Fiat Linea Klub   >>   Fórum   >>   Motor, üzemanyagrendszer
Motor, üzemanyagrendszer

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © lmichele2014. szept. 22. 21:37 | Válasz | #646 
A legnagyobb baj hogy az hogy majdnem összes Fiat ilyen...
A Punto-ban ugyanez a hiba volt többször is.
Igazából az a baja a bovdennek hogy a bovden be van vonva valami műanyag réteggel , az elkopik össze gyűri és megszorul az egész...
Egyet szét vágtam flex-el itthon ,kihúztam a bovdent ,lehámoztam a műanyag réteget róla.
És lőn tökéletesen működik , csak nem lehet újra össze rakni
1,3 Multijet 95cv

berigazek2014. szept. 20. 21:21 | Válasz | #645 
:-(
berry csak egy van:)

kiskabo2014. szept. 19. 19:50 | Válasz | #644 
Sziasztok!
Én ahol tudtam és a szerelő is (Fiat szerelő 20 éve)
Fiat Best-ben dolgozott!!!, mindent megpróbáltunk de nem kaptunk, Több bontót is hívtam nincs nekik. A megoldás végül új gyári bowden mindkettő csere. Anyag ár 72000 Ft. munka díj: 8 Ft. Össz. 80000 Ft. Nem semmi. Biztos ha várakoznék, manipulálnék, akkor találtam volna valami olcsó megoldást, de nem értem rá. Egyébként a Fiat a sebváltó bowdenre 70000 km.-t adnak. Akkor én mit akarok. 1500000 km. van benne.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

DSz2014. szept. 19. 07:46 | Válasz | #643 
Akad:
http://www.autoalkatresz.hu/auto-sebessegvalto_nyomatekvalto/bovdenek_csovek_vezetekek/fiat-linea-valtobovden-1005108

http://www.autoalkatresz.hu/auto-sebessegvalto_nyomatekvalto/bovdenek_csovek_vezetekek/fiat-linea-valtobovden-1004855

http://www.autoalkatresz.hu/auto-sebessegvalto_nyomatekvalto/bovdenek_csovek_vezetekek/fiat-linea-valtobovden-1005107

http://alfafiatdepo.hu/termekek/fiat_stilo_alkatresz/valtobowden (a stilo ne tévesszen meg senkit, a lineán keresztül lehet eljutni ide) :)
DSz - Fiat Linea 1,3 M-JET - EX tulaj

berigazek2014. szept. 18. 19:14 | Válasz | #642 
Bontóban nincs ilyen barátom?
berry csak egy van:)

 © ksanyi622014. szept. 18. 06:26 | Válasz | #641 
Sajnálom!

kiskabo2014. szept. 17. 17:01 | Válasz | #640 
Ma beszéltem a Hegyalja Kft-vel, 34700 Ft. a hosszanti bowden. Az oldal írányú mozgatású meg nincs és csak rendelni tudnának, de nem tudott időpontot mondani. Tehát sajnos már ezek az árak vannak.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © ksanyi622014. szept. 17. 06:51 | Válasz | #639 
Szia!
Ezen már én túl vagyok. A Hegyalja Kft.-nél lehet kapni. Van(vagy akkor volt) 17.000 és 25.000,-Ft-ért is lengyel gyártmányú. Csak az egyiket kellett cserélni, ami a fokozatokat váltja és nem azt ami kiválasztó.

kiskabo2014. szept. 16. 20:17 | Válasz | #638 
Bakker!!
Ma elszakadt a sebváltó bowdenem. Kettesbe volt az auó, így 25 km-t tűtűkéztem itt Bp-en csúcsban még hazaértem, majd a szerelőhöz mentem. Egy "élmény" volt. Sok sok barom, dudált villogot, mert nem tudtam gyorsabban menni. pedig vészvillogót is használtam.
Ez után jött a meglepi!
Nem lehet az 1,3 Mjet-hez semmiféle váltó bowdent kapni. Bárdi, Unix, Láng = nincs!!!!!
Gyárit megrendeltem, párban 70 ezer!!!!!!!! kemény forint!!!!!
Az eszem elhagyom!!!!!
Gondolkodtam mindenféle ketyerés megoldáson (forrasztás, javítás, stb,) de csak rosszakat hallottam a megjavított alkatrészekről. Így maradt a gyári megrendelés. csütörtök reggelre megvan. De idegbeteg vagyok.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © ksanyi622014. jún. 18. 13:54 | Válasz | #637 
Sziasztok!
Egy észrevétel vagy inkább figyelem felhívás!
Az autómban(1,3 MJet) 200.000 km van. Erős motorhangot és indulásnál koppanást hallottam.
Átvizsgálás után rájöttünk, hogy a sebességváltó felőli motortartó bak rögzítő csavarja kitört. A gumibak kifordult és csak a szerencsén múlott, hogy nem szakadt le. Érdemes leellenőrizni, mert a törésnyom régebbi meghibásodásra utalt. 2 db M12x1,25 tőcsavarról van szó. A csonkot ki kellett fúrni, és nagyobb M14-es tőcsavart kellett betenni,+ a motorbakot kicserélni.
Csak ennyi!

 © lmichele2014. jún. 16. 14:08 | Válasz | #636 
Srácok nálatok hallani az AC pumpát alapjáraton pl. a garázsban?
Mert én hallom , és nem tudom hogy ilyen volt e új korában .....
Megyünk majd nyaralni Olaszba , és hát megfordult a fejembe nehogy meg álljon ....
1,3 Multijet 95cv

berigazek2014. máj. 22. 19:03 | Válasz | #635 
Én már rég mondtam,hogy válts kutat barátom :-(
berry csak egy van:)

meszizs2014. máj. 19. 21:36 | Válasz | #634 
A szerelő barátom is azt ajánlotta, hogy váltsak kutat!
Pedig az én kocsimban a BC pontos és eddig bármennyire is hihetetlen, de még nem tudtam olyan benzint tankolni, amiről azt mondhatnám, hogy a kocsim jobb lett volna vagy rosszabb!

Szerelőm szerint ez azért van, mert a turbó miatt nem veszem észre a gyengeségeket, ha véletlenül van.

Pedig újonnal OMV Carrera, majd Max Motion, aztán volt benne Shell sima és prémium is, meg LUK és az INA.
A MOL-t még nem teszteltem.

Most teli van a tank LUK-al és ezért ráöntök egy adag Spurit és kutat váltok.

Köszi az infót!
Mészi T-Jet Emotion

 © lmichele2014. máj. 19. 20:59 | Válasz | #633 
Szia.

Lehet víz volt-van a benzinben.
Én messzire elkerülöm a LukOil kutakat, anno a dízel punto-m ki nem állhatta az ott lévő gázolajat, ha az volt benne előjött a Kiskabo által említett torpanás....
1,3 Multijet 95cv

meszizs2014. máj. 19. 16:59 | Válasz | #632 
Sziasztok!
Gurultunk egy nagyobb 800km-es karikát, szlovén, osztrák olasz és horvát utakon. Klagenfurt, Tarvisio, Triglav hegy , Bled és Bohinj.
Pálya mellett, mert a táj volt a lényeg!

Brutális emelkedők, szerpentinek stb..stb..
1300 méteren már szó szerint az út mellett hógolyóztunk is!

Lényeg! A Turbó benzines szépen dolgozott, DE!!!
Hazafelé egyszer intezívebb 5-ben történő gyorsításkor kb. 2500-3000 fordulat között egy pillanatra kihagyott, de csak annyira, hogy ezt csak én éreztem, a mellettem ülő nejecském nem!
Aztán minden oké!
Másnap reggel a garázsban indításkor, mint ahogy szoktam is megvártam, hogy mindent leellenőrizzen a masina és a szivattyú is felnyomja a rendszert benzinnel, aztán indítottam!
Elsőre el is indult, de mindjárt az indulás után egy két másodpercig elkezdett"köhögni", majd utána minden gond és probléma nélkül ment tovább!

Na mi lehet ez?????
34 ezer van benne, eredeti iridium NGK gyertyák vannak még benne. 95-ös LUK benzinnel van tele, most már évek óta azzal járok.
Valamint a fogyasztásom is oké volt a hegyek ellenére is beérte pálya nélkül 5,6-os átlaggal.

Amire gondoltam, hogy talán egy kicsit meg kellene pörgetnem a motort, mert 3000 felett nem igazán használom, valamint a benzinbe kellene töltenem egy kis bele való Spuri adalékot.

Előre is köszi az infókat!
Mészi T-Jet Emotion

berigazek2014. máj. 18. 08:34 | Válasz | #631 
Kopogjuk le,viszont tényleg nem jó a megtorpanás...viszont most jut eszembe,hogy a gázolaj szűrő,ha nagyon koszos,akkor is ezt csinálja,lehet,hogy ez volt a gond!
berry csak egy van:)

kiskabo2014. máj. 17. 19:26 | Válasz | #630 
Megnéztük, a cső rendben, épp mindenhol. Voltam szervízen, kicseréltek minden szűrőt, olajat, Az EGR szelephez nem nyúltak, Lekopogom, gy néz ki, hogy nem torpan az autó. Remélem marad ez az állapot. A szerelő mondta, ne nagyon örűljek, mert ez a torpanás nem jó jel, bármi, bármikor elő fordulhat. Se az autó, sem a Rákötött laptop nem mutatott ki semmit. Most várom a "csodát"
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

berigazek2014. máj. 09. 19:07 | Válasz | #629 
Nézd meg azt a vékony hajlékony kék vagy zöld szilikon tömlőt ami a turbótól jön fel a szabályzóhoz a motortól balra esik és közepe táján.Elszokott rohadni és fals levegőt szív be és ezért szokta csinálni ezt...nekem ez volt a baj.A múszerfal is visszajelzést küld?
berry csak egy van:)

kiskabo2014. máj. 09. 06:32 | Válasz | #628 
Várom Joci!
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

berigazek2014. máj. 07. 21:59 | Válasz | #627 
Ha nem lesz jó,adok én egy tippet...
berry csak egy van:)

kiskabo2014. máj. 07. 10:04 | Válasz | #626 
lmichele,ksanyi62 köszi az infót, megpróbálom amit tanácsoltok. Igazad van lmichele tényleg nagyon sokat araszolgatok a városban, de nálam még egy dizelnél sem jelentkezett, pedig volt puntom ugyan ezzel a motorral.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © lmichele2014. máj. 07. 08:59 | Válasz | #625 
Ez sajnos minden dízelnél elő jön , az én Puntom is csinálta. Minden féle üzemanyag tisztító lett bele öntve, és különböző gázolajok , hol csinálta hol nem , valószínűleg az EGR a ludas.
Próbáld kicsit meghajtani , sokat mész lassan vele mint én is. Nekem már az új gép is mintha csinálná , pedig abban csak 11 ezer km van.
Most nyomok bele majd prémium üzemanyagot és egy kicsit nyomni kell neki mert szinte biztos hogy el kormosodott a rendszer.
1,3 Multijet 95cv

 © ksanyi622014. máj. 07. 07:55 | Válasz | #624 
Biztos, hogy EGR szelep probléma. Nálam 165.000 km-nél jelentkezett. Megoldható egy időre vegyi tisztítással. Lehet kapni kimondottan EGR tisztító spayt, aminek nem kell kiszerelni a szelepet, csak a levegő beszívásnál a leírás szerint befújni, továbbá a gázolajhoz is van kimondott EGR adalék.Megszűnik a rángatás, de előbb utóbb a hibaüzenet is megjelenik.
Ez rövid időre (10-20 ekm) megoldja, de a kiszerelés és csere, vagy tisztítás szükséges lesz.

kiskabo2014. máj. 06. 22:41 | Válasz | #623 
Sziasztok!
Sajnos gondjaim akadtak! Nem tudom milyen és mekkora hiba, de idegesít, főleg hogy voltam szerelőnél, és ő sem tudott mit mondani csak találgat. Leírom mit észlelek. Bizonyos időközönként a motor
meg-meg torpan. A torpanás csak egy másodperc lehet /vagy annyi se/, ha helyettem más vezetné az autót, lehet hogy észre sem venné, de én érzem hogy valami gáz van. Mindegy milyen sebességgel megyek nem sebesség függő! Én a megfigyeléseim alapján azt mondanám hogy a turbó ki-be kapcsolásakor észlelhető ez a bizonyos torpanás. Ha a fordulatom 1600-2000 között van, akkor észlelem ezt a jelenséget. Azért gondoltam, hogy a turbóval lehet valami. A szerelő szerint 40%-ban kizárná ezt a lehetőséget, mert szerinte ezeken a motorokon már olyan turbó van ami nem csak egy tartományban kapcsol ki-be, hanem akkor mikor szükség van rá, de az első munkafolyamat az tényleg 1600 körül kezdődik.
A szerelő inkább az EGR szelep elkormozódását teszi ezért felelőssé, vagy meghibásodott.
A műszerfalon a kontról lámpák közül egyik sem világit, nem jelez meghibásodást. Feltette komputerrre, ott sem volt semmi hiba üzenet. Viszont nekem ez egyre többet jelentkezik. Nagyon idegesít. Jövő héten viszem szervizre, olaj, gázolaj és a szűrök cseréjére. Azt javasolta a szerelő, hogy ha ez megtörténik, akkor figyeljem hogy tart-e a jelenség tovább. Aztán EGR szelep tisztítás vagy csere /ami a Lineánál nem kis művelet mert sokat kel bontani/ Félek, mert olvasgattam egy-két "sztorit" ilyen vagy ehhez hasonló csoda dolgokról, de ott sem volt megoldás, pedig már a gatyáját is ráköltötte az ember. Remélem ilyen azért nem fog velem megtörténni.
Jó lenne ha Hugóapi olvasná, hátha van valami ötlete. De bárkitől, bármilyen javaslatot szívesen fogadok. Ja és drukkoljatok!
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © lmichele2014. ápr. 30. 10:28 | Válasz | #622 
Enyémben lassan 11000 Km , nyáron vinni kell kötelező szervizre ....mert egy éves lesz .
Nekem még csak szűrő-k és olaj csere lesz
1,3 Multijet 95cv

meszizs2014. ápr. 30. 08:56 | Válasz | #621 
Sziasztok!
Hétfőn voltam egy közel 700km-es karikán.
Barátságos 5,4 literes átlaggal /T-Jet/, autópálya nélkül.
Aztán útközben átfordult az órám és mostanra van benne 33 ezer km!
Tegnap pedig szét lett szedve a vezérlés és most új a szíj is rajta. Az 5,5 év meg a 33ezer km, nem igazán viselte meg a szíjat, de most innét újra indulhat az részemről az 5 év!
De akkor ár, ha megérjük, akkor az egész vezérlésben részt vevő alkatrészeket is cserélni fogjuk/ szíj, görgő és vízpumpa/!

Aztán akkor már alulról is megnéztem, lefotóztam a kocsit és úgy tűnik, hogy a tavaly megcsinált olajhűtő, amit Loctite tömítőmasszával meg lett csinálva, még mindig tökéletesen dolgozik, tömít!


Mészi T-Jet Emotion

 © tomz2014. ápr. 29. 08:50 | Válasz | #620 
Mobil1 5W-40 olaj került bele, elvileg ugyanaz, amit az előző tulaj is használt. Címke alapján legalábbis.

ibron742014. ápr. 29. 08:09 | Válasz | #619 
Szia!
Köszi a gyors választ, erre gyanakodtam én is, ma már meg is rendeltem, 60€ volt a 4db. Még szerencse hogy most jött elő, nem télen.
üdv
Norbi
üdv:
ibron

 © gordi2014. ápr. 29. 06:29 | Válasz | #618 

Hello!

Kuplungcsere nalam mar volt, kemeny volt a pedal es reccsenes nelkul nem lehetett hatramenetbe tenni! Csere utan minden ok!
Olajcsere ota es melegebb idoben csinalja?
Gondolom jol megvalasztod, hogy milyen olajat teszel bele, de ha logikusan nezed az olajnal lehet elsosorban a hiba!
Milyet tettel bele es hol vetted?
Eleg sok a hamis olaj, a Castrolt mondjak leginkabb jo uzletnek ilyen szempontbol, mert azt sokan ismerik, megbiznak benne!
A totalcaron van jo cikk ezzel kapcsolatban, meg ugyea napokban buktak le a bazisolajjal is, abbol a korbol is kerulhetett mindenfele olaj dobozokba, nem csak gazolajjal foglalkoztak!
Egyre tobben a castrol helyett kisebb gyartok minosegi olajait veszik!
pl: Motul, Repsol, Q8, Fuchs, Mobil1
ezek mind csucsminosegu olajok es meg jopar van!
Hasonlokat veszel olyan viszkozitasban amit az oto konyveben irnak, nagy baj nem lehet!
Elso korben en lecserelnem ezt, ha az elozo olajjal nem volt ilyen hagja es a gepkonyvi viszkozitasu minosegi olajat csurgatnek bele, de ez csak az en velemenyem!

Udv.

 © tomz2014. ápr. 28. 22:49 | Válasz | #617 
Decemberben volt olajcsere, azota kb. 3000km ment bele. Olajszint elvileg rendben van. Olajcsere elott nem csinalta, utana kozvetlenul sem. Amiota melegebb az ido, azota van ez a hang. Olyan, mintha eleinte nem kapna kenest rendesen a motor, de alapjaraton nem csetteg, csak kb. 1500as fordulattol felfele. Valahol olvastam, hogy ez az ilyen 1.4es 8 szelepes benzines sajatossaga, de azert jo lenne, ha megerositene vagy cafolna valaki.
Mas: a vezermuszijjal mi a helyzet? Elvileg 120000-nel kellene cserelni. Nekem most tart 92000-nel, es 6 eves lesz nyaron.
Meg egy mas: akinek kuplungszerkezet lett cserelve, annal mi volt a hibajelenseg, hogy jott ki elo a problema, mik voltak a tunetek?

berigazek2014. ápr. 28. 18:45 | Válasz | #616 
Időben vegyél ízzítógyertyákat,4 db.-ot és cseréld ki,mert már azt mutatja,hogyí az egyik megadja magát hamarosan...ha hideg lesz,bajok lesznek az indítással!Én otthon egyedül röhögve 28 perc alatt kicseréltem mind a négyet!Ja és a hiba üzenet eltünt,de csak 24 óra múlva magától,hiába vettem le 15 percre az akksi saruját...
berry csak egy van:)

ibron742014. ápr. 28. 15:01 | Válasz | #615 
Szia, olaj van benne rendesen?
üdv:
ibron

ibron742014. ápr. 28. 14:47 | Válasz | #614 
Sziasztok! olyan hibajelenség jött elő, hogy az izzítógyertya visszajelzője villog egy pár másodpercig, utána minden ok. az auto indul egyből azzal nincs gond. Valakinek ötlete mi lehet a baj?
köszi
üdv:
ibron

 © tomz2014. ápr. 28. 13:55 | Válasz | #613 
1.4 benzines 8 szelepes motornál az indítás utáni csettegő, szinte dízeles hang, ami 2-3 perc után elmúlik, az normális dolog?

meszizs2013. dec. 05. 09:35 | Válasz | #612 
Gondolom, hogy a váltóolajat kérdezi!
Ott meg természetesen a gyár által előírt olajat célszerű belerakni!
Nem autómata a váltónk tehát a a jól bevált régi Hykomol új és a Fiat váltónak megfelelő számú és minőségű hajtóműolajat kell beletenni!
A könyv azt írja:
Váltó: SAE 75W-85 szintetikus hajtóműolaj
Hidraulikus részekhez meg az ATF jelű olajok
Aztán, hogy mi a márkanév azt meg már a pénztárca és az ember válogatja!

Az enyémben szerintem talán, megjegyzem, hogy csak talán az első olaj volt Selénia!
Én Castrolt használtam, aztán a sok rémhír/hamisítások/ örömére most átálltam a Q8-ra, amit direkt a forgalmazótól veszek!
Mészi T-Jet Emotion

 © hugoapi2013. dec. 04. 23:28 | Válasz | #611 
Zsoltinak igaza van, valóban ATF olajjal töltik fel. Igazából kapsz eredetit egészen tűrhető áron, akár a Bárdinál is. Én nem variálnám, ennél nem nagyon kapsz olcsóbbat:Tutela GI/A 10W ATF Dexron II
2000.- körül van bolti áron 1 liter és az bőven elég.
Ez a gyári feltöltésű olaja.:)
Váltónál milyen váltóra gondolsz?

meszizs2013. dec. 04. 21:37 | Válasz | #610 
Én még nem!
De Öcsöm Golf IV-ben és a barátom Audi 100-ba az autómata váltóolajat szoktam használni!
Mivel az megfelel a szervós, hidraulikus helyekre!

De ezzel kapcsolatban maszek szerelőt kérdezz, mert a szervizek előszeretettel alkalmazzák az úgymond gyári előírásokat! Ami nem biztos, hogy jobb, de tutira DRÁGÁBB!!! Aztán lehet, hogy a drágát számlázzák és az váltóolajat kapod bele!

Neten nem kerestél még erre a kérdésre?
Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2013. dec. 04. 21:24 | Válasz | #609 
Szia!
Köszi!
Te cserélted már?
És a váltóba milyet teszel?

 © hugoapi2013. dec. 04. 19:07 | Válasz | #608 
Mennyi kilométer van ebbe a gépbe és hol használod nagy általánosságban?

meszizs2013. dec. 04. 15:57 | Válasz | #607 
Automata váltó olaj!
Én azt használom!
Talán ATF a neve vagy a jele és ha jól emlékszem, akkor piros a színe!
Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2013. dec. 04. 11:12 | Válasz | #606 
Sziasztok!
Kormány szervóba milyen olaj kell vajon???
Cserélném de gőzöm sincs milyen kell bele!
Nem ír róla semmi! :(

 © zsotya2013. nov. 02. 23:46 | Válasz | #605 
Siasztok.1.3 Multijet lineám van. Szép,kényelmes,mutatós,de úgy érzem nincs dinamikája, Hiába huzatom kettesben 2500 fölé, csak erölködik a motor, nem érzem a túrbó erejét. Sajnos Ugyanez van a többi sebességben is.Van aki a MAP szenzorra gondol, van aki nyomás korrekcióra gondol, más a nem megfelelő elektronikus vezérlésre. Amúgy szép nyugodtan, öregúrasan megy a kocsi, de úgy gondolom azért ettől egy kicsit pörgősebben kellenne működnie. Elképzelhető, hogy a túrbó egyáltalán nem él? A műszerfal semmit sem jelez ki, a fogyasztás jó. Mi lehet a probléma.Van-e javaslata valakinek?

berigazek2013. szept. 24. 00:40 | Válasz | #604 
Ja..és válaszolva kérdésedre,hogy ,,nem vet fel az euró",..,meg stb... NEM...
INKÁBB föbe löttem volna magam akkor, még amikor hivatásos voltam! :-(
(de most sem késő,megvan mindenem vagy akadna) :-(
berry csak egy van:)

berigazek2013. szept. 24. 00:37 | Válasz | #603 
Okos ember létedre olyanokat kérdezel barátom... :-( MO-n élünk... rég elítélte HALÁLRA minden állam...a Gazdasági politikája miatt... ezért szenved önkéntelenül több Millió Hiteles! :-( Nem ÉN,NEM TE,NEM Ő ...vitte fel a deviza árfolyam különbözetet...
és bla-bla-bla-..nem tesznek SEMMIT EZ ELLEN..CSAK DUMA... :-(
berry csak egy van:)

meszizs2013. szept. 22. 15:30 | Válasz | #602 
Ez mindenképp barátságtalan állapot!
Odakint nem vet fel az a sok-sok euró?
Nincs kolbászból a kerítés?
Mindezt barátilag kérdezem és nem szemrehányóan!!
Mennyiből tudnád talpra állítani?
Illetve mennyivel lógsz a banknak?

Gondolom nem nyilvános a fizetésed, de nem lehet előtörleszteni? Gondolom jobban élsz ott, mint idehaza??

Ócsó pénzért nincs valami elfogadható használt autó a számodra?
Bontó mennyiért húzná be a lineát?

Nincs valami ésszerű és számodra is elfogadható megoldás??
Mészi T-Jet Emotion

berigazek2013. szept. 22. 11:13 | Válasz | #601 
Az én szeretett jó Linikém összetörve áll 2 hónapja és kitudja meddig fog ott állni,mert egy jó darabig se jogsi,se pénz a megjavításra... :-( De közben fizetem a havi 54 ezer forintot 2018-ig,utána meg a deviza kölönbözetet.. és még autóm sincs. :-(
berry csak egy van:)

kiskabo2013. szept. 21. 22:00 | Válasz | #600 
Ja, és így megúsztam 40%-s Unix kedvezménnyel, munkadíjjal együtt 80000 Ft-ba.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

kiskabo2013. szept. 21. 21:57 | Válasz | #599 
Persze, a tiéd kettős tömegű lendkerekes. Nekem már volt komplett kuplung szerkezet cserm, hála az égnek az 1,3 M Jet nem az.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

meszizs2013. szept. 20. 20:17 | Válasz | #598 
Én ezt már régebben olvastam/tegnap vagy azelőtt/!
Szomorú vagyok!!!
Az én vezetésemre az alapjárat közeli pörgetés a jellemző!
3000-fölött nem pörög, csak nagyon ritkán!
1500-2500 között forgatom!
Remélem, hogy azért a 100ezret kibírja!
Ha így lesz, akkor még legalább 10 évig simán fog menni!
Meg van az előnye és a hátránya is!


Mészi T-Jet Emotion

kiskabo2013. szept. 20. 15:30 | Válasz | #597 
Sziasztok!
Ha valakit érint közülünk a kettős tömegű lendkerék akkor itt egy hasznos cikk.

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/kettos_tomegu_lendkerek_cserelni_szinte_biztosan_kell_am_nem_mindegy_hogy_mikent_mikor-10892?utm_source=hirfigyelo&utm_medium=email&utm_campaign=hirlevel_2013-09-20&utm_content=cimlapi_cikk
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © Csaba2013. júl. 02. 23:30 | Válasz | #596 
Hello nem tudja valaki linean hol van a benzin filter

meszizs2013. jún. 06. 22:27 | Válasz | #595 
Köszi!
Mészi T-Jet Emotion

berigazek2013. jún. 06. 20:56 | Válasz | #594 
Jó nyaralást nektek !
berry csak egy van:)

meszizs2013. jún. 06. 20:14 | Válasz | #593 
Igen gond van!
De most az UPC netem 3 év folyamatos hibamentesség után nem akar dolgozni!
Állítólag a ki kell cserélni a "fekete dobozt"!

Beri!
Én mos nem fogok foglalkozni a BlueMe rendszerrel!
Készülünk "melegebb éghajlatra", lassan jó hosszú ideig nem fogok írni!
Megcsengetnélek, ha lenne egy normális telefonom!
Samsung OmniaI.i900 van és megbolondult, első körön duplázta a névjegyzéket, utána meg törölte! Így ne haragudj, de nem tudom a számodat! Majd, ha hazajövünk, akkor majd pontosítunk!
Mostanra a bluetooth-ot is kikapcsoltam rajta, nehogy az keverje meg a komputert a kocsiban!
Mivel a szervizben azt mondták, hogy most azért villogott a km jelzőm, mert a "proxi akkor rendezte sorba magát" nem tudom, hogy mit jelent!
De egyenlőre nem kell kihangosító! Különben is külhonban én nem telefonozok, ott pihenek, ott ki vagyok kapcsolva!

Legjobbakat az egész csapatnak!
Mészi T-Jet Emotion

berigazek2013. jún. 06. 20:05 | Válasz | #592 
MézsiZs!

Hol vagy?Miért nem válaszolsz...közben látom,hogy ide posztolsz,de más Topicban ?:-( Valami gond van barátom? :-(
berry csak egy van:)

meszizs2013. jún. 06. 14:49 | Válasz | #591 
Én több alkalommal is letisztítottam féktisztítóval szárazra, de hiába, az csak cseppent!
Most jelenleg jó!
Csak így is maradjon, mert hamarosan sokat fog gurítani!
Mészi T-Jet Emotion

 © Csaba2013. jún. 06. 12:10 | Válasz | #590 
szia en is igy jartam olajcsere utan de nem az engedett nekem is ott csopogott de 2 nap utan elmult az olaj valahol oszegyult es az csepegett le

meszizs2013. máj. 24. 15:46 | Válasz | #589 
Előrelépés az olajhűtőnél!
Ma le lett véve, abban bíztunk, hogy normál "O" gyűrűkkel fogjuk magunkat szembe találni!
Hát nem speciális gumitömítés van benne!
Így maradt a régi tömítés a tömítőmassza!
Ez: Loctite 5910
Érdekes módon látványosan nem volt hibája a tömítésnek, inkább a vastagsága okozhatta a problémát!
Most le lett kenve és össze lett rakva!
Jelenleg jó, de holnap megyünk kb.60km-t, majd aztán okosabbak leszünk!
Viszont azt nem értettük és sajnos nem is javítottuk ki, hogy miért "zsákfuratosak" az hőcserélő 5 db rögzítőcsavarjai? Hisz simán át lehetett volna fúrni, mert van hely bőven a peremen és így a csavar nagyobbat tudna fogni, illetve szakadás esetén simán meg lehetne oldani az anyás rögzítést!
Ha még egyszer ezt le kell venni, akkor én biztosan átfúratom! Ne csak az a kb. 10mm-nyi menet rögzítsen egy fontos alkatrészt!
Az egyik fémcsövet is le kellett bontani, hogy le tudjuk venni a hűtőt, ez egy vízcső volt!
Mindenképp terveztük is a fagyálló cserét, hát akkor most ezt is elvégeztük!

FIGYELEM!!!
A Fiat hűtő már nem LADA! A hűtő oldalán van légtelenítő csavar! Ezt légteleníteni kell, nem csinálja meg magától a kocsi!

Akkor pár fotó, hogy miről is írtam!








Mészi T-Jet Emotion

meszizs2013. máj. 22. 11:24 | Válasz | #588 
Én ma beszéltem Németh úrral telefonon!
Köszi, hogy belinkeltétek a címét!
Telefonon keresztül is egy igencsak korrekt és segítőkész embernek ismertem meg!
Ő is azt mondta, hogy minőségi tömítőmasszával ez egy járható út és ne idegeskedjek!
Mészi T-Jet Emotion

DSz2013. máj. 22. 08:25 | Válasz | #587 
Német Mihályról már akkor hallottam, amikor még Bravom, meg Stilom volt. Már akkor is sokan ajánlották!
DSz - Fiat Linea 1,3 M-JET - EX tulaj

 © gordi2013. máj. 21. 21:53 | Válasz | #586 
Csatlakoznek en is a markaszerviz vagy szerelo temahoz mert ugyerzem mindenkinek hasznos lehet!
Hasznaltan vettuk a Lineat (mjet) 5 evesen ket es fel honapja, ugyhogy markaszerviz meg garancialis szerviz tapaztalatom nincsen!
Viszont keresgeltem megbizhato szerelot, mert jo aron jo kezekben szeretnem tudni az autot, amit hosszu tavon szeretnek hasznalni!
Vegul tatlaltam Dunakeszin, egy nagyon megbizhato Olasz autokkal foglalkozo szerelot, igazi bekebeli mesterember, keni vagja a fiatokat!
5
Pesthez kozel van, de remelem sok fiatosnak hasznos
info!
Itt talajatok: fiat-nemet.hu
Udv. mindenkinek

meszizs2013. máj. 21. 18:33 | Válasz | #585 
Köszi!
Mindenképp ez lesz a megoldás!
A szerelő barátomról bátran merem azt állítani, hogy minden tekintetben profi!
Rendszeresen autóversenyeken Ő csinálja a gépátvételeket, valamint már nem egy VFTS Ladát épített! Aztán arról meg ne is beszéljünk, hogy milyen szinten profi a szerszámkészlete!
Ja! Ladákat mostanra már csak, mint versenyautókat szerel. Mostanra már csak a mai prémium vasakat javítja!
Én bízok benne!
Az anyagbeszerzője is haver, mindenképp Vele is fogok beszélni, hogy nézzen utána a tömítéskészletnek!
Köszi!
Mészi T-Jet Emotion

DSz2013. máj. 21. 15:51 | Válasz | #584 
Kérdezd meg egy autószerelőt, hogy Ő tud-e rendelni tömítést.
A márkaszervíz szereti a saját zsebét jól megtömni.

Anno nekem a Peugeotnál azt mondták, hogy a lyukas klímahűtő cseréje ~120000 Ft gyári alkatrésszel, vagy ~40000 Ft-al olcsóbban utángyártott hűtőre tudják kicserélni a lyukas klímahűtőt. Az ajánlatok pontosan így néztek ki: Gyári hűtő + munkadíj: 119.103 Ft
Utángyártott hűtő + munkadíj: ~74.000 Ft.

Amikor azt mondtam, hogy legyen utángyártott, pár perc után azt mondták, hogy nem lehet sehol beszerezni ilyet.
Elhoztam tőlük az autót, majd egy helyi klímaszereléssel is foglalatoskodó műhelyben munkadíjal együtt megúsztam így:
42500 Ft Klímahűtő
14000 Ft Klímatöltés
3000 Ft Nyomáspróba (2alkalom)
10000 Ft Munkadíj
azaz 69500 Ft.

Na én ezen eset óta márkaszervíz felé nem jártam!
DSz - Fiat Linea 1,3 M-JET - EX tulaj

meszizs2013. máj. 21. 14:37 | Válasz | #583 
Valamivel okosabb lettem!
A Fiatnál is az EPer katalógust használják!
Sajnos Ők sem tudnak a katalógus alapján külön tömítésszettet a hőcserélőhöz beszerezni, csak kompletten!
Amiről csak irányárat tudtak mondani!
Kb. 70 db ezres!!!!!
Aztán jött az olcsóbbnak mondott megoldás!
Levétel és megfelelő tömítőmasszával összerakni!

Igazából ezt a megoldást mielőtt a Fiathoz értem volna már 3 autószerelő barátom is javasolta!
Így most úgy tűnik, hogy ezt a megoldást fogom első körben kipróbálni.
Majd, ha meglesz, akkor majd leírom a véleményt és a tapasztalatot!

Egyébként az olasz és a német Ebay-n találtam 100 illetve 120 euróért!
Ha minden kötél szakad, akkor ez lesz a megoldás, mert azért ez mégis csak olcsóbb, mint a Fiat ajánlata!
Csak az a gond, hogy hamarosan GÓ a tenger! Addigra mindennek tutinak kellene, hogy legyen!
Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2013. máj. 20. 18:38 | Válasz | #582 
Szia!

Köszi a segítséget! Közben megtaláltam!
Mind a két szíjj Goodyear lett!
Még ugyan nincs feltéve de már a csomagtartóban lapulnak! :-)

meszizs2013. máj. 19. 21:29 | Válasz | #581 
Igazad van! De bosszantó! Öcsém 250ezret futott 14 éves Golf IV-én miért nincs ilyen probléma? Biztosan nem a török basa csinálta!
Viszont ennyi pénzért nekem ne eressze sehol se az olajat!

Most már tudok fotót is mutatni!
Egy éjszaka alatt ennyi csepegett ki, előtte teljesen szárazra volt tisztítva!


Ez az a bizonyos alkatrész!




Remélem, hogy a kedden már valamivel okosabb fogok lenni!
Mészi T-Jet Emotion

kiskabo2013. máj. 19. 19:27 | Válasz | #580 
Mészi barátom! Ez miatt nem kellene felrobbannod! Vannak másnak (nekem) ennél sokkal nagyobb gondjai is. De megértelek!
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

meszizs2013. máj. 18. 23:57 | Válasz | #579 
Közben találtam rajzot az EPER-en, illetve egy hasonló fotót, de az DIESEL-é.

Akkor mutatom!




Bejelöltem pirossal! Azon dobozkánál illetve a tömítésénél kell a hibát orvosoltatnom!
Mészi T-Jet Emotion

meszizs2013. máj. 18. 22:52 | Válasz | #578 
Nem jó gombot nyomtam!
Folytatom!
Végül is nem sok olaj cseppent ki, de akkoris! Minden száraz, ott megy könnyezik! Aztán mi lesz, ha valahol teljesen megadja magát? Kinyomja az összes olajat?
Meg van a jövő heti program!
Kedden irány a szerviz egy érdeklődés erejére, aztán majd meglátom, hogy a garázsszomszéd szerelőre bízom, vagy a Fiat szervizre!
Szomorú vagyok!
Féktisztítóval lepucolom, aztán egy kicsit járatom és máris elkezd a csavaroknál könnyezni.
Már utána húztam, de szerintem nincs nagy látványos változás!
Lefényképeztem, de itt nincs lehetőségem a felrakásra, majd holnap este otthonról megmutatom!
ezért a húzásáért minden jó tulajdonságáról elfelejtkezem! Most utálom! Szívem szerint elküldeném a háztól! De mit vennék helyette?
Merci, KIA, Hiunday.
Egyenlőre szervizelés, aztán majd meglátom, mert végül is szerintem egy kb.6cm X 10cm tömítés van elvékonyodva és átereszt!
Csak azt nem tudom, hogy miért, hisz soha nem volt bántva! Akkor most már attól is kellene tartanom, hogy pl. a kartertömítés is megadja magát???
Felrobbanok!!!BUMM!
Mészi T-Jet Emotion

meszizs2013. máj. 18. 22:42 | Válasz | #577 
Felrobbanok az idegtől!!
Megcsináltam az olajcserét! Minden oké! Legalább is úgy tűnt! Mindenhonnét szépen letisztítottam a kifolyt fáradt olajat!
Aztán ma elővettem este ezt a fostalicskát!
Mit látok? Olajcsepp a garázsban a kocsi alatt!
Megnézem! Frissnek tűnt! A kocsi alá és a motorterébe is benézek, de semmi rendellenesség!
Kigurultam, most is ott vagyok anyósékhoz, ott is beálltam a garázsba és mit látok? Megint ott egy csepp!!!
Emelő elő és aláfekvés. Leszedtem a hővédő burkolatot, mert arra gondoltam, hogy talán kevés volt a 22Nm az olajszűrőnek, de nem!
Az olajszűrő és környéke csont száraz!
Viszont az olajszűrő ház alatt van egy talán a szögletes olajoshalas dobozhoz tudnám hasonlítani valami dobozka, ami az olajszűrő ház alá van csavarozva.
Na úgy tűnik, hogy ezen dobozka tömítése kezdi megadni magát!
Na de kérem!!!
26600km! Ez az alkatrész soha nem volt megbontva!
El vagyok keseredve! Útálom ezt a kocsit!!!
Mészi T-Jet Emotion

 © hugoapi2013. máj. 18. 16:57 | Válasz | #576 
" ...A vékonyabb, ami talán a szervószivattyút működteti:
55211240C160 3PK895 -EPDM- ..."

Sajnos ezt a méretet inkább márkaszervizek tartják. Néha tudok ügyezni ebben a méretben Bosch-t, de nem olcsó.
Dayco csak 3PK905 hosszbordást gyárt, a QH pedig a maga QBR390 cikkszámú szíjával is 5 milliméterrel hosszabb. Otthon ez utóbbi kettőt lehet kapni.

berigazek2013. máj. 15. 20:09 | Válasz | #575 
Köszönjük Mészi barátom :-)
berry csak egy van:)

meszizs2013. máj. 15. 09:04 | Válasz | #574 
Kedves Uraságok!
Mivel tegnap elég sok időt töltöttem a kocsim alatt, így Rátok is gondoltam és felírtam, hogy a T-JET motoron milyen hosszbordásszíjak vannak gyárilag!

A vastagabb szíj, ami a generátort is hajtja:

55193795A696 CR-PET-BR-HNBR 5PK1150

A vékonyabb, ami talán a szervószivattyút működteti:
55211240C160 3PK895 -EPDM-

A vastag szíjra az UNIX is az 5PK1150 jelet hozza mind a Gates, mind a Dayco szíj esetében!
A vékonyra nem találtam utalást, de ha a fenti adatokat vesszük figyelembe, akkor minden valószínűség szerint a szervószivattyú szíjának a száma: 3PK895

Remélem tudtam segíteni ezzel, akinek esetleg ilyesmire lenne szüksége!
Mészi T-Jet Emotion

 © hugoapi2013. ápr. 28. 14:41 | Válasz | #573 
Ezért is írtam ennek a számát. Utóbbi időben a másiknál többször van/volt panasz.:(
Igazából ez inkább a vezérműnél jön jobban elő.

meszizs2013. ápr. 27. 23:33 | Válasz | #572 
Megjegyzem, állítólag a DAYCO jobb márka és minőség, mint a GATES!
Mészi T-Jet Emotion

 © hugoapi2013. ápr. 27. 22:47 | Válasz | #571 
Jahh! Ez a szervószivattyút hajtó szíj lenne.

 © hugoapi2013. ápr. 27. 22:44 | Válasz | #570 
Adok egy Dayco cikkszámot ennek alapján azután már tud a boltos ajánlatot adni, ha ez nem lenne szimpatikus. Dayco D4PK668

meszizs2013. ápr. 10. 15:59 | Válasz | #569 
Szerintem is így van, de majd a hét végén ránézek, mert most már el kellene indítanom, mert úgy gondolom, hogy hétfőn elviszem a szemlére, hogy pecsételjenek be egyet a forgalmiba!
Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2013. ápr. 10. 15:45 | Válasz | #568 
Nem elektromos.....szíj hajtja....

Egy bordás szíj a klímát és generátort és egy másik a szervót hajtja!!!!!
És mind a kettőt a főtengely hajtja meg csak külön tárcsával....

meszizs2013. ápr. 09. 21:01 | Válasz | #567 
Sőt még a Suzukiban is elektromos és azt előszeretettel építik be a Ladákba!
Az én Lineámon Hidraulikus a szervó, ahogy a fotón be is jelöltem!
Mészi T-Jet Emotion


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől