Fiat Linea Klub   >>   Fórum   >>   Motor, üzemanyagrendszer
Motor, üzemanyagrendszer

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


berigazek2014. nov. 14. 21:37 | Válasz | #673 
Ha nem töröm össze tavaly nyáron Jul.27-én az autómat totálkárosra,143000-nél..mondhattam volna,hogy 7 éves korára csak a kötelezőket kapta meg és 10 ezernél az eredeti gagyi toronycsapágy cserét,azonkivúl semmit.S
berry csak egy van:)

meszizs2014. nov. 14. 21:20 | Válasz | #672 
Szép jó estét Uraságok!
Ma magasnyomással megmostam a doblemezeket, hogy tökéletesen tiszta legyen.
Aztán a terveim szerint holnap felpattannak a téli gumik, majd átnézem az alját és lekezelem a hibákat, ha találok.
A gumirozott alkatrészeket lekezelem.
Megmosom kívülről és kap egy réteg viaszt, a belsőt kiporszívózom és megtisztítom, lekezelem a nyári gumikat.
Aztán elvileg a maci bevonul a barlangjába és elvileg áprilisig ki nem jön onnét!
Elteszem téli álmot aludni! Ja meg az akku is kiugrik belőle.
Nézem, hogy mennyit mentetek, hát azért az enyémbe is gyűlik a km!
Jövő februárban lesz 6 éves és már van benne 38 ezer km, de azért még a telet nem ismeri!

Kész a Vitara! Jöhet a rossz idő! De ne jöjjön, nem hiányzik!
Mészi T-Jet Emotion

ibron742014. nov. 11. 14:10 | Válasz | #671 
Szia
Nekem most lesz 7 éves az autó, szerencsére semmi komoly hiba eddig, igaz próbáltam mindig a legjobb anyagokat megvenni hozzá, a kötelezőkön kívül csak toronycsapágyakat kellett cseréltetnem. Olajat, szűrőket max 15ezer km-ént cserélek, és én a jobb dízelt rakom bele mindig még itt Németországban is. megéri
üdv:
ibron

kiskabo2014. nov. 08. 15:16 | Válasz | #670 
Majdnem elfelejtettem, most oktober 29-én volt 7 éves.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

kiskabo2014. nov. 08. 15:15 | Válasz | #669 
Hát mit mondjak: Azt hogy jól bírta? Nekem 85000-nél kellett komplett kuplungot (szerkezettel, mindennel) cserélni. Az aksim 5 évesen adta meg magát. Igaz minden nap megyek és van olyan hogy egy nap 20-30 leállás-indulás van. Most 155000-nél tarok.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

ibron742014. nov. 08. 11:07 | Válasz | #668 
Sziasztok!Túl a 170ezren :)
Eddig bírta a kuplung, meg az akku!
üdv:
ibron

berigazek2014. nov. 07. 23:11 | Válasz | #667 
Így van!15000 KM és olajcsere meg minden szűrő és a motor meghálálja!
berry csak egy van:)

 © lmichele2014. nov. 02. 19:32 | Válasz | #666 
Hát igen , nekem mondjuk csak TuningBox volt benne , de nagyon ment vele.
180 ezer km-el adtam el a Multijet -em, 30 ezer km-nél raktam bele , semmi gond nem volt vele .
Tavaly miután eladtam a puntot, megörökölte a haverom a Tuningboxot teljes megelégedettséggel használja ő is :)
15 ezer km cseréltem az olajat mindig , és még is mikor cserélték a vezérlést , azt mondták hogy volt olaj sár az olajteknőben :(
akkor volt benne 155 ezer
1,3 Multijet 95cv

 © gordi2014. nov. 02. 08:58 | Válasz | #665 
Hali!
Nem jol tudod, ott van a gyartasi ev, 2009-ig bezarolag irjak, es a motorkodok is ott vannak felsorolva, konnyen beazonosithato!
Ettol fuggetlenul jo minosegu (5w40) oil ha van esetleg fiat minositese jo, de ha nincs nem fogok kesbe dolni!
Ha a van legujabb Volkskwagen 505.0, Porsche, BMW minositese az a Fiatba nem jo?
Most telre pl Mobil 0w40-et tettem bele, ennek pont van fiat minositese is, elotte repsol 5w40 volt benne, az is egy csucsminosegu olaj, fiat minosites nelkul!
Szerintem ami fontos, max 1 ev, vagy 15.000 km, es akkor no problem!
Imichele!
Multkor irtad, hogy keves az 1,3 ereje, en is igy ereztem, ezert kertem egy chiptuningot bele!
Hat nem eg es fold, de sokkal jobb!
90-bol lett kb 105-110 LE, a 200-bol 240 nM, sokkal kezelhetobb, minden helyzetben jobb es ugyanugy hasznalva mint elotte, 2 dl-rel kevesebb a fogyasztas!
Meg marciusban lett csinalva, ugyhogy van mogottem mar 16.000 km tapasztalat, nagyon fasza!
Most ilyen hideg reggeleken, meg nehezebben melegszik be menet kozben, ebbol is latszik, hogy nem terhelodik annyira a motor!
Nekem nem gyorsulgatni kellett a tuning, hanem a jobb hasznalhatosag erdekeben, ezert irtam hogy UGYANOLAN HASZNALATmellett mint elotte kevesebbet fogyaszt, mert ugyanakkora sebesseghez kevesebb energiat kell felhasznalnia, mivel erosebb, nyomatekosabb!
mmc tuning, itt csinaltattam, ha esetleg erdekel, teljesen profi a srac, mar regota csinalja, de az oldalon minden fent van!
Udv. mindenkinek

 © ToMi2014. nov. 01. 18:27 | Válasz | #664 
A cikk az I. generációs Multijet motort említi. Bár az érintett típusok között a Fiat Linát is említik, én úgy tudom, hogy a legkorábbi Linákat is csak a II. generációs Multijet motorral árulták. Vagyis azzal a motorral, amit a cikk ír nem lehetett kapni.

Ettől függetlenül egyik Multijet motornak sem tesz jót a 30 ezer km-es olajcsere periódus.
Fiat Linea 1,3 Mjet - Életem a száguldás! - mondta a csiga és bedőlt a kanyarban...

 © lmichele2014. nov. 01. 16:55 | Válasz | #663 
Így cseréljetek olajat a Multijetben :
Közép tájt megtaláljátok : Legrosszabb automotorok
1,3 Multijet 95cv

ibron742014. okt. 21. 13:12 | Válasz | #662 
Szia
köszi a gyors választ! megnézem.
üdv
üdv:
ibron

 © ksanyi622014. okt. 21. 12:56 | Válasz | #661 
www.alkatreszek.hu

ibron742014. okt. 21. 12:47 | Válasz | #660 
Sziasztok!
Közeledve az újabb olajcseréhez, sajnos beteg aki eddig hozta az anyagokat hozzá, tudtok valami jó és olcsó webáruházat ahol mindent egy helyen megtudok rendelni?
köszi az infókat
üdv
üdv:
ibron

 © Sanyika2014. okt. 14. 06:51 | Válasz | #659 
Az igen! Nos eldöntöttem! 15e cserélem.... 😃

meszizs2014. okt. 13. 19:05 | Válasz | #658 
Nekem talán soha nem is volt benne Selénia!
Én eleinte Castrolt használtam, aztán most az utóbbi időben a Q8-at öntöttem bele!
Azt írják az okosok, hogy évente illik cserélni vagy bizonyos km-enként!
De mennyi is legyen az a bizonyos km?
30ezer! El ne hidd!!Ezzel csak tönkrevágod a vasat!
Erre képes a 30ezres olajcsere!

Gondolom ez egy nagyon dúrva állapot, de ki tudja???
Én inkább lecserélem, de 15 ezret tutira nem engednék neki , hogy guruljon!
Képzeld, ha betartottam volna a futásra javasolt cserét, akkor most 6 évesen kellene az első olajcserét lejátszanom!
Ha jól emlékszem, akkor már hatszor cseréltem benne olajat!
Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2014. okt. 13. 16:52 | Válasz | #657 
Én 60e nem cseréltem csak szíjat meg feszítőt de most kapott vízpumpát is! (Nem írja elő a Fiat a vízpumpa cserét...)
Eddig 30e cseréltem az olajat de ezen mostantól változtatok....max.20e megyek egy olajjal vagy csak 15e ezt még nem döntöttem el......
És vissza akarok térni a Selenia olajra! A Castrolt eszi...30e alatt 6-7decit megcsócsál! A Seleniát nem ette....bár akkor még új volt!

meszizs2014. okt. 12. 21:29 | Válasz | #656 
36 ezernél cseréltük ki a T-Jeten!
Amiatt mert 5 éves volt a kocsim!
Én is Daycot raktam bele, mert a szerelőm azt a típust szereti!
Feszítőgörgőt és vízpumpát nem cseréltünk, mert nem volt vele gond!
A következő cserekor viszont természetesen mindent cserélünk.
Ja és nálam is vadi új volt a kivett szíj, de így legalább nyugodtan alszom!
Olajat is évente-másfél évente cserélek, de így is nincs benne több cserére, mint max 8 ezer km!

Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2014. okt. 11. 11:53 | Válasz | #655 
T-jet 88kw 60e kilóméterenként kell cserélni....
Most cseréltem Dayco szijjat kapott az előző Goodyear volt de mintha új lett volna úgy dobtam ki belőle!
De inkább mint ha szakadna...... 😃

 © Sanyika2014. okt. 04. 11:12 | Válasz | #654 
Az enyém T-Jet!
Biztos hogy szerelési hiba volt.....
Én nem tudtam a fiattal dűlőre jutni kártérítési ügyben....
De igyen bérmentve csere autót kaptam és a javítást is gariban csinálták!
Mióta lejárt a gari kopp kopp nincs baja az autónak..... Na nem is ők szervizelik..... A vezérlés cserén kívül mindent én szerelek rajta....na a kézifékkel mem voltam hajlandó szopni....szét kell az egész utasteret szedni hozzá.... 😀

 © Sanyika2014. okt. 04. 11:06 | Válasz | #653 
Szerintem szerelési hiba volt! Nem megfelelő nyomatékra húzás stb.!
A szervizben azt mondták nem volt meghúzva a csavar megfelelően!
Azóta havonta megrángatom a motort.....ha lazul azt észre veszem mégmielött újra baj lenne!

 © lmichele2014. okt. 03. 22:45 | Válasz | #652 
Nem is a lóerő töri ketté, hanem a nyomaték
Mondjuk érdekes a dolog ,az előző autóm egy Punto Multijet volt + tuningbox , ütöttem vágtam ,semmi baja nem volt csak a kuplung kezdett el csúszni idő előtt a nagy nyomatéktól ....
Itt valami tervezési hiba van vagy anyaggyengeség
1,3 Multijet 95cv

 © ksanyi622014. okt. 03. 06:40 | Válasz | #651 
Sajnos MJet és tényleg nem humoros, sőtt!!!

 © Sanyika2014. okt. 02. 17:13 | Válasz | #650 
Az M-jet nél nem kell ilyentől félned a lepkefing ereje nem töri ki a bakot! 😀😀😀😀

 © Sanyika2014. okt. 02. 17:11 | Válasz | #649 
Abszolult nem poénos bármennyire is azt hiszed.....

 © lmichele2014. okt. 02. 11:22 | Válasz | #648 
Mit csináltok srácok?
Kitörik a bak ??
Biztos azt hittétek verseny autó
Pedig nem az
1,3 Multijet 95cv

 © Sanyika2014. okt. 02. 06:42 | Válasz | #647 
Szia!
Te szerencsés vagy nekem kiszakadt az egész bakk!
Motor kibukott a hűtőre a bakk eltört! A féltengely tartotta sz egészet!
Mindez 20e körül! :(

 © lmichele2014. szept. 22. 21:37 | Válasz | #646 
A legnagyobb baj hogy az hogy majdnem összes Fiat ilyen...
A Punto-ban ugyanez a hiba volt többször is.
Igazából az a baja a bovdennek hogy a bovden be van vonva valami műanyag réteggel , az elkopik össze gyűri és megszorul az egész...
Egyet szét vágtam flex-el itthon ,kihúztam a bovdent ,lehámoztam a műanyag réteget róla.
És lőn tökéletesen működik , csak nem lehet újra össze rakni
1,3 Multijet 95cv

berigazek2014. szept. 20. 21:21 | Válasz | #645 
:-(
berry csak egy van:)

kiskabo2014. szept. 19. 19:50 | Válasz | #644 
Sziasztok!
Én ahol tudtam és a szerelő is (Fiat szerelő 20 éve)
Fiat Best-ben dolgozott!!!, mindent megpróbáltunk de nem kaptunk, Több bontót is hívtam nincs nekik. A megoldás végül új gyári bowden mindkettő csere. Anyag ár 72000 Ft. munka díj: 8 Ft. Össz. 80000 Ft. Nem semmi. Biztos ha várakoznék, manipulálnék, akkor találtam volna valami olcsó megoldást, de nem értem rá. Egyébként a Fiat a sebváltó bowdenre 70000 km.-t adnak. Akkor én mit akarok. 1500000 km. van benne.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

DSz2014. szept. 19. 07:46 | Válasz | #643 
Akad:
http://www.autoalkatresz.hu/auto-sebessegvalto_nyomatekvalto/bovdenek_csovek_vezetekek/fiat-linea-valtobovden-1005108

http://www.autoalkatresz.hu/auto-sebessegvalto_nyomatekvalto/bovdenek_csovek_vezetekek/fiat-linea-valtobovden-1004855

http://www.autoalkatresz.hu/auto-sebessegvalto_nyomatekvalto/bovdenek_csovek_vezetekek/fiat-linea-valtobovden-1005107

http://alfafiatdepo.hu/termekek/fiat_stilo_alkatresz/valtobowden (a stilo ne tévesszen meg senkit, a lineán keresztül lehet eljutni ide) :)
DSz - Fiat Linea 1,3 M-JET - EX tulaj

berigazek2014. szept. 18. 19:14 | Válasz | #642 
Bontóban nincs ilyen barátom?
berry csak egy van:)

 © ksanyi622014. szept. 18. 06:26 | Válasz | #641 
Sajnálom!

kiskabo2014. szept. 17. 17:01 | Válasz | #640 
Ma beszéltem a Hegyalja Kft-vel, 34700 Ft. a hosszanti bowden. Az oldal írányú mozgatású meg nincs és csak rendelni tudnának, de nem tudott időpontot mondani. Tehát sajnos már ezek az árak vannak.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © ksanyi622014. szept. 17. 06:51 | Válasz | #639 
Szia!
Ezen már én túl vagyok. A Hegyalja Kft.-nél lehet kapni. Van(vagy akkor volt) 17.000 és 25.000,-Ft-ért is lengyel gyártmányú. Csak az egyiket kellett cserélni, ami a fokozatokat váltja és nem azt ami kiválasztó.

kiskabo2014. szept. 16. 20:17 | Válasz | #638 
Bakker!!
Ma elszakadt a sebváltó bowdenem. Kettesbe volt az auó, így 25 km-t tűtűkéztem itt Bp-en csúcsban még hazaértem, majd a szerelőhöz mentem. Egy "élmény" volt. Sok sok barom, dudált villogot, mert nem tudtam gyorsabban menni. pedig vészvillogót is használtam.
Ez után jött a meglepi!
Nem lehet az 1,3 Mjet-hez semmiféle váltó bowdent kapni. Bárdi, Unix, Láng = nincs!!!!!
Gyárit megrendeltem, párban 70 ezer!!!!!!!! kemény forint!!!!!
Az eszem elhagyom!!!!!
Gondolkodtam mindenféle ketyerés megoldáson (forrasztás, javítás, stb,) de csak rosszakat hallottam a megjavított alkatrészekről. Így maradt a gyári megrendelés. csütörtök reggelre megvan. De idegbeteg vagyok.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © ksanyi622014. jún. 18. 13:54 | Válasz | #637 
Sziasztok!
Egy észrevétel vagy inkább figyelem felhívás!
Az autómban(1,3 MJet) 200.000 km van. Erős motorhangot és indulásnál koppanást hallottam.
Átvizsgálás után rájöttünk, hogy a sebességváltó felőli motortartó bak rögzítő csavarja kitört. A gumibak kifordult és csak a szerencsén múlott, hogy nem szakadt le. Érdemes leellenőrizni, mert a törésnyom régebbi meghibásodásra utalt. 2 db M12x1,25 tőcsavarról van szó. A csonkot ki kellett fúrni, és nagyobb M14-es tőcsavart kellett betenni,+ a motorbakot kicserélni.
Csak ennyi!

 © lmichele2014. jún. 16. 14:08 | Válasz | #636 
Srácok nálatok hallani az AC pumpát alapjáraton pl. a garázsban?
Mert én hallom , és nem tudom hogy ilyen volt e új korában .....
Megyünk majd nyaralni Olaszba , és hát megfordult a fejembe nehogy meg álljon ....
1,3 Multijet 95cv

berigazek2014. máj. 22. 19:03 | Válasz | #635 
Én már rég mondtam,hogy válts kutat barátom :-(
berry csak egy van:)

meszizs2014. máj. 19. 21:36 | Válasz | #634 
A szerelő barátom is azt ajánlotta, hogy váltsak kutat!
Pedig az én kocsimban a BC pontos és eddig bármennyire is hihetetlen, de még nem tudtam olyan benzint tankolni, amiről azt mondhatnám, hogy a kocsim jobb lett volna vagy rosszabb!

Szerelőm szerint ez azért van, mert a turbó miatt nem veszem észre a gyengeségeket, ha véletlenül van.

Pedig újonnal OMV Carrera, majd Max Motion, aztán volt benne Shell sima és prémium is, meg LUK és az INA.
A MOL-t még nem teszteltem.

Most teli van a tank LUK-al és ezért ráöntök egy adag Spurit és kutat váltok.

Köszi az infót!
Mészi T-Jet Emotion

 © lmichele2014. máj. 19. 20:59 | Válasz | #633 
Szia.

Lehet víz volt-van a benzinben.
Én messzire elkerülöm a LukOil kutakat, anno a dízel punto-m ki nem állhatta az ott lévő gázolajat, ha az volt benne előjött a Kiskabo által említett torpanás....
1,3 Multijet 95cv

meszizs2014. máj. 19. 16:59 | Válasz | #632 
Sziasztok!
Gurultunk egy nagyobb 800km-es karikát, szlovén, osztrák olasz és horvát utakon. Klagenfurt, Tarvisio, Triglav hegy , Bled és Bohinj.
Pálya mellett, mert a táj volt a lényeg!

Brutális emelkedők, szerpentinek stb..stb..
1300 méteren már szó szerint az út mellett hógolyóztunk is!

Lényeg! A Turbó benzines szépen dolgozott, DE!!!
Hazafelé egyszer intezívebb 5-ben történő gyorsításkor kb. 2500-3000 fordulat között egy pillanatra kihagyott, de csak annyira, hogy ezt csak én éreztem, a mellettem ülő nejecském nem!
Aztán minden oké!
Másnap reggel a garázsban indításkor, mint ahogy szoktam is megvártam, hogy mindent leellenőrizzen a masina és a szivattyú is felnyomja a rendszert benzinnel, aztán indítottam!
Elsőre el is indult, de mindjárt az indulás után egy két másodpercig elkezdett"köhögni", majd utána minden gond és probléma nélkül ment tovább!

Na mi lehet ez?????
34 ezer van benne, eredeti iridium NGK gyertyák vannak még benne. 95-ös LUK benzinnel van tele, most már évek óta azzal járok.
Valamint a fogyasztásom is oké volt a hegyek ellenére is beérte pálya nélkül 5,6-os átlaggal.

Amire gondoltam, hogy talán egy kicsit meg kellene pörgetnem a motort, mert 3000 felett nem igazán használom, valamint a benzinbe kellene töltenem egy kis bele való Spuri adalékot.

Előre is köszi az infókat!
Mészi T-Jet Emotion

berigazek2014. máj. 18. 08:34 | Válasz | #631 
Kopogjuk le,viszont tényleg nem jó a megtorpanás...viszont most jut eszembe,hogy a gázolaj szűrő,ha nagyon koszos,akkor is ezt csinálja,lehet,hogy ez volt a gond!
berry csak egy van:)

kiskabo2014. máj. 17. 19:26 | Válasz | #630 
Megnéztük, a cső rendben, épp mindenhol. Voltam szervízen, kicseréltek minden szűrőt, olajat, Az EGR szelephez nem nyúltak, Lekopogom, gy néz ki, hogy nem torpan az autó. Remélem marad ez az állapot. A szerelő mondta, ne nagyon örűljek, mert ez a torpanás nem jó jel, bármi, bármikor elő fordulhat. Se az autó, sem a Rákötött laptop nem mutatott ki semmit. Most várom a "csodát"
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

berigazek2014. máj. 09. 19:07 | Válasz | #629 
Nézd meg azt a vékony hajlékony kék vagy zöld szilikon tömlőt ami a turbótól jön fel a szabályzóhoz a motortól balra esik és közepe táján.Elszokott rohadni és fals levegőt szív be és ezért szokta csinálni ezt...nekem ez volt a baj.A múszerfal is visszajelzést küld?
berry csak egy van:)

kiskabo2014. máj. 09. 06:32 | Válasz | #628 
Várom Joci!
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

berigazek2014. máj. 07. 21:59 | Válasz | #627 
Ha nem lesz jó,adok én egy tippet...
berry csak egy van:)

kiskabo2014. máj. 07. 10:04 | Válasz | #626 
lmichele,ksanyi62 köszi az infót, megpróbálom amit tanácsoltok. Igazad van lmichele tényleg nagyon sokat araszolgatok a városban, de nálam még egy dizelnél sem jelentkezett, pedig volt puntom ugyan ezzel a motorral.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © lmichele2014. máj. 07. 08:59 | Válasz | #625 
Ez sajnos minden dízelnél elő jön , az én Puntom is csinálta. Minden féle üzemanyag tisztító lett bele öntve, és különböző gázolajok , hol csinálta hol nem , valószínűleg az EGR a ludas.
Próbáld kicsit meghajtani , sokat mész lassan vele mint én is. Nekem már az új gép is mintha csinálná , pedig abban csak 11 ezer km van.
Most nyomok bele majd prémium üzemanyagot és egy kicsit nyomni kell neki mert szinte biztos hogy el kormosodott a rendszer.
1,3 Multijet 95cv

 © ksanyi622014. máj. 07. 07:55 | Válasz | #624 
Biztos, hogy EGR szelep probléma. Nálam 165.000 km-nél jelentkezett. Megoldható egy időre vegyi tisztítással. Lehet kapni kimondottan EGR tisztító spayt, aminek nem kell kiszerelni a szelepet, csak a levegő beszívásnál a leírás szerint befújni, továbbá a gázolajhoz is van kimondott EGR adalék.Megszűnik a rángatás, de előbb utóbb a hibaüzenet is megjelenik.
Ez rövid időre (10-20 ekm) megoldja, de a kiszerelés és csere, vagy tisztítás szükséges lesz.

kiskabo2014. máj. 06. 22:41 | Válasz | #623 
Sziasztok!
Sajnos gondjaim akadtak! Nem tudom milyen és mekkora hiba, de idegesít, főleg hogy voltam szerelőnél, és ő sem tudott mit mondani csak találgat. Leírom mit észlelek. Bizonyos időközönként a motor
meg-meg torpan. A torpanás csak egy másodperc lehet /vagy annyi se/, ha helyettem más vezetné az autót, lehet hogy észre sem venné, de én érzem hogy valami gáz van. Mindegy milyen sebességgel megyek nem sebesség függő! Én a megfigyeléseim alapján azt mondanám hogy a turbó ki-be kapcsolásakor észlelhető ez a bizonyos torpanás. Ha a fordulatom 1600-2000 között van, akkor észlelem ezt a jelenséget. Azért gondoltam, hogy a turbóval lehet valami. A szerelő szerint 40%-ban kizárná ezt a lehetőséget, mert szerinte ezeken a motorokon már olyan turbó van ami nem csak egy tartományban kapcsol ki-be, hanem akkor mikor szükség van rá, de az első munkafolyamat az tényleg 1600 körül kezdődik.
A szerelő inkább az EGR szelep elkormozódását teszi ezért felelőssé, vagy meghibásodott.
A műszerfalon a kontról lámpák közül egyik sem világit, nem jelez meghibásodást. Feltette komputerrre, ott sem volt semmi hiba üzenet. Viszont nekem ez egyre többet jelentkezik. Nagyon idegesít. Jövő héten viszem szervizre, olaj, gázolaj és a szűrök cseréjére. Azt javasolta a szerelő, hogy ha ez megtörténik, akkor figyeljem hogy tart-e a jelenség tovább. Aztán EGR szelep tisztítás vagy csere /ami a Lineánál nem kis művelet mert sokat kel bontani/ Félek, mert olvasgattam egy-két "sztorit" ilyen vagy ehhez hasonló csoda dolgokról, de ott sem volt megoldás, pedig már a gatyáját is ráköltötte az ember. Remélem ilyen azért nem fog velem megtörténni.
Jó lenne ha Hugóapi olvasná, hátha van valami ötlete. De bárkitől, bármilyen javaslatot szívesen fogadok. Ja és drukkoljatok!
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © lmichele2014. ápr. 30. 10:28 | Válasz | #622 
Enyémben lassan 11000 Km , nyáron vinni kell kötelező szervizre ....mert egy éves lesz .
Nekem még csak szűrő-k és olaj csere lesz
1,3 Multijet 95cv

meszizs2014. ápr. 30. 08:56 | Válasz | #621 
Sziasztok!
Hétfőn voltam egy közel 700km-es karikán.
Barátságos 5,4 literes átlaggal /T-Jet/, autópálya nélkül.
Aztán útközben átfordult az órám és mostanra van benne 33 ezer km!
Tegnap pedig szét lett szedve a vezérlés és most új a szíj is rajta. Az 5,5 év meg a 33ezer km, nem igazán viselte meg a szíjat, de most innét újra indulhat az részemről az 5 év!
De akkor ár, ha megérjük, akkor az egész vezérlésben részt vevő alkatrészeket is cserélni fogjuk/ szíj, görgő és vízpumpa/!

Aztán akkor már alulról is megnéztem, lefotóztam a kocsit és úgy tűnik, hogy a tavaly megcsinált olajhűtő, amit Loctite tömítőmasszával meg lett csinálva, még mindig tökéletesen dolgozik, tömít!


Mészi T-Jet Emotion

 © tomz2014. ápr. 29. 08:50 | Válasz | #620 
Mobil1 5W-40 olaj került bele, elvileg ugyanaz, amit az előző tulaj is használt. Címke alapján legalábbis.

ibron742014. ápr. 29. 08:09 | Válasz | #619 
Szia!
Köszi a gyors választ, erre gyanakodtam én is, ma már meg is rendeltem, 60€ volt a 4db. Még szerencse hogy most jött elő, nem télen.
üdv
Norbi
üdv:
ibron

 © gordi2014. ápr. 29. 06:29 | Válasz | #618 

Hello!

Kuplungcsere nalam mar volt, kemeny volt a pedal es reccsenes nelkul nem lehetett hatramenetbe tenni! Csere utan minden ok!
Olajcsere ota es melegebb idoben csinalja?
Gondolom jol megvalasztod, hogy milyen olajat teszel bele, de ha logikusan nezed az olajnal lehet elsosorban a hiba!
Milyet tettel bele es hol vetted?
Eleg sok a hamis olaj, a Castrolt mondjak leginkabb jo uzletnek ilyen szempontbol, mert azt sokan ismerik, megbiznak benne!
A totalcaron van jo cikk ezzel kapcsolatban, meg ugyea napokban buktak le a bazisolajjal is, abbol a korbol is kerulhetett mindenfele olaj dobozokba, nem csak gazolajjal foglalkoztak!
Egyre tobben a castrol helyett kisebb gyartok minosegi olajait veszik!
pl: Motul, Repsol, Q8, Fuchs, Mobil1
ezek mind csucsminosegu olajok es meg jopar van!
Hasonlokat veszel olyan viszkozitasban amit az oto konyveben irnak, nagy baj nem lehet!
Elso korben en lecserelnem ezt, ha az elozo olajjal nem volt ilyen hagja es a gepkonyvi viszkozitasu minosegi olajat csurgatnek bele, de ez csak az en velemenyem!

Udv.

 © tomz2014. ápr. 28. 22:49 | Válasz | #617 
Decemberben volt olajcsere, azota kb. 3000km ment bele. Olajszint elvileg rendben van. Olajcsere elott nem csinalta, utana kozvetlenul sem. Amiota melegebb az ido, azota van ez a hang. Olyan, mintha eleinte nem kapna kenest rendesen a motor, de alapjaraton nem csetteg, csak kb. 1500as fordulattol felfele. Valahol olvastam, hogy ez az ilyen 1.4es 8 szelepes benzines sajatossaga, de azert jo lenne, ha megerositene vagy cafolna valaki.
Mas: a vezermuszijjal mi a helyzet? Elvileg 120000-nel kellene cserelni. Nekem most tart 92000-nel, es 6 eves lesz nyaron.
Meg egy mas: akinek kuplungszerkezet lett cserelve, annal mi volt a hibajelenseg, hogy jott ki elo a problema, mik voltak a tunetek?

berigazek2014. ápr. 28. 18:45 | Válasz | #616 
Időben vegyél ízzítógyertyákat,4 db.-ot és cseréld ki,mert már azt mutatja,hogyí az egyik megadja magát hamarosan...ha hideg lesz,bajok lesznek az indítással!Én otthon egyedül röhögve 28 perc alatt kicseréltem mind a négyet!Ja és a hiba üzenet eltünt,de csak 24 óra múlva magától,hiába vettem le 15 percre az akksi saruját...
berry csak egy van:)

ibron742014. ápr. 28. 15:01 | Válasz | #615 
Szia, olaj van benne rendesen?
üdv:
ibron

ibron742014. ápr. 28. 14:47 | Válasz | #614 
Sziasztok! olyan hibajelenség jött elő, hogy az izzítógyertya visszajelzője villog egy pár másodpercig, utána minden ok. az auto indul egyből azzal nincs gond. Valakinek ötlete mi lehet a baj?
köszi
üdv:
ibron

 © tomz2014. ápr. 28. 13:55 | Válasz | #613 
1.4 benzines 8 szelepes motornál az indítás utáni csettegő, szinte dízeles hang, ami 2-3 perc után elmúlik, az normális dolog?

meszizs2013. dec. 05. 09:35 | Válasz | #612 
Gondolom, hogy a váltóolajat kérdezi!
Ott meg természetesen a gyár által előírt olajat célszerű belerakni!
Nem autómata a váltónk tehát a a jól bevált régi Hykomol új és a Fiat váltónak megfelelő számú és minőségű hajtóműolajat kell beletenni!
A könyv azt írja:
Váltó: SAE 75W-85 szintetikus hajtóműolaj
Hidraulikus részekhez meg az ATF jelű olajok
Aztán, hogy mi a márkanév azt meg már a pénztárca és az ember válogatja!

Az enyémben szerintem talán, megjegyzem, hogy csak talán az első olaj volt Selénia!
Én Castrolt használtam, aztán a sok rémhír/hamisítások/ örömére most átálltam a Q8-ra, amit direkt a forgalmazótól veszek!
Mészi T-Jet Emotion

 © hugoapi2013. dec. 04. 23:28 | Válasz | #611 
Zsoltinak igaza van, valóban ATF olajjal töltik fel. Igazából kapsz eredetit egészen tűrhető áron, akár a Bárdinál is. Én nem variálnám, ennél nem nagyon kapsz olcsóbbat:Tutela GI/A 10W ATF Dexron II
2000.- körül van bolti áron 1 liter és az bőven elég.
Ez a gyári feltöltésű olaja.:)
Váltónál milyen váltóra gondolsz?

meszizs2013. dec. 04. 21:37 | Válasz | #610 
Én még nem!
De Öcsöm Golf IV-ben és a barátom Audi 100-ba az autómata váltóolajat szoktam használni!
Mivel az megfelel a szervós, hidraulikus helyekre!

De ezzel kapcsolatban maszek szerelőt kérdezz, mert a szervizek előszeretettel alkalmazzák az úgymond gyári előírásokat! Ami nem biztos, hogy jobb, de tutira DRÁGÁBB!!! Aztán lehet, hogy a drágát számlázzák és az váltóolajat kapod bele!

Neten nem kerestél még erre a kérdésre?
Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2013. dec. 04. 21:24 | Válasz | #609 
Szia!
Köszi!
Te cserélted már?
És a váltóba milyet teszel?

 © hugoapi2013. dec. 04. 19:07 | Válasz | #608 
Mennyi kilométer van ebbe a gépbe és hol használod nagy általánosságban?

meszizs2013. dec. 04. 15:57 | Válasz | #607 
Automata váltó olaj!
Én azt használom!
Talán ATF a neve vagy a jele és ha jól emlékszem, akkor piros a színe!
Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2013. dec. 04. 11:12 | Válasz | #606 
Sziasztok!
Kormány szervóba milyen olaj kell vajon???
Cserélném de gőzöm sincs milyen kell bele!
Nem ír róla semmi! :(

 © zsotya2013. nov. 02. 23:46 | Válasz | #605 
Siasztok.1.3 Multijet lineám van. Szép,kényelmes,mutatós,de úgy érzem nincs dinamikája, Hiába huzatom kettesben 2500 fölé, csak erölködik a motor, nem érzem a túrbó erejét. Sajnos Ugyanez van a többi sebességben is.Van aki a MAP szenzorra gondol, van aki nyomás korrekcióra gondol, más a nem megfelelő elektronikus vezérlésre. Amúgy szép nyugodtan, öregúrasan megy a kocsi, de úgy gondolom azért ettől egy kicsit pörgősebben kellenne működnie. Elképzelhető, hogy a túrbó egyáltalán nem él? A műszerfal semmit sem jelez ki, a fogyasztás jó. Mi lehet a probléma.Van-e javaslata valakinek?

berigazek2013. szept. 24. 00:40 | Válasz | #604 
Ja..és válaszolva kérdésedre,hogy ,,nem vet fel az euró",..,meg stb... NEM...
INKÁBB föbe löttem volna magam akkor, még amikor hivatásos voltam! :-(
(de most sem késő,megvan mindenem vagy akadna) :-(
berry csak egy van:)

berigazek2013. szept. 24. 00:37 | Válasz | #603 
Okos ember létedre olyanokat kérdezel barátom... :-( MO-n élünk... rég elítélte HALÁLRA minden állam...a Gazdasági politikája miatt... ezért szenved önkéntelenül több Millió Hiteles! :-( Nem ÉN,NEM TE,NEM Ő ...vitte fel a deviza árfolyam különbözetet...
és bla-bla-bla-..nem tesznek SEMMIT EZ ELLEN..CSAK DUMA... :-(
berry csak egy van:)

meszizs2013. szept. 22. 15:30 | Válasz | #602 
Ez mindenképp barátságtalan állapot!
Odakint nem vet fel az a sok-sok euró?
Nincs kolbászból a kerítés?
Mindezt barátilag kérdezem és nem szemrehányóan!!
Mennyiből tudnád talpra állítani?
Illetve mennyivel lógsz a banknak?

Gondolom nem nyilvános a fizetésed, de nem lehet előtörleszteni? Gondolom jobban élsz ott, mint idehaza??

Ócsó pénzért nincs valami elfogadható használt autó a számodra?
Bontó mennyiért húzná be a lineát?

Nincs valami ésszerű és számodra is elfogadható megoldás??
Mészi T-Jet Emotion

berigazek2013. szept. 22. 11:13 | Válasz | #601 
Az én szeretett jó Linikém összetörve áll 2 hónapja és kitudja meddig fog ott állni,mert egy jó darabig se jogsi,se pénz a megjavításra... :-( De közben fizetem a havi 54 ezer forintot 2018-ig,utána meg a deviza kölönbözetet.. és még autóm sincs. :-(
berry csak egy van:)

kiskabo2013. szept. 21. 22:00 | Válasz | #600 
Ja, és így megúsztam 40%-s Unix kedvezménnyel, munkadíjjal együtt 80000 Ft-ba.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

kiskabo2013. szept. 21. 21:57 | Válasz | #599 
Persze, a tiéd kettős tömegű lendkerekes. Nekem már volt komplett kuplung szerkezet cserm, hála az égnek az 1,3 M Jet nem az.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

meszizs2013. szept. 20. 20:17 | Válasz | #598 
Én ezt már régebben olvastam/tegnap vagy azelőtt/!
Szomorú vagyok!!!
Az én vezetésemre az alapjárat közeli pörgetés a jellemző!
3000-fölött nem pörög, csak nagyon ritkán!
1500-2500 között forgatom!
Remélem, hogy azért a 100ezret kibírja!
Ha így lesz, akkor még legalább 10 évig simán fog menni!
Meg van az előnye és a hátránya is!


Mészi T-Jet Emotion

kiskabo2013. szept. 20. 15:30 | Válasz | #597 
Sziasztok!
Ha valakit érint közülünk a kettős tömegű lendkerék akkor itt egy hasznos cikk.

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/kettos_tomegu_lendkerek_cserelni_szinte_biztosan_kell_am_nem_mindegy_hogy_mikent_mikor-10892?utm_source=hirfigyelo&utm_medium=email&utm_campaign=hirlevel_2013-09-20&utm_content=cimlapi_cikk
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © Csaba2013. júl. 02. 23:30 | Válasz | #596 
Hello nem tudja valaki linean hol van a benzin filter

meszizs2013. jún. 06. 22:27 | Válasz | #595 
Köszi!
Mészi T-Jet Emotion

berigazek2013. jún. 06. 20:56 | Válasz | #594 
Jó nyaralást nektek !
berry csak egy van:)


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől