Hobby CNC Fórum   >>   Fórum   >>   Mechanikai ötletek
Sinek, hajtások és egyéb mechanikai kialakítások, megoldások.

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Molnár Szabolcs2014. jún. 24. 15:28 | Válasz | #12576 
Viszont ha jól értelmeztem akkor áz általam írt feszesség már sok is.

 © Molnár Szabolcs2014. jún. 24. 15:27 | Válasz | #12575 
Köszönöm. Belenéztem,de eléggé zavaros.

 © Berényi József2014. jún. 24. 11:19 | Válasz | #12574 
Hátha valakit érdekel a tegnapi projektem. Gáztakarékszelep Védőgázhoz, PB reduktorból.

Nem kell mást csinálni, csak a reduktor közepén található nagy csavar alatt lévő 0,8-as rugót, ki kell cserélni 1,5-ösre( a méretek a rugó anyagára vonatkoznak)Hatására megszűnik a gyújtáskor tapasztalható nagy gázkiáramlás, így kis ráfordítással komoly összeg takarítható meg.




 © Tiborc2014. jún. 23. 22:00 | Válasz | #12573 

 © Tiborc2014. jún. 23. 21:56 | Válasz | #12572 

 © Tiborc2014. jún. 23. 21:54 | Válasz | #12571 
"A szíjfeszítés (tengelyhúzás) beállítása
A szíjfeszítés beállítása többféleképp végezhető el.

Szíjbehajlás mérésnél a feszes szíjágra adott, meghatározott nagyságú terhelőerő alatt
a szíj behajlása a tengelytávolság 1,5 %-a lehet.
Hossznyúlás mérésnél először a szíj-szíjtárcsa hézagmentes kapcsolatát biztosítjuk.
Ezután a szíjfeszítést addig állítjuk, amíg a szíj nyúlása el nem éri a kijelölt mérési
hosszon a 0,5 0,75 %-os értéket.

Alakzáró, fogasszíj hajtásnál a szíjfeszítés: Fh 1,2Fk. A beállítás geometriai méretek szerinti
elvégzése nem nélkülözheti a szíjfeszítés nagyságának meghatározását, amely a tengelyek
tervezéséhez, a csapágyak kiválasztásához szükséges. A szíj feszességét előírt járatási idő
után ellenőrizni kell.
"
Svejk linkje 30.old.

 © Molnár Szabolcs2014. jún. 23. 20:19 | Válasz | #12570 
Sziasztok.

Egy T5 16széles szíj 3000 mm hosszban mi alapján tudnám meghatározni,hogy kellően feszes? Nem szeretném túlfeszíteni. Most 2500mm szabadon van és 5mm mindkét végén az asztaltól mért magassága. A közepén is a levegőben van 2-3mm-re elemelkedve.

 © tóthz2014. jún. 16. 20:15 | Válasz | #12569 
Én 8mm-es orsóra szeretném. Azt gondoltam, hogy ha a görgő hossza kb 5mm (1mm emelkedés) akkor az L/D viszony szerint elég zömök lehet a konstrukció. azon még töprengek, hogy a keret végébe betegyek egy az irányt tartó rövid bronzanyát.

Jó hír, hogy elektron-nak megy 2 görgővel.

 © elektron2014. jún. 16. 19:39 | Válasz | #12568 
Véknyabbnál lehet probláma inkább.

 © elektron2014. jún. 16. 19:38 | Válasz | #12567 
Nekem mivel az egyik görgőm nagyon kajla lett, kettő hajtja a gépem és nem megy ki közüle az orsó igaz az elég vastag 20mm átmérőjű az orsója.

 © PSoft2014. jún. 16. 17:31 | Válasz | #12566 

Köszi...régi darabok ezek már,még az első gépemhez készültek.:)

Bronzból esztergáltam a görgőket,két végükben csapágy.
A három görgő faxán központban tartja az "orsót".
Két görgővel...nem tudom,de valószínű,hogy nehéz központban tartani az orsót.
Szerintem,"kimászik" a görgők közül.:(



 © tóthz2014. jún. 16. 11:42 | Válasz | #12565 
Szépen megcsináltad a képen levő görgős anyát!

Én azon töröm a fejem, hogy sokkal kisebb méretben 2db görgővel lapos kivitelben el lehet-e készíteni? Volna hozzá pici csapágyam is. Te a görgőket esztergáltad, vagy kiszerelted valamiből?

 © elektron2014. jún. 15. 21:27 | Válasz | #12564 
Most látom , hogy ez nem jó semmire ... :)

 © PSoft2014. jún. 15. 20:44 | Válasz | #12563 

Akkor...az enyém is "golyós orsó"!:)
Hisz...vannak golyók a csapágyakban!:))


 © keri2014. jún. 15. 20:38 | Válasz | #12562 
A "Menet nélküli golyós orsó" is arra utal hogy nem tudott angolul aki ezt írta :))

 © hostya2014. jún. 15. 20:31 | Válasz | #12561 
Kihívásnak nem rossz.
De gyakorlati haszna nem sok van.. :)

 © PSoft2014. jún. 15. 20:29 | Válasz | #12560 

Igen.

Úgy tudom,működő példány is van belőle itt,valamelyik kolégának.

De...
Hol itt a golyós orsó?
Inkább,görgős anyák ezek.
Miért is "lineár stepping motor" az a léptecs???


 © elektron2014. jún. 15. 20:18 | Válasz | #12559 
Ezt a féle golyósorsós megoldást láttátok már ?

Threadless ball screw

 © tóthz2014. jún. 13. 18:54 | Válasz | #12558 
Ezer mestert pótol, ezermester boltból!!!

 © vjanos2014. jún. 10. 22:42 | Válasz | #12557 
Egyszerű és nagyszerű :)

Véletlenül én is épp zártszelvény hajlítót tákoltam a hétvégén, de az nem lett ilyen kifinomult :D

 © Íjász2014. jún. 10. 09:56 | Válasz | #12556 
Az a jó öreg Salgó... mit ki nem hoz az emberből...

 © csewe2014. jún. 10. 05:21 | Válasz | #12555 
Ügyes!

 © zozo2014. jún. 09. 22:08 | Válasz | #12554 
Hirtelenjében kellett 20x5-ös alu profilt R1650-re ívelni. Nézelődtem a műhelyben, hogyan csináljam meg hamar. Aztán találtam Salgó-polc sarokrögzítő háromszögeket, aztán egy görgőt, majd beletúrtam a rossz csapágyas dobozba.
Aztán már csak finomítani kellett :)
A fúrószárakat 0,3-0,5 mm-enként cseréltem, amíg a rádiusz ki nem jött.


 © Gamos2014. jún. 04. 06:06 | Válasz | #12553 
Na ne mán tegnap még megvolt, de itt van újra:

 © norbi12014. jún. 03. 22:26 | Válasz | #12552 
Juuu tényleg,na vazzeg!

 © Karasz András2014. jún. 03. 22:18 | Válasz | #12551 
A behajtani tilos mögött.

 © norbi12014. jún. 03. 22:03 | Válasz | #12550 
Hol?

 © Gamos2014. jún. 03. 12:56 | Válasz | #12549 
Itt a rajza, ha valakit érdekel:

 © HJózsi2014. jún. 02. 20:06 | Válasz | #12548 
Nagyon jó lett, szép munka!

A Vertexnek is megtetszett és lemásolta Vertex VWS-125 Werkstukstopper .. ;)

 © Torro602014. jún. 02. 20:03 | Válasz | #12547 

 © Gamos2014. jún. 02. 19:45 | Válasz | #12546 
Hurrá sikerült

 © Gamos2014. jún. 02. 19:45 | Válasz | #12545 

 © Gamos2014. jún. 02. 19:39 | Válasz | #12544 
Nekem jól jelenik meg.

 © Csuhás2014. jún. 02. 19:33 | Válasz | #12543 
Sajnos a kép fekete alapon fekete ábra...

 © Gamos2014. jún. 02. 19:31 | Válasz | #12542 

Képpel

[img]http://plus.google.com/u/0/photos?pid=6020381793553124162&oid=112206563586408672255 [/img]
[img]http://plus.google.com/u/0/photos?pid=6020381831301391042&oid=112206563586408672255 [/img]

 © Gamos2014. jún. 02. 19:29 | Válasz | #12541 
Meguntam a régi ütközőt, így csináltam egyet a helyzetfúróra
https://plus.google.com/u/0/photos?pid=6020381793553124162&oid=112206563586408672255
https://plus.google.com/u/0/photos?pid=6020381831301391042&oid=112206563586408672255
Nos ilyen lett.

 © elektron2014. máj. 28. 23:42 | Válasz | #12540 

 © PSoft2014. máj. 28. 22:21 | Válasz | #12539 

Harminckettő...rétegből van az a tárcsa összerakva???

Bakker,akkor ehhez luxus a CNC!!!
Elég egy...körömolló!



 © elektron2014. máj. 28. 22:17 | Válasz | #12538 
... 2 darabot ...

 © elektron2014. máj. 28. 22:16 | Válasz | #12537 
Az fogja össze a 32 darabot, mert kettőből van, mivel vékony anyagom volt, meg az egyiken perem is van, és azt úgy lehet megcsinálni, legalábbis így sikerült egy fél megoldást kitalálni. No, közben ami motor rá lett téve, az igencsak nem jó, vagy nem szereti a bipoláris hajtást, mert vezetékes, most rászerelek egy másikat, csak arra is teszek tárcsát kicsit várni kell, mire videózni fogok.

 © KBalázs2014. máj. 28. 22:08 | Válasz | #12536 
Frankón néz ki. Miért van négy csavar a szíjtárcsákban?

 © elektron2014. máj. 28. 21:45 | Válasz | #12535 
Felülről ránézve:



 © elektron2014. máj. 28. 21:38 | Válasz | #12534 
Csináltam fogasszíjtárcsákat , meg házat stb. meg illesztő gyűrűt, hogy a csapágyba belemenjen a trapézorsó, de a vége meg most hogy feltettem látom, hogy üt a kiálló tengelyvég, de azon majd még le kell faragni valahogy, de most megpörgetem, ez vagy 12mm emelkedésű 3 bekezdéses valami talál kutyaisten orsó.



 © abit2014. máj. 26. 09:32 | Válasz | #12533 
Misi küld át légyszi a számodat email-on.Szeretnék beszélni veled.
Üdv

 © Motoros2014. máj. 26. 07:23 | Válasz | #12532 
Profi asztalokat (pl Felman) köszöülik.
Ontvény köszörülés biztos külön mufaj. Alut is lehet.

 © jani3002014. máj. 25. 20:49 | Válasz | #12531 
Nem pont a kérdésedre válasz , de nemrég szemeztem egy 1x0,5 méteres T hornyos asztallal .
Jól esett volna szerelőasztalnak is . Ennek nézegettem a felületét ,szép sima volt . Talán köszörülték . A vásárlási gondom is megoldódott mert "kell az öntvény" , nem is adták .

 © lovas gyula2014. máj. 25. 20:13 | Válasz | #12530 
Forditva kell forgatni a marót

 © svejk2014. máj. 25. 20:10 | Válasz | #12529 
Csak kíváncsiságból kérdezem.

A gyári öntvény asztalok felületét milyen módszerrel munkálják, alakítják készre?

Egy ilyen asztal felületének utólagos felmarás után -akármilyen éles is a maró-
olyan szivacsos szerkezetű marad és nagyon fog is a grafit.

Lehet éppen inkább tompább szerszám kellene ami szinte tömöríti az anyagot?

 © Vetesi752014. máj. 16. 15:48 | Válasz | #12528 
Ez a futógörgő felfogatás lehetőséget ad a hatszögletű vezetékek használatára is, növelve az érintkezés pontjait, hasonlóan a zártszelvényes megoldáshoz. Különbség viszont, hogy a húzott hatszög rudat jobb anyagminőségekben is gyártanak és ezek beszerzése aránylag könnyű.

 © Kristály Árpád2014. máj. 16. 08:25 | Válasz | #12527 
Halihó Nyárfa!

Jó ötlet ez a hatszög anyag...

 © nyarfa2014. máj. 15. 18:40 | Válasz | #12526 
Köszi a tippet.

 © csewe2014. máj. 15. 18:35 | Válasz | #12525 
Petyát keresd magánban,ő elég jó áron ad lineket,és kocsikat is.
Ha éppen nem is hírdeti,még lehet hogy van neki olyan ami neked kell.
Amúgy a sinenkénti egy kocsi is elég erős lehet.
Nálam minden sinen csak egy van,a Z-n pedig sin is csak egy van,és minden gond nélkül meg tudok munkálni fémeket is.
gépem

 © nyarfa2014. máj. 15. 18:10 | Válasz | #12524 
Keresem a megoldást én is, de lassan megy. Vettem amint láttad 6.000.-Ft-ért 2db 280mm hosszú THK25-öst Z tengelynek, sikerült vennem 700mm-es THK SSr20-as kocsikkal is két sínt de sajna csak 2 kocsival, és ha itt még sikerül elcsípnem, akkor az alsó részre is veszek lineáris csapágyakat 2-2 kocsival, meg még két SSR20 kocsit. Csak ki kell várni, hogy a nyerészkedők eltűnjenek, és végre hobbista áron lehessen összerakni egy gépet.

 © Szalai György2014. máj. 15. 17:34 | Válasz | #12523 
Kísérletezni jó.
Ha kedved tartja, mielőtt nekiállsz alumínium alkatrészeket önteni, megérné egy nyúzópróbának alávetned a kerekrúd-golyóscsapágy kompozíciót. Nem eltúlozva, csak a várható terheléssel végigfuttatni pár tízezerszer. (Az nem sok, ha marni akarsz majd vele.)
Ne későn derüljön ki, ha esetleg nem lesz kellő élettartamú a rúd ahhoz, hogy érdemes legyen erre a változatra elkészíteni a tartós öntvény alkatrészeket.
(Az én egyszeri és egyszerű, acélsodronnyal vontatott bútorlap szabó megoldásomban anno, szintén 608ZZ csapágyak futottak 40X40 zártszelvényen. Mind a 7mm szélességükön szaladtak, nem csak egy élen, és igen hamar belevasalták a nyomvályújukat a zártszelvénybe. Pedig kuplungtárcsa rugókkal voltak ráfeszítve.)

 © nyarfa2014. máj. 14. 14:10 | Válasz | #12522 
Megint eljutottam egy fázisig és megmutatnám nektek is.

1.: Átgondolva az eddigi tapasztalatokat maradtam az "oldalról" támasztás mellett, és mivel az alapanyag nem annyira drága (800ft/500mm 19-es hatszög, 147ft/db 608-as csapágy) mindkét oldalra ugyan azt tettem.



Nem látszik ezen a képen, de középen összesen egy!! menetes szár köti össze a két lapot (azaz a Z tengely tartót, és a hátlapot)

2.: Meg akartam szüntetni a "libegést" de ezzel a módszerrel sem sikerült!!! Hmmmm. De miért is? Aztán rájöttem, hogy a hiba a felfogatóban van.



Amint látszik oldalról tettem egy darab MDF-et még, mert a lineáris csapágy magasabban van mint a motor felfogató két vízszintes része. A libegés az MDF rugalmassága és hajlékonysága miatt jött létre az atombiztos csapágyazás ellenére. Egy kis ragasztó és a dolog orvosolva.

Jelenleg annyira stabil, hogy nem merem tovább feszíteni, nehogy eltörjem az MDF lapok valamelyikét. De az biztos, hogy a motorok nem fogják elhajlítani vagy eltörni a szerkezetet (1Nm kevés ehhez).

A jelenlegi kísérlet lényege, az egyszerű, olcsó, de még stabil megoldás megkeresése. A gép a mostani átépítés után ha működik az alumínium öntés elsajátítása után amit Berényi Józsinak köszönhetek (itt is fent van) a gép alkatrészeit kiöntve, megmunkálva a fa részeket egyszerűen csak kicserélem. A végére vagy lesz egy vegyes gép, vagy lesz egy fa gép a padláson darabokban (nem dobom ki a kiépített elemeket) és lesz egy alugép ami működik.

Végül még két kép:



 © Pabló2014. máj. 14. 12:29 | Válasz | #12521 
nem jött semmi,írok a másik mailomról.

 © Pabló2014. máj. 14. 12:28 | Válasz | #12520 
pill meg is nézem.

 © Sanyi Bá2014. máj. 14. 12:27 | Válasz | #12519 
Írtam mailt.

 © Pabló2014. máj. 14. 12:24 | Válasz | #12518 
Sziasztok!

Van egy 10-es átmérő, 200mm hosszú golyós orsóm.
Gép Z tengelyére szeretném felhasználni.
Milyen súlyt szabad vele mozgatni max?
Valakinek van ilyennel tapasztalata?

Bocsi, hogy ide is beírom, de a semlegőbe nem nagyon lehet már értelmesen beszélni.
Tényleg rendbe kellene szedni ezt a fórumot, aki nem közénk való, egyből kipenderíteni.
Négy éve örömmel jártam ide, most is nagy a létszám,csak sajna már nem a hobby cnc-ről folyik a vita.

 © nyarfa2014. máj. 02. 16:38 | Válasz | #12517 
Íme a folytatás. Kicsit változott a terv, de nem is lett jó. A felhasznált zárszelvény miatt szerintem, a szerkezet előre-hátra rángatásra lötyög. Próbáltam imitálni a maráskor fellépő erőket. Szóval visszatérek a tervekhez, de azt is megint megváltoztatva :) úgy, hogy a hátsó négy csapágy helyett csináltam még egy pár hatszög csapágytartót amiket szembe fordítva szerelem majd fel. Addig is ha van valakinek ötlete, szóljon mielőtt szétszedem ezt a kísérletet.




 © nyarfa2014. ápr. 22. 12:28 | Válasz | #12516 
Alapból a 640x480 volt beállítva :) úgy látom sikeresen belinkeltem az eredetit

 © Kulcsar Zoltan2014. ápr. 22. 12:25 | Válasz | #12515 
Szia

640x480-as képek böven elegek .

Itt :ftp
találsz megoldást a kérdésedre .

2 alkönyvtár is szerepel ahhol az MDF gép van épitve ugyan ezzel a csapágyazással .Az elmult 6 évben egyszer sem kellett utánállitani a csapágyazást pedig alut marok vele nagyrészt .

Szerintem jo megoldás ez a csapágyazás , igénytelen de mégis nagyon massziv !


 © nyarfa2014. ápr. 22. 12:15 | Válasz | #12514 
Épül a gépem immáron másodjára, mivel a fiókcsúszós megoldás egy félév alatt tönkrement.

Át linkelek néhány képet

Íme a darabjai:




Röviden leírom az elképzelésemet és a gondolataimat a kialakítással kapcsolatban. Szeretném ha segítenétek kijavítani az esetleges kisebb-nagyobb tévedéseimet, hogy mielőtt mindent megveszek vagy beszerzek tiszta legyen a kép.

Az alapvető ötlet a szögvasas megoldás volt.



De amint látható a rögzítés szerintem nem teszi lehetővé a pontosságot. Látszólag nem lehet a síkokat, derékszögeket egyértelműen tartani. erre találtam ki a hatszög kialakítást ami igaz, hogy mindössze 60°-os szögben tartja csak a csapágyakat, de az ebből adódó problémák a méretek növelésével kompenzálható.





A tervek a vízszintes Y tengelyre vonatkoznak, bár a megvalósítást az X tengelyen kezdtem mert meglátásom szerint az asztal síkját kell először kialakítani a későbbi derékszög beállítások miatt. Mivel MDF-ből, bútorlapból, meg ami van tongue készül minden (még erre sincs elég pénzem) a hátsó részt át kell gondolnom. Az X tengely esetén a felfele húzó erő nem foglya kiszakítani a 8-as csavart, de az Y esetén a szerkezet súlya már problémát okozhat a felső csapágynál. Ezen még gondolkodom.

Na de lássuk a megvalósulás első lépéseit:





Na és ezt a részt kell megoldani megnyugtatóan valahogyan:



Ebben szeretném kérni a segítségeteket. Persze a "vas" az Y tengelyé ezért ilyen rövid. Az X tengelyé 10cm-el hoszabb lesz, csak még nem fúrtam ki.

 © csewe2014. ápr. 20. 18:08 | Válasz | #12513 
A Mach-ban meg lehet adni a munkadarab elfordulását,a Z tengely körül.Ezzel a probléma meg is oldódhat,higyszten megad az ember +-45°-ot és már kész is van.

 © Tiborc2014. ápr. 20. 18:06 | Válasz | #12512 
A 12507 hszt kukázzuk.
Kezdjük újra:

Legyen a két motor tárcsaátmérője azonos, 2R. Szögelfordulásuk F1 és F2 rad, pozitív irány az óramutató járásával egyező.
X=(R/2)x(F1+F2)
Y=(R/2)x(F2-F1)

F1=(X-Y)/R
F2=(X+Y)/R

X irányát korábban elnéztem, és egy kettes szorzót is. Bocsi.

 © Kulcsar Zoltan2014. ápr. 20. 16:06 | Válasz | #12511 
Szia

Elvileg idejutottam én is ma hajnalban de nem mertem ki irni igy csak magánban irtam a Gabcsinak hogy érdemes ebben az irányban elindulni .
Szerintem a kört ugyan ugy meg is csinálná ( 45 fokkal arrébb a kezdöpont ) mig egy négyszöget a sarkára állitana .
A Mach3 -nak mindegy mert az azt csinálja amit G-code ban kap .
( vagy elforditani a mechanikát az X-Y koordinátájához képest 45 fokkal :) ) .



 © Libus2014. ápr. 20. 15:34 | Válasz | #12510 
Azaz?

 © Tiborc2014. ápr. 20. 14:55 | Válasz | #12509 
Egy laptopról írok,

 © Tiborc2014. ápr. 20. 14:54 | Válasz | #12508 
Jav.

F2=(X-Y)/(2R)


 © Tiborc2014. ápr. 20. 14:50 | Válasz | #12507 
Legyen a két motor tárcsaátmérője azonos, 2R. Szögelfordulásuk F1 és F2 rad, pozitív irány az óramutató járásával ellentétes.

X=R(F1+F2)
Y=R(F1-F2)

F1=(X+Y)/(2R)
F2=(Y-Z)/(2R)



 © Libus2014. ápr. 20. 14:19 | Válasz | #12506 
Ha 45 fokban elforgatod a munkadarabot, akkor simán menne Mach3-al is, nem? Vagy eleve úgy rajzolod/tervezed, igaz nehezebb az egyenest belőni :) De szerintem menne, persze lehet hülyeség...

 © Danibá2014. ápr. 20. 00:07 | Válasz | #12505 

Most elégé el vagyok mással foglalva. Át kell gondolni. De, van ötletem rá.
Nemrég eléggé hasonló feladatot kellett megoldanom.
Nem szeretnék most hülyeséget beírni.
De, ha simán nem vinné a Mach akkor egy segédprogrammal biztosan, menne.


 © Gabcsi54562014. ápr. 19. 23:49 | Válasz | #12504 
Csak érdekességképpen érdekel. Az érdekel hogy hogyan konfigurálnád be a mach-ot hogy egy g-kódot végrehajtasson ezzel a mechanikával?
Nem a pontos beállítások érdekelnek hanem elvben. Ugye itt az a poén hogy nem egy motor tartorik egy tengelyhez, és nemtudom ezt hogykezelné le a mach...
Ahogy nézegettem a youtube-ot körinterpolációk is simán mennek.

 © Danibá2014. ápr. 19. 23:42 | Válasz | #12503 

Gyere el hozzám, egy gépépítő, tanfolyamra:))
Összedobok addigra egy bemutató darabot, Mach3 alá.


 © Danibá2014. ápr. 19. 23:40 | Válasz | #12502 

Mire vagy kíváncsi?
Ismered a Mach3 működését?
Mire használnád?


Másik lehetőség.
MasterGy. Fórumtárs, a kosújából kiráz hozzá egy vezérlő programot.


 © Gabcsi54562014. ápr. 19. 23:39 | Válasz | #12501 
Ezen a néven már youtube-on is van egy rakás mechanika, főleg 3D nyomtató.

 © Íjász2014. ápr. 19. 23:30 | Válasz | #12500 
Ezt még én is megvárom.
Tanulni sosem késő...

 © Gabcsi54562014. ápr. 19. 23:28 | Válasz | #12499 
kicsit bővebben?

 © Danibá2014. ápr. 19. 23:24 | Válasz | #12498 

Szerintem, Mach3 –al is megoldható.


 © Devecz Miklós2014. ápr. 19. 23:12 | Válasz | #12497 
reprap, corexy.

Nem rossz, csak a 45 fokos mozgást nem igen szereti.


 © Gabcsi54562014. ápr. 19. 23:07 | Válasz | #12496 
Sziasztok,

találtam egy érdekes megoldást, 1db bordás szíjjal lehet két tengelyes mozgát elérni.
Szerintetek, hogy oldható meg ennek a vezérlése hobby szinten? Csak érdekességképpen.



Üdv

 © agyaggalamb2014. márc. 20. 17:36 | Válasz | #12495 
Ez meg csak érdekességképpen annak aki nem látta a golyós orsókról:
Ballscrew

 © agyaggalamb2014. márc. 20. 17:29 | Válasz | #12494 

 © agyaggalamb2014. márc. 20. 17:28 | Válasz | #12493 
Mire használhatják az ilyesfajta hajtást? Látott már hasonlót valaki?

http://www.youtube.com/watch?v=_9rtQ91PQNw

 © D.Laci2014. márc. 05. 17:07 | Válasz | #12492 

Nyomtam egy hátast...

 © robroy0072014. márc. 05. 15:17 | Válasz | #12491 

RAL (szín) táblázat


 © designr2014. márc. 05. 13:14 | Válasz | #12490 
Szerintem RAL 8.8 ..::)) De ha valaki belinkel egy RAL táblázatot fejbelövöm magam..::))

 © Atti2014. márc. 05. 09:12 | Válasz | #12489 
Üdv. Én csaphegesztéssel lőnék rá a hátuljára csavarokat és ahoz rögzítenék húzott t vasat.

 © kari2014. márc. 05. 08:58 | Válasz | #12488 
Ez valami specko.

 © Szalai György2014. márc. 05. 06:39 | Válasz | #12487 
8.8 a szilárdsági csoport.
Van itt egy jó magyarázat, Ritkánszóló Sasibácsi gyűjteményéből.
(Bocsánat az indián elnevezésért.)
http://www.sasovits.hu/cnc/irodalom/Kotoelemek_mechanikai_tulajdonsagai.pdf

 © elektron2014. márc. 05. 00:13 | Válasz | #12486 
Bordás kerék tengelyhez szorításhoz arra való M5-ös hernyócsavart ki tud nekem küldeni ?

 © PSoft2014. márc. 04. 23:05 | Válasz | #12485 

Látom!...nem rég regisztráltál.:)



 © v.l2014. márc. 04. 22:48 | Válasz | #12484 

 © PSoft2014. márc. 04. 22:09 | Válasz | #12483 

A "minősített,szép feketét" értem.(látom is magam előtt:)
(meg azt is,hogy jó volna :(
De,mi lenne az a "8.8"...méret?:))


 © Szalai György2014. márc. 04. 21:30 | Válasz | #12482 
Igen. Az M6-osnak a feje 12mm átmérőjű és 3,3mm mélyen kell süllyeszteni, hogy szintben legyen.
Azért valami minősített, legalább 8.8 szép fekete volna jó, tekintve hogy mégiscsak gép lesz ebből, nem pedig bútorfiók fogantyúcska.

 © PSoft2014. márc. 04. 18:40 | Válasz | #12481 

"Ahhoz kicsit csavarosan kell gondolkodni......DIN 7991 csavarokkal"

Ahahhh!
Szóval,....süllyesztettfejű inbusz .:))


 © Szalai György2014. márc. 04. 16:59 | Válasz | #12480 
„Esetleg csavaros megoldás?”

Ahhoz kicsit csavarosan kell gondolkodni.
A hegesztéstől nem marad sík a lemez, a merevítő bordarendszer meg nem elég merev, ha a kapcsolódási pontjai csak csavarozva vannak.
Talán készíthetnél egy öszvért, ami merev is, meg elég sík is.
A merevítő borda rendszert viszonylag síkra össze lehet hegeszteni önmagában, (a lap nélkül) ha csak a lapra merőleges irányú, szimmetrikus, kettősvarratokat készítesz.
Azután a kész bordarendszerre rácsavarozhatnád a síklapot, DIN 7991 csavarokkal.

 © agyaggalamb2014. márc. 03. 21:37 | Válasz | #12479 
A hegesztés gondolom, hogy elhúzná. Utána egy kétoldali síkmarás megoldaná a problémát itt a kérdés az, hogy mennyire vékonyítaná el az anyagot mire síkban lennék. Esetleg csavaros megoldás?

 © agyaggalamb2014. márc. 03. 21:35 | Válasz | #12478 
Igazából a plusz súly miatt is jó lenne az acéllemez. De ha jól értem akkor jó lenne az elv, csak nagyobb szögvas kellene alá, vagy jó lenne ez is, de max bútorlaphoz. Megfontolom. Köszönöm a válaszokat!

 © lovas gyula2014. márc. 03. 19:31 | Válasz | #12477 
pozdorja!!!


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől

Untitled Document Fórumtagok ftp könyvtára: cnctar.hunbay.com