Fiat Linea Klub   >>   Fórum   >>   Motor, üzemanyagrendszer
Motor, üzemanyagrendszer

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


meszizs2015. feb. 07. 17:09 | Válasz | #711 
A szerelőm egy 307-es Peugeotot javtekolt múltkor!
Hihetetlen, hogy mi mennyiségű korom, koksz volt lerakódva szinte mindenhol. Oldószerrel nem sokat ért el, így maradt a "jégcsákány"!
Mindezt csak azért írtam, hogy az adott kocsi is csak városban araszolgatott, mert tanuló/oktató/ autó volt!
Tehát inkább a megelőzésre kellene ráhajtani csak azt lenne jó tudni, hogy hogyan?

Adalék?
x km város után hosszútávú pályatempó, hogy kikormolja magát? De mennyi legyen az X?
Jobb üzemanyag? Ki tudja, hogy hol és mivel csalnak??

Nem tudom, hogy mi lenne a jó?

Enyém benzines és, ha tehetem, akkor csak hosszú gurigákra jön ki a garázsból, de én akkor is mostanra már kezdek tartani tőle!
Ki tudja, mit hoz az elektronikus jövő neki? elmúlott 6 éves, igaz csak 39 ezer van benne, de amikor olyanokat mondanak, hogy 5 évre tervezik az elektronikákat, akkor már én félek!
Mészi T-Jet Emotion

 © gordi2015. feb. 07. 11:08 | Válasz | #710 
Elnyomtam!

...jonne!
A szivocsoben nagy mennyisegu korom tud lerakodni az evek alatt, es attol csak szetszerelessel es tisztitassal lehet megszabadulni!
Vagyis olvastam olyan tecnologiat is, hogy jaro motornal valami oldoszert fecskendeznek kb 2 oran at folyamatosan a szivocsobe es a motor kurva nagy fustoles kozepette elegeti a trutyit!
Vann fenn video is valamelyik ezzel foglakozo szerviz oldalan, de ez is olyan 60-70.000 Ft-os mutatvany es szerintem nem olyan fasza mint ha szet van szedve minden es tisztan osszerakva!
Majd irdd meg, hogy mi a tapsztalat a premium naftaval, most amugy is jo lent van az ara, ugyhogy megeri ilyen hidegekben!
Ja es ha nem OMW-t tettel bele, probald ki azt!
Nem vagyok beepitett OMW ugynok, hogy ennyire nyomom, de tenyleg jo:-)
Azert egy kis jutalekot talan kapok a labancoktol:-)
Udv.

 © gordi2015. feb. 07. 10:55 | Válasz | #709 

Hali Kabo!

Nem ertek egyet pityuval a premium gazolaj teren, mert az OMW premiuma ilyen hidegekben kurvajo!
Beinditas utan csendesebb a motor, a fogyasztas is jobb mint a simaval, kb 2 dl-rel/100 km!
Pest-Fehervar autopalyan haztol hazig 77 km, sebesseg 110-130 kozott 4,6l a premiummal, az kurvajo szerintem!
Mas benzi kutat nem probaltam, de az OMW nekem nagyon tetszik!
A protec viszont szerintem sem er sokat, de lehet, hogy egy hangyafasznyit talan!
Ha sokat varosozol, sok a hideguzem, azt nagyon megsinyli minden, olyan mennyisegu trutyi, korom rakodik le, hogy attol adodhatnak ilyen rangatasok!
Uzemanyagszurot milyen gyakran cserelsz, esetleg attol is lehet?!
Nalam nincs rangatas, de egy fura csorgo hang mar 2 eve miota nalunk van az oto, bassza a fulem!
Volt mar minden atnezve, nem mulik! Valamikor tavasszal szeretnem elvinni vezerlescserere es egyben kernek egy mindenre kiterjedo takaritast a motor kornyeken ami hajlamos kormoldni, retkelodni!
Szerintem nagyon meg fogok lepodni, hogy mi jon ki belol e!
Ha lesz tapasztalat majd megirom , de szerintem egy ilyen tisztitas nalad is jol jonn

 © pityu2015. feb. 07. 08:52 | Válasz | #708 
Halkan megsúgom, hogy azon kívül hogy a tárcád laposabb lett, semmi!!

kiskabo2015. feb. 07. 07:54 | Válasz | #707 
Tegnap tettem bele Protech adalékok (Spurit nem kaptam a közelemben) és vettem bele a drágább gázolajat. Most kíváncsian várom hogy mi történik.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

meszizs2015. feb. 05. 07:35 | Válasz | #706 
Felénk pár kúton lehet kapni, de inkább az autósboltban érdeklődj! A Bárdinál van azt tudom biztosan.
Mészi T-Jet Emotion

kiskabo2015. feb. 04. 21:48 | Válasz | #705 
Az a baj Zsolt, hogy ezeknél a csoda ketyeráknál, csak okoskodni tudunk, de biztosra nem mehetünk.
Tavaly egyébként tettem bele Prolongot, de én semmit sem vettem észre az autón. De lehet hogy az jó jel! Köszi, kiprobálom a Spurit. Van minden benzinkutnál?
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

meszizs2015. feb. 04. 20:45 | Válasz | #704 
Ismered a SPURI adalékot?
Próbáljad ki!
A fél literes általában 3000 ft-ba kerül, de elég sok tankoláshoz elegendő.
Én akkor próbáltam ki először, amikor az Off Opel Astrám ment zöldkártyára. Azt írta a prospektus, hogy a legjobb hatást a CO szinten lehet észrevenni, de van benne mindenféle jó dolog is.
Azóta is használom, ha épp eszembe jut, de egyébként van most is a garázsomban.

Normális gázolaj meg egy jó tisztító adalék biztosan tud segíteni, ha el tudsz gurítani egy kis "kiégetős" körre, mert a Te állandó dugóban történő kocsikázásod gondolom nem igazán tesz jót a kocsinak!
Bár megjegyzem, saját vélemény, ha már egyszer valami lerakódott azt szerint pár csepp adalék nem igazán teszi rendbe!
Az EGR-t én már Öcsém benzines Golfján és az én Vitarámon tisztítottam, de szigorúan mechanikus úton, bowdwnnel, fúróval stb..stb..

Most én itthonról, meg null kilométer használattal, aztán a amikor épp használom, akkor is csak hosszú távon könnyen beszélek, de úgy gondolom, hogy lehet, hogy jobb a megelőzés, mint a javítás! Tehát használj adalékot, ha tiszta a rendszered, ha nem akkor is, hátha feloldja a nem oda való részeket!


MÁS!
Bagoly mondja verébnek...
A mosogépünkben mi sem használunk adalékot!
Ehelyett általában 2-3 évente szétszedem és kitisztítom a belsejét! Az akkor biztosan tiszta és az nem Calgon hatás. Sőt ismerősöm kiszámolta, hogy az állandó Calgon használat mellett is tönkre ment a mosógép és amennyit Calgonra költött az alatt az idő alatt majdnem összejött volna a másik mosógép ára! Most akkor legyünk okosak!!
Adalékoljunk vagy sem????

Az viszont tény, hogy a hazai gázolajok nem tudják a megfelelő minőséget, így szerintem nemcsak az adalék, de a megfelelő szűrés is elkélne neki! Bár van gázolajszűrőd, de ki tudja??

Mészi T-Jet Emotion

kiskabo2015. feb. 04. 17:46 | Válasz | #703 
Azt még nem is írtam, hogy néha-néha rángat ismét a motorom. Régen (5-6 hónapja) már írtam erről, akkor az EGR szelepre gyanakodtak, de a műszer nem mutatott semmit. Akkor egy komplett szűrő csere, olajcsere és némi magas fordulat helyre hozta a hibát. Ma voltam szervízbe (Magyar Autó klub) ott rátették egy műszerre, hosszan vizsgálgatták de ismét semmiféle hibát nem mutatott. Nem nyugodtak a kudarcba bele, hoztak egy "nagytudású" BOSCH technikát, azzal is vizsgálódtak egy negyed órát, de "csak" egy P0683 kódot mutatott ki, ami talán nem nagy gondra utal. Ez valami hőmérséklet szabályzó és talán ez miatt villoghat az izzítás kijejzőm. Azt mondták, hogy ez a "tudós műszer" még az izzítók ellenálását is képes kimérni, és megmutatná ha azokkal lenne a baj. És az EGR szelepet is 100%-ban megmondaná ha baja lenne. _Nem tudom, ezen a téren én inkább a csodák helyett a józan "paraszti észre" és a kétkezi munkára többet adok. De ugye a mai technika, és a hatalmasan elszabadult alkatrész árak és a munkadíj mellett erre már nem számíthatok. /régen, szétkaptuk a Zsigulit, darabikra szedtük, megnéztük mi a baj, aztán megcsináltuk, és ment minden a maga útján. Ma mérünk, kínlódunk, senki nem ért semmihez, megvesszük a Qrva drága alkatrészt, beszereltetjük (mert mi nem tudjuk, de lehet hogy a szerelő sem) aztán kifizetjük a sok-sok munkadíj árát, és az autó ha szerencsénk van megjavúl, ha nincs akkor azt mondják, hogy ezek ilyen szarok, nem lehet vele mit csinálni!!!!
Egyébbként azt tanácsolták a nagytudásúak, műszerestűl, csoda fegyverestűl, hogy vegyek bele jó minőségű (drágább) gázolajat, pörgessem "JÓL" meg a motort, aztán vagy megjavul vagy nem. Ezt viszont én is tudtam, és nem is kellett hozzá nagytudású, méregdrága Bosch műszer.


Tényleg tele a hócipőm!!
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

meszizs2015. feb. 04. 16:30 | Válasz | #702 
Mészi T-Jet Emotion

 © ksanyi622015. feb. 04. 06:55 | Válasz | #701 
Az izzítógyertyának is van kupakja, és szokott vacakolni!

kiskabo2015. feb. 03. 21:59 | Válasz | #700 
Holnap megyek szervizbe, felteszik műszerre és talán okosabb leszek. Megírom.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

meszizs2015. feb. 03. 20:16 | Válasz | #699 
Ha tényleg izzító gyertya, akkor azt könnyen megnézheted, bár én még M-Jet motort nem láttam.
Elvileg le kell kötni a vezetékeket a gyertyáról és meg kell mérni egy ellenállásmérővel, aztán máris ki lehet szűrni, hogy szakadt-e vagy sem?
Az Opelom anno elbírta, hogy egy az egyben darabonként megterheljem az akkuval. Ott hozzáférhető helyvolt és azokat kiszedtem és úgy terheltem meg amíg vörösre fel nem izzott!

Bár ezen modern technikánál szerintem egy diagnosztika is egyből megadja a választ!Csak tudom, már megint szerviz és megint fizetni!

Sajnállak!

Mészi T-Jet Emotion

meszizs2015. feb. 03. 20:12 | Válasz | #698 
Kabó kocsija diesel, így marad az izzító gyertya!
Mészi T-Jet Emotion

 © ksanyi622015. feb. 03. 06:39 | Válasz | #697 
Szia!
Valamelyik izzítógyertya vacakol, vagy a gyertyapipánál lehet kontakt hiba.

kiskabo2015. feb. 02. 21:02 | Válasz | #696 
Helló!
Újabb gond! Mikor beindítom az autót, az izzító kijelző kialszik, majd 1-2 másodperc múlva megjelenik ismét és elkezd villogni. Ezt csinálja 15-30 másodpercig majd kialszik. Minden egyes indításkor ugyan ez a helyzet. Ha hideg a motor ha meleg. Ez mire utal szerintetek?
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

meszizs2015. jan. 29. 14:16 | Válasz | #695 
Fogyasztói társadalom és kész!!
Mondhatnám azt is, hogy Török gyerek, de miért bántsam?
Nálam miért durrant el az olajhűtőben a gumitömítés? Alul volt méretezve!
Most már csak azt várom, hogy az elektronika mikor mondja, hogy "kakukk"!? Mivel 6 éves az enyém és még a null km. óta nem volt elektromos gondja!
Mészi T-Jet Emotion

kiskabo2015. jan. 28. 21:46 | Válasz | #694 
Kész a motortartó bakok cseréje. 51000 Ft volt az anyag ár 45%-s árban. Szerelés 10000 Ft.
A motortartó bak és a hátsó váltótartó bak teljesen kuka volt, a jobb oldali váltótartó bak pedig 50-60%-s lehetett. A szerelő mondta, még jó hogy nem szakadt ki a motor.

ksanyi62! Nem tudom miért mennek ezek ilyen hamar tönkre. Az 1,3-s Mjet-ben nincs kettős tömegű lendkerék, így lehet hogy a kicsi pörgős dizel jobban igénybe veszi a bakokat. De ez csak az én elmélkedésem. Volt egy pár dizel autóm, de ilyen hogy a bakok bekrepáljanak még nem volt.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © ksanyi622015. jan. 28. 07:27 | Válasz | #693 
Sajnálom!
Valaki mondja már meg, hogy miért mennek tönkre ezek a bakok!

kiskabo2015. jan. 27. 20:26 | Válasz | #692 
Ma voltam szerelőnél. Megnézte a kopogást. A motortartó bak kuka, a hátsó váltótartó bak kuka. A váltótartó bak (ez ha felnyitom a motorháztetőt, bl oldalon van) aránylag használható, de akkor már azt is cserélem. A bruttó áa a 3 db. baknak őssz. 98000 Ft. NEM SEMMI!!! Ez a BÁRDI (itt talán a legolcsobb) 45% kedvezménnyel kb. 56000 Ft. Erre jön a szerelési költség. Köszönöm, jól vagyok!!!!
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

kiskabo2015. jan. 26. 21:39 | Válasz | #691 
Köszi! A héten megnézik.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © ksanyi622015. jan. 26. 13:42 | Válasz | #690 
Sajnos nekem hasonló jel volt, és a baloldali motortartó bak szakadt ki. Sürgősen nézesd meg, mert veszélyes!!!

kiskabo2015. jan. 25. 20:05 | Válasz | #689 
Én is a motor és a váltótartó szilentre gondolok, csak nem tudtam szakszerűen megfogalmazni. Azért gondolom, mert mint írtam csak gázadásnál, és csak sebességben hallom a koppot. Gáz elvételkor nem jelentkezik. A fűtóműnél nem vettem észre semmi rendellenességet, persze ez nem jelent semmit.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

meszizs2015. jan. 25. 15:06 | Válasz | #688 
Nem akarlak ijesztgetni, de mi van akkor, ha ez egy összetettebb dolog?
Pl a lengőkarszilent és nem a motor meg a váltótarószilent, hanem középen pl. a hátsó motor és váltótartó szilent okozza.
Mivel azt írtad, hogy csak akkor, ha valamilyen erőt fejt ki(motorfék illetve gázadás) és menet közbe, így akkor már a futómű kopása is hozzáadódhat!
Mindenképp aknára vagy rázópadra vele.

Más!
Nemrég cseréltem a Barchettán a hátsó lengőkarcsapágyakat, ez nem szilentes, ez csapágyakon mozog.
Mindenféle erőkarokkal kísérleteztem, de semmi megmozdulást addig nem tudtam produkálni álló helyzetben, amíg le nem kötöttem a stabilizátort és a lengéscsillapítót. Pedig volt vagy egy méteres a feszítővas! Viszont menet közben a kanyarban úgy elindult a hátulja, mintha az is kormányzott lett volna!

Csak azért írtam le, mert lehet, hogy ha meg lenne emelve vagy megfelelő helyen lenne vizsgálgatva, akkor elképzelhető, hogy mindjárt meg lenne a hiba oka!
Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2015. jan. 25. 06:07 | Válasz | #687 
És akkor lehívnám a figyelmet egy újabb hibára! Pénteken bevittem a gyerekem bölcsödébe onnan kijöttem indítok és semmi....még csak meg sem mozdul a bendix sem! Se kép se hang! Mi legyen? Mert áram van rendesen aksi jó! Betoltuk pöcc röff ment is! Irány autóvillamosságis!
Nézegeti próbálgatja és a negatív sarot máshova teszi a motorra slőn pöcc indult!
Hát az volt hogy a testkábel ami a kasznira megy el volt rohadva! Ami a motorra megy az meg határeset volt! Két testkábel csere és újra minden fasza!
Szóval nézzétek meg ti is ne járjatok így mint én! Jelzem tegnap hajnalban meg indultam ki Németországba......de imádtam volna ha itt rohadok le!

 © Sanyika2015. jan. 25. 06:00 | Válasz | #686 
Szia!
Ez valóban motortartó bakk gyanús!
Nekem is ez volt csak nekem ki is szakadt a bakk!
A váltó felöli bakk! Próbáld meg kézzel megrángatni a motort izomból!

kiskabo2015. jan. 23. 20:40 | Válasz | #685 
Sziasztok!
Napok óta aggasztó koppanást hallok a váltóm környékéről. Mikor sebességbe teszem és elindulok semmi, majd leveszem a lábam a gázról , váltok és gázt adok akkor egy kemény kopp hang. Utána semmi. Mindig csak váltásnál és gáz adáskor hallani. Motortartó bakra gyanakszom. Csak hogy álló helyzetben gázadáskor nem hallani. Leálláskor és indításkor sem kopog. Bármilyen más automnál ha elfáradt a motortartó bak álló helyzetben is koppant hirtelen nagy gázra, és leálláskor is 2-3 kopogott. Itt semmi. Voltatok már ilyen helyzetben. Szerelőnél még nem voltam vele, egyenlőre csak "tapogatok" Esetleg árakat tudtok? köszi előre is. Kiskabo
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © Sanyika2015. jan. 14. 09:40 | Válasz | #684 
Az eredeti szíjról csak annyit hogy 60e vezérműszij cserekor megjegyezte a szervizes hogy huha ez is cserés mert össze volt repedezve.....akkor nem lett kicserélve mert nem volt raktáron nekik hanem később azt hiszem 70-80e lett ledobva ami akkor már elèg kutya állapotú volt! És most ismèt cserélve lett mert 5-6 helyen ketté volt repedve! Goodyear volt most benne és Gates lett most eletéve!

 © Sanyika2015. jan. 14. 09:34 | Válasz | #683 
Nincs mit!
Minden nincs még rendben sajnos!
A fék priblémám még mindig meg van.....bal oldalon 2*gyorsabban kopik a betét valamiért! Lásd a jobb még majdnem új állapotú a míg a bal majdnem fémen van!
Még nem volt időm utána nézni mi lehet a baj de szerintem levegős a rendszer! :(

meszizs2015. jan. 14. 08:14 | Válasz | #682 
Köszi az infót és örülök, hogy minden oké a kocsidon!
Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2015. jan. 14. 08:04 | Válasz | #681 
A szabadonfutó lényege!
Mikor a motor nyomatékból megy akkor ezt a szerkezet leracsnizik ezzel kíméli a generátort a túlpörgéstől! Plusz mivel minden motor egyenletlenül jár (ez nem észrevehető emberi fülnek szemnek) ez kompenzálja hogy mindig egyforma fordulata legyen a generátornak! (Autószerelő szaki elmondása alapján!!!)

 © Sanyika2015. jan. 14. 06:21 | Válasz | #680 
Hozzá teszem a kerregést már 2 éve hallom......de azt hittem hogy a vìzpumpa....de azt kicseréltem és ugyan úgy jött a hang...most már tudom hogy a szabadonfutó volt!
Gates szijjat kapott azért 5e! (A legdrágább) De hát gyors munkának ára van!

 © Sanyika2015. jan. 14. 06:15 | Válasz | #679 
Sziasztok!
Jobb oldalról lehet kerregő hangot hallani mikor nyomatékosabban mész pl.hegymenetben vagy pl 4.fokozatban 30km és oda lépsz neki akkor kerreg!
A szabadonfutó 15e volt a szíjj 5e és a munkadìj 12e! Nagy cumi ennek a cseréje ugyan is le kell bontani mert nem fértek hozzá a szabadonfutóhoz!
Nekem gyors munja kellett mert kellett az autó! Biztos olcsóbb is lehetett volna!

meszizs2015. jan. 07. 17:34 | Válasz | #678 
Ha valóban 200 ezret ki kellene bírnia, akkor az enyém örökös lesz!
Január elsején szokásunkhoz híven elővettük a száraz útban a Lineát és elmentünk a tengerre/Adria/ fürdeni egyet!
Amikor hazaértünk akkor lett benne 39.100 km!
Ja és a 868 km-t 5,8-as átlaggal futotta!
Mészi T-Jet Emotion

 © ksanyi622015. jan. 07. 13:34 | Válasz | #677 
Sziasztok!
Nem akarok bele okoskodni, de a 2 db szíj + a szabadonfutó kerék a Kovács autoalkatrésznél 15-16 ezerből kijön, de.... a szabadonfutó leszereléséhez spéci dugókulcs szükséges. A jobb autószerelőknél már ez standard, mert nem csak a Fiathoz jó. Más megoldás nem lehet jó, csak a csere. Azt mondják, hogy 200.000 km után ajánlatos a szíjjal együtt cserélni, mert az eredeti szíjnak is ki kell ennyit bírni.

meszizs2015. jan. 07. 09:25 | Válasz | #676 
Szomorú hír!

Viszont érdeklődnék, mert még ilyen problémám nem volt!
Ezt a szabadonfutó témát lehet javítani vagy csak a csere a megoldás?
Illetve nem lehet lefixálni, hogy ne futkosson szabadon?
Ez a 32 ezer mit foglal magába?/munkadíj, szabadonfutó és szíj/?

Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2015. jan. 05. 14:01 | Válasz | #675 
Jah és most hívtak hogy a szijj is cserés! :(
Szevasz 32e! :(

 © Sanyika2015. jan. 05. 12:06 | Válasz | #674 
Sziasztok!
Ismét elfosta magát az autóm!
Most a generátor szabadonfutó tárcsa adta meg magát!
Először el el ment a töltés aztán kerregő hang jött de csak mikor indultam el az autóval! jobb oldalról aztán meg morogni kezdett! Bevittem szerelőhöz és hát a szabadonfutó hányta el magát!
Boldog új év nesze! :(

berigazek2014. nov. 14. 21:37 | Válasz | #673 
Ha nem töröm össze tavaly nyáron Jul.27-én az autómat totálkárosra,143000-nél..mondhattam volna,hogy 7 éves korára csak a kötelezőket kapta meg és 10 ezernél az eredeti gagyi toronycsapágy cserét,azonkivúl semmit.S
berry csak egy van:)

meszizs2014. nov. 14. 21:20 | Válasz | #672 
Szép jó estét Uraságok!
Ma magasnyomással megmostam a doblemezeket, hogy tökéletesen tiszta legyen.
Aztán a terveim szerint holnap felpattannak a téli gumik, majd átnézem az alját és lekezelem a hibákat, ha találok.
A gumirozott alkatrészeket lekezelem.
Megmosom kívülről és kap egy réteg viaszt, a belsőt kiporszívózom és megtisztítom, lekezelem a nyári gumikat.
Aztán elvileg a maci bevonul a barlangjába és elvileg áprilisig ki nem jön onnét!
Elteszem téli álmot aludni! Ja meg az akku is kiugrik belőle.
Nézem, hogy mennyit mentetek, hát azért az enyémbe is gyűlik a km!
Jövő februárban lesz 6 éves és már van benne 38 ezer km, de azért még a telet nem ismeri!

Kész a Vitara! Jöhet a rossz idő! De ne jöjjön, nem hiányzik!
Mészi T-Jet Emotion

 © ibron742014. nov. 11. 14:10 | Válasz | #671 
Szia
Nekem most lesz 7 éves az autó, szerencsére semmi komoly hiba eddig, igaz próbáltam mindig a legjobb anyagokat megvenni hozzá, a kötelezőkön kívül csak toronycsapágyakat kellett cseréltetnem. Olajat, szűrőket max 15ezer km-ént cserélek, és én a jobb dízelt rakom bele mindig még itt Németországban is. megéri
üdv:
ibron

kiskabo2014. nov. 08. 15:16 | Válasz | #670 
Majdnem elfelejtettem, most oktober 29-én volt 7 éves.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

kiskabo2014. nov. 08. 15:15 | Válasz | #669 
Hát mit mondjak: Azt hogy jól bírta? Nekem 85000-nél kellett komplett kuplungot (szerkezettel, mindennel) cserélni. Az aksim 5 évesen adta meg magát. Igaz minden nap megyek és van olyan hogy egy nap 20-30 leállás-indulás van. Most 155000-nél tarok.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © ibron742014. nov. 08. 11:07 | Válasz | #668 
Sziasztok!Túl a 170ezren :)
Eddig bírta a kuplung, meg az akku!
üdv:
ibron

berigazek2014. nov. 07. 23:11 | Válasz | #667 
Így van!15000 KM és olajcsere meg minden szűrő és a motor meghálálja!
berry csak egy van:)

 © lmichele2014. nov. 02. 19:32 | Válasz | #666 
Hát igen , nekem mondjuk csak TuningBox volt benne , de nagyon ment vele.
180 ezer km-el adtam el a Multijet -em, 30 ezer km-nél raktam bele , semmi gond nem volt vele .
Tavaly miután eladtam a puntot, megörökölte a haverom a Tuningboxot teljes megelégedettséggel használja ő is :)
15 ezer km cseréltem az olajat mindig , és még is mikor cserélték a vezérlést , azt mondták hogy volt olaj sár az olajteknőben :(
akkor volt benne 155 ezer
1,3 Multijet 95cv

 © gordi2014. nov. 02. 08:58 | Válasz | #665 
Hali!
Nem jol tudod, ott van a gyartasi ev, 2009-ig bezarolag irjak, es a motorkodok is ott vannak felsorolva, konnyen beazonosithato!
Ettol fuggetlenul jo minosegu (5w40) oil ha van esetleg fiat minositese jo, de ha nincs nem fogok kesbe dolni!
Ha a van legujabb Volkskwagen 505.0, Porsche, BMW minositese az a Fiatba nem jo?
Most telre pl Mobil 0w40-et tettem bele, ennek pont van fiat minositese is, elotte repsol 5w40 volt benne, az is egy csucsminosegu olaj, fiat minosites nelkul!
Szerintem ami fontos, max 1 ev, vagy 15.000 km, es akkor no problem!
Imichele!
Multkor irtad, hogy keves az 1,3 ereje, en is igy ereztem, ezert kertem egy chiptuningot bele!
Hat nem eg es fold, de sokkal jobb!
90-bol lett kb 105-110 LE, a 200-bol 240 nM, sokkal kezelhetobb, minden helyzetben jobb es ugyanugy hasznalva mint elotte, 2 dl-rel kevesebb a fogyasztas!
Meg marciusban lett csinalva, ugyhogy van mogottem mar 16.000 km tapasztalat, nagyon fasza!
Most ilyen hideg reggeleken, meg nehezebben melegszik be menet kozben, ebbol is latszik, hogy nem terhelodik annyira a motor!
Nekem nem gyorsulgatni kellett a tuning, hanem a jobb hasznalhatosag erdekeben, ezert irtam hogy UGYANOLAN HASZNALATmellett mint elotte kevesebbet fogyaszt, mert ugyanakkora sebesseghez kevesebb energiat kell felhasznalnia, mivel erosebb, nyomatekosabb!
mmc tuning, itt csinaltattam, ha esetleg erdekel, teljesen profi a srac, mar regota csinalja, de az oldalon minden fent van!
Udv. mindenkinek

 © ToMi2014. nov. 01. 18:27 | Válasz | #664 
A cikk az I. generációs Multijet motort említi. Bár az érintett típusok között a Fiat Linát is említik, én úgy tudom, hogy a legkorábbi Linákat is csak a II. generációs Multijet motorral árulták. Vagyis azzal a motorral, amit a cikk ír nem lehetett kapni.

Ettől függetlenül egyik Multijet motornak sem tesz jót a 30 ezer km-es olajcsere periódus.
Fiat Linea 1,3 Mjet - Életem a száguldás! - mondta a csiga és bedőlt a kanyarban...

 © lmichele2014. nov. 01. 16:55 | Válasz | #663 
Így cseréljetek olajat a Multijetben :
Közép tájt megtaláljátok : Legrosszabb automotorok
1,3 Multijet 95cv

 © ibron742014. okt. 21. 13:12 | Válasz | #662 
Szia
köszi a gyors választ! megnézem.
üdv
üdv:
ibron

 © ksanyi622014. okt. 21. 12:56 | Válasz | #661 
www.alkatreszek.hu

 © ibron742014. okt. 21. 12:47 | Válasz | #660 
Sziasztok!
Közeledve az újabb olajcseréhez, sajnos beteg aki eddig hozta az anyagokat hozzá, tudtok valami jó és olcsó webáruházat ahol mindent egy helyen megtudok rendelni?
köszi az infókat
üdv
üdv:
ibron

 © Sanyika2014. okt. 14. 06:51 | Válasz | #659 
Az igen! Nos eldöntöttem! 15e cserélem.... 😃

meszizs2014. okt. 13. 19:05 | Válasz | #658 
Nekem talán soha nem is volt benne Selénia!
Én eleinte Castrolt használtam, aztán most az utóbbi időben a Q8-at öntöttem bele!
Azt írják az okosok, hogy évente illik cserélni vagy bizonyos km-enként!
De mennyi is legyen az a bizonyos km?
30ezer! El ne hidd!!Ezzel csak tönkrevágod a vasat!
Erre képes a 30ezres olajcsere!

Gondolom ez egy nagyon dúrva állapot, de ki tudja???
Én inkább lecserélem, de 15 ezret tutira nem engednék neki , hogy guruljon!
Képzeld, ha betartottam volna a futásra javasolt cserét, akkor most 6 évesen kellene az első olajcserét lejátszanom!
Ha jól emlékszem, akkor már hatszor cseréltem benne olajat!
Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2014. okt. 13. 16:52 | Válasz | #657 
Én 60e nem cseréltem csak szíjat meg feszítőt de most kapott vízpumpát is! (Nem írja elő a Fiat a vízpumpa cserét...)
Eddig 30e cseréltem az olajat de ezen mostantól változtatok....max.20e megyek egy olajjal vagy csak 15e ezt még nem döntöttem el......
És vissza akarok térni a Selenia olajra! A Castrolt eszi...30e alatt 6-7decit megcsócsál! A Seleniát nem ette....bár akkor még új volt!

meszizs2014. okt. 12. 21:29 | Válasz | #656 
36 ezernél cseréltük ki a T-Jeten!
Amiatt mert 5 éves volt a kocsim!
Én is Daycot raktam bele, mert a szerelőm azt a típust szereti!
Feszítőgörgőt és vízpumpát nem cseréltünk, mert nem volt vele gond!
A következő cserekor viszont természetesen mindent cserélünk.
Ja és nálam is vadi új volt a kivett szíj, de így legalább nyugodtan alszom!
Olajat is évente-másfél évente cserélek, de így is nincs benne több cserére, mint max 8 ezer km!

Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2014. okt. 11. 11:53 | Válasz | #655 
T-jet 88kw 60e kilóméterenként kell cserélni....
Most cseréltem Dayco szijjat kapott az előző Goodyear volt de mintha új lett volna úgy dobtam ki belőle!
De inkább mint ha szakadna...... 😃

 © Sanyika2014. okt. 04. 11:12 | Válasz | #654 
Az enyém T-Jet!
Biztos hogy szerelési hiba volt.....
Én nem tudtam a fiattal dűlőre jutni kártérítési ügyben....
De igyen bérmentve csere autót kaptam és a javítást is gariban csinálták!
Mióta lejárt a gari kopp kopp nincs baja az autónak..... Na nem is ők szervizelik..... A vezérlés cserén kívül mindent én szerelek rajta....na a kézifékkel mem voltam hajlandó szopni....szét kell az egész utasteret szedni hozzá.... 😀

 © Sanyika2014. okt. 04. 11:06 | Válasz | #653 
Szerintem szerelési hiba volt! Nem megfelelő nyomatékra húzás stb.!
A szervizben azt mondták nem volt meghúzva a csavar megfelelően!
Azóta havonta megrángatom a motort.....ha lazul azt észre veszem mégmielött újra baj lenne!

 © lmichele2014. okt. 03. 22:45 | Válasz | #652 
Nem is a lóerő töri ketté, hanem a nyomaték
Mondjuk érdekes a dolog ,az előző autóm egy Punto Multijet volt + tuningbox , ütöttem vágtam ,semmi baja nem volt csak a kuplung kezdett el csúszni idő előtt a nagy nyomatéktól ....
Itt valami tervezési hiba van vagy anyaggyengeség
1,3 Multijet 95cv

 © ksanyi622014. okt. 03. 06:40 | Válasz | #651 
Sajnos MJet és tényleg nem humoros, sőtt!!!

 © Sanyika2014. okt. 02. 17:13 | Válasz | #650 
Az M-jet nél nem kell ilyentől félned a lepkefing ereje nem töri ki a bakot! 😀😀😀😀

 © Sanyika2014. okt. 02. 17:11 | Válasz | #649 
Abszolult nem poénos bármennyire is azt hiszed.....

 © lmichele2014. okt. 02. 11:22 | Válasz | #648 
Mit csináltok srácok?
Kitörik a bak ??
Biztos azt hittétek verseny autó
Pedig nem az
1,3 Multijet 95cv

 © Sanyika2014. okt. 02. 06:42 | Válasz | #647 
Szia!
Te szerencsés vagy nekem kiszakadt az egész bakk!
Motor kibukott a hűtőre a bakk eltört! A féltengely tartotta sz egészet!
Mindez 20e körül! :(

 © lmichele2014. szept. 22. 21:37 | Válasz | #646 
A legnagyobb baj hogy az hogy majdnem összes Fiat ilyen...
A Punto-ban ugyanez a hiba volt többször is.
Igazából az a baja a bovdennek hogy a bovden be van vonva valami műanyag réteggel , az elkopik össze gyűri és megszorul az egész...
Egyet szét vágtam flex-el itthon ,kihúztam a bovdent ,lehámoztam a műanyag réteget róla.
És lőn tökéletesen működik , csak nem lehet újra össze rakni
1,3 Multijet 95cv

berigazek2014. szept. 20. 21:21 | Válasz | #645 
:-(
berry csak egy van:)

kiskabo2014. szept. 19. 19:50 | Válasz | #644 
Sziasztok!
Én ahol tudtam és a szerelő is (Fiat szerelő 20 éve)
Fiat Best-ben dolgozott!!!, mindent megpróbáltunk de nem kaptunk, Több bontót is hívtam nincs nekik. A megoldás végül új gyári bowden mindkettő csere. Anyag ár 72000 Ft. munka díj: 8 Ft. Össz. 80000 Ft. Nem semmi. Biztos ha várakoznék, manipulálnék, akkor találtam volna valami olcsó megoldást, de nem értem rá. Egyébként a Fiat a sebváltó bowdenre 70000 km.-t adnak. Akkor én mit akarok. 1500000 km. van benne.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

DSz2014. szept. 19. 07:46 | Válasz | #643 
Akad:
http://www.autoalkatresz.hu/auto-sebessegvalto_nyomatekvalto/bovdenek_csovek_vezetekek/fiat-linea-valtobovden-1005108

http://www.autoalkatresz.hu/auto-sebessegvalto_nyomatekvalto/bovdenek_csovek_vezetekek/fiat-linea-valtobovden-1004855

http://www.autoalkatresz.hu/auto-sebessegvalto_nyomatekvalto/bovdenek_csovek_vezetekek/fiat-linea-valtobovden-1005107

http://alfafiatdepo.hu/termekek/fiat_stilo_alkatresz/valtobowden (a stilo ne tévesszen meg senkit, a lineán keresztül lehet eljutni ide) :)
DSz - Fiat Linea 1,3 M-JET - EX tulaj

berigazek2014. szept. 18. 19:14 | Válasz | #642 
Bontóban nincs ilyen barátom?
berry csak egy van:)

 © ksanyi622014. szept. 18. 06:26 | Válasz | #641 
Sajnálom!

kiskabo2014. szept. 17. 17:01 | Válasz | #640 
Ma beszéltem a Hegyalja Kft-vel, 34700 Ft. a hosszanti bowden. Az oldal írányú mozgatású meg nincs és csak rendelni tudnának, de nem tudott időpontot mondani. Tehát sajnos már ezek az árak vannak.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © ksanyi622014. szept. 17. 06:51 | Válasz | #639 
Szia!
Ezen már én túl vagyok. A Hegyalja Kft.-nél lehet kapni. Van(vagy akkor volt) 17.000 és 25.000,-Ft-ért is lengyel gyártmányú. Csak az egyiket kellett cserélni, ami a fokozatokat váltja és nem azt ami kiválasztó.

kiskabo2014. szept. 16. 20:17 | Válasz | #638 
Bakker!!
Ma elszakadt a sebváltó bowdenem. Kettesbe volt az auó, így 25 km-t tűtűkéztem itt Bp-en csúcsban még hazaértem, majd a szerelőhöz mentem. Egy "élmény" volt. Sok sok barom, dudált villogot, mert nem tudtam gyorsabban menni. pedig vészvillogót is használtam.
Ez után jött a meglepi!
Nem lehet az 1,3 Mjet-hez semmiféle váltó bowdent kapni. Bárdi, Unix, Láng = nincs!!!!!
Gyárit megrendeltem, párban 70 ezer!!!!!!!! kemény forint!!!!!
Az eszem elhagyom!!!!!
Gondolkodtam mindenféle ketyerés megoldáson (forrasztás, javítás, stb,) de csak rosszakat hallottam a megjavított alkatrészekről. Így maradt a gyári megrendelés. csütörtök reggelre megvan. De idegbeteg vagyok.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © ksanyi622014. jún. 18. 13:54 | Válasz | #637 
Sziasztok!
Egy észrevétel vagy inkább figyelem felhívás!
Az autómban(1,3 MJet) 200.000 km van. Erős motorhangot és indulásnál koppanást hallottam.
Átvizsgálás után rájöttünk, hogy a sebességváltó felőli motortartó bak rögzítő csavarja kitört. A gumibak kifordult és csak a szerencsén múlott, hogy nem szakadt le. Érdemes leellenőrizni, mert a törésnyom régebbi meghibásodásra utalt. 2 db M12x1,25 tőcsavarról van szó. A csonkot ki kellett fúrni, és nagyobb M14-es tőcsavart kellett betenni,+ a motorbakot kicserélni.
Csak ennyi!

 © lmichele2014. jún. 16. 14:08 | Válasz | #636 
Srácok nálatok hallani az AC pumpát alapjáraton pl. a garázsban?
Mert én hallom , és nem tudom hogy ilyen volt e új korában .....
Megyünk majd nyaralni Olaszba , és hát megfordult a fejembe nehogy meg álljon ....
1,3 Multijet 95cv

berigazek2014. máj. 22. 19:03 | Válasz | #635 
Én már rég mondtam,hogy válts kutat barátom :-(
berry csak egy van:)

meszizs2014. máj. 19. 21:36 | Válasz | #634 
A szerelő barátom is azt ajánlotta, hogy váltsak kutat!
Pedig az én kocsimban a BC pontos és eddig bármennyire is hihetetlen, de még nem tudtam olyan benzint tankolni, amiről azt mondhatnám, hogy a kocsim jobb lett volna vagy rosszabb!

Szerelőm szerint ez azért van, mert a turbó miatt nem veszem észre a gyengeségeket, ha véletlenül van.

Pedig újonnal OMV Carrera, majd Max Motion, aztán volt benne Shell sima és prémium is, meg LUK és az INA.
A MOL-t még nem teszteltem.

Most teli van a tank LUK-al és ezért ráöntök egy adag Spurit és kutat váltok.

Köszi az infót!
Mészi T-Jet Emotion

 © lmichele2014. máj. 19. 20:59 | Válasz | #633 
Szia.

Lehet víz volt-van a benzinben.
Én messzire elkerülöm a LukOil kutakat, anno a dízel punto-m ki nem állhatta az ott lévő gázolajat, ha az volt benne előjött a Kiskabo által említett torpanás....
1,3 Multijet 95cv

meszizs2014. máj. 19. 16:59 | Válasz | #632 
Sziasztok!
Gurultunk egy nagyobb 800km-es karikát, szlovén, osztrák olasz és horvát utakon. Klagenfurt, Tarvisio, Triglav hegy , Bled és Bohinj.
Pálya mellett, mert a táj volt a lényeg!

Brutális emelkedők, szerpentinek stb..stb..
1300 méteren már szó szerint az út mellett hógolyóztunk is!

Lényeg! A Turbó benzines szépen dolgozott, DE!!!
Hazafelé egyszer intezívebb 5-ben történő gyorsításkor kb. 2500-3000 fordulat között egy pillanatra kihagyott, de csak annyira, hogy ezt csak én éreztem, a mellettem ülő nejecském nem!
Aztán minden oké!
Másnap reggel a garázsban indításkor, mint ahogy szoktam is megvártam, hogy mindent leellenőrizzen a masina és a szivattyú is felnyomja a rendszert benzinnel, aztán indítottam!
Elsőre el is indult, de mindjárt az indulás után egy két másodpercig elkezdett"köhögni", majd utána minden gond és probléma nélkül ment tovább!

Na mi lehet ez?????
34 ezer van benne, eredeti iridium NGK gyertyák vannak még benne. 95-ös LUK benzinnel van tele, most már évek óta azzal járok.
Valamint a fogyasztásom is oké volt a hegyek ellenére is beérte pálya nélkül 5,6-os átlaggal.

Amire gondoltam, hogy talán egy kicsit meg kellene pörgetnem a motort, mert 3000 felett nem igazán használom, valamint a benzinbe kellene töltenem egy kis bele való Spuri adalékot.

Előre is köszi az infókat!
Mészi T-Jet Emotion


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől