobb szemcsemérettől, egyesével. Közben mindent mérj s jegyezz, hogy mennyi megy bele. Kevergesd, forgasd. Mikor látszólag tele a vödör, s több már nem fér bele, töltsd fel vízzel. Ettől persze a keverék összeesik. De az arányaid megvannak, s tudod mekkora lessz a végső térfogat.

 © keri2014. dec. 22. 08:31 | Válasz | #12787 
Hát ja. Ha tudnák hogy az UFO észlelésekért én vagyok a felelős :D ...jó hát kicsit vízfejű vagyok és sápadt

Amúgy párszor előfordult a polimer beton receptje ezen a fórumon is, csak rá kell keresni. Ha a kolléga nem akarja elárulni, majd elárulja más. Úgy sem fog elterjedni a polimer beton gép, mert túl macerás a vashoz képest.

 © jani3002014. dec. 22. 08:23 | Válasz | #12786 
Üdv ! Láttam az adok - veszekben golyós hónolókat . Mennyire jók ezek ? Mondjuk egy kis motor hengerre ragadt alu tisztítására ?

 © elektron2014. dec. 22. 08:02 | Válasz | #12785 
Még hogy vadnyugat ... nem kell itt westernt se nézni. :)

Én se mutogatom az űrhajómat, csak a limlomot a kamra asztalról néha ... :)

 © keri2014. dec. 22. 07:57 | Válasz | #12784 
Na látom már be is illeszkedtél

 © keri2014. dec. 22. 07:54 | Válasz | #12783 
Talán mert Cseh?
Azon felül én sem publikálom minden okos megoldásomat, amibe energiát és pénzt fektettem, hogy aztán valami leleményes simán lemásolja minimális befektetéssel és magamnak teremtsek konkurenciát.

 © elektron2014. dec. 22. 07:50 | Válasz | #12782 
Ez a polimerbeton mennyiből jön ki kb. köbmétere vagy literje ?

 © keri2014. dec. 22. 07:43 | Válasz | #12781 
Jó lesz. Kíváncsi leszek a tapasztalatokra.

 © sanyi842014. dec. 22. 07:14 | Válasz | #12780 
Jó lett volna valami recept per kiló árral. Amit láttam hogy a vas csak össze volt gyorskötözve, ez nem tetszett, a beton viszont igen. Alumínium és beton nem tudom hogy bírja egymást. Tetszik az hogy nem zenegépet építesz, próbálod a földbe vezetni az energiát.

Nálam ha túrok helyet kellene valami súly is mert kevésnek érzem az önsúlyát és nagyon magasan is lenne a súlypontja.

 © z.j2014. dec. 22. 01:05 | Válasz | #12779 
Igen, végigolvastam.
Ahogy írtad sokat, sokféle anyaggal kisérleteztél. De sokan mások is megosztották veled a saját tapasztalatukat. Konktét gyártókról, konkrét anyagokról beszéltetek. Sőt úgy tünt, hogy akkor egy teljes polimerbeton gépet akartál építeni.
Egyébként maga polimerbeton nem az én témám, nem értek hozzá, csak nagyon alapokat tudok róla. Ebbe nem akarok beleszólni. Csak nem volt szimpatikus ez a fehér-fekete, jó-rossz, mindenttudó-féreg stílus. Azt észrevettem, hogy ott is, itt is előfordulnak hirtelenebb haragú emberek, kioktatóbbak is. De miért az a cél, hogy összeakasszuk a bajszunkat? Ez nekem magas.
Köszi én csak ennyit akartam mondani, Ti meg nyugodtan folytassátok, ha van rá idegrendszeretek.

 © HiTeccom2014. dec. 22. 00:46 | Válasz | #12778 
Z.J. kíváncsi lennék, hogy végig is olvastad azt amit ott írtam-írtak, vagy csak lapozgattál ?

 © HiTeccom2014. dec. 22. 00:38 | Válasz | #12777 
Nem szoktam kioktatni olyas valakit, akiben nincs tisztelet. Hagy éljen a tévedéseiben. Férgeket nem szoktam eltaposni, elég bajuk van maguktól. Nem érdekel a ferde hajlamú ember pszichológiád a szarkazmusod meg gyenge jellemre utal. Ilyen öntelt karakterrel kétlem, hogy tőled kérnének tanácsot a továbbjutáshoz.

 © z.j2014. dec. 22. 00:27 | Válasz | #12776 
Még hogy más önzetlen ember tudásából raktam össze a gépem ???

Szerinted a www.c-n-c.cz oldalon nem sok önzetlen ember segítette a munkádat a hozzászóllásaival? Mellesleg ott bőbeszédűbb voltál. Úgyhogy nem értem mi ez a hirtelen felindulás.

 © Berényi József2014. dec. 22. 00:25 | Válasz | #12775 
Különben meg üdv. a csapatban, érezd jól magad nálunk

 © Berényi József2014. dec. 22. 00:21 | Válasz | #12774 
Tévedsz kisöreg! én rámutattam egy téves elgondolásra, te ahelyett hogy ezt megcáfoltad volna, te kimutattad az árokszéli mivoltodat. vagy ebben a témában még nem volt honnan ollózni? Miért nem cáfolod meg a szakmai tévedéseimet, ha te mindent magadtól tudsz, és a géped saját kútfőből van. Egy ilyen briliáns elmének nem okozhat problémát eltaposni egy ilyen kis irigy senkit

 © HiTeccom2014. dec. 21. 23:39 | Válasz | #12773 
Na most megmutattad az igazi arcodat. Csak egy irigy, semmirekellő vagy akinek nincs saját ötlete, csak másokat tud piszkálni!

 © Berényi József2014. dec. 21. 23:33 | Válasz | #12772 
Mert te mindenkitől függetlenül találtad fel magadnak az összes alkotóelemet, a felhasználásukra is magad jöttél rá? Kis köcsög vegyél vissza az arcodból, mert nálunk számodra így nem terem babér!

 © HiTeccom2014. dec. 21. 23:27 | Válasz | #12771 
Nem tudom, hogy neked miről szól ez a fórum, de első benyomásra szerintem csak a szavad igazolására. Egyáltalán Te bekapcsolod az agyadat, mikor ilyen hülyeségeket irkálsz? Még hogy más önzetlen ember tudásából raktam össze a gépem ??? Te nem vagy normális ember, ha képes vagy alapjáratban megvádolni egy másik embert ilyen dologgal! Nyisd ki a szemed ember, mert az ilyen szintű kommunikáció csak a falusi parasztoknak van, akik a világot csak a kert végéig ismerik!

 © Berényi József2014. dec. 21. 23:09 | Válasz | #12770 
Ez a fórum egy közösségi oldal, ami arról szól hogy segítsük egymást, nem a saját vállunk veregetéséről. A gépedben rejlő tudás sok sok önzetlen ember összeadott tudásából áll össze, és kicsit furcsának találom, hogy van egy ötleted, és azt egyből szakmai titokként kezeled. Mellesleg az az ötlet nem is olyan jó ötlet. A vas-beton kompozit tökéletes párosítás, hisz megegyezik a hőtágulásuk, a kompozit betonról- vasról ez már nem mondható el, az alumíniummal meg még rosszabb a helyzet. Így ha párosítod ezeket az anyagokat kis hőingadozásra is hatalmas feszültségek ébrednek bennük, ami jó esetben csak deformálja a gépet, de még instabillá is válhat tőle.

 © HiTeccom2014. dec. 21. 22:38 | Válasz | #12769 
Üdv. Most tesztelem a helysírási segédletet és meg kel mondjam, hogy nem rossz cudc. Kedves Józsi, nemkel rögtön általánosítani a dolgokat. Amire tudok, arra válaszolok, persze szakmai körön belül. Az mán más kérdés, ha nemtedcik a válasz.

 © Gyati2014. dec. 21. 22:11 | Válasz | #12768 
Szia! Lehet, hogy nem magyar anyanyelvű?
Miért támadsz egyből?
Nem ismerjük, nem tudhatjuk. Üdv.

 © Berényi József2014. dec. 21. 22:07 | Válasz | #12767 
Ja még egy kérdés, hátha ez nem szakmai titok: Miért nem használod a helyesírási segédletet?

 © Berényi József2014. dec. 21. 22:00 | Válasz | #12766 
"szal ha van valakinek valamijen konkrét kérdése, akkor inkáb arra válaszolnék"

Minek kérdezzünk ha szakmai titokVan esetleg valami ami nem szakmai titok, már csak hogy tudjuk, mire érdemes rákérdezni!

 © HiTeccom2014. dec. 21. 21:45 | Válasz | #12765 
Egyrészt mert uncsi ithon meló után a semmitttevés, másrészről meg izgat a dolog.Természetesen tesztelés és tapasztalatszerzés céljábol sem elhanyagolható dolog ijenbe vágni.Ha kész lesz, és kielégiti az igényejimet, akkor vagy gyártani fokok rajta valamit eladási célból, vagy maga a gép lesz az eladási termék, nemutolsó sorban reklámnak sem rosz alap.

 © vjanos2014. dec. 21. 21:39 | Válasz | #12764 
Milyen célra építed egyébként, mit akarsz megmunkálni a géppel?

 © vjanos2014. dec. 21. 21:38 | Válasz | #12763 
Oké, világos :)

 © HiTeccom2014. dec. 21. 21:37 | Válasz | #12762 
Szia, köszi !,,,nos a polymerbeton saját recepten alapszik, amit magam teszteltem le nemkis befektetés révén, szal ez szakmai titok.

 © vjanos2014. dec. 21. 21:32 | Válasz | #12761 
Szia, szépen dolgozol!

A polimerbeton receptet elárulod? Mennyi bazalt és homok kell mennyi epoxyhoz?
Vákuumozni kell, vagy kibuborékolja magát?

 © HiTeccom2014. dec. 21. 18:59 | Válasz | #12760 
Igen, a váz alu profilokból lesz összecsavarozva és utólag beöntöm polymerbetonnal.Ez a legeyszerüb,és legolcsóbb,othon is megscinálható megoldás, ami kellő merevséget és rezgéscsillapitást biztosit.

 © keri2014. dec. 21. 18:32 | Válasz | #12759 
Látok ott polimer betont, meg alu zártszelvényt is. Hogy is lesz ez?

 © HiTeccom2014. dec. 21. 17:15 | Válasz | #12758 
Kösz,,,igen, tudnák róla irni nagyos sokat, egy könyvre valót , szal ha van valakinek valamijen konkrét kérdése, akkor inkáb arra válaszolnék.

 © guliver832014. dec. 21. 17:00 | Válasz | #12757 

Néztem a fotókat nagyon jónak tűnik.Írnál róla bővebben?


 © HiTeccom2014. dec. 21. 15:39 | Válasz | #12756 
Üdv mindenkinek. Új vagyok itt, de jómagam is nyomulok ebben a témában.Ha valakit érdekel a fejlesztésem az nyugottan meugorhat erre a linkre :
Hobby CNC for Everyone

 © remrendes2014. nov. 19. 08:19 | Válasz | #12755 
Jogos. Igy mar nem is 130-as gerendan gondolkozom, hanem nagyobbon. Vagy lezervagatok 15-os lemezt, hogy meg jobban lelogjon. De akkor valoszinuleg megemelem.

 © Szalai György2014. nov. 19. 07:04 | Válasz | #12754 
A sin alá pakolt, sikolt U gerendának lehet még egy előnye, a mozgó tömeg csökkenésén kívül.
Hogy az U gerenda és a sin lelóghat a mérőlapról, hasznos munkaterületet nyerve.
Ha nem lóg le, akkor a szép mérőlap felületének egy értékes része nem kihasználható.

 © remrendes2014. nov. 17. 20:50 | Válasz | #12753 
Hello! Egy 600x600mm-es merolapra epitkeznek.
A 2 fele lehetoseg kozul, melyiknek mik az elonyei es hatranyai? Az egyik, hogy a linearis csapagyat kozvetlen a merolapra teszem, a masik, hogy a 2 szelere egy sikolt UPN gerendat fektetek es arra kerulnek a csapagyak. Nekem ez utobbi stabilabnak tuni, mivel, hogy kisebb a mozgo tomeg.

 © almacsutka2014. nov. 09. 20:48 | Válasz | #12752 
Sziasztok!
Talán tavaly láttam valakitől itt leírást golyósorsó (porvédő, forgács) védelemre. De sajnos most nem találom. Van bevált módszeretek?
Köszönöm!

 © drlevis2014. okt. 29. 23:26 | Válasz | #12751 
Üdv Grekon! Előre is öszönöm a tanácsokat és a segítségfelajánlást, élni fogok vele. Ahogy időm engedi nekilátok.

 © ANTAL GÁBOR2014. okt. 29. 14:06 | Válasz | #12750 
Szerintem nem önzáró. Egy csigahajtásnál az áttétel nagysága , a geometria és az anyagpárosítás valamint a felületi érdesség határozza meg hogy önzáró e. ( gépészetileg a fi és a mű értéke ) Ha önzáró akkor a kimenetre bármekkora nyomatékot tehetünk a bemenet nem mozdul meg . Egy 40 es áttételnél ez normális csigánál nem teljesül ( persze ha zsír helyett homok a kenőanyag akkor lehet ) . A napokban nézegettem az Agisys által forgalmazott csigahajtásokat ott is ezt az állításomat támasztották alá. A gyári osztókészülékeknél ha nem rögzítjük a megmunkálás elött a készüléket az ki is fog mozdulni

 © grekon2014. okt. 29. 13:46 | Válasz | #12749 
Heli .
" Miért a gyári körasztal vagy osztófej az önzáró ? "
Igen ! Nem is lehetne màs hisz maràskor magàra ràntanà az anyagot .
" a kottyanás a probléma de ez fönnáll a csigánál " igy van de de ez àllithato a gyári körasztal ès osztófejeknèl . Ès kikapcsolhatok . A rögzíto csavar a kèt asztalrèszt szoritja össze maràskor is meg szoktuk huzni picit hogy csokkentse a rezgèst .
" csak nekem fontos lenne az 1:40-es áttétel " mint màr emlitettèk a körasztalok áttéte nem ez ( ez az osztófejakè ) a a körasztalok inkàbb a 4(5) fokos osztàst hasznàljàk 1/90(72) .
" leköszörülnék/reszelnék hőkezelés előtt a hátából " Igen de a profilt nem tudod lereszelni s ott mèg durnà az anyagot . K1 ès M1-bol valoban készíthető jo lefejtőmaro de illik hátraesztergàlni .
drlevis-nek mèhàny tanàcs :
A marò átmérő min 0.5 modulal nagyobb kell legyen a csigànàl de azonos tűméret (+nèhàny szàzad )
Az megfelelő osztással előnagyolni muszàj !!
Ha nem tudod hátraesztergàlni a marot akkor esetleg 1-2 mm-es fejszalaggal nem dur annyira (?), de javasolnàm szerezz 50-60 mm átmérőjű 2-2.5 modulu lefejtőmarot s egy 25-30 mm-es csigàval a mèg jo lesz (jobb mint a kikinlodott maroval )
A 160 milis mèretet mèg hobbi cèlra is kicsinylem , probàld nagyobbra kèsziteni ( 160-180 milis csiga illene ) mèg ha lelog is kicsit az asztalrol .
Ha kell segitseg a csiga ( fogazàs ) szàmitàsban keress meg .
Sok sikert !

 © ANTAL GÁBOR2014. okt. 29. 10:24 | Válasz | #12748 
Miért a gyári körasztal vagy osztófej az önzáró ? ( nálam egy 10 es laptávú négyszögletes fejű csavarral kell rögzíteni ) de a behajtásnál is lehet egy fék . Egyébként is a kottyanás a probléma de ez fönnáll a csigánál is

 © ANTAL GÁBOR2014. okt. 29. 10:20 | Válasz | #12747 
A cikk 80 % a Terplán professzor munkájából lett átemelve. Engem Ő tanított és akkor érintett meg elöször a dolog . Rész vettem az akadémia székfoglalóján (természetesen a bolygóművekről szólt ) Kár hogy nincs már közöttünk . ( Húzott a táblára egy középvonalat és szimmetrikus alkatrésznél egyszerre egy időben két kézzel mesteri rajzot készített)

 © vjanos2014. okt. 29. 10:16 | Válasz | #12746 
Itt egy magyarázó videó is

Azt nem értem teljesen, hogy ha ez a megoldás nem önzáró, akkor hogy alkalmaznád osztókészüléken? Külön fékkel az adott pozíciókban?

 © vjanos2014. okt. 29. 09:58 | Válasz | #12745 

 © ANTAL GÁBOR2014. okt. 29. 08:57 | Válasz | #12744 
Egyébként az első fogszámkülönbségeken alapuló ( és így egyszerűen nagy módosításra alkalmas hajtómű ez volt . Azután csináltak b+b típusút ( az elv ugyanaz csak belső a fogazás . Aztán lett a B típus de ott kardán vagy oldham kell a kihajtáshoz. Mindnek a mottója az i = 1/1-( egy tört ) . De sorolhatnám a b típusúból lett a ciklohajtás vagy az orbit hidromotorok belseje , de a hullámhajtómű is . Visszatérve a k+k ra . Nagy módosításoknál rossz a hatásfoka de kb 20 ig bőven versenyképes ez mezei csigával . Amatőr viszonylatban a rossz hatásfok nem biztos hogy hátrány pl egy forgatónál. Én kb 20 éve csináltam egy példányt és néhány hónapja a sokszögesztergámhoz is készült egy 6 os lassítás ( 4 db kereskedelmi kerékkel profileltolás nélkül ) Sokkal kisebb a mérete mint egy akár két fokozatú lassító áttételnek. Fizetek egy sört aki megmondja hogy melyik az a 4 legkisebb fogszámú fogaskerék amivel ez realizálható ( Z nagyobb mint 17 )

 © Szalai György2014. okt. 29. 07:54 | Válasz | #12743 
Na, most már engem is nagyon érdekel.

 © ANTAL GÁBOR2014. okt. 29. 07:40 | Válasz | #12742 
No néhány szóban Ez egy fogszámkülönbségen alapuló csak külső fogakat tartalmazó hajtómű . Két napkereke van és az építéstől függően 1,2 3 bolygókerék párja van .A meghajtás a hídon történik a kimenet az egyik napkerék és a másik napkerék áll ( természetesen ha nem áll akkor a hajtómű" kikuplungolt" állapotban van ) a lassítás mértéke i = 1/ ((1-(a*b/c*d) )) A nevező értéke természetesen pozitív és negatív is lehet Ha egy 6 os lassítást akarok kivitelezni akkor a a*b/c*d értéknek 5/6 nak kell lenni de ha 7/6 akkor is 6 os lesz csak irányváltó . Ez volt a Galamb ötlete mert 3 napkereket használt és 3 as bolygókereket . Ha az egyik napkereket fogta le akkor előre ment a kocsi ha a másikat akkor hátra ha egyiket sem akkor ki volt kuplungolva . Ha profileltolással készülnek a kerekek akkor különböző gördulő körökön gördülhetnek ugyanazon tengelytávon és ilyenkor egy széles bolygókerék is elég ekkor a nevező a= c esetén ( a széles bolygókerék )
1-(b/d ). Egy további trükk : mivel a meghajtás a hídon történik ott is be lehet vetni egy áttételt ( pl fogasszíjj ) ekkor a 40 es lassítást egy 4 es fogassszij áttétellel és egy 10 et lassító bolygóművel el lehet érni Profil eltolt fogazattal pl egy 18/20 as napkerék választással megoldható. A széles bolygókerék fogszáma indifferens . Majd csinálok rajzot de kell valaki aki fölteszi A trükk mégegyszer i = 1/1-(b/d)

 © vjanos2014. okt. 29. 06:48 | Válasz | #12741 
Naná,hogy érdekel :)

 © ANTAL GÁBOR2014. okt. 29. 06:20 | Válasz | #12740 
Nekem többgyári osztókészülékem van. Tudom hogy a 40 es osztás a favorit. De meg lehetne próbálni a 36 ot ill a 60 at is . Korábban ( jól felszerelt háttérrel csináltam kereket ( ütőkéssel ) ma már ( 63 évesen ) nem fognék bele . Egy tipp : a magyar kerti kapákhoz lehetett kapni kereket a mezőgazdasági boltokban . Én megnézném . A másik tipp : egy K+K típusú bolygóművet ( a Galamb féle Ford T modell hajtóművét ) elég könnyű megcsinálni 40 es módosításra .( akár kereskedelmi fogaskerekekkel is ) Ha érdekel valakit folytathatom ( én korábban csináltam és bele is szerelmesedtem )

 © drlevis2014. okt. 28. 21:14 | Válasz | #12739 
Szia György! Biztosan találnék alkatrészt és igazad van egyszerűbb is lenne csak nekem fontos lenne az 1:40-es áttétel amint azt tegnap írtam. Na meg az igazság hogy szeretem magamnak elkészíteni amit tudok, sokkal "büszkébben" használom. Főleg ha működik is... :))

 © drlevis2014. okt. 28. 21:08 | Válasz | #12738 
Ja Üdvözöllek! (Bocsi de bunkó vagyok)

 © drlevis2014. okt. 28. 21:03 | Válasz | #12737 
Igen ez így van. Természetesen leköszörülnék/reszelnék hőkezelés előtt a hátából mint egy menetfúrónak, aztán hőkezelés, élezés, és mehet... talán...
Csináltam már ilyen menetfúrót amikor a kiesztergáló fejemet készítettem. K1-es anyagból készült majd hőkezelés, és a c-45-ös anyagba gyönyörűen dolgozott. Igaz az 0,5 mm menetemelkedésű volt. Ha megtalálom valahol felrakom a képet róla. Ebből gondolom hogy hátha működik trapézmenettel bronzba.

 © Szalai György2014. okt. 28. 12:58 | Válasz | #12736 
A szürke lyukacsos cső, a kormányerőt érzékelő mérőtranszformátor rendszer része.
Alatta a tengely csillag keresztmetszetű szakasza deformálódik a kormányerő hatására. Ezt igyekszik nulla környékére kompenzálni a szervó rendszer.

 © Szalai György2014. okt. 28. 12:48 | Válasz | #12735 
Hatékony kenőanyag jelenléte esetén (nagyon kicsi súrlódási tényező) az önzárás nem valósul meg. Szárazon pedig nem használom.
A gyári körasztal (1:90) és indexer (1:40) áttételek sem magukban önzáróak, hanem külön kialakított reteszek biztosítják elfordulás ellen.

 © KBalázs2014. okt. 28. 10:53 | Válasz | #12734 
Köszi mindenkinek. Reméltem, hogy ez a megoldás. Megnyugtató, bár az egyetlen kezembe akadt elektromos kormányszervo kiszerelve túl könnyen forgatható volt, ezért gondoltam valami kuplungos trükkre. Illetve a kocsi kapcsolási rajzán is említettek kuplungot. (Suzuki)

 © lovas gyula2014. okt. 28. 09:25 | Válasz | #12733 
A servo csak rásegit a kormány mozdulatokra. A kézi mozgatást nem blokkolhatja elektromos hiba.Az sem egyszerű ha menet közben megszünik a servo és áttér zsiguliba a kormány

 © Kristály Árpád2014. okt. 28. 09:22 | Válasz | #12732 
Halihóóó... KBalazs!

Úgy, hogy nem önzáró a csiga hajtása...
Nekem van egy tucat egyik sem önzáróóó.
Ez nem szakad át!

 © jani3002014. okt. 28. 09:13 | Válasz | #12731 
Eleve nem önzáró az áttétel . Ezért is nem igazán szerencsés körasztalhoz vagy osztófejhez ,szerintem .

 © KBalázs2014. okt. 28. 08:24 | Válasz | #12730 
Az egyik képen látható, szürke lyukacsos gyûrû a kuplung? De akkor ott valami rugónak is kéne lennie, hogy á.k.szakadás esetén bontson azonnal, és ne is tudjon megszorulni..

 © KBalázs2014. okt. 28. 08:20 | Válasz | #12729 
Elektromos szervókban hogyan oldják meg, hogy valami vezérlési hiba/motorhiba miatt ne önzárjon a kormány? (és ezzel ne célozzuk meg az elsô fát)

 © Szalai György2014. okt. 28. 06:49 | Válasz | #12728 
Sok energiát megspórolnál, ha készen találnál alkalmas alkatrészeket.
A Toyota kormányszervóban 16:1 áttétel van.
Csigaorsó acél, két bekezdésű, 20mm külső átmérőjű menet.
Csigakerék acél, de a 32 fogú „futófelület” egy 90mm külső átmérőjű kemény műanyag.
Befér a 160x160 zártszelvénybe, nem kottyan.
Hátha találsz valahol egyet.

 © PITU2014. okt. 27. 23:59 | Válasz | #12727 
szia drlevis
ezzel a szerszámmal az a baj , hogy nincs hátramunkálva így marásra nem igazán alkalmas,nyomni fog

csigakereket lehet ütőkéssel is készíteni olyan lefejtő marógépen , aminek a szerszámtengelyen van tengely irányú előtolása

csiga-csigakerék számítás:
egy adott áttételhez nincs köze a modulnak , a modul nagysága az átvinni kívánt erőtől függ.
ha megvan a modul és az áttétel akkor ki lehet számolni a csigakerék átmérőjét.
a kiszámolt csigához bármilyen átmérőjű csiga készíthető.
ha szabott a tengelytáv akkor nem lehet variálni
ha nem akkor érdemes a férőhelyhez képes elég nagyra csinálni , a nagyobb átmérőn kisebb a menet emelkedési szög , és kisebb lehet a hajtóerő mert a súrlódás is kisebb lesz.

 © jani3002014. okt. 27. 23:11 | Válasz | #12726 
Ezt a hszt valahogy észre sem vettem :))

 © drlevis2014. okt. 27. 22:26 | Válasz | #12725 
Köszönöm, megpróbálom ezek alapján.

 © hostya2014. okt. 27. 22:17 | Válasz | #12724 
Vagy itt egy másik leírás a méretezésről..

 © hostya2014. okt. 27. 22:08 | Válasz | #12723 
Nézd meg Sasi oldalán a csigahajtás méretező programot, hátha segít..

 © drlevis2014. okt. 27. 21:59 | Válasz | #12722 
Hát ez az, ezért kellene valami képlet vagy egy pontos átmérő ha valaki tudná...
Ha nem marad a kisérletezés

 © hostya2014. okt. 27. 21:47 | Válasz | #12721 
Az "átlagos, adott modulú" lefejtőmaróval meg az a baj hogy az átmérője -többnyire- nem egyezik meg a csiga átmérőjével.
Fogaskerék készítésnél lényegtelen az átmérő, de csigakeréknél lényeges...

 © drlevis2014. okt. 27. 21:42 | Válasz | #12720 
És így csinálnám valahogy. Az egyik lenne a csiga a másikból készülne a maró.
kép5

 © drlevis2014. okt. 27. 21:38 | Válasz | #12719 
Ez talán fogja forgácsolni a bronzot... remélem :)

 © drlevis2014. okt. 27. 21:36 | Válasz | #12718 

 © drlevis2014. okt. 27. 21:35 | Válasz | #12717 

 © drlevis2014. okt. 27. 21:35 | Válasz | #12716 
nem az 01-es videóban szereplő szerszámot készíteném el hanem ezt...

 © drlevis2014. okt. 27. 21:33 | Válasz | #12715 

 © jani3002014. okt. 27. 21:31 | Válasz | #12714 
Az elv működhet . Hátraesztergált csavart fogú lefejtőmaróval . Egyedi osztással előnagyolva . Így gondoltam én is .

 © hostya2014. okt. 27. 21:22 | Válasz | #12713 
Ha el tudod készíteni a MEGFELELŐ szerszámot(csigát) akkor működik...
Az a szerszám ami a 01 videón látható, az "parasztvakítás" nem fog forgácsolni, mert nincs hátszöge a vágóél(ek)nek..
Alukerék esetén még csak-csak ki lehet kínozni valahogy a fogazást, de bronzkerék esetén kizárt...
Hidd el nekem, próbáltam...

 © drlevis2014. okt. 27. 21:15 | Válasz | #12712 
Bocs György most néztem mit írtam az előbb...
9-es menetemelkedéshez milyen átmérőre lenne szükség?

 © drlevis2014. okt. 27. 21:10 | Válasz | #12711 
Azért szeretném 1:40 áttétellel mert az osztófejem is ilyen így a tárcsáit rá tudnám szerelni,így pontos osztást is tudnék vele csinálni.

 © drlevis2014. okt. 27. 21:03 | Válasz | #12710 
Amint időm engedi kipróbálom először poliamiddal mert a bronz egy kicsit drága a kisérletezéshez... :)

 © drlevis2014. okt. 27. 21:01 | Válasz | #12709 
Ha elkészítem a csigát és azzal marom ki a nagy kereket akkor szerintem működik a dolog, vagy rosszul gondolom?


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com