Fiat Linea Klub   >>   Fórum   >>   Motor, üzemanyagrendszer
Motor, üzemanyagrendszer

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


meszizs2015. jan. 29. 14:16 | Válasz | #695 
Fogyasztói társadalom és kész!!
Mondhatnám azt is, hogy Török gyerek, de miért bántsam?
Nálam miért durrant el az olajhűtőben a gumitömítés? Alul volt méretezve!
Most már csak azt várom, hogy az elektronika mikor mondja, hogy "kakukk"!? Mivel 6 éves az enyém és még a null km. óta nem volt elektromos gondja!
Mészi T-Jet Emotion

kiskabo2015. jan. 28. 21:46 | Válasz | #694 
Kész a motortartó bakok cseréje. 51000 Ft volt az anyag ár 45%-s árban. Szerelés 10000 Ft.
A motortartó bak és a hátsó váltótartó bak teljesen kuka volt, a jobb oldali váltótartó bak pedig 50-60%-s lehetett. A szerelő mondta, még jó hogy nem szakadt ki a motor.

ksanyi62! Nem tudom miért mennek ezek ilyen hamar tönkre. Az 1,3-s Mjet-ben nincs kettős tömegű lendkerék, így lehet hogy a kicsi pörgős dizel jobban igénybe veszi a bakokat. De ez csak az én elmélkedésem. Volt egy pár dizel autóm, de ilyen hogy a bakok bekrepáljanak még nem volt.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © ksanyi622015. jan. 28. 07:27 | Válasz | #693 
Sajnálom!
Valaki mondja már meg, hogy miért mennek tönkre ezek a bakok!

kiskabo2015. jan. 27. 20:26 | Válasz | #692 
Ma voltam szerelőnél. Megnézte a kopogást. A motortartó bak kuka, a hátsó váltótartó bak kuka. A váltótartó bak (ez ha felnyitom a motorháztetőt, bl oldalon van) aránylag használható, de akkor már azt is cserélem. A bruttó áa a 3 db. baknak őssz. 98000 Ft. NEM SEMMI!!! Ez a BÁRDI (itt talán a legolcsobb) 45% kedvezménnyel kb. 56000 Ft. Erre jön a szerelési költség. Köszönöm, jól vagyok!!!!
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

kiskabo2015. jan. 26. 21:39 | Válasz | #691 
Köszi! A héten megnézik.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © ksanyi622015. jan. 26. 13:42 | Válasz | #690 
Sajnos nekem hasonló jel volt, és a baloldali motortartó bak szakadt ki. Sürgősen nézesd meg, mert veszélyes!!!

kiskabo2015. jan. 25. 20:05 | Válasz | #689 
Én is a motor és a váltótartó szilentre gondolok, csak nem tudtam szakszerűen megfogalmazni. Azért gondolom, mert mint írtam csak gázadásnál, és csak sebességben hallom a koppot. Gáz elvételkor nem jelentkezik. A fűtóműnél nem vettem észre semmi rendellenességet, persze ez nem jelent semmit.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

meszizs2015. jan. 25. 15:06 | Válasz | #688 
Nem akarlak ijesztgetni, de mi van akkor, ha ez egy összetettebb dolog?
Pl a lengőkarszilent és nem a motor meg a váltótarószilent, hanem középen pl. a hátsó motor és váltótartó szilent okozza.
Mivel azt írtad, hogy csak akkor, ha valamilyen erőt fejt ki(motorfék illetve gázadás) és menet közbe, így akkor már a futómű kopása is hozzáadódhat!
Mindenképp aknára vagy rázópadra vele.

Más!
Nemrég cseréltem a Barchettán a hátsó lengőkarcsapágyakat, ez nem szilentes, ez csapágyakon mozog.
Mindenféle erőkarokkal kísérleteztem, de semmi megmozdulást addig nem tudtam produkálni álló helyzetben, amíg le nem kötöttem a stabilizátort és a lengéscsillapítót. Pedig volt vagy egy méteres a feszítővas! Viszont menet közben a kanyarban úgy elindult a hátulja, mintha az is kormányzott lett volna!

Csak azért írtam le, mert lehet, hogy ha meg lenne emelve vagy megfelelő helyen lenne vizsgálgatva, akkor elképzelhető, hogy mindjárt meg lenne a hiba oka!
Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2015. jan. 25. 06:07 | Válasz | #687 
És akkor lehívnám a figyelmet egy újabb hibára! Pénteken bevittem a gyerekem bölcsödébe onnan kijöttem indítok és semmi....még csak meg sem mozdul a bendix sem! Se kép se hang! Mi legyen? Mert áram van rendesen aksi jó! Betoltuk pöcc röff ment is! Irány autóvillamosságis!
Nézegeti próbálgatja és a negatív sarot máshova teszi a motorra slőn pöcc indult!
Hát az volt hogy a testkábel ami a kasznira megy el volt rohadva! Ami a motorra megy az meg határeset volt! Két testkábel csere és újra minden fasza!
Szóval nézzétek meg ti is ne járjatok így mint én! Jelzem tegnap hajnalban meg indultam ki Németországba......de imádtam volna ha itt rohadok le!

 © Sanyika2015. jan. 25. 06:00 | Válasz | #686 
Szia!
Ez valóban motortartó bakk gyanús!
Nekem is ez volt csak nekem ki is szakadt a bakk!
A váltó felöli bakk! Próbáld meg kézzel megrángatni a motort izomból!

kiskabo2015. jan. 23. 20:40 | Válasz | #685 
Sziasztok!
Napok óta aggasztó koppanást hallok a váltóm környékéről. Mikor sebességbe teszem és elindulok semmi, majd leveszem a lábam a gázról , váltok és gázt adok akkor egy kemény kopp hang. Utána semmi. Mindig csak váltásnál és gáz adáskor hallani. Motortartó bakra gyanakszom. Csak hogy álló helyzetben gázadáskor nem hallani. Leálláskor és indításkor sem kopog. Bármilyen más automnál ha elfáradt a motortartó bak álló helyzetben is koppant hirtelen nagy gázra, és leálláskor is 2-3 kopogott. Itt semmi. Voltatok már ilyen helyzetben. Szerelőnél még nem voltam vele, egyenlőre csak "tapogatok" Esetleg árakat tudtok? köszi előre is. Kiskabo
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © Sanyika2015. jan. 14. 09:40 | Válasz | #684 
Az eredeti szíjról csak annyit hogy 60e vezérműszij cserekor megjegyezte a szervizes hogy huha ez is cserés mert össze volt repedezve.....akkor nem lett kicserélve mert nem volt raktáron nekik hanem később azt hiszem 70-80e lett ledobva ami akkor már elèg kutya állapotú volt! És most ismèt cserélve lett mert 5-6 helyen ketté volt repedve! Goodyear volt most benne és Gates lett most eletéve!

 © Sanyika2015. jan. 14. 09:34 | Válasz | #683 
Nincs mit!
Minden nincs még rendben sajnos!
A fék priblémám még mindig meg van.....bal oldalon 2*gyorsabban kopik a betét valamiért! Lásd a jobb még majdnem új állapotú a míg a bal majdnem fémen van!
Még nem volt időm utána nézni mi lehet a baj de szerintem levegős a rendszer! :(

meszizs2015. jan. 14. 08:14 | Válasz | #682 
Köszi az infót és örülök, hogy minden oké a kocsidon!
Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2015. jan. 14. 08:04 | Válasz | #681 
A szabadonfutó lényege!
Mikor a motor nyomatékból megy akkor ezt a szerkezet leracsnizik ezzel kíméli a generátort a túlpörgéstől! Plusz mivel minden motor egyenletlenül jár (ez nem észrevehető emberi fülnek szemnek) ez kompenzálja hogy mindig egyforma fordulata legyen a generátornak! (Autószerelő szaki elmondása alapján!!!)

 © Sanyika2015. jan. 14. 06:21 | Válasz | #680 
Hozzá teszem a kerregést már 2 éve hallom......de azt hittem hogy a vìzpumpa....de azt kicseréltem és ugyan úgy jött a hang...most már tudom hogy a szabadonfutó volt!
Gates szijjat kapott azért 5e! (A legdrágább) De hát gyors munkának ára van!

 © Sanyika2015. jan. 14. 06:15 | Válasz | #679 
Sziasztok!
Jobb oldalról lehet kerregő hangot hallani mikor nyomatékosabban mész pl.hegymenetben vagy pl 4.fokozatban 30km és oda lépsz neki akkor kerreg!
A szabadonfutó 15e volt a szíjj 5e és a munkadìj 12e! Nagy cumi ennek a cseréje ugyan is le kell bontani mert nem fértek hozzá a szabadonfutóhoz!
Nekem gyors munja kellett mert kellett az autó! Biztos olcsóbb is lehetett volna!

meszizs2015. jan. 07. 17:34 | Válasz | #678 
Ha valóban 200 ezret ki kellene bírnia, akkor az enyém örökös lesz!
Január elsején szokásunkhoz híven elővettük a száraz útban a Lineát és elmentünk a tengerre/Adria/ fürdeni egyet!
Amikor hazaértünk akkor lett benne 39.100 km!
Ja és a 868 km-t 5,8-as átlaggal futotta!
Mészi T-Jet Emotion

 © ksanyi622015. jan. 07. 13:34 | Válasz | #677 
Sziasztok!
Nem akarok bele okoskodni, de a 2 db szíj + a szabadonfutó kerék a Kovács autoalkatrésznél 15-16 ezerből kijön, de.... a szabadonfutó leszereléséhez spéci dugókulcs szükséges. A jobb autószerelőknél már ez standard, mert nem csak a Fiathoz jó. Más megoldás nem lehet jó, csak a csere. Azt mondják, hogy 200.000 km után ajánlatos a szíjjal együtt cserélni, mert az eredeti szíjnak is ki kell ennyit bírni.

meszizs2015. jan. 07. 09:25 | Válasz | #676 
Szomorú hír!

Viszont érdeklődnék, mert még ilyen problémám nem volt!
Ezt a szabadonfutó témát lehet javítani vagy csak a csere a megoldás?
Illetve nem lehet lefixálni, hogy ne futkosson szabadon?
Ez a 32 ezer mit foglal magába?/munkadíj, szabadonfutó és szíj/?

Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2015. jan. 05. 14:01 | Válasz | #675 
Jah és most hívtak hogy a szijj is cserés! :(
Szevasz 32e! :(

 © Sanyika2015. jan. 05. 12:06 | Válasz | #674 
Sziasztok!
Ismét elfosta magát az autóm!
Most a generátor szabadonfutó tárcsa adta meg magát!
Először el el ment a töltés aztán kerregő hang jött de csak mikor indultam el az autóval! jobb oldalról aztán meg morogni kezdett! Bevittem szerelőhöz és hát a szabadonfutó hányta el magát!
Boldog új év nesze! :(

berigazek2014. nov. 14. 21:37 | Válasz | #673 
Ha nem töröm össze tavaly nyáron Jul.27-én az autómat totálkárosra,143000-nél..mondhattam volna,hogy 7 éves korára csak a kötelezőket kapta meg és 10 ezernél az eredeti gagyi toronycsapágy cserét,azonkivúl semmit.S
berry csak egy van:)

meszizs2014. nov. 14. 21:20 | Válasz | #672 
Szép jó estét Uraságok!
Ma magasnyomással megmostam a doblemezeket, hogy tökéletesen tiszta legyen.
Aztán a terveim szerint holnap felpattannak a téli gumik, majd átnézem az alját és lekezelem a hibákat, ha találok.
A gumirozott alkatrészeket lekezelem.
Megmosom kívülről és kap egy réteg viaszt, a belsőt kiporszívózom és megtisztítom, lekezelem a nyári gumikat.
Aztán elvileg a maci bevonul a barlangjába és elvileg áprilisig ki nem jön onnét!
Elteszem téli álmot aludni! Ja meg az akku is kiugrik belőle.
Nézem, hogy mennyit mentetek, hát azért az enyémbe is gyűlik a km!
Jövő februárban lesz 6 éves és már van benne 38 ezer km, de azért még a telet nem ismeri!

Kész a Vitara! Jöhet a rossz idő! De ne jöjjön, nem hiányzik!
Mészi T-Jet Emotion

ibron742014. nov. 11. 14:10 | Válasz | #671 
Szia
Nekem most lesz 7 éves az autó, szerencsére semmi komoly hiba eddig, igaz próbáltam mindig a legjobb anyagokat megvenni hozzá, a kötelezőkön kívül csak toronycsapágyakat kellett cseréltetnem. Olajat, szűrőket max 15ezer km-ént cserélek, és én a jobb dízelt rakom bele mindig még itt Németországban is. megéri
üdv:
ibron

kiskabo2014. nov. 08. 15:16 | Válasz | #670 
Majdnem elfelejtettem, most oktober 29-én volt 7 éves.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

kiskabo2014. nov. 08. 15:15 | Válasz | #669 
Hát mit mondjak: Azt hogy jól bírta? Nekem 85000-nél kellett komplett kuplungot (szerkezettel, mindennel) cserélni. Az aksim 5 évesen adta meg magát. Igaz minden nap megyek és van olyan hogy egy nap 20-30 leállás-indulás van. Most 155000-nél tarok.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

ibron742014. nov. 08. 11:07 | Válasz | #668 
Sziasztok!Túl a 170ezren :)
Eddig bírta a kuplung, meg az akku!
üdv:
ibron

berigazek2014. nov. 07. 23:11 | Válasz | #667 
Így van!15000 KM és olajcsere meg minden szűrő és a motor meghálálja!
berry csak egy van:)

 © lmichele2014. nov. 02. 19:32 | Válasz | #666 
Hát igen , nekem mondjuk csak TuningBox volt benne , de nagyon ment vele.
180 ezer km-el adtam el a Multijet -em, 30 ezer km-nél raktam bele , semmi gond nem volt vele .
Tavaly miután eladtam a puntot, megörökölte a haverom a Tuningboxot teljes megelégedettséggel használja ő is :)
15 ezer km cseréltem az olajat mindig , és még is mikor cserélték a vezérlést , azt mondták hogy volt olaj sár az olajteknőben :(
akkor volt benne 155 ezer
1,3 Multijet 95cv

 © gordi2014. nov. 02. 08:58 | Válasz | #665 
Hali!
Nem jol tudod, ott van a gyartasi ev, 2009-ig bezarolag irjak, es a motorkodok is ott vannak felsorolva, konnyen beazonosithato!
Ettol fuggetlenul jo minosegu (5w40) oil ha van esetleg fiat minositese jo, de ha nincs nem fogok kesbe dolni!
Ha a van legujabb Volkskwagen 505.0, Porsche, BMW minositese az a Fiatba nem jo?
Most telre pl Mobil 0w40-et tettem bele, ennek pont van fiat minositese is, elotte repsol 5w40 volt benne, az is egy csucsminosegu olaj, fiat minosites nelkul!
Szerintem ami fontos, max 1 ev, vagy 15.000 km, es akkor no problem!
Imichele!
Multkor irtad, hogy keves az 1,3 ereje, en is igy ereztem, ezert kertem egy chiptuningot bele!
Hat nem eg es fold, de sokkal jobb!
90-bol lett kb 105-110 LE, a 200-bol 240 nM, sokkal kezelhetobb, minden helyzetben jobb es ugyanugy hasznalva mint elotte, 2 dl-rel kevesebb a fogyasztas!
Meg marciusban lett csinalva, ugyhogy van mogottem mar 16.000 km tapasztalat, nagyon fasza!
Most ilyen hideg reggeleken, meg nehezebben melegszik be menet kozben, ebbol is latszik, hogy nem terhelodik annyira a motor!
Nekem nem gyorsulgatni kellett a tuning, hanem a jobb hasznalhatosag erdekeben, ezert irtam hogy UGYANOLAN HASZNALATmellett mint elotte kevesebbet fogyaszt, mert ugyanakkora sebesseghez kevesebb energiat kell felhasznalnia, mivel erosebb, nyomatekosabb!
mmc tuning, itt csinaltattam, ha esetleg erdekel, teljesen profi a srac, mar regota csinalja, de az oldalon minden fent van!
Udv. mindenkinek

 © ToMi2014. nov. 01. 18:27 | Válasz | #664 
A cikk az I. generációs Multijet motort említi. Bár az érintett típusok között a Fiat Linát is említik, én úgy tudom, hogy a legkorábbi Linákat is csak a II. generációs Multijet motorral árulták. Vagyis azzal a motorral, amit a cikk ír nem lehetett kapni.

Ettől függetlenül egyik Multijet motornak sem tesz jót a 30 ezer km-es olajcsere periódus.
Fiat Linea 1,3 Mjet - Életem a száguldás! - mondta a csiga és bedőlt a kanyarban...

 © lmichele2014. nov. 01. 16:55 | Válasz | #663 
Így cseréljetek olajat a Multijetben :
Közép tájt megtaláljátok : Legrosszabb automotorok
1,3 Multijet 95cv

ibron742014. okt. 21. 13:12 | Válasz | #662 
Szia
köszi a gyors választ! megnézem.
üdv
üdv:
ibron

 © ksanyi622014. okt. 21. 12:56 | Válasz | #661 
www.alkatreszek.hu

ibron742014. okt. 21. 12:47 | Válasz | #660 
Sziasztok!
Közeledve az újabb olajcseréhez, sajnos beteg aki eddig hozta az anyagokat hozzá, tudtok valami jó és olcsó webáruházat ahol mindent egy helyen megtudok rendelni?
köszi az infókat
üdv
üdv:
ibron

 © Sanyika2014. okt. 14. 06:51 | Válasz | #659 
Az igen! Nos eldöntöttem! 15e cserélem.... 😃

meszizs2014. okt. 13. 19:05 | Válasz | #658 
Nekem talán soha nem is volt benne Selénia!
Én eleinte Castrolt használtam, aztán most az utóbbi időben a Q8-at öntöttem bele!
Azt írják az okosok, hogy évente illik cserélni vagy bizonyos km-enként!
De mennyi is legyen az a bizonyos km?
30ezer! El ne hidd!!Ezzel csak tönkrevágod a vasat!
Erre képes a 30ezres olajcsere!

Gondolom ez egy nagyon dúrva állapot, de ki tudja???
Én inkább lecserélem, de 15 ezret tutira nem engednék neki , hogy guruljon!
Képzeld, ha betartottam volna a futásra javasolt cserét, akkor most 6 évesen kellene az első olajcserét lejátszanom!
Ha jól emlékszem, akkor már hatszor cseréltem benne olajat!
Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2014. okt. 13. 16:52 | Válasz | #657 
Én 60e nem cseréltem csak szíjat meg feszítőt de most kapott vízpumpát is! (Nem írja elő a Fiat a vízpumpa cserét...)
Eddig 30e cseréltem az olajat de ezen mostantól változtatok....max.20e megyek egy olajjal vagy csak 15e ezt még nem döntöttem el......
És vissza akarok térni a Selenia olajra! A Castrolt eszi...30e alatt 6-7decit megcsócsál! A Seleniát nem ette....bár akkor még új volt!

meszizs2014. okt. 12. 21:29 | Válasz | #656 
36 ezernél cseréltük ki a T-Jeten!
Amiatt mert 5 éves volt a kocsim!
Én is Daycot raktam bele, mert a szerelőm azt a típust szereti!
Feszítőgörgőt és vízpumpát nem cseréltünk, mert nem volt vele gond!
A következő cserekor viszont természetesen mindent cserélünk.
Ja és nálam is vadi új volt a kivett szíj, de így legalább nyugodtan alszom!
Olajat is évente-másfél évente cserélek, de így is nincs benne több cserére, mint max 8 ezer km!

Mészi T-Jet Emotion

 © Sanyika2014. okt. 11. 11:53 | Válasz | #655 
T-jet 88kw 60e kilóméterenként kell cserélni....
Most cseréltem Dayco szijjat kapott az előző Goodyear volt de mintha új lett volna úgy dobtam ki belőle!
De inkább mint ha szakadna...... 😃

 © Sanyika2014. okt. 04. 11:12 | Válasz | #654 
Az enyém T-Jet!
Biztos hogy szerelési hiba volt.....
Én nem tudtam a fiattal dűlőre jutni kártérítési ügyben....
De igyen bérmentve csere autót kaptam és a javítást is gariban csinálták!
Mióta lejárt a gari kopp kopp nincs baja az autónak..... Na nem is ők szervizelik..... A vezérlés cserén kívül mindent én szerelek rajta....na a kézifékkel mem voltam hajlandó szopni....szét kell az egész utasteret szedni hozzá.... 😀

 © Sanyika2014. okt. 04. 11:06 | Válasz | #653 
Szerintem szerelési hiba volt! Nem megfelelő nyomatékra húzás stb.!
A szervizben azt mondták nem volt meghúzva a csavar megfelelően!
Azóta havonta megrángatom a motort.....ha lazul azt észre veszem mégmielött újra baj lenne!

 © lmichele2014. okt. 03. 22:45 | Válasz | #652 
Nem is a lóerő töri ketté, hanem a nyomaték
Mondjuk érdekes a dolog ,az előző autóm egy Punto Multijet volt + tuningbox , ütöttem vágtam ,semmi baja nem volt csak a kuplung kezdett el csúszni idő előtt a nagy nyomatéktól ....
Itt valami tervezési hiba van vagy anyaggyengeség
1,3 Multijet 95cv

 © ksanyi622014. okt. 03. 06:40 | Válasz | #651 
Sajnos MJet és tényleg nem humoros, sőtt!!!

 © Sanyika2014. okt. 02. 17:13 | Válasz | #650 
Az M-jet nél nem kell ilyentől félned a lepkefing ereje nem töri ki a bakot! 😀😀😀😀

 © Sanyika2014. okt. 02. 17:11 | Válasz | #649 
Abszolult nem poénos bármennyire is azt hiszed.....

 © lmichele2014. okt. 02. 11:22 | Válasz | #648 
Mit csináltok srácok?
Kitörik a bak ??
Biztos azt hittétek verseny autó
Pedig nem az
1,3 Multijet 95cv

 © Sanyika2014. okt. 02. 06:42 | Válasz | #647 
Szia!
Te szerencsés vagy nekem kiszakadt az egész bakk!
Motor kibukott a hűtőre a bakk eltört! A féltengely tartotta sz egészet!
Mindez 20e körül! :(

 © lmichele2014. szept. 22. 21:37 | Válasz | #646 
A legnagyobb baj hogy az hogy majdnem összes Fiat ilyen...
A Punto-ban ugyanez a hiba volt többször is.
Igazából az a baja a bovdennek hogy a bovden be van vonva valami műanyag réteggel , az elkopik össze gyűri és megszorul az egész...
Egyet szét vágtam flex-el itthon ,kihúztam a bovdent ,lehámoztam a műanyag réteget róla.
És lőn tökéletesen működik , csak nem lehet újra össze rakni
1,3 Multijet 95cv

berigazek2014. szept. 20. 21:21 | Válasz | #645 
:-(
berry csak egy van:)

kiskabo2014. szept. 19. 19:50 | Válasz | #644 
Sziasztok!
Én ahol tudtam és a szerelő is (Fiat szerelő 20 éve)
Fiat Best-ben dolgozott!!!, mindent megpróbáltunk de nem kaptunk, Több bontót is hívtam nincs nekik. A megoldás végül új gyári bowden mindkettő csere. Anyag ár 72000 Ft. munka díj: 8 Ft. Össz. 80000 Ft. Nem semmi. Biztos ha várakoznék, manipulálnék, akkor találtam volna valami olcsó megoldást, de nem értem rá. Egyébként a Fiat a sebváltó bowdenre 70000 km.-t adnak. Akkor én mit akarok. 1500000 km. van benne.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

DSz2014. szept. 19. 07:46 | Válasz | #643 
Akad:
http://www.autoalkatresz.hu/auto-sebessegvalto_nyomatekvalto/bovdenek_csovek_vezetekek/fiat-linea-valtobovden-1005108

http://www.autoalkatresz.hu/auto-sebessegvalto_nyomatekvalto/bovdenek_csovek_vezetekek/fiat-linea-valtobovden-1004855

http://www.autoalkatresz.hu/auto-sebessegvalto_nyomatekvalto/bovdenek_csovek_vezetekek/fiat-linea-valtobovden-1005107

http://alfafiatdepo.hu/termekek/fiat_stilo_alkatresz/valtobowden (a stilo ne tévesszen meg senkit, a lineán keresztül lehet eljutni ide) :)
DSz - Fiat Linea 1,3 M-JET - EX tulaj

berigazek2014. szept. 18. 19:14 | Válasz | #642 
Bontóban nincs ilyen barátom?
berry csak egy van:)

 © ksanyi622014. szept. 18. 06:26 | Válasz | #641 
Sajnálom!

kiskabo2014. szept. 17. 17:01 | Válasz | #640 
Ma beszéltem a Hegyalja Kft-vel, 34700 Ft. a hosszanti bowden. Az oldal írányú mozgatású meg nincs és csak rendelni tudnának, de nem tudott időpontot mondani. Tehát sajnos már ezek az árak vannak.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © ksanyi622014. szept. 17. 06:51 | Válasz | #639 
Szia!
Ezen már én túl vagyok. A Hegyalja Kft.-nél lehet kapni. Van(vagy akkor volt) 17.000 és 25.000,-Ft-ért is lengyel gyártmányú. Csak az egyiket kellett cserélni, ami a fokozatokat váltja és nem azt ami kiválasztó.

kiskabo2014. szept. 16. 20:17 | Válasz | #638 
Bakker!!
Ma elszakadt a sebváltó bowdenem. Kettesbe volt az auó, így 25 km-t tűtűkéztem itt Bp-en csúcsban még hazaértem, majd a szerelőhöz mentem. Egy "élmény" volt. Sok sok barom, dudált villogot, mert nem tudtam gyorsabban menni. pedig vészvillogót is használtam.
Ez után jött a meglepi!
Nem lehet az 1,3 Mjet-hez semmiféle váltó bowdent kapni. Bárdi, Unix, Láng = nincs!!!!!
Gyárit megrendeltem, párban 70 ezer!!!!!!!! kemény forint!!!!!
Az eszem elhagyom!!!!!
Gondolkodtam mindenféle ketyerés megoldáson (forrasztás, javítás, stb,) de csak rosszakat hallottam a megjavított alkatrészekről. Így maradt a gyári megrendelés. csütörtök reggelre megvan. De idegbeteg vagyok.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © ksanyi622014. jún. 18. 13:54 | Válasz | #637 
Sziasztok!
Egy észrevétel vagy inkább figyelem felhívás!
Az autómban(1,3 MJet) 200.000 km van. Erős motorhangot és indulásnál koppanást hallottam.
Átvizsgálás után rájöttünk, hogy a sebességváltó felőli motortartó bak rögzítő csavarja kitört. A gumibak kifordult és csak a szerencsén múlott, hogy nem szakadt le. Érdemes leellenőrizni, mert a törésnyom régebbi meghibásodásra utalt. 2 db M12x1,25 tőcsavarról van szó. A csonkot ki kellett fúrni, és nagyobb M14-es tőcsavart kellett betenni,+ a motorbakot kicserélni.
Csak ennyi!

 © lmichele2014. jún. 16. 14:08 | Válasz | #636 
Srácok nálatok hallani az AC pumpát alapjáraton pl. a garázsban?
Mert én hallom , és nem tudom hogy ilyen volt e új korában .....
Megyünk majd nyaralni Olaszba , és hát megfordult a fejembe nehogy meg álljon ....
1,3 Multijet 95cv

berigazek2014. máj. 22. 19:03 | Válasz | #635 
Én már rég mondtam,hogy válts kutat barátom :-(
berry csak egy van:)

meszizs2014. máj. 19. 21:36 | Válasz | #634 
A szerelő barátom is azt ajánlotta, hogy váltsak kutat!
Pedig az én kocsimban a BC pontos és eddig bármennyire is hihetetlen, de még nem tudtam olyan benzint tankolni, amiről azt mondhatnám, hogy a kocsim jobb lett volna vagy rosszabb!

Szerelőm szerint ez azért van, mert a turbó miatt nem veszem észre a gyengeségeket, ha véletlenül van.

Pedig újonnal OMV Carrera, majd Max Motion, aztán volt benne Shell sima és prémium is, meg LUK és az INA.
A MOL-t még nem teszteltem.

Most teli van a tank LUK-al és ezért ráöntök egy adag Spurit és kutat váltok.

Köszi az infót!
Mészi T-Jet Emotion

 © lmichele2014. máj. 19. 20:59 | Válasz | #633 
Szia.

Lehet víz volt-van a benzinben.
Én messzire elkerülöm a LukOil kutakat, anno a dízel punto-m ki nem állhatta az ott lévő gázolajat, ha az volt benne előjött a Kiskabo által említett torpanás....
1,3 Multijet 95cv

meszizs2014. máj. 19. 16:59 | Válasz | #632 
Sziasztok!
Gurultunk egy nagyobb 800km-es karikát, szlovén, osztrák olasz és horvát utakon. Klagenfurt, Tarvisio, Triglav hegy , Bled és Bohinj.
Pálya mellett, mert a táj volt a lényeg!

Brutális emelkedők, szerpentinek stb..stb..
1300 méteren már szó szerint az út mellett hógolyóztunk is!

Lényeg! A Turbó benzines szépen dolgozott, DE!!!
Hazafelé egyszer intezívebb 5-ben történő gyorsításkor kb. 2500-3000 fordulat között egy pillanatra kihagyott, de csak annyira, hogy ezt csak én éreztem, a mellettem ülő nejecském nem!
Aztán minden oké!
Másnap reggel a garázsban indításkor, mint ahogy szoktam is megvártam, hogy mindent leellenőrizzen a masina és a szivattyú is felnyomja a rendszert benzinnel, aztán indítottam!
Elsőre el is indult, de mindjárt az indulás után egy két másodpercig elkezdett"köhögni", majd utána minden gond és probléma nélkül ment tovább!

Na mi lehet ez?????
34 ezer van benne, eredeti iridium NGK gyertyák vannak még benne. 95-ös LUK benzinnel van tele, most már évek óta azzal járok.
Valamint a fogyasztásom is oké volt a hegyek ellenére is beérte pálya nélkül 5,6-os átlaggal.

Amire gondoltam, hogy talán egy kicsit meg kellene pörgetnem a motort, mert 3000 felett nem igazán használom, valamint a benzinbe kellene töltenem egy kis bele való Spuri adalékot.

Előre is köszi az infókat!
Mészi T-Jet Emotion

berigazek2014. máj. 18. 08:34 | Válasz | #631 
Kopogjuk le,viszont tényleg nem jó a megtorpanás...viszont most jut eszembe,hogy a gázolaj szűrő,ha nagyon koszos,akkor is ezt csinálja,lehet,hogy ez volt a gond!
berry csak egy van:)

kiskabo2014. máj. 17. 19:26 | Válasz | #630 
Megnéztük, a cső rendben, épp mindenhol. Voltam szervízen, kicseréltek minden szűrőt, olajat, Az EGR szelephez nem nyúltak, Lekopogom, gy néz ki, hogy nem torpan az autó. Remélem marad ez az állapot. A szerelő mondta, ne nagyon örűljek, mert ez a torpanás nem jó jel, bármi, bármikor elő fordulhat. Se az autó, sem a Rákötött laptop nem mutatott ki semmit. Most várom a "csodát"
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

berigazek2014. máj. 09. 19:07 | Válasz | #629 
Nézd meg azt a vékony hajlékony kék vagy zöld szilikon tömlőt ami a turbótól jön fel a szabályzóhoz a motortól balra esik és közepe táján.Elszokott rohadni és fals levegőt szív be és ezért szokta csinálni ezt...nekem ez volt a baj.A múszerfal is visszajelzést küld?
berry csak egy van:)

kiskabo2014. máj. 09. 06:32 | Válasz | #628 
Várom Joci!
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

berigazek2014. máj. 07. 21:59 | Válasz | #627 
Ha nem lesz jó,adok én egy tippet...
berry csak egy van:)

kiskabo2014. máj. 07. 10:04 | Válasz | #626 
lmichele,ksanyi62 köszi az infót, megpróbálom amit tanácsoltok. Igazad van lmichele tényleg nagyon sokat araszolgatok a városban, de nálam még egy dizelnél sem jelentkezett, pedig volt puntom ugyan ezzel a motorral.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © lmichele2014. máj. 07. 08:59 | Válasz | #625 
Ez sajnos minden dízelnél elő jön , az én Puntom is csinálta. Minden féle üzemanyag tisztító lett bele öntve, és különböző gázolajok , hol csinálta hol nem , valószínűleg az EGR a ludas.
Próbáld kicsit meghajtani , sokat mész lassan vele mint én is. Nekem már az új gép is mintha csinálná , pedig abban csak 11 ezer km van.
Most nyomok bele majd prémium üzemanyagot és egy kicsit nyomni kell neki mert szinte biztos hogy el kormosodott a rendszer.
1,3 Multijet 95cv

 © ksanyi622014. máj. 07. 07:55 | Válasz | #624 
Biztos, hogy EGR szelep probléma. Nálam 165.000 km-nél jelentkezett. Megoldható egy időre vegyi tisztítással. Lehet kapni kimondottan EGR tisztító spayt, aminek nem kell kiszerelni a szelepet, csak a levegő beszívásnál a leírás szerint befújni, továbbá a gázolajhoz is van kimondott EGR adalék.Megszűnik a rángatás, de előbb utóbb a hibaüzenet is megjelenik.
Ez rövid időre (10-20 ekm) megoldja, de a kiszerelés és csere, vagy tisztítás szükséges lesz.

kiskabo2014. máj. 06. 22:41 | Válasz | #623 
Sziasztok!
Sajnos gondjaim akadtak! Nem tudom milyen és mekkora hiba, de idegesít, főleg hogy voltam szerelőnél, és ő sem tudott mit mondani csak találgat. Leírom mit észlelek. Bizonyos időközönként a motor
meg-meg torpan. A torpanás csak egy másodperc lehet /vagy annyi se/, ha helyettem más vezetné az autót, lehet hogy észre sem venné, de én érzem hogy valami gáz van. Mindegy milyen sebességgel megyek nem sebesség függő! Én a megfigyeléseim alapján azt mondanám hogy a turbó ki-be kapcsolásakor észlelhető ez a bizonyos torpanás. Ha a fordulatom 1600-2000 között van, akkor észlelem ezt a jelenséget. Azért gondoltam, hogy a turbóval lehet valami. A szerelő szerint 40%-ban kizárná ezt a lehetőséget, mert szerinte ezeken a motorokon már olyan turbó van ami nem csak egy tartományban kapcsol ki-be, hanem akkor mikor szükség van rá, de az első munkafolyamat az tényleg 1600 körül kezdődik.
A szerelő inkább az EGR szelep elkormozódását teszi ezért felelőssé, vagy meghibásodott.
A műszerfalon a kontról lámpák közül egyik sem világit, nem jelez meghibásodást. Feltette komputerrre, ott sem volt semmi hiba üzenet. Viszont nekem ez egyre többet jelentkezik. Nagyon idegesít. Jövő héten viszem szervizre, olaj, gázolaj és a szűrök cseréjére. Azt javasolta a szerelő, hogy ha ez megtörténik, akkor figyeljem hogy tart-e a jelenség tovább. Aztán EGR szelep tisztítás vagy csere /ami a Lineánál nem kis művelet mert sokat kel bontani/ Félek, mert olvasgattam egy-két "sztorit" ilyen vagy ehhez hasonló csoda dolgokról, de ott sem volt megoldás, pedig már a gatyáját is ráköltötte az ember. Remélem ilyen azért nem fog velem megtörténni.
Jó lenne ha Hugóapi olvasná, hátha van valami ötlete. De bárkitől, bármilyen javaslatot szívesen fogadok. Ja és drukkoljatok!
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...

 © lmichele2014. ápr. 30. 10:28 | Válasz | #622 
Enyémben lassan 11000 Km , nyáron vinni kell kötelező szervizre ....mert egy éves lesz .
Nekem még csak szűrő-k és olaj csere lesz
1,3 Multijet 95cv

meszizs2014. ápr. 30. 08:56 | Válasz | #621 
Sziasztok!
Hétfőn voltam egy közel 700km-es karikán.
Barátságos 5,4 literes átlaggal /T-Jet/, autópálya nélkül.
Aztán útközben átfordult az órám és mostanra van benne 33 ezer km!
Tegnap pedig szét lett szedve a vezérlés és most új a szíj is rajta. Az 5,5 év meg a 33ezer km, nem igazán viselte meg a szíjat, de most innét újra indulhat az részemről az 5 év!
De akkor ár, ha megérjük, akkor az egész vezérlésben részt vevő alkatrészeket is cserélni fogjuk/ szíj, görgő és vízpumpa/!

Aztán akkor már alulról is megnéztem, lefotóztam a kocsit és úgy tűnik, hogy a tavaly megcsinált olajhűtő, amit Loctite tömítőmasszával meg lett csinálva, még mindig tökéletesen dolgozik, tömít!


Mészi T-Jet Emotion

 © tomz2014. ápr. 29. 08:50 | Válasz | #620 
Mobil1 5W-40 olaj került bele, elvileg ugyanaz, amit az előző tulaj is használt. Címke alapján legalábbis.

ibron742014. ápr. 29. 08:09 | Válasz | #619 
Szia!
Köszi a gyors választ, erre gyanakodtam én is, ma már meg is rendeltem, 60€ volt a 4db. Még szerencse hogy most jött elő, nem télen.
üdv
Norbi
üdv:
ibron

 © gordi2014. ápr. 29. 06:29 | Válasz | #618 

Hello!

Kuplungcsere nalam mar volt, kemeny volt a pedal es reccsenes nelkul nem lehetett hatramenetbe tenni! Csere utan minden ok!
Olajcsere ota es melegebb idoben csinalja?
Gondolom jol megvalasztod, hogy milyen olajat teszel bele, de ha logikusan nezed az olajnal lehet elsosorban a hiba!
Milyet tettel bele es hol vetted?
Eleg sok a hamis olaj, a Castrolt mondjak leginkabb jo uzletnek ilyen szempontbol, mert azt sokan ismerik, megbiznak benne!
A totalcaron van jo cikk ezzel kapcsolatban, meg ugyea napokban buktak le a bazisolajjal is, abbol a korbol is kerulhetett mindenfele olaj dobozokba, nem csak gazolajjal foglalkoztak!
Egyre tobben a castrol helyett kisebb gyartok minosegi olajait veszik!
pl: Motul, Repsol, Q8, Fuchs, Mobil1
ezek mind csucsminosegu olajok es meg jopar van!
Hasonlokat veszel olyan viszkozitasban amit az oto konyveben irnak, nagy baj nem lehet!
Elso korben en lecserelnem ezt, ha az elozo olajjal nem volt ilyen hagja es a gepkonyvi viszkozitasu minosegi olajat csurgatnek bele, de ez csak az en velemenyem!

Udv.

 © tomz2014. ápr. 28. 22:49 | Válasz | #617 
Decemberben volt olajcsere, azota kb. 3000km ment bele. Olajszint elvileg rendben van. Olajcsere elott nem csinalta, utana kozvetlenul sem. Amiota melegebb az ido, azota van ez a hang. Olyan, mintha eleinte nem kapna kenest rendesen a motor, de alapjaraton nem csetteg, csak kb. 1500as fordulattol felfele. Valahol olvastam, hogy ez az ilyen 1.4es 8 szelepes benzines sajatossaga, de azert jo lenne, ha megerositene vagy cafolna valaki.
Mas: a vezermuszijjal mi a helyzet? Elvileg 120000-nel kellene cserelni. Nekem most tart 92000-nel, es 6 eves lesz nyaron.
Meg egy mas: akinek kuplungszerkezet lett cserelve, annal mi volt a hibajelenseg, hogy jott ki elo a problema, mik voltak a tunetek?

berigazek2014. ápr. 28. 18:45 | Válasz | #616 
Időben vegyél ízzítógyertyákat,4 db.-ot és cseréld ki,mert már azt mutatja,hogyí az egyik megadja magát hamarosan...ha hideg lesz,bajok lesznek az indítással!Én otthon egyedül röhögve 28 perc alatt kicseréltem mind a négyet!Ja és a hiba üzenet eltünt,de csak 24 óra múlva magától,hiába vettem le 15 percre az akksi saruját...
berry csak egy van:)


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől